[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 127.135 views

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Nu 4.2 beta 2 aan het installeren.
In beta 1 kreeg ik AirPrint niet aan de gang, naar mijn Samsung CLP-300 ethernet gekoppelde printer. Ook niet nadat ik de printer middels Bonjour services had geshared vanaf een W7 VM. Ben benieuwd of het nu werkt, aangezien er in de release notes wordt gezegd dat dat een van de wijzigingen is.

/edit
Nee dus. Maar eens verder zoeken, maar zie het somber in :/

/edit 2
Autocorrectie doet soms ernstig raar.
Schaduw onder toetsen, misschien ìets verder uit elkaar?

[ Voor 20% gewijzigd door UltraSub op 30-09-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kevinspui schreef op donderdag 30 september 2010 @ 19:42:
bedankt voor jullie reacties, Ik heb hem zojuist besteld _/-\o_ :9~

Iemand enig idee van de levertijden als je met bankoverschrijving betaalt (wel via internet) ?
Denk dat je net na het weekend een verzendbevestiging krijgt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:12:
/edit 2
Autocorrectie doet soms ernstig raar.
Schaduw onder toetsen, misschien ìets verder uit elkaar?
Ik merkte er ook al wat aan idd.
Schaduw is vooral in portret goed zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

UltraSub schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:12:
Nu 4.2 beta 2 aan het installeren.
In beta 1 kreeg ik AirPrint niet aan de gang, naar mijn Samsung CLP-300 ethernet gekoppelde printer. Ook niet nadat ik de printer middels Bonjour services had geshared vanaf een W7 VM. Ben benieuwd of het nu werkt, aangezien er in de release notes wordt gezegd dat dat een van de wijzigingen is.

/edit
Nee dus. Maar eens verder zoeken, maar zie het somber in :/
Om niet-ePrint-printers te gebruiken heb je OSX 10.6.5 nodig of in Windows de beta versie van iTunes die je bij Apple kunt downloaden,

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik sta op het punt om de knoop door te hakken over de aanschaf van een iPad.
Maar zijn er mogelijkheden met dit ding om draadloos te communiceren via mijn netwerk met mijn NAS-schijf waar mijn foto's en video's op staan zodat ik deze kan bekijken en beluisteren?

Ik hoor van anderen dat je dan bedraad dat ding aan een PC met iTunes moet hangen dan? :?
Dat zou toch niet waar zijn hoop ik :X?

Ik had hem al bij de MediaMarkt uitgeprobeerd maar nog niet zo'n functie gevonden. Iemand die er wat meer over kan vertellen?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Als ik het goed begrijp kun je documenten via iTunes sychroniseren (doc(x), pdf, xlsx) en deze worden in een apparte map bewaard op de iPad?

Kun je vanuit je e-mail bijlagen sturen of moet je daarvoor in een document zijn en daarin op 'e-mailen' drukken?

Bij ons bedrijf willen ze iPads. Ik moet de beperkingen op een rijtje neer zitten maar hierover kan ik niet echt veel vinden. Als ik nou een iPad had kon ik zelf kijken :/ zonder word een beetje moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
AW_Bos schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:22:
Maar zijn er mogelijkheden met dit ding om draadloos te communiceren via mijn netwerk met mijn NAS-schijf waar mijn foto's en video's op staan zodat ik deze kan bekijken en beluisteren?

Ik hoor van anderen dat je dan bedraad dat ding aan een PC met iTunes moet hangen dan? :?

Ik had hem al bij de MediaMarkt uitgeprobeerd maar nog niet zo'n functie gevonden. Iemand die er wat meer over kan vertellen?
Ja, er zijn zeker mogelijkheden om die dingen draadloos te bekijken/beluisteren. Weet niet wat voor NAS je hebt, maar Synology heeft bijvoorbeeld DS Audio voor het luisteren naar je muziek op de iPad.
Voor foto's is bijvoorbeeld MLPlayer Lite een goede applicatie (kan ook muziek afspelen, alhoewel wat beperkter wat betreft functionaliteit) en videos streamen kan met Airplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
CyBeR schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 02:28:
[...]

Om niet-ePrint-printers te gebruiken heb je OSX 10.6.5 nodig of in Windows de beta versie van iTunes die je bij Apple kunt downloaden,
Ja, ik had al zo'n vaag vermoeden dat ik iets met iTunes moest gaan doen. Maar ik mag toch hopen dat ik geen iTunes draaiend moet houden om een printer te sharen? Wat ik bedoel, zou het gaan om de bonjour services die met die beta mee komen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
MrJames schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:57:
Bij ons bedrijf willen ze iPads. Ik moet de beperkingen op een rijtje neer zitten maar hierover kan ik niet echt veel vinden. Als ik nou een iPad had kon ik zelf kijken :/ zonder word een beetje moeilijk.
Een goede reden om je baas te vragen om er eentje aan te schaffen zodat je dit zelf kan uitzoeken ;) Je moet natuurlijk wel uitgebreid onderzoek kunnen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

Walkman schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:37:
[...]

Een goede reden om je baas te vragen om er eentje aan te schaffen zodat je dit zelf kan uitzoeken ;) Je moet natuurlijk wel uitgebreid onderzoek kunnen doen!
En meteen voor mezelf houden :P.

Ik zie dit niet zo snel gebeuren. Ik heb wel een iPhone maarjah, de iOS voor de iPad is anders. Ik zie op het net alleen beperkingen voor consumenten staan en niet voor zakelijke gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:52
Begin eens met de eisen op te stellen die jullie verwachten van een iPad. Daarna kan je kijken of dat mogelijk is. De beste manier om dat dan ook uit te proberen is om er een aan te schaffen. Dan kan je dus ook in de praktijk kijken of het echt werkt zoals je had verwacht. Een zo goed als nieuwe iPad moet ook niet zo moeilijk weer te verkopen zijn mocht het toch niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

jip_86 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:50:
Begin eens met de eisen op te stellen die jullie verwachten van een iPad. Daarna kan je kijken of dat mogelijk is. De beste manier om dat dan ook uit te proberen is om er een aan te schaffen. Dan kan je dus ook in de praktijk kijken of het echt werkt zoals je had verwacht. Een zo goed als nieuwe iPad moet ook niet zo moeilijk weer te verkopen zijn mocht het toch niet werken.
Dat ga ik nu ook melden. Ik kan hier alles vragen maar dan weet je niet hoe het echt in elkaar zit. Als ik hier een exemplaar heb kan ik dat uitgebreid testen en heb dan ook de zekerheid wat wel en niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

UltraSub schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:35:
[...]

Ja, ik had al zo'n vaag vermoeden dat ik iets met iTunes moest gaan doen. Maar ik mag toch hopen dat ik geen iTunes draaiend moet houden om een printer te sharen? Wat ik bedoel, zou het gaan om de bonjour services die met die beta mee komen dan?
Geen idee hoe dat in de uiteindelijke versie gaat zijn, maar als ik t goed begrijp (en dit kan ik compleet mis hebben) moet op dit oment iTunes aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.di.Giovanni
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-12-2024
kevinspui schreef op donderdag 30 september 2010 @ 17:18:
@ Giovanni: Oke, en heb je dan nog meervaarde van dat model buiten de GPS als je hem zonder abo koopt ?
En heb je ervaring met navigeren met de iPad ?
Ervaring met navigeren heb ik niet met de iPad. Het voordeel van de 3G versie is voor mij dat ik hem indien nodig (bijv. op vakantie) ook kan gebruiken als er geen Wifi netwerk beschikbaar is. Je drukt er dan zo een prepaid simmetje in, of indien je ook een iPhone hebt gebruik je een dual-sim oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devet
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-11-2020
AW_Bos schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:22:

Ik heb een NAS van La Cie en geprobeerd mijn foto's daarop met mijn Ipad te bekijken middels Media Link Player Lite. Dat werkte voor geen meter dus sync ik mijn foto's maar met itunes en dat werkt wel maar neemt wel ruimte op je Ipad in beslag waar ik van te voren geen rekening mee had gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
CyBeR schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:11:
[...]

Geen idee hoe dat in de uiteindelijke versie gaat zijn, maar als ik t goed begrijp (en dit kan ik compleet mis hebben) moet op dit oment iTunes aanstaan.
Net iTunes 10.1 beta x64 geïnstalleerd. Zie nergens een optie om printers te agaten, bonjour wordt wel geïnstalleerd. But still no show in AirPrint op de iPad. Ga me nou niet vertellen dat ik straks een nieuwe ePrint printer moet aanschaffen :(

/edit
Net ff getest, alle andere pc's (windows) in het netwerk zien de printer wel geshared.

[ Voor 8% gewijzigd door UltraSub op 01-10-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrk
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:42
Ik heb op mijn nas Twonky Media server draaien en kan via air player en de wifi verbinding zowel foto's , muziek als films spelen en bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Mijn vrouw zegt dat ik er 1 mag kopen :o
Ik heb hier een WPA2 netwerk met 63 tekens key. Op mijn xbox360 kan ik dmv een USB stick verbinden, maar moet ik op mijn eventuele nieuwe Ipad die 63 tekens met de hand inkloppen? Of mijn security omlaag zetten?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VonFoX schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 07:32:
moet ik op mijn eventuele nieuwe Ipad die 63 tekens met de hand inkloppen? Of mijn security omlaag zetten?
Idd.

Maar een WPA van 63tekens? Kom op zeg BackUp je staats geheimen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Nou, het kan, dus waarom niet :) Maar voor de Ipad zal ik hem wel moeten verkorten. Thanks.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

VonFoX schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 09:53:
Nou, het kan, dus waarom niet :) Maar voor de Ipad zal ik hem wel moeten verkorten. Thanks.
Een lange key is niets veiliger of onveiliger dan een korte key. Wat veel beter voor je veiligheid is, is om 'm maandelijks te veranderen in iets anders. Pik twee woorden uit de krant, zet er een twee of driecijferig getal voor, en doe dat iedere maand opnieuw. pensioentekort912krakersrellen. Volgende maand zijn er vast hele andere dingen aan de hand.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nou, ik heb 4.2beta er weer afgegooid... Ik had de volgende issues helaas:

- Instellingen - Geluid werkte niet (niet boeiend)
- Geen foto's in Pages te plaatsen (wel boeiend)

Verder vond ik het een stuk beter browsen en werken, maar ja, ik heb Pages echt keihard nodig... Dus nu het oude iOS 3.2 er weer op en dankzij Time Machine mijn backup van drie dagen geleden teruggehaald zodat ik niks kwijt ben. (User/Library/Application Support/MobileSync/Backup)

[ Voor 6% gewijzigd door sebastius op 02-10-2010 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
sebastius schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 10:41:

- Geen foto's in Pages te plaatsen (wel boeiend)

Verder vond ik het een stuk beter browsen en werken, maar ja, ik heb Pages echt keihard nodig... Dus nu het oude iOS 3.2 er weer op en dankzij Time Machine mijn backup van drie dagen geleden teruggehaald zodat ik niks kwijt ben. (User/Library/Application Support/MobileSync/Backup)
Ach, tis nog maar een maandje wachten :)
Gezien de resultaten nu denk ik dat 4.2 wel een lekker stabiele versie wordt.

Trouwens... voor wie een linuxserver heeft: airvideo op een linuxserver draaien: http://wiki.birth-online....one/airvideo-server-linux
Ik ga nog uitzoeken of en hoe het op een synology nas kan draaien (dual core atom, dus misschien lukt het nog wel)

[ Voor 16% gewijzigd door kmf op 02-10-2010 11:01 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:55

samo

yo/wassup

sebastius schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 10:41:

Komt dat niet doordat de rotation-lock knop nu een mute-knop is geworden? Of is die info achterhaald inmiddels?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

samo schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 11:03:
[...]

Komt dat niet doordat de rotation-lock knop nu een mute-knop is geworden? Of is die info achterhaald inmiddels?
Helaas niet. Ik hoop heel erg dat ze dat nog fixen want ik heb echt compleet geen behoefte aan een mute-knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

[message=,noline]kmf schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 11:00[/message]:
[...]
Ach, tis nog maar een maandje wachten :)
Gezien de resultaten nu denk ik dat 4.2 wel een lekker stabiele versie wordt.
Ik hoop dat het begin van november wordt vrijgegeven.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

4.2b1 had nog wat hinderlijke bugs maar over 4.2b2 ben ik tot zover erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Kun je de IPAD zo instellen dat hij Wifi gebruikt als het er is, en alleen 3G als je daar expliciet toestemming voor geef? Zit te twijfelen tussen de wifi only of de 3G versie. Werkt de GPS op de 3G versie ook zonder microSIM geinstalleerd? Kun je daarmee offline navigeren ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]Harmen schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 15:29[/message]:
[...]

Ik hoop dat het begin van november wordt vrijgegeven.
21 november werd er gezegd

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap de beslissing van de mute knop ipv rotationlock ook niet helemaal.

Verder draait beta2 idd als een zonnetje (geluid settings werkt idd niet maar daar kom ik eigenljl nooit)

Vind die nieuwe overgangen er ook wel lekker uit zien en safari voelt een stuk vlotter.
VonFoX schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 16:31:
Kun je de IPAD zo instellen dat hij Wifi gebruikt als het er is, en alleen 3G als je daar expliciet toestemming voor geef? Zit te twijfelen tussen de wifi only of de 3G versie. Werkt de GPS op de 3G versie ook zonder microSIM geinstalleerd? Kun je daarmee offline navigeren ?
Ja je kan (net zoals op je iPhone) in het menu mobieledata uitschakelen.
Je kan hem niet laten vragen of hij op data mag zodra je op (bv) safari gaat.

[ Voor 49% gewijzigd door Donstil op 02-10-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:36
VonFoX schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 16:31:
Dat expliciet toestemming geven zal dan zijn in de vorm van het aanzetten van 3G in de instellingen.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 11-09 18:50
Wie gebruikt er wel eens een app waarbij de iPad vrij heet wordt (intensief)?

Gister is mijn iPad in het water gevallen (don't ask), en hij deed het al direct, en nu ook nog gewoon (na het laten uitlopen van al het water). Het scherm is nu alleen (vermoedelijk) gecondenseerd van binnen, en dat wil niet weg. Enig idee iemand? Heb al gefohnd en dergelijke...

Edit: denk dat het scherm kaduuk is...er is ook condens, maar je ziet ook echt 'gaten' in het scherm. Reageert verder wel gewoon goed. Was erg verbaasd dat hij het nog deed. Kwam ook echt water lopen uit de dockconnector. Ik laat hem inderdaad even een paar dagen in een bak met rijst staan en dan zien we wel wat er van terecht komt.

[ Voor 31% gewijzigd door B-Bandit op 02-10-2010 21:31 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Shailesh schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 19:43:
Wie gebruikt er wel eens een app waarbij de iPad vrij heet wordt (intensief)?

Gister is mijn iPad in het water gevallen (don't ask), en hij deed het al direct, en nu ook nog gewoon (na het laten uitlopen van al het water). Het scherm is nu alleen (vermoedelijk) gecondenseerd van binnen, en dat wil niet weg. Enig idee iemand? Heb al gefohnd en dergelijke...
In een bak met rijst doen en geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

VonFoX schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 07:32:
Mijn vrouw zegt dat ik er 1 mag kopen :o
Ik heb hier een WPA2 netwerk met 63 tekens key. Op mijn xbox360 kan ik dmv een USB stick verbinden, maar moet ik op mijn eventuele nieuwe Ipad die 63 tekens met de hand inkloppen? Of mijn security omlaag zetten?
Zegt je vrouw dat....LOL....en een Xbox....grow up, sherlock
:+

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super zeg, heb nu de Beta 2 draaien op m'n iPad WiFi. Ben absoluut geen developer, maar heb eenvoudig via de option + update methode geïnstalleerd. Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

wvexeltweakers schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 22:22:
[...]

Wacht maar tot je een gezin hebt, dan moet er gewoon overlegd worden over een uitgave van 500 euro.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:55

samo

yo/wassup

Ben nu net een paar dagen terug van een Indonesiëreis, waar mn iPad (16GB,wifi) meeging. Ik ben echt zeer tevreden over het apparaat als reisgezel.
Het gewicht maakt het apparaat echt ideaal voor in de handbaggage. Lekker klein en licht. Kleiner dan de map met reispapieren en lichter dan menig leesboek. De batterijtijd is ook ideaal, omdat ik niet altijd een stopcontact bij de hand had. Niet dat ik m vaak nodig had, volgens mij had ik het ook best zonder opladen gered.
Ik had de reisplanning in iBooks gezet. Dus bij twijfel wat we gaan doen snel de iPad kunnen pakken en even doorkijken. Ook het hotelijstje stond erop. Ook heb ik een beetje een blog bijgehouden. In de auto, hotelkamer, of waardanook in Pages een entry of wat schrijven, nu en dan WiFi zoeken en alles online zetten. Heb een wordpressblog op mn site draaien. Makkelijk en snel. Het typen is natuurlijk wel langzamer dan met een toetsenbord, maar dat is ook een stukje gewenning natuurlijk. Het apparaat is ook lekker onopvallend om mee te nemen naar cafetjes dus heb me nergens onveilig gevoeld erover.

Voordeel van de WiFi tegenover de 3G versie (wat ik ervaarde als voordeel dus) is dat ik niet overal internet heb, dus niet overal dat ding pak om even mail te checken, twitteren, facebooken, gotten, noem t maar. Hierdoor heb ik een groot deel van de reis de iPad niet beet gehad, en was ik er dus echt lekker tussenuit. :-)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
4.2 beta 2 is hier veel slechter dan beta 1. Buggy as hell. Langzamer, wifi issues, autocorrection weird stuff, enz. Zit te denken om terug te gaan naar beta 1. Of weet iemand wanneer we beta 3 of zelfs een RC kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

VonFoX schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 09:49:
[...]

Wacht maar tot je een gezin hebt, dan moet er gewoon overlegd worden over een uitgave van 500 euro.
Ik heb eerst overlegd of we een gezin willen, en hoef nu dus niks meer te vragen...
Is een stuk handiger
(ze vond 1 groot kind voldoende, zeg maar)

[ Voor 6% gewijzigd door wvexeltweakers op 03-10-2010 16:40 ]

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
wvexeltweakers schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 22:22:
[...]

Laat die man gewoon in zijn waarde, verder het is normaal dat je een uitgave van 500 euro met je vrouw bespreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joortje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-03 20:28
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 09:26:
Super zeg, heb nu de Beta 2 draaien op m'n iPad WiFi. Ben absoluut geen developer, maar heb eenvoudig via de option + update methode geïnstalleerd. Werkt prima!
Kun je die 'option + update methode' iets nader uitleggen. Ik heb gezocht maar ik kan niet vinden. Mogelijk dat ik er overheen gelezen heb in dit topic uiteraard. Op internet ook niet echt uitleg over gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Joortje schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 17:38:
Kun je die 'option + update methode' iets nader uitleggen. Ik heb gezocht maar ik kan niet vinden. Mogelijk dat ik er overheen gelezen heb in dit topic uiteraard. Op internet ook niet echt uitleg over gevonden.
Ik vermoed dat ze bedoelen dat je de toets met het mattenkloppertje ingedrukt moet houden terwijl je op de knop 'update' klikt. Dat is vaker bij Apple een manier om een 'verborgen' lijst met keuzes te krijgen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

burne schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 18:19:
[...]

Ik vermoed dat ze bedoelen dat je de toets met het mattenkloppertje ingedrukt moet houden terwijl je op de knop 'update' klikt. Dat is vaker bij Apple een manier om een 'verborgen' lijst met keuzes te krijgen.
Nee, dat is de cmd-toets. Het gaat om de option (alt) toets. Die zit eentje opzij. (En die toets heet natuurlijk niet voor niets zo.)

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 03-10-2010 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Siebelouis schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 16:53:
[...]

Laat die man gewoon in zijn waarde, verder het is normaal dat je een uitgave van 500 euro met je vrouw bespreekt.
Ik begrijp niet waarom dat iemand in zijn waarde aan zou tasten.
En IK vind het niet normaal dat je vrouw daar toestemming voor moet geven, dus.
Zal afhangen van budget, gezinssamenstelling, volwassenheid, enz...

Maar goed...on topic maar weer.
8)

[ Voor 4% gewijzigd door wvexeltweakers op 03-10-2010 18:51 ]

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik ben niet beledigd hoor ;) Maar de tijd dat ik single was en onbeperkt geld kon besteden aan electronica ligt ver achter me. Misschien dat wvexeltweakers daar ook nog ooit achter komt; misschien niet. :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edit:

[ Voor 98% gewijzigd door Donstil op 03-10-2010 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik ga morgen kijken voor een 2de hands iPad en wil graag de aandachtspunten waar ik extra op moet letten weten, nu weet ik dat je bijv. dode pixels kunt hebben, maar hier kan je verder weinig tegen doen.

Hoe zit het bijvoorbeeld met de Jack Plug, of de Dock Connector, hebben deze wellis speling waardoor ze onvoldoende functioneren of zijn er andere zaken waarom men een iPad maar wat graag van de hand zou doen (bhv dat het "niks voor hen is").

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Zo, net wat moois gevonden om MKV's (met H.264 en AC3) om te zetten naar MP4's voor op de iPad.

Ik wil altijd gewoon volledige 720p kwaliteit hebben (1280x720) ivm inzoomen, en met Handbrake duurt dat in goede kwaliteit (5mbit/s) gewoon 2 uur voor een 45min TV aflevering, op mijn MacBook Pro. Dat werd ik een beetje zat. Bovendien is dat hercoderen zulke onzin omdat de iPad toch al H.264 afspeelt. Ik wil liever gewoon de container aanpassen.

Dit weekend eerst met Subler zitten spelen, maar dat zet ook de AC3 niet om dus dan heb je een MP4 zonder werkend geluid. Vervolgens vond ik MKVtools, deze zet het videospoor gewoon onaangetast door in de nieuwe container en zet alleen het geluid om van AC3 naar AAC! Al met al heb je dan een werkende MP4 in een minuut of 5. Een enorme tijdsbesparing.

Het enige nadeel dat ik tot nu toe heb gevonden is dat iTunes op de een of andere manier sommige op die manier aangemaakte MP4's weigert. De meesten werken goed maar sommige weigert hij te syncen omdat de iPad deze niet af zou kunnen spelen. Vervolgens de betreffende MP4's met een ander programma (CopyTrans Manager) toch op de iPod gezet en ze spelen prima.

Op deze manier is de grootte ook nog een stuk economischer, even groot als de originele MKV, ongeveer 1.2GB per TV aflevering. Met handbrake werden ze door het onnodige recoden nog een stuk groter ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:59:
Zo, net wat moois gevonden om MKV's (met H.264 en AC3) om te zetten naar MP4's voor op de iPad.

Ik wil altijd gewoon volledige 720p kwaliteit hebben (1280x720) ivm inzoomen, en met Handbrake duurt dat in goede kwaliteit (5mbit/s) gewoon 2 uur voor een 45min TV aflevering, op mijn MacBook Pro. Dat werd ik een beetje zat. Bovendien is dat hercoderen zulke onzin omdat de iPad toch al H.264 afspeelt. Ik wil liever gewoon de container aanpassen.

Dit weekend eerst met Subler zitten spelen, maar dat zet ook de AC3 niet om dus dan heb je een MP4 zonder werkend geluid. Vervolgens vond ik MKVtools, deze zet het videospoor gewoon onaangetast door in de nieuwe container en zet alleen het geluid om van AC3 naar AAC! Al met al heb je dan een werkende MP4 in een minuut of 5. Een enorme tijdsbesparing.

Het enige nadeel dat ik tot nu toe heb gevonden is dat iTunes op de een of andere manier sommige op die manier aangemaakte MP4's weigert. De meesten werken goed maar sommige weigert hij te syncen omdat de iPad deze niet af zou kunnen spelen. Vervolgens de betreffende MP4's met een ander programma (CopyTrans Manager) toch op de iPod gezet en ze spelen prima.

Op deze manier is de grootte ook nog een stuk economischer, even groot als de originele MKV, ongeveer 1.2GB per TV aflevering. Met handbrake werden ze door het onnodige recoden nog een stuk groter ook.
Als ze met Handbrake groter worden dan heb je echt iets niet goed gedaan (verklaard ook wel waarom het zo lang duurt).

Ik ga wel even kijken naar dat programma'tje want het klinkt heel goed.
Werkt wel op de mac toch (aangezien je een MBP hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dit weekend (ook) lopen spelen met de laatste nightly build van Handbreak aangezien die een iPad profiel heeft. Met succes een serie en een film omgezet en het ziet er prima uit :)

Verder via een maatje van mij aan de app Flipboard gekomen, erg mooie app moet ik zeggen.
Je eigen digitale krant bouwen, ziet er supergelikt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:42

TDB

Bitbron schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 08:58:
Dit weekend (ook) lopen spelen met de laatste nightly build van Handbreak aangezien die een iPad profiel heeft. Met succes een serie en een film omgezet en het ziet er prima uit :)
Hoe lang duurde het omzetten van de film? En wat was de grootte voor en na?

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
TDB schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 09:00:
[...]
Eigenlijk geen idee, maar ik zal vanavond nog eens een film encoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TDB schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 09:00:
[...]

Dat is erg afhankelijk van de hardware waar het op gedaan wordt.

Ik heb een hoop series omgezet voor op me iPad (275 afleveringen aangezien ik 2x 20uur moest reizen met vliegtuigen en overstappen enz) en vooral de SD versies zijn enorm geslonken.

Had met handbrake de slider naar 40% Geschoven en de meuk omgezet.
400mb (family dad in dit geval) wordt dan 79mb en is nog perfect te kijken op de iPad. Omrenderen duurt dan op mijn mbp 5min.

Series die een uur duren nemen ongeveer 20min in beslag en worden 275mb (komen van 1,2gb)

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 04-10-2010 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 03:17:
[...]Als ze met Handbrake groter worden dan heb je echt iets niet goed gedaan (verklaard ook wel waarom het zo lang duurt).
Nouja ik gebruik gewoon dat profiel van Lifehacker. Dat profiel '720p' met 1280x720 en een bitrate van 5100 kbit/s en 2-pass encoding. Dat ze groter worden komt doordat hij de hele encoding overhoop haalt. Elke frame wordt gedecodeerd en dan weer opnieuw gecodeerd.

Daarom waardeer ik MKVtools ook zo, het is niet alleen veel sneller, het ziet er ook mooier uit omdat er niet aan de video gerommeld wordt. Subtitles zouden er ook mee kunnen maar heb ik nog niet geprobeerd (voordeel dan is dat je ze in de interface van iPad de video player aan/uit kan zetten). Maar nogmaals, niet geprobeerd want ik gebruik nooit subtitles.
Donstil schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 03:17:
Ik ga wel even kijken naar dat programma'tje want het klinkt heel goed.
Werkt wel op de mac toch (aangezien je een MBP hebt)
Ja, het is zelfs alleen voor Mac beschikbaar (al is er ook een port voor Windows/Linux, MKVtoolnix, maar ik weet niet of die hetzelfde kan, niet geprobeerd).

Vervelende is wel dat ik nog geen iTunes alternatief heb gevonden voor de Mac, omdat iTunes dus bepaalde video's weigert over te zetten ondanks dat ze prima werken. Daarom gebruik ik dat CopyTrans Manager onder Boot Camp. Ik denk dat ik de laatste build van Amarok ga proberen op de Mac, zou ook moeten werken.

Edit: En ook een +1 voor FlipBoard trouwens! Ondanks dat hij Tweakers.net niet native ondersteunt, kan je gewoon de Tweakers News Twitter feed toevoegen en dan ziet het er net zo mooi uit als de native feeds van Engadget enzo. Ik mis alleen nog een optie om alles in 1 te bekijken (alles door elkaar zeg maar).

[ Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 04-10-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
ThinClientQ schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 22:53:
Heren en Dames; Een vraag.

Ik zou graag een iPad willen kopen voor de lange busreizen, puur om films te kijken.

1. Het scherm is glossy, is dit niet ontzettend irrirtant? Hoe is het als de zon erop schijnt? Is eventueel met een screenprotector het scherm minder glossy?

2. Ik las onlangs dat VLC uitkwam voor de iPad, moet je dan nog wel video's importeren in iTunes? Of kan je hem dan ook gewoon in een directory makkelijk doen? Ik heb namelijk geen zin om films te converteren en bij te houden, daar heb ik namelijk geen zin in. :)

Merci.
Ik reis zelf dagelijks 3 uur met de bus heen en weer en gebruik dan uiteraard ook mijn iPad.

1) Heb zelf een matte screenprotector en dat helpt wel iets tegen de zon maar is niet helemaal een wondermiddel! iPad kantelen is dan de enige oplossing voor mij.

2) Er is hier vast al veel over VLC geschreven (ben 2 weken op vak. geweest, dus niet helemaal bij in dit topic) VLC werkt bij mij voor geen meter. Daarom converteer ik mijn films in iPad formaat en deel ik deze tegenwoordig ook via de welbekende kanalen. Converteren doe ik met Handbrake (incl NL subs) en werkt goed en ziet er uitstekend uit!

Uiteraard moet je wel deze films handmatig toevoegen in iTunes om ze te laten syncen met je iPad.
GekkePrutser schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:59:

Werk zelf met Handbrake en gebruik het al geruime tijd en heb diverse instellingen en settings uitgeprobeerd. Kan sowieso melden dat het onzin is om een bitrate van 5000 kb/sec te gebruiken voor de iPad. Je ziet zelf het verschil niet en het heeft voor de iPad ook geen enkel nut.

Gebruik voor films 2000 kb/sec en voor series 1200 kb/sec. Film van 2 uur krijgt dan 2Gb aan grootte mee en de series zo'n 500Mb. Netjes de NL subs erin zetten en deze manier van converteren is voor mij ideaal.

Duurt zo'n 1:45 uur voor de film en 40 min voor de series.

[ Voor 42% gewijzigd door Ibidem op 04-10-2010 11:30 ]

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ibidem schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:23:
[...]Kan sowieso melden dat het onzin is om een bitrate van 5000 kb/sec te gebruiken voor de iPad. Je ziet zelf het verschil niet en het heeft voor de iPad ook geen enkel nut.

Gebruik voor films 2000 kb/sec en voor series 1200 kb/sec. Film van 2 uur krijgt dan 2Gb aan grootte mee en de series zo'n 500Mb. Netjes de NL subs erin zetten en deze manier van converteren is voor mij ideaal.

Duurt zo'n 1:45 uur voor de film en 40 min voor de series.
Ik had die 5000kb/s niet zelf gekozen, dat zat in dat profiel. Ik moet zeggen dat ik zelfs dan nog veel blokkerigheid zie in actiescenes. Maar dat kan ook aan het bronmateriaal liggen (dat misschien niet 2-pass geencode is geweest). Ik wist niet dat het zo veel sneller gaat als je die bitrate lager zet, nooit mee gespeeld eigenlijk.

Maar ik blijf er de voorkeur aan geven om het video materiaal niet opnieuw te encoden, ook voor de kwaliteit. al is het in sommige gevallen onvermijdelijk (zoals bij Xvid-materiaal, dat de iPad niet af kan spelen). Al heb je dan niet de mogelijkheid om de file grootte te verkleinen natuurlijk (die 500MB voor een serie haal je dan niet). Voor mij is dat geen probleem, ik heb verder niets groots op mijn iPad staan (geen muziek e.d.) maar als je weinig ruimte hebt dan heb je inderdaad weinig keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
VonFoX schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 09:49:
[...]

Uhm nee hoor, kwestie van de financien verdelen en op orde hebben. ;) Gaat hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 22:26
Heb momenteel vrij veel verschillende tijdschriften op mijn iPad in Ibooks.
Playboy, Computeridee, Quest, enz maar hoe krijg ik deze netjes op volgorde ? De playboys staan nu door elkaar. Kan het niet vinden op de iPad of in iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:45
Zo mijn iPad 3G 16GB is vandaag verzonden door Apple :)
Morgen spelen als ik optijd thuis ben voor de UPS

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook quests maar kan die nergens vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Versteegrob schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:20:
Heb momenteel vrij veel verschillende tijdschriften op mijn iPad in Ibooks.
Playboy, Computeridee, Quest, enz maar hoe krijg ik deze netjes op volgorde ? De playboys staan nu door elkaar. Kan het niet vinden op de iPad of in iTunes.
met iBooks is dat irritant. Je kan dan kiezen om via rechtermuisknop "get info" die dingen te groeperen naar auteur/album etc. Maar ik vind het persoonlijk bewerkelijk. Dus voor tijdschriften gebruik ik goodreader/bookman. Makkelijker indelen.
vgroenewold schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:54:
[...]

Uhm nee hoor, kwestie van de financien verdelen en op orde hebben. ;) Gaat hier prima.
Mwah... zelfs dan is het netjes om effe te melden. Al is het maar om te voorkomen dat je opeens je eigen kadootje hebt gekocht ;)

[ Voor 22% gewijzigd door kmf op 04-10-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Bedankt, gelijk even goodreader gekocht.

Goodreader even bekijken maar is daar ook zo'n mooi overzicht zoals in ibooks ?

[ Voor 50% gewijzigd door Wackmack op 04-10-2010 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Welke Nederlandse tijdschriften zijn online te vinden als e-book?

Kom nu niet verder dan Playboy, Computeridee, Quest, Autoweek en Donals (Deze is niet in pdf)

[ Voor 89% gewijzigd door Wackmack op 04-10-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
GekkePrutser schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:51:
[...]

Ik had die 5000kb/s niet zelf gekozen, dat zat in dat profiel. Ik moet zeggen dat ik zelfs dan nog veel blokkerigheid zie in actiescenes. Maar dat kan ook aan het bronmateriaal liggen (dat misschien niet 2-pass geencode is geweest). Ik wist niet dat het zo veel sneller gaat als je die bitrate lager zet, nooit mee gespeeld eigenlijk.

Maar ik blijf er de voorkeur aan geven om het video materiaal niet opnieuw te encoden, ook voor de kwaliteit. al is het in sommige gevallen onvermijdelijk (zoals bij Xvid-materiaal, dat de iPad niet af kan spelen). Al heb je dan niet de mogelijkheid om de file grootte te verkleinen natuurlijk (die 500MB voor een serie haal je dan niet). Voor mij is dat geen probleem, ik heb verder niets groots op mijn iPad staan (geen muziek e.d.) maar als je weinig ruimte hebt dan heb je inderdaad weinig keus.
Of je download gewoon VLC player. Probleem opgelost.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Gamebuster schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:00:
[...]
Of je download gewoon VLC player. Probleem opgelost.
Helaas, VLC speelt geen HD af (is de iPad te traag voor omdat VLC in tegenstelling tot de ingebouwde player geen hardwareversnelling aan kan). MKV's met H.264 werken totaal niet, en zelfs 720p AVI's met XVid werken niet goed. Het speelt misschien een paar seconden en dan hakkelt het als een gek.

Het enige dat hij goed afspeelt is SD materiaal (DVD kwaliteit enzo) en daarvan duurde het toch al niet lang om het om te zetten.

Edit: En als je je afvraagt waarom ik per se HD wil: Als je een 720p full screen inzoomt dan kan je op de iPad 768 beeldlijnen weergeven, en heb je dus voldoende pixels. De meeste TV series zijn toch zo geschoten dat ze er op 4:3 nog prima uit zien. Het verschil met HD zie ik dan echt wel.

[ Voor 20% gewijzigd door GekkePrutser op 04-10-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een bug gevonden in Beta2 (of in tweetie die uiteraard nog niet geschikt is)

Zodra je de app opent komt hij bij mij steeds op de laatste nieuwe tweet van de dag dat ik hem naar Beta2 geupdate heb (en moet ik voor de nieuwe steeds helemaal omhoog scrollen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 10:44

nielsvv

100% Afol

Ik gebruik om magazines, strips en pdf's te lezen het gratis programma bookman. Deze heeft net dezelfde layout als ibooks en laad behoorlijk snel.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:33
Links in facebook openen (dingen gedeeld door vrienden) geeft bij mij continue een 'pagina niet gevonden' foutmelding. Best irritant. Bekend probleem? Ik gebruik atomic als browser.

Als ik ergens op 'tap' stuurt facebook me via een speciale url, zoals onderstaande, naar een nieuwe pagina. Daar heeft de ipad moeite mee blijkbaar?

http://www.facebook.com/l...http%3A%2F%2Ftweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben op dit moment in Las Vegas en moest 4x naar de Apple store hier.
Me vriendin wilde een iPad en daarna 3x omdat ik een probleem had met me iPhone4 die ze na wat problemen met de AT&T (die ik er natuurlijk niet opwilde) keurig hebben omgewisseld voor een nieuwe zonder simlock (er waren eerst wat problemen om deze verwijderd te krijgen via de officele manier dus moest daarom steeds terug)

Maar wat me het meeste verbaasde is de enorme hoeveelheid iPads die nogsteeds verkocht worden.
In de tijd dat ik er was (steeds ongeveer 20min) gingen er zeker 10 over de toonbank en de Genuis vertelde me dat ze er nogsteeds tussen de 100 en 200 verkopen per dag (omdat er in Vegas ook veel toeristen lopen uiteraard)

Ik had persoonlijk niet verwacht dat het succes nog zo groot zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:28

Haan

dotnetter

Xtuv schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:52:
Links in facebook openen (dingen gedeeld door vrienden) geeft bij mij continue een 'pagina niet gevonden' foutmelding. Best irritant. Bekend probleem? Ik gebruik atomic als browser.

Als ik ergens op 'tap' stuurt facebook me via een speciale url, zoals onderstaande, naar een nieuwe pagina. Daar heeft de ipad moeite mee blijkbaar?

http://www.facebook.com/l...http%3A%2F%2Ftweakers.net
Ik weet niet of je voorbeeld URL een goed voorbeeld zou moeten zijn, maar op mijn pc werkt die link ook niet.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Grappig nieuws
The iPad sold three million units in its first 80 days of release, and its current sales rate is 4.5 million units per quarter, with better sales to come as the holiday season approaches and new markets (and outlets) open up. At its current rate, the iPad will surpass gaming hardware and regular cell phones as the device with the fourth-fastest acceptance rate, beaten only by TVs, smartphones and notebook computers with 2011 sales topping $9 billion.
http://www.macnn.com/arti....popular.electronics.buy/

3 miljoen eerste 3 maanden. Nu 4.5miljoen /kwartaal. Dus sinds de launch in maart zijn er zo ongeveer 8 miljoen verkocht? Met de kerst misschien 6 erbij?

Ook leuk: even lezen wat de eerste reacties over de iPad waren >:)
http://www.thestreet.com/...hold-the-apple-iflop.html >:) iflop
http://macdailynews.com/index.php/weblog/comments/24309/ Sell you Apple stocks while you still can! >:) >:)
http://www.thestreet.com/...-estimates-are-wrong.html >:) >:) >:) it's a lie!!

[ Voor 20% gewijzigd door kmf op 05-10-2010 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Donstil schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 06:23:

Ik had persoonlijk niet verwacht dat het succes nog zo groot zou zijn.
Dat kan je aan de hand van die store niet echt aflezen, zoals je zegt komen er ook erg veel toeristen en is het een plek waar mensen zowiezo met geld willen strooien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-09 10:54
Ik heb een tijdje geleden wat vragen gesteld over een iPad mee nemen uit de vs Inmiddels heb ik hem nu, alleen heb ik al gelijk iets gevonden wat niet werkt (of ik doe het verkeerd) ik kan nl. niet een track and tracé code uit een mail kopieeren en plakken in het invulveldje op de track and tracé website in safari, aangezien overtypen een vervelend klusje is vind ik dit erg jammer. Is er een manier dit wel te laten werken? Andere invulvelden willen wel werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Stevanov schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:59:
Ik heb een tijdje geleden wat vragen gesteld over een iPad mee nemen uit de vs Inmiddels heb ik hem nu, alleen heb ik al gelijk iets gevonden wat niet werkt (of ik doe het verkeerd) ik kan nl. niet een track and tracé code uit een mail kopieeren en plakken in het invulveldje op de track and tracé website in safari, aangezien overtypen een vervelend klusje is vind ik dit erg jammer. Is er een manier dit wel te laten werken? Andere invulvelden willen wel werken
Welke site gaat het over.. als je lang op de code drukt dan zou je het moeten kunnen kopieren tenzij het een plaatje oid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
Gewoon een trackandtrace code uit een dm op dit forum, ik kan wel kopiëren maar plakken op de site van TNT gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Kan je het hier wel kopieren? Heb je niet per ongeluk ook een tab of table meegekopieerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
Ik kan die code wel plakken in allemaal andere veldjes alleen niet in die van track and trace. Ik kom soms wel eens veldjes tegen die beschermd zijn tegen plakken, maar die van track and tracé is dat op de computer ook niet. Beetje raar dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
Is er iemand die onder 3.2.2 last had van backups die uuuuren duurden en nu de beta van iOS4.2 draait? Is dit in iOS4.2 opgelost? Ik heb 't namelijk helemaal gehad met die backups. Duurt bij mij ~25/26 uur. Ja, uren ja. En ja, ik heb Zinio en PressReader met diverse abonnementen erop staan. Daarnaast ook o.a. Wired en Fortune. Zolang ik voldoende ruimte heb (nu nog 26 van de 64 GB vrij) hoort het gewoon te werken (lees: backup binnen redelijke tijd).

Inmiddels geprobeerd op m'n iMac i7:
- Nieuwe iPad-kabel gekocht
- Alle USB-apparaten behalve iPad uitgetrokken
- Kabel op de verschillende USB-poorten geprobeerd
- SMC gereset
- Zowel iMac als iPad niet verbonden met internet
- Via iSync.app de sync-gegevens opnieuw ingesteld
- Virusscanner en Firewall had ik al niet geïnstalleerd

Als je naar het backupproces in /Library/Application Support/MobileSync/Backup kijkt, lijkt 't niet alleen maar aan apps als Zinio en Pressreader te liggen. Het zijn steeds kleine k**-bestandjes van een paar kb tot een paar 100 kb die met een 'snelheid' van gemiddeld 3 per seconde worden gebackupt. Ook bijvoorbeeld foto's (waarvan ik er nog maar een paar op de iPad heb staan). Waarom gaat dat blijkbaar bij anderen dan wel snel?? Da's toch geen andere backupmethode?? En waarom gaat 't backuppen van een iPhone 3GS 32GB wel snel? Dat zijn dezelfde soort kleine mdinfo- en mddata-bestanden...

Ik word er moedeloos van... Om binnenkort te updaten naar iOS4.2 heb ik toch echt eerst een backup nodig...

[ Voor 4% gewijzigd door RoelJewel op 05-10-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was het nou mogelijk om je iPad via je iPhone het internet op te laten gaan?
Ik heb een paar topics door gespit, maar damn! dat zijn er niet weinig, dus mijn excuus als ik het over het hoofd heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:56:
Was het nou mogelijk om je iPad via je iPhone het internet op te laten gaan?
Ik heb een paar topics door gespit, maar damn! dat zijn er niet weinig, dus mijn excuus als ik het over het hoofd heb gezien.
Heet iPhone tethering, ff googelen en dan vind je het vrij snel, zijn apps voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan via Iphone op internet maar dan wel een jailbreak en een progje halen voor 19,99 dollar. Werkt goed maar ben inmiddels over gestapt op een mobiele wifi met sim kaart, werkt handiger en sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 18:19:
Kan via Iphone op internet maar dan wel een jailbreak en een progje halen voor 19,99 dollar. Werkt goed maar ben inmiddels over gestapt op een mobiele wifi met sim kaart, werkt handiger en sneller
voor tethering heb je echt niet één specifiek programma nodig van 20 dollar hoor, er zijn ook goedkopere of gratis oplossingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn IPad krijg ik niet meer opgestart. Het enige dat ik in beeld zie is het Apple logo.
Ik heb allerlei resetpogingen gedaan zoals beschreven in de KB van Apple, maar dat helpt allemaal niet.

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ja, oplossing is dfu mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08 18:29

EgoPro

Time is an illusion.

Hoe hebben alle ios4 beta testers in dit forum hun udid bij Apple geregistreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Gewoon door Xcode laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
Na vele uren gek*t met de vele mogelijke oplossingen voor langzame backup toch maar een clean install van m'n iPad gedaan. Lijkt effect te hebben: backupt nu meer dan 10 keer sneller. Waarom? Geen idee. Maar prima zo :). Hopen dat 't zo blijft (ook in iOS 4.2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 18:22:
[...]

voor tethering heb je echt niet één specifiek programma nodig van 20 dollar hoor, er zijn ook goedkopere of gratis oplossingen
Inmiddels bezig met een aantal zoek resultaten, maar welke bedoel jij zoal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EgoPro schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 19:25:
Hoe hebben alle ios4 beta testers in dit forum hun udid bij Apple geregistreerd?
Nee niet iedereen (ik wel). Updaten naar beta2 werkt ook zonder udid reg.
Restoren alleen met.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:07
Heb nu ook 4.2 erop staan..
zie de voordelen er (nog) niet echt van in..
De meeste apps ondersteunen geen fastapp switching.
Waar kan je dan snel tussen schakelen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daan00 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 03:03:
Heb nu ook 4.2 erop staan..
zie de voordelen er (nog) niet echt van in..
De meeste apps ondersteunen geen fastapp switching.
Waar kan je dan snel tussen schakelen.....
Die apps gaan natuurlijk vanzelf komen. Aangezien dit een Beta is mogen developers nog geen iPad apps aanbieden (en/of updaten) naar support voor iPad 4.2 (multitasking etc).

iPhone apps die het al onder steunen werken wel begreep ik van andere fora (zelf niet getest)

Verder vind ik me iPad veel soepeler aanvoelen en miste ik sinds 4.0 op de iPhone apps in mapjes wat nu ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik wilde vandaag een Ipad gaan kopen. Maar nu ben ik gaan twijfelen over wel of geen 3G, 16 of 32 gig. Dus ik weet het niet :P
Een collega gaat volgende week naar de US, die zou er ook 1 mee kunnen nemen ... scheelt toch wat ...

Ik weet het niet meer :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
VonFoX schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:17:
Ik wilde vandaag een Ipad gaan kopen. Maar nu ben ik gaan twijfelen over wel of geen 3G, 16 of 32 gig. Dus ik weet het niet :P
Een collega gaat volgende week naar de US, die zou er ook 1 mee kunnen nemen ... scheelt toch wat ...

Tenzij je allerlei invoerrechten e.d. wilt gaan betalen mag je officieel alleen de goedkoopste (wifi 16GB) importeren. Misschien helpt dat de keuze eenvoudiger te maken.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 14:41
VonFoX schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:17:

Gewoon uitgepakt mee laten nemen in de handbagage en je hoeft geen invoerrechten te betalen. helemaal safe aankoopbon opsturen per post.

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu de iPad een flinke tijd in gebruik te hebben (sinds de dag van lancering) een tussentijdse evaluatie....

Ik vindt het nog steeds een geweldig apparaat >:)

Waar gebruik wij (de vrouw en ik) hem het meest voor...

1. Games (vooral het vrouwtje speelt elke dag wel een uurtje of 2)
2. Internetten met op de achtergrond de tv aan lekker op de bank
3. Bij klanten als "notitieblok" , agenda en de laatste mail

Maar er is een app wat voor mij de aanschaf alleen al waard is....

Tabtoolkit....

Heerlijk dat ding op de lessenaar en tab's (muziek) laten lopen en meespelen op de drum !!! _/-\o_ _/-\o_
Je kan gewoon de gt tabs downloaden van internet en dan heb ik de iPad aangesloten op een versterker en hoor ik de midi klanten en zie de tab mee scrollen op het scherm en kan ik heerlijk mee drummen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Heb ik in Nederland garantie als die collega hem uit de US meeneemt ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 10:44

nielsvv

100% Afol

Ik wil mijn ipad gaan gebruiken als internet radio. Ik wil hiervoor het dock van apple kopen en hierop een 5.1 geluidssetje aanghangen. Heeft er hier iemand ervaring met deze combinatie? Welk app kunnen jullie me aanraden. Ik had zelf wunderradio in gedachten.

Ik wil dit dock ook gaan gebruiken als oplaadstation. Telkens ik hem niet gebruik of radio luister, plaats ik hem in het dock. Is dit op den duur slecht voor de accu?

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ja of of op de website met je developer account, in de iOS Provisioning Portal, onder Devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Laatst online: 16:21
RoelJewel schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:53:
Is er iemand die onder 3.2.2 last had van backups die uuuuren duurden en nu de beta van iOS4.2 draait? Is dit in iOS4.2 opgelost? Ik heb 't namelijk helemaal gehad met die backups. Duurt bij mij ~25/26 uur. Ja, uren ja. En ja, ik heb Zinio en PressReader met diverse abonnementen erop staan. Daarnaast ook o.a. Wired en Fortune. Zolang ik voldoende ruimte heb (nu nog 26 van de 64 GB vrij) hoort het gewoon te werken (lees: backup binnen redelijke tijd).

Inmiddels geprobeerd op m'n iMac i7:
- Nieuwe iPad-kabel gekocht
- Alle USB-apparaten behalve iPad uitgetrokken
- Kabel op de verschillende USB-poorten geprobeerd
- SMC gereset
- Zowel iMac als iPad niet verbonden met internet
- Via iSync.app de sync-gegevens opnieuw ingesteld
- Virusscanner en Firewall had ik al niet geïnstalleerd

Als je naar het backupproces in /Library/Application Support/MobileSync/Backup kijkt, lijkt 't niet alleen maar aan apps als Zinio en Pressreader te liggen. Het zijn steeds kleine k**-bestandjes van een paar kb tot een paar 100 kb die met een 'snelheid' van gemiddeld 3 per seconde worden gebackupt. Ook bijvoorbeeld foto's (waarvan ik er nog maar een paar op de iPad heb staan). Waarom gaat dat blijkbaar bij anderen dan wel snel?? Da's toch geen andere backupmethode?? En waarom gaat 't backuppen van een iPhone 3GS 32GB wel snel? Dat zijn dezelfde soort kleine mdinfo- en mddata-bestanden...

Ik word er moedeloos van... Om binnenkort te updaten naar iOS4.2 heb ik toch echt eerst een backup nodig...
Dat is voormij een van de beste dingen onder 4.2 De backups vliegen er doorheen, stukken sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
VonFoX schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:42:
Heb ik in Nederland garantie als die collega hem uit de US meeneemt ?
Ik heb zelf afgelopen weekend een iPad gekocht in de US (ben er nu lekker mee aan het spelen). Ik heb me laten vertellen dat Apple garantie wereldwijd is. Anders had ik het ook niet gedaan, het heeft me wel mooi zo'n 140 euro ong. bespaard om het daar te kopen :)

EDIT: heb net ff op de apple site gekeken en ik heb inderdaad garantie (ik zou er een screenshot van maken als ik wist hoe dat moest) :P

[ Voor 13% gewijzigd door Stevanov op 06-10-2010 12:16 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid