Gister die Pacman Anniversary gedownd. Aanrader. Enorm verslavende en betere versie van het origineel.
mag ook wel bij het origineel had ik na 2-3 levels al geen zin meer
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Echte die-hards proberen minimaal tot level 255 te komen!Chaoss schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:49:
mag ook wel bij het origineel had ik na 2-3 levels al geen zin meer
Ik ben nog niet zo bekend met een PS3. Ik heb al even lopen zoeken maar kan het niet goed vinden:
Ik zou graag de bluray's die ik op mijn PC heb staan naar de interne HDD van de PS3 willen kopieren en deze vervolgens vanaf daar afspelen (dus in bluray formaat met menu's e.d.).
Ik weet dat ik kan streamen vanaf de PC maar dat is niet mijn bedoeling. Via externe hdd kan niet omdat FAT32 maar tot 4 GB gaat.
Kan dit en zo ja hoe doe ik dat ?
Als dit niet kan is het dan mogelijk om deze bluray op een bluray rewritable te branden en af te spelen op de PS3 ?
Of pikt de PS3 dit ook niet ?
Oh ja, de PS3 is niet gehacked en dit is ook niet de bedoeling (indien relevant).
Ik zou graag de bluray's die ik op mijn PC heb staan naar de interne HDD van de PS3 willen kopieren en deze vervolgens vanaf daar afspelen (dus in bluray formaat met menu's e.d.).
Ik weet dat ik kan streamen vanaf de PC maar dat is niet mijn bedoeling. Via externe hdd kan niet omdat FAT32 maar tot 4 GB gaat.
Als dit niet kan is het dan mogelijk om deze bluray op een bluray rewritable te branden en af te spelen op de PS3 ?
Oh ja, de PS3 is niet gehacked en dit is ook niet de bedoeling (indien relevant).
[ Voor 6% gewijzigd door jobr op 25-11-2010 20:05 ]
Alleen de filegrootte is 4GB. Er zijn verschillende programma's die een Bluray kunnen omzetten voor je, zodat hij netjes bestanden van max. 4GB maakt in een AVCHD structuur welke je dan op een FAT HDD kunt zetten.jobr schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:04:
Ik ben nog niet zo bekend met een PS3. Ik heb al even lopen zoeken maar kan het niet goed vinden:
Zelf gebruik ik MultiAVCHD, maar vooral omdat je meerdere films in 1 AVCHD map kunt laten zetten ermee. Zoek even in dit topic, of eerdere, want er is al veel over geschreven.
Dat heb ik inderdaad al gevonden.Blindfold schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:54:
[...]
Alleen de filegrootte is 4GB. Er zijn verschillende programma's die een Bluray kunnen omzetten voor je, zodat hij netjes bestanden van max. 4GB maakt in een AVCHD structuur welke je dan op een FAT HDD kunt zetten.
Zelf gebruik ik MultiAVCHD, maar vooral omdat je meerdere films in 1 AVCHD map kunt laten zetten ermee. Zoek even in dit topic, of eerdere, want er is al veel over geschreven.
Maar het gaat mij om het originele bluray formaat (rip van bluray) dus zonder omzetting naar ander formaat zoals avchd.
De bedoeling is gebruik te maken van de interne hdd van de ps3 waar files wel groter kunnen worden dan 4 GB (zover ik weet).
Ik zou het even moeten nakijken, maar volgens mij reauthored MultiAVCHD alleen je Bluray rips, dus heb je helemaal geen kwaliteitsverlies.jobr schreef op donderdag 25 november 2010 @ 22:13:
[...]
Dat heb ik inderdaad al gevonden.
Maar het gaat mij om het originele bluray formaat (rip van bluray) dus zonder omzetting naar ander formaat zoals avchd.
De bedoeling is gebruik te maken van de interne hdd van de ps3 waar files wel groter kunnen worden dan 4 GB (zover ik weet).
Voor zover er sprake is van grootschalige problemen mbt koeling (die zijn er niet), mag je stellen dat de slim alleen maar beter is geworden op technisch vlak.Renkie schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:03:
Even een vraag. Zijn er bij de slim versie nu meer of minder problemen met de koeling ? / YLOD
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Net even Funky Lab Rat gespeeld met de Move (en gewone controller) en was leuk.
Werd steeds moeilijker om door de levels te komen, helaas te snel afgelopen. Gewoon een eenvoudige maar zeer leuk tussendoortje.
Werd steeds moeilijker om door de levels te komen, helaas te snel afgelopen. Gewoon een eenvoudige maar zeer leuk tussendoortje.
Nog meer mensen bezig met de Demo van Apache Air Assault? Het is echt f-ing moeilijk op realistic maar wel erg vet als het lukt. Demo is te downloaden in de Store. Even een screenshot:

Misschien een domme vraag maar ik heb net een PS3:
Hier zijn meerdere personen die gebruik maken van de PS3. Bedoeling is dat ieder bij een spel hun eigen profiel gebruiken zodat niet de ene persoon doorgaat met het level van de vorige persoon. Op de wii kon je dan een profiel aanmaken in de spellen. Dat zag ik volgens mij op de PS3 niet (bijv GT5)
Wel heb ik gezien dat je een gebruiker aan kan maken op de PS3 maar dacht te begrijpen dat dat alleen voor vrienden en browser favorieten was.
Is (het en hoe) mogelijk dat verschillende personen de PS3 gebruiken en dan ieder hun eigen "profiel" krijgen ?
En krijg je dan online ieder een apart profiel ?
edit: inmiddels een site gevonden waar het mooi staat uitgelegd
Hier zijn meerdere personen die gebruik maken van de PS3. Bedoeling is dat ieder bij een spel hun eigen profiel gebruiken zodat niet de ene persoon doorgaat met het level van de vorige persoon. Op de wii kon je dan een profiel aanmaken in de spellen. Dat zag ik volgens mij op de PS3 niet (bijv GT5)
Wel heb ik gezien dat je een gebruiker aan kan maken op de PS3 maar dacht te begrijpen dat dat alleen voor vrienden en browser favorieten was.
Is (het en hoe) mogelijk dat verschillende personen de PS3 gebruiken en dan ieder hun eigen "profiel" krijgen ?
En krijg je dan online ieder een apart profiel ?
edit: inmiddels een site gevonden waar het mooi staat uitgelegd
[ Voor 9% gewijzigd door jobr op 28-11-2010 19:59 ]
iedereen moet gewoon een eigen profiel aanmaken ja. je hoeft niet voor ieder profiel een andere psn aan te maken maar als iedereen online wilt met andere accounts dan moet je dit wel doen.
savegames worden ook opgeslagen per profiel dus iedereen kan doorgaan waar hij/zij gebleven was.
maar dat is toch niet meer dan logisch?
savegames worden ook opgeslagen per profiel dus iedereen kan doorgaan waar hij/zij gebleven was.
maar dat is toch niet meer dan logisch?
Huh, die heb ik al zeker 3 weken geleden gedownload. Maar van mij krijgt ie een Dikke 10!iBurger schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 18:44:
Nog meer mensen bezig met de Demo van Apache Air Assault? Het is echt f-ing moeilijk op realistic maar wel erg vet als het lukt. Demo is te downloaden in de Store. Even een screenshot: [afbeelding]
Supervette game, erg realistisch (Doet me een beetje denken aan "Team Apache").
Waar ik van houd, is de FLIR-camera gebruiken en de vijanden kapotgunnen.
@Hieronder: Aangepast.
[ Voor 9% gewijzigd door SalimRMAF op 28-11-2010 11:35 ]
Gulfstream G650
Snap niet waarom er in dit forum naar een video gelinkt moet worden met echte beelden van mensen die vanuit de lucht afgeslacht worden...

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Verwijderd
Even tussedoor een klein vraagje
is het nou mogelijk met de nieuwste ps3 ps2 spellen te spelen?
Ik heb begrepen normaal gesproken van niet, maar is er een (redelijk) risico vrije manier om dit wel te doen?
Ik heb begrepen normaal gesproken van niet, maar is er een (redelijk) risico vrije manier om dit wel te doen?
Natuurlijk is er wel kwaliteitsverlies, dat is met een beetje logisch nadenken wel duidelijk. Je maakt van een >4GB bestand een max 4GB bestand...Blindfold schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:51:
[...]
Ik zou het even moeten nakijken, maar volgens mij reauthored MultiAVCHD alleen je Bluray rips, dus heb je helemaal geen kwaliteitsverlies.
Ik zou eerder kijken naar iets als mkv2vob, deze patcht de audio voor je en zet je mkv om naar een formaat wat de ps3 slikt, zonder kwaliteitsverlies (moet je wel even goed in de settings zetten). Daarnaast kan ie je file splitten in files van max 4GB, zodat je ze op een FAT32 schijf kan zetten en zo op je ps3 kan knallen.
Zoals verwacht een top 10 lijstje van verkochte games in nederland (afgelopen week) maar GT5 bovenaan en verder alle multiplatform titels hard bovenaan op de PS3:
1 GRAN TURISMO 5 (PS3) SONY
2 CALL OF DUTY/BLACK OPS (PS3) ACTIVISION BLIZZARD
3 ASSASSIN'S CREED/BROTHERHOOD (PS3) UBISOFT
4 ASSASSIN'S CREED/BROTHERHOOD (XBOX 360) UBISOFT
5 CALL OF DUTY/BLACK OPS (XBOX 360) ACTIVISION BLIZZARD
6 WII PARTY (Wii) NINTENDO
7 CALL OF DUTY/BLACK OPS (PC) ACTIVISION BLIZZARD
8 NEED FOR SPEED/HOT PURSUIT (PS3) ELECTRONIC ARTS
9 KINECT ADVENTURES (XBOX 360) MICROSOFT
10 FIFA 11 (PS3) ELECTRONIC ARTS
Dat need for speed hot persuit op de PS3 nog steeds zo hoog staat had ik niet verwacht eigenlijk. Ik dacht dat de release van GT5 de meeste racegamers op de PS3 wel zou aantrekken en dat NFS vooral op de 360 goed zou verkopen.
Kinect loopt ook nog steeds goed maar dat Wii party hoger staat dan kinect beteken niet erg veel goeds voor Kinect in nederland. Mensen met een Wii gaan dus niet massaal over naar Kinect en dat is natuurlijk wel waar MS erg op mikt.
1 GRAN TURISMO 5 (PS3) SONY
2 CALL OF DUTY/BLACK OPS (PS3) ACTIVISION BLIZZARD
3 ASSASSIN'S CREED/BROTHERHOOD (PS3) UBISOFT
4 ASSASSIN'S CREED/BROTHERHOOD (XBOX 360) UBISOFT
5 CALL OF DUTY/BLACK OPS (XBOX 360) ACTIVISION BLIZZARD
6 WII PARTY (Wii) NINTENDO
7 CALL OF DUTY/BLACK OPS (PC) ACTIVISION BLIZZARD
8 NEED FOR SPEED/HOT PURSUIT (PS3) ELECTRONIC ARTS
9 KINECT ADVENTURES (XBOX 360) MICROSOFT
10 FIFA 11 (PS3) ELECTRONIC ARTS
Dat need for speed hot persuit op de PS3 nog steeds zo hoog staat had ik niet verwacht eigenlijk. Ik dacht dat de release van GT5 de meeste racegamers op de PS3 wel zou aantrekken en dat NFS vooral op de 360 goed zou verkopen.
Kinect loopt ook nog steeds goed maar dat Wii party hoger staat dan kinect beteken niet erg veel goeds voor Kinect in nederland. Mensen met een Wii gaan dus niet massaal over naar Kinect en dat is natuurlijk wel waar MS erg op mikt.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
nee.Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 15:49:
Even tussedoor een klein vraagje
De nieuwigheid van het moeten bewegen voor een game is er inmiddels wel af. Mensen zijn daarnaast ook niet gek, ik zou iig eerst drie keer nadenken voordat ik opnieuw 150 + console uitgeef. Ik ga er dan ook van uit dat MS niet zozeer mikt op de consument met een Wii, maar op de consument zonder console die op zoek is naar iets leuks.swopdark schreef op zondag 28 november 2010 @ 17:24:
...
offtopic:
Naast het feit dat dit verder natuurlijk niets te zoeken heeft in een ps3 topic, denk ik ook dat Kinect voor de 'normale' gamer absoluut niets te bieden heeft. Je bent veel te beperkt in mogelijkheden en dat helpt ook niet voor sales. Dus.
Naast het feit dat dit verder natuurlijk niets te zoeken heeft in een ps3 topic, denk ik ook dat Kinect voor de 'normale' gamer absoluut niets te bieden heeft. Je bent veel te beperkt in mogelijkheden en dat helpt ook niet voor sales. Dus.
Beste allen,
na lang wachten ga ik deze week een ps3 halen.
reden ik ben een zwaar pes/fifa fan en dat ziet er toch echt beter uit als op mijn wii.
Leuke bijeenkomst ik de blueray speler.
iemand advies waar te halen? internet of mm ?
welke versie?
Hoe sluit ik hem op mijn receiver?
toekomst ?
reden ik ben een zwaar pes/fifa fan en dat ziet er toch echt beter uit als op mijn wii.
welke versie?
toekomst ?
Kijken waar je hem het goedkoopst kan krijgen hè. 
Maakt echt geen reet uit waar je dat ding haalt, al is ie van de truck gevallen. Voordeel van internet is wel dat je hem zonder opgaaf van reden terug kan sturen, mocht het je toch niet bevallen.
Ik zou gewoon de nieuwste Slim pakken, tenzij je die oude Fat mooier vind. Qua inhoud zijn die dingen min of meer hetzelfde, ze werken in ieder geval hetzelfde. Qua geluid is de Slim wel beter (als in irritante geluidsproductie).
Als je een surroundset heb, kan je dat ding via HDMI of optical out aan je receiver hangen. HDMI out is echter wel alleen op de Slim verkrijgbaar.
Toekomst? Lekker genieten van je ps3.
Maakt echt geen reet uit waar je dat ding haalt, al is ie van de truck gevallen. Voordeel van internet is wel dat je hem zonder opgaaf van reden terug kan sturen, mocht het je toch niet bevallen.
Ik zou gewoon de nieuwste Slim pakken, tenzij je die oude Fat mooier vind. Qua inhoud zijn die dingen min of meer hetzelfde, ze werken in ieder geval hetzelfde. Qua geluid is de Slim wel beter (als in irritante geluidsproductie).
Als je een surroundset heb, kan je dat ding via HDMI of optical out aan je receiver hangen. HDMI out is echter wel alleen op de Slim verkrijgbaar.
Toekomst? Lekker genieten van je ps3.
ik zou zeggen: begin met het lezen van TS
Ik ben al de hele dag aan het lezen hehe 
Welke pack is nu de beste keuze ?
gran turismo/move pakket?
320gb nodig?
verder zit mijn popcorn al op de optische ingang dus zal ik hdmi maar moeten doen
hdmi kabel zit er niet bij toch....?
320gb nodig?
verder zit mijn popcorn al op de optische ingang dus zal ik hdmi maar moeten doen
Verwijderd
Got a PS3 160gb + 1 controller (no games) for 222 euros at MM ! Great deal, you can always add a bigger HD later.
mrcosmo schreef op zondag 28 november 2010 @ 19:56:
Ik ben al de hele dag aan het lezen hehe
320gb nodig?
Is dat bij mm nog steeds?
anders ga ik hem morgen halen!
anders ga ik hem morgen halen!
Als die deal er inderdaad nog steeds is ga ik daar ook maar voor.
Anders zit ik er aan te denken de Ratchet & Clank bundel te scoren hier bij de Bart Smit om de hoek.
Is wel 349€, maar voor de 320 GB, met extra controller, dat vind ik dan wel weer erg interessant.
Move bundel vind ik zelf niet zo boeiend, heb al een wii, en die staat voornamelijk stof te happen, op wat Mario Galaxy e.d. na.
Anders zit ik er aan te denken de Ratchet & Clank bundel te scoren hier bij de Bart Smit om de hoek.
Is wel 349€, maar voor de 320 GB, met extra controller, dat vind ik dan wel weer erg interessant.
Move bundel vind ik zelf niet zo boeiend, heb al een wii, en die staat voornamelijk stof te happen, op wat Mario Galaxy e.d. na.
-Xbox Gamertag: Dbongers
NFS is veel meer arcade heb ik het idee. Zelf zou ik voorlopig ook eerst NFS aanschaffen ipv GT5, juist vanwege het arcade karakterswopdark schreef op zondag 28 november 2010 @ 17:24:
Flickr PSN ID= cheironnl
@ mrcosmo & philipnorth
Iedere vestiging van Media Markt is een afzonderlijke BV en bepaalt zijn eigen verkoopprijzen. De prijzen (en aanbiedingen) (van de PS3) kunnen dus per vestiging verschillen.
Iedere vestiging van Media Markt is een afzonderlijke BV en bepaalt zijn eigen verkoopprijzen. De prijzen (en aanbiedingen) (van de PS3) kunnen dus per vestiging verschillen.
[ Voor 4% gewijzigd door SR8 op 29-11-2010 00:23 ]
Toekomst? De PS3 gaat nog heel wat jaren mee hoormrcosmo schreef op zondag 28 november 2010 @ 19:45:
Beste allen,
welke versie?
toekomst ?
En qua versie, veelal zal je alleen nog maar de nieuwe versie vinden, de Phat zal je niet snel meer in een winkel zien.
En precies, qua aanbiedingen moet je gewoon even een MM binnen lopen

En als voetnoot... de Wii en PS3 in 1 zin
PSN: Bellerophon-
Offtopic, maar het is natuurlijk logisch dat Kinect nu nog niet massaal wordt gekocht. We zitten nu net pas in de fase dat de huidige (hardcore) eigenaren het hebben gekocht. Pas over een paar maanden (of zo, weet niet hoe lang dit proces duurt) zie je het effect van word-of-mouth en kan je oordelen. De meeste mensen weten nu nog niet eens wat Kinect is, laat staan dat ze daar 150 euro voor neer leggen.swopdark schreef op zondag 28 november 2010 @ 17:24:
Bij de Wii is het net zo gegaan, waar eerst de Nintendo fans het hebben gekocht en later de casual crowd is ingesprongen. Dit ging ook niet in 2 weken tijd...
Mijn phat heeft gewoon een hdmi-aansluiting hoorRnB schreef op zondag 28 november 2010 @ 19:50:
Kijken waar je hem het goedkoopst kan krijgen hè.
Als je een surroundset heb, kan je dat ding via HDMI of optical out aan je receiver hangen. HDMI out is echter wel alleen op de Slim verkrijgbaar.Toekomst? Lekker genieten van je ps3.
Ik merk aan mezelf dat ik met enige regelmaat denk: "Ooww, ff lekker tafeltennissen". Dus dat is in principe een goed teken lijkt me.philipnorth schreef op zondag 28 november 2010 @ 22:46:
Als die deal er inderdaad nog steeds is ga ik daar ook maar voor.
De Wii zou ik ook na een dag links laten liggen.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Zijn er trouwens nog goede websites waar games worden aangeboden?
Play.com heeft niet echt boeiende deals...
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Algemeen Budget Gaming topicAnkh schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:24:
Zijn er trouwens nog goede websites waar games worden aangeboden?
www.budgetgaming.nl
Ik bestel bijna alles bij zavvi.com
[ Voor 7% gewijzigd door Ike. op 29-11-2010 10:31 ]
Ik ga vanv toch maar even naar de mediamarkt 
alleen zijn de kabels bij de mediamarkt etc best wel duur.
Ik heb een receiver met uit en hdmi ingangen dus ik kan dus 2 dingen doen denk ik:
of koop een hdmi van tv naar playstatoin en 1 optische kabel van ps3 naar receiver
of koop 2 hdmi kabels een voor playstation in receiver in en een van receiver uit naar playstation
klopt dit ?
en welke kabels zijn aan te bevelen? www.allekabels.nl ?
Ik heb een receiver met uit en hdmi ingangen dus ik kan dus 2 dingen doen denk ik:
of koop een hdmi van tv naar playstatoin en 1 optische kabel van ps3 naar receiver
of koop 2 hdmi kabels een voor playstation in receiver in en een van receiver uit naar playstation
klopt dit ?
Hdmi kabels kan je ook gewoon bij een action halen hoormrcosmo schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:49:
klopt dit ?
Nee. Indien je twee HDMI kabels hebt dan moet er eentje vanaf de PS3 naar de receiver gaan en de andere HDMI kabel gaat van de HDMI Out van de receiver naar de TV.mrcosmo schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:49:
klopt dit ?
Echter moet de receiver wel over HDMI Processing beschikken om er op die manier wat aan te hebben. Indien de receiver alleen HDMI Switching heeft dan zal je alsnog een optische kabel moeten leggen voor de audio.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Een digitale kabel doet het wél of hij doet het niet. Ik vind het daarom persoonlijk nogal onzin om een HDMI-kabel van 40 euro te kopen (zoals bij de mediamarkt bv). Ik bestel mijn kabels altijd hier. Kost bijna niks en de levering is tot nu to altijd supersnel geweest.mrcosmo schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:49:
klopt dit ?
Op dit moment heb ik dit als plaatje(connecties)
tv(Philips)----hdmi----popcorn hour a110
receiver----optische kabel----popcorn hour a110
upc mediabox---tv ing(heb nog geen digitaal kastje)
hoe zou dan mijn plaatje met ps3 erin eruit zien ?
voordat ik dadelijk het verkeerde bestel
Welke receiver heb je? Want zoals gezegd hangt het aansluiten af van of je receiver HDMI Processing heeft of niet...mrcosmo schreef op maandag 29 november 2010 @ 14:50:
Op dit moment heb ik dit als plaatje(connecties)
Indien je receiver HDMI Processing heeft dan sluit je het als volgt aan:
PS3 - HDMI kabel - receiver - HDMI kabel - TV
Als je receiver geen HDMI Processing heeft dan moet je beeld en geluid apart aansluiten:
PS3 - HDMI kabel - TV
PS3 - optische kabel - recevier
[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 29-11-2010 15:15 ]
3 miljoen stuks verkocht ach, wat noem je niet denderend... je ziet er in ieder geval niks meer van in de Nederlandse chart...
Ik heb zelf met Kinect gespeeld en vind het een echte wii/move killer... wanneer de prijs zou zakken natuurlijk... Ik denk dat het systeem vooral in de VS hoge cijfers gaat neerzetten en in de EU vergelijkbaar met move. Er wordt immers flink geadverteerd, zelfs mijn moeder had het er laatst over omdat het in het nieuws was.
Dan wordt het PS3 > HDMI > Receiver > HDMI > TVmrcosmo schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:43:
Ik heb deze receiver : Onkyo TX-SR507
Handleiding zeker niet gelezen aangezien je de Popcornhour met optisch aan hebt gesloten?mrcosmo schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:43:
Ik heb deze receiver : Onkyo TX-SR507
De TX-SR507 beschikt over HDMI Processing en kan dus audio van het HDMI-signaal halen. En de Popcornhour kan audio over HDMI versturen. Je kan dus gewoon de PS3 en de PCH met HDMI naar de receiver connecten. En dan met één HDMI kabel naar de TV voor het beeld.
Dus:
PS3 - HDMI kabel - Onkyo HDMI ingang 1 - Onkyo HDMI uitgang - HDMI kabel - TV
PCH - HDMI kabel - Onkyo HDMI ingang 2 - Onkyo HDMI uitgang - HDMI kabel - TV
Nice dus voor de ps3 heb ik 2 hdmi kabels nodig, is er een winkel in de stad(lees eindhoven) die ze goedkoop heeft? dixons mediamarkt is denk ik te duur. misschien dynabyte ?
Zit vast wel een Action in Eindhoven. Daar kan je ze voor een prikkie kopen.mrcosmo schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:10:
Nice dus voor de ps3 heb ik 2 hdmi kabels nodig, is er een winkel in de stad(lees eindhoven) die ze goedkoop heeft? dixons mediamarkt is denk ik te duur. misschien dynabyte ?
PSN: Shiver23
Die ene HDMI out van de Onkyo is bedoeld om op de TV aan te sluiten. Alle HDMI in's kan je gebruiken voor andere apparatuur (DVD / Bluray / PS3 / X360 etc).mrcosmo schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:11:
Bij de onkyo zit maar 1 hdmi uit dus dan gaat het niet ?
of alleen de ps3 dan ?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Op je receiver kun je kiezen welk input signaal (popcorn/ps3) hij moet doorgeven over de hdmi output (dus naar je tv).mrcosmo schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:11:
of alleen de ps3 dan ?
Dus je verbindt de ps3 met hdmi aan de receiver, de popcorn met hdmi aan de receiver, en je receiver met hdmi aan je tv.
Dan kies je op de onkyo wat je wilt doen: PS3 of Popcorn, dat signaal wordt dan doorgegeven aan je TV.
Je hebt de gebruiksaanwijzing echt niet gelezen of wel...mrcosmo schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:11:
of alleen de ps3 dan ?

Mooi om te zien hoe rustig dit topic opeens is na de release van GT5
Gisteravond 25 man online in mijn friendslist waarvan 24 Gran Turismo aan het spelen waren 
Ben zelf ook compleet verslaafd eraan. Wat een spel zeg!
Zoals verwacht, Move zal legs hebben.swopdark schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:29:
[...]3 miljoen stuks verkocht ach, wat noem je niet denderend... je ziet er in ieder geval niks meer van in de Nederlandse chart...
Je bent nog steeds zo vol van de marketing van MS hé?Ik heb zelf met Kinect gespeeld en vind het een echte wii/move killer... wanneer de prijs zou zakken natuurlijk... Ik denk dat het systeem vooral in de VS hoge cijfers gaat neerzetten en in de EU vergelijkbaar met move. Er wordt immers flink geadverteerd, zelfs mijn moeder had het er laatst over omdat het in het nieuws was.
Met geld smijten en het vervolgens misschien net iets beter doen dan de concurrentie is echt waanzin.
Achja ... met het geld dat binnenkomt van de Live-abbo's kunnen ze al heel wat over de balk gooien zonder er zelf ook maar iets van te merken.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Verwijderd
Die marketing is wel effectief. De gemiddelde mens (casual gamer) weet wat Kineckt is en kent de move niet.MS doet dat heel slim zo vlak voor kerst.OPSLAGHOND schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:31:
Je bent nog steeds zo vol van de marketing van MS hé?
Met geld smijten en het vervolgens misschien net iets beter doen dan de concurrentie is echt waanzin.
Achja ... met het geld dat binnenkomt van de Live-abbo's kunnen ze al heel wat over de balk gooien zonder er zelf ook maar iets van te merken.
Ik zou gisteravond wat berichten voor LBP de deur uit doen... maar toen ik thuiskwam lag de CE van Fallout New Vegas op me te wachtenSkire schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:08:
Mooi om te zien hoe rustig dit topic opeens is na de release van GT5Gisteravond 25 man online in mijn friendslist waarvan 24 Gran Turismo aan het spelen waren
Het is Kinect!Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 07:06:
[...]Die marketing is wel effectief. De gemiddelde mens (casual gamer) weet wat Kineckt is en kent de move niet.MS doet dat heel slim zo vlak voor kerst.
Ben jij geen casual gamer of is er iets mis met de marketing?
Als jij (en/of anderen) dit op je verlanglijstje zou zetten dan heeft MS toch wel iets verkeerd gedaan ...
Verwijderd
lolz spelfout.rolfcopter!OPSLAGHOND schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 08:33:
[...]
Het is Kinect!
Ben jij geen casual gamer of is er iets mis met de marketing?
Als jij (en/of anderen) dit op je verlanglijstje zou zetten dan heeft MS toch wel iets verkeerd gedaan ...
Ach als ouders naar de speelgoedwinkel gaan weten de verkopers wat er mee bedoeld wordt. Zag ook een sterke advertentie er van in de Duck afgelopen week die promote dat kinderen hierdoor meer bewegen enzo. Ben daarom erg benieuwd wat er meer verkocht wordt deze kerst.
Heheh iedereen zit in het grote GT5 topic, de game is inderdaad fenomenaal. Ik heb de eerste twee dagen even flink door de zure appel moeten heenbijten. Ik vond de game de eerste paar dagen niet echt leveren wat in mijn verwachting lag. Ik kan ook niet zeggen dat deze game op ale vlakken grensverleggend is. Maar wat het doet doet het gewoon ongelooflijk goed, de pysics, de auto modellen, de handling van de auto's de circuits, de online mode, alles bevalt me erg goed.Skire schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:08:
Mooi om te zien hoe rustig dit topic opeens is na de release van GT5Gisteravond 25 man online in mijn friendslist waarvan 24 Gran Turismo aan het spelen waren
Grappig ook dat het opbouwende karakter van de game de vele "proffesionele reviews" dus nu om de oren slaat. Sites als IGN hebben het over eem slecht damage systeem en slechte AI terwijl je juist pas bij de echt heftige schades en AI aankomt vanaf level 20 en hoger. Blijbaar hebben de reviewers van IGN de game niet serieus gespeeld. Vallen zij even door de mand zeg!
IGN en reviews die echt goed zijnswopdark schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 08:53:
[...]
Heheh iedereen zit in het grote GT5 topic, de game is inderdaad fenomenaal. Ik heb de eerste twee dagen even flink door de zure appel moeten heenbijten. Ik vond de game de eerste paar dagen niet echt leveren wat in mijn verwachting lag. Ik kan ook niet zeggen dat deze game op ale vlakken grensverleggend is. Maar wat het doet doet het gewoon ongelooflijk goed, de pysics, de auto modellen, de handling van de auto's de circuits, de online mode, alles bevalt me erg goed.
Grappig ook dat het opbouwende karakter van de game de vele "proffesionele reviews" dus nu om de oren slaat. Sites als IGN hebben het over eem slecht damage systeem en slechte AI terwijl je juist pas bij de echt heftige schades en AI aankomt vanaf level 20 en hoger. Blijbaar hebben de reviewers van IGN de game niet serieus gespeeld. Vallen zij even door de mand zeg!
ik weet niet of je het al helemaal snapt, hopelijk maakt dit het duidelijker:mrcosmo schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:11:
of alleen de ps3 dan ?
PS3 - HDMI kabel - Onkyo HDMI ingang 1 \
---------------------------------------------------------------> - Onkyo HDMI uitgang - HDMI kabel - TV
PCH - HDMI kabel - Onkyo HDMI ingang 2 /
2 keer HDMI kabel naar je Onkyo dus en 1 HDMI kabel van je Onkyo naar de TV.
[ Voor 11% gewijzigd door Svennie op 30-11-2010 09:31 ]
PSN ID: Svennie-NL
Allemaal bedankt voor de hulp
heb gisteren bij de action 2 hdmi kabels gehaald en idd appeltje eitje met de ps3 de pch laat ik nog maar even met optisch aangesloten kabel heef me teveel geld gekost 
Heb gisteren het pakket met gt 5 gekocht sjah ik ben niet zo'n race spel fanaat maar heb fifa erbij gekocht
leg gran turismo wel onder krestboom ben benieuwd of dat iets is voor in de kerstvakantie
Heb gisteren het pakket met gt 5 gekocht sjah ik ben niet zo'n race spel fanaat maar heb fifa erbij gekocht
leg gran turismo wel onder krestboom ben benieuwd of dat iets is voor in de kerstvakantie
Ga er maar niet mee bezig, moet wil je ook meteen een stuurtje erbij.mrcosmo schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:59:
Only fools are enslaved by time and space.
Wat een verschil trouwens. Mijn vrouw had de PS3 al aangesloten en was even burnout paradise aan het doen en het zag er niet uit. Had ze de klaargelegde hdmi kabel niet gebruikt want er zat toch een kabel bij.
Vrouwen en apparatuur pfft
Psn id is iCynl
Heb de move pakket besteld. Vrouwtje lief dan ook weer blijf en ik heb fifa 2011 besteld, maar was uitverkocht terwijl op het moment van bestellen die op voorraad was.
Achja gisteren maar even 2ehands saints row 2 en burnout paradise gekocht.
Psn id is iCynl
Heb de move pakket besteld. Vrouwtje lief dan ook weer blijf en ik heb fifa 2011 besteld, maar was uitverkocht terwijl op het moment van bestellen die op voorraad was.
[ Voor 32% gewijzigd door Meneer iCy op 30-11-2010 20:52 ]
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Je kunt het ook zo zien. Het is al knap dat je vrouw de boel aangesloten krijgt.iCy schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:51:
Wat een verschil trouwens. Mijn vrouw had de PS3 al aangesloten en was even burnout paradise aan het doen en het zag er niet uit. Had ze de klaargelegde hdmi kabel niet gebruikt want er zat toch een kabel bij.
Psn id is iCynl
Heeey heey! Niet alle vrouwen zo over één kam scheren he!LuPo schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:01:
[...]
Je kunt het ook zo zien. Het is al knap dat je vrouw de boel aangesloten krijgt.

Ben er zelf één en weet prima hoe ik alles moet aansluiten, sterker nog ik repareer ze wel eens als hobby.

De nieuwe Kevin Butler reclame;
Is weer een vette reclame, alleen een beetje vreemd dat die Best Buy gast op het einde zo naar die vrouw kijkt..
Ik volg Kevin Butler via twitter, komen ook grappige 'oneliners' voorbij
http://twitter.com/TheKevinButler
http://www.sensitivefireman.com/
Ik volg Kevin Butler via twitter, komen ook grappige 'oneliners' voorbij
http://twitter.com/TheKevinButler
http://www.sensitivefireman.com/
[ Voor 40% gewijzigd door Ike. op 30-11-2010 23:52 ]
Verwijderd
Ik heb iets veranderd in mijn instellingen, geluid is lang niet zo goed meer.
Wat moet ik nou instellen? voor mp3 te luisteren en veel films/games?
DTS lijkt niet meer te voorschijn te komen op de versterker.....
Wat moet ik nou instellen? voor mp3 te luisteren en veel films/games?
DTS lijkt niet meer te voorschijn te komen op de versterker.....
met BP vermaak je je prima, goede game!iCy schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:51:
Hahaha, ik bedoelde het juist positief hoor!CrystalViriS schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:33:
[...]
Heeey heey! Niet alle vrouwen zo over één kam scheren he!![]()
Ben er zelf één en weet prima hoe ik alles moet aansluiten, sterker nog ik repareer ze wel eens als hobby.
mannen!
‘Heads-Up’ Game Store Update 1st December 2010
2 jaar na release van Assassin's Creed nu ook in de PSN Store. Spel is €18 goedkoper via zavvi.com
http://blog.eu.playstatio...update-1st-december-2010/PlayStation Store (via PS3, PSP and Media Go)
Special Offers
(Offer prices available until the 8th December)
* Prince of Persia Classic (was – £7.99/€9.99 now – £5.49/€6.99)
* Prince of Persia – Epilogue (was – £7.99/€9.99 now – £3.99/€4.99)
* Premier Manager (was – £13.99/€17.99 now – £9.99/€12.99)
* Prince of Persia: Revelations (PSP) (was – £15.99/€19.99 now – £7.99/€9.99)
* Prince of Persia: Rival Swords (PSP) (was – £15.99/€19.99 now – £7.99/€9.99)
* Prince of Persia: Forgotten Sands (PSP) (was – £23.99/€29.99 now – £15.99/€19.99)
* Mahjongg Artifacts (mini) (was – £3.99/€4.99 now – £2.49/€2.99)
* Gold Fever (mini) (was – £3.99/€4.99 now – £2.49/€2.99)
Permanent Price Reductions
* Sid Meier’s Pirates! – now £11.99/€14.99
Downloadable Games (PS3)
* Dead Nation (£9.99/€12.99) Rating: PEGI 18
Availability: Not available in Germany
* Beat Sketcher (£7.99/€9.99) Rating: PEGI 3
Availability: All locales
* Assassins Creed (£23.99/€29.99) Rating: PEGI 18
* TNT Racers (price info pending) Rating: PEGI 3
Downloadable Games (PSP)
* Football Manager Handheld 2011 (£35.99/€44.99) Rating: PEGI 3
Availability: Not available in Germany
* Megamind: The Blue Defender (£31.99/€39.99) Rating: PEGI 7
* Michael Jackson: The Experience (£23.99/€29.99) Rating: PEGI 3
* TRON: Evolution (£23.99/€29.99) Rating: PEGI 12
Availability: Not available in France
PSP Essentials
* Tiger Woods PGA Tour 09 (£7.99/€9.99) Rating: PEGI 3
* Burnout: Dominator (£7.99/€9.99) Rating: PEGI 7
Availability: Not available in India
minis (PS3 and PSP)
* Edge (£3.99/€4.99) Rating: PEGI 3
* Super Fruitfall (£3.49/€3.99) Rating: PEGI 3
* Pac-Man CE (£3.49/€3.99) Rating: PEGI 3
Demos (PS3)
* CSI: Crime Scene Investigation: Fatal Conspiracy Rating: PEGI 16 (USK 12)
Availability: Not available in Russian Federation
Demos (PSP)
* No Heroes Allowed! Rating: PEGI 7
Add-On Game Content (PS3)
* Naughty Bear – Episode 10: The Vampiricorn (£5.49/€6.99) Rating: PEGI 12
* DJ Hero 2 – Hard Edge Mix Pack (£4.79/€5.99) Rating: PEGI 12
Availability: Not available in Russian Federation, Saudi Arabia, South Africa and United Arab Emirates
* Fist of the North Star: Ken’s Rage – Outlaw and King Survival Mission Pack (£2.99/€3.59) Rating: PEGI 18
Availability: Not available in New Zealand
* Lara Croft and the Guardian of Light - All the Trappings Pack (£2.39/€2.99) Rating: PEGI 12
* ModNation Racers – Holiday Parts Pack (£3.99/€4.99) Rating: PEGI 7
* Rock Band 3
o Lynyrd Skynyrd Pack 01 (£3.49/€5.29) (contains the tracks listed below which are also available separately)
o ‘Tuesday’s Gone’ (£0.99/€1.49)
o ‘What’s your Name?’ (£0.99/€1.49)
o Saturday Night Special’ (£0.99/€1.49)
o ‘Sweet Home Alabama (Live)’ (£0.99/€1.49)
Also Available:
o ‘Can’t Get Enough’ by Bad Company (£0.99/€1.49)
o ‘Hold on Loosely’ by 38 Special (£0.99/€1.49)
Rating: PEGI 12
Availability: Not available in Czech Republic, Greece, Luxembourg, Poland, Russia, Saudi Arabia, South Africa and UAE
* Rock Band Network
o ‘Bled to be Free (The Operation)’ by RX Bandits (£0.99/€1.49)
o ‘Head Up High by Firewind (£0.99/€1.49)
o ‘Lionheart’ by Amberian Dawn (£0.99/€1.49)
o ‘RX’ by Wounded Soul (£0.59/€0.79)
o ‘The Great Salt Lake’ by Band of Horses (£0.99/€1.49)
Availability: Not available in Czech Republic, Greece, Luxembourg, Poland, Russia, Saudi Arabia, South Africa and UAE
Add-On Game Content (PSP)
* LittleBigPlanet
o Yuletide Sack Costume Pack (free)
o Yuletide Sack Level Kit (£2.39/€2.99)
Availability: Not available in Croatia, India, Slovenia and Turkey
* Buzz! Quiz World - Decades Quiz: 80s (£3.19/€3.99) Rating: PEGI 12
Availability: Not available in Czech Republic, Greece and Russian Federation
FirstPlay (PS3)
* FirstPlay Episode 35 (£0.99/€1.20)
Availability: Ireland and UK only
* The Fight
o Just Simon (£0.20/€0.25)
o Six-Pack (£0.20/€0.25)
o Preacher Joe (£0.20/€0.25)
Dynamic Themes (PS3)
* The Lone Traveller (£1.59/€1.99)
Premium Themes (PS3)
* Disruptive Themes – Creation (£1.19/€1.49)
* Von Chrono Themes
o Sari (£1.19/€1.49)
o Streets (£1.19/€1.49)
* Thumbstar Themes
o Abstract (£1.19/€1.49)
o Spectrum (£0.79/€0.99)
Wallpapers (PS3)
* Dead Nation Wallpaper
* Dead Nation Heroes Wallpaper
* Dead Nation Carnage Wallpaper
Videos (PS3)
* TV Superstars
o Move Controller
o The Fame Game
o Face Capture
* Sly Trilogy Trailer
* Top Darts Trailer
* Vanquish Battlesuit Trailer
* Monopoly Streets Trailer
* Need for Speed Shift 2 Announce Trailer
2 jaar na release van Assassin's Creed nu ook in de PSN Store. Spel is €18 goedkoper via zavvi.com

Weet iemand ook of je ergens een gamercard kan aanmaken? Op de Xbox had ik dat destijds wel, had ik zo'n afbeelding met m'n stats, die ik dan mooi op Hyves e.d. kon gooien.
Voor de PS3 (eigenlijk voor MW2) kan ik dit niet goed vinden, volgens mij bestaat het niet ?
Voor de PS3 (eigenlijk voor MW2) kan ik dit niet goed vinden, volgens mij bestaat het niet ?
gewoon via playstation.nlThinkPadd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:57:
Weet iemand ook of je ergens een gamercard kan aanmaken? Op de Xbox had ik dat destijds wel, had ik zo'n afbeelding met m'n stats, die ik dan mooi op Hyves e.d. kon gooien.
inloggen met je PSN iD
Dat soort dingen snap ik ook echt niet, en dat doen ze best vaak met wat oudere (PSP) games. Gooi die er voor een tientje in, verkoop je denk ik 4 keer zoveelIke. schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:08:
[...]
http://blog.eu.playstatio...update-1st-december-2010/
Flickr PSN ID= cheironnl
I know en met saints row 2 helemaal. Heb een keer een week de ps3 van mijn broertje geleend toen hij op vakantie was en ik vind SR2 beter dan GTA4 qua gameplay :-)
Helaas kan Sony hier niks aan doen, het zijn de uitgevers (Ubisoft voor Assassin's Creed) die de prijzen bepalen.cheiron schreef op woensdag 01 december 2010 @ 17:20:
[...]
Dat soort dingen snap ik ook echt niet, en dat doen ze best vaak met wat oudere (PSP) games. Gooi die er voor een tientje in, verkoop je denk ik 4 keer zoveel
Kijk, eindelijk iemand die het met me eens isiCy schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:47:
[...]
I know en met saints row 2 helemaal. Heb een keer een week de ps3 van mijn broertje geleend toen hij op vakantie was en ik vind SR2 beter dan GTA4 qua gameplay :-)
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Wat grappig, die meningen over SR2 vs GTA4.
Bij mij is het dus andersom, vind GTA4 echt vele malen beter dan SR2. Misschien een kwestie van waar je aan gewend bent? Of zijn jullie ook begonnen met GTA4?
Ik vind SR2 echt voor geen meter spelen, car handling en het rennen met het snelheid van het licht zijn mijn grootste irritaties. Daarnaast vind ik die missies echt niks..
En ik heb SR2 echt wel de kans gegeven, meerdere malen zelfs.
Bij mij is het dus andersom, vind GTA4 echt vele malen beter dan SR2. Misschien een kwestie van waar je aan gewend bent? Of zijn jullie ook begonnen met GTA4?
Ik vind SR2 echt voor geen meter spelen, car handling en het rennen met het snelheid van het licht zijn mijn grootste irritaties. Daarnaast vind ik die missies echt niks..
Begin van de week de Logitech Harmony PS3 Adapter besteld, nu net binnen gekregen, aangesloten, en het werkt gewoon direct, te prachtig dit!
Kon niet meer zonder, de bluray collectie blijft ook maar groeien, en nu ik eindelijk weer normaal geluid heb over een versterker + speakers ( bedankt Lupo ) een mooie activiteit gemaakt en yay, filmpjes kijken maar
Kon niet meer zonder, de bluray collectie blijft ook maar groeien, en nu ik eindelijk weer normaal geluid heb over een versterker + speakers ( bedankt Lupo ) een mooie activiteit gemaakt en yay, filmpjes kijken maar
[ Voor 46% gewijzigd door Fatal Mind op 01-12-2010 21:36 ]
Ja, maar PSN is zo traag momenteel dat ik al 2 uur aan het downloaden ben en nu op 98% zit.
Helaas moet ik zo naar bed, dus ik kan het pas morgen spelen.
In mijn verveling wat zitten kijken naar filmpjes over kinect, en mijn conclusie is dat ik daar niet moe van zal worden (als ik het ooit zou kopen).
Nou ja, dat ziet er in elk geval leuker uit dan 2 uur lang:
Downloading... Please wait.
You cannot perform background download of this content.
Missies zijn slechter inderdaad, verhaal in gta4 is beter maar ik vind juist de handling van de auto's weer fijner in SR2. Ik ben zelf begonnen met GTA4 (op de pc en daarna de geleende ps3 van mijn broertje, maar ik vond toen SR2 fijner)RnB schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:30:
Wat grappig, die meningen over SR2 vs GTA4.
Dit doen ze volgens mij puur om de retailers te vriend te houden. Downloadable games op de consoles zijn eigenlijk altijd minimaal zo duur als de duurste retail prijs.cheiron schreef op woensdag 01 december 2010 @ 17:20:
[...]
Dat soort dingen snap ik ook echt niet, en dat doen ze best vaak met wat oudere (PSP) games. Gooi die er voor een tientje in, verkoop je denk ik 4 keer zoveel
Stel je voor dat Console A goedkopere games online aanbiedt dan in de winkels en Console B doet dit niet, dan zal een winkel liever Console B verkopen. En winkelier raden het liefst de console aan waar zij het meeste aan verdienen.
Technisch gezien zou een downloadable game altijd goedkoper moeten zijn, omdat je de tussenhandel er grotendeels uit haalt, maar in de praktijk dus (nog) niet.
Wat betreft de SR vs GTA discussie, beide hebben een totaal andere insteek. Dus je favoriet zal waarschijnlijk afhangen of je meer voor de fun gaat of meer voor het verhaal en uitgebreide mogelijkheden.
[ Voor 10% gewijzigd door SeamusXanthus op 01-12-2010 23:41 ]
Gaat alleen om het ontbreken van concurrentie. Er is geen enkele reden om de prijs omlaag te gooien als er maar één verkoopspunt is. Degenen die persé hun games als download willen hebben geen mogelijkheid om dat ergens te doen buiten de PSN store. Vervelender is het bij games als Castle Crashers waar er dus ook voor retailkopers geen mogelijkheid is buiten de store. Als je geluk hebt worden dergelijke games onderdeel van de wekelijkse mandatory aanbiedingen, maar aangezien de goeie games toch wel verkopen en er geen concurrentie is, is daar absoluut geen reden voor en gebeurt dat dan ook vrijwel niet. Daarnaast zijn de aanbiedingen het meestal niet eens waard, ik heb geloof ik 3 euro op Wipeout HD bespaart tijdens een kerstaanbieding
Wat mij betreft bestaan die aanbiedingen ook alleen om de klant de illusie voor te schotelen dat er goeie deals te vinden zijn in de store.
Zo goed als in de winkel gaan we het niet krijgen iig. En dat is leuk voor Sony en/of uitgever, maar minder prettig voor de consument. Nog leuker wordt het als ze over een paar jaar de stekker uit de ps3 PSN server trekken (vziw is dat bij de xbox gebeurd?
hoe waardeloos kan je je klanten behandelen 30 euro door de wc gespoeld dus.
* Morphix houdt het voorlopig bij retail.

Zo goed als in de winkel gaan we het niet krijgen iig. En dat is leuk voor Sony en/of uitgever, maar minder prettig voor de consument. Nog leuker wordt het als ze over een paar jaar de stekker uit de ps3 PSN server trekken (vziw is dat bij de xbox gebeurd?
Koopje toch?!?Ike. schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:08:
[...]
http://blog.eu.playstatio...update-1st-december-2010/
En qua Fallout: New Vegas, ja het spel heeft soms last van bugs, de befaamde invisible walls e.d.
Maar... als je van Fallout houdt, dan neem je dat allemaal op de koop toe, wat een spel zeg! Het verhaal sleept me nu al meteen mee
Na die twee uur heb je ten minste een fatsoenlijke gameplaySeamusXanthus schreef op woensdag 01 december 2010 @ 23:15:
ik wacht op de goty editie (na 2 maanden is de eerste DLC er al, ben gek om niet te wachten) maar ga het spel ook zeker kopen, heb het nu toch te druk met CoD:BOBellerophon schreef op donderdag 02 december 2010 @ 07:40:
[...]
Koopje toch?!?
En qua Fallout: New Vegas, ja het spel heeft soms last van bugs, de befaamde invisible walls e.d.
Maar... als je van Fallout houdt, dan neem je dat allemaal op de koop toe, wat een spel zeg! Het verhaal sleept me nu al meteen mee
Groot gelijk heb jeSvennie schreef op donderdag 02 december 2010 @ 08:43:
[...]
ik wacht op de goty editie (na 2 maanden is de eerste DLC er al, ben gek om niet te wachten) maar ga het spel ook zeker kopen, heb het nu toch te druk met CoD:BO

Als ik even in de glazenbol modus mag gaan:Morphix schreef op donderdag 02 december 2010 @ 01:45:
Zo goed als in de winkel gaan we het niet krijgen iig. En dat is leuk voor Sony en/of uitgever, maar minder prettig voor de consument. Nog leuker wordt het als ze over een paar jaar de stekker uit de ps3 PSN server trekken (vziw is dat bij de xbox gebeurd?hoe waardeloos kan je je klanten behandelen 30 euro door de wc gespoeld dus.
Voor zover ik weet had de originele xbox geen marketplace dus niemand heeft wat verloren. Verder durf ik te wedden dat content van de PSN/Live gewoon te downloaden blijft in de toekomst omdat anders ze hun imago te grabbel gooien. Tenzij men volledig uit de business stapt natuurlijk.
De PS4/Xbox3 zullen de huidige service gewoon overnemen, inclusief Trophies/Achievements.
Ik gok ook dat de nieuwe console feitelijk een hardware upgrade is, met volledig compatibility van alle game content. Bij de PS4 weet ik dit nog niet zeker omdat men met een ongelukkigere architectuur zit waar men wellicht vanaf wil. MS heeft nu trouwens al veel succes met hun incrementele hardware verbeteringen: ontzettend veel mensen kopen de nieuwe versie omdat het net die feature heeft die hun huidige versie mist. Hoe dan ook, we gaan naar een situatie waar de hardware niet meer dan een vessel is voor de PSN/Live service. Je kan niet meer zomaar een nieuwe console nu introduceren die volledig onafhankelijk is van de oude modellen.
Ik ben geen productspecialist, maar de ontwikkelingen van de laatste jaren moet bijna wel voor hele nieuwe verkoopmodellen zorgen.
Idd, lachen is leuker dan verplicht wachten.SeamusXanthus schreef op woensdag 01 december 2010 @ 23:15:
Men kan steeds meer uit die "ongelukkigere" architectuur halen, dus ik denk niet dat ze er zomaar vanaf willen stappen.SeamusXanthus schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:51:
[...]Bij de PS4 weet ik dit nog niet zeker omdat men met een ongelukkigere architectuur zit waar men wellicht vanaf wil.
Je bedoeld dat er kwalitatief betere hardware gebruikt wordt in de nieuwere types vergeleken met de eerste types?MS heeft nu trouwens al veel succes met hun incrementele hardware verbeteringen: ontzettend veel mensen kopen de nieuwe versie omdat het net die feature heeft die hun huidige versie mist.
Ik denk inderdaad dat er een kans is op volledige backwards compatibility bij the PS4. In tegenstelling tot de PS3 zijn er (volgens mij) nauwelijks nieuwe technieken die ondersteund moeten worden: 1080p is nog steeds de maximale resolutie en qua fysieke media zit het met blu-ray ook wel goed, misschien dat ze schijfjes met 3 of 4 lagen moeten gaan ondersteunen, maar dat lijkt me niet in verhouding staand met het introduceren van een volledig nieuwe techniek. Er blijft dus geld over waarmee geinvesteerd kan worden in backwards compatibility. Anderzijds kan het ook zomaar zijn dat Sony besluit dit niet te doen, aangezien het ontbreken van bc in de ps3 ook niet echt het einde voor ze heeft betekent. Ik hoop echter dat dit wel gaat gebeuren aangezien dat betekent dat de ps3 en alle ps3 services een stuk langer ondersteund (kan) blijven worden.
Het mooie van alle playstations is juist dat er exotische hardware wordt gebruikt. Wat mij betreft is het enkel goed dat het tijd kost om de potentie van de hardware te ontdekken en steeds dat beetje verder te komen. Zo zit er rek in het systeem, itt wat bij de xbox het geval is. De limiet is bij deze laatste een stuk eerder bereikt in ieder geval, bepaalde truken en hacks om iets voor elkaar te krijgen zijn niet oneindig verkrijgbaar.
Ook zie ik niet in waarom incrementele hardware verbeteringen goed zijn voor de consument. Het is inderdaad leuk voor MS, maar ik zie enkel dat de consument op de zoveelste manier genaaid wordt. Opzich zijn de verbeteringen die nu doorgevoerd worden niet met voorbedachte rade weggelaten (de xbox was niet voor niets zoveel goedkoper dan de ps3), maar als dit in de toekomst wel het geval gaat zijn houd ik het voor gezien. Apple is er erg succesvol mee en blijkbaar blijft de gemiddelde consument er steeds weer intrappen.
Wederom ben ik gelukkiger met hoe Sony het aanpakt; zij leveren vanaf het begin een degelijk stuk hardware. Compleet en goed doordacht (itt een zeker ander console bedrijf zou ik zeggen). Ook weten ze blijkbaar genoeg ruimte te creëeren om redesigns door te voeren en daarmee het product goedkoper te maken. Al de hele levenscyclus wordt het PS3 productie proces verbeterd. Met de PS2 en PSP is/was precies hetzelfde aan de hand.
Er wordt van tevoren heel goed nagedacht over wat het systeem moet kunnen (Wifi, harde schijf, blu-ray) en vervolgens worden er geen extra functies toegevoegd tot er een nieuwe generatie wordt geïntroduceerd. Zo worden problemen voorkomen, want elk systeem heeft dezelfde functionaliteit.
Vanuit het oogpunt van het bedrijf (Sony) is dit ongunstig. Ik weet zeker dat een heleboel meer mensen zich aangetrokken voelden tot de 360 puur vanwege de prijs, ook al komen ze er later achter dat er toch wel een heleboel ontbreekt aan zo'n kale console. Sony heeft wel meer dingen die ze veel slechter aanpakken dan MS: alles wat met marketing te maken heeft, de XMB (alle functies voelen aan als extra's, absoluut niet als een integratie met het geheel), etc. Die laatste punten mag Sony wat mij betreft dan ook met alle plezier verbeteren, maar als het op hardware aankomt ben ik gelukkig met de huidige stand van zaken. Sony heeft ofwel niet door dat ze veel meer geld kunnen verdienen, of ze hebben dermate veel vertrouwen in hun product dat ze te koppig zijn om het te veranderen. Het een of het ander, het maakt voor mij niet uit. Ik ben blij dat ik bij aankoop van hun console mag weten dat ik een compleet en degelijk stuk hardware in handen heb.
edit: en oja, klanten zijn met het originele Xbox Live wel degelijk genaaid ala EA mp servers. De Halo DLC is bijvoorbeeld niet meer beschikbaar en niet meer te downloaden. Niet dat ze er nog wat aan hebben want de multiplayer servers zijn ook down. Either way is hun geld in rook opgegaan.
Het mooie van alle playstations is juist dat er exotische hardware wordt gebruikt. Wat mij betreft is het enkel goed dat het tijd kost om de potentie van de hardware te ontdekken en steeds dat beetje verder te komen. Zo zit er rek in het systeem, itt wat bij de xbox het geval is. De limiet is bij deze laatste een stuk eerder bereikt in ieder geval, bepaalde truken en hacks om iets voor elkaar te krijgen zijn niet oneindig verkrijgbaar.
Ook zie ik niet in waarom incrementele hardware verbeteringen goed zijn voor de consument. Het is inderdaad leuk voor MS, maar ik zie enkel dat de consument op de zoveelste manier genaaid wordt. Opzich zijn de verbeteringen die nu doorgevoerd worden niet met voorbedachte rade weggelaten (de xbox was niet voor niets zoveel goedkoper dan de ps3), maar als dit in de toekomst wel het geval gaat zijn houd ik het voor gezien. Apple is er erg succesvol mee en blijkbaar blijft de gemiddelde consument er steeds weer intrappen.
Wederom ben ik gelukkiger met hoe Sony het aanpakt; zij leveren vanaf het begin een degelijk stuk hardware. Compleet en goed doordacht (itt een zeker ander console bedrijf zou ik zeggen). Ook weten ze blijkbaar genoeg ruimte te creëeren om redesigns door te voeren en daarmee het product goedkoper te maken. Al de hele levenscyclus wordt het PS3 productie proces verbeterd. Met de PS2 en PSP is/was precies hetzelfde aan de hand.
Er wordt van tevoren heel goed nagedacht over wat het systeem moet kunnen (Wifi, harde schijf, blu-ray) en vervolgens worden er geen extra functies toegevoegd tot er een nieuwe generatie wordt geïntroduceerd. Zo worden problemen voorkomen, want elk systeem heeft dezelfde functionaliteit.
Vanuit het oogpunt van het bedrijf (Sony) is dit ongunstig. Ik weet zeker dat een heleboel meer mensen zich aangetrokken voelden tot de 360 puur vanwege de prijs, ook al komen ze er later achter dat er toch wel een heleboel ontbreekt aan zo'n kale console. Sony heeft wel meer dingen die ze veel slechter aanpakken dan MS: alles wat met marketing te maken heeft, de XMB (alle functies voelen aan als extra's, absoluut niet als een integratie met het geheel), etc. Die laatste punten mag Sony wat mij betreft dan ook met alle plezier verbeteren, maar als het op hardware aankomt ben ik gelukkig met de huidige stand van zaken. Sony heeft ofwel niet door dat ze veel meer geld kunnen verdienen, of ze hebben dermate veel vertrouwen in hun product dat ze te koppig zijn om het te veranderen. Het een of het ander, het maakt voor mij niet uit. Ik ben blij dat ik bij aankoop van hun console mag weten dat ik een compleet en degelijk stuk hardware in handen heb.
edit: en oja, klanten zijn met het originele Xbox Live wel degelijk genaaid ala EA mp servers. De Halo DLC is bijvoorbeeld niet meer beschikbaar en niet meer te downloaden. Niet dat ze er nog wat aan hebben want de multiplayer servers zijn ook down. Either way is hun geld in rook opgegaan.
[ Voor 4% gewijzigd door Morphix op 03-12-2010 00:55 . Reden: hoooooooly wall of text ]
Sind 1 week nu bij ps3 met hdmi aangesloten op receiver als ik nu fifa speel zie ik onder op mijn receiver staan multichannel. klopt dit of kan het ook dts zijn etc? waar kan ik dit configureren?
Dit is gewoon DTS of dolby (HD). De PD3 decodeerd het pakketje al voor je zodat je reciever het niet meer hoeft te doen. Wel jammer natuurlijk want het logo DTS HD in je display was natuurlijk wel leuk geweest.mrcosmo schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 07:21:
Sind 1 week nu bij ps3 met hdmi aangesloten op receiver als ik nu fifa speel zie ik onder op mijn receiver staan multichannel. klopt dit of kan het ook dts zijn etc? waar kan ik dit configureren?
Als je bij system setting -> sound setting je ps3 via de automatische stand laat bepalen welke formaten je reciever allemaal aankan dan pakt hij automatsich de beste geluidsinstellingen
Ik denk juist dat als Sony voor de PS4 weer voor een volledig afwijkende architectuur gaat kiezen het de laatste Playstation gaat zijn. Howewel zowel de PS2 en de PS3 beide in den beginne erg last hadden van hun afwijkende architectuur heeft de PS2 zich herpakt door exclusives aan de PS2 te binden. De PS3 doet dat nu ook maar je merkt dat het merk "xbox" sterker is dan ooit en dat de verhouding 3rd party exclusives vaak nog eens gunstig staat voor de xbox. De PS3 kan zich enkel op een paar exclusieve games positief onderscheiden van de xbox op het gebied van grafisch geweld en juist dat was Sony paradepaardje "next gen will start when we say so" nou xbox heeft het startsein gegeven met Gears of War in 2006 en zeker niet Sony die pas in 2008 met wat grotere game over de boeg kwam.
Ik hoop dat Sony nu goed heeft opgelet en de hardware van de PS4 niet gaat voorzien van een chip waar de hele gamedev wereld weer van achteruit schrikt. Mischien is het goed om met de Cell verder te gaan nu deze chip redelijk onder de knie is bij devs. Je kan er op wachten dat MS met een triple hexacon core oid gaat goochelen en daarmee weer het voordeel op het gebied van achitectuur heeft dat Sony de eerste twee jaar van de PS4 een enorme achterstand geeft. Zo langzamerhand is de Playstation niet meer de enige console waar je moet zijn voor je bekende toppers als fightgames, horror survival shooters, sim/arcade racers of shooters want de concurrent heeft minstens net zulke goede games liggen zo niet betere tezamen met een feilloos werkend marketing systeem dat het voor elkaar krijgt mensen te laten betalen voor diensten die op andere platformen gratis worden aangeboden. Als ze dát weten te rechtvaardigen bij hun gamers dan kunnen ze nog veel meer flikken wat Sony alleen maar op achterstand kan zetten.
hardware technisch heeft Sony totaan de 360 slim de meest complete console gehad maar steeds ook de meest dure. De keuze van de hardware op bluray na heeft sony eigenijk alleen maar tegenwind gegeven. De Naam Playstation en de erg goede exclusives hebben de PS3 toch laten drijven en de PS3 lijkt ook nu weer boven de xbox te gaan eindigen qua cijfers. MS zit echter niet stil en zij zijn veel flexibeler dan Sony als het gaat om aggressieve marketing en ontwikkeling. Ik denk dat MS met de 360 als hardware bijna niks fout heeft gedaan (op het RROD debacel na, maar ook daaruit blijkt dat het je geen klanten kost wanneer je het goed aanpakt) MS zal ervoor gaan om de wind nog meer uit de zeilen te halen van Sony als dat ze nu al deden. Sony zal ook erg weinig fout doen op het gebied van hardware en het zal gaan om de content die geleverd gaat worden. Zal MS het voor elkaar krijgen grote namen als COD, GTA en RE exclusive op de xbox te krijgen dan is dit de laatste succesvolle generatie Playstations geweest. MS heeft het geld om dit gewoon af te kopen en aangezien ze voor niks dan de eerste plaats willen gaan zijn ze bereid ervoor te betalen. Sony is financieel afhankelijk van de overige producten als LCD's en Vaio's op een markt waar de concurrentie moordend is terwijl MS een monopoly heeft op het gebied van besturingssystemen en een dus vrijwel constante inkomstenbron genereerd. Inkomsten investeren betekend doorgaan nog meer inkomsten en nog meer investeringen.
MS heeft absoluut de langste adem en ik zie Nintendo en Sony de krachten nog wel bundelen in de komende 10 jaar (wanneer de PS4 het aflegt tegen de xbox 720) omdat enkel grote namen op de Nintendo platformen onbedreigd succesvol kunnen zijn tegenover het gears, forza, halo en COD geweld op de xbox.
Voor games is de output toch standaard multichannel PCM? Bij sommige games is de output Dolby Digital (AC Brotherhood bv), maar ik heb nergens kunnen vinden waar ik dat moet instellen.swopdark schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 08:07:
[...]
Dit is gewoon DTS of dolby (HD). De PD3 decodeerd het pakketje al voor je zodat je reciever het niet meer hoeft te doen. Wel jammer natuurlijk want het logo DTS HD in je display was natuurlijk wel leuk geweest.
Als je bij system setting -> sound setting je ps3 via de automatische stand laat bepalen welke formaten je reciever allemaal aankan dan pakt hij automatsich de beste geluidsinstellingen
Voor Blue-ray werkt het wel. heb ik het wel kunnen instellen.
goed stuk, mee eens
PSN Headless_Pumpkin
Een post van swopdark waar ik het in grote lijnen mee eens ben, het is zeker bijna kerst (vrede op aarde
Microsoft heeft bij de 360 wel een hardwarefout gemaakt door niet standaard een kleine HDD (20GB of zelfs 4GB was al genoeg) erin te stoppen zodat gamedevelopers toch iets konden installeren en daarmee de laadtijden verkorten. Qua altijd compleet pakket leveren is het nu pas omgedraaid hoor. De originele Xbox was veel completer dan de PS2 want voor die laatste moest je apart nog memory cards en een modem kopen terwijl de Xbox een harde schijf en ethernetpoort had. Toen dacht Sony we gaan Microsoft nadoen en Microsoft we gaan Sony na doen dus misschien switchen ze wel weer bij de opvolgers
En zo somber zie ik het niet in voor de PS4 maar Sony zal zich veel meer op de Europese en Amerikaanse markt moeten richten want nu zijn ze vaak te eigenwijs (zie het controller verhaal met Dual Shock) om te luisteren naar de klanten.
Wat betreft marketing denk ik dat je lichtelijk overdrijft wat betreft Microsoft. Bedenk zelf maar eens hoeveel PS3 commercials je hebt gezien en hoeveel Xbox 360. Microsoft kiest ervoor bij belangrijke releases reclames te maken zoals bij Halo en Kinect terwijl Sony het vaker algemeen doet zoals sponsoring van de Champions League en Room299 welke nu vaak te zien is.
Ik ben het hier voor 95% mee oneens.swopdark schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 09:01:
[...]
Verhaal
MS heeft absoluut de langste adem en ik zie Nintendo en Sony de krachten nog wel bundelen in de komende 10 jaar (wanneer de PS4 het aflegt tegen de xbox 720) omdat enkel grote namen op de Nintendo platformen onbedreigd succesvol kunnen zijn tegenover het gears, forza, halo en COD geweld op de xbox.
Sony heeft net 2 generaties dik bovenaan gestaan, nu Nintendo eindelijk weer eens een generatie.
Microsoft moet eerst eens tot bovenaan zien te komen voordat zij de markt echt zouden kunnen beïnvloeden.
De volgende generatie zal in mijn ogen eerder de toekomst bepalen, deze generatie is totaal anders dan de vorige en die daarvoor.
Dus om nu al conclusies te trekken uit deze generatie is onzin, dat kan namelijk pas achteraf.
Dit topic is gesloten.