[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 127.131 views

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
vgroenewold schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:14:
[...]

De accuduur vind ik ook belangrijker ja, maar stel je eens het iPhone4 display voor op de iPad... ik eet mijn hoed op als je dat weinig effectief zou vinden. Bij comics e.d. is dit prima, maar wanneer ik haarscherpe letter zou zien in een boek, dan doe ik de huidige iPad meteen de deur uit en ligt de nieuwe klaar. ;)
Not going to happen dan zit je op resoluties van 2048×1536 of meer.
Of 4 keer zoveel pixels wat hopen meer CPU zal vreten en batterij zal verbruiken .

En waarom? Zelfs de nieuwe aTV ondesteund niks boven 1280 iTunes verkoopt het niet. Nog een andere resolutie in iOS apps die aangepast moeten worden. Nee gaat de eerstkomende paar jaar niet gebeuren.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Het web is ook niet gemaakt voor veel meer dan 1024pixels, dus ook daarvoor zou een hogere resolutie weinig nut hebben.

The devil is in the details.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Mute schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:14:
Het web is ook niet gemaakt voor veel meer dan 1024pixels, dus ook daarvoor zou een hogere resolutie weinig nut hebben.
Dat is ook niet het idee. Het idee is dat de resolutie 2x zo hoog wordt, niet de schermgrootte. Scherpere letters dus.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
En waar zie je mij praten over schermgrootte? Ik heb het zelf ook over resolutie :?

Maar als je 2048px breed gaat krijgen en je aanbod is 1024px dan is dat of 2x te klein of je moet het gaan oprekken en heb je geen voordeel.

The devil is in the details.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mute schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:18:
En waar zie je mij praten over schermgrootte? Ik heb het zelf ook over resolutie :?

Maar als je 2048px breed gaat krijgen en je aanbod is 1024px dan is dat of 2x te klein of je moet het gaan oprekken en heb je geen voordeel.
Dan snap je het dus niet ;)

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Hogere resolutie = alles upscalen zodat er niets verandert aan de content die je te zien krijgt (zie de iPhone 4), maar wel slim alle elementen en tekst voorzien van een veel scherpere presentatie. Lees eens tekst op de iPhone 4, kijk dan naar de 3G, terug naar de 4, en weer naar de 3G, hop de 4. Dat is toch echt gewoon fijner lezen en het surfen gaat verder precies hetzelfde. Technisch zie ik ook wel dat dat voorlopig nog niet gaat lukken, maar puur voor de tekst is de resolutie van de iPad mij net iets te laag en dat punt heb ik puur en alleen maar omdat ik weet hoe het op het Retina display eruit kan zien. Neemt niet weg dat ik prima lees op de iPad, maar verbetering zie ik zeker.

[ Voor 5% gewijzigd door vgroenewold op 15-09-2010 17:38 ]

Sinds de release van de iPhone4 (ik was zo gek om naar Parijs te rijden op de launch day) probeer ik al het werken op de iPad te voorkomen als ik net me iPhone4 heb beet gehad.

Het scherm van de iPad is echt prachtig als je er even mee werkt maar als je net een mailtje hebt gelezen op de iPhone4 en pakt dan je iPad om te reageren valt het echt (enorm) tegen.

Oke het iPhone4 scherm is natuurlijk veel kleiner maar het scherm van de iPad komt dan soms wat "onscherp" over. Iets wat ik met iPhone4 naar MBP17" niet heb (bv).

Ik zie een Retina scherm dan ook graag komen in de iPad2. Ik verwacht echter niet dat Apple de iPad2 die feature zal gaan meegeven.

(Facetime, Double the Ram en een derde onzinnige feature zullen het wel worden. Om dan vervolgens bij de iPad3 te knallen met een ENORME update.)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mwoah. iPad resolutie is hetzelfde of mischien iets beter dan m'n samsung 22" thuis. Kan niet zeggen dat ik het slecht vind ofzo. Ok in vergelijking met m'n iPhone 4 is alles kut natuurlijk, maar ja…

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:58

Haan

dotnetter

Ik wilde net reageren op een bericht door te quoten, maar toen bleek opeens dat het invoerceld niet scrollt :/ of kan het wel, maar weet ik niet hoe? Ik zat nu een halve minuut stukje bij beetje naar beneden te werken met het vergrootglas tooltje, dat werkt niet heel prettig..

Kater? Eerst water, de rest komt later

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[message=,noline]Haan schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:20[/message]:
Ik wilde net reageren op een bericht door te quoten, maar toen bleek opeens dat het invoerceld niet scrollt :/ of kan het wel, maar weet ik niet hoe? Ik zat nu een halve minuut stukje bij beetje naar beneden te werken met het vergrootglas tooltje, dat werkt niet heel prettig..
2 fingerscroll

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Haan

Haan

dotnetter

Mijn held _/-\o_

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
hehe, die kende ik ook nog niet :P Viel me laatst ook al op dat ik niet kon scrollen in zo'n tekstbox...
Hulde! dit heb ik ook nooit geweten. Geweldig.

• kmf
  • Niet online
Ongelooflijk dat zoiets niet algemeen bekend is. Alles werkt toch intuïtief? ;)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

kmf schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:48:
Ja gek dat ik het nooit geprobeerd heb. Op de mac doen we niet anders dan met twee vingers scrollen.
Had het al weg gezet als een "mobiele browser" fout.

EDIT: Ik deed het trouwens ook via de Vergrootglas methode. Werkt maar is mega onhandig

EDIT2: Zijn er al developers die Beta1 van 4.2 op hun iPad hebben geprobeerd? Is sinds vandaag uit zie ik op iPhoneclub.

Edit3. Komt net voorbij in #DWDD.
God wat een geweldige #iPad reclame. Ook al zie je hem al onwijs lang aankomen.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=YfFfqMR6uK0]

[ Voor 43% gewijzigd door Donstil op 15-09-2010 20:08 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

kmf schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:48:
Toen ik voor het eerst in aanraking kwam met dat probleem was het anders het eerste wat ik probeerde :P

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 15-09-2010 19:52 ]

• kmf
  • Niet online
Whee instant brightnessregeling

Afbeeldingslocatie: http://www.nitnelav.com/ipadscreenbright.png

Maar bah, :( rotate lock is muteknop geworden. Net als iPhone...

Meer pics http://www.macstories.net...-ios-4-2-beta-1-for-ipad/

[ Voor 44% gewijzigd door kmf op 15-09-2010 20:43 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ahh, 4.2 even erop gekeild. Unified inbox, multitasking en de betere safari zijn toch wel dingen die ik erg miste.

• vgroenewold
Holy crap, wat is het soms toch lekker om developer te zijn. :) En een nieuwe Xcode4, also very nice.

@Muthas: Vast, maar ik bewandel liever de legale weg.

[ Voor 45% gewijzigd door vgroenewold op 15-09-2010 20:54 ]

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Gelukkig kan je zonder developer te zijn een beta ook wel op je iPad krijgen :)
instant brightnessregeling is idd wel erg goud.
Wifi aan/uit zou ook wel welkom zijn.

Beetje zoals op SBSettings ;)

EDIT: Mute ipv rotationLock is wel onhandig zeg.

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 15-09-2010 21:19 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Bugje ontdekt in de iPod app: als je bij 'Albums' op een album tapt komt er zo'n dingetje met de nummers tevoorschijn. Die is alfabetisch gesorteerd ipv op track nummer.

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:37
Kan je gewoon updaten? Of moet je restoren en alles er weer op zetten voor 4.2 beta?

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:44
Iemand die het voor elkaar heeft gekregen om AirPlay werkend te krijgen op de iPad 4.2 update?
Die optie staat er bij mij domweg niet (heb een Airport Extreme, Apple TV, Macbook 10.6.5 en iTunes 10).
Wat wel mooi is, is dat universal 4.0 apps op de iPad ook multitasking ondersteunen. Ook spotify bv.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

yeehaw schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:29:
Kan je gewoon updaten? Of moet je restoren en alles er weer op zetten voor 4.2 beta?
Ik heb geupdate iig. Alt-update ipv alt-restore.
vistu schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:31:
Iemand die het voor elkaar heeft gekregen om AirPlay werkend te krijgen op de iPad 4.2 update?
Die optie staat er bij mij domweg niet (heb een Airport Extreme, Apple TV, Macbook 10.6.5 en iTunes 10).
Je moet een Airport Express of nieuw model tv hebben.
Wat wel mooi is, is dat universal 4.0 apps op de iPad ook multitasking ondersteunen. Ook spotify bv.
Dat probeerde ik in de Luisterpaal app maar die lijkt 't maar gedeeltelijk te ondersteunen :? Hij speelt wel 't liedje door maar daarna houdt 't op. Ook doen de play controls 't niet en krijg je niet het 'Playing' icontje bovenin.

Ah je kunt in Notes nu je font veranderen naar Helvetica \o/

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 15-09-2010 21:48 ]

Verwijderd

Muthas schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:53:
Gelukkig kan je zonder developer te zijn een beta ook wel op je iPad krijgen :)
Hoe?

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Het display is mij 's avonds te fel op de laagste stand. Is dit op een of andere manier te verhelpen? Het doet gewoon pijn aan mijn ogen.

Ik heb wel een app "night browser" gevonden, die het surfen zou dimmen qua helderheid, maar deze laat zich niet installeren.

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
Creatief zijn met je bronnen...

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Vanitas schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:44:
[...]

Je kunt 'm alleen niet installeren zonder iOS devver te zijn of er een goed genoeg te kennen dat 'ie je device op zijn lijst zet :P

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:37
Ik ben nu ook maar eens aan het updaten naar 4.2 beta, en zo te zien duurt het niet al te lang :)

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Vind de keuze om de functionaliteit van de rotate schakelaar te veranderen in een mute knop een rare keuze. Is toch iets wat ik zeer regelmatig gebruik en inmiddels gewend ben. Maar dat is nu dus in een menu verstopt zoals in nu lees.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 15 september 2010 @ 18:39:
Ik zie een Retina scherm dan ook graag komen in de iPad2. Ik verwacht echter niet dat Apple de iPad2 die feature zal gaan meegeven.

(Facetime, Double the Ram en een derde onzinnige feature zullen het wel worden. Om dan vervolgens bij de iPad3 te knallen met een ENORME update.)
Retina display op de iPad lijkt me inderdaad heel onwaarschijnlijk. Denk aan de resolutie die dat oplevert: Als ze zich aan de 326 dpi houden krijg je meer pixels dan op een 27" cinema display. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n ARM chipje dat gaat trekken met een redelijke snelheid. En je zou alleen voor de video buffer al neer dan 32MB nodig hebben. Edit: k995, kmf en Cyber hadden dit punt ook al aangedragen, sorry. Was het topic achterstevoren aan het lezen :)

Ik denk dat een 720p display het beste is waar we op kunnen hopen voor de iPad 2.0. Maargoed, ik hoop dat ik het mis heb hoor! :D Zou stoer zijn, zo'n enorme resolutie.
Walkman schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:15:
Vind de keuze om de functionaliteit van de rotate schakelaar te veranderen in een mute knop een rare keuze. Is toch iets wat ik zeer regelmatig gebruik en inmiddels gewend ben. Maar dat is nu dus in een menu verstopt zoals in nu lees.
Het is het multitasking menu, dus wel makkelijk op te roepen (volgens mij door de home knop ingedrukt te houden maar ik heb geen iPhone 4 dus ik weet het niet precies).

[ Voor 25% gewijzigd door GekkePrutser op 15-09-2010 23:38 ]

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

GekkePrutser schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:25:
[...]

Ik denk dat een 720p display het beste is waar we op kunnen hopen voor de iPad 2.0. Maargoed, ik hoop dat ik het mis heb hoor! :D Zou stoer zijn, zo'n enorme resolutie.
Ten tijde van de launch zijn er in de topic photoshops geweest van een iPad met 16:9 display (omdat er nogal veel commentaar op was dat er geen 'HD' scherm inzat). Dat ziet er niet uit. Die verhouding is als tablet totaal onbruikbaar. En 720p (of een andere widescreen-resolutie) zie ik dan ook nooit gebeuren.

@hierboven: multitasking menu roep je op door twee keer snel de homeknop in te drukken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Muthas op 15-09-2010 23:32 ]

• GekkePrutser
  • Niet online
Muthas schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:31:
[...]

Ten tijde van de launch zijn er in de topic photoshops geweest van een iPad met 16:9 display (omdat er nogal veel commentaar op was dat er geen 'HD' scherm inzat). Dat ziet er niet uit. Die verhouding is als tablet totaal onbruikbaar. En 720p (of een andere widescreen-resolutie) zie ik dan ook nooit gebeuren.

@hierboven: multitasking menu roep je op door twee keer snel de homeknop in te drukken :)
Sorry, ik bedoelde niet exact 720p, maar iets waar je een volledige 720p film in volle resolutie kan kijken. Nu heb je verticaal wel 720 pixels maar horizontaal nog geen 1280. Dus dan zou je in 4:3 dus 1280x1024 krijgen, dan kan er horizontaal precies een 720p film van 1280x720 op.

• Vanitas
GekkePrutser schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:25:

[...]

Het is het multitasking menu, dus wel makkelijk op te roepen (volgens mij door de home knop ingedrukt te houden maar ik heb geen iPhone 4 dus ik weet het niet precies).
Ik vind wel dat er een aardig groot verschil zit tussen *klik* of *tap* *tap* *sleep* *tap* *klik*. Maar ik vind het dan wel weer een logische keuzen eigenlijk, ik vond het al vreemd dat de schakelaar op de iPad een andere functie heeft dan op een iPhone of een iPod Touch en hiermee is het gelijk getrokken. Misschien dat er later nog een optie komt om de actie van de knop aan te passen, maar dat is niet echt Apple-stijl.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• vgroenewold
Mmmm, mijn printer is gekoppeld aan m'n Airport extreme. De iPad ziet deze echter niet, kan je dan alleen printen naar pure wifi connecties direct vanaf de printer?
Is het nu voor de normale gebruiker aan te raden deze beta te draaien (snelheid/bugs)? Ik draai op me iPhone vaak de beta's en dat gaat eigenlijk altijd zonder grote problemen.
Vanitas schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:41:
[...]
Maar ik vind het dan wel weer een logische keuzen eigenlijk, ik vond het al vreemd dat de schakelaar op de iPad een andere functie heeft dan op een iPhone of een iPod Touch en hiermee is het gelijk getrokken.
De iPodTouch heeft deze knop ook niet (meer?). Voor de iPhone is het een handig ding maar ik zie hem op de iPad liever als RotationLock blijven.

VolumeDown indrukken weet iedereen nu en werkt net zo makkelijk.
(alleen volume aan is dan iets meer werk)

Maargoed we kunnen blijven hopen. Apple veranderd dit soort features wel vaker in de beta (daar is het misschien wel een beta voor).

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Vanitas schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:41:
een optie komt om de actie van de knop aan te passen, maar dat is niet echt Apple-stijl.
Je doelt nu op het aanpassen van twee keer drukken op de home-knop, bijvoorbeeld?

I don't like facts. They have a liberal bias.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

GekkePrutser schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:36:
[...]

Sorry, ik bedoelde niet exact 720p, maar iets waar je een volledige 720p film in volle resolutie kan kijken. Nu heb je verticaal wel 720 pixels maar horizontaal nog geen 1280. Dus dan zou je in 4:3 dus 1280x1024 krijgen, dan kan er horizontaal precies een 720p film van 1280x720 op.
Ik betwijfel ten zeerste dat de schermresolutie überhaupt verandert. Dat is namelijk één van de allergrootste problemen op andere mobiele platforms: er is compleet geen touw te trekken aan de schermgroottes van verschillende devices. Dus is 't compleet onmogelijk om een fatsoenlijke interface te ontwerpen.

Vergeet niet dat de iPhone 4's scherm ook met een reden precies twee keer zo groot is en niet 1.74 of 2.25x. Software op iPhone 4's schrijf je ook alsof je nog gewoon met een 320x480 scherm te maken hebt.

Daarom ook dat ik een 7" iPad niet zie gebeuren. Dan zou je of de schermresolutie aan moeten passen (met bovenstaand probleem tot gevolg) of dezelfde resolutie moeten aanhouden, met als gevolg dat alles te klein wordt om nog fatsoenlijk touchable te zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 15-09-2010 23:57 ]

• kmf
  • Niet online
Is in ios4.2 nou eindelijk het gebruiksduur weer teruggekomen?

Verwijderd

hey, ik hoorde vandaag in een gesprek van wat ict-ers achter me in de trein dat er met de kerst een nieuwe generatie van de ipad in de schappen ligt. zit hier iets van waarheid in? :P ik wil er nl 1tje aanschaffen, maar kan wel wachten tot een 2e generatie als die binnen een half jaar is.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
ICT'ers zeggen wel vaker wat, lijkt me sterk dat je na zown korte periode al met een andere komt, ik als koper zou me iig enigsinds 'genaaid' voelen, aangezien je dan kan concluderen dat de opvolger al gemaakt was, toen de eerste in de schappen kwam.

1 - 1,5 jaar na release lijkt me realistischer...

• Vanitas
kmf schreef op donderdag 16 september 2010 @ 00:00:
Is in ios4.2 nou eindelijk het gebruiksduur weer teruggekomen?
Kan je nu moeilijk wat over zeggen he. Het is er pas een aantal uur en daarnaast is het ook nog beta.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

't staat er bij mij niet bij waar ik 't verwacht iig.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Retina display zou wel mooi zijn! Het is toch heerlijk lezen op zo'n iPhone 4 vergeleken met de iPad. Misschien toch maar een normale ebook reader kopen.

• vgroenewold
MMm, ook met printer sharing aan zie ik de printer niet. Klopt het dat we daar 10.6.5 voor nodig hebben?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

vgroenewold schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:06:
MMm, ook met printer sharing aan zie ik de printer niet. Klopt het dat we daar 10.6.5 voor nodig hebben?
Ja.

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:12
thijszor schreef op donderdag 16 september 2010 @ 00:28:
ICT'ers zeggen wel vaker wat, lijkt me sterk dat je na zown korte periode al met een andere komt, ik als koper zou me iig enigsinds 'genaaid' voelen, aangezien je dan kan concluderen dat de opvolger al gemaakt was, toen de eerste in de schappen kwam.

1 - 1,5 jaar na release lijkt me realistischer...
Zeker weten dat ze zomaar wat zeggen? ;)

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Wacht, ik schrijf even een artikeltje waar in staat dat de iPad 2 pas met kerst 2014 komt.

• DivxLover
CyBeR schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:20:
[...]

Wacht, ik schrijf even een artikeltje waar in staat dat de iPad 2 pas met kerst 2014 komt.
Ik beweer niet dat er over een half jaar een iPad 2 is, ik weerleg alleen maar een opmerking waar geen enkele bron bij vermeld is, door juist wel naar een bron voor die speculatie te verwijzen.

Wat is jouw bron? Of moeten we je sig letterlijk nemen: Geen garantie voor hetgeen je zegt? ;)

• kmf
  • Niet online
DivxLover schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:49:
[...]

Ik beweer niet dat er over een half jaar een iPad 2 is, ik weerleg alleen maar een opmerking waar geen enkele bron bij vermeld is, door juist wel naar een bron voor die speculatie te verwijzen.

Wat is jouw bron? Of moeten we je sig letterlijk nemen: Geen garantie voor hetgeen je zegt? ;)
het gaat om het feit dat alles geruchten blijft. Er is simpelweg maar 1 geldige bron, en dat is apple. En zolang apple niks verteld, blijft alles geruchten.

Nou kunnen mensen natuurlijk hele leuke blogartikeltjes en zo over deze geruchten schrijven, dan kunnen deze nog steeds niet als bron aangemerkt worden.

Ja dat is die geweldige "apple insider" die al een paar jaar roept dat er een iPhoneNano komt, een iMac met TouchScreen en een 7" iPad.

• DivxLover
kmf schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:52:
[...]

het gaat om het feit dat alles geruchten blijft. Er is simpelweg maar 1 geldige bron, en dat is apple. En zolang apple niks verteld, blijft alles geruchten.

Nou kunnen mensen natuurlijk hele leuke blogartikeltjes en zo over deze geruchten schrijven, dan kunnen deze nog steeds niet als bron aangemerkt worden.
En zonder die geruchten is de lol van het discussiëren er meteen af. Vraag dan meteen maar of de moderetters GoT terug willen brengen naar 25% van de huidige omvang, de rest berust voornamelijk op geruchten en discussies daarover.

Als het aan jou ligt en er wordt op AppleInsider een artikel gepubliceerd waarin een aanname wordt gedaan, dan mag men daar hier dus niet over praten? Kom op zeg.

Mij zie je niet beweren dat hetgeen gepubliceerd is de gouden waarheid is. Ik merk alleen op dat iemand met de vraag of dat bericht de wereld in is geholpen wordt afgeserveerd, en ik toon aan dat het bericht wel degelijk op het internet aanwezig is.
Wat de waarde van het bericht is laat ik in het midden, maar dat het bericht er is, kan je moeilijk ontkennen.

[ Voor 17% gewijzigd door DivxLover op 16-09-2010 10:03 ]

• kmf
  • Niet online
DivxLover schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:00:
[...]

En zonder die geruchten is de lol van het discussiëren er meteen af. Vraag dan meteen maar of de moderetters GoT terug willen brengen naar 5% van de huidige omvang, de rest berust voornamelijk op geruchten en discussies daarover.

Als het aan jou ligt en er wordt op AppleInsider een artikel gepubliceerd waarin een aanname wordt gedaan, dan mag men daar hier dus niet over praten? Kom op zeg.

Mij zie je niet beweren dat hetgeen gepubliceerd is de gouden waarheid is. Ik merk alleen op dat iemand met de vraag of dat bericht de wereld in is geholpen wordt afgeserveerd, en ik toon aan dat het bericht wel degelijk op het internet aanwezig is.
Wat de waarde van het bericht is laat ik in het midden, maar dat het bericht er is, kan je moeilijk ontkennen.
Het is inderdaad wel leuk om over geruchten te praten. Maar jij plaatst 1 link naar blogartikeltje met een ;) attitude alsof dat artikeltje het harde bewijs is dat de geruchten waar is. En dus wat thijszor in "[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 6" zegt totaal 8)7 is.

Maar goed. om weer ontopic te zijn
-----------------------------------

Popular science is weer beschikbaar voor zinio. 12 dollar voor 12 issues. Hun app-avontuur toch niet zo goed gelopen denk ik :)

En tweede tip: voor degene die foto's met hun camera willen maken en deze wireless direct op hun ipad willen zien: http://lifehacker.com/563...-your-dslr-and-ios-device
Dit truukje is te doen zonder een wifi(mifi) router tussen de camera + iDevice, dus wel leuk om te weten.

Als je een mifi-routertje hebt, kan je dat zelfde ook doen natuurlijk :)

[ Voor 19% gewijzigd door kmf op 16-09-2010 10:11 ]

• vgroenewold
Is het eigenlijk bekend of en wanneer Zinio een Nederlandse store krijgt?

• kmf
  • Niet online
vgroenewold schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:44:
Niks over gelezen. En ik denk zelf niet dat er eentje komt. Sanoma (beetje de grootste uitgever hier?) wilt zelf namelijk een app+abbo ding uitbrengen.

Maar ja, die zijn al sinds maart bezig geloof ik. En laatste wat ik gelezen had was die ipadchallenge van ze, waar ze wat ideeen willen opdoen.

[ Voor 17% gewijzigd door kmf op 16-09-2010 10:54 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hmm, met 4.2 werkt m'n 3G niet meer zo lijkt het. En hij haalt het APN settings ding weg dus ik kan dat niet checken :/ gek genoeg heb ik wel gewoon Vodafone en de iTunes-settings daarvan werkten gisteren nog prima. Straks even sim-wisselen om te zien of t niet aan Vodafone ligt. Heb nu geen paperclip :P

CyBeR schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:07:
Hmm, met 4.2 werkt m'n 3G niet meer zo lijkt het. En hij haalt het APN settings ding weg dus ik kan dat niet checken :/ gek genoeg heb ik wel gewoon Vodafone en de iTunes-settings daarvan werkten gisteren nog prima. Straks even sim-wisselen om te zien of t niet aan Vodafone ligt. Heb nu geen paperclip :P
Klopt idd.

Als je een CarrierSettings ding maakt voor Vodafone via de iPhone configuration Utility werkt alles weer naar behoren.

Verwijderd

Donstil schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:33:
[...]

Klopt idd.

Als je een CarrierSettings ding maakt voor Vodafone via de iPhone configuration Utility werkt alles weer naar behoren.
jups dat werkt wel, heb gisteren 4.2 erop gezet en toen profile gemaakt de de iphone app en kon weer 3g op.
maar heerlijk genot al alleen de folders. de mute knop/rotation lock switch maakt mij niet zoveel uit.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Donstil schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:33:
[...]

Klopt idd.

Maar de carrier settings voor iPad klopten gewoon.

Either way ik ga een bug filen, dit gezeik moet ophouden.

Edit: dat fixt 't inderdaad wel. Duidelijk een bug.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 16-09-2010 11:47 ]

• vgroenewold
Geen idee of dit al gesneden koek is, maar ik heb laatst een item gekocht via de Apple Store en in de laatste mail met tracking, zie je dat de iPad dit herkent en je doorstuurt naar de tracker en het item, terwijl dit niet een optie vanuit de mail zelf is. Kinda neat.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is al een tijdje zo ja. In iOS 4 iig.

CyBeR schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:38:
[...]

Maar de carrier settings voor iPad klopten gewoon.

Either way ik ga een bug filen, dit gezeik moet ophouden.

Edit: dat fixt 't inderdaad wel. Duidelijk een bug.
Rare bug idd. Mooi dat het wel op te lossen is.

Verwijderd

vgroenewold schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:44:
Ik geloof dat AKO met een kiosk app komt... Hier zou dan plaats zijn voor verschillende Nederlandse uitgaven.

Verwijderd

Ik ga tegen alle regels in heel even offtopic maar ik ben zeker dat velen hier het interessant zullen vinden. Ik ben juist terug van vakantie op Tenerife en ik zag daar de ipad te koop voor 175 euro. Mijn vrouw wou eentje kopen maar ik vertrouwde het niet. Heb ik nu een buitenkans laten liggen of heb ik verstandig gehandeld?
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 18:11:
Ik ga tegen alle regels in heel even offtopic maar ik ben zeker dat velen hier het interessant zullen vinden. Ik ben juist terug van vakantie op Tenerife en ik zag daar de ipad te koop voor 175 euro. Mijn vrouw wou eentje kopen maar ik vertrouwde het niet. Heb ik nu een buitenkans laten liggen of heb ik verstandig gehandeld?
Lijkt me wel. Een iPad voor 175,- moet wel imitatie zijn.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Als 't een echte iPad was en geen iFad, en hij werkte gewoon goed, dan had je waarschijnlijk gewoon te maken met een gestolen model. Of je dat een goed idee vindt laat ik aan jou.

Verwijderd

Volgens mij zijn het gewoon gestolen ipads en daarom wou ik ook niet dat mijn vrouw eentje kocht. Het was nochtans niet op een straathoek dat ze aangeboden werden maar gewoon in een winkel vol draagbare telefoons en dure fototoestellen met grote reclame van Sony op de voorgevel. Het was dus wel geen Apple store. Andere toeristen waarmee ik het hierover gehad heb zeiden mij wel dat de taksen op elektronica en nog andere artikelen in Tenerife veel lager is dan in België. En je kreeg ook nog twee jaar garantie in gans Europa volgens mijn vrouwtje. :)

Ik wou dit gewoon eventjes delen met jullie.

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10-2024

lf2

ik heb misschien een domme vraag omdat ik niet weet of ik een Ipad 3G of Wifi moet halen...

ik heb een abonnement op mijn telefoon met internet (Tringg ;)) kan ik gewoon mijn simkaart in de ipad stoppen en dan internetten of ?? en 16gb is toch meer dan genoeg,als je bijvoorbeeld nooit tekort hebt gehad op een iphone 16gb (hou er max 2 films op,maximaal 3 pagina's aan apps)

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 18:19:Andere toeristen waarmee ik het hierover gehad heb zeiden mij wel dat de taksen op elektronica en nog andere artikelen in Tenerife veel lager is dan in België.
Dat is wel zo, maar dan nog, die belastingen zijn maar een klein deel van de prijs (een vijfde ongeveer). Dus dan kom je nog bij lange na niet aan die 175 euro. Apple biedt in tegenstelling tot een hoop andere fabrikanten zijn spullen ook niet met erg hoge kortingen aan aan grootverbruikers. Dus er zit heel weinig marge op de prijs. Zo laag kan gewoon niet.

Ik denk dat het gewoon een nepperd was. Waar je bij terugkomst trouwens flink mee in de problemen kan komen als ze hem vinden. Goed gehandeld dus door hem niet te kopen.
lf2 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 18:30:
ik heb misschien een domme vraag omdat ik niet weet of ik een Ipad 3G of Wifi moet halen...
ik heb een abonnement op mijn telefoon met internet (Tringg ;)) kan ik gewoon mijn simkaart in de ipad stoppen en dan internetten of ?? en 16gb is toch meer dan genoeg,als je bijvoorbeeld nooit tekort hebt gehad op een iphone 16gb (hou er max 2 films op,maximaal 3 pagina's aan apps)
De vraag 3G of WiFi is hier al op zowat elke pagina van het topic behandeld... Lees een beetje terug en je vindt de argumenten vanzelf (inclusief die van mij).

Je sim kaart kan trouwens niet gewoon in de iPad, want die wil een micro-sim hebben, die zijn een stuk kleiner. Je kan ze wel verknippen maar dan past hij daarna niet meer in je telefoon. Bovendien kan het mislukken en dan heb je helemaal niks meer.

[ Voor 60% gewijzigd door GekkePrutser op 16-09-2010 18:39 ]

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10-2024

lf2

GekkePrutser schreef op donderdag 16 september 2010 @ 18:31:
[...]

[...]

De vraag 3G of WiFi is hier al op zowat elke pagina van het topic behandeld... Lees een beetje terug en je vindt de argumenten vanzelf (inclusief die van mij).

Je sim kaart kan trouwens niet gewoon in de iPad, want die wil een micro-sim hebben, die zijn een stuk kleiner. Je kan ze wel verknippen maar dan past hij daarna niet meer in je telefoon. Bovendien kan het mislukken en dan heb je helemaal niks meer.
Rofl, ja ik begrijp het micro sim etc...(vraag gwn een 2de aan volgens mij kan dat wel :P) maar in principe werkt het dan gewoon toch ?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja. En als je 'm er niet in hebt doe je in 3.2 flight mode aan, of in 4.2 zet je cellular data uit en dan heb je iets wat zich exact gedraagt als een wifi iPad.

Verwijderd

GekkePrutser schreef op donderdag 16 september 2010 @ 18:31:
[...]

Dat is wel zo, maar dan nog, die belastingen zijn maar een klein deel van de prijs (een vijfde ongeveer). Dus dan kom je nog bij lange na niet aan die 175 euro. Apple biedt in tegenstelling tot een hoop andere fabrikanten zijn spullen ook niet met erg hoge kortingen aan aan grootverbruikers. Dus er zit heel weinig marge op de prijs. Zo laag kan gewoon niet.

Ik denk dat het gewoon een nepperd was. Waar je bij terugkomst trouwens flink mee in de problemen kan komen als ze hem vinden. Goed gehandeld dus door hem niet te kopen.
Bedankt en straks ga ik jullie berichten laten lezen door mijn vrouwtje. Dan zal zij inzien dat ik gelijk had om niet tot aankoop over te gaan. :) Ik ben de trotse bezitter van een MacBook Pro en ben ook van plan om een iPad te kopen.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:27
Ik overweeg een iPad te kopen. Iemand drukte zo'n apparaat onder mijn neus en dat werkte goed zeg maar :( . Nu wil ik er ook eentje :9 .

Anyhow, ik zag op Marktplaats diverse advertenties van mensen die een iPad (of meerdere) aanboden voor 400 euro. Het zou dan moeten gaan om het 64GB 3G model. De winkelprijs is het dubbele....

Heeft iemand hier ervaring mee of willen ze perse opsturen en krijg je een baksteen?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

asing schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:41:
Ik overweeg een iPad te kopen. Iemand drukte zo'n apparaat onder mijn neus en dat werkte goed zeg maar :( . Nu wil ik er ook eentje :9 .

Anyhow, ik zag op Marktplaats diverse advertenties van mensen die een iPad (of meerdere) aanboden voor 400 euro. Het zou dan moeten gaan om het 64GB 3G model. De winkelprijs is het dubbele....

Heeft iemand hier ervaring mee of willen ze perse opsturen en krijg je een baksteen?
als het te mooi voor woorden is. .....

39

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
eh, de 64GB 3G kost nieuw 800 euro. Die zal niemand wegdoen voor 400 euro. Zou er dus niet op ingaan... ALs het nou de 16GB wifi versie was kan ik me er nog wel iets bij voorstellen.

Verwijderd

CyBeR schreef op donderdag 16 september 2010 @ 18:43:
Ja. En als je 'm er niet in hebt doe je in 3.2 flight mode aan, of in 4.2 zet je cellular data uit en dan heb je iets wat zich exact gedraagt als een wifi iPad.
Dat heb je iets wat zich bijna exact gedraagt als een WiFi-iPad, gezien het feit dat de 3G versie ook nog een GPS chip aan boord heeft. ;)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:27:
[...]

Dat heb je iets wat zich bijna exact gedraagt als een WiFi-iPad, gezien het feit dat de 3G versie ook nog een GPS chip aan boord heeft. ;)
Die staat uit als de 3G uit staat ;)

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:10:
Het display is mij 's avonds te fel op de laagste stand. Is dit op een of andere manier te verhelpen? Het doet gewoon pijn aan mijn ogen.

Ik heb wel een app "night browser" gevonden, die het surfen zou dimmen qua helderheid, maar deze laat zich niet installeren.
Iemand?

• vgroenewold
Nee, het nieuwe OS heeft wel een slider om dit te regelen, maar dan nog zal het niet lag zijn dan wat de automatische dimstand als laagste kan instellen (denk ik).

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

CyBeR schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:29:
Die staat uit als de 3G uit staat ;)
Euhh... Nee. Wifi uit, 3G uit, maar GPS geeft nog altijd een nette fix.

• GekkePrutser
  • Niet online
Heb hier hetzelfde probleem. Vriendin die houdt van 'sfeerverlichting', 2 kaarsjes, en dan kan de iPad echt niet donker genoeg.

Atomic webbrowser kan ook donkerder, die gebruik ik dan meestal. Maar natuurlijk helpt dat niets bij andere Apps. Ik hoop ook dat Apple hier iets aan gaat doen (system wide natuurlijk). Moet kunnen door alle kleuren gewoon wat donkerder te maken, zo doen ibooks en atomic browser het ook.

[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 16-09-2010 23:09 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

burne schreef op donderdag 16 september 2010 @ 23:04:
[...]

Euhh... Nee. Wifi uit, 3G uit, maar GPS geeft nog altijd een nette fix.
Nope. Dat is de wifi-database.

Quote de user guide:
Airplane Mode
Airplane Mode (on iPad Wi-Fi + 3G only) disables the wireless features of iPad to comply with airline regulations.
Turn Airplane Mode on or off: In Settings, tap Airplane Mode to turn it on or off.
When airplane mode is on, a small airplane appears in the status bar at the top of the screen. Wi-Fi and Bluetooth signals aren’t emitted, and GPS reception is turned off, disabling many iPad features.
Dat is trouwens de Airplane mode. Maar 4.2 biedt een apart schuifje om cellular data uit te zetten. Wellicht dat die niet het effect heeft dat GPS ook uit gaat. Maar airplane mode (dus volgens de huidige gereleasete software) doet dat wel.

[ Voor 65% gewijzigd door CyBeR op 16-09-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Exact wat was er niet duidelijk aan wat ik zei? Wifi uit, 3G uit, GPS werkt. Zie top van het scherm in het plaatje. Geen 3G logo, geen WiFi logo, wel 8 satellieten en een goeie fix.
Maar ik (en jij) spraken niet over Airplane-mode. Jij zei: 3G uit, GPS uit, en ik zei 3G uit, GPS aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.nutz.nl/grab/631f27f98752f4cc5ca5ae57d4144bda.jpg
Weet je gelijk waar mijn bankstel staat.
Dat is trouwens de Airplane mode. Maar 4.2 biedt een apart schuifje om cellular data uit te zetten. Wellicht dat die niet het effect heeft dat GPS ook uit gaat. Maar airplane mode (dus volgens de huidige gereleasete software) doet dat wel.
Afbeeldingslocatie: http://www.nutz.nl/grab/731d68f5b750dbb988da1392fd158235.jpg
3.2.2, geen jailbreak.

[ Voor 24% gewijzigd door burne op 17-09-2010 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

1
burne schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:04:
[...]

Exact wat was er niet duidelijk aan wat ik zei? Wifi uit, 3G uit, GPS werkt. Zie top van het scherm in het plaatje. Geen 3G logo, geen WiFi logo, wel 8 satellieten en een goeie fix.
Maar ik (en jij) spraken niet over Airplane-mode. Jij zei: 3G uit, GPS uit, en ik zei 3G uit, GPS aan:
[afbeelding]
Buiten, blijkbaar, want binnen krijg je echt geen 8 satellieten in beeld. Sowieso kun je er meestal maar maximaal 8 zien door de baan waarin ze rond de aarde draaien en dat is al een ontzettend ideaal geval (absolute max is 12, voor korte perioden). Niet het geval dat je binnen op de bank krijgt, in ieder geval.

Verder: de Core Location API geeft je heel die info niet. Die geeft je een horizontale en verticale 'radius of uncertainty', en die is bij jou 30 meter. Dat komt overeen met een slechte GPS fix of positionering op basis van WiFi.

Loop met dezelfde instellingen eens naar het eind van je straat (of probeer 't onderweg in de trein, whatever) en kijk of 'ie 't dan nog steeds vindt. Core Location cachet namelijk data, dus als 'ie niets nieuws kan krijgen krijg je gewoon terug wat er eerder gedaan is.
[afbeelding]
3.2.2, geen jailbreak.
Excuseer, ik meende dat die nieuw was in 4.2. Maar ik heb maar 1 iPad dus dat even checken is lichtelijk tricky.

Ugh, ik wilde 'even' een app maken die gewoon de ruwe Core Location data weergeeft maar dat gaat even duren met de 3.45GiB XCode download die bij lange na niet snel genoeg gaat. Mijn huidige versie acht zichzelf te oud voor al m'n devices.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 17-09-2010 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

CyBeR schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:40:
Buiten, blijkbaar, want binnen krijg je echt geen 8 satellieten in beeld. Sowieso kun je er maar maximaal 8 zien door de baan waarin ze rond de aarde draaien en dat is het absoluut ideale geval. Niet het geval dat je binnen op de bank krijgt, dus.
Goed, ik zat een meter van het raam af, maar ik zat toch echt op de bank.
Afbeeldingslocatie: http://www.nutz.nl/screenshots/index.php?cmd=image&sfpg=KkRTQ0YwMTQyLkpQRyo1M2NiMGVlNzBlMDQ3NDNmNzIxMzQ3OTFkN2FlZGUzOA
Verder: de Core Location API geeft je heel die info niet. Die geeft je een horizontale en verticale 'radius of uncertainty', en die is bij jou 30 meter. Dat komt overeen met een slechte GPS fix of positionering op basis van WiFi.
'gdop' is wat er uit de GPS-chipset komt. Wat corelocation er mee doet weet ik niet. ('geometric dilution of precision')

Ik heb een minuut of vijf moeten wachten voordat ik dat screenshot maakte. Het begon met geen satellieten, na een minuut of twee vond 'ie er een paar maar met een zwak signaal, en na een minuut of vijf heb ik het voornoemde screenshot gemaakt.

Het is me overigens al veel vaker opgevallen dat de GPS van iPad onvoorstelbaar goed is. Ik klooi al heel lang (zeker 12 jaar) met GPS (recent nog een paar weken met dit beestje (wat niet erg technisch is, maar dat is het publiek ook niet)) en de iPad is de enige die regelmatig binnenshuis nauwkeurige fixes geeft. Op dit moment zit ik op de plek waar bovenstaande foto vanuit genomen is en google maps plaatst me zeg maar een meter voor de gevel. Dat is een totale absolute fout van vijf meter, uitgaande van perfecte plaatsing van google's satellietfoto's, en dat met nog een verdieping en een nat pannendak boven me en 4 meter van het raam af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Laatst online: 16:19
CyBeR schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:40:

Loop met dezelfde instellingen eens naar het eind van je straat (of probeer 't onderweg in de trein, whatever) en kijk of 'ie 't dan nog steeds vindt. Core Location cachet namelijk data, dus als 'ie niets nieuws kan krijgen krijg je gewoon terug wat er eerder gedaan is.
burne schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 01:28:
[...]

Goed, ik zat een meter van het raam af, maar ik zat toch echt op de bank.
[afbeelding]
'gdop' is wat er uit de GPS-chipset komt. Wat corelocation er mee doet weet ik niet. ('geometric dilution of precision')

Ik heb een minuut of vijf moeten wachten voordat ik dat screenshot maakte. Het begon met geen satellieten, na een minuut of twee vond 'ie er een paar maar met een zwak signaal, en na een minuut of vijf heb ik het voornoemde screenshot gemaakt.
Zou je het nog een keer willen proberen op een plek binnen waar je niet eerder geweest bent (bij een raam en niet dicht bij een raam?). Lijkt me interessant om te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 16 september 2010 @ 23:11:
[...]
Dat is trouwens de Airplane mode. Maar 4.2 biedt een apart schuifje om cellular data uit te zetten.
3.2.2 heeft deze trouwens ook al. (Edit: Spuit 11, sorry had de reacties doorgelezen maar begreep het belang van Burne's screenshot niet meteen).

4.2 biedt wel een nieuw extra schuifje om de 3G uit te zetten zodat je alleen nog maar GPRS kan gebruiken.

Ik heb hier trouwens ook heel goede ervaringen met de GPS, als ik op mijn werk ben kan ik mezelf op Google Maps door het gebouw zien lopen. Dit op de bovenste echte verdieping, maar nog wel met een zolder er bovenop. Zelfs als ik naar het raam loop (3 meter) dan zie ik het al.

Ik vind wel dat het kompas minder goed werkt dan op andere apparaten, ik heb ook een Vodafone 845 (99 euro Android toestel) en daarbij is het kompas een stuk preciezer, en minder afhankelijk van de vertikale stand waarin je hem houdt. En heeft ook niet steeds dat irritante gedoe met die achtjes draaien. Ik vermoed dat ze daarbij de informatie van de gyro (die die wel heeft) gebruiken om het verloop van het kompas onder andere hoeken te compenseren.

[ Voor 57% gewijzigd door GekkePrutser op 17-09-2010 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
burne schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:04:
[...]

[afbeelding]

[...]

[afbeelding]
3.2.2, geen jailbreak.
Welke app is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:55
Ik heb ff op internet gezocht en kom verschillende links tegen (oa deze: http://forums.whirlpool.net.au/archive/1452897) die zeggen/bevestigen dat GPS werkt als je geen 3G en/of WiFi verbinding hebt. Lijkt me ook logisch. Het fixen duurt alleen wat langer, omdat de iPad geen init-data kan downloaden van internet of de locaties gebruiken van de 3G palen.

Verder ben ik ook benieuwd naar de Applicatie die hier gebruikt is om de GPS data te laten zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik heb even een vraagje mbt het syncen van apps in iTunes. Ik heb alle apps via de iPad geïnstalleerd, maar ik zie er geen een in iTunes staan. Als ik 'Apps synchroniseren' aan wil vinken in iTunes krijg ik de melding dat alles van de iPad wordt overschreven door de iTunes bibliotheek, maar die is dus leeg..
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hEFX2DhTKL2rCZ2oqjdIZruc/full.png
Hoe krijg ik mijn apps dan wel in iTunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@hierboven.

En als je dat gewoon doet? (kan geen kwaad als de library op je mac leeg is)

Je kan ook je iPad/iPhone/iPod aansluiten en er dan rechts op klikken (in die rij links) en kiezen voor "aankopen overzetten". Hiervoor wel ff je mac met je iPad/iPhone/iPod machtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Donstil schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:42:
@hierboven.

En als je dat gewoon doet? (kan geen kwaad als de library op je mac leeg is)

Je kan ook je iPad/iPhone/iPod aansluiten en er dan rechts op klikken (in die rij links) en kiezen voor "aankopen overzetten". Hiervoor wel ff je mac met je iPad/iPhone/iPod machtigen.
Ah kijk, ik moest dus mijn pc machtigen (had eerst via laptop gewerkt), en daarna nog de 'aankopen overzetten'. Nu heb ik de apps van de iPad ook in iTunes in de lijst staan :)

Alleen als ik nu synchronisatie voor apps aanvink, gaat dan de data die is opgeslagen in apps op de iPad verloren? Zoals je begrijpt heb ik niet veel zin om het uit te proberen, en er dan achter te komen dat alle apps weer opnieuw moet configureren en dat bijv. alle voortgang in games (Angry Birds bijna uitgespeeld) ook weg is..

[ Voor 22% gewijzigd door Haan op 17-09-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het is me overigens al veel vaker opgevallen dat de GPS van iPad onvoorstelbaar goed is. Ik klooi al heel lang (zeker 12 jaar) met GPS (recent nog een paar weken met dit beestje (wat niet erg technisch is, maar dat is het publiek ook niet)) en de iPad is de enige die regelmatig binnenshuis nauwkeurige fixes geeft
viel mij ook al op, ik heb tig van die losse GPS modules liggen (SIRFSTAR enz. ) en wat winmo devices, maar geen van allen kregen ze een fix, soms als ik ze in het raamkozijn legde, maar dan moest ik geluk hebben.

de iPad doet het wat dat betreft uitmuntend, en sinds kort dan m'n desire.. ook die werkt redelijk binnen. maar niet zo snel als de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:57

chromeeh

the Gnome

Iemand enig idee over het volgende:
Ik heb een ipad 3g met een vodafone ipad abo (dit terzijde)

Sinds gister heeft m'n ipad de volgende 'kuur':
Slechte 3G ontvangst en / of helemaal geen verbinding willen maken.
Bij het uit en aan zetten geeft tie ineens het symbool dat de ipad aangesloten moet worden op iTunes. Nog een keer of wat uit en aanzetten en het is weer normaal...

Gisteren heb ik de ipad al hersteld in itunes en ben opnieuw begonnen zeg maar, alleen had ik nu net weer die kwaal.
Iemand enig idee of heeft iemand anders dit ook?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:49
Haan schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:16:
[...]
Alleen als ik nu synchronisatie voor apps aanvink, gaat dan de data die is opgeslagen in apps op de iPad verloren? Zoals je begrijpt heb ik niet veel zin om het uit te proberen, en er dan achter te komen dat alle apps weer opnieuw moet configureren en dat bijv. alle voortgang in games (Angry Birds bijna uitgespeeld) ook weg is..
Ik had precies hetzelfde afgelopen weekend met mijn iphone/ipad na een schone installatie van windows, maar ik was geen gamedata kwijt bij het synchroniseren van mijn iPhone (iPad moet ik nog even checken)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanitas schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:44:
[...]

Een beetje creatief gedaan en 4.2 staat er op. Eigenlijk alleen voor Airplay en Folders, werkt toch wel erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gebruikt iemand een remote desktop app voor de ipad? Zo ja welke?
Ik ben op zoek naar een app om via RDP een Windows machine te kunnen overnemen.
Op mijn iphone gebruik ik Mocha Remote Desktop Lite, maar daar valt de keyboard / interface me tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:51
Bitbron schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 17:26:
Gebruikt iemand een remote desktop app voor de ipad? Zo ja welke?
Ik ben op zoek naar een app om via RDP een Windows machine te kunnen overnemen.
Op mijn iphone gebruik ik Mocha Remote Desktop Lite, maar daar valt de keyboard / interface me tegen.
Je kan Teamviewer gebruiken link en ze hebben er ook een iPhone variant van link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
astonmbp schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 17:58:
[...]
Je kan Teamviewer gebruiken link en ze hebben er ook een iPhone variant van link
bedankt voor je antwoord.

Ik zoek eigenlijk een app die de ingebouwde windows rdp gebruikt.
iTap RDP ziet er tot nu toe het meest belovende uit, maar ik zoek nog even verder.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid