• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
Ik kreeg zo'n nepmerk IR-afstandsbedieninkje bij mijn PS3. Opzich werkt dat wel een stuk fijner voor films ook doordat ik mijn Harmony kan gebruiken als het USB IR stickje in de PS3 zit maar het probleem is dat de PS3 de USB stick controller 1 wordt als ik de console aanzet. Nu is het een kleine moeite om de PS3-controller naar controller 1 te zetten maar om dit elke keer dat ik ga gamen te doen vind ik teveel moeite aangezien ik niet vaak films kijk.

Weet iemand of dit te omzeilen is, dat je controller gewoon controller 1 wordt?

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Zijn hier mensen die Space invaders Infinity Gene spelen? heb die demo eens geprobeerd en dat spel lijkt op het eerste gezicht best wel briljant :o

Maar blijft het ook leuk?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Kluutmaran schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:20:
Ik kreeg zo'n nepmerk IR-afstandsbedieninkje bij mijn PS3. Opzich werkt dat wel een stuk fijner voor films ook doordat ik mijn Harmony kan gebruiken als het USB IR stickje in de PS3 zit maar het probleem is dat de PS3 de USB stick controller 1 wordt als ik de console aanzet. Nu is het een kleine moeite om de PS3-controller naar controller 1 te zetten maar om dit elke keer dat ik ga gamen te doen vind ik teveel moeite aangezien ik niet vaak films kijk.

Voor 2 tientjes bij Play.com een orignele Bluetooth remote aanschaffen denk ik :P... of je usb stick er uit halen... je kan de prioriteit neit steeds veranderen volgens mij.

Je kan wellicht nog proberen de usb stick naar plek 7 te verplaatsen ofzo en hopen dat je ps3 dit onthoudt..

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:00
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:53:
[...]

Is dirt 2 vermoeiend toch niet zo erg als motorstorm zoals ik hier lees hoop ik :9
Dirt 2 is vooral veel lol :). met name die races in Utah.
Pat-Juh schreef op donderdag 11 november 2010 @ 23:13:
[...]

Voor 2 tientjes bij Play.com een orignele Bluetooth remote aanschaffen denk ik :P... of je usb stick er uit halen... je kan de prioriteit neit steeds veranderen volgens mij.

Je kan wellicht nog proberen de usb stick naar plek 7 te verplaatsen ofzo en hopen dat je ps3 dit onthoudt..
ik vraag me af hoe goed deze neppert eigenlijk is:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.42246
pic: http://www.dealextreme.co...eb7-a292-55d65fc88ce3.jpg

trouwens, waarom worden de move controllers gezien als controller 7 en 6? Terwijl 1 bv ook vrij is..

[ Voor 60% gewijzigd door GAIAjohan op 11-11-2010 23:42 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:57:
[...]

Brother hood lijkt me wel vet vooral na AC 2 gespeeld te hebben :)
Ben ik dan 1 van de weinige die AC (de serie) gewoon weg niet leuk vind?!?

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 09:38
Nee hoor, AC lijkt mij ook niets. Ik vind het wel grappig om te zien dat mijn zoontje het leuk vindt. Maar ik kan er niet warm van worden. Gisteren maar de DLC aangeschaft, mooi dat ze nu in de aanbieding zijn.
Ik ben trouwens meer van het racen en schieten.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Heerlijke reeks hoor AC. Ondanks dat de game te makkelijk is, is het een feest om in die wereld te zijn en al die gebouwen te beklimmen. Verder vind ik het verhaal en de achtergrond van de game zeer mooi. Allebei de games heb ik op 1000/1000 AP (equivalent van platinum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooj1980
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 13:27
Ik heb zojuist AC 1 uitgespeeld (op de 360), en was er aan het eind wel klaar mee. 9 keer hetzelfde trucje uithalen wordt op den duur saai, het voelde als het kunstmatig verlengen van de speeltijd.

Ik hoop dat AC 2 nog wat vernieuwende elementen bevat, want die ligt nog op mijn to do-stapel.

PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:05
SeamusXanthus schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 08:48:
Heerlijke reeks hoor AC. Ondanks dat de game te makkelijk is, is het een feest om in die wereld te zijn en al die gebouwen te beklimmen. Verder vind ik het verhaal en de achtergrond van de game zeer mooi. Allebei de games heb ik op 1000/1000 AP (equivalent van platinum)
Had deel 1 op de Xbox ook punten dan? Op de PS3 had die geen trophies helaas. Deel 2 heb ik wel platinum uiteraard. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:19:
[...]

Had deel 1 op de Xbox ook punten dan? Op de PS3 had die geen trophies helaas. Deel 2 heb ik wel platinum uiteraard. :)
ja. Xbox360 heeft al veel langer achievements.
PS3 games kregen pas trophies in 2008. AC1 release date was ergens in november 2007

[ Voor 21% gewijzigd door Ike. op 12-11-2010 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 10:18
Kluutmaran schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:20:

daarom heb ik mijn wireless tobo nooit meer aangesloten en zo'n sony tobo gekocht, je moet inderdaad elke keer of de dongle er later insteken of de controller naar 1 wisselen, erg irritant, heb niet kunnen vinden of dat te veranderen is, laat het me aub weten als je het uit vindt!

@Ting: dat Sony tobo werkt prima, je moet wel licht aan hebben want de toetsjes zijn erg klein en ik kan er niet blind op typen maar korte berichten zijn er perfect mee te typen, meerdere bladzijden tekst zal ik er nooit mee typen.

[ Voor 11% gewijzigd door Svennie op 12-11-2010 09:34 ]

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een tijd BF2 te hebben gespeeld, vorige week Mohaa Tier 1 te hebben opgestart, heb ik gisteravond Black ops eens opgestart... ik had echt even een wtf?! moment qua graphics. :) Was that the best they could get?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister Black ops gaan kopen. Kom ik thuis om te ontdekken dat mijn controller leeg is. Ik laat hem een uurtje opladen terwijl de PS3 aanstaat om te ontdekken dat zodra ik hem ontkoppel hij terug uitvalt. Nu heb ik gelezen dat de batterij dood kan zijn. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Hij is nog geen 2 jaar oud en super veel gebruik ik hem ook weer niet (verschilt van tijd tot tijd).

Ik ben maar teruggereden naar de winkel om een nieuwe controller te kopen en ik heb meteen bij Deal-extreme een vervang batterij besteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Controllers welke geen DualShock/SixAxis zijn krijgen automatisch een nummering na de reguliere nummering. Bijvoorbeeld 6 en 7. Dit heeft Sony een tijd terug al ingevoerd om de compatibiliteit met de Guitar Hero / DJ Hero / Rock Band reeksen te vergroten.

Verder zou het niets uit moeten maken overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Grappig feitje. Ik heb tot nu toe €856,59 €861,59 (was Trine vergeten uit de PlayStation Store) aan games besteed sinds de aanschaf van m'n PS3 in oktober 2009. :>
Ik houd alles bij in een Excel-sheet.

Gelukkig heb ik - na de games uitgespeeld te hebben - veel weer verkocht, dus onder de streep is het niet zo schrikbarend. :P

[ Voor 9% gewijzigd door LuPo op 12-11-2010 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

LuPo schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:09:
Grappig feitje. Ik heb tot nu toe €856,59 aan games besteed sinds de aanschaf van m'n PS3 in oktober 2009. :>

Gelukkig heb ik - na de games uitgespeeld te hebben - veel weer verkocht, dus onder de streep is het niet zo schrikbarend. :P
Pics or it didn't happen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik las dat je het bijhield in een Excel sheet moest ik even lachen. Maarjah iedereen z'n eigenaardigheden, niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 16:12

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Ivm Black Ops en veel online play, ben ik nu op zoek naar een goede, niet dure headset. Ik gebruikte een Bluetooth headset maar deze pakt het geluid rondom veel te snel op. Ik heb een goede koptelefoon nodig die pas aangaat wanneer er in gesproken word.
Het liefst zonder draad en niet te prijzig.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Oei!

Ik kan niet de hele lijst in een afbeelding plaatsen omdat die dan te groot wordt.
Bij Eat Lead en Mirror's Edge staan vrij hoge bedragen. Die games heb ik een paar keer gekocht omdat ze goedkoop waren voor de mooie maagdelijke hoesjes (de games in andere hoesjes doorverkocht met licht verlies). :P
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:26:
Toen ik las dat je het bijhield in een Excel sheet moest ik even lachen. Maarjah iedereen z'n eigenaardigheden, niet.
Ik houd liever bij hoeveel ik uitgeef dan in het wilde weg alles te kopen wat los en vast zit. Ooit gehoord van een begroting? Daar is niets eigenaardigs aan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

LuPo schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:48:
[...]

[afbeelding]

Ik kan niet de hele lijst in een afbeelding plaatsen omdat die dan te groot wordt.
Bij Eat Lead en Mirror's Edge staan vrij hoge bedragen. Die games heb ik een paar keer gekocht omdat ze goedkoop waren voor de mooie maagdelijke hoesjes (de games in andere hoesjes doorverkocht met licht verlies). :P

[...]

Ik houd liever bij hoeveel ik uitgeef dan in het wilde weg alles te kopen wat los en vast zit. Ooit gehoord van een begroting? Daar is niets eigenaardigs aan hoor.
Een begroting is altijd goed :) Ikzelf heb een maandelijks bedrag wat ik aan gaming in het algemeen mag uitgeven :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
LuPo schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:19:
[...]

Had deel 1 op de Xbox ook punten dan?
Ter info:
Alle games hebben vanaf launch verplicht 1000 achievements points (eind 2005 dus uit mijn hoofd) wat bij de PS3 hetzelfde is als 'alle' trophies en dus platinum.
(en verplicht 200 punten voor downloadable arcade (=PSN) games, wat bij de PS3 geen platinum oplevert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:48:
[...]Ik houd liever bij hoeveel ik uitgeef dan in het wilde weg alles te kopen wat los en vast zit. Ooit gehoord van een begroting? Daar is niets eigenaardigs aan hoor.
Maar je verkoopt alles 2e-hands en voor dat geld koop je weer een nieuwe/2e-hands game, dus uiteindelijk heb je (veel) minder uitgegeven dan in jouw lijstje staat. ;)

Ik hou ook wel bij wat ik koop en bewaar zo vaak mogelijk de bonnetjes, maar dat is eerder omdat de verzekering anders wellicht moeilijk kan doen als er ooit iets met mijn Movie & Game collectie mocht gebeuren. Dus om --> ;w te voorkomen.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 10:24
just cause 2 voor 13 euro bij play.com

is dat de moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

OPSLAGHOND schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:11:
[...]

Maar je verkoopt alles 2e-hands en voor dat geld koop je weer een nieuwe/2e-hands game, dus uiteindelijk heb je (veel) minder uitgegeven dan in jouw lijstje staat. ;)

Ik hou ook wel bij wat ik koop en bewaar zo vaak mogelijk de bonnetjes, maar dat is eerder omdat de verzekering anders wellicht moeilijk kan doen als er ooit iets met mijn Movie & Game collectie mocht gebeuren. Dus om --> ;w te voorkomen.
Ook een goed idee :) Maar scan je ze in, of wat?
El_V schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:13:

is dat de moeite?
Als je van een levensgrote sandbox game houdt, zonder al te veel verhaal, en veel explosies e.d.
Ja dan is het een top spel 8)

P.S. Congrats!

[ Voor 21% gewijzigd door Bellerophon op 12-11-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bellerophon schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:16:
[...]Ook een goed idee :) Maar scan je ze in, of wat?[...]
Yupp, inscannen en 3 exemplaren op verschillende schijven opslaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:01
master_viper schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:32:
Ivm Black Ops en veel online play, ben ik nu op zoek naar een goede, niet dure headset. Ik gebruikte een Bluetooth headset maar deze pakt het geluid rondom veel te snel op. Ik heb een goede koptelefoon nodig die pas aangaat wanneer er in gesproken word.
Het liefst zonder draad en niet te prijzig.
Gewoon de officiele Sony voor de PS3. Deze is draadloos, heeft een tweede microfoon aan de buitenkant om omgevingsgeluid uit te filtreren en alleen aan te gaan bij spraak en kost geloof ik 25 euro ofzo uit het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
@OPSLAGHOND

Nu snap ik je nick ook ineens

[ Voor 20% gewijzigd door SeamusXanthus op 12-11-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:11:
[...]

[...]
Klopt dat schreef ik ook al in mijn eerste bericht: ;)
[...]

OPSLAGHOND schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:29:
[...]

Yupp, inscannen en 3 exemplaren op verschillende schijven opslaan. ;)
Als je huis afbrand ben je je externe schijven ook kwijt. Of ren je dan snel naar binnen om een schijf te redden? :D
dangerpaki schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:42:
[...]

Gewoon de officiele Sony voor de PS3. Deze is draadloos, heeft een tweede microfoon aan de buitenkant om omgevingsgeluid uit te filtreren en alleen aan te gaan bij spraak en kost geloof ik 25 euro ofzo uit het buitenland.
De officiële PS3 headset is vrij gevoelig hoor. Hij pakt bij mij al m'n geluiden als ik adem.
SeamusXanthus schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:43:
@OPSLAGHOND

Hahahaha. You just made my day! _O-

Nick is dacht ik afkomstig van Resevoir Dogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Je kan de gevoeligheid van de microfoon instellen, dus dan zal ik eerder daar naar kijken ipv de headset de 'schuld' te geven.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Shiver23 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:05:
Je kan de gevoeligheid van de microfoon instellen, dus dan zal ik eerder daar naar kijken ipv de headset de 'schuld' te geven.
Ah. Dat gaan we dan maar gelijk even doen vandaag. Ik ga eerst maar eens het boekje opsnuffelen waar ik die instellingen dan kan wijzigen.

Thanks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

@OPSLAGHOND

Ik moest lachen :D :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@OPSLAGHOND

_/-\o_
LuPo schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:03:
Als je huis afbrand ben je je externe schijven ook kwijt. Of ren je dan snel naar binnen om een schijf te redden? :D
Nope, 1 ligt op kantoor (kluis), 1 ligt in de auto (kluisje) en 1 thuis (kluis).
Alle 3 op plekken die tegen brand zouden moeten kunnen.
Als dat nog misgaat steek ik mezelf ook in de fik. :9

Nick is dacht ik afkomstig van Resevoir Dogs
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
LuPo schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:08:
[...]

Ah. Dat gaan we dan maar gelijk even doen vandaag. Ik ga eerst maar eens het boekje opsnuffelen waar ik die instellingen dan kan wijzigen.

Thanks. :)
uit mijn hoofd: instellingen -> accesoires -> headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!
El_V schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:13:

is dat de moeite?
Hmmm.... interessant :P

Ik heb gisteren trouwens Resident Evil 5 in coop uitgespeeld. Echt een erg leuk spel om in coop te spelen met iemand :)

[ Voor 24% gewijzigd door SToRM666 op 12-11-2010 13:24 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 10:24
heb hem toch maar besteld.. ook al heb ik nog veel te veel spellen die ik eerst moet spelen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 01:18

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Grappig feitje. Ik heb tot nu toe €856,59 €861,59 (was Trine vergeten uit de PlayStation Store) aan games besteed sinds de aanschaf van m'n PS3 in oktober 2009. :>

Ik doe het expres niet, denk dat ik me doodschrik als ik zie hoeveel het is. Ik verkoop nooit iets door en haal ook fullprice games. Dus stel dat mijn games gemiddeld 30 euro kosten, dan zit ik al aan bijna €1900,- En dat zijn alleen de spellen die ik op disk heb. Via PSN heb ik ook nog iets van 25 games. En dan ook nog alle losse zooi (controllers, move, cam, toetsenbordje, etc.) Conclusie: Ik wil het niet weten! :D

Oh en Congrats El_V *O*

[ Voor 19% gewijzigd door Meelobee op 12-11-2010 14:30 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Meelobee schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:27:
[...]

Ik doe het expres niet, denk dat ik me doodschrik als ik zie hoeveel het is. Ik verkoop nooit iets door en haal ook fullprice games. Dus stel dat mijn games gemiddeld 30 euro kosten, dan zit ik al aan bijna €1900,- En dat zijn alleen de spellen die ik op disk heb. Via PSN heb ik ook nog iets van 25 games. En dan ook nog alle losse zooi (controllers, move, cam, toetsenbordje, etc.) Conclusie: Ik wil het niet weten! :D

Oh en Congrats El_V *O*
Seau, da's veel! :>

Zolang je het niet merkt is er blijkbaar niets aan de hand. ;)
Waarschijnlijk heb jij er ook wel iets langer over gedaan voordat je tot deze collectie bent gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 10:22
Ik ben just cause 2 nu ook aant spelen. Goed spel! Groot, levendig, sidemissions, genoeg herrie te schoppen etc... Aanrader! Platinum kost wel een uurtje of 50-60... Maar als je dat niet boeit en voor 13 euro 20-80 uur lol te hebben: aanschaffen die hap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GT5 dan toch eindelijk over minder dan 2 weken! 24 November. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Bellerophon schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:06:
[...]

Een begroting is altijd goed :) Ikzelf heb een maandelijks bedrag wat ik aan gaming in het algemeen mag uitgeven :*)
Ik hou ook een lijst bij van kosten wat betreft inkoop en verkoop (verkoop altijd direct mijn spellen weer door zodra ik ze uit heb, MP boeit me niet veel en hetzelfde spel 2x uitspelen vind ik zonde van mijn tijd).

Momenteel staat de teller op €1,12 per spel (69 spellen, waaronder een stuk of 10 download only). Ik koop veel 2e-hands, maar pareltjes (AC2, Batman, etc) koop ik vaak nieuw.

Op deze manier kan ik het voor mezelf (en mijn vriendin :p) nog verantwoorden. Als ik al duizenden euro's aan games zou hebben besteed, zou mijn vriendin wel eens een nieuwe auto kunnen eisen (momenteel een Suzuki Alto van 10 jaar oud FTW) :).

Daarbij is het voor mij ook een beetje een sport geworden om spellen zo goedkoop mogelijk in te kopen / voor zoveel mogelijk door te verkopen. Mooiste moment was op de release van AC2. Special (White?) edition met beeldje van Ezio en boek en alles voor 70 euro bij de FRS gekocht.

Spel eruit, doos met beeldje en boek vervolgens voor 60 binnen een dag verkocht, vervolgens het spel na een paar weken ook nog eens voor 35.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik heb last van verzamelwoede :P bewaar eigenlijk alle spellen die ik goed vindt :P gelukkig koop ik er niet heel veel. Vaak ook pas als ze een tijdje uit zien zodat je ze voor 2-3 tientjes kunt kopen op mp...... zo zoek ik nu GoW3 en R&C crack in time dat zijn geen dur games meer.... aantal spellen valt ook best mee heb nu zo'n 2 jaar een PS3 en heb 17 spellen in de kast staan waarvan 3 van mijn vrouw.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 13-11-2010 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinxie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-03-2021
Ik ben van plan om een PS3 te kopen. De games ga ik in het buitenland kopen (play.com / amazon / zavvi.com). Behalve de games die hier goedkoper zouden zijn.

Maar hoe zit dat dan juist met je PSN account. Kan ik dan games van UK op mijn Belgische PSN account spelen of moet er per land een account worden gemaakt? Hoe zit dat met de trophies, allemaal gelinkt aan 1 account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sfinxie schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:15:
Ik ben van plan om een PS3 te kopen. De games ga ik in het buitenland kopen (play.com / amazon / zavvi.com). Behalve de games die hier goedkoper zouden zijn.

Maar hoe zit dat dan juist met je PSN account. Kan ik dan games van UK op mijn Belgische PSN account spelen of moet er per land een account worden gemaakt? Hoe zit dat met de trophies, allemaal gelinkt aan 1 account?
Games uit de UK kun je op een Belgisch PSN-account spelen, er zijn hier genoeg mensen die spellen uit de UK halen.
Trophies worden per account verzameld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 01:18

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Enige waar je met games uit de UK op moet letten is DLC. Die moet je dan ook uit de UK store halen, omdat er soms verschil is tussen de EU en UK versies. Je kunt de versies checken aan de hand van de BLES codes op de zijkant van de gamehoesjes.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk een legale manier om je games te kopiëren naar de hardeschijf van de PS3 zodat je niet steeds de schijfjes hoeft te wisselen? Ik heb nu iets meer dan 10 spelletjes en speel graag op een middag veel verschillende spellen. Het wisselen van de schijfjes gaat irriteren. Vooral ook omdat het weer even duurt voordat het geladen is en dergelijke, daar had je met de MegaDrive geen last van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 15:18:
Is er eigenlijk een legale manier om je games te kopiëren naar de hardeschijf van de PS3 zodat je niet steeds de schijfjes hoeft te wisselen? Ik heb nu iets meer dan 10 spelletjes en speel graag op een middag veel verschillende spellen. Het wisselen van de schijfjes gaat irriteren. Vooral ook omdat het weer even duurt voordat het geladen is en dergelijke, daar had je met de MegaDrive geen last van. ;)
niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Blauwe PS3 controller binnen van Axelmusic. Ziet er legit uit :) Dinsdagavond besteld
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/14o0iag.jpg

Kan de winkel iedereen aanraden, zeker gezien de prijs :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 16:42
Wellicht is het een (goed) alternatief om te kiezen voor de downloadbare variant, als een spel zowel op disc als in de PlayStation Store is verschenen. Voorbeelden daarvan zijn de God of War collection of WipeOut HD. Dan hoef je geen discs te wisselen als je die spellen wilt spelen.

Die keuze (downloaden of disc) is echter niet ruim, dus je zal in de meeste gevallen discs moeten wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

GAIAjohan schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 15:43:
Blauwe PS3 controller binnen van Axelmusic. Ziet er legit uit :) Dinsdagavond besteld

Is wel leuk, maar Amazon UK heeft ze ook voor 32 pond en zonder verzenden, dan gaat daar mijn voorkeur toch naar uit. Alleen niet de blauwe zie ik (wel zwart en rood), maar die vind ik sowieso strontlelijk... :P

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Laatst online: 14-09 21:16
[afbeelding]

ik vind het een goede prijs voor deze mooie controller ik denk dat ik er ook 1 ga halen
(ik heb nog geen cc voor bv Amazon)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Bij Axel kost ie iets van 35 euro incl verzenden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Laatst online: 14-09 21:16
GAIAjohan schreef op zondag 14 november 2010 @ 01:50:
dat weet ik
ik volg 't topic wel aardig ;)

maar, thnxz :)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 13:37
GAIAjohan schreef op zondag 14 november 2010 @ 01:50:
35 euro, 3 euro verzendkosten = 38 euro :)
32.00 GBP = 37.6627 EUR bij Amazon.co.uk, dus het zit dicht bij elkaar :)

Ga zelf denk ik ook eentje bestellen bij Axelmusic, mijn oude Sixaxis controllers beginnen flink af te takelen, de pookjes kraken bij het bewegen en geven steeds meer weerstand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
nWo_Riot schreef op zondag 14 november 2010 @ 13:21:
[...]

35 euro, 3 euro verzendkosten = 38 euro :)
32.00 GBP = 37.6627 EUR bij Amazon.co.uk, dus het zit dicht bij elkaar :)

Ga zelf denk ik ook eentje bestellen bij Axelmusic, mijn oude Sixaxis controllers beginnen flink af te takelen, de pookjes kraken bij het bewegen en geven steeds meer weerstand...
Prijzen zijn verhoogd bij Axel.
Toen ik het haalde was het €32,99
Het lijkt vanuit Engeland te zijn verstuurd, daar staat overigens een dik kruis doorheen. De plek is Colnbrook.
Maar indien het geretourneerd werd moest het naar Niederaula in Duitsland :9

Heb de controllers even zitten vergelijken.
Pookjes e.d. voelen prima aan, net als de oude alleen gaan de triggers en pookjes een tikje zwaarder. Zal wel slijtage zijn van de oude :). De pookjes van de nieuwe zijn ook iets gladder.
Met name de sticker achterop valt me op.

Mijn orig PS3 controller heeft daar nauwelijks info
SONY Model nr CECHZC2E
WIRELESS CONTROLLER
DC 3.7 V 300mA
CE-logo
Sony Enteraintment.inc
prullenbakje
made in china
en serienr met barcode (die half vervaagd is)

Die blauwe van Axel:
SONY Model no. CECHZC2U
WIRELESS Controller
FCC ID - AKxxxxx
IC: 409B-CECHZC2 DC 3.7V 300mA
Heel gezeur over Canadese rechten
En t balngrijkst, deze barcode en serienr kunnen niet vervagen :)

Ik blijf t pauper vinden dar Sony geen USB-kabels meelvert met hun controllers, zowel Move als normale controllers.

[ Voor 17% gewijzigd door GAIAjohan op 15-11-2010 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van het week demo van Naruto UNS2 gedownload. Wat een ongelooflijk mooie game zeg. Geloof dat ik die games maar ga kopen want het is echt tekenfilmkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:45:
Van het week demo van Naruto UNS2 gedownload. Wat een ongelooflijk mooie game zeg. Geloof dat ik die games maar ga kopen want het is echt tekenfilmkwaliteit.
Deel 1 was al een geweldig vechtspel :Y En deel 2 is nog mooier en groter qua selectie van speelbare personages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bellerophon schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:53:
[...]

Deel 1 was al een geweldig vechtspel :Y En deel 2 is nog mooier en groter qua selectie van speelbare personages
Wat mij verbaasde was de filmische wijze van vechten mbt camerahoeken, special moves en QTE's. Het is niet alleen "mannetje van achter zien en beuken." Het lijkt echt op een anime-gevecht. Vond ik destijds ook al een goed effect bij de grotere moves in DBZ Budokai 3 maar hier is het meer uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:55:
[...]

Wat mij verbaasde was de filmische wijze van vechten mbt camerahoeken, special moves en QTE's. Het is niet alleen "mannetje van achter zien en beuken." Het lijkt echt op een anime-gevecht. Vond ik destijds ook al een goed effect bij de grotere moves in DBZ Budokai 3 maar hier is het meer uitgewerkt.
In mijn optiek een ondergewaardeerde fighter, juist vanwege de snelheid en souplesse waarmee de karakters over het scherm bewegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

jeuj Killzone 3 beta aan het downloaden... gaat nog wel ff duren zo te zien, die servers zijn op deze tijd vd dag niet op hun snelst :P

[ Voor 28% gewijzigd door Chaoss op 15-11-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Is het mogelijk om een USB koptelefoon aan te sluiten op de PS3? En zo ja, welke is aan te raden?

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, geen idee of ik hier goed zit, maar heb er na even zoeken nog niet veel over kunnen vinden, dus probeer ik het hier maar.

Ik heb een PS3 slim 250gb die ik wil verkopen. Ik wil natuurlijk alle persoonlijke informatie er voorgoed vanaf hebben. Hoe doe ik dit zonder een volledige format? Ik wil namelijk de firmware 3.41 behouden.
De 'Restore PS3 System' optie (Formats the hard disk and restores the system software to its default settings) zou alle persoonlijke instellingen moeten wissen, maar dan zullen ook alle firmware updates gewist worden en zit je met wat er een klein jaar geleden automatisch op stond. En dan zit je of met hele oude firmware of je wordt gedwongen tot de meest recente firmware te updaten. Of zit ik er helemaal naast?

Wat kan ik het beste doen om de resterende network en media settings te verwijderen? En ik heb al een nieuwe user aangemaakt en de vorige verwijdert, zijn dan ook mijn Playstation network settings verwijdert? Dat kan ik nu zelf niet testen omdat mijn PS3 blijft zeggen dat er een software update vereist is.

Of is het allemaal teveel moeite en moet ik maar gewoon de volledige format doen?

Hoop dat iemand me een beetje kan helpen. Bij voorbaat dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:45:
Ik wil namelijk de firmware 3.41 behouden.
Na het lezen van bovenstaande zin besloten niet te helpen. :)
Succes ermee. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:35
Je kunt gewoon formatteren dan blijft volgens mij je firmware behouden en anders kun je 3.41 downloaden en via een usb stick installeren.

3.41 schijnt niet meer perse nodig te zijn dus je kan er ook gewoon 3.50 op gooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OPSLAGHOND schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:55:
[...]

Na het lezen van bovenstaande zin besloten niet te helpen. :)
Succes ermee. :>
Mwah, kan ook uitleg geven waarom.
Maarja, ik heb onder andere hier op tweakers, en op andere sites gelezen dat, geen idee om welke reden, PS3's met een firmware van 3.42 of ouder meer gewenst zijn. Zelf heb ik geen idee waarom, meer dan basiskennis van de PS3 heb ik helaas niet. De PS3 heeft hier in 10 maanden een goede 10 uur aangestaan en meer niet.

t mac in ieder geval bedankt voor je antwoord, ik zal waarschijnlijk maar gewoon voor een volledige format gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Ehm kan iemand mij misschien ergens mee helpen? Ik heb hier een Sony Bravia + PS3 en ik heb ze gesynced met elkaar. Dat betekent dus dat als ik de PS3 aan doe dat mn TV automatisch aan gaat met de bijbehorende zender.

Nou werkt het dus wel als ik hem aan doe via de PS3, maar als ik via mijn controller de PS3 aan doe, dan gaat de TV niet automatisch aan. Heeft iemand misschien hier een verklaring voor?

Ja, ik weet het. Ik ben lui :P

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://blog.eu.playstatio...apocalypse-is-1-december/
The Zombie Apocalypse Is 1 December

Calling all zombie killers from across Europe: over the last few month we have been talking quite a lot about Dead Nation, the third-person shooter coming to PlayStation Network, revealing the game’s innards trailer by trailer and limb by necrotic limb.
Lots of you have been asking when this game is coming out and I am very happy to finally give you a release date.

Get ready: the zombie apocalypse is happening in Europe on the 1st December, only on PlayStation Network. The price will be €12.99 / £9.99.
Een PSN-game met een platinum-trophy volgens de US-blog;
http://blog.us.playstatio...n-hits-psn-november-30th/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:52:
[...]

Mwah, kan ook uitleg geven waarom.
Maarja, ik heb onder andere hier op tweakers, en op andere sites gelezen dat, geen idee om welke reden, PS3's met een firmware van 3.42 of ouder meer gewenst zijn. Zelf heb ik geen idee waarom, meer dan basiskennis van de PS3 heb ik helaas niet. De PS3 heeft hier in 10 maanden een goede 10 uur aangestaan en meer niet.

t mac in ieder geval bedankt voor je antwoord, ik zal waarschijnlijk maar gewoon voor een volledige format gaan :)
t/m 3.41 zijn er opties om vals te spelen, die zijn erna weer verholpen in de FW, dat is voor zover ik weet de enige reden om tot max 3.41 up-te-daten. Als jou dat niet uit maakt, gewoon updaten naar de laatste versie. Dat moet diegene die hem koopt ook doen als hij/zij online wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

hoe zit dat nu, heb je met oudere versies zoals 3.41 nog steeds toegang tot PSN (dus de store, online gaming en andere online facaliteiten)?

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 16-11-2010 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Chaoss schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 08:12:
hoe zit dat nu, heb je met oudere versies zoals 3.41 nog steeds toegang tot PSN (dus de store, online gaming en andere online facaliteiten)?
Naar mijn weten moet je om op PSN te kunnen, de nieuwste FW op je PS3 hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Svennie schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 07:51:
t/m 3.41 zijn er opties om vals te spelen, die zijn erna weer verholpen in de FW, dat is voor zover ik weet de enige reden om tot max 3.41 up-te-daten.
Nee joh, t/m firmware 3.41 werk de usb (jailbreak)hack waarmee je toegang hebt tot de debug mode van een PS3 (is eigenlijk geen hack) en via allerlei bokkensprongen eigen software kan draaien en backups van games kan maken naar een HDD en daarvanaf spelen. (dit kan/kon nog enkel met legale bluray disks) Gelukkig is dit allemaal nog niet zo'n enorme scene als dat het bij de 360 is omdat Sony de hack redelijk snel de kop in heeft weten te drukken met firmware 3.42 en 3.50.

word goes around dat er nu een usb hack is waarmee je de firmware kan terugzetten naar 3.41 of eerder waardoor de terugkeer van Linux weer mogelijk is. Het is een kat en muis spelletje... waarbij de patches steeds weer worden gedicht en de nieuwe hack steeds weer de kop op zullen steken. Eigenlijk moet hier gewoon niet zo veel aandacht aan worden besteed.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 08:12:
Nope, op 3.41 heb ik in principe geen toegang tot alle PSN functionaliteiten.
En aangezien ik geen toagang heb, vroeg ik of het simpele verwijderen van mijn PS3 user-account ook de PSN login settings zou wissen. Maar ik ga nu maar gewoon voor een complete format en dan een volledige update.

Dan nog 1 vraagje... Met 188/228 gb vrij geheugen vermeld de PS3 me dat de 'Restore PS3 System' optie meer dan 14 uur gaat duren. Iemand daar ervaring mee? Na 2 minuten googlen vond ik posts varierend van 1 uur tot meer dan 20 uur, allemaal met vergelijkbare opslag percentages. Zulke grote verschillen moeten toch niet mogelijk zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan gewoon formateren. De firmware (welke versie dan ook) staat op het flash geheugen en heeft niets te maken met je harde schijf.

Ik vind altijd dat hier voor een tweaker forum erg negatief wordt gedaan over hacks. FW3.41 + AsbestOs + Linux + OpenKinect geeft mij de mogelijkheid om de Kinect van MS, op mijn PS3 te gebruiken. Dat moet een tweaker toch wel aanspreken.

(en dat we het er niet eens over de legale aspecten van een hack mogen hebben is belachelijk, met alle artikelen omtrent hacks op de frontpage. De bovenstaande genoemde software gebruikt geen code van Sony en is 100% legaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 15:06
Platinum trophies voor PSN games bestaan al Worms 2 armageddon heeft het bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
SL65 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:26:
[...]

Platinum trophies voor PSN games bestaan al Worms 2 armageddon heeft het bijvoorbeeld.
Trine ook (aanrader trouwens!). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:04
Dead Nation staat wel op mijn verlanglijst... Heb me qua dit aspect nog niet super in verdiept, maar vraag mij af of je er online mee kunt co-op'en...?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Bellerophon schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 08:19:
[...]

Naar mijn weten moet je om op PSN te kunnen, de nieuwste FW op je PS3 hebben
Ok, dan snap ik niet dat er zoveel mensen zijn die een jailbreak Ps3 willen... wat is de lol nu als je niet onlie kunt met het apparaat?

zit je wat zielig in je uppie met je jailbreak Ps3 te spelen, zonder dat je leuke games uit de shop, demo's, updates of online kunt gamen... triest :+

Overigens gister de Beta van KZ3 geprobeerd, ff 2 levels tegen bots (die overigens best leuk spelen) om de levels te tsjekken. Grafisch viel het spel wat tegen, ben geen echte Kz speler maar heb destijds wel de demo van deel 2 geprobeerd en gevoelsmatig vondt ik deze er niet beter uitzien.

Level design van de 2 beta levels (highway en snow?) vond ik wel erg mooi, leuke classes met leuke abilities, maar kheb vooral gespeeld als marksman en Tactician. Snap alleen ng niet helemaal wat de rechts ability van de tactician is :P

[ Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 16-11-2010 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 13:46
Chaoss schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:38:
[...]

Ok, dan snap ik niet dat er zoveel mensen zijn die een jailbreak Ps3 willen... wat is de lol nu als je niet onlie kunt met het apparaat?

zit je wat zielig in je uppie met je jailbreak Ps3 te spelen, zonder dat je leuke games uit de shop, demo's, updates of online kunt gamen... triest :+
Agree! En zometeen allemaal weer zeuren als Sony iets dicht timmert om de JailBreak te blokkeren....

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Wat ik zo jammer vind aan de Jailbreak is de opkomst van allerlei trainers en cheats. Een voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld de zogenaamde Trophy Unlocker waardoor je dus alle trophies met één muisklik kunt halen. Zulke dingen verpesten het gewoon voor anderen, en daarom ben ik tegen de Jailbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Maja als je die trophies unlocked met een cheat.... wat heb je er aan als je het niet kunt "showen" via psn?

Zoveel mensne zullen er toch ook niet zijn die een jailbreak Ps3 gebruiken? ook niet meer dan terecht dat Sony het keihard aanpakt en dat je alleen online kunt met de laatste firmware versie.... ik heb er iig geen moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonfire126
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-09-2018
Er komt een nieuwe backdoor waarmee je dus met een ps3 die een jailbreak heeft toch op psn kunt, maar je kunt alleen gratis dingen zoals demo's downloaden omdat je geen geld op je account kunt zetten. Heeft dus alsnog weinig zin.

Ik vind die jailbreak niks, Gran Turismo 5 Prologue online ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Chaoss schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 10:36:
Maja als je die trophies unlocked met een cheat.... wat heb je er aan als je het niet kunt "showen" via psn?

Zoveel mensne zullen er toch ook niet zijn die een jailbreak Ps3 gebruiken? ook niet meer dan terecht dat Sony het keihard aanpakt en dat je alleen online kunt met de laatste firmware versie.... ik heb er iig geen moeite mee.
Filmpje van maken en poggen op youtube?

En ik heb er geen moeite mee, dat dergelijke mensen een klap met de botte bijl krijgen. Die mogen van mij per direct worden verwijderd van het PSN netwerk en niet hun account, maar hun PS3 ook :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:04
Chaoss schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:38:
[...]
Level design van de 2 beta levels (highway en snow?) vond ik wel erg mooi, leuke classes met leuke abilities, maar kheb vooral gespeeld als marksman en Tactician. Snap alleen ng niet helemaal wat de rechts ability van de tactician is :P
Ik vind de demo van KZ3 heerlijk spelen. Heb deel 2, zowel on- als offline, helemaal uitgespeeld. Het online gedeelte van KZ3 vind ik een verbetering t.o.v. deel 2.

Maar even over mijn (voor nu) favoriete Tactician. De rechterknop-ability van de Tactician is een drone oproepen. Ofwel, druk de knop in en je ziet dat je een soort witte box op de grond gooit, welke groen gaat knipperen. Richt je blik vervolgens naar de hemel en binnen enkele seconden zal daar boven die locatie een drone verschijnen die alle tegenstanders een kogel door de kop zal trachten te schieten (totdat het zelf uit de lucht wordt geschoten). Op strategische punten een hele handige metgezel om op een locatie te hebben hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bellerophon schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 10:42:
[...]

Filmpje van maken en poggen op youtube?

En ik heb er geen moeite mee, dat dergelijke mensen een klap met de botte bijl krijgen. Die mogen van mij per direct worden verwijderd van het PSN netwerk en niet hun account, maar hun PS3 ook :Y
Ik hoopte dat technology-minded tweakers toch wel iets verder dan hun neus zouden kijken, maar blijkbaar had ik het mis. Natuurlijk zijn er vervelende dingen te doen met een jailbreak, maar er zijn veel ook goede/interessante dingen mee te doen (al is het maar experimenteren), dat wordt voor het gemak maar de hele tijd genegeerd.

Er zit een CELL in de ps3, waar ik een compleet vak op mijn studie over heb, en waar ik dus graag thuis mee experimenteer. Nu kan ik onderstaand board ter waarde van 8000-9000$ kopen, of een Jailbreak stickie ter waarde van 9$ programmeren. Moet ik daarvoor een klap met een bijl krijgen?

Afbeeldingslocatie: http://www.zdnet.co.uk/i/z/rv/2006/03/ibm-cell-board.jpg

Er wordt echt veel te veel gegeneraliseerd hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:49:
[...]

Ik hoopte dat technology-minded tweakers toch wel iets verder dan hun neus zouden kijken, maar blijkbaar had ik het mis. Natuurlijk zijn er vervelende dingen te doen met een jailbreak, maar er zijn veel ook goede/interessante dingen mee te doen (al is het maar experimenteren), dat wordt voor het gemak maar de hele tijd genegeerd.

Er zit een CELL in de ps3, waar ik een compleet vak op mijn studie over heb, en waar ik dus graag thuis mee experimenteer. Nu kan ik onderstaand board ter waarde van 8000-9000$ kopen, of een Jailbreak stickie ter waarde van 9$ programmeren. Moet ik daarvoor een klap met een bijl krijgen?

[afbeelding]

Dus omdat er een enkeling is, die daadwerkelijk wil experimenteren met de CELL processor, zou Sony de jailbreak moeten toestaan?

Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat meer dan 85% van de jailbreakers het alleen maar gaat gebruiken om gedownloade games te spelen e.d.
En daar Sony alle jailbreak gebruikers op 1 grote hoop gooit, vind ik het persoonlijk meer dan normaal dat er met een botte bijl geslagen wordt.

Heeft niks met generalisatie te maken, eerder met ervaring, kijk maar naar de Wii en de PSP, hoofdmoot van de Jailbreaks daar is het kunnen draaien van (illegale) backups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 19-09 14:21
[...]

[afbeelding]

Dat er ook voordelen zijn wil niet zeggen dat de nadelen dan maar voor lief moeten worden genomen. Als de nadelen dusdanig zwaar wegen is het gewoon pech voor de voordelen. Het gaat altijd om backup games spelen onder het mom "homebrew". En al wordt het ontwikkeld voor studiedoeleinden, het wordt dan opgepakt door een community die backups gaan draaien en dan heb je de poppen aan het dansen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vads schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:36:
[...]

Dead Nation staat wel op mijn verlanglijst... Heb me qua dit aspect nog niet super in verdiept, maar vraag mij af of je er online mee kunt co-op'en...?!
Als het goed is wel;
Knal samen met een vriend online of offline zombies neer en verover een plekje in het online-klassement
http://nl.playstation.com...721/Dead-Nation%E2%84%A2/
[...]Ik hoopte dat technology-minded tweakers toch wel iets verder dan hun neus zouden kijken, maar blijkbaar had ik het mis. Natuurlijk zijn er vervelende dingen te doen met een jailbreak, maar er zijn veel ook goede/interessante dingen mee te doen (al is het maar experimenteren), dat wordt voor het gemak maar de hele tijd genegeerd.

Hoe kom je erbij dat er hier veel te veel gegeneraliseerd wordt?
Heb je het Jailbreak topic al eens doorgelezen?
Daar zit een slotje op dus je zult moeten zoeken, maar dat slotje heeft het ook niet voor niets gekregen. ;)

[ Voor 42% gewijzigd door OPSLAGHOND op 16-11-2010 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
Volgens mij is er de laatste dagen veel gebeurd in de scene. Er is een 3.50 downgrader, een 3.50 spoofer (de ps3 denkt dat je 3.50 draait terwijl je een lagere FW draait) en homebrew waardoor je gewoon op PSN kunt. Idd kun je nog niet in de store maar wel online games etc...

Ik vind wat betreft de cheats en trainers enzo het wel minder. Dan ga je het echt verpesten voor andere gamers. Het illegaal downloaden vind ik niet zo'n ramp. Het kosten-baten plaatje is nog lang niet bewezen. Lijden softwarebedrijven wel verlies door de illegale downloads? Wordt er wel minder gekocht?

Pfff... met bijlen gaan hakken. Ik ben er heilig van overtuigd dat zeker 85% van de mensen die hier zo zitten te zeuren minimaal 1 illegaal ding op hun pc hebben. Een tv serie van internet, divx films, porno, illegale mp3'tjes, windows, andere illegale software, filmpjes van youtube/rtlgemist/uitzendinggemist; noem maar op!

Zullen er maar weinig zijn die HELEMAAL niets illegaals hebben. De pot verwijt de ketel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frenkovic schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:15:
Ik vind wat betreft de cheats en trainers enzo het wel minder. Dan ga je het echt verpesten voor andere gamers. Het illegaal downloaden vind ik niet zo'n ramp. Het kosten-baten plaatje is nog lang niet bewezen. Lijden softwarebedrijven wel verlies door de illegale downloads? Wordt er wel minder gekocht?
Zie DS, PSP.
Pfff... met bijlen gaan hakken. Ik ben er heilig van overtuigd dat zeker 85% van de mensen die hier zo zitten te zeuren minimaal 1 illegaal ding op hun pc hebben. Een tv serie van internet, divx films, porno, illegale mp3'tjes, windows, andere illegale software, filmpjes van youtube/rtlgemist/uitzendinggemist; noem maar op!

Zullen er maar weinig zijn die HELEMAAL niets illegaals hebben. De pot verwijt de ketel...
Dat wat anderen doen staat los van de aktie "illegale games downloaden en spelen". Maakt het niet minder fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Frenkovic schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:15:
Volgens mij is er de laatste dagen veel gebeurd in de scene. Er is een 3.50 downgrader, een 3.50 spoofer (de ps3 denkt dat je 3.50 draait terwijl je een lagere FW draait) en homebrew waardoor je gewoon op PSN kunt. Idd kun je nog niet in de store maar wel online games etc...

Noem je nou serieus youtube/rtlgemist/uitzendingemist als illegale download?
Dit zijn gewoon gratis websites...

PC en Console vergelijkingen gaan niet op natuurlijk, dat is appels met peren vergelijken. Een console zijn main target is het spelen van games, dus ja... ik kan mij er wel in vinden dat Sony hier sterk tegen in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
Ik heb het over het moraal veroordelen van mensen op basis van je eigen principes terwijl je zelf ook gebruikt maakt van illegale licenties. Daarnaast noem ik serieus youtube/rtlgemist/uitzendinggemist etc. De sites zijn gratis om te bekijken maar de licenties liggen bij youtube/rtl etc. Het is auteursrechtelijk beschermd materiaal wat je alleen van hun website mag streamen. Een tv serie is ook gratis op tv te bekijken; betekent nog niet dat je het gewoon mag downloaden! Dat sommige mensen licentieschenden moreel niet veroordelen maakt het niet minder illegaal. Dat was trouwens sowieso mijn punt.

De games van de 360 (wel gehackt) verkopen per console niet minder games dan de ps3 (niet gehackt). Beide zelfde markt, zelfde type gebruikers. Een perfecte referentie dus. De 360 is het testsubject en de ps3 de blancoproef. Je moet kijken naar verkochte game per verkochte console.

Het feit dat de psp veel baggergames en maar een paar must-haves heeft lijkt mij ook zeer belangrijk. De DS sales zijn gewoon goed voor een handheld. De Wii games verkopen ook goed. De toppers verkopen per console ongeveer gelijk aan toppers van een ander systeem. Dat ze al die bagger niet aan de man krijgen en iedereen de wii aan het stof heeft hangen is denk ik een beter argument dan "iedereen download voor zijn wii".

Wat laat ik me toch altijd meeslepen in de illegaal download discussie :) Terwijl ik zelf mijn ps3 helemaal niet heb gejailbreaked ofzo. Ik vind het gewoon niet zo fijn als mensen kortzichtig zijn en te snel hun conclusies trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Frenkovic schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:48:
Ik heb het over het moraal veroordelen van mensen op basis van je eigen principes terwijl je zelf ook gebruikt maakt van illegale licenties. Daarnaast noem ik serieus youtube/rtlgemist/uitzendinggemist etc. De sites zijn gratis om te bekijken maar de licenties liggen bij youtube/rtl etc. Het is auteursrechtelijk beschermd materiaal wat je alleen van hun website mag streamen. Een tv serie is ook gratis op tv te bekijken; betekent nog niet dat je het gewoon mag downloaden! Dat sommige mensen licentieschenden moreel niet veroordelen maakt het niet minder illegaal. Dat was trouwens sowieso mijn punt.
Als gebruiker bekijk je bijvoorbeeld een serie op rtlgemist.nl, leg mij dan even uit hoe je dan een licentie aan het schenden bent?
De games van de 360 (wel gehackt) verkopen per console niet minder games dan de ps3 (niet gehackt). Beide zelfde markt, zelfde type gebruikers. Een perfecte referentie dus. De 360 is het testsubject en de ps3 de blancoproef. Je moet kijken naar verkochte game per verkochte console.
Dus dan moet Sony het toestaan? Omdat de XBOX ook gewoon goed blijft verkopen qua games?
Het feit dat de psp veel baggergames en maar een paar must-haves heeft lijkt mij ook zeer belangrijk. De DS sales zijn gewoon goed voor een handheld. De Wii games verkopen ook goed. De toppers verkopen per console ongeveer gelijk aan toppers van een ander systeem. Dat ze al die bagger niet aan de man krijgen en iedereen de wii aan het stof heeft hangen is denk ik een beter argument dan "iedereen download voor zijn wii".
Zie hierboven, los staat het feit dat een game goed is of niet. Maar moet Sony het toestaan als gebruikers de PS3 jailbreaken? Ik vind van niet.
Wat laat ik me toch altijd meeslepen in de illegaal download discussie :) Terwijl ik zelf mijn ps3 helemaal niet heb gejailbreaked ofzo. Ik vind het gewoon niet zo fijn als mensen kortzichtig zijn en te snel hun conclusies trekken.
Is een aanname dat mensen kortzichtig zijn, je kan beter de meningen van anderen respecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:09
[afbeelding]

Heb laatst precies dezelfde besteld op ebay voor 28USD inc. verzenden ;)
Duurde wel meer dan een maand voor dat die binnen was maar voor net iets meer dan 20 euro vond ik dat niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
Bellerophon schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:55:
[...]

Als gebruiker bekijk je bijvoorbeeld een serie op rtlgemist.nl, leg mij dan even uit hoe je dan een licentie aan het schenden bent?

[...]

Dus dan moet Sony het toestaan? Omdat de XBOX ook gewoon goed blijft verkopen qua games?

[...]

Zie hierboven, los staat het feit dat een game goed is of niet. Maar moet Sony het toestaan als gebruikers de PS3 jailbreaken? Ik vind van niet.

[...]
Is een aanname dat mensen kortzichtig zijn, je kan beter de meningen van anderen respecteren
Jij houdt niet van (begrijpend) lezen of wel? Hij heeft het toch nergens over het feit dat Sony wel of geen maatregelen tegen piracy neemt. Dit is hun goed recht en moet ze ook blijven doen, al vind ik het veel belangrijker om cheaters te weren. Het gaat erom dat hier zodra er iets over een jailbreak ofzo wordt gepost de meeste mensen meteen ten strijde trekken tegen downloaders, terwijl dit ergens wel hypocriet is aangezien er op andere platformen wel licenties worden verbroken door het illegaal te downloaden. Met youtube en dergelijke worden programma's als youtube downloader bedoelt.

De pot verwijt de ketel en wie zonder zonde is werpe de eerste steen vind ik hier bij passen.

Dat gezegd hebbende ben ik vooral voor het betalen voor dingen maar aangezien ik ook maar een student ben download ik nog films, 360 games en muziek. Indien ik afgestudeerd ben en meer te besteden heb ik genoeg ethisch gevoel om hier voor te gaan betalen mits de voorwaarden goed zijn (abonnementsvormen het liefst bij films en muziek).

Edit:
Ik ben principieel enorm tegen stelen zoals je in je auto voorbeeld noemt maar een kopie maken van iets (downloaden) is illegaal dupliceren niet stelen. Doordat ik het geld niet voor het origineel heb mist de maker ook geen inkomsten want er zijn geen gederfde inkomsten. Ik zie het als bij de bioscoop de lege plekken opvullen zonder te betalen, de inkomsten zouden er toch niet geweest zijn maar het is niet netjes ten opzichte van de wel betalende mensen.

[ Voor 12% gewijzigd door Kluutmaran op 16-11-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
Bedankt kluut dat je me ff steunt; meestal is de lastig te vinden in dit soort discussies :) Ik hou wel niet zo van het: "ik doe het omdat ik geen geld heb"- argument. Gevoelsmatig is het makkelijker om via licenties te stelen maar je steelt ook geen mercedes omdat je alleen maar een kia kan betalen...

Nogmaals! Ik doe er zelf ook aan mee en heb wat mp3'tjes en op sommige pc's wat software staan dat ik niet heb aangeschaft.

Inderdaad wat dat begrijpend lezen betreft van beller. Kom op zeg, ik haal argumenten aan voor een bepaald standpunt en jij legt het hele verband verkeerd. Ik zeg alleen dat piraterij en softwareverkopen niet per se negatief met elkaar verbonden zijn. Iemand haalt aan DS. Ik zeg, vergelijk xbox en ps3, geen verschil. Ik geef daar niet mee aan dat sony het maar moet gedogen. Ik zeg alleen dat wanneer je console gemod kan worden om illegale spellen te spelen betekent dit niet dat de verkopen zullen dalen. Dit argument mag je mijns inziens dan dus ook niet gebruiken om tegen piraterij te zijn.

Ik respecteer iedereen zijn mening, mits gebaseerd op steekhoudende argumenten. Ik ben ook niet VOOR piraterij, maar ik ben er in ieder geval niet tegen op basis van wanargumenten. Daarnaast hou ik er niet van als mensen links (bv mp3, divx, youtube/rtlgemist downloaden) aan piraterij doen maar rechts (bv games) fel tegen zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Frenkovic op 16-11-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frenkovic schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:11:Inderdaad wat dat begrijpend lezen betreft van beller. Kom op zeg, ik haal argumenten aan voor een bepaald standpunt en jij legt het hele verband verkeerd. Ik zeg alleen dat piraterij en softwareverkopen niet per se negatief met elkaar verbonden zijn. Iemand haalt aan DS. Ik zeg, vergelijk xbox en ps3, geen verschil. Ik geef daar niet mee aan dat sony het maar moet gedogen. Ik zeg alleen dat wanneer je console gemod kan worden om illegale spellen te spelen betekent dit niet dat de verkopen zullen dalen. Dit argument mag je mijns inziens dan dus ook niet gebruiken om tegen piraterij te zijn.
Maar is het geen geldig argument?
Ik bedoel, is het al bewezen dat piraterij niet schadelijk is?
Want anders ben je tegen de aanname van een ander terwijl het ook een aanname van jou is dat diegene fout zit.
Als beide niet te bewijzen zijn kunnen beide nog de waarheid zijn.
En dat blijft zo totdat één van beide feitelijk weerlegd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 15:06
PhuSioN schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:09:
[...]

Heb laatst precies dezelfde besteld op ebay voor 28USD inc. verzenden ;)
Duurde wel meer dan een maand voor dat die binnen was maar voor net iets meer dan 20 euro vond ik dat niet zo erg.
Toevallig een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Volgens mij zijn de verkopen van de PS3 de afgelopen maanden toch elke keer hoger als je de multiplatform-titels bekijkt. Dus misschien dat dat toch iets te maken heeft met de downloads op de X360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:16:
Volgens mij zijn de verkopen van de PS3 de afgelopen maanden toch elke keer hoger als je de multiplatform-titels bekijkt. Dus misschien dat dat toch iets te maken heeft met de downloads op de X360?
Worden ook meer PS3 dan 360 systems verkocht. Er zijn dus meer mensen actief met een ps3 bezig dan met een 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
LuPo schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:16:
Dit is zeker het geval. Als ik in mijn directe omgeving (vriendengroep) hebben 6 mensen een 360 waarvan 3 hem omgebouwd hebben en er maar 2 regelmatig een spel kopen. 4 mensen hebben een PS3 en daarvan halen er 3 regelmatig spellen. Als gamers het niet belangrijk vinden om online te kunnen is de stap om je 360 om te bouwen wel heel makkelijk gemaakt en dan ga je de originele games niet meer kopen. Het is dus zeker wel schadelijk voor de industrie (logisch nadenkend lijkt mij dat niet door onderzoek aangetoond) maar doordat online steeds belangrijker wordt (patches, DLC en online gaming), wordt het steeds minder aantrekkelijk om te hacken.

Hopelijk gaat deze trend door zodat de verkopen alleen maar door stijgen en de gamers dus meer keuze krijgen (grotere afzetmarkt zorgt ook voor meer aanbieders normaal gesproken), de concurrentie toeneemt en de prijs gelijk blijft (inflatie niet doorgerekend in de prijs is al hele prestatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frenkovic schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:48:
Het feit dat de psp veel baggergames en maar een paar must-haves heeft lijkt mij ook zeer belangrijk. De DS sales zijn gewoon goed voor een handheld. ".
DS Sales goed? De hele markt is aan het instorten en er worden steeds minder kwaliteitsgames uitgebracht vanwege de piraterij. Het derde deel van de populaire Phoenix Whright serie is juist in Nederland niet uitgebracht omdat er niet opgeboxt kon worden tegen de piraterij. Hierdoor heb je alleen nog maar de Nintendo titels en de shovelware die redelijk verkopen.
Pagina: 1 ... 14 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.