[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 127.132 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 17:12:
[...]

Een beetje creatief gedaan en 4.2 staat er op. Eigenlijk alleen voor Airplay en Folders, werkt toch wel erg fijn.
Goed zo ;) Ja folders zijn toch wel erg fijn als je een beetje apps erop hebt staan. Aangezien ik vind dat de update voor de iPad veel te lang op zich laat wachten is het toch wel handig op deze manier.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Iemand toevallig hier nog een plekje vrij op zijn dev account? Zodat ik iOS 4.2 kan proberen? Dacht wie niet waagt, wie niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanitas schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 19:25:
[...]

Goed zo ;) Ja folders zijn toch wel erg fijn als je een beetje apps erop hebt staan. Aangezien ik vind dat de update voor de iPad veel te lang op zich laat wachten is het toch wel handig op deze manier.
En inmiddels weer terug op 3.2.2. De beta was top en had 'm graag laten staan alleen Airvideo krijg ik niet aan de gang en ga morgen op vakantie. Laat dat nou het programma zijn wat ik regelmatig gebruik. Volgende keer weer eens proberen. De nieuwe mogelijkheden zijn in ieder geval echt iets om naar uit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Oh, ios 4 had de slow backup problemen van de iphone opgelost. Is dat ook voor de iPad het geval?
Iemand met ios4.2 en comiczeal of goodreader die het wilt testen?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:56
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 20:26:
[...]

En inmiddels weer terug op 3.2.2. De beta was top en had 'm graag laten staan alleen Airvideo krijg ik niet aan de gang en ga morgen op vakantie. Laat dat nou het programma zijn wat ik regelmatig gebruik. Volgende keer weer eens proberen. De nieuwe mogelijkheden zijn in ieder geval echt iets om naar uit te kijken.
Hoe heb je m teruggekregen op 3.2.2? Ging het makkelijk of heb je rare capriolen moeten uithalen....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Bitbron schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 18:26:
[...]

bedankt voor je antwoord.

Ik zoek eigenlijk een app die de ingebouwde windows rdp gebruikt.
iTap RDP ziet er tot nu toe het meest belovende uit, maar ik zoek nog even verder.
http://www.wyse.com/products/software/pocketcloud/index.asp
Is een erg fijne app, met rdp/vnc/vmware view ondersteunng. Als de client companion op de client geinstalleerd staat kun je ook de browser fullscreen gebruiken, inclusief flash :P

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zer0 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 21:57:
[...]
http://www.wyse.com/products/software/pocketcloud/index.asp
Is een erg fijne app, met rdp/vnc/vmware view ondersteunng. Als de client companion op de client geinstalleerd staat kun je ook de browser fullscreen gebruiken, inclusief flash :P
Ziet er goed uit, vmware view ondersteuning! :)

Maar hoe snel is de RDP client zonder client companion?

[ Voor 6% gewijzigd door bitpixl op 17-09-2010 23:04 ]

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
asing schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:41:
Ik overweeg een iPad te kopen. Iemand drukte zo'n apparaat onder mijn neus en dat werkte goed zeg maar :( . Nu wil ik er ook eentje :9 .

Anyhow, ik zag op Marktplaats diverse advertenties van mensen die een iPad (of meerdere) aanboden voor 400 euro. Het zou dan moeten gaan om het 64GB 3G model. De winkelprijs is het dubbele....

Heeft iemand hier ervaring mee of willen ze perse opsturen en krijg je een baksteen?
Dat je dat nog vraagt zeg, tis gewoon logisch nadenken :)
Stel dat jij een 64GB 3G iPad hebt en die zou je willen verkopen, waarom zou je er 400 voor vragen als je het ook voor 750 of 700 kan proberen?

Trek je eigen conclusie uit deze redenering :)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:28

Haan

dotnetter

Joarie schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:22:
[...]

Ik had precies hetzelfde afgelopen weekend met mijn iphone/ipad na een schone installatie van windows, maar ik was geen gamedata kwijt bij het synchroniseren van mijn iPhone (iPad moet ik nog even checken)
Je raakt inderdaad geen data kwijt, ik heb apps synchroniseren nu aan staan, en alles data is nog aanwezig :) Wel moest ik alle apps opnieuw indelen en aan//uitvinken, want dat neemt iTunes niet over van de iPad.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 23:08
Reverb_ schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 19:55:
Iemand toevallig hier nog een plekje vrij op zijn dev account? Zodat ik iOS 4.2 kan proberen? Dacht wie niet waagt, wie niet...
+1 :)

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Vraag me af of Apple het developer-systeem gaat aanpassen nu er ineens duizenden nieuwe "developer devices" bij zijn gekomen in enkele dagen..

Heb me laatst (serieus) als developer aangemeld (als bedrijf). Iemand enig idee hoe lang dat gaat duren. En hoe moeilijk ze gaan doen met documenten etc.?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Cheeky schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 16:00:
Vraag me af of Apple het developer-systeem gaat aanpassen nu er ineens duizenden nieuwe "developer devices" bij zijn gekomen in enkele dagen..
Niet? Dit verschilt niet bepaald van andere releases ofzo.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Cheeky
CyBeR schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 16:14:
[...]

Niet? Dit verschilt niet bepaald van andere releases ofzo.
De handel erin wordt steeds groter lijkt het. $10 per UDID. Zullen ze toch niet echt blij mee zijn denk ik. Maar we zullen zien..
Cheeky schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 16:00:

Heb me laatst (serieus) als developer aangemeld (als bedrijf). Iemand enig idee hoe lang dat gaat duren. En hoe moeilijk ze gaan doen met documenten etc.?
Bijna al die Ebayers waar je een UDID reg kan kopen verwijderen je UDID weer zodra de final uit is.
Zoveel als er nu bijkomen gaan er dus ook weer af zodra 4.2 uit is.

Daarbij geloof ik niet dat meer dan 1a2% van de iPad gebruikers een UDID reg koopt om de beta te draaien.
Cheeky schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 16:25:
[...]

De handel erin wordt steeds groter lijkt het. $10 per UDID. Zullen ze toch niet echt blij mee zijn denk ik. Maar we zullen zien..
UDID registratie wordt al sinds 2.0 aangeboden. Hier gaan ze echt niet ineens iets aan doen.

het is altijd al tussen de $5 a $10 geweest.
(ook als je nu zoekt op ebay.com zie je dat het niet veel meer kost als $7,-)

[ Voor 37% gewijzigd door Donstil op 18-09-2010 16:48 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Cheeky
Donstil schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 16:42:
[...]

Bijna al die Ebayers waar je een UDID reg kan kopen verwijderen je UDID weer zodra de final uit is.

Daarbij geloof ik niet dat meer dan 1a2% van de iPad gebruikers een UDID reg koopt om de beta te draaien.

[...]

UDID registratie wordt al sinds 2.0 aangeboden. Hier gaan ze echt niet ineens iets aan doen.

Als het probleem groot genoeg wordt, gaan ze hier echt wel wat aan doen. Waarom zouden ze anders überhaupt de udid controle erop zetten. We hebben het hier over Apple. 1% van 100 miljoen is nog altijd 1 miljoen gebruikers..

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Donstil schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 16:42:
[...]

[...]

UDID kan je pas na 1 jaar verwijderen, toch?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Squatjj schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:43:
[...]

UDID kan je pas na 1 jaar verwijderen, toch?
Nee, maar je mag er maar 100 per jaar toevoegen. Weghalen helpt dus niet in de hoeveelheid toegestane devices.

Cheeky schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:33:
[...]

Als het probleem groot genoeg wordt, gaan ze hier echt wel wat aan doen. Waarom zouden ze anders überhaupt de udid controle erop zetten. We hebben het hier over Apple. 1% van 100 miljoen is nog altijd 1 miljoen gebruikers..
1% was maar een voorbeeld. Kan me niet voorstellen dat die 5 ebayers die nu UDID aanbieden het allenmaal 200.000 verkopen :)

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Iemand die Airprint al aan de gang heeft op 4.2?
Heb hier een Samsung CL 300 series laser staan, die aan het LAN hangt. Die ziet hij standaard niet, maar had ik wel verwacht. Wat ik niet had verwacht, was dat de iPad nog steeds geen printer zag toen ik hem op een W7 station heb geshared. En nog gekker, als ik Bonjour op dat workstation installeer, ziet die binnen 2 seconden die printer (want die ondersteund Bonjour). Printer daarmee geinstalleerd, en daarna geshared, nogo.
Ik kan dus niet printen :(
@ultraSub

Werkt het wel icm een normale router dan? Ik heb het niet uitgezocht maar AirPlay werkt ook alleen via een Airport(Express/extreme)

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Geen idee wat betreft Windows, maar daar is bonjour voor nodig dacht ik en op de Mac minimaal 10.6.5

• UltraSub
Donstil schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 20:05:
@ultraSub

Werkt het wel icm een normale router dan? Ik heb het niet uitgezocht maar AirPlay werkt ook alleen via een Airport(Express/extreme)
Ik kan geen enkele reden bedenken waarom het niet zou werken. Stel je voor zeg.. Iedereen die een Mac heeft zou dan ook een AE moeten hebben. Heb ik gehad, maar dat ding heb ik de deur gewezen. Staat nu een Netgear WNDR3700. Veel beter qua throughput en bereik.
Maar ding routeert niet hier. Wordt zuiver en alleen als AP gebruikt. De routering wordt gedaan door een Debian server. Maar dan nog, er wordt niks gerouteerd, het is puur switching, allemaal zelfde subnet.
Dat betekent dat als ik een Mac zou hebben staan, met een usb printer attached, die die Mac shared, dat het zou moeten werken volgens specs. Maar ook sharing door PC's wordt genoemd overal. Dat werkt dus niet. Dus heb ik Bonjour gebruikt, en ook dat werkt helaas niet.
vgroenewold schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 20:24:
Geen idee wat betreft Windows, maar daar is bonjour voor nodig dacht ik en op de Mac minimaal 10.6.5
Zoals ik hierboven al zei, volgens verschillende bronnen zou een Win PC die shared ook moeten werken.
UltraSub schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 20:33:
[...]

Ik kan geen enkele reden bedenken waarom het niet zou werken.
Nee ja ik ook niet maar goed Airplay werkt ook alleen via een Airport terwijl een WDTVLive (bv) perfect werkt via welke router/switch dan ook.

• UltraSub
Mja. We zullen zien. Tis een beta hè. Blijft leuk, betas draaien. Kom net tot de conclusie dat ik geen Apps meer van de ene naar de ander pagina kan slepen :P

• lf2
  • Laatst online: 25-10-2024

lf2

ik las dat je met xyplayer toch flv bestanden kon bekijken (moet je wel eerst via de pc en firefox plugin downloadhelper de flv link extracten) en die kopieren in de app... maar nu komt het...is het niet mogelijk om de flv bestand te zien in de Ipad zelf....?

wil soms simpsons online kijken :>
lf2 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 20:57:
ik las dat je met xyplayer toch flv bestanden kon bekijken (moet je wel eerst via de pc en firefox plugin downloadhelper de flv link extracten) en die kopieren in de app... maar nu komt het...is het niet mogelijk om de flv bestand te zien in de Ipad zelf....?

wil soms simpsons online kijken :>
Haha wat een MOP. .FLV files in de browser van de iPad.

Ik ga niet meer weg, me zaterdag avond is al goed gemaakt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Vanitas schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 19:25:
[...]

Sorry maar hoe werkt dat folders gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]Michie23 schreef op zondag 19 september 2010 @ 00:04[/message]:
[...]

Sorry maar hoe werkt dat folders gebeuren?
Zelfde als dit http://www.apple.com/iphone/features/folders.html

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Gratis zinio magazines
http://bit.ly/c5CcZa

[ Voor 32% gewijzigd door kmf op 19-09-2010 09:49 . Reden: Nieuwe link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Bitbron schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 18:26:
[...]

bedankt voor je antwoord.

Ik zoek eigenlijk een app die de ingebouwde windows rdp gebruikt.
iTap RDP ziet er tot nu toe het meest belovende uit, maar ik zoek nog even verder.
Al naar Wyse gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 22:32
o ja?
ik kom daarna gewoon op de normale frontpage van Zinio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]Tokus schreef op zondag 19 september 2010 @ 09:10[/message]:
[...]

o ja?
ik kom daarna gewoon op de normale frontpage van Zinio
Eerst inloggen, dan pas naar die pagina gaan.... Als je op een mag klikt, komt ie op je account.

Oops, moet link van twitter gebruiken

[ Voor 10% gewijzigd door kmf op 19-09-2010 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Laatst online: 25-10-2024

lf2

Donstil schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 21:00:
[...]

Haha wat een MOP. .FLV files in de browser van de iPad.

Ik ga niet meer weg, me zaterdag avond is al goed gemaakt. 8)7
|:( |:( echt zo een reactie die ik vaker terug zie van zogenaamde tweakers |:( |:(. je leest dat ik de xy player noem en dat daar dus sowieso flv op afgespeeld kan worden (OP DE IPAD) alleen moet je de links hebben maar die kan je alleen halen als je op de pc gaat en de site bezoekt met firefox en downloadhelper add-on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]lf2 schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:18[/message]:
[...]

|:( |:( echt zo een reactie die ik vaker terug zie van zogenaamde tweakers |:( |:(. je leest dat ik de xy player noem en dat daar dus sowieso flv op afgespeeld kan worden (OP DE IPAD) alleen moet je de links hebben maar die kan je alleen halen als je op de pc gaat en de site bezoekt met firefox en downloadhelper add-on.
Kan die xyplayer native flv aan? Misschien dat je Dan met icab die flv kan downloaden en doorsturen naar die xyplayer.
Of anders met goodreader downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je had het zelf over "
" Echt duidelijk was het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:53

KroeT

[...]

nu.nl meldt dat de vanmiddag te openen betasite van Uitzending Gemist geschikt is gemaakt voor de iPad:

http://www.nu.nl/internet...ing-gemist-vernieuwd.html

____

Sterker nog, via http://beta.uitzendinggemist.nl/ kun je nu op de iPad uitstekend 'De zomer voorbij' kijken ;). De beeldkwaliteit lijkt op het eerste gezicht iets minder goed dan van de iPad-versie van RTL Gemist, maar het komt erg dicht bij elkaar in de buurt. De site is erg netjes en overzichtelijk. Bonuspunten voor de publieke omroep!

[ Voor 49% gewijzigd door KroeT op 20-09-2010 11:33 ]

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mn iPad heb ik aangeboden ter reparatie.
Had last van 2 rode pixels. Erg irritant.
Iemand al een ipad laten repareren? Hoelang duurt het ongeveer?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:28

Haan

dotnetter

Harmen schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:35:
Mn iPad heb ik aangeboden ter reparatie.
Had last van 2 rode pixels. Erg irritant.
Iemand al een ipad laten repareren? Hoelang duurt het ongeveer?
Hier staan wat ervaringen mbt dode pixels: iPad: dode pixels
Maar daar heb je zelf ook al gepost 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Haan op 20-09-2010 17:39 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Aangezien dit een algemeen topic was leek me het wel nuttig hier te vermelden.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:31
Printen vanaf iPad met iOS4.2 werkt niet met printers die aan Airport Extreme hangen? Heb 'm geconfigureerd als netwerkprinter want kan van alle computer printen. Maar de iPad ziet 'm niet.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Heb je al iOS4.2 dan?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ja.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Rivanov schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:54:
Printen vanaf iPad met iOS4.2 werkt niet met printers die aan Airport Extreme hangen? Heb 'm geconfigureerd als netwerkprinter want kan van alle computer printen. Maar de iPad ziet 'm niet.
Nee, dat werkt niet zomaar.

Als ik AirPrint goed begrijp werkt 't door gewoon een PDF te renderen van je document en dat naar de printer te sturen. Dus je printer moet dat ondersteunen (hp ePrint dingen) of het apparaat dat de printer deelt op 't netwerk moet dat doen. Airports doen dat niet. Daarom heb je ook osx 10.6.5 nodig om 't te gebruiken met een shared printer op je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flatwhite schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 21:53:
[...]

Hoe heb je m teruggekregen op 3.2.2? Ging het makkelijk of heb je rare capriolen moeten uithalen....?
Een wat late reactie maar toch : Opgestart in DFU en met Alt+herstel 3.2.2 terug gezet. Was geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Vergeet handbrake en CineXPlayer, hier is VLC Media Player voor de iPad!

http://www.engadget.com/2...-your-video-codec-worrie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Geinstalleerd! Nu een .MKV aan het overzetten. Ben benieuwd! :)

/edit: MKV van 768MB speelt ie al niet goed.. (Entourage S07E01) Hij geeft een melding dat de iPad waarschijnlijk te traag is om het af te spelen. Je kunt dan kiezen om toch te proberen. Hoor vervolgens allemaal maar geluid, geen beeld.

iPad 64GB WiFi met iOS4.2 Beta. (daar ligt het misschien aan)

/edit: Hij geeft het wel mooi weer met HD aanduiding!

Afbeeldingslocatie: http://kttns.org/nzm4n

[ Voor 84% gewijzigd door Rivanov op 20-09-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Rivanov schreef op maandag 20 september 2010 @ 20:29:

/edit: MKV van 768MB speelt ie al niet goed.. (Entourage S07E01) Hij geeft een melding dat de iPad waarschijnlijk te traag is om het af te spelen. Je kunt dan kiezen om toch te proberen. Hoor vervolgens allemaal maar geluid, geen beeld.

iPad 64GB WiFi met iOS4.2 Beta.
Die zullen inderdaad wel te zwaar zijn voor de iPad, maar alle .avi bestanden die ik er tot nu toe in heb gegooid werken prima. In tegenstelling tot CineXPlayer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Krijg met een simpele AVI ook geen beeld. Iemand anders met 4.2 Beta heeft hetzelfde probleem. Lijkt dus daar aan te liggen. Grmbl.. wil niet terug want dan moet ik multitasking missen op m'n iPad! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De CPU in de iPad is idd niet krachtig genoeg om dergelijke files af te spelen. De iPad zelf doet dat in hardware (het ding heeft h.264 hardware aan boord) maar die kan VLC helaas niet gebruiken.

Hier trouwens ook zwart op 4.2.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 20-09-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Mja maar een simpele Avi werkt ook niet. Lijkt dus gewoon in de 4.2 Beta te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Hier op 3.2 geeft een 720p mkv wel beeld en geluid, maar de ipad kan het beeld niet bijhouden. Niet HD content werkt tot nu toe allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
HD MKV werkt idd niet. Naja, is te verwachten. Maar standaard avi werkt, net zoals bij de alternatieven.
Dus welke je wilt... ach zijn gratis.

Persoonlijk denk ik dat ik niet terug ga naar normale avi. Zeker nu ik grotendeels van mijn collectie heb vervangen met HD-versies. En als ik toch om ga zetten, kan ik net zo goed naar mp4 gaan zodat er hardware decoding is en dus geen/nauwelijks aanslag op accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
kmf schreef op maandag 20 september 2010 @ 21:27:
HD MKV werkt idd niet. Naja, is te verwachten. Maar standaard avi werkt, net zoals bij de alternatieven.
Dus welke je wilt... ach zijn gratis.
CineXPlayer ondersteunt geen AC3. Bij mij deed daarom 90% van de series het niet. En die kost nu ook 2,99..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Vlc valt me erg tegen. Zelfs 720p divxjes doen het niet (dus niet eens h264 compressie). Wel beeld maarnhij houdt het niet bij. En dvdrips met AC3 speelt hij wel goed af maar alleen de 2 rear kanalen van het geluid, kan de stemmen van de hoofdpersonen niet horen.

Het zal dus toch wel een tijdje handbrake blijven. Tot subler ac3 naar AAC kan recoden.

Edit: Gewoon iOS 3.2.2 hier trouwens

[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 20-09-2010 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 20 september 2010 @ 20:46:
De CPU in de iPad is idd niet krachtig genoeg om dergelijke files af te spelen. De iPad zelf doet dat in hardware (het ding heeft h.264 hardware aan boord) maar die kan VLC helaas niet gebruiken.
Bedoel je dat sommige hardware niet beschikbaar is voor iPad developers en enkel door Apple/iOS gebruikt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
M'n Seinfeld avi's doen het perfect in VLC _/-\o_
Ben ik even blij dat ik voor de 64GB versie ben gegaan. Ik kan de hele collectie er nu op zetten..

----
Edit:
Toch een klein klachtje: het preview plaatje dat wordt gegenereerd leidt in een paar gevallen tot slechte resultaten met een bijna volledig zwart plaatje.

[ Voor 38% gewijzigd door Slashdotter op 20-09-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Slashdotter schreef op maandag 20 september 2010 @ 23:15:
[...]

Bedoel je dat sommige hardware niet beschikbaar is voor iPad developers en enkel door Apple/iOS gebruikt wordt?
D'r is geen API (bij mij bekend toch iig) om je app van de h.264 decoder gebruik te kunnen laten maken, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Zit net ff rond te lezen. Blijkt dat voor de 4.2 beta je UDID bij Apple helemaal niet bekend hoeft te zijn. :F Verschil zit 'm in de herstel en update knop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cheeky schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 00:16:
Zit net ff rond te lezen. Blijkt dat voor de 4.2 beta je UDID bij Apple helemaal niet bekend hoeft te zijn. :F Verschil zit 'm in de herstel en update knop...
Ooh dat is wel handig om te weten.

Welke van de 2 werkt zonder UDID reg?

(edit: Zit er trouwens verschil tussen de Wifi .ipsw en de wifi/3g .ipsw?)

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 21-09-2010 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, er is maar één ipsw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Donstil schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 00:42:
[...]

Ooh dat is wel handig om te weten.

Welke van de 2 werkt zonder UDID reg?
Shift+Update (shift=option key op Mac)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insipid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-04-2022
Is er een foto-app op de iPad waar je foto's mee kunt resizen? En niet alleen de grootte van de foto zelf maar ook de bestands grootte, door de kwaliteit te verminderen.
Dit om makkelijker foto's te uploaden naar het internet.

Momenteel gebruik ik Photopad van Zagg, dat doet zijn werk goed ook al is het gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09 19:59
Ik kan bevestigen dat wanneer je de iOS 4.2 Beta installeert hij niet vraagt om een UDID. Waar je wel op moet letten is dat je hierbij kiest voor een update en geen herstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Interfico schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 08:13:
Ik kan bevestigen dat wanneer je de iOS 4.2 Beta installeert hij niet vraagt om een UDID. Waar je wel op moet letten is dat je hierbij kiest voor een update en geen herstel.
Hij vraagt zowiezo nooit om een UDID bij de developer beta. Maar hij checkt je UDID via iTunes bij de Apple activatie server, als die niet aangemeld is door een developer dan activeert hij hem gewoon niet.

Het zou kunnen dat hij bij updaten ipv restore niet gaat heractiveren maar als je dan om een of andere reden ooit een restore moet doen voor de final uit is, dan zit je tegen een lockscreen aan te kijken. Wel een risico waar je rekening mee moet houden dus.

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 21-09-2010 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Sinds VLC niet lijkt te werken in 4.2 (?) is ZumoCast ook wel een aanrader voor het delen van films en muziek vanaf je pc. Je kunt eventueel met je ZumoDrive account inloggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:57:
[...]

Hij vraagt zowiezo nooit om een UDID bij de developer beta. Maar hij checkt je UDID via iTunes bij de Apple activatie server, als die niet aangemeld is door een developer dan activeert hij hem gewoon niet.

Het zou kunnen dat hij bij updaten ipv restore niet gaat heractiveren maar als je dan om een of andere reden ooit een restore moet doen voor de final uit is, dan zit je tegen een lockscreen aan te kijken. Wel een risico waar je rekening mee moet houden dus.
Maar zolang 3.2.2 nog signd is kan je dus altijd restoren daar naartoe. Opzich dus niet echt gevaarlijk om te proberen op je backup na. (4.2 backup werkt niet op eerdere versies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag aan bezitters van een gejailbreakte Ipad:

Ik heb een marvel subscriptie maar de marvel app herkent die niet ( ze willen graag 2 keer verdienen ofzo)
De enige manier om de comics te lezen is via de site maar helaas is de reader flash.

Wilt iemand testen of je met frash de site van marvel kan bezoeken en de comics kan lezen ( free comics ) ??

Bedankt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
kmf schreef op zondag 19 september 2010 @ 09:47:
[...]

Eerst inloggen, dan pas naar die pagina gaan.... Als je op een mag klikt, komt ie op je account.

Oops, moet link van twitter gebruiken
Waar vind jij die zinio promo's .altijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]lapino schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 23:26[/message]:
[...]

Waar vind jij die zinio promo's .altijd?
Op m'n iPad, door efficient gebruik te maken van z'n mogelijkheden. Dus Twitter, rss feeds, forums.

• .CoUk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09 08:34
Keep them coming! :9

Verwijderd

Rivanov schreef op maandag 20 september 2010 @ 20:29:

iPad 64GB WiFi met iOS4.2 Beta. (daar ligt het misschien aan)

/edit: Hij geeft het wel mooi weer met HD aanduiding!

[afbeelding]
Heb vlc nooit goed gevonden, niet op de pc, mac en het verbaast me niet dat het hier ook niet lekker werkt.

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Als je hem toch omzet, zet hem dan om in 720p h264 met AAC geluid en bekijk hem rechtstreeks
met de Video app of zet hem om in 960x540 h264 met mp3 geluid en bekijk hem via VLC.

• bitpixl
  • Niet online
Ik gebruik nu sinds gisteravond iCabMobile als alternatieve browser en ben er erg blij mee, eindelijk adblocking en full screen browsing :) Alleen kwam ik Atomic Web Browser ook tegen en die heb ik eigenlijk nog niet getest.

Kan iemand mij vertellen of je met Atomic Web browser ook eigen adblock filters kan maken/editen?

Edit: Ik lees net dat Atomic automatisch op fullscreen kan gaan na het laden van de site, dat is ook wel een erg mooie optie. Ik heb de browser maar gekocht om uit te proberen, van 80 eurocent ga je ook niet dood :P

[ Voor 25% gewijzigd door bitpixl op 22-09-2010 09:57 ]

• joeltje
  • Niet online
Adblock heb je toch vanzelf door het gebrek aan flash? :+

Ik heb VLC er ook op staan, wel relaxxed dat ik nu niet meer alles moet gaan converten hoor, scheelt erg veel tijd.

Ik heb niets te melden.

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Hmm VLC werkt nou niet echt lekker. MKV werken gewoon niet, en de meeste AVI's lopen eerst wel lekker maar later stottert het toch erg veel. Het is niet lekker om zo een serie te bekijken. Ik converteer ze toch liever zonder dat ik me irriteer aan het stotteren.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik had met cinexplayer nooit moeite om Avi's van series te kijken. Ik neem toch aan dat dat met VLC niet anders is? 720p materiaal zonder hardware acceleration zie ik ook niet gebeuren, maar die avi's zijn meestal een stuk kleiner.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Slashdotter schreef op maandag 20 september 2010 @ 23:23:
M'n Seinfeld avi's doen het perfect in VLC _/-\o_
Ben ik even blij dat ik voor de 64GB versie ben gegaan. Ik kan de hele collectie er nu op zetten..

----
Edit:
Toch een klein klachtje: het preview plaatje dat wordt gegenereerd leidt in een paar gevallen tot slechte resultaten met een bijna volledig zwart plaatje.
Ik heb ook 64gb versie maar heb nog niet eens 16gb in gebruik

Had net zo goed 32gb met 3G kunnen nemen...

Nieuwe VLC speler is hier trouwens instabiel. Crasht regelmatig bij het openen van filmpjes laat hele ipad raar doen; na zo'n crash werken de andere apps ook niet meer (starten gewoon niet op; zwart scherm) en is de balk met de tijd weg.

Alleen een reboot lost het op. Ik heb nog nooit eerder mijn ipad moeten rebooten...

[ Voor 23% gewijzigd door Gamebuster op 22-09-2010 16:04 . Reden: iPad typo's verholpen ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• CoiLive
  • Laatst online: 16:19
VLC heeft volgens mij ook zelf al toegegeven dat de app instabiel is, een soort beta versie. Wat dat betreft vind ik het vreemd dat hij is toegelaten in de app store.
CoiLive schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:16:
VLC heeft volgens mij ook zelf al toegegeven dat de app instabiel is, een soort beta versie. Wat dat betreft vind ik het vreemd dat hij is toegelaten in de app store.
Misschien heeft Apple het juist toegelaten om te laten zien hoe goed de normale app werkt icm met .MP4's

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
CoiLive schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:16:
Best vreemd, ja. De app is bij mij bijna 50% van de keren abnormaal afgesloten ten gevolge van een crash of een vastloper. Enkele keren heb ik zelfs mijn iPad opnieuw moeten starten omdat VLC niet meer wilde starten, of zelfs geen enkele andere app meer wilde starten. Ik heb dat echt nog nooit meegemaakt op mijn iPad.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• GekkePrutser
  • Niet online
Gamebuster schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:05:
[...]Best vreemd, ja. De app is bij mij bijna 50% van de keren abnormaal afgesloten ten gevolge van een crash of een vastloper. Enkele keren heb ik zelfs mijn iPad opnieuw moeten starten omdat VLC niet meer wilde starten, of zelfs geen enkele andere app meer wilde starten. Ik heb dat echt nog nooit meegemaakt op mijn iPad.
Zelfde hier... En zelfs simpele divxjes die het een tijdje doen gaan toch hakkelen op een gegeven moment. En ik had er nog een paar meer met AC3 audio waarbij de verkeerde (achter-?) kanalen gespeeld werden, dus geen stemmen.

Ik gebruik hem niet meer, het enige waar hij redelijk goed mee werkt (DVD-res DivXjes) kosten toch maar een paar minuten om om te zetten met handbrake. Ik hoopte meer dat mijn tv series met 720p xvid goed zouden werken maar die zijn ook niet goed te doen. En daarvoor is Handbrake juist weer erg traag.

Maargoed, de volgende update zal ik het ongetwijfeld weer proberen. VLC is al jaren mijn videoplayer werkpaard op de Mac, en met de bugjes zal het ongetwijfeld goed komen. Alleen de performance problemen denk ik niet, VLC op de Mac gebruikt ook nog geen hardwareversnelling voor H.264. Nog geen enkele third-party player trouwens, alleen QuickTime zelf.

• Cheeky
Ben nog steeds wel tevreden over ZumoCast. Naast streamen kun je ook je series "downloaden". Scheelt weer overzetten na het converteren. Laatst een 720p mkv gekeken en zag er prima uit.. Delen van je muziekcollectie werkt er ook handig in (net een native player).. Hoe ze eraan verdienen weet ik niet. Zit er een limiet op?
GekkePrutser schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:52:
[...]

Ik hoopte meer dat mijn tv series met 720p xvid goed zouden werken maar die zijn ook niet goed te doen. En daarvoor is Handbrake juist weer erg traag.
Nou dat probleem heb ik dus ook. Ik volg een aantal (34 :9 ) series uit de VS waarvan ik er uiteraard een hoop bekijk op de TV via een MediaCenterPC (Het enigste waar ik Windows nog voor gebruik ivm de geringe kosten voor een krachtige bak ivm 1080P/BR spul) maar het zou ook wel lekker zijn als ik wat meer serie's op een iPad kon kijken.

Al me series worden echter in MKV gepost en omrenderen duurt me net te lang (behalve op een nieuwe MacPro die ik helaas niet bezit) en daarom kijk ik erg weinig via me iPad/AppleTV

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Donstil schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:27:
[...]

Nou dat probleem heb ik dus ook. Ik volg een aantal (34 :9 ) series uit de VS waarvan ik er uiteraard een hoop bekijk op de TV via een MediaCenterPC (Het enigste waar ik Windows nog voor gebruik ivm de geringe kosten voor een krachtige bak ivm 1080P/BR spul) maar het zou ook wel lekker zijn als ik wat meer serie's op een iPad kon kijken.

Al me series worden echter in MKV gepost en omrenderen duurt me net te lang (behalve op een nieuwe MacPro die ik helaas niet bezit) en daarom kijk ik erg weinig via me iPad/AppleTV
Gewoon de low res downloaden, die zijn snel genoeg omgezet.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Is ff handbrake loslaten op die verschillende containers een probleem dan? Dan heb je iig een goede mp4 waar de iPad mee uit de voeten kan. Een beetje iMac converteert dat in de tijd van een kopje koffie.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand hier z'n iPad al laten repareren?
Hoelang duurt een reparatie gemiddeld?

Whatever.

Delerium schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:45:
Is ff handbrake loslaten op die verschillende containers een probleem dan? Dan heb je iig een goede mp4 waar de iPad mee uit de voeten kan. Een beetje iMac converteert dat in de tijd van een kopje koffie.
Ik doe het meeste op me 17" Unibody. Dat is nog een C2D 2,66ghz. Doet toch wel een ruime 40min over een serie van 45min.
sebastius schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:41:
[...]
Gewoon de low res downloaden, die zijn snel genoeg omgezet.
Ja dat heb ik nog niet geprobeerd. Ziet de low res versie er op de iPad goed uit? Die low res versies zijn toch iets van 500x450?

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 07:34
Ik beheer de mail van mn domein sinds kort via google (apps) en heb op de mail-app op mn ipad als hoofdaccount mailbox@xxxxxxxxxx.nl.
't is een catchall, dus ik kan alles voor het @-tje zetten.
Alleen, ik kan alleen met het emailadres mailbox@xxxxxxxxx.nl versturen. Ik wil graag kunnen kiezen uit afzendersemailadressen.
Weet iemand of dat mogelijk is met de standaard ipad mail-app?

Het probleem is namelijk dat de google app mail anders dan de gmail op de ipad geen html5 layout heeft. Met die html5 gmail layout kun ja naast de kleurenlabels ook afzendersemaildressen selecteren...

• Michie23
Zag toevallig op AD.nl een reclame van Thalys, ik dacht huh is dat Flash maar zal wel HTML5 zijn :)
Michie23 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:03:
Zag toevallig op AD.nl een reclame van Thalys, ik dacht huh is dat Flash maar zal wel HTML5 zijn :)
ZIjn toch nog wel wat meer manieren van banners/reclame? Ik surf met een Flash blocker en zie ook genoeg reclame. Kan me niet voorstellen dat al die reclame al HTML5 is.

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:45
Harmen schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:48:
iPad word vrijwel altijd vervangen, dus korte wachttijden en je krijgt gewoon een nieuwe iPad :)

gewoon nee.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Michie23 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:03:
Eerder gewoon een ouderwetse gif

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Harmen schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:48:
Had die van mij op de dag van release gekocht en ging na een uurtje kapot. Vervolgens 3 weken moeten wachten op een nieuwe :( Maar dat kan er ook mee hebben te maken gehad dat ze toen nauwelijks op voorraad waren.. Neem aan dat de iPad nu gewoon op voorraad is in de winkels en dat je vrij snel een nieuwe meekrijgt.

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 07:34
deBennie schreef op woensdag 22 september 2010 @ 20:55:
Ik beheer de mail van mn domein sinds kort via google (apps) en heb op de mail-app op mn ipad als hoofdaccount mailbox@xxxxxxxxxx.nl.
't is een catchall, dus ik kan alles voor het @-tje zetten.
Alleen, ik kan alleen met het emailadres mailbox@xxxxxxxxx.nl versturen. Ik wil graag kunnen kiezen uit afzendersemailadressen.
Weet iemand of dat mogelijk is met de standaard ipad mail-app?

Het probleem is namelijk dat de google app mail anders dan de gmail op de ipad geen html5 layout heeft. Met die html5 gmail layout kun ja naast de kleurenlabels ook afzendersemaildressen selecteren...
Ah, ik heb het antwoord gevonden:

Solved: Gmail, iPad, iPhone, and multiple from addresses - Modern Nerd

• bitpixl
  • Niet online
Ik zat net te bdenken dat het wel erg mooi zou zijn als ik de iPad als secondary monitor kan gebruiken op mijn windows laptop. Dus ik een beetje zoeken en jawel Gevonden!. Uiteraard een lichte vertraging maar het ziet er wel erg tof uit :)

vanavond eens testen

[ Voor 3% gewijzigd door bitpixl op 23-09-2010 10:38 ]

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

SanderPS3 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 23:25:
[...]
iPad word vrijwel altijd vervangen, dus korte wachttijden en je krijgt gewoon een nieuwe iPad :)
Paar stuck pixels in mijn geval.
Zie op de retour sticker dat ie naar Schenker in Breda gaat.
Ben benieuwd hoelang het gaat duren.

Whatever.

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:05
Bitbron schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:38:
Ik zat net te bdenken dat het wel erg mooi zou zijn als ik de iPad als secondary monitor kan gebruiken op mijn windows laptop. Dus ik een beetje zoeken en jawel Gevonden!. Uiteraard een lichte vertraging maar het ziet er wel erg tof uit :)
Dat is een gave toepassing. Ik ben benieuwd naar je ervaringen!

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Voor de mac is er al een tijdje AirDisplay.
Werkt best wel aardig maar is alleen leuk/handig voor een paar keer.

• bitpixl
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:10:
Voor de mac is er al een tijdje AirDisplay.
Werkt best wel aardig maar is alleen leuk/handig voor een paar keer.
Hoezo? Te traag? Ik zou er graag een browser/explorer in willen zetten als ik iets anders fullscreen heb draaien op mijn primary display. Hoop dat dat iig gaat lukken.

[ Voor 17% gewijzigd door bitpixl op 23-09-2010 14:18 ]

Bitbron schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:17:
[...]

Hoezo? Te traag? Ik zou er graag een browser/explorer in willen zetten als ik iets anders fullscreen heb draaien op mijn primary display. Hoop dat dat iig gaat lukken.
Toen (net na release van de iPad) was het idd erg langzaam. Leuk voor stilstaand beeld maar daar bleef het toen wel bij.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid