• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05 13:33
Mijn camera werkt wel, alleen de kleuren zijn al een tijdje doorlopen dwz dat ik er eigenlijk geen al te beste foto's meer mee kan maken.

• valpa
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-05 10:06
slaay schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:25:
Doet je camera het wel? Want vaak is de connector in de bovenkant van je telefoon niet goed vast/los geschoten en dan gaat je Desire rare dingen doen.
Als ik het goed herinner dan werkt je camera ook niet, wanneer deze connector los zit.
Vertel.. want ik heb sinds vandaag dat mijn camera het ook niet meer doet. Net zoals het ledje als die oplaadt en de sensor dat het scherm uitgaat als ik bel. Klein zeer, maar toch erg vervelend. Garanatie is uiteraard al verlopen. Afgelopen week deed de camera ook raar, vage kleuren en kleurovergangen.

• valpa
thamm schreef op donderdag 13 december 2012 @ 23:39:
Zijn er meer mensen die last hebben van een slechte aux-uitgang op de Desire? Ik heb zelf bijna 3 jaar m'n Desire, mijn broertje zo'n 2 jaar. Beiden hebben we de laatste maanden problemen met luisteren via koptelefoons. Ik krijg enkel nog geluid als ik de connecter er echt induw, anders plopt-ie er uiteindelijk vanzelf weer uit. Bij mijn broertje is dit exact hetzelfde, dus het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat hier meer mensen last van hebben. Iemand die hier ook problemen mee ondervindt? Of dit zelfs heeft gefixed of heeft laten fixen? De Desire van m'n broertje valt waarschijnlijk nog net binnen de garantietermijn, dus dat zou HTC dan moeten regelen.
Sateprikkertje het stof eruit halen. Toevallig vorige week nog gedaan, had precies hetzelfde probleem.

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05 13:33
valpa schreef op maandag 17 december 2012 @ 19:11:
[...]

Afgelopen week deed de camera ook raar, vage kleuren en kleurovergangen.
Volgens mij heeft mijn camera precies hetzelfde probleem.
ik denk dat ik mijn toestel toch maar naar fabrieksintellingen ga terugzetten en als dat niet werkt dat ik hem dan maar in de la stop.

• valpa
sigilens schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:36:
[...]

Volgens mij heeft mijn camera precies hetzelfde probleem.
ik denk dat ik mijn toestel toch maar naar fabrieksintellingen ga terugzetten en als dat niet werkt dat ik hem dan maar in de la stop.
Laat even weten of dat helpt.

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-05 12:20

Eindelijk heeft het glas het begeven. :P

Het scherm en de touch functionaliteit werken beide nog. Er zit dus alleen een dikke barst in. Als ik youtube zo bekijk lijkt het me relatief eenvoudig om dit te fixen. Alleen krijg ik niet duidelijk wat ik nou pecies nodig heb. Is de kapotte laag nou de digitizer?

Zou ik hier bijvoorbeeld mee uit te voeten kunnen?

Thanks alvast.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-05 21:20

Gast1981

room with a moose!

joris1989 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:39:
En hoe tevreden zijn jullie nog allemaal over jullie 2+ jaar oude Desire?

Ik vind hem nog steeds wel ok, maar de gebreken zijn er wel:
- 3,5mm headphone is een stukje van afgebroken->stofophoping/minder ontvangst
- Volume toetsen werken maar half (enkel "in het midden")
- De backcover staat bij mij krom, waarschijnlijk door het velen de batterij er uit hebben moeten trekken.

Verder doet het nog wel goed. (met 4.1 :) )
Die van mij (HTC Desire) is nu ook 2+ jaar oud en werkt nog steeds (soort van :P)
Ik draai nog de originele Androd, softwarenummer: 2.29.405.14
Heb wel een andere 'home app' erop staan, geen HTC Sense, maar LauncherPro.

Waar ik wel last van heb:
  • scherm wil soms niet aan, terwijl de led en de home en menu knoppen wel oplichten
  • dubbele meldingen van sms berichten, via geluid en via icoontje bovenin
  • beltoon + trillen doen het soms gewoon niet, oproepen gemist
  • en de usual geheugen bijna vol meldingen...
Ik zit te twijfelen of ik nu eens een nieuwe rom erop moet zetten, of maar gewoon een nieuw toestel aanschaffen. De probleempjes treden niet altijd op, maar beginnen wel irritanter te worden. Veel bijzonders doe ik verder niet met het toestel, weinig apps erop.

• Holland1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-05 10:22
Gast1981 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:21:
[...]

Die van mij (HTC Desire) is nu ook 2+ jaar oud en werkt nog steeds (soort van :P)
Ik draai nog de originele Androd, softwarenummer: 2.29.405.14
Heb wel een andere 'home app' erop staan, geen HTC Sense, maar LauncherPro.

Waar ik wel last van heb:
  • scherm wil soms niet aan, terwijl de led en de home en menu knoppen wel oplichten
  • dubbele meldingen van sms berichten, via geluid en via icoontje bovenin
  • beltoon + trillen doen het soms gewoon niet, oproepen gemist
  • en de usual geheugen bijna vol meldingen...
Ik zit te twijfelen of ik nu eens een nieuwe rom erop moet zetten, of maar gewoon een nieuw toestel aanschaffen. De probleempjes treden niet altijd op, maar beginnen wel irritanter te worden. Veel bijzonders doe ik verder niet met het toestel, weinig apps erop.
Ik zou dan gewoon een custom ROM er opgaan zetten. De eerste vier zijn volgens mij allemaal software gerelateerd en kunnen opgelost worden.

Ik zou je dan eerst adviseren om de cm7r2 hboot erop te zetten, dat zorgt ervoor dat je systeem partitie anders wordt ingedeeld en je ongeveer 100mb meer geheugen hebt voor Apps. En dan een GB Rom te flashen, zoals Mildwild Oxy(batterijzuinig) of Mildwild CM(veel functies). Ext4 zou ik eigenlijk niet doen, ik heb er veel problemen mee gehad, dus dan kan je alle apps gewoon op de froyo style op je SD zetten.
Voor meer info zou ik je naar het ROM topic verwijzen.

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:04
Oei...
Binnenkort over naar Nexus 4.

Zal desire missen. Was/is top toestel. Alleen geheugen he.. :(

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Holland1994
Ik kan het Desire accessoire topic niet meer vinden, die is ingesneeuwd door andere topics.
Welke batterij hebben jullie gekocht c.q. welke raden jullie mij aan?

De beste keuze lijkt mij, kwa prijs prestatie verhouding toch die Golden met 2430MAH . Ik weet dat je de waarde van 2430 met een korreltje zout moet nemen, maar ik zie verder geen betere alternatief.
De batterijen met grotere accu's, daar lees ik toch meer negatievere dingen over, de capaciteit valt echt vies tegen en na een aantal oplaad beurten verliezen ze erg snel capaciteit.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

mucuracat schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:44:
Oei...
Binnenkort over naar Nexus 4.

Zal desire missen. Was/is top toestel. Alleen geheugen he.. :(
Ik heb hem een paar weken geleden geroot en nooit meer geheugen problemen gehad sinds die dag en dan met veel meer apps er op. :)

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• wuppieigor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-05 19:09
MegaTronics schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:38:
[...]

Ik heb hem een paar weken geleden geroot en nooit meer geheugen problemen gehad sinds die dag en dan met veel meer apps er op. :)
Dan heb je mazzel, met veel apps op ROM gezet en SD en mijn interndus geen enkele app ohouft ik altij nog minder dan 20 MB ruimte over, die gelijk weg is na een willekeurige update, dat valt dan gelukkig te fixen door en reboot.

Ik heb laatst mijn SD-kaart uit mijn telefoon gehad, voor het eerst sinds ik em heb, nadat ik deze er weer in deed werd mijn SDkaart niet meer herkent, ik heb inmiddels een factory reset gedaan, SDkaart geformatteerd, en SDslot schoongeblazen, op mijn PC word de SDkaart wel herkent.
Kan ik de conclusie trekken dat de connector overleden is?

[Voor 41% gewijzigd door wuppieigor op 27-02-2013 14:42]

• Holland1994
wuppieigor schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:40:
[...]

Ik heb laatst mijn SD-kaart uit mijn telefoon gehad, voor het eerst sinds ik em heb, nadat ik deze er weer in deed werd mijn SDkaart niet meer herkent, ik heb inmiddels een factory reset gedaan, SDkaart geformatteerd, en SDslot schoongeblazen, op mijn PC word de SDkaart wel herkent.
Kan ik de conclusie trekken dat de connector overleden is?
Word je sd kaart helemaal niet meer herkent? Bij mij en anderen was het probleem dat de esire de SD kaart alleen kon lezen en niet kon aanpassen.

Probeer dan toch dit: 1) Rechter muisknop op je sd kaart, 2) dan ga je naar het tabblad extra, 3) vervolgens zie je foutcontrole staan en druk je op nu controleren, 4) En dan op starten klikken (Als het goed is staat "fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren" alleen aan)

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:32
wuppieigor schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:40:
[...]

Dan heb je mazzel, met veel apps op ROM gezet en SD en mijn interndus geen enkele app ohouft ik altij nog minder dan 20 MB ruimte over, die gelijk weg is na een willekeurige update, dat valt dan gelukkig te fixen door en reboot.

...
Heeft toch niks met mazzel te maken? Als je hem root, en je richt hem in met een goede rom dan werkt dat gewoon. Ik heb alweer een heel lange tijd InsertCoin draaien (wordt niet meer bijgehouden voor desire) met de nodige tweaks (oa Dalvik Cache naar SD). 84 apps en nog 170mb intern vrij :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• wuppieigor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-05 19:09
Holland1994 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:05:
[...]

Word je sd kaart helemaal niet meer herkent? Bij mij en anderen was het probleem dat de esire de SD kaart alleen kon lezen en niet kon aanpassen.

Probeer dan toch dit: 1) Rechter muisknop op je sd kaart, 2) dan ga je naar het tabblad extra, 3) vervolgens zie je foutcontrole staan en druk je op nu controleren, 4) En dan op starten klikken (Als het goed is staat "fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren" alleen aan)
Ik heb het net geprobeerd, maar het mocht niet baten :(.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:23
Holland1994 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:27:
Welke batterij hebben jullie gekocht c.q. welke raden jullie mij aan?
De beste keuze lijkt mij, kwa prijs prestatie verhouding toch die Golden met 2430MAH.
Ik ben hier ook nieuwsgierig na, na bijna drie jaar is de accu van mijn Desire echt behoorlijk achteruit aan het gaan, hij houd het nog maar een uur of 6 à 8 vol.

[Voor 30% gewijzigd door musicfreak op 06-03-2013 21:42]

• Mistraller
Ik heb deze en die is helemaal prima. Alweer een paar maanden in gebruik.

http://dx.com/p/3-7v-1400...one-htc-desire-more-59565

Als ik in HK een accu haal zoek ik altijd een Pisen, schijnt het chinese duracell te zijn.

Accu van mijn camera is alweer 1,5 jaar oud (ook een pisen) en geen gekke dingen zoals bol staan, snel leeg oid.

---------------

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-05 12:10
@ Mistraller

Bedankt voor de tip.
Ik heb de accu ook maar besteld. Voor het geld kan ik wel een poging wagen.

• Karloe
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-11-2020
musicfreak schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:38:
[...]

Ik ben hier ook nieuwsgierig na, na bijna drie jaar is de accu van mijn Desire echt behoorlijk achteruit aan het gaan, hij houd het nog maar een uur of 6 à 8 vol.
T-Mobile? (of gerelateerd..) en is dit het geval sinds 19/20-02, zie dan http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1539753.
Cell broadcasting kan op diverse toestellen voor een accu drain zorgen, ik heb "te vroeg" een nieuwe accu gekocht. Met BetterBatteryStats kon ik de onverwachte terugval in accuduur niet vinden, en ik heb al 3 maanden niets nieuw geïnstalleerd.
(te vroeg is relatief, de nieuwe originele accu lijkt me op ruim 4 dagen "light" gebruik te brengen)

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:32

iChaos

It's Lupus.

Hoewel ik over enkele maanden toch wel naar een nieuw toestel wil, draait de Desire nog uitstekend. Ik gebruik de Touchwiz ROM van vijendra, en alles loopt eigenlijk wel zoals ik wil :)

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-05 20:16
Ik heb de laatste tijd ook moeite om m'n accu een hele dag (07:00-00:00) mee te laten gaan en heb dus ook maar een nieuwe accu gekocht. Ik doe m'n best om hem zo energiezuinig mogelijk te laten draaien (MildWild Oxygen, 25% helderheid, zwarte achtergrond, geen widgets of andere poespas), maar gebruik hem wel intensief. Daarnaast gebruik ik hem ook regelmatig als GPS tracker i.c.m. Endomondo, en dan is het al helemaal een heilloze missie. Ben benieuwd of ik verschil ga merken...

• Mistraller
Bij mij kwam het grootste verschil door wifi een tikje minder optimaal te zetten, en met tasker te zorgen dat wifi danwel umts uitgezet wordt als het niet nodig is.

---------------

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een vreemd probleem de laatste tijd, hopelijk heeft iemand een suggestie. Ik draai Cyanogenmon 7 en als ik heb gebeld, of tijdens het bellen, hoort het scherm weer aan te springen als ik de telefoon van m'n oor weghaal. Dit gebeurd echter niet. Ook reageert de telefoon niet op de aan-knop op dat moment. Het kan soms wel 30-60sec. duren voordat de telefoon weer aanspringt en ik kan ophangen (in het geval dat de ander niet al heeft opgehangen, bij een voicemail bijv.). Ook kan ik geen keuzemenu's door, want ik krijg het scherm dus niet aan tijdens het bellen.

Het lijkt er op dat de lichtsensor defect is, en dat deze bepaald of ik de telefoon aan m'n oor heb. Ik kan hier echter geen workaround voor vinden (scherm altijd aan laten tijdens bellen). Iemand een suggestie?

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:46

Len

Leeg

Heb je een screenprotector erop zitten? Die kan rare dingen veroorzaken als je sensor afgedekt is.

Free Tibet

• musicfreak
Mistraller schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 22:33:
Bij mij kwam het grootste verschil door wifi een tikje minder optimaal te zetten
Hoe heb je dit gedaan? Dit kan je niet standaard instellen toch?

• Aikon
  • Niet online
Len schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 17:10:
Heb je een screenprotector erop zitten? Die kan rare dingen veroorzaken als je sensor afgedekt is.
Nee, geen screenprotector.

• Mistraller
musicfreak schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:18:
[...]

Hoe heb je dit gedaan? Dit kan je niet standaard instellen toch?
Heu, was wellicht een optie uit de custom rom dan die ik erop heb.

In het wifi menu (waar je ssids staan) menu -> geavanceerd -> Beste wifi prestaties: uitvinken.

---------------

• Gabliboeba

Mijn HTC Desire heeft z'n beste tijd gehad. In principe een perfecte timing gezien de komst van de HTC One, maar 650eu voor een telefoon is me iets te gortig. Vooral gezien het feit hoe ik met een mobiele telefoon omspring. Toch wel grappig dat er na 3 jaar nog geen enkel krasje op het scherm zit. :P

• musicfreak
WhiteAss schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:15:
@ Mistraller
Bedankt voor de tip.
Ik heb de accu ook maar besteld. Voor het geld kan ik wel een poging wagen.
Heb je 'm ondertussen binnen? Zo ja, hoe bevalt 'ie?

Weet iemand nog een andere goede accu voor de Desire?

• epias
  • Niet online
musicfreak schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:31:
[...]

Weet iemand nog een andere goede accu voor de Desire?
Ik heb twee verschillende accu's van Pisen besteld (ook voor Desire), beide werken uitstekend. Zou niet verder kijken.

• musicfreak
Helder, echter ik ben ook wel benieuwd naar de 'Golden' accu, zoals je ze op Ebay kan vinden.

Heb de Pisen accu maar gewoon besteld via Dealextreme. Ik bedoel, waar hebben we het over, 10 euro.
In neppe Goldens met veel minder capaciteit dan beloofd wordt heb ik ook geen trek.

[Voor 151% gewijzigd door musicfreak op 11-04-2013 17:28. Reden: toch maar een Pisen besteld]

• Gabliboeba
Ik ben momenteel erg aan het twijfelen welke telefoon ik moet kopen als opvolger van m'n HTC Desire. Aan de ene kant wil ik graag een 'bang for buck' Chinees toestel rond de 150-200eu, maar aan de andere kant wil ik graag een toestel met een actieve (rom) community. Want dat is toch echt hét grote voordeel van de HTC Desire, en de reden waarom het toestel nog steeds voldoet.

De HTC One valt af vanwege de prijs, meer dan 500euro voor een mobiele telefoon vind ik gewoon teveel.

Ik wil wel een telefoon met goede specs:

-720/1080p
-Dual/Quad core
-4,3-4,8"
-2gb ram
-minimaal 16gb rom
-minimaal 2000mah accu

Een Europees toestel wat dan nog het meest in de buurt komt qua specs/prijs/community is de Nexus 4.

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:26
Gabliboeba schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:17:
Ik ben momenteel erg aan het twijfelen welke telefoon ik moet kopen als opvolger van m'n HTC Desire. Aan de ene kant wil ik graag een 'bang for buck' Chinees toestel rond de 150-200eu, maar aan de andere kant wil ik graag een toestel met een actieve (rom) community. Want dat is toch echt hét grote voordeel van de HTC Desire, en de reden waarom het toestel nog steeds voldoet.

De HTC One valt af vanwege de prijs, meer dan 500euro voor een mobiele telefoon vind ik gewoon teveel.

Ik wil wel een telefoon met goede specs:

-720/1080p
-Dual/Quad core
-4,3-4,8"
-2gb ram
-minimaal 16gb rom
-minimaal 2000mah accu

Een Europees toestel wat dan nog het meest in de buurt komt qua specs/prijs/community is de Nexus 4.
Ik heb ook zitten twijfelen, maar ik heb er uiteindelijk toch voor gekozen om mijn Desire voorlopig nog te houden aangezien hij nog steeds vrijwel alles kan wat ik wil doen met een smartphone.

De Chinese toestellen vallen inderdaad al af vanwege de kleine community en het feit dat er vaak schermen in zitten die niet top zijn, wat imo juist héél erg belangrijk is. Verder zijn de overige toestellen te duur of missen ze andere belangrijke dingen. Ik wacht wel een jaartje totdat Full HD schermen+quad cores+redelijke accuduur voor een fatsoenlijke prijs verkrijgbaar zijn. En dan het liefst wel met een schermdiagonaal van ongeveer 4.5".

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:56
Lee245 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:44:
[...]

Ik heb ook zitten twijfelen, maar ik heb er uiteindelijk toch voor gekozen om mijn Desire voorlopig nog te houden aangezien hij nog steeds vrijwel alles kan wat ik wil doen met een smartphone.

De Chinese toestellen vallen inderdaad al af vanwege de kleine community en het feit dat er vaak schermen in zitten die niet top zijn, wat imo juist héél erg belangrijk is. Verder zijn de overige toestellen te duur of missen ze andere belangrijke dingen. Ik wacht wel een jaartje totdat Full HD schermen+quad cores+redelijke accuduur voor een fatsoenlijke prijs verkrijgbaar zijn. En dan het liefst wel met een schermdiagonaal van ongeveer 4.5".
Same here. Nieuwe toestellen zijn wel mooi, maar niet zo baanbrekend meer. Alle apps die ik nodig heb doen het goed op mijn Desire, dus heb nog geen reden nodig om up te graden :) Behalve dan dat je niks op je scherm ziet als je vol in de zon erop kijkt :P Maar volgens mij hebben dit ook de nieuwe toestellen?

[Voor 6% gewijzigd door Ikkuh84 op 11-04-2013 18:53]

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:26
Timocos schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:52:
[...]

Same here. Nieuwe toestellen zijn wel mooi, maar niet zo baanbrekend meer. Alle apps die ik nodig heb doen het goed op mijn Desire, dus heb nog geen reden nodig om up te graden :) Behalve dan dat je niks op je scherm ziet als je vol in de zon erop kijkt :P Maar volgens mij hebben dit ook de nieuwe toestellen?
Volgens mij was dat juist de Achilleshiel van de AMOLED techniek. Tegenwoordig hebben de meeste telefoons een (Super) LCD paneel die daar wat minder last van heeft. Volgens mij is Samsung zo'n beetje de enige die nog (Super) AMOLED (Plus) gebruikt.

• musicfreak
Ik herken dit. Mijn Desire doet het qua apps nog prima. Sinds ik een custom ROM (Oxy ZM) op mijn mijn telefoon heb geïnstalleerd heb ik eigenlijk nog weinig behoefte aan een andere telefoon. Nu alleen aan een andere batterij. :-)

• Mistraller
Ik heb wel zitten kijken naar een andere, als ik nu zou moeten kiezen zou het een htc one s worden. Maar ik mis dan bij voorbaat die fijne knopjes van de desire al, en de optische trackball helemaal...ik zit er zelfs over te denken nu om mijn partner, die nog geen smartphone heeft, ook een desire te geven, dan kunnen we alle accessoires samen gebruiken.

---------------

• Gabliboeba
Mistraller schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:12:
Ik heb wel zitten kijken naar een andere, als ik nu zou moeten kiezen zou het een htc one s worden. Maar ik mis dan bij voorbaat die fijne knopjes van de desire al, en de optische trackball helemaal...ik zit er zelfs over te denken nu om mijn partner, die nog geen smartphone heeft, ook een desire te geven, dan kunnen we alle accessoires samen gebruiken.
Die optische trackball vind ik ook ideaal. Zijn er uberhaupt nog telefoons op de markt die zoiets hebben?

• musicfreak
Sinds een poosje heb ik ontvangstproblemen met mijn Desire. Ik heb een abonnement bij hollandsnieuwe, en heb nu binnenshuis regelmatig geen bereik (ook niet voor bellen), en buiten vaak qua data alleen maar GPRS. Af en toe zie ik 3G voorbij komen maar dat is vaak al na een halve minuut over.

Als ik de sim van mijn vriendin gebruik (die ook bij hollandsnieuwe zit) dan heb ik hetzelfde probleem. Met haar telefoon (een Nokia 6700) zijn er geen problemen. Heb ook een Telfort sim in mijn Desire gedaan, daarmee heb ik dezelfde beroerde ontvangst. Mijn telefoon was voorzien van een custom ROM. Heb dit weekend de originele ROM er weer opgezet, ook dit maakt geen verschil.

Ga ondertussen aan een hardware defect denken, wellicht is de antenne niet meer helemaal ok ook al heb ik de telefoon niet laten vallen ofzo.

Heeft iemand hier dit probleem al eens gehad? Iemand nog suggesties waar het aan kan liggen?

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03 21:13
Heb m'n Desire nu een jaar of drie en heeft het altijd goed gedaan. Maar sinds ongeveer een maand doet hij raar, van de ene op de andere dag:
* Batterij gaat maar paar uurtjes mee, ook al doe ik er niets mee. Voorheen was de batterijduur minstens twee keer zo lang. Heb gekeken of het aan een app lag door usual suspects als Facebook Messenger en WhatsApp te deïnstalleren, maar de beroerde accuduur blijft. Met WakeLock Detector gekeken of ik nog iets raars kon opmerken, maar nee.
* Mobiele verbinding valt spontaan uit (je krijgt kruisje te zien). Als ik de vliegmodus aanzet en daarna weer uitzet, krijg ik m'n verbinding weer terug. Als ik tijdens zo'n uitval me handmatig probeer aan te melden bij een netwerk, krijg ik een error te zien dat het toestel zich niet kan registreren op het netwerk. Ik heb dit probleem op meerdere locaties (meerdere zendmasten). Ik heb trouwens Tele2 (T-Mobile-netwerk).
* Af en toe restart de Desire zich spontaan.
* Market doet raar, krijg vaak een 'er is een serverfout opgetreden'-error. Zowel via wifi als via 3G. Als ik dan op 'opnieuw proberen' druk, blijft diezelfde popup steeds weer komen.

Is mijn Desire gewoon aan het eind van z'n Latijn of weet iemand nog een oplossing? Ik draai trouwens 2.3.3, officiële HTC-ROM, wel geroot.

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

SiHiDa schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 23:40:
Heb m'n Desire nu een jaar of drie en heeft het altijd goed gedaan. Maar sinds ongeveer een maand doet hij raar, van de ene op de andere dag:
* Batterij gaat maar paar uurtjes mee, ook al doe ik er niets mee. Voorheen was de batterijduur minstens twee keer zo lang. Heb gekeken of het aan een app lag door usual suspects als Facebook Messenger en WhatsApp te deïnstalleren, maar de beroerde accuduur blijft.

Is mijn Desire gewoon aan het eind van z'n Latijn of weet iemand nog een oplossing? Ik draai trouwens 2.3.3, officiële HTC-ROM, wel geroot.
Dit heb ik ook, maar ik gebruik een Desire HD rom met 2.3 (weet de naam niet meer), Denk dat het tijd is voor een nieuwe telefoon, ik ga nog 1 stabiele rom proberen van cyanogen mod, wil de accu dan nog steeds snel leegraken, dan ga ik iets anders proberen, desondanks dat deze telefoon erg fijn is.

• Mistraller
Andere accu kan gewoon een oplossing zijn? Nieuwe accu is niet gek duur, ik heb alweer een tijdje een PISEN battery, werkt prima.

---------------

• musicfreak
Mijn Desire heeft sinds een poosje een slechte ontvangst. Sinds vandaag weet ik waarom: de antenne module onderaan is iets gebarsten. Als ik erop druk dat is mijn bereik weer eventjes normaal. Nu heb ik geprobeerd om d.m.v. dubbelzijdige tape de antenne zeg maar permanent ingedrukt te houden maar dat is helaas mislukt.

Deze antenne module wordt bij buitenlandse shops goedkoop aangeboden, in Nederland is 'ie een stuk duurder.

Nu kan ik natuurlijk ook een defecte Desire op de kop proberen te tikken, maar ik ben ook benieuwd of zo'n onderdeel makkelijk te vervangen is. Wat is jullie idee? Heeft iemand er wellicht ervaring mee?

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-05 20:44
YouTube: HTC Desire Disassembly Video

Vanaf 1:50. Als het net zo gemakkelijk is als dat het er uit ziet, ken ik genoeg producten uit de supermarkt die lastiger verpakt zijn :+

• musicfreak
Dat lijkt inderdaad behoorlijk mee te vallen. ;-)

Moet alleen nog ergens een T5 torx schroevendraaiertje zien op te duikelen. Da's echt een kleintje!

• musicfreak
Ik sprak een medewerker in een winkel die veel aan reparaties doet. Hij vertelde me dat de antenne zelf 25 euro kost en de montage 20. Dat vond ik vrij fors, ik zie het onderdeel al voor zo'n 5 dollar op Ebay staan.
Echter wat hij ook vertelde dat de montage een nauwkeurig werkje is omdat je met dunne lijm (?) verbindingen werkt, je hebt kans dat deze snel breken. Misschien bedoelde hij soldeerverbindingen hoor, dat kan ook. Geen idee. Hoe schatten jullie dit in?

Op Ebay tref ik het onderdeel ook goedkoop aan, zie hier en hier.

[Voor 24% gewijzigd door musicfreak op 23-06-2013 10:22]

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:38
Mijn Desire bevalt me nog steeds prima, maar de knoppen onder het scherm reageren steeds slechter. Is daar nog iets aan te doen of is het gewoon slijtage en moet ik het accepteren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:46

Len

Leeg

Dat had ik ook, ik heb toen mijn Desire uit elkaar gehaald. Maar toen zag ik dat niet echt die knopjes kon schoonmaken :( Het vreemde is dat na het in elkaar zetten de knoppen weer wel goed werken. :S

Nu draai ik een custom 4.2.2 rom met softkeys. Dat werkt ook erg goed.

Google Play: SoftKey Enabler

http://forum.xda-develope...d.php?t=2012551&nocache=1

Free Tibet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Mijn Desire (ik heb 'm sinds de introductie, dus ook 3 jaar) heeft daar ook last van. De back-knop doet het vaker niet dan wel. En hoewel je hem eerst nog wat steviger kon indrukken om er nog iets mee te kunnen, kan zelfs dat nu niet echt meer.

* Stukfruit denkt dat hij z'n Desire maar eens gaat vervangen door een One X... De nieuwe One is veel te duur, maar de One X is met z'n 400,- imho wel redelijk voor de hardware die er in zit.

En dan natuurlijk weer bewaren in een hoesje waar je hem in kan leggen ipv schuiven. En ook zonder screenprotector of onzinnige omhulsels, want de Desire ziet er nu nog steeds als nieuw uit dankzij dit "inleg"-hoesje. Beste aankoop ooit :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tiab7
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:12
musicfreak schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 17:56:
Ik sprak een medewerker in een winkel die veel aan reparaties doet. Hij vertelde me dat de antenne zelf 25 euro kost en de montage 20. Dat vond ik vrij fors, ik zie het onderdeel al voor zo'n 5 dollar op Ebay staan.
Echter wat hij ook vertelde dat de montage een nauwkeurig werkje is omdat je met dunne lijm (?) verbindingen werkt, je hebt kans dat deze snel breken. Misschien bedoelde hij soldeerverbindingen hoor, dat kan ook. Geen idee. Hoe schatten jullie dit in?

Op Ebay tref ik het onderdeel ook goedkoop aan, zie hier en hier.
Ik heb niet zo lang geleden het scherm (digitizer) vervangen. Was prima te doen. Antenne moest daarvoor ook los en is ook prima weer terug gekomen. Gewoon proberen!

Aanvulling: niks lijmen of solderen. Alles met schroefjes en connectortjes die los kunt halen en weer vastdrukken.

[Voor 5% gewijzigd door tiab7 op 23-06-2013 12:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• musicfreak
Ok, tnx...

[Voor 86% gewijzigd door musicfreak op 23-06-2013 12:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tiab7
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:12
tiab7 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 12:03:
[...]

Aanvulling: niks lijmen of solderen. Alles met schroefjes en connectortjes die los kunt halen en weer vastdrukken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• musicfreak
Klinkt ideaal! :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Stukfruit schreef op zondag 23 juni 2013 @ 11:46:
Mijn Desire (ik heb 'm sinds de introductie, dus ook 3 jaar) heeft daar ook last van. De back-knop doet het vaker niet dan wel. En hoewel je hem eerst nog wat steviger kon indrukken om er nog iets mee te kunnen, kan zelfs dat nu niet echt meer.

* Stukfruit denkt dat hij z'n Desire maar eens gaat vervangen door een One X... De nieuwe One is veel te duur, maar de One X is met z'n 400,- imho wel redelijk voor de hardware die er in zit.

En dan natuurlijk weer bewaren in een hoesje waar je hem in kan leggen ipv schuiven. En ook zonder screenprotector of onzinnige omhulsels, want de Desire ziet er nu nog steeds als nieuw uit dankzij dit "inleg"-hoesje. Beste aankoop ooit :)
Ik zou zeggen laat die HTC One X liggen en ga voor een Nexus 4. Weet je zeker dat je de komende tijd wel elke nieuwe Android versie krijgt en niet hoeft te wachten totdat HTC hem eens vrij geeft.

* MegaTronics heeft nu een maand de Nexus 4 als vervanging van zijn Desire en die bevalt hem goed. En uiteraard in een hoesje bewaren tegen beschadigingen. :8

[Voor 11% gewijzigd door MegaTronics op 23-06-2013 13:51]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik heb het helaas niet zo op LG of Samsung-apparaten :)

Voor een telefoon vind ik het design en het materiaal best belangrijk en wat zij leveren past niet bij mijn wensen. Bovendien heb ik al een Nexus 7 voor nieuwere versies van Android (meestal is het toch alleen maar nieuwsgierigheid waar ik 'last' van heb).

Dat zit wel Schnorr.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Hier is dit topic niet voor bedoeld. Zie Mobile Aankoopadviesforum.

[Voor 108% gewijzigd door RoD op 12-01-2014 15:11]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:45
Ik ben mijn patroon vergeten (heb inmiddels een andere telefoon HTC ONE :9~ ) en de Desire weer eens uit de kast gehaald. Natuurlijk te veel pogingen gedaan, nou is ie geblokkeerd. Dus ik wil een factory reset doen door middel van:

1. Turn the power off. If your HTC Desire is frozen, pull the battery out and reinsert it
2. Hold the Volume Down button
3. Press and release the Power button
4. You are now presented with a menu that allows for Fastboot, Recovery, Clear Storage, and Simlock
5. Select Clear Storage by pressing the Volume Down button
6. Press and release the Power button
7. Now simply confirm your decision: Volume Up for YES and Volume Down for NO

Echter ik krijg dat hele menu niet :? Ik houd de volume knop (lager) ingedrukt, druk dan power in, laat power weer los, en of ik dan de volume knop ingedrukt houd of los laat maakt niet uit hij boot gewoon zoals normaal. Doe ik wat fout :?

Voor zo ver ik weet is die volumeknop niet defect... is er nog een andere manier ?

-edit- nou het is gelukt hoor, doh.... je moet ze dus allebei INGEDRUKT blijven houden. Zo staat het er niet :p Als ik die powerbutton los laat doet ie het namelijk niet. Nou ja, wie weet leest iemand dit ooit nog die het ook niet lukt :P

[Voor 10% gewijzigd door FireFoz op 28-03-2014 11:30]

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Pagina: 1 ... 59 60 61 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee