Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Newsservers met binaries [deel 10] Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste
Acties:
  • 112.170 views

• Wissertje
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15-01-2014
Wissertje schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:28:
Nu weer maar ±800kB/s. Ik hoop dat het snel opgelost is.

Edit: Even later weer volle snelheid.
Snelle hulp bij i-telligent. De netwerkbeheerder heeft mijn route veranderd en het gaat weer als een speer. De storing van AMS-IX is schijnbaar nog steeds niet helemaal opgelost. Of mijn probleem volledig opgelost is zal nu moeten blijken. _/-\o_

*Wissertje is weer happy.* :P

• Sm0k3r
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11-09-2020

Sm0k3r

cough...cough...

Gonadan schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:14:
Ook met supernews blijft UPC instabiel, dat stelletje incompentente oplichters weigert gewoon om hun dienstverlening op orde te maken.
Ik neem aan dat je het over UPC hebt he?

Sta op het punt om langs te rijden en een willekeurige nerd te bitchslappen hahahahahahaha nee ik lul hoor ben niet van het fysieke.

@Wissertje

ja jij gefixt die van mij kan niet door hun gefixt worden helaas...pfff ik moet het doen met 30Mbit nu, yesss mijn 12GB druppelt binnen, kost gewoon dubbel geld, aan UPC en aan NUON omdat mijn PC langer aan moet blijven.

[Voor 21% gewijzigd door Sm0k3r op 09-03-2011 14:25]

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 14:28

Gonadan

Admin Foto & Video
Sm0k3r schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:23:
Ik neem aan dat je het over UPC hebt he?
Uiteraard. Het maakt niet uit welke USP je hebt alles heeft wel snelheidsproblemen, alleen XSNews blijft redelijk op de max maar is qua retentie, service en stabiliteit gewoon brandhout.
Sta op het punt om langs te rijden en een willekeurige nerd te bitchslappen hahahahahahaha nee ik lul hoor ben niet van het fysieke.
Nou onderhand begin ik wel weer zin te krijgen om een klacht in te dienen, maar dat kan natuurljk alleen per post. :')

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Wissertje
UPC zijn gewoon oplichters. Ze mogen niet meer trafficshapen dan doen ze het maar op deze manier.
Niet normaal toch dat vele eerst bij die toko blij gemaakt worden met een verhoging waarna ze dit flikken bah bah.

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Wissertje schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:46:
UPC zijn gewoon oplichters. Ze mogen niet meer trafficshapen dan doen ze het maar op deze manier.
Niet normaal toch dat vele eerst bij die toko blij gemaakt worden met een verhoging waarna ze dit flikken bah bah.
Dit is geen trafficshaping meer, dit is gehele bandbreedte ongeacht type dataverkeer, youtube gaat traag, mailen gaat trager alles gewoon!!!

Was het maar trafficshaping want ik FTP nog genoeg maar dat schiet nu ook al niet meer op... :'(

edit: het is haast niet te geloven, ik heb 119Mbit nu en mooie is, ik heb niks meer om te downloaden, zijn ze goed of zijn ze goed???!!!

Wedden dat het na of rond etenstijd weer huilen met de pet op is???

[Voor 15% gewijzigd door Sm0k3r op 09-03-2011 15:32]

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

• Wissertje
Sm0k3r schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:12:
[...]

Dit is geen trafficshaping meer, dit is gehele bandbreedte ongeacht type dataverkeer, youtube gaat traag, mailen gaat trager alles gewoon!!!

Was het maar trafficshaping want ik FTP nog genoeg maar dat schiet nu ook al niet meer op... :'(
Oké we gaan offtopic maar dit valt onder het kopje wanprestatie.

• Bv202
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 12-05 11:54
Soon available @ #LightningUsenet: #usenet access at 100 mbit/s and no download limit. How much? Dirt cheap of course :-) More news soon!
Hmm, interessant :)

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Waar heb je dit vandaan want dat kan ik nergens op de website vinden

• KooolaNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22-12-2020

KooolaNL

Hurry up noob microwave

Sm0k3r schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:08:
[...]

Waar heb je dit vandaan want dat kan ik nergens op de website vinden
Lijkt op iets van twitter

i would'nt piss in your ass, even if your shit was on fire

Door te verbinden met zowel poort 119 als 563 kan je al 100 mbit halen, staat hier ergens in dit topic uitgelegd.

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
snoeki schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:16:
Door te verbinden met zowel poort 119 als 563 kan je al 100 mbit halen, staat hier ergens in dit topic uitgelegd.
Heej, dat ga ik bij UPC eens proberen, misschien zijn ze daar te stom voor. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Gonadan schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:37:
[...]

Heej, dat ga ik bij UPC eens proberen, misschien zijn ze daar te stom voor. :D
Dat heeft niks met UPC te maken, dat is gewoon het werk van hun netwerkbeheerder of architect, die kon dit makkelijk voorkomen en onze bandbreedte gaat hiervan niet omhoog als UPC gebruiker want als jij net zoals ik in de avond uren 30Mbit maar krijgt van UPC kan je desnoods 10 usenetproviders bundelen maar meer dan 30Mbit zal je niet krijgen want dat gaat niet door dat rietje wat zij breedband noemen...zucht...

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Sm0k3r schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:49:
Dat heeft niks met UPC te maken, dat is gewoon het werk van hun netwerkbeheerder of architect, die kon dit makkelijk voorkomen en onze bandbreedte gaat hiervan niet omhoog als UPC gebruiker want als jij net zoals ik in de avond uren 30Mbit maar krijgt van UPC kan je desnoods 10 usenetproviders bundelen maar meer dan 30Mbit zal je niet krijgen want dat gaat niet door dat rietje wat zij breedband noemen...zucht...
Het probleem is dat ik die 30Mb niet haal bij dat stelletje (@^$#@, mochten ze shapen op poortnummers kan ik misschien toch mijn snelheid nog verhogen, als ze shapen op totaal verkeer per fysieke verbinding dan ben ik inderdaad gewoon de sjaak.

Edit: Bingo. Nog even een dubbelcheck. Crap, nu zijn ze toevallig ineens wel weer even snel. Gvd.

[Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 09-03-2011 16:56]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Gonadan schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:52:
[...]

Het probleem is dat ik die 30Mb niet haal bij dat stelletje (@^$#@, mochten ze shapen op poortnummers kan ik misschien toch mijn snelheid nog verhogen, als ze shapen op totaal verkeer per fysieke verbinding dan ben ik inderdaad gewoon de sjaak.

Edit: Bingo. Nog even een dubbelcheck. Crap, nu zijn ze toevallig ineens wel weer even snel. Gvd.
Dat had ik al geroepen in een andere post, ik haal nu ook 119Mbit alleen heb ik niks meer om te downloaden, en het is helaas niet op poort niveau, het is geen geknijp, het is jouw bandbreedte in zijn geheel, je mist gewoon 70% van waarvoor je hebt betaald!!!

• prOnorama2
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 08-05 01:51
Sm0k3r schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 18:00:
[...]

Dat had ik al geroepen in een andere post, ik haal nu ook 119Mbit alleen heb ik niks meer om te downloaden, en het is helaas niet op poort niveau, het is geen geknijp, het is jouw bandbreedte in zijn geheel, je mist gewoon 70% van waarvoor je hebt betaald!!!
Voor de goede orde: UPC stelt in de algemene voorwaarden geen minimumsnelheid te garanderen
Artikel 28 Welke bepalingen gelden voor dataverkeer?
28.1 Wij spannen ons in om ook onze internetdienst zonder storing te leveren. Helaas kunnen wij niet garanderen dat u altijd gebruik kunt maken van onze internetdienst en van de beschikbaar gestelde capaciteit. Ook kunnen wij geen minimumsnelheid garanderen.
Ik trek mijn 25 Mbit lijntje vol met LightningUsenet maar drukte op 't netwerk kan natuurlijk verschillend per locatie, als er veel met 120 Mbit abonnementen in een bepaalde straat zitten denk ik zo dat de capaciteit van het netwerk wel eens problemen kan geven.
Kan dit topic niet weer aar het oude niveau? De laatste tijd alleen maar geneuzel over budgetproviders (betaal dan meer, dan heb je minder problemen) en nu weer een UPC discussie die gewoon in het UPC topic hoort, in het Ziggo topic wordt immers ook over snelheid + usenet gesproken.

Dit topic gaat over newsservers, niet over UPC.

• yannickie111
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:53
snoeki schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 18:35:
Kan dit topic niet weer aar het oude niveau? De laatste tijd alleen maar geneuzel over budgetproviders (betaal dan meer, dan heb je minder problemen) en nu weer een UPC discussie die gewoon in het UPC topic hoort, in het Ziggo topic wordt immers ook over snelheid + usenet gesproken.

Mee eens.
Dat over budget-nieuwsservers past natuurlijk prima in dit topic, maar over UPC lijkt me niet.

Ik wil wel eens een nieuw topic over nieuwsservers gaan maken, met een mooi tabelletje van alle USP's, heeft iemand zin om hieraan mee te gaan werken, en het ook wat up-2-date houden?

• cyclopsq
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 27-03 12:28
Zijn er meer mensen die een slechte ervaring hebben met het opzeggen bij tweaknews?
Na 5 jaar lid te zijn geweest wil ik wat anders maar moet eerst mijn huidige, stilzwijgend verlengde contract uitdienen tot november...
Erg vreemd want de voorwaarden zijn toch echt anders!

• prOnorama2
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 08-05 01:51

OK je hebt wel een punt maar nee ik betaal liever niet meer. En UPC is toch een hele grote ISP in Nederland dus is hun "relatie"met snelheid/nieuwsgroep doorgifte/retentie vast interesssant voor velen hier. ik ben meer tevreden over Lightning dan Eweka en die is 3x zo goedkoop, en ja Eweka was vroeger niet slecht maar nadat ze hun forum hadden dichtgegooid zag ik de bui al hangen. Plus Eweka en UPC boterden niet (of boteren niet weet niet hoe 't nu is). Trouwens er zijn genoeg anderen hier die diensten als SuperNews aanbevelen. Prima, maar de échte pauper-sloeber* (zoals ik) jast de zooi gewoon met Lightning naar beneden. Waarom? Omdat 't kan, omdat 99% van de zooi die ik jas toch niet zo oud is dus heb ik geen 800 dagen retentie nodig. Enfin, met Lightning heb ik (nog) betere ervaringen dan met Eweka waar ik 4 jaar (tevreden maar 't laatste jaar niet zo) klant ben geweest. 't is misschien de Aldi onder de USP's maar ze bieden gewoon SSL en uiteindelijk werkt het prima: bitjes schuiven van de USP server naar mijn HD, op goede snelheid, dat is uiteindelijk waar 't om gaat. En met Spotnet werkt 't ook prima.

(*eufemisme voor prijsbewuste consument.)

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Mee eens. Als is het zoals prOnorama2 aangeeft wel verstandig om te blijven vermelden dat UPC XSNews blijft pushen door de rest gewoon niet goed bereikbaar te maken.
prOnorama2 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 18:20:
Voor de goede orde: UPC stelt in de algemene voorwaarden geen minimumsnelheid te garanderen
Zie:
Gonadan in "UPC Internet vragen & problemen topic de..."

[Voor 14% gewijzigd door Gonadan op 10-03-2011 09:01]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Bv202
Nog iemand problemen met Lightningusenet? De snelheid geraakt niet hoger dan 500kb/s :(

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14:53
Bv202 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:34:
Nog iemand problemen met Lightningusenet? De snelheid geraakt niet hoger dan 500kb/s :(
Enige probleem wat ik met lightningusenet heb is dat ze de IP adressen in de header mee sturen..als dit zo blijft stap ik over naar bijv eweka die dat niet doet. dan maar 5 euro per maand meer!. (had laatst ook 2 dagen last van slechter snelheid met lightningusenet) maar is nu weer voorbij. jammer dat ze ook totaal niet reageren op je mailtje als je er 1 stuurt..

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• KillerBee
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Dacuuu schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 08:00:
[...]

Enige probleem wat ik met lightningusenet heb is dat ze de IP adressen in de header mee sturen..
Ik heb ze hier vanochtend ook (weer) een mailtje over verstuurd. Twee weken geleden kreeg ik als antwoord dat ze 'hier naar aan het kijken zijn', maar konden nog geen datum geven. Inmiddels -met de nieuwe Spotnet versie- wordt het belang hiervan toch flink groter. Ik ben ook best bereid om hiervoor 1 of 2 euro extra per maand te betalen, als dit ervoor nodig is.
Teruggaan naar Eweka vind ik geen optie, gezien de beroerde header retentie. Blijft (voor mij) over dat ik helaas niets meer kan en wil spotten op deze manier :| .

[Voor 7% gewijzigd door KillerBee op 11-03-2011 09:50]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Dacuuu
KillerBee schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:49:
[...]

Ik heb ze hier vanochtend ook (weer) een mailtje over verstuurd. Twee weken geleden kreeg ik als antwoord dat ze 'hier naar aan het kijken zijn', maar konden nog geen datum geven. Inmiddels -met de nieuwe Spotnet versie- wordt het belang hiervan toch flink groter. Ik ben ook best bereid om hiervoor 1 of 2 euro extra per maand te betalen, als dit ervoor nodig is.
Teruggaan naar Eweka vind ik geen optie, gezien de beroerde header retentie. Blijft (voor mij) over dat ik helaas niets meer kan en wil spotten op deze manier :| .
Klopt, ik heb dat bericht ook gehad. is de header retentie nog steeds slecht met eweka? Want ik ga weg bij lightningusenet als mijn ip zichtbaar blijft. Want heb geen zin dat elke bimbo mijn ip kan zien..

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik lees nog steeds reacties van mensen (div. fora) dat ze slechts enkele tientallen spots (met een beetje geluk halen ze de 100) binnen krijgen per dag, met LU krijg ik er elke dag toch wel ruim 400 binnen. Ook zie ik veel andere problemen met Eweka op het Spot-net forum, voor mij genoeg reden om nog even niet terug te keren.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• jaaoie17
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 13:00
snoeki schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:16:
[...]

hopelijk werkt dit trucje als ze officieel naar 100mbit gaan. Dus dat je dat 200mbit kan halen.

• lfs
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 24-11-2017
Misschien liggen de Eweka problemen aan de server waar je op zit? Ik haal tegenwoordig op reader 108 toch wel 500-600 dagen retentie, niet verkeerd lijkt me

• Dacuuu
lfs schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:02:
Misschien liggen de Eweka problemen aan de server waar je op zit? Ik haal tegenwoordig op reader 108 toch wel 500-600 dagen retentie, niet verkeerd lijkt me
Header retentie he?

• Bv202
[...]

Enige probleem wat ik met lightningusenet heb is dat ze de IP adressen in de header mee sturen..als dit zo blijft stap ik over naar bijv eweka die dat niet doet. dan maar 5 euro per maand meer!. (had laatst ook 2 dagen last van slechter snelheid met lightningusenet) maar is nu weer voorbij. jammer dat ze ook totaal niet reageren op je mailtje als je er 1 stuurt..
Hmm, wat houdt het exact in als een IP-adres in de header meegestuurd wordt?

• Von Henkel
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13-05 11:01
Hoe kun je controleren of je IP zichtbaar is via Spotnet?
Zelf haal ik de headers binnen via "textnews.news.cambrium.nl"

[Voor 9% gewijzigd door Von Henkel op 11-03-2011 14:12]

• Dacuuu
@Bv202: Nou, Dat jan en alleman kan zien wie een berichtje plaatst.

@Von Henkel: door bij comments met de muis over iemand zijn nickname te gaan, dan zie je de gegevens.

• Wissertje
laat maar

[Voor 129% gewijzigd door Wissertje op 11-03-2011 13:32]

• Bv202
Dacuuu schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:39:
@Bv202: Nou, Dat jan en alleman kan zien wie een berichtje plaatst.

@Von Henkel: door bij comments met de muis over iemand zijn nickname te gaan, dan zie je de gegevens.
Ah, ik snap wat je bedoelt nu. Ik gebruikte nog een oude Spotnet-versie waar de reacties via Twitter gepost moesten worden :p

• EWK
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik zie hier echt zo ontzettend vaak voorbij komen: "iemand meer problemen met lightninguset?" Of woorden van gelijke strekking.

Is het een idee dat mensen die er vaker problemen mee hebben een centraal topic maken?
Net als (geloof ik bij) tweaknews?

[Voor 3% gewijzigd door EWK op 11-03-2011 14:16]

Hoi!

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

[...]

Wat moet ik daar bijvoorstellen dat ze ip adressen mee sturen? Wat is daar het nadeel van?

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 13-05 21:16
Slasher schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:25:
[...]

Wat moet ik daar bijvoorstellen dat ze ip adressen mee sturen? Wat is daar het nadeel van?
Dat te herleiden valt wie het bericht (of upload) heeft geplaatst (mits je niet via een proxy oid werkt).
Voor reacties allemaal niet zo belangrijk maar interessant als je iets illegaals doet (zoals uploaden).
Zoiets als een afzender vermelden op een bombrief.

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 13-05 01:30
Ik overweeg om over te stappen van eweka naar hitnews, primair omdat eweka weinig headers bewaart en deze vaak traag binnen komen.

Met de headers gaat het in de trial goed, 194000 ipv 6500 bij spotnet lite, echter de snelheden van een bestand van 192 dagen wisselen tussen de 500 en 900 kbps terwijl een nieuwer bestand meteen op mijn maximum snelheid zit.

Op de site staat dat oudere posts traag zijn, komt dit vaak voor? Is de "normale" server beter dan de free server?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• 330d
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 07:32
Ik ben een beginneling met newsgroepen, mag ik een noobvraag stellen :$ ?
Is het zo dat elke server andere newsheader aanbied, dus ook andere materiaal te vinden valt?

• TFHfony
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:52

TFHfony

Professional Weirdo

330d schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 20:37:
Ik ben een beginneling met newsgroepen, mag ik een noobvraag stellen :$ ?
Is het zo dat elke server andere newsheader aanbied, dus ook andere materiaal te vinden valt?
Nop... In principe staat bij elke USP hetzelfde op de server, met de beperking dat de ene USP een langere retentie heeft dan de ander. De server zijn met elkaar verbonden d.m.v. feeds waarmee ze elkaar van het nieuwste materiaal voorzien.
Ergo, iets wat iemand upload naar 1 newsserver, komt ook op alle andere terecht.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• 330d
Thanks, sinds vandaag pas mee begonnen :)
Dus het is zo dat newsserver A dezelfde aanbod heeft dan newsserver B?

• Phyxion
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13-05 18:35

Phyxion

_/-\o_

TFHfony schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 20:52:
[...]

Nop... In principe staat bij elke USP hetzelfde op de server, met de beperking dat de ene USP een langere retentie heeft dan de ander. De server zijn met elkaar verbonden d.m.v. feeds waarmee ze elkaar van het nieuwste materiaal voorzien.
Ergo, iets wat iemand upload naar 1 newsserver, komt ook op alle andere terecht.
Niet alle providers hebben alle groups erin zitten.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• yannickie111
Phyxion schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 20:56:
[...]

Niet alle providers hebben alle groups erin zitten.
True, maar de meeste providers hebben inmiddels toch wel alle echt grote nieuwsgroepen, zodat je praktisch niks meer mist.

• jaaoie17
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 13:00
[...]

Als je alleen download zien ze je ip toch niet?

• Wissertje
jaaoie17 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 22:34:
[...]

Als je alleen download zien ze je ip toch niet?
Zolang je geen berichtje op spotnet achterlaat niet nee.

• jmxd
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Wie gebruikt er dan ook Spotnet, leer toch eens echt usenet. FTD en Spotnet is voor n00bs :P

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 13-05 18:03

MeNTaL_TO

The future is not set

Twylight schreef op zondag 13 maart 2011 @ 03:11:
Wie gebruikt er dan ook Spotnet, leer toch eens echt usenet. FTD en Spotnet is voor n00bs :P
Ik hap, heel usenet is voor n00bs en wat is daar mis mee?
Je bent alleen geen n00b als je member bent van een grote releasegroep.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• 330d
yannickie111 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 21:44:
[...]

True, maar de meeste providers hebben inmiddels toch wel alle echt grote nieuwsgroepen, zodat je praktisch niks meer mist.
Ik gebruik spotnet om spots op te halen en vervolgens gebruik ik newsleecher om de nzb te openen. Wat me wel opviel is wanneer ik via spotnet iets zoekt krijg ik veel minder resultaten dan zoeken via newsleecher, beide met xsnews account.

spotnet lijkt veel simpeler dan newsleecher, ik heb nu via newsleecher hele waslijst spul binnengehaald, bij sommige geeft die aan missing blocks, zie wel par2 bestanden erbij, weet alleen nog niet of ik deze handmatig nog moet laten repareren of newsleecher gaat het automatisch doen.

• jmxd
  • Niet online
Nieuwsgroepen zijn niet voor n00bs hoor, ik vraag me bijvoorbeeld af of jij weet hoe je een request moet indienen. Dus niet een of andere "spot", maar zoiets: [15851]-[FULL]. Dat is request nummer 15851 en die moest volledig worden geupload. Waarschijnlijk niet.

Usenet is zo groot en met spotnet haal je amper er uit wat er in zit. Ik facepalm altijd als ik mensen ftd of spotnet zie gebruiken. :')

Ik zal je zeggen, ik was erg blij toen FTD eindelijk afgelopen was. Ik dacht, dan worden die mensen eindelijk verplicht zich wat meer in usenet te verdiepen. Helaas komt er dan weer direct een andere flutapp te voorschijn genaamd Spotnet

[Voor 22% gewijzigd door jmxd op 13-03-2011 14:00]

• 330d
Dus is toch goede zet van mij om newsleecher te gebruiken naast spotnet :)

• yannickie111
Twylight schreef op zondag 13 maart 2011 @ 13:53:
Nieuwsgroepen zijn niet voor n00bs hoor, ik vraag me bijvoorbeeld af of jij weet hoe je een request moet indienen. Dus niet een of andere "spot", maar zoiets: \[15851]-[FULL]. Dat is request nummer 15851 en die moest volledig worden geupload. Waarschijnlijk niet.

Usenet is zo groot en met spotnet haal je amper er uit wat er in zit. Ik facepalm altijd als ik mensen ftd of spotnet zie gebruiken. :')

Ik zal je zeggen, ik was erg blij toen FTD eindelijk afgelopen was. Ik dacht, dan worden die mensen eindelijk verplicht zich wat meer in usenet te verdiepen. Helaas komt er dan weer direct een andere flutapp te voorschijn genaamd Spotnet
Ja, maar als er geen spotnet/ander FTD alternatief zou zijn, zouden veel mensen niet meer (kunnen) downloaden.
Gewoon omdat ze het niet kunnen, of geen zin hebben om zich in dit soort technische dingen te verdiepen.
Want met FTD was het downloaden van usenet nog makkelijker dan pannenkoeken bakken :O

• frankyboy707
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 10:32
hebben meer mensen problemen om op de site van lightningusenet te komen?
Wil mn accountje verlengen maar ik krijg steeds 502 bad gateway of kan helemaal niet connecten met de site, 1x kwam ik er wel op maar na het invullen van mn username hield de site er weer mee op...

Ow zie net dat iemand al een apart topic heeft aangemaakt

edit 2, site is weer gefixt

[Voor 14% gewijzigd door frankyboy707 op 14-03-2011 16:06]

• -Dr.Z
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 10-05 20:56
Heb momenteel last van een 502 Authentication failed bij eweka usp.
sslreader.eweka.nl en non-ssl versie reader11.eweka.nl

Tripple checked alle instellingen... (niet dat ik iets heb veranderd). Niks mis mee.
Kan nog steeds inloggen op de site en ik ben nog ingeschreven/krediet heb voor x aantal dagen toegang.

Meer mensen die hier last van hebben?

Edit: Probleem is ondertussen automagisch opgelost server-sided

[Voor 10% gewijzigd door -Dr.Z op 14-03-2011 22:49]

Basically all electronics are powered by magical smoke. I know this because I've seen the smoke escape, and then things don't work anymore.

• ArmouredSPony
  • Laatst online: 20-04 00:14

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Hmm, ik heb eweka maar haal maar snelheden tot 650kb (internetsnelheid: 15mb) iemand idee waarom dat zo laag is? Ik bedoel, met torrents haal ik hogere snelheden en hier betaal ik zelfs voor. Haha.
Twylight schreef op zondag 13 maart 2011 @ 03:11:
Voor Nederlands spul (boeken en films met ondertiteling) is er geen beter alternatief dan spotnet. Voor buitenlands spul natuurlijk wel. Het heeft ook wel voordelen dat meer mensen gebruik maken van diensten als usenet, ook al zie je die als n00bs. Dankzij nieuwe klanten hebben providers het geld om een langere retentie aan te bieden en een deel van deze gebruikers zal doorgroeien en dingen gaan posten waar iedereen profijt van heeft.

[Voor 30% gewijzigd door Dikkiedikdik op 15-03-2011 10:07]

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Nieuwsgroepen zijn niet voor n00bs hoor, ik vraag me bijvoorbeeld af of jij weet hoe je een request moet indienen. Dus niet een of andere "spot", maar zoiets: \[15851]-[FULL]. Dat is request nummer 15851 en die moest volledig worden geupload. Waarschijnlijk niet.

Kom maar met die handleiding dan. Ik ben altijd wel benieuwd hoe je de exacte inhoud van een post gaat achterhalen zonder externe programma's of een lost meegepost NFO'tje.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Evion
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20-04 15:25
drumstickNL schreef op maandag 14 maart 2011 @ 21:58:
Hmm, ik heb eweka maar haal maar snelheden tot 650kb (internetsnelheid: 15mb) iemand idee waarom dat zo laag is? Ik bedoel, met torrents haal ik hogere snelheden en hier betaal ik zelfs voor. Haha.
Dat probleem heb ik ook gehad, zat op de 450kb/s ( terwijl het 3.5mb/s moest zijn )
Eweka had ik toen een mailtje gestuurd en ze zeiden dat er problemen waren met de server (newsreader) 2 dagen later had ik weer vollop 3.5mb/s. Het is gewoon afwachten

• Volkert
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 07-04 18:07
snoeki schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 10:05:
[...]
Voor Nederlands spul (boeken en films met ondertiteling) is er geen beter alternatief dan spotnet.
Ik ben gestopt met Spotnet.

Die downloadbutton is handig, maar het pakket zelf is traag, reageert slecht en geeft vaak "handtekening" errors.

Zit nu op SpotLite. Werkt ook op Mac. Iets meer handmatig werk, maar supersnel en superstrak.

• Dacuuu
Volkert schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:01:
[...]

Ik ben gestopt met Spotnet.

Die downloadbutton is handig, maar het pakket zelf is traag, reageert slecht en geef vaak "handtekening" errors.

Zit nu op SpotLite. Werkt ook op Mac. Iets meer handmatig werk, maar supersnel en superstrak.
Heb je wel de nieuwste versie van spotnet? daarmee geen errors meer met spotnet..

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Met Astraweb loop ik constant tegen timeouts aan. Uiteraard heb ik Astraweb gevraagd of er iets gaande is, die komen terug met de melding 'Please try different servers and port numbers as it might be a temporary network congestion on certain server.'. Ik heb alle servers en poorten die ik kan vinden getest, maar ze vertonen allemaal hetzelfde gedrag (in Spotweb heb ik het aantal headers verlaagd naar 100, ook dat lost niets op).

Meer mensen die sinds gistermiddag problemen hebben met Astraweb?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Gonadan schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 10:27:
[...]

Kom maar met die handleiding dan. Ik ben altijd wel benieuwd hoe je de exacte inhoud van een post gaat achterhalen zonder externe programma's of een lost meegepost NFO'tje.
exacte inhoud is meestal via een sample binnen te halen die minder dan 1GB groot is, gewoon een scene of voorproefje van compleet spul.

Dus wel met alle geluidssignalen en ondertiteling varianten, dus als NL ontbreekt zal hij ook niet in de originele post staan.

Let wel op, als er een sample is komt het veelal van een grote ripsquad vandaan en die posten 99,9% vaak een .NFO bestand mee dus heb je eigenlijk geen sample nodig.

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 13-05 13:00
Sm0k3r schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 12:06:
exacte inhoud is meestal via een sample binnen te halen die minder dan 1GB groot is, gewoon een scene of voorproefje van compleet spul.
En als de 24GB grote remux geen sample bevat, wat dan?

Nickname does not reflect reality

• The Executer
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online
De laatste tijd krijg ik via Xsnews steeds meer bestanden binnen welke gerepareerd moeten worden. Betreft oa posts van 100 dagen, terwijl ze op de site adverteren met een retentie van (ik geloof, kan het niet meer op de site vinden) 580 dagen. Ook posts van soms maar 50 dagen komen niet altijd compleet binnen. Lijkt me dat ze gewoon compleet binnen moeten komen.

Zijn er meer mensen met XSnews die dit opvallen?

[Voor 8% gewijzigd door The Executer op 15-03-2011 13:43]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Vagabonding
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online

Vrij kortzichtige reactie, er zijn voldoende redenen te bedenken waarom je FTD/Spotnet/usenetsites zou gebruiken. Veel Nederlandse spullen worden gepost onder cryptische namen. Dit zijn spullen die jij niet gevonden zou hebben, want je weet niet wat er in zit. Verder is sprake van veel usenetvervuiling. In de meeste groups worden duizenden spamberichten gepost en alles filteren is niet ideaal. Verder is usenet eigenlijk verouderd en inefficient vergeleken met wat alles nu mogelijk is. En ten laatste is het uiteindelijke doel om spullen te downloaden en niet om usenet te begrijpen. Maar we gaan off topic geloof ik. :P

• Rockvee2
  • Registratie: april 2008
  • Niet online

Welk programma gebruik jij dan? Spotnet en FTD zijn geen flutapps.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Rockvee2 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:12:
[...]

Welk programma gebruik jij dan? Spotnet en FTD zijn geen flutapps.
Hij headert alles in Oracle om vervolgens met handgemaakte queries de files binnen te halen via Outlook Express :+

Ik gok zelf headeren en posts binnen halen, ook niet echt rocket science om eerlijk te zijn.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:25:
[...]

Hij headert alles in Oracle om vervolgens met handgemaakte queries de files binnen te halen via Outlook Express :+

Ik gok zelf headeren en posts binnen halen, ook niet echt rocket science om eerlijk te zijn.
Hij kan ook op underground fora zitten waar de rippers ook op zitten. Dan heb je andere websites waar ze alles voorkauwen niet meer nodig.

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Brad Pitt schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 12:15:
[...]

En als de 24GB grote remux geen sample bevat, wat dan?
Je roept het al, REMUX dus originele post is bewerkt, ik riep er expliciet bij, originele post van ripsquad en die worden daarna door NL vertaalteams bewerkt en opnieuw geupload.

Je kan altijd nog het origineel vinden want de nederlandse uploaders behouden meestal originele bestandsnaam maar gooien er dan _customsub_NL of gewoon _NLsubs achter.

Dat doen ze expres zodat ze niet worden beschuldigd van plagiaat of dat zij met het eer willen strijken van de rip.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Sm0k3r schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:43:
[...]

Hij kan ook op underground fora zitten waar de rippers ook op zitten. Dan heb je andere websites waar ze alles voorkauwen niet meer nodig.
Maar dat is geen usenet (waar het hier wel over gaat).

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:22:
[...]

Maar dat is geen usenet (waar het hier wel over gaat).
huh?????

Waar denk je waar de films vandaan komen??

Over wat voor soort fora denk jij waar ik het over heb??

Fora waar rippers elkaar op de hoogte houden van de posts die nog moeten komen, dus hij is er als eerste bij.

Oudste bron om erachter te komen wat er te downloaden is is nog steeds verschillende fora dus JA ik heb het over usenet.

Jij bent zeker afhankelijk van spots?

• Pistolebob
  • Laatst online: 09-05 21:13
Sm0k3r schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:49:
[...]

huh?????

Fora waar rippers elkaar op de hoogte houden van de posts die nog moeten komen, dus hij is er als eerste bij.

Oudste bron om erachter te komen wat er te downloaden is is nog steeds verschillende fora dus JA ik heb het over usenet.

Die films komen meestal niet als eerst op usenet of fora.
Dus als je meer 'underground' gaat, heeft dat niet meer met usenet te maken.

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Pistolebob schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:54:
[...]

Die films komen meestal niet als eerst op usenet of fora.
Dus als je meer 'underground' gaat, heeft dat niet meer met usenet te maken.
Ik heb het ook niet erover dat je de film op een fora kan vinden...er zijn fora die al bestaan sinds '98 met niet meer dan 800 of 1000 leden en dat is niet omdat ze niet bekend zijn maar niet bekend willen zijn, die posten de rips WEL op usenet alleen niet met een duidelijke titel, waarom denk je dat er veelal op 1 dag door 3 verschillende ripteams dezelfde film wordt gepost met WEL minimale verschillen in tegen stelling tot de simpele repost door de gemiddelde newbie.

Maar jullie hebben vast gelijk, volgens mij moet een bestandsnaam ook bestaan uit een duidelijke titel anders kan hij niet gevonden worden door iemand en zullen er ook geen spots meer zijn.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Sm0k3r schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 17:15:
[...]

Ik heb het ook niet erover dat je de film op een fora kan vinden...er zijn fora die al bestaan sinds '98 met niet meer dan 800 of 1000 leden en dat is niet omdat ze niet bekend zijn maar niet bekend willen zijn, die posten de rips WEL op usenet alleen niet met een duidelijke titel, waarom denk je dat er veelal op 1 dag door 3 verschillende ripteams dezelfde film wordt gepost met WEL minimale verschillen in tegen stelling tot de simpele repost door de gemiddelde newbie.

Maar jullie hebben vast gelijk, volgens mij moet een bestandsnaam ook bestaan uit een duidelijke titel anders kan hij niet gevonden worden door iemand en zullen er ook geen spots meer zijn.
Ik heb het dan over racende distrosites en dat gaat (zover ik weet iig) altijd via fxp/ftp. Er zijn ook wel een aantal Usenet releasegroups, maar die worden in de scene toch minder serieus genomen (waarom snap ik ook niet, ze kwamen wel eerder aan het spul dan zij).

• jmxd
  • Niet online
Sm0k3r schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 17:15:
[...]

Dat er vaak meerdere releases vrijwel tegelijkertijd online komen komt omdat verschillende scene groepen tegen elkaar strijden om als eerste te zijn.
Zodra ze een release "klaar" hebben wordt deze geüpload naar hun server, en direct gemeld in een predb-irc kanaal. "Couriers" van de groep posten deze releases dan vrijwel direct naar verschillende topsites. En de mensen die dan weer lid zijn van die topsites die uploaden dat dan weer op andere sites, en ook het usenet.

De release van de groep die als eerste was is echter de enige erkende. De rest krijgt een zogenaamde "dupe" tag, wat simpelweg betekend dat het een duplicate is en te laat. Op usenet zie je hier alleen niets van terug omdat het al geüpload was voordat het als dupe bekend stond. En op usenet kunnen bestandsnamen niet aangepast worden. Op de topsites, en de wat "professionelere" torrent trackers die ook de scene regels naleven komt dit er wel bij te staan.

Wat jij zegt over "underground" websites en fora: Dit is geen scene. Er zijn strikte regels in de scene die de verschillende groepen samen onderhandelen en naleven. Deze moeten ook getekend worden (een soort contract dus). Wordt dit niet gedaan, dan ben je officieel geen erkende groep meer. Hier kan je bijvoorbeeld de regels voor de categorie X264 (HD) vinden, en ook de groepen die deze ondertekend hebben.

Het verhaal wordt erg lang als ik het echt helemaal uit moet leggen, maar dit is wel ongeveer de basis.

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Sm0k3r schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 12:06:

Dus wel met alle geluidssignalen en ondertiteling varianten, dus als NL ontbreekt zal hij ook niet in de originele post staan.

Let wel op, als er een sample is komt het veelal van een grote ripsquad vandaan en die posten 99,9% vaak een .NFO bestand mee dus heb je eigenlijk geen sample nodig.
Ja, dus het komt er op neer dat je de mazzel met een sample of NFO moet hebben om te kunnen zien wat je download. Dat is behoorlijk wat extra werk dan lid zijn van een goede spotwebsite waar al duidelijk beschreven staat wat je kunt verwachten. Ook kan je dan gemakkelijk vinden wat je zoekt en filteren. Als je het dan alsnog niet vindt kan je terugvallen op basismethoden maar zolang dat niet nodig is, waarom zou je dan? Als ik het gemak zo afweeg vraag ik mij af of je zelf niet stom bezig bent als je per sé geen n00b wil zijn. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• jmxd
  • Niet online
Heeft weinig met mazzel te maken, scene releases zijn verplicht een .nfo en een sample (als het een film betreft) mee te leveren. Anders is hij niet geldig.
Volkert schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:01:
Ik heb ze beiden erop, spotnet gebruik ik meestal omdat ik daar een menu in heb gemaakt, maar ik download zelf met newsleecher. Haal er af en toe een .nzb af.

Eigenlijk vind ik spotlite fijner omdat ik dan niet met een .nzb moet werken en de bestandsnaam kan kopieeren naar supersearch van newsleecher, maar ik beheer ook de pc van mijn broer en ouders en die hebben beiden spotnet erop en dan heb ik het ook nodig om het wat bij te houden (of updates goed werken).

Een voorbeeld waarom je soms niet beter spotnet kan gebruiken is bijv. de natuur sectie. Nu kan je daarin elke keer kijken, maar het is veel handiger een zoekopdracht te doen me een term als siterip erin of eu (die twee letters), dan kom je al erg veel tegen. De meeste natuur posters doen het allemaal op 1 standaard manier en dat haal je zo uit de bestandsnamen.

Voor tv series idem, films zijn wat lastiger, daar gebruik ik meestal wat sites voor omdat ik anders al die nfo's moet gaan lezen en daar ben ik te lui voor. Eboeken doe ik via torrent (sffebooks forum) en muziek luister ik via spotify.

Spotnet is meer voor mijn vrouw en handig als ik iets had moeten opnemen voor haar (zoals popstars) en dat vergeten ben, dan zoek ik het daar even op en krijg ik thuis geen ruzie :+

[Voor 37% gewijzigd door Dikkiedikdik op 15-03-2011 21:04]

• Freekers
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

Freekers

VIP PLUS ELITE Member ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Probeer m'n account te verlengen bij Lightningusenet, maar de betaling faalt keer op keer. Heb zowel PayPal als iDeal geprobeerd. Bij PayPal krijg ik soms meteen al de melding 'Payment service encountered an error. (100) ' maar soms kan ik ook het gehele betaalproces doorlopen en faalt het pas als ik teruggestuurd wordt naar de Lightningusenet website, met dezelfde error.
Bij iDeal krijg ik de error pas op het einde van het betaalproces, nadat het geld dus al is afgeschreven van mijn rekening....
Zijn er mensen die hetzelfde probleem ondervinden ?
Ik heb Lightningusenet al gemaild, maar uit ervaring weet ik dat je daar niet op een reply moet rekenen...

Adhole.org - A free, privacy-oriented, DNS that blocks tracking, ads and phishing | Metasearch.nl - A free, privacy-respecting, metasearch engine

• 330d
Net even gebabbeld met een maat van met die Ziggo gebruikt, hij haalt slechts 6MB/s met zn ziggo usenet account (120Mbit verbinding), volgens de ziggosite zal hij maar 16Mbit halen met usenet. Al met al hij is wel tevreden, maar hij heeft nog 2 inlogs van de buren die geen usenet gebruiken.
Nu heb ik hem geadviseerd om bijv newleecher te gebruiken die meerdere servers ondersteunt, om de accounts van de buren in te voeren, hij gaat dit vanavond doen als hij thuis is. Echter vraag ik me af of dat uberhaubt wel op die manier zal lukken of niet??

• Pistolebob
330d schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:21:
Net even gebabbeld met een maat van met die Ziggo gebruikt, hij haalt slechts 6MB/s met zn ziggo usenet account (120Mbit verbinding), volgens de ziggosite zal hij maar 16Mbit halen met usenet. Al met al hij is wel tevreden, maar hij heeft nog 2 inlogs van de buren die geen usenet gebruiken.
Nu heb ik hem geadviseerd om bijv newleecher te gebruiken die meerdere servers ondersteunt, om de accounts van de buren in te voeren, hij gaat dit vanavond doen als hij thuis is. Echter vraag ik me af of dat uberhaubt wel op die manier zal lukken of niet??
Volgens mij controleert Ziggo alleen of je een ziggo verbinding hebt, je kan dus met inloggegevens van andere abbonnees ook inloggen :P

• 330d
Ok, ben benieuwd dan. Ik weet wel iemand die 2 lightningusenet gebruikt, max 100Mbit :P, dan maar 2x 2,50 betalen. Dan nog goedkoper dan de meeste payservers.

• Pistolebob
Of 8 SSL en 8 normale verbindingen, kom je ook op 100mbit :P

• HaTe
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 13-05 23:57

HaTe

haat niet

Pistolebob schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:35:
Heb je dat nou van mij of was dit al eerder bekend? :P

Specs

• 330d
Pistolebob schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:35:
Meer uitleg aan deze noob graag :P

• yannickie111
330d schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:10:
[...]

Meer uitleg aan deze noob graag :P
Je kunt met je normale username en password je "normale" poorten gebruiken.
maar ook 8 poorten met SSL.

• HaTe

HaTe

haat niet

Specs

• Pedr0
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 13-05 20:19
Sm0k3r schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:49:
[...]

huh?????

Prived FXP Boards O-)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• 330d
yannickie111 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:11:
[...]

Je kunt met je normale username en password je "normale" poorten gebruiken.
maar ook 8 poorten met SSL.
Aha, op die manier. Maar Ik zie het voordeel niet zo van in. Ik haal nu toch max (UPC60) met mijn lightning (50Mb), in mijn geval meer poorten zal niet tot snelheidsverhoging leiden of zie ik dat verkeerd?

@HaTe
Haal je ook 100mbit??? (uitgaande dat je internetverbinding snel genoeg is)

[Voor 8% gewijzigd door 330d op 16-03-2011 16:45]

• HaTe

HaTe

haat niet

Geen idee. Maar met Hitnews haalde ik wel altijd het dubbele (had dan een 10Mbit pakket en haalde dan 20Mbit :))
Ik kan max 30Mbit halen met mijn verbinding van Ziggo.

En ik gebruik overigens ook nu niet alle connecties voor het downloaden hoor. Dat was alleen om te showen. Nu kan ik wel mooi samen met iemand anders doen :P

[Voor 32% gewijzigd door HaTe op 16-03-2011 17:13]

Specs

• yannickie111
330d schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:38:
[...]

Aha, op die manier. Maar Ik zie het voordeel niet zo van in. Ik haal nu toch max (UPC60) met mijn lightning (50Mb), in mijn geval meer poorten zal niet tot snelheidsverhoging leiden of zie ik dat verkeerd?

@HaTe
Haal je ook 100mbit??? (uitgaande dat je internetverbinding snel genoeg is)
Jep, als je een 100Mbit verbinding hebt dan wel:)

• Bv202
Leuk, Telenet blijkt besloten te hebben LightningUsenet te cappen...

• jmxd
  • Niet online

• 330d
yannickie111 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:13:
[...]

Jep, als je een 100Mbit verbinding hebt dan wel:)
Dan vraag ik me af of het in de praktijk veel problemen (stabiliteit, disconnects) gaat geven of niet, want immers komt het van 1 account uit. Het zal eigenlijk niets anders zijn dan een account sharen, jij met 8 gewone connectie en ik met 8 ssl connecties stel dat we dezelfde account gebruiken. Enige verschil is dat alle 16 connecties dan vanuit 1 IP uitkomt. Al met al zeker de moeite waard om het te proberen. Als UPC straks weer gaat stunten ga ik 120Mbit nemen, dan zal het zeker mooi zijn als het werkt :D
Ik kreeg net een mail van Eweka (zit zelf niet bij Eweka, maar betaal voor mijn broer en een vriend de rekeningen van Eweka als cadeautje) en nu staat dit er (onder andere) in:
Eweka biedt onder andere:
* 910 dagen retentie voor alle artikelen in uw favoriete groepen.
Heeft Eweka al 910 dagen retentie? Dat is helemaal nieuw voor mij?
Pistolebob schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:23:
Volgens mij controleert Ziggo alleen of je een ziggo verbinding hebt, je kan dus met inloggegevens van andere abbonnees ook inloggen :P
Je krijgt bij ziggo een snellere verbinding als je met 4 verschillende usernamen verbinding maakt (dus per verbinding een account van je ziggo gebruiken (bijv. naam@ziggo.nl, naam@home.nl etc.). Dus wel gewoon 4 verbindingen van 1 account.

Geen idee of je die van de buren ook kan pakken, ik vermoed van niet. Maar misschien gaat het wel weren omdat ze waarschijnlijk op wijkniveau controleren en dus niet kunnen zien uit welk huis het precies komt. Ik vind het alleen vreemd dat die buren het geven, dan kan je ook de mail lezen?

[Voor 27% gewijzigd door Dikkiedikdik op 16-03-2011 18:06]

• HaTe

HaTe

haat niet

snoeki schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 18:04:
[...]

Je krijgt bij ziggo een snellere verbinding als je met 4 verschillende usernamen verbinding maakt (dus per verbinding een account van je ziggo gebruiken (bijv. naam@ziggo.nl, naam@home.nl etc.). Dus wel gewoon 4 verbindingen van 1 account.

Geen idee of je die van de buren ook kan pakken, ik vermoed van niet. Maar misschien gaat het wel weren omdat ze waarschijnlijk op wijkniveau controleren en dus niet kunnen zien uit welk huis het precies komt. Ik vind het alleen vreemd dat die buren het geven, dan kan je ook de mail lezen?
Bij Ziggo heb ik ook al het eea geprobeerd. Ook met een account van een ander lid van Ziggo. Ik kan hierdoor geen 8 connecties maken. Het aantal connecties naar de Ziggo server wordt dus per IP begrenst.

Van de verschillende gebruikersnamen heb ik niet geprobeerd.

Specs

• lex333
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 02-04-2016
snoeki schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 18:03:
Ik kreeg net een mail van Eweka (zit zelf niet bij Eweka, maar betaal voor mijn broer en een vriend de rekeningen van Eweka als cadeautje) en nu staat dit er (onder andere) in:

[...]

Heeft Eweka al 910 dagen retentie? Dat is helemaal nieuw voor mij?
kan je misschien die mailing/mailtje even hier neerzetten??
lex333 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 18:47:
[...]

kan je misschien die mailing/mailtje even hier neerzetten??
Hier is hij te zien (snap niet waarom hij daar gepost is, maar afijn):
Odysseus253 in "Spotnet, wat vinden we ervan?"

• Frikandizzle
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 10-05 09:54
Ik heb thuis een Tele2 verbinding (Tele2 knijpt hun nieuwsservers op 60KB/s).

Mag ik via mijn eigen Tele2 verbinding downloaden op de nieuwsserver van Ziggo met het account van mijn vriendin? Ik weet namelijk niet of 1 van beide providers hier iets op tegen heeft?

• yannickie111
snoeki schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 19:12:
[...]

Hier is hij te zien (snap niet waarom hij daar gepost is, maar afijn):
Odysseus253 in "Spotnet, wat vinden we ervan?"
Maar in dat mailtje staat toch niet dat Eweka 910 dagen retentie heeft? :P
Frikandizzle schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 19:57:
Ik heb thuis een Tele2 verbinding (Tele2 knijpt hun nieuwsservers op 60KB/s).

Mag ik via mijn eigen Tele2 verbinding downloaden op de nieuwsserver van Ziggo met het account van mijn vriendin? Ik weet namelijk niet of 1 van beide providers hier iets op tegen heeft?
Lijkt me dat het niet werkt om via een tele2 verbinding gebruik te maken van een ziggo-nieuwsserver. :N

• job
  • Nu online
Frikandizzle schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 19:57:
Gaat je niet lukken. Je kan alleen de ziggo newsserver op via een ziggo internetverbinding.
Want ja, daar hebben ze wat tegen. Ziggo wil alleen gebruikers binnen hun eigen netwerk toegang geven. verkeer binnen je eigen netwerk is "gratis". Verkeer naar/van andere netwerken kost geld.

[Voor 25% gewijzigd door job op 16-03-2011 21:48]

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints naar $film dus. De volgende keer wordt er direct een OW uitgedeeld.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True