[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 127.129 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xKeito
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01-2023
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:03:
Even een domme vraag: ik krijg een ipad te leen voor een tijdje. Nu heb ik thuis geen draadloos netwerk en ga dit niet aanleggen voor een korte test van het apparaat, maar ik kan er zeker geen utp kabel instoppen?

En tijdens de test wil ik wat stripboeken erop lezen. Kan ik misschien de benodigde software op een usb stick zetten en die in de ipad steken (met behulp van een windows pc) en het dan installeren?
Je zou het kunnen proberen via iTunes? Boeken in PDF of ePub formaat kun je gewoon aan je library toevoegen en dan via de kabel synchroniseren...

PSN: H1SOLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Is de AppStore echt de enige manier om een app te verspreiden onder niet-gejailbreakte iPad's? Stel dat je een app hebt die alleen zin hebben voor de medewerkers van een bedrijf, bv om het personeelssysteem te raadplegen enzo, kun je die dan op een bepaalde manier verspreiden zonder 'm publiekelijk in de AppStore te zetten? Of heeft de AppStore een speciale instelling voor dergelijke apps?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:51
mphilipp schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:53:
Is de AppStore echt de enige manier om een app te verspreiden onder niet-gejailbreakte iPad's? Stel dat je een app hebt die alleen zin hebben voor de medewerkers van een bedrijf, bv om het personeelssysteem te raadplegen enzo, kun je die dan op een bepaalde manier verspreiden zonder 'm publiekelijk in de AppStore te zetten? Of heeft de AppStore een speciale instelling voor dergelijke apps?
Als ontwikkelaar zijnde kun je apparaten registreren, en alleen die apparaten kunnen je app dan draaien. IPA'tje ergens te download aanbieden, en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Met de juiste dev-licentie kan je apps maken die je onder je eigen medewerkers verspreid. (of je maakt die app beschikbaar voor 999999 euro en geeft gewoon promocodes voor medewerkers)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

mphilipp schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:53:
Voor dergelijke apps kun je een Enterprise Developer worden. Daarmee kun je wel je apps zelf distribueren maar juist niet in de app store zetten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09 08:34
Mooie proof of concept: met de app cloudbrowse heb ik flash met geluid werkend gekregen op mijn ipad. App is alleen beschikbaar is de us store en te gebruiken in combinatie met een VPN. De verbinding was behoorlijk traag maar toch wel heel stoer om dumpert te zien werken. Je start de app en krijgt een virtual browser ter beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

CyBeR schreef op maandag 13 september 2010 @ 17:55:
[...]
Voor dergelijke apps kun je een Enterprise Developer worden. Daarmee kun je wel je apps zelf distribueren maar juist niet in de app store zetten.
Ik zie het. Wel weer jammer dat men daar weer extra centen wil hebben. Wat boeit het hen nou dat ik een app maak voor mijn collega's ofzo? Pfff...alles kost geld op dat ding. Apps die gewoon gratis zijn op Android kosten op de iPad/iPhone ineens geld (XBMC remote en VLC remote bv). Geen grote bedragen, maar het is wel frappant. Zo kan ik ook mijn omzet boosten... :(

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

mphilipp schreef op maandag 13 september 2010 @ 18:56:
[...]

Ik zie het. Wel weer jammer dat men daar weer extra centen wil hebben. Wat boeit het hen nou dat ik een app maak voor mijn collega's ofzo?
Ze willen niet dat jij in plaats van via de App Store je apps via je eigen kanaal gaat verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Wel weer jammer dat men daar weer extra centen wil hebben.
Visual Studio Enterprise kost slechts 4999 dollar, iOS Developer Enterprise ben je voor 299 dollar. Als het je enkel om de tools en het testen op 1 apple-device gaat kan dat voor 99 dollar, of als student gratis, en als je alleen maar de tools wilt en tevreden bent met een iPhone/iPad/iPod-emulator kan het voor niks, nada, noppes.

Vergelijk http://developer.apple.com/programs/ios/enterprise/#compare met http://msdn.microsoft.com...s/subscriptionschart.aspx

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...] Apps die gewoon gratis zijn op Android kosten op de iPad/iPhone ineens geld (XBMC remote en VLC remote bv). Geen grote bedragen, maar het is wel frappant. Zo kan ik ook mijn omzet boosten... :(
Daar kiest de developer voor. Geen keuze van apple lijkt me.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Donstil schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:50:
[...]

Daar kiest de developer voor. Geen keuze van apple lijkt me.
Ontwikkelen en verspreiden voor Android kost niks, ontwikkelen en verspreiden op iOS kost de ontwikkelaar geld, en dat zal hij ergens vandaan moeten halen.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

burne schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:27:
[...]

Visual Studio Enterprise kost slechts 4999 dollar, iOS Developer Enterprise ben je voor 299 dollar. Als het je enkel om de tools en het testen op 1 apple-device gaat kan dat voor 99 dollar, of als student gratis, en als je alleen maar de tools wilt en tevreden bent met een iPhone/iPad/iPod-emulator kan het voor niks, nada, noppes.

Vergelijk http://developer.apple.com/programs/ios/enterprise/#compare met http://msdn.microsoft.com...s/subscriptionschart.aspx
http://www.microsoft.com/express/Phone/

Gratis.... je kunt natuurlijk een heel dure ontwikkelomgeving voor diverse platformen niet vergelijken met een omgeving die maar voor een beperkt aantal devices geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nats_DB
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:21
Haan schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:25:
Ik wil ook wel eens proberen hoe een DVD er uit ziet op de iPad, maar ik kan even geen goede tool vinden om DVD's te converteren naar ipad formaat. Ik kom alleen steeds de "DVD to iPad Converter' tegen van iSkySoft, maar ik heb geen zin om 30 euro te betalen om een filmpje te converteren. En in de trial versie krijg je een watermark in het midden van je film, dus dat is ook geen optie.

Dus weet iemand misschien een alternatief (Windows 7)?
Een mogelijkheid is "Next Video Converter" (http://www.nextvideosoft.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zer0 schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:15:
[...]

Ontwikkelen en verspreiden voor Android kost niks, ontwikkelen en verspreiden op iOS kost de ontwikkelaar geld, en dat zal hij ergens vandaan moeten halen.
Investeren kost altijd geld. Er zijn ook zat developers die gratis content uitbrengen in de AppStore.
Het kan dus gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Ipad nu een paar weken, en ben over het algemeen zeer tevreden. Jammer dat we nog steeds op IOS 3.2.2 zitten maar daar kan ik nog wel mee leven.

Het enige echte gemis op Ipad is dat er onder Safari geen ondersteuning is voor flash.... waar apple dit apparaat promoot als de volledige oplossing vind ik het gemis van Flash in een echte browser niet van deze tijd.

Ik heb me nooit gerealiseerd hoeveel flash content er op het internet is, maar als het niet ondersteunt wordt is het echt een gemis... De ipad is een ideaal middel voor instructiefimpjes.. bijvoorbeeld fiets en autoreparaties, en laat nu net die filmpjes bijna altijd in flash staan.

Ik ben niet zo voor het opleggen van sancties door de EU, maar ik zou het niet erg vinden als apple door de EU verplicht wordt om Flash ondersteuning op te nemen.

Ondanks het feit dat voor de rest de Ipad een geweldig apparaat is betrap ik mij er steeds vaker op dat ik collegae adviseer te wachten op een android pad. (zeker als ze niet van plan zijn te gaan gamen op de ipad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Zer0 schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:15:
ontwikkelen en verspreiden op iOS kost de ontwikkelaar geld, en dat zal hij ergens vandaan moeten halen.
99 dollar, zoals gezegd. Daarvoor krijg je natuurlijk ook wat. Keys om je app mee te signen, toegang tot de appstore, beperkt support en natuurlijk de mogelijkheid om geld te verdienen met de appstore. Distributie etc doet Apple voor je, onder de bekende voorwaarden van 30 dollarcent of 26 eurocent per verkochte app als onkostenvergoeding.

Wat zou het kosten om als merchant creditcards etc te accepteren, zodat je je android-app kunt verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:24
Wachten op een goede android pad kan nog wel ff duren. Samsung komt er wel met eentje uit, maar deze is verre van ideaal. Apps zijn er nog niet voor gemaakt en Froyo ondersteunt officieel niet de rsolutie van de Samsung galaxy pad.

Ik denk dat het nog wel een half jaar tot een jaar gaat duren voordat er een redelijke android pad is MET applicaties,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anteros schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:54:
Wachten op een goede android pad kan nog wel ff duren. Samsung komt er wel met eentje uit, maar deze is verre van ideaal. Apps zijn er nog niet voor gemaakt en Froyo ondersteunt officieel niet de rsolutie van de Samsung galaxy pad.

Ik denk dat het nog wel een half jaar tot een jaar gaat duren voordat er een redelijke android pad is MET applicaties,
En de Samsung Galaxy Pad is maar 7".
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:43:
Ik ben niet zo voor het opleggen van sancties door de EU, maar ik zou het niet erg vinden als apple door de EU verplicht wordt om Flash ondersteuning op te nemen.
Beetje omgekeerde wereld als we als "Europa" gaan forceren dat er Flash (of welke functie dan ook) op de iPad moet komen. Die tak van de EU is tegen oneerlijke handelspraktijken en tegen misbruik van monopoly (en nog veel meer) en daar valt het "missen"/ontbreken van flash toch absoluut niet onder.

[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 13-09-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:45
[...]

Ik zie het. Wel weer jammer dat men daar weer extra centen wil hebben. Wat boeit het hen nou dat ik een app maak voor mijn collega's ofzo? Pfff...alles kost geld op dat ding. Apps die gewoon gratis zijn op Android kosten op de iPad/iPhone ineens geld (XBMC remote en VLC remote bv). Geen grote bedragen, maar het is wel frappant. Zo kan ik ook mijn omzet boosten... :(
No shit sherlock, het geld voor developing moet toch ergens wegkomen niet ? ;). Apple is de enige waarbij de App store veilig genoeg is om illegaal downloaden te voorkomen denk ik !

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

burne schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:54:
[...]

99 dollar, zoals gezegd. Daarvoor krijg je natuurlijk ook wat. Keys om je app mee te signen, toegang tot de appstore, beperkt support en natuurlijk de mogelijkheid om geld te verdienen met de appstore. Distributie etc doet Apple voor je, onder de bekende voorwaarden van 30 dollarcent of 26 eurocent per verkochte app als onkostenvergoeding.

Wat zou het kosten om als merchant creditcards etc te accepteren, zodat je je android-app kunt verkopen?
Mijn punt is dat je als hobbyist die graag een applicatie gratis wil delen bij Apple verplicht bent te betalen, terwijl je op Android gewoon de sdk kunt downloaden, een applicatie kan maken en kan verspreiden zonder enige kosten. Voor ontwikkelaars die geld willen verdienen kan Apple een betere oplossing bieden, voor de vrijgevige hobbyist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ik vraag me af onder welke wet dat dan wel niet zou moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

SanderPS3 schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:05:
[...]

No shit sherlock, het geld voor developing moet toch ergens wegkomen niet ? ;). Apple is de enige waarbij de App store veilig genoeg is om illegaal downloaden te voorkomen denk ik !
Wel Watson, kun je dan ook verklaren waarom het totaal niet moeilijk is om betaalde apps zonder te betalen te verkrijgen, met bijna hetzelfde gemak als de Appstore zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:56
Ik heb onderstaande stylus besteld voor mijn ipad. Heb hem vandaag binnen gekregen en de grote vlakke achterkant werkt perfect. Alleen het puntje werkt niet. Kan dit gewoon niet met de ipad of moet ik ergens iets instellen ? Zou verder niet zo veel uitmaken als het niet zou kunnen maar vindt het dan zo raar dat het erop zit :)

http://www.focalprice.com/detail_ID044B.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

SanderPS3 schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:05:
[...]
Als je 'm sjeelbreekt kun je doen wat je wilt. En al die apps die ik dagelijks op ftd zie langskomen staan daar echt niet voor de lol.

Alleen wil ik niet jailbreaken. Je zit dan weer vast aan de jailbreaker voor updates. Je kunt natuurlijk wel weer terug, maar dat is natuurlijk geen optie. Je bent dan inmiddels weer gewend aan de dingen die je dan kunt. Dus liever niet. Ik wacht de november update af. Kijken of de agenda/contacten toestand dan een beetje volwassen is geworden, want nu is het kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
Zer0 schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:13:
[...]

Mijn punt is dat je als hobbyist die graag een applicatie gratis wil delen bij Apple verplicht bent te betalen, terwijl je op Android gewoon de sdk kunt downloaden, een applicatie kan maken en kan verspreiden zonder enige kosten. Voor ontwikkelaars die geld willen verdienen kan Apple een betere oplossing bieden, voor de vrijgevige hobbyist niet.
Het idee is wel goed maar de uitwerking niet. Als iedereen zijn / haar prutswerk in de App Store kan aanbieden dan krijg je zoveel bagger dat dit nadelig is van hoe de gebruiker dit ervaart. Als je hier een barriere oplegt dan scheid je al heel veel meuk van het goede. 99 dollar is ook echt geen onoverkomelijk bedrag, al helemaal niet wat je er allemaal voor terugkrijgt.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:42
via itunes luister ik ook naar enkele audio-streams (radiostations). Is er iemand al in geslaagd om audiostreams op de ipad te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Amazon bekritiseert iPad in reclame

Amazon.com steekt in een reclame de draak met de iPad van Apple. In een video over de e-reader Kindle laat Amazon zien dat de iPad in zonlicht slecht te gebruiken is.

Volgens Amazon kan de eigen e-reader wel gebruikt worden wanneer de zon schijnt, maar zijn teksten op de iPad bijna niet te lezen als gevolg van weerkaatsing van het zonlicht.
Eerder werd Apple al aangeklaagd door drie Amerikaanse consumenten die oordeelden dat de iPad bij lang gebruik, vooral in zonlicht, oververhit zou raken. Apple zou gezegd hebben dat de iPad ook als e-reader geschikt is en dat is volgens de drie niet het geval.

Nu levert dus ook Amazon kritiek op de iPad. Het is nog niet bekend hoe Apple op de reclame gereageerd heeft.

filmpje + bron: http://www.nu.nl/gadgets/...eert-ipad-in-reclame.html

Het eerste wat in me opkomt is: een simpele parasol/paraplu van een paar dollar/euro lost dat probleem al op.
En daarna is de iPad op elk punt (behalve batterijduur) superieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:03:
Even een domme vraag: ik krijg een ipad te leen voor een tijdje. Nu heb ik thuis geen draadloos netwerk en ga dit niet aanleggen voor een korte test van het apparaat, maar ik kan er zeker geen utp kabel instoppen?

En tijdens de test wil ik wat stripboeken erop lezen. Kan ik misschien de benodigde software op een usb stick zetten en die in de ipad steken (met behulp van een windows pc) en het dan installeren?
Koop gewoon voor 25 euro ergens een wireless router. Beschouw je dat geld wat je daaraan uitgeeft als 'huur' voor de iPad. Ook al doe je daarna helemaal niets meer ermee. Als je een iPad had kunnen huren bij een videotheek voor 2~4 weken zou het minstens ook wel zoiets gekost hebben.

===========
Edit: ow, ik lees dat je het maar een weekje gaat lenen. Hmmm.... tjaaa... moeilijk...

[ Voor 5% gewijzigd door Slashdotter op 14-09-2010 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
kmf schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:59:
Met de juiste dev-licentie kan je apps maken die je onder je eigen medewerkers verspreid. (of je maakt die app beschikbaar voor 999999 euro en geeft gewoon promocodes voor medewerkers)
Denk niet dat Apple blij wordt van zulke grappen in hun AppStore. Krijgt waarschijnlijk niet eens hun goedkeuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Slashdotter schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 02:53:
[...]
Denk niet dat Apple blij wordt van zulke grappen in hun AppStore. Krijgt waarschijnlijk niet eens hun goedkeuring.
Nee, maar waarom maken ze het in vredesnaam zo moeilijk om een programmaatje te verspreiden? Mijn baas heeft daadwerkelijk toen ie een iPhone kocht voor de gein ook zo'n dev pack gekocht en heeft ook een apje gebakken om je uren in te vullen. Kan natuurlijk ook via onze intranet site, maar daar gaat het niet om. Die app wil je niet in de store hebben. Het zou leuk zijn als je dat gewoon kon doen zonder deel te gaan nemen aan allerlei dure programma's met weer de meest bizarre eisen.
Ja, Steve maakt zich zorgen over de gebruikerservaring en kwaliteit van de programma's...my ass...zijn eigen werknemers verkopen scheet apps, dus daar moeten ze maar niets meer van zeggen. En er is ook genoeg trash, en ik heb onderhand in die week dat ik de iPad heb al meer forced closes gehad als in 6 maanden Android (Desire). Dus die hogere kwaliteit valt ook wel mee.

Blijft dus over dat Apple gewoon centen wil verdienen aan alles wat er met die dingen gebeurt. Niets mis mee, maar doe er dan niet zo moeilijk over. Zeg het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramond78
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-01-2023
Het moet me toch even van het hart, maar ik ben dol enthousiast over de IPad. Maar deze commercial is toch eigenlijk wel heel erg leuk.

YouTube: Get the new Newsday iPad application

Enjoy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:21

Haan

dotnetter

ramond78 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 08:29:
Het moet me toch even van het hart, maar ik ben dol enthousiast over de IPad. Maar deze commercial is toch eigenlijk wel heel erg leuk.

YouTube: Get the new Newsday iPad application

Enjoy
Hij blijft leuk ja ;) Montana in "[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 6"

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Slashdotter schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 02:38:

Amazon.com steekt in een reclame de draak met de iPad van Apple. In een video over de e-reader Kindle laat Amazon zien dat de iPad in zonlicht slecht te gebruiken is.

Volgens Amazon kan de eigen e-reader wel gebruikt worden wanneer de zon schijnt, maar zijn teksten op de iPad bijna niet te lezen als gevolg van weerkaatsing van het zonlicht.
Eerder werd Apple al aangeklaagd door drie Amerikaanse consumenten die oordeelden dat de iPad bij lang gebruik, vooral in zonlicht, oververhit zou raken. Apple zou gezegd hebben dat de iPad ook als e-reader geschikt is en dat is volgens de drie niet het geval.

Nu levert dus ook Amazon kritiek op de iPad. Het is nog niet bekend hoe Apple op de reclame gereageerd heeft.

Het eerste wat in me opkomt is: een simpele parasol/paraplu van een paar dollar/euro lost dat probleem al op.
Ik gebruik de iPad nu ook een paar maanden, en kan me wel vinden in die kritiek over leesbaarheid van het scherm in de zon. Die is gewoon erg slecht. Maar ik wil hem niet ruilen tegen de Kindle, al kreeg ik het prijsverschil erbij.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Slashdotter schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 02:53:
[...]

Ik zie anders wel eens aps voorbij komen van 9999 waarbij ik denk, wie koopt nou zoiets 8)7
mphilipp schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 08:03:
[...]

Nee, maar waarom maken ze het in vredesnaam zo moeilijk om een programmaatje te verspreiden?

Mijn baas heeft daadwerkelijk toen ie een iPhone kocht voor de gein ook zo'n dev pack gekocht en heeft ook een apje gebakken om je uren in te vullen. Kan natuurlijk ook via onze intranet site, maar daar gaat het niet om. Die app wil je niet in de store hebben. Het zou leuk zijn als je dat gewoon kon doen zonder deel te gaan nemen aan allerlei dure programma's met weer de meest bizarre eisen.
Ja, Steve maakt zich zorgen over de gebruikerservaring en kwaliteit van de programma's...my ass...zijn eigen werknemers verkopen scheet apps, dus daar moeten ze maar niets meer van zeggen. En er is ook genoeg trash, en ik heb onderhand in die week dat ik de iPad heb al meer forced closes gehad als in 6 maanden Android (Desire). Dus die hogere kwaliteit valt ook wel mee.

Blijft dus over dat Apple gewoon centen wil verdienen aan alles wat er met die dingen gebeurt. Niets mis mee, maar doe er dan niet zo moeilijk over. Zeg het gewoon.
Dat is bij voorbaat al duidelijk toch, dat ze geld willen verdienen? Maar dan nog, een enterprise licentie is een schrijntje vergeleken met een visual studio licentie of zo. Dus wat maakt het nou uit voor een bedrijf.

En voor de HTK-appdevvie, die kan gewoon een app maken en dan uitrollen aan zijn "betatesters". Hoeft de app ook niet in de store te komen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

[message=,noline]Vanitas schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 00:50[/message]:
[...]

Het idee is wel goed maar de uitwerking niet. Als iedereen zijn / haar prutswerk in de App Store kan aanbieden dan krijg je zoveel bagger dat dit nadelig is van hoe de gebruiker dit ervaart. Als je hier een barriere oplegt dan scheid je al heel veel meuk van het goede. 99 dollar is ook echt geen onoverkomelijk bedrag, al helemaal niet wat je er allemaal voor terugkrijgt.
Wie heeft het over apps plaatsen in een store, dat is juist 1 van de voordelen van Android, je kunt makkelijk apps installereen buiten de store om.
Natuurlijk is die 99 dollar niet veel, maar deze discussie begon met de vraag waarom sommige apps op android gratis zijn en in de AppStore geld kosten. Het simpele antwoord, die 99 dollar moet terug verdient worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Het enige echte gemis op Ipad is dat er onder Safari geen ondersteuning is voor flash.... waar apple dit apparaat promoot als de volledige oplossing vind ik het gemis van Flash in een echte browser niet van deze tijd.

Ik heb me nooit gerealiseerd hoeveel flash content er op het internet is, maar als het niet ondersteunt wordt is het echt een gemis... De ipad is een ideaal middel voor instructiefimpjes.. bijvoorbeeld fiets en autoreparaties, en laat nu net die filmpjes bijna altijd in flash staan.

Ondanks het feit dat voor de rest de Ipad een geweldig apparaat is betrap ik mij er steeds vaker op dat ik collegae adviseer te wachten op een android pad. (zeker als ze niet van plan zijn te gaan gamen op de ipad)
LOL je bekijkt het van de verkeerde kant.
Flash is een brak en slecht platform wat binnen een paar uur de accu van je iPad zou leegzuigen, probeer maar eens Youtube filmpjes te kijken op een netbook, het stottert en je CPU staat constant op 100% te stampen.

Door het niet ondersteunen van Flash maakt Apple een statement, hierdoor gaan steeds meer sites over naar HTML5, Youtube is er al mee begonnen en veel zullen er volgen.
IMHO moet Flash compleet verbannen worden.
Je moet ff op je iPad naar YouTube: Broadcast Yourself. surfen en de beta joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 10:34
Heb vorige week in Amerika de Ipad 16gb gekocht en ben er bijzonder blij mee.
Hij is snel en handig voor op de luie bank om magazines, internet en boeken te lezen.
Het enige nadeel is dat er reeds 3.2.2 op geinstalleerd stond en ik dus niet kon downgraden / jailbreaken :(
Ach even wachten op de 4.2 versie en hopen dat hij snel gekraakt wordt.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Laatst online: 14:21
Bierkameel schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:38:
[...]

LOL je bekijkt het van de verkeerde kant.
Flash is een brak en slecht platform wat binnen een paar uur de accu van je iPad zou leegzuigen, probeer maar eens Youtube filmpjes te kijken op een netbook, het stottert en je CPU staat constant op 100% te stampen.

Door het niet ondersteunen van Flash maakt Apple een statement, hierdoor gaan steeds meer sites over naar HTML5, Youtube is er al mee begonnen en veel zullen er volgen.
IMHO moet Flash compleet verbannen worden.
Je moet ff op je iPad naar YouTube: Broadcast Yourself. surfen en de beta joinen.
Youtube was (volgens mij) al begonnen met de HTML5 beta voordat de iPad er was. Ze hebben (Google) ook ergens een post uitgebracht dat ze waarschijnlijk gewoon Flash gaan blijven gebruiken als standaard.

Heb zelf nog maar 1 keer een probleem gehad dat ik geen flash had, dus ik zie het niet als een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/23m36g8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Die heb ik op m'n laptop :)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4101/4916114322_68eab6bb59_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Bierkameel schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:38:
Door het niet ondersteunen van Flash maakt Apple een statement, [...]
Ja, het statement "bij ons geen keuze".

Hier wat feiten uit het andere kamp:

Afbeeldingslocatie: http://phandroid.com/wp-content/uploads/2010/08/IMG_0113-550x412.jpg

YouTube: YouTube API Blog: Flash and the HTML5 <video> tag

http://marketshare.hitslink.com/report.aspx?qprid=0
(dus iig 60% ondersteunt geen HTML5 + iig 23% geen H.264)

http://ishtml5readyyet.com/

HTML5 is leuk voor de toekomst, maar we leven nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Cheeky schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:56:
[...]

[afbeelding]

Ze maken wel een typische oversight bij die laatste trouwens, waarschijnlijk expres. Ja, zoveel web video zit in een flash player verstopt maar hoeveel daarvan is eigenlijk gewoon h.264 of mpeg 4 part 2 video?

En voor wat betreft die eerste; hoeveel daarvan is advertenties en hoeveel daarvan valt ook onder 'web video'?

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 14-09-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Laatst online: 14:21
[...]

[afbeelding]

Dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk. Je hebt altijd de keuze een iPad te kopen of niet. Je weet waar je aan begint.

"85% van die alexia websites gebruiken flash" klinkt nogal vaag. Dus ik kan die websites helemaal niet gebruiken of zit er slechts een onderdeel in dat flash gebruikt?

"70% van de webgames gebruikt flash". Daar kan ik inkomen. Als je webgames wilt spelen moet je 'nog' geen iPad kopen. Ik ben er echter van overtuigd dat van veel games wel een app versie is. Persoonlijk speel ik geen webgames dus dat is voor mij geen probleem, voor anderen wel.

"75% van de webvideo is flash". Dat zou kunnen, maar het grootste deel is denk ik youtube. Youtube werkt prima op de ipad (ook in de brouwser zelf zonder html5 aan).

Ik ben wel eens benieuwd naar een lijstje met veel gebruikte websites die het niet (goed) doen op de iPad. Wederom; persoonlijk werkt het voor mij meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[...]

[afbeelding]

Je kan ook stellen: 99% van de websites maken gebruik van adsense. Adsense heeft flash. Dus 99% van alle websites gebruikt flash 8)7

En de andere kant:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/433/
9,454,845 firefox gebruikers hoeven flash niet, ergo. alle ipadgebruikers zijn ook firefoxgebruikers 8)

[ Voor 15% gewijzigd door kmf op 14-09-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Van de nadelen die je zeker kan opnoemen over het gebruik van de iPad, is Flash er bij mij toch echt geen en ik surf mij suf. Dat houdt dus in dat ik of een hele specifieke voorkeur heb voor sites zonder flash, of de meeste sites bevatten flash-elementen die ik niet mis. Spelletjes speel ik niet online (veel leuker spul in de app-store) en de meeste grote video-sites hebben inmiddels html5. Dus leuk die statistieken, maar in gebruikerservaring merk ik daar echt weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi1983
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06-2021
mphilipp schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 08:03:
[...]
En er is ook genoeg trash, en ik heb onderhand in die week dat ik de iPad heb al meer forced closes gehad als in 6 maanden Android (Desire). Dus die hogere kwaliteit valt ook wel mee.
Echt? Ik heb het tot nu toe 1 keer gehad verder niet (en dat was ook nog eens een iPhone App..)
Bij welke Apps komt dit voor op je iPad? (wellicht is er iets mis mee? Jail?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Zer0 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:02:
[...]

Wie heeft het over apps plaatsen in een store, dat is juist 1 van de voordelen van Android, je kunt makkelijk apps installereen buiten de store om.
Natuurlijk is die 99 dollar niet veel, maar deze discussie begon met de vraag waarom sommige apps op android gratis zijn en in de AppStore geld kosten. Het simpele antwoord, die 99 dollar moet terug verdient worden.
Dat is dus volledig de keuze van de developer zelf. Ik ben ook developer en kan heel gemakkelijk gratis apps in de store zetten, die 99 dollar per jaar voel ik totaal niet (als Jan Modaal). Dat een bedrijf dan wel geld gaat vragen om die 99 dollar terug te verdienen... tsja, dan zou ik eerder hen aankijken eerlijk gezegd. Bovendien interesseert het 99% van de gebruikers erg weinig aangezien deze niet eens weten dat een ander platform toevallig dezelfde app gratis heeft... die gebruiken dat platform niet, klaar. Zo kan je net zo goed prachtige apps aandragen die wat kosten en niet eens te krijgen zijn voor Android, het is een zinloze discussie. Developers zijn volledig vrij te vragen wat ze willen voor welk platform dan ook, je kan dat weten en je kiest dan het platform wat de meeste voordelen voor jou heeft. Mij boeit het niet dat ik toevallig die ene app op Android gratis kan krijgen, ik heb gekozen voor een redelijk goed gecontroleerde store waar alles wat ik kan vinden op 1 plek staat en waar simpelweg de meeste keus te vinden is, ook onder kwalitatief hoogstaande apps. Tel daarbij op dat ik al een iPhone heb en het doorzetten van een OS op een tablet is alleen maar voordelig, wellicht was een Android tablet ook geinig geweest, maar ik heb de iPad nu al een half jaar, die Android tablet nog in geen velden of wegen gezien, simpel.

En daarnaast kleven aan Android ook nadelen, zoals de support die volledig afhankelijk is van providers, sausjes die anderen over het OS heengooien, een multiverse aan resoluties en apparaten waardoor lang niet alles compatible is met elkaar etc. allemaal dingen die ik totaal niet wil en waar ik mij meer aan zal ergeren dan een Euro of 4 die ik moet betalen en een Android gebruiker niet.

[ Voor 9% gewijzigd door vgroenewold op 14-09-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Best wel gaaf.

Zijn daar meer varianten van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thnx. Ga ik vanavond ff op surfen.

Deze is wel gaaf.
Afbeeldingslocatie: http://ny-image3.etsy.com/il_fullxfull.174126323.jpg

EDIT: Of deze
Afbeeldingslocatie: http://ny-image0.etsy.com/il_fullxfull.174124848.jpg(lekker van vroeger)

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 14-09-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Yoshi1983 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:32:
[...]
Echt? Ik heb het tot nu toe 1 keer gehad verder niet (en dat was ook nog eens een iPhone App..)
Bij welke Apps komt dit voor op je iPad? (wellicht is er iets mis mee? Jail?)
Ik zei juist dat ik niet wil jailbreaken.
Bij verschillende apps. Zowel gratis als betaalde. Ik wil de iPad beslist niet afzeiken ofzo, het is alleen zo vervelend dat de freaks net doen alsof de Apple policy 'for the greater good of men' is, en dat is gewoon niet zo.
Er is net zo goed crap te krijgen. We moeten oppassen dat we niet in die vreselijk kinderachtige concurrentie-ellende meegaan. Geen enkel systeem is 'beter' als het andere. Wat beter werkt bepaalt degene die het gebruikt. Ik heb een iPad (gekregen) en ook een Android smartfoon. Da's heel mooi, want zo kan ik heel goed vergelijken en voor mezelf bepalen wat het fijnste werkt. Voor iemand anders kan dat weer heel anders zijn.

Als ICT'er (niet alleen op zondag, maar pas 25 jaar) neem ik iemand per definitie al niet meer serieus als ie zegt dat het een beter is als het andere. Dat is gewoon onzin.

@kmf: de enterprise licentie is voor ons overigens ook geen optie. Daar komen we 450 medewerkers te kort voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
CoiLive schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:09:
[...]

Dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk. Je hebt altijd de keuze een iPad te kopen of niet. Je weet waar je aan begint.
Ik weet dat er geen Flash op zit en leef ermee. Dat zegt nog niet dat ik het niet zou willen. Mensen kochten ook de iPhone zonder video-recorder. Dat zegt nog niet dat iedereen daar dan tevreden mee was. Er is op dit moment ook geen andere keuze. Volgend jaar liggen de winkels vol met Flash-enabled tablets..

Verder denk ik niet dat het Flash-kamp met hele sterke argumenten hoeft te komen. Dat Flash niet op de iPad werkt en het de batterij leegzuigt zijn ook volledig onbewezen "feiten".

Ik ben zeer tevreden over m'n iPad, maar ik erger me gewoon elke keer als ik een filmpje wil bekijken dat niet van youtube afkomstig is. Want Apple weerhoudt mij van het kijken van die video, niet Adobe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cheeky schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:09:
[...]
. Want Apple weerhoudt mij van het kijken van die video, niet Adobe.
Of de website die het in het verkeerde formaat aanbied.
(er zijn ook buiten HTML5 oplossingen die een filmpje op de iPhone/iPad mogelijk maken)

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 14-09-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Donstil schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:03:
[...]

(er zijn ook buiten HTML5 oplossingen die een filmpje op de iPhone/iPad mogelijk maken)
De website die het verkeerde formaat aanbiedt, of Apple die het oude formaat niet wil ondersteunen. Dat is hetzelfde probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 23:08
Zit nu voetbal te kijken op de iPad, ziet er top uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Donstil schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:03:
[...]
Ja, ik ben niet gek, de rest van de wereld is gek. Heeft Apple een of andere stof in hun spullen gestopt waardoor de fans koste wat het kost elk kritiekpunt bagetaliseren? Realiseer je je dat je 'de goede zaak' meer kwaad dan goed doet? Het wordt een beetje zielig zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mphilipp schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:51:
[...]

Ja, ik ben niet gek, de rest van de wereld is gek. Heeft Apple een of andere stof in hun spullen gestopt waardoor de fans koste wat het kost elk kritiekpunt bagetaliseren? Realiseer je je dat je 'de goede zaak' meer kwaad dan goed doet? Het wordt een beetje zielig zo.
En de "normale" mens maar happen. Duurde dit keer nog best even. Normaal gaat dat binnen 30min.
Zeker op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
[...]

Sorry hoor, maar je kan het ook de andere kant op overdrijven. Op deze manier haal je ieder discussiepunt onderuit. Als je wilt discussieren over wat wel en niet wordt toegelaten op een apparaat, doe dat dan met argumenten. Zie mijn post iets terug, vrij normaal geschreven denk ik, maar gemakshalve links laten liggen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal.

Ik heb een aantal dagen Air Video gebruit zonder problemen. Prachtig programma. Nu ineens ke
Reeg ik geen contact meer met de server. na diverse pogingen wilde ik het maar opnieuw installeren. Er bleek een nieuwe versie te zijn maar die gaf na installatie de melding dat airVideo.exe beschadigd was en dat ik opnieuw zou moeten downloaden en installeren. Gedaan met zelfde resultaat. Ook met de oudere 2.40 versie en de nog oudere 2.27 kreeg ik dezelfe melding.
Err# 94 error uncompressing GZIP section, Air Video.exe is damaged.

Er zijn 2 dingen gebeurd rond die tijd. De installatie van de server om de pc met de Ipad te besturen. En de nieuwe versie van Air Video.

Iemand een idee wat ik gedaan kan hebben?? en belangrijker..... Hoe los ik t op??

Het verbindingsprobleem met de laptop had ik al kort VOOR installatie van de update 2.42. Mogelijk is de installatie van de hier eerder beschreven server de oorzaak?? Daarmee kon ik ook al geen verbinding krijgen.
Bij Air Video ging het de vorige keer vanzelf. Met de 2e laptop deed hij het wel tijdens de problemen met de 1e laptop. op het gebied van servers ben ik een leek en misschien heb bij de instllatie iets fout gedaan. De naam van die server moet ik nog even opzoeken. Het was degen die een pagina of 5 hiervoor beschreven werd,

Alvast bedankt
Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Donstil schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 23:14:
[...]
En de "normale" mens maar happen. Duurde dit keer nog best even. Normaal gaat dat binnen 30min.
Zeker op tweakers.
Kweenie, maar het was de zoveelste post waarin Apple kritiek omgebogen werd. Het wordt op een gegeven moment een beetje flauw. Ik probeer de boel niet af te kraken, maar als iemand een punt van kritiek heeft, is de standaard reactie van de apple frieks om dat punt te bagetaliseren. Als in: mulititasking is niet belangrijk, flash is kut, dus je wilt het helemaal niet, und so weiter. Daar wordt ik onderhand een beetje simpel van.
Ik heb al lang gezegd dat flash idd klote is, maar het is een fact of life, dus zou ik het fijn vinden dat ik geen gapend gat in een website zie, maar gewoon de content.
En wat is de reactie van de apple friek: die site doet dat fout.

Nou ja...als je dát een normale manier van argumenteren noemt, dan haak ik af. Dat noem ik gewoon zielig. Mensen verliezen elk perspectief op die manier. Het is maar een apparaat, en zoals elk apparaat mankeert er best wel wat aan. Wees een vent en accepteer gewoon dat er mensen zijn die het anders zien en probeer ze niet iets aan te praten. Ik accepteer het ook dat iemand geen probleem heeft met het gemis aan flash. Die verklaar ik niet voor gek en probeer ik ook niet om te praten dat ie het wél erg moet vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door mphilipp op 14-09-2010 23:54 ]

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Heeft Apple een of andere stof in hun spullen gestopt waardoor de fans koste wat het kost elk kritiekpunt bagetaliseren?
Gek genoeg heb je iedere geloofwaardigheid nu verloren.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Anti-fanboys vs fanboys: zal de strijd ooit eindigen?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]mphilipp schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 23:53[/message]:
[...]

Kweenie, maar het was de zoveelste post waarin Apple kritiek omgebogen werd. Het wordt op een gegeven moment een beetje flauw. Ik probeer de boel niet af te kraken, maar als iemand een punt van kritiek heeft, is de standaard reactie van de apple frieks om dat punt te bagetaliseren. Als in: mulititasking is niet belangrijk, flash is kut, dus je wilt het helemaal niet, und so weiter. Daar wordt ik onderhand een beetje simpel van.
Ik heb al lang gezegd dat flash idd klote is, maar het is een fact of life, dus zou ik het fijn vinden dat ik geen gapend gat in een website zie, maar gewoon de content.
En wat is de reactie van de apple friek: die site doet dat fout.

Nou ja...als je dát een normale manier van argumenteren noemt, dan haak ik af. Dat noem ik gewoon zielig. Mensen verliezen elk perspectief op die manier. Het is maar een apparaat, en zoals elk apparaat mankeert er best wel wat aan. Wees een vent en accepteer gewoon dat er mensen zijn die het anders zien en probeer ze niet iets aan te praten. Ik accepteer het ook dat iemand geen probleem heeft met het gemis aan flash. Die verklaar ik niet voor gek en probeer ik ook niet om te praten dat ie het wél erg moet vinden.
Zo'n slechte argument is het ook niet hoor. Het is de taak van de websiteouwer om de site toegankelijk te maken voor het publiek. Ga eens een paar jaar terug in de tijd, waar nieuwe internetters nog gewaarschuwd worden voor javascripts en cookies, en deze uitgeschakeld hebben in de cookie. Toen moesten websitebouwers ook de non-javascriptversies maken.

Hetzelfde geld nu ook. Als we niet over Apple hebben, maar gewoon een medewerker in een bedrijf die tijdens lunch wat wilt bestellen bij een webshop. Het bedrijf heeft flash en zo niet geïnstalleerd. Is het dan het schuld van het bedrijf dat de medewerker iets niet bij een flashbased website kan bestellen? Of is het de luiheid van de webshop?

• vgroenewold
mphilipp schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 23:53:
[...]

Of iemand een slecht argument heeft of niet, zielig zijn mensen in een discussie nooit lijkt mij, dat is niet bepaald vriendelijk naar de ander en zorgt voor het op slot zetten van die discussie. Als je het in die mate oneens bent met die persoon, dan negeer je die gewoon, simpel. Het is juist dat overdreven emotionele wat mij irriteert in discussies, ook op de FP, het is idd een apparaat, een gadget, er zijn dingen die minder zijn en dingen die super zijn (beide "kampen" negeren 1 vd 2 kanten). Echter kan je hier wel verwachten dat mensen een bewuste keuze maken voor het een of het ander en het idd niet missen, daar kan je over discussieren. Nu zitten we al een pagina lang te discussieren over 1 opmerking die verkeerd is geschoten, can we move on?

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
Ik wordt zo langzamerhand zo verschrikkelijk moe van die eeuwige flash discussie. Ja, Apple probeert op deze manier iets te forceren! Persoonlijk kan ik me redelijk vinden in die actie, aangezien ik flash op eigenlijk alle platformen 1 grote ellende vind. Maar, toegegeven ik bezoek dan ook zelden een site waar flash meerwaarde biedt (Youtube, maar daar bieden ze een alternatief voor). Ik kan me ook voorstellen dat als je wel op allerlei sites komt waar flash wel van belang is dat je ervoor kiest om geen iPad te kopen. Maak dan die keuze en hou erover op!!!!!

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• kmf
  • Niet online
On a different subject... Naja, misschien niet:

Dit is wel een handig lijstje voor discussies wanneer iemand langskomt fietsen met de opmerkingen "concurrentie voor de ipad"

32 "alternatieven"
http://technologizer.com/2010/08/12/ipad-alternatives/

+1
nieuws: IDF: Intel toont ExoPC-tablet met Wireless Display

99% nog in "coming soon"-status though

[ Voor 4% gewijzigd door kmf op 15-09-2010 08:58 ]

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Slashdotter schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 02:38:

Dus als jij bijvoorbeeld in de tuin zit of in een park, of in de bus op een plaats waar de zon schijnt zal je altijd
je parasol bijhebben?

Amazon heeft gewoon gelijk, kindle is superieur voor te lezen. Zoals een gewoon digitaal fototoestel van 140€ ook betere foto's neemt dan een iphone van 600€. Een ipad is echter zoveel meer je moet dus gewoon kuezes maken, ken er zelfs die ze alletwee hebben, kindle om te lezen en ipad om surfen/mail/spelletjes.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Is er al wat meer bekend over de verschillende displays in de iPad? Er is ooit een nieuwsartikel geweest dat vanwege de grote vraag niet alleen LG maar ook Samsung displays zou gaan maken. Maar ik heb er verder niets over kunnen vinden.

Ik heb namelijk heel in het begin (toen hij in Engeland en Duitsland) een iPad gehad, maar omdat de meeste apps nog zo pril waren en ik het geld beter kon gebruiken, heb ik hem toen verkocht.

Het aanbod van apps is inmiddels veel beter en mijn situatie ook, dus ik heb er inmiddels weer een gekocht. Maar ik heb het idee dat van deze de minimale helderheid hoger ligt. Vorige keer was het me niet opgevallen in een schemerige kamer, maar een witte achtergrond doet nu pijn aan mijn ogen. Het is gewoon net te fel, de minimale helderheid ligt veel hoger dan bijv. die van de iPhone 2G (met brightness slider op minimaal, en automatische aanpassing natuurlijk uit).

iBooks compenseert dit door onder de minimale helderheid het beeld gewoon grijzer te maken maar de andere apps en het OS als geheel kunnen dit niet.

Ik heb hem nog niet kunnen vergelijken met een iPad van de eerste generatie maar over 2 weken is een collega van me terug en die heeft er een van de launch in de US, dus ik zal ze dan eens goed naast elkaar houden en vergelijken qua kijkhoek en helderheids range. Zou wel vervelend zijn als nieuwe iPads veel feller moeten zijn. Het is zowiezo redelijk irritant trouwens :)

• kmf
  • Niet online
k995 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:10:
[...]

Dus als jij bijvoorbeeld in de tuin zit of in een park, of in de bus op een plaats waar de zon schijnt zal je altijd
je parasol bijhebben?
Mensen moeten eens realistisch blijven.
1) hoeveel tijd lees je in de volle zon vs lezen binnenshuis/overkapt.
2) hoe vaak blijf je lezen als de zon op je deadtree boek schijnt zonder dat je toch maar een positie aanneemt waarbij je geen last hebt reflecterend licht?
Amazon heeft gewoon gelijk, kindle is superieur voor te lezen. Zoals een gewoon digitaal fototoestel van 140€ ook betere foto's neemt dan een iphone van 600€. Een ipad is echter zoveel meer je moet dus gewoon kuezes maken, ken er zelfs die ze alletwee hebben, kindle om te lezen en ipad om surfen/mail/spelletjes.
Kindle is superieur voor lezen in bepaalde situaties.
Er zijn echter ook veel mensen (waaronder ikke) die hun eink-readers verruild hebben voor het snelle, high contrast scherm van de ipad. De nieuwe pearl eink is qua contrast al heel wat beter. Maar dan ben je gebonden aan amazon, je kan geen epubs er op zetten. Of je een dure sony kopen.

• k995
kmf schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:20:

Mensen moeten eens realistisch blijven.
1) hoeveel tijd lees je in de volle zon vs lezen binnenshuis/overkapt.
2) hoe vaak blijf je lezen als de zon op je deadtree boek schijnt zonder dat je toch maar een positie aanneemt waarbij je geen last hebt reflecterend licht?
Wat maakt dit uit? Voor elkeen is dat anders het is niet omdat JIJ dit niet veel doet dat anderen dit niet doen he?
Kindle is superieur voor lezen in bepaalde situaties.
Heb een bebook mini en in alle situaties is die beter als mijn ipad om te lezen, rustiger aan je ogen, lichter handiger qua knoppen en lezen in zonlicht gaat daar veel beter mee. Kindle is nog een stuk beter als deze:wireless sync, beter/groter scherm,...
Er zijn echter ook veel mensen (waaronder ikke) die hun eink-readers verruild hebben voor het snelle, high contrast scherm van de ipad. De nieuwe pearl eink is qua contrast al heel wat beter. Maar dan ben je gebonden aan amazon, je kan geen epubs er op zetten. Of je een dure sony kopen.
Er zijn zoveel ereaders onder de 200 €, inclusief een sony 350 met touchscreen (180€) die epub (en een boel meer formaten dan wat mogelijk is op de ipad) aankunnen.

Qui snleheid doen die ook amper onder, high contrast? Weet niet waarom die zoveel beter zou zijn op de ipad en waarom die uberhaupt belangrijk is.

Wat is het probleem dat deze als dedicated e-reader beter zijn? Overal blijft de ipad een beter apparaat hoor het MOET niet de beste zijn in alles.

• kmf
  • Niet online
k995 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:41:
[...]

Wat maakt dit uit? Voor elkeen is dat anders het is niet omdat JIJ dit niet veel doet dat anderen dit niet doen he?
Daarom zei ik ook dat iedereen realistisch moet blijven, en voor zichzelf moet uitmaken hoe vaak hij in welke situatie leest.
[...]

Heb een bebook mini en in alle situaties is die beter als mijn ipad om te lezen, rustiger aan je ogen, lichter handiger qua knoppen en lezen in zonlicht gaat daar veel beter mee. Kindle is nog een stuk beter als deze:wireless sync, beter/groter scherm,...

[...]

Er zijn zoveel ereaders onder de 200 €, inclusief een sony 350 met touchscreen (180€) die epub (en een boel meer formaten dan wat mogelijk is op de ipad) aankunnen.
Alle eink-readers onder de 200, en welke nu beschikbaar zijn in NL gebruiken nog de vizplex scherm. Sony met touchscreen en je hebt ook glare. Alleen is dat wat irritanter bij eink omdat je afhankelijk bent van reflecterend licht. De glare van een ipad wordt teniet gedaan door de backlight.

En trouwens, eink in volle zon betekent wel een lagere contrast met de vizplex. Het grijs wordt lichter grijs.

En oh ja.. sony readers kunnen van de ebookformaten enkel lrf, lrx, epub en pdf aan. Elk dedicated heeft zo z'n eigen formaten. De ipad is wel de enige die ook echt alle formaten aan kan door z'n apps.
Qui snleheid doen die ook amper onder, high contrast? Weet niet waarom die zoveel beter zou zijn op de ipad en waarom die uberhaupt belangrijk is.
Qua snelheid. Really? Ongeacht welke ereader je ook hebt, zelfs de nieuwste kindle, daar heb je nog steeds de refresh. Snel bladeren is er dus niet bij.

Qua contrast, enkel de Pearl Ink komt in de buurt van wit=wit en zwart=zwart. Contrast is belangrijk voor het lezen binnenshuis/minder licht. In de vliegtuig tijdens een nachtvlucht bv is een vizplex eink ereader geel+grijs. Heel laag contrast, waardoor lezen juist vermoeiender is dan een ipadscherm.

En iets wat niet veel mensen weten: eink degradeert met gebruik. Hoe vaker er gerefreshed wordt, hoe meer "stuck pixels" er bij komen (einkbolletjes die half half blijven steken en dus het scherm grijzer maken). En dus des te slechter wordt het contrast. Dit was vooral bij de eerste generatie eink het geval. Zet een prs500 die een jaar in gebruik naast die van een nieuwe en het contrastverschil is schokkend. (zoek op mobileread naar de topic foto's) Vizplex is al wat beter. het verschil is minder schokerend. Hoe het met pearl ink gaat is nog niet bekend. Maar die heeft meer marge natuurlijk.

En zoals ik al zei, op dit moment is heeft alleen de kindle pearl ink onder de 200 euro. Sony heeft pearl geintroduceerd in de nieuwe modellen, maar deze zijn boven de 200. Het wachten is dus nu nog op nook, bebook, whatever die de pearl ink gaan gebruiken.
Wat is het probleem dat deze als dedicated e-reader beter zijn? Overal blijft de ipad een beter apparaat hoor het MOET niet de beste zijn in alles.
Een dedicated eink ereader is prima voor veel mensen, alleen moet men realistisch blijven, en niet eink als de heilige graal voor het lezen ophemelen. Want dat is het niet. Net zoals dat de ipad niet de perfecte ereader is.
Er zijn mensen die voor het een of de ander kiezen. Maar een argument zoals dat filmpje geeft "kan in de zon lezen, dus beter"... nee dat gaat niet op.

• k995
kmf schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:04:
Daarom zei ik ook dat iedereen realistisch moet blijven, en voor zichzelf moet uitmaken hoe vaak hij in welke situatie leest.
Maar over het algemeen blijft het dan toch beter hoor, enkel ALS iemand nooit in de zon leest zal hij dit niet tegenkomen.
Alle eink-readers onder de 200, en welke nu beschikbaar zijn in NL gebruiken nog de vizplex scherm. Sony met touchscreen en je hebt ook glare. Alleen is dat wat irritanter bij eink omdat je afhankelijk bent van reflecterend licht. De glare van een ipad wordt teniet gedaan door de backlight.

En trouwens, eink in volle zon betekent wel een lagere contrast met de vizplex. Het grijs wordt lichter grijs.
Nee sorry daar ben je verkeerd de sony PSR 350 heeft ook een e-pearl scherm

"5 inch E Ink Pearl touchscreen van 800 bij 600 pixels met infrarood technologie"
http://www.bol.com/nl/p/e....html#product_description

180€ dus .
En oh ja.. sony readers kunnen van de ebookformaten enkel lrf, lrx, epub en pdf aan. Elk dedicated heeft zo z'n eigen formaten. De ipad is wel de enige die ook echt alle formaten aan kan door z'n apps.
Nee sorry weer verkeerd "EPub eBook, Adobe PDF, Microsoft Word, TXT, RTF, BBeB, JPEG, GIF, PNG, BMP"

Bij de ipad heb ik enkel goodreader (die ik ongebruiksvriendelijk vind) stanza en ibooks kunnen enkel ebooks aan. Converteren dus.
Qua snelheid. Snel bladeren is er dus niet bij.
Qua contrast, bv is een vizplex eink ereader geel+grijs. Heel laag contrast, waardoor lezen juist vermoeiender is dan een ipadscherm.
Boek lezen moet je echt geen "snel bladeren hebben" je kan trouwens dit doen, zoeken, pagina nr opzoeken,... Zoals al aangetoond e-pearl schermen zijn bij de goedkoopste e-readers, daarbij is een heldere witte achtergrond met zwarte letters (ipad dus) net vermoeiender s'avonds dan een minder contrastvol maar even duidelijke eink scherm.
En iets wat niet veel mensen weten: eink degradeert met gebruik. Hoe vaker er gerefreshed wordt, hoe meer "stuck pixels" er bij komen (einkbolletjes die half half blijven steken en dus het scherm grijzer maken). En dus des te slechter wordt het contrast. Dit was vooral bij de eerste generatie eink het geval. Zet een prs500 die een jaar in gebruik naast die van een nieuwe en het contrastverschil is schokkend. (zoek op mobileread naar de topic foto's) Vizplex is al wat beter. het verschil is minder schokerend. Hoe het met pearl ink gaat is nog niet bekend. Maar die heeft meer marge natuurlijk.
Heb die bebook al een half jaar, tienduizenden pagina's, geen enkel probleem. Ipad's hebben ook hardware problemen he?
En zoals ik al zei, op dit moment is heeft alleen de kindle pearl ink onder de 200 euro. Sony heeft pearl geintroduceerd in de nieuwe modellen, maar deze zijn boven de 200. Het wachten is dus nu nog op nook, bebook, whatever die de pearl ink gaan gebruiken.
Nope sony PSR 350 en ongetwijfeld komen er meer uit.
Een dedicated eink ereader is prima voor veel mensen, alleen moet men realistisch blijven, en niet eink als de heilige graal voor het lezen ophemelen. Want dat is het niet. Net zoals dat de ipad niet de perfecte ereader is.
Er zijn mensen die voor het een of de ander kiezen. Maar een argument zoals dat filmpje geeft "kan in de zon lezen, dus beter"... nee dat gaat niet op.
Jawel dat gaat perfect op want dat is gewoonweg 100% waar.

Qua e-reader zal een dedicated goedkope gewoonstukken beter en goedkoper zijn voor de meeste mensen. Wil je er echter meer mee zoals surfen, spelletjes spelen dan zoek je geen e-reader maar een apparaat dat daar ook voor kan dienen.

• kmf
  • Niet online
k995 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:30:
[...]

Maar over het algemeen blijft het dan toch beter hoor, enkel ALS iemand nooit in de zon leest zal hij dit niet tegenkomen.
Dan voldoet mijn auto ook niet. Eens in de 10 jaar wil ik ook een boom van 3 meter willen kunnen vervoeren...
Nee sorry daar ben je verkeerd de sony PSR 350 heeft ook een e-pearl scherm

"5 inch E Ink Pearl touchscreen van 800 bij 600 pixels met infrarood technologie"
http://www.bol.com/nl/p/e....html#product_description

180€ dus .
Ah ok, daar had ik me in vergist. Ik heb enkel de amerikaanse dollars gezien.
Nee sorry weer verkeerd "EPub eBook, Adobe PDF, Microsoft Word, TXT, RTF, BBeB, JPEG, GIF, PNG, BMP"
Word moet omgezet worden. JPG, GIF, PNG, BMP ebook formaten?
Bij de ipad heb ik enkel goodreader (die ik ongebruiksvriendelijk vind) stanza en ibooks kunnen enkel ebooks aan. Converteren dus.
heb jij enkel goodreader. Je vergeet voor het gemak dat de ipad mobi, djvu, chm, etc kan lezen. Vrij gangbare ebookformaten voor de oudere garde.
OK, ik weet niet zeker of lrf op de ipad gelezen kan worden.
Boek lezen moet je echt geen "snel bladeren hebben" je kan trouwens dit doen, zoeken, pagina nr opzoeken,... Zoals al aangetoond e-pearl schermen zijn bij de goedkoopste e-readers, daarbij is een heldere witte achtergrond met zwarte letters (ipad dus) net vermoeiender s'avonds dan een minder contrastvol maar even duidelijke eink scherm.
Gelukkig maar dat je ook de sepiamode heb bij ibooks, of neg-mode bij andere apps.
Heb die bebook al een half jaar, tienduizenden pagina's, geen enkel probleem. Ipad's hebben ook hardware problemen he?
De vizplex scherm heeft er minder last van. Ik heb de PRS505. 3 jaar, honderdduizenden pagina's. En daar is wel duidelijk een verschil in.
Nope sony PSR 350 en ongetwijfeld komen er meer uit.
Dus is het wachten. Wat ik dus ook zei.
Jawel dat gaat perfect op want dat is gewoonweg 100% waar.
Beter in zon != beter in het algemeen.
Qua e-reader zal een dedicated goedkope gewoonstukken beter en goedkoper zijn voor de meeste mensen. Wil je er echter meer mee zoals surfen, spelletjes spelen dan zoek je geen e-reader maar een apparaat dat daar ook voor kan dienen.
Ik heb hetzelfde ook al in elke post getikt. Iedereen moet voor zichzelf uitmaken welke het beste bij zijn situatie past.
Ik ben enkel niet eens dat 1 argument, in de zon lezen, een instant win betekent is voor einkreaders.

• k995
kmf schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:47:
[...]
Dan voldoet mijn auto ook niet. Eens in de 10 jaar wil ik ook een boom van 3 meter willen kunnen vervoeren...
Sorry nu trek je het in het belachelijke. Mensen lezen in de zon, punt gedaan.

Een e-reader is daar beter geschikt voor dan een ipad punt gedaan .
heb jij enkel goodreader. Je vergeet voor het gemak dat de ipad mobi, djvu, chm, etc kan lezen. Vrij gangbare ebookformaten voor de oudere garde.
OK, ik weet niet zeker of lrf op de ipad gelezen kan worden.Gelukkig maar dat je ook de sepiamode heb bij ibooks, of neg-mode bij andere apps.
Moet allemaal geconverteerd worden ,welke app gebruik je hiervoor dan?
De vizplex scherm heeft er minder last van. Ik heb de PRS505. 3 jaar, honderdduizenden pagina's. En daar is wel duidelijk een verschil in.
Na 3 jaar van intensief gebruik werkt die dus nog zonder problemen? Sorry maar waarom dan deze opmerking? IK heb slechte ervaringen met een iphone, hopelijk zetten die zich niet voort met de ipad. Toch echt een non argument.
Dus is het wachten. Wat ik dus ook zei.
Neen want die kan je nu kopen: sony PSR 350 of een kindle of ... (ik heb geen zin om te kijken maar ongetwijfeld zijn er nog)
Ik heb hetzelfde ook al in elke post getikt. Iedereen moet voor zichzelf uitmaken welke het beste bij zijn situatie past.
Ik ben enkel niet eens dat 1 argument, in de zon lezen, een instant win betekent is voor einkreaders.
Dat zei ik dan ook nergens :

Rustiger aan je ogen, lichter ,handiger qua knoppen ,lezen in zonlicht , wireless sync,langere batterijduur, minder fragiel,...

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 21:14
Ga even lekker bij elkaar op de koffie.

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 16:12
cornelisprul schreef op woensdag 15 september 2010 @ 08:34:
Ik wordt zo langzamerhand zo verschrikkelijk moe van die eeuwige flash discussie. Ja, Apple probeert op deze manier iets te forceren!
Het is net of Apple de enige is die het wil forceren. Ik vind het allemaal enorm hypocriet. Mozilla doet recent een iniatief om open web gaming te promoten, Google investeert enorm in Jscript (V8, GWT, ... ) Op wie is dit een aanval denkt men ?

Wat ik enorm frustrerend vind in deze is dat ik zelf mensen ken die gewoon omdat het gaat over Apple opeens al hun overtuigingen over boord zie gooien. Als ik mensen die pleiten voor openheid, open source, open standaarden dan opeens flash zien te promoten (tot op het moment dat er artikelen opduiken dat flash op android ook niet het walhalla is) dan weet je het eigenlijk wel.

Kijk naar Slashdot bvb schoolvoorbeeld. Al jaren werd elk artikel over Flash afgekraakt want we moeten voor open tech pleiten. Maar nu in elke iPad artikel gaat het over het gemis aan flash 8)7

Weet je wat trouwens het meest hatelijke is aan anti fanboys ? Is dat ze eigenlijk het ding zelf wel willen, uiteindelijk koopt (of ze krijgen het opeens van hun vriendin, hebben het gewonnen, gekregen... ) een groot deel van die mensen zelf zo'n ding. Ik heb het al ontiegelijk vaak gezien dat de grootste criticasters uiteindelijk de grootste fans er van worden.

[ Voor 14% gewijzigd door simplicidad op 15-09-2010 11:50 ]

• FaceDown
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Inderdaad, die discussie tussen iPad of e-reader interesseert niemand iets. Wat mij betreft zijn het 2 heel andere apparaten. E-reader is om boeken te lezen, speciaal voor mensen die te lui zijn papieren boeken mee te nemen, en de mogelijkheden van de iPad zijn ongeveer oneindig. Punt.

Groetjes, FaceDown.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

simplicidad schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:48:
[...]

Weet je wat trouwens het meest hatelijke is aan anti fanboys ? Is dat ze eigenlijk het ding zelf wel willen, uiteindelijk koopt (of ze krijgen het opeens van hun vriendin, hebben het gewonnen, gekregen... ) een groot deel van die mensen zelf zo'n ding. Ik heb het al ontiegelijk vaak gezien dat de grootste criticasters uiteindelijk de grootste fans er van worden.
Het is nou eenmaal een feit dat veel sites flash gebruiken. Dus willen veel mensen ook flash-ondersteuning op hun mobiele browser. Het is dat er geen goede alternatieven zijn, anders zou Apple zichzelf de nek omdraaien. Stel je voor dat Firefox vanaf nu geen flash meer ondersteunt. Dan stapt vandaag nog 90% van de gebruikers over op een andere browser (de paar nerds die denken dat ze 'principes' hebben uitgezonderd).
De reden dat Apple geen flash ondersteunt is natuurlijk gewoon een commerciële.

Groetjes, FaceDown.

• simplicidad
FaceDown schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:49:
Inderdaad, die discussie tussen iPad of e-reader interesseert niemand iets. Wat mij betreft zijn het 2 heel andere apparaten. E-reader is om boeken te lezen, speciaal voor mensen die te lui zijn papieren boeken mee te nemen, en de mogelijkheden van de iPad zijn ongeveer oneindig. Punt.
Voor mij is de iPad deels een e-reader, lees er met plezier boeken en strips op. Ik heb eigenlijk niets aan groep puriteinen die om een of ander godgekregen recht mogen zeggen hoe ik iets moet definiëren of laat staan gebruiken.

Als ik op het net kijk dan staat in 9/10 gevallen de logische definitie
An e-reader (electronic reader) is a device for reading content, such as e-books, newspapers and documents.
Ik zie niet dat daar veel discussie over is.

• joeltje
  • Niet online
Kijk eens: Het eBookreader-ervaringentopic - Deel 2

En over dat hele flash-verhaal; als je het zo erg mist, koop je toch een android Tablet, of je jailbreakt je iPad?

Hiet gaat het om de iPad, niet over Apple's strategie...

Ik heb niets te melden.

• vgroenewold
k995 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:23:
[...]

Sorry nu trek je het in het belachelijke. Mensen lezen in de zon, punt gedaan.

Een e-reader is daar beter geschikt voor dan een ipad punt gedaan .
En dat is natuurlijk gewoon waar. Op het moment dat ik m'n iPad naar buiten neem is het een ramp om iets te zien op het scherm, dat valt wel heel moeilijk te ontkennen. Dit wist ik bij aanschaf reeds en ik wist ook dat ik het apparaat voornamelijk binnen zou gebruiken, dan zijn de voordelen van het scherm plots geweldig. Maar het heeft heel duidelijk z'n minpunten. Resolutie zou bijv. ook wel wat hoger mogen voor het echte leeswerk.
Dat zei ik dan ook nergens :

Rustiger aan je ogen, lichter ,handiger qua knoppen ,lezen in zonlicht , wireless sync,langere batterijduur, minder fragiel,...
Rustiger aan de ogen vind ik zeer persoonlijk en ik heb vaak het idee dat dit een psychologisch effect is. Ik merk er niets van en vind e-ink zelf ook niet alles (iets met het contrast lijkt het), het is meer gewenning. Iedereen leest al jaren, uren op LCD schermen (slechte ook nog) en niemand die ik daarover hoorde klagen. Het lezen van een boek is per definitie vermoeiend, ook als het gewoon gedrukt is op papier... vandaar dat het een veel gebruikt advies is om in slaap te vallen.

Lichter, langere batterijduur zijn allebei helemaal correct, groot voordeel voor een e-reader. Wireless sync is iets wat ik vrijwel altijd doe met de iPad (qua boeken e.d.) en minder fragiel is ook discutabel. Probleem wat ik met e-readers altijd heb gehad (wilde er altijd al 1) is dat de voordelen niet opwegen (voor mij) tegen de nadelen. Ik wil op zijn minst kleur (comics, magazines, sommige boeken, allemaal schitterend in kleur) en ik wil snelheid. Daarnaast zou multimedia ook niet verkeerd zijn. Die zaken voegen zoveel toe naast het lezen op een iPad (en ik lees er prima op, ook al zou e-ink specifiek daarvoor beter kunnen zijn) dat ik de nadelen veel minder belangrijk vindt. En vergeet niet dat e-reader een tijdje geleden nog vrij prijzig waren.

Punt is uiteindelijk; een e-reader is geen iPad, een iPad geen e-reader. Zo wordt de iPad ook niet aangeprezen (lezen is 1 van de opties die kunnen), dus een vergelijking is leuk, maar slaat de plank toch een beetje mis. Als je zuiver kijkt naar het lees-gedeelte dan kan je beter een e-reader nemen, maar dan sla je voor het gemak de rest even over en het feit dat lezen op een iPad ook gewoon prima gaat, je moet gewoon weten wat de beperkingen zijn.

• simplicidad
FaceDown schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:53:
[...]
Het is nou eenmaal een feit dat veel sites flash gebruiken.
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk daar weinig van merk op de iPad geen flash gebruik. Maar ik bezoek dan ook geen sites die van een simpele image ticker tot menu volledig in flash weergeven als er andere manieren (betere) zijn om dit te doen.

Video ? Van Youtube to Vimeo ondersteunt HTML5 video dus heb ik weinig problemen.
Dus willen veel mensen ook flash-ondersteuning op hun mobiele browser.
En dan komen ze tot de conclusie dat mobile flash niet alles ondersteunt of een aanslag pleegt op hun batterij bedoel je ? Ik heb een smartphone met mobile flash maar ik zie echt niet in hoe dat beter is. Het is niet performant, het ondersteunt niet alles en mijn autonomie gaat er ferm op achteruit als ik het te veel gebruik.
De reden dat Apple geen flash ondersteunt is natuurlijk gewoon een commerciële.
Oh ja leg mij eens uit welke commerciële zet het namelijk is om bvb HTML5 video te promoten ? Het zou commercieel interessant zijn een eigen gesloten standaard te pushen maar dat is nu niet het geval.

Een voor RIA heb je nu niet persee flash nodig dus je kunt online apps maken als je dat wilt als alternatief voor hun native apps.

[ Voor 12% gewijzigd door simplicidad op 15-09-2010 12:11 ]

• simplicidad
vgroenewold schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:00:
Rustiger aan de ogen vind ik zeer persoonlijk en ik heb vaak het idee dat dit een psychologisch effect is.
Rustiger aan de ogen is dan ook pure FUD. Zelf over de licht omstandigheden kan er iets worden gezegd en hangt het vooral af waar en wanneer je het gebruikt.
Professor Alan Hedge, director of the Human Factors and Ergonomics Laboratory at Cornell University, said that reducing eye fatigue is less a matter of choosing a specific display than of taking short breaks from looking at the screen.

When we read, Dr. Hedge explained, a series of ocular muscles jump around and can cause strain, regardless of whether we are looking at pixels or paper. “While you’re reading, your eyes make about 10,000 movements an hour. It’s important to take a step back every 20 minutes and let your eyes rest,” he said.

Today’s screens are definitely less tiring to look at than older displays, which refreshed the image much less frequently, causing a flicker. Carl Taussig, director of Hewlett-Packard’s Information Surfaces Lab, said the 120 Hz refresh rate typical of modern screens is much quicker than our eyes can even see.
http://bits.blogs.nytimes...readers-cause-eye-strain/

[ Voor 4% gewijzigd door simplicidad op 15-09-2010 12:07 ]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Naar aanleiding van een aantal topicreports heb ik de vorige pagina's doorgelezen en het is een interessante discussie. Maar het voegt niet zoveel toe aan dit topic. Dit topic is voornamelijk bedoeld om ervaringen te delen over de iPad. Het gaat nu over allerlei randverschijnselen zoals het ontbreken van flash en wat de betere e-reader is. Voor de mensen die de iPad al hebben maakt dat natuurlijk weinig uit. Zij willen gewoon discussiëren over de mogelijkheden (niet onmogelijkheden van het apparaat) en daarbij tips etc. uitwisselen.

Kortom, die discussie mag best gevoerd worden. Maar open dan een apart topic of leg je er gewoon bij neer. Dan kan het hier weer over de iPad gaan.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• vgroenewold
@Hoedje; thanks

Dus, even iets heel anders. Ik werk op 2 lokaties in de wetenschap, 1 is meer biologisch gericht, ander is zuiver massa-spectrometrie. Op het biologisch gerichte lab kijken ze wat scheef naar de iPad en vinden ze het eerder grappig dat ik weer diegene bent die het heeft gekocht en nu bespaar op m'n lunch. ;) Op het massa-spec lab (technici ten top) stond meteen een groepje om mij heen en liet ik zaken zien als Papers (wetenschappelijke publicatie organisatie) en remote controllen van de computers bij mij thuis en op het werk (schitterend via LogMeIn). Toen ik ook nog wat comics liet zien waren er 2 meteen om geloof ik. Niet dat het me daar uberhaupt om te doen was overigens, maar het was voor mij volkomen nieuw dat er zoveel interesse was voor een gadget als deze, ik neem de mogelijkheden vaak al "for granted". Nu ik de iPad ook gewoon meeneem naar m'n werk en er veel van mijn mail en surf-gebeuren op doe, merk ik, samen met het remote controllen, dat ik ondanks de beperkingen de iPad steeds meer serieus aan het gebruiken ben, het is krachtig genoeg en tegelijk zo simpel mee te nemen, dat ik dat dan ook echt doe ipv met m'n laptop. Na het werk hop mee de bus in en m'n krantje verder uitlezen.

Duidelijk een andere situatie dan in het begin, toen was er na de eerste 2 weken gebruik een stilte gevallen rondom het apparaat. Je moet echt een beetje wennen en uitzoeken waarvoor je het ding nu precies kan gebruiken en welke apps je daarin kunnen helpen. Dat er nu meer voor ontwikkelt wordt scheelt ook behoorlijk. Als bovenstaande situatie niet was ontstaan, had ik het ding zeker weer verkocht.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ik had het probleem dat mijn het compas in de iPad niet goed werkte. Dit deed zich voor bij 'Star Walk' en ook bij de gratis Compass applicatie. Nu ben ik erachter waarom; in leren hoesje dat ik heb, zit een magneetsluiting en die zorgt ervoor dat het compas niet werkt. Als ik de iPad uit de hoes haal, werkt 'ie perfect.

Nu de vraag; is het wellicht mogelijk om een bepaald materiaal tussen de iPad en de hoes te doen, die het magnetisch veld van het sluitingsmagneetje beperkt of tegenhoudt? Of zit er niets anders op dan de iPad uit de hoes te halen bij gebruik van een compas-app?

Groetjes, FaceDown.

• vgroenewold
Sterk veld heeft die sluiting dan. :) Dat is wellicht ook de reden waarom mijn officiele Apple hoes geen sluiting heeft (wat ik vrij jammer vond). Volgens mij is er geen materiaal bekend wat het veld echt kan afschermen, alleen de afstand vergroten helpt. Kortom; eruit slopen die clip.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

vgroenewold schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:37:
Sterk veld heeft die sluiting dan. :) Dat is wellicht ook de reden waarom mijn officiele Apple hoes geen sluiting heeft (wat ik vrij jammer vond). Volgens mij is er geen materiaal bekend wat het veld echt kan afschermen, alleen de afstand vergroten helpt. Kortom; eruit slopen die clip.
Na wat gegoogle denk ik dat je gelijk hebt. Ik heb een mail gestuurd naar de leverancier van de hoes (Noreve) om te kijken wat ze als oplossing kunnen bieden. Een hoes van 80,- die vervolgens functionaliteit van de iPad wegneemt accepteer ik uiteraard niet.

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 05 september 2010 @ 23:08:
Even voor de mensen die het nog interesseert.

In het vorige topic vroeg ik me af hoe het zat met de 3G in de VS. Nou toevallig kwam ik vandaag achter het antwoord. Er zit in elke 3g gekocht in de vs al een (micro)simkaart. Deze kun je dan dus activeren voor $25,- per 2gb.

Ik moest namelijk voor me schoonvader zijn 3g iPad een simkaart knippen en de AT&T simkaart kwam eruit (gekocht op ebay.com).

We hebben de Simkaart uit zijn KPN(zakelijk)Dongel verknipt en werkte zonder problemen (en zonder instellingen) in de iPad. Misschien dus nog interessant voor 3G gebruikers hier.
en wat is nou in de praktijk de meerwaarde op de wifi mogelijkheden die je bijna overal in steden en dorpen
hebt?

• k995
vgroenewold schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:00:
[...]
Resolutie zou bijv. ook wel wat hoger mogen voor het echte leeswerk.
Heb ik nu geen probleem mee.

Zou enkel de batterijduur naar beneden brengen zonder veel effect.
Punt is uiteindelijk; een e-reader is geen iPad, een iPad geen e-reader. Zo wordt de iPad ook niet aangeprezen (lezen is 1 van de opties die kunnen), dus een vergelijking is leuk, maar slaat de plank toch een beetje mis. Als je zuiver kijkt naar het lees-gedeelte dan kan je beter een e-reader nemen, maar dan sla je voor het gemak de rest even over en het feit dat lezen op een iPad ook gewoon prima gaat, je moet gewoon weten wat de beperkingen zijn.
Ik vergeleek ook enkel het e-reader gedeelte. Je kan de beide moeilijk vergelijken als de prijs 3-5 keer zo hoog ligt.

Idd als je een all round apparaat zoekt, of iets om comics of grote PDF's in kleur leest en gebruikt ben je veel beter af met een ipad, daarvoor werkt het prachtig.
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:46:
[...]

en wat is nou in de praktijk de meerwaarde op de wifi mogelijkheden die je bijna overal in steden en dorpen
hebt?
Toen ik vorrigjaar een rondreis heb gemaakt miste ik eigenlijk 3G vooral in de auto.

Je zoekt de avond voor je weer verder gaat wel wat leuke dingen voor onderweg op maar als er dan iets dicht is of je kan iets niet vinden wil je natuurlijk wel een alternatief opzoeken. Iets wat met Wifi dan dus niet gaat, dit is namelijk in de stad wel normaal maar daarbuiten kom je het een stuk minder vaak tegen dan dat we hier denken.

Maargoed ik ga over een weekje weer weg en zal het gaan beleven.

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
vgroenewold schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:14:
Je moet echt een beetje wennen en uitzoeken waarvoor je het ding nu precies kan gebruiken en welke apps je daarin kunnen helpen.
In het begin is het inderdaad heel erg veel apps uitproberen en langzaam doe je dat minder en gebruik je het voor vaste zaken. Zelf heb ik 'm voornamelijk aangeschaft voor het lezen van magazines, comics en boeken en gebruik 'm verder voor het lezen van m'n RSS feeds en Twitter. Af en toe speel ik er ook nog wel een game op en natuurlijk is het handig als je even snel iets op internet wil zoeken. Ben nog steeds zeer tevreden met m'n aankoop.

• joeltje
  • Niet online
Lachen, daar heb ik 3 dagen terug 2 full body's gekocht (een carbon, en die opescheurende witte), ben benieuwd naar de levertijd... Mail vertelde 2-10 weken :+

Ik heb niets te melden.

• vgroenewold
k995 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:51:
[...]

Heb ik nu geen probleem mee.

Zou enkel de batterijduur naar beneden brengen zonder veel effect.
De accuduur vind ik ook belangrijker ja, maar stel je eens het iPhone4 display voor op de iPad... ik eet mijn hoed op als je dat weinig effectief zou vinden. Bij comics e.d. is dit prima, maar wanneer ik haarscherpe letter zou zien in een boek, dan doe ik de huidige iPad meteen de deur uit en ligt de nieuwe klaar. ;)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

vgroenewold schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:14:
[...]

De accuduur vind ik ook belangrijker ja, maar stel je eens het iPhone4 display voor op de iPad... ik eet mijn hoed op als je dat weinig effectief zou vinden. Bij comics e.d. is dit prima, maar wanneer ik haarscherpe letter zou zien in een boek, dan doe ik de huidige iPad meteen de deur uit en ligt de nieuwe klaar. ;)
Retina display gaat voorlopig niet naar iPad komen; dat zou veel te groot zijn en derhalve teveel cpu en geheugen vragen.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
CyBeR schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:34:
[...]

Retina display gaat voorlopig niet naar iPad komen; dat zou veel te groot zijn en derhalve teveel cpu en geheugen vragen.
Zeg nooit "nooit"

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• kmf
  • Niet online
Je mag altijd hopen.

Maar ik ben het hier mee eens:
The biggest problem with the whole "RetinaRetinaRetinaRetina" hollering is that so many people seem to be thoroughly convinced that a minor refresh (which in my opinion would just have a webcam and perhaps a RAM doubling to facilitate better multitasking) would bring along with it a screen with 2048x1536 resolution. That simply cannot happen if the internals of the iPad remain the same.

With the Tegra 2, you have better graphics but also a substantially upgraded CPU as it's based on the dual-core Cortex A9, meaning you leave the old iPad in the dust in terms of application capabilities. It would be like the iPhone3G to iPhone4 jump. But even still, I do not think that leap in processing power is enough to drive a 2048x1536 display fluidly in 3D environments as well as the SGX535 does at 1024x768. Apple seems to thoroughly enjoy NVidia graphics in their desktop/laptops, but with them acquiring PA Semi and producing their own silicon for the mobile devices, I can't see them completely abandoning their internal mobile chip design.

Going from approx. 153,000 pixels on the iPhone3 to 614,000 pixels on the iPhone4 is much easier than going from approx. 786,000 pixels on the current iPad to 3,145,728 pixels on a "Retina" iPad. The iPad and iPhone4 are really not all that far apart in terms of total pixel count, making the hardware required to drive them both fluidly about the same. Advances in mobile hardware also made a leap of 450,000 pixels possible without seeing a reduction in performance of apps and 3D done in the native resolution. And it allows a 960x640 and 1024x768 display to be driven by the same chip with similar performance.

To accomplish the same, seeing no reduction in app or 3D performance at native resolution, with a bump of approx. 2,350,000 pixels is much, much harder and arguably impossible with anything currently available or anything available within the next year. If anything, you'll see a divergence of paths for the iPad/iPhone if they want to boost the display to that resolution as the hardware required for the 2048x1536 display in a "Retina" iPad would be overkill in an iPhone (if it would even fit).
Ik denk dat de komende 2-3 jaar zeker geen retina as in retina op de ipad zal komen. Simpelweg vanwege hardwarebeperkingen.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Doe ik toch niet?

• vgroenewold
Ik zeg ook niet dat het kan, maar ik zou het erg graag erin willen hebben. Dus ik zie een meerwaarde voor een hogere resolutie zeker als het gaat om lezen.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

vgroenewold schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:49:
Ik zeg ook niet dat het kan, maar ik zou het erg graag erin willen hebben. Dus ik zie een meerwaarde voor een hogere resolutie zeker als het gaat om lezen.
Ook dat is niet te ontkennen, maar 't gaat voorlopig niet gebeuren ;)

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid