ja.Alekz87 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:22:
Loopt iOS 4.2 op de i3G net zo soepel als gebruikelijk?
Sneller, het is iig een verbetering hoor ik van vele kanten
Die staat uit, maar ik vind iedere cent teveel voor iets wat ik niet gebruik.... dus iemand tips?EWK schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 23:33:
[...]
Dat is neem ik aan de facetime server?
Facetime aan laten of uit laten.
Maar ach, voor 2 tiende van een cent kost het je ook de kop niet.
Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz te koop.
Misschien had je het al gevonden, maar de oplossing hiervoor:Canaria schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:56:
[...]
Het gaat hier over tethering. Natuurlijk werkt 3G weer als je de instellingen er opnieuw in zet. Maar de optie om tethering in te stellen is verdwenen.
[edit]
Hieronder links het settings-scherm. Toen ik de melding nog niet had geaccepteerd, stonden daaronder de settings voor tethering. Rechts de knop die voorheen bedoeld was om tethering aan te zetten.
[afbeelding][afbeelding]
1) Download het custom Vodafone NL .ipcc bestand (http://bit.ly/gfPVaR)
2) Zet de carrier testing mode aan in iTunes (http://bit.ly/9m26ZR)
3) Installeer de bovenstaande .ipcc
Je krijgt dan wel weer de "doorschakelen actief" melding, maar je kunt weer tetheren. Wel weer ff de APN invullen. Net zelf gedaan, en werkt perfect. Schijnt wel alleen te werken op een iPhone 4.
Ja ik had het gezien, maar ik heb geen behoefte aan tethering, dus ik laat het lekker zoPadvinder schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:56:
[...]
Misschien had je het al gevonden, maar de oplossing hiervoor:
Je krijgt dan wel weer de "doorschakelen actief" melding, maar je kunt weer tetheren. Wel weer ff de APN invullen. Net zelf gedaan, en werkt perfect. Schijnt wel alleen te werken op een iPhone 4.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Is het ookSuren01 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:49:
Sneller, het is iig een verbetering hoor ik van vele kanten

Alleen gisteren crashte mijn jailbreak (erop gezet via de nieuwste redsnow / iPhone 3g) en moest ik een volledige systeem reset doen
PSN: Bellerophon-
Anoniem: 378458
Vanochtend begroet door mijn alarm & een berichtje dat mijn batterij nog 20% over had.
Dit vond ik raar aangezien ik nog ongeveer 65% had toen ik ging slapen!
Misschien slechte WiFi verbinding gehad vannacht? Of is dit apple's manier om te zeggen: Upgrade nu naar 4.2 anders zul je eens wat beleven!!
Ik geef het iig nog even the benefit of the doubt
Dit vond ik raar aangezien ik nog ongeveer 65% had toen ik ging slapen!
Misschien slechte WiFi verbinding gehad vannacht? Of is dit apple's manier om te zeggen: Upgrade nu naar 4.2 anders zul je eens wat beleven!!
Ik geef het iig nog even the benefit of the doubt
Hoi allen,
Ik ben al lang Windows Mobile (HTC Touch Pro met 6.5) gebruiker en ben toe aan iets nieuws. Ben nog een beetje aan het twijfelen tussen het Android kamp of iPhone 4. De iPhone 4 vind ik geweldig qua hardware (vooral het display), maar ben nog niet zeker qua interface die me iets verouderd aandoet.
Op m'n huidig toestel draai ik custom roms & zit ik heel de tijd alles te tweaken....ga ik dit missen met de iPhone4 of kan ik met door te jailbreaken ook volledig tweaken en naar m'n hand zetten ? Maw : is het een echte tweaker phone ? :-)
Indien ja : hoe begin je eraan ? Waar kan ik goede guides vinden ivm jailbreaken en alle interessante applicaties ?
Ik ben al lang Windows Mobile (HTC Touch Pro met 6.5) gebruiker en ben toe aan iets nieuws. Ben nog een beetje aan het twijfelen tussen het Android kamp of iPhone 4. De iPhone 4 vind ik geweldig qua hardware (vooral het display), maar ben nog niet zeker qua interface die me iets verouderd aandoet.
Op m'n huidig toestel draai ik custom roms & zit ik heel de tijd alles te tweaken....ga ik dit missen met de iPhone4 of kan ik met door te jailbreaken ook volledig tweaken en naar m'n hand zetten ? Maw : is het een echte tweaker phone ? :-)
Indien ja : hoe begin je eraan ? Waar kan ik goede guides vinden ivm jailbreaken en alle interessante applicaties ?
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"
funk-e blog: Een pluim voor T-mobileWilf schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:15:
Ik ben aan mijn derde headsetje in 1,5 jaar bezig. Ik heb nu de iPhone 4-headset. Typisch is dat deze nu ook weer dezelfde kwaal heeft; de rechterspeaker (kant met de mic) ratelt / trilt mee (opgeblazen of losgetrild?), dat terwijl ik muziek niet hard draai (als ik al muziek draai). Meer mensen last van die rechterspeaker-ratel? Klinkt alsof alles gedownsampled is op de rechterspeaker.
...less is more
Ik heb inmiddels zo'n 14 keer de update van 4.1 naar 4.2 geprobeerd uit te voeren via iTunes, maar ik krijg na het (lang!) downloaden tijdens 'bestand verwerken' steeds de melding dat er een time out in het netwerk geweest is.
Ik heb de firewall uitgezet, de betreffende poorten open gezet. Ik ervaar met andere dingen totaal geen problemen met mijn internetverbinding. Waarom kan een mislukte download niet gewoon verder gaan waar deze gebleven was?
Ik heb de firewall uitgezet, de betreffende poorten open gezet. Ik ervaar met andere dingen totaal geen problemen met mijn internetverbinding. Waarom kan een mislukte download niet gewoon verder gaan waar deze gebleven was?
Volgens mij werkt dat al niet meer sinds iOS4, waarbij de ipcc files encrypted zijn en niet meer door de gebruiker aan te passen.Padvinder schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:56:
[...]
Misschien had je het al gevonden, maar de oplossing hiervoor:
Ik heb hier iets raars:
Betreft iPhone 3G 16GB, Officieel Simlockvrij. zit bij Hi/KPN
Vandaag de update gedaan naar 4.2.1 ging prima, kwam melding dat er ook nieuwe carrier settings waren, meteen maar geupdate en nu mis ik dingen in mijn netwerk settings.
Ik kan bijvoorbeeld niet meer mijn portals invullen voor mobiel internet en mms, als ik ook de stappen volg op Hi.nl krijg ik die hele knop niet meer te zien. Kan wel mobiele data aan of uit zetten maar verdere instellingen daarvan zijn dus pleite
Het gekke is dat mijn internet het wel gewoon doet.
Iemand een soortgelijk iets?
Betreft iPhone 3G 16GB, Officieel Simlockvrij. zit bij Hi/KPN
Vandaag de update gedaan naar 4.2.1 ging prima, kwam melding dat er ook nieuwe carrier settings waren, meteen maar geupdate en nu mis ik dingen in mijn netwerk settings.
Ik kan bijvoorbeeld niet meer mijn portals invullen voor mobiel internet en mms, als ik ook de stappen volg op Hi.nl krijg ik die hele knop niet meer te zien. Kan wel mobiele data aan of uit zetten maar verdere instellingen daarvan zijn dus pleite
Het gekke is dat mijn internet het wel gewoon doet.
Iemand een soortgelijk iets?
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
De carriersettings zorgen voor het instellen van je, je raadt het al, carriersettings. De mogelijkheid deze handmatig in te vullen cq aan te passen vervallen daarmee.
De stappen op hi.nl zijn verouderd en zijn van voor de tijd dat ze zelf de carriersettings aanboden. En die zijn dus voor als je een simlockvrije iphone had die je op hi wilde gebruiken. Of als je de carrier update niet uitvoert om dit zelf in te kunnen blijven instellen (en bijvoorbeeld tethering niet wilt verliezen).
De stappen op hi.nl zijn verouderd en zijn van voor de tijd dat ze zelf de carriersettings aanboden. En die zijn dus voor als je een simlockvrije iphone had die je op hi wilde gebruiken. Of als je de carrier update niet uitvoert om dit zelf in te kunnen blijven instellen (en bijvoorbeeld tethering niet wilt verliezen).
[ Voor 49% gewijzigd door Bosmonster op 25-11-2010 11:36 ]
Das dus het gekke, mijn tethering heb ik dus nog welBosmonster schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:34:
De carriersettings zorgen voor het instellen van je, je raadt het al, carriersettings. De mogelijkheid deze handmatig in te vullen cq aan te passen vervallen daarmee.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Vreemd,
Ik heb een originele sim lock vrije Iphone 3g,
net voorzien van ios4.
Vodafone sim.
Ik kan Tetheren.?!?!?!
Ik heb de instellingen gereset met de reset knop in je cellular data network menu, en waarempel spontaan kan ik weer tetheren.
Tof.
net voorzien van ios4.
Vodafone sim.
Ik kan Tetheren.?!?!?!
Ik heb de instellingen gereset met de reset knop in je cellular data network menu, en waarempel spontaan kan ik weer tetheren.
Tof.
FreeReef.nl
Dat werkt hier niet.Decon Frost schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:45:
Vreemd,
net voorzien van ios4.
Vodafone sim.
Ik kan Tetheren.?!?!?!
Tof.
Nee zo gek is dat niet, KPN blokkeert tethering niet met de carrier update, in tegenstelling tot Vodafone.SpoekGTi schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:44:
[...]
Das dus het gekke, mijn tethering heb ik dus nog wel
Zelfde probleem - Draai muziek ook zeker niet te hard maar rechter speaker zit inderdaad iets los in...Wilf schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:15:
Ik ben aan mijn derde headsetje in 1,5 jaar bezig. Ik heb nu de iPhone 4-headset. Typisch is dat deze nu ook weer dezelfde kwaal heeft; de rechterspeaker (kant met de mic) ratelt / trilt mee (opgeblazen of losgetrild?), dat terwijl ik muziek niet hard draai (als ik al muziek draai). Meer mensen last van die rechterspeaker-ratel? Klinkt alsof alles gedownsampled is op de rechterspeaker.
Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson
Ik had ook zoiets na upgrade van mijn officieel simlockvrije iPhone 4 icm vodafone. Internet deed het niet meer, moest zelf settings weer wijzigenSpoekGTi schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:02:
Ik heb hier iets raars:
mmm
Er staat bij mij nu het volgende.
CD
APN: live.vodafone.com
user: vodafone
pass: vodafone
MMS
apn: live.vodafone.com
user: vodafone
pass: vodafone
mmsc: http://mmsc.mms.vodafone.nl
proxy: 192.168.251.150:8799
mmsmms: 307200
mms us prof url = leeg
FreeReef.nl
Ik zie geen tethering-settings staan daar?
Als je de Vodafone carrier-update installeert is tethering verdwenen. Sim-pel.
Als je de Vodafone carrier-update installeert is tethering verdwenen. Sim-pel.
[ Voor 49% gewijzigd door Bosmonster op 25-11-2010 12:21 ]
Wat doet die carrier-update eigenlijk, want heb de melding (KPN) ook gehad en deze niet geupdate. Maar ga je dan wat missen?
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Ja de melding "Doorschakeling actief" bij telefoongesprekken. Verder bij KPN vooralsnog niets, tethering wordt met deze update niet uitgeschakeld. En het kan zijn dat er opties in je sim-toolkit (onder het menu Settings - Phone - SIM Applications) toegevoegd of gewijzigd worden.Joepv schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:33:
Wat doet die carrier-update eigenlijk, want heb de melding (KPN) ook gehad en deze niet geupdate. Maar ga je dan wat missen?
Ahzo, tethering heb ik nog nooit gebruikt, want weet niet eens hoe ik dat in moet stellen op de MacBook 
Als ik maar kan bellen, smsen en Internetten, heb geen voicemail of andere spannende dingen geactiveerd.
Als ik maar kan bellen, smsen en Internetten, heb geen voicemail of andere spannende dingen geactiveerd.
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
www.ipay10.nl ?ForFox schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:01:
Ik hoorde net overigens op de radio dat je gespreid kan betalen via je apple re-seller.
Zonder extra kosten te berekenen. Voor de studenten een leuke actie lijkt me.
Site voor meer info ben ik helaas vergeten.
Ik gebruik tetheren zelden (wat overigens echt 3 kliks is om in te stellen op een Macbook
), maar vind het prettig om in ieder geval een backup internetverbinding te hebben.
Doe dan ook even 2e hands kijken. Er zijn 2e hands echt vel mooie goede apples te vinden. Niets mis mee, en ik denk dat je ouders ook liever een 500€ aan je lenen, dan dat je een lening afsluit bij derde.
Zo kijk ik er in ieder geval op.
Een vriend van mij heeft toch het ipay10 verhaal gedaan, en het werkt perfect. Niets mis mee, en goede deal. Je kunt bv vroegtijdig alles aflossen, wat wel zo netjes is.
Nogmaals omtrend het Thetering verhaal.
Bij mij werkt het dus wel. Ook al zou het nog zo sim-pel zijn dat het na de carrier update niet werkt, bij mij dus wel.
Ik krijg in mijn instellingen-netwerk netjes de knop te zien "thetering instellen' en als ik die aanklik begint hij te zeuren over Bluetooth. Vervolgens na wat instellen werkt het.
NIET MET MIJN iPAD maar wel met een normale windows laptop.
FreeReef.nl
Iemand een idee?Aikon schreef op woensdag 24 november 2010 @ 08:42:
Ik kan nergens uitsluitsel vinden; inmiddels heb ik een vpn aangemaakt welke zijn wachtwoord onthoudt (instelling op de vpn concentrator zelf) maar is het ook mogelijk om automatisch de vpn te laten verbinden als het toestel internet heeft / unlocked is?
Hier sinds het begin op 4.2.1 en bij mij gaat batterij ook eerder leeg. Ik had sowieso last ervan waardoor ik al sinds ik hem heb (aantal weken) fanatiek ermee bezig ben om te zien wat nu echt batterij kost.
Onder 4.1 was push en 3G + data wat het meeste juice vraagt.. Fetch met 15 min en Wifi only zorgde voor uren meer plezier. Dat is nu gedeeltelijk weg onder 4.2.
Ik vind het sowieso raar dat 3G voor Wifi gaat, maar dat zal wel aan mij liggen. Zet je hem standby dan gaat wifi uit en 3G aan. Zet je 3g uit, dan blijft Wifi aan.
Mijn vriendin heeft een 3GS en is het gewoon dat je dagelijks moet opladen.. die zegt dat ik niet zo moeilijk moet doen en hem standaard moet opladen.. Zit wat in, en is ook wat makkelijker... anders continue aan het opladen wanneer ik hem nodig heb.
Trouwens, voor de rest geen problemen behalve wat rare screens dat ie niet kan verbindingen, of verbinding verbreken en herstellen (whatsApp bijv)...
Ik heb hem geupdate, en erna home + off button uitgezet en aan gezet.
Onder 4.1 was push en 3G + data wat het meeste juice vraagt.. Fetch met 15 min en Wifi only zorgde voor uren meer plezier. Dat is nu gedeeltelijk weg onder 4.2.
Ik vind het sowieso raar dat 3G voor Wifi gaat, maar dat zal wel aan mij liggen. Zet je hem standby dan gaat wifi uit en 3G aan. Zet je 3g uit, dan blijft Wifi aan.
Mijn vriendin heeft een 3GS en is het gewoon dat je dagelijks moet opladen.. die zegt dat ik niet zo moeilijk moet doen en hem standaard moet opladen.. Zit wat in, en is ook wat makkelijker... anders continue aan het opladen wanneer ik hem nodig heb.
Trouwens, voor de rest geen problemen behalve wat rare screens dat ie niet kan verbindingen, of verbinding verbreken en herstellen (whatsApp bijv)...
Ik heb hem geupdate, en erna home + off button uitgezet en aan gezet.
Ik teken nergens meer voor
Ja maar jij KAN ze wijzigen, ik kan helemaal niets meer aanpassen betreffende internetsettings.eggda schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:00:
[...]
Ik had ook zoiets na upgrade van mijn officieel simlockvrije iPhone 4 icm vodafone. Internet deed het niet meer, moest zelf settings weer wijzigen
Voor de OV-gebruikers, je kunt nu direct vanuit Maps OV-informatie inzien: nieuws: Google zet Nederlandse ov-planner in Maps. Het is op zich wel prettig, want het werkt sneller dan de OV9292 en NS-apps (die nog steeds geen multitasking of retina-display ondersteunen
).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Alleen de NS en het GVB, handig als je niet in Amsterdam woont of moet zijnHoedje schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:30:
Voor de OV-gebruikers, je kunt nu direct vanuit Maps OV-informatie inzien: nieuws: Google zet Nederlandse ov-planner in Maps. Het is op zich wel prettig, want het werkt sneller dan de OV9292 en NS-apps (die nog steeds geen multitasking of retina-display ondersteunen).

Nederlands is makkelijker als je denkt.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 4] Discussie over de antenne
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 10
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 3
[iPhone] Levertijden - deel 2
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 4] Discussie over de antenne
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 10
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 3
[iPhone] Levertijden - deel 2
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.