1
burne schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:04:
[...]
Exact wat was er niet duidelijk aan wat ik zei? Wifi uit, 3G uit, GPS werkt. Zie top van het scherm in het plaatje. Geen 3G logo, geen WiFi logo, wel 8 satellieten en een goeie fix.
Maar ik (en jij) spraken niet over Airplane-mode. Jij zei: 3G uit, GPS uit, en ik zei 3G uit, GPS aan:
[
afbeelding]
Weet je gelijk waar mijn bankstel staat.
Buiten, blijkbaar, want binnen krijg je echt geen 8 satellieten in beeld. Sowieso kun je er meestal maar maximaal 8 zien door de baan waarin ze rond de aarde draaien en dat is al een ontzettend ideaal geval (absolute max is 12, voor korte perioden). Niet het geval dat je binnen op de bank krijgt, in ieder geval.
Verder: de Core Location API geeft je heel die info niet. Die geeft je een horizontale en verticale 'radius of uncertainty', en die is bij jou 30 meter. Dat komt overeen met een slechte GPS fix of positionering op basis van WiFi.
Loop met dezelfde instellingen eens naar het eind van je straat (of probeer 't onderweg in de trein, whatever) en kijk of 'ie 't dan nog steeds vindt. Core Location cachet namelijk data, dus als 'ie niets nieuws kan krijgen krijg je gewoon terug wat er eerder gedaan is.
Excuseer, ik meende dat die nieuw was in 4.2. Maar ik heb maar 1 iPad dus dat even checken is lichtelijk tricky.
Ugh, ik wilde 'even' een app maken die gewoon de ruwe Core Location data weergeeft maar dat gaat even duren met de 3.45GiB XCode download die bij lange na niet snel genoeg gaat. Mijn huidige versie acht zichzelf te oud voor al m'n devices.
[
Voor 8% gewijzigd door
CyBeR op 17-09-2010 01:07
]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.