Newsservers met binaries [deel 10] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 116.117 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zondag 09 januari 2011 @ 13:05:
TV kijk ik ook nouwelijks, mijn mediaplayer speelt dingen van uitzendinggemist en dingen die van FTD komen en verder kijk ik eigenlijk bijna niks. Ik heb wel digitenne, al zou ik me ook prima kunnen vermaken met alleen NL1, 2 en 3. Af en toe staat de TV aan als achtergrondruis.
Ik kijk voornamelijk (natuur)documentaires en een aantal tv shows (biggest loser uit Amerika en wat actie series). Maar ik kom altijd de verkeerde dingen tegen zoals een post van 16 seizoenen Top Gear en dan moet ik dat weer zien en is de schrijf weer vol :+

Maar er komt wel verbetering, heb al 40 gig vrijgekeken en vanavond komt daar 3 gig bij. Ik download nu een paar weken niets meer heb ik besloten (behalve seizoen 11 van the biggest loser dat weer net begonnen is in Amerika, maar anders kan ik daar ook de websites niet van volgen en dat vind ik altijd leuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Frag1le schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 22:46:
Nee, Eweka heeft gewoon problemen met z'n retentie want ik ben niet de enige die dit opmerkt in m'n collega/vriendenkring.
Eweka heeft zeker problemen, daarom ben ik ook weggegaan. Maar die problemen betreffen een enkele download. Als jij nu helemaal niets meer compleet krijgt ligt het toch echt bij jezelf hoor, bij Eweka is niet alles stuk. Misschien heb je wel net pech met de downloads die je uitkiest. :D
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:56:
heeft iemand een idee wat de retentie is? Ik heb het net voor mijn broer en een vriend verlengd met 2 maand, maar ik hoor ze niet klagen? Ze pakken volgens mij ook vooral nieuw spul mee.

Maar misschien kan iemand testen wat de retentie nu is in een groep als boneless? Het was toch altijd 400 dagen bij Eweka?
Het laatste wat bij mijn weten op de site stond was zo'n 580 dagen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Geachte heer xx,

Het ligt geheel in de aard van usenet deze vraag in eerste instantie aan de poster zelf te stellen, wellicht dat er tijdens het posten een storing is geweest.

De Eweka helpdesk kan en mag u niet helpen bij het zogenaamde "downloaden", de Eweka helpdesk kan u alleen helpen bij het correct inloggen op het Eweka usenet platform.

De meest voorkomende oorzaak is de werking van antivirussoftware en/of firewall(s). De gemakkelijkste manier om dit op te lossen is de news client her-installeren. Daarmee meldt u het programma op alle kritieke plaatsen opnieuw aan. U zou voorafgaand de virusbewaking en firewalls (let op: routers hebben een eigen firewall!) tijdelijk kunnen uitschakelen om vast te stellen of inderdaad hierin het probleem schuilt.

Een andere veel voorkomende oorzaak van incomplete bestanden is dat wij, of andere usenet access providers, in overeenstemming met juridisch beleid, door een usenetgebruiker geposte inhoud verwijderd hebben die mogelijk illegaal is of rechten schendt. In zo'n geval kunnen wij u helaas niet helpen.

Met vriendelijke groet,
Jeroen
Eweka Internet Services
Duidelijk, ik stap over. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Daar past je forumnaam nog wel leuk bij als groet. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Gonadan schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:19:
[...]

Daar past je forumnaam nog wel leuk bij als groet. :D
Helaas werkt Eweka met userID's, dus ben ik gewoon een nummer. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een lachertje zeg. Wel een dienst aanbieden maar niet mogen uitleggen. Zo zie je, stukje bij beetje zwichten ze voor de industrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:03
Hmm ik heb net een 30 dagen prepaid account bij Lightning Usenet gekocht voor 2,5€. Ik kom maar aan 1,3 MB/s in SABnzbd+ :(
Met de nieuwsserver van mijn provider geraakte ik nochtans aan 3 MB/s continu (weliswaar met maar 21dagen retentie, daarom dat ik LightiningUsenet nu gebruik). Ik heb een 30 Mbps abonnement (ja zielig, ongeveer het hoogste abonnement te krijgen in belgie bij Telenet ;().

Ik zal ervan uitgaan dat het momenteel spitsuur is, en vannacht nog eens proberen. Indien iemand tips heeft om deze snelheid hoger te krijgen.. graag! Of komt deze lage snelheid doordat ik in Belgie woon, en de servers in Nederland zijn?

Is het effectief om een 2de account bij te kopen, een 2de server dus? Kan ik dan rekenen op ongeveer een verdubbeling van de snelheid die ik momenteel haal? Ik wil toch echt 2-3 MB/s halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:17
ben echt "NU" ook vanaf lightning aan het downloaden in sabnzbd+, met 2,63 MBps, bij een ziggo account met 22Mbps down max. (22Mb=2,75MB , maar ben ook dvd aan 't branden en bestanden van de ene hdd naar andere (externe) hdd aan het verplaatsen, en her en der wat fora lezen ...)

Wel bestanden die ook net op usenet staan (gisteren neergezet)

en denk niet dat het uitmaakt, maar ik heb de 100dagen-variant bij lightning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
Kdenk dat mijn internet vanavond ook gewoon niet snel genoeg is. Druk spitsuur misschien. Ik heb een 30 Mbps abonnement, en praktisch haal ik in de speedtest maar 9 Mbps?? (mijn broer heeft zijn laptop ook wel aanstaan, en mijn vader zijn werkpc, maar beiden zijn niet aan het downloaden ofzo)
Toch eens vragen voor 50Mbps abonnement te bestellen,maar we betalen nu al 100€ per maand (incl.tv en telefonie)

edit: met telenet newsserver haal ik ook maar 1,4 MB/s dusja ;(

[ Voor 7% gewijzigd door JSS540 op 10-01-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

JSS540 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:29:
Kdenk dat mijn internet vanavond ook gewoon niet snel genoeg is. Druk spitsuur misschien. Ik heb een 30 Mbps abonnement, en praktisch haal ik in de speedtest maar 9 Mbps?? (mijn broer heeft zijn laptop ook wel aanstaan, en mijn vader zijn werkpc, maar beiden zijn niet aan het downloaden ofzo)
Toch eens vragen voor 50Mbps abonnement te bestellen,maar we betalen nu al 100€ per maand (incl.tv en telefonie)

Mja als de speedtest al niet meer haalt dan ligt het probleem niet bij de nieuwsserver. Wat dat betreft zou ik inderdaad eerder de provider eens boos aankijken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

JSS540 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:29:

Wat een geld...

^^ Met hem. Doe eens speedtest.ziggo.nl

Edit:
Huh €100 voor tv, 30mbit en telefonie?
Wel abonnement heb jij dan? Of neem je dan de kosten voor de telefonie (belkosten) ook mee?

[ Voor 33% gewijzigd door EWK op 10-01-2011 21:54 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
hahahaha wat een onzin. Op mijn laptop haal ik blijkbaar opeens maar 5 Mbps meer met alle internetverbruikende applicaties afgesloten. Een Sony Vaio met windows 7. Op de nieuwe HP laptop van mn broer haal ik 27 Mbps (zoals het hoort: theoretisch 30 Mbps). En op de pc beneden haal ik 24 Mbps.

edit: @EWK: Ik heb Turbonet XL, dat is 75€ per maand maar denk dat dit zonder BTW is? Op mijn factuur heb ik 84€ excl. BTW. Totaal komt dat dus op 101€ incl. BTW. Alleszins staan er nog wat andere kosten ook op die factuur (huur digicorder, ..). Vind het ook overdreven veel geld. Normaal kan je voor 89€ een 50Mbps fibernet abonnement krijgen. Vanavond eens bespreken met ouders

edit2: op de mediacenter pc beneden haal ik 24 mbps (theoretisch 30mbps dus = ok). En heb LightningUsenet daarbij getest en ik haal 2,63 MB/s :D (theoretisch zou ik 2,75 MB/s moeten halen), dus dit is goed!

edit3: probleem opgelost met m'n sony vaio. Op mijn kamer, een tiental meter van de router vandaan, haal ik terug 25 mbps (ipv 5!). Spitsuur en tal van andere onbekende problemen zullen ervoor gezorgd hebben dat het zo traag ging. LightningUsenet gaat hier tot 3.03 MB/s. Perfect dus! Ik ben tevreden :)

[ Voor 72% gewijzigd door JSS540 op 10-01-2011 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
JSS540 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:00:
hahahaha wat een onzin. Op mijn laptop haal ik blijkbaar opeens maar 5 Mbps meer met alle internetverbruikende applicaties afgesloten. Een Sony Vaio met windows 7. Op de nieuwe HP laptop van mn broer haal ik 27 Mbps (zoals het hoort: theoretisch 30 Mbps). En op de pc beneden haal ik 24 Mbps.

edit: @EWK: Ik heb Turbonet XL, dat is 75€ per maand maar denk dat dit zonder BTW is? Op mijn factuur heb ik 84€ excl. BTW. Totaal komt dat dus op 101€ incl. BTW. Alleszins staan er nog wat andere kosten ook op die factuur (huur digicorder, ..). Vind het ook overdreven veel geld. Normaal kan je voor 89€ een 50Mbps fibernet abonnement krijgen. Vanavond eens bespreken met ouders

edit2: op de mediacenter pc beneden haal ik 24 mbps (theoretisch 30mbps dus = ok). En heb LightningUsenet daarbij getest en ik haal 2,63 MB/s :D (theoretisch zou ik 2,75 MB/s moeten halen), dus dit is goed!

edit3: probleem opgelost met m'n sony vaio. Op mijn kamer, een tiental meter van de router vandaan, haal ik terug 25 mbps (ipv 5!). Spitsuur en tal van andere onbekende problemen zullen ervoor gezorgd hebben dat het zo traag ging. LightningUsenet gaat hier tot 3.03 MB/s. Perfect dus! Ik ben tevreden :)
nooit dingen met draadloos testen,altijd bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 11:32
Gonadan schreef op maandag 10 januari 2011 @ 09:37:
[...]

Eweka heeft zeker problemen, daarom ben ik ook weggegaan. Maar die problemen betreffen een enkele download. Als jij nu helemaal niets meer compleet krijgt ligt het toch echt bij jezelf hoor, bij Eweka is niet alles stuk. Misschien heb je wel net pech met de downloads die je uitkiest. :D

[...]

Het laatste wat bij mijn weten op de site stond was zo'n 580 dagen.
Ik schrijf toch ook: "random incompleet" :) Ik heb het nergens over dat alles incompleet is.
Soms haal je uit een exotische alt.binaries newsgroup alles compleet binnen van 250 dagen of ouder en dan komt er een scenerelease (van een established poster) uit a.b.games van iets van 150 dagen oud incompleet binnen terwijl meerdere indexsites deze compleet geïndexeerd hebben wat er op duidt dat ze dus wel compleet in die newsgroup gepost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Frag1le schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:35:
Ik schrijf toch ook: "random incompleet" :) Ik heb het nergens over dat alles incompleet is.
Soms haal je uit een exotische alt.binaries newsgroup alles compleet binnen van 250 dagen of ouder en dan komt er een scenerelease (van een established poster) uit a.b.games van iets van 150 dagen oud incompleet binnen terwijl meerdere indexsites deze compleet geïndexeerd hebben wat er op duidt dat ze dus wel compleet in die newsgroup gepost zijn.
Ah, dat is toch een ander verhaal dan je eerst schetste:
Frag1le schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:27:
Nu gebruik ik al jaren naar tevredenheid Eweka en ik download in principe nog niet eens zo heel veel en met maar 8 Mbit, maar alles wat ik de laatste maand probeer te downloaden van 150 dagen of ouder is random incomplete. Elk bestand is laat zeggen voor iets meer dan 10% beschadigd en de par2 files zelf ook. Omdat de par2 files meestal 10% kunnen repareren heb je dus aan al die posts helemaal niets. Dit terwijl ze via de verschillende searchengines/indexsites gewoon compleet daar te vinden zijn.
Wat is er bij Eweka aan de hand?
Daaruit maak ik op dat alles incompleet is en wat er precies incompleet is aan de download is random. Maar je meest recente post klinkt inderdaad als de Eweka problemen die mij ook weggejaagd hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 11:32
Gonadan schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:21:
[...]

Ah, dat is toch een ander verhaal dan je eerst schetste:

[...]

Daaruit maak ik op dat alles incompleet is en wat er precies incompleet is aan de download is random. Maar je meest recente post klinkt inderdaad als de Eweka problemen die mij ook weggejaagd hebben.
Ik begrijp de verwarring nu :)
Je hebt gelijk dat Ik hier beter het woordje 'van' voor alles had kunnen zetten of het woord alles had moeten weglaten.
Voor de duidelijkheid, de binaries (die voorheen ruim binnen de retentie vielen van 580 dagen (op de site gemeld)) bij eweka zijn dus willekeurig zo beschadigd dat ze niet te repareren zijn.
Ik zit de komende 2 maanden nog aan Eweka vast, ik zal even in m'n logs kijken wat er beschadigd binnen kwam en zal dit over een maand nog eens binnen hengelen om te kijken of Eweka misschien de ontbrekende data heeft aangevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Frag1le schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 09:56:
Ik begrijp de verwarring nu :)
Je hebt gelijk dat Ik hier beter het woordje 'van' voor alles had kunnen zetten of het woord alles had moeten weglaten.
Voor de duidelijkheid, de binaries (die voorheen ruim binnen de retentie vielen van 580 dagen (op de site gemeld)) bij eweka zijn dus willekeurig zo beschadigd dat ze niet te repareren zijn.
Ik zit de komende 2 maanden nog aan Eweka vast, ik zal even in m'n logs kijken wat er beschadigd binnen kwam en zal dit over een maand nog eens binnen hengelen om te kijken of Eweka misschien de ontbrekende data heeft aangevuld.
Daar ben ik wel benieuwd naar inderdaad, het komt namelijk wel vaker voor bij usenetproviders dat er een mindere periode bij zit, maar als ze het dan gewoon weer herstellen hoef je niet meteen over te stappen. Dan komt het later wel goed.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan2009
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-04 00:04
Weet je wat ik helemaal niet snap van newsservers?! Ik heb Unison op m'n Mac gezet wil iets downloaden. De helft van de bestanden zijn exe's die worden binnen gehaald. op m'n Mac kan ik daar niets mee en gooi ze weg. Ik denk "OK foute NZB!" Zelfs TekstMaat haal ik via Yabsearch met exe-extensie binnen terwijl het een Mac Only product is! Hoe kan dit of zie ik iets over het hoofd?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:57

Robtimus

me Robtimus no like you

Jij downloadt waar jij om vraagt. De news server gaat heus niet kijken "oh, johan2009 heeft een Mac, laat ik nu maar een Mac applicatie teruggeven". Sterker nog, die Mac applicatie staat mogelijk niet eens op de news server.

Als jij Mac apps wilt hebben dan moet je je zoekopdrachten verfijnen om die .exe's eruit te filteren.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 21:36

JW1

Misschien zijn die exe-bestanden wel Self extracting executables die in een Windowsomgeving gewoon uitpakken (al dan niet met virus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Supernews heeft nu 800 dagen retentie.
€6,95 per maand via de speciale link (betalen met ideal) en de kwaliteit van giganews.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan2009
@JWL Ik heb al heel wat download jaren achter de rug, torrent, emule, dc++, nog kazaa-tijdperk, maar ik heb nog nooit zo'n grote collectie aan allerlei bestanden gezien die als exe zijn opgeslagen. Ik snap er niets van Waarom alles in exe? fonts: exe, iwork: exe.

Oh ja: 2de dag Usenet: Eweka accountje aangeschafd.

[ Voor 9% gewijzigd door johan2009 op 14-01-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 18:52
Echt spul zit niet in exe's. Dat zullen wel trojans en andere rommel zijn. Ik denk dat je niet goed zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan2009
@tweak_dude: yabsearch.nl of binsearch.info, die in Unison zit ingebakken. Van openFTD wordt ik niet veel wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:12

TFHfony

Professional Weirdo

EWK schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 19:32:
Supernews heeft nu 800 dagen retentie.
€6,95 per maand via de speciale link (betalen met ideal) en de kwaliteit van giganews.
Nice :) Recentelijk zijn ze van 400 naar 500 dagen gegaan en nu ineens naar 800 :-)
Tja, waarschijnlijk hebben ze alleen even een instelling veranderd: Alles komt toch van de servers van Giganews af, welke inmiddels al tegen de 900 dagen aan zit.
Giganews kwaliteit voor een prikkie :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 31-07 06:24
zijn er ook nog newsservers die geen DMCA hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EWK schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 19:32:
en de kwaliteit van giganews.
Dat is een argument dat al 5 jaar of langer niet meer opgaat. Alle providers zijn bijna allemaal goed, ik zou niet weten waarin giganews beter is dan astraweb bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
tweak_dude schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 19:45:
Echt spul zit niet in exe's. Dat zullen wel trojans en andere rommel zijn. Ik denk dat je niet goed zoekt.
Ik denk het ook. Zeker als de software verdacht klein is, heb je vaak te maken met rotzakken die je PC willen besmetten c.q. fishen c.q. overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik vraag me af of, als je bij een amerikaanse provider als Supernews zit, je in de problemen kan komen doordat de RIAA ofzo achter je aankomt, ondanks dat je zelf een hollander bent. :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 10:31:
[...]

Dat is een argument dat al 5 jaar of langer niet meer opgaat. Alle providers zijn bijna allemaal goed, ik zou niet weten waarin giganews beter is dan astraweb bijvoorbeeld.
Ik vind van wel. Heb zelf een jaar bij astraweb gezeten en kon op bepaalde tijden mn verbinding niet dicht krijgen, op allerlei poorten geprobeerd, met of zonder ssl, maakte allemaal niets uit. Ook redelijk vaak een incompleet. Helemaal bij oudere bestanden.

En ik was toen niet de enige die er toen alst van had.
UltraSub in "Newsservers met binaries [deel 9]"

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar, lag een beetje te slapen.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier werkt hij al meer dan een jaar juist heerlijk. Maar het kan zeker per provider verschillen, zo werkt Eweka bij mij in cominatie met Ziggo heel slecht terwijl dat tot een half jaar geleden prima was. Dan is er ergens (bij Eweka of Ziggo) iets aangepast en dan kan je het beste overstappen.

Ik heb een jaar of 2 bij Giganews gezeten, beviel goed, maar met Astraweb heb ik met mijn verbinding eigenlijk dezelfde service en het scheelt wel flink in de kosten. Maar als Astraweb niet goed bij je werkt is Giganews inderdaad een mooie keuze. Maar ze zijn wel erg duur helaas en ook wel flink duurder geworden de afgelopen jaren, ik betaalde per maand bijna 50% minder een paar jaar terug voor een unlimited abonnement bij Giganews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:16:
[...]

Hier werkt hij al meer dan een jaar juist heerlijk. Maar het kan zeker per provider verschillen, zo werkt Eweka bij mij in cominatie met Ziggo heel slecht terwijl dat tot een half jaar geleden prima was. Dan is er ergens (bij Eweka of Ziggo) iets aangepast en dan kan je het beste overstappen.

Ik heb een jaar of 2 bij Giganews gezeten, beviel goed, maar met Astraweb heb ik met mijn verbinding eigenlijk dezelfde service en het scheelt wel flink in de kosten. Maar als Astraweb niet goed bij je werkt is Giganews inderdaad een mooie keuze. Maar ze zijn wel erg duur helaas en ook wel flink duurder geworden de afgelopen jaren, ik betaalde per maand bijna 50% minder een paar jaar terug voor een unlimited abonnement bij Giganews.
Snoeki, ik heb het over Supernews, €6.95 per maand ;).

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 10:31:
[...]

Onzin: Lees deze thread maar eens door. Astraweb heeft bijvoorbeeld afgelopen jaar flink problemen gehad met snelheden en incompletes. Vrijwel welke USP zie hier het met enige regelmaat voorbij komen, met uitzondering van Giganews/Supernews...
En nu je Supernews kan nemen voor 6,95 euro per maand, heb je eigenlijk Giganews voor een prikkie. Je mist alleen wel zaken als de VPN functies e.d.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige waar ik me aan stoor bij Astraweb is dat bepaalde leeftijd van posten met de helft van de snelheid binnenkomen. Zeker als je dan een unlimited account hebt zou dit niet mogen.

Als je dat aankaart bij Astraweb dan zeggen ze dat 6MB/s toch een mooie snelheid is. Omdat de retentie flink omhoog gegaan is bij Supernews heb ik daar weer een abonnement genomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Dat klopt wel, maar $25 is gewoon te veel voor wat je krijgt. Dan liever Astraweb met die paar nadelen er bij.

€6,95 is natuurlijk pakken beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:16:
[...]

Zover ik weet is het altijd al 20 of 25 dollar geweest bij Giganews :?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik betaal al bijna 2 jaar $29.99 bij Giganews.
Wel heb ik een mailtje gekregen dat ze vanaf dit jaar het diamond pakket naar $35 willen verhogen voor nieuwe klanten.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Ze zijn al de duurste en willen de prijs nog verhogen? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Kan iemand bevestigen of ik bij de volgende news providers 120 Mbit/s kan halen en in hoeverre deze snelheid redelijk stabiel is ?

- astraweb (unlimited DSL)
- newsdemon (pro)
- supernews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Alleen met Astraweb heb ik ervaring. Ik kon de 100mbit-verbinding van m'n school maxen, 120mbit zou normaal geen probleem mogen zijn. Alleen is de snelheid erg gelimiteerd bij oudere posts (600+ dagen), wat bij Supernews dan weer niet blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Bv202 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:01:
Je krijgt er bij diamond ook wel wat voor terug in de vorm van VPN enz.
Heb zelf er 1 stapje onder (platinum), heeft tegenwordig ook SSL (alleen niet nodig bij Ziggo) en ook onbeperkt downloaden, betaal zelf dus 25 per maand.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bv202 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:01:
Ze zijn ook de beste, niet onbelangrijk.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

jobr schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:21:
Kan iemand bevestigen of ik bij de volgende news providers 120 Mbit/s kan halen en in hoeverre deze snelheid redelijk stabiel is ?

- astraweb (unlimited DSL)
- newsdemon (pro)
- supernews
Supernews op z'n sloffen :)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@EWK, waarom supernews op z'n sloffen ? Ik klaag zeker niet over astraweb, trek m'n 120Mbit vol en heb langere retentie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Supernews kost volgens hun site 8.99 euro. Hoe komen jullie aan 6.95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 10:12:
@EWK, waarom supernews op z'n sloffen ? Ik klaag zeker niet over astraweb, trek m'n 120Mbit vol en heb langere retentie ?
Kan niet oordelen over hoe het nu is, maar toen ik bij astraweb een jaarabo had afgesloten (tot een paar maanden terug), had ik weinig aan de 'langere retentie' (nu 82 dagen verschil) aangezien oude bestanden met 30 tot 60% van de snelheid binnenkwamen.
Wil je eens een 800 dagen oud bestand van een paar GB binnen halen op een 120mbit lijn? Ben oprecht benieuwd of het 'tegenwoordig' beter is bij Astra dan voorheen. :)
Coenen schreef op zondag 16 januari 2011 @ 11:08:
Supernews kost volgens hun site 8.99 euro. Hoe komen jullie aan 6.99?
http://www.supernews.com/superspecial.html

[ Voor 10% gewijzigd door EWK op 16-01-2011 11:15 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
EWK schreef op zondag 16 januari 2011 @ 11:13:
Kan niet oordelen over hoe het nu is, maar toen ik bij astraweb een jaarabo had afgesloten (tot een paar maanden terug), had ik weinig aan de 'langere retentie' (nu 82 dagen verschil) aangezien oude bestanden met 30 tot 60% van de snelheid binnenkwamen.
Wil je eens een 800 dagen oud bestand van een paar GB binnen halen op een 120mbit lijn? Ben oprecht benieuwd of het 'tegenwoordig' beter is bij Astra dan voorheen. :)
Het enige wat mij persoonlijk interesseert is dat het binnenkomt, niet met welke snelheid. Ik heb dan ook geen 120/4 maar 30/4 aansluiting. Gelukkig kan ik wel melden dat ik afgelopen week bij Astraweb een bestand van 849 dagen oud foutloos binnenkreeg. Viel me niet tegen, en dat voor minder dan 6 euro per maand (96$/jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bv202 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:35:
Alleen is de snelheid erg gelimiteerd bij oudere posts (600+ dagen), wat bij Supernews dan weer niet blijkt te zijn.
Dat is al een paar weken opgelost. Bestanden van 880 dagen komen met 14MB/sec hier binnen (120mbit verbinding van Ziggo). Maar dat had ik hier al een paar weken terug neergezet.

Ik vind het wat storend dat iedereen hier dingen roept gebasseerd op ervaringen uit het verleden die gewoonweg niet kloppen met de huidige stand van zaken. Daar heeft toch niemand wat aan? EWK is hierop een uitzondering trouwens in zijn post hierboven. Als je iets beweert over een provider die je niet meer hebt, zet er dan gewoon bij over welke periode het ging.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Astraweb kan meestal wel 120 mbit dicht trekken. Soms gaat het met 100 maar daar kan astraweb volgens mij niks aan doen, maar dan zit ziggo weer eens met capaciteitproblemen zoals ze dat bijna elke dag hebben. Haal die 120 mbit die ze beloven 1 of 2 x in de week en dat is ook snachts.

Heb laatst ook al gepost volgens mij. had een bestand van 871 dagen, volgens mij is dat de maximale retentie van astraweb en die ging 100 % compleet en met 100 mbit naar binnen.

Ben tot nu toe reuze tevreden met astraweb en kan het iedereen aanraden. (Unlimited DSL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ninasky11 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:49:
Astraweb kan meestal wel 120 mbit dicht trekken. Soms gaat het met 100 maar daar kan astraweb volgens mij niks aan doen, maar dan zit ziggo weer eens met capaciteitproblemen zoals ze dat bijna elke dag hebben. Haal die 120 mbit die ze beloven 1 of 2 x in de week en dat is ook snachts.
Ik heb beiden, zowel Astraweb als Supernews. En met Supernews trek ik mijn 120mbit ALTIJD dicht. Die zie ik gewoon nooi onder de 14mbyte/sec komen. Astraweb is tegenwoordig flink vooruit gegaan, zeker wat betreft de oude bestanden. Maar die zit regelmatig rond de 10-12mbyte/sec... Maar ook daar is wel mee te leven hoor ;) Supernews is gewoon altijd strak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:40
Hebben meer mensen momenteel problemen met Lightningusenet? Ik krijg constant:

code:
1
2
3
Kan niet aanmelden bij server [482 Authentication Temporarily Unavailable]
Kan niet aanmelden bij server news.lightningusenet.com:119
Kan niet aanmelden bij server news.lightningusenet.com:563

van Sabnzbd. Ik heb nog voldoende dagen over en mijn verbinding is verder ook stabiel... EDIT: Na een herstart van Sabnzbd lijkt het plots opgelost te zijn. Apart.

[ Voor 9% gewijzigd door alex3305 op 17-01-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Sjesus, de afgelopen twee dagen alleen maar incompletes bij XSNews :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39
Vraagje over supernews.
Heeft iemand ervaring met een account delen van supernews?
Is dat mogelijk of wordt je snel afgesloten?

Wil hem namelijk graag delen met mijn pa, want die download toch niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
stimpyrulez schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 08:57:
Vraagje over supernews.

Kan je dan niet beter gewoon een block-account aanschaffen voor hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55
alex3305 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:00:
Hebben meer mensen momenteel problemen met Lightningusenet? Ik krijg constant:

code:
1
2
3
Kan niet aanmelden bij server [482 Authentication Temporarily Unavailable]
Kan niet aanmelden bij server news.lightningusenet.com:119
Kan niet aanmelden bij server news.lightningusenet.com:563

van Sabnzbd. Ik heb nog voldoende dagen over en mijn verbinding is verder ook stabiel... EDIT: Na een herstart van Sabnzbd lijkt het plots opgelost te zijn. Apart.
Ik had gister exact hetzelfde, ook opgelost met een herstart 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stimpyrulez schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 08:57:
Vraagje over supernews.

Je kan niet tegelijk downloaden. Als je om en om download is er geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Twylight schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:01:
[...]
Kan je dan niet beter gewoon een block-account aanschaffen voor hem?
Wat is een block-account als ik vragen mag? Deze term ken ik (nog) niet.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:21:
[...]

Je kan niet tegelijk downloaden. Als je om en om download is er geen enkel probleem.
Of als je allebij maar 10 connecties maakt i.p.v. 20?
dat zal denk ik ook wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
stimpyrulez schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:25:
[...]

Een account waarbij je i.p.v. maandelijks betaald voor onbeperkte toegang, je een 'block' van bijvoorbeeld 10 of 20GB koopt waar je zo lang mee kan doen als je wilt.

Bij XSNews.nl aan de rechterkant staan de prijzen voor block-accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Supernews heeft die niet. Een blokaccount is een account met een datalimiet. Dus voor mensen die af en toe wat willen downloaden maar niet te veel geld willen neerleggen voor een onbeperkt abonnement.

Wat hij zegt dus ^^
Nee, er mag maar één IP-adres tegelijk verbinden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 18:52
[...]
[...]

Met een block account koop je een X aantal GB's dat je mag downloaden. Meestal verlopen die niet.

Zonder account sharing kun je niet vanaf verschillende ip adressen tegelijkertijd verbinden, ongeacht het aantal connecties.

Edit: veel te laat natuurlijk :z

[ Voor 3% gewijzigd door tweak_dude op 18-01-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt eraan of jullie van dezelfde verbinding gebruik maken? Er mag maar vanaf 1 ip adres tegelijk gedownload worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:33:
[...]

Ligt eraan of jullie van dezelfde verbinding gebruik maken? Er mag maar vanaf 1 ip adres tegelijk gedownload worden.
mmm nee we maken niet vanaf dezelfde IP verbinding.
Zit nu bij usenetserver en daar kan het wel.
Misschien wel beter dus om daar te blijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:25
Ai, da's zuur. Zojuist een account afgesloten bij Supernews voor € 8,99 per maand. Om er een paar tellen later achter te komen dat je dus nu tijdelijk voor € 6,99 per maand een abonnement kunt nemen. Voor één keertje twee euro meer betalen vind ik niet zo erg, maar ik hoop dat mijn abonnement wel omgezet kan worden. Ik heb ze maar een mailtje gestuurd.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
posttoast schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 17:46:
Ai, da's zuur. Zojuist een account afgesloten bij Supernews voor € 8,99 per maand. Om er een paar tellen later achter te komen dat je dus nu tijdelijk voor € 6,99 per maand een abonnement kunt nemen. Voor één keertje twee euro meer betalen vind ik niet zo erg, maar ik hoop dat mijn abonnement wel omgezet kan worden. Ik heb ze maar een mailtje gestuurd.
Gewoon opzeggen voor de volgende maand en opnieuw afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:25
jobr schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:11:
[...]

Gewoon opzeggen voor de volgende maand en opnieuw afsluiten.
Ik heb ze gemaild en kreeg supersnel antwoord. Sympathieke lui, mijn abonnement worst omgezet en de twee euro die ik nu teveel heb betaald krijg ik volgende keer als korting.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Dat Supernews ziet er wel interessant uit zeg... Ik heb nu al een paar jaar XsNews maar dat valt me de laatste maanden nogal tegen (retentie wordt bij lange na niet altijd gehaald, snelheid niet altijd gehaald buiten piekuren). 30 connecties is ook wel zo fijn bij een 120mbit verbinding.

Mijn jaarcontract loopt halverwege april af, fingers crossed dat de prijs bij Supernews dan nog steeds zo netjes is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Zinu schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:25:
[...]

Dat Supernews ziet er wel interessant uit zeg... Ik heb nu al een paar jaar XsNews maar dat valt me de laatste maanden nogal tegen (retentie wordt bij lange na niet altijd gehaald, snelheid niet altijd gehaald buiten piekuren). 30 connecties is ook wel zo fijn bij een 120mbit verbinding.

Mijn jaarcontract loopt halverwege april af, fingers crossed dat de prijs bij Supernews dan nog steeds zo netjes is!
Deze "tijdelijke" aanbieding hebben ze al tijden lang, dus... ga er maar van uit van wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Haha, dat hoor je wel vaker ja. 'Very limited time offer!!!' en een jaar later staat er nog steeds hetzelfde.
Bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zinu schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:40:
Haha, dat hoor je wel vaker ja. 'Very limited time offer!!!' en een jaar later staat er nog steeds hetzelfde.
Bedankt ;)
laatst was hier wel een provider met een aanbieding die maar 1 dag geldig was, dat is weer het andere uiterste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 19:34
posttoast schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:16:
[...]

Ik heb ze gemaild en kreeg supersnel antwoord. Sympathieke lui, mijn abonnement worst omgezet en de twee euro die ik nu teveel heb betaald krijg ik volgende keer als korting.
Na deze reactie ook maar een mailtje gestuurd, en inderdaad ook omgezet en 2 euro als korting voor de volgende maand. Snelle reactie, ben erg blij met de service van supernews :) (zag zelf de 6,99 link ook pas 2 dagen nadat ik hem al voor 8,99 had afgesloten).

Dus bedankt voor de post posttoast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb Supernews net ook gemaild; ben al maanden klant, tot volle tevredenheid, maar ik kan uit één nieuwsgroep niet downloaden. Snelheid kakt na een aantal seconden enorm in tot deze uiteindelijk stopt.

Lijkt erop dat de betreffende nieuwsgroep geblokkeerd is, maar wellicht weten zij meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Welke nieuwsgroep is dat dan, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zinu schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:27:
Welke nieuwsgroep is dat dan, als ik vragen mag?
alt.games.xbox360. Heb al antwoord van ze, artikel is offline gehaald met de volgende reden:

"The article/articles in question have been removed from our servers to fulfill a DMCA take down request. ".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
stimpyrulez schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:47:
[...]

mmm nee we maken niet vanaf dezelfde IP verbinding.
Zit nu bij usenetserver en daar kan het wel.
Misschien wel beter dus om daar te blijven..
Bij Eweka is account-sharing ook toegestaan, volgens mij zijn ze ook een tikkeltje goedkoper dan usenetserver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

SoaDmaggot schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:47:
[...]

Bij Eweka is account-sharing ook toegestaan, volgens mij zijn ze ook een tikkeltje goedkoper dan usenetserver :)
Maar Eweka gaat nog steeds tot maar 40/50 Mbit/sec toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 19:13
Klopt, Eweka is 50 mb max, maar ze vermelden het bewust niet meer op de nieuwe site in de hoop dat je het uitprobeerd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Von Henkel schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 00:03:
Klopt, Eweka is 50 mb max, maar ze vermelden het bewust niet meer op de nieuwe site in de hoop dat je het uitprobeerd :X
Idem wat betreft de retentie...
Idem wat betreft hun aanwezigheid hier op dit forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

TFHfony schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 08:18:
[...]

Idem wat betreft de retentie...
Idem wat betreft hun aanwezigheid hier op dit forum...
Punica is nog steeds aanwezig, maar ik heb zo'n vermoeden dat hij zwijgplicht heeft. Met andere woorden: de ontwikkelingen bij Eweka liggen zeer waarschijnlijk (langdurig) stil en dit mag niemand weten :) .
Ikzelf maak nog steeds gebruik van Eweka, simpelweg omdat ik geen supersnelle internet verbinding heb (en de snelheid van een usenet server voor mij dus toch niets uitmaakt) en account sharing is toegestaan.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan jullie met veel plezier mededelen dat we nog steeds de forums lezen; blijft natuurlijk boeiend te zien wat er over het bedrijf wordt gezegd. ;) Daarnaast liggen er geen 'ontwikkelingen' stil bij Eweka :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:23:
Ik kan jullie met veel plezier mededelen dat we nog steeds de forums lezen; blijft natuurlijk boeiend te zien wat er over het bedrijf wordt gezegd. ;) Daarnaast liggen er geen 'ontwikkelingen' stil bij Eweka :)
Er zijn gewoon geen ontwikkelingen? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen vertel eens wat er allemaal staat te gebeuren bij jullie? :-)
Wat ik overigens wel vreemd vind is dat ineens op de site niet meer staat wat nu precies de retentie is, heb je daar misschien een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
SoaDmaggot schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:47:
[...]

Mmm das opzich wel mooi, alleen zoals ik al lees hebben die "maar" max. 50 Mbit.
Opzich wel snel, maar heb een 120Mbit aansluiting.
Usenetserver is wel donders snel (haal gemiddeld) 13 MB/s

Vraagje over supernews aangezien ik de site nogal druk/onoverzichtelijk vindt.
Als ik een abbo neem van 6.95 per maand (via Ideal dus), wordt deze dan automatisch verlengd?
(Of is dat alleen met creditcard?)
Tevens wat is de opzegtermijn, aangezien ik dat ook nergens kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Aha, interessant dat hier dan wél op gereageerd wordt en het van jullie kant akelig stil blijft als klanten hier een probleem aankaarten (een maand of wat terug zelf ondervonden).
Fijn om te weten dat jullie -naar eigen zeggen- nog steeds meelezen, maar het zou nóg leuker zijn als er wat vaker gereageerd werd op vragen en/of problemen. Je kunt niemand kwalijk nemen dat, gezien de 'radio stilte' en zeer summiere info op de Eweka site (veel van de relevante info is verwijderd of staat zodanig verstopt dat het niet te vinden is), er op een gegeven moment gedacht wordt dat de ontwikkelingen stil liggen.

Speaking of which... wat zijn dan de nieuwe ontwikkelingen, wat mogen we verwachten in de komende maanden? :)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:46
Hmmm, ik gebruik met mijn UPC FP60 abbo gewoon Eweka en ben zeer tevreden.
Zowel over de snelheid als over de retentie....als natuurlijk over de prijs.

Er zullen er vast wel goedkoper zijn, maar ik ben tevreden met wat ik heb en blijf daar dus bij.

Dus wat mij betreft geen problemen met Eweka.....

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Meer connecties zullen wel niet in de planning staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stimpyrulez schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:13:
[...]Vraagje over supernews aangezien ik de site nogal druk/onoverzichtelijk vindt.
Als ik een abbo neem van 6.95 per maand (via Ideal dus), wordt deze dan automatisch verlengd?
(Of is dat alleen met creditcard?)
Tevens wat is de opzegtermijn, aangezien ik dat ook nergens kan vinden.
Met iDeal betaling krijg je iedere maand een email dat je weer moet betalen. Als je inlogt kun je aangeven hoe je wilt betalen.

Ik heb even een screenshot gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/29Ij6.jpg

Er is geen opzegtermijn. Niet betalen is geen toegang. Wel kun je handmatig je account beëindigen.

Edit: Net eens gekeken hoeveel ik gedownload heb. Sinds 15-1 heb ik maar 367.40GB gedownload. 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Per maand betalen is wel erg relaxed... Dat heb ik liever dan in één mep voor 12 maanden betalen en er een jaar aan vastzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:42:
[...]

Ik zou zeggen vertel eens wat er allemaal staat te gebeuren bij jullie? :-)
Wat ik overigens wel vreemd vind is dat ineens op de site niet meer staat wat nu precies de retentie is, heb je daar misschien een verklaring voor?
Sluit me hier bij aan. Alhoewel ik geen echte klachten heb over de dienst zelf, ben ik niet tevreden over de info voorziening op de nieuwe site. Zolang cruciale zaken niet goed vermeld staan, verleng ik hooguit 1 maand en houdt ogen en oren open voor alternatieven zoals supernews.

Oh ja toch 1 klacht: Je hebt geloof ik maar 10 dagen header retentie en het gaat heel langzaam.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:40
Iemand anders ook moeite om LightningUsenet te bereiken? Ik had namelijk 410 dagen gekocht, maar er waren er máár 100 bijgeteld... Ik heb ze maandag en vandaag al proberen te bereiken maar momenteel nog geen reactie gehad.

EDIT: En plots hadden we antwoord...

[ Voor 8% gewijzigd door alex3305 op 19-01-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:42:
[...]

Met iDeal betaling krijg je iedere maand een email dat je weer moet betalen. Als je inlogt kun je aangeven hoe je wilt betalen.
Thx voor het duidelijke antwoord!
Maar blijft die aanbieding eigenlijk telkens staan? Of duurt dat een maand/bepaalde periode en kan het ook ineens omhoog gaan? (en is dat al eens gebeurd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stimpyrulez schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:42:
[...]

Thx voor het duidelijke antwoord!
Maar blijft die aanbieding eigenlijk telkens staan? Of duurt dat een maand/bepaalde periode en kan het ook ineens omhoog gaan? (en is dat al eens gebeurd?)
In de aanmeld email staat dat:
YOUR ACCOUNT WILL AUTOMATICALLY RENEW EVERY MONTH.

Your account will be billed €6.99 per month.
Ik neem dus aan dat dit geldt zolang je klant blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:16:
Iemand anders ook moeite om LightningUsenet te bereiken? Ik had namelijk 410 dagen gekocht, maar er waren er máár 100 bijgeteld... Ik heb ze maandag en vandaag al proberen te bereiken maar momenteel nog geen reactie gehad.

EDIT: En plots hadden we antwoord...
Kun je mij zeggen waar jij kon zien dat er maar 100 dagen waren bijgeteld i.p.v. 410? Na eerst een maand geprobeerd te hebben, heb ik onlangs een 3 maanden abo afgesloten bij Lightning. Bij purchases zie ik de betaling staan, bij Subscriptions staat 'No active subscriptions'. Ik vraag me af waar je kan zien hoeveel dagen er nog resteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees veel goede reacties over Supernews met het 120Mb pakket van Ziggo. Ik wil daar ook een account gaan kopen, alleen heb ik eerst een paar vraagjes die jullie waarschijnlijk wel kunnen beantwoorden. Moet je alle 30 connecties gebruiken om 120Mb te halen, of haal ik de 120Mb bijvoorbeeld ook met 15 connecties? Hoe zit het met account sharing (met verschillende IP adressen), is er een probleem als je een enkele keer via een ander IP adres download? En bij het aanmelden staat er vervaldatum waar je een maand en een jaar moet selecteren, als ik voor meer maanden wil betaal ik dan per maand of het hele bedrag in één keer? Er staat dat er 800 dagen retentie is, komt dit ook een beetje in de buurt van de 800? Bij XSNews heb ik iets van 585 dagen, maar vanaf 400+ download ie al niet meer. Dit zijn de vragen die ik wil weten. Als ik de antwoorden weet is het nog wachten tot XSNews afloopt en dan kan ik gaan aanmelden via de speciale link.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2011 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:39:
Ik lees veel goede reacties over Supernews met het 120Mb pakket van Ziggo. Ik wil daar ook een account gaan kopen, alleen heb ik eerst een paar vraagjes die jullie waarschijnlijk wel kunnen beantwoorden. Moet je alle 30 connecties gebruiken om 120Mb te halen, of haal ik de 120Mb bijvoorbeeld ook met 15 connecties?
Met 10 connecties trek ik 14,5 MB/s.
Hoe zit het met account sharing (met verschillende IP adressen), is er een probleem als je een enkele keer via een ander IP adres download?
Elke kee reen ander maakt niet uit, meerdere ipadressen tegelijk kan niet.
En bij het aanmelden staat er vervaldatum waar je een maand en een jaar moet selecteren, als ik voor meer maanden wil betaal ik dan per maand of het hele bedrag in één keer?
Weet ik niet. Ik betaal gewoon elke maand €6.99
Er staat dat er 800 dagen retentie is, komt dit ook een beetje in de buurt van de 800?
Ja, komt bij Giganews weg, die hebben meer dan 800 dagen retentie, de 800 dagen retentie is dus kunstmatig/softwarematig en daarom konden ze ook in een keer van 600 (of was het 500) naar 800 dagen retentie.
Bij XSNews heb ik iets van 585 dagen, maar vanaf 400+ download ie al niet meer. Dit zijn de vragen die ik wil weten. Als ik de antwoorden weet is het nog wachten tot XSNews afloopt en dan kan ik gaan aanmelden via de speciale link.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:14:
[...]

In de aanmeld email staat dat:

[...]

Ik neem dus aan dat dit geldt zolang je klant blijft.
Ik heb het gevraagd aan Supernews en het antwoord was:
"The price remains the same as long as your account is active."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met astraweb wat zitten testen, de retentie zit nu op 910 dagen _/-\o_
Vreemd dat de website 886 dagen aangeeft, het zijn er 24 meer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:36:
Ik heb met astraweb wat zitten testen, de retentie zit nu op 910 dagen _/-\o_
Vreemd dat de website 886 dagen aangeeft, het zijn er 24 meer :9
Och, volgens mij is de retentie min of meer dynamisch, of niet? Ze hebben een bepaalde harddisk capaciteit, en wat er aan de voorkant aan nieuwe posts bijkomt, valt er aan de achterkant af. Het tijdsverschil tussen voor- en achterkant is de retentie. Maar in periodes waarin weinig gepost wordt, bijvoorbeeld tijdens de zomer als velen met vakantie zijn, neemt de retentie toe omdat er weinig bijkomt. Daarom mogen oudere posts nog een dagje langer logeren. Anders gezegd, de doorloopsnelheid wordt lager. Als er veel gepost wordt wordt de retentie evenredig kleiner.

Tenminste, zo stel ik me dat voor. Kan ook best zijn dat het in de praktijk heel anders is. :)

[ Voor 3% gewijzigd door grun93 op 19-01-2011 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EWK schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:50:
[...]

Elke kee reen ander maakt niet uit, meerdere ipadressen tegelijk kan niet.
Wordt dit dan niet gezien als account sharing, als je bijvoorbeeld elke keer tussen 2 IP adressen switcht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik btw al een tijd HitNews, werkt lekker. Ik haal me max ermee (25Mbps), en nog nooit problemen gehad!
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints naar $film dus. De volgende keer wordt er direct een OW uitgedeeld.