Nee je kan schijnbaar alleen de eerste maand met ideaal betalen,voor de volgende maanden moet ik ook met de cc betalen .Ze hebben nu handmatig mijn account verlengt omdat ik 2 keer met ideaal betaald had.Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:00:
[...]
Heeft supernews nu toestemming van ideal om maandelijks geld van je rekening af te schrijven? Ik snap het niet helemaal, anders ga ik wel per creditcard betalen in het vervolg.
Verwijderd
Huh? Wat is dat nu voor gedoe?Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:00:
Nee je kan schijnbaar alleen de eerste maand met ideaal betalen,voor de volgende maanden moet ik ook met de cd betalen .Ze hebben nu handmatig mijn account verlengt omdat ik 2 keer met ideaal betaald had.
Krijg je niet op een gegeven moment een mail dat er niet betaald is en dat je op die link kan klikken om te betalen? Ik zie het anders wel straks, maar ik word hier gewoon wat moe van. Die bedrijven willen toch geld verdienen, zet een betaalsysteem dan goed op.
Bij Supernews kan je in principe niet account sharen. Je kan maar verbinden vanaf 1 IP, dus tenzij je afspreekt wie wanneer mag leechen...yannickie111 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:29:
[...]
Is dat een (tijdelijke?) bug ofzo?
Als meer mensen dit voor een langere tijd hebben is supernews wel erg super!
• Goedkoop
• Supersnel
• 800 dagen retentie
• Accountsharing
Maargoed, de rest klopt wel. Ben erg blij met ze. En ach.. dat accountsharing... tsja
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Maar von Henkel zei (op de vorige pagina) dat hij 10 rode lijnen had, en dat accountsharing nu dus wel werkt bij supernews, de vraag is alleen hoe lang.TFHfony schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:42:
[...]
Bij Supernews kan je in principe niet account sharen. Je kan maar verbinden vanaf 1 IP, dus tenzij je afspreekt wie wanneer mag leechen...
Maargoed, de rest klopt wel. Ben erg blij met ze. En ach.. dat accountsharing... tsja
Ik ben wel benieuwd, bij supernews heb je 1Gbit (al hebben de meeste mense dat thuis niet
Als iemand 1 account met zijn 2'en delen, dus beide 10 connecties.
Stel die 2 hebben allebei een 100mbit glasvezellijn, da's al best veel, kun je dan allebei met de volle 100Mbit downloaden?
Bijzonder.. Ik dacht dat dit niet mogelijk was....yannickie111 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:23:
[...]
Maar von Henkel zei (op de vorige pagina) dat hij 10 rode lijnen had, en dat accountsharing nu dus wel werkt bij supernews, de vraag is alleen hoe lang.
[ Voor 19% gewijzigd door TFHfony op 16-02-2011 21:28 ]
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ja, ik ook, dat is hier ook meerder keren bevestigd.TFHfony schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:27:
[...]
Bijzonder.. Ik dacht dat dit niet mogelijk was....
Daarom dacht ik ook dat het misschien een bug zou zijn, want dit is wle erg mooi, dan kun je voor 3.5 euro per maand, full speed, en met een retentie van 800 dagen downloaden!
Verwijderd
Rode lijnen krijg je toch als er geen connectie gemaakt kan worden? En dan bedoel ik een foutmelding.yannickie111 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:23:
[...]
Maar von Henkel zei (op de vorige pagina) dat hij 10 rode lijnen had, en dat accountsharing nu dus wel werkt bij supernews, de vraag is alleen hoe lang.
Ik ben wel benieuwd, bij supernews heb je 1Gbit (al hebben de meeste mense dat thuis niet), en 20 connecties.
Als iemand 1 account met zijn 2'en delen, dus beide 10 connecties.
Stel die 2 hebben allebei een 100mbit glasvezellijn, da's al best veel, kun je dan allebei met de volle 100Mbit downloaden?
Btw: Supernews heeft heeft geen 20 maar 30 connections.
Je hebt natuurlijk kans dat je account gecanceld wordt als er niet geshared mag worden.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2011 21:54 ]
Er komt een oplossing bij hitnews, als het goed is!quote: de site van hitnewsAl enige tijd zijn er problemen met de snelheid van oudere posts (ouder dan ongeveer 120 dagen). Hoewel er nog steeds druk gewerkt wordt aan een definitieve oplossing hebben we een tijdelijke oplossing uitgerold waardoor foutmeldingen voorbij moeten zijn en de snelheid al verbeterd is. We verwachten binnen enkele dagen een definitieve oplossing.
Excuses voor het ongemak.

Verwijderd
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb eind januari ook een account geopend bij Supernews en met Ideal betaald. Ik verwacht dan eigenlijk à la Eweka een mail dat je weer via Ideal kan betalen. Moet ik dan straks een nieuwe account aanmaken en dan betalen via Paypal?Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:37:
[...]
Huh? Wat is dat nu voor gedoe?
Krijg je niet op een gegeven moment een mail dat er niet betaald is en dat je op die link kan klikken om te betalen? Ik zie het anders wel straks, maar ik word hier gewoon wat moe van. Die bedrijven willen toch geld verdienen, zet een betaalsysteem dan goed op.
Ik ben er ook wel benieuwd naar. Aan het eind van deze maand moet ik dus eigenlijk overstappen op paypal om mijn betalingen te blijven voldoen?Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 07:06:
[...]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb eind januari ook een account geopend bij Supernews en met Ideal betaald. Ik verwacht dan eigenlijk à la Eweka een mail dat je weer via Ideal kan betalen. Moet ik dan straks een nieuwe account aanmaken en dan betalen via Paypal?
Heb hier in december Supernews afgesloten en de 1e maand betaald met iDeal, op de dag dat het verliep gewoon ingelogd op de website en vervolgens bij Payment Information betaald.SL65 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:23:
[...]
Ik ben er ook wel benieuwd naar. Aan het eind van deze maand moet ik dus eigenlijk overstappen op paypal om mijn betalingen te blijven voldoen?
Dus gewoon m'n bank geselecteerd en vervolgens Change Info en kreeg gewoon scherm om te betalen, en vervolgens gewoon goed afgehandeld. Kan er nog altijd via downloaden, dus lijkt prima te zijn verlopeniDEAL can only be used to authorize a payment. If you choose to use the iDEAL system then you will be charged €6.99 immediately which will be credited to your account and any outstanding balance.
Bedankt voor de info heb het in mijn agenda gezet en zal het dan wel laten weten of het lukt/niet lukt.RonaldMade schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:47:
[...]
Heb hier in december Supernews afgesloten en de 1e maand betaald met iDeal, op de dag dat het verliep gewoon ingelogd op de website en vervolgens bij Payment Information betaald.
[...]
Dus gewoon m'n bank geselecteerd en vervolgens Change Info en kreeg gewoon scherm om te betalen, en vervolgens gewoon goed afgehandeld. Kan er nog altijd via downloaden, dus lijkt prima te zijn verlopen
Zou in theorie ook eerder moeten werken, dan gooit ie het er gewoon als credits bij die hij dan de volgende maand afschrijft. Maar ik heb het zelf alleen op de dag van verlopen gedaan. Las elders in dit topic ook iemand die 2x met iDeal had betaald waar het fout was gegaan: Bargemanos in "Newsservers met binaries [deel 10]"Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:02:
Moet je dan echt op die dag betalen? Of kan dat een dag eerder of later?
Dus uit veiligheid zou je wellicht het beste op de dag zelf kunnen aanhouden
Ik gebruik al 2 jaar Eweka naar volle tevredenheid, met ziggo 120mbit had ik gewoon 1 account bij Eweka die ik zowel met 8 verbindingen over SSL als met 8 verbindingen over de toegewezen server benaderde.. Daarmee haalde ik netjes de 120 mbit..
Ligt het aan mij, of werkt dit sinds gisteren niet meer? Ik krijg nu failed logins, tot ik een van de twee servers uitschakel dan gaat het weer goed. Is dat alleen hier? Wil wel de volle 120mbit halen, anders is het zonde..
Ligt het aan mij, of werkt dit sinds gisteren niet meer? Ik krijg nu failed logins, tot ik een van de twee servers uitschakel dan gaat het weer goed. Is dat alleen hier? Wil wel de volle 120mbit halen, anders is het zonde..
Ik dacht dat Eweka altijd maar 50 Mbit wasStaatslot schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:19:
Ik gebruik al 2 jaar Eweka naar volle tevredenheid, met ziggo 120mbit had ik gewoon 1 account bij Eweka die ik zowel met 8 verbindingen over SSL als met 8 verbindingen over de toegewezen server benaderde.. Daarmee haalde ik netjes de 120 mbit..
uhuuummm
dat klopt ook, maar niet als je ook de ssl erbij schakelde.. Dan was het 2x 50... en ik trok dan altijd 12mb/s op die manier, tot gisteren..Bargemanos schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:29:
[...]
Ik dacht dat Eweka altijd maar 50 Mbit was
Dan kreeg je dus sinds gister iets waar je geen recht op had. Wellicht is de fout in hun configuratie sinds gister opgelost.
There I fixed it for youjob schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:46:
Dan kreeg je dus sinds tot gister iets waar je geen recht op had. Wellicht is de fout in hun configuratie sinds gister opgelost.
Lightning usenet is hier down, bij jullie ook?
[code]
17/02/2011 17:52:16 Unable to authenticate at server: news.lightningusenet.com (482 Authentication Temporarily Unavailable).
[/code]
nevermind, zat nog op de vpn van het werk
[code]
17/02/2011 17:52:16 Unable to authenticate at server: news.lightningusenet.com (482 Authentication Temporarily Unavailable).
[/code]
nevermind, zat nog op de vpn van het werk

[ Voor 14% gewijzigd door FezzFest op 17-02-2011 18:01 ]
Jep, hier ook. Hun site is ook niet beschikbaar...FezzFest schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:57:
Lightning usenet is hier down, bij jullie ook?
code:
1 17/02/2011 17:52:16 Unable to authenticate at server: news.lightningusenet.com (482 Authentication Temporarily Unavailable).
...en waarom?
Ik wou vandaag even wat bestanden downloaden die ondertussen over de 480 dagen geleden waren geupload. Aangezien Eweka dat toch echt niet trekt leek het me een handig idee om een 24 uur accountje bij XL Usenet te nemen. Om te betalen moest ik vervolgens bellen met een 0900 nummer en een code invullen. Mij best, ik bel dus, wil dus de code invoeren, maar dat ging dus niet >.<
Dat komt hoogstwaarschijnlijk vooral door mijn nokia N97, wat gewoon een bagger telefoon is. De nummertjes in toetsten ging wel, maar er gebeurde verder niets. Paar seconden later: "we hebben geen code ontvangen, we verbreken de verbinding".
Zucht, geld is kwijt...
Ik heb nog wel een mailtje gestuurd, maar ik verwacht verder niets meer terug eigenlijk.
Edit: nu al antwoord dat ze er achter aan gaan en mijn account toch activeren. Dat is wel snel en goed
Dat komt hoogstwaarschijnlijk vooral door mijn nokia N97, wat gewoon een bagger telefoon is. De nummertjes in toetsten ging wel, maar er gebeurde verder niets. Paar seconden later: "we hebben geen code ontvangen, we verbreken de verbinding".
Zucht, geld is kwijt...
Ik heb nog wel een mailtje gestuurd, maar ik verwacht verder niets meer terug eigenlijk.
Edit: nu al antwoord dat ze er achter aan gaan en mijn account toch activeren. Dat is wel snel en goed
[ Voor 6% gewijzigd door Aapenootjes op 17-02-2011 18:06 ]
Site is perfect bereikbaar en ik kan zonder problemen connecten.Younes schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:59:
[...]
Jep, hier ook. Hun site is ook niet beschikbaar...
Ik kan ook niet connecten met Lightingusenet
Ter land, ter zee en in de kroeg
Ligt inderdaad eruit.Christiano007 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 18:36:
Ik kan ook niet connecten met Lightingusenet
Dus wachten of tijdelijk maar van http://just4today.net/ op 1,5 MByte/s gebruik maken.
Ja, met een retentie van 10 dagenVolkert schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 19:08:
[...]
Ligt inderdaad eruit.
Dus wachten of tijdelijk maar van http://just4today.net/ op 1,5 MByte/s gebruik maken.
wat bedoelen ze trouwens hier mee?
Welke update hebben ze gedaan bij just4today?27 NOV 2010 20:18 : UPGRADE COMPLETE
Upgrade van 9 naar 10 dagen retentie?
Wel handige backup voor je series wanneer je eigen server eruit ligt.
Wel handige backup voor je series wanneer je eigen server eruit ligt.
Dat staat er eigenlijk al maanden... ze veranderen soms de tekst. Op dit moment is de snelheid met nieuwe posts ook niet super.yannickie111 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 22:15:
[...]
Er komt een oplossing bij hitnews, als het goed is!
Dit is de eerste keer dat ik er iets anders zie staan dan: "oudere posts (ouder dan 120 dagen) langzamer".Hotzenwalder schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:29:
[...]
Dat staat er eigenlijk al maanden... ze veranderen soms de tekst. Op dit moment is de snelheid met nieuwe posts ook niet super.
Verwijderd
Dat gaat geheid niet goed hier, ik vergeet al de geboortedatum van mijn eigen vrouw en kidsRonaldMade schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:14:
Dus uit veiligheid zou je wellicht het beste op de dag zelf kunnen aanhouden

30-01-2011 supernews betaald $ 6,99
18-02-2011 supernews verlengd $ 6,99
Heel raar dit, vandaag kon ik niet meer op spotnet dus ik mijn supernews account checken en bleek dus dat mijn account verlopen was.
Heb alvast een mail gestuurd.
Heel raar dit, vandaag kon ik niet meer op spotnet dus ik mijn supernews account checken en bleek dus dat mijn account verlopen was.
[ Voor 7% gewijzigd door SL65 op 18-02-2011 15:02 ]
Verwijderd
Laat je even weten hoe het afloopt en hoeveel tijd het oplossen kost?SL65 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:56:
Ik neem aan dat je € 6,99 bedoelt?SL65 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:56:
Maar wel raar, dat je dus maar 18 dagen hebt kunnen genieten van je 6,99 euro...
Ja dat bedoel ik, heb een mail gestuurd dus ik zal wel even laten weten hoe het afloopt.TFHfony schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:09:
[...]
Ik neem aan dat je € 6,99 bedoelt?
Maar wel raar, dat je dus maar 18 dagen hebt kunnen genieten van je 6,99 euro...
Verwijderd
Mijn zwager had dus precies hetzelfde vandaag.SL65 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:14:
[...]
Ja dat bedoel ik, heb een mail gestuurd dus ik zal wel even laten weten hoe het afloopt.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 15:19 ]
Heeft hij al een antwoord erop gehad?Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:17:
[...]
Mijn zwager had dus precies hetzelfde vandaag.
Hmmm, dan ben ik toch blij dat ik gewoon in US$ per cc betaal. Ik heb namelijk overwogen over te stappen, maar heb dit toch maar niet gedaan.
Had dit bericht gestuurd:
Al heb ik ook nog steeds een Astraweb account als backup
en kreeg binnen een paar uur dit als antwoord:Dear Sirs,
I noticed it's possible to pay in Euro's these days. Would it be
possible for you to change my subscription so I will pay 6,99 euro in
the future instead of US$ 9,99?
Best regards,
Ik heb toen besloten voor die paar cent verschil het eigenlijk maar niet te doen. Gelukkig maar zo te zienWe now accept payment in Euros through iDEAL. If you can pay through this method, you can switch your payment option using the Payment Information like in the Member Center at our website.
Please let us know if you have further questions.
Thank you!
[ Voor 10% gewijzigd door TFHfony op 18-02-2011 15:24 ]
Volgens de supernews website betaal ik $ 6,99 maar volgens mij stond er 6,99 euro op het afschrift van mijn bankrekening.TFHfony schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:23:
Hmmm, dan ben ik toch blij dat ik gewoon in US$ per cc betaal. Ik heb namelijk overwogen over te stappen, maar heb dit toch maar niet gedaan.
[...]
en kreeg binnen een paar uur dit als antwoord:
[...]
Ik heb toen besloten voor die paar cent verschil het eigenlijk maar niet te doen. Gelukkig maar zo te zienAl heb ik ook nog steeds een Astraweb account als backup
Verwijderd
Bij mij doet mijn Supernews account het ook niet meer. Ik heb nu sinds 01/23/2011 Supernews, en hij zal het eigenlijk moeten doen tot 02/23/2011, maar hij doet het nu al niet meer. Als ik inlog bij Supernews staat er Alert: Pending payment. Ik heb dat pakket van € 6,99 per maand.
Lightingusenet doet het alweer niet, net even wel bij het inloggen, maar Spotnet gaf een foutmelding bij het inloggen dat authenticatie het niet deed. Toen checkte ik dat bij Alt.binz en voila, hij kan weer niet connecten. Ik wil downloaden verdammt mall
Ter land, ter zee en in de kroeg
Hello,
Supernews accounts provide an auto-recurring service and so a payment method is required to be on file for both accounts. It appears that when you signed-up, you did not supply the account information for future debits when entering payment through iDEAL.
I have unlocked your account, but to keep it unlocked, you will need to update your information to have payment data on file. If it is your intention to only have the account for this one month, please update to either PayPal or a credit card. Neither will be charged since you have no balance, and then please process the Cancellation form to ensure that you're not renewed for another cycle at the end of the current cycle.
If you have further questions, please let us know.
Thank you!
> > [ On Fri Feb 18 12:15:07 2011]:
> >
> > Name: > > Login:
> > Existing Customer: Ja
> >
> > IP Address:
> > Hostname: .dynamic.ziggo.nl
> >
> > Hallo,
> > Sinds vandaag krijg ik de mededeling:Pending payment
> > en krijg dus geen verbinding meer met supernews.
> > Op 26-01 betaald voor een maand via Ideal en moet dus nog doorlopen
> > tot 26-02.
> > Graag reactie,
> >
> > vr.gr.
> >
> >
> >
Supernews accounts provide an auto-recurring service and so a payment method is required to be on file for both accounts. It appears that when you signed-up, you did not supply the account information for future debits when entering payment through iDEAL.
I have unlocked your account, but to keep it unlocked, you will need to update your information to have payment data on file. If it is your intention to only have the account for this one month, please update to either PayPal or a credit card. Neither will be charged since you have no balance, and then please process the Cancellation form to ensure that you're not renewed for another cycle at the end of the current cycle.
Thank you!
> >
> >
> > IP Address:
> >
> > Hallo,
> > tot 26-02.
> > Graag reactie,
> >
> > vr.gr.
> >
> >
> >
Betalingsgevens dus aanpassen.drieboomallee schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 12:45:
Hello,
Thank you!
> >
> >
> > IP Address:
> >
> > Hallo,
> > tot 26-02.
> > Graag reactie,
> >
> > vr.gr.
> >
> >
> >
Hier mijn bericht terug over het feit dat ik maar 18 van de 30 dagen usenet kon gebruiken.
Hello, The second payment occurred because you submitted an additional one; which you did not need to do. You now have a credit balance of 6,99EU. This credit will pay your next invoice when it is issued on March 1. If you only want two months of service, make sure to process the Cancellation form online anytime after March 1, but before April 1. This will set the account to close on April 1 with no further charges. Please let us know if you have further questions.
Hebben jullie het ook dat Supernews van moment tot moment echt heel erg traag is?
Haal nu met mijn Ziggo 120Mbit verbinding 75KB/s in Grabit.
Ja ik ook maar nog niet zo erg als jij. Ik zit nu op 1,5MB/s met een ziggo 120Mb lijn.Vincentio schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 18:55:
Hebben jullie het ook dat Supernews van moment tot moment echt heel erg traag is?
Zelfde effect sinds ongeveer 16:30 vanmiddag. Dropte van 80 Mbps naar 4.5 Mbps en daar zit ik nu (19:35) nog steeds op.ulTimaS schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 18:58:
[...]
Ja ik ook maar nog niet zo erg als jij. Ik zit nu op 1,5MB/s met een ziggo 120Mb lijn.
Ook Ziggo 120 Mbps. Ziggo speedtest geeft nu 98 Mbps en ik heb zojuist een 700 MB ISO geFTPed van een kennis zijn server die op OnsNET Eindhoven zit (hij heeft 100 MB UP....) en dat ging ook op ongeveer 80 Mbps.
Het is dus niet Ziggo.
Lijkt erop dat ze problemen hebben bij Supernews.......
Dit is de eerste storing die ik heb gehad sinds ik een jaar geleden naar supernews ben overgestapt.
[ Voor 3% gewijzigd door ulTimaS op 19-02-2011 19:47 ]
Jep, hier ook supernews met 60mb UPC zit ik op 1,5 MB i.p.v. 7

Heb ik ook last van. Haalde zo'n 250k/sec.TimmyUt schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 19:48:
Jep, hier ook supernews met 60mb UPC zit ik op 1,5 MB i.p.v. 7![]()
Maar goed, een keertje storing mag, kan me niet herrinneren dat ik eerder issues gehad heb die aan supernews te wijten waren.
Ik heb nu even de andere servers gepakt, en ga nu wel weer lekker hard. 't lijkt dus aan de EU farm te liggen, met news.supernews.com ga ik een stuk sneller dan news.eu.supernews.com (lees: ongeveer 2Mb/sec, maar goed, ik heb ook maar 25Mbit). Wel een paar extra draadjes, met .eu had ik aan 4 genoeg, nu heb ik 'm op 6 gezet. (te hoog vind mn hdd niet leuk ivm zoektijden enz)
[ Voor 9% gewijzigd door DJSmiley op 19-02-2011 19:57 ]
Verwijderd
Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe het nou precies in zijn werk gaat met Supernews? Ik snap er werkelijk niks van waarom mijn account ineens niet meer werkt (zie bovenstaande quote). Ik heb met ideal betaald. Ik heb al een beetje gekeken in dit topic en zag dat andere mensen het ook hebben en gemailt hebben, maar mijn Engels is niet al te goed, dus ik snap niet echt iets van die e-mails. Zou iemand het uit willen leggen hoe het precies gaat met Supernews?Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:42:
Bij mij doet mijn Supernews account het ook niet meer. Ik heb nu sinds 01/23/2011 Supernews, en hij zal het eigenlijk moeten doen tot 02/23/2011, maar hij doet het nu al niet meer. Als ik inlog bij Supernews staat er Alert: Pending payment. Ik heb dat pakket van € 6,99 per maand.
Hier doet Supernews ineens weer maximaal sinds 1 minuut. Meer mensen weer een optimale verbinding?
Met een traceroute kom ik steeds op dezelfde server uit, maakt geen verschil tussen news.eu.supernews.com of news.supernews.com.
Met een traceroute kom ik steeds op dezelfde server uit, maakt geen verschil tussen news.eu.supernews.com of news.supernews.com.
[ Voor 40% gewijzigd door The Wizard op 19-02-2011 20:08 ]
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Combinatie Eweka en UPC lijkt momenteel weer een drame te zijn?. Ik haalde net op een account van een vriend (die zat te klagen) 500kb/s...
net nog geprobeerd maar ik haal ook op het moment niet mijn maximale snelheidThe Wizard schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 20:07:
Hier doet Supernews ineens weer maximaal sinds 1 minuut. Meer mensen weer een optimale verbinding?
PSN: FightingPower, Gamertag: Fighting Power7, System Specs
Verwijderd
Mijn supernews doet het nog en ik haal momenteel 13MB/sec met 20 lijnen.
Ik moet 3 april betalen, ben benieuwd
Ik moet 3 april betalen, ben benieuwd
Supernews blijft hier toch nog kwakkelen, soms maximale snelheid (100 Mbit/s), soms rond de 20 Mbit/s.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Verwijderd
Dit merkte ik de laatste week ook. Daarom toen mijn abonnement bij Supernews afgelopen was maar terug naar een nederlandse USP genaamt I-Telligent Usenet. Nu haal ik keurig weer een volle 100Mbit. Leuk een hele hoge retentie maar ik download niet vaak oud spul.The Wizard schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 22:29:
Supernews blijft hier toch nog kwakkelen, soms maximale snelheid (100 Mbit/s), soms rond de 20 Mbit/s.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2011 00:26 ]
Ben pas 1 week op Supernews, maar haal steeds max download (ruim 120 mb), iets wat bij andere nooit lukte
Behalve voor 2 dagen terug kon ik bij Spotnet niet inloggen, toen schakelde ik SSL uit en alles was weer als vanouds....(ik zit niet op de eu server)
Behalve voor 2 dagen terug kon ik bij Spotnet niet inloggen, toen schakelde ik SSL uit en alles was weer als vanouds....(ik zit niet op de eu server)
[ Voor 6% gewijzigd door Von Henkel op 20-02-2011 06:14 ]
Ik haal inmiddels ook weer de max snelheid
Verwijderd
Ik haal op dit moment 4MB/s en speedtest geeft 42 Mbit bij een ziggo 120 Mbit verbinding. Is het normaal dat de snelheden zo fluctueren?
De beloofde 120 Mbit oftewel 13MB/s haal ik maar zelden. De speedtest geeft hier sowieso nooit hoger dan 80Mbit door.
Heb hier een tijdje geleden ook al over gepost. Ik heb toen van Ziggo een nieuwe modem gekregen en een nieuwe router gekocht van Sitecom met 1GB bedrade verbinding.
Even leek het probleem hiermee opgelost, maar de laatste week is het weer 3x niks.
De beloofde 120 Mbit oftewel 13MB/s haal ik maar zelden. De speedtest geeft hier sowieso nooit hoger dan 80Mbit door.
Heb hier een tijdje geleden ook al over gepost. Ik heb toen van Ziggo een nieuwe modem gekregen en een nieuwe router gekocht van Sitecom met 1GB bedrade verbinding.
Even leek het probleem hiermee opgelost, maar de laatste week is het weer 3x niks.
Is die sitecom router wel snel genoeg? 1Gbit aansluiting hebben zegt niet dat ie ook daadwerkelijk 100+mbit kan routeren.Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:19:
Ik haal op dit moment 4MB/s en speedtest geeft 42 Mbit bij een ziggo 120 Mbit verbinding. Is het normaal dat de snelheden zo fluctueren?
Sluit je PC eens direct op je modem aan? Check of je gigabit netwerklink hebt, gebruik een snelle newsserver, en gebruik niet teveel draadjes (4-6 max, tenzij je een ssd oid hebt), en check of je USP ook wel dergelijke hogen snelheden aanbied.
Download verder eens een testfile van een snelle server, tudelft/twente, xs4all oid. Speedtest snelheden zijn, vooral bij hogere verbindingen, lang niet altijd representatief.
[ Voor 11% gewijzigd door DJSmiley op 20-02-2011 13:39 ]
Jammer dat ik dit nu pas lees, want ik heb dus net voor 3 maanden betaald en krijg hetzelfde probleem...?!Blisterin_Bull schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 05:09:
[...]
[...]
Lijpe zooi; Ik had gister middag precies hetzelfde. Mail gestuurd naar news@astraweb.com en laat in de avond nog niets gehoord, dus ook maar bericht gestuurd via bedrijf die betaling faciliteert. Anders aan het eind van vandaag maar geld laten terug storten.
Dus wees gewaarschuwd!
Dan zou je de modem even meoten resetten (tenminste als je strak tegen de 4MB/s aan zit, heb ik ook een keer gehad), maar ik denk dat dit met ziggo te maken heeft en niet met nieuwsservers.Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:19:
Verwijderd
Dit is de router die ik gebruik :
pricewatch: Sitecom Broadband Router 300N X3 - WL-351
Die wordt ook aangeraden bij het ziggo snelste pakket.
Verder heb ik al meerdere malen aangesloten zonder router, het verschil is te verwaarlozen. De nieuwsserver/USP die ik gebruik is astraweb (het onbeperkte jaarabonnement).
Ik heb een gigabit netwerklink al gebruik ik de standaard die automatisch ook uitgaat van het maximum. (natuurlijk heb ik hier al eens in geswitched maar dit mag niet baten).
Ik zal vanmiddag nog ff het modem resetten zoals door "ultimaS" wordt aanbevolen
pricewatch: Sitecom Broadband Router 300N X3 - WL-351
Die wordt ook aangeraden bij het ziggo snelste pakket.
Verder heb ik al meerdere malen aangesloten zonder router, het verschil is te verwaarlozen. De nieuwsserver/USP die ik gebruik is astraweb (het onbeperkte jaarabonnement).
Ik heb een gigabit netwerklink al gebruik ik de standaard die automatisch ook uitgaat van het maximum. (natuurlijk heb ik hier al eens in geswitched maar dit mag niet baten).
Ik zal vanmiddag nog ff het modem resetten zoals door "ultimaS" wordt aanbevolen
DJSmiley schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:37:
[...]
Is die sitecom router wel snel genoeg? 1Gbit aansluiting hebben zegt niet dat ie ook daadwerkelijk 100+mbit kan routeren.
Sluit je PC eens direct op je modem aan? Check of je gigabit netwerklink hebt, gebruik een snelle newsserver, en gebruik niet teveel draadjes (4-6 max, tenzij je een ssd oid hebt), en check of je USP ook wel dergelijke hogen snelheden aanbied.
Download verder eens een testfile van een snelle server, tudelft/twente, xs4all oid. Speedtest snelheden zijn, vooral bij hogere verbindingen, lang niet altijd representatief.
Ik lees weinig over gebruikers van XLned!
Zelf ben ik al meer dan een jaar tevreden.
Ik gebruik XLned gold jaarabonnement en dat kost me 7,39 p/m voor 120Mbit, 400 dagen retentie en 12 connections. Naar mijn weten ideaal. Ik download toch nooit iets ouder dan dat.
Ik gebruik XLned gold jaarabonnement en dat kost me 7,39 p/m voor 120Mbit, 400 dagen retentie en 12 connections. Naar mijn weten ideaal. Ik download toch nooit iets ouder dan dat.
Ik heb net aangemeld bij Lightningusenet en dat is echt super cheap! Voor maar 2,50 euro per maand heb je 50Mb/s, 400 dagen retentie.
Haal nu gewoon de volle 3,5MB/s op mijn Ziggo abbo, dus ik klaag niet! Werkt ook goed met Spotnet
Trouwens, wisten jullie dat je bij Hitnews eigenlijk de dubbele snelheid hebt, dan waarvoor je betaald? Je kan via SSL en gewoon (poort 119) tegelijk downloaden, wat neerkomt op dubbele snelheid
Misschien dat dat met meer providers werkt.
Haal nu gewoon de volle 3,5MB/s op mijn Ziggo abbo, dus ik klaag niet! Werkt ook goed met Spotnet
Trouwens, wisten jullie dat je bij Hitnews eigenlijk de dubbele snelheid hebt, dan waarvoor je betaald? Je kan via SSL en gewoon (poort 119) tegelijk downloaden, wat neerkomt op dubbele snelheid
[ Voor 34% gewijzigd door HaTe op 21-02-2011 15:34 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Nee, dit is een actie van Hitnews.HaTe schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:32:
Ik heb net aangemeld bij Lightningusenet en dat is echt super cheap! Voor maar 2,50 euro per maand heb je 50Mb/s, 400 dagen retentie.
Omdat diegene die het goedkoopste is, het duurste is, het interessants is dan wel de beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft het meest besproken wordt lijkt me.pruimenpit schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:25:
Ik lees weinig over gebruikers van XLned!
XLned heeft m.i. geen van de vier.
Hoi!
Jammer, want de goedkoopste, de duurste, de interessantste dan wel degene met beste prijs/kwaliteitsverhouding hoeft niet altijd de beste te zijn.
Ik zie XLned juist als een combinatie van die 4, wat dus best een goede optie is voor een newsserver
Ben net gelukkig af van xlned, kan niet zeggen dat die geweldig is, aantal keren dat de snelheid in elkaar zakt is legio.... maar als je downloads beneden de 100 dagen ligt heb je meestal geen klagen, vaak haal je dan de 120 mb.. uiteraard niet vreemd op kijken als die soms niet boven de 5 mb komt..
Ik niet, als je voor €6,99 800 dagen retentie en onbeperkte snelheid kan krijgen en het een backbone is van Giganews is, is dat toch een betere deal?pruimenpit schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:26:
[...]
Jammer, want de goedkoopste, de duurste, de interessantste dan wel degene met beste prijs/kwaliteitsverhouding hoeft niet altijd de beste te zijn.
Ik zie XLned juist als een combinatie van die 4, wat dus best een goede optie is voor een newsserver
Even afgezien of je het wel of niet nodig hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door EWK op 22-02-2011 07:57 ]
Hoi!
Ligt er compleet aan. Ik heb zelf LightningUsenet omdat ik 'maar' een internetverbinding van 10Mbit heb. Voor mij is het dus zaak om de goedkoopste te vinden. Alhoewel ik snap dat wanneer je een wat dikker kabel- of glasvezelabonnement hebt, je zou gaan voor Supernews of een andere provider.EWK schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 07:53:
[...]
Ik niet, als je voor €6,99 800 dagen retentie en onbeperkte snelheid kan krijgen en het een backbone is van Giganews is, is dat toch een betere deal?
Even afgezien of je het wel of niet nodig hebt.
Dat is het mooie van de verschillende aanbieders
Voor elk wat wils.
Ik zweer bevoorbeeld bij GigaNews, maar ik weet dat er ook velen zijn die dit te duur vinden of de retentie "overdreven" lang (of beide
)
Ik zweer bevoorbeeld bij GigaNews, maar ik weet dat er ook velen zijn die dit te duur vinden of de retentie "overdreven" lang (of beide
http://www.deyterra.com
Dat is toch precies wat ik zeg?alex3305 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:15:
[...]
Ligt er compleet aan. Ik heb zelf LightningUsenet omdat ik 'maar' een internetverbinding van 10Mbit heb. Voor mij is het dus zaak om de goedkoopste te vinden. Alhoewel ik snap dat wanneer je een wat dikker kabel- of glasvezelabonnement hebt, je zou gaan voor Supernews of een andere provider.
Edit:
Ik zou dus nooit voor xlned gaan omdat er USP's zijn met een veel betere prijs/kwalitietverhouding (lees: lagere kosten, veel hogere retentie en betere snelheid). Bij een langzamere verbinding was inderdaad lightningusenet mijn keuze.
[ Voor 47% gewijzigd door EWK op 22-02-2011 15:46 ]
Hoi!
Even toch mijn ervaring droppen.
Sinds ik verhuisd ben heb ik alleen de mogelijkheid gehad voor een ADSL lijntje van 4Mbit.
Toen heb ik altijd een 5MBit abo afgesloten bij Hitnews. Merkte wel dat hoe ouder de post, hoe langzamer de download was. Natuurlijk staat het op de site, maar iets wat 200 dagen oud was, werd met 50-100 kb/sec gedownload.
Vanaf 1 maart heb ik UPC, dus is mijn abo bij Hitnews is voorbij. Ik heb nu gekozen voor Supernews na hier wat goeie berichten te hebben gelezen. Ik heb nu nog even die ADSL lijn liggen en daar gaat het nu top mee met de oude posts.
Ook las ik dat accountsharing een beetje wellus/nietus spelletje was. Maar ik heb het nu getest en is het is wel degelijk mogelijk.
Ben benieuwd naar de snelheid en stabiliteit als mijn UPC verbinding (25Mbit) er is.
Sinds ik verhuisd ben heb ik alleen de mogelijkheid gehad voor een ADSL lijntje van 4Mbit.

Vanaf 1 maart heb ik UPC, dus is mijn abo bij Hitnews is voorbij. Ik heb nu gekozen voor Supernews na hier wat goeie berichten te hebben gelezen. Ik heb nu nog even die ADSL lijn liggen en daar gaat het nu top mee met de oude posts.
Ook las ik dat accountsharing een beetje wellus/nietus spelletje was. Maar ik heb het nu getest en is het is wel degelijk mogelijk.
Ben benieuwd naar de snelheid en stabiliteit als mijn UPC verbinding (25Mbit) er is.
Verwijderd
Even voor mijn duidelijkheid.
Ik heb een supernews abonnement sinds 3 weken. Nu wil ik voor een komende maand gaan betalen en ik wil graag met ideal betalen.
Kan ik nu wel of niet alvast betalen of moet ik echt wachten tot de laatste dag van mijn periode?
Ik heb een supernews abonnement sinds 3 weken. Nu wil ik voor een komende maand gaan betalen en ik wil graag met ideal betalen.
Kan ik nu wel of niet alvast betalen of moet ik echt wachten tot de laatste dag van mijn periode?
Niet alvast betalen! had ik wel gedaan en daar gaat hun systeem van over de zeik, en werd mijn account gelockt. Wachten dus tot hun aangeven dat er betaald moet worden.
Lightingusenet lijkt het bij mij al 2 dagen niet te doen... Iemand hetzelfde?
edit: werkt weer
edit: werkt weer
[ Voor 11% gewijzigd door enomiss op 24-02-2011 17:06 ]
https://opensea.io/seaart
50mbit = Lightningusenet (geen ervaring mee, weet niet hoe stabiel etc deze provider is, maar de prijsstelling is wel uniek, kom je alleen onder als je gaat sharen en maar 2mbit de man wil oid)
Ervaringen (met ervaring bedoel ik dus minstens een jaar lang gebruiken) met Highwinds/Newshosting/Usenetserver/Giganews/Astraweb/Hitnews/XLned
En moet zeggen dat je momenteel niet om de prijs/kwaliteit heen kan van usenetserver en astraweb bij de yearly deals.
Heb verder bij al de providers wel problemen gehad behalve astraweb.
Verder ook nog andere providers gebruikt maar niet lang genoeg om een goed oordeel te vellen. Overigens zijn vandaag de dag veel providers overgenomen door Highwinds (Newshosting Usenetserver Eweka, om er een paar te noemen)
Waar je tegenwoordig rekening mee moet/kan houden is hoe je provider omgaat met DMCA N&T's en hoe zwaar ze gebombardeerd worden met die claims.
Ervaringen (met ervaring bedoel ik dus minstens een jaar lang gebruiken) met Highwinds/Newshosting/Usenetserver/Giganews/Astraweb/Hitnews/XLned
En moet zeggen dat je momenteel niet om de prijs/kwaliteit heen kan van usenetserver en astraweb bij de yearly deals.
Heb verder bij al de providers wel problemen gehad behalve astraweb.
Verder ook nog andere providers gebruikt maar niet lang genoeg om een goed oordeel te vellen. Overigens zijn vandaag de dag veel providers overgenomen door Highwinds (Newshosting Usenetserver Eweka, om er een paar te noemen)
Waar je tegenwoordig rekening mee moet/kan houden is hoe je provider omgaat met DMCA N&T's en hoe zwaar ze gebombardeerd worden met die claims.
[ Voor 32% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 24-02-2011 17:12 ]
Verwijderd
ah thanks, dan wacht ik even. Krijg je dan een mail als je kan betalen?Mr_x007 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:41:
Niet alvast betalen! had ik wel gedaan en daar gaat hun systeem van over de zeik, en werd mijn account gelockt. Wachten dus tot hun aangeven dat er betaald moet worden.
Kan het zijn dat er bij meer mensen Supernews eruit ligt? Testen naar de server gaat (via SABNZBD), maar downloaden how maar...
Never mind, hij is weer in de lucht...
Toch weer niet.....
Never mind, hij is weer in de lucht...
Toch weer niet.....
[ Voor 30% gewijzigd door Snakeye2209 op 25-02-2011 17:22 ]
Ik heb het nu ook met LightningUsenet en ben weer ingelogd op poort 119 en 563 (SSL). Theoretisch kan je met LightningUsenet dus 100Mbit/s halen als je op deze manier verbind
Ziet er wel leuk uit:
//edit
Mijn 1000e post!!
[ Voor 14% gewijzigd door HaTe op 26-02-2011 21:23 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
hrm is eweka dood? ik kan niet meer connecten
Bij lightning heb ik sinds een paar dagen een beroerde download, het zwabbert alle kanten op met de snelheid, terwijl ik tot nu toe altijd strak 30mbit haalde.
Mn bandwidth monitor geeft een mooie zaagtandgrafiek: /\/\/\
Edit: mogelijk hiermee te maken: Grote Internetstoring NIKHEF, Amsterdam?
Edit2: het werkt weer als vanouds, nog steeds niets te klagen dus voor die 2,50/maand.
Mn bandwidth monitor geeft een mooie zaagtandgrafiek: /\/\/\
Edit: mogelijk hiermee te maken: Grote Internetstoring NIKHEF, Amsterdam?
Edit2: het werkt weer als vanouds, nog steeds niets te klagen dus voor die 2,50/maand.
[ Voor 30% gewijzigd door CyBeRSPiN op 26-02-2011 17:58 ]
€2.50 via ideal overgemaakt naar LightningUsenet, gegevens meteen in de e-mail. NZBget server opgestart en de snelheid is identiek aan m'n Powernews abbo. Super! Nou de retentie nog even checken.
Edit: Retentie ligt zo rond de 350 dagen. Dat is wel minder dan de 600 van powernews. Mocht ik ooit meer dan die 350 dagen nodig hebben dan neem ik er wel een block-accountje van 25GB bij als fill-server.
Edit: Retentie ligt zo rond de 350 dagen. Dat is wel minder dan de 600 van powernews. Mocht ik ooit meer dan die 350 dagen nodig hebben dan neem ik er wel een block-accountje van 25GB bij als fill-server.
[ Voor 40% gewijzigd door immetjes op 26-02-2011 12:23 . Reden: Retenie ge-checked ]
Verwijderd
Ik had gisteren iets van rond de 700 dagen in de queue staan van NL en eweka begon gewoon met compleet het downloaden.. Hebben meer mensen dit "probleem"
Ik zeg in iedergeval lekker bezig eweka...
Ik zeg in iedergeval lekker bezig eweka...
Je kunt ook voor 1,10 een 24-uurs Eweka accountje aftikken voor die ene keer dat je dat nodig zou hebben ...ruward schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 11:00:
Net dat Lightning aangevraagd.
daar haal ik gewoon hogere snelheden mee dan eweka. (zoals het hoort 50Mbit ±5500Kbit)
en dat beide met SSL.
Eweka is de laatste tijd behoorlijk traag 's avonds. En spotnet was om te huilen hiermee.
ff n maandje "Bliksem"gebruiken, kijken of t bevalt.
Voor die 2,50 sla k wel n biertje over
daar haal ik gewoon hogere snelheden mee dan eweka. (zoals het hoort 50Mbit ±5500Kbit)
en dat beide met SSL.
Eweka is de laatste tijd behoorlijk traag 's avonds. En spotnet was om te huilen hiermee.
ff n maandje "Bliksem"gebruiken, kijken of t bevalt.
Voor die 2,50 sla k wel n biertje over
[ Voor 5% gewijzigd door marcel-o op 26-02-2011 22:25 ]
Verwijderd
Hier ook vorige maand via iDEAL een accountje genomen bij Supernews. Alles prima verlopen, maar na afloop van deze maand werd bij mij een paar dagen geleden geheel automatisch opnieuw 6,99 van mijn rekening afgeschreven door Supernews om het abo te verlengen. Geen mailtje van te voren gehad. Ik las ergens hier dat het onmogelijk is om via iDEAL automatisch af te laten schrijven, maar dat is dus kennelijk niet zo.
log jij dan in met lightning met dezelfde account. Dus 2 keer met de zelfde login en pass, maar dan bij de ene een andere port + ssl?HaTe schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 17:16:
[...]
Ik heb het nu ook met LightningUsenet en ben weer ingelogd op poort 119 en 563 (SSL). Theoretisch kan je met LightningUsenet dus 100Mbit/s halen als je op deze manier verbindLijkt mij heel aardig voor maar 2,50 per maand
Ziet er wel leuk uit:
[afbeelding]
//edit
Mijn 1000e post!!
verdeel je je connecties dan ook? Heb het net geprobeerd met dezelfde account zowel op 119 en ssl in te loggen, maar dan gaat tie echt zeuren over to many connections.
[ Voor 12% gewijzigd door jaaoie17 op 27-02-2011 11:17 ]
Als je dat niet wilt kun je het bedrag storneren (terug laten boeken), kan vaak met een paar muisklikken op internetbankieren. Je hebt het geld dan de volgende werkdag terug.Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 22:44:
Hier ook vorige maand via iDEAL een accountje genomen bij Supernews. Alles prima verlopen, maar na afloop van deze maand werd bij mij een paar dagen geleden geheel automatisch opnieuw 6,99 van mijn rekening afgeschreven door Supernews om het abo te verlengen. Geen mailtje van te voren gehad. Ik las ergens hier dat het onmogelijk is om via iDEAL automatisch af te laten schrijven, maar dat is dus kennelijk niet zo.
Ze hebben blijkbaar heel brutaal zonder machtiging geïncasseerd, dat kan wel, maar dat mag niet. En het is aan de rekeninghouder om actie te ondernemen..
Zo doe ik dat inderdaad. Gek dat het bij jou niet werkt.. Misschien dat het alleen met alt.binz kan?jaaoie17 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 02:22:
[...]
log jij dan in met lightning met dezelfde account. Dus 2 keer met de zelfde login en pass, maar dan bij de ene een andere port + ssl?
verdeel je je connecties dan ook? Heb het net geprobeerd met dezelfde account zowel op 119 en ssl in te loggen, maar dan gaat tie echt zeuren over to many connections.
Volgens de banken is betalen met Ideal te vergelijken met betalen met contant geld, en dus niet te storneren.CyBeRSPiN schreef op zondag 27 februari 2011 @ 10:16:
Als je dat niet wilt kun je het bedrag storneren (terug laten boeken), kan vaak met een paar muisklikken op internetbankieren. Je hebt het geld dan de volgende werkdag terug.
Storneren kan (alleen) als er geïncasseerd wordt van je rekening.
ideal website:
ideal website:
# Omdat u weet dat het geld onderweg is kunt u direct tot levering overgaan. U loopt hierbij geen risico omdat de consument de betaling niet kan storneren of terug laten boeken.
[ Voor 84% gewijzigd door EWK op 27-02-2011 12:11 ]
Hoi!
Hebben jullie gelezen wat Plamoen schrijft? Eenmalig met iDeal betaald, daarna een maand later automatisch afgeschreven. Dat kan geen iDeal zijn, dat moet een incasso geweest zijn. Die incasso moet wel degelijk te storneren zijn.
@Plamoen: ben je niet stiekem ergens akkoord gegaan met een abonnement?
Uit de AV van Supernews:CyBeRSPiN schreef op zondag 27 februari 2011 @ 12:21:
Hebben jullie gelezen wat Plamoen schrijft? Eenmalig met iDeal betaald, daarna een maand later automatisch afgeschreven. Dat kan geen iDeal zijn, dat moet een incasso geweest zijn. Die incasso moet wel degelijk te storneren zijn.
Altijd dus éérst de AV lezen...Annulering
Uw service kan alleen geannuleerd worden via onze Member Center voordat de account wordt hernieuwd. Alle accounts worden automatisch hernieuwd tenzij er een verzoek om annulering is ontvangen.
Verzoeken om annulering moeten worden ingevoerd voor het einde van de huidige serviceperiode om ervoor te zorgen dat ze van kracht zijn voordat de volgende serviceperiode begint. Annuleringen die worden ingediend nadat de volgende serviceperiode is begonnen, worden van kracht nadat die volgende serviceperiode verstreken is.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Bij mij loopt het hier prima op 119 en 563 SSL, niets te veel connecties.jaaoie17 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 02:22:
[...]
log jij dan in met lightning met dezelfde account. Dus 2 keer met de zelfde login en pass, maar dan bij de ene een andere port + ssl?
Ja, dat heb ik wel gelezen, maar ik snap kennelijk niet hoe dat dan kan. Je zet ergens een vinkje op een buitenlandse website en daardoor kan die site zomaar geld van je Nederlandse rekening incasseren? Ik weet dat Paypal iets dergelijks heeft om je NL rekening te koppelen aan je Paypal account, maar die storten eerst nog een x-bedrag op je rekening bij wijze van controle.CyBeRSPiN schreef op zondag 27 februari 2011 @ 12:21:
Dan kan ieder bedrijf wel zeggen tegen je bank: ja hoor, hij heeft bij ons een abo afgesloten?
Verwijderd
Ik las ook ergens anders dat ik niet de enige ben die i.p.v. maandelijks een email van Supernews te ontvangen met een betalingsverzoek, het geld automatisch via iDEAL van de rekening werd afgeschreven. Nou is het op zich niet zo'n probleem omdat het bedrag klopt, en ik voorlopig niet van plan ben om bij SN weg te gaan, maar vreemd is het eigenlijk wel. Ik kan me tenminste niet meer voor de geest halen dat ik ze een machtiging heb gegeven, maar 't is wel reden genoeg om het in de gaten te houden. Ik kan immers altijd nog via mijn account daar een andere betalingsregeling treffen en bijv. via Paypal gaan betalen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2011 15:28 . Reden: Link naar de betreffende actie van Supernews verwijderd om te voorkomen dat dit als spam wordt ervaren. ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.
Ook geen hints naar $film dus. De volgende keer wordt er direct een OW uitgedeeld.
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.
Ook geen hints naar $film dus. De volgende keer wordt er direct een OW uitgedeeld.