Timo002 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:19:
[...]
Je mag je telefoon niet bedienen tijdens het rijden. Ook niet als carkit! Wat jij wilt is dus verboden, hoe stom het ook klinkt. Een carkit mag je wel bedienen, ook al werkt het onhandiger / onveiliger. Zijn nu eenmaal de regels!
Je mag een telefoon niet vasthouden, maar je mag hem wel degelijk bedienen. Hoe moeten de gebruikers van de meest gebruikte zakelijke telefoon ter wereld, de 6310i, hun telefoon dan bedienen als die in de carkit zit?
Daarnaast... wat is het probleem met bluetooth. Je laat de telefoon gewoon in je zak! Ik heb een Parret CK3200 en inmiddels 4 telefoons verder, allemaal werken ze perfect middels bluetooth. Ander was ik al 4 carkits verder geweest!
Met mijn iPhone hoef ik trouwens maar 1 knop op de carkit in te drukken en kan met stem bediening contactpersonen bellen!
Is jou probleem niet mee opgelost, maar volgens mij moet je dat gewoon niet willen!
Waarom zou ik dat niet moeten willen?
Ik wil gewoon dat mijn telefoon wordt opgeladen als ik in de auto zit, en ik wil dat eventuele muziek via de autoradio wordt afgespeeld. Ongetwijfeld dat dat via Bluetooth kan, maar ik wil het liever bedraad.
Canaria schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:56:
[...]
Dat is meestal een optie bij nieuwe auto's. Bij mijn vorige auto zat er een aansluitpunt voor een toestelspecifieke houder in de middenconsole. Daarmee werd de telefoon geladen en op de antenne en de radio aangesloten. Microfoon zat in de binnenverlichting weggewerkt. Mijn eerste auto had de bekende Carkit-91 van Nokia die je al noemde ingebouwd, maar daar kon ik helemaal niets mee, beetje zonde.
Ik heb ook die Carkit-91 gehad, en dat vond ik gewoon heel fijn werken. Ik had nooit gezeur met het opzetten van Bluetooth verbindingen, het was tenminste echt plug and play. Bovendien werd ook nog eens de telefoon opgeladen waardoor ik geen lader meer nodig had.
Voor auto's die dat niet hebben, denk ik dat er best wel universele systemen zullen zijn bestaande uit een (zwanenhals-)richtmicrofoon, bekabeling voor op de iso-stekker en een toestelspecifieke houder. Maar bluetooth is wel veel eenvoudiger voor fabrikanten, dan is het alleen nog maar een kwestie van een active holder van bijvoorbeeld Brodit installeren (ik heb er zelf een van Kensington).
Die houders hebben vaak het mankement dat je de laadkabel nog eens los moet aansluiten. Bovendien lijken er geen houders te bestaan waarop je een externe antenne kunt aansluiten
De iPhone is een "trendy designtoestel." Het is dan van de zotte dat de 6310i wel een "trendy designcarkit" heeft in de vorm van een exact passende houder terwijl er voor de iPhone eigenlijk alleen maar halve oplosingen bestaan. De iPhone is mijns inziens een prachtig toestel, maar het valt me tegen dat er geen mooie houder makkelijk verkrijgbaar is zoals de Carkit-91 6310i houder.