[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 127.136 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, hiermee heb ik het uiteindelijk kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinspui
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04 10:29
Gisteren is mijn iPad binnen gekomen, en het bevalt me tot zover goed, maar ik zit met een paar vraagjes.

Nu zou ik graag een app willen waarmee ik .doc .pps en .xls kan openen, bekijken, bewerken en zelf iets maken. Een soort MS-Office dus :+ . Nou ben ik al aan het zoeken geweest in de AppStore, maar ik als ITrunes leek zie door de bomen het bos niet meer. Heeft iemand een programmatje wat aan te raden is ?

Mijn iPad is een 3G versie, met ingebouwde gps. Hoe kan ik de gps-status eigenlijk bekijken ? En kan ik met "kaarten" eigenlijk navigeren ?

En soms gaat mijn iPad om de 10 seconden op een zwart scherm, ongeacht wat ik aan het doen ben. (instellingen, spelletje oid). Dan moet ik op die centrale knop drukken, en dan komt het beginscherm weer tevoorschijn. Wie weet hoe ik dit op kan lossen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkTje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 22:41
kevinspui schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:34:
Gisteren is mijn iPad binnen gekomen, en het bevalt me tot zover goed, maar ik zit met een paar vraagjes.

Nu zou ik graag een app willen waarmee ik .doc .pps en .xls kan openen, bekijken, bewerken en zelf iets maken. Een soort MS-Office dus :+ . Nou ben ik al aan het zoeken geweest in de AppStore, maar ik als ITrunes leek zie door de bomen het bos niet meer. Heeft iemand een programmatje wat aan te raden is ?

Mijn iPad is een 3G versie, met ingebouwde gps. Hoe kan ik de gps-status eigenlijk bekijken ? En kan ik met "kaarten" eigenlijk navigeren ?

En soms gaat mijn iPad om de 10 seconden op een zwart scherm, ongeacht wat ik aan het doen ben. (instellingen, spelletje oid). Dan moet ik op die centrale knop drukken, en dan komt het beginscherm weer tevoorschijn. Wie weet hoe ik dit op kan lossen O-)
Keynote, Numbers & Pages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-09 10:54

Keynote numbers en pages als Office apps inderdaad. Daarnaast kan je de gps bekijken in kaarten, door bovenin op het richt vizier ding te tikken, dan vraagt ie of hij je huidige locatie mag gebruiken en zal ie je een fix geven. Dit werkt ook in google earth en speciale navigatie apps. Er is ook een gratis kompas te downloaden die je ook je gps locatie in nummers kan geven.
Dat zwarte scherm weet ik niet hoe dat komt, nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022

Quickoffice is ook een leuk pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
Daan00 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 03:03:
Heb nu ook 4.2 erop staan..
zie de voordelen er (nog) niet echt van in..
De meeste apps ondersteunen geen fastapp switching.
Waar kan je dan snel tussen schakelen.....
Het kunnen maken van mapjes lijkt me toch wel een gigantisch voordeel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb ios4.2 beta 2 geïnstalleerd werkt op zig zelf erg mooi en mail is sterk verbeterd.
Maar kan ik een programma ook in één keer afsluiten zonder dat hij in multitasting gaat, want nu moet ik
steeds 2x de home button drukken en dan 3 sec op het programma staan en dan kan ik hem afsluiten.

Vraag 2 over Quickoffice, ondersteund dit programma ook open sharing, zodat zeg maar ik een text bestand vanaf icab kan open in Quickoffice? Dit werkt helaas niet in pages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 17:32
Happy2000 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 18:05:
Ik heb ios4.2 beta 2 geïnstalleerd werkt op zig zelf erg mooi en mail is sterk verbeterd.
Maar kan ik een programma ook in één keer afsluiten zonder dat hij in multitasting gaat, want nu moet ik
steeds 2x de home button drukken en dan 3 sec op het programma staan en dan kan ik hem afsluiten.

Vraag 2 over Quickoffice, ondersteund dit programma ook open sharing, zodat zeg maar ik een text bestand vanaf icab kan open in Quickoffice? Dit werkt helaas niet in pages.
Niet zomaar. Dit is ook niet de bedoeling van het systeem - het neemt geen CPU-kracht in beslag en het systeem hoort automatisch te werken. Waarom wil je apps 'echt' afsluiten?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Daan00 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 03:03:
De meeste apps ondersteunen geen fastapp switching.
Waar kan je dan snel tussen schakelen.....
De API's die nieuw zijn (dus vanaf iOS 4 beschikbaar), worden nog niet gebruikt door de iPad versies van apps die je op dit moment in de iTunes store kan krijgen. Het is namelijk niet toegestaan om de iOS4.2 beta SDK te gebruiken om apps te submitten naar de iTunes store. Dat mag pas als hij uit beta is.

Anders zou je het probleem krijgen dat je apps kan downloaden die iOS4 vereisen terwijl die nog helemaal niet uit is.

Maargoed, daarom is het ook een beta voor developers, dan kunnen die hun apps alvast testen en ombouwen zodat ze ze snel uit kunnen brengen na de uiteindelijke release.

[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 06-10-2010 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
coptician schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 18:13:
[...]

Niet zomaar. Dit is ook niet de bedoeling van het systeem - het neemt geen CPU-kracht in beslag en het systeem hoort automatisch te werken. Waarom wil je apps 'echt' afsluiten?
Als ik via oplayer een film bekijk via mijn share en ik wil internetten dan speeltnde film gewoon door, ik moet hem dan afsluiten door 2x op de home knop te drukken enz.
En als oplayer door blijft spelen neemt hij dus ook CPU-kracht in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05:37
VonFoX schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:42:
Heb ik in Nederland garantie als die collega hem uit de US meeneemt ?
Ja, je hebt gewoon garantie. Mijn iPad vertoonde strepen en heb via apple.nl hem laten repareren. Geen probleem. Echter de standaard garantie is in de US 1 jaar en in Europa zijn leveranciers verplicht 2 jaar te geven.

En van de douane gaat ook niet helemaal op. Meestal wordt je niet gecontroleerd, maar de douane kunnen als ze willen aan het serienummers wel zien waar je hem hebt gekocht. Overigens is de grens nu € 500,- volgens mij wat je mag meenemen aan goederen zonder aangifte te doen. Overigens heb ik mijn 64 GB, 3G gewoon meegenomen uit de US.

[ Voor 4% gewijzigd door jschoorl2 op 06-10-2010 21:17 ]

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 08:04
jschoorl2 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:15:
[...]

Echter de standaard garantie is in de US 1 jaar en in Europa zijn leveranciers verplicht 2 jaar te geven.
O ja? Hoe komt iedereen er toch bij dat dit in Nederland ook geldt? Dat is een richtlijn.

[ Voor 9% gewijzigd door BlackLabel01 op 06-10-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

GekkePrutser schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 18:46:
[...]

De API's die nieuw zijn (dus vanaf iOS 4 beschikbaar), worden nog niet gebruikt door de iPad versies van apps die je op dit moment in de iTunes store kan krijgen. Het is namelijk niet toegestaan om de iOS4.2 beta SDK te gebruiken om apps te submitten naar de iTunes store. Dat mag pas als hij uit beta is.
Bijna. Het is wel degelijk mogelijk om een multitasking-app op de iPad te krijgen. Moet je gewoon de iOS 4.1 API gebruiken.
Anders zou je het probleem krijgen dat je apps kan downloaden die iOS4 vereisen terwijl die nog helemaal niet uit is.
Dat zou dan 100% aan de developer liggen. Het is heel goed mogelijk om een app voor 4.2 te bakken die 't in 3.2 ook prima doet, zij het zonder 4.2-vereisende functionaliteit.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09 08:34
BlackLabel01 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:25:
[...]

O ja? Hoe komt iedereen er toch bij dat dit in Nederland ook geldt? Dat is een richtlijn.
Richtlijnen zijn niet vrijblijvend zoals de omschrijving misschien doet vermoeden. Richtlijnen moeten door de lidstaten worden omgezet in nationale wetgeving. Afhankelijk van een aantal factoren zijn zij in de meeste gevallen zelfs direct van toepassing voor het individu in de lidstaat. De werking in Nederland is vastegelgd in art 93 en 94 van de grondwet.

Een beroep op rechten die voortvloeien uit een EU richtlijn is met andere woorden zeer kansrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
Dit weet ik zeer zeker. Het punt is dat in Nederland geen harde termijn bestaat voor garantie, maar je een beroep moet doen op non-conformiteit, wat wellicht niet de beste bescherming is voor de consument aangezien men van het ene product mag verwachten dat het langer meegaat dan het andere. En niet altijd duidelijk is welke eigenschappen een product moet bezitten en welke niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09 08:34
Als ik aanneem dat we het hier hebben over de richtlijn 99/44/EG ofwel de richtlijn consumentenkoop dat is dat veel meer omvattend dan alleen non conformiteit.

We hebben het nu over twee verschillende aspecten. Ten eerste de non conformiteit art 7:17 lid 1 BW. Hierin staat expliciet wanneer niet aan een overeenkomst wordt voldaan. Onder het niet beantwoorden aan de overeenkomst valt ieder verschil tussen de zaak die het onderwerp van de overeenkomst is en de feitelijke zaak.

Vervolgens heeft art 7:6a BW tot doel om de consumentenkoper te beschermen. De garantie mag geen afbreuk doen aan de wettelijke rechten van de consumentenkoper. Dit is een direct gevolg van de richtlijn consumentenkoop. Een garantie is een in een garantiebewijs of reclame gedane toezegging door de verkoper of producent aan de koper.

Heb er nu verder geen tijd voor / zin in om jurisprudentievoorbeelden te geven. Maar uit de praktijk blijkt dat het aannemelijk is dat in het geval van een geschil over een iPad een geschillencommissie (of in het uiterste geval de rechter) een termijn van twee jaar redelijk zal achten als periode waarbinnen het goed zal moeten voldoen aan de verwachting van de consumentenkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
.CoUk schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 23:15:
Heb er nu verder geen tijd voor / zin in om jurisprudentievoorbeelden te geven. Maar uit de praktijk blijkt dat het aannemelijk is dat in het geval van een geschil over een iPad een geschillencommissie (of in het uiterste geval de rechter) een termijn van twee jaar redelijk zal achten als periode waarbinnen het goed zal moeten voldoen aan de verwachting van de consumentenkoper.
En hier ben ik het helemaal mee eens, laten we het daar dan maar op houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 15:42
nielsvv schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:42:
Ik wil mijn ipad gaan gebruiken als internet radio. Ik wil hiervoor het dock van apple kopen en hierop een 5.1 geluidssetje aanghangen. Heeft er hier iemand ervaring met deze combinatie? Welk app kunnen jullie me aanraden. Ik had zelf wunderradio in gedachten.

Ik wil dit dock ook gaan gebruiken als oplaadstation. Telkens ik hem niet gebruik of radio luister, plaats ik hem in het dock. Is dit op den duur slecht voor de accu?
Je kunt ook overwegen om via Safari radiostations te bezoeken; dan blijft het ook doorspelen als je Safari niet meer open hebt staan (dan draait die pagina gewoon door op de "tab" die je open hebt).

nederland.fm is behoorlijk bekend - met veel bekende radiostations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

GekkePrutser schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:21:
[...]

Nouja ik gebruik gewoon dat profiel van Lifehacker. Dat profiel '720p' met 1280x720 en een bitrate van 5100 kbit/s en 2-pass encoding. Dat ze groter worden komt doordat hij de hele encoding overhoop haalt. Elke frame wordt gedecodeerd en dan weer opnieuw gecodeerd.

Daarom waardeer ik MKVtools ook zo, het is niet alleen veel sneller, het ziet er ook mooier uit omdat er niet aan de video gerommeld wordt. Subtitles zouden er ook mee kunnen maar heb ik nog niet geprobeerd (voordeel dan is dat je ze in de interface van iPad de video player aan/uit kan zetten). Maar nogmaals, niet geprobeerd want ik gebruik nooit subtitles.
Bedankt voor de link (y)

Mooie preset voor je iPad. Heb wel (op advies van een andere tweaker de bitrate ongeveer gedeeld door twee. 1000-1200 voor een SD film/serie en 2000-2500 voor een HD (iFrame preset) is goed genoeg (en ook een stuk sneller).

mkvtools gebruiken om 720p mkv's om te zetten naar ipad compatible mp4's is ook helemaal super. Geen hercodering, maar gewoon een wijziging van container (en evt. het geluidsspoor hercoderen)

Heb trouwens vanochtend mijn iPad geupdate naar 4.2 beta2. Het lukte me helaas niet om ook alle programma's terug te zetten voordat ik naar mn werk moest. Dus vanavond lekker alle apps in mapjes zetten. Ein-de-lijk orde op mijn iPad.

[ Voor 8% gewijzigd door AlbertTCB op 07-10-2010 10:30 ]

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 09:31
GekkePrutser schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 18:46:
[...]

De meeste apps die met de 4.0/4.1 SDK zijn ontwikkeld (die dus ook voor iPad 3.2.1/3.2.2 is), doen het al keurig hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik ben op zoek naar een Multifunctionele iPad Styles, die dus ook als reguliere Pen te gebruiken is.

In mijnnzoektocht ben ik reeds gestuit op Boxwave Capacitive iPad Styra en de iets minder Fancy Touch Penz, maar ik kan in Nederland en zelfs via International eBay deze Stylus niet vinden.

Heeft iemand suggesties voor andere modellen, of anders wellicht andere kanalen die dit product wel aanbieden?

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:54
Wellicht is pogostick een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Purejet schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:02:
Wellicht is pogostick een alternatief?
Maar die heeft toch geen Pen Included? Zowel de Stylus als de Sketch, heb de Stick die jij noemt niet Specifiek kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zag ik de boxwave een paar weken terug nog bij Amazon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens bij instellingen, algemeen, automatisch slot.. zet deze eens op nooit en kijk of het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10-2024

lf2

heerlijk nieuws jailbreak 3.2.2 zondag :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Heb denk ik een probleem met mijn BT van mijn iPad. Wanneer ik de switch omzet om BT in te schakelen dan zoekt de iPad naar andere BT devices. Deze worden dan niet gevonden en hij blijft onbeperkt doorzoeken. De iPad is zelf ook niet vindbaar. De instellingen heb ik niet gewijzigd en staat nog net zo als de dag dat ik 'm kocht.

Als ik mijn telefoon (oude Nokia) naast de iPad houdt en deze devices laat zoeken dan vind ie 8 devices binnen 10 sec (werk vloer).

Is de BT module defect of is het zo moeilijk dit werkend te krijgen (lijkt me niet) :?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Wat wil je doen met de BT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ibidem schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:37:
Als ik mijn telefoon (oude Nokia) naast de iPad houdt en deze devices laat zoeken dan vind ie 8 devices binnen 10 sec (werk vloer).
Is de BT module defect of is het zo moeilijk dit werkend te krijgen (lijkt me niet) :?
Ben het eens met wat CyBeR zegt/vraagt... Wou alleen even uitwijden: De iPad ondersteunt maar heel weinig soorten apparaten (profielen) via Bluetooth. En apparaten die niet ondersteund worden, laat hij ook niet zien, waarschijnlijk omdat je er toch niks mee kan gaan doen.

Volgens mij kan je alleen toetsenborden en stereo headsets gebruiken, zelfs mono telefoon headsets werken niet. Terwijl die laatsten wel gewoon op een iPhone werken!

Ben zelf laatst ook een kwartier bezig geweest om mijn Jabra (mono) headset te pairen die het op de iPhone wel en op de iPad niet deed. Toen even gaan googlen en zo kwam ik er achter.

Telefoons en dergelijke ziet ie ook niet. Dus ik denk dat hij gewoon prima werkt alleen je hebt geen ondersteunde apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Icab heeft een nieuwe update gekregen. Nieuwe look en... Dropbox control. Je bookmarks kan daarnaartoe gescynched worden. En. Je kan uploaden schijnbaar.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Ja en je kan bestanden die je gedownload hebt ook met icab naar dropbox uploaden.
De skin is even wennen, zijn wat rondere vormen gebruikt.

Edit:
Net even getest met dropbox en het werkt perfect!

[ Voor 17% gewijzigd door Happy2000 op 08-10-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Haan schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 07:46:
[...]

Ik weet niet of je voorbeeld URL een goed voorbeeld zou moeten zijn, maar op mijn pc werkt die link ook niet.
Zover ik weet wordt "NEWPAGE" juist door de Atomic Browser toegevoegd. Hier kwam ik per Toeval achter bij een eigen site die als Target _blank had, wel vind ik het vreemd dat dit midden in je URL staat, maar dit kan ook door de, in het html ingestelde base element.

Wat ik ook jammer vind is dat Atomic de Link naar iTunes alsmede de Goodreader app niet juis implementeerd. Toch blijf ik Atomic een betere Browser vinden dan Safari!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
Ik bezoek regelmatig deze site en deze ziet er op de iPad bij mij een beetje vaag uit, de knoppen bovenin ( forum knop bijvoorbeeld ) zien er niet helemaal netjes uit, ben ik de enige of zijn er meer mensen die dit hebben?
Hier een screenshot: http://img139.imageshack.us/img139/5870/39464897.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 10:45
Stevanov schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 12:58:
Ik bezoek regelmatig deze site en deze ziet er op de iPad bij mij een beetje vaag uit, de knoppen bovenin ( forum knop bijvoorbeeld ) zien er niet helemaal netjes uit, ben ik de enige of zijn er meer mensen die dit hebben?
Hier ziet het er ook precies zo uit.

http://img194.imageshack.us/img194/7421/fotovt.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:50
Maar begrijp ik net nou goed dat een app wil je die straks met 4.2 willen multitasken, die app multitask moet kunnen ondersteunen? Wat als een app geen multitask ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Vanaf maandag is de Ipad te koop bij de Dixons. Volgens mij de enige winkel dan in dat gat hier :F

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

deBennie schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 16:04:
Maar begrijp ik net nou goed dat een app wil je die straks met 4.2 willen multitasken, die app multitask moet kunnen ondersteunen? Wat als een app geen multitask ondersteunt?
Dan gedraagt zich dat hetzelfde als in 3.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
Als ik deze pagina lees http://www.apple.com/ipad/software-update/ maakt me dat best wel enthausiast voor de nieuwe os, ik lees ook dat er een aantal van jullie al deze versie van de software al hebben, hoe zit dat? Kan je jezelf opgeven om beta te testen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Stevanov schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 17:45:
Als ik deze pagina lees http://www.apple.com/ipad/software-update/ maakt me dat best wel enthausiast voor de nieuwe os, ik lees ook dat er een aantal van jullie al deze versie van de software al hebben, hoe zit dat? Kan je jezelf opgeven om beta te testen ofzo?
Nee. Je moet betalend developer zijn (79 euro per jaar). Of goede vrienden met een betalend developer (je mag 100 devices per jaar aanmelden voor beta test). Verder verkopen sommige developers toegang op eBay maar dat komt alweer in de minder legale richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
Nee. Je moet betalend developer zijn (79 euro per jaar). Of goede vrienden met een betalend developer (je mag 100 devices per jaar aanmelden voor beta test). Verder verkopen sommige developers toegang op eBay maar dat komt alweer in de minder legale richting.
Dan wacht ik nog wel even :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
CyBeR schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 16:35:
[...]

Dan gedraagt zich dat hetzelfde als in 3.2.
Dus dan wordt het programma gesloten bij een dubbele click op de home-knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Stevanov schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 12:58:
Heb ik ook, en alleen op tweakers.net.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
deBennie schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 18:22:
[...]

Dus dan wordt het programma gesloten bij een dubbele click op de home-knop?
Hij komt wel in de lijst van de multitasking maar het programma draait niet door op de achtergrond, je kan hem via de multitasting lijst wel weer opstarten.

[ Voor 8% gewijzigd door Happy2000 op 09-10-2010 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Sinds gister mijn iPad binnen, wat een heerlijk apparaat om lekker mee te spelen op de bank en in bed.
Nog aanraders wat apps betreft?

Iemand toevallig een caldav account via pcextreme aan de praat gekregen? Mij wil het maar niet lukken :(

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als Apple-novice zou ik toch graag wat meningen peilen over de aanschaf van de iPad, namelijk of de 3G versie het prijsverschil met de WiFi versie waard is (£100 hier in de UK).

Ik wil de iPad gebruiken in de huiskamer, op reis (congressen, hotel) en bij vergaderingen. WiFi access zal er zeker niet altijd zijn, maar is natuurlijk ook niet altijd nodig. Ik heb nu een T-mobile USB stick voor in de laptop, en ik wil de mogelijkheid houden ook de laptop op deze verbinding te kunnen gebruiken. Verder heb ik nog een oud Nokia 6230i telefoontje in gebruik, maar wil ik een Android telefoon aanschaffen om zo ook op de mobiel internet te hebben.

Om te voorkomen dat ik dan 3 abo's nodig heb (1x telefoon, 1x USB-stick, 1x iPad met navenante kosten) vraag ik me dus af of de 3G wel nodig is. Ik ben vandaag in de T-mobile shop geweest, en daar gaf men toe dat de USB-stick SIM-card vervangen kan worden door een microSIM met houder, en zo kan deze SIM in de iPad worden gedaan indien nodig. Ook kan tethering vanaf de mobiele telefoon als je alleen de WiFi versie hebt. Mijn idee was dan ook om een HTC Wildfire te kopen, daar de SIM-only T-mobile kaart in te doen, en die voor gewoon gebruik te houden (£10/maand), en de USB-stick microSIM ook in de iPad te gebruiken als ik een 3G versie neem. Is wel wat geklooi, da's het nadeel.

Nu is dit niet bedoeld als abo-adviesvraag, maar to 3G or not to 3G, that's the question. Als ik zo op Techradar kijk is men vrij negatief over de 3G en suggereert men een MiFi mobile wireless router (kosten ~£70 voor een SIM-lock vrije versie op Ebay).

Is er iets overduidelijks wat ik mis, wat de balans kan doen doorslaan? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik zou voor de mifi gaan, komt hoe dan ook later altijd nog wel eens van pas met een ander aparaat.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mifi werkt ook nog eens perfect, gebruik deze nu een aantal weken en niets mis mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:16

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Met mifi blijf je 2 Sims houden. Voordeel is wel dat je mifi ook voor je laptop kunt gebruken.

Je kunt ook met een telefoon gaan wifi tetheren op zowel je laptop als je iPad. Dan heb je 1 sim. Doe ik ook met mijn android telefoon en ik heb dan ook een wifi ipad genomen.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

gambieter schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 23:34:
Als Apple-novice zou ik toch graag wat meningen peilen over de aanschaf van de iPad, namelijk of de 3G versie het prijsverschil met de WiFi versie waard is (£100 hier in de UK).
Ik heb bewust de 3G versie genomen want als op termijn mobiel internet goedkoper wordt dan vind ik het toch wel een pluspunt. Bovendien vind ik ingebouwde GPS wel wat waard.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

gambieter schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 23:34:
Ik heb nu een T-mobile USB stick voor in de laptop,
Effe bij een t-mobile-shop langs en zeuren om een duo-sim. Inmiddels moet je een micro-sim krijgen, voor de somma van in Nederland € 10, en zolang je ze niet tegelijk gebruikt moet dat geen probleem zijn.
Is er iets overduidelijks wat ik mis, wat de balans kan doen doorslaan? :)
In mijn perceptie, na 2 maanden iPad, ja. GPS. OmniFocus vertelt me wat ik voor todo's heb als ik voor de supermarkt sta, en laat dan enkel todo's uit de AH-categorie zien. Op kantoor zie ik alleen kantoor-todo's. Als ik naar de lokale Beer-Temple wil om een Hardcore te drinken zie ik mezelf over de kaart van Amsterdam rijden.

Een iPad zonder GPS en data onderweg is leuk, maar een iPad met GPS en interwebs is veel leuker. ;)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3.2.2 gejailbreaked,download nu limera1n!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 22:17

Toppe

Oké ✅

Zag iemand die het had over computeridee op je ipad maar heeft iemand enig idee hoe?

Kan by THE way m'n app store niet meer gebruiken omdat mijn account niet actief is na het activeren van de mobileme trial...:(!

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Exirion schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 00:32:
Ik heb bewust de 3G versie genomen want als op termijn mobiel internet goedkoper wordt dan vind ik het toch wel een pluspunt. Bovendien vind ik ingebouwde GPS wel wat waard.
Dat is inderdaad een goed punt, toekomstbewustheid :)
burne schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 00:43:
Effe bij een t-mobile-shop langs en zeuren om een duo-sim. Inmiddels moet je een micro-sim krijgen, voor de somma van in Nederland € 10, en zolang je ze niet tegelijk gebruikt moet dat geen probleem zijn.
De UK heeft wat andere regels; je hebt bijvoorbeeld geen recht om na 1 jaar een unlockcode te krijgen om van SIMlocks af te komen, tenminste dat werd mij vandaag verteld. Maar inderdaad, een tweede SIM zou nog makkelijker zijn. Ik kon in ieder geval gratis de gewone SIM ruilen voor een micro-SIM.
In mijn perceptie, na 2 maanden iPad, ja. GPS. OmniFocus vertelt me wat ik voor todo's heb als ik voor de supermarkt sta, en laat dan enkel todo's uit de AH-categorie zien. Op kantoor zie ik alleen kantoor-todo's. Als ik naar de lokale Beer-Temple wil om een Hardcore te drinken zie ik mezelf over de kaart van Amsterdam rijden.

Een iPad zonder GPS en data onderweg is leuk, maar een iPad met GPS en interwebs is veel leuker. ;)
Ik heb geen GPS nodig om te weten waar ik ben :p . Dit klinkt inderdaad wel interessant, maar is misschien meer dan ik met de iPad zal doen. Then again, als je eenmaal een gadget hebt, ga je het ook gebruiken ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Laatst online: 25-10-2024

lf2

Tip voor Ipad 3.2.2 jailbreak van limera1n:

Als je Windows 7 gebruikt moet je de compatibiliteit van het bestand veranderen naar Windows Xp 3 anders zal het niet werken (start ook voor de zekerheid als Admin op), kwam hier na wat gezeur pas achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

gambieter schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 01:43:
[...]

Ik heb geen GPS nodig om te weten waar ik ben :p.
Weet je, dat zei ik ook voordat ik een iPhone kocht met GPS ingebouwd en ik moet toch toegeven dat dat absoluut onwaar was. Ik gebruik die GPS (+ google maps) echt supervaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IPad met 3G zekerweten.
Ik ben op het moment in de vs en daar weet zelfs Gambieter de weg niet naar alles :P

Zo hebben we hem net gebruikt om te voet naar de bios te lopen (in San Francisco). Op de hotel kamer geken waar hij zat. Erheen gelopen en op de bestemming gekeken (op de iPad) waarom we hem niet konden vinden (waren een block te ver).

Werkt echt super icm een data bundeltje (hier heb ik er een AT&T sim in met 2gb voor $24,99)

Een iPad3G kan je altiijd nog als wifi only gebruiken mocht je gaan voor een mifi ding. Een iPadWifi kan je nooit meer als 3G gebruiken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 10-10-2010 09:47 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

[...]

[...]
Duosim kost 17,85 ! geen 10 euro. Wordt via je rekening verrekend, daar staat dan 15 euro (ex btw) op.

Toen ik hem ging halen liep iedereen dus 15 euro te roepen,maar dat was dus EX BTW!.
10 euro (EX BTW) is alleen de omruil van 1 sim naar een nieuwe microsim.

[ Voor 15% gewijzigd door LoneWolf op 10-10-2010 11:12 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Donstil schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 09:45:
IPad met 3G zekerweten.
Ik ben op het moment in de vs en daar weet zelfs Gambieter de weg niet naar alles :P
Wat zouden mensen gedaan hebben voor GPS mogelijk werd? :p
Zo hebben we hem net gebruikt om te voet naar de bios te lopen (in San Francisco). Op de hotel kamer geken waar hij zat. Erheen gelopen en op de bestemming gekeken (op de iPad) waarom we hem niet konden vinden (waren een block te ver).

Werkt echt super icm een data bundeltje (hier heb ik er een AT&T sim in met 2gb voor $24,99)
Dat is zeker de moeite waard als je langer in een bepaald land bent.
Een iPad3G kan je altiijd nog als wifi only gebruiken mocht je gaan voor een mifi ding. Een iPadWifi kan je nooit meer als 3G gebruiken ;)
Dat is inderdaad het beste argument, samen met de toekomstbereidheid. Maar de Mifi kan dat ook. Moeilijk, moeilijk. Uiteindelijk denk ik dat het de 3G gaat worden, het geld is niet het probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb heel bewust voor de wifi only versie gekozen. Mijn ipad wordt alleen in huis gebruikt, de keren dat ik op straat behoefte heb aan internet (vrijwel nooit) voldoet de iphone prima. Gps gebruik ik alleen in de auto maar daar zit al een prima navi in. :)

En de zwarte plastic balk doet maximaal afbreuk aan het design van de ipad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Ik heb ook expres gekozen voor een wifi-versie. Mijn iPhone is voor onderweg en als navigatiesysteem. Op de plaatsen dat ik de iPad gebruik, heb ik toch gewoon wifi.

Overigens is zo'n mifi toch nog wat extra gedoe. Als geld niet zo'n probleem is en je wilt hem toch met 3G-verbinding gaan gebruiken, dan zou ik gaan voor een 3G-versie.

[ Voor 34% gewijzigd door Hoedje op 10-10-2010 13:09 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hoedje schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 13:08:
Ik heb ook expres gekozen voor een wifi-versie. Mijn iPhone is voor onderweg en als navigatiesysteem. Op de plaatsen dat ik de iPad gebruik, heb ik toch gewoon wifi.

Overigens is zo'n mifi toch nog wat extra gedoe. Als geld niet zo'n probleem is en je wilt hem toch met 3G-verbinding gaan gebruiken, dan zou ik gaan voor een 3G-versie.
Dat maakt het inderdaad de moeilijke beslissing, daar ik ook aan het orienteren ben voor internet/GPS op een smartphone. Maar daar de toekomst hier ook wat onzeker is (de UK regering kondigt binnenkort knallende bezuinigingen aan, en mijn sector gaat waarschijnlijk het heel zwaar krijgen), wil ik ook weer niet aan heel erg lange/dure contracten voor het geval ik weer emigreer.

Keuzes, keuzes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Contract? Flikker er gewoon een prepaid in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
Hoe kan het dat safari mobile versies van websites opent, ik dacht dat ik ergens gelezen had dat safari dat juist niet zou doen. Het scherm is groot genoeg voor de full version.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat besluit ligt bij de website, niet bij safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Stevanov schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 18:09:
Hoe kan het dat safari mobile versies van websites opent, ik dacht dat ik ergens gelezen had dat safari dat juist niet zou doen. Het scherm is groot genoeg voor de full version.
Omdat de iPad als user agent mobile safari mee geeft... Slaat ook nergens op.
Jailbreak -> user agent faker en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

* gambieter is net naar de Apple store geweest, en heeft een iPad 3G, 32Gb gekocht.

Dank aan allen voor de adviezen en discussie :) , ik heb besloten voor de toekomstgerichtheid te gaan. De abonnementen/SIM-kaarten komen nog, eerst op WiFi spelen en uberhaupt was ik niet van plan te gaanm reizen de volgende 2 maanden.
Doen ze hier in de UK niet aan. Heb het gevraagd bij verschillende shops (T-mobile, O2, Three), en volgens de T-mobile shop heeft alleen Vodafone het gedaan in de UK, maar was er teveel fraude mee. Dit land loopt ver achter op klantiskoning gebeuren... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik heb juist de goedkoopste gekocht omdat ik deze ga vervangen zodra er een opvolger met betere specs op de markt komt. Daarnaast reis ik nooit met de OV en ben ik altijd in een omgeving waar wifi beschikbaar is en vind ik die donkere rand van de 3g versie minder mooi.

[ Voor 38% gewijzigd door deBennie op 10-10-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

deBennie schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 18:50:
Ik heb juist de goedkoopste gekocht omdat ik deze ga vervangen zodra er een opvolger met betere specs op de markt komt. Daarnaast reis ik nooit met de OV en ben ik altijd in een omgeving waar wifi beschikbaar is en vind ik die donkere rand van de 3g versie minder mooi.
Het uiterlijk zal me verder worst wezen, ik ga voor functionaliteit. Ik ben niet van plan snel een nieuwe te kopen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:07
GekkePrutser schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 17:59:
[...]

Nee. Je moet betalend developer zijn (79 euro per jaar). Of goede vrienden met een betalend developer (je mag 100 devices per jaar aanmelden voor beta test).
Klopt niet.
4.2 is op de iPad te zetten als je dit bestandje op internet weet te vinden.
Geen dev account nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Iemand enig idee waarom ik de volgende fout melding krijg:

Kan geen verbinding maken met de app store omdat u account niet actief is.

Betaling loopt via clickandbuy. Account daar is geblokkeerd... Betalingen zijn terug gestort..? Wel raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Daan00 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 19:48:
[...]

Klopt niet.
Geen dev account nodig.
Uiteraard, maar we hebben het over legale opties hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ik wacht wel opde orginele update... Geen zin in het illigale gedoe... Daarnaast is het toch leuker om te wachten op de echte versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is het eigenlijk mogelijk het font te veranderen in Safari? De anti-aliasing die ik nu zie ligt me niet en ik krijg er vermoeide ogen van.

een probleem wat ik ook met MacBooks heb, om de een of andere reden is de combinatie van mijn ogen en de schermen/fonts van Apple een heel slechte

Nou ja, als het niet beter wordt kan ik hem altijd terugbrengen binnen 2 weken, ben ik hoogstens de £30 kwijt voor de hoes.

[ Voor 50% gewijzigd door gambieter op 11-10-2010 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

gambieter schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 11:27:
Wat zouden mensen gedaan hebben voor GPS mogelijk werd? :p
Ik kan prima overweg met kaart en kompas. Een sextant lukt ook nog wel maar het is al weer even geleden, dus verwacht geen snelheidsrecords. Padvinder geweest. :z Maar GPS is ideaal voor luie mensen.

[ Voor 3% gewijzigd door burne op 11-10-2010 07:46 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Daan00 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 19:48:
[...]
Klopt niet.
Geen dev account nodig.
Ja maar de vraag was of je je bij Apple aan kan melden voor de beta. Vandaar dat mijn antwoord was dat dat alleen kan als developer.

Overigens las ik op macrumors dat het ook wel eens niet lukt met 4.2 zonder registratie. Maar meestal wel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
UltraSub schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 18:24:
[...]

Omdat de iPad als user agent mobile safari mee geeft... Slaat ook nergens op.
Jailbreak -> user agent faker en klaar :)
Gewoon de grats LastPass browser gebruiken en daar de user agent instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

burne schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:09:
[...]
Maar GPS is ideaal voor luie mensen.
Of voor mensen die navigeren niet als hobby zien. Als je op een boot zit of gaat hiken is het anders. Dan is het wel leuk als je ook je positie en koers kunt bepalen zonder de techniek. Die kan uitvallen nl. Maar als ik van a naar b moet, pak ik geen sextant... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 22:41
Als ik nog een keer moest kiezen zou ik ook voor de 3G versie gaan om gebruik buitenshuis niet bij voorbaat uit te sluiten. Ik gebruik de iPad ook steeds meer voor mijn werk, en dan is het wel prettig als je niet voortdurend op zoek hoeft naar hotspots zoals nu het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:13

KoudeAardbei

Moderator

Zakelijk bij belsimpel.nl:

iPad 3G 16GB (normaal 600e incl btw)

Abbo is 9,75 eerste jaar (11,60 incl btw) (inclusief 3,6 onbeperkt internet)
Abbo is 14,50 tweede jaar (17,25 incl btw) (inclusief 3,6 onbeperkt internet)
Bijbetaling van 220ex btw (261e incl btw)

totaal:
139,20 incl btw eerste jaar
207,00 incl btw tweede jaar
025,00 incl btw aansluitkosten
261,00 incl btw eenmalig

Totaal 632,20 inclusief btw
Dus iPad 3g INCLUSIEF INTERNET, voor 32 euro meer dan een losse =)

531,00 exclusief btw volgens mij.

[ Voor 3% gewijzigd door KoudeAardbei op 11-10-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Iemand nog wat gebruikerservaringen van de iPad als collegekladblok? Ik wil eigenlijk best een iPad, kan hem door iemand mee laten nemen uit de USA maar ik vraag me af of het niet gewoon gadgetgeilheid is ipv dat ik hem serieus ga gebruiken.

Ik doe een deeltijd rechten opleiding en wil hem als vervanger van mijn wetbundels en jurisprudentieboeken gebruiken en om aantekeningen tijdens collega op te maken. Iemand die mij wat ervaringen kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

engessa schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:00:
Iemand nog wat gebruikerservaringen van de iPad als collegekladblok? Ik wil eigenlijk best een iPad, kan hem door iemand mee laten nemen uit de USA maar ik vraag me af of het niet gewoon gadgetgeilheid is ipv dat ik hem serieus ga gebruiken.

Ik doe een deeltijd rechten opleiding en wil hem als vervanger van mijn wetbundels en jurisprudentieboeken gebruiken en om aantekeningen tijdens collega op te maken. Iemand die mij wat ervaringen kan vertellen?
Daar is de iPad uitermate geschikt voor. Er zijn best veel notitie applicaties en je kunt ook voor Office² HD gaan, daarmee heb je een wordprocessor waar je jouw notities en dergelijke remote kunt opslaan in bijvoorbeeld Dropbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:24:
[...]

Daar is de iPad uitermate geschikt voor. Er zijn best veel notitie applicaties en je kunt ook voor Office² HD gaan, daarmee heb je een wordprocessor waar je jouw notities en dergelijke remote kunt opslaan in bijvoorbeeld Dropbox.
Qua software enzo ben ik helemaal overtuigd :P Gaat mij echt om de gebruikerservaringen tijdens een college. Is het net zo handig en makkelijk als een normaal papieren collegeblok + readers/boeken? Zijn er andere dingen waar ik op zou moeten letten?

En daaraan gerelateerd, zijn studieboeken bijvoorbeeld te krijgen in de bookstore?

[ Voor 7% gewijzigd door engessa op 11-10-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:28

Haan

dotnetter

Heeft iemand met iOS 4 al ervaring met het draaien van meerdere Exchange accounts? Ik ben wel benieuwd of dat ook naar de iPad gaat komen en of het goed werkt, nu mis ik de mogelijkheid eigenlijk wel op m'n iPad.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 09:45
engessa schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:58:
[...]
Qua software enzo ben ik helemaal overtuigd :P Gaat mij echt om de gebruikerservaringen tijdens een college. Is het net zo handig en makkelijk als een normaal papieren collegeblok + readers/boeken? Zijn er andere dingen waar ik op zou moeten letten?

En daaraan gerelateerd, zijn studieboeken bijvoorbeeld te krijgen in de bookstore?
Je moet rekening houden dat je met je vinger niet zo precies kan schrijven als met een pen. de woorden zullen dus groter zijn e.d. door de lompheid van je vinger. Als je echt wilt gaan typen koop zo'n keybaord dock erbij en klik hem daar lekker in ;).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Haan schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:59:
Heeft iemand met iOS 4 al ervaring met het draaien van meerdere Exchange accounts? Ik ben wel benieuwd of dat ook naar de iPad gaat komen en of het goed werkt, nu mis ik de mogelijkheid eigenlijk wel op m'n iPad.
Op mn Iphone 3gs heb ik 4 exchange accounts staan, werkt prima. Je kan per account aangeven of je de mail, agenda en contactpersonen ook wil zien, en afspraken zie je bijvoorbeeld netjes in 1 gecombineerde agenda, of per agenda los...

ideaal!

Volgens mij komt het ook gewoon naar de ipad zodra 4.2 er is ...

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
Ik heb zelf 4.2 beta 2 draaien atm. Met Gmail en mn werk mail als Exchange en dat werkt prima.
Murzeltje schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 15:21:
[...]

Volgens mij komt het ook gewoon naar de ipad zodra 4.2 er is ...
Jep

[ Voor 19% gewijzigd door Vanitas op 11-10-2010 16:03 ]

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:07
Ik heb 3 accounts draaien op 4.2
Werkt goed dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:28

Haan

dotnetter

Kijk dat is goed om te horen! Misschien toch maar eens kijken of die beta ergens te vinden is ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 14:41
Is iOS 4.2 beta 2 al te jailbreaken ? Kan het met Limera1n?

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 11:10
KoudeAardbei schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 11:50:
Zakelijk bij belsimpel.nl:

iPad 3G 16GB (normaal 600e incl btw)

Abbo is 9,75 eerste jaar (11,60 incl btw) (inclusief 3,6 onbeperkt internet)
Abbo is 14,50 tweede jaar (17,25 incl btw) (inclusief 3,6 onbeperkt internet)
Bijbetaling van 220ex btw (261e incl btw)

totaal:
139,20 incl btw eerste jaar
207,00 incl btw tweede jaar
025,00 incl btw aansluitkosten
261,00 incl btw eenmalig

Totaal 632,20 inclusief btw
Dus iPad 3g INCLUSIEF INTERNET, voor 32 euro meer dan een losse =)

531,00 exclusief btw volgens mij.
Kun je me misschien DM'en met een linkje? Ik kan deze aanbieding nergens vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Laatst online: 22:44
martijnd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 17:18:
Is iOS 4.2 beta 2 al te jailbreaken ? Kan het met Limera1n?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
Ik heb nu een aantal alternatieven voor safari geprobeerd, waarvan ik iCab tot nu toe als de beste beschouw, zijn er nog andere goeie browseres die iCab kan overtreffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
Heb van de week een iPad gekocht. Ben hem nu goed aan het bekijken, en er valt mee aan beide lange kanten ongeveer 2cm een klein beetje backlight bleeding op. Kan dit voorkomen of zou het scherm helemaal 100% egaal moeten zijn zonder enige vorm van backlight bleeding? Je ziet het alleen op een zwart scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Martijn schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:28:
Heb van de week een iPad gekocht. Ben hem nu goed aan het bekijken, en er valt mee aan beide lange kanten ongeveer 2cm een klein beetje backlight bleeding op. Kan dit voorkomen of zou het scherm helemaal 100% egaal moeten zijn zonder enige vorm van backlight bleeding? Je ziet het alleen op een zwart scherm.
Dat is iets wat bij elk LCD-scherm voorkomt. Daarop is 100% zwart gewoon nooit 100% zwart, tenzij de backlight uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Collega vliegt morgen naar de US. Naar Portland en een winkel waar de salestax 0% is. _/-\o_
Dus heb ik hem gevraagd de Ipad Wifi 16 gig mee te nemen, voor 360 euro 8)7 8)

Moet ik nog een verloopstekkertje oid kopen? Hoe ziet zo'n US stekker er eigenlijk uit ..

[ Voor 20% gewijzigd door VonFoX op 12-10-2010 09:35 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartskisan
  • Laatst online: 02-05-2021
Recent in bezit van een iPAD 3G. Wifi werkt super (incl. zakelijke mail), 3G nog niet (geen mail, geen internet, niets).

Wat is het geval:
- Ik heb een blackberry abonnement van KPN met duosim (oude simkaart)
- Tweede simkaart succesvol verknipt.
- In iPad krijg ik wel 3G verbinding en de volgende foutmelding

Could not activate cellular data network
You are not subscribed to a cellular data service

Alles al geprobeerd:
- Resetten
- Verschillende APN settings van KPN geprobeerd
- http://www.unlockit.co.nz/unlockit/

Maar geen resultaat. Collega van me gaf aan dat je een Blackberry abonnement nooit werkend krijgt in een iPad.

Klopt dit? En hopelijk zo nee, wie heeft een oplossing (anders dan een apart abonnementje kopen)?

Bartskisan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Laatst online: 11-09 10:50
Heb je hem al met de simkaart erin aan iTunes gehangen? Zodra ik dit deed kreeg ik in iTunes de melding dat er een update was voor mijn data netwerk en of ik deze wilde installeren. Dit gedaan en het werkte :).

[ Voor 67% gewijzigd door FireSonus op 12-10-2010 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Heeft iemand een idee of het mogelijk is om foto's te sorteren op de Ipad? Ik heb een presentatie omgezet naar jpeg files, ze zijn slide 1 t/m 5 genoemd, maar op de een of andere manier wordt die volgorde niet aangehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
VonFoX schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:32:
Collega vliegt morgen naar de US. Naar Portland en een winkel waar de salestax 0% is. _/-\o_
Dus heb ik hem gevraagd de Ipad Wifi 16 gig mee te nemen, voor 360 euro 8)7 8)

Moet ik nog een verloopstekkertje oid kopen? Hoe ziet zo'n US stekker er eigenlijk uit ..
Je moet ff dit kopen voor er op http://www.amazon.com/App...ug-European/dp/B001CC215M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Is zoiets ook in NL te koop ?

Important Message

Apple-compatible Interchange AC Adapter Plug (European) - 220V AC PLUG ADAPTER FOR Apple CHARGER FOR IPOD IPHONE IBOOK and Macbook Two-pin Charger Plug FOR EUROPE (White) cannot be shipped to the selected address.

[ Voor 30% gewijzigd door VonFoX op 12-10-2010 10:05 ]

Yo.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid