En hoe is het afgelopen? Mijn mobiel is al 4x naar Dynafix geweest, met de allom bekende rebootklachten en dergelijke, maar ook dat mijn volume knoppen uiterst moeizaam bedienbaar zijn. Die volumeknoppen doen het nog steeds niet goed. (er is dus ook niks aan gedaan)Fransfb schreef op donderdag 19 april 2012 @ 17:18:
Ik heb nog een maandje garantie ongeveer. Ik wil mijn Desire nog een keer opsturen (volume Down doet het heel slecht) Hoelang ben je gemiddeld ongeveer je telefoon kwijt?
Ik kreeg vandaag pas het mailtje dat hij klaar was dus ik krijg hem morgen/overmorgen hopelijk binnen. Ik laat het je wel weten ;-)Holland1994 schreef op maandag 30 april 2012 @ 16:47:
[...]
En hoe is het afgelopen? Mijn mobiel is al 4x naar Dynafix geweest, met de allom bekende rebootklachten en dergelijke, maar ook dat mijn volume knoppen uiterst moeizaam bedienbaar zijn. Die volumeknoppen doen het nog steeds niet goed. (er is dus ook niks aan gedaan)
(ik had geen last van rebootklachten)
Ik heb sinds een paar dagen op m'n Desire het probleem dat ik over 3G (Vodafone) niet meer kan browsen. Mail, Friendstream en de meeste applicaties doen het prima over 3G, maar de browser vertikt het om pagina's te openen. Ook de NS-applicatie zegt dat er geen internetverbinding mogelijk is. Met wifi doet alles het perfect. Heb al geprobeerd de browser gedwongen te stoppen en opnieuw op te starten, maar helpen doet het niet. Als ik de internetinstellingen per sms opvraag, krijg ik bericht dat het 'momenteel niet mogelijk is'. Iemand dit probleem ook ooit gehad? En zo ja, wat ermee gedaan?
Als je het over de duivel hebt, de APN-instellingen gereset (niet dat ik die ooit veranderd heb) en het loopt weer als een zonnetje. Dus mocht iemand nog ooit ditzelfde probleem hebben
Als je het over de duivel hebt, de APN-instellingen gereset (niet dat ik die ooit veranderd heb) en het loopt weer als een zonnetje. Dus mocht iemand nog ooit ditzelfde probleem hebben

[Voor 13% gewijzigd door valpa op 03-05-2012 13:34]
Gisteren de telefoon teruggehad maar vandaag pas tijd gehad om hem weer te gebruiken.
Volume Knop is gemaakt en de aan/uit knop hebben ze ook vervangen volgens mij aangezien die weer iets stugger is. Al met al is het dus prima gegaan bij mij.
Volume Knop is gemaakt en de aan/uit knop hebben ze ook vervangen volgens mij aangezien die weer iets stugger is. Al met al is het dus prima gegaan bij mij.
Hierbij aansluitend, ik heb een probleem met mijn telefoon buiten de garantietermijn. De garantie van mijn Desire liep tot 7 april. Sinds mijn aankoop in 2010 heb ik mijn toestel driemaal laten repareren door Dynafix vanwege problemen met het niet herkennen van de headset, niet goed reageren van de volumeknoppen, niet willen op laden, niet werken van de GPS sensor en en het niet goed werken van de flitser. Bij mijn derde reparatie gaf HTC aan dat als er nog een keer wat mis zou gaan met mijn toestel ik een geheel nieuw toestel zou krijgen, in plaats van een een boardswap.eymey schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:41:
Je mag er zelfs van uit gaan dat een apparaat een bepaalde levensduur heeft (afhankelijk van het soort apparaat). Dus ook ná de gebruikelijke 1 of 2 jaar hoort een fabrikant met een acceptabele oplossing te komen.
Tot zo ver de theorie, althans.
Daarna krijg je een hele grijs gebied van kluitjes, riet, etc. (en natuurlijk de vraag wat acceptabel is in het geval van de meestal toch erg korte lifecycles van telefoons).
Nu heb ik het probleem dat de menu toets niet meer goed reageert. Hoe zijn jullie ervaringen met HTV / Dynafix zo net buiten de garantie? Op welke kosten moet ik rekeken? Ik moet zeggen dat ik het wel irritant vind dat ik nu voor de 4e keer problemen met mijn toestel heb.
Sinds gisteren heeft mijn vriendin mijn htc desire gekregen (nadat ik over ben gegaan naar de sony xperia s).
Alleen heeft ze een reboot probleem, voornamelijk als ze op 3G zit, dan wil hij spontaan rebooten.. Ik had hier nooit last van gehad (buiten het probleem van vodafone zelf).
Kan dit liggen aan een oude sim-kaart? Aangezien die al een jaar of 7 oud is ofzo.,
Er draait Cyanogenmod op met gingerbread. Verder is de desire nog steeds een heerlijke telefoon, soms mis ik hem zelfs
..
Alleen heeft ze een reboot probleem, voornamelijk als ze op 3G zit, dan wil hij spontaan rebooten.. Ik had hier nooit last van gehad (buiten het probleem van vodafone zelf).
Kan dit liggen aan een oude sim-kaart? Aangezien die al een jaar of 7 oud is ofzo.,
Er draait Cyanogenmod op met gingerbread. Verder is de desire nog steeds een heerlijke telefoon, soms mis ik hem zelfs

Dynafix kijkt gewoon naar de garantietermijn, als die verlopen is krijg je gewoon een prijsopgave. Dit soort dingen moet je eerst met HTC regelen voordat je je telefoon weer opstuurt.musicfreak schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 09:52:
[...]
Hierbij aansluitend, ik heb een probleem met mijn telefoon buiten de garantietermijn. De garantie van mijn Desire liep tot 7 april. Sinds mijn aankoop in 2010 heb ik mijn toestel driemaal laten repareren door Dynafix vanwege problemen met het niet herkennen van de headset, niet goed reageren van de volumeknoppen, niet willen op laden, niet werken van de GPS sensor en en het niet goed werken van de flitser. Bij mijn derde reparatie gaf HTC aan dat als er nog een keer wat mis zou gaan met mijn toestel ik een geheel nieuw toestel zou krijgen, in plaats van een een boardswap.
Nu heb ik het probleem dat de menu toets niet meer goed reageert. Hoe zijn jullie ervaringen met HTV / Dynafix zo net buiten de garantie? Op welke kosten moet ik rekeken? Ik moet zeggen dat ik het wel irritant vind dat ik nu voor de 4e keer problemen met mijn toestel heb.
BlaBlaBla
Van reboots heb ik geen last. Mijn Vodafone (Libertel) SIM-kaart is ook al bejaard.Kan dit liggen aan een oude sim-kaart? Aangezien die al een jaar of 7 oud is ofzo.,
Vraagje over een nieuwe batterij na zoektocht in dit topic,
welke shop/website raden jullie mij aan om een nieuwe batterij te kopen? Heb mijn Desire nu bijna 2 jaar en de batterij gaat steeds sneller leeg (ook met energiezuinige ROM), tijd voor een nieuwe dus.
welke shop/website raden jullie mij aan om een nieuwe batterij te kopen? Heb mijn Desire nu bijna 2 jaar en de batterij gaat steeds sneller leeg (ook met energiezuinige ROM), tijd voor een nieuwe dus.
Ik heb gewoon vorige week een originele gekocht. Doet het tot nu toe prima
pricewatch: HTC BA S410 1400 mAh (HTC Desire) (Origineel) Alleen de shop waar ik hem kocht heeft hem duurder gemaakt nu ;o
pricewatch: HTC BA S410 1400 mAh (HTC Desire) (Origineel) Alleen de shop waar ik hem kocht heeft hem duurder gemaakt nu ;o
Sinds een paar dagen heeft mijn Desire het probleem om snel warm te worden (bij simpel surfen, bellen, whatsapp, tetheren) en daarna voortdurend opnieuw op te starten (en opnieuw opstarten tijdens het opstarten enzovoort enzovoort). Enige oplossing: Batterij eruit halen en laten afkoelen. Eerst dacht ik aan het warme weer van de afgelopen dagen, maar ook in treinen mét airco kapte die ermee. Nu heb ik flink gezocht en ook dit forum doorgelezen; waarschijnlijk een kapot moederbord. Maar het valt me op dat het voornamelijk bij 3G is.
Navigeren terwijl hij oplaadt in de auto deed die al nooit lekker, werd dan ook erg warm en startte opnieuw op, maar ik neem aan dat dat meer te maken heeft met het harde werken. Ik heb het ding ongeveer een 1¾ jaar.
Iemand die zo laat dezelfde problemen kreeg; tips en wat doen precies?
Navigeren terwijl hij oplaadt in de auto deed die al nooit lekker, werd dan ook erg warm en startte opnieuw op, maar ik neem aan dat dat meer te maken heeft met het harde werken. Ik heb het ding ongeveer een 1¾ jaar.
Iemand die zo laat dezelfde problemen kreeg; tips en wat doen precies?
Dat probleem is inderdaad een bekend problem (oververhitting en dan vooral met 3g). Ik zou het aanbieden ter reparatie nu het nog in de garantie valt.
Ik heb ook een nieuwe batterij gekocht bij een shop uit de pricewatch. Zou als het goed is een originele moeten zijn, maar qua performance is deze batterij niet beter dan mijn oude van iets van 2 jaar oud.
Ik vraag mij af of het dus wel een originele is? Wie weet hoe echt kopieen er tegenwoordig uitzien.
Wat mij vooral verbaasd is dat de nieuwe batterij 26 gram weegt waar de oude originele batterij 31 gram weegt!
Ook geeft de battery monitor widget constant 428mA aan. Blijkbaar is deze batterij toch anders dan het origineel.
Mensen hier ervaring met het aanschaffen van een nieuwe batterij? Hoeveel weegt die van jullie? en zijn jullie instaat het aantal mA uit te lezen?
P.S ik gebruik de laatste oxygen release. Welke toch bekent staat als vrij zuinig.
Ik vraag mij af of het dus wel een originele is? Wie weet hoe echt kopieen er tegenwoordig uitzien.
Wat mij vooral verbaasd is dat de nieuwe batterij 26 gram weegt waar de oude originele batterij 31 gram weegt!
Ook geeft de battery monitor widget constant 428mA aan. Blijkbaar is deze batterij toch anders dan het origineel.
Mensen hier ervaring met het aanschaffen van een nieuwe batterij? Hoeveel weegt die van jullie? en zijn jullie instaat het aantal mA uit te lezen?
P.S ik gebruik de laatste oxygen release. Welke toch bekent staat als vrij zuinig.
Zelf koop ik soms vervanging uit Hongkong, maar dan let ik er juist op dat ze niet look-a-like zijn, want dat is vanuit HK in elk geval crap. Meestal koop ik daar PISEN, dat schijnt de chinese duracell te zijn. De 2 accu's die ik daarvan heb (phone en camera) performen prima, en zijn na 2 jaar nog altijd gewoon prima. En waren toch maar een fractie van de prijs in NL.Unicron schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:43:
Ik heb ook een nieuwe batterij gekocht bij een shop uit de pricewatch. Zou als het goed is een originele moeten zijn, maar qua performance is deze batterij niet beter dan mijn oude van iets van 2 jaar oud.
Edit: Deze dus http://www.dealextreme.co...desire-more-59565?item=20
[Voor 5% gewijzigd door Mistraller op 04-06-2012 21:45. Reden: link toegevoegd]
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ik heb eergisteren mijn HTC Desire ter reparatie binnengebracht: ik kreeg dagelijks enkele keren de melding dat de SD kaart onverwachts ontkoppeld was; dit terwijl ikzelf niks deed. Soms crashte de camera-app nadat ik een foto had genomen (toen de foto dus naar SD werd weggeschreven). Zo héél veel heb ik er nog niet over gevonden op het net, maar ik neem aan dat het een hardwarefout is.
Ik heb het geprobeerd met de stock mini SD, daarna een Sandisk 16GB Class 4 en uiteindelijk een Sandisk 32GB Class 10.
Ik heb het geprobeerd met de stock mini SD, daarna een Sandisk 16GB Class 4 en uiteindelijk een Sandisk 32GB Class 10.

Anoniem: 153905
Ik laad mijn HTC Desire altijd in de nacht op maar de laatste maanden loopt de batterij snel leeg terwijl ik de telefoon niet veel gebruik .
Instellingen / mijn telefoon / accu / accugebruik :
Mobiel stand-by 31%
WiFi 28%
Telefoon inactief 30%
Android-systeem 8%
Weergave 3%
Heb trouwens ook een nieuwe accu die hetzelfde probleem heeft .
Weet jij een oplossing dan lees ik dit graag .
Alvast Bedankt .
Instellingen / mijn telefoon / accu / accugebruik :
Mobiel stand-by 31%
WiFi 28%
Telefoon inactief 30%
Android-systeem 8%
Weergave 3%
Heb trouwens ook een nieuwe accu die hetzelfde probleem heeft .
Weet jij een oplossing dan lees ik dit graag .
Alvast Bedankt .
Huh? Had dus maanden dat mijn Desire als een speer leeg vloog. Zonder wat te doen zelfs: 's ochtens pakweg 8 uur van de lading en aan het eind van de middag, als ik hem niet aan de lading deed op het werk, was ie leeg.
Wie schetst mijn verbazing dat, sinds ik hem deze ochtend ook weer van de lading heb gehaald na een nacht laden, nadat het toestel helemaal uit stond ik nu (na 6 uur) nog op 90% zit met 2 telefoongesprekjes. Een kwartier geleden zat ie nog op 93%, maar toen ging ik bellen. ;-)
Wifi staat hele dag aan. Verder niks bijzonders gedaan met de feun.
Zou mijn, vermoede hardwareprobleem, ineens over zijn? Was van plan hem binnenkort toch maar eens op te sturen ivm de garantie die in november afloopt, maar lijkt nu niet nodig te zijn (ga hem in de gaten houden uiteraard). Dan vrees ik wel dat ie uiteraard in december weer problemen geeft. ;-)
Wie schetst mijn verbazing dat, sinds ik hem deze ochtend ook weer van de lading heb gehaald na een nacht laden, nadat het toestel helemaal uit stond ik nu (na 6 uur) nog op 90% zit met 2 telefoongesprekjes. Een kwartier geleden zat ie nog op 93%, maar toen ging ik bellen. ;-)
Zou mijn, vermoede hardwareprobleem, ineens over zijn? Was van plan hem binnenkort toch maar eens op te sturen ivm de garantie die in november afloopt, maar lijkt nu niet nodig te zijn (ga hem in de gaten houden uiteraard). Dan vrees ik wel dat ie uiteraard in december weer problemen geeft. ;-)
Ik heb de laatste maand o.i.d. ook last gekregen van het spontaan rebooten van mijn Desire, zoals ik in dit topic terug kan lezen een veel voorkomend probleem. Nu val ik volgens mij net een paar maanden buiten de 2-jarige garantie, en ik vroeg me af of mensen ervaring hebben met het laten repareren in zo'n geval. Is HTC zo coulant om toe te geven dat het inderdaad een hardware probleem is en ze dit zullen repareren, of hoef ik daar echt niet op te rekenen? Als het te duur wordt is het de moeite niet meer waard natuurlijk.
Ik gok dat er dan een proces is dat je batterij zit te verbuiken. Met bijvoorbeeld BetterBatteryStats zou je dat verder kunnen onderzoeken.DikkieDick schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:03:
Huh? Had dus maanden dat mijn Desire als een speer leeg vloog. Zonder wat te doen zelfs: 's ochtens pakweg 8 uur van de lading en aan het eind van de middag, als ik hem niet aan de lading deed op het werk, was ie leeg.
Rail Away!
Dat had ik dus al gedaan maar nooit iets kunnen vinden. Zelfs alles afsluiten, taskkillers, niets hielp. Het probleem is 'spontaan' ontstaan, heb daarna de hele feun leeggeknikkerd, nieuwe ROM erop, clean install etc. en maakte geen drol uit. Na anderhalve dag uit te zijn geweest (gebruik hem toch voor het werk en als ie leeg is, laad ik hem niet altijd gelijk op) gisteravond aan de lading en vanochtend maar aangezet. En nu? Nog 76%. Heb ik zelfs vóórdat ik de problemen 8 maanden geleden kreeg nog niet gehad. Kijken hoe het morgenochtend is.Mad Marty schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:12:
[...]
Ik gok dat er dan een proces is dat je batterij zit te verbuiken. Met bijvoorbeeld BetterBatteryStats zou je dat verder kunnen onderzoeken.
Het scherm bleef ook altijd warm, ook als het scherm uit was. Daarom vermoedde ik een hardwareprobleem waarbij het scherm toch aan blijft terwijl ie uit is. Was van plan om een andere aan te schaffen (via het telefoonproject op de zaak) en dan de Desire maar eens op te sturen om na reparatie over te doen aan mijn vrouw. Dat laatste kan nog steeds, maar zoals het nu lijkt, maar niet te vroeg juichen, hoeft de reparatie niet (meer).
Anoniem: 275034
Bij mij werd dat niet gevraagd naar bon als garantiebewijs, of doet men dat via de IMEI nummer?Cyclonist schreef op maandag 18 juni 2012 @ 19:21:
Ik heb de laatste maand o.i.d. ook last gekregen van het spontaan rebooten van mijn Desire, zoals ik in dit topic terug kan lezen een veel voorkomend probleem. Nu val ik volgens mij net een paar maanden buiten de 2-jarige garantie, en ik vroeg me af of mensen ervaring hebben met het laten repareren in zo'n geval. Is HTC zo coulant om toe te geven dat het inderdaad een hardware probleem is en ze dit zullen repareren, of hoef ik daar echt niet op te rekenen? Als het te duur wordt is het de moeite niet meer waard natuurlijk.
De mijne is op 6 juni verstuurd, op 12e is die aangekomen bij HTC en tot heden nog steeds in repair...
Afwachten dan maar he!

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 275034 op 18-06-2012 23:10]
Zit ff in de history te kijken van de battery monitor widget:
Voorheen liep ie elke 5 minuten in rust met paweg 56 tot 130mA terug (6% per uur).
Zie nu dat ie na de laadactie vrijdag op het werk aanzienlijk verbeterd is. Om 16:30 van de lader gehaald en daarna zie ik hem aflopen met 14 tot pakweg 50mA per 5 minuten (2% per uur). Zaterdag had ik hem ook helemaal niet gebruikt. Heeft hele dag in de jaszak gezeten en blijkt pas zondagochtend om 8 uur uit te zijn gevallen.
En nee het kan ook niet in de ontvangst zitten, want overal was de drain enorm. Nu na 28 uur ontkoppeld is ie half leeg of half vol, met wifi 100% aan en een minuutje of 10 telefoongesprekken gevoerd te hebben.
Kan een mogelijk hardwareprobleem zich automatisch herstellen?
Heb recentelijk ook geen apps geupdate. Gebruikte de Desire amper omdat het een ramp was met dat leeglopen.
Wat ook opvalt is dat de widget aangeeft dat de temperatuur van de batterij tijdens het opladen nu rond de 30 graden zit, terwijl dat voorheen tegen de 40 zat en bij het ontladen is het nu 23 terwijl dat voorheen 27 was. En nee, de batterij is niet gewisseld.
Wat heb ik de afgelopen 8 maanden gedaan? Al eerder beschreven in de draad:
Andere lader gekocht, want met de default lader (of via USB) liep ie nog sneller leeg dan ie oplaadde.
Andere batterijen (met wat meer power), haalde ook niks uit.
En zoals gisteren gemeld: opnieuw geflashed etc. Nou ja, lijkt er dus op dat ie, even afkloppen, nu weer in de conditie is zoals ie was voor 2 oktober 2011, toen de problemen ontstonden.
Voorheen liep ie elke 5 minuten in rust met paweg 56 tot 130mA terug (6% per uur).
Zie nu dat ie na de laadactie vrijdag op het werk aanzienlijk verbeterd is. Om 16:30 van de lader gehaald en daarna zie ik hem aflopen met 14 tot pakweg 50mA per 5 minuten (2% per uur). Zaterdag had ik hem ook helemaal niet gebruikt. Heeft hele dag in de jaszak gezeten en blijkt pas zondagochtend om 8 uur uit te zijn gevallen.
En nee het kan ook niet in de ontvangst zitten, want overal was de drain enorm. Nu na 28 uur ontkoppeld is ie half leeg of half vol, met wifi 100% aan en een minuutje of 10 telefoongesprekken gevoerd te hebben.
Kan een mogelijk hardwareprobleem zich automatisch herstellen?
Heb recentelijk ook geen apps geupdate. Gebruikte de Desire amper omdat het een ramp was met dat leeglopen.
Wat ook opvalt is dat de widget aangeeft dat de temperatuur van de batterij tijdens het opladen nu rond de 30 graden zit, terwijl dat voorheen tegen de 40 zat en bij het ontladen is het nu 23 terwijl dat voorheen 27 was. En nee, de batterij is niet gewisseld.
Wat heb ik de afgelopen 8 maanden gedaan? Al eerder beschreven in de draad:
Andere lader gekocht, want met de default lader (of via USB) liep ie nog sneller leeg dan ie oplaadde.
Andere batterijen (met wat meer power), haalde ook niks uit.
En zoals gisteren gemeld: opnieuw geflashed etc. Nou ja, lijkt er dus op dat ie, even afkloppen, nu weer in de conditie is zoals ie was voor 2 oktober 2011, toen de problemen ontstonden.
[Voor 28% gewijzigd door DikkieDick op 19-06-2012 13:14. Reden: extra info]
Heb net ff gebeld, ze zien het inderdaad aan het IMEI nummer. Ben 2 maanden buiten de garantie.. superrrAnoniem: 275034 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 23:07:
[...]
Bij mij werd dat niet gevraagd naar bon als garantiebewijs, of doet men dat via de IMEI nummer?
De mijne is op 6 juni verstuurd, op 12e is die aangekomen bij HTC en tot heden nog steeds in repair...
Afwachten dan maar he!

Ik ga eerst maar eens proberen of het met een andere simkaart erin ook nog voorkomt, en anders eens een reset naar fabrieksinstellingen. Zoniet dat moet hij toch naar dynafix o.i.d., ben benieuwd wat dat zou gaan kosten. Moederbordje vervangen, 50 euro? Meer?

Anoniem: 275034
Gisteren is de koerier langs geweest met pakket vanuit Dynafix, zij hebben in plaats van een "bard swap" mij een andere toestel gegeven. Ben zeker blij met de oplossing, echter mijn Desire was één van de eerste met amoled scherm en de vervangend toestel heeft een SLCD. Dat is wel wat wennen maar goed het is wel erg netjes van hun om mijn na bijna twee jaar alsnog een nieuwe Desire aan te bieden!Cyclonist schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:20:
[...]
Heb net ff gebeld, ze zien het inderdaad aan het IMEI nummer. Ben 2 maanden buiten de garantie.. superrr![]()
Ik ga eerst maar eens proberen of het met een andere simkaart erin ook nog voorkomt, en anders eens een reset naar fabrieksinstellingen. Zoniet dat moet hij toch naar dynafix o.i.d., ben benieuwd wat dat zou gaan kosten. Moederbordje vervangen, 50 euro? Meer?
Heb inmiddels al geroot en draait weerd op Oxygen

Joepie, vandaag bericht gekregen dat ik een volledig nieuw toestel krijgcocico schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 08:39:
Ik heb eergisteren mijn HTC Desire ter reparatie binnengebracht: ik kreeg dagelijks enkele keren de melding dat de SD kaart onverwachts ontkoppeld was; dit terwijl ikzelf niks deed. Soms crashte de camera-app nadat ik een foto had genomen (toen de foto dus naar SD werd weggeschreven). Zo héél veel heb ik er nog niet over gevonden op het net, maar ik neem aan dat het een hardwarefout is.

Ik heb zojuist hotmail als Exchange account ingesteld volgens deze tutorial: http://digiex.net/guides-...htc-desire-nexus-one.html
Nu kan ik eindelijk mijn agenda synchroniseren en gebruik maken van push mail.
Echter zie ik dat bij deze app geen widget zit om gelijk een overzicht van je mail te krijgen. Weet iemand wellicht hoe ik dit wel kan krijgen?
Nu kan ik eindelijk mijn agenda synchroniseren en gebruik maken van push mail.
Echter zie ik dat bij deze app geen widget zit om gelijk een overzicht van je mail te krijgen. Weet iemand wellicht hoe ik dit wel kan krijgen?
Vraagje, mijn desire is geroot met Miui en heb de sd kaart ook voor een deel ge-ext't om meer ruimte te krijgen. Dit was al een half jaar terug, maar nu opeens wil de telefoon niet meer booten (update van een app denk ik wat de oorzaak is hiervan). Zodra ik de sd kaart eruit haal boot de telefoon wel, evenals met een andere sd-kaart.
Ik kan de data van de sd-kaart nog gewoon inzien (op mijn pc) en de vraag hoe kan ik het best de oude situatie herstellen?
1. SD kaart inhoud kopieren en formateren via de telefoon (als ik zover kom)
2. Rom opnieuw installeren?
3. Gparted gebruiken om het ext-deel opnieuw in te delen / formateren.
Iemand ervaring / het beste idee om dit op te lossen?
SD-card stuk! Alles opnieuw geinstalleerd.
Ik kan de data van de sd-kaart nog gewoon inzien (op mijn pc) en de vraag hoe kan ik het best de oude situatie herstellen?
1. SD kaart inhoud kopieren en formateren via de telefoon (als ik zover kom)
2. Rom opnieuw installeren?
3. Gparted gebruiken om het ext-deel opnieuw in te delen / formateren.
Iemand ervaring / het beste idee om dit op te lossen?
SD-card stuk! Alles opnieuw geinstalleerd.
[Voor 3% gewijzigd door lawaai op 28-06-2012 20:32. Reden: Fixed]
Alle homescreens leeg!
Heeft iemand dat ooit meegemaakt? Plotseling zijn al mijn 7 homescreens leeg, ook de standaard widgets (zoals bijvoorbeeld de bekende HTC clock) zijn weg. Zelfs een herstart nadat ik de batterij eruit heb gehaald veranderde niets.
Ik gebruik de nieuwste firmware zoals die OTA door HTC wordt aangeboden.
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
opvallend:
- als ik een nieuwe pictogram plaats blijft ie staan, ook na een reboot waarbij de batterij eruit is geweest. Maar verder blijft het helemaal leeg.
- apps lijken nog gewoon te werken; alsof er echt niet anders is gebeurd dan een opdracht 'maak alle homescreens leeg'
Alvast bedankt!
Heeft iemand dat ooit meegemaakt? Plotseling zijn al mijn 7 homescreens leeg, ook de standaard widgets (zoals bijvoorbeeld de bekende HTC clock) zijn weg. Zelfs een herstart nadat ik de batterij eruit heb gehaald veranderde niets.
opvallend:
- als ik een nieuwe pictogram plaats blijft ie staan, ook na een reboot waarbij de batterij eruit is geweest. Maar verder blijft het helemaal leeg.
- apps lijken nog gewoon te werken; alsof er echt niet anders is gebeurd dan een opdracht 'maak alle homescreens leeg'
Alvast bedankt!
[Voor 25% gewijzigd door zsparrow op 09-07-2012 16:33. Reden: meer details die zouden kunnen helpen bij oplossen]
Ook ik heb een probleempje, mijn desire ging opeens random flitsen, begon van het een op t andere moment. Dit duurde een paar dagen, waarna de flashlight het helemaal niet meer deed. Tegelijkertijd viel de camera uit (apps lopen vast als ze de camera willen aanspreken) en de notificatieled doet het niet meer.
Ik heb geen idee hoe dit nu opeens is gekomen, het was wel een tijdje extreem heet hier in de USA (38 graden) toen het begon, maar moet op zich ook geen (permanent) probleem zijn.
Hoe dan ook, heb wat zitten zoek en het is een bekend probleem, echter de oplossing is telkens om hem terug te sturen naar HTC. Dat is echter geen optie voor mij, ik heb ten eerste geen garantie meer denk ik, en ten tweede zit in nog een tijd in de USA.
Heeft iemand misschien een suggestie voor een simpele fix, is het gewoon een brakke connector of moet er echt iets vervangen worden?
Ik heb geen idee hoe dit nu opeens is gekomen, het was wel een tijdje extreem heet hier in de USA (38 graden) toen het begon, maar moet op zich ook geen (permanent) probleem zijn.
Hoe dan ook, heb wat zitten zoek en het is een bekend probleem, echter de oplossing is telkens om hem terug te sturen naar HTC. Dat is echter geen optie voor mij, ik heb ten eerste geen garantie meer denk ik, en ten tweede zit in nog een tijd in de USA.
Heeft iemand misschien een suggestie voor een simpele fix, is het gewoon een brakke connector of moet er echt iets vervangen worden?
Ooit een keer gehad in 2.2, heb toen alles opnieuw moeten instellen helaas.zsparrow schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:21:
Alle homescreens leeg!
opvallend:
Alvast bedankt!
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Ben ik ook maar gaan doen; bedankt voor je reactie!iCy schreef op maandag 09 juli 2012 @ 20:38:
[...]
Ooit een keer gehad in 2.2, heb toen alles opnieuw moeten instellen helaas.
Is er een tweaker met een HTC Desire in Amersfoort (Noord) waarvan ik de gsm-antenne (onderste kapje over de USB poort) 5 minuten zou mogen lenen om te testen of mijn antenne defect is?
Ik heb hier namelijk een HTC Desire liggen die helemaal niet meer wil aanmelden op een GSM netwerk en ik verdenk de antenne, maar wil dit zeker weten voor ik deze bestel en het niet daaraan blijkt te liggen.
WiFi en Bluetooth werkt prima en het toestel heb ik ook al van een nieuwe rom voorzien (zat HTC stock op, zit nu Cyanogen op) in de hoop dat het in de software zat, maar ook dat heeft niet geholpen.
Ik heb hier namelijk een HTC Desire liggen die helemaal niet meer wil aanmelden op een GSM netwerk en ik verdenk de antenne, maar wil dit zeker weten voor ik deze bestel en het niet daaraan blijkt te liggen.
WiFi en Bluetooth werkt prima en het toestel heb ik ook al van een nieuwe rom voorzien (zat HTC stock op, zit nu Cyanogen op) in de hoop dat het in de software zat, maar ook dat heeft niet geholpen.
[A] - Zelfbouw MHI Airco WiFi controller (vanaf €25,-). Aansturing/uitlezing via MQTT of ESPHome in HomeAssistant, etc.
Misschien de zogenaamde radio rom ook updaten?DaLass schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:38:
Is er een tweaker met een HTC Desire in Amersfoort (Noord) waarvan ik de gsm-antenne (onderste kapje over de USB poort) 5 minuten zou mogen lenen om te testen of mijn antenne defect is?
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Mag ik jou bedanken voor deze tip?mucuracat schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:40:
[...]
Misschien de zogenaamde radio rom ook updaten?
Ik ben er vanuit gegaan dat met de custom rom update ook wel de radio rom meegenomen zou worden, maar dat is dus niet het geval.
Nieuwe versie erop geknalt en hoppa: bereik! :-)
[A] - Zelfbouw MHI Airco WiFi controller (vanaf €25,-). Aansturing/uitlezing via MQTT of ESPHome in HomeAssistant, etc.
Ik heb nu een jaartje of anderhalf een HTC desire. op zich bevalt het toestel redelijk...behalve het bekende geheugen probleem. Nu heb ik gisteren getracht Sygic te installeren, halverwege de installatie een error dat het geheugen vol zat. op anuleren geklikt en vervolgens blijft het geheugen vol. Ik heb de foon herstart, bij apps staat geen sygic en ik kan met geen mogelijkheid nog wat extra geheugen vrij maken.
dus op zoek naar een nieuwe rom. Ik heb gisterenavond flink zitten googlen en kom wat leuke roms tegen maar als ik bij de reacties kijk zie ik dat het lang niet altijd zo goed is als het klinkt.
Kan iemand me een goede rom aanraden voor me htc desire? Ik zou graag zien dat er wat meer naar me microsd kaartje gaat ipv het interne geheugen. Ik zet nu me apps met de hand over maar dit kan lang niet altijd. Ik hoor t graag....
dus op zoek naar een nieuwe rom. Ik heb gisterenavond flink zitten googlen en kom wat leuke roms tegen maar als ik bij de reacties kijk zie ik dat het lang niet altijd zo goed is als het klinkt.
Kan iemand me een goede rom aanraden voor me htc desire? Ik zou graag zien dat er wat meer naar me microsd kaartje gaat ipv het interne geheugen. Ik zet nu me apps met de hand over maar dit kan lang niet altijd. Ik hoor t graag....
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Oxygen installeren, werkt prima met A2SD
Nikez Lente ICS-ROM. Werkt hier als een zonnetje. En anders rondkijken in het forum mbt. de custom roms voor de HTC Desire.[b][message=38590784,noline]l
Gesprekken over custom ROM's graag in het juiste topic, dit topic is alleen voor het toestel zelf

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Het plezier was van korte duur. Hetzelfde probleem is weer terug dus ik denk dat het een tijdelijke opleving van het toestel is geweest. We gaan maar eens kijken voor een opvolger...DaLass schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:33:
[...]
Mag ik jou bedanken voor deze tip?
Ik ben er vanuit gegaan dat met de custom rom update ook wel de radio rom meegenomen zou worden, maar dat is dus niet het geval.
Nieuwe versie erop geknalt en hoppa: bereik! :-)
Vandaag heeft mijn HTC Desire een niet zo vriendelijke onmoeting gehad met een steen ... de steen heeft gewonnen en mijn telefoon heeft een kapot scherm, ook de amoled is stuque want die geeft alleen een paar groene streepjes bovenin... kheb wat gegoogled naar reparatie kosten, meeste marktplaats advertenties ed geven geen prijs aan maar op 1 webshop stond 139,- is dat een reeele indicatie vd kosten? Want dan weet ik ook gelijk dat dat niet de moeite is 
Opzich jammer, behalve het veel te krappe geheugen, was ik best tebreden over de HTC een telefoon die imho nog prima meekon qua olooks en prima de taken deed die hij moest doen.

Opzich jammer, behalve het veel te krappe geheugen, was ik best tebreden over de HTC een telefoon die imho nog prima meekon qua olooks en prima de taken deed die hij moest doen.
[Voor 16% gewijzigd door Chaoss op 18-07-2012 20:55]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
de digitizer zal je wel voor 20 euro vinden denkt ikChaoss schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:52:
Vandaag heeft mijn HTC Desire een niet zo vriendelijke onmoeting gehad met een steen ... de steen heeft gewonnen en mijn telefoon heeft een kapot scherm, ook de amoled is stuque want die geeft alleen een paar groene streepjes bovenin... kheb wat gegoogled naar reparatie kosten, meeste marktplaats advertenties ed geven geen prijs aan maar op 1 webshop stond 139,- is dat een reeele indicatie vd kosten? Want dan weet ik ook gelijk dat dat niet de moeite is
scherm
is dit niet wat je zoekt?
Ik zou ook eens een adevertie plaatsen, wie weet heeft er iemand nog een scherm liggen of iemand die zijn desire goedkoop weg doet voor wissel stukken...
Ik denk dat het wel reeël is. Ik heb het zelf ook laten vervangen en dat kostte ook iets dergelijks.Chaoss schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:52:
Ik loop tegen hetzelfde aan nu ik een nieuwe batterij heb gekocht, had misschien beter voor die Pisen-batterij kunnen gaan. Vanaf 100 % gaat de batterij heel snel richting de 75%, van 25% naar 0% duurt vele malen langer. Allerlei calibratietrucjes lijken niet te werken.Unicron schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:43:
Na even zoeken blijkt het niet een kwestie van namaak te zijn, maar is het schijnbaar htc zelf die er voor zorgt dat de batterijen niet meer goed uitleesbaar zijn...
http://www.3c71.com/android/?q=node/196
misschien kan iemand mij helpen.....
Ik heb een desire hd en had een kpn sim kaartje er in en heb nu een prepaid vodafone simkaart. Ik krijg deze helaas niet werkend. Als ik naar mobiele providers ga zie ik alleen NL KPN en niet Vodafone.
Belangrijk om te weten: ik had een exchange policy er op zitten vanuit mijn bedrijf. Deze policy (account) heb ik gedelete.
Iemand tips? (kaartje werkt wel in een andere telefoon, telefoon is niet gesimlocked, vodafone is gewoon beschikbaar in mijn omgeving)
Ik heb een desire hd en had een kpn sim kaartje er in en heb nu een prepaid vodafone simkaart. Ik krijg deze helaas niet werkend. Als ik naar mobiele providers ga zie ik alleen NL KPN en niet Vodafone.
Belangrijk om te weten: ik had een exchange policy er op zitten vanuit mijn bedrijf. Deze policy (account) heb ik gedelete.
Iemand tips? (kaartje werkt wel in een andere telefoon, telefoon is niet gesimlocked, vodafone is gewoon beschikbaar in mijn omgeving)
Heb je niet toevallig beroerd ontvangst met Vodafone op die locatie? Probeer het eens buiten.
Je moet normaal gesproken alle netwerken (of althans, de grote 3) kunnen zien, ongeacht welke SIM je hebt.
Hmm, als ik met mijn VF sim check, zie ik ook alleen Vodafone inderdaad. Fabrieksinstellingen al geprobeerd?
Je moet normaal gesproken alle netwerken (of althans, de grote 3) kunnen zien, ongeacht welke SIM je hebt.
Hmm, als ik met mijn VF sim check, zie ik ook alleen Vodafone inderdaad. Fabrieksinstellingen al geprobeerd?
[Voor 22% gewijzigd door Hmmbob op 07-08-2012 11:47]
Sometimes you need to plan for coincidence
thx voor de tip, ik heb het buiten geprobeerd... geen resultaat, alleen kpn
Groentenboer schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:46:
Heb je niet toevallig beroerd ontvangst met Vodafone op die locatie? Probeer het eens buiten.
Ja, maar er zijn wel apps als Titanium Backup en MyBackup waarmee je veel (zoniet alles wanneer je root hebt) kan backuppen en restoren.beastdjw schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:05:
met fabrieksinstellingen ben ik alles kwijt ..... (toch) en dat wil ik niet want dat kost me een hele hoop werk om alles weer terug te zetten.
Rail Away!
Ik heb een pisen voor mijn camera. Super accu! Nu schijnt pisen ook een gerenommeerd merk in china te zijn. De "genuine" batterijen zijn vrijwel altijd namaak.bladiblo schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:47:
[...]
Ik loop tegen hetzelfde aan nu ik een nieuwe batterij heb gekocht, had misschien beter voor die Pisen-batterij kunnen gaan. Vanaf 100 % gaat de batterij heel snel richting de 75%, van 25% naar 0% duurt vele malen langer. Allerlei calibratietrucjes lijken niet te werken.
Na even zoeken blijkt het niet een kwestie van namaak te zijn, maar is het schijnbaar htc zelf die er voor zorgt dat de batterijen niet meer goed uitleesbaar zijn...
http://www.3c71.com/android/?q=node/196
---------------
*weg*
Hier hebben we vraag en aanbod voor, advertenties staan we niet toe op het forum!
Hier hebben we vraag en aanbod voor, advertenties staan we niet toe op het forum!
[Voor 70% gewijzigd door Bullet NL op 09-08-2012 18:54]
Ik ben toch malle pietje niet!
Anoniem: 153905
Heb mijn HTC Desire van 01-07-2010 en veel plezier mee gehad .
Nu de updates van de Apps steeds groter worden kan ik helaas niets meer updaten .
Heel jammer van een Smartphone van 2 jaar oud die toen het vlaggenschip was van HTC .
Jammer genoeg ben ik aan het sparen voor de HTC One X en kan deze pas eind 2012 kopen .
Toch was de HTC Desire een heel fijn toestel maar kan tegenwoordig niet meer meegaan als een echte Smartphone want dat is hij niet meer .
Maar sparen voor een High End Smartpone loont zich wel omdat ik straks een hele vernieuwing zal gaan beleven .
Nu de updates van de Apps steeds groter worden kan ik helaas niets meer updaten .
Heel jammer van een Smartphone van 2 jaar oud die toen het vlaggenschip was van HTC .
Jammer genoeg ben ik aan het sparen voor de HTC One X en kan deze pas eind 2012 kopen .
Toch was de HTC Desire een heel fijn toestel maar kan tegenwoordig niet meer meegaan als een echte Smartphone want dat is hij niet meer .
Maar sparen voor een High End Smartpone loont zich wel omdat ik straks een hele vernieuwing zal gaan beleven .
De HTC Desire is nog goed bruikbaar, alleen moet je hem rooten, S-OFF verkrijgen, de HBOOT aanpassen en een custom ROM. Dan heb je opeens zat ruimte en een goed bruikbaar toestel.
Zie [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 4 voor meer informatie
Zie [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 4 voor meer informatie

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.
Ik moet m'n One X weer opsturen vanwege wifi-problemen en nu heb ik getracht met een adaptertje van Ebay de micro-sim in de Desire werkend te krijgen zodat ik die telefoon nu tijdelijk kan gebruiken.
Past niet echt goed maar uiteindelijk is het me gelukt. Ik kan gewoon bellen, 3G bereik heb ik ook.
Probleem is alleen als ik gebeld wordt dat gezegd wordt dat het nummer in gesprek is en je de voicemail krijgt. Maar kijk ik bij de oproepgeschiedenis van de Desire staat wel gewoon dat ik gebeld ben. Maar Desire gaat dus niet over?
Desire draait Nikes JB ROM: http://nikez.nu/installation-3/ (alle benodigde zaken zouden moeten werken)
Iemand een idee waaraan dit ligt? Anders moet ik óf een week/2 week zonder telefoon doen of tijdelijk een normale Sim regelen...
Past niet echt goed maar uiteindelijk is het me gelukt. Ik kan gewoon bellen, 3G bereik heb ik ook.
Probleem is alleen als ik gebeld wordt dat gezegd wordt dat het nummer in gesprek is en je de voicemail krijgt. Maar kijk ik bij de oproepgeschiedenis van de Desire staat wel gewoon dat ik gebeld ben. Maar Desire gaat dus niet over?
Desire draait Nikes JB ROM: http://nikez.nu/installation-3/ (alle benodigde zaken zouden moeten werken)
Iemand een idee waaraan dit ligt? Anders moet ik óf een week/2 week zonder telefoon doen of tijdelijk een normale Sim regelen...
Zie je je oproep wel in beeld wanneer je gebeld wordt? Staat het geluid van een oproep niet toevallig uit?
In ieder geval kunnen zaken die custom ROMs aangaan, beter in [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 4
In ieder geval kunnen zaken die custom ROMs aangaan, beter in [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 4
Rail Away!
Ik heb opnieuw de ROM geïnstalleerd (full wipe) en SD-kaart gepartitioneerd (o.a. met ext4) en weer de hele boel ingesteld en...het werkt. Kan bellen en gebeld worden en ik heb geloof ook mobiel internet.Mad Marty schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 08:21:
Zie je je oproep wel in beeld wanneer je gebeld wordt? Staat het geluid van een oproep niet toevallig uit?
Zo, zo kan ik wel de tijd overbruggen.

Ik had een nieuwe accu besteld, maar helaas...deze gaf eigenlijk geen noemenswaardig langere levensduur van mijn accu. 1 dag als ik geluk had. De Rom die ik draai (insert coin) met wat tweaks dmv Tasker had hier eigenlijk verandering in moeten brengen...zeker met de nieuwe accu.
Dat was dus balen. Tot ik een vinkje tegenkwam: "Beste Wi-Fi prestaties". Met het weghalen van dat vinkje gaat mijn desire nu doodleuk ineens 2 dagen mee!
Nu heb ik dus alleen een nagenoeg nieuwe accu over....iemand interesse?
Dat was dus balen. Tot ik een vinkje tegenkwam: "Beste Wi-Fi prestaties". Met het weghalen van dat vinkje gaat mijn desire nu doodleuk ineens 2 dagen mee!
---------------
Zelf heb ik ook een Desire welke me goed bevalt. Ik heb hem te leen, dus een custom rom zit er helaas niet in
Ik heb namelijk problemen met mn geheugen, anders dan cache, waar kapotte downloads instaan die ik er niet uit krijg..
Zo heb ik bijvoorbeeld geprobeerd Ziggo te updaten. 13mb zichtbaar van mn geheugen af, maar de update staat er niet op.. weet iemand hoe ik deze temp file(s) (denk ik) kan verwijderen? en komt dit bekend voor?
Gr.
Mx

Zo heb ik bijvoorbeeld geprobeerd Ziggo te updaten. 13mb zichtbaar van mn geheugen af, maar de update staat er niet op.. weet iemand hoe ik deze temp file(s) (denk ik) kan verwijderen? en komt dit bekend voor?
Gr.
Mx
Aut viam inveniam aut faciam
Dit komt mij niet bekend voor, maar wat je kan doen is een factory-reset. Alles wordt dan weer in originele staat terug gezet.
Rail Away!
Het enige wat bestaat aan temp-files in Android apps (op intern geheugen) is te verwijderen met de bijbehorende knop in de settings...
* Stukfruit begint ondertussen ook steeds minder ruimte te krijgen doordat oa. Google er steeds nieuwe shit bij gooit die vele MB's groot en niet te verplaatsen naar de SD-kaart zijn...
En de back-knop drukt vaak dubbel
en het scherm heeft last van inbrandeffecten 
Maar op dat na blijft het een tof apparaatje
* Stukfruit begint ondertussen ook steeds minder ruimte te krijgen doordat oa. Google er steeds nieuwe shit bij gooit die vele MB's groot en niet te verplaatsen naar de SD-kaart zijn...

En de back-knop drukt vaak dubbel

Maar op dat na blijft het een tof apparaatje

Dat zit wel Schnorr.
-
[Voor 100% gewijzigd door Steefmeister op 08-11-2012 23:18]
Dan zit je in het verkeerde topic, dit gaat over de gewone HTC DesireSteefmeister schreef op donderdag 08 november 2012 @ 22:54:
Ik heb een HTC Desire Z.

Kijk eens in HTC Desire Z
[Voor 10% gewijzigd door gambieter op 08-11-2012 23:16]
++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.
Vandaag een update OTA gekregen voor dit ouwe bakbeest. Wil alleen niet installeren, krijg steeds foutmelding?! Ga het nu maar eens proberen om 2.3 erop te zetten. Maar weet iemand wat voor update dit was?
Ik heb ook een systeemupdate gekregen, versie 2.29.405.15. Het gekke is dat ik er helemaal niks over kan vinden op internet....is dit wel legit? Welke versie staat er bij jou?valpa schreef op zondag 18 november 2012 @ 15:31:
Vandaag een update OTA gekregen voor dit ouwe bakbeest. Wil alleen niet installeren, krijg steeds foutmelding?! Ga het nu maar eens proberen om 2.3 erop te zetten. Maar weet iemand wat voor update dit was?
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Hebben jullie een branded device? Misschien dat jullie provider ineens een update uitgegeven heeft?
Rail Away!
Ik heb hem destijds met een kpn abbonement genomen maar hij is simlock vrij dus denk niet dat dat het is..kun je zien welke versie er bij jou geinstalleerd staat?
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Ik heb net even gechecked op mijn stock Desire en ik krijg hem nu ook binnen.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Misschien maar even contact opnemen met de customer service van HTC? Ik zou zelf niet weten waarom ze nu ineens weer een update zouden willen afleveren voor dit apparaat. Ik heb m zelf ook, maar ik heb een custom rom. Dus, ik ga ook maar niet op updates checken. Om welke android versie gaat het?
Edit: als je even googlet zie je ook dat een Duitser die update een keer heeft ontvangen. Al in december 2011... Dus, het zal wel fake zijn.
Edit: als je even googlet zie je ook dat een Duitser die update een keer heeft ontvangen. Al in december 2011... Dus, het zal wel fake zijn.
[Voor 34% gewijzigd door AMD1800 op 20-11-2012 16:05]
Als ze hem updaten naar JB met Sense 4 dan ga ik meteen terug naar stock
Wel apart dat er nu nog updates voor uitkomen.

Wel apart dat er nu nog updates voor uitkomen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
En hoe tevreden zijn jullie nog allemaal over jullie 2+ jaar oude Desire?
Ik vind hem nog steeds wel ok, maar de gebreken zijn er wel:
- 3,5mm headphone is een stukje van afgebroken->stofophoping/minder ontvangst
- Volume toetsen werken maar half (enkel "in het midden")
- De backcover staat bij mij krom, waarschijnlijk door het velen de batterij er uit hebben moeten trekken.
Verder doet het nog wel goed. (met 4.1
)
- De backcover staat bij mij krom, waarschijnlijk door het velen de batterij er uit hebben moeten trekken.
Verder doet het nog wel goed. (met 4.1

Batterij eruit trekken? Daar had je toch een knoppen-combo voor?
http://myhtcdesire.com/tu...ickly-restart-your-desire
To restart your Desire in case it stops responding just do the following:
Press down the Power Button + Volume Down Key + Press the Trackpad. Within a couple of seconds your Desire will restart.
Ik zit nog steeds op Stock na 2.5 jaar, doet het opzich nog prima (volumeknoppen zijn 1 maand voor het einde van de garantie nog gerepareerd). Maar zit langzaam naar een andere telefoon te kijken, wil toch een keer wat anders.joris1989 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:39:
En hoe tevreden zijn jullie nog allemaal over jullie 2+ jaar oude Desire?
Verder doet het nog wel goed. (met 4.1)
Haha, ja, maar als je mijn punt 2 kijkt: Volume toetsen werken niet goed, dan heb je toch geen andere keus dan je backcover er af te halen.Len schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:51:
[...]
Wat me trouwens wel echt opvalt is dat het scherm bij mij maar 1 klein krasje heeft, daar had ik er wel meer verwacht.

Ding van mij draait nog als een tierelier. Geen krassen en nooit een hoesje gebruikt. Toch al bijna 2,5 jaar in gebruik.
Heb ook niet echt een behoeft aan een andere telefoon want hij doet nog steeds alles wat ie moet doen.
Heb ook niet echt een behoeft aan een andere telefoon want hij doet nog steeds alles wat ie moet doen.
Werkt dit ook bij een vastgelopen toestel dan?Len schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:51:
[...]
---------------
Ik heb de update vannacht aangeboden gekregen. Heb volgens mij een stock désiré zonder simlock of andere operator software. Downloaden van de update gaat prima, bij het installeren krijg ik een fout melding en kom ik in het bootmenu...FireFoz schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:35:
[...]
Ik heb ook een systeemupdate gekregen, versie 2.29.405.15. Het gekke is dat ik er helemaal niks over kan vinden op internet....is dit wel legit? Welke versie staat er bij jou?
Update is bij mij helemaal goed gegaan.
Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H
Je moet wel eerst 25 MB vrij hebben op je interne geheugen, anders doet die het niet.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
hmm , ik heb 26.39 mb vrij op mijn telefoon.
Heb hem geinstaleerd. Was stock. Zie geen veranderingen.
Ze zeggen dat het te maken heeft met gingerbread?
"A new update is available for the HTC Desire bringing its firmware version up to 2.29.405.2. The update is only confirmed to be going out to unlocked Desire handsets for now, no word on if and when carrier-locked versions will have their go. A changelog hasn’t been provided just yet, but the 28.87MB size and word from Desire users suggests this is a simple maintenance release.
Of course, some speculate it could be preparing the device for Gingerbread compatibility once that time comes, but there is nothing to suggest that just yet. You can check on the update as always through your ‘Settings/About Phone System software updates’ menu. Be warned you will need 25MB of free internal storage before the update will be granted to you."
http://phandroid.com/2010...ate-available-2-29-405-2/
Ze zeggen dat het te maken heeft met gingerbread?
"A new update is available for the HTC Desire bringing its firmware version up to 2.29.405.2. The update is only confirmed to be going out to unlocked Desire handsets for now, no word on if and when carrier-locked versions will have their go. A changelog hasn’t been provided just yet, but the 28.87MB size and word from Desire users suggests this is a simple maintenance release.
Of course, some speculate it could be preparing the device for Gingerbread compatibility once that time comes, but there is nothing to suggest that just yet. You can check on the update as always through your ‘Settings/About Phone System software updates’ menu. Be warned you will need 25MB of free internal storage before the update will be granted to you."
http://phandroid.com/2010...ate-available-2-29-405-2/
Ja, dat had ik ook al gelezen.. Alleen gaat het daar om een update van 28 mb, terwijl degene die ik kon dowloaden maar 15.XX mb was, en ook is het versie nummer 2.29.405.15, of je na de install terecht komt in 2.29.405.2, weet ik niet.. Verder het bericht dat je aanhaalt is uit 2010..Ik blijf het vreemd vinden allemaal..
Ik las in het Wildfire topic dat deze ook al een update heeft gekregen.
Zou het te maken kunnen hebben met NL-Alert compatibiliteit ofzo?
. Aangezien dit altijd populaire toestellen zijn geweest en gebleven zou het me niet verbazen.
Zou het te maken kunnen hebben met NL-Alert compatibiliteit ofzo?

chat sessie met HTC
hendrikjan: Hi Susan, heb je mijn vraag ontvangen? Or did your receive my question?
Susan: Beste hendrikjan, bedankt voor uw contact met de klantenondersteuning van HTC. Momenteel ben ik even uw vraag aan het nalezen.
Susan: Als u een software update ontvangt, raden wij u aan deze ook te installeren op uw Desire.
Susan: Welke foutmelding krijgt u?
hendrikjan: Ja dat snap ik, de fout melding die ik kreeg kan ik zo niet voor de geest halen. Maar kunnen jullie bevestigen dat er een update de deur uit is gegaan? En waar s deze voor?
Susan: Vandaag zal HTC een start maken met de uitrol van een groot aantal nieuwe ROM-codes via FOTA, voornamelijk op wat oudere toestellen zoals o.a. Wildfire, Wildfire S, Desire, Desire-S, Desire-Z, Legend en chacha maar ook op recentere toestellen zoals o.a. Sensation en One-V.
De overheid rolt NL-Alert uit, het nationale alarmering en waarschuwingssysteem. De ROMs bevatten een aantal verbeteringen zodat onze toestellen nog beter met deze cell broadcast-functionaliteit overweg kunnen.
hendrikjan: Helder, dan weet ik even genoeg. Zijn er vereisten ten aanzien van de hoeveelheid vrij beschikbaar geheugen? Of andere eisen om de update succesvol te kunnen uitrvoeren?
hendrikjan: Helder, dan weet ik even genoeg. Zijn er vereisten ten aanzien van de hoeveelheid vrij beschikbaar geheugen? Of andere eisen om de update succesvol te kunnen uitrvoeren?
Susan: Er moet wel geheugen vrij zijn op het toestel, maar ik weet niet exact hoeveel. Het is geen grote update vermoed ik.
Susan: Verder zijn er geen vereisten, behalve een internetverbinding.
Susan: Kan ik u vandaag nog ergens anders mee helpen?
hendrikjan: ok, dan zit het probleem misschien in de hoeveelheid vrij beschikbare geheugen
Dan deed ik dus de goede aanname 
Thanks voor het na gaan

Thanks voor het na gaan

Hey, ik heb ook een htc Desire. Ik heb er alleen nog geen updates op hoeven installeren. Moet er een backup worden gemaakt, of blijven al je bestanden staan?
Sinds enige tijd heb ik op GOT het probleem dat de tekst niet wil "reflowen". Als ik inzoom op de pagina, dan moet ik de hele tijd heen en weer scrollen om e.e.a. te kunnen lezen. Volgens mij, maar dat weet ik niet helemaal zeker heb ik er last van sinds got een update heeft gehad. Ik gebruik de standaard browser met een stock rom wel heb ik ooit s/off geet/ gedaan.. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Is er iemand die weet waar dit vandaan komt en wat ik er aan zou kunnen doen? Ik heb er overigens over het algeem geen last van o andere sites die ik bezoek. de niuews site van tweakers doet het prima, en andere fora werken over het algemeen ok..
Same here. Kan mij niet herinneren of dat sinds de update zo is. Gebeurt mij zelfs op 1 pagina dat de ene helft wel goed gaat maar de andere helft plots niet meer.
Zijn er meer mensen die last hebben van een slechte aux-uitgang op de Desire? Ik heb zelf bijna 3 jaar m'n Desire, mijn broertje zo'n 2 jaar. Beiden hebben we de laatste maanden problemen met luisteren via koptelefoons. Ik krijg enkel nog geluid als ik de connecter er echt induw, anders plopt-ie er uiteindelijk vanzelf weer uit. Bij mijn broertje is dit exact hetzelfde, dus het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat hier meer mensen last van hebben. Iemand die hier ook problemen mee ondervindt? Of dit zelfs heeft gefixed of heeft laten fixen? De Desire van m'n broertje valt waarschijnlijk nog net binnen de garantietermijn, dus dat zou HTC dan moeten regelen.
Anoniem: 293161
Bij mij gaat hij er na bijna 2 jaar nog altijd goed in.
Heb zelf ooit wel eens met compressor uitgekuisd.
Misschien eens met andere connector proberen
Zou ik eens kunnen proberen, desnoods beetje poken met luciferstokje ofzo. Zo veel heb ik niet te verliezenAnoniem: 293161 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 19:00:
Bij mij gaat hij er na bijna 2 jaar nog altijd goed in.

Het probleem is er met elke connector, met sommige meer dan andere though.
Anoniem: 293161
Nog vergeten er bij te zetten, met een harde naald met kromme punt heb ik ook alle connectortpinnetjes (4) ook eens wat teruggebogen.
Nadien paste alles wat beter, al was er voordien geen probleem
Nadien paste alles wat beter, al was er voordien geen probleem
ik krijg de melding "netwerk fout" als ik email van hotmail probeer te laden. Als ik vervolgens de instelllingen controleer en op verder druk krijg ik de melding "de inkomende server ondersteund geen SSL. Pas het beveiligingstype van de inkomende server aan"
Heeft iemand anders ook dit probleem? Of weet de oplossing hiervoor. Google leverde weinig op
Via de browser lukt het gelukkig nog wel, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
edit: Na wat rommelen komt de mail ineens weer binnen, en direct daarna weer niet. Het verzenden van mail lukt trouwens wel.
Ik heb de mail app trouwens al compleet gereset en de telefoon opnieuw opgestart.
@FransB: Nee, ik gebruik gewoon POP. Dat heeft altijd gewerkt. Woensdag middag begon het probleem. Als ik nu alle gegevens van de mail app wis en hotmail toevoeg krijg ik de melding dat de certificaten niet vertrouwd(ofzoiets) zijn. Dan kan ik doorgaan kiezen, maar dan krijg ik dus bovenstaande melding.
Heeft iemand anders ook dit probleem? Of weet de oplossing hiervoor. Google leverde weinig op

Via de browser lukt het gelukkig nog wel, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
edit: Na wat rommelen komt de mail ineens weer binnen, en direct daarna weer niet. Het verzenden van mail lukt trouwens wel.
Ik heb de mail app trouwens al compleet gereset en de telefoon opnieuw opgestart.
@FransB: Nee, ik gebruik gewoon POP. Dat heeft altijd gewerkt. Woensdag middag begon het probleem. Als ik nu alle gegevens van de mail app wis en hotmail toevoeg krijg ik de melding dat de certificaten niet vertrouwd(ofzoiets) zijn. Dan kan ik doorgaan kiezen, maar dan krijg ik dus bovenstaande melding.
[Voor 46% gewijzigd door The Anarchist op 15-12-2012 17:23]
/ ( bijv /pipo@hotmail.com) voor je email adres zetten, bij server adres bovenin je balk kijken in je browser, op welke locatie je mail staat. ( bij mij dub-m.hotmail.com) en dan bij gebruikersnaam gewoon je email adres zonder /. En dan je wachtwoord en SSL bij mij. Dit is wel met activesync
Nadat ik na een nacht opladen de voeding uit mijn Desire haalde staat bovenin het tekentje van de headset met microfoon.Nu kan ik dus alleen nog maar met een headset bellen.
Ik heb hem al uit gezet en ook de batterij eruit gehaald maar hij blijft aangeven dat er een headset is verbonden. Tevens heb ik met een tandenstoker de headset ingang schoongemaakt en met een compressor lucht door geblazen maar dit werktte ook niet.
Ik wil hem eigenlijk niet naar de fabrieksinstellingen want dan moet ik eerst alles backuppen.
Is er nog een andere oplossing hiervoor? Ik draai stock rom.
Ik heb hem al uit gezet en ook de batterij eruit gehaald maar hij blijft aangeven dat er een headset is verbonden. Tevens heb ik met een tandenstoker de headset ingang schoongemaakt en met een compressor lucht door geblazen maar dit werktte ook niet.
Ik wil hem eigenlijk niet naar de fabrieksinstellingen want dan moet ik eerst alles backuppen.
Is er nog een andere oplossing hiervoor? Ik draai stock rom.
Je hebt DMMistraller schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 23:58:
Ik had een nieuwe accu besteld, maar helaas...deze gaf eigenlijk geen noemenswaardig langere levensduur van mijn accu. 1 dag als ik geluk had. De Rom die ik draai (insert coin) met wat tweaks dmv Tasker had hier eigenlijk verandering in moeten brengen...zeker met de nieuwe accu.

Computer says NO!
Doet je camera het wel? Want vaak is de connector in de bovenkant van je telefoon niet goed vast/los geschoten en dan gaat je Desire rare dingen doen.
Als ik het goed herinner dan werkt je camera ook niet, wanneer deze connector los zit.
Als ik het goed herinner dan werkt je camera ook niet, wanneer deze connector los zit.
Dich bis echt unne foëzen haas