[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 126.958 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik had op een aantal accounts een wachtwoord waarin een '#' voorkwam.
Het is me niet gelukt om zo'n wachtwoord te kunnen gebruiken op een ipad/iphone.
Is dit een restrictie of moet je iets speciaals doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:31

Toppe

Oké ✅

jewelste, klik opje toetsenbord op .?123 en dan op #+=, deze optie zit op de linker shift toets als je op .?123 hebt gedrukt.

Succes!

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-02 13:59

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Zijn er meer mensen die problemen hebben met syncen, en waarbij dit wordt veroorzaakt door de connector?

Ik heb een iPad en een iPhone (3G).
Voor de iPhone een standaard klein dockje waarop de originele iphone kabel met connector op mijn Windows PC is aangesloten (direct, niet via een hub).
Voor de iPad een iPad Keyboard Dock waarop de originele iPad kabel met connector op mijn Windows PC is aangesloten (ook direct, niet via een hub).

Nu merkte ik de laatste tijd dat steeds vaker mijn iPad gewoon niet werd herkend in iTunes, terwijl Windows wel in de gaten had dat er "iets" werd aangekoppeld, getuige het geluidje dat je dan standaard hoort.
Soms moest ik wel 10x de iPad docken voordat hij eindelijk eens in iTunes naar voren kwam.

Dus heb ik geprobeerd met de connector rechtstreeks in de iPad maar dat hielp weinig/niets.
Toen heb ik de kabel van de iPhone gebruikt, en dan pakt iTunes hem wel gelijk.

Het lijkt er verdacht veel op dat de originele iPad-kabel-connector al niet goed contact meer maakt met de iPad. Dat vind ik niet echt waar voor mijn geld. Wellicht maar aanmelden bij Apple??
:'(

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Gewoon even langs de Apple winkel gaan, wellicht kunnen ze je meteen helpen

[ Voor 89% gewijzigd door Toppe op 16-10-2010 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Toppe schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:35:
jewelste, klik opje toetsenbord op .?123 en dan op #+=, deze optie zit op de linker shift toets als je op .?123 hebt gedrukt.

Succes!
Weet Dat wel te vinden. Maar het wachtwoord wordt dan niet geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:28
[message=,noline]gnauw schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:38[/message]:
[...]

Weet Dat wel te vinden. Maar het wachtwoord wordt dan niet geaccepteerd.
Mijn dlink router accepteerd mijn wachtwoord niet, welke uit enkel hoofdletters bestaat. Een oplossing voor mij is dan -wat omslachtig-, het wachtwoord intypen in het notitieblok van de iPad om het vervolgens te copy-pasten in het ww-input...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wvexeltweakers schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:01:

Het lijkt er verdacht veel op dat de originele iPad-kabel-connector al niet goed contact meer maakt met de iPad. Dat vind ik niet echt waar voor mijn geld. Wellicht maar aanmelden bij Apple??
:'(
Doet je iPad kabel het wel zonder problemen op de iPhone?

Als hij werkt met een andere kabel dan kan je toch gewoon voor 2tientjes de Kabel vervangen. Lijkt me je iPad aanmelden voor RMA een beetje een vergaande optie (zeker als hij het doet met een andere kabel)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Of naar de winkel gaan, waarom zelf geld gaan uitgeven? Je kan toch ook gewoon een rma aanvragen op de kabel, doe dit wel snel. Accesoires hebben 6 maanden garantie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 09:40:
Of naar de winkel gaan, waarom zelf geld gaan uitgeven? Je kan toch ook gewoon een rma aanvragen op de kabel, doe dit wel snel. Accesoires hebben 6 maanden garantie..
Ja dat kan idd ook maar dat is een beetje afhankelijk van je situatie.
Hier in het dorp ( |:( ) zit geen APR dus als ik RMA wil aanvragen op de kabel heb ik Benzine+Tijds+Parkeergeld verlies. Oftewel ff een nieuwe kabel halen bij de Dixons (die wel hier zit) is dan goedkoper 8)7

(hoewel ik echt mega veel van die dingen heb opgespaard door de jaren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Dixons kan ook gewoon je huidige kabel opsturen voor garantie, kost het je helemaal niets, en de dixons moet dat gewoon accepteren dus als ze gaan zeuren zeg je gewoon: waar staat het dat jullie mij niet mogen helpen, als je er toch genoeg hebt hoef je hem dus niet direct te hebben. Ik zeg lekker opsturen en niet moeilijk doen.... Gewoon wachten tot je een nieuwe terug krijgt...

En anders Apple bellen, kan me niet voorstellen dat ze moeilijk gaan doen om iets van 15 euro...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 10:21:
Dixons kan ook gewoon je huidige kabel opsturen voor garantie, kost het je helemaal niets, en de dixons moet dat gewoon accepteren dus als ze gaan zeuren zeg je gewoon: waar staat het dat jullie mij niet mogen helpen, als je er toch genoeg hebt hoef je hem dus niet direct te hebben. Ik zeg lekker opsturen en niet moeilijk doen.... Gewoon wachten tot je een nieuwe terug krijgt...

En anders Apple bellen, kan me niet voorstellen dat ze moeilijk gaan doen om iets van 15 euro...?
Nou de mijne is niet defect was als voorbeeld (iemand anders had problemen)
Misschien ben ik niet Nederlands genoeg maar ik ga voor de prijs van een nieuwe Kabel echt niet wachten tot Apple hem heeft omgewisseld onder garantie.

Ik zie nu dat de Dixons iPad's verkoopt. Waarom ik de Dixons gebruikte als voorbeeld was meer omdat de dixons hier geen Mac spullen verkoopt (behalve wat kabeltjes en onofficiële hoesjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Zodra jij een product van een bepaald merk hebt moet elke winkel die dat merk verkoopt daar garantie & ondersteuning op geven. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 11:33:
Zodra jij een product van een bepaald merk hebt moet elke winkel die dat merk verkoopt daar garantie & ondersteuning op geven. Succes
Nou zo simpel ligt het (gelukkig) niet naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Jawel hoor, Apple heeft toch wereldwijde garantie, daanaast zou het inhouden dat als jij het bij de dixons koopt, de winkel na 3 maanden sluit jij verder moet gaan rijden?

Ga maar naar de dixons en zeg het maar, zeker dat ze je helpen, is ook een eis vanaf Apple: jij wilt onze producten verkopen? Moet je ook garantie geven.

Jij kan toch ook met je Volkswagen naar een andere dealer gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:50

Haan

dotnetter

Toppe schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 11:33:
Grapjas. Dus ik koop bij de Blokker een Philips scheerapparaat, ding gaat stuk en dan klop ik bij de BCC aan voor garantie, omdat zij ook Philips apparaten verkopen? 8)7

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ja zo is het maar net, als je scheerapparaat kapot gaat heb je dus geen garantie?, waarom heb je dan wereldwijde garantie???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik zeg niet dat je geen garantie hebt, maar dat je in het geval van het scheerapparaat van Philips naar de winkel (of desnoods winkelketen) moet gaan waar je die gekocht hebt. Dat je bij Apple wellicht wél overal terecht kan voor garantie, betekent niet dat dat een universeel recht op garantie is waar alle fabrikanten aan gebonden zijn. Dat is even het punt dat ik wilde maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Maar dat is wel zo, ga maar vragen... Waar ze een merk verkopen moeten ze ook garantie geven, heeft niets te maken met de winkel maar het is een verplichting vanuit de fabrikant, in het begjn zullen ze moeilijk doen maar als je door gaat zullen ze wel moeten.

Tevens, zodra een winkel verwijderingsbijdrage moet vragen voor een product kan je het daar ook inlveren, bijvoorbeeld je oude koelkast bij de bcc of mediamarkt. Bij bezorging nemem ze het mee zodat je het niet zelf hoeft weg te brengen. Maar goed we zijn denk. Ik genoeg offtopic gegaan, zullen we nu weer over dit supergeile product verder gaan praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Apple doet hier helemaal niet moeilijk over, gewoon even via de website of supportnummer naar Apple bellen en dan krijg je gewoon een nieuwe kabel thuisgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Sander schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 12:40:
Apple doet hier helemaal niet moeilijk over, gewoon even via de website of supportnummer naar Apple bellen en dan krijg je gewoon een nieuwe kabel thuisgestuurd.
Kan ook, is maar net wie je aan de lijn krijgt, sommige zeggen dat ze hun baan kwijt raken, sommige doen totaal niet moeilijk...

Vind het eigenlijk wel raar dat Apple geen oordopjes met de iPad levert...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 11:50:
Jawel hoor, Apple heeft toch wereldwijde garantie, daanaast zou het inhouden dat als jij het bij de dixons koopt, de winkel na 3 maanden sluit jij verder moet gaan rijden?

Ga maar naar de dixons en zeg het maar, zeker dat ze je helpen, is ook een eis vanaf Apple: jij wilt onze producten verkopen? Moet je ook garantie geven.

Jij kan toch ook met je Volkswagen naar een andere dealer gaan?
Ja maar een auto is wel even wat anders als "een product van een bepaald merk" zoals je net zelf schreef.

Ik weet dat het zo met Apple is (en met auto's) maar met "een product van een bepaald merk" is het toch echt zo niet geregeld.
Toppe schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 12:58:
[...]

Kan ook, is maar net wie je aan de lijn krijgt, sommige zeggen dat ze hun baan kwijt raken, sommige doen totaal niet moeilijk...

Vind het eigenlijk wel raar dat Apple geen oordopjes met de iPad levert...?
Hoezo is dat raar, nog nooit van optionele accessoires gehoord?
Je krijgt toch ook geen beeld kabel bij je iPhone terwijl die wel bestaat.

Apple is een bedrijf wat gewoon geld wil verdienen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Volgens mij begrijp je weinig qua garantie etc hoe het werkt... Maakt niet uit, ieder z'n vak... Gelukkig weet ik dat je overal terecht kan, mits ze het merk er ook verkopen... Dat scheelt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Toppe schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:44:
Volgens mij begrijp je weinig qua garantie etc hoe het werkt... Maakt niet uit, ieder z'n vak... Gelukkig weet ik dat je overal terecht kan, mits ze het merk er ook verkopen... Dat scheelt weer.
Gelukkig is daar geen flikker van waar, dus ik zou 't op prijs stellen als je die onzin niet zou willen verkondigen alsof 't dat wel is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Toppe schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:44:
Je hebt een contract met de winkel (of keten) waar je de aankoop hebt gedaan, niet met de fabrikant. Een andere winkel heeft er niets mee te maken, en heeft geen enkele verplichting naar jou. Wat Apple ook eist.

Je weet dat er een verschil is tussen plicht en coulance?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Weet niet wie jij bent maar als je je in een discussie wilt mengen doe dat dan op een fatsoenlijke marnier ipv daar is geen flikker van waar. Als jij dat denkt prima, ga jij maar lekker terug naar de winkel waar je een product gekocht hebt.

Moet jij mij uitleggen waarom al die grote merken zoals Apple, logitech, Philips, Sony, samsung, htc etc allemaal wereldwijde garantie geven als je er toch niets mee kan...?

Amateur! En de volgende keer kan je ook fatsoenlijk discuseren ipv een klein kind zijn en dingen gaan roepen.

Moderator: ontopic plz

@ gambieter, je sluit niets af, anders zou het een contract zijn, en iPad kopen b heb je echt geen contract voor nodig, wel een aankoopbon, dat is heel wat anders dan een contract. Maar goed, bel Apple maar en vraag waar je het allemaal kan ineveren voor garantie, helaas moet je me dan gelijk gaan geven... Kan er niets aan doen, maar heb 5 jaar lang garanties moeten regelen! Succes!

ik ga er niet meer verder op in. Dit is al een weg gegooide pagina, geloof wat je wilt geloven.

[ Voor 30% gewijzigd door Toppe op 17-10-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Toppe schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:52:
Weet niet wie jij bent maar als je je in een discussie wilt mengen doe dat dan op een fatsoenlijke marnier ipv daar is geen flikker van waar. Als jij dat denkt prima, ga jij maar lekker terug naar de winkel waar je een product gekocht hebt.

Moet jij mij uitleggen waarom al die grote merken zoals Apple, logitech, Philips, Sony, samsung, htc etc allemaal wereldwijde garantie geven als je er toch niets mee kan...?

Amateur! En de volgende keer kan je ook fatsoenlijk discuseren ipv een klein kind zijn en dingen gaan roepen.

Moderator: ontopic plz

@ gambieter, je sluit niets af, anders zou het een contract zijn, en iPad kopen b heb je echt geen contract voor nodig, wel een aankoopbon, dat is heel wat anders dan een contract. Maar goed, bel Apple maar en vraag waar je het allemaal kan ineveren voor garantie, helaas moet je me dan gelijk gaan geven... Kan er niets aan doen, maar heb 5 jaar lang garanties moeten regelen! Succes!
Want amateur! roepen is namelijk wel fatsoenlijk discussieren :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Kijk, als mensen niet weten waar ze over praten moeten ze niet mee praten, als iemand wel denkt te weten waar hij over praat moet hij dat op een fatsoenlijke marnier doen.

Maar goed: waarom heb je anders wereldwijde garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Toppe schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 12:05:
Ja zo is het maar net, als je scheerapparaat kapot gaat heb je dus geen garantie?, waarom heb je dan wereldwijde garantie???????
Als we even in de detailhandel blijven.
Ben je dealer van een bepaald merk dan zijn er vaak afspraken gemaakt.
Maar je zit met een aantal zaken.

De Nederlandse ( consumenten ) wet.
De garantie vanuit de fabrikant
En de garantie vanuit de winkel.

Wereldwijde garantie is een mooi woord, alleen heb je in elk land eigen regeltjes betreft consumenten en aankoopgaranties.

Koop je bijv een Iphone bij de Dixons, en jij koopt hem in Groningen, en later ga je in Den Bosch naar een Tmobile winkel omdat je Iphone het niet doet, dan verzoeken deze je naar een Dixons filliaal te gaan en niet bij hun aan te komen. Deze beschikken niet over een klantenbestand van jou, en zijn daarom ook niet verplicht jou te helpen met je garantiegeval, ondanks dat zij wel dit merk voeren. Is wettelijk zo geregeld.
Zij kunnen ( mits zo afgesproken ) geen garantie voor jou claimen sinds de aankoop niet in hun winkel is geweest.

Als je bij een andere Dixons naar binnen loopt dan is het vaak zo dat je wel geholpen kan worden.
Ligt er ook aan of de zaak een eigen filliaal of een franchisenemer is. In dat laatste geval kan deze ervoor kiezen je niet in behandeling te nemen. Dat hij hierdoor zijn licensie kan verliezen als dealer, is zijn probleem. Maar op dat moment wordt jij niet geholpen door zo'n winkel als de bedrijfsleider of directeur daar voor kiest.

Al bij al kom je vaak verder met een vriendelijke houding, en lukt het bij de een niet, dan zijn er gelukkig nog tal van andere winkels waar je wel terrecht kan.

[ Voor 7% gewijzigd door Lasteraar op 17-10-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Toppe schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:00:
Kijk, als mensen niet weten waar ze over praten moeten ze niet mee praten, als iemand wel denkt te weten waar hij over praat moet hij dat op een fatsoenlijke marnier doen.

Het probleem is dat jij de service van 1 fabrikant (Apple) door denkt te kunnen trekken naar een algemene uitspraak over alle fabrikanten. Dat probeerde ik je ook al duidelijk te maken met mijn voorbeeld over het scheerapparaat. Als ik bij de MediaMarkt aan zou komen met een defect scheerapparaat dat ik bij de Blokker heb gekocht, wordt ik vierkant uitgelachen. Dat dit voor producten van Apple anders is, prima, maar ga niet lopen verkondigen dat dit de normale praktijk is voor alle producten die je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334550

Kan iemand mij helpen met het instellen van mijn email account op iPod touch?
Ik krijg hem maar niet werkend, ik heb een live.nl account en ik heb de volgende servers ingevuld
Pop3.live.com
Smtp.live.com
Maar dat werkt dus blijkbaar niet.
En als ik mijn andere email account doe(hotmail.com) dan doet ie het wel, ik hoef geen eens servers in te vullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Toppe schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:00:
Sorry, maar jij bent degene die niet weet waar je het over hebt. En ik wil daar zo min mogelijk woorden aan vuil maken.
Apple biedt dat op bepaalde producten, ja. Dat houdt in dat je naar een zgn. Apple Authorised Service Provider (AASP) kunt gaan en daar inderdaad je product inleveren voor garantie. Dat is een service van Apple die op geen enkele manier wettelijk verplicht is. Je kunt er ook niet mee naar niet-AASP's gaan (zoals de Dixons), want die hebben die afspraken niet met Apple gemaakt. Naar die winkels kun je alleen terug als je het product daar gekocht hebt, en dat is wél wettelijk zo geregeld. Verder kun je dit voorbeeld van Apple niet doortrekken naar andere merken. Als ik bij de Mediamarkt een Philips strijkijzer koop, kan ik daar niet mee naar Dixons omdat die toevallig philips tv's verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334550

Oeps srry voor mijn vorige post, dacht dat dit de iPod touch topic was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Haan schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:08:
[...]

Het probleem is dat jij de service van 1 fabrikant (Apple) door denkt te kunnen trekken naar een algemene uitspraak over alle fabrikanten. Dat probeerde ik je ook al duidelijk te maken met mijn voorbeeld over het scheerapparaat. Als ik bij de MediaMarkt aan zou komen met een defect scheerapparaat dat ik bij de Blokker heb gekocht, wordt ik vierkant uitgelachen. Dat dit voor producten van Apple anders is, prima, maar ga niet lopen verkondigen dat dit de normale praktijk is voor alle producten die je koopt.
Heb er meerdere jaren gewerkt, is geen enkel probleem om daar garantie te claimen, we verzoeken jeceerst naar Blokker te gaan, maar wil je dat niet dan moeten we je gewoon helpen hoor...

Tenzei de winkel het merk niet verkoopt.

Heb weinig met klant gegevens te maken omdat vaak het een ander systeem is.

http://www.support.philip...untries/NL/WBO_NL_NLD.pdf lees de eerste pagina eens door. Succes!

Garantie krijg je nooit vanuit een winkel, maar altijd vanuit de fabrikant. Afgezien van de zogeheete omruil garantie, dat is een winkel niet verplicht maar is een stuk service vanuit een winkel

[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 17-10-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Laatst online: 28-02 13:59

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Toppe schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 09:40:
Nou nee hoor, accessoires hebben ook gewoon 1 jaar garantie.

Uit http://images.apple.com/l...s/accessory_warranty.pdf:
"BEPERKTE GARANTIE – APPLE ACCESSOIRE
DEZE GARANTIE DOET GEEN AFBREUK AAN UW WETTELIJKE RECHTEN
Apple’s garantieverplichtingen zijn beperkt tot de onderstaande bepalingen: Op uw APPLE hardwareproduct ontvangt u een garantie voor materiaal- en fabricagefouten met een duur van EEN (1) JAAR, gerekend vanaf de oorspronkelijke datum..."

Ik zal het eens aanmelden bij Apple, kijken hoe ze dit oplossen.
:X

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Toppe schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 16:02:
Heb er meerdere jaren gewerkt, is geen enkel probleem om daar garantie te claimen, we verzoeken jeceerst naar Blokker te gaan, maar wil je dat niet dan moeten we je gewoon helpen hoor...
Dat is dus coulance.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

http://www.support.philip...untries/NL/WBO_NL_NLD.pdf

Lees de eerste pagina. Veel succes, kunnen we weer ontopic? Al 2 pagina's weg gegooid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

KoudeAardbei

Moderator

Na een Macbook, iPod, iPhone, iMac en een oude apple tv nu eindelijke en iPad!
Wat een ding, niet normaal!
Gelijk in auto 'ingebouwd' en aangesloten op radio, wat een geluid + beeldkwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Toppe schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 16:25:
http://www.support.philip...untries/NL/WBO_NL_NLD.pdf

Lees de eerste pagina. Veel succes, kunnen we weer ontopic? Al 2 pagina's weg gegooid..
offtopic:
Daar staat niet wat jij zegt, dat is fabrieksgarantie. Geen enkele verplichting voor een andere verkoper of winkel om jou te helpen. Het verspillen van posts komt omdat anderen steeds moeten weerleggen wat je hier neergooit. Dus als je dat nu eens niet doet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 16:42
Kunnen we weer even ontopic? Garantiekwesties kunnen besproken worden in Shopping Forum.

Er is daar ook een FAQ: Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

KoudeAardbei schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 16:32:
Na een Macbook, iPod, iPhone, iMac en een oude apple tv nu eindelijke en iPad!
Wat een ding, niet normaal!
Gelijk in auto 'ingebouwd' en aangesloten op radio, wat een geluid + beeldkwaliteit!
Daarwil ik wel een foto van zien, mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:59:
Zo, net wat moois gevonden om MKV's (met H.264 en AC3) om te zetten naar MP4's voor op de iPad.

Ik wil altijd gewoon volledige 720p kwaliteit hebben (1280x720) ivm inzoomen, en met Handbrake duurt dat in goede kwaliteit (5mbit/s) gewoon 2 uur voor een 45min TV aflevering, op mijn MacBook Pro. Dat werd ik een beetje zat. Bovendien is dat hercoderen zulke onzin omdat de iPad toch al H.264 afspeelt. Ik wil liever gewoon de container aanpassen.

Dit weekend eerst met Subler zitten spelen, maar dat zet ook de AC3 niet om dus dan heb je een MP4 zonder werkend geluid. Vervolgens vond ik MKVtools, deze zet het videospoor gewoon onaangetast door in de nieuwe container en zet alleen het geluid om van AC3 naar AAC! Al met al heb je dan een werkende MP4 in een minuut of 5. Een enorme tijdsbesparing.

Het enige nadeel dat ik tot nu toe heb gevonden is dat iTunes op de een of andere manier sommige op die manier aangemaakte MP4's weigert. De meesten werken goed maar sommige weigert hij te syncen omdat de iPad deze niet af zou kunnen spelen. Vervolgens de betreffende MP4's met een ander programma (CopyTrans Manager) toch op de iPod gezet en ze spelen prima.

Op deze manier is de grootte ook nog een stuk economischer, even groot als de originele MKV, ongeveer 1.2GB per TV aflevering. Met handbrake werden ze door het onnodige recoden nog een stuk groter ook.
Even gekkeprutser bedanken. Mkvtools is helemaal super zeg.
Gebruik het nu voornameijk nog voor me nieuwe AppleTV maar daar werkt het echt geweldig voor.

Ik heb alleen wel 2ch AAC aanstaan als ik het naar de iPad wil zetten (meer hoor je toch niet als je oordopjes gebruikt).

Omzetten neemt op mijn Mac ongeveer 2min in beslag dus echt tijd vreten doet het ook niet.
Wil je veel kwijt (downsamplen) dan is Handbrake beter maar voor de rest ga ik alles met mkvtools doen.

Alleen die popup is wat irritant dus ik ga het vanavond ff kopen (het is shareware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84823

Anoniem: 334550 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:33:
Oeps srry voor mijn vorige post, dacht dat dit de iPod touch topic was
Ik heb het zelfde probleem met de iPad. Als er dus iemand is die het ons kan vertellen. . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Als je hem nou toevoegt als een hotmail.com account! Het is in feite gewoon hotmail, kan zijn dat ik gek ben maar wellicht dat je het kan proberen... Geen werking gegarandeerd, googlen op live.com pop3 serverzs geeft geen resultaat??

Weet wel dat je vroeger bij hotmail nog pop aan moest zetten, weet niet of het nog zo is, denk het haast niet...???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Aangezien Live/Hotmail voor hier toch ook wel relevant is:

Hotmail is in iedergeval: m.hotmail.com

live mail is dan ook m.hotmail.com of misschien m.live.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-03 21:29
Anoniem: 334550 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:25:
Kan iemand mij helpen met het instellen van mijn email account op iPod touch?
Ik krijg hem maar niet werkend, ik heb een live.nl account en ik heb de volgende servers ingevuld
Pop3.live.com
Smtp.live.com
Maar dat werkt dus blijkbaar niet.
En als ik mijn andere email account doe(hotmail.com) dan doet ie het wel, ik hoef geen eens servers in te vullen
Je kan hotmail tegenwoordig instellen als een Exchange account, is laatst al over gerept.
Klik hier voor de uitleg. Dus je hebt ook push en sync op je hotmail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07-2024

VonFoX

Las noches de Diciembre

Kun je ook een IMAP mail account instellen op de ipad? Of moet het exchange zijn ...

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

VonFoX schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 09:26:
Kun je ook een IMAP mail account instellen op de ipad? Of moet het exchange zijn ...
IMAP kan prima, gebruik ik zelf ook voor mijn mailaccount op de universiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-04 20:26
KoudeAardbei schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 16:32:
Hoe heb je dat gedaan aansluiten op de radio? Via een externe ingang op de radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-04 09:48

nielsvv

100% Afol

Ik wil op mijn ipad muziek en foto's kunnen afspelen welke centraal staan opgeslagen op een nas (welke ik nog moet aanschaffen). Ik wil dus zonder tussenkomst van een pc mijn muziek draadloos kunnen afspelen op de ipad.
Ik had al wat gezocht, en de nas lijkt in de richting van een time capsule oid te gaan. Dit hoeft niet van Apple te zijn, zolang het maar werkt zonder dat er een pc moet aanstaan.

Heeft hier iemand ervaring met zo een combinatie?

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
nielsvv schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:25:
Ik wil op mijn ipad muziek en foto's kunnen afspelen welke centraal staan opgeslagen op een nas (welke ik nog moet aanschaffen). Ik wil dus zonder tussenkomst van een pc mijn muziek draadloos kunnen afspelen op de ipad.
Ik had al wat gezocht, en de nas lijkt in de richting van een time capsule oid te gaan. Dit hoeft niet van Apple te zijn, zolang het maar werkt zonder dat er een pc moet aanstaan.

Heeft hier iemand ervaring met zo een combinatie?
Ehm.. volgens mij als je gewoon een synology of vergelijkbare nas heb, dan kan je gewoon itunes service aanzwengelen om te luisteren vanaf je nas.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
4.2 miljoen ipads verkocht afgelopen kwartaal. Bijna 7.5 in 6 maanden dus. Wat een flop... zal rizon zeggen

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-04 14:06
Een iPad is echt zo een apparaat dat je moet hebben omnte beseffen hoe leuk hetnis. Ik dacht bij aankondiging ook dat het maar niks was. Maar zou die nu echt niet meer kunnen missen. Voor mensen zoals ik die continu op de baan zijn is zo een 3G echt super. Tik dit nu in tearoom nadat ik mijn kleine lunch heb gegeten. En dat zonder al te veel op te vallen, wat met een laptop wel zo is. Super ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59

Exirion

Gadgetfetisjist

kmf schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:39:
Ehm.. volgens mij als je gewoon een synology of vergelijkbare nas heb, dan kan je gewoon itunes service aanzwengelen om te luisteren vanaf je nas.
Hoe suf ook, het kan niet. Apple heeft Airtunes tot nu toe links laten liggen, en simpelweg je Shared Library afspelen op een iPhone en iPad kan ook niet eens. Soms snap ik ze echt niet daar bij Apple :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
lapino schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:05:
Een iPad is echt zo een apparaat dat je moet hebben omnte beseffen hoe leuk hetnis. Ik dacht bij aankondiging ook dat het maar niks was. Maar zou die nu echt niet meer kunnen missen. Voor mensen zoals ik die continu op de baan zijn is zo een 3G echt super. Tik dit nu in tearoom nadat ik mijn kleine lunch heb gegeten. En dat zonder al te veel op te vallen, wat met een laptop wel zo is. Super ding.
Helemaal mee eens met de 3G. Gewoon super om dat overal te hebben. Gebruik het ook veel voor Spotify (al wou ik dat er eindelijk eens een echte iPad app voor kwam).

Maar niet opvallen? De iPad is in mijn ervaring juist een enorme aandachtstrekker (zelfs tot in het vervelende toe). "Oh, is dat die nieuwe iPad, mag ik er eens mee spelen?", "Vind je dat ding niet heel duur voor wat het is?", "Kan je er ook Word op doen?", dat krijg ik als ik weer even zit te flipboarden. Veel meer dan bij een laptop of netbook. Meestal verwijs ik de vraagstellers naar de dichtbijzijnde Dixons of HMV.

Hopelijk houdt dat een beetje op als hij steeds gewoner wordt. Maar dat moment is er nog niet. Alleen op mijn werk aan mijn bureau kan ik hem zonder problemen gebruiken, al mijn collega's hebben ook een ruime sortering aan Apple spulletjes dus die kijken er niet meer van op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
GekkePrutser schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:18:
[...]

Maar niet opvallen? De iPad is in mijn ervaring juist een enorme aandachtstrekker (zelfs tot in het vervelende toe). "Oh, is dat die nieuwe iPad, mag ik er eens mee spelen?", "Vind je dat ding niet heel duur voor wat het is?", "Kan je er ook Word op doen?", dat krijg ik als ik weer even zit te flipboarden. Veel meer dan bij een laptop of netbook. Meestal verwijs ik de vraagstellers naar de dichtbijzijnde Dixons of HMV.
dan ben ik gelukkig niet de enige die daar last van heb.

paar weken geleden op vakantie op het terras van de receptie/kroeg/snackbar/supermarkt kreeg ik precies dezelfde reacties. overigens wel typisch dat het voornamelijk nederlanders zijn, er zaten ook genoeg fransen en belgen, maar die hebben mij niet aangesproken.

op vakantie voor het eerst echt de 3G functionaliteit gebruikt, even een simkaartje van mobistar gehaald en ik heb fijn zitten internetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024
Mmm, ik nog totaal geen last van gehad en ik zit dagelijks in (wel dezelfde) bus. Wel dat iemand naast me dan effe kijkt, maar het kan ook dat het mij dusdanig weinig interesseert wat anderen denken/zien/doen dat het wellicht niet opvalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
vgroenewold schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:01:
Mmm, ik nog totaal geen last van gehad en ik zit dagelijks in (wel dezelfde) bus. Wel dat iemand naast me dan effe kijkt, maar het kan ook dat het mij dusdanig weinig interesseert wat anderen denken/zien/doen dat het wellicht niet opvalt. :)
nou.. het valt je heus wel op hoor als je wordt aangesproken in plat Amsterdams met wat je met zo'n ding mot. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
Ik heb nu een maandje een iPad, 64 GB met sim. Mijn ervaringen zijn niet best.

- Browsen met Safari: heel veel sites (niet alleen flashsites) doen het niet echt goed
- Geen Java. (ik doe wat hobbybeleggen met TradeBox, dat werkt niet)
- Ik heb mijn Outlook/Agenda/Contacts gesynced met Exchange. Hulde, dit is echt super. Maar, ik kan gemaakte afspraken op mijn iPad niet als 'privé' markeren. Dat mis ik.
- Mijn 'simpele' windows Mobile telefoon koppelt Contacts aan desbetreffende Facebook-accounts. Dit zou ik op de iPad ook graag willen kunnen.
- Ik krijg vaak mails met bijlagen. Die bijlagen wil ik op kunnen slaan. Kan niet. Dit is echt een enorm gemis.
- Een mailtje maken met meerdere foto's is ook onmogelijk.
- Waar zijn de cursortoetsen? Waar is de DELETE-toets?
- Bij tikfouten aan het begin van een woord kan je het hele woord opnieuw typen. Het is mijn niet gelukt om de cursor in een woord te krijgen
- Ik had verwacht gehoopt dat ik mijn op mijn NAS gesharede iTunes bieb zou kunnen afspelen op de iPad. Dat kan niet. Ik heb daartoe Airplayer gekocht. Deze app blinkt uit in missende functies. Zoeken? Vergeet het maar. Playlistje? Vergeet het maar. Waardeloze app bij 8000 nummers in een bieb.

Als je de iPad iets wil laten kunnnen, moet je een app kopen. De iPad is inderdaad leuk voor mensen die op de bank een tijdschriftje willen lezen, een fotootje bekijken of de tvgids willen raadplegen.

[ Voor 7% gewijzigd door Witte op 19-10-2010 14:38 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310225

Heb nu ook hier een nog gesealde Ipad doos liggen! :D
Straks tijdens de lunch even vlug naar de Mediamarkt geweest!
Ga zometeen met mijn nieuwe speeltje aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Witte schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:35:
[...] (Quote gewist ivm compactheid thread)
Wat reacties:

- Safari Browser: Heb ik zelf heel weinig last van. Ik kom zelden iets tegen dat niet werkt, zelfs Youtube video's die in pagina's van andere sites staan worden netjes gekoppeld aan de youtube app. HTML5 video's werken subliem.

- Java: Mis ik ook wel een beetje (voor mijn IP cam onder andere). Maar kan je voor dat TradeBox geen app vinden? Een native app geeft zowiezo een betere gebruikerservaring dan een webbased app.

- Bijlagen: Je hebt wel de mogelijkheid om bijv. Word documenten te openen in Pages.

- Exchange sync opties: De kalender sync is inderdaad erg simpel en hij synchroniseert ook geen todo's. Mis ik ook best wel.

- Cursortoetsen: Deze heb je niet nodig (al mis ik af en toe ook wel de tab toets bij het invullen van een hele reeks invoervelden). Maar in een tekstveld kan je gewoon de cursor verplaatsen door het aan te raken (eventueel ingedrukt houden voor de loupe). Zo kan je ook de cursor in een woord krijgen.

En dat je overal apps voor nodig hebt: Dat is met een computer of netbook ook zo.
Witte schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:35:
Als je de iPad iets wil laten kunnnen, moet je een app kopen. De iPad is inderdaad leuk voor mensen die op de bank een tijdschriftje willen lezen, een fotootje bekijken of de tvgids willen raadplegen.
Je geeft hier zelf al aan dat hij zeker zijn toepassingsgebied heeft. Ik verwachtte er in het begin ook te veel (of eigenlijk: wat anders) van: ik verwachtte een complete netbook vervanger. Zie ook mijn eerste posts hier in dit topic. Maar dat is het niet. Ik realiseerde me later pas dat ik de iPad zou moeten zien als een heel nieuwe categorie. Het maakt allerlei zaken mogelijk die vroeger niet konden, zoals digitale tijdschriften (Wired!), flipboard-achtige interfaces voor nieuws, spelletjes zoals harbour master, en nog veel meer.

Ik heb nu nog steeds een laptop, een netbook, en nu dus ook een iPad er bij. Hij heeft niets vervangen, maar is wel een geweldige uitbreiding, en het apparaat bij uitstek als ik even wil checken of ik mailtjes heb of het nieuws wil lezen.

Helaas heeft Apple wel een aantal compromissen gesloten met betrekking tot de functies om het simpel te houden. Sommige komen mij ook niet goed uit. Maar het is geen PC, en vervangt die ook niet. Ik kan er wel mee leven.

Belangrijkste bezwaar dat ik nu nog met de iPad heb is de felheid van het scherm, deze zou gewoon zwakker moeten kunnen voor 's avonds, vooral als je bijv. mail leest op een witte achtergrond, daar krijg ik echt hoofdpijn van. Als de backlight niet donkerder kan dan zou het gewoon op de iBooks manier moeten kunnen: de kleuren allemaal donkerder maken. Ik hoop dat daar wat aan gedaan wordt of een jailbreak app voor komt.

[ Voor 32% gewijzigd door GekkePrutser op 19-10-2010 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177960

Science app. Een tijdje terug ben ik een iPad app tegengekomen, waar in je de basis principes van natuurkunde kon lezen (zoals de wetten van newton) en kan de app nou nergens meer vinden. Weet iemand van jullie welke app ik bedoel? txs
Sorry heb het al gevonden :>

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 177960 op 19-10-2010 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
GekkePrutser schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:00:
- Cursortoetsen: Deze heb je niet nodig (al mis ik af en toe ook wel de tab toets bij het invullen van een hele reeks invoervelden). Maar in een tekstveld kan je gewoon de cursor verplaatsen door het aan te raken (eventueel ingedrukt houden voor de loupe). Zo kan je ook de cursor in een woord krijgen.
Ik heb er een bluetooth toetsenbord aan hangen als ik meer moet typen. Dat is wel lekker hoor. En dan werken de cursortoetsen ineens ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Anoniem: 177960 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:08:
Science app. Een tijdje terug ben ik een iPad app tegengekomen, waar in je de basis principes van natuurkunde kon lezen (zoals de wetten van newton) en kan de app nou nergens meer vinden. Weet iemand van jullie welke app ik bedoel? txs
Sorry heb het al gevonden :>
Zeg dan meteen even welke het is, dan heeft iemand anders er misschien ook nog wat aan :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-04 21:56

Xe0n

^ Me

Haan schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:54:
[...]

Zeg dan meteen even welke het is, dan heeft iemand anders er misschien ook nog wat aan :>
Hij zocht Elements:

http://www.youtube.com/watch?v=nHiEqf5wb3g
http://periodictable.com/ipad/

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik me nou afvroeg.

Ik heb net een Nas (behuizing) besteld die "iTunes Server" ondersteund?

Betekend dit nou dat ik me iTunes library op me Nas kan gooien en dan kan benaderen vanaf me AppleTV/iPad (en dus niet me Mac continu aan hoeft te staan?) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Vanaf je AppleTV wel als 't goed is. Dat houdt namelijk in dat die NAS zich voordoet als een iTunes DAAP server, dus iTunes music sharing. De Apple TV doet daar wat mee, de iPad (helaas) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Is er iemand die het topic vanaf 1000 posts opnieuw wil openen en/of voortaan de TS wil bijhouden? Dan graag even melden bij een Apple-mod :) Ik heb (nog) geen iPad en het voelt een beetje raar om de TS bij te houden van een topic waarin ik eigenlijk zelf niet bijdraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb de iPad nu een paar maanden en hij bevalt me heel goed.
Ik heb veel applicaties gekocht die het werken op de iPad makkelijker maken zoals applicaties die het 'open in' ondersteunen zo kun je dus makkelijk documenten, foto,'s bijlages in mail in een andere applicatie openen.

Nu ben ik nog op zoek naar een applicatie waarmee ik een fotoboek kan maken en tekst bij de foto's kan zetten, ik wil mijn vakantie foto's namelijk op de iPad bekijken net zo als een echte fotoboek. Weet iemand een applicatie die dit kan?
Andere Suggesties zijn ook welkom.

Bye :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeR schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:06:
Vanaf je AppleTV wel als 't goed is. Dat houdt namelijk in dat die NAS zich voordoet als een iTunes DAAP server, dus iTunes music sharing. De Apple TV doet daar wat mee, de iPad (helaas) niet.
Vanaf de iPad is niet zo heel erg want die heeft immers een eigen opslag (iets wat de appleTV natuurlijk niet heeft) maar hoe doen sommige dat hier dan? Had wel eens begrepen dat er hier mensen waren die al hun muziek streamde naar hun iPad?
Megaflix schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:24:
Is er iemand die het topic vanaf 1000 posts opnieuw wil openen en/of voortaan de TS wil bijhouden? Dan graag even melden bij een Apple-mod :) Ik heb (nog) geen iPad en het voelt een beetje raar om de TS bij te houden van een topic waarin ik eigenlijk zelf niet bijdraag.
ik wil dat best wel doen (als er niet te veel bij komt kijken)

[ Voor 29% gewijzigd door Donstil op 19-10-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Donstil schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:59:
ik wil dat best wel doen (als er niet te veel bij komt kijken)
Tenzij er een nieuw model uitkomt is het eigenlijk niet meer/minder dan de huidige TS kopiëren als er 1000 in zitten, de 6 iPad's koppelen aan het topic en het topic-id van het deeltje wat er aan voorafging er bij zetten. Je kunt dat allemaal in één keer doen bij het openen van het topic. Is een karwei van een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:26

Hertog

Aut bibat, aut abeat

[...]

- Cursortoetsen: Deze heb je niet nodig (al mis ik af en toe ook wel de tab toets bij het invullen van een hele reeks invoervelden).
Heb je niet gewoon de next-knop bij invoervelden dan?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Megaflix schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:43:
[...]

Tenzij er een nieuw model uitkomt is het eigenlijk niet meer/minder dan de huidige TS kopiëren als er 1000 in zitten, de 6 iPad's koppelen aan het topic en het topic-id van het deeltje wat er aan voorafging er bij zetten. Je kunt dat allemaal in één keer doen bij het openen van het topic. Is een karwei van een paar minuten.
Waar wacht je op? De mediamarkt is nog open...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07-2024

VonFoX

Las noches de Diciembre

Mijn collega is nu in de US aan het shoppen voor me. Het 16 gig Wifi model is daar waar hij zit bijna nergens te krijgen. 16 gig 3G kan natuurlijk ook :) Werkt dat 3G model hier in NL goed met t-mobile of vodafone? Of werkt dat niet.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VonFoX schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:25:
Mijn collega is nu in de US aan het shoppen voor me. Het 16 gig Wifi model is daar waar hij zit bijna nergens te krijgen. 16 gig 3G kan natuurlijk ook :) Werkt dat 3G model hier in NL goed met t-mobile of vodafone? Of werkt dat niet.
Ja hoor werkt perfect. Ik heb een USA 3G met een Vodafone sim erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Exirion schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:16:
[...]

Hoe suf ook, het kan niet. Apple heeft Airtunes tot nu toe links laten liggen, en simpelweg je Shared Library afspelen op een iPhone en iPad kan ook niet eens. Soms snap ik ze echt niet daar bij Apple :{
Bizar idd, zal wel met het pushen van de duurdere modellen te maken hebben. De Synology Audio App kan dit overigens wel weer prima, mits je een dergelijke NAS hebt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Belachelijk! Eerst sluiten ze m'n iTunes account, vervolgens storten ze al het geld terug dat ze een keer hebben afgeschreven..ik heb de 13de een opdracht tot betalen gegeven, staat er netjes bij duurt maximaal 5 sten, als ik reken van de 13 naar de 20ste kom ik uit op 7 dagen, en nog niets gedeblokkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn ervaring na 1 dag Ipadden! :D

- Gisteravond thuis was ik hem direct kwijt aan mijn vriendin. Ze heeft heel de avond op de bank zitten shoppen (Wehkamp, Otto, H&M...) en Cut the Rope gekocht en zitten spelen. De Ipad is ideaal voor vrouwen! Het is trendy, makkelijk en alles is beter als op hun witte Nintendo DS...

Dan even voor mezelf;
Heb een Andoid telefoon (Galaxy S, Froyo)..
Ik mis een bestanden explorer.. maar volgens mij heb je helemaal geen bestanden :S
- Internetten gaat lekker en ik mis Flash nog niet.
- Apps installeren gaat makkelijk, maar ik vind het allemaal nog onoverzichtelijk.. (wennen?)
- Irritant is dat bij het installeren van een App de store weer sluit...
- Hij plaats het nieuwe icoon ook steevast op een nieuw leeg bureaublad..
- GMAIL kan niet pushen (via windows exchange...)
- Kan ik wel contacten en agenda (de standaard apps) gebruiken i.c.m. Google Agenda/Contacts?
- Ik had direct een Apple Case en Dock gekocht... met Case past hij niet in de Dock!!!! En het ding in en uit de case halen is NOT DONE.. dan is de case in 2 dagen kapot...

Snel meer ervaringen! Hopelijk heeft er iemand nog goede tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor gmail heb je wel keurig werkende Push programma's (gmail push zoeken in de store).
(wat zou je precies willen doen via een FileBrowser?)
Toppe schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 06:38:
Belachelijk! Eerst sluiten ze m'n iTunes account, vervolgens storten ze al het geld terug dat ze een keer hebben afgeschreven..ik heb de 13de een opdracht tot betalen gegeven, staat er netjes bij duurt maximaal 5 sten, als ik reken van de 13 naar de 20ste kom ik uit op 7 dagen, en nog niets gedeblokkeerd...
Waar heb je het over?

[ Voor 61% gewijzigd door Donstil op 20-10-2010 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:22
Donstil schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:59:
[...]

Vanaf de iPad is niet zo heel erg want die heeft immers een eigen opslag (iets wat de appleTV natuurlijk niet heeft) maar hoe doen sommige dat hier dan? Had wel eens begrepen dat er hier mensen waren die al hun muziek streamde naar hun iPad?
Ik doe dat ook. Heb op m'n NAS een DLNA server geinstalleerd (in mijn geval: Twonky Media server) en kan dan met Airplayer prima streamen. In Twonky kan je instellen waarop je wilt kunnen zoeken, en dit wordt dan keurig geindexeerd, zodat het vanaf de iPad te zoeken is....
Daarnaast heeft je twonky-server ook webtoegang, zodat je ook via een standaar webbrowser kan streamen.
Ook foto's en video's zijn op deze manier te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-04 18:38
Anoniem: 310225 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:26:
Vind ik ook. Dat is ook zo als er updates van apps zijn, je zou meerdere app updates moeten kunnen selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10-2024
Per abuis bericht niet in juiste discussie gezet. Sorry

Hallo allemaal,

Een aantal vrienden van me zijn al helemaal om naar Apple en willen nooit meer terug naar Microsoft.
Ik wil naast mijn ipod het gaan proberen met een Ipad. Mijn vriendin zit nu in Chicago dus ze kan een Ipad voor me meenemen. De vraag; welke Ipad kan ik het beste kopen. Is 16GB + Wifi genoeg voor een apparaat waar ik hoofdzakelijk mee zal surfen op de bank en mee zal nemen op vakantie om mijn foto's op de zetten/te bekijken die ik fotografeer op vakantie of op locatie?
De 32GB versie is 100 dollar duurder. Zeggen jullie altijd doen of niet echt nodig. Ik ben op de hoogte van de mogelijkheden die de camera connection kit biedt, maar is 32GB slim voor de "toekomst" (nieuwe OS of applicaties)?

Dank voor jullie advies.

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 17:05
Anoniem: 310225 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:26:
Mijn ervaring na 1 dag Ipadden! :D

- Gisteravond thuis was ik hem direct kwijt aan mijn vriendin. Ze heeft heel de avond op de bank zitten shoppen (Wehkamp, Otto, H&M...) en Cut the Rope gekocht en zitten spelen. De Ipad is ideaal voor vrouwen! Het is trendy, makkelijk en alles is beter als op hun witte Nintendo DS...

Dan even voor mezelf;
Heb een Andoid telefoon (Galaxy S, Froyo)..
Ik mis een bestanden explorer.. maar volgens mij heb je helemaal geen bestanden :S
- Internetten gaat lekker en ik mis Flash nog niet.
- Apps installeren gaat makkelijk, maar ik vind het allemaal nog onoverzichtelijk.. (wennen?)
- Hij plaats het nieuwe icoon ook steevast op een nieuw leeg bureaublad..
- GMAIL kan niet pushen (via windows exchange...)
- Kan ik wel contacten en agenda (de standaard apps) gebruiken i.c.m. Google Agenda/Contacts?
- Ik had direct een Apple Case en Dock gekocht... met Case past hij niet in de Dock!!!! En het ding in en uit de case halen is NOT DONE.. dan is de case in 2 dagen kapot...

Snel meer ervaringen! Hopelijk heeft er iemand nog goede tips!
- Internetten is heerlijk, hier ook geen flash gemis!
- GMail pushed hier keurig.
- Net als mijn contacten en agenda trouwens (ook Google)
- Plaatst bij mij de icoon van een nieuwe app niet op een lege pagina
- Uit de AppStore vliegen is inderdaad irritant
- Apple case en dock had je toch van te voren even uit kunnen zoeken?

iPad is cool, maar er zijn nog meer dingen die ik niet helemaal lekker vind (maar ik wil er niet meer vanaf!) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Barts27 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:38:
De 32GB versie is 100 dollar duurder. Zeggen jullie altijd doen of niet echt nodig. Ik ben op de hoogte van de mogelijkheden die de camera connection kit biedt, maar is 32GB slim voor de "toekomst" (nieuwe OS of applicaties)?
Ik heb er ook over gedacht en ik bekeek het zo: Het is niet zo dat je met de 16GB beperkt bent binnen de duur van 1 acculading, je hebt genoeg ruimte om een volle acculading leeg te kunnen draaien (bijv. 10 uur video kijken a 1,2 GB per uur, 10 uur muziek luisteren, 10 uur boeken lezen of strips lezen, enz). Na die 10 uur moet hij toch aan het infuus voor stroom, dus dan kan je er net zo goed even nieuwe video's en andere content op laden.

32GB geeft dan wel meer gemak (je kan meerdere acculadingen af zonder te hoeven syncen). Ik vond dat zelf de meerwaarde niet waard, en had liever een 3G module voor het geld.

Als je hem echter als imagetank (connection kit idd), enorme hoeveelheden naslagwerk, of hele grote apps wil gaan gebruiken, dan ja, dan ben je met 32 of 64 inderdaad beter uit. Aangezien hij in de loop der tijd steeds voller zal raken met dingen die je niet steeds kwijt wil (bijvoorbeeld documenten die je graag bij je hebt), op dezelfde manier dat een computer ook dichtslibt, denk ik wel dat 32GB wat toekomstbestendiger is. Maar het hangt echt heel erg van je beoogde gebruik af.

offtopic:
Overigens is het hier etiquette dat we elkaar niet begroeten en niet ondertekenen, dus dat hoeft niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Donstil schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:39:
Voor gmail heb je wel keurig werkende Push programma's (gmail push zoeken in de store).
je hebt daar helemaal geen app voor nodig, je kan gewoon een nieuw Exchange account op je iPad toevoegen met je Gmail gegevens :) check voor de details bij google support.

werkt perfect op mijn iPhone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CoiLive schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:44:
[...]

- Internetten is heerlijk, hier ook geen flash gemis!
- GMail pushed hier keurig.
- Net als mijn contacten en agenda trouwens (ook Google)
- Plaatst bij mij de icoon van een nieuwe app niet op een lege pagina
- Uit de AppStore vliegen is inderdaad irritant
- Apple case en dock had je toch van te voren even uit kunnen zoeken?

iPad is cool, maar er zijn nog meer dingen die ik niet helemaal lekker vind (maar ik wil er niet meer vanaf!) :)
Hij pushed hoor nu ook heerlijk! Ook de Agenda.. contacts nog niet in de contacts app, echter wil in de mail app.

De case en dock had ik uit kunnen zoeken, echter niet over nagedacht en wilde het compleet hebben.
Ze hadden het ook wel aan mogen geven vind ik. Apple wil alles zo makkelijk mogelijk maken, maar niet als mensen dan gaan kiezen tussen een dock of een case :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-03 21:29
[...]

........
.....
Je kan als je in een formulier zit (op een webpagina) toch de knop "volgende / vorige" gebruiken als TAB toets. Deze zit linksboven op het toetsenbord.

*zoekt een afbeelding (oke het is een iphone screenshot....)*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:17
Ik heb GMail gewoon via de GMail functie draaien maar wat is dan het verschil als je het via Exchange doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barts27 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:38:
Per abuis bericht niet in juiste discussie gezet. Sorry

Hallo allemaal,

Een aantal vrienden van me zijn al helemaal om naar Apple en willen nooit meer terug naar Microsoft.
Ik wil naast mijn ipod het gaan proberen met een Ipad. Mijn vriendin zit nu in Chicago dus ze kan een Ipad voor me meenemen. De vraag; welke Ipad kan ik het beste kopen. Is 16GB + Wifi genoeg voor een apparaat waar ik hoofdzakelijk mee zal surfen op de bank en mee zal nemen op vakantie om mijn foto's op de zetten/te bekijken die ik fotografeer op vakantie of op locatie?

Dank voor jullie advies.

Bart
Ik had een 64gb Wifi en heb nu een 32gb3G maar heb stiekem wel wat spijt van me 32gb.
In de 16gb geloof ik al helemaal niet. Ik heb niet geweldig veel muziek erop maar het is toch al 8gb in AAC (dus das al de helft van een 16gb) Zet je er wat foto's/filmpjes bij van je iPhone4 (zoals ikzelf) dan zit je al snel aan de max van een 16gb.
16gb Wifi is leuk voor me moeder die er echt alleen mee internet maar ga je er iets opzetten zit je al snel aan de max (wat is nog 16gb tegenwoordig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Michie23 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:26:
Ik heb GMail gewoon via de GMail functie draaien maar wat is dan het verschil als je het via Exchange doet?
Dan heb je pushmail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel irritant dat gmail 2 keer een melding geeft als je een pushmail ontvangt....
1 keer voor Postvak In en 1 keer voor diezelfde mail in Alle berichten.
Ik mis ook mijn archiveren knop (kan natuurlijk wel verplaatsten, maar dat is niet hetzelfde..)
Zou graag een echte Ipad gmail app hebben! :D

Hoe maak ik trouwens een snelkoppeling naar een website op het bureaublad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:39:
(wat zou je precies willen doen via een FileBrowser?)

[...]

Waar heb je het over?
Kan geen gebruik maken van de AppStore omdat m'n account is geblokeerd om wat voor reden, geld voor een app was netjes van m'n rekening gehaald en 2 dagen later weer terug gestort, daarom is nu m'n account geblokeerd.. Vind ik wel raar omdat de bank zegt dat clickandbuy het heeft terug gestort, clickandbuy zegt daarop weer dat de bank het heeft terug gehaald. Al met al ben ik de dupe! Hoogt irritant dat je 8 updates hebt maar je niets kan installeren.

Eerst maar eens m'n 27" monitor kwijt raken en dan:

Nu maar aan het rond kijken voor een MacBook, vind Apple helemaal geweldig... Alleen wel duur maar je krijgt wel wat..

[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 20-10-2010 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:37:
[...]

Kan geen gebruik maken van de AppStore omdat m'n account is geblokeerd om wat voor reden, geld voor een app was netjes van m'n rekening gehaald en 2 dagen later weer terug gestort, daarom is nu m'n account geblokeerd.. Vind ik wel raar omdat de bank zegt dat clickandbuy het heeft terug gestort, clickandbuy zegt daarop weer dat de bank het heeft terug gehaald. Al met al ben ik de dupe! Hoogt irritant dat je 8 updates hebt maar je niets kan installeren.

Eerst maar eens m'n 27" monitor kwijt raken en dan:

Nu maar aan het rond kijken voor een MacBook, vind Apple helemaal geweldig... Alleen wel duur maar je krijgt wel wat..
Hoor zoveel gezeur met dat ClickandBuy. Neem gewoon een Creditcard. Kost je 2,- per maand en zolang je er niets meer mee koopt dan dat je kan betalen is er helemaal niets aan de hand.

(ik koop er alleen app's mee en gebruik hem op vakantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Volgens mij kan niet iedereen zomaar een credit dard krijgen...? Vind dit wel slecht!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 20:15
Ik had ineens sinds een paar dagen dat ik geen wifi meer had van uit de slaapstand.

Elke keer moest ik handmatig verbinding maken. :(

Alles geprobeerd, diverse instellingen van mijn router. Ik ging al bijna denken aan een restore.

Blijkt het uiteindelijk te liggen aan het feit dat de helderheid op de laagste stand was gezet, helderheid 1 stapje hoger en het wifi probleem is opgelost 8)7 8)7 8)7

Blijkt vaker voor te komen.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Hun dat is wel raar... Niet gemerkt toen je helderheid op hoogste stand zette dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 19:06:
Volgens mij kan niet iedereen zomaar een credit dard krijgen...? Vind dit wel slecht!!!
Iemand met een Vaste baan of studieFinanciering kan dit aanvragen
(oftewel iedereen want iedereen hoort te werken/studeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-04 09:27
Ik heb af en toe tijdens het surfen dat hij stopt met laden van een site, na het uit zetten en weer aan daarna op refresh gaat hij wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ok eens ff bij de bank gaan informeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmellow
  • Laatst online: 01-05 16:05
Donstil schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:46:
[...]

Ik had een 64gb Wifi en heb nu een 32gb3G maar heb stiekem wel wat spijt van me 32gb.
In de 16gb geloof ik al helemaal niet. Ik heb niet geweldig veel muziek erop maar het is toch al 8gb in AAC (dus das al de helft van een 16gb) Zet je er wat foto's/filmpjes bij van je iPhone4 (zoals ikzelf) dan zit je al snel aan de max van een 16gb.
16gb Wifi is leuk voor me moeder die er echt alleen mee internet maar ga je er iets opzetten zit je al snel aan de max (wat is nog 16gb tegenwoordig)
Ik heb ook de 32gb versie en zat soms ook ff te twijfelen om een 64gb versie te kopen en deze te verkopen. Totdat: ik de volgende applicaties installeerde die ik iedereen adviseer!
- Air Video
- ZumoCast
- TeamViewer

Ik heb nu redelijk wat muziek erop staan, een paar films en behoorlijk wat applicaties. Mijn complete film/tv-serie collectie stream ik via Air Video overal waar ik maar Wifi verbinding heb. ZumoCast gebruik ik om mijn complete muziekcollectie te streamen, ook over 3G. Dan heb ik nog Teamviewer om overal mijn pc te benaderen, torrentz aan te zetten, enz enz.

Wil dus iedereen aanraden deze applicaties sowieso te installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marsmellow schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 22:37:
[...]

Ik heb ook de 32gb versie en zat soms ook ff te twijfelen om een 64gb versie te kopen en deze te verkopen. Totdat: ik de volgende applicaties installeerde die ik iedereen adviseer!
- Air Video
- ZumoCast
- TeamViewer

Ik heb nu redelijk wat muziek erop staan, een paar films en behoorlijk wat applicaties. Mijn complete film/tv-serie collectie stream ik via Air Video overal waar ik maar Wifi verbinding heb. ZumoCast gebruik ik om mijn complete muziekcollectie te streamen, ook over 3G. Dan heb ik nog Teamviewer om overal mijn pc te benaderen, torrentz aan te zetten, enz enz.

Wil dus iedereen aanraden deze applicaties sowieso te installeren!
Al die stream apps zijn geweldig maar ik heb juist ook de switch gemaakt naar de 3g versie omdat ik niet overal wifi heb. Oftewel zonder wifi werkt de stream app ineens een stuk minder lekker.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid