[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 127.137 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
Ik heb sinds gister een iPad (3G 16GB). Wat een geniaal ding is dat! Ik verwachte eigenlijk weinig meerwaarde tov mijn iPhone, maar ben zeer positief verrast. Het grotere scherm biedt een zo veel betere ervaring, dat ik mijn iPhone nauwelijks meer aankijk.

Wat me nog wel opviel, is dat mijn glasplaat enigszins scheef lijkt te zitten. Als ik hem in rechtop hou, steekt het aluminium in de linker benedenhoek net iets over het glas uit. Er zit daar een opstaand randje van ca 1 mm. Is dit iets wat vaker voorkomt?

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Heb deze vast besteld :) Voor $1.89 met free shipping kan het niet fout gaan ;)

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13354

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-09 10:54
[message=,noline]VonFoX schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:27[/message]:
Heb deze vast besteld :) Voor $1.89 met free shipping kan het niet fout gaan ;)

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13354
Die is ook goed :P wel namaak, kleuren zijn ff anders en geen perfecte pasvorm. Maar voor dat geld kon ik het ook niet laten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartskisan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-05-2021
FireSonus schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:37:
Heb je hem al met de simkaart erin aan iTunes gehangen? Zodra ik dit deed kreeg ik in iTunes de melding dat er een update was voor mijn data netwerk en of ik deze wilde installeren. Dit gedaan en het werkte :).
Ook al geprobeerd, helaas zonder resultaat. Zou je dit kunnen forceren op een of andere manier?

Bartskisan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartskisan schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:39:
[...]

Ook al geprobeerd, helaas zonder resultaat. Zou je dit kunnen forceren op een of andere manier?
Ik neem aan dat de 3G op je Blackberry dan uitstaat? Bij duosim kan als het goed is maar 1 apparaat tegelijk gebruik maken van dezelfde dienst, dus kan niet op beide apparaten 3G tegelijk aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:07
Zet je blackberry eens uit, kijken of dat wat oplevert.

Wat wel zo is, elke BB wordt met een apart BB inernetabbo afgesloten, speciaal voor een blackberry....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Daan00 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:01:

Wat wel zo is, elke BB wordt met een apart BB inernetabbo afgesloten, speciaal voor een blackberry....
en dat is het, een abbo voor een BB krijg je ook niet werkend in een Android of winmo toestel.
ook niet na aanpassing van de APN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04:29

KSH

engessa schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:00:
Iemand nog wat gebruikerservaringen van de iPad als collegekladblok? Ik wil eigenlijk best een iPad, kan hem door iemand mee laten nemen uit de USA maar ik vraag me af of het niet gewoon gadgetgeilheid is ipv dat ik hem serieus ga gebruiken.

Ik doe een deeltijd rechten opleiding en wil hem als vervanger van mijn wetbundels en jurisprudentieboeken gebruiken en om aantekeningen tijdens collega op te maken. Iemand die mij wat ervaringen kan vertellen?
Ik zou kiezen voor documents2go. Hierbij kan je powerpoint bestanden bewerken (Ik studeer ook rechten en veel sheets zijn powerpoints).

Daarnaast heb ik gemerkt dat het gebruik van een extern toetsenbord wel een 'must'is. Heb zelf gekozen voor de draadloze van apple zelf en dat werkt perfect.

Ten slotte heb je ook wat pdf apps waarbij je gewoon de tekst kan markeren.

Op deze manier is de iPad zeker goed te gebruiken tijdens colleges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04:29

KSH

Stevanov schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:21:
[...]

Die is ook goed :P wel namaak, kleuren zijn ff anders en geen perfecte pasvorm. Maar voor dat geld kon ik het ook niet laten :P
Heb die ook momenteel. Eenmaal erop niet meer eraf halen, want dan gaat je lader stuk ;).

Had er gelukkig 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

KSH schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:13:
[...]

Heb die ook momenteel. Eenmaal erop niet meer eraf halen, want dan gaat je lader stuk ;).

Had er gelukkig 2.
Ander punt van dat ding is dat het stekkergedeelte helemaal niet klopt. De pinnen horen een klein beetje naar elkaar toe te lopen zodat 'ie goed contact maakt in het stopcontact en niet zomaar eruit valt, en dat is bij dit ding niet (wat dus potentieel brandgevaarlijk is). Bovendien is het metalen deel van de pinnen te lang, waardoor (als je kleine kinderen hebt) electrocutiegevaar bestaat.

* CyBeR snapt nooit zo goed waarom mensen een paar losse euro's willen besparen op zo duidelijk inferieure producten. En als dit soort simpele dingen al zoveel (potentieel gevaarlijke) fouten heeft, hoe is 't dan met de wat complexere producten?

[ Voor 30% gewijzigd door CyBeR op 12-10-2010 13:22 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Hmm wat een bagger. Ik annuleer wel. maar als ik het goed begrijp is een simpel kabeltje (naam even kwijt) ook goed, zo'n ding wat ook vaak in radio's zit.

Deze
Afbeeldingslocatie: http://www.compupro.nl/images/products_old/large/voedingskabels-220V-DEL-109A.jpg

[ Voor 88% gewijzigd door VonFoX op 12-10-2010 13:36 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

VonFoX schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:33:
Hmm wat een bagger. Ik annuleer wel. maar als ik het goed begrijp is een simpel kabeltje (naam even kwijt) ook goed, zo'n ding wat ook vaak in radio's zit.
Correct. Minder mooi natuurlijk maar 't werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartskisan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-05-2021
shameete schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:04:
[...]

en dat is het, een abbo voor een BB krijg je ook niet werkend in een Android of winmo toestel.
ook niet na aanpassing van de APN
Heb eea ook geprobeerd met BB uit ivm werking duosim. Ik ben bang dat een BB abbo nooit werkt op een iPad. Dat wordt een separate data abbo aanschaffen (of mijn BB abbo omruilen voor een iPhone abbo).

evengoed dank voor het meedenken.

Bartskisan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
[message=,noline]VonFoX schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:33[/message]:

Deze
[afbeelding]
Het werkt wel, maar het is niet de real deal, zelf heb ik ook een tijdje zon kabel als je nu laat zien gebruikt, is wel zo handig, dan is de kabel weer langer. Ik heb nu sinds kort ook een tooltje voor m'n moederbord gedownload waarmee ik m nu ook aan m'n pc kan opladen, ook handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:13

Exirion

Gadgetfetisjist

cornelisprul schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:00:
Wat me nog wel opviel, is dat mijn glasplaat enigszins scheef lijkt te zitten. Als ik hem in rechtop hou, steekt het aluminium in de linker benedenhoek net iets over het glas uit. Er zit daar een opstaand randje van ca 1 mm. Is dit iets wat vaker voorkomt?
Bij mijn exemplaar steekt het glas in 1 hoek een fractie van een millimeter uit boven de aluminium rand. Je ziet het alleen als je 'm van de zijkant bekijkt en er met je neus op gaat hangen. Ik beschouw het als 'binnen de toleranties' en stoor me er niet aan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
Exirion schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:06:
[...]

Bij mijn exemplaar steekt het glas in 1 hoek een fractie van een millimeter uit boven de aluminium rand. Je ziet het alleen als je 'm van de zijkant bekijkt en er met je neus op gaat hangen. Ik beschouw het als 'binnen de toleranties' en stoor me er niet aan.
In mijn geval steekt dus de aluminium rand juist uit. Je blijft er net met je hand achter haken.
Nou ja, zal wel aan mij liggen.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

cornelisprul schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:11:
[...]

In mijn geval steekt dus de aluminium rand juist uit. Je blijft er net met je hand achter haken.
Nou ja, zal wel aan mij liggen.
De mijne heeft dat ook, maar dat is geen millimeter waar we 't over hebben hoor. 't is net genoeg om er met je nagel achter te blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Y
CyBeR schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:33:
[...]

De mijne heeft dat ook, maar dat is geen millimeter waar we 't over hebben hoor. 't is net genoeg om er met je nagel achter te blijven hangen.
Gewoon gaan klagen!

@ hierboven: de kabels van Apple zijn altijd te kort (valt me gewoon op) , ik heb nu 2 opties. Een "8" tje die prik je er gewoon in... Is misschien minder mooi maar past wel gewoon, er komen geen dingen onder druk te staan. Of ga naar de action, haal daar voor €1,59 een 5meter USB verleng kabel. Ik kan nu maximaal 6,5 meter vanaf een stop contact zitten, lijkt me lang genoeg??

Heb ook zitten kijken naar een mooi Dock, alleen past de iPad met orginele Apple hoes niet! Vind ik echt een afgang, sorry dat ik het zeg!

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Kan je idd doen en dan kijken wat ze ermee doen. Maar eerlijk gezegd kan ik wel meer gebreken vinden in andere producten als ik er zo precies naar ga kijken..
Heb ook zitten kijken naar een mooi Dock, alleen past de iPad met orginele Apple hoes niet! Vind ik echt een afgang, sorry dat ik het zeg!
Mja, echter verkoopt Apple de iPad niet standaard met de hoes, als dat zo was zou ik het zeker terechte kritiek vinden, de hoes maakt het geheel echter een stuk dikker, dus logisch dat het dan niet past. Had je dat passend gemaakt dan zou de iPad zonder hoes weer teveel speling hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SanderPS3 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:00:
[...]

Je moet rekening houden dat je met je vinger niet zo precies kan schrijven als met een pen. de woorden zullen dus groter zijn e.d. door de lompheid van je vinger. Als je echt wilt gaan typen koop zo'n keybaord dock erbij en klik hem daar lekker in ;).
Er is zat software waar je notities kunt schrijven en de dikte van de virtuele pen kunt aanpassen, als je een goedkope oplossing wilt, neem er een stylus bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

vgroenewold schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:01:
Kan je idd doen en dan kijken wat ze ermee doen. Maar eerlijk gezegd kan ik wel meer gebreken vinden in andere producten als ik er zo precies naar ga kijken..
Juist, je vindt overal wel wat. Apparaten zouden nog een stuk duurder worden als iedereen over dit soort minimale afwijkingen gaat klagen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Exirion schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:14:
[...]

Juist, je vindt overal wel wat. Apparaten zouden nog een stuk duurder worden als iedereen over dit soort minimale afwijkingen gaat klagen :)
Hangt er vanaf wat een product kost. Als je een bentley koopt verwacht je toch ook een goede afwerking. Koop je nou z'n namaak iPad okè dan moet je je mond houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:43:
Y
[...]

alleen past de iPad met orginele Apple hoes niet! Vind ik echt een afgang, sorry dat ik het zeg!
Ik vind persoonlijk de Apple hoes echt een onding.

Totaal niet Apple waardig als je het mij vraagt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Het is een handige hoes maar ik haat het hoe snel die vuil wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Krijg net een mail dat 4.2 beta 3 uit is. Morgen maar eens testen of er nog wat vernieuwends, cq verbeteringen in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb vernomen dat VLC in b3 werkt, dus ik ben 'm nu aan 't downloaden.

Edit:

En inderdaad, VLC toont beeld in 4.2b3. Wel kapot is iBooks, die geen DRM-beschermde boeken meer toont (zoals gewaarschuwd door de release notes.)

[ Voor 52% gewijzigd door CyBeR op 12-10-2010 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Ik heb sinds kort een iPad wifi 16G en nu is er 1 ding wat ik niet snap.
Als ik op de kaart kijk dan weet de iPad waar ik op dat moment ben. Zit er in dit apparaat dan een gps of hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat werkt met WiFi-positionering. Een grote database van wifi-access points en hun locatie. Aan de hand daarvan en welke wifi's er voor jou op dat moment zichtbaar zijn zoekt 'ie dat op. Dat werkt dus ook niet op het moment dat je niet daadwerkelijk internettoegang hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook hier even Beta3 geinstalleerd.

Voelt allemaal idd wat soepeler aan.
Vooral de mapjes werken een stuk beter.

Ook "terrein" in Maps is een leuke nieuwe toevoeging.

Afbeeldingslocatie: http://img831.imageshack.us/img831/3007/img0011n.png

Nieuwe iPhone4 achtergronden zijn nu naar de iPad resolutie omgezet en zitten in Beta 3.

Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/1562/img0012j.png

Inclusief steve's spijkerbroek 8)7
Afbeeldingslocatie: http://img844.imageshack.us/img844/5784/img0013g.png

Edit: ik heb wel het idee dat de accu nog sneller gaat. Lijkt wel nog sneller te gaan dan in beta2

[ Voor 49% gewijzigd door Donstil op 13-10-2010 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]mirelia schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 00:33[/message]:
Ik heb sinds kort een iPad wifi 16G en nu is er 1 ding wat ik niet snap.
Als ik op de kaart kijk dan weet de iPad waar ik op dat moment ben. Zit er in dit apparaat dan een gps of hoe werkt dat?
Steve Jobs is God and is watching you, hebben ze je dat niet verteld in de Apple Store? :)

En dan hier een serieuze tip voor iedereen die te weinig opslag heeft op zijn iPad.

1. koop een apple camera connection kit, € 30.
2. Koop een 500 GB HD, 2.5 inch, € 50.
3. jailbreak je iPad
4. Koop/download via Cydia iFile voor $4.00
5. formatteer je hd als master/fat32
6. Sluit hd aan op ipad via usb/cck en start iFile.

Nu heb je dus voor 83 euro een extra HD van 500GB waar je rechtstreeks bestanden op kan verplaatsen tussen iPad/HD zonder tussenkomst van computer.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Is in beta3 de knop om rotatie vast te zetten terug? Vind het enorm jammer mocht dat verplicht een mute knop worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 12-09 14:56
lapino schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:36:
Is in beta3 de knop om rotatie vast te zetten terug? Vind het enorm jammer mocht dat verplicht een mute knop worden.
Nope. Nog steeds een mute switch helaas 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 10:23:
En dan hier een serieuze tip voor iedereen die te weinig opslag heeft op zijn iPad.

3. jailbreak je iPad
Ja, lekker sleek en portable ook 8)7

Dan kun je net zo goed SCP gebruiken via SSH, wat je met een jailbreak gratis kunt installeren. De enige bottleneck is dan de snelheid van je wifi netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Exirion schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:08:
[...]

Dan kun je net zo goed SCP gebruiken via SSH, wat je met een jailbreak gratis kunt installeren. De enige bottleneck is dan de snelheid van je wifi netwerk.
Of je jailbreaked niet en haalt alles binnen via goodreader.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

kmf schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:25:
Of je jailbreaked niet en haalt alles binnen via goodreader.
Zonder jailbreak hebben applicaties alleen toegang tot de directory van de app zelf. De rest van het file system is read-only, dus je kunt dan alleen dingen opslaan in de Good Reader directory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flatwhite schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:10:
[...]

Nope. Nog steeds een mute switch helaas 8)7
Wel met een nieuw mute symboletje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]Exirion schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:08[/message]:
[...]

HeT is toch niet al teveel moeite om een 2,5 inch of eventueel een 1,5 inch hd aan aan te schaffen? Nu hoef je dus geen laptop mee te sleuren en kan ik op een klein schijfje - zonder externe voeding - mijn bestanden bij me hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:51:
Hetis toch niet al teveel moeite om een 2,5inch of eventueel een 1,5 inch hd aan aan te schaffen? Nu hoef geen laptop mee te sleuren en kan ik op een klein schijfje - zonder externe voeding - mijn bestanden bij me hebben.
Mjah, het hangt een beetje van je toepassingen en wensen af. Voor mij is dit te omslachtig. Ik zou dan liever een servertje hebben dat ik overal als schijf kan benaderen, wat technisch gezien ook niet zoveel voorstelt. Gemak boven snelheid zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]Exirion schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:37[/message]:
[...]

Zonder jailbreak hebben applicaties alleen toegang tot de directory van de app zelf. De rest van het file system is read-only, dus je kunt dan alleen dingen opslaan in de Good Reader directory.
Vanaf goodreader (en elk andere app) kan je bestanden naar andere apps sturen, welke aangegeven hebben deze te ondersteunen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphdavidvdb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
engessa schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:58:
[...]
Qua software enzo ben ik helemaal overtuigd :P Gaat mij echt om de gebruikerservaringen tijdens een college. Is het net zo handig en makkelijk als een normaal papieren collegeblok + readers/boeken? Zijn er andere dingen waar ik op zou moeten letten?

En daaraan gerelateerd, zijn studieboeken bijvoorbeeld te krijgen in de bookstore?
Ik gebruik zelf Note Taker HD met een stylus van targus om tijdens bezoeken aan klanten aantekeningen te maken. Dat gaat erg goed en inmiddels kan ik mijn notitieblok op kantoor laten.

Mijn aantekeningen van een gesprek zijn echter wel vrij kort en met steekwoorden. Kan me voorstellen dat de aantekeningen tijdens een college uitgebreider zijn. Zal nog steeds wel goed gaan, maar wel iets langzamer dan met pen en papier.

Denk dat je moeite zult hebben om je studieboeken aan te kunnen kopen voor op de iPad. Voor zover ik weet is er momenteel alleen nog auteursrechtvrij materiaal te vinden in de Nederlandse store. Hiere komt overigens wel snel verandering in heb ik begrepen, maar of dat dan ook betekent dat studieboeken te koop zijn weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 10:23:
[...]

Steve Jobs is God and is watching you, hebben ze je dat niet verteld in de Apple Store? :)

3. jailbreak je iPad

Nu heb je dus voor 83 euro een extra HD van 500GB waar je rechtstreeks bestanden op kan verplaatsen tussen iPad/HD zonder tussenkomst van computer.
Goeie tip, bedankt!
Hoe zijn je ervaringen met de iPad batterij met de hd aangesloten? Gaat het van 11 uur dan naar bijvoorbeeld 6 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]Slashdotter schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:40[/message]:
[...]

Goeie tip, bedankt!
Hoe zijn je ervaringen met de iPad batterij met de hd aangesloten? Gaat het van 11 uur dan naar bijvoorbeeld 6 uur?
De hd gebruikt zijn stroom via de iPad voeding, je krijgt bij aanschaf van een hd zo een dual USB kabeltje.
Moet nog ff uitzoeken hoe ik bestanden kan kopieren, maar het lukt me in ieder geval al om alle bestanden op mijn hd af te spelen op de iPad. Sommige zaken (avi's, pdfjes) kopieert ie naar de videoplayer/goodreader en sommige (mp3/mp4) speelt ie rechtstreeks af.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2010 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@hierboven. Dus je koopt een 2,5" hdd zonder voeding die je dan vervolgens weer moet voeden via de iPad lader.

Wat een omslagtig gebeuren joh. Koop dan een MacBook(pro) want op deze manier heb je de iPad echt niet begrepen.

Ik heb om( ff een voorbeeld te geven) 263afleveringen op me ipad32gb(3g) van series en die zijn met handbrake omgezet 16gb bij elkaar. Kan me dus niet voorstellen dat je een HDD echt nodig hebt. Voor je die 263 afleveringen kan kijken ben je toch al weer thuis (met een 64gb kan er dus nog veel meer op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 18:42

TDB

Donstil schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 06:38:
@hierboven. Dus je koopt een 2,5" hdd zonder voeding die je dan vervolgens weer moet voeden via de iPad lader.

Wat een omslagtig gebeuren joh. Koop dan een MacBook(pro) want op deze manier heb je de iPad echt niet begrepen.

Ik heb om( ff een voorbeeld te geven) 263afleveringen op me ipad32gb(3g) van series en die zijn met handbrake omgezet 16gb bij elkaar. Kan me dus niet voorstellen dat je een HDD echt nodig hebt. Voor je die 263 afleveringen kan kijken ben je toch al weer thuis (met een 64gb kan er dus nog veel meer op)
263 afleveringen? Welke serie is dat, GTST ;) ?

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TDB schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 07:29:
[...]

263 afleveringen? Welke serie is dat, GTST ;) ?
Haha nee gelukkig niet.
Ik ben nog al verslaafd. Volg 34 nu lopende amerikaanse series.

Moest een hoop inhalen dus had het een en ander bij me (zoals bv 5 seizoenen American Dad)
(ben een maandje naar de vs dus vandaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Donstil schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 07:59:
Ik ben nog al verslaafd. Volg 34 nu lopende amerikaanse series.
Doe je ook nog wat nuttigs verder? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

engessa schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:58:
[...]
Qua software enzo ben ik helemaal overtuigd :P Gaat mij echt om de gebruikerservaringen tijdens een college. Is het net zo handig en makkelijk als een normaal papieren collegeblok + readers/boeken? Zijn er andere dingen waar ik op zou moeten letten?

En daaraan gerelateerd, zijn studieboeken bijvoorbeeld te krijgen in de bookstore?
Ikzelf gebruik iWork tijdens de colleges wat prima werkt. Het tekenen van organogrammen kost wat moeite maar het meetikken tijdens een college vind ik in ieder geval geen probleem. Zelfde geldt ook voor twee studiegenoten van me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exirion schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 08:03:
[...]

Doe je ook nog wat nuttigs verder? :P
Haha ja gelukkig wel. Veel van die series komen verdeeld (zomer/winter seizoen) dus dat valt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Donstil schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 08:22:
[...]

Haha ja gelukkig wel. Veel van die series komen verdeeld (zomer/winter seizoen) dus dat valt mee.
Kan je niet even wat op FTD zetten...? Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ik heb veel anti-apple berichten gelezen waarin gezegd wordt dat enkel fanboys de iPad kopen.
Vooral in het begin.

Maar deze slaat toch echt alles Verwijderd in 'nieuws: Notion Ink geeft beeldmateriaal Adam-tablet vrij'

Om te beweren dat de iPad nog steeds een flop is, en dat apple de verkoopcijfers verzonnen heeft. Hoe blind kan je zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:02
AlexR schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:21:
[...]

Heb zo'n vermoeden dat het daar al staat.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Ach laat gaan. Ik had zelf geen apple producten tot ik de iPad voor mijn buurman moest meenemen uit de USA (en er toen ook zelf maar 1tje hebt gekocht, en nu ook maar de iPhone4).
Ik moet zeggen dat ik voordat ik iets van Steve had ook niet echt heel enthoustiast was over die Apple hype en mensen die je hun nieuwste apps opdringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
bvsteyn schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:49:
[...]

Heb zo'n vermoeden dat het daar al staat.... :X
Oh is hij dat! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
kmf schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:46:

Om te beweren dat de iPad nog steeds een flop is, en dat apple de verkoopcijfers verzonnen heeft. Hoe blind kan je zijn?
Tsja, Rizon staat er wel een beetje om bekend inmiddels. Je mag best twijfelen aan getallen, dat is heel gezond zelfs, maar te zeggen dat ze volledig verzonnen zijn en de rest is geflopt is wel heel apart ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

kmf schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:46:
Ach...dat soort mensen zijn net zo erg (en in wezen ook precies hetzelfde) als de fanboys. Beiden hebben gek genoeg niet in de gaten dat ze hun 'goede zaak' meer kwaad dan goed doen. Bovendien kan ik iemand die beweert dat het ene systeem/os/gui/gadget 'beter' is dan een ander niet serieus nemen. Dat bepaal je namelijk zelf. Als voor jou een Commodore 64 nog steeds voldoet, waarom moet iemand anders dan zo nodig beweren dat een ander ding 'beter' is? Dat is toch onzin?

Ik benader alles vanuit de techniek en heb mijn eigen ideëen over hoe iets (voor mij!) moet werken. En daarom kan ik over alles wat ik gebruik ook kritisch zijn. Niets is perfect, maar zolang je de dingen kunt doen die je wilt op de manier die vooor jou werkt, is het prima.

Maar goed, het fanboyïsme wordt in stand gehouden en zal nooit verdwijnen. Net als dat je fanatieke Ajax en Feijenoord 'supporters' hebt die niets van elkaar willen weten. Da's net zo zielig.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ralphdavidvdb schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:15:
[...]

Ik gebruik zelf Note Taker HD met een stylus van targus om tijdens bezoeken aan klanten aantekeningen te maken. Dat gaat erg goed en inmiddels kan ik mijn notitieblok op kantoor laten.

Mijn aantekeningen van een gesprek zijn echter wel vrij kort en met steekwoorden. Kan me voorstellen dat de aantekeningen tijdens een college uitgebreider zijn. Zal nog steeds wel goed gaan, maar wel iets langzamer dan met pen en papier.

Denk dat je moeite zult hebben om je studieboeken aan te kunnen kopen voor op de iPad. Voor zover ik weet is er momenteel alleen nog auteursrechtvrij materiaal te vinden in de Nederlandse store. Hiere komt overigens wel snel verandering in heb ik begrepen, maar of dat dan ook betekent dat studieboeken te koop zijn weet ik niet.
Stylus is wel een goede tip. Qua software zal ik denk ik gewoon wat pakketten moeten gaan testen om te zien wat mij het beste bevalt. Alle presentaties staan in powerpoint online en die wil ik dan tijdens colleges bewerken/info toevoegen. Opdrachten tiep ik thuis op mijn Macbook uit en die kan ik dan tijdens college verbeteren/aanpassen. Ik heb alles al online staan in Dropbox dus het syncen gaat dan automagisch.

Qua studieboeken zal het idd nog wel tegenvallen maar het opzoeken van wetten en uitspraken kan allemaal online. De Kluwer collegebundel heeft daar zelfs een gratis website voor als je de bundels ook koopt (wat wel zal moeten voor de tentamens). Dat scheelt me al 3 kilo papier meesjouwen!
DaMarcus schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 08:04:
[...]

Ikzelf gebruik iWork tijdens de colleges wat prima werkt. Het tekenen van organogrammen kost wat moeite maar het meetikken tijdens een college vind ik in ieder geval geen probleem. Zelfde geldt ook voor twee studiegenoten van me :)
Bedankt voor je reactie :) Ik bedacht me maandag ook nog dat ik de aanschaf van een iPad ook gewoon mee kan nemen als studiekosten bij de belastingaangifte waardoor ik nog een deel van de kosten terug krijg. Dan is ie helemaal aantrekkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 17:37
engessa schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:01:
[...]
Ik bedacht me maandag ook nog dat ik de aanschaf van een iPad ook gewoon mee kan nemen als studiekosten bij de belastingaangifte waardoor ik nog een deel van de kosten terug krijg. Dan is ie helemaal aantrekkelijk!
Nee, doe maar niet, daar betaal ik dan ook een (klein) deel aan mee 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
engessa schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:01:
[...]
Stylus is wel een goede tip. Qua software zal ik denk ik gewoon wat pakketten moeten gaan testen om te zien wat mij het beste bevalt. Alle presentaties staan in powerpoint online en die wil ik dan tijdens colleges bewerken/info toevoegen. Opdrachten tiep ik thuis op mijn Macbook uit en die kan ik dan tijdens college verbeteren/aanpassen. Ik heb alles al online staan in Dropbox dus het syncen gaat dan automagisch.

Qua studieboeken zal het idd nog wel tegenvallen maar het opzoeken van wetten en uitspraken kan allemaal online. De Kluwer collegebundel heeft daar zelfs een gratis website voor als je de bundels ook koopt (wat wel zal moeten voor de tentamens). Dat scheelt me al 3 kilo papier meesjouwen!

[...]
Bedankt voor je reactie :) Ik bedacht me maandag ook nog dat ik de aanschaf van een iPad ook gewoon mee kan nemen als studiekosten bij de belastingaangifte waardoor ik nog een deel van de kosten terug krijg. Dan is ie helemaal aantrekkelijk!
Ik raad je ook aan deze 2 topics door te lezen voor tips & ervaringen:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=978620
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1016577

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Waar ik net achter kwam: heb allerlei tabbladen open staan in Safari, alleen als ik nu een bepaald topic wil openen moet ik eerst alle tabjes doorgaan voordat je weet welke het is, ze kunnen toch ook de titlel er in zetten? Of althans een deel er van???

Dat is opzich best een gemis, denk toch dat Rizon gelijk heeft, eerste klas flop!

Zit nu stiekem te kijken naar een Mac book... Shame on me!

[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 14-10-2010 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Toppe schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:27:
Waar ik net achter kwam: heb allerlei tabbladen open staan in Safari, alleen als ik nu een bepaald topic wil openen moet ik eerst alle tabjes doorgaan voordat je weet welke het is, ze kunnen toch ook de titlel er in zetten? Of althans een deel er van???

Dat is opzich best een gemis, denk toch dat Rizon gelijk heeft, eerste klas flop!

Wacht even tot volgende week :) Komen misschien nieuwe aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:18
Toppe schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:27:

Safari is niet de enige browser, probeer iCab eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

souljah1h schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:32:
[...]

Wacht even tot volgende week :) Komen misschien nieuwe aan
Geld groeit me niet op de rug, ff kijken.... Nee nog steeds niet! Haha nee zoiezo nog een maand wachten ofzo dus dat komt goed.

Ik hou het daarnaast liever op "orginele" app's, daarbijd het feit dat clickandbuy me account heeft afgesloten voor lucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Toppe schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:41:
[...]

Geld groeit me niet op de rug, ff kijken.... Nee nog steeds niet! Haha nee zoiezo nog een maand wachten ofzo dus dat komt goed.

Ik hou het daarnaast liever op "orginele" app's, daarbijd het feit dat clickandbuy me account heeft afgesloten voor lucht...
Alleen originele apps? Juist de App Store is een sterk verkooppunt van iOS. Daarnaast zijn browsers als iCab en Atomic goed gereviewed en hoef je niet te twijfelen aan kwaliteit.

Wel jammer dat je C&B is afgesloten ;)

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Slaat nergens op, eerst schrijven ze geld af... Dan storten ze het weer terug en krijg ik nog eens 15 euro boeten.... Jammer dat ik geen credit card heb!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
Ik krijg de laatste tijd af en toe waarschuwingen dat ik te weinig memory heb op mn iPad, nu is er nog zo'n 6GB vrije ruimte dus dat kan het niet zijn, wat me wel opvalt is dat in het balkje (die aangeeft hoeveel ruimte je nog hebt enzo) wel staat dat er zo'n 4.5GB aan overige bestanden zijn.. Dit was voorheen nooit zo veel, zou het hier mee te maken kunnen hebben? (en hoe krijg ik dat overige deel weer normaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Stevanov schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 17:20:
Ik krijg de laatste tijd af en toe waarschuwingen dat ik te weinig memory heb op mn iPad, nu is er nog zo'n 6GB vrije ruimte dus dat kan het niet zijn, wat me wel opvalt is dat in het balkje (die aangeeft hoeveel ruimte je nog hebt enzo) wel staat dat er zo'n 4.5GB aan overige bestanden zijn.. Dit was voorheen nooit zo veel, zou het hier mee te maken kunnen hebben? (en hoe krijg ik dat overige deel weer normaal)
Meestal zijn overige bestanden zaken die je bijvoorbeeld in programma's als Goodreader, ComicZeal etc. hebt staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Laatst online: 07:04
Stevanov schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 17:20:
Dat zijn in principe bestanden die jij in een programma hebt gezet via itunes. Dus check die lijst even. Als dat het niet is, dan misschien een programma wat veel zware dingen opslaat? Heb je bijvoorbeeld veel Wired tijdschriften op je iPad? Die zijn 500MB per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Iemand enig idee of het mogelijk is om bestanden vanaf de mail op iDisk te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AlexR schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:21:
[...]

Vroeger poste ik altijd alles maar die tijd is wel een beetje over.

Mail me ff. Ik ben zaterdag weer in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

* gambieter heeft vanmiddag de iPad teruggebracht naar de Apple Store en de refund gekregen.

Het apparaat viel me tegen; bijna niet customisable, de anti-aliasing van de screenfonts is voor mij een probleem, en ook de text-editing mogelijkheden vond ik te matig voor zo'n duur apparaat. Toen iTunes ook nog eens weigerde mijn avi-filmjes over te zetten had ik er genoeg van.

Heb nu een Android telefoon gekocht (HTC Desire) met een SIM-only abo inclusief internet (T-Mobile) en dan heb ik ook GPS etc en meer customisation. Apple en ik liggen elkaar gewoon niet ;) .

Wel complimenten voor de Apple Store in Norwich: men deed helemaal niet moeilijk, nam ook de iPad hoes terug, en was heel vriendelijk. Leuke meid ook :p . En dat ondanks het vloeken in de kerk: toen ik aangaf dat jailbreaken me te ver ging om meer controle te krijgen, zag ik een Captain Darling respons :+

En ja, het ligt aan mij ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

gambieter schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:48:
* gambieter heeft vanmiddag de iPad teruggebracht naar de Apple Store en de refund gekregen.

Het apparaat viel me tegen; bijna niet customisable, de anti-aliasing van de screenfonts is voor mij een probleem, en ook de text-editing mogelijkheden vond ik te matig voor zo'n duur apparaat. Toen iTunes ook nog eens weigerde mijn avi-filmjes over te zetten had ik er genoeg van.

Heb nu een Android telefoon gekocht (HTC Desire) met een SIM-only abo inclusief internet (T-Mobile) en dan heb ik ook GPS etc en meer customisation. Apple en ik liggen elkaar gewoon niet ;) .

Wel complimenten voor de Apple Store in Norwich: men deed helemaal niet moeilijk, nam ook de iPad hoes terug, en was heel vriendelijk. Leuke meid ook :p . En dat ondanks het vloeken in de kerk: toen ik aangaf dat jailbreaken me te ver ging om meer controle te krijgen, zag ik een Captain Darling respons :+

En ja, het ligt aan mij ;)
Customizable? Wat wil je customizen aan een startpagina? Ben nou wel benieuwd. Zo ook naar je text edit klachten.

Dat iTunes je AVI niet omzet ben ik met je eens, dat zou beter moeten. Ikzelf gebruik handbrake als tussenstap.

Ikzelf heb laatst juist mijn Android toestel vervangen voor een iPhone, was dat ding helemaal zat. Te veel gekloot, geen integratie met mijn library, geen sync op Mac en gruwelijk houterig met de browser en gewoon het hele bellen.

Wat is een Captain Darling respons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

sebastius schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:18:
Customizable? Wat wil je customizen aan een startpagina? Ben nou wel benieuwd. Zo ook naar je text edit klachten.
Veranderen fonts bijvoorbeeld, afstand iconen, file management (dus zelf beslissen wat voor files erop komen, ipv afhankelijk te zijn van iTunes). Het editen van text zoals op dit forum, selecteren van stukken tekst, makkelijk knippen en plakken. Ik ben een Windows-gebruiker en "power"-user, dus ik wil volledige controle en niet alles doen op de manier die Steve Jobs wil.
Dat iTunes je AVI niet omzet ben ik met je eens, dat zou beter moeten. Ikzelf gebruik handbrake als tussenstap.
Maar dat zou dus niet nodig moeten zijn. iTunes moet doen wat ik wil, niet andersom ;) .
Ikzelf heb laatst juist mijn Android toestel vervangen voor een iPhone, was dat ding helemaal zat. Te veel gekloot, geen integratie met mijn library, geen sync op Mac en gruwelijk houterig met de browser en gewoon het hele bellen.
Misschien omdat je een Mac-user bent? Ik kom uit de Windows familie, ben benieuwd hoe Android me zal bevallen ;) .
Wat is een Captain Darling respons?
Blackadder Goes Forth, Captain Darling trekt altijd met zijn oog als hij weer "darling" wordt genoemd :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

sebastius schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:18:
[...]
[knip]
Dat is nou persoonlijke voorkeur. De een wil dit, de ander dat. Er is geen perfect systeem voor iedereen. Ik heb ooit overwogen om een iPhone te nemen, en heb nu toch een Android (Desire) en ben er heel erg blij mee. Functioneel maakt het geen reet uit welke je hebt, maar ik heb die Desire nu ingericht zoals ik het wil. Iemand anders zal het wellicht vreselijk vinden, maar ik vind het top. Werkt prima voor mij. Een ander is weer helemaal dol met zijn iPhone. Wat is de wereld toch mooi, hè? ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

gambieter schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:47:
[...]
Maar dat zou dus niet nodig moeten zijn. iTunes moet doen wat ik wil, niet andersom ;) .
Voor de volledigheid, iTunes weigert files erop te zetten die je toch niet af kunt spelen omdat de hardware er geen codec voor aan boord heeft. Soms gaat dat fout (MP4's die prima gespeeld worden maar iTunes heeft dat niet goed door) maar in het geval van avi's met xvid erin, heeft 't gewoon gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CyBeR schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:19:
Voor de volledigheid, iTunes weigert files erop te zetten die je toch niet af kunt spelen omdat de hardware er geen codec voor aan boord heeft. Soms gaat dat fout (MP4's die prima gespeeld worden maar iTunes heeft dat niet goed door) maar in het geval van avi's met xvid erin, heeft 't gewoon gelijk.
Maar dat is dan opnieuw een keuze van Apple. Waarom niet de mogelijkheid geven een codec toe te voegen, of deze standaard toe te voegen? De iPad is er voor de gebruiker, en dit zijn gewoon beperkingen die mij zeer slecht bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

gambieter schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:11:
[...]

Maar dat is dan opnieuw een keuze van Apple. Waarom niet de mogelijkheid geven een codec toe te voegen, of deze standaard toe te voegen?
Omdat de codec in hardware toevoegen niet kan? En de codec in software doen is kut voor a) je battery life en b) de performance. Het is maar een simpel ARM chipje he, geen Xeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

CyBeR schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:16:
[...]
Omdat de codec in hardware toevoegen niet kan? En de codec in software doen is kut voor a) je battery life en b) de performance. Het is maar een simpel ARM chipje he, geen Xeon.
Ze zouden die keuze ook aan de eigenaar van het apparaat kunnen overlaten. Als ik op mijn laptop van alles aanzet en heel veel ingewikkelde dingen ga doen, is ie ook zó leeg. Je mag een bepaalde intelligentie veronderstellen van een gebruiker en 'm zelf laten ontdekken dat bepaalde activiteiten veel stroom kosten. En wat niet kan, dat kan niet, daar komen ze vanzelf wel achter.

Ik ben ook een kritische gebruiker wat dat beteft. Ik heb 'm en ik ben er blij mee, maar ook erg blij dat ik er zelf niet voor heb hoeven betalen. Ik ben ook niet zo dol op het Jobs-gevangenisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CyBeR schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:16:
Maar dat is dus de keuze niet geven. Wat dat betreft zijn mphillip en ik het helemaal eens, en daar ik er zelf voor betaal, wil ik die keuze :p . Uiteindelijk kom je dan in de wel/geen Flash discussie terecht, maar daar is een alternatief met HTML5. Hier wordt gewoon geen alternatief geboden.

Ik had me toch beter in de materie moeten verdiepen, gelukkig was er een retourneeroptie. Maar goed, we gaan off-topic, het is een mooi apparaat maar past niet bij wat ik zoek.

-------------

Uit pure nieuwsgierigheid: kun je eigenlijk zoals met een muis een heel stuk tekst selecteren, zoals je bijvoorbeeld op dit forum zou willen doen voor een beetje knippen/plakken? Mij lukte het niet, maar ik heb dan ook niet lang gezocht.

[ Voor 40% gewijzigd door gambieter op 15-10-2010 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:19:
[...]

Voor de volledigheid, iTunes weigert files erop te zetten die je toch niet af kunt spelen omdat de hardware er geen codec voor aan boord heeft.
Voor de volle volledigheid. Je kan wel degelijk files op gooien die niet native op de ipad/iphone video app afgespeeld kunnen worden.
Als je een videoplayer app zoals vlc, oplayer, cinexplayer heb, kan je gewoon je avi en divx files naar de app-dir slepen in iTunes (of een andere filemanager zoals iphone explorer of diskaid als je itunes niks vind).

De videoplayer app speelt die bestanden af zoals jij het zal verwachten. Softwarematig. Dus choppy bij grote moeilijke bestanden.
gambieter schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:00:
[...]
-------------

Uit pure nieuwsgierigheid: kun je eigenlijk zoals met een muis een heel stuk tekst selecteren, zoals je bijvoorbeeld op dit forum zou willen doen voor een beetje knippen/plakken? Mij lukte het niet, maar ik heb dan ook niet lang gezocht.
Ja. press & hold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap heel goed dat iemand een iPad terug brengt als hiij er iets niet mee kan (wij rijden gelukkig niet allemaal Opel) maar twee zinnen daaronder staat "ik heb nu een HtC desire gekocht"

Dat zijn echt twee verschillende dingen (ja die nespresso beviel me niet dus heb maar een stofzuiger gekocht)

Had dan voor een android tablet gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:48:
Ik heb zakelijk een aantal onder mijn hoede; en gebruiksvriendelijk is het allemaal niet zeg. :( Het apparaat zelf is top; de besturing etc zijn intuitief en werken prima, maar iTunes? :X

Vista icm iTunes haalt bij mij echt het bloed onder mijn nagels vandaan, en dat is nog zacht uitgedrukt. We betalen fucking honderden euro's voor zo'n apparaat, maar basic drag-and-drop? Veel te simpel jongens. Nee, we laten iTunes lekker alles encrypten en vastzetten, want stel je voor dat men een concurrerend programma wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

mphilipp schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:58:
[...]

Ze zouden die keuze ook aan de eigenaar van het apparaat kunnen overlaten. Als ik op mijn laptop van alles aanzet en heel veel ingewikkelde dingen ga doen, is ie ook zó leeg. Je mag een bepaalde intelligentie veronderstellen van een gebruiker en 'm zelf laten ontdekken dat bepaalde activiteiten veel stroom kosten. En wat niet kan, dat kan niet, daar komen ze vanzelf wel achter.
Nee, dat mag je niet. Dat is waar veel mensen de mist in gaan. Je moet geen intelligentie veronderstellen, je moet veronderstellen dat mensen gaan zitten zeiken dat de batterij snel leeg is zonder daar bij te vertellen dat ze twee uur lang geprobeerd hebben 1080p video te spelen. Niet omdat ze kwaadwillend zijn, maar omdat ze die correlatie niet maken.
[...]

Maar dat is dus de keuze niet geven. Wat dat betreft zijn mphillip en ik het helemaal eens, en daar ik er zelf voor betaal, wil ik die keuze :p . Uiteindelijk kom je dan in de wel/geen Flash discussie terecht, maar daar is een alternatief met HTML5. Hier wordt gewoon geen alternatief geboden.
Die keus is er wel. Je kunt VLC installeren, en die kan zo ongeveer alles wat Desktop-VLC kan afspelen, ook op de iPad afspelen. Maar zoals ik zei: het is maar een simpel ARM chipje dus een 720p mkv lukt niet. Daarom heeft 't ding hardware codecs aan boord, maar die spelen natuurlijk niet alles.
Ja, dat kan. Press-and-hold op een woord en dan verschijnt een selectie. Die kun je uitbreiden zoals je wilt en behandelen zoals elke willekeurige selectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]Roamor schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:23[/message]:
[...]

Ik heb zakelijk een aantal onder mijn hoede; en gebruiksvriendelijk is het allemaal niet zeg. :( Het apparaat zelf is top; de besturing etc zijn intuitief en werken prima, maar iTunes? :X

Vista icm iTunes haalt bij mij echt het bloed onder mijn nagels vandaan, en dat is nog zacht uitgedrukt. We betalen fucking honderden euro's voor zo'n apparaat, maar basic drag-and-drop? Veel te simpel jongens. Nee, we laten iTunes lekker alles encrypten en vastzetten, want stel je voor dat men een concurrerend programma wil gebruiken.
Geen idee waar je het over hebt. Drag and drop gaat gewoon naar de app die het bestand aankan. Ipv alles op 1 hoop in folders, gewoon in de juiste app gooien dus. Wat nou encrypten en vasthouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CyBeR schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:28:
Ja, dat kan. Press-and-hold op een woord en dan verschijnt een selectie. Die kun je uitbreiden zoals je wilt en behandelen zoals elke willekeurige selectie.
Dat zag ik wel met een woord, maar het uitbreiden niet. Too late, ik denk anders ;)
Nee, dat mag je niet. Dat is waar veel mensen de mist in gaan. Je moet geen intelligentie veronderstellen, je moet veronderstellen dat mensen gaan zitten zeiken dat de batterij snel leeg is zonder daar bij te vertellen dat ze twee uur lang geprobeerd hebben 1080p video te spelen. Niet omdat ze kwaadwillend zijn, maar omdat ze die correlatie niet maken.
OK, dan is het niveau van het apparaat aangepast op de dombo's? Maar geef powerusers dan wel de mogelijkheid, voor mijn part verborgen.
Die keus is er wel. Je kunt VLC installeren, en die kan zo ongeveer alles wat Desktop-VLC kan afspelen, ook op de iPad afspelen. Maar zoals ik zei: het is maar een simpel ARM chipje dus een 720p mkv lukt niet. Daarom heeft 't ding hardware codecs aan boord, maar die spelen natuurlijk niet alles.
Dan nog moet je eerst via iTunes? En dat is op een Windows PC echt een <censuur> programma.
Donstil schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:17:
Ik snap heel goed dat iemand een iPad terug brengt als hiij er iets niet mee kan (wij rijden gelukkig niet allemaal Opel) maar twee zinnen daaronder staat "ik heb nu een HtC desire gekocht"

Dat zijn echt twee verschillende dingen (ja die nespresso beviel me niet dus heb maar een stofzuiger gekocht)

Had dan voor een android tablet gegaan.
Nee, dat is niet een nespresso vs stofzuiger. Ik had de iPad 3G gekocht om ook dienst te doen als mobiel internet apparaat, en dat kan de HTC Desire ook. Zelfs de resolutie komt al aardig in de buurt (840x400 vs 1024x768). Een Android tablet is trouwens zeker iets waarin ik me ga verdiepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
kmf schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:44:
[...]

Geen idee waar je het over hebt. Drag and drop gaat gewoon naar de app die het bestand aankan. Ipv alles op 1 hoop in folders, gewoon in de juiste app gooien dus. Wat nou encrypten en vasthouden?
Deze roder wordende lijst zegt genoeg denk ik: Wikipedia: Comparison of iPod managers

Over dat encrypten; waarom staat mijn muziek dan gecodeerd in /private/var/.....etc/iTunesControl/F00, in een format dat alleen iTunes snapt?

Prima dat je iTunes als centraal mediaplatform wil promoten, maar het is kinderachtig hoe Apple alle andere (makkelijkere) manieren probeert te dwarsbomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

gambieter schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:58:
[...]

OK, dan is het niveau van het apparaat aangepast op de dombo's? Maar geef powerusers dan wel de mogelijkheid, voor mijn part verborgen.
Het is niet 'aangepast op de dombo's'. Het is zodanig ontworpen dat iedereen, ook dombo's er mee om kan gaan. En dan moet je soms dingen weglaten. Wij techneuten hebben geen moeite met extra opties en knoppen en dingen. Maar mensen die geen IT-specialisten zijn wél. En dat hoeven niet eens per see dombo's te zijn. En dáár zijn deze apparaten wel op ontworpen.
Dan nog moet je eerst via iTunes? En dat is op een Windows PC echt een <censuur> programma.
Tsja, ik ben ohne Windows dus daar heb ik geen mening over :P
Nee, dat is niet een nespresso vs stofzuiger. Ik had de iPad 3G gekocht om ook dienst te doen als mobiel internet apparaat, en dat kan de HTC Desire ook. Zelfs de resolutie komt al aardig in de buurt (840x400 vs 1024x768). Een Android tablet is trouwens zeker iets waarin ik me ga verdiepen :)
De resolutie is imo ondergeschikt aan de fysieke schermgrootte. En een Desire is toch echt een telefoon.
Roamor schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 00:06:
[...]

Deze roder wordende lijst zegt genoeg denk ik: Wikipedia: Comparison of iPod managers

Over dat encrypten; waarom staat mijn muziek dan gecodeerd in /private/var/.....etc/iTunesControl/F00, in een format dat alleen iTunes snapt?
Het is niet gecodeerd. Dat zijn gewoon losse, ongecodeerde files maar inderdaad daar neer gezet op een manier die iTunes zelf bedacht heeft. Ik snap ook het probleem niet. Dat is gewoon interne data waar je eigenlijk niets te zoeken hebt. En als je daar wel iets mee wilt moet je niet kinderachtig zijn en gaan zeuren dat je niet snapt hoe het in elkaar zit. Je zit toch bij je USB-stick ook niet direct in de flash chips te klooien? Daar ga je ook niets van snappen hoor. Je gebruikt de daarvoor bedoelde interface (in dat geval, USB mass storage.)

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeR op 16-10-2010 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CyBeR schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 00:07:
Het is niet 'aangepast op de dombo's'. Het is zodanig ontworpen dat iedereen, ook dombo's er mee om kan gaan. En dan moet je soms dingen weglaten. Wij techneuten hebben geen moeite met extra opties en knoppen en dingen. Maar mensen die geen IT-specialisten zijn wél. En dat hoeven niet eens per see dombo's te zijn. En dáár zijn deze apparaten wel op ontworpen.
Je mist het punt: omdat er ook "dombo's" zijn, wordt alles afgesloten en krijgen powerusers niet de kans om het te ontsluiten. De reactie op het woord jailbreaken was erg grappig, dat was een verboden woord in de Apple shop. Voor de Blackadder liefhebbers: the Scottish play (MacBeth!). ;)

Zie het als iedereen beperkte rechten geven en het blokkeren van de admin/root rechten, zelfs voor de systeembeheerder.
Tsja, ik ben ohne Windows dus daar heb ik geen mening over :P
Je weet niet wat je mist :+
De resolutie is imo ondergeschikt aan de fysieke schermgrootte. En een Desire is toch echt een telefoon.
Ga je door voor de koelkast? ;) . Natuurlijk is het een telefoon, maar het zal voldoen voor de opties die eerder genoemd werden, zoals GPS en mobiel internet :) .

Maar goed, we dwalen af. Veel mensen vinden het niet erg om alleen de toegestane toeters en bellen te hebben, ik wil alles en zonder dat ik het OS moet kraken of andere kunstgrepen moet toepassen. Daarmee is de iPad niet geschikt voor mij en ik niet geschikt voor de iPad. Even goede vrienden :)

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 16-10-2010 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

CyBeR schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:28:
[...]
Ik weet wel een beetje hoe eindgebruikers werken, maar ik wil alsnog ZELF kunnen bepalen of ik iets wil, met Apple producten heb ik die keuze niet eens. Die is al voor me gemaakt. En ik ben al moe genoeg van het gevecht met mijn moeder om me niet meer als een kind te behandelen (ik wordt over 2 weken 45!). Ik wil dat gevecht niet nog een keer met Jobs aangaan.

Kijk, ik werk al 30 jaar met computers en ik benader het als ijzeren honden die 'dingen kunnen'. Wát ze doen, kun je met computers zelf bepalen. Het zijn mult-purpose dingen. Een magnetron is ook een computer, maar dan geprogrammeerd voor één doel. Je kunt apparaten als iPhones en iPads voorkoken zodat het er goed uitziet en goed werkt, maar geef de gebruiker (en eigenaar van het ding) de gelegenheid om zelf een keuze te maken. Dat gelul over de gebruikerservaring laat mensen denken dat die dingen heel erg bijzonder zijn en iets doen wat anderen niet kunnen. Dat is pure onzin. Je kunt op een open platform als Android exact hetzelfde. Tuurlijk, de UI is wat anders, maar basically kun je er hetzelfde mee (+ de dingen die je op een Apple niet mag). De HTC Sense interface is een prima voorbeeld van hoe je de 'gebruikerservaring' maximaliseert, en voor de nerds de mogelijkheid open houdt om de boel aan te passen. Je kunt zonder problemen elementen van Sense uitschakelen en je eigen favoriete software gebruiken, en als je wat meer moeite doet, kun je 'm er helemaal uit slopen.

Dát is wat ik bedoel. Google weerhoudt je niet, het zal ze een biet zijn. Zo hoort het naar mijn idee. Let op: mijn idee. Het is mijn persoonlijke wens dat ik zelf de kapitein op mijn schip ben. En ik ben ook erg blij met mijn iPad. Het is een geweldig ding. Ik zou 'm niet terug brengen, maar ik zou 'm denk ik niet gekocht hebben.

En een Android tablet zou ik overigens al helemaal niet kopen op dit moment. Google heeft zelf al aangegeven dat Android er nog niet klaar voor is. Als je goed kijkt, zie je ook dat het gros van de Android tablets 1.5 of 1.6 levert. Zonder market, want Google heeft ze niet goedgekeurd. Maar het is open source, dus iedereen die wil, mag er iets mee. De Galaxy is een slimmerd, want dat ie eigenlijk een grote telefoon, dus die is wél 'goedgekeurd', maar als flinke telefoon, niet specifiek als tablet. Aan het eind van dit jaar wordt de eerste release van Android 3 verwacht en die zou beter geschikt zijn voor tablets. Ik vind het jammer dat veel fabrikanten achter de hype aan gaan, en op die manier misschien wel schade toebrengen aan de acceptatie van Android als os voor tablets. Apple mensen zullen zeggen 'zie je wel, het is kut en Google zou er meer op moeten zitten als Jobs', maar ik denk dat het wel weer goed komt. Het is ook goed gekomen met de smartphones sinds de introductie van Android 2.x (de eerste serieuze Android release) en de apparaten als de Desire, Galaxy en Droid.

Ergo: wie zich happy voelt in een omgeving waarin een Glorieuze Leider voor je bepaalt hoe je met je apparaat omgaat, is er Apple. Wie dat minder handig vindt en zelf alles wil bepalen en inrichten is er Android. Democratuur ten top dus! Ik zeg weer: wat is de wereld toch mooi! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Even nog een keer: weet iemand of het mogelijk is om bestanden (lees: bijlages) vanaf email direct op iDisk te uploaden? Las ooit ergens een keer dat het mogelijk moet zijn, kan het alleen niet meer vinden dus vandaar dat ik het hier post...

Ps, snel type op een iPad gaat ook nog gewoon goed, is alleen wel even wennen in het begin maar als je er eenmaal aangewend bent gaat het goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Volgens mij kan je heel goed vantevoren weten dat een iPad niet zo open is als een Tweakers apparaat, dus lijkt het mij een geval "te snel gekocht". Dat je deze restricties niet wilt kan ik mij uitstekend voorstellen en het is dan ook prima wanneer je daar niet voor kiest, zelfde geldt precies al jaren met de iPhone. Ik kies er wel voor, vanwege mijn jarenlange ervaring met WM en ben nog steeds uiterst tevreden met die switch. Android kan mij om meerdere redenen ook niet bekoren, misschien 3.0 wel wat ik graag afwacht, maar vooralsnog is het qua ervaring voor mij een stapje terug ondanks dat je er alles mee kan (dat kon ik ook al met WM). En Sense is juist wat ik niet wil, die vrijheid zoek ik niet... de vrijheid die fabrikanten hebben om het hele systeem naar hun hand en niet mijn hand te zetten, want dat is wat je nu al erg veel ziet (zeker in de VS) opties die eruit worden gehaald etc. etc. de wildgroei aan apparatuur en daardoor een crime voor programmeurs, dat klinkt mij vooralsnog iets teveel als wat ik met WM had in de oren. Als ik vrijheid krijg dan wil ik die ook echt hebben, out of the box en zonder rooten, want dat kan ik met de iPhone ook wel.

En volg ik een leider? Nee, ik volg mijn eigen keuzes, wat een CEO verder doet zal mij een worst zijn. Mr. Philip; is het niet zo dat jij nu een soort conflict hebt met je principes en toch heel blij bent met de iPad? Dat vind ik dan zeer interessant, want is dat niet precies waarom er toch valide redenen zijn om er uitstekend gebruik van te maken en waarom het zo populair is?

Laten we verder niet weer een enorme discussie starten, daar is dit forum niet voor (pro en contra) net als ik dat niet zal doen in het HTC topic. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door vgroenewold op 16-10-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
[...]

Ik had me toch beter in de materie moeten verdiepen, gelukkig was er een retourneeroptie. Maar goed, we gaan off-topic, het is een mooi apparaat maar past niet bij wat ik zoek.

-------------

Inderdaad Gambieter, jij en ik kunnen die keuze heel goed zelf maken. Echter is het niveau in Nederland (en de rest van de wereld) dermate laag dat Apple die keuze beter voor voor "ons" kan maken...

Jammer inderdaad, maar je staat er van te kijken hoe weinig mensen weten wat een processor of werkgeheugen is. Wij tweakers zijn een kleine groep die dat soort dingen interessant vindt, de rest is niet geïnteresseerd (of te lui) om zich in de materie te verdiepen.

Tot slot moet apple dan "half-werk" leveren, een hele grote groep mensen zal flash niet gaan gebruiken, maar er moet wel ontzettend veel tijd in de ontwikkeling. Conclusie; het is helemaal niet zo raar dat de iPad geen flash ondersteund.

Verder heb je natuurlijk wel zelf de keuze; Jailbreaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Siebelouis schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:45:
Inderdaad Gambieter, jij en ik kunnen die keuze heel goed zelf maken. Echter is het niveau in Nederland (en de rest van de wereld) dermate laag dat Apple die keuze beter voor voor "ons" kan maken...
Eigenlijk zeg je dus dat er hier geen Apple forums zouden mogen zijn, want het is gericht op n00bs en niet op tweakers? Zie mphilipp in "[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 6", dat geeft precies aan dat het standaard instellen op de n00b niet betekent dat je de tweaker moet tegenwerken of tweaken onmogelijk moet maken.
Verder heb je natuurlijk wel zelf de keuze; Jailbreaken
Maar dat is geen echte keuze imo. Men had gewoon een standard en een advanced mode moeten maken.
vgroenewold schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 10:25:
Volgens mij kan je heel goed vantevoren weten dat een iPad niet zo open is als een Tweakers apparaat, dus lijkt het mij een geval "te snel gekocht".
Ik wist dat het niet zo open was als dat ik zou willen, maar het was nog veel erger dan ik had gedacht. Ik dacht dat ik bij oma op bezoek moest en 15 hangsloten moest verwijderen waarvan je de sleutels moet zoeken, maar het blijkt Ford Knox te zijn met zware bewaking en benodigde pasjes, en een leger om het te bewaken. Maar inderdaad, gevalletje "te snel gekocht".

De reden dat ik het post (wetende dat niet iedereen het eens zal zijn met de kritiek) is dat het mogelijk andere mensen helpt bij de afweging; je moet uitkijken dat men niet alleen kritiekloos of lovend is, maar dat ook de problemen of gebreken worden bediscussieerd :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

gambieter schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:47:
[...]

Veranderen fonts bijvoorbeeld, afstand iconen, file management (dus zelf beslissen wat voor files erop komen, ipv afhankelijk te zijn van iTunes). Het editen van text zoals op dit forum, selecteren van stukken tekst, makkelijk knippen en plakken. Ik ben een Windows-gebruiker en "power"-user, dus ik wil volledige controle en niet alles doen op de manier die Steve Jobs wil.
ik was tot 6 maanden geleden ook een Windows gebruiker. Power user noem ik mezelf al een tijd niet meer, daar ben ik te lui voor geworden :P. Ik bouwde alles zelf, kan nog steeds flink Windows tunen, maar ik was/ben dat gelazer gewoon zat. Een computer hoort het gewoon te doen zonder dat ik 80000 dingen moet tunen, drivers moet regelen en dingen moet uitvogelen. Daarom ben ik overgestapt op Mac. Automatische backups, bloedsnel, veilig (ja ik weet het, er zijn vast ook virussen voor de Mac) en een prachtige integratie van al je media:

Foto's staan netjes in iPhoto gesorteerd en zijn direct in andere programma's beschikbaar. Zelfde met muziek en films. stukje film gebruiken in een presentatie? Even klikken in Keynote, of wat luxer in iMovie bewerken en dan er in zetten. Presenteren? Macbook aan de beamer en met een iPhone of iPod de presentatie besturen. TV serie kijken? Klik, gesynct met je iPad zodat je de onderweg bekeken aflevering af kunt kijken op het grote scherm.

Zo kan ik nog wel eventjes door gaan...

Kijk onder Windows kan dit ook allemaal, dat weet ik zeker, maar om deze integratie te krijgen moet ik weer een 'power user' worden en er uren de tijd in steken. Nou dan neem ik zo'n vendor lock voor lief.
Geen enkel Windows pakket ondersteunt alle codecs, net zoals de Mac/iTunes. Beide vereisen dus een power user ingreep.
Misschien omdat je een Mac-user bent? Ik kom uit de Windows familie, ben benieuwd hoe Android me zal bevallen ;) .
ik ben pas sinds kort Mac gebruiker. Mijn HTC Hero kocht ik met het idee van 'en nu heb ik een goeie telefoon die alles kan'. Dat was echt een vieze tegenvaller. De eerste dagen was alles prachtig, maar dan ga je je gruwelijk ergeren aan het houterige van Android.
Blackadder Goes Forth, Captain Darling trekt altijd met zijn oog als hij weer "darling" wordt genoemd :p
okee dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
Ik kan me goed vinden in de bovenstaande discussie over meer 'vrijheid' maar we moeten wel beseffen dat wij als 'tweakers' bovengemiddelde gebruikers zijn. Als ik films en series wil kijken die niet standaard worden ondersteund door de iPad gebruik ik VLC, deze is echter wel vrij instabiel bij mij, en het gaat dan wel een stukkie harder met de batterij, niks te klagen over de batterij, niet veel apparaten hebben een dergelijk lang batterijleven als m'n iPad. Zodra android wat verder is zodat we daar ook tablets mee gaan krijgen zal iedereen wel blij zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 08:38:
[knip= heel verhaal dat een "eigen straatje" niveau heeft]
Ik heb je hele reactie nu uitgebreid gelezen en bewust ingekort want ik heb dit soort reacties
al de afgelopen 20 jaar voorbij zien komen van gebruikers (vaak Windows) die vaak alleen maar
vanuit hun eigen perspectief kunnen praten en niet verder zich kunnen inleven in andere manieren.

Dit is een variatie op een van de vele flames uit het verleden t.a.v. Windows en Apple computers
en waar soortgelijke argumenten in een iets anders bewoording de boventoon voerden.

Je reactie snijdt geen hout omdat je van tevoren weet welke mogelijkheden een iPad heeft en het OS
wat ermee samenhangt. Dat je vervolgens een heel verhaal hier neerzet waarin je je gal spuit laat zien
dat je mijns inziens bewust dit in scene zet om af te geven op de hardware van Apple,iets wat gelijk
onder de noemer "flame war" kan worden geschaard.
Als dit niet zo is, dan ben je m.i. niet de slimste thuis want wie gaat nu iets aanschaffen als je van te
voren kan weten wat je aanschaft om vervolgens het toch aan te schaffen en als je dan merkt dat het
allemaal niet zo gaat als jij wilt,je gal spuien.

Hoe je het wendt of keert: je zet je zelf gigantisch voor aap!

Als je het in mijn winkel had aangeschafd had ik je sowieso nooit een restitutie gegeven omdat er
met het apparaat niks aan de hand is en koop-koop wettelijk bindend is en in dit geval had je
gewoon pech gehad en had je ermee gezeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 15:24:
Ik heb je hele reactie nu uitgebreid gelezen en bewust ingekort want ik heb dit soort reacties al de afgelopen 20 jaar voorbij zien komen van gebruikers (vaak Windows) die vaak alleen maar vanuit hun eigen perspectief kunnen praten en niet verder zich kunnen inleven in andere manieren.
Wie is eigenlijk degene die zich niet kan inleven?
Je reactie snijdt geen hout omdat je van tevoren weet welke mogelijkheden een iPad heeft en het OS wat ermee samenhangt. Dat je vervolgens een heel verhaal hier neerzet waarin je je gal spuit laat zien dat je mijns inziens bewust dit in scene zet om af te geven op de hardware van Apple,iets wat gelijk onder de noemer "flame war" kan worden geschaard. Als dit niet zo is, dan ben je m.i. niet de slimste thuis want wie gaat nu iets aanschaffen als je van te voren kan weten wat je aanschaft om vervolgens het toch aan te schaffen en als je dan merkt dat het allemaal niet zo gaat als jij wilt,je gal spuien.
Er is maar een iemand die een flamewar probeert te starten, en dat ben jij. Tot nu toe wordt er gewoon netjes gediscussieerd met respect voor beide visies, helaas probeer jij de toon te veranderen. Erg jammer :) .
Hoe je het wendt of keert: je zet je zelf gigantisch voor aap!
Ik ben bang dat je aan het spiegelbeeldhallucineren bent ;) .
Als je het in mijn winkel had aangeschafd had ik je sowieso nooit een restitutie gegeven omdat er
met het apparaat niks aan de hand is en koop-koop wettelijk bindend is en in dit geval had je
gewoon pech gehad en had je ermee gezeten
Ten eerste ben ik degene die de restitutie heeft gekregen, niet mphillip. Je leest dus niet erg goed. Ten tweede is de restitutie niet de discussie, maar of de iPad of het iOS te gesloten is en teveel op de mensen die niet willen tweaken, zonder de powerusers een kans te geven toch te tweaken.

Er wordt niet gezegd dat de iPad een slecht product is, er wordt gewoon gesproken over de opgelegde keuze om powerusers geen tweakmogelijkheden te geven. Blijkbaar wil jij die mogelijkheden niet, maar anderen wel. Blijkbaar vind jij dat zelfs die mogelijkheid niet bespreekbaar is.

Blijkbaar vereenzelvig je jezelf heel erg met Apple en haar producten; het advies is om te proberen toch iets onafhankelijker en neutraler naar de materie te kijken, want je schiet nu enorm door :) .

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 16-10-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Het is een zichzelf steeds weer herhalende discussie. En die is nu weer voorbij ;) De discussie is immers weer flink aan het ontsporen en dat was volgens mij al voor de twee posts hierboven.

Dit topic is bedoeld om gebruikerservaringen uit te wisselen. Je hebt een iPad en je wilt wat tips lezen en je ervaringen uitwisselen. Daar heeft deze discussie inmiddels weinig meer mee te maken. Als er behoefte aan is, dan mag er een los topic worden geopend.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Je mag het er niet mee eens zijn, via het feedback-topic of DM/email.

Beste hoedje, houd eens op met zomaar posts te editen. Dat is niet kies.

Zie de PM en dat is nu eenmaal beleid, anders gaat elk topic hopeloos offtopic door de discussie over beslissingen van modjes.

[ Voor 147% gewijzigd door Hoedje op 16-10-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
gambieter schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:05:
[...]

De reden dat ik het post (wetende dat niet iedereen het eens zal zijn met de kritiek) is dat het mogelijk andere mensen helpt bij de afweging; je moet uitkijken dat men niet alleen kritiekloos of lovend is, maar dat ook de problemen of gebreken worden bediscussieerd :) .
Ik ben het helemaal met je eens dat er ook kritiek gegeven moet kunnen worden! Zeker als het apple producten betreft, want in deze 'scene' wil het inderdaad wel eens voorkomen dat alle reacties lovend zijn.
Eigenlijk zeg je dus dat er hier geen Apple forums zouden mogen zijn, want het is gericht op n00bs en niet op tweakers? Zie mphilipp in "[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 6", dat geeft precies aan dat het standaard instellen op de n00b niet betekent dat je de tweaker moet tegenwerken of tweaken onmogelijk moet maken.
Ik ben het vaak met je eens gambieter, maar dit vind ik echt kortzichtig. Apple is een bedrijf, geen stichting. Waarom zou een bedrijf enorm gaan investeren in een "advanced mode", wanneer de doelgroep voor een dergelijke modus dermate klein is dat het nooit wordt terugverdiend?

En met een dergelijke modus maak je het voor de 'noobs' weer wat ingewikkelder, en dit is de doelgroep waar het meest aan wordt verdiend.

Het gaat hier overigens niet om het feit dat jij of ik gelijk gelijk heb, gewoon gedachtes uitwisselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Siebelouis schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 17:28:
Ik ben het helemaal met je eens dat er ook kritiek gegeven moet kunnen worden! Zeker als het apple producten betreft, want in deze 'scene' wil het inderdaad wel eens voorkomen dat alle reacties lovend zijn.
Het ging allang niet meer over kritiek op eigenschappen van de iPad maar over het afzeiken van elkaar met lullige termen als 'Glorieuze Leider' en 'dombo'. Het is zoals het is, en Apple 'moet' helemaal niets. Als je denkt dat je er wat mee kunt ben je blij en anders moet je verder zoeken.

Dat gezegd hebbende ben ik nog op zoek naar iets wat m'n diverse tijden bijhoudt. Door de dag heen werk ik aan een aantal projecten en binnen elk project aan een aantal tickets, dus makkelijke interface is wel een voorwaarde. Iemand tips?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid