Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Tenshu
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
HTC Desire - Deel 7

Inhoudsopgave

Voorwoord

Dit is een HTC Desire topic en geen helpdesk. Alles wat te maken heeft m.b.t berichten over bestellingen, prijzen, winkels, abonnementen en al het andere wat niet met de telefoon zelf te maken heeft worden verwijderd (o.a De melding dat je hem nu aan het downloaden / installeren bent voegt niets toe.).

Voordat je hier een vraag stelt: Heb je de handleiding gelezen, op Google gezocht of heb je zelf al het antwoord gevonden. Helpdesk-vragen worden verwijderd.

Introductie

HTC heeft op een persbijeenkomst tijdens Mobile World Congress de HTC Desire aangekondigd, eerder bekend als de HTC Bravo. Het toestel heeft een 1 GHz Snapdragon-processor, een 3,7 inch AMOLED-scherm en draait op Android 2.1 met HTC Sense en multitouch.

De HTC Desire is bedoeld voor intensieve gebruikers: dat blijkt uit de keuze van de processor (1GHz Snapdragon) en het relatief grote scherm (3,7 inch AMOLED). Ook opvallend: de optische trackball onder het scherm. De HTC Legend, ook vandaag aangekondigd, moet het met iets mindere specs doen: slechts een 3,1 inch scherm en een 600 MHz processor. Veeleisende gebruikers zullen daarom eerder naar de HTC Desire uitkijken, de verwachte release datum voor de Desire is 9 April 2010.

Officiele HTC Pagina

Nieuws

Gebruikersinterface

Met de nieuwe versie van HTC Sense blijft HTC zich focussen op het verbeteren van interactie met de meest belangrijke contacten van de gebruiker. Dit onder meer met de nieuwe HTC Friend Stream-applicatie en -widget. Hiermee worden alle updates en nieuwsfeeds via sociale netwerken als Facebook, Twitter en Flickr in één 'stream' verzameld. Naast Friend Stream, kunnen contacten worden ingedeeld in specifieke groepen. Daarnaast is er een nieuwsapplicatie en widget aan HTC Sense toegevoegd en is er via een icoon snel toegang tot de zeven verschillende homescreens. Ook ondersteunt Sense nu multitouch-input.

Friend Stream widget
Met de nieuwe HTC Friend Stream-applicatie en Friend Stream-widget worden alle updates en nieuwsfeeds van netwerken als Facebook, Twitter en Flickr in één Widget weergeven. Zo kun je eenvoudig je vrienden volgen en de laatste foto's links en berichten als eerste ontvangen en zelf berichten en uploads plaatsen.

Calendar widget
HTC heeft de Calendar Widget verbeterd en een nieuwe versie erin toegevoegd. Nu kan je niet alleen de Calendar per maand bekijken, maar ook een lijst met aankomende afspraken bekijken.

Email
Exchange email has never worked as effectively on Android devices as it has on the iPhone, BlackBerry and Windows Mobile devices. Now, it's been improved with extra tabs to display handy options including unread mail and calendar requests. You can also search Exchange mail, whether it's been downloaded from the server or not.

Helicopter View
Helicopter View is een van de meest besproken functie in de nieuwe versie van HTC Sense. Met deze functie kan je nu al je screen in een blik bekijken. Dit kan je doen op twee manieren: Door middel van in en uit zoomen net zoals je dat doet in de Browser/Foto's of op de home knop drukken wanneer je op de middelste scherm bent.

People widget
Deze widget was ook al beschikbaar in de vorige versie van Sense, maar HTC heeft deze verbeterd en nu kan je wanneer je contacten in groep heb geplaatst, kan je deze groep apart toevoegen op je homescreen.

Toekomstige Updates

FroYo Android 2.2
Wat is er nieuw?
De FroYo Update geeft gebruikers de volledige functies die je ook bijvoorbeeld op de Nexus One kan vinden. HTC voegt waarschijnlijk het opnemen van video in 720p, een widget genaamd HTC's App Share widget, HTC Caller ID en de mogelijkheid om via HTC Sync je iTunes library te syncen.

Er schijnt ook een paar nieuwe widgets zijn toegevoegd, zoals een Calculator widget, FM Radio widget, een nieuwe berichten widget (als toevoeging op de standaard berichten widget, maar nu in een lijst vorm) . Deze zijn echter niet genoemd in de onderstaande officiële pers bericht.
quote:
"The Android 2.2 (FroYo) update for HTC Desire will start rolling out across Europe this weekend. As well as including the complete set of Android 2.2 features, the update will contain a few special additions of our own through the latest iteration of HTC Sense. The update will provide 720p video capture, HTC's App Share widget, as well as our enhanced HTC Caller ID, and improved multi-language keyboard. Also, through the update, HTC Sync will allow HTC Desire users to sync their music with iTunes.

HTC Desire users will be notified that the over-the-air update is available to download when their phone automatically checks for software updates. The update won't delete any of the phone's content. However, due to the size of the update, we would advise using a WiFi connection to download it wherever possible to avoid additional data charges.

This update will initially roll out to unlocked HTC Desire handsets. Operator specific versions of the update are undergoing testing and we expect to make them available in several weeks' time."
Belangrijkste features FroYo
Ben je vergeten wat FroYo voor features met zich mee brengt? Hier dan even om je op te frissen.
  • Ondersteuning voor Flash 10.1
  • Dalvik Virtual Machine
  • Portable Wi-Fi hotspot
  • Betere Launcher
  • Betere Exchange functies
  • Apps op je SD-kaart installeren
  • Back-up voor apps
  • Content kan worden gesynchroniseerd met iTunes.
Wat is HTC's App Share widget?
De App Share Widget kunt u uw favoriete apps met een simpel gebaar met een nieuwe app widget delen aan andere gebruikers.

Wat is HTC Caller ID?
Wanneer iemand belt kan je nu met HTC Caller ID hum Facebook foto, de laatste status en zelfs hun verjaardag laten zien, wanneer deze is ingevuld.

HTC Sync en iTunes
HTC gebruikers kunnen vanf deze update hun afspeellijst nu syncen naar hun Desire. Dat kan alleen gedaan worden doormiddel van HTC Sync.
Sinds dit alleen maar voor Windows is kunnen andere gebruikers die Linux/OSX gebruiken deze functionaliteit niet gebruiken.
Video's

Veel gestelde vragen over FroYo
Wie zal deze update ontvangen?
De update wordt uitgerold naar iedereen die een simlock-vrij toestel heeft.

Waarom wordt deze update niet tegelijk aan iedereen verspreid?
Er wordt zo hard mogelijk gewerkt om deze update aan iedereen te kunnen uitgeven.

Hoe zit het met 'Branded' toestellen?
Degene die een 'branded' HTC Desire heeft moet wachten totdat de provider(s) klaar zijn met het veranderen en het testen van de update. Pas dan wordt de update verspreid 'Over-the-air'. Dit heeft te maken met de aanpassingen die wordt gedaan door de provider zelf. Dit staat ook in het officiële pers bericht bericht van HTC, zie hierboven.

Waarom is deze update sneller dan de update voor de HTC Hero?
Er was niet zo'n groot verschil tussen Eclair en FroYo. Het verschil tussen Cupcake en Eclair was aanzien groter en dus was daar meer ontwikkel tijd voor nodig. Doordat het verschil tussen Eclair en FroYo minder was hadden we minder ontwikkeling nodig. Om de gebruikerservaring te kunnen garanderen werd gehandhaafd op het hoge niveau onze klanten verwachten.

Gingerbread Android 3.0
Wat betreft Android 3.0 Gingerbread? Zal de HTC Desire deze ontvangen?
Over toekomstige updates is nog helemaal niks bekend. Het is nog te vroeg om er iets over te zeggen.

Prijzen

De HTC Desire zal verkrijgbaar zijn vanaf ongeveer 9 April 2010 voor een adviesprijs van 499,- euro. Voor de laagste prijs voor zowel de Bruine als de Zilveren versie kan je hieronder vinden.

Bruin

Zilver

Specificaties

ProcessorQualcomm Snapdragon QSD8250 1GHz
BesturingssysteemAndroid 2.1 (Eclair) met HTC Sense
Scherm3,7 inch AMOLED / SLCD aanraakgevoelig (capacitive) 480 x 800 WVGA (oorspronkelijk werd de HTC Desire met een Amoled scherm geleverd, maar sind Aug 2010 wordt het geleveerd met een Super LCD scherm)
Geheugen512 MB ROM, 576 MB RAM
GeheugenuitbreidingMicroSD t/m 32GB
Gewicht135 gram met batterij
Afmetingen119 x 60 x 11,9 mm
NetwerkGSM/GPRS/EDGE 850/900/1800/1900 MHz, HSPA 900/2100 MHz (tot 2 Mbps upload en 7,2 Mbps download)
TrackballOptische trackball
GPS:interne GPS-antenne
Sensorennabijheidssensor, lichtsensor, G-sensor en digitaal kompas
Camera5-megapixel met led-flash
VerbindingenUMTS/HSDPA, BT2.1+EDR, Wi-Fi, GPS
BluetoothBluetooth 2.1 met FTP/OPP voor bestandsverkeer, A2DP voor draadloos stereo muziekluisteren en PBAP voor adresboektoegang vanaf je carkit
Audio 3,5 mm stereo audio-aansluiting
Aansluiting Micro USB (USB 2.0)
Camera5 megapixels met video (800 x 480px), gezichtsdetectie, geotagging, autofocus en flitser
Muziekformaten afspelen .aac, .amr, .ogg, .m4a, .mid, .mp3, .wav, .wma
Videoformaten afspelen .3gp, .3g2, .mp4, .wmv
Batterij1400mA
Batterijduur340 uur standby, 6 uur spraak
HTC WidgetsBookmarks, Calendar, Clock, Footprints, Friend Stream, Mail, Messages, Music, News, People, Photo Album, Photo Frame, Search, Settings, Stocks, Twitter, Weather and Downloadable widgets
Social NetworkingFacebook™ integration, Friend Stream, Photo sharing (on Facebook, Flickr, and Twitter), Video sharing on YouTube™, HTC Peep for twittering.
TetheringInternet delen via USB

Bijzondere toepassingen
Automatically lowers the ringer volume as soon as the phone is picked up
Mutes the ringer when the phone is flipped face down
Backs up certain data and settings to the microSD card automatically, such as SMS/MMS messages, bookmarks, Wi-Fi passwords, and more

Foto's

Videos

HTC Desire - First Look

HTC Presentation at the 2010 Mobile World Congress

HTC Desire Quick hands-on

HTC Desire Hands-on demo video

HTC Desire Unboxing

HTC Desire met Android 2.2 Froyo ROM v2.04.0.0 Froyo

Reviews

quote:
[...]

De verschillen met de Google Nexus One, die in Nederland vooralsnog alleen via grijze import te krijgen is, zijn klein: de layout is iets anders, de Nexus heeft een mechanische trackball tegenover de optische trackpad van de Desire en uiteraard heeft de HTC de Sense-interface. De Nexus One heeft wel een tweede microfoon voor noise cancellation, en dat is een handige feature die op de Desire ontbreekt.

Met de Desire zet HTC een smartphone op de markt die zowel uiterlijk als in termen van prestaties hoge ogen gooit. Het is zonder enige twijfel de fijnste Android-smartphone die tot nu toe op de redactie heeft gebivakkeerd. Het mooie scherm en de snelle software maken dat dit voor veel tweakers momenteel de beste smartphone zal zijn die in de winkel ligt.

Pluspunten:
+ Mooi, groot scherm
+ Krachtige processor
+ Handige, snelle Sense-interface

Minpunten:
- Camera steekt iets uit
- Minder stevig dan Legend
Tweakers
quote:
So, circling back to our earlier questions, for the extra cost of the Desire over the Legend you get a larger and sharper screen, faster processor, live wallpapers and video capture at a slightly higher resolution. On the other hand the Legend’s button positions may provide better single-handed operation, and some may even prefer its silver metallic look and feel to go with certain Apple products (sorry, it’s unavoidable), so you’d best get your hands on the two devices before handing over the cash. As for the Nexus One, despite the fancy dual-mic noise cancellation, unibody frame, touch-sensitive buttons and a trackball that glows, the only real advantage we see in it is its slightly better camera (and this might only apply to certain batches since HTC might be sourcing from multiple sensor suppliers). We prefer the Desire with its more natural call voice (with its single mic), buttons that respond better, durable optical trackpad (which may not be everyone’s cup of tea), and an excellent social networking aggregation service.
Engadget
quote:
Pluspunten
Flash Lite browsing is better than no Flash browsing
HTC Sense makes for a better social experience
Extremely fast
Animated wallpapers are a welcome novelty

Minpunten
Battery life could be better
Flash Lite can still be clunky at times
Gizmodo
quote:
However, one of the more surprising factors was the absence of docking cradle support as on the Nexus One. The Google-branded device has battery charging contacts along its bottom edge, which can be used with the optional docking station; the Desire lacks those contacts. Where we find we usually drop the Nexus One into its cradle periodically through the day, giving it a brief top-up as we go, we were less likely to plug in the microUSB cable to the Desire. It’s a similar behavioural change to what we observed with the Palm Pre and its Touchstone inductive charger: the easier it is to dock, the more likely you are to feed your phone at periods through the day.
Slashgear

Tweaker.net User Reviews

Veel mensen maken op Tweakers.net gebruik voor het maken van reviews. Deze zullen de aankomende tijd worden bijgevoegd in deze startpost.

HTC Desire review door thijs5812
quote:
Sinds afgelopen woensdag heb ik een HTC Desire. Al een maand geleden had ik hem besteld bij smartphonestunts, en vanaf dat moment had ik me voorgenomen om een review te gaan schrijven als ik hem had, dus bij deze.

Qua smartphones was ik een aardige noob, ik heb wel een jaar met een ipod touch rondgelopen, maar heb me er niet echt in verdiept. Als gevolg daarvan had ik ook het heilige geloof dat Apple the one and only was, en was ik eigenlijk ook van plan om een iPhone te gaan kopen. Na me er een beetje in te verdiepen, ben ik tot de conclusie gekomen dat Android eigenlijk meer iets voor mij is. O.a. omdat het zoveel vrijer is, en omdat android (een soort van) flash ondersteunt. En omdat je met android niet de massa volgt XD.
Dat ik de HTC Desire heb gekozen is dan natuurlijk logisch, want dat is met de Milestone en de Nexus One de telefoon met de beste specs.

[...]
HTC Desire review door BastiaanN
quote:
Ik mag me sinds tweeënhalve week de trotse eigenaar van een HTC Desire noemen. Wat een geweldig toestel! Ik wil middels deze review de ervaringen met het toestel van afgelopen weken met jullie delen. Gezien ik inmiddels elk hoekje van de telefoon al heb uitgetest denk ik dat ik wel genoeg ondergrond heb om een review te plaatsen.

[...]
HTC Desire review door jpkroeke
quote:
Wat een heerlijke telefoon!

Na uitgebreid vergelijken toch deze gekozen ipv een iPhone vanwege de prijs en de specs. Op papier zou het een echte iPhone-killer moeten zijn.

Ik heb hem sinds 2 april en ben tot op heden nog niet teleurgesteld. Hij is in praktijk sneller dan de iPhone met het laden van apps (scheelt niet veel maar toch...) en zeer gebruiksvriendelijk.

[...]
HTC Desire review door zonoskar
quote:
Na 3 jaar met een iPhone te hebben rond gelopen vond ik het tijd om eens bij de buren te gaan kijken. De Android telefoons werden steeds sneller en gelikter en het open karakter van de software trok me wel aan. Als Apple adept kun je natuurlijk niet een windows phone gaan kopen, dus Android moest het dan maar worden. Toen de Desire aangekondigd werd was het duidelijk. Deze zou het worden. Ik heb nog even getwijfeld of de HTC Legend niet een betere keuze geweest zou zijn, maar het gebrek aan Adobe Flash en de lagere resolutie en het ontbreken van de ingebouwde GPU hebben me doen besluiten de desire te kopen. Aangezien ik op smartfoon gebied alleen met de iPhone bekend ben, zal ik de Desire veelvuldig vergelijken met dat toestel. Ik heb de eerste generatie iPhone (begonnen met software versie 1.1.2) en ook een iPhone 3GS, nu met 3.1.2 erop. De Desire heeft software versie 2.1-update1 (kernel 2.6.29) zoals volgens mij elke Desire die nu op de markt is.

[...]
HTC Desire review door Leekah
quote:
[...]

Ik ben erg tevreden over deze aanschaf. Het toestel is ontzettend snel, heeft een prachtig scherm en maakt gebruik van een verbeterd maar nog steeds vertrouwd Android. Ik heb even kort een issue met de Market gehad dat erg vervelend was maar dat heeft zich vanzelf opgelost. Ook zit er een klein bugje in het SMS-icoontje maar dit is niet storend. Goed bereik, veel applicaties.
Kortom, het is een zeer goede koop waarbij je echt waar krijgt voor je geld.
Heb jij net een nieuwe review geplaatst en wil je ook dat je review hier komt? Stuur deze doormiddel van een DM naar mij toe en ik voeg dit toe aan de startpost.

HTC Desire review door Kees Kluskens
quote:
[...]

Ik vind het een goede telefoon, die voor alle mensen die wat ervaring hebben met het internet heel makkelijk te bedienen is. Ik kan me echter wel voorstellen dat het voor oudere mensen heel moeilijk te leren is. Zo heeft mijn vader van rond de 45 ook een HTC Desire en hij heeft er toch wel aan moeten wennen. Je kunt het systeem wel heel snel leren kennen door er gewoon mee te spelen. Kijk wat de knopjes doen onder bepaalde omstandigheden (zoals de zoek knop bij een applicatie) en op die manier leer je het wel.

Verder vind ik het ook jammer dat de interface bij elke applicatie anders is, dit is niet zozeer iets waar HTC iets aan kan doen, maar Google wel. Zo lijkt de applicatie 'Funny Jokes' (te zien in het filmpje) op een iPhone interface (ook te zien in het filmpje). Alle applicaties werken dus anders en dat kan verwarrend zijn.

Ook een nadeel is dat de 7 homescreens al veel te snel vol zijn. Ik heb ze een tijdje helemaal vol gehad staan en het is niet fijn als je daardoor geen snelkoppelingen naar applicaties kunt maken, waardoor je de gewenste applicatie tussen de onoverzichtelijke lijst met applicaties moet zoeken.
Een tip voor de mensen met een Desire: Druk in de applicatielijst op de zoek knop en je kunt snel zoeken in je applicaties.
Dit komt mede doordat de widgets veel plaats in beslag nemen. Daarentegen zijn de widgets wel super. Om je mail te checken hoef je maar een keer naar links te 'swipen' en hij tovert je ongelezen mails al op het scherm.
Wat helemaal geweldig is, is de SMS widgets. Als je 2x naar links 'swiped' krijg je de laatste 4 SMS'jes te zien en kan je met een druk op de knop meteen antwoorden. Dit vind ik echt geweldig!!
Heb jij net een nieuwe review geplaatst en wil je ook dat je review hier komt? Stuur deze doormiddel van een DM naar mij toe en ik voeg dit toe aan de startpost.

FAQ

Sinds mensen veel problemen hebben met de Desire. Daarbij heb ik jullie hulp nodig. Heb je problemen met de Desire gevonden en eventueel een oplossing. Stuur deze doormiddel van een DM naar mij toe en ik voeg deze in de startpost toe.

V Mijn Desire geeft (vooral) bij grijswaarden een roze/paarse gloed, wat moet ik doen?
A Dit zijn twee losstaande 'problemen'.
1 Heeft jou Desire een roze gloed bij bepaalde grijswaarden: oorzaak is het PentileMatrix scherm. De intensiteit van het roze verschilt per telefoon. Een oplossing kan zijn een ander toestel te nemen maar het is geen garantie op verbetering.
2 Heeft jou Desire een paarse gloed bij lage brightness: iedere Desire heeft dit een heel klein beetje bij brightness van 0% maar er zijn een aantal waarbij dit buiten proportie is. In het laatste geval beschouwt HTC het toestel als Dead On Arrival. Met andere woorden; Omruilen is de oplossing.
Heb je vragen over dit specifiek geval? Dan kan je in deze topic je vragen stellen.

V MMS op de HTC Desire met Vodafone werkt niet. Hoe zit dat?
A De APN handmatig instellen gaat niet. De oplossing is als volgt:
- Installeer de gratis app "APN Backup & Restore" van Ritesh Sahu vanuit de Android Market.
- Download XML-bestand. Voor Vodafone Business download deze XML-Bestand.
- Zet het xml-bestandje (eventueel onder een map die je "ApnBackupRestore" noemt.) op je micro-sd kaart
- Verwijder nu eerst ALLE APN's via het instellingenmenu!!!
- Open de app en klik op restore. Hij zou nu de Vodafone.XML settings moeten zien en deze restoren.
- Hierna zou je één APN moeten hebben met de naam Vodafone NL. Open deze niet en wijzig niets. Je zou nu moeten kunnen MMS'en en internetten.

V Bepaalde mappen met foto's krijg in de 'galary' te zien en dat wil ik niet. Hoe los ik dat op?
A Maak eerst een bestand met de name .nomedia aan in de betreffende map, daarna kun je de map vullen met bestanden.
HOW TO : Exclude images from Gallery
Let op: Als je dit .nomedia bestand naderhand toevoegd worden alle bestanden in die map verwijderd.
Zie ook: Klik

V Heb je een taskkiller nodig voor de Desire?
A Android is ontworpen om geheugen vrij te maken wanneer er geen geheugen meer over is. Programma's worden als het ware op 'pauze' gezet als je ze sluit en ze verbruiken dan bijna geen geheugen meer. Zodra je telefoon ergens anders geheugen voor nodig heeft, sluit hij deze programma's af.
Toch zijn er mensen die het prettiger vinden om een taskkiller te gebruiken. Dit vergt alleen weer (iets) extra geheugen en kost ook meer energie (baterijverbruik neemt toe tijdens het afsluiten).

V Ik heb geen data-verbinding? Wat nu??
A Dit is de enigste oplossingen die wel werken, maar nogal rigoureus en omslachtig zijn:
- Schakel vliegtuigmodus in en daarna weer uit
- Herstel de standaard instellingen van je mobiele netwerk
- Start de telefoon opnieuw op (kan erg lang duren)

V SD-Kaart wordt niet herkent. Wat nu?
A 1 Na verluid is het probleem verholpen als je telefoon uit zet en de batterij een paar seconden uit je telefoon haalt en daarna doe je de batterij weer in het toestel en zet je het toestel aan.
2 Het kan wellicht helpen om even een backup van de hele sd kaart te maken en deze dan te formateren. Test u dan de sd kaart eerst zonder de backup terug te zetten.

VHoe importeer je contacten vanaf je oude telefoon naar de HTC Desire?
A Selecteer op van je oude telefoon alle contacten die je wilt overzetten (als je 'select all' doet, zorg dat er geen groepen bij staan)
- Verzend als visitekaartjes naar de Desire via Bluetooth.
- Een keertje accepteren en je ontvangt ze allemaal, als bestanden op je SD-kaart.
- Open er 1 (vanuit de ontvangstbevestiging popup) en kies voor 'alle vcf's importeren'
- Nu staan al je contacten als 'Phone contacts' erin, en dus nog niet in je Google account.
- Kies voor 'Export all' op je Desire en dan kun je kiezen wat je wilt exporteren en waarheen.
- Kies dan voor alle 'Phone' contacts en sla op, op bijv je SD-kaart (onthoud de locatie).
- Verzend de geëxporteerde file per email naar je zelf.
- Verwijder al je Phone-contacts
- Open de file op een PC waarop je in Gmail kunt
- Importeer de VCF-file naar je Gmail Contacts
- Sync vervolgens in je Desire de contacts met je Google account.
- Nu staan al je contacten in via je Google account in je Desire.

Links

Voor de officiële accessoires van HTC kan je deze hier kopen?
HTC Accessory Store

Bespreken van Apps voor Android wordt hier gedaan.
Android Software & Discussie - Deel 6

Maak je eigen Docking station!?
Allans diy HTC Desire dock is a work of art Alleen in het engels!

Problemen met je Desire?
Flaws & annoyances with the HTC Desire Alleen in het engels!

Wat weten we over Froyo voor de Desire?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=686994

Verwante topics

Documents

Firmware over the Air

Verdere opmerkingen
Heb je vragen of opmerkingen betrekking tot deze start post, dan kan je mij een DM sturen.

Topic changelog:
  • 16-02-2010: Eerste aankondiging Desire
  • 18-02-2010: Video's en Foto's toegevoegd
  • 10-03-2010: Nieuwe foto's Desire Zilver toegevoegd
  • 27-03-2010: Andere foto's toegevoegd
  • 28-03-2010: Layout gewijzigd
  • 04-04-2010: Reviews toegevoegd en kleine wijziging
  • 07-04-2010: Deel 2 gestart
  • 16-04-2010: Deel 3 gestart
  • 04-05-2010: Deel 4 gestart + FAQ toegevoegd
  • 29-05-2010: Links toegevoegd
  • 02-06-2010: Deel 5 gestart
  • 06-07-2010: Deel 6 gestart
  • 30-07-2010: Toekomstige updates toegevoegd, betreft FroYo.
  • 02-09-2010: Deel 7 gestart

Deze topic is gemaakt door Tenshu. De inhoud en de layout mag door niemand worden overgenomen zonder toestemming daar voor te hebben.

Tenshu wijzigde deze reactie 25-09-2010 19:00 (6%)

• jack4ya
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23-07-2017
Daar hebben we een mooi knopje voor uitgevonden: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif. Dit soort meldingen willen we niet in een topic zien.

BastiaanN wijzigde deze reactie 06-09-2010 21:17 (79%)

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:45

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb mijn Desire sinds dag1 en ik merkte een paar weken geleden dat ik geen barcodes meer kon scannen. De camera bleef maar proberen scherp te stellen. Ik: WTF?? Dus ik probeer het glaasje schoon te maken wat voor de camera zit, maar het wil niet schoon, het blijft een beetje mat. Zonder achterkantje lukt het wel een barcode te scannen. Pfff, heb ik weer. Foto's zonder achterkantje zijn ook veeeeeel scherper, het scheelt echt een slok op een borrel.

100% view met achterkantje:

100% view zonder achterkantje:

Het toestel is nu terug naar HTC voor reparatie (menu knop doet het niet meer), hopelijk fixen ze het cameraglaasje ook meteen. Hebben meerdere mensen hier last van?

zonoskar wijzigde deze reactie 09-09-2010 20:38 (102%)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Porto_IA
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 14-01 21:29
quote:
madmaus schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:04:
Anders een nieuw achterkantje aanschaffen maar dan ben ik bang dat ik na 3 maanden hetzelfde probleem heb.
Weet iemand waar je een nieuw achterkantje kunt aanschaffen?

Mijn achterkant (zilver) is door zo'n "trek" pouch/cover de verf gaan slijten en ben nu opzoek naar een nieuwe achterkant (kleur maakt niet uit)

Kan alleen op ebay de gehele behuizing vinden voor 40 euro, wat wel erg veel is voor iemand die alleen de achterkant nodig heeft.

Waarschuwing dus voor de desire zilver eigenaren die bij belcompany zo'n trek pouch/cover ding aanschappen:

Porto_IA wijzigde deze reactie 10-09-2010 16:24 (5%)

• madmaus
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 27-01 22:29
Ik heb even een foto gemaakt van mijn cameraglaasje. Daaraan zie je toch echt wel dat het geen krassen zijn oid.
Dit lijkt eerder op een productie fout. Het beschermend folie laat gewoon los.

Wellicht als je alles eraf weet te poetsen het probleem over is

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• HerrKauwer
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20-01 23:48
quote:
Thombias schreef op zondag 12 september 2010 @ 11:24:
[...]

Ben wel benieuwd naar je app. het je screenshots? waar kan ik hem eventueel downlaoden om te testen?

Ga mezelf ook maar eens verdiepen in het maken van apktjes :)
Het is niet mijn app maar de stock email app van Android. Ik heb de source van http://android.git.kernel.org/ gedownload en dit gecompileerd. Het is dus deze app:
quote:
TheMystery schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:42:
[...]

Ondersteund deze email app ook html email?
Zo te zien niet

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 00:45

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

quote:
Stubby schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:43:
[...]

Hij wil graag de binnenkant van zijn telefoon zien ;)
Ach, zoiets?

http://www.androidsoft4u.com/applications/details-of-aCircuit-Board-Live-wallpaper-V13.aspx

bron: Androidsoft4u.com

You've mistaken me for someone who really cares.

• Henk
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 13-01 18:08

• Salandur
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21:09

Salandur

Software Engineer

De HTC Battery Widget is zo klein omdat hij eigenlijk alleen geschikt is voor de Hero & Droid.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel | GT Sport stats

• FabianNL
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 23:56
Voor iedereen die wil weten hoe kras-vrij het scherm is van de Desire: erg goed, maar niet uitmuntend. Heb mijn Desire sinds launch (april 2010) en heb ondertussen wel een paar kleine krasjes op het scherm. Heb voor de duidelijkheid geen screenprotector of andere hoesjes. Doe mijn telefoon altijd in mijn broekzak, waar in 99% van de gevallen niks anders in zit. Soms kan er echter wel een muntstuk of ander iets inzitten. Daarnaast leg ik mijn telefoon ook altijd gewoon op tafel of wat dan ook. Ben er dus niet overdreven zuinig mee,

Maar zoals gezegd ondertussen een paar kleine krasjes, al zijn ze echter lastig te zijn. Alleen in het 'goede' licht zie je ze goed zitten. Ik heb geprobeerd er een foto van te maken, maar dat was lastig. Hieronder toch 2 waarop ze wel te zien zijn. Het gaat hier om een krasje wat redelijk in het midden van het scherm zit. Daarnaast heb ik 2 kleine krasjes helemaal aan de bovenkant zitten (op de overgang van het scherm naar de zwarte rand).

In het midden van de foto, op de overgang van de reflectie

En bovenaan de foto, een kras van links boven richting rechts onder:

PS. Post is dus puur en alleen voor potentiële kopers, niet om zielig te doen ofzo hoor ;)

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
SMulTiE schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:24:
[...]

Wow, als dit blijkt te werken, ben je bij deze mijn held van de week!
Ergens informatie over gevonden of zelf uitgevogeld?
Helaas:
Vanochtend de volgende data.
Telefoon was 100% vol rond 22:45.
Tussen 23:00 en 06:00 zorgt Sweet Dreams ervoor dat data/wifi/bt uitstaat.

Resultaat:

Iemand hier die wat ongebruikelijks ziet?

Smultie wijzigde deze reactie 23-09-2010 09:29 (5%)

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• jelmervos
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Ik heb sinds ik apps op de SD kaart zet (alleen apps die dat zelf ondersteunen) dat m'n standaard HTC weer widget leeg blijft op 1 van m'n home screens. Als ik de widget verwijder en opnieuw toevoegen werkt ie weer even. Hoe los ik dit op?

jelmervos wijzigde deze reactie 26-09-2010 17:10 (10%)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Puf
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12-01 03:40
quote:
legolas82 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 18:17:
hmmm, rare ontwikkeling mbt mijn batterij verbruik.
gisteravond per ongeluk een kop thee over de tafel laten gaan, waar mn Desire lag. zeiknat natuurlijk.
gelijk drooggemaakt, accu eruit gehaald, sim kaart eruit en goed drooggemaakt.
vervolgens weer alles aangezet en gelukkig deed alles het nog gewoon.
het lijkt er nu opeens op alsof mn batterij verbruik dramatisch is verbeterd. Normaal gesproken na 1 dag bijna volledig leeg (rond de 20-30 %). Na een nacht (met 3g2g uit) was er normaal gesproken nog 90 % over.

Nu, na de nacht nog 97 % over en na ruim 20 uur van de lader af, heb ik nog 60 % accu over. Verder normaal gebruikt, eigenlijk zoals altijd. paar smsjes, af en toe bellen, 2G altijd aan (voor mail etc) en bij wat intensiever surfen zet ik 3g aan.
Heb er geen verklaring voor, maar ben wel blij.
hm.. interessant...
ik zie een gat in de markt!

HTC Desire Battery Extender € 19,95,- (20 stuks voor € 349,-)

Inhoud doosje:
spoiler:

• TheHolyCow
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 26-01 19:21
Om nog even verder te gaan op het batterij verbruik. Ik heb gister de Currentwidget een etmaal het stroomverbruik laten loggen. Normaal doe ik er ongeveer een dag mee voordat hij leeg is. Nu was ik in 12 uur ongever 50% stroom kwijt, redelijk normaal verbruik voor mij dus. Wellicht interessant voor de mensen die veel langer/korter met hun Desire doen om ook zo'n plaatje te maken en kijken wat er verschilt.

http://dl.dropbox.com/u/3307972/powerusagedesire021010thumb.jpg

• SmiGueL
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20:18
Ik ben er vandaag ook achter gekomen hoe snel de accu leegloopt als de telefoon slecht bereik heeft. :|

(klikbaar)

Ik heb van alle gemeten waardes uit het gebied 'GEEN BEREIK' (dit was in een collegezaal, in een nieuw gebouw) het totaal genomen van de samples (6678), en deze gedeeld door het aantal samples gemaakt in dat uur (59)
En vervolgens voor het gebied 'GOED BEREIK' (ook binnen overigens, maar op mijn kamer 3 kilometer verderop) het totaal genomen (270) en dit weer gedeeld door het aantal samples in dat uur (25)

In het geval GEEN BEREIK kom ik dus uit op een gemiddeld verbruik van 113mA (bellen en internet is zga onmogelijk)
en als er GOED BEREIK is meet ik een gemiddelde waarde van 10,8mA (bereik geeft 3 streepjes aan, internet gaat 'automatisch' via WLAN (3G/H is zelfs nog ietjes zuiniger))

Ik had natuurlijk wel verwacht dat minder bereik het batterijverbruik zou verkorten, maar dit is gewoon meer dan een factor 10! :|

Toch vraag ik me af of ik niet iets fout doe in de berekening (of start de sample juist NET op het moment dat de telefoon verbinding zoekt met een netwerk ;))

SmiGueL wijzigde deze reactie 18-02-2012 01:25 (9%)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Rhapsody
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20:56

Rhapsody

In Metal We Trust

Als je de power-knop ingedrukt houdt; krijg je dan wel een menu?

-------------------
ik heb overigens ook de battery proberen te meten voor een periode van 24 uur,maar als ik het bestandje laadt in Excel krijg ik een korte grafiek, al snel dropt de batterij naar 0, terwijl dat volgens het log bestand helemaal niet klopt.
Opgelost; de excel-sheet bleek opgeslagen te zijn als *.xls ipv *.xlsx...

Edit: resultaten!
Last 1440 points
HTC Desire Battery Usage (last 1440)

Last 288 points

Rhapsody wijzigde deze reactie 05-10-2010 14:45 (73%)
Reden: Resultaten erbij geplakt

• TheHolyCow
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 26-01 19:21
quote:
Rhapsody schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:25:
Als je de power-knop ingedrukt houdt; krijg je dan wel een menu?

-------------------
ik heb overigens ook de battery proberen te meten voor een periode van 24 uur,maar als ik het bestandje laadt in Excel krijg ik een korte grafiek, al snel dropt de batterij naar 0, terwijl dat volgens het log bestand helemaal niet klopt.
Opgelost; de excel-sheet bleek opgeslagen te zijn als *.xls ipv *.xlsx...

Edit: resultaten!
Last 1440 points
[afbeelding]

Last 288 points
[afbeelding]
Zo, die van jou gaat best een tijdje mee. Na 24 uur nog half vol, ik wou dat ik dat haalde. Wat is je gebruik van de Desire? Uit de grafiek lijkt het veel op stand-by staan, niet langdurig gebruik van internet.

Ik heb net een tijdje het gebruik geplot om te zien hoe het verbruik effect heeft op het ontvangst. Het normale ontvangst is bij mij thuis voor een raam. De slechte, midden in een gebouw waar ik regelmatig slechte tot geen ontvangst heb. Het verbruik is daar dus gemiddeld 3x zo hoog.

• Obiter dictum
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

De laatste tijd doet mn Desire vervelend met mijn agenda; hij gaat synchroniseren (prima) en vervolgens krijg ik de melding;

Klik ik erop, dan krijg ik de popup;

Dit is me al acracadabra wat ze proberen te zeggen, maar alledrie de keuzes veranderen eigenlijk niets; de volgende sync krijg ik de melding weer. Opmerkelijk genoeg worden nieuwe agendaitems wél gewoon gesynced...

Iemand bekend met dit probleem?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• 210667
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
quote:
ThinkPad schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:32:
Op een iPhone / iPod / iPad kun je je Apps netjes ordenen in van die mapjes. Bestaat zoiets ook voor de HTC Desire?
In de 'drawer' niet. Je kan wel mappen aanmaken op je homescreen met applicaties daar in. Zelf gebruik ik 'FolderOrganizer'.

quote:
Oja en wat ik ook mis, is als je bijv. een SMS hebt getypt, en halverwege staat er een typfout in. Bij de iPhone kon je dan je vinger op het scherm gedrukt houden waarna hij inzoomde en je de cursor kon verplaatsen. Heeft de Desire ook zoiets? Want nu moet ik steeds backspace doen en opnieuw typen ;(
Daar heb je de optische trackball voor.. ;)

• Dix0r
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 22-01 20:48
Ik ben er inmiddels gedeeltelijk achter waardoor mijn batterij dus zo heftig leegloopt.

Gisteren om 0.00 de telefoon van de lader gehaald, vervolgens stond ik vanmorgen alweer op 40%, verbruik was rond de 103mA. Vervolgens ben ik naar mijn werk gereden rond 7.00. En zie de grafiek, plotseling gaat mijn verbruik naar 4mA

Zoals al eens in dit topic is geopperd: bereik!

Het meest bizarre is nog wel, dat ik op de plaatsen waar ik de battery drain bemerk (thuis) goed bereik heb, 4 streepjes op de signal indicator. Ik heb een vermoeden dat dit komt door switching van 3G naar HSDPA in combinatie met een laatste update / FroYo 2.2. Ik heb namelijk getest met prefered network, op GSM only, hier ervaar ik geen problemen (4mA). Op WCDMA only sta ik direct op 103mA

Heeft iemand een tip voor een goede signal indicator? Ik wil dit wel eens verder uitzoeken. Als work-around gebruik ik nu een widget waarmee ik snel naar de network preferences kan.

Currentwidget heeft me iig goed vooruit geholpen ;)

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Even het feit dat een reboot vast een hele hoop goed zal maken, komt iemand dit bekend voor;

Die melding staat er nu al een kwartier... redelijk chronisch dus, en daar komt nog eens bij dat het "always on top" is... Geen idee waar het weg komt, ring any bells?

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Voor de geïnteresseerden: De achtergrond heb ik gejat uit het Post je Homescreen topic, en is hier te vinden. Overigens af te raden hem in te stellen, het schijnt dat je de melding er gratis bijkrijgt.

De games zijn resp:

Angry Birds
Doodle Bowling
Fruit Ninja
Mini squadron
Pocket Racing
Tiki Towers

Met uitzondering van Mini Squadron allemaal keurig gekocht, Mini Squadron niet gekocht omdat deze geïnstalleerd was voordat ik een CC had... en al uitgespeeld, misschien onterecht, maar die koop ik ook niet meer.

De klok en de batterij indicator zijn de widgets van TAJM en BattStatt Free, en hoewel ze werken onder ieder homescreen draaien ze hier op ADW Launcher.

De iconen onderin wil ik gewijzigd hebben in custom icons als tekst met transparantie achtergrond, zoals deze;
http://i52.tinypic.com/286whav.jpg
maar de Desire vindt de .png's niet in de Gallery. Ze worden echter wél geteld, dus in plaats van 100 foto's heb ik nu 104 (4 icons), maar weergeven doet hij niet... iemand enig idee waarom?

• Maranello
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 25-01 20:28
Voor iedereen hier (met HTC Sense) die behalve het spraakgestuurd zoeken ook wil dicteren:
Hier staat een mod voor het HTC IME toetsenbord zodat je ook dat microfoontje krijgt op je toetsenbord.

• WeeJeWel
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 27-01 23:10
Jonger-dan-een-week HTC Desire gebroken terwijl hij in m'n broekzak zat, what the heck?!

Maandag maar langs de BelCompany, blij dat ik m'n hero nog niet verkocht heb :)

Homey — Critics are those that lack the skills to create.

• De_Remus
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 25-01 06:41
quote:
MHH schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:38:
[...]

Gewoon de "mail" app die er al stond. als ik die link download krijg ik een foutmelding? Argh echt superirritant! Iemand anders tips?

Die reactie over exchange settings van hotmail: onvindbaar! Ik heb er echt lang naar gezocht maar ik vind het niet!
deze file heb je nodig:

http://digiex.net/attachm...droid-2-2-emailgoogle.zip

je moet ook op je desire toelaten dat je apps van onbekende bronnen mag installeren (settings/applications)

• gpsguido
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 28-09-2011
Gisteren de nieuwe firmware er op geinstalleerd.
Wat opvalt is dat de iconen smaller en hoger zijn geworden.

Oude indeling:

Nieuwe indeling:

Wat opvalt is dat de woorden niet geheel passen.
zie facebook icon

De rest heb ik nog geen verschillen gemerkt.

Kies eerst je GPS, dan pas de weg die je wil gaan. (verbasterd arabies spreekwoord)

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:07
Niemand problemen met tether?
Hij blijft tether zien als een openbaar netwerk, ipv een thuis netwerk.
Ook zegt hij iets over IP6 en IP4 die noet goed geconfigureerd zouden zijn...

Ik kom er echt niet meer uit :(

edit:
Opgelost, blijkbaar te oude drivers. Na het installeren van HTC Sync werkt het via usb tethering in ieder geval wel. Alleen wifi werkt het helaas nog niet..

edit2:
Ook wifi werkt nu. Heb DHCP aangezet en het kanaal handmatig op 6 gezet, en toen pakte hij hem wel...

l3art wijzigde deze reactie 25-11-2010 02:08 (53%)

Te koop: een AKG Y50BT Koptelefoon.

• gpsguido
Blijkbaar heeft er iemand zitten slapen met het instellen van breedtes en hoogtes.
ook op de eerste pagina word de temperatuur onder de wolken weer gegeven.

Ik zal het ook op de engelse site melden.

Betreft firmware: 2.33.161.2, alleen voor Vodafone branded toestellen

[edit] engelse forum is tijdelijk read only

gpsguido wijzigde deze reactie 28-11-2010 09:55 (6%)

Kies eerst je GPS, dan pas de weg die je wil gaan. (verbasterd arabies spreekwoord)

• Pt0x
  • Laatst online: 22-10-2019

Pt0x

Why are we here..

Weekje terug update gespot.
OTA werkte niet vanwege root.
update gedraaid naar 2.29 via SD
unrevoked.

Done :)

Mooiste vind ik eigenlijk nog dat hij alle apps data en settings gewoon laat staan, alles werkt gelijk weer helemaal zoals het was.

Normaal heb ik met telefoons na aankoop even een voldaan gevoel wat al snel afneemt omdat ik functionaliteit en openheid mis (iphone, touch diamond, hd2 nokia n96). Met de Desire was het andersom, ik had aan het begin het gevoel "is dit alles"? tot je Android leert kennen, nu ben ik super enthousiast en wil ik niet anders.

Hell, zelfs mijn vriendin als normaal gebruiker is jaloers op de functionaliteit en openheid die mijn toestel bied ten opzichte van haar Iphone 4.

Ik zeg, kom maar op met je koekenmannetje Google!

>:)

• jerry_a
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 28-01 10:43
Ben de update aan het installeren. Benieuwd wat hij doet.

jerry_a wijzigde deze reactie 23-12-2010 21:16 (32%)

hoi

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21:15
Mijn collega stuurde me vandaag deze foto van haar toestel (maand oud):

Ze deed het scherm aan (telefoon lag op tafel) en zag dus dit in het scherm.
Ik heb haar de batterij eruit laten halen en naar 10 minuten weer terug plaatsen, dat hielp niks
Een hardreset werkte ook niks.

Dit is neem ik aan een gevalletje garantie. Helaas is de vorige keer bij een soort gelijk geval dat HTC zei dat er geen garantie meer op zit want het toestel was gevallen...

• gpsguido
Ik lees dat meer mensen problemen hebben met het geheugen van de htc.

Ik heb nu al een nataal dagen het geheugen icoon in beeld. Ik heb alle programma's verwijderd of ze staan op de SD kaart.
Google maps, flashplayer ed kan je niet verwijderen, allen de updates. Ook willen deze niet naar de SD kaart (16GB)

In het overzicht worden de MB's ook niet correct weergegeven:

Zijn er nog andere mogelijkheden om te kijken waar ik ruimte vrij kan maken.
Met astro kan ik wel in mijn interne geheugen komen, alleen wat moet ik dan waar verwijderen?

• RekZ
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Help!!

Er is een stukje van een cashewnoot in de ingang van m'n koptelefoonaansluiting gekomen! Telefoon zat in mn broekszak en ook een stukje van het nootje...

Iemand enig idee hoe dit er uit te halen? Pincet is te groot en met een stofzuiger lukt ook al niet :( Kan ik die buitenste witte rand er af halen of niet?

• Jh92
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 11-07-2012
Ik had het in vorige posts nog over de verkleuring en loslating van de coating op mijn Desire Silver. Ik heb hierbij nog een foto gemaakt, ziet er niet uit. Zou ik dit niet kunnen laten repareren onder garantie bij HTC?

Jh92 wijzigde deze reactie 04-02-2011 19:52 (12%)

• J0YR1D3R
  • Niet online
quote:
ikbengoofy schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:28:
Zijn er toevallig mensen die een desire hebben waarvan de trilfunctie defect is?

Mijn desire doet heel "zielig" brruuuiiitt en verder niks.. hij trilt niet meer goed :'(

Valt hier iets aan te doen?
Volgens mij ben je zo'n beetje de eerste die ik tegen kom die hetzelfde issue heeft. Mijn trilalarm maakte meer herrie dan dat hij trilde. Ik heb HTC daarop gemaild en zij zeiden dat ik eerst een hard reset moest proberen. Natuurlijk lost een software reset een hardware issue niet op, maar toch maar geprobeerd.

Vervolgens toch maar besloten het toestel in te sturen voor garantie. Vrijdag 28 januari is het toestel opgehaald en sinds afgelopen donderdag 3 februari ligt het toestel weer hier. Onder garantie zonder extra verzekering opgehaald en met de TNT thuis gebracht in een mooi pakketje:

Trilalarm is weer mooi stil en krachtig, top service dus! Er was overigens een contactje dat niet helemaal meer goed werkte stond er op de omschrijving van de reparatie.

Website

• mesm90
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 23:34

hier specs van wat gaat lijken op de desire 2

gevonden op androinica

• Limit-NL
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 15-11-2019
quote:
mesm90 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:10:
[afbeelding]
hier specs van wat gaat lijken op de desire 2

gevonden op androinica
Als je op zoek was gegaan naar de bron, had je ook dit gevonden:
quote:
Update: Expansys just pinged us with a statement claiming that "the alleged leaks of information are nothing more than speculatively populated product holding pages, created and designed for internal use only...we do not have full details of the specific products mentioned." However, the company is still "investigating how this information has entered the public domain." With so many inconsistencies in the published specs (Qualcomm processor in a Samsung device, only 512MB of RAM across the board, questionable CPU/GPU pairings), there's a pretty good chance that the etailer is on the level here; that being said, if these are not in fact the final specs of these devices, we suspect that they'll end up being very, very close.
Allemaal speculaties dus... Waarom nu speculeren, terwijl volgende week tijdens de MWC alle definitieve specs bekend worden gemaakt?
Er staat wel een render die verdacht veel op 't toestel uit de spyshots lijkt.

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 00:45

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

quote:
Niek_ schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:44:
M'n pa heeft nu sinds kort een HTC Desire. Op z'n vorige telefoon (BlackBerry) had hij een groep contacten aangemaakt welke altijd 'door' kwam als er gebeld werd. Ook als de telefoon op stil/vergadering/enz stond. (ICE-groep) De groep had een uitzonderingspositie.

Ik heb nu een contactgroep aangemaakt. Op internet ook al gevonden dat ik een aparte beltoon kan toekennen aan de groep. Echter, ik krijg het niet voor elkaar om deze groep altijd door te laten komen.
Iemand die weet hoe dit moet?
Moet je eens kijken naar de app http://cdn.androlib.com/appicon/app-jmpx.cs.png Silent Time Lite, volgens mij is dat wat je zoekt.

You've mistaken me for someone who really cares.

• Rusky
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:52
quote:
Kalua schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:25:
Post de foto's eens die ze gemaakt hebben.
er zaten helemaal geen foto's bij ??
Net gebeld met htc. Ze gaan foto's maken en doorsturen. En toestellen met vochtschade willen ze helemaal niet repareren, wordt te duur, want dan moet alle electronica vervangen worden.

Het is even wachten op de foto's ...

Ondertussen foto's gekregen .... Maar wat is hier op te zien???
Fotogeniek zijn ze niet echt ???

Rusky wijzigde deze reactie 25-02-2011 15:39 (89%)

mijn pc

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 03:20
quote:
Sj44k13 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 09:54:
Hebben jullie ook soms (vooral bij landscape mode) dat als je op got op een topic antwoordt, boven het keyboard een grote dikke zwarte rand ontstaat, waardoor je niet ziet wat je typt? Is nogal hinderlijk... als ik dan naar portrait ga is het weg. Fabrieksinstellingen doen? Oh nu doe ik per ongeluk weer landscape en dan portrait en krijg ik ook zwarte rand. Wanneer ik toetsenbord weg doe is het wel altijd over.
Oude post, maar toch... zijn Sj44k13 en ik de enigen die dit hebben? Ik heb het ook op andere sites, niet alleen GoT:

Typt niet lekker :)

• nightcrow
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20-08-2017
Sinds enige tijd ook de tevreden bezitter van een Desire. Waar ik echter mee zit is het volgende: aan de bovenkant van het scherm schijnt op een aantal plaatsen een beetje licht door onder de rand. Zie ook de foto (genomen met een groothoeklens):

Op zich is het niet zo heel storend want als je recht of met een redelijke hoek op het scherm kijkt zie je er niets van, maar ik vraag me af of dit normaal is. Is dit een reden om contact op te nemen met de winkel waar ik het toestel heb gekocht?

Voor de rest bevalt het toestel prima dus het is geen halszaak. Ik ben vooral benieuwd of dit normaal is of niet.

• IntToStr
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23:30
Vriendin heeft haar desire laten stuiteren op straat... Resultaat is het volgende:

De telefoon werkt eigenlijk nog gewoon goed. Geen rare vlekken in beeld of zo en ondanks het kapotte glas werkt aanraken ook normaal (als je geen glassplinters in je vingers krijgt :P). Het gaat dus puur om het glas dat kapot is. Klopt het dat dit betekent dat het touchscreen vervangen moet worden?

Opsturen naar HTC kost je zo'n 130 euro heb ik begrepen uit dit topic en je zit met het gedoe van opsturen en zo, dus ik ben naar wat alternatieven gaan kijken. Je komt dan al snel wat tegen waar ze het voor bijv. 90 euro doen. Kan iemand een winkel aanbevelen in de omgeving Utrecht waar ze dit soort reparaties doen?

• Halima
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 28-01-2019
Hallo allemaal!

Sinds een paar maanden heb ik last - of sinds een paar maanden valt het me op - dat ik wat 'witte vlekken' in mijn scherm heb. De vlekken zijn zichtbaar op een witte achtergrond en vooral als ik een schuine kijkhoek aanneem. Hieronder een een foto.

Heeft iemand enig idee hoe deze 'vlekken' hier komen?
Sinds september 2010 heb ik dit toestel. Hij is nooit gevallen en zit altijd in een pouch-hoesje.

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 00:40
Wat er anders is tov Froyo met de gelekte Gingerbread ROM:

-new power On/off menu (from HD)
-new icon notifs (from HD)
-animated flipclock
-wifi b/g/n support
-smaller additions in setup menus
(still missing backup from 2.1 release)
-fading transitions from apps back to homepage (hm, was this in froyo stock?)
-appdrawer remains open when closing app with "back"
-more detailed info under "About phone"

Maar wat me nog het meeste aanspreekt is dat de ROM minder ruimte in zou nemen, waardoor je meer ruimte overhoudt voor applicaties. Ik heb dit eerlijk gezegd liever dan Sense 2.1, waardoor het ruimtegebrek alleen maar groter zou worden. Een gebruiker op XDA geeft aan 93 applicaties geïnstalleerd te hebben staan en nog 68MB vrij te hebben.

Hier nog wat screenshots van de nieuwe ROM:

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20:54

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Aanstaande zaterdag word mijn HTC Desire opgehaald vanwege de reboot issue. Ik kreeg via de mail een formulier/ticket van HTC wat ik moest uitprinten en in moest vullen (handtekening e.d.).

Nu staat daar echter ook een tabelletje op met "Cosmetic Condition":

Weet iemand wat je daar mee moet doen?

En hoe moet je de telefoon meegeven aan de koerier? Gewoon in het originele doosje ofzo? Ze zeggen dat je batterij, simkaart, geheugenkaartje, batterijklepje niet mee hoeft te geven, maar verder wordt er niks gezegd over verpakking o.i.d.

ThinkPad wijzigde deze reactie 03-05-2011 14:09 (30%)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Lieuwe15
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 28-01 12:08
quote:
shameete schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:24:
[...]

zojuist is de mijne ook opgepikt door een koerier van dynafix (ook trilfunctieprobleem) , maar in het begeleidende mailtje van HTC stond bij mij juist dat ik het toestel niet hoefde te verpakken, dit zou de koerier doen.
ook hoefde ik geen backplate of accu mee te geven, die heb ik nu dus ook naast mij liggen.

de koerier heeft de Desire in een bubbeltjesenvelop gedaan en so far so good.

heb voor de time beeing m'n oude SE K810i in gebruik, maar damn wat mis ik dan een hoop.
* ff mail checken.. oh nee....
* ff facebook / twitter checken... shittttt...
* he, een sirene.. ff P2000 checken.. damnit....

stond gisteren echt op het punt om een cheap-ass android toestel voor de tussentijd aan te schaffen, hoe verwend kun je zijn he? :P
Er moest idd geen accessoires bijgeleverd worden.
Tegen mij zeiden ze op de live chat dat ik hem ook niet hoefde in te pakken, maar heb dit voor de zekerheid toch maar even gedaan, als je sommige verhalen leest :P.
Als je op de ticket sheet rechtsboven kijkt staat namelijk dit:

Mail checken kon ik wel op mijn SE W595 en ook op mijn K800i ;). Die konden gewoon imap en pop3 aan.. Maar idd het is heel beroerd een tijdje zonder android :P.
Ach, de trilfunctie repareren gaat redelijk snel ;).

Lieuwe15 wijzigde deze reactie 12-05-2011 16:52 (6%)

• Shanquish
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
na precies 4 werkdagen weggeweest te zijn (dag van ophalen en terugbrengen meegerekend.)

petje af voor HTC / Dynafix, ik heb wel eens anders meegemaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jobcohen
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18:50
Maar volgens de handleiding zou er op het toetsenbord een knopje moeten zijn waar je op kan drukken (ziet eruit als een tandwieltje) en dan meteen het toetsenbord kan veranderen, zonder daarvoor naar instellingen te gaan.

Ik bedoel dus dit knopje:

Edit: het knopje blijkt niet meer te bestaan in de softwareversie die ik op mn telefoon heb. Dit heeft een medewerker van HTC zojuist via de web-chat bevestigd. Helaas, want het leek mij een handige feature...

Wel handig die web-chat, snel en duidelijk antwoord.

jobcohen wijzigde deze reactie 20-05-2011 10:40 (49%)
Reden: contact gehad met HTC web-chat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thamm
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 06-01 11:33
Tsja, je hebt natuurlijk wel gelijk, er is altijd wel wat weg te gooien, maar ik vind het zo vreemd dat het uberhaupt nog nodig is. Koop je eindelijk een telefoon die alles kan, kun je er niet volledig gebruik van maken omdat het interne geheugen te klein is 8)7

Edit: Een screenshotje van de grootste ruimtevebruikers:

Allemaal niet te missen..

thamm wijzigde deze reactie 24-05-2011 09:58 (21%)

• Kryziek
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 28-01 15:02

Kryziek

Steve

Dit is van datzelfde topic op XDA.
Maar ze zeggen dat het per IMEI gaat. Maar stel dat er mensen zijn die het niet doorhebben/niet willen, moeten wij dan daar op wachten of hoe zit dat?

It is I, Steve

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19:19
Ik heb afgelopen week mijn Desire laten vallen en nu zit er iets van lucht ofzo tussen de verschillende schermlagen en daarnaast wil de telefoon niet meer van de "auto mode" af . Ik ga morgen langs de HI winkel om beroep te doen op reparatie gezien ik verzekerd ben voor val schade etc. Maar nu is mijn vraag: Heeft iemand dit ooit gezien en enig idee hoe het mogelijk is dat dit tussen de verschillende schermlagen komt?

• iPodKiller
  • Registratie: september 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

quote:
slaay schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:24:
@markmoons: Dit is DE Gingerbread upgrade voor HTC Desire. Er zal geen OTA meer komen. Lekker ouderwets via de kabel...
Laat het niet waar zijn...

Zeg dan meteen dat het voor developers is bedoeld en niet voor consumenten! ! ! ! ! ! }:|

Heb nu al die tijd voor niks gewacht. :F

Heb nu echt de neiging om mijn Desire kapot te gooien en een SGS 2 te kopen(als het ik geld had).

Zo dus.

Ik ga mijn usb kabel pakken, tis genoeg. d:)b

janvanduschoten wijzigde deze reactie 01-08-2011 11:54 (24%)

• Canard
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 21:50
quote:
Laguna schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:45:
Wat gebeurd er eigenlijk als je de upgrade op een branded toestel wil installeren?

(ja bedankt Mediamarkt voor je losse simlock vrije branded Vodafone toestellen).
Dat vraag ik me eigenlijk ook af. Ik denk dat Vodafone geen update gaat uitbrengen met deze "development" update.

In de bijgeleverde pdf staat overigens:
quote: Bravo GB ROM Upgrade.pdf
This is a generic software update. Any additional software or settings provided by your mobile operator or company will be lost. If you require this customization, please contact your supplier first before upgrading.
Dat suggereert dat het moet kunnen. De RUU update utility komt in ieder geval tot de laatste stap. Verder durf ik op dit moment niet :)

Canard wijzigde deze reactie 01-08-2011 21:32 (4%)

• Kryziek
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 28-01 15:02

Kryziek

Steve

Zijn dit normale snelheden voor een Class 2 megeleverde SD kaart?

(Met SD-Booster op 2048 gezet.)

It is I, Steve

• Pimpam
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23-01 22:03
Af en toe heb ik als ik een foto maak het volgende probleem (vlakken/blur aan de rechterkant van de afbeelding):
http://i55.tinypic.com/fnuu4g.jpg http://i54.tinypic.com/2yy4f86.jpg (groot)

Het vreemde is dat de miniatuur niet het vertoonde probleem heeft (in picasa of op de telefoon). Dus ik neem aan dat het ergens in de software van de telefoon fout gaat..?

HTC Desire, met GB (van HTC developers)
Foto gemaakt met standaar camera app, heb tevens Quickpic geinstalleerd.

Zijn er meer mensen die dit zijn tegengekomen :/ ?

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21:15
Vandaag is mijn Desire teruggekomen van reparatie.
Ik moet zeggen dat de doosjes die ze sturen tegenwoordig erg leuk zijn. Daarvoor was het vaak een plastic zakje. De desire van mij had een kapotte trackball en deze is vervangen + een software update. Ben benieuwd wat ik had al de laatste 2.3 software erop (misschien andere radio rom).
Ook ging de reparatie erg snel, dinsdag opgehaald en vandaag terug. Normaal gesproken is deze toch een kleine 1,5 week weg.

En deze van een andere Desire die stuk ging hier:

BTW wat een tip is om te doen. Als je contact hebt gehad met de helpdesk van HTC krijg je per mail een verzoekje tot een enquette. Dezeduurt maar 2 minuten. Ik was over een reparatie helemaal niet te spreken en heb dit kenbaar gemaakt via de enquette. De volgende dag werd ik gebeld door HTC, erg netjes. Hij bood zijn excuses aan en vertelde dat de reparatiecentra hier erg op afgerekend worden. Mijn telefoon ging heen met een defecte luidspreker en kwam terug met een defecte luidspreker, microfoon en camera.
Dezelfde dag stond er nog een koerier om het toestel weer opnieuw op te halen. Nu is deze in reparatie bij Dynafix (waar alle toestellen overigen naar toe gaan die ik ter reparatie heb aangeboden).

Al met al een erg goede service van HTC.

Binnetie wijzigde deze reactie 09-09-2011 15:45 (13%)

• thamm
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 06-01 11:33
Heb vannacht na een tof feestje halfslapend in het donker m'n Desire op een tafeltje gelegd, waar een mooi laagje bier op stond zo ontdekte ik vanochtend. In eerste instantie deed-ie het wel nog geloof ik, heb vervolgens de batterij er maar uit gehaald en het was toch wel nat van binnen. Ik heb 'm goed afgedroogd en (te kort) uit laten drogen, en vervolgens de batterij er weer ingestopt. Zonder verder ook maar iets aan te klikken verschijnt dit scherm nu zodra ik de batterij er in doe:

Hij reageert incidenteel wel op de trackball en schermaanrakingen. Heb inmiddels accu er weer uit gehaald. Wat denken jullie dat er aan de hand is; foto's backuppen (edit: proberen te backuppen uiteraard, hoop erg dat dat nog goedkomt) en reset? Kwestie van paar dagen in rijst laten uitdrogen? Of zal dit echt hardwareprobleem zijn en kan ik 'm waarschijnlijk dus weggooien?

thamm wijzigde deze reactie 30-10-2011 15:18 (3%)

• L0we
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 28-01 10:53

Mn camera maakt wel iets heel creatiefs van een witte muur... Gevalletje garantie ben ik bang. Ga hem eerst maar eens terugbrengen naar stock, als het probleem blijft bestaan stuur ik hem op!

L0we wijzigde deze reactie 31-10-2011 11:46 (17%)

• Jaap-Jan
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:24

Jaap-Jan

Geen IPv6- ready check meer :(

Mijn zus heeft ineens een raar icoontje bij haar berichten staan. Ik kan niet vinden wat dit is. Weet één van jullie het misschien? Het is een grijze tekstballon en klok.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• mucuracat
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 28-01 16:28
Raar... HTC kon geen nieuwe versie op Desire zetten.. (gingerbread)
Heb nu zelfs Ice Cream S.. 4.0.3 op draaien. En voorlopig wil ik niet terug.

Is wel beta en werkt film opname met camera niet. Voelt sneller. Grafisch mooier..

Zie afbeelding..

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

• SmiGueL
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20:18
Ik heb ICS ook al een paar dagen draaien :)
Werkt best aardig, alleen HWA zou het wss nog wat fijner maken
Heb hem daarom lichtjes overclockt :)

Moet wel zeggen dat ik Sense best mis,
vooral de standaard dialer van ICS is gewoon.. bagger (maar die is natuurlijk te vervangen)

Hieronder even een paar pics :)

*Thumbs zijn klikbaar voor een grote versie

De wallpaper heb ik Photoshopped zodat zwart wél echt zwart is :D :9~

(Ik heb de AMOLED versie :*) )

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Shanquish
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
nou, m'n Desire heeft sinds deze week door dat ie vervangen is door een OneX :X

op de originele lader+kabel. staan geen bijzondere dingen open die veel stroom vragen....

denk dat ik 'm deze week maar eens in de originele staat ga terugbrengen (unrooten ed. )

• KirovAir
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 27-01 19:33

Eindelijk heeft het glas het begeven. :P

Het scherm en de touch functionaliteit werken beide nog. Er zit dus alleen een dikke barst in. Als ik youtube zo bekijk lijkt het me relatief eenvoudig om dit te fixen. Alleen krijg ik niet duidelijk wat ik nou pecies nodig heb. Is de kapotte laag nou de digitizer?

Zou ik hier bijvoorbeeld mee uit te voeten kunnen?

Thanks alvast.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

• Gabliboeba
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16-01 21:19

Mijn HTC Desire heeft z'n beste tijd gehad. In principe een perfecte timing gezien de komst van de HTC One, maar 650eu voor een telefoon is me iets te gortig. Vooral gezien het feit hoe ik met een mobiele telefoon omspring. Toch wel grappig dat er na 3 jaar nog geen enkel krasje op het scherm zit. :P
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True