Tsja, is sony echt zo "de mist ingegaan"?De ps3 is nog altijd de enige van de 3 waarop je geen gekopieerde games kan spelen. Wat dat betreft zou ik eerder zeggen dat ze het bij de psp verkeerd hebben aangepakt...
Ik denk dat je 4 maanden achter loopt.-RazieL- schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:02:
Tsja, is sony echt zo "de mist ingegaan"?De ps3 is nog altijd de enige van de 3 waarop je geen gekopieerde games kan spelen. Wat dat betreft zou ik eerder zeggen dat ze het bij de psp verkeerd hebben aangepakt...
Om mijzelf te quoten:
Roamor schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 20:56:
Het begint een beetje vervelend te worden; maar ook de regiovrije dagen van de PS3 lijken voorbij.... Met firmwareversie 3.50 kan men dit weer inschakelen.
Dus sinds de launch:
- Other OS verwijderd
- BC verwijderd
- Minder USB poorten
- Cardreader weg
- Regionale beperkingen weer terug...
Gaat lekker Sony.
[ Voor 27% gewijzigd door Roamor op 30-12-2010 16:13 ]
Alleen functionaliteiten eruit? Ik weet niet hoe lang je een PS3 hebt maar er is de laatste jaren ook heel veel bijgekomen. O.a.Roamor schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:11:
[...]
Ik denk dat je 4 maanden achter loopt.Het kopieren van games is niet goed te praten, maar is het wel vreemd dat Sony sinds de introductie van de PS3 alleen maar functionaliteiten eruit heeft gehaald. Als een gedeelte hiervan dmv een hack kan worden teruggezet, zal dit idd hackers trekken.
Om mijzelf te quoten:
[...]
- DLNA
- Vidzone, Mubi en andere videodiensten
- Trophies
- Divx en andere videoformaten
- Bewegende achtergronden
- Rumble in de DS3. Mijn 60GB had nog een sixaxis.
Bij de Slim is HDMI-CEC en HD-Audio toegevoegd.
Ik kwam van een 60GB met BC en heb inmiddels een Slim. Enige dat ik misschien ga missen en is een cardreader, maar dat werkt ook via USB.
Wat voor regionale beperkingen heb je het over?
PSN: Shiver23
http://www.ps3news.com/Pl...ps3-games-using-sdk-3-50/Shiver23 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:40:
[...]
Wat voor regionale beperkingen heb je het over?
Voor de duidelijkheid, het kán dus, maar of het zal gebeuren is een 2e. Hopelijk niet, want dan kunnen we onze spellen niet zomaar meer van ebay etc plukken....
[ Voor 11% gewijzigd door Roamor op 30-12-2010 16:45 ]
Even misschien wat orde proberen te scheppen hier. Ik probeer het maar nog een keer, want blijkbaar leest het overgrote gedeelte van de mensen hier niet maar reageert er maar op los over piraterij enzo. Want ja, je klnkt wel erg intellectueel als je kan vertellen waarom dat niet goed is enzo...
MAAR...
Deze heren hebben alleen de masterkey achterhaald. Direct voor piraterij betekent dit nul komma nul. Het enige wat je hiermee kan doen is je eigen gemaakte software of games signen zodat je eigen gemaakte applicaties op de PS3 kan draaien zonder dat je die hoeft om te bouwen. Voor de leken: in andere woorden, als jij zelf software maakt en signt dan denkt de PS3 dat het gewoon software van Sony is wat gedraaid mag worden. Op geen enkele manier is dit dus direct verbonden met piraterij van games of iets.
Ik vind dat een aantal mensen ondertussen in dit topic wat volwassener mag worden, en niet elke keer weer zonder enig bewijs weer het verhaal komt dat homebrew maar een drogreden is en dat het om piraterij gaat. Mensen die gekopieerde games willen hebben namelijk allang een Xbox360. Daar kan het namelijk al jaren.
Goed de PS3 ligt nu open voor homebrew. Zonder dat je custom firmwares nodig hebt. In principe niet eens een modificatie nodig in de firmware zoals dat bij een iphone nodig is om te jailbreaken. Want je zorgt er alleen voor dat jou geschreven code gezien wordt als toegestane code. Ik hoop dus van harte dat snel een cydia achtige store komt voor op de PS3 die vol staat met homebrew die gebruikt kan worden en de volledige capaciteiten van de PS3 openlegt. Meer is er niet aan de hand, en mijns inziens is een aparte topic (voorlopig) dan ook helemaal niet nodig. Als de mensen die hier geen verstand van hebben nou gewoon de mond houden en niet onzin uitkramen, dan zal dit topic heus niet vervuild worden en zullen 90% van de welles-nietes discussies vervallen. Valt me namelijk op dat de meeste mensen die hier welles/nietes schreeuwen niet eens weten wat er nu precies aan de hand is.
MAAR...
Deze heren hebben alleen de masterkey achterhaald. Direct voor piraterij betekent dit nul komma nul. Het enige wat je hiermee kan doen is je eigen gemaakte software of games signen zodat je eigen gemaakte applicaties op de PS3 kan draaien zonder dat je die hoeft om te bouwen. Voor de leken: in andere woorden, als jij zelf software maakt en signt dan denkt de PS3 dat het gewoon software van Sony is wat gedraaid mag worden. Op geen enkele manier is dit dus direct verbonden met piraterij van games of iets.
Ik vind dat een aantal mensen ondertussen in dit topic wat volwassener mag worden, en niet elke keer weer zonder enig bewijs weer het verhaal komt dat homebrew maar een drogreden is en dat het om piraterij gaat. Mensen die gekopieerde games willen hebben namelijk allang een Xbox360. Daar kan het namelijk al jaren.
Goed de PS3 ligt nu open voor homebrew. Zonder dat je custom firmwares nodig hebt. In principe niet eens een modificatie nodig in de firmware zoals dat bij een iphone nodig is om te jailbreaken. Want je zorgt er alleen voor dat jou geschreven code gezien wordt als toegestane code. Ik hoop dus van harte dat snel een cydia achtige store komt voor op de PS3 die vol staat met homebrew die gebruikt kan worden en de volledige capaciteiten van de PS3 openlegt. Meer is er niet aan de hand, en mijns inziens is een aparte topic (voorlopig) dan ook helemaal niet nodig. Als de mensen die hier geen verstand van hebben nou gewoon de mond houden en niet onzin uitkramen, dan zal dit topic heus niet vervuild worden en zullen 90% van de welles-nietes discussies vervallen. Valt me namelijk op dat de meeste mensen die hier welles/nietes schreeuwen niet eens weten wat er nu precies aan de hand is.
[ Voor 30% gewijzigd door dangerpaki op 30-12-2010 16:59 ]
Snap echt niet dat mensen hier zo tegen zijn. Deze hackers zorgen enkel voor meer functie's die sony ons onthoudt of ontnomen heeft... Dit team heeft als enige bedoeling om het systeem open te gooien voor iedereen! Zij hebben echt niet de bedoeling om gekopieeërde games te laten spelen, daar zijn andere mensen mee bezig die de echte criminelen zijn. Namelijk het PSjailbreak team en alle andere varianten die proberen een hoop geld uit pirecy te halen. De eerste PSjailbreak dongles kosten 150 dollar, echt absurd... En dat er dan nog mensen dat kopen. Dat zijn diegene die met illegale dingen bezig zijn.
Dit team is het PSgroove team die alles gratis naar buiten hebben gebracht met de bedoeling homebrow te kunnen maken, niet om gekopieerde games te spelen...
En het is echt belachelijk dat mensen zeggen dat ze hier al 4 jaar aan werken, deze hackers zijn pas begonnen als de otherOS functie is verdwenen. En hebben enkel de motivatie om homebrow en otherOS op alle consoles mogelijk te maken... Dat er onrechtstreeks nu mensen kunnen beginnen werken aan een game loader is nu eenmaal niet uit te sluiten. Deze mensen zijn criminelen omdat ze hun met illegale praktijken bezig houden, maar het psgroove team is hier altijd al tegengeweest.
Trouwens ook Sony hun eigen fout! Dit was er nooit niet geweest had sony wat meer functies ingebouwd door te luisteren naar de noden van de gebruikers ...
En ik denk ook niet dat het zo erg is, mensen die nu eenmaal gekopieerde games willen spelen doen dat. En hadden geen ps3 daarvoor was er de Xbox en pc. Vooral het "kakken" op mensen die illegaal games spelen vind ik ongelovelijk dom. Laat de mensen doen als ze dat willen, want het is al veel gebleken uit onderzoeken dat deze mensen echt heel weinig schade aanrichten. Deze mensen kunnen games niet betalen en zouden indien het niet mogelijk was ook geen games kopen... En online gekopieerde games spelen zal sowieso nooit gaan, net zoals met de psp zal sony elke keer weer een nieuwe fw uitbrengen die nodig is om aan te melden op psn. Maar hier gaat het eigelijk helemaal niet om
Dit team is het PSgroove team die alles gratis naar buiten hebben gebracht met de bedoeling homebrow te kunnen maken, niet om gekopieerde games te spelen...
En het is echt belachelijk dat mensen zeggen dat ze hier al 4 jaar aan werken, deze hackers zijn pas begonnen als de otherOS functie is verdwenen. En hebben enkel de motivatie om homebrow en otherOS op alle consoles mogelijk te maken... Dat er onrechtstreeks nu mensen kunnen beginnen werken aan een game loader is nu eenmaal niet uit te sluiten. Deze mensen zijn criminelen omdat ze hun met illegale praktijken bezig houden, maar het psgroove team is hier altijd al tegengeweest.
Trouwens ook Sony hun eigen fout! Dit was er nooit niet geweest had sony wat meer functies ingebouwd door te luisteren naar de noden van de gebruikers ...
En ik denk ook niet dat het zo erg is, mensen die nu eenmaal gekopieerde games willen spelen doen dat. En hadden geen ps3 daarvoor was er de Xbox en pc. Vooral het "kakken" op mensen die illegaal games spelen vind ik ongelovelijk dom. Laat de mensen doen als ze dat willen, want het is al veel gebleken uit onderzoeken dat deze mensen echt heel weinig schade aanrichten. Deze mensen kunnen games niet betalen en zouden indien het niet mogelijk was ook geen games kopen... En online gekopieerde games spelen zal sowieso nooit gaan, net zoals met de psp zal sony elke keer weer een nieuwe fw uitbrengen die nodig is om aan te melden op psn. Maar hier gaat het eigelijk helemaal niet om
Waarom zijn jullie happy met het hebben van homebrew software op consoles?
Een console begint zo meer en meer op een computer te lijken... maar is het niet net de bedoeling om te differentiëren van een computer? Dit in de zin van het platform zo closed mogelijk houden.
Kunnen diegene die homebrew wensen niet eenvoudigweg een computer op hun TV aansluiten en tadaa!
Of welke apps zouden mss handig zijn op een PS3 die niet mogelijk zijn op een PC?
Een console begint zo meer en meer op een computer te lijken... maar is het niet net de bedoeling om te differentiëren van een computer? Dit in de zin van het platform zo closed mogelijk houden.
Kunnen diegene die homebrew wensen niet eenvoudigweg een computer op hun TV aansluiten en tadaa!
Of welke apps zouden mss handig zijn op een PS3 die niet mogelijk zijn op een PC?
Heeft Sony de OtherOS functie niet verwijderd vanwege de veiligheid? Iedereen zegt nu dat Sony allerlei functies heeft weggelaten, maar dat valt volgens mij best mee. Zoals al aangegeven zijn er een hoop functies bijgekomen in de tussentijd en is het logisch dat Sony de PS3 beschermt tegen het hacken. Waarom kunnen de mensen die zo graag homebrew willen draaien niet zelf een console of apparaat bouwen?
Sony brengt een console uit met bepaalde functies en dan is er een groep die de spellen graag (illegaal) wilt kunnen downloaden en spelen (zonder te betalen) en dat er allerlei andere applicaties op gedraait kunnen worden.
Sony heeft een OtherOS functie ingebouwd, maar men wilde hier o.a. misbruik van maken en daarom heeft Sony besloten dit eruit te halen. Opzich vrij logisch. Uiteraard lullig voor degene die Linux op de PS3 gebruikte, maar zeg nu eerlijk dat zijn er over het algemeen vrij weinig.
Sony brengt een console uit met bepaalde functies en dan is er een groep die de spellen graag (illegaal) wilt kunnen downloaden en spelen (zonder te betalen) en dat er allerlei andere applicaties op gedraait kunnen worden.
Sony heeft een OtherOS functie ingebouwd, maar men wilde hier o.a. misbruik van maken en daarom heeft Sony besloten dit eruit te halen. Opzich vrij logisch. Uiteraard lullig voor degene die Linux op de PS3 gebruikte, maar zeg nu eerlijk dat zijn er over het algemeen vrij weinig.
Wth, dit topic leest echt niet prettig zo...
Herhaling van half jaar geleden

[ Voor 29% gewijzigd door KngfCnns op 30-12-2010 18:53 ]
ik moet eerlijk zeggen dat ik die hackers steun. Hopelijk komt er straks een normale browser die goed met alle sites overweg kan dan de flink verouderde van sony zelf. Elke keer als er een update is hoop ik er weer op maar elke keer niets. Na weetikveel updates verder te zijn is er nog weinig nieuws. Jah mubi en vidzone maar dat is zo.n beetje het enige... Dus kom maar op met de zelfgemaakte apps.
Signature
Ik snap al dat gezeur over "Nee ze mogen de PS3 niet kraken want dalijk gaat Mother Sony minder centjes verdienen :'(". Sony heeft een strategie ontwikkeld bij het lanceren van de PS3 om veel meer open te zijn en zo meer dan een spelcomputer te willen zijn, en terecht is dit beloond met het niet actief zoeken naar hacks om homebrew op te kunnen draaien. Als Sony hier ineens op terug komt en het systeem steeds dichter maakt en moedwillig functionaliteiten eruit sloopt en niet de door de gebruikers veel gevraagde functies implementeert (verbeterde browser, MKV support en cross game chat bijvoorbeeld) is het ook terecht dat hackers wel op zoek gaan naar mogelijkheden om het systeem open te breken.
Dat de meeste het potentieel niet zien, wil niet zeggen dat homebrew maar heel beperkt wordt toegepast. Kijk naar de originele Xbox met XBMC. Als de Xbox HDMI had en HD ondersteuning was dat apparaat nog steeds een hele goede mediaplayer.
Ik juich het dus van harte toe met 1 grote mits en dat is dat het zeer moeilijk moet blijven om te cheaten en er anders hard tegen op wordt getreden d.m.v. MAC adres ban.
Dat de meeste het potentieel niet zien, wil niet zeggen dat homebrew maar heel beperkt wordt toegepast. Kijk naar de originele Xbox met XBMC. Als de Xbox HDMI had en HD ondersteuning was dat apparaat nog steeds een hele goede mediaplayer.
Ik juich het dus van harte toe met 1 grote mits en dat is dat het zeer moeilijk moet blijven om te cheaten en er anders hard tegen op wordt getreden d.m.v. MAC adres ban.
Zolang Sony verlies draait op een console zullen ze niet blij zijn met een hack (sowieso niet). Maar als ze winst maken op een console dan is het lang leve de lol en laat maar hacken.
Hacken = Console verkoop
Hacken = Ban
Ban = Nieuwe console aankoop
Zo weet Microsoft haar Xbox verkopen al een geruime tijd stelselmatig hoog te houden.
Hacken = Console verkoop
Hacken = Ban
Zo weet Microsoft haar Xbox verkopen al een geruime tijd stelselmatig hoog te houden.
Waarom zou ik m'n computer op een TV aansluiten als hetzelfde ook kan met een reeds aangesloten PS3? Ik wil zeker niet een volledige werkcomputer maken van m'n PS3, maar dat apparaat heeft erg mooie hardware gericht op MediaCenter gebeuren. Daar zou ik het effectiever voor willen gebruiken.Asgaro schreef op donderdag 30 december 2010 @ 17:35:
Waarom zijn jullie happy met het hebben van homebrew software op consoles?
OtherOS was al verwijderd voordat de PS3 gehacked was. Dus dit was puur onzin van Sony.Dj-sannieboy schreef op donderdag 30 december 2010 @ 17:42:
Heeft Sony de OtherOS functie niet verwijderd vanwege de veiligheid? Iedereen zegt nu dat Sony allerlei functies heeft weggelaten, maar dat valt volgens mij best mee. Zoals al aangegeven zijn er een hoop functies bijgekomen in de tussentijd en is het logisch dat Sony de PS3 beschermt tegen het hacken. Waarom kunnen de mensen die zo graag homebrew willen draaien niet zelf een console of apparaat bouwen?
MS heeft lange tijd (zelfs nu geloof ik???) verlies gemaakt op de XBOX360 verkopen. En spellen werden daar gepirate en dus minder verkocht. En toch maakt MS winst... Waarom zou dat bij Sony niet zo zijn?AvanCade schreef op donderdag 30 december 2010 @ 20:34:
Zolang Sony verlies draait op een console zullen ze niet blij zijn met een hack (sowieso niet). Maar als ze winst maken op een console dan is het lang leve de lol en laat maar hacken.
Hacken = Console verkoop
Hacken = Ban
Zover ik weet maakt MS winst met Live Subscriptie e.d.
Sony maakt sinds de 160 gig en 320 gig hdd slim versies pas winst op de Console maar hebben nog steeds moeite winst te maken op het PSN gezien een Psn Subscriptie nog helaas zwaar ondermaats is.
Sony maakt sinds de 160 gig en 320 gig hdd slim versies pas winst op de Console maar hebben nog steeds moeite winst te maken op het PSN gezien een Psn Subscriptie nog helaas zwaar ondermaats is.
Voor wie nieuwjaarsdag zijn bed uitkomt, de 160gb ps3 voor 222 bij de mediamarkt 
(Alleen Roermond)
(Alleen Roermond)
[ Voor 10% gewijzigd door niels88 op 30-12-2010 23:16 ]
Volgens dit artikel niet: nieuws: Eerste PS3-model verliest Linux-mogelijkheid na firmware-updateOtherOS was al verwijderd voordat de PS3 gehacked was. Dus dit was puur onzin van Sony.
Is dit een algemene aanbieding? Iedere Mediamarkt heeft normaal zijn eigen aanbiedingen.niels88 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:29:
Voor wie nieuwjaarsdag zijn bed uitkomt, de 160gb ps3 voor 222 bij de mediamarkt
[ Voor 3% gewijzigd door SR8 op 30-12-2010 22:59 ]
OtherOS was al uit de PS slim gehaald voordat dat gebeurde. De firmware update kwam veel later. En zoals nu het vermoeden bevestigd wordt, er is geen enkele technische reden om Linux support uit de Slim te laten, de hardware is hetzelfde en kan hetzelfde. Het zou de Slim verkopen alleen maar beter doen als daar ook OtherOs in had gezeten en het zou ze qua firmware versies ook schelen als alle PS3 consoles gewoon OtherOS support hadden. Maar dat heeft Sony allemaal niet gedaan. Ra..ra waarom niet. Daaruit blijkt dat Sony allang van plan was om de OtherOS eruit te slopen ook uit de reeds verkochte Fats. Ze hadden een zwart schaap nodig die zich presenteerde. Sowieso had Sony de OtherOs alleen ingebouwd om belasting te 'ontduiken' door de PS3 als computer op de markt neer te zetten en van belastingvoordeel te profiteren in de EU. Maar de EU was iets slimmer.Dj-sannieboy schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:48:
[...]
Volgens dit artikel niet: nieuws: Eerste PS3-model verliest Linux-mogelijkheid na firmware-update
Sorry, niet vermeld. Deze actie is alleen geldig in Mediamarkt Roermond. Aangezien dit het enigste finaal is, die op 1jan open isSR8 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:51:
[...]
Is dit een algemene aanbieding? Iedere Mediamarkt heeft normaal zijn eigen aanbiedingen.
Inmiddels wel. Ze hadden wat problemen met de demo. Deze is daarom verschoven naar de zogenaamde 'Lightning Talks' op donderdag.Shiver23 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 12:33:
Vooralsnog hebben ze niets werkend laten zien.
Fragment hier vanaf ca 4e minuut
[ Voor 16% gewijzigd door RedBaret op 31-12-2010 01:31 ]
Tsja, dat is wel leukShiver23 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:40:
[...]
Alleen functionaliteiten eruit? Ik weet niet hoe lang je een PS3 hebt maar er is de laatste jaren ook heel veel bijgekomen. O.a.
- DLNA
Boeit mij iig geen zak.- Vidzone, Mubi en andere videodiensten
Alleen maar als (imo mislukt) antwoord op de xbox achievements- Trophies
Wel handig voor de streaming, en was ook wel nodig met dlna. Anders was dat zo'\n beetje nutteloos geweest.- Divx en andere videoformaten
Zie ik geen enkel nut in.- Bewegende achtergronden
Ze konden niet anders. Na de DS2 op de PS2 was de sixaxis gewoon een faal eerste klas, daarnaast had de x360 prima controllers met rumble.- Rumble in de DS3. Mijn 60GB had nog een sixaxis.
Zover ik weet heeft mijn fat 80GB ook HD Audio beschikbaar. En HDMI CEC is gewoon een gevolg van vernieuwingen (imo). Daarnaast is het een erg handige featureBij de Slim is HDMI-CEC en HD-Audio toegevoegd.
Ik vind het aantal USB-poorten een enorm gebrek aan de PS3. Juist als je een PS3 Eye gebruikt en bv een Logitech G25 in GT5 heb je meteen alle poorten bezet, waardoor je geen controllers meer kunt opladen bv.
Of als je je Move oplaadt. gebruik je meteen twee poorten als je zowel de nav als motion controller oplaadt. Gewoon een faaldesign imo.. Ja een X360 heeft ook maar 3 poorten, maar nooit gehad dat ik tekort aan poorten had.
Het ontbreken van de cardreader is jammer, maar overkomelijk.. Ooh, wacht ik heb mijn G25 er nog in zitten en één DS3 laadt op. Ik kan geen cardreader in een USB-poort pluggen

BC is erg jammer, maarja, zo kan Sony wat meer PS2's verkopen hè..
Other OS is jammer voor bepaalde mensen, maar 90% zal t niet boeien. Wel blijf ik erbij dat de PS3 meer fouten in het design bevat dan de PS2... Toen kon 2 USB-poorten nog (Naast de 2 controller poorten). Nu is 2 poorten echt te weinig..
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Was het niet zo dat Sony verlies maakt op de consoles en winst op de games?
Wat mij aantrekt in het 'hacken' van een machine is dat er mogelijkheden komen om met je PS3 opeens veel meer te kunnen dan je voor mogelijk hield. Ik zou graag zien dat de PS3 door homebrew eindelijk een volwaardige mediaplayer zou worden met native MKV support e.d. De kracht zit er volgens mij wel in. Nu nog de functionaliteit. Uiteindelijk hoop ik op een custom OS die mij dit alles gaat bieden waarbij je zelf kunt switchen tussen dit OS en GameOS.
Wat mij aantrekt in het 'hacken' van een machine is dat er mogelijkheden komen om met je PS3 opeens veel meer te kunnen dan je voor mogelijk hield. Ik zou graag zien dat de PS3 door homebrew eindelijk een volwaardige mediaplayer zou worden met native MKV support e.d. De kracht zit er volgens mij wel in. Nu nog de functionaliteit. Uiteindelijk hoop ik op een custom OS die mij dit alles gaat bieden waarbij je zelf kunt switchen tussen dit OS en GameOS.
Ontwikkelaars hadden altijd al de keuze om hun games niet regiovrij te maken, daar is niets aan verandert. En zoals je wellicht hebt gemerkt, games zijn nog steeds regiovrijRoamor schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:11:
[...]
Ik denk dat je 4 maanden achter loopt.Het kopieren van games is niet goed te praten, maar is het wel vreemd dat Sony sinds de introductie van de PS3 alleen maar functionaliteiten eruit heeft gehaald. Als een gedeelte hiervan dmv een hack kan worden teruggezet, zal dit idd hackers trekken.
Om mijzelf te quoten:
"Roamor schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 20:56:
Het begint een beetje vervelend te worden; maar ook de regiovrije dagen van de PS3 lijken voorbij.... Met firmwareversie 3.50 kan men dit weer inschakelen.
Dus sinds de launch:
- Other OS verwijderd
- BC verwijderd
- Minder USB poorten
- Cardreader weg
- Regionale beperkingen weer terug...
Gaat lekker Sony."
Tsja, als mensen zeuren dat ze BC willen en dat het uiteindelijk amper wordt gebruikt... Sony heeft logischerwijs bovenstaande functies verwijdert omdat het allemaal extra kosten zijn terwijl die functies amper werden gebruikt. En vanaf het begin zat iedereen te zeiken dat de ps3 te duur was. Voor 2 dubbeltjes op de 1e rang willen zitten heet dat. En iedereen heeft de kans gehad om een ps3 te kopen met bc ed.
Aan de andere kant vind ik het een smerige streek van sony om nog voor de launch de bbq-functie te annuleren

Hoeveel zou 2 USB-poorten extra hebben gekost? 1 euro?!
Als je kosten installeren/levering etc. erbij neemt per usb poort iets hoger en als je dat uitsmeert over 30-40 miljoen consoles, bespaar je toch vele tientallen miljoenen $ lijkt meGAIAjohan schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 10:36:
Ik betwijfel het. Die dingen worden zo massaal geproduceerd dat ze volgens mij vrijwel niks kosten (zowel chip als aansluitingen). Die chip is gewoon extra op het mobo, zou qua produictiekosten weinig moeten uitmaken muv de aanschaf ervan. Ik geloof wel dat het erop gezet kan worden voor 1 euro als kostenpost voor Sony. Voor mijn part was de console dan 5 euro duurder geworden. Dat zijn die twee usb-poorten we waard tov het gezeik dat je hebt met slechts 2 poorten.BatmanHorizon schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 10:40:
[...]
Als je kosten installeren/levering etc. erbij neemt per usb poort iets hoger en als je dat uitsmeert over 30-40 miljoen consoles, bespaar je toch vele tientallen miljoenen $ lijkt me
Ik geloof zeker dat het zo goedkoop kan, want:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.48
het design voor 4 poorten e.d. was er al, dus dat kost niks extra's qua designen..
[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 31-12-2010 11:11 ]
Ik denk dat er een extra usb controller nodig is voor die twee extra poorten en als dat inderdaad zo is, dan praat je over andere prijzen.GAIAjohan schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 10:36:
En serieus, mis je de twee extra poorten? Ik heb er 4 en het enige moment dat ik er 3 in gebruik heb (nog nooit meer dan dat) is als ik twee controllers tegenlijk wil/moet opladen. De 3e poort wordt dan gebruikt door de Eyetoy.
Besparen ten koste van de klant, want als die meer dan 2 usb-poorten nodig heeft moet hij maar een hub gaan kopen. Flauw hoor, vraag dan 5 euro extra voor een console...
En sowieso is een usb-poort op de achterkant wel handig om bijvoorbeeld een oplader zonder zichtbare snoerboel aan te sluiten...
En dat verlies op consoles door Sony heb ik ook altijd zo m'n vraagtekens bij gehad, wat is tenslotte winst en verlies bij een bedrijf als Sony: SCE maakt vast verlies omdat ze de blu-ray spelers en licenties bij een ander onderdeel van Sony inkoopt die daarop weer winst maakt. Zonder exacte getallen zullen wij dat nooit weten...
En sowieso is een usb-poort op de achterkant wel handig om bijvoorbeeld een oplader zonder zichtbare snoerboel aan te sluiten...
En dat verlies op consoles door Sony heb ik ook altijd zo m'n vraagtekens bij gehad, wat is tenslotte winst en verlies bij een bedrijf als Sony: SCE maakt vast verlies omdat ze de blu-ray spelers en licenties bij een ander onderdeel van Sony inkoopt die daarop weer winst maakt. Zonder exacte getallen zullen wij dat nooit weten...
Ik heb atm een hubje van Nyko erin zitten, waardoor ik 4 poorten heb.AvanCade schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:11:
[...]
Ik denk dat er een extra usb controller nodig is voor die twee extra poorten en als dat inderdaad zo is, dan praat je over andere prijzen.
En serieus, mis je de twee extra poorten? Ik heb er 4 en het enige moment dat ik er 3 in gebruik heb (nog nooit meer dan dat) is als ik twee controllers tegenlijk wil/moet opladen. De 3e poort wordt dan gebruikt door de Eyetoy.
Mijn PS Eye zit er altijd in, net als de kabel van mijn G25. Dat betekent dus dat als ik iets wil opladen ik gewoon te weinig poorten zou hebben. De 3e en vierde poort die ik heb dankzij de hub hangen nu een controller lader aan voor twee controllers en de Move lader voor een motion+navi. Vier zou voldoende zijn voor mij.
Maar als je zulke laders niet hebt, moet je bv met de Move navi + motion al twee poorten in gebruik hebben. Dan kun je daarnaast NIKS anders erin hebben.
Dit is mn hubje overigens:

En ja, ik heb er ook een SD kaartt inhangen waar allerlei savegames op gebackupped staan/
[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 31-12-2010 11:28 ]
En bij de 60gb-versie waren er veel mensen die niet wilde betalen voor al die extra functionaliteiten, omdat ze die toch niet gingen gebruiken. Toen moesten ze per se een goedkope ps3 zonder die extra functies, en nu is het weer niet goed...MartijnS72 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:13:
Besparen ten koste van de klant, want als die meer dan 2 usb-poorten nodig heeft moet hij maar een hub gaan kopen. Flauw hoor, vraag dan 5 euro extra voor een console...
De early adopters hebben hun duurdere ps3 met alle extra's gekocht en de grote massa koopt nu de goedkopere ps3 zonder die extra's, wat is nou eigenlijk het probleem? Sony reageert gewoon op wat de consument wil. Toen bleek dat zelfs de early adopters BC al amper gebruikten hebben ze er dat later uitgehaald, en toen iedereen toch een rumble-functie wilde hebben ze dat er weer ingestopt.
Dat klopt volgens mij niet. Als ik het me goed kan herinneren zei Sony dat het niet mogelijk was om Rumble te combineren met de bewegingssensor in de sixaxis.-RazieL- schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:44:
[...] en toen iedereen toch een rumble-functie wilde hebben ze dat er weer ingestopt.
Later hebben ze een licentie aangeschaft voor een techniek waar het allemaal wel mee kon.
Het ontbreken van BC e.d. boeit opzich niet zo heel veel, maar ik denk dat de twee USB-poorten voor veel mensen echt een gebrek is. En de BC, ach ik heb een PS2 staan, net als denk ik de meesten met een PS3..-RazieL- schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:44:
[...]
En bij de 60gb-versie waren er veel mensen die niet wilde betalen voor al die extra functionaliteiten, omdat ze die toch niet gingen gebruiken. Toen moesten ze per se een goedkope ps3 zonder die extra functies, en nu is het weer niet goed...
De early adopters hebben hun duurdere ps3 met alle extra's gekocht en de grote massa koopt nu de goedkopere ps3 zonder die extra's, wat is nou eigenlijk het probleem? Sony reageert gewoon op wat de consument wil. Toen bleek dat zelfs de early adopters BC al amper gebruikten hebben ze er dat later uitgehaald, en toen iedereen toch een rumble-functie wilde hebben ze dat er weer ingestopt.
En wat de menee rboven me zei over de Rumble is waar. Sony zei zelfs dat rumble 'ouderwets' was en niet meer nodig in een next-gen console..
Altijd fijn die service van Sony..
In een andere stad (100 km verderop) GT5 Signature Edition gekocht voor een leuke prijs gekocht. Ik pak de doos uit, mooie zwarte doos is beschadigd.. nouja het is maar een doos gelukkig.
Ik wil de 2 vouchercodes invoeren.. niet meer geldig. Ben ik minder blij mee. Als ik alleen de game zonder extra's zou willen hebben had ik deze ook voor 30 euro minder kunnen aanschaffen.
Sony gebeld: "Nee meneer, dan is het spel waarschijnlijk al eerder aan iemand anders verkocht."
- Ik wijs haar op de instructie dat als een code defect is dat hun een nieuwe moeten geven.
"Een code kan niet defect zijn, hij is gewoon al door iemand anders gebruikt en dan dient u terug te gaan naar de winkel."
Waar-de-loos, zet dan niets bij de instructie. Teruggaan naar de winkel binnen 8 dagen zit er ook niet echt in.
Heeft hier misschien nog iemand een bruikbare tip om alsnog die 2 codes te kunnen verkrijgen?
In een andere stad (100 km verderop) GT5 Signature Edition gekocht voor een leuke prijs gekocht. Ik pak de doos uit, mooie zwarte doos is beschadigd.. nouja het is maar een doos gelukkig.
Ik wil de 2 vouchercodes invoeren.. niet meer geldig. Ben ik minder blij mee. Als ik alleen de game zonder extra's zou willen hebben had ik deze ook voor 30 euro minder kunnen aanschaffen.
Sony gebeld: "Nee meneer, dan is het spel waarschijnlijk al eerder aan iemand anders verkocht."
- Ik wijs haar op de instructie dat als een code defect is dat hun een nieuwe moeten geven.
"Een code kan niet defect zijn, hij is gewoon al door iemand anders gebruikt en dan dient u terug te gaan naar de winkel."
Waar-de-loos, zet dan niets bij de instructie. Teruggaan naar de winkel binnen 8 dagen zit er ook niet echt in.
Heeft hier misschien nog iemand een bruikbare tip om alsnog die 2 codes te kunnen verkrijgen?
PSN ID = Jorco
Je moet niet zo miepen. Iedereen kan wel zeggen dat z'n codes niet meer werken en zo gratis nieuwe codes krijgen. Als iets al eerder verkocht is moet je echt bij de winkel zijn.Jorco schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 12:42:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Van die usb-poorten vind ik ook wel apart. Zal dan toch wel een aanzienlijke kostenbesparing hebben opgeleverd, anders doe je toch geen moeite die eruit te halen.
Met andere woorden, het kan dus wel (de DS3 is het bewijs). Maar ze hebben het probleem pas opgelost nadat "de consument" de rumble-functie terug eiste. Als ze zelf vanaf het begin rumble hadden gewild dan had het er ook vanaf het begin al wel ingezeten.Blindfold schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:46:
[...]
Dat klopt volgens mij niet. Als ik het me goed kan herinneren zei Sony dat het niet mogelijk was om Rumble te combineren met de bewegingssensor in de sixaxis.
Later hebben ze een licentie aangeschaft voor een techniek waar het allemaal wel mee kon.
Moet Sony dan bij iedereen die belt een nieuwe code gaan geven?Jorco schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 12:42:

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Jij kunt het miepen noemen, maar mijns inziens moet de winkel dan een product niet meer terugnemen of korting verlenen aangezien ik geen volledig gebruik kan maken van het door mij aangeschafte product of Sony moet deze code kunnen blokkeren zodat de vorige eigenaar daar geen gebruik meer van kan maken en ik wel. Ik kan immers aantonen dat ik het spel, de originele code en kassabon in mijn bezit heb.Exirion schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 12:52:
[...]
Je moet niet zo miepen. Iedereen kan wel zeggen dat z'n codes niet meer werken en zo gratis nieuwe codes krijgen. Als iets al eerder verkocht is moet je echt bij de winkel zijn.
PSN ID = Jorco
Je moet de winkel aansprakelijk stellen, niet Sony. Heb je ze al gebeld?Jorco schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 12:55:
[...]
Jij kunt het miepen noemen, maar mijns inziens moet de winkel dan een product niet meer terugnemen of korting verlenen aangezien ik geen volledig gebruik kan maken van het door mij aangeschafte product of Sony moet deze code kunnen blokkeren zodat de vorige eigenaar daar geen gebruik meer van kan maken en ik wel. Ik kan immers aantonen dat ik het spel, de originele code en kassabon in mijn bezit heb.
Ik heb het spel bij gekocht bij de Saturn in Venlo. Aangezien ik nu in Maastricht woon ben ik niet in de gelegenheid om binnen 2 weken daar 'even' langs te gaan.LuPo schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 12:53:
[...]
Moet Sony dan bij iedereen die belt een nieuwe code gaan geven?Dan gaat iedereen bellen dat ze de codes niet hebben terwijl het bijv. gewoon tweedehands gekocht is. Dat jij nu de dupe wordt is vervelend, maar als je bij een landelijke winkelketen hebt gekocht kun je zo met de bon naar zo'n zelfde winkel bij jou in de buurt. Waar heb je hem gekocht?
PSN ID = Jorco
Winkel bellen, probleem uitleggen, zorgen dat ze het noteren en de naam van diegene die je spreekt opschrijven. Dan ga je er over 3 weken heen en ruil je het om/krijg je je geld terug.Jorco schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 12:59:
[...]
Ik heb het spel bij gekocht bij de Saturn in Venlo. Aangezien ik nu in Maastricht woon ben ik niet in de gelegenheid om binnen 2 weken daar 'even' langs te gaan.
Bedankt voor de hulp, na 15 minuten lang Hold the line te hebben gehoord krijg je volgens mij niemand meer aan de lijn. Wat ik mij zit af te vragen is of ik hiermee ook naar de Media Markt zou kunnen gaan aangezien onder de Saturn alle rechtspersonen, feitelijk en statutair gevestigd in Nederland die onderdeel uitmaken van Media Markt vallen volgens hun Algemene Voorwaarden?
PSN ID = Jorco
Nope, elke mediamarkt of saturn is een op zichzelf staande bv. Bel ze inderdaad op, leg het hele verhaal uit.... Zorg dat zowel hun als jij de boel loggen en ga er z.s.m. langs. Sony heeft in deze niks te doen, je hebt de playstation bij saturn gehaald, dus hun moeten het oplossen.
Sony was in een patenten-rechtzaak verwikkeld met Immersion. Dat was de enige reden dat er geen rumble in de sixaxis zat. De rest van de antwoorden van Sony was waarschijnlijk tactiek om de afkoopsom lager te maken. http://arstechnica.com/business/news/2007/03/8963.ars-RazieL- schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 12:52:
Van die usb-poorten vind ik ook wel apart. Zal dan toch wel een aanzienlijke kostenbesparing hebben opgeleverd, anders doe je toch geen moeite die eruit te halen.
[...]
Met andere woorden, het kan dus wel (de DS3 is het bewijs). Maar ze hebben het probleem pas opgelost nadat "de consument" de rumble-functie terug eiste. Als ze zelf vanaf het begin rumble hadden gewild dan had het er ook vanaf het begin al wel ingezeten.
PSN: Shiver23
heeft er iemand de sims3 versie van de ps3 gespeeld?
ik heb deze kado gegeven maar kom er niet uit hoe we sims moeten creeeren, iemand die me op weg kan helpen?
edit; mm gevonden na veel x klikken
ik heb deze kado gegeven maar kom er niet uit hoe we sims moeten creeeren, iemand die me op weg kan helpen?
edit; mm gevonden na veel x klikken
[ Voor 10% gewijzigd door F350-maniac op 31-12-2010 15:29 . Reden: opgelost ]
PSN Headless_Pumpkin
Sinds de introductie van de 40 gig ps3 en daarna de slim is de ps3 pas goede verkoopcijfers gaan neerzetten. Ik denk dat er sindsdien wel 25 miljoen PS3 zijn verkocht dus even jouw 1 euro aanname voor 2 extra usb poorten x 25 miljoen = 25 miljoen euro aan extra uitgave. m.a.w. door geen 4 maar 2 usb poorten te gebruiken hebben ze flink bespaard, de wet van de grote getallen gaat hier op. Zelf een onderdeel van 25 ct levert in de verkochte aantallen enorme besparingen op. Dat is ook de reden dat sony zijn PS3 steeds aan het reviseren en verkleinen is.GAIAjohan schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 10:36:
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Ik vraag me af. Ik heb een PS3 slim met 320 gb.
Nu hang ik er een externe schijf aan (philips usb 2.0, 160 gb, laptopschijfje, geen voeding nodig), fat 32 geformatteerd, mappen aangemaakt, paar series en films erop gezet. Muziek ook.
Nu het volgende.
Soms doet de harde schijf het wel, spint ie gewoon aan, loopt ie goed, 0 problemen
Soms doet ie het niet, knippert het lampje heel af en toe, regelmatig, en hoor ik de hdd ook niet opstarten.. Waar kan dit aan liggen?
Nu hang ik er een externe schijf aan (philips usb 2.0, 160 gb, laptopschijfje, geen voeding nodig), fat 32 geformatteerd, mappen aangemaakt, paar series en films erop gezet. Muziek ook.
Nu het volgende.
Soms doet de harde schijf het wel, spint ie gewoon aan, loopt ie goed, 0 problemen
Soms doet ie het niet, knippert het lampje heel af en toe, regelmatig, en hoor ik de hdd ook niet opstarten.. Waar kan dit aan liggen?
[ Voor 3% gewijzigd door caspervc op 31-12-2010 14:32 ]
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Slaapstand van HDD?caspervc schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 14:27:
Ik vraag me af. Ik heb een PS3 slim met 320 gb.
Nu het volgende.
Dus USB eruit en opnieuw aansluiten. Heb ik ook een tijdjes gehad met een LaCie schijfje.
Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).
Ja zo-iets lijkt het, maar usb eruit, usb erin lukt niet,....Seraphus-Y schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 14:39:
[...]
Slaapstand van HDD?
Dus USB eruit en opnieuw aansluiten. Heb ik ook een tijdjes gehad met een LaCie schijfje.
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Gebeurd dit meestal als je de HD aansluit voordat je de PS3 aanzet?
Mijn externe HD verschijnt niet meer in het menu als ik deze eerder aanzet dan de PS3, ik denk dat dit komt door de laatste firmware update.
Mijn externe HD verschijnt niet meer in het menu als ik deze eerder aanzet dan de PS3, ik denk dat dit komt door de laatste firmware update.
[ Voor 10% gewijzigd door Ike. op 31-12-2010 15:18 ]
Hey jongens, is er een bepaalde programma/site waarmee je youtube in het HD kan bekijken?
Overal op internet staat er iets over ps3youtube.com maar dat werkt niet vlekkeloos.
Thnx!
Overal op internet staat er iets over ps3youtube.com maar dat werkt niet vlekkeloos.
Thnx!
Check mn uitverkoop: http://tweakers.net/aanbod/list_ads/user/176261
Zolang je verlies maakt mag je je investeringskosten volgens mij in mindering brengen op de jaarrekening. Dat heeft dan weer tot gevolg dat je minder belasting betaalt. Dus het zal wel een truc zijn van de bedrijfseconomische afdeling van Sony. Zo lang mogelijk proberen verlies te maken.MartijnS72 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:13:
[...]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Gister die demo van MAss effect 2 eens geprobeerd, lijkt erop dat dat een goeie game gaat worden. grafisch mooi en speelt lekker, goed verhaal en genoeg diepgang.
Die demo is 2,5GB groot ofzo maar wel de moeite, je krijgt het begin van het spel te spelen met een stuk verhaal en daarna nog een stuk verder in de game, iig wel de moeite waard.
Die demo is 2,5GB groot ofzo maar wel de moeite, je krijgt het begin van het spel te spelen met een stuk verhaal en daarna nog een stuk verder in de game, iig wel de moeite waard.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik heb deel 1 op de Xbox360 gespeeld maar ik heb deel 2 nog niet.Chaoss schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 17:20:
Gister die demo van MAss effect 2 eens geprobeerd, lijkt erop dat dat een goeie game gaat worden. grafisch mooi en speelt lekker, goed verhaal en genoeg diepgang.
Ik wacht de reviews nog even af om te kijken of de duurdere PS3 versie zijn prijs waard is.
Mass Effect 2 voor de Xbox360 kan je nu al bestellen voor €10, de PS3 prijs word ongeveer €60.
Weet iemand wat alle DLC voor ME2 totaal kosten via Xbox live?
[ Voor 10% gewijzigd door Ike. op 01-01-2011 18:19 ]
xbox heb ik niet dus die keuze hoef ik al niet te maken 
Vraag me ook af hoe slim het is om zoveel tijd na de x360 en PC release nog een PS3 versie te uit te brengen.. veel mensen hebben hem al op 1 van die andere 2 systemen gespeeld. Neem niet weg dat het gewoon een heel erg goede action RPG is en die kan de PS3 altijd wel gebruiken.
Ik ga er ook zeker geen 50+ euro voor betalen, dan wacht ik wel tot hij goedkoper te krijgen is... eigenlijk betaal ik alleen maar 40+ euro voor PS-only titels
Vraag me ook af hoe slim het is om zoveel tijd na de x360 en PC release nog een PS3 versie te uit te brengen.. veel mensen hebben hem al op 1 van die andere 2 systemen gespeeld. Neem niet weg dat het gewoon een heel erg goede action RPG is en die kan de PS3 altijd wel gebruiken.
Ik ga er ook zeker geen 50+ euro voor betalen, dan wacht ik wel tot hij goedkoper te krijgen is... eigenlijk betaal ik alleen maar 40+ euro voor PS-only titels
[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 01-01-2011 18:19 ]
Ik heb de ME2 demo ook gespeeld en ik denk dat het niet mijn type spel gaat zijn. Ik krijg er een beetje hetzelfde gevoel bij als Fallout 3, welke ik al meer dan een jaar geleden gekocht heb en waar ik nog steeds aan moet beginnen
[ Voor 12% gewijzigd door SToRM666 op 01-01-2011 20:29 ]
PSN id: NL_SToRM
Ik heb deel 2 nog op de xbox gespeeld voor ik 'm verkocht. Het is wel echt een tof spel. Volgens mij vond ik 'm ook beter dan deel 1, maar dat weet ik niet 100% zeker meerIke. schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:12:
[...]
Ik heb deel 1 op de Xbox360 gespeeld maar ik heb deel 2 nog niet.
Ik wacht de reviews nog even af om te kijken of de duurdere PS3 versie zijn prijs waard is.
Mass Effect 2 voor de Xbox360 kan je nu al bestellen voor €10, de PS3 prijs word ongeveer €60.
De DLC voor ME2 was van de week in de aanbieding op xbobx live......ik heb ze alle 3 gekocht voor 200 MS points per stuk, in totaal dus 600 MS points. Had het spel nog liggen en ook nog niet gespeeld, maar kon de DLC voor dat geld niet laten liggen.Ike. schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:12:
[...]
PSN: xpock Live: xspock
Deel 3 is ook multiplatform en de andere delen zijn nodig voor het verhaal.Chaoss schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:18:
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Welke bundels zijn momenteel (nog?) goed verkrijgbaar? Ben al een klein beetje aan het rond kijken geweest maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Ik vond degene met Ratchet & Clank + extra joypad wel een leuke, maar met pes2011 of god of war is ook prima. Gt5 koop ik wsl wel budget dus die valt nu even af. Maar vergelijken is altijd leuk.
10 second ninja DONE
Verschilt per winkel. Loop gewoon een rondje door je lokale winkelcentrumSagat schreef op zondag 02 januari 2011 @ 08:49:
Welke bundels zijn momenteel (nog?) goed verkrijgbaar? Ben al een klein beetje aan het rond kijken geweest maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Ik vond degene met Ratchet & Clank + extra joypad wel een leuke, maar met pes2011 of god of war is ook prima. Gt5 koop ik wsl wel budget dus die valt nu even af. Maar vergelijken is altijd leuk.
Playstation 3 320 GB + Ratchet & Clank: Quest for Booty + 2 Controllers
Playstation 3 320 GB + SingStar Studio 100 + Microphones
Playstation 3 320 GB + Move Starterpack
Playstation 3 320 GB + Uncharted 2 - Among Thieves + Colin McRae - DIRT 2
Playstation 3 320 GB + Assassin's Creed Brotherhood
Playstation 3 320 GB + Medal of Honor Ltd Edition Bundle
'Ratchet & Clank: Quest for Booty' is wel een vervolg op 'Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction'
Er zal binnenkort ook wel een bundel uitkomen met LittleBigPlanet 2
[ Voor 14% gewijzigd door Ike. op 02-01-2011 10:58 ]
Lijkt me duidelijk: Playstation 3 320 GB + Assassin's Creed Brotherhood
ALs je er nog aan moet beginnen, hoe kun je er dan over oordelen?SToRM666 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 20:28:
Ik heb de ME2 demo ook gespeeld en ik denk dat het niet mijn type spel gaat zijn. Ik krijg er een beetje hetzelfde gevoel bij als Fallout 3, welke ik al meer dan een jaar geleden gekocht heb en waar ik nog steeds aan moet beginnen
Mass Effect 2 is niet te vergelijken met fallout 3 trouwens. Bij mass effect gaat het veel meer om wat je keuzes zijn mbt de personages in het spel. Bij fallout 3 gaat het erom hoe jij overleeft in de boze wereld en om dat te doen moet je allerlei dingen doen, waarbij de keuzes veelal neerkomen op macro-keuzes en de keuzes in mass effect neerkomen op micro-keuzes. Het verhaal van mass-effect is ook veel dieper dan dat van fallout.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Of je wacht een maandje en koopt een KZ3 bundel.Baldertt schreef op zondag 02 januari 2011 @ 10:55:
Lijkt me duidelijk: Playstation 3 320 GB + Assassin's Creed Brotherhood
Ac zou leuk kunnen zijn. Kz3 wsl niet voor mij omdat ik ook ex pc gamer ben die huilie doet over gemis muis. Ben het meest geïnteresseerd in de bundel met extra joypad omdat die waarde vaster dan games zijn & RnC is natuurlijk een top game.
Dirt2 met uncharted is ook een goede kans hebber. Maar vandaag hoop ik te kijken bij saturn, mm, eplaza en frs. Hou jullie op de hoogte
Dirt2 met uncharted is ook een goede kans hebber. Maar vandaag hoop ik te kijken bij saturn, mm, eplaza en frs. Hou jullie op de hoogte
10 second ninja DONE
R&C: Quest for Booty is geen volwaardige game. Het is een PSN-game die in Europa ook op Blu-Ray te koop was voor 15 euro, dit speel je in twee uur uit. Toen was dat een leuke geste van Sony, maar voor 15 euro heb je nu bijna een platinum-versie van een volledig spel. Voor een echte Ratchet & Clank-game moet je Tools of Destruction of A Crack in Time kopen.Sagat schreef op zondag 02 januari 2011 @ 12:03:
Ac zou leuk kunnen zijn. Kz3 wsl niet voor mij omdat ik ook ex pc gamer ben die huilie doet over gemis muis. Ben het meest geïnteresseerd in de bundel met extra joypad omdat die waarde vaster dan games zijn & RnC is natuurlijk een top game.
Eigenlijk jammer dat ik vooral negatieve dingen lees over FF XIV, ik hield de game al een tijdje in de gaten, ging ik vandaag even wat rond googlen lees ik vooral negatieve dingen... ok die commentaren zijn gebaseerd op de beta versies maar de commentaren zijn dusdanig dat ik niet heel veel vertrouwen meer in heb dat het nog goed komt 
Erg jammer het had de eerste goeie MMORPG voor de ps3 kunnen zijn, de francise staat als een huis... jammer dat ze het zo verprutsen
Erg jammer het had de eerste goeie MMORPG voor de ps3 kunnen zijn, de francise staat als een huis... jammer dat ze het zo verprutsen
De franchise staat eerder op instorten, Final Fantasy XIII was ook zwaar teleurstellend (desondanks nog steeds veel beter dan gemiddeld).Chaoss schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:38:
Eigenlijk jammer dat ik vooral negatieve dingen lees over FF XIV, ik hield de game al een tijdje in de gaten, ging ik vandaag even wat rond googlen lees ik vooral negatieve dingen... ok die commentaren zijn gebaseerd op de beta versies maar de commentaren zijn dusdanig dat ik niet heel veel vertrouwen meer in heb dat het nog goed komt
PS3 versie is uitgesteld vanwege alle negatieve reacties van de PC versie, hopelijk zal de PS3 versie straks een stuk beter spelen.Chaoss schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:38:
True, niet dat ik die game ooit gespeeld heb, maar daar lees je idd ook veel verschillende reacties over.OPSLAGHOND schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:41:
[...]
De franchise staat eerder op instorten, Final Fantasy XIII was ook zwaar teleurstellend (desondanks nog steeds veel beter dan gemiddeld).
Daar en tegen was FF XIII een geweldige PS3 game, als ze het goed hadden aangepakt bij Square Enix hadden ze er een hele mooie mmorpg van kunnen maken... khad best eens ee mmorpg op de ps3 willen proberen
Maareuh is de PC verise van XIV al uit dan? dacht dat alleen nog maar beta was?
[ Voor 36% gewijzigd door Chaoss op 02-01-2011 14:47 ]
Yupp, die is al uit en de reacties zijn helaas niet bepaald positief.Chaoss schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:45:
[...]Maareuh is de PC verise van XIV al uit dan? dacht dat alleen nog maar beta was?
nouhja jammer, "the Agency" is toch ook een soort van mmorpg? heb er laatst eens een filmpje van gezine leek mij meer een ordinaire shooter
Heb afgelopen week een paar uurtjes Killzone 2 gespeeld en ondanks dat het er mooi uitziet en intens is is het wel steeds meer van hetzelfde. AC Brotherhood vond ik tot aan het einde toe erg vermakelijk. Maar ja, zo heeft iedereen zijn voorkeur natuurlijk..dangerpaki schreef op zondag 02 januari 2011 @ 11:57:
[...]
Of je wacht een maandje en koopt een KZ3 bundel.
Final Fantasy XIII is geen MMORPG...Chaoss schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:45:
Daar en tegen was FF XIII een geweldige PS3 game, als ze het goed hadden aangepakt bij Square Enix hadden ze er een hele mooie mmorpg van kunnen maken... khad best eens ee mmorpg op de ps3 willen proberen
Maareuh is de PC verise van XIV al uit dan? dacht dat alleen nog maar beta was?
DC Universe Online word de eerste MMORPG voor de PS3. release date is 14/01
[ Voor 13% gewijzigd door Ike. op 02-01-2011 16:09 ]
Nou het is de bundel geworden die eigenlijk geen bundel is
Alleen ps3 met controller.
Hij staat nu te updaten.
Als ik alleen geweest was, was ik wsl toch wel voor de grotere hd gegaan met uncharted 2 en dirt 2, maar door vrouwlief
die me vroeg of ik dat allemaal echt nodig had, is het dus toch de kale set geworden.
Dirt 1 vond ik leuk maar niet super en uncharted wil ik toch echt eerst de demo van spelen.
Vanaaf nog maar is wat spuren bij mijn engelse en err hong kong-se
vrienden voor leuke games.
Pes2011 moet sowieso komen, verder goed kijken naar exclusief of games die op de ps3 beter draaien dan op de 360 .
Hij staat nu te updaten.
Als ik alleen geweest was, was ik wsl toch wel voor de grotere hd gegaan met uncharted 2 en dirt 2, maar door vrouwlief
Dirt 1 vond ik leuk maar niet super en uncharted wil ik toch echt eerst de demo van spelen.
Vanaaf nog maar is wat spuren bij mijn engelse en err hong kong-se
Pes2011 moet sowieso komen, verder goed kijken naar exclusief of games die op de ps3 beter draaien dan op de 360 .
10 second ninja DONE
ik zeg ook niet dat XIII een MMORPG isIke. schreef op zondag 02 januari 2011 @ 16:07:
[...]
Final Fantasy XIII is geen MMORPG...
DC Universe Online word de eerste MMORPG voor de PS3. release date is 14/01
En DC universe spreekt me jammer genoeg totaal niet aan... ik hou ook helemaal niet van comics etc
[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 02-01-2011 17:58 ]
Een grotere HDD is er makkelijk en snel in te zetten.Sagat schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:51:
Als ik alleen geweest was, was ik wsl toch wel voor de grotere hd gegaan met uncharted 2 en dirt 2, maar door vrouwliefdie me vroeg of ik dat allemaal echt nodig had, is het dus toch de kale set geworden.
Ik heb even via google gezocht hoe ik via mijn externe harde schijf/usb films kan afspelen op mijn PS3, echter kan ik hier geen informatie over vinden.
Misschien hebben jullie ergens op het internet een handleiding?
Kijk in het topic hieronder maar even;Jieve schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:08:
Ik heb even via google gezocht hoe ik via mijn externe harde schijf/usb films kan afspelen op mijn PS3, echter kan ik hier geen informatie over vinden.
Playstation 3 als media center - deel 5
[ Voor 4% gewijzigd door OPSLAGHOND op 02-01-2011 19:10 ]
Dan heb je toch echt niet goed gezocht...Jieve schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:08:
binnen 2 seconde gevonden met google:
http://www.wikihow.com/Ad...-Drive-to-a-PlayStation-3
Yup, mocht ik ruimte te kort komen dan doe ik dat. Dat is een van de voordelen van de PS3. * Sagat wacht ongeduldig op het binnen druppelen van demo's. Oh well...
Edit: reactie op post over HD van Opslaghond.
Edit: reactie op post over HD van Opslaghond.
[ Voor 12% gewijzigd door Sagat op 02-01-2011 19:12 ]
10 second ninja DONE
Ik heb sinds kort een PS3 en wilde deze aansluiten op mijn tv. Deze tv heeft alleen een DVI ingang (geen HDMI dus). Ik heb een HDMI naar DVI kabel gekocht en deze aangesloten op de TV. Het beeld is prima en HD. Alleen heb ik geen geluid. Ik heb de AV kabel nog aangesloten en met de opties van de PS3 probeer ik het geluid via de AV kabel te laten lopen. Alleen krijg ik maar geen geluid. Hoe kan ik geluid krijgen?
Ik heb overigens geen receiver, dus optisch kan ik het geluid ook niet laten lopen.
Ik heb overigens geen receiver, dus optisch kan ik het geluid ook niet laten lopen.
Heb je de Multi AV-Out wel op de goede ingang van de TV aangesloten, wellicht ééntje die gekoppeld is (of gekoppeld kan worden) aan de DVI Ingang? Het is in de PS3 inderdaad mogelijk om beeld via de HDMI-kabel en geluid via een andere weg te versturen. Dus denk dat het probleem hier meer bij de TV dan bij de console ligt. Over welk type TV hebben we het hier?Intergalactrick schreef op zondag 02 januari 2011 @ 20:57:
Ik heb sinds kort een PS3 en wilde deze aansluiten op mijn tv. Deze tv heeft alleen een DVI ingang (geen HDMI dus). Ik heb een HDMI naar DVI kabel gekocht en deze aangesloten op de TV. Het beeld is prima en HD. Alleen heb ik geen geluid. Ik heb de AV kabel nog aangesloten en met de opties van de PS3 probeer ik het geluid via de AV kabel te laten lopen. Alleen krijg ik maar geen geluid. Hoe kan ik geluid krijgen?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Het gaat om een wat ouder model TV, de Philips 32pf5320. WebsiteFeaR1986 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:05:
[...]
Heb je de Multi AV-Out wel op de goede ingang van de TV aangesloten, wellicht ééntje die gekoppeld is (of gekoppeld kan worden) aan de DVI Ingang? Het is in de PS3 inderdaad mogelijk om beeld via de HDMI-kabel en geluid via een andere weg te versturen. Dus denk dat het probleem hier meer bij de TV dan bij de console ligt. Over welk type TV hebben we het hier?
Heb je bij de DVI-ingang van de TV twee maal een RCA ingang (zoals op de Philips website) of één maal 3,5mm jack (zoals in de manual)? Maar hoe dan ook moet het gewoon lukken om de Multi AV-Out van de PS3 op die manier aan te sluiten, wellicht met een verloop van stereo RCA naar male 3,5mm jack.Intergalactrick schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:12:
[...]
Het gaat om een wat ouder model TV, de Philips 32pf5320. Website
De aansluitingen die er zijn:FeaR1986 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:16:
[...]
Heb je bij de DVI-ingang van de TV twee maal een RCA ingang (zoals op de Philips website) of één maal 3,5mm jack (zoals in de manual)? Maar hoe dan ook moet het gewoon lukken om de Multi AV-Out van de PS3 op die manier aan te sluiten, wellicht met een verloop van stereo RCA naar male 3,5mm jack.
achterkant:
2 keer scart
1 keer DVI, daarnaast zit een DVI Audio in. Lijkt op een 3,5 mm ingang.
En natuurlijk de tv antenne aansluiting
Zijkant: geel, rood, wit, koptelefoon en svideo.
Dat verloopstukje waar je het over hebt zou wel eens de oplossing kunnen zijn. Die moet dan van de AV kabel, naar de DVI audio in als ik het begrijp. Maarja, ik vind het zo vreemd klinken, DVI audio in.
Kwestie van een dergelijk verloopje kopen dus:Intergalactrick schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:24:
[...]
De aansluitingen die er zijn:
achterkant:
2 keer scart
1 keer DVI, daarnaast zit een DVI Audio in. Lijkt op een 3,5 mm ingang.
En natuurlijk de tv antenne aansluiting
Zijkant: geel, rood, wit, koptelefoon en svideo.
Dat verloopstukje waar je het over hebt zou wel eens de oplossing kunnen zijn. Die moet dan van de AV kabel, naar de DVI audio in als ik het begrijp. Maarja, ik vind het zo vreemd klinken, DVI audio in.

Maar waarom klinkt "DVI Audio In" gek?
Het is gewoon een audio ingang naast de DVI-ingang om zo over één ingang beeld (DVI) en geluid te hebben. Want DVI ondersteunt van zichzelf geen geluid.
Ik weet dat er hier maar weinig fans van de reeks zijn, maar Disgaea 4 is aangekondigd voor PS3

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Aha, ik vond het juist vreemd klinken omdat er alleen beeld door DVI kan gaan. ALs ik deze (of een andere website/winkel) koop, dan zit ik dus goed?FeaR1986 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:37:
[...]
Kwestie van een dergelijk verloopje kopen dus:
[afbeelding]
Maar waarom klinkt "DVI Audio In" gek?
Het is gewoon een audio ingang naast de DVI-ingang om zo over één ingang beeld (DVI) en geluid te hebben. Want DVI ondersteunt van zichzelf geen geluid.
En juist omdat er alleen beeld door DVI kan zit er nog een losse audio ingang op de TV.Intergalactrick schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:46:
[...]
Aha, ik vond het juist vreemd klinken omdat er alleen beeld door DVI kan gaan. ALs ik deze (of een andere website/winkel) koop, dan zit ik dus goed?
Dat verloopje wat je post is van 2 x 3,5mm jack female naar 1 x 3,5mm jack male en dat moet je niet hebben. Je moet van 2 x RCA (of cinch) naar 1 x 3,5mm jack male. Zie de afbeelding die ik eerder postte om het verschil te zien.
Verschil tussen RCA en 3,5mm jack wordt ook wel duidelijk als je de stekkers van de PS3 Multi AV-out bij de ingang van de TV houdt.
Ik zie door alle soorten kabels totaal geen overzicht meer. Het liefst heb ik een kabeltje die ik aansluit op de multi av-out en die direct in de DVI audio in indoe. Dat moet dan een kabel zijn van 2x RCA naar een 3.5mm jack male. Ik heb het liefst een kabel en geen adapter (er zit erg weinig ruimte tussen de dvi video ingang en de geluid ingang. Bestaan die dingen ook? Ik weet echt niet waar ik dat soort dingen eenvouding kan opzoeken. Zie echt totaal geen overzicht meer.FeaR1986 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:52:
[...]
En juist omdat er alleen beeld door DVI kan zit er nog een losse audio ingang op de TV.
Dat verloopje wat je post is van 2 x 3,5mm jack female naar 1 x 3,5mm jack male en dat moet je niet hebben. Je moet van 2 x RCA (of cinch) naar 1 x 3,5mm jack male. Zie de afbeelding die ik eerder postte om het verschil te zien.
Verschil tussen RCA en 3,5mm jack wordt ook wel duidelijk als je de stekkers van de PS3 Multi AV-out bij de ingang van de TV houdt.
Vind Disgaea op de DS leuk om te spelen. Maar op de PS3? De delen die daarop uitkwamen waren, vond i meer van hetzelfde, dus niet de aanschaf waard. Deeltje 4 ziet er dan wat vernieuwender uit, dus maybe..Boeboe schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:44:
Ik weet dat er hier maar weinig fans van de reeks zijn, maar Disgaea 4 is aangekondigd voor PS3
Ook al duurt het wss een jaar langer voor EU release
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Mijn 1e indrukken tot nu toe:
Negatief
- Xmb minder fijn dan 360 interface
- installeren van demo's zuigt
- lbp2 is niet mijn ding. Gfx zijn prima, maar ik vind het niet lekker spelen (teveel aan Mario gewend wsl)
Had ik met deel 1 ook al. Sowieso ben ik niet van content creëren.
Positief:
- fluisterstil
- planet earth br is fabelachtig mooi
- uncharted.... Teaser van 3 gekeken en de demo van 1 net gespeeld. Super.
Negatief
- lbp2 is niet mijn ding. Gfx zijn prima, maar ik vind het niet lekker spelen (teveel aan Mario gewend wsl)
Positief:
- fluisterstil
10 second ninja DONE
Je geeft dezelfde dingen aan als elke X360-bezitter die overstapt, niets vreemds dus.Sagat schreef op maandag 03 januari 2011 @ 00:29:
Mijn 1e indrukken tot nu toe:
Negatief
Positief:
- fluisterstil
Waarschijnlijk gewoon een kwestie van gewenning.
Uncharted 2 > Uncharted 1!
Die bestaan ook:Intergalactrick schreef op zondag 02 januari 2011 @ 22:11:
[...]Ik heb het liefst een kabel en geen adapter (er zit erg weinig ruimte tussen de dvi video ingang en de geluid ingang. Bestaan die dingen ook? Ik weet echt niet waar ik dat soort dingen eenvouding kan opzoeken. Zie echt totaal geen overzicht meer.

Gewoon plaatje uitprinten en meenemen naar een locale audioboer, die hebben dit soort dingen veelal wel liggen voor een paar euro. Anders willen diverse bouwmarkten ook nog wel eens een groot assortiment aan kabels en verloopjes hebben.
er zijn er genoeg die hacken puur om de uitdaging/prestatie ervan en er zijn er ook genoeg die hacken om homebrew te draaien. dus een drogreden is het niet (voor de hackers dan). Maar als een console eenmaal gehackt is dan zal de overgrote meerderheid inderdaad die hack gebruiken om illegale spellen te draaien.Bellerophon schreef op donderdag 30 december 2010 @ 11:50:
[...]
Precies, dit is het Playstation 3 topique, niet het "woah-de-PS3-is-wel/niet-gekraakt".
En serieus, men kan mij niet wijsmaken dat het per se om OtherOS gaat, dat is natuurlijk een drogreden waar je U tegen zegt.
ik moet er elke maand aan denken om het nieuwe spel te downloaden, ben het al eens vergeten helaasGusev schreef op donderdag 30 december 2010 @ 14:20:
Maar goed even iets anders, er is een apart PS+ topic, maar wat ben ik blij dat ik het abonnement heb genomen. Ik vermaak me prima met de gratis content, en zo nu en dan een voorkeursbehandeling
[ Voor 24% gewijzigd door Svennie op 03-01-2011 14:35 ]
PSN ID: Svennie-NL
Mee eensch ik ben de PS3 interface juist gewend en vindt de X360 interface voor geen meter werken (we hebben er eentje @ work staan)OPSLAGHOND schreef op maandag 03 januari 2011 @ 00:42:
[...]
Je geeft dezelfde dingen aan als elke X360-bezitter die overstapt, niets vreemds dus.
Waarschijnlijk gewoon een kwestie van gewenning.
Uncharted 2 > Uncharted 1!
Maar wat is er precies mis met het installerenv an demo's?
Dat je ze moet installerenChaoss schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:08:
[...]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ik neem aan dat je alsnog een shitload aan tijd moet wachten na eerst geduld te moeten hebben gehad tijdens het downloaden. Het installeren van een demo van >1GB is niet zo eventjes gedaan. <spuit elf>Chaoss schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:08:
[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 03-01-2011 15:56 ]
Nickname does not reflect reality
Ik ben zo'n beetje de boel aan het volgen maar het lijkt nu ineens wel erg grote vormen aan te nemen:
hackers publiceren root-key ps3
Hoe zal het nu verder gaan? Erg makkelijk is het allemaal nog niet geloof ik maar een XBM kloon voor de PS3 ligt vrijwel om de hoek? Hoe gaat het nu verder met de ondersteuning van ontwikkelaars? Hoe gaat het verder met de verkoop van software en of hardware? Zal die eerste inzakken? Het draaien van een cheat tool tijdens een potje MW lijkt namelijk ook om de hoek...
Niet alleen de goeden maken gebruik van deze hack maar het zijn vooral de "kwaden" die het zullen verpesten.
Hoe zal het nu verder gaan? Erg makkelijk is het allemaal nog niet geloof ik maar een XBM kloon voor de PS3 ligt vrijwel om de hoek? Hoe gaat het nu verder met de ondersteuning van ontwikkelaars? Hoe gaat het verder met de verkoop van software en of hardware? Zal die eerste inzakken? Het draaien van een cheat tool tijdens een potje MW lijkt namelijk ook om de hoek...
Niet alleen de goeden maken gebruik van deze hack maar het zijn vooral de "kwaden" die het zullen verpesten.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Ben ook erg benieuwd wat het brengt, naast de piraterij dan. Cell processor van de ps3 is volgens mij wel interessant voor zware taken als video's omzetten.swopdark schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:33:
Ik ben zo'n beetje de boel aan het volgen maar het lijkt nu ineens wel erg grote vormen aan te nemen:
[ Voor 6% gewijzigd door SL65 op 03-01-2011 17:55 . Reden: grammar ]
Dit topic is gesloten.