i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Oproep: ik heb 1 van de ps3's die ik had, hier verkocht. Was ook een tweaker, zou je mij kunnen contacteren. Ik heb namelijk blijkbaar een bon nodig om te kunnen deactiveren.
A propos, kan ik bij de mediamarkt ook oude facturen laten uit draaien?
A propos 2, ik vindt het wel waanzinnig KUT dat je een bon nodig hebt. Vanwege het kunnen waarborgen naar de netwerkbeheerder. Daarbij val ik de policy niet aan, het frustreert XD
[ Voor 60% gewijzigd door SkyStreaker op 26-10-2010 10:54 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Als je toch op termijn een TV wilt kopen, koop dan meteen een Sony TV nu. Krijg je gratis een PS3 met 5 games bij. Moet geloof ik wel een 3D TV zijn. Heb je alles in een keer.dread schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 11:48:
Vorige week vrijdag met een vriend halflife 2 zitten spelen op de oude xbox. Toen bedacht ik me dat het toch maar een goed idee zou zijn een nieuwere console aan te schaffen. Ik was nog aan het twijfelen tussen een xbox 360 of een PS3. Uiteindelijk is het een PS 3 geworden, vriendin bleef maar over de geweldige playsttion praten (Zelf Japanse en waarschijnlijk speelt ze er toch niet mee).
Nu moet ik zeggen dat ik door het bos de bomen niet meer zie.
Ik zou hem zelf vooral gebruiken om te gamen. (misschien zelf wel meenemen om foto's aan familie te laten zien ipv laptop) Thuis heb ik een mediastation om alle andere content zoals muziek, foto's en films af te spelen.
Zoveel versies met allerlei aanbiedingen. De interne hardware is toch dezelfde mag ik hopen.
voorlopig blijf ik nog enkele maanden op een oude tv spelen zonder HDMI, kan dit of moet ik er meteen een full HD bijkopen? Deze vraag gaat enkel over aansluitmogelijkheid. Natuurlijk snap ik dat de kwaliteit vele malen beter is bij een full hd. (edit: kan dus blijkbaar met deze kabel. Wel errrg duur.)
Deze lijkt me een goede optie. Moet ik nog wel een extra controller kopen. Iemand een betere oplossing?
En als je toch eerst alleen een PS3 wilt kopen: volgens mij had iemand het hier over een pakket met move erbij voor 300 euries. Dan heb je wel in een keer alles voor een relaxte prijs. Veel goedkoper ben je namelijk toch niet uit.
Qua hardwarerevisie zijn er wel verschillende. Maar dat maakt qua functionaliteit niets uit (tenzij je een fat koopt, maar dat maakt ook haast niets meer uit).
Wie heb je uiteindelijk gebeld? Ik ben namelijk een activatie kwijtgeraakt door een HDD swap en nu wil ik die eigenlijk weer vrijmaken, maar ik heb geen idee wie ik moet bellen.SkyStreaker schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:54:
Welk nummer moet ik bellen? Ik heb in totaal 5 ps3's gehad... Steeds opgewardeerd en 2 keer aan toe helaas moeten verkopen. Helemaal vergeten te deactiveren natuurlijk...
Oproep: ik heb 1 van de ps3's die ik had, hier verkocht. Was ook een tweaker, zou je mij kunnen contacteren. Ik heb namelijk blijkbaar een bon nodig om te kunnen deactiveren.
A propos, kan ik bij de mediamarkt ook oude facturen laten uit draaien?
A propos 2, ik vindt het wel waanzinnig KUT dat je een bon nodig hebt. Vanwege het kunnen waarborgen naar de netwerkbeheerder. Daarbij val ik de policy niet aan, het frustreert XD
Oude HDD is gerecycled, dus terugzetten is geen optie.
Als ik mij niet vergis gaat de activatie op basis van systeem (serienummer), niet op HDD.Blindfold schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:17:
[...]
Wie heb je uiteindelijk gebeld? Ik ben namelijk een activatie kwijtgeraakt door een HDD swap en nu wil ik die eigenlijk weer vrijmaken, maar ik heb geen idee wie ik moet bellen.
Of zit ik er naast?
Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).
Verwijderd
Heb mijn ps3 nu ongeveer 8x gefixed, en ben het nu wel een beetje zat.
Zat zelf te denken aan:
- langer verwarmen,
- contact-spray,
- printplaat een nachtje in de diepvries,
- thermostaat aanpassen,
- extra koeling,
Volgens mij is het slechts uitstel, als je eenmaal een YLOD hebt gehad dan zal deze keer op keer terugkomen is wat ik vaak lees/hoor.Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:17:
Heeft er iemand tips voor YLOD preventie?
Zat zelf te denken aan:Om zo maar even wat te noemen.
- langer verwarmen,
- contact-spray,
- thermostaat aanpassen,
- extra koeling,
Als je jouw PS3 al 8 keer gemaakt hebt, zou ik persoonlijk serieus afwegen deze te vervangen voor een nieuwer model.
Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken en/of weten hoeveel tijd je tot dusverre hebt besteed aan het repareren, maar in diezelfde tijd had je ook kunnen werken om een nieuwe aan te schaffen (of ervoor te gaan sparen) na 8 keer.
Ik ben zelf nogal zuinig op mijn (vrije) tijd (en vrij onhandig).
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Verwijderd
Maar een nieuwe kopen, dat voelt een beetje als opgegeven.
Kan hem binnen een uur weer klaar hebben, en een nieuwe kost 250 euro??
Dus als er iemand een goed idee heeft is het financieel ook wel aantrekkelijk.
Ja: Je eigen herstel centrum starten nu je zo "goed" bent geworden met het fiksen van die YLODVerwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:56:
Ja, dat is waar, kan natuurlijk ook gewoon een nieuwe kopen.
Maar een nieuwe kopen, dat voelt een beetje als opgegeven.
Kan hem binnen een uur weer klaar hebben, en een nieuwe kost 250 euro??
Dus als er iemand een goed idee heeft is het financieel ook wel aantrekkelijk.
Kun je daarvan een nieuwe PS3 kopen
0495574817Blindfold schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:17:
[...]
Wie heb je uiteindelijk gebeld? Ik ben namelijk een activatie kwijtgeraakt door een HDD swap en nu wil ik die eigenlijk weer vrijmaken, maar ik heb geen idee wie ik moet bellen.
Ik heb gelukkig een bon bij de intertoys kunnen krijgen, dankzij het feit dat ik mijn oude ps3 toevoeging niet had weggegooid. Kon ik mooi een datum van aanschaf geven. Dat heeft mij gered. Op hoge uitzondering (kortom, niet helemaal volgens de regels) is de jongste ps3 die ik had gedeactiveerd.
Het probleem is bij vrienden/familie accountje d'r op zetten en spellen van elkaar leechen. En dat geouwehoer zijn ze denk ik wel een beetje beu, kan ik ze ook niet kwalijk nemen natuurlijk.
Jos, bedankt
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Kortom: je zou eigenlijk het recht niet hebben gehad om boos te zijn als ze het niet hadden gedaan.SkyStreaker schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:57:[...]
Het probleem is bij vrienden/familie accountje d'r op zetten en spellen van elkaar leechen. En dat geouwehoer zijn ze denk ik wel een beetje beu, kan ik ze ook niet kwalijk nemen natuurlijk.
No offence, maar van mij mogen ze dit ook terugbrengen naar max. 2 of 3 ipv 5.
Tenzij iemand zijn/haar kapotte PS3 opstuurd naar Sony waarbij je als het ware vrijstelling krijgt.
Ik zal verder maar niet zeggen hoe ik over leechen, huren en tweedehands games denk, want dat zou me een shitload aan reacties opleveren ben ik bang.
Kortom: ik had zelf allang ingezien dat het erg onhandig was om daar niet aan te denken. Derhalve ging ik er dan ook al vanuit een "neen" op het rekest te krijgen. Wat mij betreft is er niks mis met 2e hands games? Heb er voor de ps3 & wii ook altijd lopen ruilen tegen een ander. Maar weet je wat het is? Heel simpel: meningen verschillen nou eenmaal.OPSLAGHOND schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:19:
[...]
Kortom: je zou eigenlijk het recht niet hebben gehad om boos te zijn als ze het niet hadden gedaan.
Tenzij iemand zijn/haar kapotte PS3 opstuurd naar Sony waarbij je als het ware vrijstelling krijgt.
Ik zal verder maar niet zeggen hoe ik over leechen, huren en tweedehands games denk, want dat zou me een shitload aan reacties opleveren ben ik bang.
Over leechen geef ik je nog een kans. Maar over tweedehands games en huren van games denk ik dat we een hele harde discussie gaan krijgenOPSLAGHOND schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:19:
[...]
Kortom: je zou eigenlijk het recht niet hebben gehad om boos te zijn als ze het niet hadden gedaan.
Als de PS3 na reflowen (ylod fix) het weer gaat doen zijn door de temperatuur de solderingen toch weer los gaan zitten, dit kan komen doordat de ps3 weer te warm is geworden, dus extra koeling kan helpen.Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:17:
Heeft er iemand tips voor YLOD preventie?
Zat zelf te denken aan:Om zo maar even wat te noemen.
- langer verwarmen,
- contact-spray,
- thermostaat aanpassen,
- extra koeling,
Het kan ook zijn dat door het reflowen de verbindingen zeer broos zijn geworden en de temperatuurswisselingen zorgen ervoor dat door het krimpen en uitzetten de solderingen weer los gaan.
Verwijderd
Komt door het loodvrije soldeertin dat toegepast moet worden in "speelgoed".
Zou dit op te lossen zijn met contactspray?
Denk verder dat je opties wel zo'n beetje op zijn mss reballen maar dat kan je volgens mij als thuisgebruiker niet, en daarbij denk ik dat een nieuwe PS3 zeker zo goedkoop is.
Ik verwacht niet zoveel van contact spray
[ Voor 5% gewijzigd door EgoPro op 26-10-2010 20:30 ]
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Voor de gamer weinig/niks, maar de spelletjes/console makers vinden dit niet zo leuk omdat ze helemaal niks verdienen met de verkoop van 2ehands games.
Indirect toch echt wel. Als ik weer een game verkoop koop ik er eigenlijk ook altijd wel weer een andere voor terug. Als ik die game niet tweedehands zou kunnen verkopen dan zou het gevolg zijn dat ik veel selectiever (en dus minder) games nieuw zou kopen.Ike. schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:13:
[...]
Voor de gamer weinig/niks, maar de spelletjes/console makers vinden dit niet zo leuk omdat ze helemaal niks verdienen met de verkoop van 2ehands games.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
PSN ID: Svennie-NL
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
Waarschijnlijk zal de demo vanmiddag in de store komen. US store heeft de demo sinds vannochtendTheKillingBean schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:00:
Is er al bekend wat er vandaag in de shop allemaal komt? Ben benieuwd of de demo van Need for Speed Hot Pursuit er ook bij zit.
http://blog.us.playstatio...station-store-update-162/
Volg de EU blog voor store updates:
http://blog.eu.playstation.com/
[ Voor 8% gewijzigd door Ike. op 27-10-2010 11:10 ]
Ja, en Toyota verdient niet aan tweedehands autos, HP niet aan tweedehands computers etc etc... you get the point. Ik snap nooit als die game-makers zoveel hebben om over te zeuren hebben waarom ze überhaupt in die industrie zitten. Laat ze dan lekker een ander bedrijf beginnen. Het is voorlopig nog de enige industrie waar je een eenmalige investering doet en vervolgens voor 10 cent per product 50 euro vangt aan omzet en met een goede game binnen een week miljoenen verdienen. Toyota maakt voor 10 cent echt geen auto ook niet na de eenmalige investering die zij doen voor de design van een auto.Ike. schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:13:
[...]
Je gaat even voorbij aan alle ontwikkel en marketing kosten die bij een game nodig zijn.dangerpaki schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:45:
[...]
Ja, en Toyota verdient niet aan tweedehands autos, HP niet aan tweedehands computers etc etc... you get the point. Ik snap nooit als die game-makers zoveel hebben om over te zeuren hebben waarom ze überhaupt in die industrie zitten. Laat ze dan lekker een ander bedrijf beginnen. Het is voorlopig nog de enige industrie waar je een eenmalige investering doet en vervolgens voor 10 cent per product 50 euro vangt aan omzet en met een goede game binnen een week miljoenen verdienen. Toyota maakt voor 10 cent echt geen auto ook niet na de eenmalige investering die zij doen voor de design van een auto.
En van zeker niet iedere game worden er miljoenen exemplaren verkocht.
--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--
Ik krijg sinds gister geen PSN connectie meer.
Heb via crosscable extra netwerk op me pc voor de ps3. Eerder wel eens problemen gehad met het opnieuw installeren ect maar altijd binnen half uurtje opgelost. Nu echt alles gedaan en kom er echt niet uit.
-firewall uitgezet en uitzonderingen toegevoegd.
-IP/DNS op 192.168.0.1 gezet
-heb internet op ps3 maar time out met PSN (80010B23)
iemand nog ideeen?
THanks
nee.Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:24:
Is RB3 DLC compatible met RB2?
Downloaded content released after the release of Rock Band 3 will no longer be compatible with previous games in the series due to changes in the song format
Over Castle Crashers:
quote: Ross McGrathI will say this to you right now – I will attempt to move Heaven and Earth to get you guys Castle Crashers as fast as possible, HOPEFULLY next week if I can swing it, but I can’t promise you yet, so don’t quote me on it.
It depends on a couple of things that are outside of my control but I will shout at everyone who needs to be shouted at and bang my drum as loud as I can to make this happen. I will know more tomorrow so I will update you all with a comment and let you know how I got on
Everything that happens here is based on a submission process that has to be followed and sometimes things can get held up for any number of reasons – sometimes these things happen. You have to remember when a publisher submits something to the SCEA team they only have two stores to prepare the content for – we have 33, so you can imagine that sometimes things get complicated.
[ Voor 107% gewijzigd door Ike. op 27-10-2010 14:23 ]
Alvast bedankt!
[ Voor 18% gewijzigd door Ontzettende_Jan op 27-10-2010 14:32 ]
PSN: jannvsdvinvs
Deze discussie is volgens mij ook pas bij Multiplayer op gang gekomen, want daar moeten de gamemakers namelijk wel servers voor in de lucht houden. Vandaar dat toen het idee was gekomen om bij een nieuw spel een code te geven om je multiplayer te activeren die je maar 1 keer kunt gebruiken. Als je de game dan doorverkoopt, dan zou de volgende eigenaar los multiplayer ondersteuning moeten kopen.dangerpaki schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:45:
[...]
Ja, en Toyota verdient niet aan tweedehands autos, HP niet aan tweedehands computers etc etc... you get the point. Ik snap nooit als die game-makers zoveel hebben om over te zeuren hebben waarom ze überhaupt in die industrie zitten. Laat ze dan lekker een ander bedrijf beginnen. Het is voorlopig nog de enige industrie waar je een eenmalige investering doet en vervolgens voor 10 cent per product 50 euro vangt aan omzet en met een goede game binnen een week miljoenen verdienen. Toyota maakt voor 10 cent echt geen auto ook niet na de eenmalige investering die zij doen voor de design van een auto.
Klinkt krom, maar als je er even over nadenkt, dan zie ik nog wel de logica ervan. Waarom zouden de gamestudio's geld uitgeven voor mensen waar ze niets aan verdiend hebben?
Ontzettende_Jan schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:30:
Kan iemand de update posten, de site is geblocked door het Noord-Koreaanse webfilter hier op m'n werk...
Alvast bedankt!
PlayStation Store (via PS3, PSP and Media Go)
Special Offers
(Offer prices available until the 10th of November)
* Voodoo Dice (was – £7.99/€9.99 now – £5.49/€6.99)
* Mahjong Tales: Ancient Wisdom – Booster Pack (was – £3.49/€3.99 now – £0.79/€0.99)
* Cuboid – Level Editor (was – £3.19/€3.99 now – £0.79/€0.99)
* Cuboid – Booster Pack (was – £2.39/€2.99 now – £0.79/€0.99)
* Dissidia: Final Fantasy (was – £19.99/€24.99 now – £15.99/€19.99)
* James Cameron’s Avatar: The Game (PSP) (was – £23.99/€29.99 now – £15.99/€19.99)
* Alien Zombie Death! (mini) (was – £2.49/€2.99 now – £1.74/€1.99)
* Supermarket Mania (mini) (was – £3.99/€4.99 now – £2.49/€2.99)
Downloadable Games (PSP)
* PES 2011 – Pro Evolution Soccer (£23.99/€29.99) Rating: PEGI 3
Availability: All locales (28th October, 29th October, 5th November)
* Lunar – Silver Star Harmony (£15.99/€19.99) Rating: PEGI 12
Availability: All locales
PSone Games (PS3 and PSP)
* Missile Command (£3.99/€4.99)Rating: PEGI 3
minis (PS3/PSP)
* Boom Beats (£2.49/€2.99) Rating: PEGI 3
Demos (PS3)
* Time Crisis: Razing Storm Rating: PEGI 16
Availability: All locales except Germany
* Majin and the Forsaken Kingdom Rating: PEGI 12
* Need For Speed: Hot Pursuit Rating: PEGI 12
* Fist of the North Star: Ken’s Rage Rating: PEGI 18
Availability: Not available in Germany and New Zealand
Add-On Game Content (PS3)
* Red Dead Redemption – Undead Nightmare (£7.99/€9.99) (20% discount for Plus subscribers)
Rating: PEGI 18
Availability: All locales except Croatia
* Red Dead Redemption – Undead Nightmare Collection (£15.99/€19.99) (contains Undead Nightmare pack, Legends and Killers pack, Liars and Cheats pack) Rating: PEGI 18
Availability: All locales except Croatia
* The Sims 3 - Online Pass (£7.99/€9.99) Rating: PEGI 12
* LittleBigPlanet – Halloween Mask (free) (Available for one week only) Rating: PEGI 7
Dead Rising 2 – Sports Fan Skill Pack (£1.59/€1.99) Rating: PEGI 18
* Super Street Fighter IV – Ultra Challengers Pack 1 (£3.19/€3.99) Rating: PEGI 12
* PAIN
o I, Probot Pinball Level Pack (£1.59/€1.99)
o Souxxie Character (£0.79/€0.99)
Rating: PEGI 16
* Guitar Hero: Warriors of Rock
o The Rocky Horror Picture Show Track Pack (£4.39/€5.49) (contains the three tracks listed below which are also available separately)
o ‘Hot Patootie’ (£1.59/€1.99)
o ‘Sweet Transvestite’ (£1.59/€1.99)
o ‘Time Warp’ (£1.59/€1.99)
o ‘Birth Ritual’ By Soundgarden
o ‘Black Hole Sun’ By Soundgarden
o ‘Blow Up The Outside World’ By Soundgarden
o ‘Burden In My Hand’ By Soundgarden
o ‘Fell On Black Days’ By Soundgarden
o ‘Hands All Over’ By Soundgarden
o ‘Hunted Down’ By Soundgarden
o ‘My Wave’ By Soundgarden
o ‘Outshined’ By Soundgarden
o ‘Rusty Cage’ By Soundgarden
o ‘Spoonman’ By Soundgarden
All available @ (£1.59/€1.99)
Rating: PEGI 12
Availability: Not available in Russia, Saudi Arabia, South Africa and UAE
* Rock Band Network
o ‘Cheat On The Church’ by Graveyard BBQ (£0.99/€1.49)
o ‘Chiron Beta Prime’ by Jonathan Coulton (£0.99/€1.49)
o ‘How We’d Look On Paper’ by The Main Drag (£0.59/€0.79)
o ‘Life Unworthy Of Life’ by Warpath (£0.59/€0.79)
o ‘Rip’Er’ by Lead the Dead (£0.59/€0.79)
Rating: PEGI 12
Availability: Not available in Czech Republic, Greece, Luxembourg, Poland, Russia, Saudi Arabia, South Africa and UAE
Add-On Game Content (PSP)
* LittleBigPlanet PSP – KillZone Costume Pack (£0.79/€0.99) Rating: PEGI 7
Availability: Not available in Croatia, India, Slovenia and Turkey
FirstPlay (PS3)
* FirstPlay Episode 30 (£0.99/€1.20)
Availability: Ireland and UK only
* Kung Fu Rider
o Angry Tobin Avatar
o Stunned Tobin Avatar
o Smiling Tobin Avatar
o Out of Control Tobin Avatar
o Office Chair Avatar
o Loaded Trolley Avatar
o Cute Kids Toy Avatar
All available @ (£0.20/€0.25)
Avatar Bundle 1: Tobin (£1.19/€1.49)
* Super Street Fighter IV
o Abel Avatar
o Adon Avatar
o Balrog Avatar
o C. Viper Avatar
o Cammy Avatar
o E. Honda Avatar
o El Fuerte Avatar
o Fei Long Avatar
o Gen Avatar
o Gouken Avatar
o Guy Avatar
o Ibuki Avatar
o Juri Avatar
o Sagat Avatar
o Sakura Avatar
o Vega Avatar
All available @ (£0.20/€0.25)
* Uncharted 2: Among Thieves
o Uncharted Avatars Pack 5 (£0.79/€0.99)
o Uncharted Avatar Pack 6 (£0.79/€0.99)
Dynamic Themes (PS3)
* Disruptive Themes - Northern Lights (£1.19/€1.49)
Premium Themes (PS3)
* Red Dead Redemption – Undead Nightmare Theme (£0.79/€0.99)
* Von Chrono Themes
o Clown (£1.19/€1.49)
o Creature Creations Collection 1 (£1.19/€1.49)
Themes (PS3)
* Dead Nation – City of the Dead Theme (free)
Videos (PS3)
* Dead Nation Upgrades Trailer
* Buzz! The Ultimate Music Quiz Trailer
* Medal of Honor
o Danger Close Trailer
o Friends from Afar Trailer
o Gunfighters Trailer
o High Value Target Trailer
* Nail’D
o Nail’D Gamescom Trailer
o Nail’D Environment Trailer
o Nail’D Music Trailer
Videos (PSP)
* Buzz! The Ultimate Music Quiz Trailer
En het ontwikkelen en marketen van een auto kost geen geld? Kost nog meer geld zelfs. Al die veiligheidstesten, certificaten etc etc die je moet uitvoeren en behalen voor zo'n ding de weg op mag. De transportkosten (significant meer dan die van een cdtje van 200 gram), extra belastingen etc etc... Logisch, daarom kost een auto ook meer. De gameindustrie doet alsof zij de enigen zijn die buitenproportioneel hoge ontwikkelingskosten maken en daarom zo zielig zouden zijn en benadeeld worden door de tweedehands markt. Nou, wake up, maar elke markt lijdt er onder en andere markten nog zelfs veel meer.henri8096 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:14:
[...]
Je gaat even voorbij aan alle ontwikkel en marketing kosten die bij een game nodig zijn.
En van zeker niet iedere game worden er miljoenen exemplaren verkocht.
Ja dat niet elke game miljoenen exemplaren verkoopt heeft puur te maken met de publiek waarop ze mikken of hoe goed de game is. Een Ferrari heeft ook niet een heel breed publiek, dat zoeken ze zelf op, maar die hoor je niet klagen. Je kan een game dan wel niet voor een ton verkopen, maar dan ben je toch ook debiel om die markt dan proberen winstgevend te maken en dan zeuren dat games tweedehands verkocht worden.
Hetzelfde geldt voor slechte games. Als Renault gewoon een hele lelijke bak maakt en die verkoopt niet dan hebben ze ook geen recht van gezeur, en zeker niet om het tweedehandsverkoop van dat lelijk ding te verbieden omdat ze dan geen winst maken door de hoge R&D kosten. Dan ligt de fout bij je R&D departement die niet goed research en/of development heeft gedaan want anders hadden ze een goed product waar vraag naar is op de markt gezet.
Ik word dat constante 'ik ben zielig' verhaal van de game industry een beetje zat. Als de markt daar echt zo zielig is, ga dan lekker WC potten maken ofzo, die worden namelijk bijna niet tweedehands verkocht.
Ik zie helemaal geen logica, één kopie van een spel kan maar op één moment op een server online zijn. Of dat nou jantje is (die het spel nieuw gekocht heeft) of pietje (die het van jantje gekocht heeft) maakt voor de kosten van het draaiende houden van de server geen reet uit. Want als pietje het spel niet speelt dan had jantje het nog steeds wel gespeeld en de server bezig gehouden.Blindfold schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:56:
[...]
Deze discussie is volgens mij ook pas bij Multiplayer op gang gekomen, want daar moeten de gamemakers namelijk wel servers voor in de lucht houden. Vandaar dat toen het idee was gekomen om bij een nieuw spel een code te geven om je multiplayer te activeren die je maar 1 keer kunt gebruiken. Als je de game dan doorverkoopt, dan zou de volgende eigenaar los multiplayer ondersteuning moeten kopen.
Klinkt krom, maar als je er even over nadenkt, dan zie ik nog wel de logica ervan. Waarom zouden de gamestudio's geld uitgeven voor mensen waar ze niets aan verdiend hebben?
Of willen ze straks een regel gaan invoeren en je verplichten om het spel maar 3 maanden te spelen omdat ze anders te hoge kosten maken om de server draaiende te houden?!?! Het moet niet gekker worden. Ik begrijp ook niet waarom mensen dit niet in kunnen zien dat je gewoon voor het paaltje wordt gehouden om puur meer geld te verdienen met leugens.
[ Voor 26% gewijzigd door dangerpaki op 27-10-2010 15:04 ]
Elk bedrijf (wat ze dan ook maken) heeft liever dat je hun producten nieuw koopt.
Net toch maar de AC: Brotherhood Auditore Collector's Edition gereserveerd.
[ Voor 28% gewijzigd door Ike. op 27-10-2010 15:20 ]
PSN: jannvsdvinvs
Maar ik als gamemaker heb helemaal niets met Pietje te schaften, want Pietje is geen klant van mij. Pietje wil gratis/goedkoper meeteren op het feit dat Jantje heeft betaald voor een spel, maar ik vind het niet zo interessant dat Jantje geld heeft verdiend aan een spel dat ik heb gemaakt. Ik heb als maker een afspraak met Jantje en tot daar gaat mijn verantwoordelijkheid.dangerpaki schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:01:
[...]
Ik zie helemaal geen logica, één kopie van een spel kan maar op één moment op een server online zijn. Of dat nou jantje is (die het spel nieuw gekocht heeft) of pietje (die het van jantje gekocht heeft) maakt voor de kosten van het draaiende houden van de server geen reet uit. Want als pietje het spel niet speelt dan had jantje het nog steeds wel gespeeld en de server bezig gehouden.
Of willen ze straks een regel gaan invoeren en je verplichten om het spel maar 3 maanden te spelen omdat ze anders te hoge kosten maken om de server draaiende te houden?!?! Het moet niet gekker worden. Ik begrijp ook niet waarom mensen dit niet in kunnen zien dat je gewoon voor het paaltje wordt gehouden om puur meer geld te verdienen met leugens.
Er is nu eenmaal een bepaalde levensduur voor een klant dat hij/zij een spel interessant vindt en daarna iets anders gaat doen. Deze tijd wordt dus verhoogd door de tweedehands markt en ik vind het logisch dat gamemakers daar geen rekening mee willen houden, aangezien er door niet-klanten van hen nu wel service wordt geeist.
Ik respecteer overigens jouw mening, dus ik vind het jammer dat je denkt dat ik iets niet in kan zien, terwijl ik er gewoon over heb nagedacht en tot een andere conclusie dan jij ben gekomen.
Daarom zie je nu ook de trend dat veel, oorspronkelijk, singleplayer based games een multiplayer component toevoegen. Dit zie je bij franchises als Uncharted en BioShock. Op deze manier proberen developers de replay value van hun games te verhogen. Een andere manier is nu de aanpak van EA met hun online passes, waar ik overigens fel op tegen ben en ik dit soort games dus ook boycot.
Las dit net in de replies op de PS3 blogsite:swopdark schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:16:
where is my MUBI at?
WHERE IS MUBI!!!it was supposed to come in October and look here we are at the last store update for October and where is IT???
Ross McGrath:
I can’t tell you when MUBI is out because that definitely will get me in trouble but it’s not far off, promise.
http://www.ps3-sense.nl/2...em-voor-de-playstation-3/
Zojuist heeft Sony een compleet nieuwe feature voor de PlayStation 3 aangekondigd. Het gaat hier om het nieuwe PlayStation Rewards systeem, wat ons gamers beloningen geeft voor het doen wat we het liefste doen: gamen. Deze nieuwe feature zal morgen in een beta fase vrijgegeven worden voor PlayStation Plus leden en leden van GAP (Gamer Advisory Panel). ...
http://blog.us.playstatio...e-status-and-recognition/ThijsWTF schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 18:35:
Kijk dit nou!
http://www.ps3-sense.nl/2...em-voor-de-playstation-3/
Zojuist heeft Sony een compleet nieuwe feature voor de PlayStation 3 aangekondigd. Het gaat hier om het nieuwe PlayStation Rewards systeem, wat ons gamers beloningen geeft voor het doen wat we het liefste doen: gamen. Deze nieuwe feature zal morgen in een beta fase vrijgegeven worden voor PlayStation Plus leden en leden van GAP (Gamer Advisory Panel). ...
alleen voor US
Yes, we’re starting off in U.S. only, but are looking into rolling out to Canada.
[ Voor 5% gewijzigd door Ike. op 27-10-2010 18:43 ]
Je vergeet echter wel iets, en dat is dat Jantje wellicht het spel nieuw heeft gekocht met in zijn achterhoofd de gedachte dat hij ongeveer 50% terugvangt bij verkoop aan Pietje. Mocht dit in de toekomst niet meer mogelijk zijn, is de kans groot dat de totale software verkopen gaan dalen, en krijgen we nog meer geklaag te horen (of hogere prijzen).Blindfold schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:24:
[...]
Maar ik als gamemaker heb helemaal niets met Pietje te schaften, want Pietje is geen klant van mij. Pietje wil gratis/goedkoper meeteren op het feit dat Jantje heeft betaald voor een spel, maar ik vind het niet zo interessant dat Jantje geld heeft verdiend aan een spel dat ik heb gemaakt. Ik heb als maker een afspraak met Jantje en tot daar gaat mijn verantwoordelijkheid.
Er is nu eenmaal een bepaalde levensduur voor een klant dat hij/zij een spel interessant vindt en daarna iets anders gaat doen. Deze tijd wordt dus verhoogd door de tweedehands markt en ik vind het logisch dat gamemakers daar geen rekening mee willen houden, aangezien er door niet-klanten van hen nu wel service wordt geeist.
Ik respecteer overigens jouw mening, dus ik vind het jammer dat je denkt dat ik iets niet in kan zien, terwijl ik er gewoon over heb nagedacht en tot een andere conclusie dan jij ben gekomen.
Wat vind je van het argument dat de originele koper niet meer deelneemt aan het multiplayergebeuren? Daarnaast kan een ontwikkelaar voor het kostenargument ook kiezen voor door spelers gehoste spellen (dan moeten er misschien alleen wat lobby's in de lucht gehouden worden) of een mix van dedicated en local hosted spellen.Blindfold schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:56:
Deze discussie is volgens mij ook pas bij Multiplayer op gang gekomen, want daar moeten de gamemakers namelijk wel servers voor in de lucht houden. Vandaar dat toen het idee was gekomen om bij een nieuw spel een code te geven om je multiplayer te activeren die je maar 1 keer kunt gebruiken. Als je de game dan doorverkoopt, dan zou de volgende eigenaar los multiplayer ondersteuning moeten kopen.
Wat hebben die auto's er mee te maken? Games en auto's waarom zijn we die 2 markten aan het vergelijken? Beetje een appels vs. peren verhaal.dangerpaki schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:01:
[...]
En het ontwikkelen en marketen van een auto kost geen geld? Kost nog meer geld zelfs. Al die veiligheidstesten, certificaten etc etc die je moet uitvoeren en behalen voor zo'n ding de weg op mag. De transportkosten (significant meer dan die van een cdtje van 200 gram), extra belastingen etc etc... Logisch, daarom kost een auto ook meer. De gameindustrie doet alsof zij de enigen zijn die buitenproportioneel hoge ontwikkelingskosten maken en daarom zo zielig zouden zijn en benadeeld worden door de tweedehands markt. Nou, wake up, maar elke markt lijdt er onder en andere markten nog zelfs veel meer.
Ja dat niet elke game miljoenen exemplaren verkoopt heeft puur te maken met de publiek waarop ze mikken of hoe goed de game is. Een Ferrari heeft ook niet een heel breed publiek, dat zoeken ze zelf op, maar die hoor je niet klagen. Je kan een game dan wel niet voor een ton verkopen, maar dan ben je toch ook debiel om die markt dan proberen winstgevend te maken en dan zeuren dat games tweedehands verkocht worden.
Hetzelfde geldt voor slechte games. Als Renault gewoon een hele lelijke bak maakt en die verkoopt niet dan hebben ze ook geen recht van gezeur, en zeker niet om het tweedehandsverkoop van dat lelijk ding te verbieden omdat ze dan geen winst maken door de hoge R&D kosten. Dan ligt de fout bij je R&D departement die niet goed research en/of development heeft gedaan want anders hadden ze een goed product waar vraag naar is op de markt gezet.
Ik word dat constante 'ik ben zielig' verhaal van de game industry een beetje zat. Als de markt daar echt zo zielig is, ga dan lekker WC potten maken ofzo, die worden namelijk bijna niet tweedehands verkocht.
Ik wil de 2e hands markt in games ook niet bekritiseren. Als iemand zijn uitgespeelde game wil verkopen dan is daar niks mis mee. Als de industrie daar problemen mee heeft, dan hebben ze gewoon pech gehad.
Maar jij stelt dat een spel maar 10ct kost en verkocht wordt voor 50 euro . . . die winstmarge zou de droom zijn van iedere game ontwikkelaar, de waarheid en de winstmarge ligt echter anders. . . . .
En die eenmalige investering waar je het over hebt die moet je niet buiten beschouwing laten, die horen gewoon bij de kostprijs van de game. En dan nog niet te spreken van de licentiekosten die Sony bij ieder verkocht exemplaar opstrijkt.
Neemt niet weg dat ze meer dan genoeg winst maken op een gemiddeld verkopende titel.
Maar neem wel een reële beschouwing van het geheel.
(en nee ik ga niet met Toyota of welke andere autofabrikant dan ook een vergelijking trekken

Maargoed terug ontopic.
Het is volledig oftopic, maar ik vind je beschrijving prachtigOntzettende_Jan schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:30:
Kan iemand de update posten, de site is geblocked door het Noord-Koreaanse webfilter hier op m'n werk...
Alvast bedankt!
Wat is bij jullie trouwens de mening over de Castlevania demo?
Ik vond het op zich wel leuk. De kleinere wolven leken wel erg plastic ipv vacht. Die grotere waren al wat beter.
Ik ben op zich niet zo gecharmeerd van de monsters, zoals uit GOW of Dante ed, maar het spel zelf ziet er op zich wel goed uit.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Misschien later een keer kopen, mijn wishlist is al erg groot.
Ik hoop nog steeds op een goede RPG/Adventure voor castlevania.
Nog steeds blijft bij mij Castlevania II: Simon's Quest een van de betere. (hoewel al minstens 20 jaar oud)
Hot Pursuit was wel leuk om te spelen. Lekker auto's van de weg af duwen
PSN id: NL_SToRM
Ik heb gisteren beide tracks uitgespeeld (er zijn er maar twee in de demo, toch?!) en zag dat ik al wat records van PSN-vrienden verbroken had.
Het concept van hoe je vrienden geïntegreerd zijn in het spel vind ik leuk gedaan. Had alleen iets meer Burnout-achtig verwacht; de voertuigen reageren niet zo direct als in Burnout Paradise. Je moet er rekening mee houden bij de bochten etc. waar je met Burnout eigenlijk zonder snelheidsverlies door de bochten kon gaan en al driftend er uit kon komen. Even omschakelen dus...
Nog steeds heb ik het gevoel dat ik veel lol aan deze titel kan gaan beleven en wellicht wordt dit de eerste titel ooit die ik bij launch voor de volle prijs ga halen. Overigens, de prijs valt wel mee als je een beetje zoekt (voor €37,99 bij Gamehubs)...
BST is de Britse tijdzone dus 1 uur bijtellenPlayStation Network is offline for scheduled maintenance from 16:00 on Thursday 28 October 2010 until 00:30 on Friday 29 October 2010, BST.
During the maintenance, you will be unable to access the following services:
* PlayStation Store on PS3, PSP and PC.
* PlayStation Network Account Management.
* PlayStation Network Account Registration.
In addition, you will not be able to sign in to PlayStation Network from eu.playstation.com. If you wish to play online during the maintenance, please ensure you sign in to PSN before 16:00 on Thursday 28 October 2010.
During this maintenance, you can continue to collect in-game trophies and these will be updated on your profile once PlayStation Network is back up and running.
If you have any questions about this down time, feel free to visit the official PlayStation Forums at community.eu.playstation.com where you can post your query and a member of the moderation team will get back to you.
For the latest maintenance updates, visit the PlayStation Blog at blog.eu.playstation.com, keep an eye on our Facebook page at facebook.com/SonyPlayStation and follow us on Twitter at twitter.com/playstationeu.
http://blog.eu.playstatio...tion-network-maintenance/
Flickr PSN ID= cheironnl
Het zal nog wel mogelijk zijn, maar dan zal Pietje misschien niet online kunnen zonder een bijdrage te doen hiervoor.DCFreak schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 20:06:
[...]
Je vergeet echter wel iets, en dat is dat Jantje wellicht het spel nieuw heeft gekocht met in zijn achterhoofd de gedachte dat hij ongeveer 50% terugvangt bij verkoop aan Pietje. Mocht dit in de toekomst niet meer mogelijk zijn, is de kans groot dat de totale software verkopen gaan dalen, en krijgen we nog meer geklaag te horen (of hogere prijzen).
Ik denk dat games ten onrechte worden gezien als een fysiek goed qua koopprijs. Je koopt eigenlijk niet zozeer de game. Je koopt een licentie om de game te mogen spelen en je krijgt daarbij de middelen (het fysieke spel) om het te kunnen spelen.Hillie schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:11:
[...]
Wat vind je van het argument dat de originele koper niet meer deelneemt aan het multiplayergebeuren? Daarnaast kan een ontwikkelaar voor het kostenargument ook kiezen voor door spelers gehoste spellen (dan moeten er misschien alleen wat lobby's in de lucht gehouden worden) of een mix van dedicated en local hosted spellen.
Daarom is bijv downloaden ook niet echt met stelen te vergelijken. Het is meer ten onrechte gebruik maken van een licentie die je niet bezit (ook illegaal hoor, daar niet van, dus ik bedoel het niet als goedpraten).
De vraag is dus eigenlijk of je zonder vergoeding naar de maker je licentie zomaar kan overdragen en of de verplichtingen die de maker heeft naar de originele koper dan mee zouden moeten gaan.
Ik kan ook niet zomaar het fitnessabo van m'n vriendin overnemen en zelf naar de sportschool gaan. Als m'n vriendin niet gaat, dan is er toch plek voor mij? Wellicht zou ik het abo kunnen overzetten, maar daar zijn waarschijnlijk kosten aan verbonden.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Ondanks de slechte reviews heb ik ook veel plezier aan deel 1 beleefd. Moet toch eens kijken of we deze ook voor een zacht prijsje kunnen ritselen. 2 voor 25 pond heb ik hem al voor gezien, dus dat is nog best goed te doen.SToRM666 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 08:33:
Ik heb gisteren bij iemand Army of Two: The 40th Day gespeeld in coop en dat speelde wel erg lekker weg moet ik zeggen. Het verhaal is redelijk, maar de controls en graphics zijn goed het spel heeft veel actie. Het upgraden van de wapens vind ik ook een leuke feature. Naar mijn idee toch wel een aanrader als je op zoek bent naar een leuke coop shooter (zowel local als online).
Tnx 4 the heads-up!Ike. schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 10:00:
Upcoming PlayStation Network Maintenance
[...]
BST is de Britse tijdzone dus 1 uur bijtellen
http://blog.eu.playstatio...tion-network-maintenance/
Maar enorm belachelijk dat ze nu weer zolang offline gaan tijdens de drukste periode van de dag. Worden er features toegevoegd of is het weer allemaal maintainance?
Ik heb het spel na 1 uur spelen weer verkocht omdat ik het niks aan vond. Wel een aantekening daarbij dat ik het niet coop heb geprobeerd behoudens de multiplayer, maar daarbij werd weinig samengewerkt.SToRM666 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 08:33:
Ik heb gisteren bij iemand Army of Two: The 40th Day gespeeld in coop en dat speelde wel erg lekker weg moet ik zeggen. Het verhaal is redelijk, maar de controls en graphics zijn goed het spel heeft veel actie. Het upgraden van de wapens vind ik ook een leuke feature. Naar mijn idee toch wel een aanrader als je op zoek bent naar een leuke coop shooter (zowel local als online).
[ Voor 41% gewijzigd door Kluutmaran op 28-10-2010 11:35 ]
Voor ons de drukste tijd maar in de US is het dan 07.00 uur Pacific.Kluutmaran schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:33:
[...]
Tnx 4 the heads-up!
Maar enorm belachelijk dat ze nu weer zolang offline gaan tijdens de drukste periode van de dag. Worden er features toegevoegd of is het weer allemaal maintainance?
Ach, jij speelt toch AC2 op dit moment. Daar heb je PSN niet voor nodigcheiron schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 10:07:
Het is voor mijn gevoel wel vaak dat heel PSn voor een lange tijd down gaat..
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Als je zo spreekt heeft Jantje noch Pietje iets te maken met de game-maker want zij kopen de game gewoon bij de Mediamarkt ofzo. Zo werkt dat dus niet. De game-maker verkoopt een product zonder daarbij te registreren aan wie hij dit product verkoopt. Dus ze hebben ook helemaal geen recht om te zeggen nee alleen die of die mag hem gebruiken. Dat staat niet eens in hun eigen verzonnen voorwaarden die zij in hun voordeel schrijven (en overigens juridisch niets waard zijn).Blindfold schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:24:
[...]
Maar ik als gamemaker heb helemaal niets met Pietje te schaften, want Pietje is geen klant van mij. Pietje wil gratis/goedkoper meeteren op het feit dat Jantje heeft betaald voor een spel, maar ik vind het niet zo interessant dat Jantje geld heeft verdiend aan een spel dat ik heb gemaakt. Ik heb als maker een afspraak met Jantje en tot daar gaat mijn verantwoordelijkheid.
Inderdaad. Of sterker nog. Pietje die normaal gesproken een game tweedehands koopt bouwt gewoon zijn console om en gaat downloaden. Jantje die normaal gesproken 50% terugvangt denkt 'bekijk het maar' en doet hetzelfde als Pietje. Met als resultaat nog steeds een jankende game-industrie die zichzelf zo zielig vindt maar om geld te verdienen hun klanten gewoon hard naaien en de meest basale rechten proberen te ontnemen.DCFreak schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 20:06:
[...]
Je vergeet echter wel iets, en dat is dat Jantje wellicht het spel nieuw heeft gekocht met in zijn achterhoofd de gedachte dat hij ongeveer 50% terugvangt bij verkoop aan Pietje. Mocht dit in de toekomst niet meer mogelijk zijn, is de kans groot dat de totale software verkopen gaan dalen, en krijgen we nog meer geklaag te horen (of hogere prijzen).
Een fitness abo is persoonsgebonden. Dat is een game/licentie niet (hoe graag de game-industrie je dat ook wil laat geloven). Puur om het feit dat wanneer je een game koopt je niet je gegevens hoeft over te dragen om te registreren wie het spel koopt. Wat je het ook noemt, game of licentie, je kan het allebei doorverkopen want jij hebt ervoor betaald en jij bent in het bezit daarvan. Nu proberen game-makers het alleen een andere naam te geven en vervolgens te zeggen A mag je wel verkopen maar als we het B noemen mag het opeens niet meer.Blindfold schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 10:23:
[...]
Het zal nog wel mogelijk zijn, maar dan zal Pietje misschien niet online kunnen zonder een bijdrage te doen hiervoor.
[...]
Ik denk dat games ten onrechte worden gezien als een fysiek goed qua koopprijs. Je koopt eigenlijk niet zozeer de game. Je koopt een licentie om de game te mogen spelen en je krijgt daarbij de middelen (het fysieke spel) om het te kunnen spelen.
Daarom is bijv downloaden ook niet echt met stelen te vergelijken. Het is meer ten onrechte gebruik maken van een licentie die je niet bezit (ook illegaal hoor, daar niet van, dus ik bedoel het niet als goedpraten).
De vraag is dus eigenlijk of je zonder vergoeding naar de maker je licentie zomaar kan overdragen en of de verplichtingen die de maker heeft naar de originele koper dan mee zouden moeten gaan.
Ik kan ook niet zomaar het fitnessabo van m'n vriendin overnemen en zelf naar de sportschool gaan. Als m'n vriendin niet gaat, dan is er toch plek voor mij? Wellicht zou ik het abo kunnen overzetten, maar daar zijn waarschijnlijk kosten aan verbonden.
Daar is helemaal niets handigs aan. Als een aanbieder van een ander fysiek product zoiets zou doen (bijvoorbeeld een iphone die niet meer kan bellen na doorverkoop) dan zou iedereen daar keihard over heen vallen. Want het is effectief gewoon concurrentievervalsing. Je schakelt gewoon de concurrentie uit door het product brak te maken. Normaal gesproken koop je een spel nieuw en kan je het voor 50% verkopen weer. Wie betaalt er nu dan nog 50% en vervolgens 15 euro erbovenop om het volledig te kunnen spelen. Je kan beter even wachten en dan het alsnog nieuw kopen. En dat is wat ze met dit soort constructies proberen te bereiken.Sandyman538 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 10:46:
Op zich hebben de makers van battlefield bad company 2 dat wel handig gedaan. Bij dat spel zit een VIP code waardoor je op alle maps kunt spelen. Deze is maar 1x in te lossen. Als je het spel dus 2e hands koopt heb je eigenlijk een veredelde demo te pakken. Dan moet je naar de PSN store om een VIP code te kopen (10 a 15 euro ofzo) en dan kun je ook die andere mappen spelen. Verder vind ik dat je gewoon spellen moet kunnen verkopen. De 1 ziet het als een licentie die je koopt en de ander gewoon als een fysiek product.
En nou is de post lang genoeg.
Het gevaar voor de industrie zelf is wel dat wanneer ze gaan beargumenteren dat je geen fysiek spel koopt maar een persoonsgebonden licentie waarbij ze je de mogelijkheden leveren (fysieke disk) om ook daadwerkelijk gebruik te maken van de licentie dat het downloaden van het fysieke product ook geen illegale bezigheid is. Dat het pas illegaal wordt wanneer je het zonder legale licentie zou gaan spelen.
Het argument: "Ja, waar zou je het anders voor downloaden." Gaat niet op. Het gaat om de handeling zelf, de intentie kunnen ze niet per definitie hard maken. Hierdoor zou het downloaden op zich vogelvrij kunnen worden. Winst aan de ene kant kan dus duidelijk tot verlies aan de andere kant leiden!
[ Voor 3% gewijzigd door Frenkovic op 28-10-2010 12:29 ]
Voordat ik weer met net zo'n lange post terugkom: Let's agree to disagree, want we hebben een fundamenteel verschil van inzicht over de rechten als consument en de plichten van leverancier in deze en daar gaan we volgens mij toch niet uitkomen.
We zullen zien wat de toekomst zal brengen.
Afgelopen weekend uitgespeeld hoorJackal131 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:50:
[...]
Ach, jij speelt toch AC2 op dit moment. Daar heb je PSN niet voor nodig![]()
Flickr PSN ID= cheironnl
Zeker! Het is overigens niet mijn mening maar de status van het recht op dit moment. Wil hier niet hoog van de toren blazen maar ik heb wel verstand van zaken. Tijd terug ook mijn scriptie geschreven over consumentenrecht en algemene voorwaarden. Ik ben het met je eens dat het schandalig is hoe geldbelust de game-industrie aan het worden is. Ik denk zelfs, maar ik ben helaas geen econoom, dat je voor betere opbrengsten op de lange termijn beter een menselijk beleid kan voeren dan dat je op dit moment overal het laatste dubbeltje uit gaat persen. Vanuit juridisch oogpunt kunnen ze het helaas dus wel dichttimmeren als je het mij vraagt.Blindfold schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:32:
[...]
Voordat ik weer met net zo'n lange post terugkom: Let's agree to disagree, want we hebben een fundamenteel verschil van inzicht over de rechten als consument en de plichten van leverancier in deze en daar gaan we volgens mij toch niet uitkomen.
We zullen zien wat de toekomst zal brengen.
Ik vind m beter dan deel 1 en bij zavvi kost ie maar 13 pond ofzoBlindfold schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:00:
Ondanks de slechte reviews heb ik ook veel plezier aan deel 1 beleefd. Moet toch eens kijken of we deze ook voor een zacht prijsje kunnen ritselen. 2 voor 25 pond heb ik hem al voor gezien, dus dat is nog best goed te doen.
Ik moet zeggen dat als ik m zou kopen dat puur voor de coop zou zijn. Ik ben nu ook met iemand bezig met Resident Evil 5 coop, dat spel zou ik anders ook niet gekocht hebben denk ik.Kluutmaran schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:33:
Ik heb het spel na 1 uur spelen weer verkocht omdat ik het niks aan vond. Wel een aantekening daarbij dat ik het niet coop heb geprobeerd behoudens de multiplayer, maar daarbij werd weinig samengewerkt.
[ Voor 8% gewijzigd door SToRM666 op 28-10-2010 13:12 ]
PSN id: NL_SToRM
Lekker twee uur lang gespeeld, maar toen ik de console wilde afsluiten viel me op dat het ding toch best warm was, met zo'n lekkere warme elektronica lucht (nieuwigheid? Ik ruik deze geur ook altijd bij tft schermen die lang aan staan).
Nu hád ik het ding in een tv meubel gestopt. Meubel lijkt een beetje op deze: http://www.tvdressoir-online.nl/var/images/gr-5084_52U.jpg
Genoeg ruimte voor de PS3 Slim, aan alle kanten ongeveer 10 á 15 cm luchtruimte. Alleen is de achterkant wel afgesloten met een plaat, maar daar zit wel een klein rond rond gat in voor snoeren. Dit kastje lijkt op zich prima voor de PS3. Maar toch werd het ding goed warm.
Er zit ook maar weinig ventilatie gaatjes in de PS3 Slim. Alleen aan de voorkant en achterkant. Boven en onderop niets. Anders dan mijn XBOX360, dat is net gatenkaas
Heb voor de zekerheid de console op mijn bureau gezet. Heb een half uur gegamed, toen was ie gewoon normaal warm zeg maar. Console staat gewoon plat op het bureau (in het kastje ook).
Is het normaal dat de PS3 Slim zo warm wordt na zeg maar twee uur gamen? Volgens Google is het een bekend verschijnsel, maar wat is jullie ervaring? En kan het kwaad?
Ik spreek even vanuit de ontwikkelaar. Als je dat spel 2e hands koopt kun je nog steeds spelen, maar bepaalde maps kun je erbij kopen. Jij krijgt als je de game koopt 1 gratis 'upgrade'. En de vergelijking dat een product niet werkt gaat gewoon niet op omdat het spel gewoon werkt, alleen heb je de laatste map updates niet. Dit gebeurt met heel veel spellen. Dat je geen gratis map packs krijgt.dangerpaki schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:13:
Daar is helemaal niets handigs aan. Als een aanbieder van een ander fysiek product zoiets zou doen (bijvoorbeeld een iphone die niet meer kan bellen na doorverkoop) dan zou iedereen daar keihard over heen vallen.
Hopelijk is mijn "probleempje" duidelijk en heeft iemand een oplossing.
Alvast bedankt!
Edit: Opgelost, bedankt!
Sorry, maar ik reageerde op Dangerpaki. Ben het geheel met jou eens.Frenkovic schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:06:
[...]
Zeker! Het is overigens niet mijn mening maar de status van het recht op dit moment. Wil hier niet hoog van de toren blazen maar ik heb wel verstand van zaken. Tijd terug ook mijn scriptie geschreven over consumentenrecht en algemene voorwaarden. Ik ben het met je eens dat het schandalig is hoe geldbelust de game-industrie aan het worden is. Ik denk zelfs, maar ik ben helaas geen econoom, dat je voor betere opbrengsten op de lange termijn beter een menselijk beleid kan voeren dan dat je op dit moment overal het laatste dubbeltje uit gaat persen. Vanuit juridisch oogpunt kunnen ze het helaas dus wel dichttimmeren als je het mij vraagt.
Heb in totaal 5 ps3's gehad, waarvan 2 zelfs een dag of 3 volop aan hebben gestaan en geloof me, ze konden het prima hebben hoor. Zorg er gewoon voor dat je af en toe even pauzeert voor 5 tot 10 minuutjes en dat de airflow van het apparaatje vrij spel heeft. 10 a 15cm is een beetje: "mwoah, moet kunnen". Let wel, mijn ervaring hoor. D'r zullen vast mensen zijn die nu schreeuwen tegen het scherm: "nee!!".
Als je zekerheid wil, vertikaal zetten + extra koeling:
http://www.bol.com/nl/l/g...373+4289748006/index.html
http://www.bigdennis.com/...-p-15768.html?language=nl
even tussendoor he? Als je geen usb-poortjes kwijt wil, koop je of een mooi zwart hubje, of zorg je d'r voor dat je een usb verlengkabel hebt en sluit je de usb-kabel van de koeler aan op een 2e hands of ongebruikt telefoonladertje die usb gebruikt. Zelfde spanning die d'r uit komt, logisch, je laad je telefoon ook op via de pc, wanneer aangesloten.

[ Voor 21% gewijzigd door SkyStreaker op 28-10-2010 15:35 ]
AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT
Het zit volgens mij iets anders. Als je bijv nog na 17u in een server zit in bfbc2, dan moet je die niet meer verlaten als je de hele tijd door wilt spelen. Als je de server verlaat kan je niet meer connecten met andere servers en zal je dus niet online kunnen spelen.Striptease schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 17:35:
Weet je wat stom is: Ik ben al sinds 15:30 ingelogd op PSN. Ik heb net 2 uurtjes BC2 zitten te spelen, wil ik eventjes fifa 11 doen staat er dat ik geen verbinding kan maken. Ga ik weer terug naar BC2 om te checken of daar wel verbinding kan maken maar je raad het al, het werkt ook niet. Dus waarom die bullshit vertellen dat als je voor 5 uur op psn bent ingelogd je online kan spelen terwijl dat dus niet kan tenzij je dus de heletijd in game zit en ook dus ook alleen 1 game kan spelen.
of dat bedoelde je misschien met je laatste regel
[ Voor 5% gewijzigd door KngfCnns op 28-10-2010 17:55 ]
AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT
Bedankt voor je antwoord. Nu de console op mijn bureau staat is ie niet zo super warm meer geworden.SkyStreaker schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:31:
@ plakjekaas
Heb in totaal 5 ps3's gehad, waarvan 2 zelfs een dag of 3 volop aan hebben gestaan en geloof me, ze konden het prima hebben hoor. Zorg er gewoon voor dat je af en toe even pauzeert voor 5 tot 10 minuutjes en dat de airflow van het apparaatje vrij spel heeft. 10 a 15cm is een beetje: "mwoah, moet kunnen". Let wel, mijn ervaring hoor. D'r zullen vast mensen zijn die nu schreeuwen tegen het scherm: "nee!!".
Als je zekerheid wil, vertikaal zetten + extra koeling:
http://www.bol.com/nl/l/g...373+4289748006/index.html
http://www.bigdennis.com/...-p-15768.html?language=nl
even tussendoor he? Als je geen usb-poortjes kwijt wil, koop je of een mooi zwart hubje, of zorg je d'r voor dat je een usb verlengkabel hebt en sluit je de usb-kabel van de koeler aan op een 2e hands of ongebruikt telefoonladertje die usb gebruikt. Zelfde spanning die d'r uit komt, logisch, je laad je telefoon ook op via de pc, wanneer aangesloten.
Heb ander half uur God of War Collection
Plakjekaas kan weer rustig slapen

- NAC Breda -
Heeft die nieuwe Buzz The Ultimate Music Quiz ook trophies eigenlijk?Ritchie schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:58:
Kan iemand mij vertellen of Buzz! The Ultimate Music Quiz werkt met de buzzers van Buzz! Quiz TV ?
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Nee, alleen de oude. Trophies vinden ze bij nieuwe spellen maar stomLuPo schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:23:
[...]
Heeft die nieuwe Buzz The Ultimate Music Quiz ook trophies eigenlijk?

The game has 35 trophies: 6 secret, 14 bronze, 10 silver, 4 gold, 1 platinum.
[ Voor 39% gewijzigd door Meelobee op 29-10-2010 13:55 ]
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Ik dacht dat de hamer op m'n hoofd wel impliceerde dat ik uit m'n nek liep te lullenMeelobee schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:54:
Jawel heeft ie wel.
Totaal PS3: 41,6 miljoen
Totaal xbox 360: 44,6 miljoen
Verschil is nu dus: 3 miljoen stuks... Ik zeg, goed nieuws voor Playstation eigenaren en Sony want op een gegeven moment is de PS3 niet meer te negeren als het aankomt op exclusive DLC zoals de 360 nu vaak nog heeft. Straks zullen devs en uitgevers minder snel geneigd zijn dit enkel aan de 360 te verkopen. Dooradt MS met een zak geld zwaait.
bronnen:
neogaf
eurogamer
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Heb maar plaats meer voor 3 extra games
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
De besturing van de 2 joysticks kan ik me dus niet aan wennen en ik kom er ook niet echt uit omdat het aan te passen in het spel.
De aim die ik altijd zo zuiver had met muis en toetsenbord is ver te zoeken dus. Ik twijfel dan ook om een toetsenbord van logitech aan te schaffen maar voor dat ik dat doe was ik nieuwsgierig of iemand nog tips heeft voor mij om de besturing wat aangenamer te maken. Ik zou het graag via de pijltjes toetsen spelen op de controller spelen maar komt er niet echt uit.
Heeft iemand enige suggesties misschien, of ervaringen met toetsenbord/PS3?

Toetsenbord werkt wel, maar alleen om te typen. Een spel moet specifiek muis/tobo ondersteunen wil het werken op de PS3 (uit mijn hoofd alleen unreal?). Het blijft toch bij gewenning. Blijven oefenen. MOH is nog niet lang uit dus heel lang heb je nog niet geoefend. Iedereen heeft dit 'probleem' als je van de pc afkomt en richting de console gaat. Ik zou het nog even blijven proberen.WR. schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:36:
Met alle respect maar misschien heeft ie geoefend in andere spellen? En waarom een andere 'techniek' eigen maken als er een betere voor handen is? Ik ga ook niet alle ins en outs leren van Frontpage terwijl ik op elk systeem een Kladblok-iets heb geïnstalleerd bij wijze vanSandyman538 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:14:
[...]
Toetsenbord werkt wel, maar alleen om te typen. Een spel moet specifiek muis/tobo ondersteunen wil het werken op de PS3 (uit mijn hoofd alleen unreal?). Het blijft toch bij gewenning. Blijven oefenen. MOH is nog niet lang uit dus heel lang heb je nog niet geoefend. Iedereen heeft dit 'probleem' als je van de pc afkomt en richting de console gaat. Ik zou het nog even blijven proberen.
Hij heeft pas een PS3 met MoH gekocht. Lijkt me duidelijk dusRedHat schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:19:
[...]
Met alle respect maar misschien heeft ie geoefend in andere spellen?
Maar je begrijpt toch wel waarom velen miljoenen PS3 gebruikers dit dus wel hebben gedaan?RedHat schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:19:
[...]
En waarom een andere 'techniek' eigen maken als er een betere voor handen is? Ik ga ook niet alle ins en outs leren van Frontpage terwijl ik op elk systeem een Kladblok-iets heb geïnstalleerd bij wijze van
Er is gewoon een leerdrempel. Na een paar uurtjes kan je prima omgaan met een controller. Ik moest recent heel erg wennen aan muis en tobo bij MoH beta en Mafia II. Zo erg dat ik naar een controller terug verlangde. Voor een muis/tobo is ook een leerdrempel, net als controllers.
Vrijwel geen enkel spel op de PS3 ondersteunt muis/tobo (volgens mij idd alleen UT3). Er bestaat wel iets als een FragnStein. Heb er zelf geen ervaringen mee, er is volgens mij een topic hierover op GoT.WR. schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:36:
[ Voor 18% gewijzigd door KngfCnns op 30-10-2010 15:53 ]
Mooie aanschaf dat zeker, Misschien is een game die zo zwaar leunt op de duim duim coördinatie wel iets teveel gevraagd van een vervend PC gamer.WR. schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:36:
Ik heb me ook een PS3 Slim 320GB aangeschaft samen met MOH, en omdat ik altijd pc-gamer ben geweest kan ik me niet wennen aan de besturing van de controller in het spel.
Helaas, toestenbord en muis combi in een game wordt door slechts 1 of 2 games ondersteunt. Maar wees gerust: Iedereen die veel shooters oid speelt op de PC kan in de beginne absoluut niet meekomen op de consoles. De vraag is of je voldoende doorzettingvermorgen hebt? Ik denk echter wel dat je het jezelf iets makkelijker kan maken door niet gelijk een game te gaan spelen die eigenlijk al een flink duim oog coördinatie nodig heeft, en shooters zoals MOH zijn zulke games. Ik kan je aanraden eerste eens een leuke 3rd person shooter te spelen waardoor je wat meer "feel" creeerd met je controller. Goede en niet te duren voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld de beide Uncharted games of Infamous deze games hebben veel shooter elementen maar wel zo dat je meer de tijd krijgt te leren omgaan met beid sticks. Zo moet je bij bijv uncharted veel cover zoeken waarna je op je gamak mannetjes kan afknallen (zo makkelijk gaat het trouwens niet) maar de controls en het zicht op je personage geven je meer het gevoel van wat je doet met je sticks. Ik zou zeggen probeer het eens! Een PSN shooters als Super stardus hd vereist ook veel van je duim skills maar geven je snel veel gevoel voor de controller.Heeft iemand enige suggesties misschien, of ervaringen met toetsenbord/PS3?
Veel succes! en vooral veel oefenen.
InFamous

Uncharted: Drake's fortune (deel 1 van de serie)

Uncharted: Among thieves (deel 2 van de serie)

Reken er maar op dat je beticht gaat worden van valsspelen en blablabla en iedereen heeft eraan kunnen wennen en wat niet meer. Gezeik, als je dit prettiger vindt, wat ik me goed voor kan stellen, probeer het eens. Check het forum trouwens ook goed, er is een beta 2.0 firmware in ontwikkeling met meer instelmogelijkheden en er zijn topics over muizen en tb's die het beter en minder goed doen.
Verwijderd
Uhm, nou moet ik zeggen. Controller + Shooter is voor mij ook een slecht huwelijk, maar uncharted 2 heb ik prima kunnen spelen hoor. Vergeet niet dat sommige games shooting assist hebben he?Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 22:18:
Die Eagle Eye Converter kende ik nog niet maar is wel makkelijk. Ik ben iemand die niet kan wennen aan een controller. Kan ik wellicht eindelijk Uncharted spelen.
Boeit trouwens geen dooie donder wat de een of de andere d'r van vindt. De een kan het nou eenmaal beter dan de ander en vice versa.
Verwijderd
Kwam zelfs op de makkelijkste stand de eerste bad guys niet voorbijSkyStreaker schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 22:49:
[...]
Uhm, nou moet ik zeggen. Controller + Shooter is voor mij ook een slecht huwelijk, maar uncharted 2 heb ik prima kunnen spelen hoor. Vergeet niet dat sommige games shooting assist hebben he?
Boeit trouwens geen dooie donder wat de een of de andere d'r van vindt. De een kan het nou eenmaal beter dan de ander en vice versa.
Zie op youtube wel wisselende ervaringen. Eentje is in BF BC2 niet echt happy maar anderen zijn weer wel happy. Mogelijk dat het aan de muis of game ligt.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2010 23:41 ]
Flickr PSN ID= cheironnl
Waarom niet? Gewoon zo'n klein gamebordje en een muis op de armleuning, of een blad op schoot ofzo. Je hoeft het niet te gebruiken, maar er zijn altijd wel van die rechtlijnige tiepjes die beginnen te balken als andere controllers aan bod komen.cheiron schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 00:13:
Dus dan zit je lekker op de bank te gamen op je PS3, moet je er een toetsenbord en muis bij pakken? Dat is toch helemaal niet handig?
Buiten dat het mij onhandig lijkt (zoals ik zei) vind ik er offline weinig mis mee; als dat is hoe jij je spel wilt spelen, waarom niet. Online vind ik het wel minder dat ik tegen iemand met muis en toetsenbord zou spelen.Hillie schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 02:23:
[...]
Waarom niet? Gewoon zo'n klein gamebordje en een muis op de armleuning, of een blad op schoot ofzo. Je hoeft het niet te gebruiken, maar er zijn altijd wel van die rechtlijnige tiepjes die beginnen te balken als andere controllers aan bod komen.
Flickr PSN ID= cheironnl
Dit topic is gesloten.