• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-06 18:37
Hmm, ik kan opeens geen gebruik meer maken van mijn mobiele hotspot. Dataverbinding werkt perfect, ik kan prima browsen op de telefoon, maar de seconde dat ik de mobiele hotspot aanzet verdwijnt mijn dataverbinding. Ik zou haast zeggen dat Hi het expres doet..

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-02 20:33
TMoose schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:54:
Sinds ik mijn desire heb, heb gebruik gemaakt van de HTC sense mail app met exchange sync. Door de push installingen komen (of kwamen) alle mailtjes bijna sneller op mijn telefoon aan als in mijn outlook.

Helaas is dat sinds een week of 3 afgelopen. Als ik mail open, synct de app meteen, maar als ik dat niet doe, dan wordt er niets naar mijn telefoon gepushed :(

Zijn er meer mensen met deze ervaring? Is er toevallig een update voor exchange server 2007 geweest die voor het einde van een goede samenwerkig tussen android en exchange heeft gezorgd?

P.S. de sync instellingen naar 5 minuten zetten, en vervolgens weer terug naar push haalt niets uit.
Heeft iemand hier al een oplossing voor? Ik heb hetzelfde probleem: exchange begint alleen met synchroniseren als ik naar de mailbox ga (instellingen staan uiteraard op Push). Het gaat om mijn werk-email.

• eLuctric
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-12-2019
ik heb een htc desire waar alles nog standaard is, android 2.2 en niet geroot. Nu is er een tijdje terug een update verschenen (die volgens mij niet veel heeft veranderd) alleen kan ik sindsdien niet meer gebruik maken van mijn bluetooth headset. :-(
Ik heb een KDR-711 van JVC en eerder verliep alles prima. Nu kan ik wel verbinden maar zodra ik wil bellen verschijn 'error connect' op m'n radio. Ook blijft de telefoon aangeven verbonden te zijn als de radio uitgeschakeld wordt. :?
Is er iemand bekend met dit probleem? Ik heb al even zitten zoeken en m'n oproepgeschiedenis gewist en een bluetooth file transfer app geïnstalleerd. Het liefste zet ik em niet terug op de fabrieksinstellingen.

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04 21:58
darkfujita schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:02:
Net contact gehad met HTC.

Als ik mijn telefoon wil laten opsturen om hem te laten repareren kan dit een risico zijn.
Ik heb hem namelijk 2x laten vallen, een lange tijd geleden, waardoor valschade kan worden geconstateerd.
Als ik ervoor kies om hem dan niet te laten repareren, zal het mij dan toch €40 euro kosten. Dit is dus erg jammer...
Dat is wettelijk dan wel contractueel geregeld dat die 40 euro aan jou toe bedeeld zijn. Eigenlijk hebben ze een soort van beslag gelegd op je telefoon, pas bij betaling krijg je hem terug.

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Wat is er met mijn accu aan de hand? Al een paar dagen gaat deze razendsnel leeg. Ik heb hem net volgeladen rond 6 uur eruit gehaald, nog geen 2 uur verder, alweer op 65% terwijl die zonder zware apps en wifi op stand by staat. Opmerkelijk is dat die volgeladen 93% aangeeft en niet 100. Kan iemand mij helpen? Ik had al op xda gelezen over dat batterij kalibreren .

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:14

DarkSide

theres no place like ::1

Draai je ICS?
Ik had dit namelijk bij de Beta van ICS ook. Blijkt dat de gallery app ontzettend veel snoept.
Deze heb ik met Titanium verwijderd. En haal nu gemakkellijk de dag.
Na 16u nog steeds 30% over.

je kan kijken bij instellingen en accu wat het meeste op eet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05 14:23
DarkSide schreef op maandag 23 januari 2012 @ 08:40:
Draai je ICS?
Ik had dit namelijk bij de Beta van ICS ook. Blijkt dat de gallery app ontzettend veel snoept.
Deze heb ik met Titanium verwijderd. En haal nu gemakkellijk de dag.
Na 16u nog steeds 30% over.

je kan kijken bij instellingen en accu wat het meeste op eet.
Net geinstalleerd? Want dan probeert die al je picasa foto's binnen te trekken. Nu werkt bij mij die gallery app sowieso niet (crashes) dus zou hetzelfde doen :P Maar misschien dat iemand anders er wat aan heeft.

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Nee, draait nog op stock rom. Ga hem binnenkort rooten.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:14

DarkSide

theres no place like ::1

Cyleo schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:38:
[...]
Net geinstalleerd? Want dan probeert die al je picasa foto's binnen te trekken. Nu werkt bij mij die gallery app sowieso niet (crashes) dus zou hetzelfde doen :P Maar misschien dat iemand anders er wat aan heeft.
Nee draaide hem al een tijdje. Maar moest altijd de oplader meenemen ookal deed ik op een dag heel weinig.
En op picassa heb ik niet zoveel staan dat hij daar dagen mee zoet is.
Maar nu dus een goede batterij duur door de gallery app te verwijderen en een andere app er voor in de plaats te installeren. Vorig weekend eigenlijk niet gebeld en heel weinig gedaan. Toen ook vergeten op te laden savonds en na 36u nog steeds 35% over.
iPodKiller schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:20:
Nee, draait nog op stock rom. Ga hem binnenkort rooten.
Op stock had ik geen problemen met de batterij duur. Met verschillende roms is die wel naar beneden gegaan (insertcoin bv). Maar niet dramatisch slecht.
Ook bij de stock rom kon je toch inzien wat er je accu leegtrok?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Bij accugebruik zie ik niets bijzonders staan,

Mobiel stand-by 42%
Telefoon inactief 41%
Android -systeem 12%
Weergave 5%

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
iPodKiller schreef op maandag 23 januari 2012 @ 08:10:
Wat is er met mijn accu aan de hand? Al een paar dagen gaat deze razendsnel leeg. Ik heb hem net volgeladen rond 6 uur eruit gehaald, nog geen 2 uur verder, alweer op 65% terwijl die zonder zware apps en wifi op stand by staat. Opmerkelijk is dat die volgeladen 93% aangeeft en niet 100. Kan iemand mij helpen? Ik had al op xda gelezen over dat batterij kalibreren .
Soms werkt een reboot heel goed. Ik heb dit ook wel eens gehad, zonder duidelijk aanwijsbare reden, maar na het herstarten van de telefoon was het weg.

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Nu is die zomaar uitgevallen op 15%, echt vreemd. Na een reboot is die op 0%.

Ik zal het vandaag eens proberen.

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Nee reboot helpt niks. Net volgeladen, alweer op 32%..

edit: Ik had gister even mijn desire heel de nacht opgeladen(en na een paar keer rebooten), en nu is die veel beter opeens. Nu blijft die tenminste boven de 90% na bijna 2 uur.

[Voor 62% gewijzigd door iPodKiller op 24-01-2012 09:13]

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-05 12:07
Misschien kan iemand in dit topic mij een helpende hand bieden. Ik loop al een tijdje te stoeien met een probleem in Exchange ActiveSync op een HTC Desire. Het probleem is dat alles wel netjes gesynchroniseerd wordt, maar dat wijzigingen in calenderafspraken níet gesynchroniseerd worden. Zie hieronder mijn epistel op androidforums.com, ik geloof niet dat tweakers moeite hebben met Engels:
quote: Wouternznk;3831652
G'day fellow Android users,

I've been struggling with this problem for quite a while now and thought I'd give these boards a chance :) I am posting this on behalf of a customer of mine. This is my first post, please be gentle.

The problem:

A microsoft exchange user is having diffculties synchronizing calendar events using Exchange ActiveSync to synchronize with MS Exchange 2007. He is using an HTC Desire S and has recently upgraded to Android 2.3.5. Creating new calendar events in both the phone and in Outlook 2007 works fine. Deleting these same events is also no problem at all; with the phone set to pushmail the events immediately disappear when deleted in Outlook and vice versa.

Now here is the actual issue, when we change the details of an event in MS Outlook, for instance the title or the appointment time, it does not get synchronized on the phone. Changes in events made on the phone do get synced properly. It works one way only. Salient detail; the phone 'sees' the change, because the very second I alter an event in MS Outlook, I see the android synchronization icon appear for a split second. This makes it look like it has updated the event, but the details remain unchanged.

What I have tried: messing around with pretty much all settings - Frequency/download old e-mails/synchronize previous events/size limit/etc. Nothing seems to have effect. Obviously I have tried to manually sync, both by just setting the agenda as the only item to sync and using refresh within the agenda application. I've also deleted the entire account and recreated that. Ofcourse at that point the changes in the MS Outlook agenda are seen because it needs to resync the entire thing anew.

I am hoping for some advice, would be great to resolve this thing without having to go back to Android 2.3.4 (seeing as how the problem seemed to have started occuring ever since the update, it worked fine a couple of weeks ago).

Cheers in advance for any input!

Wouter
Afijn, inmiddels 100+ views daar maar nul tips/suggesties. Wellicht iemand hier?! Zou ontzettend gewaardeerd worden. Als ik in het verkeerde topic zit, excuses daarvoor.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:52

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

2dope schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:28:
Misschien kan iemand in dit topic mij een helpende hand bieden. Ik loop al een tijdje te stoeien met een probleem in Exchange ActiveSync op een HTC Desire. Het probleem is dat alles wel netjes gesynchroniseerd wordt, maar dat wijzigingen in calenderafspraken níet gesynchroniseerd worden. Zie hieronder mijn epistel op androidforums.com, ik geloof niet dat tweakers moeite hebben met Engels:

[...]

Afijn, inmiddels 100+ views daar maar nul tips/suggesties. Wellicht iemand hier?! Zou ontzettend gewaardeerd worden. Als ik in het verkeerde topic zit, excuses daarvoor.
Dit topic gaat over de Desire, niet de Desire S. Je kunt waarschijnlijk beter proberen in HTC Desire S ;)

Buiten dat, je stelt dat het probleem is ontstaan na update naar 2.3.5. Wat is de reden om absoluut niet 2.3.4 te willen draaien? Lijkt namelijk de beste oplossing.

[Voor 9% gewijzigd door Mad Marty op 24-01-2012 09:34]

Rail Away!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-05 12:07
Mad Marty schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:33:
[...]

Dit topic gaat over de Desire, niet de Desire S. Je kunt waarschijnlijk beter proberen in HTC Desire S ;)

Buiten dat, je stelt dat het probleem is ontstaan na update naar 2.3.5. Wat is de reden om absoluut niet 2.3.4 te willen draaien? Lijkt namelijk de beste oplossing.
Bedankt voor je reactie, ik zal hem daar plaatsen. Voordat ik dat doe; ik kon zo snel geen centraal Android OS topic met discussies/vragen over het OS zelf vinden, kijk ik er overheen? Vraag me af of een toestel-gerelateerd topic het meest effectief is. Misschien in het applicaties-topic..

Je hebt helemaal gelijk v.w.b. terugdraaien naar 2.3.4, maar ik ondersteun iemand telefonisch met zijn probleem en dat is niet iemand die gemakkelijk eigenhandig een downgrade gaat uitvoeren.

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:46
Sinds gisteren start mijn Desire willekeurig opnieuw op. Lijkt erg veel op de "Vodafone bug" een tijd terug. Niet toevallig meer mensen hier die opeens hetzelfde probleem hebben?

• RoD
  • Niet online

RoD

2dope schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:50:
[...]

Bedankt voor je reactie, ik zal hem daar plaatsen. Voordat ik dat doe; ik kon zo snel geen centraal Android OS topic met discussies/vragen over het OS zelf vinden, kijk ik er overheen? Vraag me af of een toestel-gerelateerd topic het meest effectief is. Misschien in het applicaties-topic..
Dit heel forum is een "centraal Android OS-topic" ;) kun je het juiste topic niet vinden, maak dan een eigen topic aan. Die mentaliteit van alles in bestaande topics dumpen willen we van af :)

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:46
Mijn herstart probleem lijkt toch weer door Vodafone te komen.... Heb even een prepaid kaartje van mijn ouders in de Desire gedaan en de telefoon is al een uur niet meer herstart uit zich zelf.

Verder niemand hier die hetzelfde probleem met Vodafone heeft?

• RoD
  • Niet online

RoD

Voor deze problemen bestaat al een topic: Rebootprobleem HTC-toestellen op het Vodafone-netwerk.

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-05 22:38
Mijn HTC Desire reboot soms ook uit zichzelf en tevens vrij structureel onder zware belasting. HTC komt hem binnenkort ophalen voor waarschijnlijk een nieuw moederbord.

Anoniem: 149105

Ook ik heb al enige tijd het onverwachts rebooten met mijn Desire, Het lijkt dat het deels plaats afhankelijk is in een grote stad in Spanje provider daar movistar, maar buiten de stand nauwelijks problemen . In het vliegtuig op de vliegtuig stand (is m.i alle zend en ontvangapp. uitgeschakeld) ook soms een reboot.
Maak geen langdurig of intensief gebruik van het toestel. Reboot vind vaak plaats bij het bladeren met sense.
Gezien de vele reacties op Google met verschillende toestellen lijkt het wel een structureel probleem
Wie heeft de echte oplossing?

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:01

Len

Leeg

De echte oplossing om het als defect te melden bij HTC, dan wordt het moederbord vervangen.

Free Tibet

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-02-2022

ETM

E=TM²

Even een 'ervaring' delen...

Ik had al sinds maanden last van stof onder mijn scherm (rechts onder in de hoek kwam het binnen). Nu ik recentelijk aan het custom rom installeren ben geslagen met mijn desire had ik afgelopen weekend zoiets van: dan kan het 'custom zelf open maken' ook wel. Wat bleek nu; van de in totaal 8 benodigde schroefjes die nodig zijn om de desire bij elkaar te houden, waren er maar 7 aanwezig. En juist ja, de ontbrekende was diegene rechtsonder in de hoek. Schermpje schoon gemaakt en schroefje geplaatst. Hopelijk nu geen last meer van stof onder mijn scherm.
Best bagger eigenlijk dat de telefoon de fabriek dus niet goed assembled heeft verlaten..

Just to let you know

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:03
Euh is er een standaard app voor de htc desire om het dataverbruik te zien? Ik kan me herinneren dat er ergens een schermpje was waarin je kon zien hoeveel je gebeld werd/ had en hoeveel Mb je verstookt had?

Of moet ik maar even een app zoeken?

• ETM

ETM

E=TM²

Ik gebruik daar 3g watchdog voor, maar die is gewoon in de market te vinden als je zoekt op data usage
https://market.android.com/search?q=data+usage&c=apps

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:46
Droidstats is ook wel een goede voor belminutern en data.
Alleen wil droidstats zijn datateller wel eens resetten, maar daarvoor draai ik nu Traffic monitor ernaast. Ook heel duidelijk en beter dan droidstats voor data (alleen geen belminuten/smsjes).

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:10
Ik heb HI als provider, maar heb heel vaak dat de verbinding wegvalt. Als ik dan weer probeer de verbinding in te stellen (netwerk zoeken, KPN selecteren) geeft het toestel aan dat de simkaart het netwerk niet ondersteund. Het netwerk wordt bij zoeken wel snel gevonden, maar verbinding maken wil dan niet. Het is net of de simkaart niet altijd goed wordt herkend oid, maar wel dat er een simkaart inzit.

Iemand enig idee? Het is erg vervelend en lastig omdat de verbinding soms midden in een gesprek wegvalt en even later weer gewoon terug is. Alleen is het gesprek dan al onderbroken.
Ik heb al een keer een nieuwe simkaart aangevraagd maar dat mocht ook niet baten. Is er een speciaal soort simkaart die in elk geval geschikt is voor de desire?

Ik heb overigens de 2.3 versie van Android van HTC geïnstalleerd dmv de download die ze aanboden, het probleem bestond daarvoor overigens ook al.

• Seroo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:20
Ik heb mijn Desire al sinds de eerste week dat hij beschikbaar was. Ik heb er nooit echt problemen mee gehad, maar sinds ik op 2.3.3 (gewoon van HTC geen root) zit heb ik dat als de accu leger raakt hij standaard bij 15 procent ineens helemaal uit gaat en leeg is. Dit vind ik raar. Zijn er meer mensen die hier van gehoord hebben en is er misschien een oplossing voor?
Het is me ook opgevallen dat als ik hem tussendoor oplaad en niet helemaal vol oplaad hij dan wel tot 3 of 4 % kan. Ik vind het heel vervelend als je zit te whatsappen en je hebt nog 15% dat hij dan ineens midden in een gesprek uit gaat.

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ilya

Eat your brain?

Heeft iemand een idee of die charge kabels van dealextreme 1A zijn?

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:09
Ilya schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 16:57:
Heeft iemand een idee of die charge kabels van dealextreme 1A zijn?
Ja, sowieso geven ze gaan dat de phone via 'AC' oplaadt, en niet via 'USB'
Ligt er misschien net aan welke versie je hebt, maar die lookalikes werken bij mij een stuk sneller dan USB :)

* Moet wel zeggen dat die van mij na korte tijd al doorbrandde, waardoor ik hem dus weg kon gooien.
Het is dat ik na 1 mailtje met bovenstaande regel (en dus nooit om een nieuw exemplaar gevraagd heb) gewoon al een nieuwe aangeboden/opgestuurd kreeg, anders had ik wss een andere besteld.
De huidige werkt nog steeds, maar heb er meer verhalen over gehoord op fora dat de fake versies doorbranden :)

[Voor 4% gewijzigd door SmiGueL op 04-02-2012 20:02]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Halima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-08-2021
Seroo schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 16:26:
Ik heb mijn Desire al sinds de eerste week dat hij beschikbaar was. Ik heb er nooit echt problemen mee gehad, maar sinds ik op 2.3.3 (gewoon van HTC geen root) zit heb ik dat als de accu leger raakt hij standaard bij 15 procent ineens helemaal uit gaat en leeg is. Dit vind ik raar. Zijn er meer mensen die hier van gehoord hebben en is er misschien een oplossing voor?
Het is me ook opgevallen dat als ik hem tussendoor oplaad en niet helemaal vol oplaad hij dan wel tot 3 of 4 % kan. Ik vind het heel vervelend als je zit te whatsappen en je hebt nog 15% dat hij dan ineens midden in een gesprek uit gaat.
Hier heb ik ook last van. Zodra hij aangeeft dat er nog maar 15% accu over is, moet ik snel de telefoon opladen. Soms slaat hij de 10% en 5% waarschuwing ook over en valt de telefoon gewoon uit. Best irritant inderdaad.

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-03 19:48
Seroo schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 16:26:
Ik heb hetzelfde,

Dacht dat het er meer aan lag dat mijn accu gewoon slechter is geworden na 1 jaar en 8 maanden ofzo. kan me ook niet echt meer herrineren dat ik het bij 2.2 ook had.

Anoniem: 366482

Nou, gisteren heeft mijn HTC het moeten meemaken. Gevallen op de tegels en nu zit er een scheur in het scherm. Vanmiddag naar Ritel gebeld en die zeiden dat het 4 weken duurde en de prijs niet onder de 120 euro zou komen. Ik vind dit té duur en het zou voor mij te lang duren, aangezien mijn 20 maanden oude Desire het eigenlijk niet waard meer is. Dan maar naar de tweede optie, zelf repareren. Nu vond ik bij ReplaceDirect 3 schermen. Alleen ik heb geen idee welke ik zou moeten nemen.

Ik heb al gemerkt dat er twee verschillende Desire's zijn maar heb geen idee hoe ik kan zien welke versie ik heb.

Zouden jullie me kunnen helpen? Ervaring? Tips? Punten waar ik op zou moeten letten?

- Dion.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Anoniem: 366482 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:08:
Nou, gisteren heeft mijn HTC het moeten meemaken. Gevallen op de tegels en nu zit er een scheur in het scherm. Vanmiddag naar Ritel gebeld en die zeiden dat het 4 weken duurde en de prijs niet onder de 120 euro zou komen. Ik vind dit té duur en het zou voor mij te lang duren, aangezien mijn 20 maanden oude Desire het eigenlijk niet waard meer is. Dan maar naar de tweede optie, zelf repareren. Nu vond ik bij ReplaceDirect 3 schermen. Alleen ik heb geen idee welke ik zou moeten nemen.

Ik heb al gemerkt dat er twee verschillende Desire's zijn maar heb geen idee hoe ik kan zien welke versie ik heb.

Zouden jullie me kunnen helpen? Ervaring? Tips? Punten waar ik op zou moeten letten?

- Dion.
Ben ik ook wel benieuwd naar, je hebt natuurlijk een Desire die origineel met een AMOLED scherm kwam en daarna de LCD variant.
Zo te zien verkopen ze er 3. de G7 versie en versie 1 en 2.

Ja, maar nu is mijn vraag. Hoe kan je dan zien welke versie je hebt? Ik heb geen idee of ik de Amoled of de LCD versie heb..

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 22:57

iChaos

It's Lupus.

Anoniem: 366482 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:20:
Ja, maar nu is mijn vraag. Hoe kan je dan zien welke versie je hebt? Ik heb geen idee of ik de Amoled of de LCD versie heb..
AMOLED of S-LCD zie je op je doos staan: als er iets staat als 'met het haarscherpe 3.7" AMOLED scherm' heb je aan AMOLED, staat er "met het haarscherpe 3.7" scherm", dan is het een S-LCD. Dit is overigens niet altijd betrouwbaar geloof ik.

Een andere methode is het toestel helemaal uitzetten, Vol Down ingedrukt houden en op Power drukken. Je komt op een wit scherm. Kijk naar het scherm, en kijk of je een lichte roze gloed ziet. Zo ja > het is een AMOLED, zo nee > je bent geen steek verder, want soms zie je het gewoon niet.

Verder, als je toestel met Eclair kwam, is het een AMOLED, en als hij met FroYo kwam ben je geen steek verder.

Tevens kan je ook een vergrootglas op het witte scherm houden (een sterk vergrootglas dan, ik weet niet hoe snel je subpixels kan zien), en als je echt alleen maar witte punten ziet is het een SLCD, en als je afwisselende punten tussen R/G/B ziet is het een AMOLED.

Ik zou vertrouwen op de doos ;)

Dat is dus een probleem. Met opruimen ben ik de doos kwijt geraakt. Iniedergeval heb ik verder al je methodes uitgevoerd.

Ik zag geen roze gloed, toestel kwam met FroYo, en met een vergrootglas zag ik enkel en alleen witte punten. Ik denk dat ik het SLCD scherm heb, correct?

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 22:57

iChaos

It's Lupus.

Daar lijkt het wel op. Je kan ook kijken wat de HBOOT versie is op dat witte scherm, mits je toestel nog S-ON is, en niet geroot is. 0.83 of 0.92 > ja, genoeg bewijs om aan te nemen dat het om een SLCD gaat.

(een andere methode is het flashen van een RUU van een 2.1 ROM, en kijken of je geen beeld krijgt. Geen beld = een SLCD. Pro: je weet welk scherm je hebt. Con: de rest van je toestel doet geen zak meer ;p)

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:19
Doomsdayer[/message]:
[...]

wat een dure site..
HTC desire touchscreen via je link €114 ???
http://www.mobielbereikba...ow-touch-screen-origineel Hier voor €44.95
http://www.mytrendyphone....esire-display-29156p.html (was duurder, na melding vorige site is de prijs gedaald >:) ) voor €47.10

[Voor 38% gewijzigd door mucuracat op 06-02-2012 00:22]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• matel
Anoniem: 366482 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 22:25:
Dat is dus een probleem. Met opruimen ben ik de doos kwijt geraakt. Iniedergeval heb ik verder al je methodes uitgevoerd.

Ik zag geen roze gloed, toestel kwam met FroYo, en met een vergrootglas zag ik enkel en alleen witte punten. Ik denk dat ik het SLCD scherm heb, correct?
Waarom pak je niet een site bijvoorbeeld met alleen zwarte achtergrond. Dan zie je snel genoeg of het een AMOLED is. Zwart is dan echt diep zwart namelijk.

Bedankt voor je twee linkjes. Ik ga vanmiddag even kijken hoe het zit met bestellen! Alleen verzending in envelop?

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:12

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Anoniem: 366482 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 09:13:
Bedankt voor je twee linkjes. Ik ga vanmiddag even kijken hoe het zit met bestellen! Alleen verzending in envelop?
Bel/mail ze anders even, ze kunnen het je zo vertellen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• ETM

ETM

E=TM²

- Dion.
Recentelijk mijn telefoon uit elkaar gehaald ivm stof achter het scherm. Hiervoor heb ik dus niet het glas hoeven verwijderen. Daar heb je dus wel een oventje voor nodig (om de lijmlaag los te krijgen).

Filmpje wat ik gebruikt heb om op de juiste volgorde mijn telefoon uit elkaar te halen.

En weer in elkaar

In de middag besteld, en net een verzendbevestiging binnen gekregen. Morgen is 'ie binnen.

Nog iets waar ik op moet letten als ik de Desire uit elkaar haal?

- Dion

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05-2022

Wekkel

De downloadkoning

Waar zit de scheur in: je scherm (lees: waar het licht vandaag komt, het echte scherm dus) of het glazen plaatje daarvoor (waar de ditigizer in zit, het scherm dat op je vingers reageert)?

Ik had alleen een kapotte digitizer (meer specifiek: de digitizer deed het nog wel, maar het glas was volledig gebarsten).

Alleen een digitizer kan je voor €20 op Ebay vinden. Inclusief scherm (LCD of AMOLED) wordt inderdaad wat duurder.

Neem de tijd en zorg voor een stofvrije omgeving. Je bent er wel 1,5 uur mee zoet. De meeste tijd zit 'm in het schoonmaken van de plaklaag waarmee je digitizer scherm vastzit aan het frame. Het opnieuw opplakken met dubbelzijdige tape is ook een nauwkeurig klusje.

Afgezien van de tijdsbesteding, geen ingewikkelde klus als je een goede handleiding hebt.

• matel
Ik heb mijn Desire weer terug van reparatie. Moederbord is vervangen vanwege rebooten. Er staat nu tevens Android 2.2 op ipv 2.1. Werkt op een aantal punten wel fijner, maar de accu gaat nu veel korter mee. Scheelt echt een volledige dag... Het einde van de dag haal ik niet, zelfs als ik geen 3g en gps gebruik en met een paar uurtjes WiFi.

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:09

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik zit erover te denken deze telefoon alsnog aan te schaffen voor mijn vriendin (ook besmet met het smartphone virus). Ze mag pas in oktober een nieuw abbo afsluiten, en ik zie best veel telefoons van eigenaar verwisselen op marktplaats voor €130. Niet al te veel geld voor een telefoon met wat meer mogelijkheden dan haar nokia 6610.

Mijn vraag is eigenlijk.. komt deze telefoon nog steeds mee, 2 jaar na introductie? Of is hij nu toch wel achterhaald..

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Fransfb schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 20:42:
[...]

Ik heb hetzelfde,

Dacht dat het er meer aan lag dat mijn accu gewoon slechter is geworden na 1 jaar en 8 maanden ofzo. kan me ook niet echt meer herrineren dat ik het bij 2.2 ook had.
toevallig net iets over gelezen op XDA zie http://forum.xda-develope...ad.php?t=1355660&page=501

en

http://forum.xda-develope...p?p=9583271&postcount=340

Anoniem: 247292

greatgonzo schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 08:19:
Mijn vraag is eigenlijk.. komt deze telefoon nog steeds mee, 2 jaar na introductie? Of is hij nu toch wel achterhaald..
Ik zou het niet meer doen. Het is bij de laatste updates elke keer maar weer de vraag of er een update voor de Desire komt. Met hangen en wurgen komt er wel weer een, maar het geeft aan dat de Desire zijn langste tijd heeft gehad. En het geheugen is te klein. Als deze zaken voor jullie niet van belang zijn, denk ik dat er betere, nieuwere en misschien goedkopere alternatieven zijn.

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:09

greatgonzo

schit-te-rend!

Anoniem: 247292 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 08:59:
[...]

Ik zou het niet meer doen. Het is bij de laatste updates elke keer maar weer de vraag of er een update voor de Desire komt. Met hangen en wurgen komt er wel weer een, maar het geeft aan dat de Desire zijn langste tijd heeft gehad. En het geheugen is te klein. Als deze zaken voor jullie niet van belang zijn, denk ik dat er betere, nieuwere en misschien goedkopere alternatieven zijn.
waar denk je dan zoal aan?

• ETM

ETM

E=TM²

Anoniem: 247292 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 08:59:
[...]

Ik ben anders nog steeds enorm tevreden over de telefoon en wat je er mee kunt. Zeker nadat ik er een custom rom op heb gezet. Voelde voor mij aan alsof ik een nieuwe telefoon in handen had.
Zijn vriendin zou van een 6610 (nog net geen baksteen, eerder een steenstrip ;) ) naar een mid end smartphone gaan (dik jaar geleden nog high end). Ik denk voor €130,- en wat huisarbeid (rooten) dat je een prima toestel hebt.

edit;
Laat ik het zo zeggen, mocht mijn desire nu stuk gaan en ik kan voor €130 een goede andere krijgen zou ik dat blindelings doen. No need voor een S2 of wat voor monster toestel dan ook.

[Voor 9% gewijzigd door ETM op 16-02-2012 11:29]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Voor een dergelijke lage prijs (zeg 130 euro) is het een toptoestel, als de batterij tenminste nog goed is, en je er een custom ROM op zet. Dan ben je ook niet meer afhankelijk van de updates van de provider etc. Geheugen is niet zo'n probleem als je A2SD gebruikt via een EXT partitie.

Een nieuwe ZTE Blade kost 90-100 euro en is minder snel en kleiner scherm.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03 19:40
gemeten met CurrentWidget gebruikt mijn desire in standby 5mA. Dit is met 3G verbonden en wifi wel aan.

Wanneer ik alleen contact heb via Wifi (thuis) gebruikt hij 70mA in standby, met het scherm dus uit!!

Hoe kan dit zoveel hoger zijn?

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05-2022

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb net een 2e hands Desire HD gekocht en ben toch wel erg in mijn nopjes met het grotere scherm. Nadeel is echter dat het niet zo prettig in de hand ligt als de Desire. Bovendien is het Desire scherm net even wat prettiger.

Gelukkig blijft de Desire in de directe familie. Blijft een competent prettig apparaat als je geen 3D spellen wil spelen. Zo langzaamaan beginnen ICS ROMs meer volwassen te worden. Met een paar maanden zie ik daar wel een totaal werkend geheel uit voortvloeien.

Anoniem: 313879

Zojuist mijn Desire geupgrade naar Android 2.3 Gingerbread, wat gelukkig goed is gelukt. Nu wilt de Android Market echter niet meer upgraden naar de nieuwe versie. Dit ging bij 2.2 Froyo automatisch, maar bij 2.3 Gingerbread heb ik nog steeds de oude Android Market. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de Market wordt geupdate?

• Jeffrey v. Hees
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:30
koekoek2003nl schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:17:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar, je hebt natuurlijk een Desire die origineel met een AMOLED scherm kwam en daarna de LCD variant.
Zo te zien verkopen ze er 3. de G7 versie en versie 1 en 2.
Gewoon op Ebay.com bestellen. Heb ik hele goede ervaring mee. Heb al wel 10 toestellen mogen repareren, allemaal gevalletje glas.

Digitizer: http://www.ebay.com/sch/i...rksid=p3286.c0.m270.l1313

Scherm: http://www.ebay.com/sch/i...rksid=p3286.c0.m270.l1313

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 07:39
Even meedelen dat ik na bijna 2 jaar nog steeds erg blij ben met m'n desire.
Staat nu weer helemaal stock 2.3 op maar ook al vele roms geprobeerd.

Ik had van te voren niet verwacht dat het toestel zo lang heel zou blijven en modern.

1 nadeel is natuurlijk het kleine geheugen, maar daar zijn goede roms voor.

Ben langzaam aan het kijken voor een opvolger, ik hoop dat de one-s iets is. maar qua afmeting wil ik echt niet breder dan de Desire, al die phone's zijn zo groot man......

There is no such thing as too much coriander.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
ik heb momenteel nog een htc wildfire
ik ben van plan hem te verkopen en dan voor een 2dehands htc te gaan,
als eerst dacht ik natuurlijk aan de desire
ik wil mijn wildfire wegdoen omdat ik het scherm en de proccesor echt te slecht vind om de apps van deze dagen nog fatsoenlijk te kunnen draaien, hoe zit dit bij de desire? kan hij alles nog aan?
ik heb en beetje opgezocht en kon hieruit concluderen dat de desire geen android 4.0 gaat krijgen, klopt dit? anders valt dat wel op te lossen door een rom

zijn er tussen de desire en de desire s nog andere verschillen buiten het intern geheugen?
of raden jullie een andere smartphone aan om 2dehands te nemen, ik blijf wel bij een htc, topmerk

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-06 20:24

MeNTaL_TO

The future is not set

Pinin schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 22:16:
Even meedelen dat ik na bijna 2 jaar nog steeds erg blij ben met m'n desire.
Staat nu weer helemaal stock 2.3 op maar ook al vele roms geprobeerd.

Ik had van te voren niet verwacht dat het toestel zo lang heel zou blijven en modern.

1 nadeel is natuurlijk het kleine geheugen, maar daar zijn goede roms voor.

Ben langzaam aan het kijken voor een opvolger, ik hoop dat de one-s iets is. maar qua afmeting wil ik echt niet breder dan de Desire, al die phone's zijn zo groot man......
Ben er ook nog steeds blij mee, op het geheugen probleem na, moet regelmatig wat programma cache's legen en dat is iets wat me steeds meer gaat irriteren, maar geen zin in een brick omdat ik geen vervangende telefoon heb en nu geen vervangende toestel kan nemen omdat ik geen zin heb mijn abbo te verlengen (ivm verslechtering abbo).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-06 23:31
Wekkel schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 00:55:
Ik heb net een 2e hands Desire HD gekocht en ben toch wel erg in mijn nopjes met het grotere scherm. Nadeel is echter dat het niet zo prettig in de hand ligt als de Desire. Bovendien is het Desire scherm net even wat prettiger.
Heb ze hier allebei liggen. Heb zelf een desire en m'n vriendin heeft de desire hd. De hd is net een tikje sneller en je hebt geen app geheugen probleem meer (+/- 1gb beschikbaar voor apps). Het scherm is een mooi stuk groter, maar de kleuren zien er op de desire m.i. wat mooier uit. De desire hd ligt bij mij verder prima in m'n hand, kan overal makkelijk bij, net als met de normale desire.

Facebook :: Twitter :: PSN

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-06 23:31
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 18:58:
[...]

Ben er ook nog steeds blij mee, op het geheugen probleem na, moet regelmatig wat programma cache's legen en dat is iets wat me steeds meer gaat irriteren, maar geen zin in een brick omdat ik geen vervangende telefoon heb en nu geen vervangende toestel kan nemen omdat ik geen zin heb mijn abbo te verlengen (ivm verslechtering abbo).
Kan je wel echt aanraden om het ding te rooten en s-off te maken. Redelijk snel sd kaartje erin stoppen en dan iets als amarullz data2sd gebruiken. Daarmee wordt een ext partitie op je sd kaart gebruikt voor de /data partitie (waar alle apps op staan), en wordt het snellere interne geheugen van je telefoon voor de dalvik cache gebruikt.

Om een voorbeeldje te geven ik draai nu bv de mildwild rom en heb amarullz data2sd gebruikt. Heb daarmee 1gb beschikbaar voor apps, en alles werkt nog heerlijk snel. Zit wel een redelijk snel sd kaartje in, 32 gig samsung class 10, dat scheelt wel een hoop.
Pinin schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 22:16:
Is de Sony Xperia P niet wat voor jou? 122 x 59.5 x 10.5 mm vergeleken met de desire: 119 x 60 x 11.9 mm.
Scheelt niet veel in afmetingen en je hebt er een 4.0" scherm voor terug.

[Voor 18% gewijzigd door riotrick op 03-03-2012 19:19]

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

riotrick schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 19:13:
[...]

Kan je wel echt aanraden om het ding te rooten en s-off te maken. Redelijk snel sd kaartje erin stoppen en dan iets als amarullz data2sd gebruiken. Daarmee wordt een ext partitie op je sd kaart gebruikt voor de /data partitie (waar alle apps op staan), en wordt het snellere interne geheugen van je telefoon voor de dalvik cache gebruikt.

Om een voorbeeldje te geven ik draai nu bv de mildwild rom en heb amarullz data2sd gebruikt. Heb daarmee 1gb beschikbaar voor apps, en alles werkt nog heerlijk snel. Zit wel een redelijk snel sd kaartje in, 32 gig samsung class 10, dat scheelt wel een hoop.
Dat wil ik ook wel doen, maar eigenlijk pas als mijn abbo is afgelopen (mocht het misgaan heb ik toch een ander toestel nodig.)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 15:01
Ik heb al een aantal maanden een probleem met het updaten van apps.
Ik heb gewoon de standaard os erop staan, enkel over the air updates.

Als ik een programma update staat er "Installeren op USB-opslag of SD kaart is mislukt".
Verplaatsen naar telefoon kan ook niet.
Ik heb zowel van telefoon als van sd veel weggegooit om genoeg ruimte te hebben maar dat is het ook niet.
Iemand dit eerder gezien?

Anoniem: 247292

Ja.
Heb je de telefoon al eens helemaal uitgezet?
Heb je het programma, dat je wilt updaten, al eens van de telefoon gewist en daarna opnieuw geïnstalleerd?

Ik heb sinds het installeren van 2.3 op mijn desire problemen met de Android Market. Hij wilt niet meer updaten, waardoor ik nog steeds market 2.3.4 heb. Nu is vandaag google play gelanceerd en die wilt ie dus ook niet updaten. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:57

MikeVM

- Baloo -

ik heb al een tijdje problemen met mijn desire.
de bluetooth verbinding met mijn autoradio valt steeds weg,
uit onwetendheid heb ik mijn autoradio vervangen door een parrot asteroid
(android autoradio) en ook hier kom ik dezelfde en meer problemen tegen.

ook bij deze autoradio zal de verbinding om de haverklap verbinden/verbreken.
daarbij komt nog eens bij dat de autoradio crashed als hij teveel verbind/verbreekt op korte duur. en dan valtij mijn geluid van mijn muziek gewoon weg,\

dus de laatste tijd rijd ik rond zonder dat mijn BT actief is,

wat heb ik geprobeerd:
nieuwe rom geinstalleerd: ik draai nu de laatste van oxygen 2.3
bluetooth fix repair geprobeerd (app van de market)
100 keer unpaired en repaired.

na wat lezen kwam ik dit tegen, maar ik kan niet volledig begrijpen wat ze hier allemaal doen,
kan ik een nieuwe driver installeren, of wat bedoelen ze in dit topic?
http://android.modaco.com...f-the-desire/page__st__20

ben ik genoodzaakt een andere telefoon te kopen?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:48
Gisteren heb ik een nieuwe digitizer binnen gekregen. Samen met een nieuw AMOLED scherm heb ik die gisteravond vervangen. Het scherm deed het prima, maar helaas kreeg ik geen touch input.

Op m'n originele digitizer staat de code "A5" terwijl op de nieuwe "J4" staat. Weet iemand hoe dit zit? Heb ik specifiek weer een A5 nodig? Er is heel weinig over te vinden op google...

EDIT: Zo te zien zijn er 2 types digitizers:
EDIT: I found out the hard way that there are two types of digitizers available for the Desire: One ends in 1R1 and the other 1R2. I had the incorrect one so I hope this info helps someone in the future!

[Voor 31% gewijzigd door TheJVH op 08-03-2012 10:06]

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:19
Bender schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 21:02:
Ik heb al een aantal maanden een probleem met het updaten van apps.
Ik heb gewoon de standaard os erop staan, enkel over the air updates.

Als ik een programma update staat er "Installeren op USB-opslag of SD kaart is mislukt".
Verplaatsen naar telefoon kan ook niet.
Ik heb zowel van telefoon als van sd veel weggegooit om genoeg ruimte te hebben maar dat is het ook niet.
Iemand dit eerder gezien?
Schijnt niks anders op te zitten dan fabrieksinstellingen,
Of geroot telefoon met titan backup en je eerder gemaakte backup terugzetten

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• wouterke222
  • Laatst online: 24-12-2019
Heb onlangs mijn Desire geroot, verschillende Rom's getest. Gisteren heeft mijn sd-kaart de bui aan gegeven.

Wanneer ik hem in mijn Desire steek, geeft hij de melding beschadigde SD-kaart.
Wanneer ik hem in mijn laptop steek, moet hij geformateerd worden.

Laat formateren nu de laatste optie zijn die ik wil, heeft iemand een andere oplossing?
(gegevens van sd-kaart op pc = 0 bytes op de kaart)

Iemand een suggestie? het is geen gewone sd-kaart brick zoals aangegeven in startpost.

• Cyleo
  • Laatst online: 31-05 14:23
wouterke222 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 15:43:
Heb onlangs mijn Desire geroot, verschillende Rom's getest. Gisteren heeft mijn sd-kaart de bui aan gegeven.

Wanneer ik hem in mijn Desire steek, geeft hij de melding beschadigde SD-kaart.
Wanneer ik hem in mijn laptop steek, moet hij geformateerd worden.

Laat formateren nu de laatste optie zijn die ik wil, heeft iemand een andere oplossing?
(gegevens van sd-kaart op pc = 0 bytes op de kaart)

Iemand een suggestie? het is geen gewone sd-kaart brick zoals aangegeven in startpost.
Proberen in een linux distrubutie te benaderen, maar ik vrees dat die gewoon corrupt is geraakt. Er zijn recovery tools (volgens mij heeft scandisk er zelfs een) die je kan gebruiken om te redden wat er te redden valt, maar je zult denk ik toch aan formateren moeten om hem weer werkend te krijgen. Succes!

• wouterke222
  • Laatst online: 24-12-2019
Cyleo schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 17:24:
[...]

Proberen in een linux distrubutie te benaderen, maar ik vrees dat die gewoon corrupt is geraakt. Er zijn recovery tools (volgens mij heeft scandisk er zelfs een) die je kan gebruiken om te redden wat er te redden valt, maar je zult denk ik toch aan formateren moeten om hem weer werkend te krijgen. Succes!
Ook dit lukt niet, formatteren dan maar?

• ETM

ETM

E=TM²

Als je nog niet geformatteerd hebt, wellicht testdisk van cgsecurity een poging geven?
Heeft mij iig al bij een paar verrotte disks en sticks geholpen. iig met de zelfde symptomen als jij aangaf (0 bytes en de vraag of drive geformatteerd dient te worden)
http://www.cgsecurity.org/

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Een kapotte SD-kaart is niet iets wat in dit topic thuishoort. Aub een eigen topic voor aanmaken.

Sinds dat ik mijn HTC Desire heb geupgrade naar 2.3 wilt mijn Android Market niet meer via ota updaten. Ik zit dus nog steeds met de oude 2.3.4 market. Nu zag ik laatst een apk bestand van Google Play op xda developers. Ik vraag me alleen af of het wel zo veilig is om een apk bestand van een onbetrouwbare bron te installeren. Wat denken jullie?

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:27

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Ik begin de laatste tijd mij toch serieus te ergeren aan het te kort aan ruimte. Ik update zelfs niet meer en toch loopt hij vol. >_<

Eens kijken naar Apps2SD voor de originele rooted rom.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 14:12
Bij mij is nu het (ronde) stukje van de 3,5mm jacket af. Dat is wss zo gekomen door het steeds openen van de batterijklep. Zou dat nu nog in de garantie vallen? Want daar zit ie nog net in. Weet iemand dat?

• RoD
  • Niet online

RoD

joris1989 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 13:47:
Bij mij is nu het (ronde) stukje van de 3,5mm jacket af. Dat is wss zo gekomen door het steeds openen van de batterijklep. Zou dat nu nog in de garantie vallen? Want daar zit ie nog net in. Weet iemand dat?
Waarschijnlijk wel, maar garantie-afhandelingen horen niet in dit topic thuis.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mijn Desire is bijna 2 jaar en merk dat het beestje toch echt wel oud begint te worden. Al een paar maanden heb ik moeite met apps updaten. De market meld een fout met het geheugen.
Workaround: SD ontkoppelen, app updaten, SD koppelen, app naar SD verplaatsen (levert vaak 1 foutmelding op, maar in 2e instantie lukt het altijd)

Waar ik in het eerste jaar ook wel eens last van had was volgens mij een bekend probleem, bij navigatie met Google Maps wilde het toestel wel eens uitvallen, mede omdat het gloeiend heet werd in de auto met continu het scherm aan en tevens aan de oplader. Nu valt het toestel vaker uit. En zonder aanleiding. Ene keer in mijn broekzak, andere keer als deze aan de lader hangt en dan een keer spontaan als ik er mee bezig ben.

Ja, het toestel heeft valschade. Zal dit een probleem zijn in bovenstaande situaties voor verhalen garantie?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• MoiZie
  • Laatst online: 12:17
Dit is geen probleem voor garantie, mijn toestel is ook beschadigd (sleutels...) en is ook steeds geaccepteerd.
Mijn vriendin gaat er ook aan moeten geloven, haar Desire begint de laatste tijd ook uit te vallen. Ze heeft het lang volgehouden (1,5 jaar) maar het zat er dik in dat het alsnog ging gebeuren. Gelukkig dus nog binnen garantie.

Opvallend is wel dat de reboots frequenter werden bij het installeren van de BCM ICS rom van dk. Misschien ligt het dus aan GPU gebruik? In ICS wordt de GPU namelijk een stuk meer gebruikt. Sinds terugzetten naar stock ROM, zijn de reboots ook minder frequent.

(Op mijn Desire draait die ROM namelijk zonder problemen, mag ook wel na 4x retour zending)

• Franko P.
  • Laatst online: 04-06 16:12

Franko P.

Hit it.

Gister avond wilde ik een app downloaden van ruim 22 MB, nu is het altijd lastig om zoveel ruimte op telefoon vrij te houden maar na kritisch kijken en app data verwijderen had ik dus eindelijk genoeg ruimte.

Afijn, ik download de app en er gaat iets fout met de installatie. Pakketdata ongeldig oid kreeg ik als melding. Dit komt waarschijnlijk doordat ik een paar keer een timeout in mn verbinding heb gehad.
Nu heb ik dit wel eens meer gehad, opnieuw downloaden doet dan vaak het probleem oplossen.

Probleem is nu, heb nog maar 16MB vrije ruimte over op mn telefoon, ik ben dus 7MB 'kwijt'. Nu heb ik heel de app lijst al 5 keer doorgenomen, maar krijg nergens gevonden waar die vrije ruimte nu dus heen kan zijn gegaan.
Ook de gegevens van de market zijn leeg, blijkbaar wordt deze ruimte dus door het oude installatie bestand ingenomen.

Iemand enig idee waar ik dit kan vinden?

(binnenkort toch eens gaan kijken naar een custom rom, dat telefoon geheugen ruimte probleem begint me te irriteren :P)

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:52

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Rebooten? Caches legen?

Rail Away!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:23
Snap nooit het gezeur om tekort aan ruimte. Heb zelf MildWild 4.2 geinstalleerd met daarbij momenteel om en nabij de 50 applicaties geïnstalleerd. Veel apps naar de SD verplaatst en ik heb nog steeds 240 MB ruimte over op de telefoon. Ik snap dat rooten en flashen van ROMS soms ingewikkeld lijkt, was het voor mij ook zeker in het begin (je bent er toch wat onzeker over). Maar als je eens rustig daarover leest en het gewoon probeert, kun je eigenlijk niet meer zonder.

Download anders eens een programma als 1 tap cleaner free. Die draai ik even om de 2/3 dagen en maak ik zo 15/20 MB aan ruimte vrij (al is dat vrij onzinnig omdat ik nog steeds 240 MB over heb)

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:01

Len

Leeg

Sleehond schreef op maandag 09 april 2012 @ 10:08:
Snap nooit het gezeur om tekort aan ruimte. Heb zelf MildWild 4.2 geinstalleerd met daarbij momenteel om en nabij de 50 applicaties geïnstalleerd. Veel apps naar de SD verplaatst en ik heb nog steeds 240 MB ruimte over op de telefoon. Ik snap dat rooten en flashen van ROMS soms ingewikkeld lijkt, was het voor mij ook zeker in het begin (je bent er toch wat onzeker over). Maar als je eens rustig daarover leest en het gewoon probeert, kun je eigenlijk niet meer zonder.

Download anders eens een programma als 1 tap cleaner free. Die draai ik even om de 2/3 dagen en maak ik zo 15/20 MB aan ruimte vrij (al is dat vrij onzinnig omdat ik nog steeds 240 MB over heb)
240 MB vrij? Knap, standaard partitiontable heeft maar een /data van 147 MB..

Free Tibet

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:23
Ok, dan had ik waarschijnlijk bij moeten vermelden dat ik niet de stock Hboot heb maar de CM7R2 Hboot heb draaien, excuus :-)

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-06 15:29
mwa rooten, en een ext4 partitie maken op je sd schijf is voldoende,
Verder link2sd uit de market halen en je hebt plek genoeg ;)

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:03
Ik ben sinds juli 2010 in het bezit van een Desire.

Nu zag ik op de google play website apps staan die ik niet in de market via mijn telefoon zie.
Zoals het voorbeeldje Small street. https://play.google.com/s...ture=apps_topselling_free

Er staat dat deze app niet geschikt is voor mijn telefoon. Prima.
Maar bij de recensies staan wel berichten van mensen met een galaxy ace, of een galaxy Y.

Even de specs opgezocht en die telefoons hebben een mindere resolutie, kleiner scherm, mindere processor en minder geheugen.

Waarom is ie dan niet op mijn telefoon te installeren?

FYI. Mijn desire is S-off en draait op Cyanogen 7.1.0

PSN: Kitty_Litter

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Serotonine schreef op woensdag 11 april 2012 @ 13:09:
Ik ben sinds juli 2010 in het bezit van een Desire.

Nu zag ik op de google play website apps staan die ik niet in de market via mijn telefoon zie.
Zoals het voorbeeldje Small street. https://play.google.com/s...ture=apps_topselling_free
Over Play gesproken, klopt het dat de Desire nog de market heeft en geen Google Play?

[Voor 28% gewijzigd door MeNTaL_TO op 11-04-2012 13:58]

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:03
MeNTaL_TO schreef op woensdag 11 april 2012 @ 13:58:
[...]

Over Play gesproken, klopt het dat de Desire nog de market heeft en geen Google Play?
Geen idee. Ik draai CM7.1.0 en heb de Play store. Kreeg ik vanzelf

PSN: Kitty_Litter

• Fransfb
MeNTaL_TO schreef op woensdag 11 april 2012 @ 13:58:
[...]

Die heeft inderdaad nog de market.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Serotonine schreef op woensdag 11 april 2012 @ 14:06:
[...]

Geen idee. Ik draai CM7.1.0 en heb de Play store. Kreeg ik vanzelf
Ik heb geen CFW, mijn broertje met (ook unbranded) Desire zegt via Whatsapp wel de Play store te hebben. Oftewel, hoe kan ik die ook krijgen?

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-06 12:06
MeNTaL_TO schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:33:
[...]

Ik heb geen CFW, mijn broertje met (ook unbranded) Desire zegt via Whatsapp wel de Play store te hebben. Oftewel, hoe kan ik die ook krijgen?
Ik heb de standaard rom (laatste OTA-update) en bij mij staat er op mijn homescreen Market maar in de app zelf staat Play. Het icoontje op mijn homescreen is wel vernieuwd. Ik heb er verder niets aan gedaan, maar hij heeft zichzelf automatisch geupdate.

• jules
  • Niet online
Ik draai Froyo/Android 2.2 stock. Niet de 2.3 upgrade.

Bij mij is de Market automatisch vervangen door Google Play. Hooguit even de market opstarten, zou vanzelf moeten updaten. Na update wellicht even het toestel opnieuw opstarten om ook het icoontje te laten updaten als dit niet al vanzelf gebeurd is.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

jules schreef op donderdag 12 april 2012 @ 17:47:
Ik draai Froyo/Android 2.2 stock. Niet de 2.3 upgrade.

Bij mij is de Market automatisch vervangen door Google Play. Hooguit even de market opstarten, zou vanzelf moeten updaten. Na update wellicht even het toestel opnieuw opstarten om ook het icoontje te laten updaten als dit niet al vanzelf gebeurd is.
Ik kijk iedere dag wel even in de market, maar daar krijg ik ook geen update (wel van de andere apps), herstarten moet ik wekelijks wel even ivm geheugen.

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
nou, m'n Desire heeft sinds deze week door dat ie vervangen is door een OneX :X

op de originele lader+kabel. staan geen bijzondere dingen open die veel stroom vragen....

denk dat ik 'm deze week maar eens in de originele staat ga terugbrengen (unrooten ed. )

• jules
  • Niet online
shameete schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 16:34:
nou, m'n Desire heeft sinds deze week door dat ie vervangen is door een OneX :X

op de originele lader+kabel. staan geen bijzondere dingen open die veel stroom vragen....
[afbeelding]

denk dat ik 'm deze week maar eens in de originele staat ga terugbrengen (unrooten ed. )
Dat is wel heel triest! Die One X presteerd kwa accu veel beter dan de Desire als hij standby staat. Als je hem gebruikt dan is het echter wel drama :X. Ben benieuwd naar het eerste auto/navigatie gebruik!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
van de OneX?
die is wel goed hoor, de originele HTC autolader die ik ook voor m'n desire gebruikte kan het allemaal prima trekken.
(BT+Sygic+3G)
maar goed, da's hier voor de rest off-topic :)

zoals gezegd de Desire ge -unroot en daarmee ook weer S-on
en nu laat juiceplotter weer een normaal beeld zien, wel met dipjes naar beneden toe, maar de stock rom heeft dat door en trekt het toch weer recht en valt m'n Desire niet meer uit :)

gelukkig ligt het dus niet aan de hardware, en kan ik de Desire prima inzetten als backuptoestel oid.

• Fransfb
Ik heb nog een maandje garantie ongeveer. Ik wil mijn Desire nog een keer opsturen (volume Down doet het heel slecht) Hoelang ben je gemiddeld ongeveer je telefoon kwijt?

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn ervaring (en van wat mensen om me heen) is een week :)

Website

• Fransfb
J0YR1D3R schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:29:
Mijn ervaring (en van wat mensen om me heen) is een week :)
Bedankt voor je antwoord :-D zal morgen of maandag oid maar eens gaan bellen.
Pagina: 1 ... 59 60 61 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee