Wat reacties:
- Safari Browser: Heb ik zelf heel weinig last van. Ik kom zelden iets tegen dat niet werkt, zelfs Youtube video's die in pagina's van andere sites staan worden netjes gekoppeld aan de youtube app. HTML5 video's werken subliem.
- Java: Mis ik ook wel een beetje (voor mijn IP cam onder andere). Maar kan je voor dat TradeBox geen app vinden? Een native app geeft zowiezo een betere gebruikerservaring dan een webbased app.
- Bijlagen: Je hebt wel de mogelijkheid om bijv. Word documenten te openen in Pages.
- Exchange sync opties: De kalender sync is inderdaad erg simpel en hij synchroniseert ook geen todo's. Mis ik ook best wel.
- Cursortoetsen: Deze heb je niet nodig (al mis ik af en toe ook wel de tab toets bij het invullen van een hele reeks invoervelden). Maar in een tekstveld kan je gewoon de cursor verplaatsen door het aan te raken (eventueel ingedrukt houden voor de loupe). Zo kan je ook de cursor in een woord krijgen.
En dat je overal apps voor nodig hebt: Dat is met een computer of netbook ook zo.
Witte schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:35:
Als je de iPad iets wil laten kunnnen, moet je een app kopen. De iPad is inderdaad leuk voor mensen die op de bank een tijdschriftje willen lezen, een fotootje bekijken of de tvgids willen raadplegen.
Je geeft hier zelf al aan dat hij zeker zijn toepassingsgebied heeft. Ik verwachtte er in het begin ook te veel (of eigenlijk: wat anders) van: ik verwachtte een complete netbook vervanger. Zie ook mijn eerste posts hier in dit topic. Maar dat is het niet. Ik realiseerde me later pas dat ik de iPad zou moeten zien als een heel nieuwe categorie. Het maakt allerlei zaken mogelijk die vroeger niet konden, zoals digitale tijdschriften (Wired!), flipboard-achtige interfaces voor nieuws, spelletjes zoals harbour master, en nog veel meer.
Ik heb nu nog steeds een laptop, een netbook, en nu dus ook een iPad er bij. Hij heeft niets vervangen, maar is wel een geweldige uitbreiding, en het apparaat bij uitstek als ik even wil checken of ik mailtjes heb of het nieuws wil lezen.
Helaas heeft Apple wel een aantal compromissen gesloten met betrekking tot de functies om het simpel te houden. Sommige komen mij ook niet goed uit. Maar het is geen PC, en vervangt die ook niet. Ik kan er wel mee leven.
Belangrijkste bezwaar dat ik nu nog met de iPad heb is de felheid van het scherm, deze zou gewoon zwakker moeten kunnen voor 's avonds, vooral als je bijv. mail leest op een witte achtergrond, daar krijg ik echt hoofdpijn van. Als de backlight niet donkerder kan dan zou het gewoon op de iBooks manier moeten kunnen: de kleuren allemaal donkerder maken. Ik hoop dat daar wat aan gedaan wordt of een jailbreak app voor komt.
[
Voor 32% gewijzigd door
GekkePrutser op 19-10-2010 15:23
]