[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 127.133 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:07
Iemand die misschien een manier weet om te tetheren via Bluetooth zonder jailbreak op de iPad?
Een legale itether dus!
Aangezien ik mijn ipad waarschijnlijk niet kan jailbreaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 08:20

Hoite

Goed verhaal

Daan00 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 19:17:
Iemand die misschien een manier weet om te tetheren via Bluetooth zonder jailbreak op de iPad?
Een legale itether dus!
Aangezien ik mijn ipad waarschijnlijk niet kan jailbreaken...
Zover ik weet is die manier er niet.
Tenzij jij met het apparaat waarmee je wil tetheren over Wifi kan tetheren, maar dan is het weer niet over bluetooth.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:07
Ik kan gebruik maken van MyWi, maar dit vreet stroom en mijn wifi antenne in m'n iPhone 3G is niet goed, valt af en toe weg..
Ik ga nog maar op zoek naar een manier om 3.2.2 te jailbreaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:48
Heren en Dames; Een vraag.

Ik zou graag een iPad willen kopen voor de lange busreizen, puur om films te kijken.

1. Het scherm is glossy, is dit niet ontzettend irrirtant? Hoe is het als de zon erop schijnt? Is eventueel met een screenprotector het scherm minder glossy?

2. Ik las onlangs dat VLC uitkwam voor de iPad, moet je dan nog wel video's importeren in iTunes? Of kan je hem dan ook gewoon in een directory makkelijk doen? Ik heb namelijk geen zin om films te converteren en bij te houden, daar heb ik namelijk geen zin in. :)

Merci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ThinClientQ schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 22:53:

Ik zou graag een iPad willen kopen voor de lange busreizen, puur om films te kijken.

1. Het scherm is glossy, is dit niet ontzettend irrirtant? Hoe is het als de zon erop schijnt? Is eventueel met een screenprotector het scherm minder glossy?
Een beetje. Zelfde als een iPhone eigenlijk. Er zijn vast wel matte screenprotectors te krijgen ja.
2. Ik las onlangs dat VLC uitkwam voor de iPad, moet je dan nog wel video's importeren in iTunes? Of kan je hem dan ook gewoon in een directory makkelijk doen? Ik heb namelijk geen zin om films te converteren en bij te houden, daar heb ik namelijk geen zin in. :)
Je hoeft ze niet te importeren in iTunes maar je moet ze wel via itunes kopieren.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06

Ik zou eerder een case kopen dan een screen-protector, veel effect op de glossiness hebben die toch niet en een case is handig voor het meenemen tijdens busreizen, zoals ik dat ook doe. Verder had het scherm wat mij betreft mat mogen zijn, want het is behoorlijk irritant buiten, met de zon er ook nog op zie je gewoon geen klap (ietwat overdreven, maar het is echt niks). Ik gebruik het apparaat dan ook binnen en in de bus kan je dankzij het IPS scherm de iPad altijd nog zo houden dat je prima kan kijken. Hou je hem echter net even verkeerd dan is het bijna een spiegel. Waarom men daar toch zo voor kiest is mij een raadsel, zeker omdat IPS op zich al betere kleuren geeft, daar heb ik geen glossy voor nodig. En het effect is duidelijk groter dan op een iPhone, voornamelijk omdat de iPhone helderder is (mijn iPhone 4 is prima te lezen in de zon).

Neemt niet weg dat wanneer je goed beeld hebt, binnen dus vooral of in de schaduw, dat het scherm echt geweldig mooi is. Je zou eens een comic erop moeten zien bijv. alsof je de papieren versie gewoon in je handen hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door vgroenewold op 25-09-2010 00:27 ]

• .CoUk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09 08:34

Merci.
Je zult de videobestanden wel via itunes moeten inladen op je iPad. Je sleept ze vanuit de dir waarin ze zijn opgeslagen naar de VLC folder in itunes. Je hoeft nu niet meer altijd te converteren via bv handbrake.

Overigens gaat dit via mijn macbook behoorlijk snel. Ruim 1 gb duurt ongeveer een minuut. Een vriend van mij gebruikt zijn win 7 netbook en heeft hier aanzienlijk meer tijd voor nodig. Naar hij zegt zo'n 5 minuten.

iTunes:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/303iotx.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door .CoUk op 25-09-2010 10:58 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

vgroenewold schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 00:26:
[...]

Waarom men daar toch zo voor kiest is mij een raadsel, zeker omdat IPS op zich al betere kleuren geeft, daar heb ik geen glossy voor nodig.
Op zich is daar met touch screens wel wat voor te zeggen, IMO. Maar waarop ze dat op desktops en laptops doen is me wél een raadsel.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Doet iOS 4 straks ook iets aan de integratie van programma's op de iPad? Het stoort me een beetje dat veel programma's eilanden zijn die geen benul hebben van andere apps op de pad. Als ik bv een artikel wil tweeten vanuit The NY Times moet ik weer gewoon opnieuw inloggen in Twitter. Op Android lijkt het OS zich bewust van de rest van de wereld (de andere apps op het systeem) en vraagt dan hoe ik dit wil doen, en ik krijg dan te zien welke Twitter apps ik heb (HTC Tweet krijg ik er niet uit, dus ik krijg er 2 te zien). Daaronder een vinkje om het voortaan altijd met die keuze te doen. Zo gaat dat met pretty much elk programma: als ze een browser nodig hebben ook (keuze voor interne viewer of browser).
Of is dit een neveneffect van het niet kunnen multitasken? Hij moet nl wel terug kunnen keren in de app waar je was. Hoe gaat dat op de iPhone bv?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Insipid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-04-2022
[message=,noline]Insipid schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 03:51[/message]:
Is er een foto-app op de iPad waar je foto's mee kunt resizen? En niet alleen de grootte van de foto zelf maar ook de bestands grootte, door de kwaliteit te verminderen.
Dit om makkelijker foto's te uploaden naar het internet.

Momenteel gebruik ik Photopad van Zagg, dat doet zijn werk goed ook al is het gratis.
Niemand?

Ik heb me al suf gezocht op het internet. |:(

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:19
Insipid schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:17:
[...]

Niemand?

Als je al een programma hebt wat het goed doet, wat is dan het probleem?

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:42
vgroenewold schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 00:26:
[...]

Ik zou eerder een case kopen dan een screen-protector, veel effect op de glossiness hebben die toch niet en een case is handig voor het meenemen tijdens busreizen, zoals ik dat ook doe. Verder had het scherm wat mij betreft mat mogen zijn, want het is behoorlijk irritant buiten, met de zon er ook nog op zie je gewoon geen klap (ietwat overdreven, maar het is echt niks). Ik gebruik het apparaat dan ook binnen en in de bus kan je dankzij het IPS scherm de iPad altijd nog zo houden dat je prima kan kijken. Hou je hem echter net even verkeerd dan is het bijna een spiegel. Waarom men daar toch zo voor kiest is mij een raadsel, zeker omdat IPS op zich al betere kleuren geeft, daar heb ik geen glossy voor nodig. En het effect is duidelijk groter dan op een iPhone, voornamelijk omdat de iPhone helderder is (mijn iPhone 4 is prima te lezen in de zon).

Neemt niet weg dat wanneer je goed beeld hebt, binnen dus vooral of in de schaduw, dat het scherm echt geweldig mooi is. Je zou eens een comic erop moeten zien bijv. alsof je de papieren versie gewoon in je handen hebt.
Dat is niet waar. Ik heb een matte film op geplaatst van power support en het verschil is wel duidelijk te merken. Door de afname van reflectie kan ik het scherm véél beter lezen. Anders is het precies een achteruitkijkspiegel. Vooral bij gewone boeken zie je het verschil nog meer, omdat je dan echt met puur zwart-wit contrast zit. Als je dan je scherm bightness nog hoger zet, is het echt heel goed. Bovendien reduceert het serieus die vettige vingerplekken op he scherm én het "glijdt" beter, slepen e.d. gaat vlotter door die matte film. Ik zou het echt iedereen aanraden. Die van power support zijn wel iets duurder, maar uit talrijke reviews is al gebleken dat die van power support het scherm en meer bepaald de details niet blurry maakt, in tegenstelling tot die van de concurrentie.

[ Voor 10% gewijzigd door pina op 25-09-2010 14:52 ]

• Siebelouis
  • Laatst online: 19-06-2022
[...]

Niemand?

Photopad van Zagg, zelf nog niet geprobeerd. Maar heb gehoord dat de app het goed doet, ondanks dat hij gratis is!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Repair van mn ipad lijkt best snel te gaan.
Heb hem donderdag op laten halen met ups.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/z2s6VMTzl80HuvA4nkIJKk4L/full.jpg

Hoop hem ergens volgende week terug te hebben.

Whatever.

• Livia
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10-2022

Livia

Sleep

Niemand?

Ik gebruik iResize :)

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

• ken
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Harmen schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 17:37:
Repair van mn ipad lijkt best snel te gaan.
Heb hem donderdag op laten halen met ups.

[afbeelding]

Hoop hem ergens volgende week terug te hebben.
Status is alleen op te vragen als je rechtstreeks via Apple gekocht hebt? Ik heb een reparatie via A-mac lopen.

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:14
Mocht het eerder gevraagd zijn, excuses. Maar, ik heb een iPad 64gb. uit de USA. Ik heb deze twee maanden geleden van iemand gekocht. Ik heb er geen bon bij, Weet iemand hoe het nu zit met de garantie, zonder bon?

• ken
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Mijn iPad is vandaag bij A-mac ingeleverd voor reparatie. iPad komt uit Hong Kong en zij vroegen wel voor een bon. Neem aan dat dit wel nodig is.

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:14
Dat is balen dan, ik wilde mijn iPad juist gaan verkopen vanwege dat ik een iPad van mijn werkgever heb gekregen. Maar zonder bon lijkt me dat niet erg aantrekkelijk voor een koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 21:47:
Dat is balen dan, ik wilde mijn iPad juist gaan verkopen vanwege dat ik een iPad van mijn werkgever heb gekregen. Maar zonder bon lijkt me dat niet erg aantrekkelijk voor een koper.
Ach jij hebt hem ook zonder bon gekocht toch. Zullen vast meer mensen zijn die dat niet erg vinden.

Anders kan je altijd nog wat tientjes zakken of er een printje van de Apple site bij doen

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
Het lukt mij niet om 'portrait-oriented'-foto's te emailen vanaf de iPad.
Hij maakt er dan een vierkantje van, waardoor er dus een stuk van de foto wegvalt.
Valt hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Rant:
Net weer een extra voordeel van de ipad ontdekt. Het volume van online video's blijft zoals je ingesteld had.
Kijk je de flashversie op je desktop, dan is het volume altijd op 100% gezet met alle ergernissen van dien.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10-2024

lf2

Even een vraag aan bezitters van een gejailbreakte Ipad:

Ik heb een marvel subscriptie maar de marvel app herkent die niet ( ze willen graag 2 keer verdienen ofzo)
De enige manier om de comics te lezen is via de site maar helaas is de reader flash.

Wilt iemand testen of je met frash de site van marvel kan bezoeken en de comics kan lezen ( free comics ) ??

Please? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 22:17

Toppe

Oké ✅

Vandaag de iCentre in Almere bezocht voor een nieuwe iPad, vorige is door een laffe
spoiler:
vieze smerige naar poep stinkende tyfus lijer
gestolen

Maar goed, mijn nieuwe staat nu een reserve kopie te draaien. Nu wachten tot hij weer klaar is!

Edit: Vind iTunes 10 maar weer veel te veel functies krijgen, ping.. Wat moet je er mee??

[ Voor 15% gewijzigd door Toppe op 26-09-2010 15:23 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08 18:29

EgoPro

Time is an illusion.

Euh hoe maak ik die zwarte balk zichtbaar in safari op de iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Niet, maar je kunt wel de tekst copypasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 22:17

Toppe

Oké ✅

EgoPro schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:25:
Geen idee.... je kan het bericht quote dan zie je het staat tussen de [spoiler]&[/sploier] tag;)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
CyBeR schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:35:
Niet, maar je kunt wel de tekst copypasten.
Idd, copy-pasten.

Best irritant; er zou een soort knopje naast moeten komen om de tekst zichtbaar te maken.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Waarschijnlijk ga ik de iPad in de herfstvakantie (of vlak erna) aanschaffen. M'n opleiding verloopt namelijk erg goed en ik denk dat ik na de eerste 9 weken (proefperiode) gewoon ermee door mag gaan. En dat wil ik vieren, door een iPad aan te schaffen.

Het wordt een nieuwe 16 GB (zonder 3G) of een tweedehandse 32 GB (zonder 3G). Kan ik ook gewoon de muziek die op m'n iMac staat ernaartoe streamen? Dan is een 32 GB voor mij namelijk overbodig.

Ik heb nu een 8 GB iPod nano 4G en een 32 GB iPod touch 3G. De nano doe ik waarschijnlijk weg, omdat ik hem toch niet 'meer' gebruik en de touch houd ik dan voor onderweg. Ik vind het namelijk ook leuk om onderweg een spelletje te spelen.

[ Voor 49% gewijzigd door syltheboy op 26-09-2010 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Sinds vanmiddag is mijn ipadnzeer traag op wifi, haal met moeite 100kb/sec in speedtest. Router al gereset maar lost niks op. Signaal is goed en heb eigenlijk niks veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
EgoPro schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:25:
Safari heb je een of ander bookmarklet voor. Moet je even zoeken naar black&white of zo.

Op de iCab-webbrowser is dat gewoon een module welke je gebruikt. Klik erop en deze ouderwetse spoilers worden getoond.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gister me 3G geüpdatet naar beta1 van 4.2.
Werkte allenmaal echt super maar helaas is het AT&T kopje verdwenen onder de instellingen en heb ik hem dus weer moeten downgraden (anders kan ik me data niet bijhouden)

Ik heb geen udid reg dus updaten ipv restore werkt idd gewoon.

Weet iemand hier of je met die tool van Apple het apn/data instellingen terug krijgt of alleen de instelling kan pushen? (dus zonder menu weergave maar wel werkend)
lf2 schreef op zondag 26 september 2010 @ 12:23:
Even een vraag aan bezitters van een gejailbreakte Ipad:

Ik heb een marvel subscriptie maar de marvel app herkent die niet ( ze willen graag 2 keer verdienen ofzo)
De enige manier om de comics te lezen is via de site maar helaas is de reader flash.

Wilt iemand testen of je met frash de site van marvel kan bezoeken en de comics kan lezen ( free comics ) ??

Please? :P
Had je dit niet al eens gevraagd? Jailbreak zelf je iPad ff en probeer het uit zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
syltheboy schreef op zondag 26 september 2010 @ 17:24:
Waarschijnlijk ga ik de iPad in de herfstvakantie (of vlak erna) aanschaffen. M'n opleiding verloopt namelijk erg goed en ik denk dat ik na de eerste 9 weken (proefperiode) gewoon ermee door mag gaan. En dat wil ik vieren, door een iPad aan te schaffen.

Het wordt een nieuwe 16 GB (zonder 3G) of een tweedehandse 32 GB (zonder 3G). Kan ik ook gewoon de muziek die op m'n iMac staat ernaartoe streamen? Dan is een 32 GB voor mij namelijk overbodig.

Ik heb nu een 8 GB iPod nano 4G en een 32 GB iPod touch 3G. De nano doe ik waarschijnlijk weg, omdat ik hem toch niet 'meer' gebruik en de touch houd ik dan voor onderweg. Ik vind het namelijk ook leuk om onderweg een spelletje te spelen.
Zelf stream ik alle muziek die op m'n Nas staat naar m'n iPad, dus ik neem aan dat het vanaf je iMac ook geen probleem zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:57

chromeeh

the Gnome

chromeeh schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:09:
Bij het uit en aan zetten geeft tie ineens het symbool dat de ipad aangesloten moet worden op iTunes. Nog een keer of wat uit en aanzetten en het is weer normaal...

Gisteren heb ik de ipad al hersteld in itunes en ben opnieuw begonnen zeg maar, alleen had ik nu net weer die kwaal.
Iemand enig idee of heeft iemand anders dit ook?
Heb 'm zaterdag maar terug gebracht ;(
Binnen 3 weken zou het 'gefixed' moeten zijn....

Probleem begon zich steeds vaker voor te doen :/

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dit weekend had ik de mogelijkheid om uitgebreid met de MaxiVista app te spelen (ipad als 2nd monitor voor je Windows XP/Vista/7 pc/laptop) en ik moet zeggen dat het beter werkte als ik had verwacht. Wat wel belangrijk is, is dat je na het installeren en verbinding maken even de Windows applicaties in je iPad scherm zet en dan MaxiVista de connectie laat optimaliseren (doe je in de settings op je windows station).

Verder kan ik nu een VPN sessie opbouwen naar mijn werk en RDP gebruiken om stations te beheren, c'est tres bien :)

Oh ja, 1 ding heb ik wel last van. Op mijn werk hebben we een Proxy draaien en die staat ook ingesteld in mijn wireless verbinding. Als ik echter dan ga internetten via icab of atomic komt elke keer de popup terug om in te loggen in de proxy :/

[ Voor 18% gewijzigd door bitpixl op 27-09-2010 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Laatst online: 01-10-2024
Hallo,

Ik zit nu al twee dagen in de iPad topic's te lezen om me wat wijzer te maken in het iPad-wereldje, maar ik ben dus steeds meer in de war -_-
Bovendien heb ik in mijn leven enkel een iPod nano 2G gehad, en ben dus helemaal nieuw in het hetel iOS gebeuren.

Zou iemand alstublieft even de tijd willen nemen om mijn vragen te beantwoorden zodat ik met een gerust hart een iPad kan gaan kopen :s

De vragen zijn redelijk eenvoudig (maar moeilijk voor mij!)
- Ik heb gelezen dat de iPad MP4 en nog een paar filmformaten ondersteund, dus geen DIvx of Xvid voor mijn AVI bestanden,werkt de VLC app al goed waar ik iets over gelezen had?

- Wanneer wordt de nieuwste update voor iOS verwacht? en zal deze geld kosten?

- Wat is het voordeel van jailbreaken buiten dat ik dan app's zal kunnen draaien waarvan Apple niet wil dat ik ze gebruik?

- Is een eenvoudig iTunes kaartje van bv 20 euro ofzo voldoende om aan de slag te kunnen met betaalde applicaties? (ik veronderstel ja:))

dat is het voorlopig :)

[ Voor 5% gewijzigd door killerbie op 27-09-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

killerbie schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:49:
De vragen zijn redelijk eenvoudig (maar moeilijk voor mij!)
- Ik heb gelezen dat de iPad MP4 en nog een paar filmformaten ondersteund, dus geen DIvx of Xvid voor mijn AVI bestanden, en deze zouden dan ook geconverteerd moeten worden, is er hier al een oplossing voor zdat ik niet alles steeds moet converteren? Werkt de VLC app al goed waar ik iets over gelezen had?
Heb ik geen ervaring mee.
- Wanneer wordt de nieuwste update voor iOS verwacht? en zal deze geld kosten?
Ik geloof in november.
- Wat is het voordeel van jailbreaken buiten dat ik dan app's zal kunnen draaien waarvan Apple niet wil dat ik ze gebruik?
Software wordt via illegale wegen gratis aangeboden. Ook software waarvan jij denkt dat het iets is terwijl het (misschien in de achtergrond) andere dingen kan doen.
- Is een eenvoudig iTunes kaartje van bv 20 euro ofzo voldoende om aan de slag te kunnen met betaalde applicaties? (ik veronderstel ja:))
Zeker. Het is zelfs een leuk cadeau om te krijgen van iemand (omdat de CD bon vaak al niet meer gebruikt wordt). Er zijn een boel apps die leuk zijn en leuk blijven. Zo heb ik al uren plezier gehad aan Worms HD, GTA Chinatown Wars HD en Weather HD Pro.
dat is het voorlopig :)
Gewoon proberen die iPad. Ik ben er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Ok, vanaf ik een review van de VLC iPad app vind en die goed is, of een soortgelijkend app zodat ik mijn avi bestanden niet moet omzetten ren ik naar de winkel :)

Oorspronkelijk was ik helemaal niet van plan om een iPad te kopen, maar wou ik een alternatief. IN de saturn heb ik vorige week eens met de iPad kunnen prutsen en die heeft me du kunnen overhalen om GEEN alternatief meer te zoeken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Het nadeel van de VLC-app is dat de ondersteuning van formaten nog steeds maar redelijk is. Daarbij moet je ook steeds de bestanden overzetten van je computer naar je iPad. Imo is een oplossing als Airvideo of Plex veel mooier. Dan worden de bestanden on-the-fly omgezet op je computer en gestreamd naar je iPad. Je hoeft dan niets meer om te zetten of over te zetten en je hebt direct toegang tot je hele video-collectie. Bijna alle formaten worden door die programma's ondersteund.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Hoedje schreef op maandag 27 september 2010 @ 12:20:
Het nadeel van de VLC-app is dat de ondersteuning van formaten nog steeds maar redelijk is. Daarbij moet je ook steeds de bestanden overzetten van je computer naar je iPad. Imo is een oplossing als Airvideo of Plex veel mooier. Dan worden de bestanden on-the-fly omgezet op je computer en gestreamd naar je iPad. Je hoeft dan niets meer om te zetten of over te zetten en je hebt direct toegang tot je hele video-collectie. Bijna alle formaten worden door die programma's ondersteund.
Ja maar het is een beetje de bedoeling dat ik onderweg etc filmpjes kan bekijken :)
voor thuis in de zetel is uw oplossing wel ideaal, al stream ik mijn films da,n liever via mijn PS3 op mijn FullHD tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Met handbrake films omzetten is anders ook goeie oplossing. Airvideo kan dat overigensook automatisch en dan kan je je films op iPad meenemen en afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Laatst online: 10-09 10:42
Hoedje schreef op maandag 27 september 2010 @ 12:20:
ik vind dat streamen echt wel onnozel, ipv dat je dan 1 toestel gebruikt, heb je er al 2 nodig. Dan kan je evengoed van je computer kijken zonder al dat gestream en converteren, ook al gebeurt het on-the-fly. En als je niet op de laptop wilt kijken, kan je beter alles op tv zien. sowieso bekijk ik series en films alleen op mijn tv, en gebruik ik mijn mac mini als mediacenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bechown
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05-2023
Problemen met VLC zijn redelijk te vermijden:

- AC3 werkt niet altijd. Oplossing audio stream converteren naar stereo met avidemux (gratis en multi platform)
- Meteen starten van nieuwe film zonder dat de film bij eerste keer starten is geïndexeerd = crash. Indexeren duurt langer als je losse subs erbij hebt. En als je het plaatje ziet van de film is het programma nog niet helemaal klaar.
- 720p werkt alleen bij mp4 files die ook gewoon al werken onder itunes.
- Met subs vooruit spoelen werkt niet altijd goed in het begin van de film. Wacht een paar seconde en het werkt gewoon zonder crash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
pina schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:07:
[...]

ik vind dat streamen echt wel onnozel, ipv dat je dan 1 toestel gebruikt, heb je er al 2 nodig. Dan kan je evengoed van je computer kijken zonder al dat gestream en converteren, ook al gebeurt het on-the-fly. En als je niet op de laptop wilt kijken, kan je beter alles op tv zien. sowieso bekijk ik series en films alleen op mijn tv, en gebruik ik mijn mac mini als mediacenter.
Je kan ook streamen vanaf je NAS zonder gebruik te maken van een PC er tussen, dat kan met bijvoorbeeld AirPlayer, dan converteert die applicatie het. Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind het fijn als ik in bed lig nog even een aflevering van iets op m'n iPad te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
[...]

Ik heb ook een Mac mini als mediacenter, maar het is ideaal voor in bed e.d. Ik heb daar geen TV staan. Dus als je dan nog ff een serie wil kijken, dan werkt het prima :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hoedje schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:05:
[...]

Ik heb ook een Mac mini als mediacenter, maar het is ideaal voor in bed e.d. Ik heb daar geen TV staan. Dus als je dan nog ff een serie wil kijken, dan werkt het prima :)
Yep, TV in bed. * CyBeR meldt.

Alleen doe ik 't dan met Cinexplayer of beta.uitzendinggemist.nl. (Ik zou VLC gebruiken maar die is kapot in 4.2.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen onder ons die ook naast OSX andere systemen gebruiken.
Er is voor het Windows platform het programma van Danisof waarmee je gelijk kunt instellen wanneer je de drm wilt verwijderen of je film naar iPad ready wilt converteren.

Werkt vlekkeloos en zo heb ik al 6 HD films zoals: SALT,Expendables etc op mijn iPad staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhonline
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:44
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:56:
Er is voor het Windows platform het programma van Danisof waarmee je gelijk kunt instellen wanneer je de drm wilt verwijderen of je film naar iPad ready wilt converteren.

Werkt vlekkeloos en zo heb ik al 6 HD films zoals: SALT,Expendables etc op mijn iPad staan.
Heb je ook een link of naam van dit programma ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Ligt het aan mij of is iTunes onder windows erg buggy?

Ten eerste freezed het erg vaak, vooral tijdens syncen.
Ten tweede en het ergste, mijn sync proces is nu meer dan 16uur bezig en pas op 20%. Eerste uur zie ik een bar die aangeeft dat ie aan het voorbereiden is en de 15uur daarna is het pas op 20%? Is hier een oplossing voor? Ik heb slechts 3GB max. Waarvan een aantal applicaties, 1 muziek album, 1 film, 1 epub en 7 pdfjes...

Dat er iets fout gaat is duidelijk, maar wat en hoe te herstellen?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Is hier ook zo, zou eens moeten zien of het op mijjn MacBook beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:56:

denk dat hij deze bedoelt

http://www.daniusoft.com/ipad-video-converter.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Is dat dan beter dan pakweg handbrake? Kan handbrake nu al Srt subs encoden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:28

Haan

dotnetter

morpheus schreef op maandag 27 september 2010 @ 18:03:
Ligt het aan mij of is iTunes onder windows erg buggy?

Ten eerste freezed het erg vaak, vooral tijdens syncen.
Ten tweede en het ergste, mijn sync proces is nu meer dan 16uur bezig en pas op 20%. Eerste uur zie ik een bar die aangeeft dat ie aan het voorbereiden is en de 15uur daarna is het pas op 20%? Is hier een oplossing voor? Ik heb slechts 3GB max. Waarvan een aantal applicaties, 1 muziek album, 1 film, 1 epub en 7 pdfjes...

Dat er iets fout gaat is duidelijk, maar wat en hoe te herstellen?
Hier nergens last van eigenlijk (Win 7 x64). Alleen de eerste keer muziek syncen duurde erg lang, maar dat was omdat hij een dikke 2000 mp3's ging converteren naar 128kbps AAC. Maar dan nog was dat misschien 3 uur. Daarna is het ook gewoon weer snel. Alleen moet je eens zoeken op trage sync, want dat deed ik ook toen het syncen van de muziek lang duurde (ik wist niet van dat converteren af ;) ). Dan kom je ook een aantal andere oorzaken tegen die bij jou misschien wel spelen. O.a. een bepaalde app, en issues met backup volgens mij.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:37
[...]

Mac mini en TV zijn er geen 2 bij elkaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Haan schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:05:
[...]

Hier nergens last van eigenlijk (Win 7 x64). Alleen de eerste keer muziek syncen duurde erg lang, maar dat was omdat hij een dikke 2000 mp3's ging converteren naar 128kbps AAC. Maar dan nog was dat misschien 3 uur. Daarna is het ook gewoon weer snel. Alleen moet je eens zoeken op trage sync, want dat deed ik ook toen het syncen van de muziek lang duurde (ik wist niet van dat converteren af ;) ). Dan kom je ook een aantal andere oorzaken tegen die bij jou misschien wel spelen. O.a. een bepaalde app, en issues met backup volgens mij.
Ergens vind ik het van de zotte dat bijv. Een app invloed kan hebben op het backup proces. Hetzelfde geldt voor het gebruiken van een iphone kabel (ook al gelezen) of een USB aansluiting die niet direct op het moederbord aangesloten zit. 16 uur om dan pas op 20% te zitten terwijl de applicatie slecht reageert voor slechts 3GB waar 20MB/s mogelijk is voor een externe hd...

Het laatste leek nu het geval. Eens USB poort direct op het mb was klaar na 45min, nog lang, maar nog steeds onverklaarbaar wat iTunes niet voor elkaar krijgt op een Front case USB aansluiting waar een externe HD 25MB/s eroverheen pompt.

Vind de iPad tot nu toe geweldig, maar iTunes onder Windows is gewoon crap helaas.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@hierboven.

De vraag is natuurlijk of je dit een probleem is van iTunes. Je iPad of aan je pc ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Laatst online: 08-06 09:28
Ik zag het trouwens niet in deze thread staan (en ook niet in de vorige), maar ik kwam erachter dat sinds eind augustus je Hotmail ook via Exchange kan gebruiken (KLIK). Ik las vaak dat mensen hun hotmail forwarden naar Gmail (of andere constructies). Dat hoeft dus nu niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
morpheus schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 00:08:
[...]

Ergens vind ik het van de zotte dat bijv. Een app invloed kan hebben op het backup proces. Hetzelfde geldt voor het gebruiken van een iphone kabel (ook al gelezen) of een USB aansluiting die niet direct op het moederbord aangesloten zit. 16 uur om dan pas op 20% te zitten terwijl de applicatie slecht reageert voor slechts 3GB waar 20MB/s mogelijk is voor een externe hd...

Het laatste leek nu het geval. Eens USB poort direct op het mb was klaar na 45min, nog lang, maar nog steeds onverklaarbaar wat iTunes niet voor elkaar krijgt op een Front case USB aansluiting waar een externe HD 25MB/s eroverheen pompt.

Vind de iPad tot nu toe geweldig, maar iTunes onder Windows is gewoon crap helaas.
iOS4.1 voor de iphone had de backupproblemen opgelost. Ik vraag me dus af (had het hier ook echt gevraagd) of iOS4.2 voor de ipad dit ook opgelost heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Donstil schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 03:16:
@hierboven.

De vraag is natuurlijk of je dit een probleem is van iTunes. Je iPad of aan je pc ligt.
Om die reden geef ik aan dat een externe HD op dezelfde USB aansluiting tussen de 20 en 25MB/s ligt qua datatransfer. Indien ik 3GB op mijn iPad heb en na 16uur slechts 20%, moet de software dan niet aangeven dat er een probleem is? Geen idee welke eisen iTunes/iPad stelt aan een USB verbinding, maar als die zo speciaal zijn mag je de software daar wel op aanpassen mijn inziens.
kmf schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:27:
[...]

iOS4.1 voor de iphone had de backupproblemen opgelost. Ik vraag me dus af (had het hier ook echt gevraagd) of iOS4.2 voor de ipad dit ook opgelost heeft.
Ik heb nog de standaard vanuit de winkel erop van 2 weken terug. 3.2.2 volgens mij dus. Zou mooi zijn als dat met een versieophoging is opgelost.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
AlexR schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 08:02:
Ik zag het trouwens niet in deze thread staan (en ook niet in de vorige), maar ik kwam erachter dat sinds eind augustus je Hotmail ook via Exchange kan gebruiken (KLIK). Ik las vaak dat mensen hun hotmail forwarden naar Gmail (of andere constructies). Dat hoeft dus nu niet meer!
Top! Dit wist ik inderdaad nog niet, ben helemaal blij nu.
Alleen krijg ik nu de melding dat ik maar 1 active sync exchange account mag instellen, terwijl ik op mijn iPhone er wel rustig 2 mag aanmaken. Hopen maar dat dit in de volgende update is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
morpheus schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 11:29:
[...]

Om die reden geef ik aan dat een externe HD op dezelfde USB aansluiting tussen de 20 en 25MB/s ligt qua datatransfer. Indien ik 3GB op mijn iPad heb en na 16uur slechts 20%, moet de software dan niet aangeven dat er een probleem is? Geen idee welke eisen iTunes/iPad stelt aan een USB verbinding, maar als die zo speciaal zijn mag je de software daar wel op aanpassen mijn inziens.
Het backuppen is niet alleen maar bestanden overpompen. Bij het backupproces wordt elke file vergeleken met wat op je computer staat en deze wordt enkel geupdate als deze gewijzigd is. En als je een app hebt met heel veel kleine bestandjes (berucht: comiczeal, goodreader, zinio, mobilerss) dan gaat dat heel langzaam.

Hoe Apple dat met iOS4 heeft opgelost weet ik niet, maar het is opgelost voor de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Maxow

Hidden Sound System

Bitbron schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 11:38:
[...]

Top! Dit wist ik inderdaad nog niet, ben helemaal blij nu.
Alleen krijg ik nu de melding dat ik maar 1 active sync exchange account mag instellen, terwijl ik op mijn iPhone er wel rustig 2 mag aanmaken. Hopen maar dat dit in de volgende update is opgelost.
Dan heb je waarschijnlijk iOS4 op je iPhone staan, daarmee is het inderdaad mogelijk om meerdere Exchange (Activesync) accounts aan te maken :). En aangezien de iPad nog op een <iOS4 besturingssysteem draait zit die beperking er helaas nog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Laatst online: 08-06 09:28
Maxow schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 11:48:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk iOS4 op je iPhone staan, daarmee is het inderdaad mogelijk om meerdere Exchange (Activesync) accounts aan te maken :). En aangezien de iPad nog op een <iOS4 besturingssysteem draait zit die beperking er helaas nog in.
Maar wel relaxed dat hotmail ook eindelijk over exchange gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Maxow

Hidden Sound System

Absoluut! Ik ga het straks ook gelijk even configgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Laatst online: 25-10-2024

lf2

Donstil schreef op maandag 27 september 2010 @ 03:36:
Gister me 3G geüpdatet naar beta1 van 4.2.
Werkte allenmaal echt super maar helaas is het AT&T kopje verdwenen onder de instellingen en heb ik hem dus weer moeten downgraden (anders kan ik me data niet bijhouden)

Ik heb geen udid reg dus updaten ipv restore werkt idd gewoon.

Weet iemand hier of je met die tool van Apple het apn/data instellingen terug krijgt of alleen de instelling kan pushen? (dus zonder menu weergave maar wel werkend)

[...]

Had je dit niet al eens gevraagd? Jailbreak zelf je iPad ff en probeer het uit zou ik zeggen.
8)7 zit op 3.2.2 kan helaas niet jailbreaken :(
Ik zie online dat 4,2beta2 uit is. Kan iemand checken of de 3G settings weer terug zijn?

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Is er al iemand met de 4.2 Beta die de Airplay functionalteiten getest heeft? Ik ben erg benieuwd of het mogelijk is om alle audio richting een Airtunes te gaan sturen, of dat Apps het kunnen ondersteunen zoals bijv Spotify.

Daarnaast vraag ik me al een tijdje af of het mogelijk is om muziek vanaf een NAS-device op de iPad af te spelen met de native iPod app. Heb nog geen tijd gehad om het te testen en iedere keer als ik eraan denk zit ik niet in de buurt van iPad ;-)

• van_doorn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 15:10
Beste mensen,

Ik wil graag een Ipad aanschaffen, omdat het zo makkelijk is voor school. Simpel tijdens de les aantekeningen maken en een beetje surfen. Nu zit ik op Windesheim en daar is weer een speciaal netwerk (beetje zoals eduroam) waarbij je speciale software moet installeren om op internet te komen (op je laptop tenminste). Kan je gewoon netwerk toegang krijgen met je Ipad? Er zullen vast wel meer studenten met een Ipad zijn die dit vast wel weten.

Alvast bedankt

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Je moet even uitzoeken of een Mac zonder extra software kan connecten. Zo ja is de kans vrij groot dat een iPad daar ook geen probleem mee gaat hebben.

• Flatwhite
  • Laatst online: 14:56
van_doorn schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:05:
Beste mensen,

Ik wil graag een Ipad aanschaffen, omdat het zo makkelijk is voor school. Simpel tijdens de les aantekeningen maken en een beetje surfen. Nu zit ik op Windesheim en daar is weer een speciaal netwerk (beetje zoals eduroam) waarbij je speciale software moet installeren om op internet te komen (op je laptop tenminste). Kan je gewoon netwerk toegang krijgen met je Ipad? Er zullen vast wel meer studenten met een Ipad zijn die dit vast wel weten.

Alvast bedankt
Hier op de UU gebruiken we ook Eduroam en dat is waarschijnlijk hetzelfde als op het Windesheim nl. 802.1x Wifi. De iPad kan daar gewoon mee overweg, maar het ligt wel aan de configuratie van het netwerk van Windesheim. Er is nl. een zogenaamd profiel nodig die op de iPad moet worden geïnstalleerd. Op de UU gaat dit automatisch nadat je, je gebruikersnaam en wachtwoord hebt ingevoerd.

Wordt er niet automatisch een profiel aangemaakt dan kan je deze alsnog zelf maken...

• van_doorn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 15:10
Flatwhite schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:49:
[...]

Hier op de UU gebruiken we ook Eduroam en dat is waarschijnlijk hetzelfde als op het Windesheim nl. 802.1x Wifi. De iPad kan daar gewoon mee overweg, maar het ligt wel aan de configuratie van het netwerk van Windesheim. Er is nl. een zogenaamd profiel nodig die op de iPad moet worden geïnstalleerd. Op de UU gaat dit automatisch nadat je, je gebruikersnaam en wachtwoord hebt ingevoerd.

Wordt er niet automatisch een profiel aangemaakt dan kan je deze alsnog zelf maken...
Okay dat klinkt heel goed! Dan is dat ook geen probleem meer! Dan ben ik nu definitief verkocht :9~ Bedankt voor je antwoord! _/-\o_

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 16:58
Het schijnt zo te zijn dat je 4.2 beta software wel kan gebruiken zonder UDID, in plaats van een restore doe je dan een update.... Zo hoort het niet maar het werkt wel... Te lezen op http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1022281 Heb het zelf nog niet kunnen proberen.

• deBennie
  • Laatst online: 21:50
bart155 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:35:
Het schijnt zo te zijn dat je 4.2 beta software wel kan gebruiken zonder UDID, in plaats van een restore doe je dan een update.... Zo hoort het niet maar het werkt wel... Te lezen op http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1022281 Heb het zelf nog niet kunnen proberen.
okay, maar 4.2 beta is als niet-developer toch niet te downloaden?
bart155 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:35:
Klopt dat werkt gewoon. Heb ik een paar posts geleden nog bevestigd

• Harmen
  • Laatst online: 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

De ups meneer stond vanmiddag voor de deur met mn nieuwe iPad.
Super geregeld de garantie bij Apple.
Heb nu 1 van week 38. (vorige week)
Deze heeft voor zover ik het kan zien geen stuck pixels.

Whatever.

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

kmf schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 11:39:
[...]

Het backuppen is niet alleen maar bestanden overpompen. Bij het backupproces wordt elke file vergeleken met wat op je computer staat en deze wordt enkel geupdate als deze gewijzigd is. En als je een app hebt met heel veel kleine bestandjes (berucht: comiczeal, goodreader, zinio, mobilerss) dan gaat dat heel langzaam.
Als dat idd de reden zou zijn waardoor de backup zo langzaam verloopt, kunnen ze beter dat vergelijken eruit gooien, en gewoon kopieren..... 8)7

Samsung S23 Ultra 256GB

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Donstil schreef op woensdag 29 september 2010 @ 07:40:
Ik zie online dat 4,2beta2 uit is. Kan iemand checken of de 3G settings weer terug zijn?
Check.

Liedjes in Album view in iPod staan ook weer op track-volgorde ipv alfabetisch.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 29-09-2010 19:56 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:28

Haan

dotnetter

Gezocht op 'foto' in dit en vorig topic, maar kwam het niet tegen: Is er een manier voor mij als Windows gebruiker, om meer controle te krijgen over het syncen van foto's naar de iPad? Nu kan ik in iTunes alleen 1 map aangeven als bronmap voor foto's (bijv. My Pictures). Bij mij staan daar een hoop mappen in, met soms weer submappen. In iTunes kan ik alleen hele mappen aanvinken, maar soms wil ik niet alle foto's uit die map, of juist alleen een submap, maar ik zie geen manier om dat voor elkaar te krijgen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Zo, sinds maandag (namiddag/avond) heb ik dus ook de iPad (3G, 32 GB). Kon er toen nog niet zo lang meespelen maar was wel super in de tijd dat ik het gebruikte. Gisteren kon ik er ook nog niet zo heel lang mee spelen maar goed, mijn oog viel toen op een dode pixel. Vandaag dus terug (en kon daardoor er ook niet zo lang meespelen) en een vervanging gekregen bij de MediaMarkt (had gisteravond ook nog Apple gebeld, maar die doen het pas vanaf 3 dode pixels). Zodadelijk dus naar bed (en dan nog even lekker de iPad gebruiken), en morgenavond nog even de iPad maar vanaf het weekend kan ik er volop mee aan de slag.

Browsen op het ding is geweldig, net zoals video's kijken en muziek luisteren. Het is dat je zo nu en dan moet synchroniseren met een PC en dat je niet torrents kan downloaden op een iPad, maar anders zou de iPad een prima laptop vervanging zijn.

Browsen is echt een beauty op dit ding en het is echt razendsnel. Surfen op het 3G netwerk werkt goed. Helaas is het scherm niet zo scherp als de iPhone 4 maar aangezien je een tablet vaak ook wat verder van je gezicht afhoudt is dat al minder erg. Top ding.

Geen top start (dode pixel), maar goed.

• kmf
  • Niet online
wvexeltweakers schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:48:
[...]

Als dat idd de reden zou zijn waardoor de backup zo langzaam verloopt, kunnen ze beter dat vergelijken eruit gooien, en gewoon kopieren..... 8)7
Er zijn wel veel dingen die met een goede reden zijn geimplementeerd maar in de praktijk toch wat anders uitpakt. Een soortgelijk probleem is het toevoegen van bestanden via itunes usb-transfer. Een paar maanden geleden werd na elke file de disk space usage opgevraagd, wat dus bij een grote directory problemen opleverd.
Toen werd itunes aangepast zodat ie pas aan het einde de disk usage opvraagt.

Problemen kunnen er altijd zijn, zelfs bij Apple. Het belangrijkste is dat er aan een oplossing wordt gewerkt/een oplossing is.

• morpheus
kmf schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 11:39:
[...]

Hoe Apple dat met iOS4 heeft opgelost weet ik niet, maar het is opgelost voor de iPhone.
Ook dat zal het niet kunnen zijn. Nu het backup proces goed afgerond is kan het proces opeens weer binnen 1min klaar zijn.

3kwp pvoutput

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Vandaag mijn recente iPad vergeleken met die van een collega, uit de tijd van de US launch. Een van de allereersten dus. Zijn iPad heeft gegarandeerd een LG panel, mijne mogelijk een Samsung.

Kijkhoeken en brightness bereik waren vrijwel gelijk, de zijne was iets blauwer, de mijne iets geler. Zijn kleuren waren iets verzadigder.

Mijn theorie dat alleen de nieuwe Samsung panelen een hoge minimum brightness hebben is dus niet zo. Het is altijd al zo geweest (of ik heb een LG panel, dat kan ook).

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb nu iOS 4.2 Beta 2 op mn iPad gezet en merk opeens dat mn iPad (wifi only) een werkende compas functie heeft in de maps app. Was dit in iOS 3.x ook al zo of is dit iets nieuws?

De animaties tussen apps en het home screen draaien iig een stuk soepeler ten opzichte van beta 1.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]morpheus schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:32[/message]:
[...]

Ook dat zal het niet kunnen zijn. Nu het backup proces goed afgerond is kan het proces opeens weer binnen 1min klaar zijn.
Ehm dat is hoe incremental backup werkt... Eenmaal gebackupped, dan zullen de bestanden niet nogmaals gedaan worden.
Daarom zei ik dat het probleem volgens mij is, dat tijdens de transfer er nog gecheckt wordt. Dus, lijst checken, ah komt niet voor/is gewijzigd, overpompen, hash check op iPad en Comp., volgende.

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]Speedfight schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:38[/message]:
Ik heb nu iOS 4.2 Beta 2 op mn iPad gezet en merk opeens dat mn iPad (wifi only) een werkende compas functie heeft in de maps app. Was dit in iOS 3.x ook al zo of is dit iets nieuws?

De animaties tussen apps en het home screen draaien iig een stuk soepeler ten opzichte van beta 1.
Compas zat er altijd al in.

Kan je testen of backups sneller gaan?

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
kmf schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:50:
[...]

Compas zat er altijd al in.

Kan je testen of backups sneller gaan?
Thanks, zie het nu ook op de Apple site, al die tijd over het hoofd gezien..
Back-ups gaan zeker sneller, dus geen uur meer wachten :-) Exacte metingen heb ik niet maar sneller is het dus absoluut!

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

• Gamebuster
  • Laatst online: 01-08 10:05
Speedfight schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:38:

Kompas was er al in Maps.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• kmf
  • Niet online
Speedfight schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:52:
[...]

Thanks, zie het nu ook op de Apple site, al die tijd over het hoofd gezien..
Back-ups gaan zeker sneller, dus geen uur meer wachten :-) Exacte metingen heb ik niet maar sneller is het dus absoluut!
Eindelijk een bevestigende antwoord :) Heb je ook comiczeal? zo niet, goodreader? zo niet, zinio?
Dat zijn de golden trio wat betreft vertraging, dus als je die apps hebt, misschien dat je er wat content in kan gooien en kijken of de backups nog steeds snel gaan?

• bart155
  • Laatst online: 11-09 16:58
Moet zeggen dat 4.2 beta 2 bij mij prima werkt. Ik heb een update gedaan dus geen UDID nodig. Ik vraag me af of ik nu ook zonder problemen naar beta 3 kan update... Iemand van beta 1 naar beta 2 geupdate?

• kevinspui
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04 10:29
Hallo iPad'ers,

Ik heb eventjes mogen spelen met de iPad in de winkel en ik heb nog een paar vraagjes :D ,

Is het mogelijk om te navigeren met de GPS van de iPad, zijn hier App's voor ? En hier is het 3G model voor benodigd neem ik aan ?

Kan het 3G model gekocht worden zonder internet abo ?

Ik zie in de Apple Store dat je Apple Care kunt kopen, die 2 jaar geldig is, maar dat je die ook kunt kopen gedurende de 1-jaar durende std. garantie. Dus als ik het goed begrijp kan ik na 10 maanden alsnog Apple Care kopen, en dan heb ik dus 2 jaar en 10 maanden garantie als ik het goed begrijp :? ? En is dit dan nog steeds € 99 ?

Op onze universiteit hebben wij een VPN netwerk, dit is geen probleem neem ik aan voor de iPad ?

Alvast bedankt allemaal _/-\o_

• Kabbie_Kabbie
  • Laatst online: 07-09 03:40
Als ik nou via update update naar de 2de beta van ios4 kan ik dan nog te rug naar mijn huidige 2.2.2?

En hoe kan ik dat dan doen, bijv bij activatie problemen?

Verwijderd

Wat betreft de APple care kan ik zeggen dat de garantie wordt verlengt van 1 jaar, naar 3 jaar. Ongeacht wanneer je deze aanvraagt dus.

• kevinspui
Op de sita van Apple zie ik dat het 2 jaar is :X, maar stel nu:

als ik nu op 1 januari 2011 een ipad koop incl. care, dan is dit dus geldig t/m 1 januari 2013,

maar als ik nu op 31 december 2011 apple care bij mijn (op 1 januari aangekochte) ipad koop, is deze dan geldig tot 31 december 2013 ??

• Dwight1986
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-10-2022
kevinspui schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:59:
Op de sita van Apple zie ik dat het 2 jaar is :X, maar stel nu:

als ik nu op 1 januari 2011 een ipad koop incl. care, dan is dit dus geldig t/m 1 januari 2013,

maar als ik nu op 31 december 2011 apple care bij mijn (op 1 januari aangekochte) ipad koop, is deze dan geldig tot 31 december 2013 ??
nee de garantie is vanaf de dag van de aankoop dus in jou geval 1 januarie 2013.
Je hebt alleen een jaar de tijd om extra garantie te kopen. :)

• R.di.Giovanni
  • Laatst online: 15-12-2024
kevinspui schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:40:
Kan het 3G model gekocht worden zonder internet abo ?
Jazeker. Mijn 3G versie heb ik via de apple store on-line besteld, zonder abonnement voor wat dan ook.

• kevinspui
@ Dwight 1986: tnx :> , als ze dat nu eens gewoon duidelijk op hun site zetten |:( .

@ Giovanni: Oke, en heb je dan nog meervaarde van dat model buiten de GPS als je hem zonder abo koopt ?
En heb je ervaring met navigeren met de iPad ?

• Dwight1986
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-10-2022
kevinspui schreef op donderdag 30 september 2010 @ 17:18:
@ Dwight 1986: tnx :> , als ze dat nu eens gewoon duidelijk op hun site zetten |:( .

@ Giovanni: Oke, en heb je dan nog meervaarde van dat model buiten de GPS als je hem zonder abo koopt ?
En heb je ervaring met navigeren met de iPad ?
Geen dank maar het staat wel op hun site misschien niet zo makkelijk te vinden maar het staat er wel zie link
http://www.apple.com/nl/support/products/faqs.html
Kopje : Kan ik het AppleCare Protection Plan te allen tijde aanschaffen?
:)
AppleCare kopen moet je nooit in Nederland doen maar lekker via (een betrouwbare verkoper) eBay aanschaffen.

Krijg je geen doosje maar is vaak 25 tot 50% goedkoper.

je krijgt er trouwens 1 jaar extra garantie via het AppleCare plan. Geen 2jaar extra.
Koop je dus op 1jan 2011 een iPad heb je tot 31dec 2011 de tijd om AppleCare te bestellen. Doe je dat dan loopt de "garantie" tot 1jan2013

Check de site maar. http://www.apple.com/nl/support/products/ipad.html

• kevinspui
bedankt voor jullie reacties, Ik heb hem zojuist besteld _/-\o_ :9~

Iemand enig idee van de levertijden als je met bankoverschrijving betaalt (wel via internet) ?

• kevinspui
NB: ik heb hem besteld in de Apple Store rond half 6.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid