Newsservers met binaries [deel 10] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 116.120 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:52
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:44:
[...]

Wordt dit dan niet gezien als account sharing, als je bijvoorbeeld elke keer tussen 2 IP adressen switcht?
Nee. Zolang het niet tegelijkertijd is wordt er vanuit gegaan dat dit 1 gebruiker is (die niet altijd dezelfde verbinding gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:33
TFHfony schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:00:
[...]

Ik heb beiden, zowel Astraweb als Supernews. En met Supernews trek ik mijn 120mbit ALTIJD dicht. Die zie ik gewoon nooi onder de 14mbyte/sec komen. Astraweb is tegenwoordig flink vooruit gegaan, zeker wat betreft de oude bestanden. Maar die zit regelmatig rond de 10-12mbyte/sec... Maar ook daar is wel mee te leven hoor ;) Supernews is gewoon altijd strak...
Bedankt voor de tip. Kwam hier om te bekijken of Eweka bekende retentieproblemen had omdat ik daar nu last van heb. Meteen even een account aangemaakt bij Supernews. Zonde om m'n 120Mbit/s lijn niet ten volle te benutten. Heb nooit te klagen gehad over Eweka maar die 50Mbit/s is nu toch echt te weinig voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 19:13
Is alleen jammer dat Supernews geen accountsharing toestaat, verder wel een mooi alternatief....

Zag net dat de actie pagina nog werkt voor Supernews, volgende maand loopt mijn account af, en zal deze eens testen voor €6,99 :)
http://www.supernews.com/superspecial.html

[ Voor 48% gewijzigd door Von Henkel op 21-01-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladion
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-08 20:36
Hebben LightningUsenet gebruikers nog meer problemen?
Heb nu dat ik vaak de melding "too many connections for your user" krijg, terwijl ik gewoon de maximale aantal connecties heb open staan.
Iemand hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Von Henkel schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:04:
Is alleen jammer dat Supernews geen accountsharing toestaat, verder wel een mooi alternatief....

Zag net dat de actie pagina nog werkt voor Supernews, volgende maand loopt mijn account af, en zal deze eens testen voor €6,99 :)
Dat dus. ;)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

robin007bond schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 19:24:
Hebben LightningUsenet gebruikers nog meer problemen?
Heb nu dat ik vaak de melding "too many connections for your user" krijg, terwijl ik gewoon de maximale aantal connecties heb open staan.
Iemand hetzelfde?
Het kan zijn dat de timeout van je newsclient niet goed werkt en connecties niet vrijgegeven worden, maar het zou ook aan hun eigen connecties kunnen liggen (als ze ergens capaciteit inkopen en die doorverkopen onder het label lightning usenet)

Als je Grabit gebruikt kan het daar aan liggen (die geeft ze niet altijd goed vrij, tenminste als ik de beheerder van een newsserver die ik ooit gebruikt heb met smstegoed moet geloven), als oplossing zou je ipv een andere client gebruiken ook een connectie minder in kunnen stellen om dat op te vangen.

[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 21-01-2011 20:07 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Iemand ervaring met Tweaknews? Mijn oom en ik zitten allebei bij Tweaknews maar kunnen de hele ochtend al niets doen. Ook hun site is niet bereikbaar voor ons.t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Hier geen problemen met tweaknews. tweak.nl is gewoon te bereiken en ook de usenet server werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik download aardig wat en het decoderen in alt.binz en het quickparren en unrarren wil ik sneller hebben.

Ik heb nu een raid 0 setup en hier komt een ssd bij.

Nu wil ik de tempfoer van alt.binz instellen op de ssd en dan de default downloadfolder op me eerste hdd (die niet meer in raid 0 staat) en vanaf daar alles laten uitpakken naar me 2e HDD.

Is dit nu de snelste methode of is een andere instelling beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
Ernemmer schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 21:32:
Is dit nu de snelste methode of is een andere instelling beter?
Buiten het feit dat het in deze thread mega off-topic is denk ik niet dat het heel zinvol is om je temp op de SSD te zetten. Daar komen toch alleen de niet-volledige bestanden binnen? Zodra ze helemaal binnen zijn gaan ze naar een HD, en die HD pompt het weer naar een andere HD. Die laatste twee stappen lijken mij op een SSD sneller. Afhankelijk van de schrijf-snelheid van je SSD. Als je HD sneller kan schrijven zou ik temp op SSD doen, downloadfolder op SSD en uitpakken naar de andere (snel schrijvende) HD. Of gewoon proberen ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ja ik dacht al wel een beetje offtopic maar om hier nu een topic voor aan te maken vond ik ook zo wat.

De temp op de SSD is voor het decoderen in alt.binz, dat dit sneller gaat, maar ik weet niet of dat werkt en hoopte of er iemand ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:42:
Och, volgens mij is de retentie min of meer dynamisch, of niet? Ze hebben een bepaalde harddisk capaciteit, en wat er aan de voorkant aan nieuwe posts bijkomt, valt er aan de achterkant af.
Beetje late reactie, maar ben veel met mijn modelbaan bezig geweest de afgelopen dagen en niet op tweakers gekeken.

Het is natuurlijk wat lastig te zeggen, maar voor zover ik het getest heb is de retentie op alle aangeboden groepen even groot bij astraweb. Dat is trouwens de 1e provider die ik heb gehad die dit heeft. Bij Eweka was er bijv. toen ik er lid van was een verschil tussen groepen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Ik wil eigenlijk af van Hitnews. Tijdje geleden kon je geen headers meer downloaden, dit heeft echt lang op zich laten wachten totdat dit gemaakt was. Nu zijn posts ouder dan 100 dagen echt super langzaam, dit staat wel netjes op de site, ware het niet dat dit er al weken staat, maar ik zie geen verbetering...
Goedkoop is het wel. Ik betaal nu € 9,99 voor 120 mbit... Ik heb een 100 mbit glasvezel lijn, en ik download met gemak bijna 11 mb/sec. Wat is een goed alternatief? 400 dagen retentie is meer dan genoeg, maar de meeste hebben al een retentie die flink hoger is. Het mag ook best iets duurder zijn, als ik in elk geval minimaal 100 mbit kan halen. Eweka geeft geen snelheden op, wat kan ik daar van verwachten?

[ Voor 28% gewijzigd door eX0duS op 23-01-2011 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eX0duS schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:07:
Ik heb een 100 mbit glasvezel lijn,

...als ik in elk geval minimaal 100 mbit kan halen.
Volgens mij heb je een typfoutje gemaakt? 8)7

Ik heb ook een 100Mbit lijn en download zowel met Astraweb (de meeste postings) en Supernews alle twee met volle bak.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
SoaDmaggot schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:48:
Dat was inderdaad wel wat ik in gedachten had :)
Doe het dan ;)

Zomaar, is Tweaknews down oid? Iemand anders daar last van? Heb afgelopen 3 keer al meerdere malen dat ze opeens wegvallen lijkt het wel. Pingen gaat, maar SSL / normale verbinding ho maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

eX0duS schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:07:
Ik wil eigenlijk af van Hitnews. Tijdje geleden kon je geen headers meer downloaden, dit heeft echt lang op zich laten wachten totdat dit gemaakt was. Nu zijn posts ouder dan 100 dagen echt super langzaam, dit staat wel netjes op de site, ware het niet dat dit er al weken staat, maar ik zie geen verbetering...
Ja dat is echt vervelend, was echt heel erg tevreden over Hitnews maar omdat er al zo lang deze problemen zijn ben ik verder gaan kijken. dat er problemen kunnen zijn prima, maar dit is al weken zo en ik heb niet echt de indruk dat er wat aan gedaan wordt.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Net een maandje Lightning Usenet aangekocht (heb uiteindelijk mijn Astraweb abonnement niet verlengd). Ik ben er aangenaam door verrast. Geen problemen gehad met het binnenhalen van een bestand van 405 dagen oud. Voor €2,5 is dit dus een no-brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 23:35
Ik dacht altijd dat Giganews de grootste was maar niet dus dat is News-Service Europe B.V .

http://www.top1000.org/

Goed te weten dat m'n spotgoedkope LightningUsenet USP gewoon een reseller is van News-Service :)

(news.lightningusenet.com ISP News-Service Europe B.V
IP-adres 195.114.242.12)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09 12:56
Gebruik Lightningnews nu al meer dan half jaar naar volle tevredenheid. Retentie (431) en snelheid (50mbps) mag verder omhoog, maar wat wil je voor 2,50 per maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 20:24
Is eweka de enige die aan accountsharing doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]FezzFest schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:52[/message]:
Net een maandje Lightning Usenet aangekocht (heb uiteindelijk mijn Astraweb abonnement niet verlengd). Ik ben er aangenaam door verrast. Geen problemen gehad met het binnenhalen van een bestand van 405 dagen oud. Voor €2,5 is dit dus een no-brainer.
Da's niet duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Laatst online: 13-09 01:30
prOnorama2 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:11:
Ik dacht altijd dat Giganews de grootste was maar niet dus dat is News-Service Europe B.V .

http://www.top1000.org/

Goed te weten dat m'n spotgoedkope LightningUsenet USP gewoon een reseller is van News-Service :)

(news.lightningusenet.com ISP News-Service Europe B.V
IP-adres 195.114.242.12)
Crosspost ;( :F
prOnorama2 in 'nieuws: Usenetprovider Giganews slaat 9TB per dag op'

Giganews is de grootste, maar top1000.org is gewoon outdated. (correct me if I'm wrong :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
Avenger84 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 12:30:
Is eweka de enige die aan accountsharing doet?
Weet ik niet maar LightningUsenet maakt er geen problemen van de afgelopen 5 maanden in ieder geval is mijn ervaring (deel met 1 iemand anders die niet zoveel download).
yannickie111 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:33:

Giganews is de grootste, maar top1000.org is gewoon outdated. (correct me if I'm wrong :z
Volgens die grafiek van 26 januari niet lijkt me (ben geen expert dus als iemand 't beter weet.... ;) )

Maakt ook niet uit Giganews is denk ik wel het beste wat je kunt krijgen qua snelheid en retentie.
Als ik kijk naar de prijs/kwaliteit verhouding dan heb ik geen goedkopere gevonden dan LightningUsenet en het werkt goed. Tenzij iemand nog een goedkopere kan vinden natuurlijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen met ziggo alles in 1 extra en astraweb? Ik heb sinds kort "maar" 10MB/sec en tot 2 weken geleden was dat 12MB/sec.

Ik haalde 12MB/sec met news.astraweb.com , dat is momenteel 8 MB/sec. Als ik eu.news.astraweb.com neem haal ik 10MB/sec.

Ik twijfel nu of het aan Ziggo of Astraweb ligt. Verder niet heel erg, maar als er meer mensen zijn met deze "problemen" ga ik een maandje supernews proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

prOnorama2 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:05:
[...]

Weet ik niet maar LightningUsenet maakt er geen problemen van de afgelopen 5 maanden in ieder geval is mijn ervaring (deel met 1 iemand anders die niet zoveel download).

[...]

Volgens die grafiek van 26 januari niet lijkt me (ben geen expert dus als iemand 't beter weet.... ;) )

Maakt ook niet uit Giganews is denk ik wel het beste wat je kunt krijgen qua snelheid en retentie.
Als ik kijk naar de prijs/kwaliteit verhouding dan heb ik geen goedkopere gevonden dan LightningUsenet en het werkt goed. Tenzij iemand nog een goedkopere kan vinden natuurlijk >:)
Prijs kwaliteit is er wel een betere en goedkopere, dat is Supernews.

6,99 euro voor ongelimiteerde snelheid en een extreme retentie.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:59
Sm0k3r schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:43:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Niet iedereen heeft beschikking tot VDSL2+, glasvezel of dikke kabel verbinding. Ik zit hier op 10Mbit, wat voor mij voldoende is en dan voldoet LightningUsenet super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander-m
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 11:40
Ik heb momenteel Hitnews die bijna afloopt, maar die heeft te laatste tijd last van slechte retentie.
Mijn plan is om over te stappen naar I-telligent of XLned, welke van de twee raden jullie mij aan? Ik neig naar i-telligent door de goede ervaringen die ik lees. :)
(accountsharing + 120mbits is vereist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:02
Haha, jullie praten allemaal over 120mbit, zit ik hier met mn zielige 2mbit account :P. Gelukkig vind ik het niet erg om mn computer aan te laten staan 's nachts, en heb ik ook maar de 2.5mbit internetverbinding van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
Sm0k3r schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:43:
[...]

Volgens de website van Supernews is dat 8,99 euro. Zeker niet slecht hoor maar wel 3.5x zo duur als LightningUsenet. Puur op prijs/kwaliteit vind ik dat een mindere optie.

Edit: OK 6,99 voor abonnement denk ik (?). Ik betaal nu per maand wil nergens aan vast zitten. Jaarabonnementen doe ik niet aan.

Heb zelf ook maar 25 Mbit via ISP, dan volstaat 50 Mbit prima. Kan wel 120 Mbit nemen maar ik zie de noodzaak niet zo. Enige wat ik af en toe echt "on demand" download zijn TV shows en die zijn in x264 720p kwaliteit gewoon in 10 minuten binnen. Filmpje duurt een half uur (720p).

Hoge retentie is leuk maar 95+% van wat ik binnenhaal is materiaal gepost jonger dan een maand oud.

't is wel hard gegaan de laatste jaren toen ik begon met Eweka een jaar of 3/4 geleden was de retentie slechts een maand, nu trek je voor een appel en een ei bestanden ouder dan een jaar binnen :)

(Nou ja als ACTA doorzet zal 't wel gedaan zijn met de pret, niet onbegrijpelijk natuurlijk. Dus nu genieten zolang 't nog kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prOnorama2 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 01:11:
[...]

Edit: OK 6,99 voor abonnement denk ik (?). Ik betaal nu per maand wil nergens aan vast zitten. Jaarabonnementen doe ik niet aan.
Nee, zelfde abonnement maar dan met korting: http://www.supernews.com/superspecial.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met Usenet Xstreme en dan de 120 Mbit??

Heb nu het snelste internet van ziggo alleen kom ik bij eweka niet verder als 50Mbit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:02:
Zijn er hier mensen met ziggo alles in 1 extra en astraweb? Ik heb sinds kort "maar" 10MB/sec en tot 2 weken geleden was dat 12MB/sec.

Ik haalde 12MB/sec met news.astraweb.com , dat is momenteel 8 MB/sec. Als ik eu.news.astraweb.com neem haal ik 10MB/sec.

Ik twijfel nu of het aan Ziggo of Astraweb ligt. Verder niet heel erg, maar als er meer mensen zijn met deze "problemen" ga ik een maandje supernews proberen.
Yep, ik heb alles in 1 extra van Ziggo. Ik heb een maandje I-telligent geprobeerd. Dat ging prima, constant een downloadsnelheid van 11,3 MB/s. Alleen was ik op zoek naar een langere retentie, omdat ik oudere posts wilde hebben. I-Telligent gaat tot ongeveer 300 dagen (als ik het goed heb).

Toen heb ik er Astraweb naast genomen. Prima retentie, alleen had ik met oudere posts erg last van schommelingen in de snelheid en kwam niet alles compleet binnen. En inderdaad kwam ik met de eu server van Astraweb ook tot iets van 10 MB/s. Na alle verhalen hier heb ik gisteren ook maar een Supernews account genomen voor € 6,99 per maand. De incompletes van Astraweb heb ik nogmaals geprobeerd met Supernews en toen waren ze wel compleet. Een post van 744 dagen kwam met constante snelheid van 10 MB/s binnen :)

Ik neem nooit jaarabonnementen, alleen maandabonnementen. Dus I-Telligent zal ik niet verlengen, Astraweb en Supernews laat ik nog even doorlopen. In mijn (korte) ervaringen komt Supernews als beste eruit en zeker voor die € 6,99 per maand. Astraweb heb ik via Paypal betaald en dat kwam op iets van € 8,85 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 09:23:
[...]

Yep, ik heb alles in 1 extra van Ziggo. Ik heb een maandje I-telligent geprobeerd. Dat ging prima, constant een downloadsnelheid van 11,3 MB/s. Alleen was ik op zoek naar een langere retentie, omdat ik oudere posts wilde hebben. I-Telligent gaat tot ongeveer 300 dagen (als ik het goed heb).

Toen heb ik er Astraweb naast genomen. Prima retentie, alleen had ik met oudere posts erg last van schommelingen in de snelheid en kwam niet alles compleet binnen. En inderdaad kwam ik met de eu server van Astraweb ook tot iets van 10 MB/s. Na alle verhalen hier heb ik gisteren ook maar een Supernews account genomen voor € 6,99 per maand. De incompletes van Astraweb heb ik nogmaals geprobeerd met Supernews en toen waren ze wel compleet. Een post van 744 dagen kwam met constante snelheid van 10 MB/s binnen :)

Ik neem nooit jaarabonnementen, alleen maandabonnementen. Dus I-Telligent zal ik niet verlengen, Astraweb en Supernews laat ik nog even doorlopen. In mijn (korte) ervaringen komt Supernews als beste eruit en zeker voor die € 6,99 per maand. Astraweb heb ik via Paypal betaald en dat kwam op iets van € 8,85 per maand.
I-Telligent gaat tot 400 nog wat volgens mij en ik heb nog steeds mijn block account via Astraweb, ben daar nog steeds tevreden over en merk niks van schommelingen in de verbinding met oude posts, ik gebruik ook gewoon het standaard adres en niet het EU. adres.

Heb meerdere anime's gedownload met volle snelheid en compleet en die waren ver boven de 600 dagen oud.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sm0k3r schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 09:39:
[...]

I-Telligent gaat tot 400 nog wat volgens mij en ik heb nog steeds mijn block account via Astraweb, ben daar nog steeds tevreden over en merk niks van schommelingen in de verbinding met oude posts, ik gebruik ook gewoon het standaard adres en niet het EU. adres.

Heb meerdere anime's gedownload met volle snelheid en compleet en die waren ver boven de 600 dagen oud.
I-Telligent is een uitstekende provider, maar ik wilde iets hebben wat al 700+ dagen oud was. Dan kun je via hun helaas niet veel...

Dan zal ik bij Astraweb ook maar eens het server adres veranderen en kijken wat het resultaat dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:13:
[...]

I-Telligent is een uitstekende provider, maar ik wilde iets hebben wat al 700+ dagen oud was. Dan kun je via hun helaas niet veel...

Dan zal ik bij Astraweb ook maar eens het server adres veranderen en kijken wat het resultaat dan is.
Bij mij werkt het, zonder SSL en standaard adres, geen incompletes en volle snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:52
De Astraweb EU server geeft hier geen snelheidsproblemen icm Ziggo 120Mbit, ik haal 14MB/s. Zou ook aan het tijdstip kunnen liggen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sm0k3r schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 09:39:
[...]

ik gebruik ook gewoon het standaard adres en niet het EU. adres.
Als je news.astraweb.com gebruikt, dan kom je bijna altijd automatisch op de EU server uit.

Mocht je een custom DNS server gebruiken zoals DNS Advantage dan wordt je doorgelinkt naar de US server. OpenDNS linkt je wel aan de EU server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:10

Nox

Noxiuz

I-telligent is echt een goede provider, die belt je gewoon op als je ergens last van hebt. Beetje het xs4all idee van vroegah. En je betaalt je niet eens helemaal scheel en bandbreedte genoeg. Als Ziggo het toelaat haal ik 14MB/s. En anders iets van 12. Snel zat voor mij.

Ik heb ook wel last van de relatief lage retentie. Ze komen geloof ik wel weer bij maar de feed was te hoog zodat ze nu een pauze hebben. Nu zitten ze op een jaar geloof ik. 700 of 800 is inderdaad wel lekker.

[ Voor 0% gewijzigd door bjck op 30-01-2011 17:07 . Reden: even netjes gemaakt ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweak_dude schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:52:
De Astraweb EU server geeft hier geen snelheidsproblemen icm Ziggo 120Mbit, ik haal 14MB/s. Zou ook aan het tijdstip kunnen liggen natuurlijk :)
ik heb vreemd genoeg een lagere snelheid met het algemene astraweb adres en haal wel 14MB met eu. ervoor. Heel vreemd omdat het tot een week gelden precies andersom was?

Afijn, het werkt weer. En als het stopt met goed werken ga ik wel naar supernews.

Edit: oh shit, bedenk me net dat ik een ander DNS had ingesteld een week geleden omdat Ziggo liep te rotzooien en ik niet meer kon telewerken. Ah, dat verklaart veel |:(

Edit 2: dat was inderdaad het probleem, zonder aangepaste DNS werkt het weer zoals het hoort.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2011 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 21:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Bernardo schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:30:
Heb altijd Eweka gebruikt, nu eens Astraweb aangemeld... je raad het nooit. "Error! An error has occured. Please email news@astraweb.com with your preferred username, password, Transaction and Subscription IDs."
SveNRG schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:10:
Same here. Gister year subscription genomen. Kreeg ik ook die error en geen account gegevens. Meteen een support ticket aangemaakt via de site van bedrijf die de betaling faciliteerde. Niks gehoord. Dus net nog maar een mailtje naar news@astraweb.com gedaan. Beetje teleurgesteld dat ik nog geen antwoord heb.
Lijpe zooi; Ik had gister middag precies hetzelfde. Mail gestuurd naar news@astraweb.com en laat in de avond nog niets gehoord, dus ook maar bericht gestuurd via bedrijf die betaling faciliteert. Anders aan het eind van vandaag maar geld laten terug storten.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blisterin_Bull schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 05:09:
[...]

[...]

Lijpe zooi; Ik had gister middag precies hetzelfde. Mail gestuurd naar news@astraweb.com en laat in de avond nog niets gehoord, dus ook maar bericht gestuurd via bedrijf die betaling faciliteert. Anders aan het eind van vandaag maar geld laten terug storten.
Heb je via Ideal betaald dan? Ik heb toen via Paypal betaald en ik kon meteen aan de slag...Heb wel in eerdere berichten in dit forumtopic gelezen dat het via Ideal niet helemaal goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

De betaling gaat wel goed, alleen bij het scherm waar je dus de order receipt kan printen èn je account maakt (zelf username/password kiezen scherm) krijg ik die error. Met andere woorden, ik heb al betaald, maar nog geen login gegevens.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Blisterin_Bull schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:47:
De betaling gaat wel goed, alleen bij het scherm waar je dus de order receipt kan printen èn je account maakt (zelf username/password kiezen scherm) krijg ik die error. Met andere woorden, ik heb al betaald, maar nog geen login gegevens.
ja dus met ideal betaald?
want daar krijg je deze fout meestal bij, gewoon mailtje sturen en hun lossen het op.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja, had met iDeal betaald. Ticket aangekaart bij hun helpdesk site (kan kennelijk zonder members login) dus we zien wel.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Blisterin_Bull schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 22:10:
Ja, had met iDeal betaald. Ticket aangekaart bij hun helpdesk site (kan kennelijk zonder members login) dus we zien wel.
Komt goed, heb hetzelfde meegemaakt en gedaan wat jij nu gedaan hebt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Blisterin_Bull schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 22:10:
Dat lossen ze wel op, Ideal betalingen gaan wel vaker fout maar dat zien ze dan wel op hun bankrekening. Waarom denk je trouwens dat je een overboeking kan terugdraaien? Dat kan niet, je moet iDeal zien als een moderne acceptgiro betaling.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blisterin_Bull schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 05:09:
hier moet je een ticket aanmaken:

http://helpdesk.astraweb.....php?_m=tickets&_a=submit

dan is het binnen een dag wel opgelost. Ik heb dit ook gehad een hele tijd terug met ideal, was binnen een dag werkende en ondanks de slechte start ben ik nog steeds erg erg tevreden. Volgende betalingen met ideal gaan wel prima trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2011 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

NoxiuZ schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 18:07:
I-telligent is echt een goede provider, die belt je gewoon op als je ergens last van hebt. Beetje het xs4all idee van vroegah. En je betaalt je niet eens helemaal scheel en bandbreedte genoeg. Als Zuigo het toelaat haal ik 14MB/s. En anders iets van 12. Snel zat voor mij.

Ik heb ook wel last van de relatief lage retentie. Ze komen geloof ik wel weer bij maar de feed was te hoog zodat ze nu een pauze hebben. Nu zitten ze op een jaar geloof ik. 700 of 800 is inderdaad wel lekker.
Dit is wel heel toevallig dat je zegt "het xs4all idee van vroegah" dat zei een vriend van mij gisteren ook omdat hij werd gebeld voor hulp, service verhaal blabla en xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Laatst online: 10-09 15:24

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:44
geen ervaring mee, zie wel hoge rententie, maar forse bedragen ivm tot lage gb's/month (50GB lukt me in 1 dag wel) en de unliited is 16 euro nogwat . voor die bedragen zou je beter naar andere A-merk servers kijken als je erg snel kan downloaden, of naar iets ls lightning, mocht je net als mij een wat lagere download hebben (30 mbit) en toch vrijwel nieuwe bestanden downloadt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Ze hebben unlimted aanbieding voor 8,25 euro per maand.

Vullen jullie trouwens je echte persoonlijke gegevens in zoals: Adres, naam, e-mail,etc.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06

TFHfony

Professional Weirdo

Geen ervaring mee, maar ik zie het voordeel niet tegenover Supernews: http://www.supernews.com/superspecial.html
Verder kan je ook nog hier gebruik van maken: http://www.news.astraweb....her.cgi?t=zgufplhxfr2cwsw. Maar dan moet je wel voor een jaar betalen en kan me voorstellen dat je daar niet echt voor voelt.
Beiden zijn in ieder geval voldoende om een 120mbit lijn dicht te trekken. Supernews heeft als voordeel het maandelijks betalen, Astraweb de langere retentie.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Voordeel thundernews is meer connecties denk ik. Maar je moet dus je adres, naam e.d. invullen. Vullen jullie je echte adres en naam in? Moet nogal veel persoonlijke gegevens invullen vind ik.

[ Voor 17% gewijzigd door IndoBoy op 30-01-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IndoBoy schreef op zondag 30 januari 2011 @ 16:33:
Ze hebben unlimted aanbieding voor 8,25 euro per maand.

Vullen jullie trouwens je echte persoonlijke gegevens in zoals: Adres, naam, e-mail,etc.
Ja, betaal ook met creditcard.

Ik snap ook niet waarom je niet de juiste gegevens zou invullen, je ip adres is er immers ook bekend...
Ik heb geen idee wat voor vragen ze stellen, maar naw gegevens en telefoonnummer moet je bij volgens mij alle buitenlandse providers opgeven.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2011 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
IndoBoy schreef op zondag 30 januari 2011 @ 17:21:
Maar je moet dus je adres, naam e.d. invullen. Vullen jullie je echte adres en naam in? Moet nogal veel persoonlijke gegevens invullen vind ik.
Simpele vraag, hoe betaal je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Gomez12 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 18:17:
[...]

Simpele vraag, hoe betaal je?
Ideal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
En dan maak je je druk over wat je op een webformuliertje invult?
Ze krijgen gewoon jouw naam al te zien bij de ideal afhandeling etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Gomez12 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 18:54:
[...]

En dan maak je je druk over wat je op een webformuliertje invult?
Ze krijgen gewoon jouw naam al te zien bij de ideal afhandeling etc.
Ik heb alles maar gewoon ingevuld. Werkte meteen. Krijg alleen SSL niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTerror
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik heb nu Supernews sinds 2 weken, 10 dollar voor unlimited. Giganews reseller, dus zeer snel en 800 dagen retentie of zo. Maar Giganews vernietigt moedwillig artikelen van HBO shows, dus dit wordt een no-go vrees ik. Binnen 2 weken probeer ik eens NewsDemon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 09:03
Ik zit sinds vandaag bij LightningUsenet, echter ik krijg hem niet aan de praat. Ik krijg de melding, unable tot connect to news.lightningusenet.com. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Ik kreeg in het begin bij LU geen connectie via SSL, misschien even non-SSL proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
Met zowel SSL ingeschakeld als uitgeschakeld krijg ik geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Voor de mensen die supernews of astraweb gebruiken en 120 Mbit hebben en halen:

Hoeveel connecties hebben jullie ingesteld ?
Gebruiken jullie SSL of juist niet ?

Ik zelf gebruik bij supernews 20 connecties maar haal gemiddeld "maar" ongeveer 50 Mbit.
Download recente posts van max paar dagen oud.

edit: ben er al achter; mijn news programma trekt het niet. even sabnzbd geprobeer en dan trek ik de 120 mbit ook vol.

[ Voor 16% gewijzigd door jobr op 30-01-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

dj_jari schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:04:
Met zowel SSL ingeschakeld als uitgeschakeld krijg ik geen verbinding.
Heb je al een bevestiging gekregen of iets dergelijks?
jobr schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:05:
Ik zelf gebruik bij supernews 20 connecties maar haal gemiddeld "maar" ongeveer 50 Mbit.
Gebruik je een bedraad netwerk? Trekt je pc de wel 120Mbit wanneer je gewoon via je netwerk iets kopieert? Al eens minder connecties geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
LieveNiels schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:15:
[...]

Heb je al een bevestiging gekregen of iets dergelijks?
Ik heb wel een mailtje gekregen dat mijn account is geactiveerd. Via Ideal betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Je weet dat je bij gebruikersnaam niet alleen je gebruikersnaam moet invullen, maar ook het @lightningusenet.com gedeelte? Probeer je niet teveel connecties? Probeer eerst 1. Het is een beetje vissen zo. LU werkt hier op het moment vlekkeloos.

[ Voor 11% gewijzigd door LieveNiels op 30-01-2011 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

jobr schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:05:
Voor de mensen die supernews of astraweb gebruiken en 120 Mbit hebben en halen:

Hoeveel connecties hebben jullie ingesteld ?
Gebruiken jullie SSL of juist niet ?

Bij Supernews heb ik zo'n 10 á 12 connecties nodig om mijn verbinding vol te trekken (120mbit). Bij Astraweb heb ik wel 20 nodig om mijn verbinding vol te trekken. Ik verbind wel naar de EU servers, dus:

eu.news.astraweb.com
news.eu.supernews.com

Verder download ik zonder SSL. Daar downloaden (van films & muziek) in NL is toegestaan, kijken ze maar lekker mee met die datastromen. Ik verbind gewoon op de standaard poort: 119

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
LieveNiels schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:20:
Je weet dat je bij gebruikersnaam niet alleen je gebruikersnaam moet invullen, maar ook het @lightningusenet.com gedeelte? Probeer je niet teveel connecties? Probeer eerst 1. Het is een beetje vissen zo. LU werkt hier op het moment vlekkeloos.
Ja, ook gedaan. Tevens met 1 connectie. Krijg nog steeds geen connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Welk programma gebruik je?

Wat je nog kunt checken:

Goede poortnummer invullen bij je verbindingsmethode (dus 119 bij non-SSL, 563 bij SSL)
Inloggegevens dubbel check, maar dat zul je al gedaan hebben.
Firewall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander-m
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 11:40
Ik heb nu sinds een dag I-Telligent usenet 120mbits, het bevalt me zeer goed.
Tot nu toe lijkt de retentie erg goed (nog geen enkele incomplete gehad) en de snelheid is top:
constant 14,4 MB/s (m'n ziggo snelheid) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
LieveNiels schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:34:
Welk programma gebruik je?

Wat je nog kunt checken:

Goede poortnummer invullen bij je verbindingsmethode (dus 119 bij non-SSL, 563 bij SSL)
Inloggegevens dubbel check, maar dat zul je al gedaan hebben.
Firewall
Heb bij de firewall Grabit toestemming gegeven. Bij de foutmelding staat overigens het volgende:

(socket error # 11001 host not found)

[ Voor 17% gewijzigd door dj_jari op 30-01-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Zou eigenlijk geen probleem moeten zijn, maar je programma moet wel vrije toegang hebben tot het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

dj_jari schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:51:
[...]

Heb bij de firewall Grabit toestemming gegeven. Bij de foutmelding staat overigens het volgende:

(socket error # 11001 host not found)
Ga eens naar je dosbox en typ daar eens ping news.lightningusenet.com
Dan kan je kijken of het adres wel gewoon resolved....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
TFHfony schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:08:
[...]

Ga eens naar je dosbox en typ daar eens ping news.lightningusenet.com
Dan kan je kijken of het adres wel gewoon resolved....
Hoe kom ik daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 21:49

rally

Deyterra Consultancy

Serieus? Je zit op Tweakers en je weet niet hoe dat moet?

Of gebruik je geen Windows OS?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
rally schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:19:

Relax gast. Niet iedereen die op Tweakers komt, weet alles van computers. Tweakers staat ook bekend als de plek waar je moet zijn als je informatie over een bepaald product/dienst/probleem wilt.

Ik gebruik overigens wel windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
rally schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:19:

Wat is dat voor een wan-antwoord? Niet iedereen zit hier met een bak kennis klaar, zoals jij of ik... :N
Start -> uitvoeren -> cmd

[ Voor 22% gewijzigd door PeterSelie op 30-01-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
Volgens mij gaat dat goed, ik krijg de melding dat er 4 pakketen verzonden zijn en 4 ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ohw Ohw.. You're kidding me? :)
Start -> (alle programma's) -> Bureau-accessoires -> opdrachtprompt

/edit/
Damn... Voortaan eerst de volgende pagina lezen :)

[ Voor 11% gewijzigd door TFHfony op 30-01-2011 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 21:49

rally

Deyterra Consultancy

dj_jari schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:22:
[...]

Relax gast. Niet iedereen die op Tweakers komt, weet alles van computers. Tweakers staat ook bekend als de plek waar je moet zijn als je informatie over een bepaald product/dienst/probleem wilt.

Ik gebruik overigens wel windows.
Helemaal mee eens, maar een DOS box/CMD Prompt is wel hele basis kennis op tweakers ;)
Bovendien geef je verder heeeeel weinig informatie (zoals welk OS je gebruikt) waardoor het voor de degene die je willen/kunnen helpen wel heel lastig worden.

Maar de command prompt heb je gevonden en je kunt i.i.g. de server pingen, dus daar ligt het niet aan.

Gebruik je een firewall? Zo ja... welke? En kun je in de log files zien of deze het NNTP verkeer blokkeert?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
Zo leer ik weer wat, maar dat kan ook op een iets andere manier naar mijn mening.

Ik gebruik windows 7 home premium 64 bit.
Ik maak gebruik van de windows firewall, en avast virusscanner. Voor die logfiles ga ik even zoeken. Is er meer informatie die het makkelijker maakt het probleem te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Volgens mij heb je gewoon de gegevens verkeerd ingevuld. Maak eens een screenshot (dit doe je door de "printscreen"-knop op je toetsenbord in te drukken, paint te openen en dan ctrl+v in te drukken) van je grabit-instellingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
Bv202 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 22:52:
Volgens mij heb je gewoon de gegevens verkeerd ingevuld. Maak eens een screenshot (dit doe je door de "printscreen"-knop op je toetsenbord in te drukken, paint te openen en dan ctrl+v in te drukken) van je grabit-instellingen :)
Dat gaat mij net lukken ;-)

Ik neem aan dat je de instellingen van de server bedoeld?
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n94/dj_jari/Grabit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Laatst online: 14-11-2021
Zoals verwacht ligt de fout gewoon aan je instellingen :p

De juiste hostname is:
news.lightningusenet.com

Dus met .com er achter. En ook geen hoofdletters (al denk ik niet dat dit laatste uitmaakt?) :)

Zet trouwens je connections ook wat hoger (max. 8 ) :)

[ Voor 13% gewijzigd door Bv202 op 30-01-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
Bv202 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 23:06:
Zoals verwacht ligt de fout gewoon aan je instellingen :p

De juiste hostname is:
news.lightningusenet.com

Dus met .com er achter. En ook geen hoofdletters (al denk ik niet dat dit laatste uitmaakt?) :)

Zet trouwens je connections ook wat hoger (max. 8 ) :)
Thx, hij doet het nu idd!
Had dat stukje gewoon gekopieerd van hun site. Dan verwacht je dat dat toch wel klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

hardware-lover schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 03:02:
[...]

Komt goed, heb hetzelfde meegemaakt en gedaan wat jij nu gedaan hebt.
Ja, het is goed gekomen. Ik ging er in eerste instantie van uit dat je zonder member account geen ticket aan kon maken; Dus wel... DOH :+
"Assumption is the mother of all fuckups"

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SoaDmaggot schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:24:
Wat is dat voor een wan-antwoord? Niet iedereen zit hier met een bak kennis klaar, zoals jij of ik... :N
Nee okay, maar je kan ook naar google gaan en daar dosprompt invoeren en dan zelf even uitzoeken hoe het werkt. Lijkt me niet dat we hier een helpdesk voor mensen moeten worden die niet weten hoe ze bij de dosprompt komen, daar is computeridee voor of desnoods een computertotaal.

Geen probleem om iemand te helpen, maar lees dan wel de faq en lever alle info aan en niet op deze manier. Dus met OS info en dergelijke.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Ik ben recent (vorige week) overgestapt van Hitnews naar I-Telligent ivm positieve berichten over I-telligent en redelijk scherpe prijs. Lijkt erop dat een stuk stabieler en iets sneller is gemiddeld genomen ook per maand iets voordeliger.

Oude situatie Hitnews:
abonnementnaam: 10Mbit
snelheid: tot 10Mbit
connecties: 8
rententie: 400+ dagen
Prijs per 6 maanden (half jaar): 31.95 euro (prijs p/maand omgerekend: 5,33 euro / pre-paid versie geen jaar abonnement)
SSL mogelijk: ja
Gemiddelde snelheid (mijn ervaring): 8Mbit

Huidige situatie I-telligent:
abonnementnaam: Standard
snelheid: tot 10Mbit
connecties: 20
rententie: 400+ dagen
Prijs per 6 maanden (half jaar): 27 euro (prijs p/maand omgerekend: 4,50 euro / pre-paid versie geen jaar abonnement)
SSL mogelijk: ja
Gemiddelde snelheid (mijn ervaring): 9.5-10Mbit

Enige nadeel bij I-telligent is dat je even wat langer moet wachten totdat je account geactiveerd is en je niet met iDeal kan betalen en niet je historie kunt bekijken op de website zoals dit bij Hitnews wel kan.

[ Voor 4% gewijzigd door funrider op 31-01-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Hoi

Ik heb volgende week UPC 60mb, en ik dacht ook om een leuke nieuwserver bij te kopen dus ik ging ff rond zoeken, en kwam achter dat UPC ooit usenet had geknijpt, maar weer gestopt, maar ik vertrouw ze niet helemaal, heeft iemand anders hier de 60mb deal en halen jullie ook die snelheid van de servers?

Ik heb gehoord dat meeste mensen gebruiken Eweka, maar sinds een kort tijd zijn ze heel sterk aan censeren?
Ik heb ook slecht dingen gehoord over chello usenet :/

Dus ik zit nu met beslissen van XLned Gold vs XS News elite
Volgens mij zijn beide goed dus ga ik maar met de goedkoopste?

Zijn er nog meer nieuwservers die 60mb/s snelheid halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
jerkitout schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:03:
Hoi

Ik heb volgende week UPC 60mb, en ik dacht ook om een leuke nieuwserver bij te kopen dus ik ging ff rond zoeken, en kwam achter dat UPC ooit usenet had geknijpt, maar weer gestopt, maar ik vertrouw ze niet helemaal, heeft iemand anders hier de 60mb deal en halen jullie ook die snelheid van de servers?

Ik heb gehoord dat meeste mensen gebruiken Eweka, maar sinds een kort tijd zijn ze heel sterk aan censeren?
Ik heb ook slecht dingen gehoord over chello usenet :/

Dus ik zit nu met beslissen van XLned Gold vs NS News elite
Volgens mij zijn beide goed dus ga ik maar met de goedkoopste?

Zijn er nog meer nieuwservers die 60mb/s snelheid halen?
Er zijn genoeg USP's die 60Mbit halen, of 100Mbit, of nog hoger.
Is dit iets?

Edit: 6.99 euro/maand
tot 1000Mb's
800 dagen retentie

Is volgens mij dacht ik gewoon Giganews, maar dan goedkoper. Correct me if I'm wrong

[ Voor 8% gewijzigd door yannickie111 op 02-02-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:46
Ik heb ook UPC FP60 en gebruik nog steeds naar volle tevredenheid Eweka.
Zo lang Eweka gewoon blijft werken zie ik ook geen noodzaak om over te stappen.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

yannickie111 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:06:
[...]

Er zijn genoeg USP's die 60Mbit halen, of 100Mbit, of nog hoger.
Is dit iets?

Edit: 6.99 euro/maand
tot 1000Mb's
800 dagen retentie

Is volgens mij dacht ik gewoon Giganews, maar dan goedkoper. Correct me if I'm wrong
Iemand dat ooit geprobeerd met een Gbit lijntje te downloaden vanaf usenet?. Denk dat de CPU en HDD's dan wel een serieus probleem vormen.....

Ik gebruik overigens nu ruim een jaar naar alle tevredenheid Astraweb. retentie is goed en ik haal @ 120Mbit eigelijk altijd een 13,5-14MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Tortelli schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 19:19:
[...]

Iemand dat ooit geprobeerd met een Gbit lijntje te downloaden vanaf usenet?. Denk dat de CPU en HDD's dan wel een serieus probleem vormen.....

Ik gebruik overigens nu ruim een jaar naar alle tevredenheid Astraweb. retentie is goed en ik haal @ 120Mbit eigelijk altijd een 13,5-14MB/s.
Ik gok dat er in Nederland niet erg veel mensen zijn die in huis een Gbit lijntje hebben, en dan inderdaad kun je wel een SSD eraan hangen, met een hele dikke CPU.

En wat heb je eraan, een film binnen in 1 minuut in plaats van 8-10 minuten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mijn astraweb niet meer betalen? Als ik op de betaallink in de herinneringsmail klik, dan krijg ik dit:

# Sorry, we cannot accept new orders for this merchant account at the moment. Please contact the merchant at multicards@corp.astraweb.com.

Ik probeer het nog wel een paar keer en anders stap ik over naar supernews. Ik heb zel wel even een kort mailtje gestuurd, ik merk het wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2011 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Tweaknews is echt wisselvallig de laatste tijd. Snelheden érg laag, vaak down. Het lijkt er op dat Tweaknews redirect naar astraweb?
Thread #1 -> 1296609338.32460.9@eu.news.astraweb.com -> vi.346-nsn.r20 -> vi.346-nsn.nfo
Thread #2 -> 1296609338.20084.19@eu.news.astraweb.com -> vi.346-nsn.r19 -> vi.346-nsn.nfo
Thread #3 -> 1296609338.69387.15@eu.news.astraweb.com -> vi.346-nsn.r21 -> vi.346-nsn.nfo
Thread #4 -> 1296609338.64291.9@eu.news.astraweb.com -> vi.346-nsn.r21 -> vi.346-nsn.nfo
Thread #5 -> 1296609338.66893.12@eu.news.astraweb.com -> vi.346-nsn.r21 -> vi.346-nsn.nfo
Thread #6 -> 1296609338.68390.14@eu.news.astraweb.com -> vi.346-nsn.r21 -> vi.346-nsn.nfo
Thread #7 -> 1296609346.99005.1@eu.news.astraweb.com -> None -> vi.346-nsn.nfo
Thread #8 -> 1296609338.67599.13@eu.news.astraweb.com -> vi.346-nsn.r21 -> vi.346-nsn.nfo
Of heeft dat met de header te maken?

En weer down. Moest nog 76mb. God, wat gaat er daar allemaal mis de laatste 3 weken?

[ Voor 4% gewijzigd door RedHat op 02-02-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

RedHat schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:11:
Tweaknews is echt wisselvallig de laatste tijd. Snelheden érg laag, vaak down. Het lijkt er op dat Tweaknews redirect naar astraweb?

[...]

Of heeft dat met de header te maken?

En weer down. Moest nog 76mb. God, wat gaat er daar allemaal mis de laatste 3 weken?
Het artikel wat je aan het downloaden bent is gepost door iemand via Astraweb ;-)
Tweaknews is gewoon onderdeel van Cambrium. http://www.cambrium.nl/

[ Voor 6% gewijzigd door TFHfony op 02-02-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Laatst online: 13-09 08:09

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:08:
Ik kan mijn astraweb niet meer betalen? Als ik op de betaallink in de herinneringsmail klik, dan krijg ik dit:

# Sorry, we cannot accept new orders for this merchant account at the moment. Please contact the merchant at multicards@corp.astraweb.com.

Ik probeer het nog wel een paar keer en anders stap ik over naar supernews. Ik heb zel wel even een kort mailtje gestuurd, ik merk het wel.
Nee je bent niet de enige hoor!
Had ik ook namelijk gisteren.
Heb maar een maandje Eweka genomen, zie het volgende maand wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb via paypal betaald, ik hoorde al eerder dat verlengingen die in eerste instantie via ideal betaald waren, na de 2e verlenging niet automatisch verlengd worden.
Heeft met de machtiging te maken, meen ik ( ideal is een eenmalige machtiging dacht ik )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik betaalde al elke maand via ideal en dat ging elke keer goed.

Maar ik heb ze gemaild, nog geen antwoord en inmiddels al 2 herinneringen van ze ontvangen over mijn betaling. Maar die knuppels hebben niet door dat ik niet kan betalen en ze moeten dat toch echt zelf oplossen.

Vanavond maar even snel wat dingen binnenhalen en als hij het niet meer doet stap ik wel over.

Ik zal trouwens nog even een ticket aanmaken nu bij astraweb.
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints naar $film dus. De volgende keer wordt er direct een OW uitgedeeld.