iPad: dode pixels

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-04-2021

Niekk

Human-readable is relatief

Topicstarter
Ha,

Afgelopen donderdag heb ik mijn 32GB iPad Wifi + 3G gekocht bij de Mediamarkt, helemaal blij.
Tot ik een filmpje ging kijken, en er achter kwam dat er 2 dode pixels op het scherm zitten.

Ik dacht: meteen terug er mee. Dus vandaag (redelijk laat, maar had het even druk) terug gegaan naar de mediamarkt om, zo hoopte ik, een nieuwe te krijgen.
Nee, het antwoord was "Apple geeft geen garantie voor dode pixels". Eigenlijk dus: "Zoek het maar uit, doei!"

Moet eerlijk bekennen dat ik toen wel even raar stond te kijken. Maar goed. Ik dacht: ik zoek het eerst thuis uit, en dan ga ik met meer informatie morgen terug.
Ik ben op google gaan kijken, heb toen inderdaad die informatie gevonden die in de mediamarkt gegeven werd. maar wat ik ook vind is:
- Als het ding net nieuw is, en out of the box 1 of meer dode pixels heeft, krijg je een nieuwe?
- In de officiele garantie verklaring van de iPad staan GEEN uitzonderingen mbt dode pixels.

Dus mijn vraag is eigenlijk:
Iemand hier al last/ervaring mee gehad? Of zijn er mensen die tips voor me hebben? Nuttige info die ik morgen kan gebruiken als ik de tweede keer terug kom bij de mediamarkt?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
kan je niet gewoon zeggen dat ie kapot is zonder verdere uitleg en dan inleveren?
Edit: desnoods bij een andere vestiging

[ Voor 20% gewijzigd door Cobiwan op 17-08-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het is ook bij LCD TV's / TFT schermen mogelijk dode pixels te treffen. Hier kun je je extra tegen verzekeren hetgeen impliceert dat dit niet standaard onder garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 06:20
Gewoon laten terugbrengen door je vriendin zonder verder uitleg.
Retourneren / omruilen van producten gekocht in een Media Markt-vestiging
De klant kan bij elke vestiging van Media Markt in Nederland een in een Nederlandse vestiging van Media Markt aangekocht product omruilen onder onderstaande voorwaarden.

Retournering van een bij Media Markt gekocht product tegen restitutie van de koopprijs is mogelijk binnen veertien dagen na aankoop.

Media Markt is alleen gehouden een verzoek tot restitutie van de koopprijs te honoreren, indien de klant binnen veertien dagen na aankoop terugbetaling van de koopprijs of omruil verlangt, zonder dat er sprake is van een defect, en aan de volgende voorwaarden voldoet:

1. De klant moet gelijktijdig de originele kassabon overleggen.
2. Het product dient aangekocht te zijn in een in Nederland gevestigde vestiging van Media Markt.
3. Het product moet compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt.
4. Het product is ongebruikt.

Uitgesloten van retour en omruiling zijn:

1. Prepaid- en softwarepakketten.
2. Licentiegebonden producten.
3. Navigatieapparatuur.
4. Desktopcomputers en notebooks.
5. Satelliettunerpakketten en smartcards.
6. Hygiënische producten.

Ook uitgesloten van retour en omruiling zijn producten die enige verandering hebben ondergaan - in de breedste zin van het woord door toedoen van de klant of derden.
Bij een geschil heeft Media Markt het recht om een onderzoek te laten verrichten door de leverancier van het product zonder voorafgaand aan dat onderzoek te zijn gehouden tot omruiling of terugbetaling van het aankoopbedrag.

Retournering van een bij Media Markt gekocht product tegen restitutie van de koopprijs is mogelijk met originele kassabon.
Indien Media Markt uit coulanceoverwegingen, dus geheel vrijblijvend, niettemin bereid is het bij Media Markt gekochte product zonder originele kassabon terug te nemen, geschiedt dit alleen tegen ruiling voor een ander Media Markt product of tegen uitreiking van een tegoedbon.
Hierbij zal ten minste aan de navolgende voorwaarden voldaan dienen te zijn:

1. Het product is op het moment van ruiling bij Media Markt in het assortiment opgenomen.
2. De klant voldoet aan de voorwaarden zoals die staan beschreven en toont een origineel en geldig legitimatiebewijs, waarbij de klant Media Markt in de gelegenheid stelt daarvan een fotokopie te maken.
3. Voor zover een tegoedbon wordt uitgereikt, wordt daarop de prijs van het betreffende product aangehouden ten tijde van de omruiling.

Tegoedbonnen kunnen niet tegen contant geld worden ingewisseld. Voor een eventueel restbedrag na verzilvering van een tegoedbon, ontvangt de klant een nieuwe tegoedbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:43
Aghanim schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:44:
Het is ook bij LCD TV's / TFT schermen mogelijk dode pixels te treffen. Hier kun je je extra tegen verzekeren hetgeen impliceert dat dit niet standaard onder garantie valt.
Tenzij meer dan een bepaalde marge. Samsung heeft daar bijvoorbeeld 3 klassen in. Eerste klasse schermen mogen helemaal geen dode hebben. Tweede klasse bijvoorbeeld 3 zwarte(bij elkaar) en 5 gekleurde en klasse 3 kan mogen het er 10 zijn ofzo..

Dus het is sowieso ook handig om dat even uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Het is de Mediamarkt. Je brengt hem terug met de mededeling: het is niet wat ik er van verwachtte, mag ik mijn geld terug?

Klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:18

Oxigeon

En zo is dat!

sebastius schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:49:
Het is de Mediamarkt. Je brengt hem terug met de mededeling: het is niet wat ik er van verwachtte, mag ik mijn geld terug?

Klaar :)
Zit iemand anders met een ipad opgescheept met een aantal dode pixels. Kan die weer hetzelfde doen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekk

Niekk

Topicstarter
het gaat me er niet om hoe ik zo hard mogelijk de mediamarkt kan naaien ofzo om hun reactie, nee helemaal niet dat zal me worst wezen.
Ik wil gewoon een iPad zonder dode pixels of andere mankementen. Ik wil gewoon een product in mijn handen wat ook kwalitatief is wat ik er van verwacht, en zeker als ik daar 700 euro voor neer tel. Hoe je het ook bekijkt, 700 euro is veel geld. Ik zeg niet dat het een onredelijke prijs is, maar het is gewoon veel geld. Als die iPad 2 tientjes gekost had had ik er ook anders naar gekeken denk ik als er een dode pixel in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Simpel, dat mag dus gewoon. Terug ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Oxigeon schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:55:
[...]

Zit iemand anders met een ipad opgescheept met een aantal dode pixels. Kan die weer hetzelfde doen
Ja dat is het beleid van die fijne winkel. Niet de TS zijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:28
en mocht je als antwoord krijgen "het is een computer meneer, die nemen wij niet terug": In die voorwaarden heeft men het over notebook of desktopcomputer, een ipad is duidelijk geen van beide.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Laatst online: 20:23

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Gewoon terug brengen met de mededeling dat het product niet is wat je er van verwachte en geld terug vragen, ik heb wel eens wat terug gebracht omdat het toch niet fijn of werkt als ik verwachte en krijg altijd zonder morre mijn geld terug.

En dit is absoluut niet de winkel naaien, je verwachten niet dat er zomaar even 2 pixels op zitten van een product van 700,-.

En dat een andere klant op mee gescheept zit is onzin ze verkopen geopenden producten niet weer of alleen met korting.

[ Voor 18% gewijzigd door 42dpi op 17-08-2010 23:46 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekk

Niekk

Topicstarter
TerreurBV schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:44:
Gewoon terug brengen met de mededeling dat het product niet is wat je er van verwachte en geld terug vragen, ik heb wel eens wat terug gebracht omdat het toch niet fijn of werkt als ik verwachte en krijg altijd zonder morre mijn geld terug.

En dit is absoluut niet de winkel naaien, je verwachten niet dat er zomaar even 2 pixels op zitten van een product van 700,-.

En dat een andere klant op mee gescheept zit is onzin ze verkopen geopenden producten niet weer of alleen met korting.
+1.

Ik denk dat ik morgen ochtend eerst gewoon even Apple zelf bel. Eens kijken wat hun echte mening nou is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Apple heeft hier NIKS mee te maken.

Volgens de wet doe jij zaken met MediaMarkt, en niet met Apple. Als er iets mis is met het product heb je het recht om gebruik te maken van de garantie. In dit geval zijn er 'zwarte stipjes' op het scherm, en werkt dus niet zoals verwacht.

Zo mogen ze je bij T-Mobile met de iPhone ook nooit doorverwijzen naar Apple zelf voor garantie. Jij hebt zaken gedaan met T-Mobile en die horen eventuele problemen op te lossen.

[ Voor 24% gewijzigd door Uniciteit op 18-08-2010 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd maar het blijft wel raar dat apple geen spullen retour neemt als er dode pixels opzitten...

Als vb .

Dus jij komt thuis met je 2500 euro kostende 17 macbook Pro en er zitten 2 pixels je aan te staren recht in het midden heb je dus gewoon pech.....

En nu zal iedereen wel roepen dat je dat niet moet pikken maar zowel bij de ifactors (rotterdam) als bij de Machouse zullen ze je melden dat ze je laptop/scherm/iPad/iMac etc etc met dode pixels niet retour nemen.
Pas vanaf 5 oid nemen ze hem terug

Vandaar dat ik de mijne in de winkel liet uitpakken alvorens ik mijn pecunia's op tafel legde ... vonden ze maar vreemd bij iFactors maar goed das hun probleem >:)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2010 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Gewoon wegbrengen en niet zo moeilijk doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Pfff, als je een film kijkt en je hebt 2 dode pixels kan ik me alleen nog maar op die pixels concentreren. Ik snap echt niet waarom die regel nog bestaat. Ook niet voor LCD schermen. Het is belachelijk als jij een scherm koopt van ik weet niet hoeveel geld je maar moet accepteren dat er fouten in zitten.

Gewoon terugbrengen onder het mom dat hij niet aan je verwachtingen voldeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 08:42
Gewoon weer terug gaan, even op consumentenbond.nl wat papiertjes uitprinten over garantierechten en wetten en een nieuwe Ipad halen! Altijd hetzelfde gezeik. '' Sorry, wij kunnen hier niks aan doen, dat moet u bij "fabrikant x'' afhandelen.

Nou mooi niet, consumenten hebben recht op een nieuw product, ook al is deze een paar jaar oud!

Toen ik als een van de eerste mijn psp had gekocht bij toysrus had ik ook last van maar liefst 12 dode pixels, toen de volgende dag erna gelijk heen geweest om een nieuwe te halen, had alle papieren van garantierechten bij me. Was netjes afgehandeld daarna :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ik kreeg bij mijn 13 maanden oude MacBook Pro ook last van dode pixels. Op gegeven moment telde ik er 8 dode + 5 stuck pixels. Even langsgeweest bij de MacMe in Groningen en de volgende dag had ik een gloednieuw scherm. No questions asked.

Al heb jij hier natuurlijk niets aan, maar jij staat gewoon in je recht. Jij sluit een koopovereenkomst met de Media Markt, niet met Apple.

Als jij bij de groenteboer 5 appels koopt waarvan er bij thuiskomst twee rot blijken te zijn, dan zegt de groenteboer toch ook niet: "Ja euh, je kan mooi de pot op. Hier heb je het adres van boer Steven die de appels heeft geleverd! Dikke mazzel."

[ Voor 45% gewijzigd door Tjebakka op 18-08-2010 10:33 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Zoals hierboven al gezegd: gewoon terugbrengen met de melding dat het product niet bevalt. Ik heb zo eerder een TFT scherm teruggebracht met dode pixels, gaf geen enkel probleem op die manier. Jammer dat het zo moet, maar het is niet anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 06:28:
Idd maar het blijft wel raar dat apple geen spullen retour neemt als er dode pixels opzitten...

Als vb .

Dus jij komt thuis met je 2500 euro kostende 17 macbook Pro en er zitten 2 pixels je aan te staren recht in het midden heb je dus gewoon pech.....

En nu zal iedereen wel roepen dat je dat niet moet pikken maar zowel bij de ifactors (rotterdam) als bij de Machouse zullen ze je melden dat ze je laptop/scherm/iPad/iMac etc etc met dode pixels niet retour nemen.

Vandaar dat ik de mijne in de winkel liet uitpakken alvorens ik mijn pecunia's op tafel legde ... vonden ze maar vreemd bij iFactors maar goed das hun probleem >:)
inderdaad, uitproberen is een 'voorkomen is beter als genezen' oplossing :)

dat een retailer een apparaat niet terug wil nemen omdat er niet genoeg pixels defect zijn is niet jouw probleem, de consumentenwet is er heel duidelijk in, zie: http://www.consuwijzer.nl..._een_ondeugdelijk_product
de nederlandse wet staat boven de onzinnige regeltjes van een verkoper :)

helaas is 'recht hebben' en 'recht krijgen' niet altijd hetzelfde, dus dan zul je in de pen moeten klimmen en bij een geschillencommissie aan moeten kloppen cq. rechtsbijstand inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Dode pixels komt dus vaker voor.

Ik heb een dode pixel in de rechter onder hoek. Alleen als het scherm erg donker is zie je een blauwe
dot. Bij normaal gebruik, dus met een witte of gekleurde achtergrond is er niets te zien.

Ik ga hier echt niet voor terug, maar wel slechte zaak voor een premium (duur) product als de iPad waar je toch enige kwaliteit kan verwachten. Bij monitoren zie ik de laatste jaren eigenlijk geen dode pixels meer.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekk

Niekk

Topicstarter
Inderdaad.. Bij een filmpje staren die pixels me echt aan..

Maar ik heb net Apple gebeld. Ze gaven me het antwoord dat als ik het bij Apple gekocht had, ik de iPad gewoon had mogen omruilen. Maar nu heb ik eht bij MediaMarkt gekocht, en moet ik dus bij MediaMarkt zijn.
Maar ik denk dat ik daar ook wel "Gebruik" van kan maken: MediaMarkt verschuilt zicht achter Apple (de eerste keer dat ik er was), dus dan moeten ze dat wel in dit geval ook doen ;-)

Verder ben ik nu Garantie overeenkomsten aan het printen, en die pagina van de ConsuWijzer. Als ik dadelijk een flink pak papier met rechtelijk spul heb ga ik terug naar de MediaMarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Check dit eens:

http://web.archive.org/we...praken/Blomont-Dixons.htm
Op basis van de inhoud van het deskundigenrapport moet worden aangenomen dat in elk geval vanaf de tweede helft van het jaar 2000 de stand der techniek zodanig is, dat een consument bij aanschaf van een TFT-beeldscherm niet langer zonder meer bedacht moet zijn op pixelfouten in een dergelijk beeldscherm. Bij de beantwoording van de vraag welke eigenschappen de koper van een dergelijk beeldscherm op grond van de overeenkomst mocht verwachten, dient derhalve aangenomen te worden dat dat in elk geval een beeldscherm is waarin geen pixelfouten voorkomen. Komt er toch een pixelfout voor in het beeldscherm, dan dient dat in beginsel als een gebrek aan het scherm te worden beschouwd.
Er is dus een geschil geweest bij de geschillencommissie met dit als uitkomst. Doe je voordeel ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Niekk schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:40:
Inderdaad.. Bij een filmpje staren die pixels me echt aan..

Maar ik heb net Apple gebeld. Ze gaven me het antwoord dat als ik het bij Apple gekocht had, ik de iPad gewoon had mogen omruilen. Maar nu heb ik eht bij MediaMarkt gekocht, en moet ik dus bij MediaMarkt zijn.
Maar ik denk dat ik daar ook wel "Gebruik" van kan maken: MediaMarkt verschuilt zicht achter Apple (de eerste keer dat ik er was), dus dan moeten ze dat wel in dit geval ook doen ;-)

Verder ben ik nu Garantie overeenkomsten aan het printen, en die pagina van de ConsuWijzer. Als ik dadelijk een flink pak papier met rechtelijk spul heb ga ik terug naar de MediaMarkt.
Hierboven is pas een paar keer gezegt dat dat geen heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekk

Niekk

Topicstarter
En inderdaad. Mediamarkt stribbelt alleen tegen. Weer contact gehad met Apple, en er is een kans dat ik nu rechtstreeks via Apple een nieuw exemplaar krijg. Ben terug gebeld door Apple namelijk toen ik in de mediamarkt was, en die man vertelde me dat hij wel wat voor me geregeld had.

Word vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
[message=,noline]Bakkert schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:31[/message]:
Ik kreeg bij mijn 13 maanden oude MacBook Pro ook last van dode pixels. Op gegeven moment telde ik er 8 dode + 5 stuck pixels. Even langsgeweest bij de MacMe in Groningen en de volgende dag had ik een gloednieuw scherm. No questions asked.

Al heb jij hier natuurlijk niets aan, maar jij staat gewoon in je recht. Jij sluit een koopovereenkomst met de Media Markt, niet met Apple.

Als jij bij de groenteboer 5 appels koopt waarvan er bij thuiskomst twee rot blijken te zijn, dan zegt de groenteboer toch ook niet: "Ja euh, je kan mooi de pot op. Hier heb je het adres van boer Steven die de appels heeft geleverd! Dikke mazzel."
Even wachten: je koopt 786.432 appels en er zijn er 2 rot. Anders loopt je vergeleijking mank.

Blijft wel, dat ik het groooote onzin is dat er zo mee wordt omgegaan. Het is een heeeleboel geld. En met een dooie pixel wordt je plezier gewoon verspest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 08:42
Yes hoop zo dat het voor de TS goed afloopt. Geweldig om te zien. Die winkels moeten gewoon een keer ophouden met die onzin. Hou ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik ben benieuwd of LG meer displays met dode pixels aan Apple levert nu ze de vraag niet zo goed aankunnen. Tenzij de kwaliteitscontrole van Apple dit afvangt, zouden er dan in verhouding meer iPads met dode pixels kunnen komen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 20:47
Ik had dat probleem met een monitor, wilde ze niet retour nemen.
Dus ik begon langzaam kwaad te worden was 3 jaar geleden en toen waren 24inch monitors behoorlijjk prijzig nog.

Dus ik werd wat luider en mensen begonnen te kijken, na een paar minute had ik de baas erbij staan :p

En toen bleek het dus ineens wel tegaan.

Je moet je nooit laten afschepen bij die gasten, gewoon veel tam tam maken dat mensen gaan denken wat is daar aan de hand en dan lukt het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niekk troost je, ben ook zeer klantonvriendelijk behandeld door de medewerker van de "Media Markt Apple Store"

Faqs
koop nieuw MacBook Pro
Time Capsule
Ipad
Imac 27 inch
2x Apple care

Niekk, je bent niet de enige die de SERVICE van de Apple Store binnen de Media Markt als
slecht ervaar
na het uitpakken van de laptop blijkt dat de Mac Po niet altijd contact maakt met de router
Apple Care ingeschakeld, na zeer lange telefoongesprekken en uitproberen blijkt volgens de Apple medewerker
dat de nieuwe Mac Pro problemen heeft met de routere .
Dus koop ik een Time Capsule bij de Media Markt. Blijkt al verkocht te zijn geweest, de inlognaam bleek
in de handleiding te staan. Maar wordt als nieuw verkocht.
Nog steeds geen stabiele communicatie. Apple Care medewerker (dezelfde persoon) probeert allerlei mogelijkheden.
Nu advies om de Mac Pro z.s.m. terug te brengen naar de Media Markt,tenslotte is hij nog geen week oud.
Omruilen was niet mogelijk, ondanks het verhaal van de "echte"Apple medewerker.
Het gegeven referentienummer door Apple is niet van belang.
Media Markt heeft zijn "eigen"Apple visie !!!!!!!! "Wij verkopen wel Apple produkten maar hebben een eigen beleid binnen de Apple Store !! Het gegeven referentienummer vinden wij niet belangrijk ".
Omruilen kan niet !! ????????????? ( zie Time Capsule)

DUS DE APPLE STORE BINNEN DE MEDIA MARKT IS ANDERS DAN EEN ECHTE APPLE STORE !!!!!!!!!

Nu kan mcsluis weer reageren met zijn voorwaarden !!!

Ik hoop dat onze verhalen terecht komen bij Apple Nederland en dat daar e
ens kritisch gekeken wordt naar de Apple stores binnen de Media Markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb juist goede ervaringen met de Apple stores in de MM.
Vroeger bij de icentre's, a-mac's enzo klant geweest maar de verkopers daar zijn zo arrogant en de houding is van " wij weten het beter, u bent maar een domme klant"
Voor mij alleen maar de MM en de Apple online store, vooral die laatste ivm met makkelijk retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

dolby schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:34:
Ik heb juist goede ervaringen met de Apple stores in de MM.
Ik loop bij de MM Eindhoven altijd naar dezelfde verkoper toe. Heb voor 2 iMacs de afspraak gemaakt dat ze retour konden bij dode pixels. Nu schijnen ze dat soort afspraken niet meer te mogen maken. M'n vriendin heeft een iPad bij de MM meegenomen die godzijdank helemaal pixelfoutvrij was. M'n eigen iPad heb ik bij de A-Mac meegenomen en ik mocht 'm in de winkel bekijken voordat ik 'm meenam.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
TerreurBV schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:44:
En dat een andere klant op mee gescheept zit is onzin, ze verkopen geopende producten niet weer of alleen met korting.
Ehm, ik heb regelmatig meegemaakt dat geretourneerde produkten ongecontroleerd weer van die rode bandjes werden voorzien en gewoon weer in de winkel werden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekk

Niekk

Topicstarter
Exirion schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:36:
[...]

Ik loop bij de MM Eindhoven altijd naar dezelfde verkoper toe. Heb voor 2 iMacs de afspraak gemaakt dat ze retour konden bij dode pixels. Nu schijnen ze dat soort afspraken niet meer te mogen maken. M'n vriendin heeft een iPad bij de MM meegenomen die godzijdank helemaal pixelfoutvrij was. M'n eigen iPad heb ik bij de A-Mac meegenomen en ik mocht 'm in de winkel bekijken voordat ik 'm meenam.
Het gaat hier ook om de MM Ehv :( :(

Ik moet morgen ochtend meteen de apple care lijn weer bellen, ik kon dan meteen vragen naar een rechtstreeks contact binnen de 2e lijn support die het verhaal kende en me verder zou helpen. Ben benieuwd!

Ondertussen heb ik gesproken met de verkopen van de MM Ehv, die daar staat namens Apple. En wat blijkt?
MM koopt de Apple spullen in via een retailer/distributor/iets, en die koopt het bij Apple. MM is dus geen officieel Apple verkoop punt. MM heeft echter wel een officieel Apple verkopertje "specialist" daar staan, in ruil voor "gratis Apple advertisement plaatst binnen de MM apple shop".
Dus Apple krijgt van de MM een bepaalde ruimte gratis, die kan Apple inrichten met slogans/reclame, en in ruil daarvoor wil MM een medewerker van Apple om mooie praatjes op te hangen. Ondertussen zijn de producten daar niet eens van Apple, of direct van Apple afkomstig.
Uiteindelijk is het dus ook gekocht bij de MM, en niet bij Apple en heeft Apple er dus niets mee te maken... Ze geven daar alleen advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:41
Cyclonic schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:10:
Ik had dat probleem met een monitor, wilde ze niet retour nemen.
Dus ik begon langzaam kwaad te worden was 3 jaar geleden en toen waren 24inch monitors behoorlijjk prijzig nog.

Dus ik werd wat luider en mensen begonnen te kijken, na een paar minute had ik de baas erbij staan :p

En toen bleek het dus ineens wel tegaan.

Je moet je nooit laten afschepen bij die gasten, gewoon veel tam tam maken dat mensen gaan denken wat is daar aan de hand en dan lukt het wel ;)
Dit helpt zeer goed :+ Ze zijn bij de MM heel erg overtuigd van hun eigen gelijk, vooral als ze dat niet hebben }:O (al meerdere keren gewezen op fouten maar na 5 keer pas toegeven... :S )

Volgende keer gewoon op internet bestellen en binnen 7 dagen laten weten dat je het product terug wil sturen? Geen reden noodzakelijk O-) Dan heb je na die 7 dagen nog ongeveer 23dagen voor het opgestuurd moet zijn :P Geen problemen en volledig binnen de Nederlandse bepalingen :> Een product van 700,- hoort mijns inziens toch wel zonder problemen te werken... 8)7

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Het is hier geen Tros Radar forum hoor :>

Mar het is wel schandalig wat de MediaMarkt flikt.

[ Voor 78% gewijzigd door Tjebakka op 18-08-2010 22:58 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook gewoon geen Apple kopen(bij de MM)
Edit: Oke, om geen anti-apple uitstraling uit te stralen(of, minder): Je zou dan gewoon naar een fatsoenlijke winkel moeten gaan als je toch zoveel geld voor je product wilt uitgeven.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2010 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Tja, maar vaak genoeg laten ook "fatsoenlijke winkels" steken vallen als het op garantie aankomt... (velen voorbeelden te vinden van de verschillende winkels en bedrijven op dit forum... Recht hebben en recht krijgen zit vaak een te groot verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekk

Niekk

Topicstarter
Mijn volgende Apple product gaat weer online gekocht worden. Dan heb je:
- Apple's officiele garantie
- genoeg tijd om (zonder reden) terug te sturen en een nieuwe te krijgen, zonder gezeik.

De enige reden dat ik naar MM ging, was ook omdat ik het in mijn hoofd had gehaald een iPad te kopen en er dus ook 1 diezelfde avond nog wilde hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 20:52
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 06:28:

Als vb .

pecunia's?

maar idd, eens. Voor zulke prijzen is dat een stuk handiger. Hoe zit dat eigenlijk als je hem bij de Apple online store besteld? dan doe je zaken met Apple, maar hun zijn directe leverancier. Als Apple care dan lullig doet en met de 5px regel aan komt zetten, dan krijg je dus echt niks..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjon.geurts
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-09 11:15
Ik heb mijn iPad ook bij de mediamarkt gekocht. In de eerste dagen was de iPad via de Apple store niet leverbaar. Echter via de Apple store heb ik toen Apple care besteld voor mijn iPad. Deze is nu geregistreerd en ik ben nu volledig door Apple gedurende 2 jaar van garantie voorzien. Ik heb dus eigenlijk niks meer met de mediamarkt te maken. Indien er een defect aan mijn iPad optreedt moet ik contact opnemen met Apple care. Deze analyseren het probleem en in geval van technische storing wordt de iPad opgehaald en gerepareerd.. Echter in de meeste gevallen wordt hij gewoon omgeruild voor een nieuwe. Verder als de accu minder dan 50% presteert wordt deze gratis vervangen. Ik heb voor deze service 99 euro betaald. Via eBay schijnt het nog goedkoper te kunnen, maar dan loop je wel een risico. Dus zou je met de mediamarkt er niet uit komen zou je deze weg kunnen bewandelen. Uiteraard eerst samen met Apple de mediamarkt onder druk zetten. Als je dan een goede iPad hebt zou ik het overwegen. Je kunt het altijd afsluiten in het eerste jaar van je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekk

Niekk

Topicstarter
Igor4 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 23:32:
[...]

pecunia's?

maar idd, eens. Voor zulke prijzen is dat een stuk handiger. Hoe zit dat eigenlijk als je hem bij de Apple online store besteld? dan doe je zaken met Apple, maar hun zijn directe leverancier. Als Apple care dan lullig doet en met de 5px regel aan komt zetten, dan krijg je dus echt niks..?
Dan kan je het altijd nog (zonder opgaaf van reden) terug sturen. Dat is een nederlandse wet voor kopen op afstand.

Verder, @sjon:
Klopt. Ik heb Apple Care al gebeld, want ik zit natuurlijk nog gewoon binnen mijn garantie termijn. Voor zover ik begrepen heb is Apple care meer een "verlenging" van die garantie (weet ik niet zeker, hoor?).

maar apple is al bezig, ik hoop dat ze het oplossen voor me!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Niekk schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 23:56:
[...]

Dan kan je het altijd nog (zonder opgaaf van reden) terug sturen. Dat is een nederlandse wet voor kopen op afstand.

Verder, @sjon:
Klopt. Ik heb Apple Care al gebeld, want ik zit natuurlijk nog gewoon binnen mijn garantie termijn. Voor zover ik begrepen heb is Apple care meer een "verlenging" van die garantie (weet ik niet zeker, hoor?).

maar apple is al bezig, ik hoop dat ze het oplossen voor me!
Apple Care moet je zien als een soort van verzekering naast je iPad.
Voor 99 euro euro heb je 2 jaar lang vanaf de aankoop datum van de iPad een bepaalde service van Apple.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:39
Ik vind de gang van zaken bij de MM enigszins raar, tegenwoordig proberen fysieke winkels altijd de klant te overtuigen om in de winkel te kopen omdat de 'service' zoveel malen beter is dan de online stores, apple store neemt 'm meteen terug indien nodig, en de fysieke winkel laat het afweten, nice.

• Niekk

Niekk

Topicstarter
Contact met Apple gehad, en ze hebben een omruil "geforceerd" nu.
Dit houd in dat binnenkort iemand (koerier) mijn iPad komt ophalen, en zodra aangekomen bij Apple sturen ze meteen een nieuwe. Ze gaan niet kijken naar mijn defect.

Dit gaat dan uiteraard via Apple, niet meer via MM.

Als Apple doet wat ze beloven, en dit inderdaad allemaal goed gaat, dan:
Hulde aan Apple!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 21:34
Hulde aan Apple?
Als Apple nou even ervoor zorgt dat ze gewoon normaal zaken gaan doen met de "grootste elektronicaboer in NL en DE" dan was dit nooit een probleem geweest. Ik weet niet waarom MM het moet inkopen bij een importeur en vervolgens een deal legt met Apple, maar het kan allemaal veel simpeler.
Dit ligt natuurlijk ook aan de MM alswel Apple. Beide zullen ongetwijfeld wel eens onderhandeld hebben.

Dat jij zo lang in onzekerheid moet zitten is niet de bedoeling. Je koopt een product om het te gebruiken. Niet om je eerst 2 weken lang aan te ergeren en dan blij te worden gemaakt met iets waar je allang recht op had.

• sjon.geurts
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-09 11:15
Prima dat apple je wel wilt helpen. Je krijgt nu de service alsof je al een Apple care hebt afgesloten. Dit was ook mijn reden om deze extra verzekering af te sluiten. Ik zorg er altijd voor dat ik wat betreft service niet afhankelijk van mediamarkt ben. Ook in het verleden een Philips tv gekocht bij deze winkel en daarna rechtstreeks verlengde garantie bij Philips afgesloten. Ondanks alle wettelijke regelingen ten spijt kun je beter bij de fabrikant terecht voor service en support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Guys, heb last van 2 'stuck' pixels. Deze zijn rood/blauw.
Bestaat de kans dat dit weg gaat?
Wil hem nu niet omruilen aangezien ik zondag op vakantie ga. (heb hem gekocht via de apple online store)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Harmen schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:57:
Guys, heb last van 2 'stuck' pixels. Deze zijn rood/blauw.
Bestaat de kans dat dit weg gaat?
Die kans is nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Jammer, na mn vakantie dan maar eens bellen met Apple.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

De mijne heeft geen dode pixel maar een stuck pixel ( Rood ) heb hem alleen bij de Macme aangeschaft, hoop dat ze niet moeilijk gaan doen als ik hem wil omruilen. Omdat ik sinds de ipad voor het eerst in aanraking ben gekomen itunes moet ik denk ik een backup maken als ik een nieuwe krijg. Hoe doe ik dit het best?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekk

Niekk

Topicstarter
Harmen schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:32:
Jammer, na mn vakantie dan maar eens bellen met Apple.
Niet slim, want dan zijn de 14 dagen waarschijnlijk verlopen. ;)

Mijn iPad is inmiddels bij Apple, die gaan hem gebruiken als koffie tafel denk ik o.i.d.
Ondertussen is er op dit moment een nieuwe iPad onderweg voor me. Fijn dat Apple dit zo oplost voor me! (het geheel had wat vertraging opgelopen door mijn vakantie tussendoor)

Dus;
-pluspunten voor de Apple-service
-minpunten voor de Mediamarkt (ik koop er nooit meer iets, en zal het ook iedereen afraden)
-minputen dat apple nog steeds met media markt in zee gaat (al is dat niet direct geregeld..)

Nu nog een instantie/site/iets kunnen vinden waar ik een grondige klacht tegen de mediamarkt (ehv) kan indienen. En dan het liefst bij een instantie/site/iets waar er ook echt naar geluisterd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
Ik heb ook 1 hotpixel, maar ik kan me er niet echt druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weda
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-04-2021
Ik heb ook last gehad van 1 dooie pixel in mijn iMac 27" en de verhalen dat Apple geen producten terugneemt met een X-aantal dooie pixels is onzin, ik ben netjes (met de iMac) teruggegaan naar de Applestore in Rotterdam, het probleem laten zien op lokatie, netjes mijn bonnetjes ingeleverd waarna ik een tegoedbon kreeg. 3 dagen later kon ik mijn nieuwe 27" ophalen, ze hebben hem zelfs even aangesloten in de winkel om zeker te zijn dat het apparaat naar behoren werkt.

Ik ben 100% tevreden over de service van Apple en al helemaal over het personeel van de iFacory(of iFactors...whatever), ben netjes te woord gestaan in de winkel als via de telefoon (Apple support).

Het laatste waar ik mee akkoord zou gaan is een apparaat van €700 waar ook maar íets aan mankeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Bij mm hoef je toch geen reden te gegevens als je iets retourneert. Ik heb al meerdere spullen gewoon terug gebracht en als ze om een reden vroeg zei ik gewoon dat het product niet voldoende functioneerde door vragen deden ze toch nooit. één keer in een melige bui een hans teeuwetje gedaan en gezegd dat ie stonk. Interesseert die mensen geen donder zo lang alles er maar bij zit onbeschadigd is en je de bon heb.

• Niekk

Niekk

Topicstarter
Crazyanz schreef op woensdag 08 september 2010 @ 20:53:
Bij mm hoef je toch geen reden te gegevens als je iets retourneert. Ik heb al meerdere spullen gewoon terug gebracht en als ze om een reden vroeg zei ik gewoon dat het product niet voldoende functioneerde door vragen deden ze toch nooit. één keer in een melige bui een hans teeuwetje gedaan en gezegd dat ie stonk. Interesseert die mensen geen donder zo lang alles er maar bij zit onbeschadigd is en je de bon heb.
Nou, niet dus. Ze accepteerde het echt niet. En dat was puur vanwege het feit dat het Apple is.

Vandaag heb ik mijn nieuwe iPad binnen gekregen. Ben dus een kleine week iPad-loos geweest (4 werkdagen om precies te zijn).
100 punten dus voor de service van Apple!

Verwijderd

congrats er mee geloof met mijn ervaringen met de MM vindt ik dat een wonder .
Ik was helaas genoodzaakt mijn I-Pad ook bij de MM zoetermeer aan te schaffen

Maar de de MM zegt dat het via een importeur gaat is wel een beetje frappant. Om het minste te zeggen aangezien aan hun voorraad aanschaf gewoon via de Mediamarkt groep gaat. Misschien is dit het moeder bedrijf en of de Media Markt zoals we hem in Nederland kennen en holding maar dan alsnog zijn hun eindverantwoordelijk voor het geleverde product. Maakt dus niet uit waar deze vandaan komt ookal hebben ze het via 1001 omwegen aangeschaft dat is niet het probleem van de consument

• Niekk

Niekk

Topicstarter
Klopt, maar na een tijdje had ik het gevoel via Apple sneller klaar te zijn als via MM ;)
Wat dus achteraf gewoon klopt. De eikels werkte gewoon niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb gebeld met Apple voor die 2 rode pixels.
Krijg een repatie aangeboden. Aangezien het 4 in totaal zijn. (geel + groen = rood)

Hoe snel wordt iets gerepareerd denken jullie?
Ze konden mij geen duur aangeven.
Volgens de medewerker komt het ook wel eens voor dat de iPad gewoon wordt omgewisseld.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Heb gisteren een iPad gekocht bij de MediaMarkt (Breda) en vandaag zie ik dus een dode pixel. Valt heel erg op met vooral het browsen (op bijvoorbeeld Tweakers.net). Noem mij een zeikert, maar dan is de kwaliteit van het product toch niet goed en heb ik recht op een nieuwe iPad? Er lagen tientallen iPads daar (van alle modellen), dus moet wel goedkomen.

Nog tips? Bijvoorbeeld wat dingen over garantierechten uitprinten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
De belangrijkste tip is denk ik naar een winkel gaan waar je vooraf mag testen.
Of een dodepixel verzekering nemen. Afzetterij maar helaas. Als Neelie Kroes nog eens wat tijd over heeft zou ze hier wat aan moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
SvMp schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 20:52:
Of een dodepixel verzekering nemen. Afzetterij maar helaas. Als Neelie Kroes nog eens wat tijd over heeft zou ze hier wat aan moeten doen.
En wat gaat de Europees Commissaris voor Digitale Agenda doen aan dode pixels of verzekeringen daartegen? Ze houdt zich onder andere bezig met internetverbindingen, mobiele telefonie e.d...

Als je dit soort zaken zonder gezeik wilt vermijden, gewoon online kopen en desgewenst binnen 7 dagen retourneren.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb een nieuwe ipad mogen ontvangen van Apple.
Deze is zelfs 5 week nieuwer. (week 38)
Heb geen dode pixels kunnen ontdekken.

Whatever.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

SvMp schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 20:52:
Ben vandaag naar de MediaMarkt gegaan en ze deden niet moeilijk. De mevrouw belde al direct haar collega op om een iPad 3G 32 GB mee te nemen (zonder nog te kijken). Haar collega keek even en zag de dode pixel ook. Hij vroeg dus aan zijn collega wat de regel was bij dode pixels. Toen was er een stuk wat ik niet duidelijk hoorde en toen zij zijn collega tegen hem dat het maar genoteerd moest worden als een DOA (Death on Arrival).

Ze deden dus absoluut niet moeilijk en zorgden er gewoon voor dat ik een vervanging kreeg, ook al was het maar 1 dode pixel. Top service van MediaMarkt daar.

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:32

Maxow

Hidden Sound System

Het is alleen zo jammer dat je altijd bent aangewezen op de goedheid van de medewerkers in zo'n winkel. Er zijn regels en richtlijnen voor de medewerkers, maar je blijft echt afhankelijk van hoe behulpzaam de persoon is die je treft...

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Squatjj schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:19:
[...]

Ben vandaag naar de MediaMarkt gegaan en ze deden niet moeilijk. De mevrouw belde al direct haar collega op om een iPad 3G 32 GB mee te nemen (zonder nog te kijken). Haar collega keek even en zag de dode pixel ook. Hij vroeg dus aan zijn collega wat de regel was bij dode pixels. Toen was er een stuk wat ik niet duidelijk hoorde en toen zij zijn collega tegen hem dat het maar genoteerd moest worden als een DOA (Death on Arrival).

Ze deden dus absoluut niet moeilijk en zorgden er gewoon voor dat ik een vervanging kreeg, ook al was het maar 1 dode pixel. Top service van MediaMarkt daar.
Das leuk inderdaad, maar als hij het als zijnde een pixel defect opgeschreven had, had je het dus kunnen shaken. zal jou voor de rest weinig boeien uiteraard :+

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Harmen schreef op maandag 20 september 2010 @ 15:50:
Heb gebeld met Apple voor die 2 rode pixels.
Krijg een repatie aangeboden. Aangezien het 4 in totaal zijn. (geel + groen = rood)
Waaaat? Een display bouwt kleuren op uit de primaire kleuren rood, groen en blauw. Dat verhaal is dus dikke onzin.

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 07-09 02:54
Niekk schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:53:
[...]

Niet slim, want dan zijn de 14 dagen waarschijnlijk verlopen. ;)

Mijn iPad is inmiddels bij Apple, die gaan hem gebruiken als koffie tafel denk ik o.i.d.
Ondertussen is er op dit moment een nieuwe iPad onderweg voor me. Fijn dat Apple dit zo oplost voor me! (het geheel had wat vertraging opgelopen door mijn vakantie tussendoor)

Dus;
-pluspunten voor de Apple-service
-minpunten voor de Mediamarkt (ik koop er nooit meer iets, en zal het ook iedereen afraden)
-minputen dat apple nog steeds met media markt in zee gaat (al is dat niet direct geregeld..)

Nu nog een instantie/site/iets kunnen vinden waar ik een grondige klacht tegen de mediamarkt (ehv) kan indienen. En dan het liefst bij een instantie/site/iets waar er ook echt naar geluisterd word.
Goed geregeld. Ik bestel Apple spullen in principe bij Apple online. Kun je altijd zonder gezeur binnen 14 dagen de boel zonder extra kosten laten ophalen. En bij computers willen ze er nog weleens een paar tientjes afdoen als je ze belt en er om vraagt (tot iets van €70 ofzo).

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

[message=,noline]Exirion schreef op woensdag 29 september 2010 @ 23:36[/message]:
[...]

Waaaat? Een display bouwt kleuren op uit de primaire kleuren rood, groen en blauw. Dat verhaal is dus dikke onzin.
Ok, hehe.
Dan heb Ik geluk gehad blijkbaar. Gezien de regel 3 of meer is.
Bij Apple hebben ze nog geen policy voor de iPad. Heb destijds meer dan 40min aan de lijn gehangen.

Whatever.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:12

mr.paaJ

generatie cmd+z

Exirion schreef op woensdag 29 september 2010 @ 23:36:
[...]

als dus groen en blauw kapot zijn heb je alleen rood over ;)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Blijkbaar, goede regeling van Apple.
Altijd het proberen waard.

Hoe wou je btw in de winkel een scherm checken?
Uit de doos moet je hem eerst aan iTunes hangen.

Whatever.

• Stevanov
  • Laatst online: 07-09 10:54
-

[ Voor 100% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:03 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

mr.paaJ schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:21:
als dus groen en blauw kapot zijn heb je alleen rood over ;)
Wel als de pixel wit had moeten zijn, maar ik gok dat die pixel stuck op rood is bij een zwart scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe 16gb 3G iPad erbij.. 3 dode pixels en aan twee kanten van het scherm gele waas. Mag ik aannemen dat ik deze bij de MM kan ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:32

Maximus

There is no substitute

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 23:38:
Nieuwe 16gb 3G iPad erbij.. 3 dode pixels en aan twee kanten van het scherm gele waas. Mag ik aannemen dat ik deze bij de MM kan ruilen?
Mits daar gekocht, binnen ruiltermijn en met bon, ja.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:26

jdh009

FP ProMod
Maximus schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:43:
[...]

Mits daar gekocht, binnen ruiltermijn en met bon, ja.
Valt dit niet onder het gevalletje degelijk product en sta je sowieso de eerste 6 maanden in je recht?

Als je een iPad koopt dan neem ik aan dat je gewoon een fatsoenlijk scherm verwacht die een x aantal jaar zonder problemen functioneert. snap niet dan mensen zich zo makkelijk door een verkoper aan de kant laten zetten. Als jij bij een winkel koopt (niet van Apple) heb je niks met Apple te maken.

[ Voor 16% gewijzigd door jdh009 op 06-02-2011 21:06 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

Ik heb sinds dag één een iPad. De eerste had een dode pixel midden in het scherm (een rode, op zwarte achtergrond). Aangezien de iPad niet veel meer is dan een groot scherm, heb ik 'm meteen teruggebracht naar de winkel (HTR).

Ze hebben 'm (heel netjes) meteen omgeruild. De nieuwe heb ik in de winkel al goed bekeken, samen met de verkoper. Toch bleek er (pas na anderhalve dag) een pixeldefect in te zitten: een hele pixelrij knipperde rood bij een bepaalde blauwtint (heel vaag, nog nooit zoiets gezien, en het was ook bijna onmogelijk om te vinden - uiteindelijk heb ik een speciale wallpaper gephotoshopped om het makkelijk te kunnen laten zien in de winkel).

Anyway, meteen weer teruggebracht en nummer 3 aangebroken, en weer helemaal gecontroleerd in de winkel. Dat dit lastig is blijkt wel, na 2 weken vond ik toch nog 2 dode pixels (groen op wit), maar deze zie je bijna niet. Ik had geen zin meer om 'm nog een keer om te ruilen, voor het zelfde geld krijg je er weer 1 met een dode rode pixel in het midden.

Sindsdien zoek ik bij iedere iPad die ik in m'n handen krijg naar dode pixels, en tot nu toe heeft bijna elke iPad die ik heb gezien wel ergens een pixeldefect. Veel succes dus met zoeken naar een iPad met een perfect scherm!

Overigens heb ik er ook 2 iPhones (3GS) doorheengejaagd in slechts één maand (1 schermdefect, 1 dode batterij), en heeft de MacBook van m'n werk ook 2 dode pixels, dus misschien heb ik gewoon pech en krijgt de rest van Nederland alleen maar perfecte iDingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jdh009 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:02:
[...]

Valt dit niet onder het gevalletje degelijk product en sta je sowieso de eerste 6 maanden in je recht?

Als je een iPad koopt dan neem ik aan dat je gewoon een fatsoenlijk scherm verwacht die een x aantal jaar zonder problemen functioneert. snap niet dan mensen zich zo makkelijk door een verkoper aan de kant laten zetten. Als jij bij een winkel koopt (niet van Apple) heb je niks met Apple te maken.
Jazeker, maar na een x-aantal dagen ga je gewoon het garantietraject in en is omruil niet perse aan de orde. Reparatie is dan eigenlijk de normale gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
SiliconError schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:47:
Ik heb sinds dag één een iPad. De eerste had een dode pixel midden in het scherm (een rode, op zwarte achtergrond). Aangezien de iPad niet veel meer is dan een groot scherm, heb ik 'm meteen teruggebracht naar de winkel (HTR).

Ze hebben 'm (heel netjes) meteen omgeruild. De nieuwe heb ik in de winkel al goed bekeken, samen met de verkoper. Toch bleek er (pas na anderhalve dag) een pixeldefect in te zitten: een hele pixelrij knipperde rood bij een bepaalde blauwtint (heel vaag, nog nooit zoiets gezien, en het was ook bijna onmogelijk om te vinden - uiteindelijk heb ik een speciale wallpaper gephotoshopped om het makkelijk te kunnen laten zien in de winkel).

Anyway, meteen weer teruggebracht en nummer 3 aangebroken, en weer helemaal gecontroleerd in de winkel. Dat dit lastig is blijkt wel, na 2 weken vond ik toch nog 2 dode pixels (groen op wit), maar deze zie je bijna niet. Ik had geen zin meer om 'm nog een keer om te ruilen, voor het zelfde geld krijg je er weer 1 met een dode rode pixel in het midden.

Sindsdien zoek ik bij iedere iPad die ik in m'n handen krijg naar dode pixels, en tot nu toe heeft bijna elke iPad die ik heb gezien wel ergens een pixeldefect. Veel succes dus met zoeken naar een iPad met een perfect scherm!

Overigens heb ik er ook 2 iPhones (3GS) doorheengejaagd in slechts één maand (1 schermdefect, 1 dode batterij), en heeft de MacBook van m'n werk ook 2 dode pixels, dus misschien heb ik gewoon pech en krijgt de rest van Nederland alleen maar perfecte iDingen.
Misschien steeds een iPad uit dezelfde batch meegekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

Pierz schreef op maandag 07 februari 2011 @ 01:13:
Misschien steeds een iPad uit dezelfde batch meegekregen?
Goed mogelijk, want het was de allereerste batch. Neemt niet weg dat ik veel meer iPads met pixeldefecten heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:42
SiliconError schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:46:
[...]

Goed mogelijk, want het was de allereerste batch. Neemt niet weg dat ik veel meer iPads met pixeldefecten heb gezien.
Iphone 2g ( 1g w/e ) 2 rare pixels vervangen voor Iphone 2g ( 0 rare pixels )
Iphone 3g ( 2 rare pixels / lui )
Samsung lcd tv ( 12 luie pixels ( green ) ) vervangen voor een nieuwe met 1 luie pixel
PsP ( 3 dooie pixels ) omgerolen voor een nieuwe zonder problemen.

Ken de horror :<
Pagina: 1