Newsservers met binaries [deel 10] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 116.114 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Ik ga verder ook niet klagen voor 7,5ct per dag :) , maar als het nog langer duurt dan ga ik na mijn 100 dagen weer ergens anders naartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Ik krijg nu ook incompletes binnen (zowel met als zonder SSL geprobeerd)... nog wel repairable.

[ Voor 25% gewijzigd door Bv202 op 03-01-2011 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:00:
[...]

Hopelijk blijft dit zo, het bevalt me wel. Niet dat ik nu heel vaak oud materiaal binnenhaal, maar als dat voorkomt en het kan op volle snelheid _/-\o_
Als test eens een post van 799 dagen geladen. Het schommeld wel wat maar toch gemiddeld:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZpNaR.jpg

Edit: een andere spot van 676 dagen oud gaat met:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5Z5Yv.jpg

Het probleem bestaat dus nog steeds. 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shmp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-09 12:22
Laatste tijd vaak onvolledige bestanden binnengehaald en speeddrops bij LightningUsenet

Iemand anders daar ook last van??

Zoals ik teruglees ben ik dus niet de enige... 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door shmp op 03-01-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzleware
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-07-2024

Dazzleware

Habetis bona deum

Klopt, gisteren werkte LightningUsenet nog prima nu doet 'ie bij mij ook niet meer, kan de bestanden wel downloaden maar niet meer repareren of uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Meer mensen last met downloaden vanaf Hitnews?

Ik download een post van 65 dagen en de snelheid is niet vooruit te branden ook hij kapt er ook gewoon mee.

Net even geprobeerd met een post van 1 dag en dat gaat flitsend.

Op de statuspagina van Hitnews staat dit:
Het lijkt erop dat oudere posts (boven 120 dagen) langzamer zijn dan normaal. Er wordt aan dit probleem gewerkt. Excuses voor het ongemak.
Maar goed dit gaat om een post van 65 dagen.

Meer mensen hier last van?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:45:
Het probleem bestaat dus nog steeds. 8)7
Dat is wel bizar :o

Even een andere vraag, over Eweka. Mijn broer en een vriend delen die account (heb ik ooit aan ze gegeven toen ik overstapte naar Astraweb). Nu is het saldo bijna op en leek het mij handig om Eweka weer voor een half jaar lang voor die twee mannen te verlengen.

Maar is dat aan te raden? Hoe zit het nu met de retentie van Eweka? Ik begreep dat een paar weken terug er wat problemen waren of is alles weer in orde en kan ik zonder zorgen 45 euro aan ze overmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:48
Je kan bij Supernews nu ook via Ideal betalen! Dat maat het via de superspecial wel heel aantrekkelijk. Voor 6,99 p/m (euro) een van de beste newsservers! Een stuk beter dan dat gerommel met Hitnews, Eweka of Lightning-Usenet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Beetje jammer dat Supernews, Newsdemon en Astraweb geen accountsharing toestaan. Mijn server is standaard verbonden met usenet en ik vind het een beetje jammer als ik een 2e account nodig heb voor mijn laptop als ik niet thuis ben.
Nu zit ik bij Eweka maar de retentie lijkt inderdaad niet helemaal in orde te zijn de laatste tijd. Hitnews beviel me vroeger wel, maar tegenwoordig wil ik ook wel wat meer retentie. Nouja, mijn Eweka account loopt pas eind februari af, dus ik houd het zo lang maar een beetje in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Hoe bedoel je "standaard verbonden met usenet"?
Ben je dan continue aan het downloaden?

Mijn server verbreekt de verbindingen als die niet nodig zijn zodat als ik op reis ben mijn laptop gewoon kan gebruiken. Tot nu to heb ik daar NOOIT problemen mee gehad.

En als ik weet dat mijn server zou kunnen downloaden zet ik hem (tijdelijk) op pauze.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Lightning problemen blijven doorgaan. Heb binnen Sabnzbd gewoon de oude posts in de wachtrij afzonderlijk gepauseerd en als ik ze om de zoveel tijd even aanzet beginnen de logs vol te stromen met missende bestanden. Nog even geduld dus voor de oude bestanden.

Recentelijk materiaal vooralsnog totaal geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
LieveNiels schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:30:
Lightning problemen blijven doorgaan. Heb binnen Sabnzbd gewoon de oude posts in de wachtrij afzonderlijk gepauseerd en als ik ze om de zoveel tijd even aanzet beginnen de logs vol te stromen met missende bestanden. Nog even geduld dus voor de oude bestanden.

Recentelijk materiaal vooralsnog totaal geen problemen mee.
Idem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Laatst online: 29-08 01:32
rally schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:45:
Hoe bedoel je "standaard verbonden met usenet"?
Ben je dan continue aan het downloaden?

Mijn server verbreekt de verbindingen als die niet nodig zijn zodat als ik op reis ben mijn laptop gewoon kan gebruiken. Tot nu to heb ik daar NOOIT problemen mee gehad.

En als ik weet dat mijn server zou kunnen downloaden zet ik hem (tijdelijk) op pauze.
Ik gebruik SanNZBd en allicht verbreekt die de verbinding wel. Echter is mijn server zo ingesteld dat mijn huisgenoten er ook gebruik van kunnen maken duur een NZB bestandje in de juiste map te gooien :) Maarja, daardoor kan ik dus nooit voorspellen wanneer ie aan het downloaden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Ah... dan snap ik het. Ik gebruik ook SABNZBD, maar mijn vrouw laat het downloaden aan mij over.
Dat scheelt inderdaad.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:50
Tromp.et schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:38:
Je kan bij Supernews nu ook via Ideal betalen! Dat maat het via de superspecial wel heel aantrekkelijk. Voor 6,99 p/m (euro) een van de beste newsservers! Een stuk beter dan dat gerommel met Hitnews, Eweka of Lightning-Usenet. :)
Volgens mij is het 8,99 maar beetje overdone voor mijn 25mbit van ziggo.
Heb al jaren eweka, maar lightning is wel heel goedkoop. Maar lees dat er nu problemen zijn met oude post en dat is wel heel irritant. Ook zie ik op lightning site nergens een status overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Laatst online: 05-09 16:14
Slasher schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:34:
Meer mensen last met downloaden vanaf Hitnews?

Ik download een post van 65 dagen en de snelheid is niet vooruit te branden ook hij kapt er ook gewoon mee.

Net even geprobeerd met een post van 1 dag en dat gaat flitsend.

Op de statuspagina van Hitnews staat dit:

[...]

Maar goed dit gaat om een post van 65 dagen.

Meer mensen hier last van?
Had al eerder gemerkt dat de snelheid dramatisch inzakte bij oudere postings. Zo erg zelfs dat ik overweeg om weer terug te gaan naar Eweka aangezien die met zijn 50Mbit op dat moment sneller is dan Hitnews met 120Mbit. Heb je al een case aangemaakt bij support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:30

TFHfony

Professional Weirdo

Tito129 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:02:
[...]

Volgens mij is het 8,99 maar beetje overdone voor mijn 25mbit van ziggo.
Heb al jaren eweka, maar lightning is wel heel goedkoop. Maar lees dat er nu problemen zijn met oude post en dat is wel heel irritant. Ook zie ik op lightning site nergens een status overzicht.
8,99 normaal... Via deze link 6,99:
http://www.supernews.com/superspecial.html

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Super thx. heb hem direct afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:10

Nox

Noxiuz

Grrr weer een zooitje incompleetheid. Kan iemand anders deze NZB testen? (weet niet of linken mag, maar als je in binsearch zoekt:)

[41639]-[FULL]-[#a.b.teevee@EFNet]-[ The.Walking.Dead.S01E01.720p.HDTV.x264-CTU ]-[01/34] - "the.walking.dead.s01e01.720p.hdtv.x264-ctu.par2" yEnc (1/1)

Als iemand deze ook even een keer wilt downloaden en kijken of die wel compleet is weet ik zo waar het ligt. Ik heb zelf i-telligent. Ik geloof ze graag dat zij zo goed als 100% compleetheid hebben maar ik mis 18/19 blocks en Binsearch zelf bijv. niet. Heb helaas geen block accountje...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb sinds enkele dagen problemen met Lightning usenet. Heb de eerste 10 dagen van mijn abonnement probleemloos kunnen downloaden. Nu krijg ik steeds meldingen bijbestanden van 'article not found'.

Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
NoxiuZ schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:36:
Grrr weer een zooitje incompleetheid. Kan iemand anders deze NZB testen? (weet niet of linken mag, maar als je in binsearch zoekt:)

\[41639]-[FULL]-[#a.b.teevee@EFNet]-[ The.Walking.Dead.S01E01.720p.HDTV.x264-CTU ]-[01/34] - "the.walking.dead.s01e01.720p.hdtv.x264-ctu.par2" yEnc (1/1)

Als iemand deze ook even een keer wilt downloaden en kijken of die wel compleet is weet ik zo waar het ligt. Ik heb zelf i-telligent. Ik geloof ze graag dat zij zo goed als 100% compleetheid hebben maar ik mis 18/19 blocks en Binsearch zelf bijv. niet. Heb helaas geen block accountje...
Met hitnews is hij gewoon compleet. Andere zoekmachine gebruiken misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:00:
Ah... dan snap ik het. Ik gebruik ook SABNZBD, maar mijn vrouw laat het downloaden aan mij over.
Dat scheelt inderdaad.
Met newsleecher kan mijn vrouw prima overweg, ze gebruikt daarnaast soms ftd, maar meestal zoekt ze muziek en die kan je prima vinden met de supersearch functie van newsleecher. Ik hoef alleen af en toe te ondersteunen bij dvd's, maar meestal gaat dat ook goed.

Scheelt een boel werk, maar sabnzb heeft natuurlijk wel wat mogelijkheden die newsleecher niet heeft (en vica versa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

NoxiuZ schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:36:

\[41639]-[FULL]-[#a.b.teevee@EFNet]-[ The.Walking.Dead.S01E01.720p.HDTV.x264-CTU ]-[01/34] - "the.walking.dead.s01e01.720p.hdtv.x264-ctu.par2" yEnc (1/1)

Ik heb hem compleet binnen gekregen via i-telligent "deluxe".

Je hebt een PM van me met de link naar de pagina, gebruik die maar.

Ik gebruik altijd binsearch als zoekpagina en nee dit is geen index site dus je kan hier geen kant en klare nzb's vinden.

edit: ik gebruik de meest recente versie van newsbin pro i.c.m SSL en onder advanced SSLv2 aangevinkt en 20 connecties i.p.v de 50 die ze aanbieden

[ Voor 14% gewijzigd door Sm0k3r op 05-01-2011 12:15 ]

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even contact opgenomen met LightningUsenet, het probleem is bekend;
Dear ---

We have had some more complaints over the last days and we will contact the newsservers to see what is going on.
Thanks for the information and will let you know once we have some news!

Kind regards,

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 14:15
misschien is hij al langs gekomen, ik kwam deze websites tegen:
http://www.usenetvergelijker.nl/
http://www.usenetvergelijking.nl/overzicht.html

heeft mij goed geholpen met mijn beslissing. misschien wat voor in het topic start?

[ Voor 8% gewijzigd door Speedfightserv op 05-01-2011 15:27 ]

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Heb sinds een jaar het DSL Unlimited abo van Astraweb (@ $96). Ik ben er zeer tevreden over, praktisch nooit last gehad van incompletes en een zalige retentie (laatst nog een bestand van 603 dagen probleemloos binnengehaald). Komend weekend moet ik mijn abonnement hernieuwen. Ik zit hier echter op een schamele 6Mbit/s lijn. Het Astraweb abonnement is qua snelheid dus overkill voor mij. Ik ben aan het overwegen om bij hitnews.eu een 5mbps accountje aan te schaffen (is op jaarbasis toch zo'n €30 goedkoper), al baart de retentie en compleetheid me zorgen.

Bestaan er van Astraweb eigenlijk unlimited accounts (via aanbiedingen) met beperkte snelheid die goedkoper zijn dan $96 per jaar (hun Unlimited 1Mbit/s komt niet in aanmerking aangezien deze $120 kost op jaarbasis)? Of weten jullie goede payservers die goedkope lage-snelheids-accounts aanbieden met kwaliteit, retentie en compleetheid vergelijkbaar met die van Astraweb? Op sites als usenetvergelijker vind ik enkel de usual suspects zoals Hitnews.eu, XLned, Lightning Usenet (meestal geldt: goedkoop = lage retentie en/of wisselende kwaliteit van de verbinding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:50
Net heb ik de eerste login error op Newsxs gehad sinds ik er 'n abbo heb.
Op accountbeheer staat mijn account gewoon op aktief, dus het zal 'n gewone storing zijn.

Hopelijk is het snel weer gefixt...

/me Richub is wat muziek voor 'n maat aan het downloaden op een stille dag op het werk. ;)

Edit:
En al weer gefixt. :) Da's snel, lijkt Overtoom wel. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Richub op 06-01-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik heb met Eweka onderhand ook ruzie met het binnenhalen van zaken die minder dan 500 dagen oud zijn. Eens kijken of het uitschakelen van SSL helpt maar vrolijk wordt ik er niet van. Kan het zijn dat je gewoon twee providers moet hebben wil je het meeste kunnen binnen halen ofzo?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:46:
Ik heb met Eweka onderhand ook ruzie met het binnenhalen van zaken die minder dan 500 dagen oud zijn. Eens kijken of het uitschakelen van SSL helpt maar vrolijk wordt ik er niet van. Kan het zijn dat je gewoon twee providers moet hebben wil je het meeste kunnen binnen halen ofzo?
1 kwaliteitsvolle payserver moet normaal voldoende zijn. Gebruikers van Giganews, Supernews en Astraweb hebben geen tweede backupserver nodig hoor.

[ Voor 9% gewijzigd door FezzFest op 06-01-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

FezzFest schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:59:
1 kwaliteitsvolle payserver moet normaal voldoende zijn. Gebruikers van Giganews, Supernews en Astraweb hebben geen tweede backupserver nodig hoor.
Ik begrijp dat je hiermee wilt suggereren dat Eweka een budgetserver is en geen kwaliteit heeft? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Gonadan schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:16:
[...]

Ik begrijp dat je hiermee wilt suggereren dat Eweka een budgetserver is en geen kwaliteit heeft? ;)
Het is een stelling waar ik het wel mee eens zou kunnen zijn. Eens maar nooit meer... En het leuke is dat de helpdesk medewerkers het zelf ook zeggen :-)
Ooit eens een abbo afgesloten voor mijn vader zodat hij ook eens usenet kon proberen.Toen hij al 3 of 4 dagen niet meer op zijn reader kon eens een telefoontje gepleegd of hij niet op een andere reader mocht en dat was geen optie. Ook zijn abbo een paar dagen verlengen voor de downtime zat er niet in.
Als we kwaliteit wilden, moesten we maar ergens anders een abbo afsluiten. En zo geschiedde.
Is inmiddels wel een paar jaartjes geleden, maar naar die club ga ik dus nooit meer terug.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Tjah, dat is een dienstverlening waar je gewoon voor betaald.. Als je iets dergelijks wil zal je inderdaad meer centen neer moeten tellen. Ik heb zo snel nog geen provider kunnen vinden voor deze prijs die
1) beloofde snelheden haalt
2) nagenoeg nooit downtime heeft op de momenten dat ik gebruik maak van usenet
3) accountsharing toelaat

Ik zit nu al een aantal jaar bij Eweka en moet eerlijk zeggen dat ik vrijwel geen klachten heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

SoaDmaggot schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:28:
Ik heb zo snel nog geen provider kunnen vinden voor deze prijs die
1) beloofde snelheden haalt
2) nagenoeg nooit downtime heeft op de momenten dat ik gebruik maak van usenet
3) accountsharing toelaat
Hitnews misschien?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

TFHfony schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:21:
Het is een stelling waar ik het wel mee eens zou kunnen zijn. Eens maar nooit meer... En het leuke is dat de helpdesk medewerkers het zelf ook zeggen :-)
Het is niet eerste keer dat ik in dit topic kom en het verbaast mij hoe erg de meningen verdeeld zijn. Sommigen zweren zo bij XSNews/Chelloo terwijl ik daar juist weg ben gegaan vanwege de vele corrupte downloads. Vaak is corruptie tijdelijk maar als de helpdesk je dan eerst niet serieus neemt en daarna gewoon negeert dan ben ik snel weg.

Nu heb ik inderdaad Eweka wat vaak geroemd wordt om het gemak en de prima kwaliteit, maar er zijn er ook velen die er het liefst nooit meer mee te maken hebben.

Lightning wordt vooral gebruikt vanwege de prijs volgens mij en van die giganten die FezzFest noemde zijn in mijn ogen erg duur voor wat ze in theorie bieden. De 'specs' zijn namelijk helemaal niet zo briljant van die dure providers, maar misschien maken zij de 'specs' dan meer waar?

Ben ik juist in mijn aanname dat als het op indexsites compleet staat je het gewoon binnen moet kunnen halen als het binnen de retentie valt? Dat de indexsites eigenlijk aangeven of iets nog te doen is?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:16:
[...]

Eigenlijk wel. Ik heb zelf ervaring met Astraweb (zie mijn vorige post) en daar heb ik echt geen last gehad van incompletes, retentieproblemen, connectieuitval of wat dan ook. Probleemloos usenetten is dus mogelijk. Als dat bij Eweka niet (meer) mogelijk is, dan denk ik dat het tijd is om te heroriënteren.
Gonadan schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:30:
[...]
Lightning wordt vooral gebruikt vanwege de prijs volgens mij en van die giganten die FezzFest noemde zijn in mijn ogen erg duur voor wat ze in theorie bieden. De 'specs' zijn namelijk helemaal niet zo briljant van die dure providers, maar misschien maken zij de 'specs' dan meer waar?
Voor de prijs hoef je het niet te laten, het $96 abonnement van Astraweb (links naar de $96 aanbieding vind je makkelijk terug op Google) is goedkoper dan Eweka.

[ Voor 19% gewijzigd door FezzFest op 06-01-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

FezzFest schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:32:
Eigenlijk wel. Ik heb zelf ervaring met Astraweb (zie mijn vorige post) en daar heb ik echt geen last gehad van incompletes, retentieproblemen, connectieuitval of wat dan ook. Probleemloos usenetten is dus mogelijk. Als dat bij Eweka niet (meer) mogelijk is, dan denk ik dat het tijd is om te heroriënteren. Trouwens voor de prijs hoef je het niet te laten, het $96 abonnement van Astraweb (links naar de $96 aanbieding vind je makkelijk terug op Google) is goedkoper dan Eweka
Die aanbieding is allang niet meer te krijgen dus komt het op 11 euro per maand, da's anderhalf keer zo duur. Het voordeel van Eweka vind ik het pre-paidprincipe, als ik vergeet te downloaden vergeet ik ook te betalen. :+

Zoveel problemen heb ik trouwens niet, maar er zijn wel eens zaken die ik ineens corrupt binnen krijg terwijl ik vind dat het gewoon goed moet gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 06-01-2011 12:37 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Die aanbieding kan je met wat geluk wel nog krijgen. Gewoon een mailtje sturen naar Astraweb helpdesk met het linkje en ze geven je alsnog het $96 plan (zo heb ik het toch kunnen regelen in januari 2010 met een code van 2009). Een nee heb je, een ja kan je krijgen ;). Maar ieder zijn ding, zoals eerder al aangegeven in dit topic: smaken verschillen.

[ Voor 24% gewijzigd door FezzFest op 06-01-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

FezzFest schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:39:
Die aanbieding kan je met wat geluk wel nog krijgen. Gewoon een mailtje sturen naar Astraweb helpdesk met het linkje en ze geven je alsnog het $96 plan (zo heb ik het toch kunnen regelen in januari 2010 met een code van 2009). Een nee heb je, een ja kan je krijgen ;).
Ah ok, dat is wel service. ;)
missing from all servers, discarding
Daar hebben we hem weer, ik heb de download maar gestopt want dit soort meldingen beloven over het algemeen niet dat hij compleet binnen gaat komen. :+

SSL uitzetten lost dus niets op, eens kijken of het op een andere manier te proberen is.3

Edit:
Errug grappig dit, de retentie is nergens meer op de website te vinden. :D

[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 06-01-2011 12:48 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Gonadan schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:36:
Die aanbieding is allang niet meer te krijgen dus komt het op 11 euro per maand, da's anderhalf keer zo duur.
Zelf heb ik afgelopen november nog van deze aanbieding gebruik kunnen maken ($96, zie het midden van de pagina). Houdt er wel rekening mee dat je waarschijnlijk een foutmelding kunt krijgen als je met Ideal betaalt, op de een of andere manier werkt(e) dat niet goed en heb je alsnog de helpdesk nodig. Als je met PayPal betaalt heb je dat probleem niet en kun je binnen twee minuten beginnen met downloaden.

[ Voor 5% gewijzigd door grun93 op 06-01-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Mja ik denk dat ik terug een jaartje Astraweb $96 neem. Ik vind niet direct een andere payserver die een goedkoop abonnement (snelheid rond 5Mbit/s is voldoende) combineert met hoge retentie en maximale compleetheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

FezzFest schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:54:
Mja ik denk dat ik terug een jaartje Astraweb $96 neem. Ik vind niet direct een andere payserver die een goedkoop abonnement (snelheid rond 5Mbit/s is voldoende) combineert met hoge retentie en maximale compleetheid...
Ik houd niet zo van het vastzetten voor een jaar, zo is supernews met die aanbieding ook erg goedkoop en zelfs prepaid maar die retentie valt me dan weer tegen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:03:
[...]

Ik houd niet zo van het vastzetten voor een jaar, zo is supernews met die aanbieding ook erg goedkoop en zelfs prepaid maar die retentie valt me dan weer tegen.
Ik zet me eigenlijk ook niet graag vast voor een heel jaar. Maar het afgelopen jaar is voor mij Astraweb een betrouwbare en kwaliteitsvolle payserver gebleken. Voor +/- €6,25/maand heb ik geen gelijkwaardig alternatief gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

FezzFest schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:18:
[...]

Ik zet me eigenlijk ook niet graag vast voor een heel jaar. Maar het afgelopen jaar is voor mij Astraweb een betrouwbare en kwaliteitsvolle payserver gebleken. Voor +/- €6,25/maand heb ik geen gelijkwaardig alternatief gevonden.
Zullen we concrete opmerkingen over gecopyright materiaal maar achterwege laten?

[ Voor 15% gewijzigd door IEF op 11-01-2011 17:39 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

heb ik gisteren net gedowload voor me vrouwtje.
geen problemen mee met astraweb, moest hem alleen zelf uitpakken omdat er geen par2 bestanden zijn meegepost.

[ Voor 18% gewijzigd door IEF op 11-01-2011 17:40 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Binnen -> Mis geen enkele block. Geen reparatie nodig...

[ Voor 25% gewijzigd door IEF op 11-01-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Het loopt hier als een tierelier (snelheid laag door mijn internetverbinding).
Screenshot

[ Voor 57% gewijzigd door FezzFest op 06-01-2011 14:15 . Reden: Link verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

chucky666 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:56:
heb ik gisteren net gedowload voor me vrouwtje.
Dat klinkt bekend. :+
geen problemen mee met astraweb, moest hem alleen zelf uitpakken omdat er geen par2 bestanden zijn meegepost.
Par2 staat er wel, maar dan moet je de 0 eraf knippen. Maar ook geen CRC error in het archief enzo?
TFHfony schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:58:
Binnen -> Mis geen enkele block. Geen reparatie nodig...
Eh? Dat is rap. Ook Astraweb? En ook geen CRC-error?
FezzFest schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:59:
Het loopt hier als een tierelier (snelheid laag door mijn internetverbinding).
Hotlinkpreventie. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Gonadan op 06-01-2011 14:01 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Gonadan schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:00:

Eh? Dat is rap. Ook Astraweb? En ook geen CRC-error?
*KNIP 11.33 GB Compleet

Completed at 14:02:08 on Thursday 06 January 2011
Download: Gedownload in 14 minutes 58 seconds met een gemiddelde van 12.91 MB/sec
Reparatie: *KNIP Geen par2 groepen
Uitpakken: *KNIP 1 bestanden/mappen uitgepakt in 3 min 41 seconden
Pad: E:\Downloads*KNIP

Supernews in dit geval ;-) maar Astraweb zal vermoedelijk hetzelfde beeld geven (heb bij beide een abbo, maar gebruik Supernews als hoofdserver en Astraweb alleen voor bestanden ouder dan 500 dagen)
Verder mik ik hem er nu weer van af. Lijkt me niet zo'n boeiende film....

[ Voor 27% gewijzigd door IEF op 11-01-2011 17:41 . Reden: Laten we de hints even weg ja? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Gonadan schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:00:
[...]

Dat klinkt bekend. :+

Par2 staat er wel, maar dan moet je de 0 eraf knippen. Maar ook geen CRC error in het archief enzo?
mja, vind er zelf niet veel aan maarja.
had geen errors, ging allemaal goed.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:03
Hmm, kan jij dan eens controleren of *KNIP bij jou wel gewoon zonder problemen binnen te halen is?
met eweka ook niet compleet :(

[ Voor 25% gewijzigd door IEF op 11-01-2011 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

saharoen schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:27:
[...]
met eweka ook niet compleet :(
Om SoaDmaggot aan te halen als het om Eweka gaat:
SoaDmaggot schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:28:
Tjah, dat is een dienstverlening waar je gewoon voor betaald..
:-)
Daarom neem ik Supernews. Goedkoper en wel compleet. En gewoon nooit down. Je download namelijk effectief van van de Giganews servers, maar dan gelimiteerd op exact 500 dagen.
Inderdaad: Geen accountsharing... Maar dat wil ik toch niet :-)

[ Voor 24% gewijzigd door TFHfony op 06-01-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nu maar een maandje Astraweb proberen vanwege de betere retentie dan Supernews. Inderdaad de Ideal-problemen maar ik heb geen haast, mocht het bevallen dan kan ik alsnog naar dat jaarabonnement overstappen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Ik heb net speciale deal van astraweb afgesloten van 11 $ per maand Unlimited DSL hoop dat ik er geen spijt van krijg.

Kan iemand mss ervaring uitwisselen over Astraweb? Tips and hints voor Astraweb?
En stel dat het mij niet bevalt bijvoorbeeld, waar moet ik mijn account opzeggen, want ik kan het zo 123 niet vinden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Alle info over je abonnement: http://www.news.astraweb.com/members_v2.cgi
Ervaringen met Astraweb: zie vorige posts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik haal niet altijd de maximale Ziggo snelheid (120Mb) met Astraweb (op 19 verbindingen) maar zit toch meestal boven de 100Mb, via NewsXS was vrijwel altijd de maximale 120Mb haalbaar.
Dat is ook het enige, voor het overige valt er tot nu toe niets negatiefs te vermelden. Geen reden om mijn jaar_abonnement niet volledig uit te zitten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Ik weet niet of het enig effect heeft, maar je kan eventueel alle Astrawebservers toevoegen om zo je connectie uit te maxen.

Server:
news.astraweb.com
eu.news.astraweb.com
us.news.astraweb.com

Secure Server:
ssl.astraweb.com
ssl-eu.astraweb.com
ssl-us.astraweb.com

[ Voor 6% gewijzigd door FezzFest op 06-01-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0 0B
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:28

N0 0B

cxb1=N#

Ik heb zelf ook een account bij astraweb, maar ik haal met al 12 verbindingen mijn max van 100mbit. Dit is via ssl.astraweb.com.

Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

FezzFest schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:14:
Ik weet niet of het enig effect heeft, maar je kan eventueel alle Astrawebservers toevoegen om zo je connectie uit te maxen.

Server:
news.astraweb.com
eu.news.astraweb.com
us.news.astraweb.com

Secure Server:
ssl.astraweb.com
ssl-eu.astraweb.com
ssl-us.astraweb.com
Alle mogelijke servers al uitgebreid geprobeerd, de EU server adressen geven het beste resultaat voor wat ik bij mijn vorige reactie geschreven heb.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
hardware-lover schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:23:
[...]

Alle mogelijke servers al uitgebreid geprobeerd, de EU server adressen geven het beste resultaat voor wat ik bij mijn vorige reactie geschreven heb.
Waarom zoveel verbindingen? Ik haal 14,3MB/s met 10 connecties naar de EU server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweak_dude schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:54:
[...]

Waarom zoveel verbindingen? Ik haal 14,3MB/s met 10 connecties naar de EU server.
Ik heb er 20 tegelijk aanstaan, geen idee waarom eigenlijk. Ik heb met minder getest, maar haalde dan dezelfde snelheid en ik dacht: dat is ook zonde als ik de helft niet gebruik en ik betaal ervoor, dus allemaal maar aangezet.
ninasky11 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:19:
En stel dat het mij niet bevalt bijvoorbeeld, waar moet ik mijn account opzeggen, want ik kan het zo 123 niet vinden.
support ticket aanmaken of helpdesk mailen. Maar je zal er vast veel plezier aan beleven en niet snel meer willen overstappen of opzeggen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tweak_dude schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:54:
[...]

Waarom niet? Is er een goede reden waarom ik minder verbindingen in zou moeten stellen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Omdat het weinig toevoegt en het extra belasting is voor de CPU? (helemaal icm ssl)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat kan ik in mijn setup niet bevestigen, ik zie geen spectaculaire verschillen in systeem_belasting met 5, 10 of 20 connecties. Ook niet als ik aan het downloaden en tegelijk aan het uitpakken ben met variatie in het aantal connecties. Ik heb schijnbaar voldoende lucht in mijn systeem zitten.

Astraweb adviseert om minimaal 6-8 verbindingen actief te hebben en afhankelijk van de afstand van de server om dit aantal te verhogen totdat de "sweet spot" gevonden is.

"Are you using a minimum of 6-8 connections?
Astraweb recommends you use a minimum of 6-8 concurrent connections when downloading.
If you are on a high-latency link (far away from our server), it helps to use more connections.
If you are on a low-latency link (close to our servers), sometimes its better to use less connections.
Try varying the number of connections used to find the "sweet spot" on your download speeds."

Maar nogmaals, met 100-120Mb download ben ik tevreden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
hardware-lover schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:23:
Waarom niet? Is er een goede reden waarom ik minder verbindingen in zou moeten stellen?
Ja, met iedere nieuwe verbinding creeer je meer overhead. Dat is pure verspilling als je totaalsnelheid er niet van stijgt. Meer connecties hebben alleen zin als je erg veel kleine files downloadt, bijvoorbeeld .nfo files.

Hier staat een verhaaltje waarin het beter uitgelegd wordt dan ik het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Komt ook nog eens bij dat al die extra verbindingen binnen een thuisnetwerk ook nog eens onnodige drukte veroorzaken. Wanneer jij iets met 1 connectie aan het downloaden bent en een andere gebruiker wil ook iets met 1 verbinding downloaden, dan word het over het algemeen de snelheid 50/50 verdeeld. Ben jij de Usenet-trol die 50 connecties heeft draaien, dan is er bij het gemiddelde thuisnetwerk bijna geen doorkomen aan voor gebruiker 2 die alleen maar hotmail wil checken. Om die reden draai ik hier precies de hoeveelheid connecties die nodig zijn om de max te halen.

Uiteraard is dit niet van toepassing als je de enigste bent die aan het slurpen is, of wanneer je degelijk netwerkspul hebt draaien wat alles netjes verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik ben zeker niet de enige in huis die het netwerk belast, we zijn met vijf personen actief met internet bezig waarvan er 2 actief Usenet gebruiken. Ikzelf ben de zwaarste Usenet gebruiker en beheer het geheel hier in de tent v.w.b. het algehele netwerk. Tot op dit moment geen problemen m.b.t. de totale (gigabit) netwerksnelheid of het overbelasten daarvan, en dit is al jaren zo. Tijdens het downloaden vanaf Usenet wordt er ook nog eens vaak door 2 van mijn kinderen online gegamed, ook zonder problemen. Die enkele keer dat het netwerk zo traag werd als dikke ....., was een actieve P²P verbinding de oorzaak van de ellende omdat de upload zo ingesteld was dat deze gelijk was aan de upload die wij van onze provider toegewezen kregen. Dan wil het zeker niet meer.

Ik heb het aantal verbindingen in ieder geval naar beneden gezet, het kan zeker geen kwaad en kan volgens bovenstaand verhaal alleen maar ellende voorkomen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

hardware-lover schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 01:10:
Ik ben zeker niet de enige in huis die het netwerk belast, we zijn met vijf personen actief met internet bezig waarvan er 2 actief Usenet gebruiken. Ikzelf ben de zwaarste Usenet gebruiker en beheer het geheel hier in de tent v.w.b. het algehele netwerk. Tot op dit moment geen problemen m.b.t. de totale (gigabit) netwerksnelheid of het overbelasten daarvan, en dit is al jaren zo. Tijdens het downloaden vanaf Usenet wordt er ook nog eens vaak door 2 van mijn kinderen online gegamed, ook zonder problemen. Die enkele keer dat het netwerk zo traag werd als dikke ....., was een actieve P²P verbinding de oorzaak van de ellende omdat de upload zo ingesteld was dat deze gelijk was aan de upload die wij van onze provider toegewezen kregen. Dan wil het zeker niet meer.

Ik heb het aantal verbindingen in ieder geval naar beneden gezet, het kan zeker geen kwaad en kan volgens bovenstaand verhaal alleen maar ellende voorkomen.
Je hebt het over een 1000 Mb-netwerk maar ik neem aan dat de internetverbinding niet zo snel is. Daar ligt ook meestal het probleem, binnen het netwerk zelf valt het wel mee. Ook zijn twintig verbindingen helemaal niets vergeleken met een browser die een pagina laadt. Het overheadverhaal is echter wel waar maar in mijn ogen te verwaarlozen, maar als je een allerhoogste snelheid wilt behalen dan gaan dat soort trucjes wel helpen.

Wat jij zegt over p2p herken ik wel, en zeker torrents. Daar loop je zo naar honderden verbindingen als je niet uit kijkt. Heb je echt goede apparatuur dan is dat geen probleem, maar een standaard consumentenrouter trekt dat niet en dan loopt alles vol.

Mensen, bedankt voor de Astraweb tip. De film is binnen zonder te repareren. 8)7
Ik krijg nu de neiging om alle downloads die ik afgelopen jaar niet binnen kreeg alsnog te gaan proberen, kijken of het echt zoveel verschil maakt. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 13:06
Anders briljante feature van Lightningusenet.

Eerst krijg ik een e-mail dat mijn tegoed bijna op is. Vervolgens wil ik via de website tegoed bijkopen. Krijg ik de foutmelding:
code:
1
2
U heeft nog 4 dagen tegoed die u eerst dient op te maken voordat u weer nieuwe dagen bij kan kopen.
Let op! Dit is eenmalig ivm met een technische update van ons bestel systeem. U krijg een melding via email wanneer uw tegoed is verlopen en weer tegoed kan bijkopen.

Wat een briljant systeem hebben ze daar zeg...... Gelukkig heb ik nog geen problemen ondervonden bij het downloaden van bestanden. Toch maar even voor de zekerheid een upgrade doen voor 30dagen. :)

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 08:22:
Mensen, bedankt voor de Astraweb tip. De film is binnen zonder te repareren. 8)7
Ik krijg nu de neiging om alle downloads die ik afgelopen jaar niet binnen kreeg alsnog te gaan proberen, kijken of het echt zoveel verschil maakt. :D
Goed dat het bij jou nu ook netjes werkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

FezzFest schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:17:
[...]

Goed dat het bij jou nu ook netjes werkt :).
Werkt prima, en ook niet meer de snelheidsvermindering vanwege UPC/Eweka dus ik moet even opletten anders staat hij zomaar weer te idlen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Laatst online: 08-09 11:32
Nu gebruik ik al jaren naar tevredenheid Eweka en ik download in principe nog niet eens zo heel veel en met maar 8 Mbit, maar alles wat ik de laatste maand probeer te downloaden van 150 dagen of ouder is random incomplete. Elk bestand is laat zeggen voor iets meer dan 10% beschadigd en de par2 files zelf ook. Omdat de par2 files meestal 10% kunnen repareren heb je dus aan al die posts helemaal niets. Dit terwijl ze via de verschillende searchengines/indexsites gewoon compleet daar te vinden zijn.
Wat is er bij Eweka aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Frag1le schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:27:
Nu gebruik ik al jaren naar tevredenheid Eweka en ik download in principe nog niet eens zo heel veel en met maar 8 Mbit, maar alles wat ik de laatste maand probeer te downloaden van 150 dagen of ouder is random incomplete. Elk bestand is laat zeggen voor iets meer dan 10% beschadigd en de par2 files zelf ook. Omdat de par2 files meestal 10% kunnen repareren heb je dus aan al die posts helemaal niets. Dit terwijl ze via de verschillende searchengines/indexsites gewoon compleet daar te vinden zijn.
Wat is er bij Eweka aan de hand?
Als het echt zo erg is ligt het probleem bij jezelf denk ik.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Lightning Usenet problemen hebben een week geduurd, maar zijn nu verdwenen als sneeuw voor de zon. :)

Weekje storing kan bij mij nog door de beugel voor een abo wat 7,5ct per dag kost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
LieveNiels schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:02:
Lightning Usenet problemen hebben een week geduurd, maar zijn nu verdwenen als sneeuw voor de zon. :)

Weekje storing kan bij mij nog door de beugel voor een abo wat 7,5ct per dag kost. :)
Idd, net wat releases gedownload die incomplete binnenkwamen en nu geen problemen meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 23:24
Bv202 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:37:
[...]

Idd, net wat releases gedownload die incomplete binnenkwamen en nu geen problemen meer :)
Zou het bij lightning, ewaka en wellicht wat anderen kunnen komen door de kerstvakanties wereldwijd, waardoor het wellicht overbelast is geweest oid ?

zelf overigens nog steeds met tevredenheid lightning, geen last gehad van onrepareerbare bestanden ofzo, maar ik ben dan ook weer geen grote downloader, helemaal niet van oude bestanden ... (interesse is vooral 3D SideBySide films, en die zijn voornamelijk nog erg nieuw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Lijkt me sterk, ik heb sommige downloads namelijk wel vijf keer opnieuw geprobeerd op verschillende dagen en tijden maar niets hielp.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Idd, en lightningusenet is niet eens een grote provider. Voorlopig zijn het nog voornamelijk Belgische en Nederlandse klanten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Ik heb de laatste tijd erg veel last van niet complete files die gewoon binnen de retentietermijn van Eweka vallen, iemand anders ook? Heb niet zo'n zin om wéér te moeten gaan overstappen, maar als ik niet eens meer goed kan downen van alt.binaries.hdtv.x264 dan móet het wel. Wat is de beste usenetprovider met > 600 dagen retentie voor een goede prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

kthxbye schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:06:
Ik heb de laatste tijd erg veel last van niet complete files die gewoon binnen de retentietermijn van Eweka vallen, iemand anders ook? Heb niet zo'n zin om wéér te moeten gaan overstappen, maar als ik niet eens meer goed kan downen van alt.binaries.hdtv.x264 dan móet het wel. Wat is de beste usenetprovider met > 600 dagen retentie voor een goede prijs?
Het hangt er natuurlijk van af wat je als "goede prijs" definieert....

De beste: www.giganews.com
De langste retentie in de business, nooit down, altijd je snelheid, alles compleet.

Flink goedkoper: www.astraweb.com
10 dagen kortere retentie, niet altijd even stabiel qua snelheid (maar meestal trek je je lijn wel dicht hoor...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Als hij van Eweka komt, zal hij wel niet klagen over de snelheid van Astraweb :)

Met Astraweb heb ik nog geen last gehad van incompletes en is zelfs goedkoper dan Eweka als je per jaar betaalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Laatst online: 08-09 11:32
kthxbye schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:06:
Ja ik dus ook zoals je misschien al had gelezen een paar post boven je bericht.
Gonadan schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:34:
[...]

Als het echt zo erg is ligt het probleem bij jezelf denk ik.
Nee, Eweka heeft gewoon problemen met z'n retentie want ik ben niet de enige die dit opmerkt in m'n collega/vriendenkring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Frag1le schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 22:46:
[...]
Nee, Eweka heeft gewoon problemen met z'n retentie want ik ben niet de enige die dit opmerkt in m'n collega/vriendenkring.
Ik vermoed dat de retentie dan ook niet voor niets van de site verdwenen is....
Wel grappig dat je in dit soort gevallen de medewerkers van Eweka hier ineens niet meer hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 23:24
ben maar een leek, maar waarom kan een in mijn ogen simpels iets fout gaan ?

zo zie ik het : als usenetaanbieder (of combinatie daarvan ) sla je alles op je servers op vanaf bepaalde datum, en zo kom je aan je retentie, hoe hoger de retentie, hoe meer serverruimte je moet regelen en wellicht ook hoe langer je al bezig met verzamelen moest zijn .... (spul ouder dan je gegeven retentie kan je tzt deleten)
Daarnaast uiteraard nog abbonnementen verkopen en de uitgaande stroom regelen, maar in een nutshell is dat het toch ?

Dus in mijn ogen : je hebt de bestanden, of je hebt ze niet, maar hoe kunnen "percentages" wegvallen die "ooit" wel op usenet stonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat er bijvoorbeeld wel eens een HDD kapot gaat. Je bent dan de data kwijt die erop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Waarschijnlijk gaan er ook aan de lopende band schijven stuk bij newsservers :p Ze worden heel intensief gebruikt en je hebt er heel veel nodig voor die retenties.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Ted038 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 02:28:
ben maar een leek, maar waarom kan een in mijn ogen simpels iets fout gaan ?
Dus in mijn ogen : je hebt de bestanden, of je hebt ze niet, maar hoe kunnen "percentages" wegvallen die "ooit" wel op usenet stonden ?
Gevalletje Notice and Takedown misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 22:51:
[...]

Ik vermoed dat de retentie dan ook niet voor niets van de site verdwenen is....
Wel grappig dat je in dit soort gevallen de medewerkers van Eweka hier ineens niet meer hoort.
heeft iemand een idee wat de retentie is? Ik heb het net voor mijn broer en een vriend verlengd met 2 maand, maar ik hoor ze niet klagen? Ze pakken volgens mij ook vooral nieuw spul mee.

Maar misschien kan iemand testen wat de retentie nu is in een groep als boneless? Het was toch altijd 400 dagen bij Eweka?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:43

Robtimus

me Robtimus no like you

Nou, geen Cheapnews meer voor mij. Gisteren heb ik me geregistreerd. Omdat ik niet zoveel download heb ik gekozen voor een blockaccount. De betaling was succesvol, maar toen ik daarna terug op de Cheapnews pagina kwam kreeg ik de melding "payment canceled". Top. Ik heb toen een supportticket aangemaakt.

Toen ik vandaag wou inloggen om de status te bekijken kwam ik erachter dat mijn hele account het niet meer doet. Inloggen: nada. Password recovery: nada. Er gaat zometeen een email naar ze toe, waarin ik ze de keuze geef om mijn account + block te (her)activeren, of me mijn geld terug te geven. Prutsers...

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht ergens gelezen te hebben 600 dagen? Dit staat ook op usenetvergelijker. Wel raar hoor dat een USP geen retentie meer vermeld.

Zal dit allemaal verband houden met BREIN?
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:56:
[...]

heeft iemand een idee wat de retentie is? Ik heb het net voor mijn broer en een vriend verlengd met 2 maand, maar ik hoor ze niet klagen? Ze pakken volgens mij ook vooral nieuw spul mee.

Maar misschien kan iemand testen wat de retentie nu is in een groep als boneless? Het was toch altijd 400 dagen bij Eweka?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:18

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Zijn er meer mensen die las hebben van de wat oudere posts bij Hitnews? Post die laten we zeggen niet ouder zijn dan 60 dagen krijg ik zonder problemen op volle snelheid binnen. Posts die 100+ dagen oud zijn krijg ik met verschrikkelijk instabiele snelheid binnen die liggen tussen de 5 en 20% van het maximaal haalbare. Ze komen wel op tijd binnen maar het duurt gewoon heel lang.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
ma9ma schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 14:33:
Zijn er meer mensen die las hebben van de wat oudere posts bij Hitnews? Post die laten we zeggen niet ouder zijn dan 60 dagen krijg ik zonder problemen op volle snelheid binnen. Posts die 100+ dagen oud zijn krijg ik met verschrikkelijk instabiele snelheid binnen die liggen tussen de 5 en 20% van het maximaal haalbare. Ze komen wel op tijd binnen maar het duurt gewoon heel lang.
Netwerk Status

Via deze pagina houden we u op de hoogte van eventuele storingen.

Het lijkt erop dat oudere posts (boven 120 dagen) langzamer zijn dan normaal. Er wordt aan dit probleem gewerkt. Excuses voor het ongemak.

Heeft u problemen? mail naar: support@support.hitnews.eu
^^ dit dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:56:
Ik heb er wel eens iets gehaald wat bijna 600 dagen oud was. Het laatste jaar toch zeker.

Overigens geldt de retentie 'eweka-wide', er wordt niet gewerkt met verschillende retentie per groep. De retentie is hetzelfde voor alle groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:43

Robtimus

me Robtimus no like you

IceManX schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 14:24:
Nou, geen Cheapnews meer voor mij. Gisteren heb ik me geregistreerd. Omdat ik niet zoveel download heb ik gekozen voor een blockaccount. De betaling was succesvol, maar toen ik daarna terug op de Cheapnews pagina kwam kreeg ik de melding "payment canceled". Top. Ik heb toen een supportticket aangemaakt.

Toen ik vandaag wou inloggen om de status te bekijken kwam ik erachter dat mijn hele account het niet meer doet. Inloggen: nada. Password recovery: nada. Er gaat zometeen een email naar ze toe, waarin ik ze de keuze geef om mijn account + block te (her)activeren, of me mijn geld terug te geven. Prutsers...
Even een update. Nog binnen anderhalf uur nadat ik contact met ze had opgenomen was alles alweer gefixt. Mijn account was blijkbaar niet goed geactiveerd, en het betalingsprobleem kwam door een probleem met hun paymentprovider. Ze krijgen dus toch nog een tweede kans.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 18:46
bij eweka eigenlijk alleen maar problemen met echt oude bestanden die ook buiten hun retentie vallen. maar met mazzel haal ik die ook binnen.
snelheid is bij mij stabiel.

ik ben nog wel benieuwd naar een goed overzichtje van verschillende newsservers.... als er een pm gewenst is met info dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Ik heb echt een probleem

sinds ik paar dagen geleden Astraweb account heb afgesloten ben ik radeloos geworden. Wat kan ik nog meer downloaden ? :P Iemand tips voor mij? haha heb alles gedownload wat ik leuk vind en nu zit ik zonder ideen hehe

btw. heb een bestand van 871 dagen oud gedownload en het verliep vlekkeloos en met volle 100 mbit. Dus de retentie blijkt goed te kloppen van Astraweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ga het eerst eens kijken/luisteren zou ik zeggen :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
ninasky11 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:10:
Ik heb echt een probleem

sinds ik paar dagen geleden Astraweb account heb afgesloten ben ik radeloos geworden. Wat kan ik nog meer downloaden ? :P Iemand tips voor mij? haha heb alles gedownload wat ik leuk vind en nu zit ik zonder ideen hehe

btw. heb een bestand van 871 dagen oud gedownload en het verliep vlekkeloos en met volle 100 mbit. Dus de retentie blijkt goed te kloppen van Astraweb.
Jah, dat is het "gevaar" van een goede payserver + FTD-achtige apps, namelijk verzamelwoede :9. Bij mij is het al voorgekomen dat ik zaken meerdere keren heb gedownload zonder dat ik het wist (The Machinist heb ik ooit 3 keer binnengesleurd 8)7). Gouden tip: eerst zien/beluisteren/spelen wat je gedownload hebt alvorens nieuw spul binnen te trekken. En af en toe een wandelingetje buiten maken kan echt geen kwaad ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FezzFest schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 18:56:
Jah, dat is het "gevaar" van een goede payserver + FTD-achtige apps, namelijk verzamelwoede :9. Bij mij is het al voorgekomen dat ik zaken meerdere keren heb gedownload zonder dat ik het wist (The Machinist heb ik ooit 3 keer binnengesleurd 8)7).
Dat komt mij bekend voor. Was laatst mijn dvd verzameling (toen ik alles nog op dvd brandde) aan het uitzoeken, kom ik gewoon 4 keer dezelfde film tegen (met zelfgemaakt hoesje etc.). En nog steeds niet gezien 8)7

Ik heb het nu voor mijzelf makkelijk gemaakt. Mijn vrouw en kinderen hebben een portable hdd met 320 gig en ik zelf heb er eentje van 500 gig. en meer past er niet op. Op de harde schrijf van de pc past nog eens 300 gig en dan is het gewoon op.

Ik kijk nu elke avond minimaal 2 uur van de mediaplayer (eigenlijk bijna geen normale tv meer, behalve het journaal). Helaas werkt dit ook niet echt. Voor elke 2 uur die ik kijk zie ik de volgende dag wel 3 uur aan nieuw materiaal 8)7 , dan zit ik dus weer dingen te wissen zonder het te kijken.

Maar dit probleem heb ik altijd al gehad, ben een verzamelaar en gelukkig is het digitaal materiaal, je kan het ook hebben met oude rommel en dan staat je huis vol. Een volle harde schrijf valt minder op ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
hmm heb de de laatste dagen wat problemen met supernews, posts die via binsearch compleet zijn komen niet compleet binnen. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:45:
[...]

Dat komt mij bekend voor. Was laatst mijn dvd verzameling (toen ik alles nog op dvd brandde) aan het uitzoeken, kom ik gewoon 4 keer dezelfde film tegen (met zelfgemaakt hoesje etc.). En nog steeds niet gezien 8)7

Ik heb het nu voor mijzelf makkelijk gemaakt. Mijn vrouw en kinderen hebben een portable hdd met 320 gig en ik zelf heb er eentje van 500 gig. en meer past er niet op. Op de harde schrijf van de pc past nog eens 300 gig en dan is het gewoon op.

Ik kijk nu elke avond minimaal 2 uur van de mediaplayer (eigenlijk bijna geen normale tv meer, behalve het journaal). Helaas werkt dit ook niet echt. Voor elke 2 uur die ik kijk zie ik de volgende dag wel 3 uur aan nieuw materiaal 8)7 , dan zit ik dus weer dingen te wissen zonder het te kijken.

Maar dit probleem heb ik altijd al gehad, ben een verzamelaar en gelukkig is het digitaal materiaal, je kan het ook hebben met oude rommel en dan staat je huis vol. Een volle harde schrijf valt minder op ;)
Ik heb een 300GB schijf in mijn mediaplayer en that's it. En dat is inclusief mijn muziekcollectie en backups van mijn laptop en desktop. Ik denk dat ik 100GB heb voor films en muziekdvd's. En ik vind het zat, hiervoor had ik een Xbox Classic met XBMC met 8GB, en daarvoor een Kiss met 40GB. Ik zou er op zich nog wel een grotere schijf in willen gooien eigenlijk, voor een paar tientjes is hij 3 of 6 keer zo groot, maar het is helaas een IDE-schijf.

TV kijk ik ook nouwelijks, mijn mediaplayer speelt dingen van uitzendinggemist en dingen die van FTD komen en verder kijk ik eigenlijk bijna niks. Ik heb wel digitenne, al zou ik me ook prima kunnen vermaken met alleen NL1, 2 en 3. Af en toe staat de TV aan als achtergrondruis.

Met alles op cd's branden (is jaren geleden) ben ik abrupt gestopt nadat ik geschrokken was van een huiszoeking (verkeerde administratie gemeente en politie, ze kwamen niet voor mij, maar ik werd er wel door wakker geschut omdat er overal gebrande cd'tjes lagen toen :p )

/▌

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints naar $film dus. De volgende keer wordt er direct een OW uitgedeeld.