[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 127.128 views

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 23:26:
Werkt die VNC alleen op Apple pc's of ook op Windows?
Op Windows kan je gewoon de RealVNC (of een andere VNC variant) server installeren, maar in de praktijk kan je dan beter een RDP viewer gebruiken. RDP zit in Windows ingebouwd (net zoals VNC dat op de Mac zit), en is veel sneller over langzame verbindingen omdat het niet simpel alle verversingen van pixels verstuurt maar wat intelligenter werkt met versnellingen aan de ontvangende kant. Een ander verschil is dat het inloggen met RDP op een Windows PC je sessie op de desktop uitlogt. Voor sommigen een nadeel, voor anderen een voordeel.

Volgens mij zijn er zelfs gratis RDP (en VNC) viewers voor de iPad met een beetje beperkte functieomvang (maar wel werkbaar), voor de iPhone in elk geval wel.

Edit: Trouwens was Gamebuster zo te zien op een Linux PC ingelogd, niet op een Mac. En dit is redelijk offtopic bedenk ik me nu, sorry.

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 09-09-2010 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bierkameel schreef op donderdag 09 september 2010 @ 22:03:
Ik was al meteen gek op mijn 3G versie met onbeperkt KPN internet want ik kon me er mooi mee vermaken toen in het ziekenhuis lag en zij wilde er niets van weten maar nu speelt ze de hele dag 4 op een rij, What's the difference en Mahjong :P
Misschien moet ik er nog maar een bijkopen binnenkort.
Thanks for the hint, ik heb die What's the Difference ff opgezocht en het is een hele leuke photoplay kloon. Hij is nu tijdelijk zelfs gratis dus nu installeren mensen :Y

Ga je er nu gelijk een bijkopen? Ik ga nog een 2e tablet kopen voor m'n familieleden om hun wat meer aan het computeren te krijgen, maar ik wacht eerst even het Android tablet aanbod van komende kerst af. Misschien zijn de Androids net iets handiger door de dubbele camera en sdkaart slot en usb. Dan is het slimmer om een iPad en een Android te hebben dan 2x een iPad. Alhoewel de iPad voorlopig (komende 2 jaar) natuurlijk de superieure appstore en applicaties heeft.

[ Voor 32% gewijzigd door Slashdotter op 10-09-2010 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 23:26:
Hoi

Werkt die VNC alleen op Apple pc's of ook op Windows?
Je hebt VNC clients en servers voor vrijwel ieder OS.

Linux Ubuntu desktop heeft een server ingebouwd, in te schakelen via settings. Client zal vast wel te krijgen zijn. Bevestigd op 32bit 10.04, waarschijnlijk ook wel op oudere versies.

CentOS heeft ook een server ingebouwd, ook in te schakelen via settings. Ook hiervoor zal vast wel een client te krijgen zijn. Bevestigd op 64bit versie 5.4, waarschijnlijk ook wel op oudere versies.

Mac OS X heeft zowel een server als client ingebouwd. De server is in te schakelen via "system preferences" en dan "sharing". De client is wat lastiger te vinden, maar verschijnt vanzelf in de sidebar van Finder als er VNC servers binnen je netwerk te vinden zijn. De client is opgeslagen in /System/Library/CoreServices/ en heet "Screen Sharing". Je kan hiernaar een shortcut maken of de App kopieren naar de Applications folder. Zowel client als server zitten zover ik weet sinds Mac OS X 10.4 standaard in je OS.

Voor Windows heb je RealVNC Server en Client, wat betaalde software is. Je hebt vast ook vele gratis alternatieven.

Op de screenshot in mijn eerdere post was CentOS 5.4 64bit te zien.

Ik heb net op alle servers ingeschakeld :D
Kan nu via mijn iPad mijn game PC (windows), mijn laptop (mac os x) en mijn server (Cent OS) besturen :D

Gewoon, omdat het kan. Maar helaas, de 3D beelden van games werken niet; beeld wordt dan gewoon zwart. Lekker een strategy game spelen werkt dus niet.

edit: Windowed-mode gebruiken in Mac OS X werkt wel bij games: je kan dan heerlijk genieten van 1 tot 4 frames per seconde :P

Afbeeldingslocatie: http://kutcomputers.nl/filehost/toby/vnc-viewer-gaming.png

edit: Rise of Nations in Mac OS X, resolutie verlagen naar 1024x768, VNC client inschakelen op iPad, ???, profit
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=IR3FyU6pgqw]

Lokaal, over het draadloos netwerk. Resolutie iets verlagen, macbook aan de kabel hangen, misschien wat andere tweaks en misschien kan je er nog een leuke FPS uit halen.

[ Voor 89% gewijzigd door Gamebuster op 10-09-2010 03:13 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:19
Tip: om Nederlandse feestdagen aan je kalender toe te voegen, ga in Safari naar:

http://www.apple.com/down...dutchholidaycalendar.html

Download -> Klik op Server toevoegen, done.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 17:02
jschoorl2 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 07:52:
Tip: om Nederlandse feestdagen aan je kalender toe te voegen, ga in Safari naar:

Klik op Server toevoegen, done.
Bedankt voor de link. Dit werkt helaas alleen op mijn ipad en niet op mijn iphone :)

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:00
Ik ben aan het overwegen om een iPad te kopen. Google heb ik natuurlijk al flink gebruikt maar toch heb ik nog enkele vragen. Ik heb interesse in de 32GB variant. De +3G is duurder dan alleen WiFi. Nu twijfel ik of ik de +3G moet nemen. Ik kan via mijn HTC Desire WiFi theteren, dus 3G access is geen issue. De +3G heeft ook GPS. Hoe vaak gebruiken jullie dit nu in de praktijk? Is het een gemis? In hoeverre navigeren jullie er bv mee? En hoe zit het met andere applicaties en GPS?

Verder kijk ik veel films en daar wil ik de iPad zeker ook voor gebruiken (een van de reden voor aanschaf). Nu wil ik dit het liefst streamen. Er zijn verschillende applicaties, maar ik vroeg me af hoe goed het werkt. Vooral audi-sync en stabiliteit. Mijn PC aan laten staan om te streamen is geen probleem. Hoe zit het met externe subs? Iemand ervaring?

En muziek? Streamen vanaf mijn PC. Is dit mogelijk? Spotify is beschikbaar voor de iPhone. Is dit nog een beetje bruikbaar op de iPad (denk aan blur ivm scaling)?

Wat ik ook belangrijk vind is google integratie. Vooral kalender, contacts en mail. Ik gebruik meerdere google calenders en heb gezien dat dit via een soort omweg mogelijk is voor de iPad. Is dit nog steeds zo, of kan je vrij makkelijk meerdere Kalenders toevoegen?

En als laatste... hoe is jullie algemene ervaring met de iPad en de store? Spijt? Heeft het toegevoegde waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzuki1200
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023
jschoorl2 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 07:52:

Download -> Klik op Server toevoegen, done.
Of voor de Belgen onder ons:

http://www.apple.com/down...lgiumholidaycalendar.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

De iPad is gewoon gemaakt voor internet, daarom heb ik de 3G genomen want nu kan ik tenminste overal internetten waar ik wil.
Tethering is wel leuk en werkt wel maar je trekt zo de accu van je GSM leeg en het is ook niet erg snel.
Ik zou daarom zeker voor de 3G versie gaan, misschien kan je zelfs een dual SIM aanvragen zodat je geen 2de internet abo nodig hebt.

Ik had al KPN onbeperkt in mijn Dell E6500 van werk en heb gewoon een 2de micro sim aangevraagd, nu kan ik dus met 1 abo op 2 apparaten onbeperkt internetten voor 70 euro per maand geloof ik (baas betaald) Owja ik haal 7,2mbit per seconde dus het lijkt net of je op ADSL surft.

[ Voor 5% gewijzigd door Bierkameel op 10-09-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anteros schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:25:
Ik ben aan het overwegen om een iPad te kopen. Google heb ik natuurlijk al flink gebruikt maar toch
Wat ik ook belangrijk vind is google integratie. Vooral kalender, contacts en mail. Ik gebruik meerdere google calenders en heb gezien dat dit via een soort omweg mogelijk is voor de iPad. Is dit nog steeds zo, of kan je vrij makkelijk meerdere Kalenders toevoegen?
Je kunt er wel meerdere toevoegen, maar op dit moment is 't nog niet ideaal. De beste manier is namelijk met ActiveSync, en de iPad ondersteunt op dit moment nog maar 1 ActiveSync account per device. Met 4.2 gaat dat veranderen. In de tussentijd kun je andere kalenders toevoegen als CalDAV accounts.
En als laatste... hoe is jullie algemene ervaring met de iPad en de store? Spijt? Heeft het toegevoegde waarde?
De App Store bedoel je? De iPad zou niet zijn wat 't is zonder.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Anteros schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:25:
Ik ben aan het overwegen om een iPad te kopen. Google heb ik natuurlijk al flink gebruikt maar toch heb ik nog enkele vragen. Ik heb interesse in de 32GB variant. De +3G is duurder dan alleen WiFi. Nu twijfel ik of ik de +3G moet nemen. Ik kan via mijn HTC Desire WiFi theteren, dus 3G access is geen issue. De +3G heeft ook GPS. Hoe vaak gebruiken jullie dit nu in de praktijk? Is het een gemis? In hoeverre navigeren jullie er bv mee? En hoe zit het met andere applicaties en GPS?

Verder kijk ik veel films en daar wil ik de iPad zeker ook voor gebruiken (een van de reden voor aanschaf). Nu wil ik dit het liefst streamen. Er zijn verschillende applicaties, maar ik vroeg me af hoe goed het werkt. Vooral audi-sync en stabiliteit. Mijn PC aan laten staan om te streamen is geen probleem. Hoe zit het met externe subs? Iemand ervaring?

En muziek? Streamen vanaf mijn PC. Is dit mogelijk? Spotify is beschikbaar voor de iPhone. Is dit nog een beetje bruikbaar op de iPad (denk aan blur ivm scaling)?

Ik heb zelf een 32gb + 3G versie.

Ik heb het apparaat nu ongeveer een maand en er is geen dag voorbij gegaan dat ik geen ipad gebruikt heb.

Echter, 3g heb ik nog nooit gebruikt. Ik heb zelf een HTC desire met tethering.

GPS heb ik nog nooit nodig gehad. Maar ik gebruik het apparaat dan ook voor 95% thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@Dacide: Hoe bevalt de iPad met Desire tethering? Beetje rap? Hoe is het accuverbruik?

@CyBeR: Ja, ik bedoelde de App store.

@rest: Ikzelf denk dat ik GPS niet vaak (uberhaubt?) zal gebruiken. Voor navigatie lijkt me de iPad te groot. Enig idee waar men GPS op de iPad voor zou kunnen gebruiken?

Iemand ervaringen met audi/video streaming?

[ Voor 3% gewijzigd door Anteros op 10-09-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Ik dub ook nog steeds, of de 32 gyg met 3G en GPS, of de 64 gyg zonder.... Ik zie op het moment de meerwaarde ook niet echt van 3G, en ook ik kan tetheren met m'n desire..

Ook twijfek ik heel erg of ik hem hier haal, of over een week of 3 in de US. Het scheelt zo'n 100 Euro, maar wat zijn de risico's van in de US kopen?

Ook voor mij de vraag; ik ben nogal een google user; dus agenda, contacten en mail is allemaal van Gmail/google. Hoe is de integratie van die diensten in de iPad? Ik draai thuis op OSX 10.6 op mijn MBPro, maar ik kan nou niet zeggen dat ik erg te spreken ben over die CalDav calender optie zeg maar. Vandaar de vraag hier..

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Caldav is ook niet zo geweldig, maar ipads kunnen ook activesync gebruiken en dat werkt erg goed.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 10-09-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Alleen heb je met activeSync maar 1 agenda zover ik weet. Je kan dus niet meerdere agenda's laten zien (althans, dit was met mijn vorige HTC HD2 icm google exchange). Ik zie wel dat je met een 'hack' meerdere google kalenders kan syncen. Of is dit niet meer nodig en kan je nu meerdere kalenders selecteren bij m.google.com/sync?

Nog een vraag... Hoeveel vrije ruimte heb je op een iPad van 16GB/32GB? Ik vraag me namelijk af of 32GB niet teveel is voor mij. Wil voornamelijk films streamen en muziek luisteren doe ik via de iPod. Verder zal ik films converteren als ik ergens naartoe ga en hoop toch dat die rond de 400 a 500MB zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door Anteros op 10-09-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
joeltje schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:40:
Ik dub ook nog steeds, of de 32 gyg met 3G en GPS, of de 64 gyg zonder.... Ik zie op het moment de meerwaarde ook niet echt van 3G, en ook ik kan tetheren met m'n desire..
Het hangt er van af hoe je hem gebruikt. De mijne gaat ongeveer 50/50 gebruikt worden tussen thuis op de bank en onderweg / op het werk. En naast websurfen ook veel voor instant messaging, MSN enzo.

Dan is 3G super handig, die kan je namelijk aan laten staan zodat je altijd je push berichten ontvangt. Als je je telefoon constant laat tetheren alleen maar om push berichten te kunnen ontvangen, is de accu veel te snel leeg omdat hij de hele tijd WiFi bakens moet uitzenden.

Aan de andere kant is 3G wel duurder, niet alleen de aanschaf maar ook per maand. Maar ik vind dat geen probleem. Ik vind het belangrijker dat ik altijd internet heb op de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Ik heb voor de gein eens WiFi tethering aangezet op mijn desire.Weliswaar zonder een connectie met een andere telefoon maar ik kon er de hele dag mee doen (had de timeout op oneindig gezet). Hij bleef dus zijn SSID uitzenden... viel me reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Da's goed te doen dan inderdaad... Mijn gebruik zal eerder 80-20 zijn, waarbij 20% van de tijd geen WiFi aanwezig zal zijn.. Voor die keren gebruik ik dan wel Tehering. GPS zie ik de meerwaarde niet van in; op de desire aanwezig, en in mijn auto....

1 agenda is wel lastig, vooral met de verjaardagen die apparte agenda's worden, maar dat zal in de toekomst vast beter worden, dat nemen we dan maar voor lief...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anteros schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:53:
Alleen heb je met activeSync maar 1 agenda zover ik weet. Je kan dus niet meerdere agenda's laten zien (althans, dit was met mijn vorige HTC HD2 icm google exchange). Ik zie wel dat je met een 'hack' meerdere google kalenders kan syncen. Of is dit niet meer nodig en kan je nu meerdere kalenders selecteren bij m.google.com/sync?
Dat kan idd. En met iOS 4 kun je ook meerdere ActiveSync accounts instellen. Dat komt in November voor iPad.
Nog een vraag... Hoeveel vrije ruimte heb je op een iPad van 16GB/32GB? Ik vraag me namelijk af of 32GB niet teveel is voor mij. Wil voornamelijk films streamen en muziek luisteren doe ik via de iPod. Verder zal ik films converteren als ik ergens naartoe ga en hoop toch dat die rond de 400 a 500MB zijn.
Ten eerste moet je die 16GiB even omrekenen naar GB. Trek er daarna nog een halve gig ofzo van af en dan ben je er wel zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anteros schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:53:
Hoeveel vrije ruimte heb je op een iPad van 16GB/32GB?
Afbeeldingslocatie: http://www.nutz.nl/grab/dd83bac57f09a5f0994f8402942c2a16.PNG

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Edit: Ah, ik dacht dat de discussie de vraag was van 'zal ik een 16 of 32 GB kopen', maar ik zie nu dat de vraag alleen wat hoeveel vrije ruimte er is op een lege iPad. Ik dacht dat je het plaatje liet zien om de verdeling in gebruikte GB's aan te geven maar het ging dus alleen om die 29,04 GB.

Dan is mijn post (waarin ik zei dat je alle mogelijkheden van een iPad binnen 1 acculading (zelfs video) zou moeten kunnen benutten op een 16GB) overbodig.

[ Voor 89% gewijzigd door GekkePrutser op 10-09-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Mensen die twijfelen tussen 3G of niet, kies ook bewust voor wel of geen gps. Ik heb een non-3G omdat ik kan tetheren met m'n telefoon en een mifi in bestelling heb voor mijn zakelijke UMTS sim. iPad ligt grootste deel van de tijd thuis, maar als ik hem meeneem mis ik met name de gps. Op vakantie even wat opzoeken in maps, zaken als mooie fullscreen navigatie voor de bijrijder, geo-caching etc. Gps zou voor mij dus zwaarder wegen dan 3G.

Overigens heb ik mijne zelf meegenomen uit USA toen 3G er nog niet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 12:20
Vandaag hebben we ook een Ipad gekocht ter vervanging van de laptop die overleden is.

We hebben voor een 32GB met 3G gehaald. De 3G hebben er bij gekozen omdat we misschien op een later moment de Ipad een keer mee willen nemen en dan is 3G wel handig. We hebben allebei geen telefoon met internet abbo.

Mijn vriendin wil het vooral voor boeken lezen gebruiken, en ik ga het voornamelijk voor internetten en andere gekkigheid gebruiken.

Het werkt toch wel erg lekker hoor. Typen gaat ook beter dat ik eigenlijk had verwacht.

PSN: Leech1984

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

GekkePrutser schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:56:
Dan is mijn post (waarin ik zei dat je alle mogelijkheden van een iPad binnen 1 acculading (zelfs video) zou moeten kunnen benutten op een 16GB) overbodig.
Die 180Mbyte aan ebooks komt neer op 454 titels. Ik zie niet hoe je 454 boeken kunt lezen in 10-12 uur.. :P

• Anteros
Nou, ik heb mijn iPad ook aangeschaft. Het is een 32gb zonder 3G geworden. Ik tether wel als ik eens 3G nodig heb. GPS zie ik niet als een gemis omdat ik de iPad toch meestal thuis heb. Die keren dat ik dat niet heb, gebruik ik wel de gps van mijn telefoon.

Op dit moment ben ik erg tevreden met het ding. Nu eerst nog eens een paar hele leuke gratis Apps.

• .CoUk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09 08:34
Heeft iemand nog een black vpn referral code? Heb een nieuw world package nodig en zo kan ik een van jullie twee weken cadeau doen. Als je me kunt helpen stuur svp even een DM.

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:26

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:03

Haan

dotnetter

Ik moest heel hard lachen :D Vooral omdat je hem van te voren al aan voelt komen :P

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
Hahaha, geweldige reclame :D Wel lastig als je een take overnieuw moet doen ;)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat betreft wel of geen 3G. Heb zelf geen 3G en zie ook niet in wanneer je dat zou gebruiken. Misschien als je veel in de trein zit en dan altijd wilt internetten, maar dat zit ik bijv. maar weinig. Sowieso gebruik ik mn iPad alleen thuis of op plaatsen waar al wifi is. Alleen op vakantie is het misschien handig, maar dan gebruik ik mijn iphone wel (internet in buitenland is sowieso duur, dus voor basic dingen checken voldoet de iPhone dan ook wel). Veel hotels hebben bovendien gewoon wifi.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:42
Locatiebepaling gaat ook met de wifiversie zonder gps opvallend nauwkeurig trouwens. Maar dat hebben we geloof ik te danken aan google (streetview, gegevensverzameling...). Bij mij thuis is het tot op enkele tientalle meters nauwkeurig.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Xtuv schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 12:14:
Locatiebepaling gaat ook met de wifiversie zonder gps opvallend nauwkeurig trouwens. Maar dat hebben we geloof ik te danken aan google (streetview, gegevensverzameling...). Bij mij thuis is het tot op enkele tientalle meters nauwkeurig.
Bij mij geeft ie zelfs precies het huis aan :P Komt misschien ook omdat ik 2 access points heb. Hoop dat die data wel een beetje bijgehouden wordt, want als mensen verhuizen of een nieuwe router kopen dan klopt er al snel weinig meer van die locatiebepaling.

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 11-09-2010 12:24 ]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Palomar schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 12:23:
[...]
Bij mij geeft ie zelfs precies het huis aan :P Komt misschien ook omdat ik 2 access points heb. Hoop dat die data wel een beetje bijgehouden wordt, want als mensen verhuizen of een nieuwe router kopen dan klopt er al snel weinig meer van die locatiebepaling.
Bij mij ook. Maar het koekel wagentje is hier door de straat gereden (mijn motor staat op streetview) en er zijn hier nogal wat access points, dus die plaatsbepaling moet makkelijk gaan. Alleen in het open veld zonder wifi in de buurt zal ie een beetje verloren zijn. Maar dan is heel even tetteren voldoende voor een fix.

Domme vraag: hij zal wel niets kunnen met een bluetooth gps dongle? (het is Apple, dus dat soort verdorven toepassingen mogen natuurlijk niet :+ )

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:42
[message=,noline]mphilipp schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 12:31[/message]:
[...]
hij zal wel niets kunnen met een bluetooth gps dongle?
Het is Apple, dus dat soort verdorven toepassingen mogen natuurlijk niet :p

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

mphilipp schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 12:31:
Domme vraag: hij zal wel niets kunnen met een bluetooth gps dongle? (het is Apple, dus dat soort verdorven toepassingen mogen natuurlijk niet :+ )
Het zal meer een kwestie zijn van eentje vinden met exact de juiste chipset. USB zou dan in ieder geval moeten werken want de opzet van het I/O-subsystem is vergelijkbaar met die van OS-X. Bluetooth heeft geen profile voor GPS dus daar zal minimaal hetzelfde probleem spelen (plus de extra problemen van een wireless link tussen de device endpoints).

Overigens had ik m'n iPad minder dan een week toen ik aangeschoten werd door een fietskoerier, op zoek naar een bepaald adres. Die heb ik keurig op een kaart aan kunnen wijzen waar 'ie nu was en waar 'ie naar toe moest. Dus ik zie de waarde van 3G+GPS wel. Medefietsers helpen is altijd leuk.

.CoUk schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 08:40:
Heeft iemand nog een black vpn referral code? Heb een nieuw world package nodig en zo kan ik een van jullie twee weken cadeau doen. Als je me kunt helpen stuur svp even een DM.
Alstu

Earn up to 1 month FREE and give your friends 2 months FREE when they sign up using YOUR referral code. See our homepage for details. Tell your friends about blackVPN and spread the word on the interwebs that people will get 2 months FREE when they purchase using this referral code. Your personal code is: JWMBPDB

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

burne schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 12:50:
[...]
Bluetooth heeft geen profile voor GPS dus daar zal minimaal hetzelfde probleem spelen (plus de extra problemen van een wireless link tussen de device endpoints).
GPS over BT gaat via de Serial Port Profile.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

CyBeR schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 15:10:
GPS over BT gaat via de Serial Port Profile.
De GPS-driver van iOS4 verwacht geen NMEA maar een chipset-specifiek protocol, en je BT-GPS verwacht eerst in NMEA-mode aangesproken te worden. (alwaar je de nodige commando's geeft om in een chipset-speficieke mode te komen..). Apple heeft het hele NMEA-verhaal overgeslagen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Via koekel kwam ik erachter dat als je de iPad jailbreakt je een programma kunt installeren die het koppelen met een bt gps dingetje mogelijk maakt. Kweenie of ik 'm wil jailbreaken...eerst maar even de update van november afwachten en kijken wat er zoal mogelijk wordt in de toekomst. Apple lijkt nu toch langzaam onder druk van Android op een aantal fronten op te schuiven. Dat is het grote voordeel van concurrentie: wij winnen uiteindelijk.
For those who bought the Wi-Fi only, no worries. You can still have full GPS functionality on it too! Though...you have to jailbreak your iPad first. Download "Roqy BT" from Cydia. Purchase a small GPS receiver which there are many and very cheap (Amazon has plenty). Connect your iPad using the RoqyBT (Bluetooth) to the GPS receiver and viola! You're in the game! About $40 total for the purchase of RoqyBT and a GPS receiver.

[ Voor 33% gewijzigd door mphilipp op 11-09-2010 16:05 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Verwijderd

Net weer even in de apple store met de ipad gespeeld. Ik wil er super graag eentje maar deze 1e generatie gaat het hem niet worden.

Ik merkte wat dingen op die ik toch echt als een nadeel zie.

- Resolutie scherm ietsjes te laag voor mij.
- Gewicht, dit is een apparaat dat je veelal in je handen zult gaan houden. Ik vind hem ietsjes te zwaar
- Browsen is naar mij gevoel net niet snappy genoeg, het duurt mij net wat te lang voordat pagina`s volledig zijn ingeladen. Ondanks er snel internet gebruikt word.
- webcam, dit is voor mij nu eenmaal een must.
- Intern geheugen. Dit zal voor mij met een jailbreak en de nodige streaming filmpjes en wat andere applicaties draaiend op de achtergrond. Naar mij idee niet voldoende zijn.

Dit is puur mijn persoonlijke mening! je hoeft dus niet met argumenten komen ;)

Verder is dit voor mij echt DE nieuwe stap op computer gebruik : van desktops ben ik al jaren geleden overgegaan naar laptops. En dit is gewoon de volgende stap voor mij.

Verder is het apparaat echt super! kantel systeem reageerd erg snel applicaties starten bijna instant op. toetsenbord werkt leuk. Gimmick spelletjes zoals dat auto race spel ziet er grafisch niet slecht uit.

Er komt zeker een apple ipad in huis, maar helaas niet deze generatie :)

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

mphilipp schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 16:04:
Via koekel kwam ik erachter dat als je de iPad jailbreakt je een programma kunt installeren die het koppelen met een bt gps dingetje mogelijk maakt.
Dat ding levert dus de serial-over-BT en NMEA-to-native functionaliteit die nu ontbreekt. Extra stukken bluetooth-stack.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 16:15:
Voordat de resolutie omhoog gaat, of het gewicht opeens op magische wijze een stuk lager wordt, zal je naar mijn idee heel wat jaartjes moeten wachten :>

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Als je maar niet dood gaat met de folder in je hand. Wachten in ICT land is vaak een eindeloos verhaal. Misschien dat er volgend jaar een opvolger komt, maar dan zijn ook eventuele concurrenten wat verder. En je weet nooit of Apple naar jou gaat luisteren. Dus dan wacht je weer een jaar en dan is het nog niet helemaal wat je wilt. Wat doe je dan? Nóg een jaar wachten...zo kun je bezig blijven.

• Haan

Haan

dotnetter

Een optie is natuurlijk ook om hem wel te kopen en op het moment dat er een nieuwe versie komt, de oude weer verpatsen. Heb je er in de tussentijd toch een hoop plezier aan kunnen beleven :)

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het gewicht significant lager kan worden, of ze moeten de dikte van de glasplaat, of de aluminium body gaan minderen. Maar dan ga je weer inleveren op stevigheid, dus dat is ook geen goede optie.

[ Voor 37% gewijzigd door Haan op 11-09-2010 16:33 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Haan schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 16:32:
Een optie is natuurlijk ook om hem wel te kopen en op het moment dat er een nieuwe versie komt, de oude weer verpatsen. Heb je er in de tussentijd toch een hoop plezier aan kunnen beleven :)

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het gewicht significant lager kan worden, of ze moeten de dikte van de glasplaat, of de aluminium body gaan minderen. Maar dan ga je weer inleveren op stevigheid, dus dat is ook geen goede optie.
Is de accu niet verantwoordelijk voor het grootste gewicht? En daar wil je natuurlijk ook niet op besparen, tenzij je een nieuwere, betere generatie accu's krijgt. :)

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
Of zuinigere onderdelen.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De accu is inderdaad het zwaarste (en grootste) onderdeel.
Nee, want daarmee kun je een ander truukje uithalen: met dezelfde batterij een nog langere battery life behalen.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Enige wat ik zou wensen is hogere resolutie voor ebooks al begrijp ik de beperkingen daarvan ook.

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:54
Om even de 3G versie of niet discussie weer aan te zwengelen :-) ik heb gelukkig wel de 3G versie... Ben nu op vakantie en de iPad mee natuurlijk.. Gewoon even een prepaid kaartje gekocht erin en hoppa gaan :-) geen gezeur met theter ofzo.. Gewoon lokale sim, dus onbeperkte data voor 4 euro per dag :-)
Dus ik zou zeggen die 3G versie is het geld wel waard, tenzij je erg weinig in buitenland bent...

[ Voor 1% gewijzigd door superericje op 11-09-2010 20:26 . Reden: Voutjuh ;) ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

superericje schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 20:24:
Om even de 3G versie of niet discussie weer aan te zwengelen :-) ik heb gelukkig wel de 3G versie... Ben nu op vakantie en de iPad mee natuurlijk.. Gewoon even een prepaid kaartje gekocht erin en hoppa gaan :-) geen gezeur met theter ofzo.. Gewoon lokale sim, dus onbeperkte data voor 4 euro per dag :-)
Dus ik zou zeggen die 3G versie is het geld wel waard, tenzij je erg weinig in buitenland bent...
Of als je je iPad gehad hebt van de beste werkgever van Nederland... ;) (en dan geeft ie de goedkoopste, de krent... :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verder is dit voor mij echt DE nieuwe stap op computer gebruik : van desktops ben ik al jaren geleden overgegaan naar laptops. En dit is gewoon de volgende stap voor mij.
De volgende stap is het minder denken aan specs en meer aan software.
(wat minder denken als een windows gebruiker zeg maar >:) )

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 12-09-2010 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 16:28:
[...]

Als je maar niet dood gaat met de folder in je hand. Wachten in ICT land is vaak een eindeloos verhaal. Misschien dat er volgend jaar een opvolger komt, maar dan zijn ook eventuele concurrenten wat verder. En je weet nooit of Apple naar jou gaat luisteren. Dus dan wacht je weer een jaar en dan is het nog niet helemaal wat je wilt. Wat doe je dan? Nóg een jaar wachten...zo kun je bezig blijven.
Beetje domme opmerking he? je weet immers dat apple ieder jaar wel een nieuwe versie van hun producten op de markt brengt. En de concurrentie zijn altijd verder kwa hardware specs."Wachten in ICT land is vaak een eindeloos verhaal" ? Zucht zondags IT-ers.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 06:16:
En de concurrentie zijn altijd verder kwa hardware specs.
Da's een rare bewering. De laatste paar MacPro's zijn maandenlang de enige manier geweest om de allernieuwste Xeon in handen te krijgen. Ook nu weer is het nog knap lastig een 6-core CPU in handen te krijgen, maar een MacPro met twee Westmere's is uit voorraad leverbaar.

En doe eens een voorbeeld van een tablet wat qua spec's in de buurt van de iPad komt en nu in Nederland of Amerika leverbaar is?

Hoezo 'verder qua hardware specs'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Beetje domme opmerking he? je weet immers dat apple ieder jaar wel een nieuwe versie van hun producten op de markt brengt. En de concurrentie zijn altijd verder kwa hardware specs."Wachten in ICT land is vaak een eindeloos verhaal" ? Zucht zondags IT-ers.....
Wat is een zondag ict'er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:19
Gisteren via marktplaats een iPad wifi 16 GB met COTEetCIEL hoes en dock gekocht voor 450,00
Mooie deal leek me. Ipad was bijna ongebruikt, dus als nieuw.
Helaas ben ik hem al veel kwijt aan m'n vriendin die, sceptisch als ze eerst was, al veel op de bank zit te browsen.

M'nmoeder was ook al razend benieuwd. Sinds ze een Mac Mini heeft is haar interesse in ICT spectaculair gestegen. Vanavond maar eens een demo bij haar geven.

Voor m'n dochtertje wil ik er nog wat prentenboeken opzetten, maar durf ze nog niet aan te schaffen. Vind de reacties in de App Store wat te gevarieerd.

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 21:14
weststar schreef op zondag 12 september 2010 @ 12:39:
Gisteren via marktplaats een iPad wifi 16 GB met COTEetCIEL hoes en dock gekocht voor 450,00
Mooie deal leek me. Ipad was bijna ongebruikt, dus als nieuw.
Helaas ben ik hem al veel kwijt aan m'n vriendin die, sceptisch als ze eerst was, al veel op de bank zit te browsen.

M'nmoeder was ook al razend benieuwd. Sinds ze een Mac Mini heeft is haar interesse in ICT spectaculair gestegen. Vanavond maar eens een demo bij haar geven.

Voor m'n dochtertje wil ik er nog wat prentenboeken opzetten, maar durf ze nog niet aan te schaffen. Vind de reacties in de App Store wat te gevarieerd.
Voor die 50 euro die je hebt uitbespaart op een nieuwe iPad kun je toch wel 1 boekje voor je dochtertje aanschaffen :). Doe eens gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ja de concurrentie is zo veel verder. Laatst liep ik in de winkel en zag ik allemaal prachtige tablets die net zo goed werken 8)7

Ik zei het al eerder. Je denkt in specs en dat is nou precies de fout die je maakt. Veel apple producten draaien juist niet om de specs maar om de software die erop draait.

Daarom krijgen de fabrikanten van "iPad killers" er nog een hele kluif aan. Er zijn er tientallen aangekondigd maar ik heb er nog geen 1 gezien. Ik geloof er dan ook wel in dat je bij een "iPad killer" altijd op meerdere factoren zal moeten inleveren. (software/design/accu/enz).

Wachten in de ict is idd een eindeloos verhaal. ook op de volgende iPad zal iets (niet)zitten waardoor er weer gewacht kan worden op de volgende iPad.

EDIT: Beetje zoals het Flash verhaal. Iedereen zonder iPad klaagt over het ontbreken van flash maar elke iPad gebruiker hoor je er niet over.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 12-09-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:27:
[...]Wachten in de ict is idd een eindeloos verhaal. ook op de volgende iPad zal iets (niet)zitten waardoor er weer gewacht kan worden op de volgende iPad.
EDIT: Beetje zoals het Flash verhaal. Iedereen zonder iPad klaagt over het ontbreken van flash maar elke iPad gebruiker hoor je er niet over.
Inderdaad, het gaat niet om specs maar om wat je er mee kan. Al moet ik wel zeggen dat een aantal hardware ontwerpkeuzes van de huidige iPad tot vervelende nadelen hebben geleid. Zoals de 256MB geheugen zodat je maar een paar browser windows open kan houden.

Flash mis ik echt totaal niet. Af en toe een videootje die het niet doet maar die staan meestal ook wel op Youtube via de gewone app. En het is heerlijk om af te zijn van die irritante geluid makende reclames.

Het is me al twee keer gebeurd dat ik op mijn (werk-) windows smartphone stiekem een beetje nieuwssites aan het browsen was tijdens een saaie vergadering en vergeten was het geluid uit te zetten. En opeens "KNAL! Nu, bij McDonalds!" :) Dat kan ik echt missen als kiespijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik heb sinds kort last van mijn beeldscherm. Iemand een idee wat het kan zijn?

http://www.youtube.com/watch?v=Lr8M9wB94lc

http://www.youtube.com/watch?v=6h47YMzpFnE

Mijn iPad komt uit Hong Kong. Zit er gewoon wereldwijde garantie op?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09 08:34
Donstil schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 14:51:
[...]

Alstu

Earn up to 1 month FREE and give your friends 2 months FREE when they sign up using YOUR referral code. See our homepage for details. Tell your friends about blackVPN and spread the word on the interwebs that people will get 2 months FREE when they purchase using this referral code. Your personal code is: JWMBPDB
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ken schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:09:

http://www.youtube.com/watch?v=Lr8M9wB94lc

http://www.youtube.com/watch?v=6h47YMzpFnE

Touchscreen probleempje. Al gereset? ook buiten hoes zo? Wat heb je zoal gedaan?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Je digitizer doet raar. Zit er een folie op, of is het naakt glas?
Ik kan de link niet zo snel vinden, maar volgens mij heeft alles wat bij een Apple authorized reseller vandaan komt en 'mobiel' is wereldwijde garantie. Je zou dat hier na moeten kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 11:20
Gisteren optreden gezien waar een bandlid zijn muziek van de iPad speelde. Vond ik als tweaker leuk om te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens de voorwaarden van de iPad niet. Hoewel er al wel een hoop tweakers zijn geweest die hun iPad hebben laten repareren bij een APR.

Omruilen zullen ze (uiteraard) niet doen.

Probeer hem ff te Resetten. Mocht dat niet werken dan kan je altijd een DFU Restore nog proberen.
burne schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:29:

[...]

Ik kan de link niet zo snel vinden, maar volgens mij heeft alles wat bij een Apple authorized reseller vandaan komt en 'mobiel' is wereldwijde garantie. Je zou dat hier na moeten kunnen kijken.
Nee niet alle mobiele apparaten hebben dat. Een iPhone valt ook niet onder de WereldGarantie

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 12-09-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
Zo, blijkbaar hebben ze gratis internet in sommige treinen dus nu een berichtje vanaf m'n iPad ergens tussen Deventer en Apeldoorn in :P Maakt de treinreis wel een stukje leuker zo.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

kmf schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:26:
[...]

Touchscreen probleempje. Al gereset? ook buiten hoes zo? Wat heb je zoal gedaan?
Buiten hoes heb ik dezelfde symptomen. Welke reset bedoel je? Ik heb de iPad wel gewoon afgesloten en opnieuw gestart.
burne schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:29:
[...]

Je digitizer doet raar. Zit er een folie op, of is het naakt glas?

[...]

Ik heb geen screenprotector. Is de digitizer ook te resetten?

[ Voor 45% gewijzigd door ken op 12-09-2010 22:06 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Donstil schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:27:
[...]
Kweenie, ben al op een paar sites geweest waar een gapend gat in zat... En nee, ik speel geen online spelletjes ofzo. Ook zat sites die filmpjes hebben in een flash spelertje. Die mag je dus ook niet zien. Erg storend. Voor mij de reden om geen Apple spul te kopen, maar ja...mijn baas geeft steeds Apple's kado...ik kan er ook niets aan doen :+

Op zich (en dat heb ik altijd gezegd) een heel mooi ding, en dat geldt voor al dat Apple spul, alleen het Apple gevangenisje vind ik een beetje jammer. Wel erg frappant dat de échte Apple liefhebber al die beperkingen maar onzin vindt. Niemand zit te wachten op flash of multitasking... 8)7 Nee, we springen liever handmatig 10x terug naar waar je in het ene programma gebleven was als je iets in het andere wilt opzoeken. Vreselijk onhandig. Ik kan niet wachten op de update. Nou nog flash...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Donstil schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:38:
Volgens de voorwaarden van de iPad niet.
Ik lees het volgende in de voorwaarden:
"If you seek service in a country that is not the country of original purchase, you will comply with all applicable import and export laws and regulations and be responsible for all custom duties, V.A.T. and other associated taxes and charges. Where international service is available, Apple may repair or exchange defective products and parts with comparable products and parts that comply with local standards. In accordance with applicable law, Apple may require that you furnish proof of purchase details and/or comply with registration requirements before receiving warranty service."
Daar staat dus min of meer dat ze wel garantie geven, maar dat ze lokale onderdelen kunnen gebruiken (verkeerde stekkertje aan de lader etc..) en dat jij verklaart dat je alle verplichte heffingen en belastingen betaald hebt. Hoewel het aantonen daarvan lastig kan zijn.
Nee niet alle mobiele apparaten hebben dat. Een iPhone valt ook niet onder de WereldGarantie
Nee, maar da's omdat ik m'n iPhone niet bij een APR gekocht heb maar bij T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mphilipp schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:05:
[...]
Op zich (en dat heb ik altijd gezegd) een heel mooi ding, en dat geldt voor al dat Apple spul, alleen het Apple gevangenisje vind ik een beetje jammer. Wel erg frappant dat de échte Apple liefhebber al die beperkingen maar onzin vindt. Niemand zit te wachten op flash of multitasking... 8)7 Nee, we springen liever handmatig 10x terug naar waar je in het ene programma gebleven was als je iets in het andere wilt opzoeken. Vreselijk onhandig. Ik kan niet wachten op de update. Nou nog flash...
Ik surfde al ruim voor de iPad/iPhone met een FlashBanner op me mac's. Werkt super.
Oke spelletjes / slechte filmpjes en reclame zie ik dan niet maar daar is goed mee te leven.

Multitasking is zo af/toe wel een gemis, als je ff snel iets op wilt zoeken terwijl je een mailtje aan het sturen bent bv (hoewel je wel weer terug komt in je Mailtje waar je was gebleven). Dat me spelletje gesloten wordt kan ik dan weer niet boeiend vinden.

Gelukkig gaat het Flash probleem zich vanzelf oplossen als HTML5 wat verder ontwikkeld is.
burne schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:11:
[...]

Ik lees het volgende in de voorwaarden:

[...]

Daar staat dus min of meer dat ze wel garantie geven, maar dat ze lokale onderdelen kunnen gebruiken (verkeerde stekkertje aan de lader etc..) en dat jij verklaart dat je alle verplichte heffingen en belastingen betaald hebt. Hoewel het aantonen daarvan lastig kan zijn.

[...]

Nee, maar da's omdat ik m'n iPhone niet bij een APR gekocht heb maar bij T-Mobile.
Ooh dat is eigenlijk best wel goed om te weten. Ik heb gewoon keurig BTW betaald op me iPad uit de VS dus daar voldoe ik dan aan. Repareren met plaatselijke spullen lijkt me ook geen probleem.
(als ze er maar geen Nederlands scherm in doen 8)7 )
ken schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:04:
Ik heb geen screenprotector. Is de digitizer ook te resetten?
Ik zou even een Restore doen vanuit iTunes.
Dan even geen backup terug plaatsen (dat kan altijd nog) en kijken of het probleem weg is.

Lijkt me eerlijk gezegd wel meer een Hardware probleem maar goed dan kan je zeggen dat je dat geprobeerd hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 12-09-2010 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Donstil schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:27:
[...]
Ik surfde al ruim voor de iPad/iPhone met een FlashBanner op me mac's. Werkt super.
Oke spelletjes / slechte filmpjes en reclame zie ik dan niet maar daar is goed mee te leven.
De wereld wordt op niet beter van Flash, maar helaas is het een fact of life. Zolang er gebruik van gemaakt wordt, hoor je het als browsermaker te ondersteunen. Maar goed, dat is mijn bekrompen visie natuurlijk. Ik ben bij lange na niet de visionair die Jobs is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

[message=,noline]mphilipp schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:08[/message]:
[...]

De wereld wordt op niet beter van Flash, maar helaas is het een fact of life. Zolang er gebruik van gemaakt wordt, hoor je het als browsermaker te ondersteunen. Maar goed, dat is mijn bekrompen visie natuurlijk. Ik ben bij lange na niet de visionair die Jobs is :+
Precies, ik kom nu regelmatig sites tegen die het niet goed doen, en dan alsnog naar je netbook moeten grijpen is natuurlijk gewoon slecht. Html5 gaat dat probleem wellicht oplossen naar de komende jaren zeker niet. Het gemiddelde bedrijf gaat niet z'n hele website ombouwen om maar van de nieuwste technieken gebruik te maken en al helemaal niet om dat handjevol applegebruikers blij te maken.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

mphilipp schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:08:
[...]

Probleem is een beetje dat zolang het ondersteund wordt, er gebruik van gemaakt wordt. Het is een soort vicieuze cirkel, en die is alleen op te lossen met een populair platform dat het niet ondersteunt. iOS lijkt dat platform te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FaceDown schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:17:
[...]

Precies, ik kom nu regelmatig sites tegen die het niet goed doen, en dan alsnog naar je netbook moeten grijpen is natuurlijk gewoon slecht. Html5 gaat dat probleem wellicht oplossen naar de komende jaren zeker niet. Het gemiddelde bedrijf gaat niet z'n hele website ombouwen om maar van de nieuwste technieken gebruik te maken en al helemaal niet om dat handjevol applegebruikers blij te maken.
Gelukkig groeit het aantal iOS gebruikers enorm. Geef het twee generatie's en de iPad is zodanig ingeburgerd dat echt geen bedrijf meer gaat ontwikkelen in Flash. In de VS is deze trend al (heel langzaam) aan het opstarten.

Er zijn nu helaas (buiten de Apple gebruikers) nog te weinig gebruikers met een fatsoenlijke HTML5 browser maar hopelijk gaat dat met de komst van ie9 veranderen. Veel windows gebruikers surfen (raar genoeg) nog op InternetExplorer en krijgen die update vanzelf door hun strot geduwd door microsoft. Waardoor het aantal HTML5 browsers "ineens" heel sterk zal groeien.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 12-09-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

CyBeR schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:21:
[...]
Probleem is een beetje dat zolang het ondersteund wordt, er gebruik van gemaakt wordt. Het is een soort vicieuze cirkel, en die is alleen op te lossen met een populair platform dat het niet ondersteunt. iOS lijkt dat platform te zijn.
Ehhh...ik denk dat Apple nét niet belangrijk genoeg is om Flash te stoppen, hoe goed/fijn dat ook zou zijn. Het is er gekomen zonder Apple, en het zal er nog wel even blijven. Dat gaat Apple echt niet bewerkstelligen. De 1.13% martkaandeel van iOS is daar te insignificant voor.

Ik denk dat Apple eerder Flash gaat toestaan dan dat de rest van de wereld onder druk van Apple Flash afschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Ben ik de enige die problemen heeft met Osfoora en Twitter app...?? Beide applicaties willen mijn account niet slikken. Website van Twitter gaat wel goed!

Beide apps al een keer gedeïinstalleerd en opnieuw gedownload en geinstalleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

mphilipp schreef op maandag 13 september 2010 @ 00:25:
[...]

Ehhh...ik denk dat Apple nét niet belangrijk genoeg is om Flash te stoppen, hoe goed/fijn dat ook zou zijn. Het is er gekomen zonder Apple, en het zal er nog wel even blijven. Dat gaat Apple echt niet bewerkstelligen. De 1.13% martkaandeel van iOS is daar te insignificant voor.
Die cijfers zijn ten eerste mij nietszeggend, maar bovendien nemen ze desktopgebruik mee. En dat is niet het punt, daar is flash gewoon een gegeven. Maar wat steeds meer in opkomst is, en dat zien contentproviders ook in, zijn de mobiele platformen. En daar neemt iOS toch echt het voortouw.
Ik denk dat Apple eerder Flash gaat toestaan dan dat de rest van de wereld onder druk van Apple Flash afschaft.
Ik zeg niet dat de rest van de wereld flash 'afschaft'. Er is best een use-case voor flash. Maar ik denk dat het op dit moment grootste bestaansrecht voor flash, web video, steeds minder af gaat hangen van flash video en steeds meer h.264 gaat gebruiken, al dan niet in combinatie met een flash player. Zeker bij de grotere content providers. En op het moment dat je als content provider h.264 video gebruikt is het supersimpel om, als je doorhebt dat je een mobiel device voor je neus hebt, een html5 player voor te schotelen zodat 't betreffende apparaat de video in hardware kan afspelen, met de eigen, geoptimaliseerde UI, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Het zal me eigenlijk niet verbazen dat flash later alsnog op de iPad komt.

Er komen straks allemaal tablets uit die allemaal vrolijk flash draaien. Dan nog verbeterde hardware... Ik zie flash nog best uitkomen voor de iPad.

Niet dat ik er echt op sta te wachten... een interweb zonder plugin-gebruik zou het web mooi schoon houden.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

CyBeR schreef op maandag 13 september 2010 @ 02:25:
[...]
Die cijfers zijn ten eerste mij nietszeggend, maar bovendien nemen ze desktopgebruik mee. En dat is niet het punt, daar is flash gewoon een gegeven. Maar wat steeds meer in opkomst is, en dat zien contentproviders ook in, zijn de mobiele platformen. En daar neemt iOS toch echt het voortouw.
Nietszeggend of niet (?) feit is gewoon dat de wereld niet bestaat uit mobiele browsers en dat niet iedere websitebouwer de moeite gaat nemen (en ook niet iedere opdrachtgever wil dat extra geld uitgeven). We kunnen er nog lang over gaan halen en trekken, maar hoewel Flash (zoals elke technologie) natuurlijk niet het eeuwige leven heeft, gaat het niet verdwijnen omdat de Apple gebruikers dat zo graag willen. Dat is mijn punt. Daar kun je het niet mee eens zijn, maar mij overtuig je daar echt niet van. Ik zit al iets te lang in de ICT om te weten dat je daar toch écht veel belangrijker voor moet zijn.

En zo te zien heeft Apple de deur al op een kier gezet voor Flash met de aangepast voorwaarden, dus de hele discussie is bijna overbodig geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Ik heb zaterdag mijn iPad toch maar gewoon hier gehaald. Scheelde 70 Euro, en om daarvoor nou risico's te gaan lopen met douane, garantie en noem maar op, ik vond het de moeite niet. Tis een 64GB WiFi geworden, en net als bij vele anderen, hebben vrouw en kinderen meer tijd besteed aan het spelen met de iPad dan ikzelf.

Vrouwlief wil er nu ook een, een kleintje :+ blijft toch knap om dat soort apparaten te ontewerpen hoor, iets dat iedereen ook wel wil als ze het in de hand hebben gehad...

1 ding waar ik lang mee bezig ben geweest, is het omzetten van DVD's naar de iPad. Wel programma op OSX is daar nu het handigste voor (gratis liefst)? Ik gebruik nu Handbrake, met de Apple universal pre-setting, en dat gaar redelijk, hewel ik de qualiteit vs. grootte vind tegenvallen. Zijn er betere / handigere alternativen?

Ook heb ik last van een aantal video streaming apps (uitzending gemist app, en auto blog app) waarbij de video niet wil spelen. hele app werkt, ik zie dat de video wordt binnengehaald, maar als ik op play druk; staat de film direct weer op pauze... Jammer...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 13 september 2010 @ 08:28:
[...]

Nietszeggend of niet (?) feit is gewoon dat de wereld niet bestaat uit mobiele browsers en dat niet iedere websitebouwer de moeite gaat nemen (en ook niet iedere opdrachtgever wil dat extra geld uitgeven). We kunnen er nog lang over gaan halen en trekken, maar hoewel Flash (zoals elke technologie) natuurlijk niet het eeuwige leven heeft, gaat het niet verdwijnen omdat de Apple gebruikers dat zo graag willen. Dat is mijn punt. Daar kun je het niet mee eens zijn, maar mij overtuig je daar echt niet van. Ik zit al iets te lang in de ICT om te weten dat je daar toch écht veel belangrijker voor moet zijn.
De toekomst zal het uitwijzen. Maar ik denk zelf, al zijn de apple-gebruikers qua aantal misschien klein, dat websitebouwers zoveel mogelijk zullen kiezen naar een oplossing dat een zo breed mogelijk publiek kan bedienen.
Echte commerciele bedrijven zullen er wel op aandringen dat hun flashsite een mooi alternatief toont als flash niet ondersteund wordt. Dat moest al gebeuren nog voordat de iPad uit kwam.

Bedrijven die toch hun website moeten opbouwen/vernieuwen zullen toch eisen dat hun website op alle browsers goed komt uit te zien. Zeker als de managers zelf met een ipad komen aankakken.
En dan moet een ontwikkelaar toch eieren voor z'n geld kiezen, en een techniek gebruiken dat breed inzetbaar is. De keuze is aan de klant.

Ook komen er steeds meer services waarbij filmpjes in alle formaten wordt gegeven (zie tweakers). Grote videosites zijn al overgestapt. Dumpert en andere kleintjes volgen nog volgens hun updates.

Aan de hobbykant zal het niet zo snel lopen inderdaad.
En zo te zien heeft Apple de deur al op een kier gezet voor Flash met de aangepast voorwaarden, dus de hele discussie is bijna overbodig geworden.
Die aangepaste voorwaarden gaat alleen over het ontwikkelen van apps, en heeft niks te maken met flashondersteuning.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Gamebuster schreef op maandag 13 september 2010 @ 02:58:
Niet dat ik er echt op sta te wachten... een interweb zonder plugin-gebruik zou het web mooi schoon houden.
Volgens Wired is het internet dood: http://www.wired.com/magazine/2010/08/ff_webrip/
We browsen tegenwoordig steeds minder d.m.v. browsers en steeds meer met apps, de mediagiganten (die de apps in handen hebben) bepalen steeds meer wat we als gebruiker te zien krijgen en hoe we ermee om gaan.
Zijn er bijvoorbeeld adblockers die de ads uit Nu.nl HD halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

mphilipp schreef op maandag 13 september 2010 @ 08:28:
[...]

Flash heeft nog meer problemen dan dat 't niet werkt op apple iDevices. Het is voor blinden en slechtzienden bijvoorbeeld bijna onmogelijk te gebruiken. En laat nou de Amerikaanse wetgeving elk bedrijf dat daar zaken doet verplichten hun site ook voor hen goed bruikbaar te maken.

En zoals ik al zei: flash wordt op dit moment voornamelijk gebruikt om filmpjes af te spelen. Daar was namelijk nooit een goed alternatief voor omdat dat vroeger alleen kon met de Quicktime, Windows Media of RealPlayer plug-ins. En die had niet iedereen, plus ze waren niet stylebaar. (Quicktime inmiddels wel overigens, maar de rest niet.)

Nu met HTML5 is 't mogelijk om wél een breed ondersteunde videoplayer te maken (dwz, in je eigen stijl als je dat wilt) en gebruiken. Mozilla werkt nog een beetje tegen met hun h.264 gezeik, maar dat komt nog wel. Dat heeft meer voordelen dan alleen dat flash niet meer nodig is, namelijk dat de ondesteuning ervoor bij de maker van de browser vandaan komt in plaats van bij een of ander willekeurig bedrijf (Adobe). Dezelfde maker kan dan dus zorgen dat het decoderen van die video gedaan wordt met de aanwezige hardware decoding, dat de interface zo goed mogelijk werkt op het device (custom player interfaces doen 't niet noodzakelijkerwijs goed op een touch device bijvoorbeeld, of een device met een balletje a la blackberry, etc.) Dat soort spul is in flash compleet onmogelijk. En zoals ik ook al zei: de mobiele browsermarkt wordt steeds groter en dat hebben contentaanbieders heel goed door, getuige de steeds grotere hoeveelheid iPad/iPhone-compatibele (dus flashloze) sites.
Nee, Apple heeft afgezien van hun verplichting tot het gebruiken van XCode en Obj-C/C/C++. Dat betekent dat Adobe hun flash-naar-native-app programma verder kan ontwikkelen omdat apps die daarmee gemaakt zijn nu wel in de App Store mogen komen. Maar die apps draaien geen flash, ze zijn er alleen mee gemaakt en daarna gecompileerd naar een native applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een domme vraag: ik krijg een ipad te leen voor een tijdje. Nu heb ik thuis geen draadloos netwerk en ga dit niet aanleggen voor een korte test van het apparaat, maar ik kan er zeker geen utp kabel instoppen?

En tijdens de test wil ik wat stripboeken erop lezen. Kan ik misschien de benodigde software op een usb stick zetten en die in de ipad steken (met behulp van een windows pc) en het dan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:03:
Even een domme vraag: ik krijg een ipad te leen voor een tijdje. Nu heb ik thuis geen draadloos netwerk en ga dit niet aanleggen voor een korte test van het apparaat, maar ik kan er zeker geen utp kabel instoppen?

En tijdens de test wil ik wat stripboeken erop lezen. Kan ik misschien de benodigde software op een usb stick zetten en die in de ipad steken (met behulp van een windows pc) en het dan installeren?
Bluetooth verbinding?

Je kunt geen usb en utp verbinding doen... (of heb ik nou mis over USB?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Www.Apple.com/nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reageer dan niet

even wat anders:
is er al een adapter om usbsticks te gebruiken ergens te koop?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:20
Je kan via Itunes de stripboeken en de benodigde software op je Ipad zetten.
Je hebt in principe geen WiFi nodig voor de iPad, als is zijn je mogelijkheden dan wel heel erg beperkt.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@cer schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:26:
Je kan via Itunes de stripboeken en de benodigde software op je Ipad zetten.
Je hebt in principe geen WiFi nodig voor de iPad, als is zijn je mogelijkheden dan wel heel erg beperkt.
ik laat de test thuis wel even voor wat het is en heb nee gezegd tegen de ipad in deze testronde. Mag hem nu een week gebruiken en dat is niet echt interessant aangezien ik thuis niks draadloos heb. In december krijg ik een ipad van het werk en dan zal het werk de internetconnectiviteit regelen voor mij, scheelt weer wat in de kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Laatst online: 11-09 10:21
joeltje schreef op maandag 13 september 2010 @ 08:39:
1 ding waar ik lang mee bezig ben geweest, is het omzetten van DVD's naar de iPad. Wel programma op OSX is daar nu het handigste voor (gratis liefst)? Ik gebruik nu Handbrake, met de Apple universal pre-setting, en dat gaar redelijk, hewel ik de qualiteit vs. grootte vind tegenvallen. Zijn er betere / handigere alternativen?
Je moet de high profile-preset gebruiken, downscalen naar een breedte van 1024px en je kan de tweede acc-pass uitschakelen; die zorgt voor de surround etc, dat heb je niet nodig. Verder moet je ff naar je DVD zelf kijken; als de source-breedte niet hoger is dan 1024, dan moet handbrake upscalen, wat de kwaliteit doorgaans niet ten goede komt. Verder kan je met de overige settings (bitrate etc) wel een kleiner bestand krijgen. Er staan op de handbrake forums wel een aantal goede tips en voorbeeld-instellingen, ook van de ontwikkelaars zelf.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:21

swtimmer

Ontrafelt het leven!

CyBeR schreef op maandag 13 september 2010 @ 02:25:
[...]

[...]
Niet alleen dat, als ik zie hoeveel geld omgaat in de applications markt van Apple dan zie je dat iPad gebruikers (die 1,x% dus) een heel ander uitgave patroon hebben dan de gemiddelde desktop gebruiker. Ik denk juist hierdoor dat deze kleine groep iPad gebruikers (samen met de hype) er juist voor kan zorgen dat CEO's van bedrijven meer en meer kiezen om deze doelgroep juist specifiek op te nemen in eisen aan websites. Puur en aleen omdat het juist een vanuit economisch perspectief gezien super doelgroep is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
wackmaniac schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:55:
[...]

Je moet de high profile-preset gebruiken, downscalen naar een breedte van 1024px en je kan de tweede acc-pass uitschakelen; die zorgt voor de surround etc, dat heb je niet nodig. Verder moet je ff naar je DVD zelf kijken; als de source-breedte niet hoger is dan 1024, dan moet handbrake upscalen, wat de kwaliteit doorgaans niet ten goede komt. Verder kan je met de overige settings (bitrate etc) wel een kleiner bestand krijgen. Er staan op de handbrake forums wel een aantal goede tips en voorbeeld-instellingen, ook van de ontwikkelaars zelf.
Ow Thanks, had niet eens bedacht naar het handbrake forum te gaan :+
Xal eens met deze settings spelen... (DVD-tje omzetten duurt trouwens wel bijna 2 uur op een MBPro early 08... Wel erg veel geduld nodig dus...)

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik wil ook wel eens proberen hoe een DVD er uit ziet op de iPad, maar ik kan even geen goede tool vinden om DVD's te converteren naar ipad formaat. Ik kom alleen steeds de "DVD to iPad Converter' tegen van iSkySoft, maar ik heb geen zin om 30 euro te betalen om een filmpje te converteren. En in de trial versie krijg je een watermark in het midden van je film, dus dat is ook geen optie.

Dus weet iemand misschien een alternatief (Windows 7)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Haan schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:25:
Ik wil ook wel eens proberen hoe een DVD er uit ziet op de iPad, maar ik kan even geen goede tool vinden om DVD's te converteren naar ipad formaat. Ik kom alleen steeds de "DVD to iPad Converter' tegen van iSkySoft, maar ik heb geen zin om 30 euro te betalen om een filmpje te converteren. En in de trial versie krijg je een watermark in het midden van je film, dus dat is ook geen optie.

Dus weet iemand misschien een alternatief (Windows 7)?
:? :? :?
zie afgelopen 3 posts voor die van jou"?
:X :X 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

kmf schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:27:
[...]

:? :? :?
zie afgelopen 3 posts voor die van jou"?
:X :X 8)7 8)7
Leuk dat je zo bijdehand reageert, maar dat gaat over OSX, ik heb het over Windows
ach, er is ook een windows versie van Handbrake, ik ga eens kijken

[ Voor 10% gewijzigd door Haan op 13-09-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik handbrake, zoals hier al zovaak is gezegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Haan schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:30:
[...]

Leuk dat je zo bijdehand reageert, maar dat gaat over OSX, ik heb het over Windows
En jij bent van mening dat in de hele topic nergens iets gesproken is over windows+convert+ipad+video? ook niet op google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:21:
[...]

reageer dan niet

even wat anders:
is er al een adapter om usbsticks te gebruiken ergens te koop?
Of anders zoekt hij het even zelf uit.
Kop op dat kan je heel simpel op de apple site vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 13-09-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:25

chromeeh

the Gnome

Is de Camera kit niet wat?

Nadeel is wel dat het dan wat geld kost...
Er zijn veel succes verhalen van mensen die allerlei andere apparatuur aan de gang hebben gekregen zoals USB sticks, toetsenborden etc

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Haan schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:30:
[...]

http://handbrake.fr/downloads.php

ook voor windows ;)

[ edit]

spuit 11

[ /edit]

[ Voor 75% gewijzigd door joeltje op 13-09-2010 15:29 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

kmf schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:38:
[...]

En jij bent van mening dat in de hele topic nergens iets gesproken is over windows+convert+ipad+video? ook niet op google?
Zoals ik al postte, kwam ik dus alleen die betaalde tool tegen. Maar goed, met Handbrake lukt het inderdaad, misschien een goed idee om de FAQ in de startpost uit te breiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

chromeeh schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:25:
[...]
Nadeel is wel dat het dan wat geld kost...
Er zijn veel succes verhalen van mensen die allerlei andere apparatuur aan de gang hebben gekregen zoals USB sticks, toetsenborden etc
Die USB sticks worden dan gewoon gebruikt alsof 't een camera is. Veel camera's bieden zichzelf ook aan als USB Mass Storage om bij de foto's te komen. Je kunt er niet opeens je word docjes mee van een USB stick halen ofzo...

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid