• Tenshu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
HTC Desire - Deel 7

Inhoudsopgave

Voorwoord

Dit is een HTC Desire topic en geen helpdesk. Alles wat te maken heeft m.b.t berichten over bestellingen, prijzen, winkels, abonnementen en al het andere wat niet met de telefoon zelf te maken heeft worden verwijderd (o.a De melding dat je hem nu aan het downloaden / installeren bent voegt niets toe.).

Voordat je hier een vraag stelt: Heb je de handleiding gelezen, op Google gezocht of heb je zelf al het antwoord gevonden. Helpdesk-vragen worden verwijderd.

Introductie

HTC heeft op een persbijeenkomst tijdens Mobile World Congress de HTC Desire aangekondigd, eerder bekend als de HTC Bravo. Het toestel heeft een 1 GHz Snapdragon-processor, een 3,7 inch AMOLED-scherm en draait op Android 2.1 met HTC Sense en multitouch.

De HTC Desire is bedoeld voor intensieve gebruikers: dat blijkt uit de keuze van de processor (1GHz Snapdragon) en het relatief grote scherm (3,7 inch AMOLED). Ook opvallend: de optische trackball onder het scherm. De HTC Legend, ook vandaag aangekondigd, moet het met iets mindere specs doen: slechts een 3,1 inch scherm en een 600 MHz processor. Veeleisende gebruikers zullen daarom eerder naar de HTC Desire uitkijken, de verwachte release datum voor de Desire is 9 April 2010.

Officiele HTC Pagina

Nieuws

Gebruikersinterface

Met de nieuwe versie van HTC Sense blijft HTC zich focussen op het verbeteren van interactie met de meest belangrijke contacten van de gebruiker. Dit onder meer met de nieuwe HTC Friend Stream-applicatie en -widget. Hiermee worden alle updates en nieuwsfeeds via sociale netwerken als Facebook, Twitter en Flickr in één 'stream' verzameld. Naast Friend Stream, kunnen contacten worden ingedeeld in specifieke groepen. Daarnaast is er een nieuwsapplicatie en widget aan HTC Sense toegevoegd en is er via een icoon snel toegang tot de zeven verschillende homescreens. Ook ondersteunt Sense nu multitouch-input.

Friend Stream widget
Met de nieuwe HTC Friend Stream-applicatie en Friend Stream-widget worden alle updates en nieuwsfeeds van netwerken als Facebook, Twitter en Flickr in één Widget weergeven. Zo kun je eenvoudig je vrienden volgen en de laatste foto's links en berichten als eerste ontvangen en zelf berichten en uploads plaatsen.

Calendar widget
HTC heeft de Calendar Widget verbeterd en een nieuwe versie erin toegevoegd. Nu kan je niet alleen de Calendar per maand bekijken, maar ook een lijst met aankomende afspraken bekijken.

Email
Exchange email has never worked as effectively on Android devices as it has on the iPhone, BlackBerry and Windows Mobile devices. Now, it's been improved with extra tabs to display handy options including unread mail and calendar requests. You can also search Exchange mail, whether it's been downloaded from the server or not.

Helicopter View
Helicopter View is een van de meest besproken functie in de nieuwe versie van HTC Sense. Met deze functie kan je nu al je screen in een blik bekijken. Dit kan je doen op twee manieren: Door middel van in en uit zoomen net zoals je dat doet in de Browser/Foto's of op de home knop drukken wanneer je op de middelste scherm bent.

People widget
Deze widget was ook al beschikbaar in de vorige versie van Sense, maar HTC heeft deze verbeterd en nu kan je wanneer je contacten in groep heb geplaatst, kan je deze groep apart toevoegen op je homescreen.

Toekomstige Updates

FroYo Android 2.2
Wat is er nieuw?
De FroYo Update geeft gebruikers de volledige functies die je ook bijvoorbeeld op de Nexus One kan vinden. HTC voegt waarschijnlijk het opnemen van video in 720p, een widget genaamd HTC's App Share widget, HTC Caller ID en de mogelijkheid om via HTC Sync je iTunes library te syncen.

Er schijnt ook een paar nieuwe widgets zijn toegevoegd, zoals een Calculator widget, FM Radio widget, een nieuwe berichten widget (als toevoeging op de standaard berichten widget, maar nu in een lijst vorm) . Deze zijn echter niet genoemd in de onderstaande officiële pers bericht.
"The Android 2.2 (FroYo) update for HTC Desire will start rolling out across Europe this weekend. As well as including the complete set of Android 2.2 features, the update will contain a few special additions of our own through the latest iteration of HTC Sense. The update will provide 720p video capture, HTC's App Share widget, as well as our enhanced HTC Caller ID, and improved multi-language keyboard. Also, through the update, HTC Sync will allow HTC Desire users to sync their music with iTunes.

HTC Desire users will be notified that the over-the-air update is available to download when their phone automatically checks for software updates. The update won't delete any of the phone's content. However, due to the size of the update, we would advise using a WiFi connection to download it wherever possible to avoid additional data charges.

This update will initially roll out to unlocked HTC Desire handsets. Operator specific versions of the update are undergoing testing and we expect to make them available in several weeks' time."
Belangrijkste features FroYo
Ben je vergeten wat FroYo voor features met zich mee brengt? Hier dan even om je op te frissen.
  • Ondersteuning voor Flash 10.1
  • Dalvik Virtual Machine
  • Portable Wi-Fi hotspot
  • Betere Launcher
  • Betere Exchange functies
  • Apps op je SD-kaart installeren
  • Back-up voor apps
  • Content kan worden gesynchroniseerd met iTunes.
Wat is HTC's App Share widget?
De App Share Widget kunt u uw favoriete apps met een simpel gebaar met een nieuwe app widget delen aan andere gebruikers.

Wat is HTC Caller ID?
Wanneer iemand belt kan je nu met HTC Caller ID hum Facebook foto, de laatste status en zelfs hun verjaardag laten zien, wanneer deze is ingevuld.

HTC Sync en iTunes
HTC gebruikers kunnen vanf deze update hun afspeellijst nu syncen naar hun Desire. Dat kan alleen gedaan worden doormiddel van HTC Sync.
Sinds dit alleen maar voor Windows is kunnen andere gebruikers die Linux/OSX gebruiken deze functionaliteit niet gebruiken.
Video's

Veel gestelde vragen over FroYo
Wie zal deze update ontvangen?
De update wordt uitgerold naar iedereen die een simlock-vrij toestel heeft.

Waarom wordt deze update niet tegelijk aan iedereen verspreid?
Er wordt zo hard mogelijk gewerkt om deze update aan iedereen te kunnen uitgeven.

Hoe zit het met 'Branded' toestellen?
Degene die een 'branded' HTC Desire heeft moet wachten totdat de provider(s) klaar zijn met het veranderen en het testen van de update. Pas dan wordt de update verspreid 'Over-the-air'. Dit heeft te maken met de aanpassingen die wordt gedaan door de provider zelf. Dit staat ook in het officiële pers bericht bericht van HTC, zie hierboven.

Waarom is deze update sneller dan de update voor de HTC Hero?
Er was niet zo'n groot verschil tussen Eclair en FroYo. Het verschil tussen Cupcake en Eclair was aanzien groter en dus was daar meer ontwikkel tijd voor nodig. Doordat het verschil tussen Eclair en FroYo minder was hadden we minder ontwikkeling nodig. Om de gebruikerservaring te kunnen garanderen werd gehandhaafd op het hoge niveau onze klanten verwachten.

Gingerbread Android 3.0
Wat betreft Android 3.0 Gingerbread? Zal de HTC Desire deze ontvangen?
Over toekomstige updates is nog helemaal niks bekend. Het is nog te vroeg om er iets over te zeggen.

Prijzen

De HTC Desire zal verkrijgbaar zijn vanaf ongeveer 9 April 2010 voor een adviesprijs van 499,- euro. Voor de laagste prijs voor zowel de Bruine als de Zilveren versie kan je hieronder vinden.

Bruin

Zilver

Specificaties

ProcessorQualcomm Snapdragon QSD8250 1GHz
BesturingssysteemAndroid 2.1 (Eclair) met HTC Sense
Scherm3,7 inch AMOLED / SLCD aanraakgevoelig (capacitive) 480 x 800 WVGA (oorspronkelijk werd de HTC Desire met een Amoled scherm geleverd, maar sind Aug 2010 wordt het geleveerd met een Super LCD scherm)
Geheugen512 MB ROM, 576 MB RAM
GeheugenuitbreidingMicroSD t/m 32GB
Gewicht135 gram met batterij
Afmetingen119 x 60 x 11,9 mm
NetwerkGSM/GPRS/EDGE 850/900/1800/1900 MHz, HSPA 900/2100 MHz (tot 2 Mbps upload en 7,2 Mbps download)
TrackballOptische trackball
GPS:interne GPS-antenne
Sensorennabijheidssensor, lichtsensor, G-sensor en digitaal kompas
Camera5-megapixel met led-flash
VerbindingenUMTS/HSDPA, BT2.1+EDR, Wi-Fi, GPS
BluetoothBluetooth 2.1 met FTP/OPP voor bestandsverkeer, A2DP voor draadloos stereo muziekluisteren en PBAP voor adresboektoegang vanaf je carkit
Audio 3,5 mm stereo audio-aansluiting
Aansluiting Micro USB (USB 2.0)
Camera5 megapixels met video (800 x 480px), gezichtsdetectie, geotagging, autofocus en flitser
Muziekformaten afspelen .aac, .amr, .ogg, .m4a, .mid, .mp3, .wav, .wma
Videoformaten afspelen .3gp, .3g2, .mp4, .wmv
Batterij1400mA
Batterijduur340 uur standby, 6 uur spraak
HTC WidgetsBookmarks, Calendar, Clock, Footprints, Friend Stream, Mail, Messages, Music, News, People, Photo Album, Photo Frame, Search, Settings, Stocks, Twitter, Weather and Downloadable widgets
Social NetworkingFacebook™ integration, Friend Stream, Photo sharing (on Facebook, Flickr, and Twitter), Video sharing on YouTube™, HTC Peep for twittering.
TetheringInternet delen via USB

Bijzondere toepassingen
Automatically lowers the ringer volume as soon as the phone is picked up
Mutes the ringer when the phone is flipped face down
Backs up certain data and settings to the microSD card automatically, such as SMS/MMS messages, bookmarks, Wi-Fi passwords, and more

Foto's

Videos

HTC Desire - First Look

HTC Presentation at the 2010 Mobile World Congress

HTC Desire Quick hands-on

HTC Desire Hands-on demo video

HTC Desire Unboxing

HTC Desire met Android 2.2 Froyo ROM v2.04.0.0 Froyo

Reviews

[...]

De verschillen met de Google Nexus One, die in Nederland vooralsnog alleen via grijze import te krijgen is, zijn klein: de layout is iets anders, de Nexus heeft een mechanische trackball tegenover de optische trackpad van de Desire en uiteraard heeft de HTC de Sense-interface. De Nexus One heeft wel een tweede microfoon voor noise cancellation, en dat is een handige feature die op de Desire ontbreekt.

Met de Desire zet HTC een smartphone op de markt die zowel uiterlijk als in termen van prestaties hoge ogen gooit. Het is zonder enige twijfel de fijnste Android-smartphone die tot nu toe op de redactie heeft gebivakkeerd. Het mooie scherm en de snelle software maken dat dit voor veel tweakers momenteel de beste smartphone zal zijn die in de winkel ligt.

Pluspunten:
+ Mooi, groot scherm
+ Krachtige processor
+ Handige, snelle Sense-interface

Minpunten:
- Camera steekt iets uit
- Minder stevig dan Legend
Tweakers
So, circling back to our earlier questions, for the extra cost of the Desire over the Legend you get a larger and sharper screen, faster processor, live wallpapers and video capture at a slightly higher resolution. On the other hand the Legend’s button positions may provide better single-handed operation, and some may even prefer its silver metallic look and feel to go with certain Apple products (sorry, it’s unavoidable), so you’d best get your hands on the two devices before handing over the cash. As for the Nexus One, despite the fancy dual-mic noise cancellation, unibody frame, touch-sensitive buttons and a trackball that glows, the only real advantage we see in it is its slightly better camera (and this might only apply to certain batches since HTC might be sourcing from multiple sensor suppliers). We prefer the Desire with its more natural call voice (with its single mic), buttons that respond better, durable optical trackpad (which may not be everyone’s cup of tea), and an excellent social networking aggregation service.
Engadget
Pluspunten
Flash Lite browsing is better than no Flash browsing
HTC Sense makes for a better social experience
Extremely fast
Animated wallpapers are a welcome novelty

Minpunten
Battery life could be better
Flash Lite can still be clunky at times
Gizmodo
However, one of the more surprising factors was the absence of docking cradle support as on the Nexus One. The Google-branded device has battery charging contacts along its bottom edge, which can be used with the optional docking station; the Desire lacks those contacts. Where we find we usually drop the Nexus One into its cradle periodically through the day, giving it a brief top-up as we go, we were less likely to plug in the microUSB cable to the Desire. It’s a similar behavioural change to what we observed with the Palm Pre and its Touchstone inductive charger: the easier it is to dock, the more likely you are to feed your phone at periods through the day.
Slashgear

Tweaker.net User Reviews

Veel mensen maken op Tweakers.net gebruik voor het maken van reviews. Deze zullen de aankomende tijd worden bijgevoegd in deze startpost.

HTC Desire review door thijs5812
Sinds afgelopen woensdag heb ik een HTC Desire. Al een maand geleden had ik hem besteld bij smartphonestunts, en vanaf dat moment had ik me voorgenomen om een review te gaan schrijven als ik hem had, dus bij deze.

Qua smartphones was ik een aardige noob, ik heb wel een jaar met een ipod touch rondgelopen, maar heb me er niet echt in verdiept. Als gevolg daarvan had ik ook het heilige geloof dat Apple the one and only was, en was ik eigenlijk ook van plan om een iPhone te gaan kopen. Na me er een beetje in te verdiepen, ben ik tot de conclusie gekomen dat Android eigenlijk meer iets voor mij is. O.a. omdat het zoveel vrijer is, en omdat android (een soort van) flash ondersteunt. En omdat je met android niet de massa volgt XD.
Dat ik de HTC Desire heb gekozen is dan natuurlijk logisch, want dat is met de Milestone en de Nexus One de telefoon met de beste specs.

[...]
HTC Desire review door BastiaanN
Ik mag me sinds tweeënhalve week de trotse eigenaar van een HTC Desire noemen. Wat een geweldig toestel! Ik wil middels deze review de ervaringen met het toestel van afgelopen weken met jullie delen. Gezien ik inmiddels elk hoekje van de telefoon al heb uitgetest denk ik dat ik wel genoeg ondergrond heb om een review te plaatsen.

[...]
HTC Desire review door jpkroeke
Wat een heerlijke telefoon!

Na uitgebreid vergelijken toch deze gekozen ipv een iPhone vanwege de prijs en de specs. Op papier zou het een echte iPhone-killer moeten zijn.

Ik heb hem sinds 2 april en ben tot op heden nog niet teleurgesteld. Hij is in praktijk sneller dan de iPhone met het laden van apps (scheelt niet veel maar toch...) en zeer gebruiksvriendelijk.

[...]
HTC Desire review door zonoskar
Na 3 jaar met een iPhone te hebben rond gelopen vond ik het tijd om eens bij de buren te gaan kijken. De Android telefoons werden steeds sneller en gelikter en het open karakter van de software trok me wel aan. Als Apple adept kun je natuurlijk niet een windows phone gaan kopen, dus Android moest het dan maar worden. Toen de Desire aangekondigd werd was het duidelijk. Deze zou het worden. Ik heb nog even getwijfeld of de HTC Legend niet een betere keuze geweest zou zijn, maar het gebrek aan Adobe Flash en de lagere resolutie en het ontbreken van de ingebouwde GPU hebben me doen besluiten de desire te kopen. Aangezien ik op smartfoon gebied alleen met de iPhone bekend ben, zal ik de Desire veelvuldig vergelijken met dat toestel. Ik heb de eerste generatie iPhone (begonnen met software versie 1.1.2) en ook een iPhone 3GS, nu met 3.1.2 erop. De Desire heeft software versie 2.1-update1 (kernel 2.6.29) zoals volgens mij elke Desire die nu op de markt is.

[...]
HTC Desire review door Leekah
[...]

Ik ben erg tevreden over deze aanschaf. Het toestel is ontzettend snel, heeft een prachtig scherm en maakt gebruik van een verbeterd maar nog steeds vertrouwd Android. Ik heb even kort een issue met de Market gehad dat erg vervelend was maar dat heeft zich vanzelf opgelost. Ook zit er een klein bugje in het SMS-icoontje maar dit is niet storend. Goed bereik, veel applicaties.
Kortom, het is een zeer goede koop waarbij je echt waar krijgt voor je geld.
Heb jij net een nieuwe review geplaatst en wil je ook dat je review hier komt? Stuur deze doormiddel van een DM naar mij toe en ik voeg dit toe aan de startpost.

HTC Desire review door SpaceK33z
[...]

Ik vind het een goede telefoon, die voor alle mensen die wat ervaring hebben met het internet heel makkelijk te bedienen is. Ik kan me echter wel voorstellen dat het voor oudere mensen heel moeilijk te leren is. Zo heeft mijn vader van rond de 45 ook een HTC Desire en hij heeft er toch wel aan moeten wennen. Je kunt het systeem wel heel snel leren kennen door er gewoon mee te spelen. Kijk wat de knopjes doen onder bepaalde omstandigheden (zoals de zoek knop bij een applicatie) en op die manier leer je het wel.

Verder vind ik het ook jammer dat de interface bij elke applicatie anders is, dit is niet zozeer iets waar HTC iets aan kan doen, maar Google wel. Zo lijkt de applicatie 'Funny Jokes' (te zien in het filmpje) op een iPhone interface (ook te zien in het filmpje). Alle applicaties werken dus anders en dat kan verwarrend zijn.

Ook een nadeel is dat de 7 homescreens al veel te snel vol zijn. Ik heb ze een tijdje helemaal vol gehad staan en het is niet fijn als je daardoor geen snelkoppelingen naar applicaties kunt maken, waardoor je de gewenste applicatie tussen de onoverzichtelijke lijst met applicaties moet zoeken.
Een tip voor de mensen met een Desire: Druk in de applicatielijst op de zoek knop en je kunt snel zoeken in je applicaties.
Dit komt mede doordat de widgets veel plaats in beslag nemen. Daarentegen zijn de widgets wel super. Om je mail te checken hoef je maar een keer naar links te 'swipen' en hij tovert je ongelezen mails al op het scherm.
Wat helemaal geweldig is, is de SMS widgets. Als je 2x naar links 'swiped' krijg je de laatste 4 SMS'jes te zien en kan je met een druk op de knop meteen antwoorden. Dit vind ik echt geweldig!!
Heb jij net een nieuwe review geplaatst en wil je ook dat je review hier komt? Stuur deze doormiddel van een DM naar mij toe en ik voeg dit toe aan de startpost.

FAQ

Sinds mensen veel problemen hebben met de Desire. Daarbij heb ik jullie hulp nodig. Heb je problemen met de Desire gevonden en eventueel een oplossing. Stuur deze doormiddel van een DM naar mij toe en ik voeg deze in de startpost toe.

V Mijn Desire geeft (vooral) bij grijswaarden een roze/paarse gloed, wat moet ik doen?
A Dit zijn twee losstaande 'problemen'.
1 Heeft jou Desire een roze gloed bij bepaalde grijswaarden: oorzaak is het PentileMatrix scherm. De intensiteit van het roze verschilt per telefoon. Een oplossing kan zijn een ander toestel te nemen maar het is geen garantie op verbetering.
2 Heeft jou Desire een paarse gloed bij lage brightness: iedere Desire heeft dit een heel klein beetje bij brightness van 0% maar er zijn een aantal waarbij dit buiten proportie is. In het laatste geval beschouwt HTC het toestel als Dead On Arrival. Met andere woorden; Omruilen is de oplossing.
Heb je vragen over dit specifiek geval? Dan kan je in deze topic je vragen stellen.

V MMS op de HTC Desire met Vodafone werkt niet. Hoe zit dat?
A De APN handmatig instellen gaat niet. De oplossing is als volgt:
- Installeer de gratis app "APN Backup & Restore" van Ritesh Sahu vanuit de Android Market.
- Download XML-bestand. Voor Vodafone Business download deze XML-Bestand.
- Zet het xml-bestandje (eventueel onder een map die je "ApnBackupRestore" noemt.) op je micro-sd kaart
- Verwijder nu eerst ALLE APN's via het instellingenmenu!!!
- Open de app en klik op restore. Hij zou nu de Vodafone.XML settings moeten zien en deze restoren.
- Hierna zou je één APN moeten hebben met de naam Vodafone NL. Open deze niet en wijzig niets. Je zou nu moeten kunnen MMS'en en internetten.

V Bepaalde mappen met foto's krijg in de 'galary' te zien en dat wil ik niet. Hoe los ik dat op?
A Maak eerst een bestand met de name .nomedia aan in de betreffende map, daarna kun je de map vullen met bestanden.
HOW TO : Exclude images from Gallery
Let op: Als je dit .nomedia bestand naderhand toevoegd worden alle bestanden in die map verwijderd.
Zie ook: Klik

V Heb je een taskkiller nodig voor de Desire?
A Android is ontworpen om geheugen vrij te maken wanneer er geen geheugen meer over is. Programma's worden als het ware op 'pauze' gezet als je ze sluit en ze verbruiken dan bijna geen geheugen meer. Zodra je telefoon ergens anders geheugen voor nodig heeft, sluit hij deze programma's af.
Toch zijn er mensen die het prettiger vinden om een taskkiller te gebruiken. Dit vergt alleen weer (iets) extra geheugen en kost ook meer energie (baterijverbruik neemt toe tijdens het afsluiten).

V Ik heb geen data-verbinding? Wat nu??
A Dit is de enigste oplossingen die wel werken, maar nogal rigoureus en omslachtig zijn:
- Schakel vliegtuigmodus in en daarna weer uit
- Herstel de standaard instellingen van je mobiele netwerk
- Start de telefoon opnieuw op (kan erg lang duren)

V SD-Kaart wordt niet herkent. Wat nu?
A 1 Na verluid is het probleem verholpen als je telefoon uit zet en de batterij een paar seconden uit je telefoon haalt en daarna doe je de batterij weer in het toestel en zet je het toestel aan.
2 Het kan wellicht helpen om even een backup van de hele sd kaart te maken en deze dan te formateren. Test u dan de sd kaart eerst zonder de backup terug te zetten.

VHoe importeer je contacten vanaf je oude telefoon naar de HTC Desire?
A Selecteer op van je oude telefoon alle contacten die je wilt overzetten (als je 'select all' doet, zorg dat er geen groepen bij staan)
- Verzend als visitekaartjes naar de Desire via Bluetooth.
- Een keertje accepteren en je ontvangt ze allemaal, als bestanden op je SD-kaart.
- Open er 1 (vanuit de ontvangstbevestiging popup) en kies voor 'alle vcf's importeren'
- Nu staan al je contacten als 'Phone contacts' erin, en dus nog niet in je Google account.
- Kies voor 'Export all' op je Desire en dan kun je kiezen wat je wilt exporteren en waarheen.
- Kies dan voor alle 'Phone' contacts en sla op, op bijv je SD-kaart (onthoud de locatie).
- Verzend de geëxporteerde file per email naar je zelf.
- Verwijder al je Phone-contacts
- Open de file op een PC waarop je in Gmail kunt
- Importeer de VCF-file naar je Gmail Contacts
- Sync vervolgens in je Desire de contacts met je Google account.
- Nu staan al je contacten in via je Google account in je Desire.

Links

Voor de officiële accessoires van HTC kan je deze hier kopen?
HTC Accessory Store

Bespreken van Apps voor Android wordt hier gedaan.
Android Software & Discussie - Deel 6

Maak je eigen Docking station!?
Allans diy HTC Desire dock is a work of art Alleen in het engels!

Problemen met je Desire?
Flaws & annoyances with the HTC Desire Alleen in het engels!

Wat weten we over Froyo voor de Desire?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=686994

Verwante topics

• Discussie over abonnementen: [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33480473"][ABO] HTC Desire levertijden- en abonnemententopic[/url]
  • [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1406714"][HTC Desire] Rooten & Custom ROM's[/url]
  • Problemen betreft de Desire: [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408011//"]Roze kleuren en paars/roze gloed op de HTC Desire[/url]
  • [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1404167"]Accessoires voor de HTC Desire[/url]
  • [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1411071"]Android Software & Discussie - Deel 6[/url]

Documents

• [url="http://www.htc.com/europe/userguide.aspx?p_id=312"]HTC Desire Handleiding[/url]
  • [url="http://www.htc.com/europe/help_howtos.aspx?p_id=312"]HTC Support - Help & How-tos[/url]

Firmware over the Air

• [url="http://www.htc.com/europe/support.aspx"]HTC Support - FOTA 'Firmware over the Air' Update[/url] [b]De huidige Firmware is [/b]2.09.405.8
Verdere opmerkingen
Heb je vragen of opmerkingen betrekking tot deze start post, dan kan je mij een DM sturen.

Topic changelog:
  • 16-02-2010: Eerste aankondiging Desire
  • 18-02-2010: Video's en Foto's toegevoegd
  • 10-03-2010: Nieuwe foto's Desire Zilver toegevoegd
  • 27-03-2010: Andere foto's toegevoegd
  • 28-03-2010: Layout gewijzigd
  • 04-04-2010: Reviews toegevoegd en kleine wijziging
  • 07-04-2010: Deel 2 gestart
  • 16-04-2010: Deel 3 gestart
  • 04-05-2010: Deel 4 gestart + FAQ toegevoegd
  • 29-05-2010: Links toegevoegd
  • 02-06-2010: Deel 5 gestart
  • 06-07-2010: Deel 6 gestart
  • 30-07-2010: Toekomstige updates toegevoegd, betreft FroYo.
  • 02-09-2010: Deel 7 gestart

Deze topic is gemaakt door Tenshu. De inhoud en de layout mag door niemand worden overgenomen zonder toestemming daar voor te hebben.

[Voor 6% gewijzigd door Tenshu op 25-09-2010 19:00]

• Tenshu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
We gaan hier verder discussiëren.

----------------------------------------------
Suggesties voor de Startpost? Stuur mij dan een DM.

[Voor 5% gewijzigd door Tenshu op 02-09-2010 16:50]

• thamm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-04 21:57
(mijn) laatste post uit het vorige topic:

Op Hogeschool Zuyd gebruiken we een infonet, waarop je kunt inloggen en vervolgens dingen als rooster etc kunt checken. Het vervelende is alleen dat dit niet werkt op m'n desire. Op de computer komt er een promptvenstertje dat vraagt om gebruikersnaam en wachtwoord. Als je dit annuleert kom je terecht op de bekende 'You're not authorised to view this page'-pagina. Op mn desire kom ik echter meteen op die pagina, vermoedelijk omdat de browser niet aan promptvenstertjes doet. Heeft iemand enig idee hoe dit te voorkomen is? Heb verschillende browsers geprobeerd, en op een iphone doet hij het wel.

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 09:38
Gisteren heb ik voor het eerst sinds Froyo een lange batterijtijd gehaald. 63 uur met nog 25% batterij over.

Maar nu heb ik m weer opgeladen en lijkt hij weer 2x zo snel leeg te gaan. Als ik hem oplaad vanaf een hoger niveau (70%) lijkt de batterij langer mee te gaan, dan vanaf een laag niveau (25%). Is dit omdat de calibratie verneukt is, of ligt hij niet lang genoeg aan de lader? (Hij geeft wel 100% aan na het opladen, altijd)/

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:51
thamm schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:50:
Op Hogeschool Zuyd gebruiken we een infonet, waarop je kunt inloggen en vervolgens dingen als rooster etc kunt checken. Het vervelende is alleen dat dit niet werkt op m'n desire. Op de computer komt er een promptvenstertje dat vraagt om gebruikersnaam en wachtwoord. Als je dit annuleert kom je terecht op de bekende 'You're not authorised to view this page'-pagina. Op mn desire kom ik echter meteen op die pagina, vermoedelijk omdat de browser niet aan promptvenstertjes doet. Heeft iemand enig idee hoe dit te voorkomen is? Heb verschillende browsers geprobeerd, en op een iphone doet hij het wel.
De desire doet wel aan prompt venstertjes. Die krijg ik namelijk wel gewoon als ik op de pagina van mijn router inlog.

Wat jouw probleem wel is? Geen idee!

[Voor 69% gewijzigd door mastair op 02-09-2010 16:53]

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• thamm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-04 21:57
Hmm, dan is het helemaal vreemd. Pop-up vensters blokkeren staat ook gewoon uit.

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:58
Anoniem: 151391 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:46:
[...]

Het scherm is nooit te lezen in de zon. Daarbij, dat heb je in 30 sec gecontroleerd he. Ga in de zon staan, zet automatische helderheid uit, zet hem zelf op zijn hoogst en zie daar dat het scherm nog steeds onleesbaar is :)
Om hier even op terug te komen: Mijn bezwaar is nu juist dat (hoewel ook op de hoogste brightness de leesbaarheid tegen valt, de Desire niet uit zichzelf op deze hoogste brightness springt wanneer Automatic Brightness aanstaat). Natuurlijk snap ik wel dat ik dat handmatig moet doen, maar dat maakt de hele automatic feature vrij nutteloos.

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-05 15:51
uit vorig deeltje:
The Anarchist schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:43:
[...]

Je kan natuurlijk eerst de belangrijke mappen backuppen (foto, mp3, navigatie, etc), heb ik ook gedaan.

En als je toch al gebackupped hebt kan je evt terug naar fabrieksinstellingen. Bij mij is het in algeheel stukken sneller en stabieler geworden.
Net ander sd kaartje geprobeerd maar dat werkt ook niet.
Dan een factory reset denk ik. toch maar even alles goed backuppen.
De market hoef je niet te backuppen toch?

[Voor 3% gewijzigd door madmaus op 02-09-2010 17:13]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:02
Hoi allemaal, ik heb hier een vervelend probleempje, ik gebruik xiialive (internetradio app) vaak maar telkens als ik me beeldscherm uit doe of vanzelf uit gaat verliest die na het opraken van zijn buffer de verbinding. Dit is via een wifi verbinding, via 3g heb ik er geen last van maar ik wil vodafone wat bandbreedte besparen. :P
Nu heb ik gevonden dat Android wifi uitschakelt wanneer een telefoon op stand-by gaat, ook al heb ik de wifi-slaapbeleid op nooit gezet :?
Iemand die hier een oplossing voor weet??

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:06
PerfectLight schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:52:
Gisteren heb ik voor het eerst sinds Froyo een lange batterijtijd gehaald. 63 uur met nog 25% batterij over.

Maar nu heb ik m weer opgeladen en lijkt hij weer 2x zo snel leeg te gaan. Als ik hem oplaad vanaf een hoger niveau (70%) lijkt de batterij langer mee te gaan, dan vanaf een laag niveau (25%). Is dit omdat de calibratie verneukt is, of ligt hij niet lang genoeg aan de lader? (Hij geeft wel 100% aan na het opladen, altijd)/
Je zou het eerder andersom verwachten, dat je calibratie er alleen maar op vooruit gaat als je hem verder leeg laat lopen omdat het dan nauwkeuriger kan worden.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
op het risico af weer doodgeschoten te worden - maar ik kan het echt niet vinden in dit veel te lange topic:

ik heb net met unrevoked3 mijn desire gerooted. Nu verschijnt er geen t-mobile logootje meer en heb ik - geloof ik - een zuivere 2.1-update1. Maar ik wil 2.2 (en liefst de officiële met HTC Sense). Moet ik nu niet stilaan de OTA update aangeboden krijgen? Nog steeds niets... Of moet ik het toch op een andere manier doen en zou iemand ajb. zo vriendelijk willen zijn me in de juiste richting te wijzen? Ik las iets over rom manager?

fyi: ik had een Duitse T-Mobile-branded Desire (wel simlockvrij). Daar was nog geen Froyo-update voor.

[Voor 8% gewijzigd door bluppfisk op 02-09-2010 18:41. Reden: fyi]

• 13art
Lees dit maar eens door :)
[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's

• bluppfisk
  • Niet online
Hej l3art

Dank, ben ik mee klaar (althans de beginpagina en een aantal dingen na zoeken op unrevoked en froyo). Maar het lijkt dat iedereen zich met Custom Roms bezighoudt, terwijl ik niet meer dan gewoon de stock froyo met sense wil, die normaalgezien door HTC aan unbranded telefoons wordt geleverd. Maar ik versta niet waarom mij de OTA niet gewoon wordt aangeboden en ik via allerlei methoden er moet proberen te geraken (die overigens stuk voor stuk ergens scheef lopen)? Is op die vraag een kort antwoord mogelijk?

Veel van deze posts lijken ook van vóór Froyo officieel werd uitgerold, daarom vraag ik me af of het allemaal wel nog zo moet.

[Voor 11% gewijzigd door bluppfisk op 02-09-2010 19:26]

Anoniem: 335933

beste tweakers ik kan een nieuwe abbo nemen en mag kiezen tussen galaxy S en Desire echter weet ik niet welke ik het beste kan nemen iemand hier misschien zijn eigen ervaring ermee?

PS. ik post dit ook bij galaxy s topic

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:53
Anoniem: 335933 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:31:
beste tweakers ik kan een nieuwe abbo nemen en mag kiezen tussen galaxy S en Desire echter weet ik niet welke ik het beste kan nemen iemand hier misschien zijn eigen ervaring ermee?

Is nogal een persoonlijke keuze heh...en aangezien je niet vermeld wat voor jou belangrijke zaken zijn mbt de nieuwe phone, ben ik bang dat het voor ons moeilijk is om je gericht advies te geven. Maaruh...ik zou gewoon gaan voor de Desire hahaha :)

• 13art
bluppfisk, als je root raak je volgens mij ook de ota functie kwijt.
Op XDA zijn wel geroote versies te vinden van de 2.2 update.

Maar op internet zijn ook de originele update bestanden te vinden die je er op kan zetten maar dan ben je je root weer kwijt.

• dafmay
bluppfisk schreef op donderdag 02 september 2010 @ 18:39:
op het risico af weer doodgeschoten te worden - maar ik kan het echt niet vinden in dit veel te lange topic:

ik heb net met unrevoked3 mijn desire gerooted. Nu verschijnt er geen t-mobile logootje meer en heb ik - geloof ik - een zuivere 2.1-update1. Maar ik wil 2.2 (en liefst de officiële met HTC Sense). Moet ik nu niet stilaan de OTA update aangeboden krijgen? Nog steeds niets... Of moet ik het toch op een andere manier doen en zou iemand ajb. zo vriendelijk willen zijn me in de juiste richting te wijzen? Ik las iets over rom manager?

fyi: ik had een Duitse T-Mobile-branded Desire (wel simlockvrij). Daar was nog geen Froyo-update voor.
Eerlijk gezegd weet ik niet precies hoe het zit met specifiek een (branded) t-mobile rom, maar normaliter kun je nadat je de telefoon hebt ge-root, meteen een OTA 2.2 rom erop flashen. Zie hier voor diverse 2.2 rom's :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=695667

...een van de HTC_Europe rom's. Ik meen mij te herinneren dat er in deel 6 van dit topic of in het custom rom draadje kortgeleden ook de vraag langskwam welke standaard rom je het beste kunt gebruiken. Zul je even moeten opzoeken...

Deze zou je ook kunnen pakken :

http://forum.xda-develope...?t=741775&highlight=ota22

Is standaard met een paar kleine toevoegingen.

Dit doe ik ff snel uit het blote hoofd, voor alle zekerheid zou ik als ik jou was de vraag ook nog even in [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's plaatsen.

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05 15:10

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

dafmay schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:40:
[...]

Is nogal een persoonlijke keuze heh...en aangezien je niet vermeld wat voor jou belangrijke zaken zijn mbt de nieuwe phone, ben ik bang dat het voor ons moeilijk is om je gericht advies te geven. Maaruh...ik zou gewoon gaan voor de Desire hahaha :)
Neem de Galaxy S, is simpeler(e) interface/skin.

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-05 18:01
Anoniem: 335933 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:31:

Ik zat deze week ook te twijfelen tussen de Desire en de Galaxy S. Ik heb besloten te gaan voor de Desire. Deze heb ik gisteren dan ook besteld. Samsung is niet al te best qua firmware updates van wat ik begrepen heb. Verder vind ik 3,7" wel een mooi formaat. Ik vind qua uiterlijk ook de Desire toch net iets mooier. Dit is natuurlijk ook een persoonlijke mening.

Verder heeft de Desire nog steeds een hele goede naam, en is nog steeds 1 van de populairste telefoons van dit moment. Ondanks dat deze alweer een tijdje oud is.

No guts, no glory!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-05 10:33

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Over de TS: Wellicht geen overbodige luxe om een stukje toe te voegen over de overgang van AMOLED naar SLCD en de voor- en nadelen hiervan. Misschien dat filmpje uit het vorige deel van ik meen engadget (of iets anders) erbij voor het visuele effect :P

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
madmaus schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:10:
uit vorig deeltje:

[...]

Net ander sd kaartje geprobeerd maar dat werkt ook niet.
Dan een factory reset denk ik. toch maar even alles goed backuppen.
De market hoef je niet te backuppen toch?
De programma's die je uit de market gehaald zijn zijn dan natuurlijk ook weg. Betaalde applicaties zijn gekoppeld aan je google account als ik het goed beb, dus die kan je zo nieuw installeren.

Ik heb met een app genaamd applist ofzo een lijst gemaakt van alle programma's die er op stonden. Met die Lijst heb je snel weer alle programma's terug. Ik weet niet of je contacten en agenda van google gebruikt? Als je dat niet hebt worden die gegevens natuurlijk ook gewist. En natuurlijk je smsjes(als je die wil bewaren) backuppen.

Al met al natuurlijk best even werk, afhankelijk van wat je allemaal wil/moet backuppen.. Bij mij begonnen allerlij problemen na de froyo update. Na compleet leegmaken zijb de meeste verdwenen. Ik zag er ook echt tegenop, maar dat ik geen melding van email kreeg vond ik toch wel zo irritant. Als met al zeer blij dat ik het toch gedaan heb.

[Voor 8% gewijzigd door The Anarchist op 02-09-2010 20:44]

Anoniem: 373635

Wolken na unlocken scherm!

Ik heb sinds kort Froyo geinstalleerd op m'n desire (niet geroot)
Sinds die tijd krijg ik telkens de wolken die je normaal gesproken bij de clock widget van de desire te zien krijg, elke keer als ik het screen unlock. Ook als ik de volledige beeld animatie uitzet of als ik de widget niet installeer krijg ik de wolken (als het nou zonnig is of niet) Ik wil dit uitzetten omdat de animatie een vertraging oplevert.

Iemand enig idee?
Ik denk dat het een bug is.

• boratnl
thamm schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:50:
(mijn) laatste post uit het vorige topic:

Ga in je Browser (standaard Browser) eens naar instellingen en haal daar het vinkje achter mobiele weergave weg. Misschien dat hij het nu doet!

• skaars
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-05 23:48
Zou het kunnen dat ik de FroYo update niet krijg omdat HTC gefaseerde uitrol toepast. Als ik bij systeem eigenschappen kijk zie ik nog 2.1 staan. Als ik dan een update "forceer" krijg ik de melding dat er geen updates zijn.

Toevoeging:

Het is voor zover ik weet een simlock-vrij (branded-vrij) toestel

[Voor 15% gewijzigd door skaars op 02-09-2010 23:53]

het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit

Anoniem: 373655

Hallo mede-tweakers, ik ben nieuw hier en heb speciaal voor m'n nieuwe T-Mobile nederlandse branded HTC Desire me hier aangemeld. Ik had een vraag, ik dacht met T-Mobile wel goed te zitten met roaming en 3g internet, maar dat bleek toch anders. Ik woon in de achterhoek in Gelderland in een klein gat, en ik heb de laatste keer dat ik buitenshuis probeerde 3g te krijgen, maar een matige verbinding gehad waarbij de internet pagina's erg sloom laadde, en soms ook helemaal niet. Is deze matige dekking bekend? Of is dit gewoonlijk? Ben ik beter af bij een andere provider? Want ik zie zelf ook zo bijna het hele nut van de telefoon wegvallen sinds ik wel van plan was met zo'n high end toestel met geweldige internet ondersteuning, wel aardig wat 3g roaming wou gebruiken. Zou het zo kunnen zijn dat ik de internet instellingen ervoor moet aanpassen? Ik had het al opgezocht, en wat geprobeerd met VPN (of was het nou APN?) instellingen, alleen dat leidde tot niets. Ook een speciale sms voor automatische internet instellingen bij T-Mobile werkte niet sinds dit niet bij de Desire ondersteund was bij de provider, en dat het volgens hen de Desire al standaard de goede internet instellingen had. Is het trouwens ook bekend hoe het zit met de officieele froyo 2.2 update bij T-Mobile? Er werd gezegd September heb ik vernomen, maar ik vind het wel erg raar vergeleken bij andere providers zoals Vodafone waar het al veel eerder beschikbaar werd..

Sorry voor de lange post, ik had nogal wat vragen over mijn nieuwe phone en wil ook het uiterste uit hem halen :)
Hopelijk kunnen jullie mijn vragen beantwoorden!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit is meer iets voor T-Mobile, dan dat het iets met de Desire te maken heeft. Het hoort hier dus niet thuis. Open desnoods een eigen topic.

Aah, oké, is er nog een apart T-Mobile topic/sectie? En waar zou ik een nieuw topic anders kunnen posten?

edit: heb er al een topic ervoor kunnen vinden, excuses voor de ongemakken!

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 373655 op 02-09-2010 23:32]

• skaars
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-05 23:48
Persoonlijk heb ik geen ervaring met T-Mobile, maar vrienden van mij wel. Die zijn ook niet super positief zonder dat we in een gat wonen. Ik moet zeggen dat ik aardig tevreden ben met Telfort (op het netwerk van KPN). Pagina's laden zeer snel (was HTC HD gewent) en het bereik valt nooit weg (eventuele bunkergebouwen daargelaten).

Over die instellingen kan ik niets zeggen.

het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit

Aah oke bedankt voor de bijdrage! Ik zou het proberen bij een T-Mobile topic, en misschien kom ik hier nog wel weer terug ;)

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-05 12:03
*weg* hier is het topic niet voor bedoeld, en bovendien willen we dit op GoT niet zien.

[Voor 77% gewijzigd door RoD op 03-09-2010 00:14]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• dafmay
*knip*

[Voor 94% gewijzigd door RoD op 03-09-2010 00:18]

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
StarC schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:04:
Om hier even op terug te komen: Mijn bezwaar is nu juist dat (hoewel ook op de hoogste brightness de leesbaarheid tegen valt, de Desire niet uit zichzelf op deze hoogste brightness springt wanneer Automatic Brightness aanstaat). Natuurlijk snap ik wel dat ik dat handmatig moet doen, maar dat maakt de hele automatic feature vrij nutteloos.
Whehe, dat heb ik idd ook nooit gesnapt :P

Noem het 'automatisch' en laat de brightness automatisch aanpassen aan het omgevingslicht (dus in het donker minder fel, en in de felle zon op 100%)
Of noem het 'standaard' wat het ding op bijvoorbeeld 40% zet (ik zeg maar wat) wat een goede verhouding tussen zichtbaarheid en efficiency blijkt te zijn :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Geluidskwaliteit vind ik belangrijk, en ik speel vaak muziek af via bluetooth. Nu is de desire niet de eerste foon waarbij ik het volgende waarneem, maar ik irriteer me er behoorlijk aan. Bij hoge tonen/helder geluid met een hoge frequentie gaat het geluid namelijk kraken, alsof het een soort van te hard staat (ongeacht wat het volume is). Het ene nummer heeft dat meer als het andere. Helaas ben ik nog niets tegengekomen over dit probleem, maar ik vind het eigenlijk samen met wat andere minpunten bijna rede om deze foon weg te doen.
Nu hoop ik dat hier een oplossing voor is (al moet er een andere ROM op). Verschillende muziekspelers heb ik al geprobeerd, maar dat maakt helaas niets uit.
Is hier toevallig iemand al mee aan de slag geweest, of heeft iemand nog ideeën wat ik kan proberen?

4015Wp west (Dordrecht)

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-05 12:33
SmiGueL schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 00:40:
[...]

Whehe, dat heb ik idd ook nooit gesnapt :P

Noem het 'automatisch' en laat de brightness automatisch aanpassen aan het omgevingslicht (dus in het donker minder fel, en in de felle zon op 100%)
Of noem het 'standaard' wat het ding op bijvoorbeeld 40% zet (ik zeg maar wat) wat een goede verhouding tussen zichtbaarheid en efficiency blijkt te zijn :)
Ik gebruik hiervoor quick settings, kan je snel schakelen, werkt ideaal.

• bluppfisk
  • Niet online
ik was daarnet "don't touch my gems" op kongregate aan 't spelen (flash op froyo), en ik was verbijsterd over hoe goed dat draait. Eén ding vind ik echter raar: ik moet precies steeds een paar millimeter onder de knoppen duwen om ze te gebruiken. Kan je dit ergens calibreren oid? Lijkt alleen binnen flash zo te zijn.

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-05 15:04

Balachmar

The truth is out there

bluppfisk schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 03:22:
ik was daarnet "don't touch my gems" op kongregate aan 't spelen (flash op froyo), en ik was verbijsterd over hoe goed dat draait. Eén ding vind ik echter raar: ik moet precies steeds een paar millimeter onder de knoppen duwen om ze te gebruiken. Kan je dit ergens calibreren oid? Lijkt alleen binnen flash zo te zijn.
Aah, wat is dat een aardig spelletje he?
Dat is dan wel weer het coole aan flash op je mobiel! (ik had precies hetzelfde, dus als iemand weet hoe je het kan fixen houd ook ik mij aanbevolen)

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Anoniem: 124265

Weten jullie dat: ik kan de Desire volgende week in de Vodafone winkel afhalen, dus ws heb ik dan een branded toestel (Stom stom, ik weet het,vergeten aan te denken en ik kan er nu niet meer vanaf...)

Maar wat zijn de verschillen met een unbranded toestel?
Die 360 meuk kan er wel af (volgens hun eigen voorwaarden) en rooten/unbranden kan ook wel,
maar ik wil eigenlijk eerst weten wat dat branding inhoudt qua software/systeem?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ieks, ik had daar nog niet eens bij nagedacht joh, branded toestellen. Ik heb gisteren eentje via de T-Mobile-shop online besteld. Mag hopen dat ie niet branded is.. En anders heb ik nog 7 dagen herroepings-recht, scheelt.

Iemand enig idee hoe groot de kans is een branded Desire te krijgen via T-Mobile online shop?

Anoniem: 351022

heb onlangs één besteld voor mijn vriendin bij T-Mobile.

Deze leek aan de buitenkant unbranded, maar wel met een T-Mobile Bootloader en geen update naar Froyo.
Hoewel er geen simlock op zat :s

• miggeltje
  • Laatst online: 13:36
Osiris schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 08:41:
Ieks, ik had daar nog niet eens bij nagedacht joh, branded toestellen. Ik heb gisteren eentje via de T-Mobile-shop online besteld. Mag hopen dat ie niet branded is.. En anders heb ik nog 7 dagen herroepings-recht, scheelt.

Iemand enig idee hoe groot de kans is een branded Desire te krijgen via T-Mobile online shop?
Die gaat branded zijn.
Geen meuk op zich erop van T-mob, maar wel bootscreen.
Snel debranden (en je goldcard bewaren voor volgende updates ;) )

Moet je eens bellen naar Vodafone:
"Nee hoor, alle Desires die we verkocht hebben en verkopen, zijn unbranded."

Ik heb nog nooit zo'n leugen gehoord! 8)7

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Daarom koop ik al jaren de telefoons los en regel er zelf wel een SIM Only bij.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

idd in de meeste gevallen nog goedkoper ook :P wat betaal je tegenwoordig voor een abbo met Desire?

[Voor 36% gewijzigd door Chaoss op 03-09-2010 09:32]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
mhulsegge schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 08:58:
[...]

Die gaat branded zijn.
Geen meuk op zich erop van T-mob, maar wel bootscreen.
Snel debranden (en je goldcard bewaren voor volgende updates ;) )
Meh, een bootscreentje overleef ik wel. Word ik er meteen weer aan herinnerd waarom ik nooit bereik heb :+
MegaTronics schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 09:05:
Daarom koop ik al jaren de telefoons los en regel er zelf wel een SIM Only bij.
Met de goedkoopste Sim-only van T-Mobile was ik alsnog duurder uit, dus tja.

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:49
Chaoss schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 09:32:
idd in de meeste gevallen nog goedkoper ook :P wat betaal je tegenwoordig voor een abbo met Desire?
22,50 (Vodafone 150). Hiervoor had ik een simonly met internet voor 17,95 (ook van Vodafone). Dus de Desire kost mij 24 maanden * 4,55 = 109,20 euro. Er zijn goedkopere simonly's maar dan nog kom je er volgens mij niet.

PV Output

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:30
Chaoss schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 09:32:
rutgerw schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 09:46:
[...]

22,50 (Vodafone 150). Hiervoor had ik een simonly met internet voor 17,95 (ook van Vodafone). Dus de Desire kost mij 24 maanden * 4,55 = 109,20 euro. Er zijn goedkopere simonly's maar dan nog kom je er volgens mij niet.
Jongens, hier hebben we het volgende topic voor: HTC Desire levertijden- en abonnemententopic

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

*weg* zie hierboven.

[Voor 93% gewijzigd door RoD op 03-09-2010 10:29]

• Smultie
  • Niet online
*weg*

[Voor 96% gewijzigd door RoD op 03-09-2010 10:29]

• qntal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 11:37

qntal

Omlet du fromage!

Ik heb een klein probleempje:

Ik kan per contactpersoon geen custom ringtone toewijzen. Als ik in de contact een andere ringtone selecteer dan staat ie gelijk erna weer op standaard. Ook als ik de meegeleverde ringtones selecteer. Iemand een idee?

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:34
Anoniem: 124265 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 21:28:
Nouja, ik mag hopen van wel zeg.
Ik heb er specifiek naar gevraagd, we hebben naar de verpakking gekeken, daar stond amoled op, en die is met mijn papieren achter gelegd tot na de portering.
Ik ga er (misschien ten onrechte maar dan is het echt misleiding) dat de desire die erin zit ook daadwerkelijk amoled is.
En anders ja, dan nemen ze 'm maar terug ofzo, aangezien ik anders het abbo en de mobiel niet genomen zou hebben.
Wat zijn dan precies de verschillen tussen amoleden slcd?
En dan bedoel ik mn. de verschillen in scherpte, helderheid en energieverbruik. En zijn er dan eventueel nog andere belangrijke verschillen. Ik ben over een maand aan de beurt voor een nieuwe telefoon en dit gaat waarschijnlijk of de desire of mogelijk de desire hd worden.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:27
ter info en hopelijk voor iemand ooit waardevolle info : )

Ik kreeg met het synchroniseren met mijn Exchange server, opeens een client/server conversion error. Deze kwam bovendrijven terwijl ik de agenda aan het syncen was. Deze error zorgde er ook voor dat de push functionaliteit teniet werd gedaan. Na onderzoek op internet heb ik hiervoor een oplossing gevonden; verwijderen je Exchange account en delete je data onder Setting - Applications - Manage my Applications - Verwijder de data die nog onder het programma Calender staat. Stel vervolgens je Exchange weer in, en het probleem is resolved.

[Voor 6% gewijzigd door knights16 op 03-09-2010 10:47]

PVoutput

Megupe schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 10:42:
[...]

Wat zijn dan precies de verschillen tussen amoleden slcd?
En dan bedoel ik mn. de verschillen in scherpte, helderheid en energieverbruik. En zijn er dan eventueel nog andere belangrijke verschillen. Ik ben over een maand aan de beurt voor een nieuwe telefoon en dit gaat waarschijnlijk of de desire of mogelijk de desire hd worden.
Voor veel mensen maakt het ws niet uit:
Voordeel:
in Amoled is het zwart ook zwart (en niet grijs ivm de backlit*) en de saturatie van de kleuren is dieper.
* Denk aan een lcd tv zonder signaal input, het scherm is 'zwart' maar geeft toch 'licht'
Nadeel:
teksten zijn (erg minimaal) rafeliger dan lcd, en bij een witte interface gebruikt het wat meer stroom.
Amoled kan een pink hue/gloed over het scherm hebben.

Persoonlijk houd ik van hoge contrasten en diepe saturaties. Ben dan ook meer visueel ingesteld dan de gemiddelde persoon. Dus eigenlijk had ik de GalaxyS moeten kiezen, ware het niet dat ik het gebrek aan flits onoverkombaar vind. ;)

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 124265 op 03-09-2010 10:56]

• Cyleo
Ok, ik ben ook een beetje zat van het verschil tussen slcd en amoled, kan het in de startpost verwerkt worden en er verder niet meer telkens over worden gevraagd? Ik ben het nu al letterlijk 100x terecht gekomen, en telkens word hetzelfde gezegt. Als je een heel klein beetje zoekt vind je het antwoord overal, en ook tig keer op tweakers in voorgaande delen.

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:51
Cyleo schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:47:
Ok, ik ben ook een beetje zat van het verschil tussen slcd en amoled, kan het in de startpost verwerkt worden en er verder niet meer telkens over worden gevraagd? Ik ben het nu al letterlijk 100x terecht gekomen, en telkens word hetzelfde gezegt. Als je een heel klein beetje zoekt vind je het antwoord overal, en ook tig keer op tweakers in voorgaande delen.
offtopic:
Goed idee ja! Ik kom het ook tig keren tegen, zeker omdat ik het hele(!) vorige deel heb voorgelezen. Beetje vervelend wordt dat zo...

Cyleo schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:47:
Mja.

Geef ik het goed antwoord dan? B)

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59
Mijn Desire werkt haast probleemloos... en stukken fijner dan de Touch Diamond die ik had...

Alleen heb ik nu een probleem met een imap mailaccount, deze laat namelijk constant de mails zien die ik op 27 aug ontvangen heb, ongelezen.... maar ik kan ze niet openen, verwijderen, verplaatsen enz. dan crasht de mailapplicatie.

Is dit een bekend probleem en er een oplossing voor, of kan ik het beste die mailaccount wegdonderen en opnieuw erop zetten... wat mijn minst favoriete optie is.

• dafmay
Anoniem: 124265 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:32:
[...]

Mja.

Geef ik het goed antwoord dan? B)
Zou niet eens nodig moeten zijn...de zoekfunctie is er niet voor niets.

Anoniem: 151391

Anoniem: 124265 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 10:54:
[...]

Voordeel:
in Amoled is het zwart ook zwart (en niet grijs ivm de backlit*) en de saturatie van de kleuren is dieper.
* Denk aan een lcd tv zonder signaal input, het scherm is 'zwart' maar geeft toch 'licht'
Nadeel:
teksten zijn (erg minimaal) rafeliger dan lcd, en bij een witte interface gebruikt het wat meer stroom.

Persoonlijk houd ik van hoge contrasten en diepe saturaties. Ben dan ook meer visueel ingesteld dan de gemiddelde persoon. Dus eigenlijk had ik de GalaxyS moeten kiezen, ware het niet dat ik het gebrek aan flits onoverkombaar vind. ;)
Visueel ingesteld zijn wil niet zeggen dat je diepere kleuren automatisch mooier vind. En hoe bepaal je dat je visueler bent ingesteld dan de gemiddelde persoon? Hoe visueel ingesteld is de gemiddelde persoon?

Als grafisch vormgever heb ik alles het liefst zo kleur echt mogelijk. Ik heb niet echt last van mijn amoled maar als ik de keuze had was ik wel voor een slcd gegaan.

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 22:29
Anoniem: 124265 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 10:54:
[...]

Voordeel:
Nadeel:

Haha you made my day!
Ik had de afgelopen maanden een beetje gemengde gevoelens over mijn Desire, toen net na mijn aankoop de Galaxy S op de markt kwam. Ik was toch een beetje jaloers op het grotere, betere scherm, en de GPU.
In al die tijd heb ik me nooit gerealiseerd dat de Galaxy S geen flitser had!!
Nu ik jouw post lees, ben ik weer 100% overtuigd dat ik de juiste keuze heb gemaakt. De flitser is namelijk ook voor mij onmisbaar, en deze werkt ook nog erg goed (voor een fooncamera dan).

Aiiight, peace, I'm out!

• swoutr
  • Laatst online: 16:42
ik irriteer me echt mateloos aan de browser van de desire, hij was al niet super smooth met 2.1 maar 2.2 maakt het allemaal nog erger ook met flash uitgeschakeld irriteer ik me mateloos aan het trage scrolle door websites heen, ik neig er echt naar om over te stappen op een galaxy s die dat probleem helemaal niet heeft, het liefst een iphone 4 maar dat is zo'n gedoe via belgie, is er een manier om een smoothere browser te krijgen? is de galaxy s browser ergens te downloaden ofzo? ik doe nu veel via de opera mini browser maar deze is gewoon te bugged...

• Pinin
  • Laatst online: 05-05 21:45
2 vragen:
1. wat is de batterij extreem snel leeg, na 8 uur zit ik op 20% (en niet extreem ge-internet ofzo) Is er iets dat een heel groot verschil is tov de legend.
2. als ik op de zoekbutton druk zoekt ie niet meer in de markt, dat was ik wel gewend op m'n legend (2.1) is dit een instelling

There is no such thing as too much coriander.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:13

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Pinin schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:13:
2 vragen:
1. wat is de batterij extreem snel leeg, na 8 uur zit ik op 20% (en niet extreem ge-internet ofzo) Is er iets dat een heel groot verschil is tov de legend.
2. als ik op de zoekbutton druk zoekt ie niet meer in de markt, dat was ik wel gewend op m'n legend (2.1) is dit een instelling
1 Heb geduld, over een weekje of 2 moet het al stukken beter gaan. Gemiddeld moet je er 1á 2 dagen mee kunnen doen, ik niet, want ik speel er te veel mee :)
2 Voor zover ik weet niet

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Pinin
  • Laatst online: 05-05 21:45
1. ik hoop het, nog niet eens mee gebeld en hij zakt sneller dan water in een zeef. Opladen hoeft niet volgens speciale procedure toch? (zoals eerst ontladen dan vol opladen enz)
Vreemd dat m'n legend het wel in 1x goed deed qua batt.

There is no such thing as too much coriander.

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

@swoutr, persoonlijk heb ik totaal geen problemen met de browser... maar er zijn in de market wel alternateiven te downloaden, bv Dolphin browser

@Pinin, dan klopt er iets niet.... met normaal gebruik doe ik zo'n 2 dagen, Kheb de mijne woensdag avond om 19:30 van de lader gehaald en hij zit nu nog op 42% Controleer eens of er batterij zuipende apps draaien, en anders eens je batterij kalibreren (zie zoekfunctie)

• Cyleo
swoutr schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:08:
ik irriteer me echt mateloos aan de browser van de desire, hij was al niet super smooth met 2.1 maar 2.2 maakt het allemaal nog erger ook met flash uitgeschakeld irriteer ik me mateloos aan het trage scrolle door websites heen, ik neig er echt naar om over te stappen op een galaxy s die dat probleem helemaal niet heeft, het liefst een iphone 4 maar dat is zo'n gedoe via belgie, is er een manier om een smoothere browser te krijgen? is de galaxy s browser ergens te downloaden ofzo? ik doe nu veel via de opera mini browser maar deze is gewoon te bugged...
Heel vreemd, ik herken je problemen totaal niet, probeer de data eens te wissen, plugins op on-demand zetten en settings naar default. Als ik nl. mijn browser vergelijk met die van de Galaxy S van een vriend lijkt die van mij veel vloeiender. Maar Dolphin is inderdaad een goed alternatief, Skyfire is ook nog te proberen.

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006

IkWilbert

Het is mij!

Voor de mensen die dit interessant vinden: De beta van AngryBirds staat in de market.
Ik heb hem net binnengehaald en het werkt als een trein.

I intend to live forever. So far, so good.

Anoniem: 151391 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:09:
[...]

Visueel ingesteld zijn wil niet zeggen dat je diepere kleuren automatisch mooier vind. En hoe bepaal je dat je visueler bent ingesteld dan de gemiddelde persoon? Hoe visueel ingesteld is de gemiddelde persoon?

Als grafisch vormgever heb ik alles het liefst zo kleur echt mogelijk. Ik heb niet echt last van mijn amoled maar als ik de keuze had was ik wel voor een slcd gegaan.
Dat is een verkeerde conclusie die er getrokken wordt. Ik meld dat ik van (ietwat) oversaturatie en -contrast houdt én dat ik erg visueel ingesteld ben. Waarom ik denk dat ik meer visueel ingesteld ben dan een gemiddeld persoon (al geef ik gelijk in "wat is dan gemiddeld") is omdat ik álles visualiseer, ben (typo)grafisch vormgever, websitevormgever (en -ontwikkelaar), fotografeer en tweak altijd aan layouts en interactie ontwerpen. Dus dan denk ik dat ik dat over mezelf mag zeggen. ;)

Heck, als ik vind dat ik goddelijk ben, mag ik dat zelfs zeggen! _O-
Of je het er mee eens ben is weer een andere kwestie. ;)

Even terug naar een eerdere vraag van me: buiten het 360 vodafona verhaal (de apps) wat zijn de verschillen tussen branded en unbranded? Of moet ik dan even naar een ander topic?

• BasBeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-05 15:33
Ik heb m'n Desire sinds juli dit jaar. Nu heb ik echter sinds een week dat hij op willekeurige momenten opnieuw opstart. Hier heb ik geen controle over en is zeer irritant, zo kan het tijdens een smsje zijn maar ook tijdens browsen of muziek luisteren. Wie weet hoe ik hier vanaf kom?

• 13art
branded wil zeggen dat een provider bijvoorbeeld zijn eigen uiterlijk aan het besturingssysteem heeft gegeven (zoals vodafone meer rood in de menu's heeft, en t-mobile vaak meer roze), maar ook kunnen er nog eigen programma's toegevoegd zijn.

• Tynos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-05 09:56
IkWilbert schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:43:
Voor de mensen die dit interessant vinden: De beta van AngryBirds staat in de market.
Koning vd dag :D

Neem risico's in wat jij geloofd

• swoutr
De trage browser heeft denk ik te maken met launcherpro, ik heb nu even de standaard ui opstaan en launcherpro verwijderd, het lijkt verbeterd te zijn, maar vind de htc ui logt en traag, het is dus dat of een trage browser gvd, iemand oplossingen?

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-05 15:51
BasBeer schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:32:
Ik heb m'n Desire sinds juli dit jaar. Nu heb ik echter sinds een week dat hij op willekeurige momenten opnieuw opstart. Hier heb ik geen controle over en is zeer irritant, zo kan het tijdens een smsje zijn maar ook tijdens browsen of muziek luisteren. Wie weet hoe ik hier vanaf kom?
Wordt ie ook warm?
Meestal betekent dat een kapot moederbord en dus een retourtje HTC.
Even testen of je er een logica kan ontdekken, heb je iets nieuws geinstalleerd?
Misschien een hard reset proberen?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• BasBeer
madmaus schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 18:34:
[...]

Wordt ie ook warm?
Meestal betekent dat een kapot moederbord en dus een retourtje HTC.
Even testen of je er een logica kan ontdekken, heb je iets nieuws geinstalleerd?
Misschien een hard reset proberen?
Echt warm wordt hij niet. Niet warmer dan aan de lader. Ik heb ook geen apps geïnstalleerd vlak voordat de problemen begonnen. Zal een harde reset zo nog eens proberen maar de vorige keer loste dat de problemen niet op.

• swoutr
Ik heb net wel even de beta van angry birds zitten spelen en toen werd hij wel echt ongekend warm (heet), zo warm is hij nog nooit geweest, hij draaide overigens wel gewoon soepel, de officiele ui draait wel iets minder soepel als van te voor heb ik het gevoel, een kapot moederbord denk je? Hoe kan ik dit controleren?

Edit: ooh haha was niet eens voor mij bedoeld -_-'

[Voor 7% gewijzigd door swoutr op 03-09-2010 19:05]

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:30
IkWilbert schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:43:
Haha, inderdaad een erg leuk spelletje! Snap dat het zo populair is op de iPhone, dankjewel! :)

Anoniem: 247292

BasBeer schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 19:00:
[...]
Echt warm wordt hij niet. Niet warmer dan aan de lader. Ik heb ook geen apps geïnstalleerd vlak voordat de problemen begonnen. Zal een harde reset zo nog eens proberen maar de vorige keer loste dat de problemen niet op.
Heb je de accu er al eens uitgehaald? Misschien zit die er niet helemaal goed in...

• boratnl
Beta van Angry Birds is uit.
Zoek in de market naar Angry Birds Lite Beta
Dit is het best verkochte spel in de iPhone app store, en is ook op android zeker de moeite waard.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
BasBeer schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 19:00:
[...]

Heb dit ook gehad, ene keer werd ie wel warm, andere keer niet. Je kan laten ophalen en fixen door HTC.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:58
boratnl schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 20:41:
Beta van Angry Birds is uit.
Zoek in de market naar Angry Birds Lite Beta
Dit is het best verkochte spel in de iPhone app store, en is ook op android zeker de moeite waard.
Je leest niet voor je post? 4 uur te laat ;w

Overigens wel een ontzettend leuk en verslavend spelletje _/-\o_

Sometimes you need to plan for coincidence

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:39

Deem

Ontcijfer mij!

Die beta van angry birds is flawless en draait erg strak op de Desire

"May our framerates be high and our temperatures low."

• BasBeer
Anoniem: 247292 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 20:32:
[...]
Heb je de accu er al eens uitgehaald? Misschien zit die er niet helemaal goed in...
Heb gisteravond een harde reset gedaan. Sindsdien is hij nog maar 1 keer uitgevallen. Accu heb ik er al een paar keer uit gehad dus daar ligt het niet aan. Hij gaat maandag gewoon terug naar HTC. Mag ik weer fijn op een Samsung zonder internet en functies :(

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 11:02
Krijg sinds vandaag de melding dat het proces Android.processen.media is gestopt hierdoor kan ik geen dingen downloaden weet iemand waar dit aan ligt en hoe ik het kan oplossen? Bij voorbaat dank

• monnick
  • Niet online
Even een vraagje voor mensen die ervaring hebben met het laten repareren van een kapotte Desire. Moet je in dit geval in het eerste geval toestappen naar de winkel waar je het apparaat gekocht hebt of kan je rechtstreeks HTC benaderen?
Dit omdat ik zit te twijfelen een HTC Desire te bestellen bij een winkel die in de pricewatch een erg slechte rating krijgt wat betreft aftersales.

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:09
Hayo schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 12:05:
Krijg sinds vandaag de melding dat het proces Android.processen.media is gestopt hierdoor kan ik geen dingen downloaden weet iemand waar dit aan ligt en hoe ik het kan oplossen? Bij voorbaat dank
Wat heb je zelf al gedaan? en heb je hem ook al eens opnieuw opgestart? Dat kan ook wel eens helpen... :)

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 11:02
Reboot heeft het probleem verholpen

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:02
monnick schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 12:12:
Even een vraagje voor mensen die ervaring hebben met het laten repareren van een kapotte Desire. Moet je in dit geval in het eerste geval toestappen naar de winkel waar je het apparaat gekocht hebt of kan je rechtstreeks HTC benaderen?
Dit omdat ik zit te twijfelen een HTC Desire te bestellen bij een winkel die in de pricewatch een erg slechte rating krijgt wat betreft aftersales.
Gewoon rechtstreeks HTC bellen...maakt niks uit waar je hem gekocht hebt.

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006

IkWilbert

Het is mij!

Ik heb een probleem met mijn Desire... kan niet meer bellen en gebeld worden.
Het begon gisteravond... zag opeens dat ik een kruisje had staan bij de antenne ontvangst.

Toen ik vanmorgen in de stad was had ik na een tijdje weer bereik en kon ik bellen en gebeld worden. Eenmaal thuis weer geen ontvangst ondanks dat ik nu wel opeens vijf streepjes hebt.

Ik heb de sim (vodafone) van mijn vriendin in de desire gedaan, kan bellen en gebeld worden.
Mijn sim in haar nokia, kan bellen en gebeld worden.

Plaats mijn HI sim weer in de desire, bereik! Kan 1x bellen en dan weer het kruisje dat ik geen bereik heb.

Volgens de KS van HI is er niets aan de hand en kunnen ze mij niet helpen. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Snap er niets van!

I intend to live forever. So far, so good.

• swoutr
Ik heb iets raars met mijn browser, van de desire, deze bewaard namelijk helemaal geen cache, waardoor laden langer duurt, bij de instellingen heb ik staan 6 mb cache max, maar als ik naar applicaties beheren ga dan staat dat mijn cache 0 mb is, hoelang ik ook heb zitten internetten...iemand een verklaring?

Probleempje gevonden, ik gebruik laucnherpro, deze gaat de cache buildup tegen, heel irritant. Wil er namelijk wel gebruik van maken (de launcher zelf) maar als mijn browser het niet fatsoenlijk doet dan maar niet, Bug reported op de site van fede...

[Voor 29% gewijzigd door swoutr op 04-09-2010 15:52]

• boratnl
Groentenboer schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 21:27:
[...]

Je leest niet voor je post? 4 uur te laat ;w

Overigens wel een ontzettend leuk en verslavend spelletje _/-\o_
Sorry, maar kan deze thread niet altijd bijhouden :p

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:27
swoutr schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 15:00:
Ik heb iets raars met mijn browser, van de desire, deze bewaard namelijk helemaal geen cache,...
Ik heb eens gekeken maar ik heb hetzelfde en ik heb geen idee waar het bij mij aan ligt. Iemand een idee?

hoi

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:06
De Desire van mijn vriendin is omgeruild voor een nieuw exemplaar. Deze heeft tot nu toe nog geen tekenen van een blokkerend scherm vertoond. De nieuwe is overigens ook met AMOLED scherm.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:13
Dames / heren,

vandaag ongeveer 250KM gereden, waarbij ik mijn Desire met Google Navigation gebruikt heb om de weg te wijzen, Na een uur of 2 begon de batterij toch wel leeg te lopen, ondanks dat ik de telefoon oplaadde via de sigerettenaansteker met een sigarettenanstekker-naar-usb-stekker.

Toen ik dit door Google gooide bleek dat er meer mensen zijn die dit gedrag gezien hebben bij hun telefoon, en dat als antwoord werd geboden om een stekker te zoeken die 1A kan leveren in plaats van 500mA, zodat de telefoon sneller kan opladen dan leeglopen.

Werkt de standaard oplader ook zo? Gewoon meer mA erdoor jassen? If so, kan ik dan mijn stekkerdoosdingetje loshalen en simpel een weerstandje vervangen, of komt er meer bij kijken?
Ik hoorde nml van een vriend ooit dat die stekker wellicht een 'slimme' lader is, met het hele batterycycle / diepontladen / whatnot verhaal er bij, en dat de telefoon daarom zo snel volgedrukt kon op de officiële lader.

In dat geval heeft een 'domme' 1A-lader geen zin vanzelf...

/edit

hier wordt uitgelegd dat de HTC-lader gewoon naast de 2 energielijnen van de USBkabel ook de 2 datalijnen voorziet van 500mA stroom zodat er 2x 500mA = 1000mA loopt om op te laden. Als het echt zo simpel is ga ik eens even prutsen met het autoladerding, zodat ik wél fatsoenlijk navigatie kan gebruiken én een volle batterij kan krijgen.

[Voor 19% gewijzigd door _eXistenZ_ op 05-09-2010 00:30]

There is no replacement for displacement!

• DRvDijk
  • Laatst online: 00:30
_eXistenZ_ schreef op zondag 05 september 2010 @ 00:25:
Dames / heren,

vandaag ongeveer 250KM gereden, waarbij ik mijn Desire met Google Navigation gebruikt heb om de weg te wijzen, Na een uur of 2 begon de batterij toch wel leeg te lopen, ondanks dat ik de telefoon oplaadde via de sigerettenaansteker met een sigarettenanstekker-naar-usb-stekker.

Toen ik dit door Google gooide bleek dat er meer mensen zijn die dit gedrag gezien hebben bij hun telefoon, en dat als antwoord werd geboden om een stekker te zoeken die 1A kan leveren in plaats van 500mA, zodat de telefoon sneller kan opladen dan leeglopen.

Werkt de standaard oplader ook zo? Gewoon meer mA erdoor jassen? If so, kan ik dan mijn stekkerdoosdingetje loshalen en simpel een weerstandje vervangen, of komt er meer bij kijken?
Ik hoorde nml van een vriend ooit dat die stekker wellicht een 'slimme' lader is, met het hele batterycycle / diepontladen / whatnot verhaal er bij, en dat de telefoon daarom zo snel volgedrukt kon op de officiële lader.

In dat geval heeft een 'domme' 1A-lader geen zin vanzelf...

/edit

hier wordt uitgelegd dat de HTC-lader gewoon naast de 2 energielijnen van de USBkabel ook de 2 datalijnen voorziet van 500mA stroom zodat er 2x 500mA = 1000mA loopt om op te laden. Als het echt zo simpel is ga ik eens even prutsen met het autoladerding, zodat ik wél fatsoenlijk navigatie kan gebruiken én een volle batterij kan krijgen.
Gefeliciteerd met je verjaardag :)

Je verhaal klopt, je kan hem doorverbinden. Er zit volgens mij geen speciale electronica in. Andere optie is om voor 2,05 pond (inc verzending) een autolader op eBay te kopen die wel 1A kan leveren :)

• TereZz
  • Laatst online: 23:02
Als je een 1A lader hebt kan je dan op je usb stekker de 2 datapinnetjes (binneste 2) aan elkaar solderen, dat is namelijk met de originele lader ook zodat je telly herkent dat die 1A mag trekken ipv 500mA. Ik heb geen idee wat er zou gebeuren als je dit met je huidige doet, mss geen verschil, mss brand je oplader door xD

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:27
TereZz schreef op zondag 05 september 2010 @ 02:01:
Als je een 1A lader hebt kan je dan op je usb stekker de 2 datapinnetjes (binneste 2) aan elkaar solderen, dat is namelijk met de originele lader ook zodat je telly herkent dat die 1A mag trekken ipv 500mA. Ik heb geen idee wat er zou gebeuren als je dit met je huidige doet, mss geen verschil, mss brand je oplader door xD
Heb ik gedaan met een USB auto lader. Werkt als een trein.

hoi

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

jerry_a schreef op zondag 05 september 2010 @ 08:11:
[...]

Heb ik gedaan met een USB auto lader. Werkt als een trein.
Ik heb de originele 1A HTC lader gekocht, werkt ook als een trein ;) Ik was bang om m'n toestel te beschadigen, maar het ombouwen kan blijkbaar ook goed.

Anoniem: 247292

Een paar jaar geleden heb ik voor een paar eurotientjes een 12 V/220 V-omvormertje gekocht. Deze gebruik ik voor de Desire (ook navigatie) in de auto. Je kunt dan het originele snoer gebruiken. En als je een paar uur moet rijden, is de accu van de Desire (vrijwel) opgeladen.
Bijkomend voordeel is dat je de omvormer ook voor andere telefoons (en apparaten) kunt gebruiken. Je hoeft dan geen aparte autoladers meer te kopen.

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-05 09:00
Na het posten in verkeerde topic nu ff hier

Ik heb hier een branded T-mobile Desire SLCD met 2.1.

Nu heb ik een goldcard gemaakt en wil ik hem updaten/debranden met 2.2 foyo d.m.v de volgende update:

RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.09.405.8_Radio_32.43.00.32U_5.09.00.20_release_140022_signed

of kan ik beter deze gebruiken, die lijkt mij nieuwer?

RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.10.405.2_R_Radio_32.44.00.32U_5.09.05.30_2_release_142828_signed.exe

Het klopt tock als ik zeg dat wanneer ik hem update naar 2.2 hij ook gelijk debranded is?

Wie helpt mij even uit de - brand

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

D3LTA schreef op zondag 05 september 2010 @ 13:22:
Na het posten in verkeerde topic nu ff hier

Ik heb hier een branded T-mobile Desire SLCD met 2.1.

Nu heb ik een goldcard gemaakt en wil ik hem updaten/debranden met 2.2 foyo d.m.v de volgende update:

RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.09.405.8_Radio_32.43.00.32U_5.09.00.20_release_140022_signed

of kan ik beter deze gebruiken, die lijkt mij nieuwer?

RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.10.405.2_R_Radio_32.44.00.32U_5.09.05.30_2_release_142828_signed.exe

Het klopt tock als ik zeg dat wanneer ik hem update naar 2.2 hij ook gelijk debranded is?

Wie helpt mij even uit de - brand
Ik weet niet exact hoe het zit met een Goldcard, maar je kun je toestel denk ik het beste rooten, en dan kun je elke rom flashen die je maar wilt.

Pagina: 1 2 3 ... 61 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee