Acties:
  • 0 Henk 'm!
dangerpaki schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:36:
[...]

Is het dan niet de waarheid dat mensen die een PS3 gekocht hadden met linux support benadeeld zijn door die functie eruit te laten dan? Je doet alsof dat een verzinsel is? Sony vindt dat de software op de console hun eigendom is en dat zij er lekker dingen in en uit kunnen halen wanneer zij willen. Ben ik niet mee eens overigens, want alleen kaal is de console niets waard en ze verkopen dat ding met functies dus inclusief de software die de functies verzorgt.

Het recht op het gebruik van de hack is iets heel anders. Namelijk ik heb betaald voor mijn hardware (volgens Sony ALLEEN de hardware), dus zelfs volgens de redenering van Sony mag ik ermee doen wat ik ermee kan en wil. Natuurlijk zullen ze nu manieren vinden om dat te motiveren. Maar dat is toch triest. En als dan iemand roept dat Sony de consument benadeeld dan mag dat weer niet en zou dat gejank zijn? Het is toch triest in deze tijd dat je je eigendom alleen mag gebruiken zoals de fabrikant dat wenst?!?!
Het wordt in de EULA duidelijk gemaakt dat het een afspraak is tussen jou en Sony over het gebruik van de PS hardware en software en staat er zo dat je geen andere programma's mag draaien dan die door Sony zelf zijn goedgekeurd. Zij stellen ook dat zij het recht behouden om (wanneer hun afspraken in het geding komen) functies toe te voegen of te verwijderen.

Dit is een afspraak tussen jou en Sony. Net als dat jij een tv van een vriend leent en hij met jou de afspraak maakt dat je hem terugbrengt in de staat zoals deze was. Doe je dat niet dat heeft die vriend van jou waarschijnlijk wettelijk geen poot om op te staan maar het is wel een afspraak die je gemaakt hebt. En wie is dan de gebeten hond, jij omdat je de tv wijzigt of je vriend die jou dus geen tv's meer wil uitlenen omdat je de eerder afspraak in de wind gooit?

Daarnaast probeerd Sony natuurlijk via al die verificatielseutels ervoor te zorgen dat jij niet al te makkelijk alsnog je eigen software gaat afdraaien. Doe je dat wel dan mag je niet op het PSN met je console. Ik denk dat het draaien van eigen software op zich allemaal nog nieteens zo heel erg zou zijn als er niet ongelooflijk misbruik van gemaakt wordt door mensen met eigen winstbelang. Zo Probeerd Sony, Nintendo en MS hun console schoon te houden zodat ze de mensen die netjes betalen voor hun diensten de beste ervaring kunnen geven.

Als er software geschreven wordt waarmee je:

- Cheats kan uitvoeren
- Illegaal verkregen software kan afdraaien
- En die verpesetn het voor de andere gebruikers dan heeft Sony weer het probleem en niet de hackers.

Het hele backup verhaal is ook maar verzonnen als ijzersterk argument om te kunnen blijven kopieren. 95 pct van de mensen die beweren te backuppen halen hun backup van het internet. Niks van hun eigen software. daarbij is het ook lastig tegen te houden als andere bedrijven welke geen inkomsten van royalties etc hebben gewoon tools aanbieden om muziek te rippen of af te spelen.

Waarom denk je dat je iegnlijk ook geen boeken mag kopieren? Ik denk niet dat een schrijver er blij mee is dat hij één boek verkoopt die daarna door die gebruiker compleet gekopieerd is en gratis word aangeboden in een tentje vlak naast de boekhandel. games muziek en film hebbeb het nadeel dat deze allemaal digitaal worden opgeslagen en dan in identieke staat gekopieerd kan worden. Bij boeken is dat iets lastiger.

De het bloed zweet en tranen wat vaak gestoken is in een game is niet terug te vinden in de productiekosten van enkel dvd-tje van 5 ct. iedereen wat dat. En iedereen weet ook dat met deze laatste hack op Sony's consoel niemand zit te wachten op een andere firmware maar dat de grootse aandacht uitgaat naar het afspelen van iso bestanden. Daarnaast is de veel gevraagde wens naar een beter media-afspeel programma als een XBM ook grotendeels gebaseerd op het afspelen van illegaal verkregen beeldmateriaal. Die paar mensen die hun MKV bestanden van hun digicamera willen afspelen zijn te verwaarlozen. De PS3 bied meer dan voldoende mogelijkheden om alle gangbare legale muziek en beeldragers af te spelen. Maar mensen willen een app om hun niet zo legale bestanden af te spelen.

Natuurlijk zijn er mensen die hun complete dvd collectie hebben gedigitaliseerd maar zeg nu zelf; dat zijn er erg weinig.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:37

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

swopdark schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:48:
[...]

Daarnaast is de veel gevraagde wens naar een beter media-afspeel programma als een XBM ook grotendeels gebaseerd op het afspelen van illegaal verkregen beeldmateriaal. Die paar mensen die hun MKV bestanden van hun digicamera willen afspelen zijn te verwaarlozen. De PS3 bied meer dan voldoende mogelijkheden om alle gangbare legale muziek en beeldragers af te spelen. Maar mensen willen een app om hun niet zo legale bestanden af te spelen.

Natuurlijk zijn er mensen die hun complete dvd collectie hebben gedigitaliseerd maar zeg nu zelf; dat zijn er erg weinig.
Hier in Nederland is het nog altijd gewoon toegestaan om als particulier en zonder commercieel oogmerk (a.k.a. verkoop / winst maken) film en muziek van het internet te trekken, ongeacht of je de beschikking hebt over het origineel of niet. Zodoende is het afspelen van gedownloade films via bijvoorbeeld XBMC gewoon een volkomen legale en legitieme wens.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-05 06:33
Hele lange post swopdark:

Maar er is een groot verschil tussen lenen en kopen. En de EULA van Sony heeft geen enkele juridische waarde, is eenzijdig en wordt jou niet voorgelegd voordat je het product koopt. Wordt nadat je het product koopt ook nog eens gewijzigd op momenten. Je hebt geen keus dan deze te accepteren, anders heb je namelijk een nutteloos apparaat. Zo'n EULA heeft dus niet alleen geen enkele juridische waarde, maar wordt ook nog eens op een dubieuze wijze opgedwongen wanneer je geen keus hebt.

Ik wil niet in detail treden over wat er allemaal mogelijk is en wat er allemaal verpest zou kunnen worden. Alles is namelijk mogelijk en veel zal verpest kunnen worden. Ik hoop zeker niet dat dat gaat gebeuren. Echter is dat nog geen enkel argument om eerlijk betalende klanten die geen problemen veroorzaken te benadelen. Kijk nu maar: OtherOS eruit, eerlijke klanten benadeeld, de zogenaamde oneerlijke klanten volgens Sony gaan gezellig door en bereiken nog steeds het doel dat ze voor ogen hadden. Wat heeft Sony nou uiteindelijk bereikt?!?! De 'eerlijke' klanten worden door Sony en door de cheaters benadeeld!!!

Zoals ik al zei, ieder bepaalt voor zich hoe hij/zij omgaat met wat er allemaal kan. En natuurlijk zullen er mensen zijn die daar negatief gebruik van gaan maken. Maar die mensen kopen ook CoD om lekker gezellig te gaan cheaten en bugs te misbruiken. Aan dat soort figuren doe je niets. Vooralsnog kan je met de huidige keys geen gekopieerde games spelen. En ik hoop dat dat zo blijft, en niemand de kernel van de PS3 gaat patchen om dat wel voor elkaar te krijgen. Al ben ik van mening dat er wel een mogelijkheid zou moeten zijn voor mensen om hun eigen gekochte games te mogen backuppen en spelen als de originele disc kapot gaat, of dat ze deze bijvoorbeeld zouden kunnen inruilen als deze kapot gaat.

Ik hoop en denk dat er met name veel positiefs uit gaat komen, want de pirates/cheaters zitten grotendeels al op de xbox360 omdat het daar al langer kan. Nou hopen dat inderdaad de groep serieuze homebrewers op de PS3 komen te zitten en we dus leuke oplossingen gaan zien, zoals een fatsoenlijk browser en multimedia functionaliteit en misschien wel uitgebreid wetenschappelijk inzet van het apparaat.

[ Voor 16% gewijzigd door dangerpaki op 06-01-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:55
Iemand die Uno voor €0,99 heeft gekocht en vier trophies samen wil halen? Ik heb ook al een berichtje in het trophy-topic geschreven.

Zijn er veel mensen die Uno voor zo'n lage prijs gekocht hebben? Imho mogen ze wel vaker games voor deze prijs aanbieden. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 09:28
De enige manier om dit soort aanbiedingen te stimuleren is om Uno te kopen. Ik ben er zelf aan het denken om deze game te kopen vanwege dat principe (dát en omdat ik me vvv bonnen vanuit het kerstpakket via bol.com heb omgezet in 40 euro PSN te goed ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-04 16:23
Nja heb Uno al op de Xbox gespeeld maar dat is mijn euro dus niet waard. Vorige keer Brain Challenge als euroknaller meegenomen maar dat heb ik toch ook al 6x gedaan in 3 maanden tijd denk ik. Spelletjes zijn niet voor niets maar 1 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-05 20:33
Ik kocht al nooit spellen voor de PS3 en ik zal het ook nooit doen, dus aan mij missen ze geen inkomsten als ik een 'back-up' speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:40
Hotzenwalder schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:33:
Ik kocht al nooit spellen voor de PS3 en ik zal het ook nooit doen, dus aan mij missen ze geen inkomsten als ik een 'back-up' speel.
Vraag ik mij toch af waarvoor je de ps3 oorspronkelijk hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-05 08:58
als je geen spellen speel dan had je hem toch ook nooit hoeven update en had je nog gewoon OtherOS gehad of ligt dat nu aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hotzenwalder schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:33:
Dan heb je blijkbaar geen interesse in games. Alsnog gaan gamen maakt je nogal, eh, hypocriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Kluutmaran schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:28:
Nja heb Uno al op de Xbox gespeeld maar dat is mijn euro dus niet waard. Vorige keer Brain Challenge als euroknaller meegenomen maar dat heb ik toch ook al 6x gedaan in 3 maanden tijd denk ik. Spelletjes zijn niet voor niets maar 1 euro :)
Brain Challenge vind ik ook een beetje jammer. Ik heb het spel ooit eens op m'n iPhone gespeeld. Uno kan ik echter wel waarderen. Niet voor €7,99 (oorspronkelijke prijs), maar zeker wel voor €0,99. Uiteraard speelt hierin mee dat mijn vriendin het ook een leuk spelletje vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Niets hypocriets aan, gewoon even gewacht tot hij 100% functioneel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Het leuke vind ik toch wel dat alle personen die "back-ups" spelen niet online kunnen. Imho draait daar voor mij de hele game-ervaring om; samen met kennissen of vrienden gamen (evt met headsets). Ik stel me die personen zo voor in hun zielige kamertje zonder vrienden, lekker "gratis" games spelen. Ieder z'n ding. d:)b
Als je een beetje bewust koopt kun je voor weinig geld prima gamen. Gemiste kans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Ik verwacht gezien de recente ontwikkelingen dat over niet al te lange tijd ook de personen die 'back-ups' spelen online kunnen spelen. Verder zal je best voor weinig geld aan spellen kunnen komen, maar dan vind ik het nog steeds teveel. Het wordt pas ernstig als mensen die normaal wel geld voor games neertellen opeens ook met back-ups aan de gang gaan.

Waarom is er trouwens geen PC versie van Castlevania: Lords of Shadow? Op de PS3 ziet het er al mooi uit, dus stel je voor hoe het er op de PC uit kan zien. Waarschijnlijk omdat het niet speelbaar is met een keyboard en muis? Need for Speed: Hot Pursuit is wel speelbaar op de PC en ziet er ook stukken beter uit. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:25
Hotzenwalder schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:26:
Ik verwacht gezien de recente ontwikkelingen dat over niet al te lange tijd ook de personen die 'back-ups' spelen online kunnen spelen.
Recente ontwikkelingen? :D Het heeft al 3 jaar geduurd voordat ze zover zijn gekomen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Hahn schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:27:
[...]
Recente ontwikkelingen? :D Het heeft al 3 jaar geduurd voordat ze zover zijn gekomen.
Iets korter, maar het verhaal dat ze pas begonnen toen OtherOS werd verwijderd zal er bij jou wel niet ingaan.
Overigens denkt Sony het nog steeds te kunnen fixen, dus het is nu 'Game On!'
Sony has said that it plans to fix recent PS3 security breaches through a series of network updates.

Earlier this week, hackers completely tore apart the console's few remaining lines of defence against running unauthorised code, and subsequently released the first custom PS3 firmware.

Sony has remained quiet on the issue until now, having just told our friends at Edge: "We are aware of this, and are currently looking into it. We will fix the issues through network updates, but because this is a security issue, we are not able to provide you with any more details."

Hacking groups don't believe this will be possible though, telling the BBC: "The complete console is compromised - there is no way back. The only way to fix this is to issue new hardware. Sony will have to accept this."
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=282455

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hotzenwalder schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:43:
[...]

Iets korter, maar het verhaal dat ze pas begonnen toen OtherOS werd verwijderd zal er bij jou wel niet ingaan.
Dat jij de ps3 hebt gekocht voor die functie gaat er bij mij iig niet in.
€300,= betalen voor een console waar je linux op kunt draaien maar games te duur vinden.
Mij boeit het verder niet echt wat je ermee doet maar je kromme redenaties zijn iig wel grappig. :P
Sowieso wel raar mocht je überhaupt betaald hebben voor die PS3 want als je hem niet van plan was te kopen had je namelijk recht op een gratis exemplaar. ;)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Natuurlijk zegt Sony dat. Anders is het gezichtsverlies en ze hebben er waarschijnlijk nog niet zoveel tijd in gestoken om het te blokkeren.

Overigens als het niet geblokkeerd kan worden zal de PS4 sneller komen dan gehoopt. Want van de hardware moet je het niet hebben als Sony zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Als de PS3 gratis te downloaden was had ik het gedaan, maar helaas... de techniek is nog niet zo ver.
Ik heb de PS3 niet voor linux gekocht, maar voor casual gaming. Ik zou het wel leuk vinden als er een custom firmware uitkomt die van de PS3 een volwaardige mediaspeler maakt.

Het is overigens niet zo dat ik nooit games gekocht heb. Ten tijde van de SNES en Nintendo 64 heb ik er nog wel eens in geinvesteerd en ik moet zeggen... Donky Kong Country was zijn geld dubbel en dwars waard. En ja... zouden cartridges destijds te klonen zijn geweest dan had ik het zeker gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-05 23:07
Gaat het nog steeds over de hacks? Maak een apart topic ofzo... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]Iets korter, maar het verhaal dat ze pas begonnen toen OtherOS werd verwijderd zal er bij jou wel niet ingaan.
11 november 2006 was de launch van de PlayStation 3. Feit.
Ze hebben er dus meer dan 4 jaar over gedaan. Feit.
Dat Geodriehoek mannetje was toch ook al eerder bezig met het hacken en faalde destijds?
*weg*

[ Voor 18% gewijzigd door PromoX op 06-01-2011 22:43 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24
OPSLAGHOND schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:08:
[...]

11 november 2006 was de launch van de PlayStation 3. Feit.
Ze hebben er dus meer dan 4 jaar over gedaan. Feit.
Dat Geodriehoek mannetje was toch ook al eerder bezig met het hacken en faalde destijds?
Volgens mij is team failoverflow pas gestart nadat OtherOS eruit gehaald was. GeoHot is een ander verhaal, maar die heeft in principe de key niet gevonden dacht ik. Dat was failoverflow.

[ Voor 12% gewijzigd door PromoX op 06-01-2011 22:44 . Reden: quote het dan ook niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik snap mensen die games downloaden niet. Je wilt niet betalen voor iets dat geld heeft gekost maar je wilt er wel de vruchten van hebben (lees: speelplezier). Als iedereen zo egoïstisch zou zijn als jullie dan zouden er geen games meer zijn. 8)7
En nee, hier kun je niks tegen inbrengen. Einde discussie, basta. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
LuPo schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:20:
Het leuke vind ik toch wel dat alle personen die "back-ups" spelen niet online kunnen. Imho draait daar voor mij de hele game-ervaring om; samen met kennissen of vrienden gamen (evt met headsets). Ik stel me die personen zo voor in hun zielige kamertje zonder vrienden, lekker "gratis" games spelen. Ieder z'n ding. d:)b
Als je een beetje bewust koopt kun je voor weinig geld prima gamen. Gemiste kans...
Speak for yourself. Online doe ik bijv. alleen Fifa (met vrienden) en dat op de 360. De PS3 staat er alleen voor de exclusives, en die speel ik alleen SP. MP is zwaar overrated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
Nou wordt het een discussie op de man met over en weer flames. Dit alles uitgelokt door Hotzenwalder die heel trots wil vertellen dat ie geen games koopt. Nou je verdient een lolly en hebt genoeg aandacht gehad, graag negeren verder.

De hele discussie of er 4 jaar of 1 jaar over gedaan is boeit volgens mij ook niks en veranderd niks aan het feit dat het gebeurd is. Kan dus mijns inziens ook achterwege blijven.

Nuttigere bijdrage
PlayStationNL: Een nieuwe Killzone 3 trailer, beeldschoon toch?: http://bit.ly/KZ3_trailer | #KZ3 (17 minutes ago from HootSuite)
http://bit.ly/KZ3_trailer
Ik vind er niet veel aan maar voor de liefhebbers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Kluutmaran schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:56:

[...]

http://bit.ly/KZ3_trailer
Kan niet wachten, laat maar komen ! zit al tijden te wachten op een epische gruwelijke shooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kluutmaran schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:56:

Die nieuwe enemy's zien er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:31
Exorcist schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:25:
[...]
Speak for yourself. Online doe ik bijv. alleen Fifa (met vrienden) en dat op de 360. De PS3 staat er alleen voor de exclusives, en die speel ik alleen SP. MP is zwaar overrated.
zoals je zelf al zei: speak for yourself, ik vind MP fantastisch, sterker nog zonder MP zou ik de PS3 misschien wel niet eens gekocht hebben.

heb zelf niet zoveel met KZ maar die trailer ziet er goed uit zeg.

[ Voor 7% gewijzigd door Svennie op 07-01-2011 08:28 ]

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338511

Hotzenwalder schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:00:
Het is overigens niet zo dat ik nooit games gekocht heb. Ten tijde van de SNES en Nintendo 64 heb ik er nog wel eens in geinvesteerd en ik moet zeggen... Donky Kong Country was zijn geld dubbel en dwars waard. En ja... zouden cartridges destijds te klonen zijn geweest dan had ik het zeker gedaan :P
Dat waren ze, je had een Copybox moeten hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24
Maar om nog even feitelijk door te gaan op het hack verhaal, als het zo makkelijk allemaal was hadden er nu wel self-signed games op usenet gestaan. Daar dit het geval nog niet is het niet 'even' iets signen en klaar.

Er zullen wat dat betreft nog wel haken en ogen aanzitten. Maar het technische aspect is natuurlijk wel een interessante. Ik ben namelijk benieuwd of er nog zaken omhoog komen van de Playstation die we nog niet wisten (kwa grafische en/of cpu kracht) en of er manieren beschikbaar komen om die kracht beter te gebruiken bijvoorbeeld. Wij Tweakers zullen meer interesse hebben in de how en what dan een gemiddeld gebruiker. Ik ben verdomd trots op mijn Uncharted II Steal case, die zou ik écht niet gedownload willen hebben. O+

Ik ben nog steeds vol verwachting voor LBP2. Deel één heb ik toch aardig wat vermakelijke uurtjes met dinnetje op de bank gehad. Deel 2 demo ook gespeeld samen met het dinnetje en die ging er ook wel lekker in :)

Iemand trouwens nog enig idee waarom bij het starten van een PS2 spel de controllers uitgaan? En of hier een fix voor is? 60gb fat btw.

[ Voor 52% gewijzigd door RedHat op 07-01-2011 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Sowieso ben ik niet overtuigd dat die Geohotz de key zelf achterhaald heeft. Ik geloof er zelf meer in dat er een lek is geweest aan de kant van Sony. Ontevreden medewerkers vind je overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
RedHat schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 08:29:
... Uncharted II Steal case, die zou ik écht niet gedownload willen hebben. O+
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Lees het interview met Geohot en fail0verflow, misschien verduidelijkt dat de zaak
http://www.bbc.co.uk/news/technology-12116051
"I hate that it enables piracy," said Mr Hotz. "The publication of the key is more academic than anything else."
Tuurlijk... alsof dat niet te verwachten was.

Omtrent downloaden en het einde van de gamesindustrie...

Afbeeldingslocatie: http://storage.siliconera.com/wordpress/wp-content/uploads/2010/06/comparison_chart.jpg
Note the value of brand and all-ages appeal. The number of illegal downloads for Mario and Pokémon are far less than those of Dissidia and Phantasy Star Portable 2. Not only are the Nintendo games selling better, they’re being pirated less, too. This could be largely because they skew toward an a) Younger and b) More mainstream audience that has less knowledge or is not willing to learn the technology and methods required to pirate games.
Moet er al een subtopic geopend worden omtrent hacking?

[edit]
Veelbelovende demo van fail0verflow. Uiteindelijk een dualboot met AstbestOS en gameOS :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hotzenwalder op 07-01-2011 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Tot dusver is dat onnodig gebleken, omdat er gewoon een normale gezonde discussie over en weer ging.
Ik vond jouw (troll?) reactie over nooit spellen kopen wel onnodig uitlokkend, waarop gelijk weer onnodig snerend werd gereageerd trouwens.

Als we gewoon netjes met elkaar omgaan kan dit toch gewoon in 1 topic. We zijn oud & wijs genoeg hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hotzenwalder schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:06:

Sorry hoor maar je gaat wel erg makkelijk om met andermans eigendom... 1,4 miljoen illegaal gedownloade super mario's vind ik geen kinderachtige hoeveelheid. Het maakt geen zak uit al had Nintendo een miljard exemplaren verkocht. Die 1,5 miljoen stuks zijn "gestolen" van een bedrijf dat hard heeft gewerkt aan het product met het oog het te verkopen.

Als jij 5 auto's hebt en er wordt er 1 gestolen dan ga je toch ook niet akkoord met het argument van de dief dat je er toch nog 4 anderen had staan en hij het wel voldoende vond?

Misschien moet jou baas je maar niet meer betalen want je hebt immers toch nog zat geld over op je rekening? Je hebt toch gewerkt voor je centen?

respectloos

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 10:50
Hotzenwalder schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:06:
Lees het interview met Geohot en fail0verflow, misschien verduidelijkt dat de zaak
http://www.bbc.co.uk/news/technology-12116051

[...]

Tuurlijk... alsof dat niet te verwachten was.

[afbeelding]

[...]

Moet er al een subtopic geopend worden omtrent hacking?

[edit]
Veelbelovende demo van fail0verflow. Uiteindelijk een dualboot met AstbestOS en gameOS :)
Mooi zo, geen probleem zolang je maar eigenaar bent van de IP's Mario en Pokemon... 8)7

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Eens. Piraterij is lang niet onschuldig als het lijkt. De dreamcast is ondergegaan door slechte marketing, maar dat je de cracked schijfjes zo kon downloaden, branden en spelen heeft ook zeker bijgedragen aan het feit dat Sega ervan overtuigd was dat er geen markt meer was voor Dreamcast games in het Westen (terwijl men in Japan nog een paar jaar langer games is blijven produceren). Met de Nintendo DS zien we ook al dat verschillende uitgevers niet langer games releasen in de Benelux omdat er simpelweg geen winst meer uit te halen is. En dan hebben we het niet over shovelware, maar over toptitels: Als je de nieuwst Phoenix Wright legaal wil spelen zal je deze vanuit het buitenland moeten importeren.
Op xbox live arcade en playstation network vind je enorm veel innovatieve games omdat men daar durft te experimenteren. Op een platform waar de meerderheid zijn/haar games copieert ipv koopt kom je dat amper tegen. PC gamers hoor je vaak klagen over het gebrek aan innovatie, maar de uitgevers durven niet anders: Alles wat niet een first person shooter is verkoopt niet voldoende om winst te maken. De grote consoles hebben dit probleem veel minder (op de 360 is illegaal copieren al langer mogelijk en daar zien we dat maar een klein percentage het doet, mede dankzij het enorm strenge beleid van Microsoft) en het zou leuk zijn als dit zo blijft.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
swopdark schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:47:
[...]

Als jij 5 auto's hebt en er wordt er 1 gestolen dan ga je toch ook niet akkoord met het argument van de dief dat je er toch nog 4 anderen had staan en hij het wel voldoende vond?
"I wouldnt't steal a car, but I would surely download it if I could"

Nog even en je stelt downloaden en piracy gelijk aan terrorisme. Respectloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boeboe schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 11:23:
Eens. Piraterij is lang niet onschuldig als het lijkt. De dreamcast is ondergegaan door slechte marketing, maar dat je de cracked schijfjes zo kon downloaden, branden en spelen heeft ook zeker bijgedragen aan het feit dat Sega ervan overtuigd was dat er geen markt meer was voor Dreamcast games in het Westen (terwijl men in Japan nog een paar jaar langer games is blijven produceren). Met de Nintendo DS zien we ook al dat verschillende uitgevers niet langer games releasen in de Benelux omdat er simpelweg geen winst meer uit te halen is. En dan hebben we het niet over shovelware, maar over toptitels: Als je de nieuwst Phoenix Wright legaal wil spelen zal je deze vanuit het buitenland moeten importeren.
De DS games worden niet langer gereleased in Europa omdat de PW games nooit goed verkochten hier. Sowieso is het gelul dat piraterij zorgt voor de ineenstorting van de DS markt. Op de DS verkopen goede games nog steeds veel exemplaren. Als we kijken naar verkoopaantallen dan is recentelijk Pokemon Black & White een goed voorbeeld in Japan. Daarnaast hebben titels als NSMB (24 miljoen), Brain Training (18 miljoen), Pokemon HeartGold & SoulSilver (11 miljoen) het extreem goed gedaan. Niet alleen voor DS-begrippen maar ook ivm PS3/Xbox360 het ENORM goed. Ondanks de zogeheten piraterij. Feiten die de moraalridders moeilijk te geloven vinden.

De Dreamcast was gewoon een boutconsole met een nog beroerdere marketing. Gek he? dat de console het zo slecht doet als je in veel landen de DC niet eens in de normale winkel kan kopen. En ik kan het weten, ik heb er een gekocht toen. Veel games met bugs en games waar je snel op uitgekeken raakt door de arcade-achtige gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

De DS games worden niet langer gereleased in Europa omdat de PW games nooit goed verkochten hier. Sowieso is het gelul dat piraterij zorgt voor de ineenstorting van de DS markt
Games zijn populair, maar verkopen slecht en het is gelul als de schuld (door capcom zelf trouwens, het was hun verklaring toen op ik op hun forum vroeg waarom de benelux overgeslagen werd) op piraterij gestoken wordt? Verkoopcijfers uit Japan zijn trouwens niet echt een goed argument om piraterij in de Benelux te minimaliseren ;)

De dreamcast een boutconsole....tja....daar ga ik zelfs niet over beginnen, ik weet alleen nu dat jij nooit een dreamcast gehad hebt. Het zal wel voor de lol zijn dat massas dreamcast games door de jaren heen ports kregen/krijgen naar zowat iedere andere console en fans nog altijd smeken voor bepaalde games te porten die nog altijd geen port gekregen hebben (Shenmue, waar blijf je?). Het zal wel een illusie geweest zijn dat ondanks de lagere rekenkracht de Dreamcast er veel scherpere beelden wist uit te persen dan de PS2.

[ Voor 24% gewijzigd door boe2 op 07-01-2011 11:50 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boeboe schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 11:46:
[...]

Games zijn populair, maar verkopen slecht en het is gelul als de schuld (door capcom zelf trouwens, het was hun verklaring toen op ik op hun forum vroeg waarom de benelux overgeslagen werd) op piraterij gestoken wordt? Verkoopcijfers uit Japan zijn trouwens niet echt een goed argument om piraterij in de Benelux te minimaliseren ;)

De dreamcast een boutconsole....tja....daar ga ik zelfs niet over beginnen, ik weet alleen nu dat jij nooit een dreamcast gehad hebt. Het zal wel voor de lol zijn dat massas dreamcast games door de jaren heen ports kregen/krijgen naar zowat iedere andere console en fans nog altijd smeken voor bepaalde games te porten die nog altijd geen port gekregen hebben (Shenmue, waar blijf je?). Het zal wel een illusie geweest zijn dat ondanks de lagere rekenkracht de Dreamcast er veel scherpere beelden wist uit te persen dan de PS2.
Die verkoopcijfers, op B&W na zijn allemaal wereldwijd dus zeker wel representatief. Zoek ook maar eens wekelijkse top10 lijsten op van Nederlandse verkoop en je zal zien dat die grotendeels bevolkt worden door Wii en DS games. Juist ja, de 'getroffen' consoles. :') Tuurlijk gaat Capcom piraterij de schuld geven.

En ja ik heb dus wel een Dreamcast. Er is groepje diehards die de games leuk vindt maar als je er objectief naar kijkt zijn er een paar goede vechtgames voor uit maar voor de rest zijn de 'toptitels' beschamend:
  • Sonic Adventure werd aangekondigd op als het antwoord van Sega op Mario 64. Naast het feit dat een groot deel van action stages bestaat uit de joystick naar voren duwen is de game buggy as hell, de camera vreselijk en waren de Adventure stages vreselijk saai. Daarnaast zaten er van die vervelende vis-levels in. WTF
  • Jet Set Radio had een enorm toffe stijl maar was repetief als wat.Bijna elk level speelde hetzelfde, alleen werd de zwaarte van de tegenstanders steeds meer met de komst van het leger en de yakuza.
  • Crazy Taxi is leuk....voor 5 minuten, een probleem dat veel DC games hadden gezien hun roots als arcadegames.
  • Shemnue was overpriced en te langdradig. Als het echt een goede game was dan had de Xboxversie wel beter verkocht gezien de installed base.
De Dc was wel goed op gebied van vechtgames maar als console heb je een totaalplaatje aan games nodig en wat dat betreft schoot de DC tekort. DC games op PSN zijn wel grappig voor die lage prijzen maar voor fullprice consoletitels waren en zijn de meeste games het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-05 06:33
[...]

[...]

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=282455
Zoals iemand anders erg mooi op een andere forum zei: "And yes, I'm gonna reach the moon in my hot air balloon".

Sony kan niet heel veel meer doen. En de reactie van Sony kennende zal dit alleen leiden tot meer functies die eruit gesloopt worden. Maar ik denk zelf dat ze ervoor gaan zorgen dat komende firmware updates alleen nog via PSN geïnstalleerd kunnen worden en het hele USB gebeuren eruit gesloopt gaat worden en het alleen gaat doen als de GameOS aanstaat.
Enerzijds kan je dan niet zo makkelijk aan de pup files komen om die aan te passen, en anderzijds kan de PS3 niet via USB meer updaten waardoor dat ook lastiger wordt. Niet dat de hackers daar niet omheen zullen kunnen komen.
Pierz schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:06:
Gaat het nog steeds over de hacks? Maak een apart topic ofzo... :O
Misschien ook een aparte topic voor zeurpieten? De hack valt ook onder PS3 ervaringen. Leer ermee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Ik ben zelf van mening dat wanneer een console enorm veel last heeft van piracy dat het de schuld van de console zelf is. Ten eerste omdat de beveiliging niet toereikend is (dat kan ook niet eeuwig toereikend blijven). Het tweede is dat de games hun geld waard moeten zijn en dat kon ik van de DreamCast en dat kan ik van de DS niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:35

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Wat een scheef verhaal... wat je zelf aangeeft die beveiliging is nooit toereikend want alles is te hacken.

Ten tweede als games hun geld niet waard zijn dan hoef je ze ook niet te spelen... en anders kun je gewoon wachten tot ze in de budgetbak liggen (en dat gaat soms verbazend snel).

Het feit dat iets slecht is betekend nog neit dat je het illegaal mag gebruiken. Als je een game zijn geld niet waard vindt dan speel je gewoon niet, klaar. Niemand verplicht je om slechte games te kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 07-01-2011 12:52 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hotzenwalder schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 11:26:
"I wouldnt't steal a car, but I would surely download it if I could"

Nog even en je stelt downloaden en piracy gelijk aan terrorisme. Respectloos!
Dit is precies wat veel hackers doen, ze nemen een stelling en verdraaien die naar hun eigen waarheid... Jij kan mij niet repectloos noemen over iets wat ik niet doe maar wat jij aanneemt dat ik zou gaan doen.

Ik stel het downloaden van games en het spelen ervan zonder ervoor te betalen gelijk aan stelen. En dat is niks dan waarheid. en vind ik bovendien respectloos.

Inmiddels liggen vele zeer goede titels voor habbekratsen op de virutel planken bij diverse aanbieders en is de moeite van een gehackte consoel hebben het niet meer waard.

Straks gaat Sony ban rondes doen, steeds met updates komen die weer gehacked moeten worden, online verificatie van online games middels codes, gratis DLC door toevoegen van codes. etc allemaal ontmoedigingskanalen die ervoor zorgen dat het het niet meer waard is.

Mensen als Hotzenwalder (die hier openlijk aangeeft te piraten en zou dus een ban moeten krijgen) hebben geen benul van waarde van games. Ik lees veel berichten van mensen die veel kopieerden maar door het kopen van games juist veel meer waarde in de games zien doordat ze er niet 100 hebben liggen maar een paar games hebben gekocht en intensief spelen/genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:07
swopdark schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:52:
[...]
Mensen als Hotzenwalder (die hier openlijk aangeeft te piraten en zou dus een ban moeten krijgen) hebben geen benul van waarde van games. Ik lees veel berichten van mensen die veel kopieerden maar door het kopen van games juist veel meer waarde in de games zien doordat ze er niet 100 hebben liggen maar een paar games hebben gekocht en intensief spelen/genieten.
Als je er 100 hebt liggen, en je speelt er 1 van omdat je die zo gaaf vind, heb je evenveel plezier dan als je er ''slechts'' een paar hebt liggen en er ook maar 1 heel veel van speelt. Het originele doosje en schijfje geeft je dan geen extra gameplezier ofzo... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Jorn1986 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:00:
[...]

Als je er 100 hebt liggen, en je speelt er 1 van omdat je die zo gaaf vind, heb je evenveel plezier dan als je er ''slechts'' een paar hebt liggen en er ook maar 1 heel veel van speelt. Het originele doosje en schijfje geeft je dan geen extra gameplezier ofzo... |:(
Jij snapt z'n strekking niet. Als je ergens voor betaalt geeft dat veel meer voldoening dan wanneer je het allemaal gratis kan spelen. Doorgaans spelen mensen die spellen kopen hun spellen veel uitgebreider dan mensen die downloaden.

Overigens hoop ik dat Sony hard gaat optreden tegen het illegale circuit. nieuws: Sony wil gat in beveiliging PS3 dichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Als je iedereen op Tweakers die iets doet met zijn spullen wat niet mag een ban moet geven wordt het wel erg stil hier. Ga je soms ook het hele 'Newsserver en Binaries' topic sluiten of geloof je daadwerkelijk dat al die mensen een payserver hebben voor het volgen van discussiegroepjes over recepten en enge ziektes? Mensen bannen omdat ze iets doen wat niet mag. Wat is het volgende... mensen bannen omdat hun mening niet strookt met de jouwe?

Sony kan het gat wel willen dichten, maar dat zal dan voornamelijk op het PSN gebied zijn, want je kunt mensen niet dwingen hun PS3 online te zetten en te updaten. De tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Hotzenwalder schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:38:
Als je iedereen op Tweakers die iets doet met zijn spullen wat niet mag een ban moet geven wordt het wel erg stil hier. Ga je soms ook het hele 'Newsserver en Binaries' topic sluiten of geloof je daadwerkelijk dat al die mensen een payserver hebben voor het volgen van discussiegroepjes over recepten en enge ziektes? Mensen bannen omdat ze iets doen wat niet mag. Wat is het volgende... mensen bannen omdat hun mening niet strookt met de jouwe?
Games/software waarvoor je moet betalen illegaal downloaden is itt films/muziek downloaden wel illegaal en strafbaar. Het gaat dus niet eens om een mening.

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dangerpaki schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:20:
[...]
Misschien ook een aparte topic voor zeurpieten? De hack valt ook onder PS3 ervaringen. Leer ermee leven.
Als alles mbt de PlayStation3 in dit topic zou mogen, waarom zijn er dan wél aparte topics voor o.a. PlayStation Move, PlayStation Plus, Defecten, Trophy's, PS3 als Media?

Door dit onnozele gezever met bijbehorende wellus-niettus-discussies zie je hier veel minder "regulars" dan normaal. Moeten zij wijken omdat anderen die hier niet tot vrijwel nooit zijn het topic denken te kunnen runnen? Het onderwerp trekt wel ander volk aan, misschien moet dat volk gewoon naar een apart topic. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

LuPo schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:12:
[...]

Jij snapt z'n strekking niet. Als je ergens voor betaalt geeft dat veel meer voldoening dan wanneer je het allemaal gratis kan spelen. Doorgaans spelen mensen die spellen kopen hun spellen veel uitgebreider dan mensen die downloaden.
En dat is het. Als je een stapel gekopieerde games hebt liggen, speel je er misschien een paar. Die paar speel je dan ook waarschijnlijk maar eventjes.

Als je een spel koopt, dan ga je het vaker spelen en wil je het ook uitspelen. Je hebt dus veel meer plezier aan zo'n game. (Budgetgames van 10 euro daar gelaten)

@ SToRM666

De goede moeten leiden onder de slechte. Natuurlijk zullen de voorstanders van de hack hier anders over denken.

[ Voor 8% gewijzigd door Dj-sannieboy op 07-01-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een van de grootste nadelen van hacken en illegale kopieën vind ik wel dat het niet alleen de bedrijven, maar ook de 'onschuldige' gewone consument raakt. Doordat GeoHot met het OtherOS begon te hacken raakte de gewone gebruiker deze functie kwijt en doordat er nu veel via USB gehackt wordt verliezen we straks waarschijnlijk nog meer functies. Het updaten via USB vind ik bijvoorbeeld wel erg handig en ik hoop maar dat dit behouden gaat blijven.
Hetzelfde met films. Ik kan nu bij elke film die ik legaal koop 5 minuten naar waarschuwingen zitten kijken dat ik geen illegale downloads mag doen, terwijl degene die illegaal download dit er gewoon doodleuk uitknipt.

[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 07-01-2011 14:17 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hotzenwalder schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:38:
Wat is het volgende... mensen bannen omdat hun mening niet strookt met de jouwe?
Je kan het niet laten he? Aannames doen...
Sony kan het gat wel willen dichten, maar dat zal dan voornamelijk op het PSN gebied zijn, want je kunt mensen niet dwingen hun PS3 online te zetten en te updaten. De tijd zal het leren.
Voor de xbox 360 houd het risico niet meer op Live te kunnen het piraten ook behoorlijk in bedwang. Het PSN is groot genoeg geworden om het een fundamenteel onderdeel te maken van de PS3 ervaring en het gebrek er aan zal veel mensen doen besluiten maar gewoon weg te blijven van de risico's

De oude games en wellicht de games van de komende periode (killzone 3, Infamous 2, DC universe bijv) zullen allemaal vallen onder de nieuwe hack. Het zal me echter niks verbazen als Sony de release van Killzone 3 naar achteren duwt om het weer een maand langer uit de handen van piraten te houden, vervelend maar volledig begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Hier verdere over discussieren zal alleen maar tot meer muggeziften leiden en het topic vervreemden van waar het om zou moeten draaien... PS3 ervaringen (incl. hacken).

3.55 is nu ook kwetsbaar
http://psgroove.com/conte...55-Firmware-Runs-Homebrew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
cool ik heb ff die video geëmbed :)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=UkLSXsCKDkg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:26
swopdark schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:52:
[...]
<>Mensen als Hotzenwalder (die hier openlijk aangeeft te piraten en zou dus een ban moeten krijgen) <>
swopdark schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 14:20:
[...]
Je kan het niet laten he? Aannames doen...
[...]
Volgens mij gaat ie gewoon door op jouw ingezette toon van reacties? No flame intended.

Ik vind de discussie in ieder geval interessant en volg de ontwikkelingen. Koop ik een PS3 als ik XBMC kan draaien en wat games kan spelen zonder die meteen te hoeven kopen? Ja.

Er ligt nu een PS2 met softmod in de kast met een aantal gekochte games en nog veel meer 'back-ups'. Speel ik die nog, nee.
Ik vind daarom de uitgave van geld nu niet gerechtvaardigd. Sony verdient wellicht straks wel iets aan me i.p.v. nu niet... een apparaat dat zowel BR speler als XBMC MC als game-console voor die enkele platform of race game is die ik speel, ja dan wordt 't zeker zijn geld waard voor mij.

Shoot me. Ik ben niet heilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

en wat games kan spelen zonder die meteen te hoeven kopen? Ja.
Dat is dus een "argument" dat ik helemaal niet begrijp. Er zijn nog nooit zoveel demo's en trials ter beschikking gesteld die zo gemakkelijk te downloaden zijn als nu op de twee grote consoles. "Maar ik wil het spel proberen voor ik het koop" is GEEN excuus om een spel te pirateren. De demos zijn er voor een reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
Boeboe schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:51:
[...]

Dat is dus een "argument" dat ik helemaal niet begrijp. Er zijn nog nooit zoveel demo's en trials ter beschikking gesteld die zo gemakkelijk te downloaden zijn als nu op de twee grote consoles. "Maar ik wil het spel proberen voor ik het koop" is GEEN excuus om een spel te pirateren. De demos zijn er voor een reden.
Er komen idd veel demo's uit, maar vergeet niet dat er voor veel games echt geen demo's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:57

DjVe

Hatsaflats!

Boeboe schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:51:
[...]

Ik vindt dat echt vies tegenvallen. Een hoop games kan je niet proberen en ben je afhankelijk van reviews. Ik koop al mijn games origineel, maar heb in het verleden ook wel games van internet geplukt om het te proberen hoor (PC).

Als je een playstation+ account hebt, kan je vaak games gewoon een uur proberen. Dat moeten ze bij meer games gaan doen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
Jordy van e schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:02:
[...]

Ik vindt dat echt vies tegenvallen. Een hoop games kan je niet proberen en ben je afhankelijk van reviews. Ik koop al mijn games origineel, maar heb in het verleden ook wel games van internet geplukt om het te proberen hoor (PC).

Als je een playstation+ account hebt, kan je vaak games gewoon een uur proberen. Dat moeten ze bij meer games gaan doen! ;)
Playstation plus vind ik toch zo'n enorm slechte service. Sony had hier veel meer van kunnen maken. Je mag maar een game per maand een uur uitproberen en er zitten veel te veel mini's etc.. tussen. Dat soort games zijn leuk op de psp maar dat soort rommel hoef ik niet op de ps3. Dan heb je nog wat thema's en dergelijke (die exclusief zijn leuk voor mensen die ze best los willen kopen -.-) en nog wat avatars. Ohja en nog korting op dlc (veel te vaak van Sony games naar mijn idee) waardoor je vaak weer games moet kopen als je de dlc wilt gebruiken.

Tegenwoordig krijg je wel 15 maanden i.p.v. 12 maanden voor 50 euro, maargoed het weet me allemaal nog niet echt te boeien.

[ Voor 5% gewijzigd door SL65 op 07-01-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

SL65 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:13:
[...]

Playstation plus vind ik toch zo'n enorm slechte service. Sony had hier veel meer van kunnen maken. Je mag maar een game per maand een uur uitproberen en er zitten veel te veel mini's etc.. tussen. Dat soort games zijn leuk op de psp maar dat soort rommel hoef ik niet op de ps3. Dan heb je nog wat thema's en dergelijke (die exclusief zijn leuk voor mensen die ze best los willen kopen -.-) en nog wat avatars. Ohja en nog korting op dlc (veel te vaak van Sony games naar mijn idee) waardoor je vaak weer games moet kopen als je de dlc wilt gebruiken.

Tegenwoordig krijg je wel 15 maanden i.p.v. 12 maanden voor 50 euro, maargoed het weet me allemaal nog niet echt te boeien.
Je vergeet de PSN game die je krijgt en PS1 Classic. Daarnaast komt er regelmatig ook DLC gratis beschikbaar, zoals laatst alle FallOut 3 DLC.

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:32
Seraphus-Y schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:03:
[...]

Je vergeet de PSN game die je krijgt en PS1 Classic. Daarnaast komt er regelmatig ook DLC gratis beschikbaar, zoals laatst alle FallOut 3 DLC.
Plus het automatisch downloaden en installeren van Content/updates.
Ikzelf ben erg tevreden met mijn Plus subscription. De games die ik ervoor heb gekregen zijn het al meer dan waard!

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Voor mensen die nog weinig PSN-titels in hun bezit hebben is PS+ een leuke toevoeging. Echter als je al heel veel PSN-titels hebt dan is de meerwaarde minder. Met name omdat je niet zelf mag kiezen uit de games.

Voor mij is het een erg leuke toevoeging omdat ik eigenlijk nog géén PSN-titels had. Ik zal in juli eens een lijstje maken met de content die ik in één jaar gratis heb gekregen en wat het kost. Ik ben zelf wel benieuwd naar de totale waarde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Zo is de game van deze maand Shatter. Helaas heb ik deze al eerder zelf gekocht.
Chaoss schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:51:
Wat een scheef verhaal... wat je zelf aangeeft die beveiliging is nooit toereikend want alles is te hacken.

Ten tweede als games hun geld niet waard zijn dan hoef je ze ook niet te spelen... en anders kun je gewoon wachten tot ze in de budgetbak liggen (en dat gaat soms verbazend snel).

Het feit dat iets slecht is betekend nog neit dat je het illegaal mag gebruiken. Als je een game zijn geld niet waard vindt dan speel je gewoon niet, klaar. Niemand verplicht je om slechte games te kopen.
Als je een console maakt moet je er rekening mee houden dat hij te hacken is. Daarom vind ik het niet verstandig om een console een levensduur van 10 jaar mee te geven (vooraf!). Voor de gebruikers is dit wel handig natuurlijk.

Met mijn argument m.b.t slechte games doel ik er meer op dat als er op een console/handheld alleen maar half goede games op uitkomen en niet regelmatig een goede topper ben je sneller geneigd om de console te hacken/cracken of iets dergelijks omdat de games niet het geld waard zijn maar toch wil je games op die console spelen.

En nee, niemand verplicht me om slechte games te kopen, maar als ik een console koop waar ooit 2 toppers op zijn uit gekomen en de rest zijn half gebakken games dan zou ik er toch eens over nadenken om die half gebakken games via een alternatieve methode te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
AvanCade schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:43:
Zo is de game van deze maand Shatter. Helaas heb ik deze al eerder zelf gekocht.
[...]
Als je een console maakt moet je er rekening mee houden dat hij te hacken is. Daarom vind ik het niet verstandig om een console een levensduur van 10 jaar mee te geven (vooraf!). Voor de gebruikers is dit wel handig natuurlijk.

Met mijn argument m.b.t slechte games doel ik er meer op dat als er op een console/handheld alleen maar half goede games op uitkomen en niet regelmatig een goede topper ben je sneller geneigd om de console te hacken/cracken of iets dergelijks omdat de games niet het geld waard zijn maar toch wil je games op die console spelen.

En nee, niemand verplicht me om slechte games te kopen, maar als ik een console koop waar ooit 2 toppers op zijn uit gekomen en de rest zijn half gebakken games dan zou ik er toch eens over nadenken om die half gebakken games via een alternatieve methode te spelen.
Ik wilde reageren maar bedenk me dat ik heel deze discussie onzin vind.
Piracy = lame, sommige mensen accepteren dat ze lame zijn anderen gaan met de vinger wijzen.
Discussie gesloten lijkt me.

Genoeg over DS, Dreamcast en andere consoles, ook genoeg over piracy in het algemeen. De PS3 gaat het hier over en specifiek de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Verder in Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 53 met een verse topicstart.

En zoals in deze reactie te lezen is, is discussie over de hack niet meer toegestaan in het ervaringentopic.

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste

Dit topic is gesloten.