Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:54
Misschien is het een fout/bug van de ROM, dat met de resolutie en de bestandsgrootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Niekfct schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 22:08:
Ik krijg steeds vaker de melding "Opslagruimte van de telefoon raakt op".
Ik heb alle applicaties waarbij het kan naar SD verplaatst.
Volgens het balkje onderin heb ik 133MB gebruikt, en 14MB vrij.
Tel ik echter alles zelf bij elkaar op, dan kom ik nog niet tot de 110. Vrij irritant dus.
Reboot om die telling te resetten helpt niet.
Iemand een idee?
Tsja, dit is een algemeen probleem. De Desire is geleverd met veel te weinig intern geheugen.
Tijdelijke oplossing is terug naar factory defaults en al je apps er weer opzetten.
Permanente oplossing is een custom ROM met A2SD support. Een deel van je SD card wordt dan gebruikt voor opslag voor apps.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 12:34

iChaos

It's Lupus.

De reden dat hij zegt dat je meer gebruikt dan eigenlijk het geval is, is omdat ook de Dalvik Cache in die app-partitie zit voor zover ik weet. Als je rooted bent kun je in recovery Wipe Dalvik Cache doen, en dan zou hij iets meer moeten laten zien daar. Dit is echter geen echte oplossing, want de engie manier om echt van het ruimteprobleem af te komen is óf een custom HBOOT (CM7r2 i.c.m. CyanogenMod geeft 280MB geloof ik), of je moet een ROM installeren met A2SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _deej_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 11:59
Heeft iemand onlangs zijn Desire nog op laten halen vanwege een oververhit moederbord en weet hoelang het ongeveer duurt voordat de telefoon weer terug is. De mijne is precies een week geleden opgehaald maar de status staat nog op 'device send' en ik vind de reacties dat ik weer een N73 gebruik leuk maar na een week gaat dat al vervelen :)

Uit dit topic lees ik toch regelmatig dat het binnen een week geregeld is namelijk.

2010 HTC Desire / 2012 HTC One X+ / 2014 Nexus 6 / 2016 Samsung Galaxy S7 Edge / 2018 Huawei P20 Pro / 2020 Samsung S20+ 5g / iPhone 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-08 18:56
iChaos schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 10:57:
De reden dat hij zegt dat je meer gebruikt dan eigenlijk het geval is, is omdat ook de Dalvik Cache in die app-partitie zit voor zover ik weet. Als je rooted bent kun je in recovery Wipe Dalvik Cache doen, en dan zou hij iets meer moeten laten zien daar. Dit is echter geen echte oplossing, want de engie manier om echt van het ruimteprobleem af te komen is óf een custom HBOOT (CM7r2 i.c.m. CyanogenMod geeft 280MB geloof ik), of je moet een ROM installeren met A2SD.
Ik heb CyanogenMod-3.0.3 draaien. Hoe kom ik erachter of deze A2SD heeft? Ik kan wel bij toepassingen apps naar SD verplaatsen, wat ik zoals gezegd met de meeste apps heb gedaan.

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art1fex
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-10-2021
Ik heb nog steeds Android 2.2, klopt het dat dit de laatste versie is voor de Desire?
Ik vraag dit omdat mijn toestel zelf nooit deze update kon vinden.

Heb deze via de computer moeten installeren toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 15:15
art1fex schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:28:
Ik heb nog steeds Android 2.2, klopt het dat dit de laatste versie is voor de Desire?
Ik vraag dit omdat mijn toestel zelf nooit deze update kon vinden.

Heb deze via de computer moeten installeren toen.
dat is de laatste officiele, er is een developers versie 2.3 die je natuurlijk zelf kan flashen als je wilt. Zie o.a. hier in het topic voor meer info
Stuntman in "HTC Desire - Deel 7"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:09
Al is die 2.3 developer niet echt aan te raden vanwege het bijna constante ruimtegebrek. En sommige apps uit 2.2 missen (zaklamp app bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:35
Zaklamp zat er toch los bij?
Ik ben iig erg tevreden met de Cyanogenmod, geen gedoe meer met ruimte tekort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art1fex
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-10-2021
Ik ben niet echt van het flashen en modden etc.
Vroeg het mij gewoon af aangezien ik allemaal toestellen zie met fancy versies van Android erop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Het lijkt heel wat en heel eng in eerste instantie, maar met de juiste tutorial (volledig video) is het echt appeltje eitje!
En het scheelt zoveel frustratie mbt geheugenproblemen. Plus dat de custom roms vaak zuiniger en sneller zijn (eerste een klein beetje maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:54
@ Lieuwe 15: En er staan 100-den van die video's op youtube ofzo? Kun je niet een linkje geven naar de video die jij hebt gebruikt? Ik hoop dat ik dit weekend kan gaan rooten. :)

Dit laatste is omdat ik momenteel niet eens meer apps kan installeren, door een sd kaart fout en ik daarnaast ook gewoon de welbekende geheugenproblemen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
AMD1800 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:51:
@ Lieuwe 15: En er staan 100-den van die video's op youtube ofzo? Kun je niet een linkje geven naar de video die jij hebt gebruikt? Ik hoop dat ik dit weekend kan gaan rooten. :)

Dit laatste is omdat ik momenteel niet eens meer apps kan installeren, door een sd kaart fout en ik daarnaast ook gewoon de welbekende geheugenproblemen heb.
geen video maar wel een goede start
janvanduschoten in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3"
ook verdere vragen in dat topic, lijkt me beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Lieuwe15 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:01:
Zaklamp zat er toch los bij?
Ik ben iig erg tevreden met de Cyanogenmod, geen gedoe meer met ruimte tekort!
Alles is los te downloaden via de bijgeleverde HTC Hub, blijft nog wel dat ik niet zou weten waarom je dat zou willen. Als je perse stock wil blijven kun je beter 2.2 laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
AMD1800 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:51:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1016084
Staat een hele handleiding. Sommige dingen kun je overslaan, zoals de stock rom downloaden.
En Unrevoked (s-off) kun je ook vervangen door http://revolutionary.io/
Werkt makkelijker en in windows, dus beter kan het haast niet :P (hoef je geen bootable cd met unrevoked te downloaden en branden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
Nog eens ff terugkomen op mijn drainproblem:

ben er nog steeds druk doende mee om de oorzaak te achterhalen. Betterbatterystats ge-installeerd om eens eea te tracen.

Had net een telefoongesprek van 3 minuten en de batterij-indicator ging van 42 naar 40% (en toen ik nog even in betterbatterystats checkte ging ie gelijk naar 39). Da's toch vrij absurd dunkt me of zie ik dat verkeerd?

Vanochtend van de lader gehaald met 100% en 4,5 uur later nog minder dan 40%. Tegenwoordig haal ik ook niet eens meer een hele werkdag. :-(

[ Voor 25% gewijzigd door DikkieDick op 06-12-2011 12:39 ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
DikkieDick schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:38:
Nog eens ff terugkomen op mijn drainproblem:

ben er nog steeds druk doende mee om de oorzaak te achterhalen. Betterbatterystats ge-installeerd om eens eea te tracen.

Had net een telefoongesprek van 3 minuten en de batterij-indicator ging van 42 naar 40% (en toen ik nog even in betterbatterystats checkte ging ie gelijk naar 39). Da's toch vrij absurd dunkt me of zie ik dat verkeerd?

Vanochtend van de lader gehaald met 100% en 4,5 uur later nog minder dan 40%. Tegenwoordig haal ik ook niet eens meer een hele werkdag. :-(
Ik zal een afvragen of het echt battery drain is, het kan ook gewoon ouderdom van de batterijen zijn. Deze batterijen zijn gemaakt om een jaar tot anderhalf jaar goed mee te gaan en gaan daarna hard achteruit. Zeker als je net pech hebt kan het dus zijn dat je accu gewoon aan vervanging toe is. Hoe zijn je battery-stats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Cyleo schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:38:
[...]

Ik zal een afvragen of het echt battery drain is, het kan ook gewoon ouderdom van de batterijen zijn. Deze batterijen zijn gemaakt om een jaar tot anderhalf jaar goed mee te gaan en gaan daarna hard achteruit. Zeker als je net pech hebt kan het dus zijn dat je accu gewoon aan vervanging toe is. Hoe zijn je battery-stats?
Nou, het was van het ene op het andere moment ontstaan. Zelfs een wipe en clean en herinstal van de ROM haalde niks uit. Nieuwe batterij gekocht (iets zwaardere 1600mAh) die nog sneller leeg liep.
Het vermoeden is dan ook dat het niet aan de batterij ligt. Had ook al eens getest met batterij van collega en dat gaf ook een zelfde resultaat.
Heb de battery monitor widget er nu naast gezet en zag in de historie dat ie ook al gebeurde er niks elk interval er zo'n 250mAh afging. Betterbatterystats (BBS) geeft nog niet echt iets van wakelocks maar ik las iets over het bevriezen van apps en heb eens de buienradar-app 'bevroren' en nu lijkt het wat beter te gaan. Zit nu ff aan de lading, maar toen ie nog niet aan de lading zat (en ook google maps bevroren was) was de drain nog iets van een kleine 50mAh. Ondertussen loopt de lading gestaag vol en dat ging ook door tijdens een gesprek zonet. Ik verdenk op dit moment de buienradarapp, ondanks dat ie moet syncen elk half uur. Overigens komt deze niet in de BBS-overzichten voor.

[ Voor 5% gewijzigd door DikkieDick op 06-12-2011 13:54 ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Cyleo schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:38:
[...]

Ik heb mijn telefoon sinds april 2010 en doet het nog steeds 2 dagen op een accu lading, met wifi en BT altijd aan.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook sinds april 2010, ook prima levensduur als je maar niet te intensief met je phone bezig ben.

Het is niet te vergelijken met de accu van mijn laptop, de 1e periode haal je 6 uren, na 1 jaar nog maar 2 uren en na anderhalf jaar mag je blij zijn met 20 min. Dat is mijn ervaring van mijn vaio FW31ZJ en het lijkt erop dat andere merken hier ook last van hebben maar dat heb ik niet zelf ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Heb nu wifi uit en de buienalarm-app bevroren staan. Van 220V af en na iets meer dan 1 uur zat er iets van 4% minder brandstof in de accu zonder dat ik verder wat gedaan had. Dat was voorheen iets van 10% per uur. Ik blijf het in de gaten houden.

Wifi zet ik thuis weer aan. Ben benieuwd of dat nou zo'n grote invloed is/was.

Update: wifi aan/uit maakt niet al te veel uit. Wel maf is dat de batterij het een stuk langer uithield, maar gisteravond toen ik dacht dat ie redelijk leeg zou moeten zijn helemaal uit was. De battery monitor widget gaf aan dat op het moment dat ie op 19% zat 'ineens' naar 0 was gegaan. Na 10,5 uur zat ie op die 20%, terwijl ik de telefoon tussendoor wel wat gebruikt had, maar niet extreem. 't Is in ieder geval wel een stuk beter dan voorheen.

En volgens mij gebeurt dat ineens uitgaan van 19 naar 0% wel vaker, want op moment dat er 20% over is en je denkt dat je nog even hebt is ie even later toch uitgevallen. Bij het laden ging ie 'ineens' van 80 naar 100%. Zal binnenkort ook eens met de nieuwe 1600mAh-batterijen eea gaan testen.

[ Voor 67% gewijzigd door DikkieDick op 08-12-2011 08:10 ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Misschien kun je je gebruik eens bekijken met juiceplotter? Dan vallen zulke grote stappen namelijk wel op. Dan kun je ook zien hoe snel je batterij achteruit gaat, of het constant is of in stappen (wanneer hij bijvoorbeeld iets doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Lieuwe15 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:16:
Misschien kun je je gebruik eens bekijken met juiceplotter? Dan vallen zulke grote stappen namelijk wel op. Dan kun je ook zien hoe snel je batterij achteruit gaat, of het constant is of in stappen (wanneer hij bijvoorbeeld iets doet).
Battery Monitor Widget doet dat ook en zo zag ik inderdaad dat ie in een 5 minuten-tijdsbestek van 19 naar 0% ging, terwijl die met display uit gewoon op de tafel lag.

Daar zie ik:

2011/12/07 18:33:37 -83mA 0% 3537mV 26,7C 0 0
2011/12/07 18:30:36 -106mA 19% 3605mV 26,2C 0 0
2011/12/07 18:25:35 -54mA 19% 3605mV 26,2C 0 0
2011/12/07 18:20:36 -63mA 20% 3649 mV 26,0C 0 0

of hij gaat als ie onder een bepaald voltage komt 'ineens' uit.

Bij het vullen geeft ie ook aan bij 82% 4123mV en 5 min. later 100% en 4123mV.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
DikkieDick schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:43:
[...]

Bij het vullen geeft ie ook aan bij 82% 4123mV en 5 min. later 100% en 4123mV.
hij moet rond de 4200mV zitten als hij vol zit.
probeer dit eens
http://myhtcdesire.com/tag/battery-life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
elpino.rv schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:51:
[...]

hij moet rond de 4200mV zitten als hij vol zit.
probeer dit eens
http://myhtcdesire.com/tag/battery-life
Ga dit nog eens proberen. Kallibreren heb ik al wel eens gedaan, maar dit is weer een iets andere handleiding. Staat dus niet in dat je hem tot full moet chargen.
Ga deze instructie a.s. weekend wel uitvoeren.

Update: inmiddels toch uitgevoerd. Heb hem niet boven de 4128mV gekregen. Zal eens kijken hoe het vandaag gaat.

[ Voor 16% gewijzigd door DikkieDick op 09-12-2011 09:10 . Reden: update: suggestie opgevolgd ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:44:
Ik ook sinds april 2010, ook prima levensduur als je maar niet te intensief met je phone bezig ben.

Het is niet te vergelijken met de accu van mijn laptop, de 1e periode haal je 6 uren, na 1 jaar nog maar 2 uren en na anderhalf jaar mag je blij zijn met 20 min. Dat is mijn ervaring van mijn vaio FW31ZJ en het lijkt erop dat andere merken hier ook last van hebben maar dat heb ik niet zelf ondervonden.
HP Elitebook hier van 1.5 jaar, en de accu is vervangen door een kleine capicteit. Zodra hij uit het stroom wordt getrokken heb ik ongeveer 10 seconden (ik overdrijf niet) voordat de hele bende uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:53:
[...]

HP Elitebook hier van 1.5 jaar, en de accu is vervangen door een kleine capicteit. Zodra hij uit het stroom wordt getrokken heb ik ongeveer 10 seconden (ik overdrijf niet) voordat de hele bende uitvalt.
Dan zou ik even met die accu teruggaan naar de winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Ik heb momenteel dat mij batterij na zo'n 5 uur helemaal leeg is. Als ik wifi aan zet, heb ik aan het einde van dag nog gewoon een vol batterij-icoontje. Heb hier waanzinnig slecht bereik, dus denk dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
_deej_ schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:22:
Heeft iemand onlangs zijn Desire nog op laten halen vanwege een oververhit moederbord en weet hoelang het ongeveer duurt voordat de telefoon weer terug is. De mijne is precies een week geleden opgehaald maar de status staat nog op 'device send' en ik vind de reacties dat ik weer een N73 gebruik leuk maar na een week gaat dat al vervelen :)

Uit dit topic lees ik toch regelmatig dat het binnen een week geregeld is namelijk.
Ik heb hem een week ofzo geleden terug gekregen met boardswap ivm rebootprobleem. Heet 8 dagen geduurt in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _deej_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 11:59
The Anarchist schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 19:32:
[...]

Ik heb hem een week ofzo geleden terug gekregen met boardswap ivm rebootprobleem. Heet 8 dagen geduurt in totaal.
Dankje! Na een week stond bij mij de status nog steeds op 'verzonden naar reparateur' dus had ik gebeld naar de helpdesk en zij gaven maximaal twee weken aan en precies na 2 weken lag deze in de brievenbus. Tot dusver geen problemen meer dus vanavond weer klussen met andere roms.

2010 HTC Desire / 2012 HTC One X+ / 2014 Nexus 6 / 2016 Samsung Galaxy S7 Edge / 2018 Huawei P20 Pro / 2020 Samsung S20+ 5g / iPhone 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Ik heb sinds gistermiddag dat ik 'mijn apps' niet meer kan zien in de Market. Als ik op mijn apps druk in Market blijft er continue 'Laden...' staan met een ronddraaiende cirkel ervoor.

Ik wilde een bepaalde app updaten, en deed dat via de app zelf, en werd doorverwezen naar de Market, maar daar blijft hij dus hangen.

Ik heb mijn telefoon al meerdere keren opnieuw gestart, maar dat helpt niet. Op dit moment staat de originele rom erop, nog wel Android 2.2. Market is de laatste versie volgens mij.

Iemand dit bekend voorkomt, en hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 22:09
Ik krijg zojuist een OTA update.
Grootte 6,34 MB.
Naar versie 2.29.405.14
Iemand anders deze ook gehad? Welke update is dit? En is het een verbetering?

[ Voor 8% gewijzigd door wberkel op 12-12-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Laatst online: 17:44

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Krijg ook net die melding.. Vanavond maar 's ff kijken

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wberkel schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:49:
Grootte 6,34 MB.
Naar versie 2.29.405.14
Die versie ken ik al, was al half jaar geleden te downloaden op XDA developers site. Verwacht er niet teveel van. Je gaat vanavond niet terugkomen hier om te schrijven dat ie te gek is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Laatst online: 17:44

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Oh, dat vermoeden had ik ook niet... Heb toevallig gisteren mijn Desire al geroot en 1Gb van de SD afgesnoept en daar werd ik wel blij van...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Buffalo schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:52:
Ik heb sinds gistermiddag dat ik 'mijn apps' niet meer kan zien in de Market. Als ik op mijn apps druk in Market blijft er continue 'Laden...' staan met een ronddraaiende cirkel ervoor.

Ik wilde een bepaalde app updaten, en deed dat via de app zelf, en werd doorverwezen naar de Market, maar daar blijft hij dus hangen.

Ik heb mijn telefoon al meerdere keren opnieuw gestart, maar dat helpt niet. Op dit moment staat de originele rom erop, nog wel Android 2.2. Market is de laatste versie volgens mij.

Iemand dit bekend voorkomt, en hoe dit op te lossen is?
Even je market cache en alles verwijderen. Ga naar instellingen>applicaties>alle>market en druk op clear data en clear cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Laatst online: 16-09 10:26

Tripl3 D

Brother in Arms

Heb 1,5 jaar geleden al mijn contacten als telefooncontacten opgeslagen. Gisteren dus maar eens opgezocht hoe ik ze makkelijk om kon zetten in Google-contacten.

Effe geGoogled en daar kwam de tip naar voren om de contacten te kopiëren naar je SD kaart, dan je contacten te verwijderen en vervolgens je contacten weer terug te zetten als Google contacten.

Leuk en aardig, maar op het internet (Gmail) zie ik nu inderdaad deze contacten, maar op mijn Desire dus niet ondanks dat het vinkje bij zowel Google als bij Autom. Gmail contacten tonen.
Sterker nog hij zegt dat er 84 contacten zijn, maar HTC contacten geeft ze niet weer!
Bij contacten zoeken ziet hij ze weer wel.

Heb ook op dit probleem geGoogled, maar dat levert niets op wat dit probleem oplost.
Heb bijvoorbeeld alle Google contacten online verwijderd, gesynced met mijn telefoon, ze weer online terug gezet en weer gesynced en bij actieve applicaties de cache geleegd bij HTC contacten en opnieuw gesynced, maar beiden helpen niet.

Is er buiten het weer terugkopiëren van mijn contacten als telefooncontacten nog een andere optie, want die worden weer niet gesynced naar Google?

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:40
Ik heb een probleem met muziek streamen. Ik heb vorige week een kufatec fiscon carkit laten inbouwen. Mn desire vind deze prima. Verbindt ook goed. Bellen gaat prima, echter zodra ik muziek wil streamen komt dit niet aan. Bluetooth staat ingesteld op media en gesprekken. Echter lijkt het signaal niet aan te komen.

Met een oudere Nokia geprobeerd en dit ging wel. Zit dus in de desire. Als ik de muziek aan zet en dan volume knop op toestel in druk geeft ie ook aan media via bluetooth.

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Gisteren kreeg ik ook de OTA update. Maar meteen geïnstalleerd. Bleek al direct dat mijn agenda items verdwenen waren op het toestel, maar gelukkig niet online. Nu is er 1 van de vele agenda punten in de toekomst weer zichtbaar in mijn toestel, naast de vele afspraken uit het verleden, maar ik mis dus enorm veel andere afspraken in de toekomst. Hij lijkt niet meer te syncen.

Hebben jullie een tip hiervoor? De instellingen staan iig wel correct. Agenda items zouden gesynchroniseerd moeten worden.

[edit]
Probleem hetzelfde aangepakt als een "market" probleem hierboven: settings > apps > agenda opslag > cache en opslag verwijderd. Zodra de app weer ging updaten, zag ik alle afspraken weer te voorschijn komen :D
Tripl3 D schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:03:
Heb 1,5 jaar geleden al mijn contacten als telefooncontacten opgeslagen. Gisteren dus maar eens opgezocht hoe ik ze makkelijk om kon zetten in Google-contacten.

Effe geGoogled en daar kwam de tip naar voren om de contacten te kopiëren naar je SD kaart, dan je contacten te verwijderen en vervolgens je contacten weer terug te zetten als Google contacten.

Leuk en aardig, maar op het internet (Gmail) zie ik nu inderdaad deze contacten, maar op mijn Desire dus niet ondanks dat het vinkje bij zowel Google als bij Autom. Gmail contacten tonen.
Sterker nog hij zegt dat er 84 contacten zijn, maar HTC contacten geeft ze niet weer!
Bij contacten zoeken ziet hij ze weer wel.

Heb ook op dit probleem geGoogled, maar dat levert niets op wat dit probleem oplost.
Heb bijvoorbeeld alle Google contacten online verwijderd, gesynced met mijn telefoon, ze weer online terug gezet en weer gesynced en bij actieve applicaties de cache geleegd bij HTC contacten en opnieuw gesynced, maar beiden helpen niet.

Is er buiten het weer terugkopiëren van mijn contacten als telefooncontacten nog een andere optie, want die worden weer niet gesynced naar Google?
Ga naar gmail > contacten, selecteer daar alle contacten en plaats ze in de groep "My contacts" (of een NL variant daarop). Helpt dat?

[ Voor 5% gewijzigd door jules op 14-12-2011 13:21 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repmeer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:06
jules schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:14:
Gisteren kreeg ik ook de OTA update. Maar meteen geïnstalleerd. Bleek al direct dat mijn agenda items verdwenen waren op het toestel, maar gelukkig niet online. Nu is er 1 van de vele agenda punten in de toekomst weer zichtbaar in mijn toestel, naast de vele afspraken uit het verleden, maar ik mis dus enorm veel andere afspraken in de toekomst. Hij lijkt niet meer te syncen.

Hebben jullie een tip hiervoor? De instellingen staan iig wel correct. Agenda items zouden gesynchroniseerd moeten worden.
Wij hebben deze melding ook gehad. Het bleek in alle gevallen op te lossen door een nieuwe afspraak aan te maken.

Wij hebben wel een ander probleem. Dat probleem is dat een aantal devices niet meer willen opladen op een 12 volt autolader. Wel op de 220 adapter.

Ioniq 5 58 kWh Connect + WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:44

Rub3s

+3 , omdat het kan

Stephan4kant schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 13:18:
Ik heb momenteel dat mij batterij na zo'n 5 uur helemaal leeg is. Als ik wifi aan zet, heb ik aan het einde van dag nog gewoon een vol batterij-icoontje. Heb hier waanzinnig slecht bereik, dus denk dat het daar aan ligt.
Bij mij vreet 3g/hdspa echt gigantisch veel. Als ik een poos geen wifi heb, dan is na een aantal uur ook de pret over. Vorige week even ge-internet met 3g, maar na een half uur was echt 25% weg (ik snap er zelf ook niks van). Met wifi is hij erg zuinig.

Android 2.3.3, SGBS (één of andere wat oudere versie ervan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

jules schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:14:
Ga naar gmail > contacten, selecteer daar alle contacten en plaats ze in de groep "My contacts" (of een NL variant daarop). Helpt dat?
Held!!! _/-\o_

Ze stonden al onder 'Mijn contactpersonen', maar ik heb een mapje 'Contactpersonen' aangemaakt en daar alles naar toe verplaatst. Vervolgens op mijn Desire gesynced en voila, nu zie ik ze weer!

Bedankt!!! d:)b

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:50
wberkel schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:49:
Grootte 6,34 MB.
Naar versie 2.29.405.14
Krijg m nu net ook. Wat houdt de update precies in?
Aangezien ik m probeerde te downloaden, maar de update werd afgebroken en ik de melding kreeg dat ik maar 19mb vrij had terwijl de update 25mb nodig heeft.

En ik heb weinig zin om allemaal apps te gaan verwijderen en daarna weer te downloaden...

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:43
Het Vosje schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:29:
[...]

Krijg m nu net ook. Wat houdt de update precies in?
Aangezien ik m probeerde te downloaden, maar de update werd afgebroken en ik de melding kreeg dat ik maar 19mb vrij had terwijl de update 25mb nodig heeft.

En ik heb weinig zin om allemaal apps te gaan verwijderen en daarna weer te downloaden...
Al je cache geleegd? Misschien kom je daarmee op 25mb...

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:46
Je kan ook de grote updates zoals bvb Flash uninstallen. Maakt direct ettelijke megabytes vrij, en gemakkelijk erna terug te installen.

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Of kijken hoeveel MB je mail applicatie inneemt. Was laatst bij mij ~25MB. Kreeg het niet anders weg dan de gegevens te wissen en opnieuw alles in te stellen (+/- 10 minuten werk). Maar dat leverde dus wel 25MB op.
Zat iedere keer rond de 10MB vrij en moest steeds meer deinstalleren. Kan nu gelukkig weer effe vooruit (vorige keer heeft het 1,5 jaar geduurd voordat ik aan die 25MB zat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:50
Sleehond schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:16:
[...]

Al je cache geleegd? Misschien kom je daarmee op 25mb...
Ja, doe ik regelmatig, moet wel bij een Desire....
En nee, daarmee redde ik het niet.
Twixie schreef op donderdag 15 december 2011 @ 14:02:
Je kan ook de grote updates zoals bvb Flash uninstallen. Maakt direct ettelijke megabytes vrij, en gemakkelijk erna terug te installen.
Van Flash kon ik alleen de updates verwijderen, het hele programma zelf verwijderen ging niet. Zat Flash al in de rom van de desire ofzo? (weet t niet meer, is al weer ff geleden dat ik m voor t eerst aanzette :+ )

Was in ieder geval wel genoeg, de update draait nu, ben benieuwd of ik de bugs krijg die hier en daar op internet stonden...

[ Voor 7% gewijzigd door Het Vosje op 16-12-2011 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:43
Hmm, vreemd... Welke rom ik heb maakt voor dit probleem niks uit. Ik kon vroeger namelijk altijd direct syncen vanuit mijn dock. Tegenwoordig lukt dat niet meer. Sinds mijn 2-delige oplader reeds is gestolen, is deze oplader/dock mijn enige keus. Wie weet wat het probleem kan zijn? (het ding heeft niet echt een naam, behalve ''Charger by OTB''. Ook staat er keurig netjes vermeld dat data hotsync tot de mogelijkheden behoort.)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:16
Mijn zus heeft ineens een raar icoontje bij haar berichten staan. Ik kan niet vinden wat dit is. Weet één van jullie het misschien? Het is een grijze tekstballon en klok.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jjvdveen/got/gas/vreemd_icoon.jpg

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:47

mucuracat

YES

Jaap-Jan schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 22:57:
Mijn zus heeft ineens een raar icoontje bij haar berichten staan. Ik kan niet vinden wat dit is. Weet één van jullie het misschien? Het is een grijze tekstballon en klok.

[afbeelding]
Misschien wanneer laatste bericht ontvangen/verzonden is??? :?

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:16
Het gaat om het icoontje. En ze staan maar bij een paar contacten, in dit geval de bovenste twee. De rest van de contactpersonen heeft geen logootje erbij.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaap-Jan schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 22:57:

[afbeelding]
http://uk.answers.yahoo.c...qid=20110302003620AAXMQt5

Waarschijnlijk ofwel niet verzonden ofwel in de wachtrij om verzonden te worden?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2011 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JolleNL
  • Laatst online: 01-03 15:05
Even een vraagje.

Klopt het dat de camera minder goede foto's maakt als je een custom rom op je Desire set? Of verbeeld ik me dit haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde een extra oplader kopen en keek ff bij marktplaats. Ik zie tot mijn verbazing een heel andere oplader dan ik heb. Er staat erbij dat ie origineel is en voor de Desire is. Welke PVT* hebben die gekregen dan? Ik heb de PVT1 en zo een hoekig in mekaar klik oplader. Die ik op marktplaats vind zien eruit als kopie van iphone afgezien dat ze zwart zijn en htc erop staat.

Conrad verkoopt ze ook:
Deze lader is dezelfde die ook in de doos van Desire /Wildfire zat.
JolleNL schreef op zondag 18 december 2011 @ 17:32:
Even een vraagje.

Klopt het dat de camera minder goede foto's maakt als je een custom rom op je Desire set? Of verbeeld ik me dit haha.
Haal de achterkant van je Desire ff eraf en maak nieuwe fotos. Als de foto ineens stukken scherper is, dan is het plastic doorzichtig gedeelte gaar geworden. Die van mij was gebarsten en heb ik eruit geduwd. Sindsdien puike fotos!

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JolleNL
  • Laatst online: 01-03 15:05
[b]bitjesmaker schreef op zondag 18 december 2011 @ 18:54:
[...]

Haal de achterkant van je Desire ff eraf en maak nieuwe fotos. Als de foto ineens stukken scherper is, dan is het plastic doorzichtig gedeelte gaar geworden. Die van mij was gebarsten en heb ik eruit geduwd. Sindsdien puike fotos!
Zo, dat scheelt inderdaad een hele hoop! Van erg wazige, donkere foto's gaat hij naar scherpe heldere foto's haha. Dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
JolleNL schreef op maandag 19 december 2011 @ 18:41:
[...]

Zo, dat scheelt inderdaad een hele hoop! Van erg wazige, donkere foto's gaat hij naar scherpe heldere foto's haha. Dankje :)
Even met een klein beetje tandpasta je achterkant bewerken en dan gaat het er wel iets op vooruit. Anders een andere cover :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 12:26
Pannekoek81 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 20:55:
Ik heb een probleem met muziek streamen. Ik heb vorige week een kufatec fiscon carkit laten inbouwen. Mn desire vind deze prima. Verbindt ook goed. Bellen gaat prima, echter zodra ik muziek wil streamen komt dit niet aan. Bluetooth staat ingesteld op media en gesprekken. Echter lijkt het signaal niet aan te komen.

Met een oudere Nokia geprobeerd en dit ging wel. Zit dus in de desire. Als ik de muziek aan zet en dan volume knop op toestel in druk geeft ie ook aan media via bluetooth.

Iemand een idee ?
Ondersteund deze carkit A2DP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:44
Sinds de laatste update (2.29.405.14) heb ik stabiliteit issues. De phone heeft al een paar keer een freeze gehad, enige wat helpt is de batterij eruit. Doe ik de batterij er te snel weer in dan loopt de telefoon vast bij het booten (htc logo). Laat ik de batterij er iets langer uit en daarna er weer in doet de desire het weer. Klinkt dit bekend voor iemand?

Ik ben bang dat de batterij kapot is. Ik heb het probleem al 2x eerder gehad alleen ging in die gevallen de telefoon überhaupt niet meer aan. Heel de mik opgestuurd en ze hebben 2x het mainboard vervangen... zucht. Wel blij met de 2 jaar pick-up-and-return garantie. Het stomme is dat je die smartphones nog gaat missen ook als ze een weekje weg zijn 8)7 .

-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 11:08

Len

Leeg

Waarom altijd die batterij eruit?

http://myhtcdesire.com/tu...ickly-restart-your-desire

Power Button + Volume Down Key + Press the Trackpad

Of werkt dat ook niet?

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:29
Krijg net bericht dat er een systeemupdate is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Exception schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 13:27:
[...]

Ondersteund deze carkit A2DP?
Ja, de desire herkent het ook. Want de optie media over bluetooth is ook beschikbaar en aangevinkt. Deze optie is niet bij een carkit of headset die dit niet ondersteund. Daarnaast ook getest met andere telefoon en dan werkt het wel. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 20:57
Een collega heeft de systeemupdate gisteren uitgevoerd. Maar nu wil zijn telefoon niet meer opstarten. Hij blijft steken in het witte scherm met de groene HTC tekst. Hij staat er al een uur op. Ik heb een hard reset geprobeerd maar ook dan blijft hij in het witte scherm hangen.

Iemand nog tips die ik kan doen? Een rom flashen zou kunnen, maar ik zie op de HTC site nergens een complete 2.2 rom (2.3 vond ik niet erg stabiel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Binnetie schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 10:45:
Een collega heeft de systeemupdate gisteren uitgevoerd. Maar nu wil zijn telefoon niet meer opstarten. Hij blijft steken in het witte scherm met de groene HTC tekst. Hij staat er al een uur op. Ik heb een hard reset geprobeerd maar ook dan blijft hij in het witte scherm hangen.

Iemand nog tips die ik kan doen? Een rom flashen zou kunnen, maar ik zie op de HTC site nergens een complete 2.2 rom (2.3 vond ik niet erg stabiel).
Tijd terug gehad en was toen opgelost door bij het opstarten de combinatie volume lager en aan/uit knop. Daar in het menu is mn toestel teruggezet naar fabrieksinstellingen en daarna starten het toestel weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
In dat menu kan je een hard reset doen, dat heb ik al gedaan. Zou zo even niet wat wat ik nog meer kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Nog keer proberen, wie weet dat ie er dan wel doorheen loopt en anders garantie gevalletje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb het nog een keer geprobeerd maar zonder resultaat. Uiteindelijk lukte het me om de 2.3 rom te flashen. De telefoon werkt nu weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Pannekoek81 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:14:
[...]

Tijd terug gehad en was toen opgelost door bij het opstarten de combinatie volume lager en aan/uit knop. Daar in het menu is mn toestel teruggezet naar fabrieksinstellingen en daarna starten het toestel weer op.
Ik heb hier ook een desire die dit probleem heeft. Hard reset werkt niet: blijf in het witte scherm met groene letters HTC zitten. De gsm is vastgelopen tijdens OTA.

Ik kom wel in het systeem waar ik kan updaten via sd card (aan/uit knop en volume omhoog). Wat kan ik doen om de telefoon weer tot leven te wekken? Garantie kan altijd nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00
De update vanaf de HTC site downloaden, op je SD kaart zetten en opnieuw installeren?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:31
Mijn camera werkt niet meer, athans ik krijg een foutmelding bij het openen van de camera app. Ik draai Cyanogenmod 7.1, en heb zojuist ook even Oxygen erop gezet en daar heb ik precies hetzelfde. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Groentenboer schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:11:
De update vanaf de HTC site downloaden, op je SD kaart zetten en opnieuw installeren?
Ja, dat zocht ik al. Maar ik kan die nergens vinden op de HTC site.

Want via HTC sync kan het niet, aangezien mijn desire niet herkend wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door mrpink83 op 27-12-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:06

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

mrpink83 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:08:
[...]

Ja, dat zocht ik al. Maar ik kan die nergens vinden op de HTC site.

Want via HTC sync kan het niet, aangezien mijn desire niet herkend wordt.
Via de developer site van htc kun je de RUU downloaden van de GB rom. Dit is geen bestand wat je op je SD kaart zet en dan flasht via recovery, maar wen exe bestand die je via je pc start. Vervolgens vlot je de aanwijzingen. Via htc zijn er geen originele RUUs voor froyo, maar die zijn wel via xda te downloaden...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
retlaw schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:25:
[...]

Via de developer site van htc kun je de RUU downloaden van de GB rom. Dit is geen bestand wat je op je SD kaart zet en dan flasht via recovery, maar wen exe bestand die je via je pc start. Vervolgens vlot je de aanwijzingen. Via htc zijn er geen originele RUUs voor froyo, maar die zijn wel via xda te downloaden...
Dat bestand heb ik al. Maar om die RUU te installeren moet de pc de htc wel herkennen. En dat gebeurt niet, want ik kan alleen in het recovery en Hboot menu komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:06

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

mrpink83 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:05:
[...]

Dat bestand heb ik al. Maar om die RUU te installeren moet de pc de htc wel herkennen. En dat gebeurt niet, want ik kan alleen in het recovery en Hboot menu komen.
Zijn de juiste drivers geïnstalleerd en htc sync? Als dat ook zo is, weet ik het ook niet... Of een stock rom installeren via recovery...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
De update zal je ook nooit op de HTC site vinden. Alle updates gebeuren via OTA.

Je zal op het inet moeten zoeken naar een stock RUU van WW (world wide).

Als je toestel S-OFF is, zal je eerst er nog voor moeten zorgen dat hij terug op S-ON komt te staan. Anders zal je RUU nooit installeren omdat hij zijn boot.img dan niet kan wegschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:00
mrpink83 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:05:
[...]

Voor mij werkte de procedure die beschreven staat op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=880268 en dan ook punt drie uit de FAQ die daar staat. Je kan dan een originele ROM vanaf je sd card installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
rutgerw schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 19:57:
[...]

Voor mij werkte de procedure die beschreven staat op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=880268 en dan ook punt drie uit de FAQ die daar staat. Je kan dan een originele ROM vanaf je sd card installeren.
Thanks Rutger, dit heeft gewerkt! 2.3.3. draait nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg vandaag de melding op mijn HTC Desire een update naar Android 2.2.2 versie / Softwarenummer 2.33161.6
Wel een beetje vreemd vond ik dit en ook dat ik moest zorgen om 25 MB intern geheugen vrij te maken voor installatie .
Ik heb een Vodafone abonnement .
Is hier al iets over bekent van deze update ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje. Ik heb net mijn Desire handmatig geupdate naar Gingerbread 2.3. Bestaat er ook de mogelijkheid om het te upgraden naar Gingerbread 2.3.5.? Ik heb een HTC Desire (Geen HD, S oid)
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:42:
Ik heb een vraagje. Ik heb net mijn Desire handmatig geupdate naar Gingerbread 2.3. Bestaat er ook de mogelijkheid om het te upgraden naar Gingerbread 2.3.5.? Ik heb een HTC Desire (Geen HD, S oid)
Alvast bedankt
Je toestel rooten en bijvoorbeeld Cyanogen installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, bedankt voor je reactie. Ik heb hier meer over gehoord. Is dit eenvoudig te doen oftewel, is er een beschijving te vinden hoe ik dit moet installeren? Gingerbread 2.3.5. is er dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

GB 235 als officiele upgrade van HTC voor de desire is er niet.
Er zijn wel vele Custom Roms die gebaseerd zijn op GB 235. Met en zonder Sense (zelfs sense 3.0)

hiervoor zou je je telefoon moeten Rooten.
Alles is te lezen in het Custom root topic.
[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 4

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter03
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-08-2024
Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2012 @ 19:13:
Ik kreeg vandaag de melding op mijn HTC Desire een update naar Android 2.2.2 versie / Softwarenummer 2.33161.6
Wel een beetje vreemd vond ik dit en ook dat ik moest zorgen om 25 MB intern geheugen vrij te maken voor installatie .
Ik heb een Vodafone abonnement .
Is hier al iets over bekent van deze update ?????
Ik heb em geinstalleerd tijdje terug, twee weken ongeveer. Waarom je 25 MB moet vrijmaken weet ik niet, die veranderde niet nadat de update klaar was. Verder ben ik nog niks tegengekomen wat anders is geworden. Ben ook nog geen goede releasenotes of changelogs tegengekomen op het web.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Raar... HTC kon geen nieuwe versie op Desire zetten.. (gingerbread)
Heb nu zelfs Ice Cream S.. 4.0.3 op draaien. En voorlopig wil ik niet terug.

Is wel beta en werkt film opname met camera niet. Voelt sneller. Grafisch mooier..

Zie afbeelding..

Afbeeldingslocatie: http://www.dodaj.rs/f/2F/11M/4DibD99U/transparent.png

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Er komt geen officiële support voor ICS op de HTC Desire. Ook andere fabrikanten van telefoons waarin de Adreno 200 dienst doet, komen niet met een officiële ICS ROM. Ofwel, het is lastig om ICS volledig werkend te krijgen op de HTC Desire. Ook de meer bekende developers (AdamG) gaf aan dat een goede ICS ROM langer op zich laat wachten dan voorheen met Froyo/Gingerbread.

Onlangs kreeg Sanvold de camera werkend (helaas nog geen video recording). Als recording gaat werken, ga ik over van Oxygen naar ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Wekkel schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:19:
Er komt geen officiële support voor ICS op de HTC Desire. Ook andere fabrikanten van telefoons waarin de Adreno 200 dienst doet, komen niet met een officiële ICS ROM. Ofwel, het is lastig om ICS volledig werkend te krijgen op de HTC Desire. Ook de meer bekende developers (AdamG) gaf aan dat een goede ICS ROM langer op zich laat wachten dan voorheen met Froyo/Gingerbread.

Onlangs kreeg Sanvold de camera werkend (helaas nog geen video recording). Als recording gaat werken, ga ik over van Oxygen naar ICS.
Duh... Als ze gingerbread al met moeite gemaakt hebben, leek me ook niet dat ze ics officieel op desire zetten.
Zelfs sommige telefoons die later dan desire kwamen, krijgen geen update.

Bij mij werkt het goed. Alleen opnemen met camera. Foto maakt ie wel en vind dat goed genoeg met een telefoon. Het werkt iedergeval. Ook market doet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:36
Ik heb ICS ook al een paar dagen draaien :)
Werkt best aardig, alleen HWA zou het wss nog wat fijner maken
Heb hem daarom lichtjes overclockt :)

Moet wel zeggen dat ik Sense best mis,
vooral de standaard dialer van ICS is gewoon.. bagger (maar die is natuurlijk te vervangen)

Hieronder even een paar pics :)

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2012-01/042137_DSC02219+2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2012-01/042138_DSC02233+2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2012-01/042137_DSC02223+2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2012-01/042138_DSC02230+2.jpg

*Thumbs zijn klikbaar voor een grote versie

De wallpaper heb ik Photoshopped zodat zwart wél echt zwart is :D :9~

(Ik heb de AMOLED versie :*) )

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:52
Ik ben ook blij met ICS, maar het loopt toch niet 100% lekker. Maar het voelt op bepaalde onderdelen inderdaad wel sneller aan dan Gingerbread! Als ze idd de HWA van de graphics kunnen gebruiken, en nog wat kleine foutjes eruit halen, wordt dit mijn standaard ROM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:52
Sinds enkele uren trilt mijn telefoon niet meer.
Hij doet echt helemaaal niet meer trillen ( ook niet wanneer ik volume knop omlaag houdt )
Dus ook niet trillen bij het typen.

Heb al aan en uit gezet, batterij eruit gehaald en beetje erop geslagen/gegooid.

what the hell moet ik nu doen? ik stond net op het punt om hem te verkopen ivm galaxy nexus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:36
In het geval dat je hem toch wil verkopen eerst ff een Factory Reset uitvoeren?
Werkt het dan nog niet dan gewoon opsturen, en dan fixxen ze het voor je :) (garantie)
Ben je 'm wss 2 week kwijt, maar zal jou een zorg zijn als je toch al een Nexus hebt :)

(Natuurlijk alleen opsturen nadat je met HTC contact hebt gehad, hun online chat werkt echt super! :))

[ Voor 37% gewijzigd door SmiGueL op 06-01-2012 23:22 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ik heb sinds kort een probleem met mijn Desire welke nog draait op 2.1. Elke keer wanneer ik bladwijzers open via de browser, loopt deze vast (proces onverwacht gestopt). Hoe kom ik nu bij mijn bladwijzers?

Daarnaast valt hij vaak uit bij het bekijken van video. Waarschijnlijk het bekende euvel met de Desire. Ik vind opsturen geen probleem, maar zou wel een volledige backup willen hebben van de agenda. Helaas heb ik alle agenda-items in "mijn agenda" aangemaakt welke ik niet kan synchroniseren met google.

[ Voor 42% gewijzigd door matel op 08-01-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Mijn desire heeft zelfmoord nijging gehad. Sprong uit mijn handen en viel 2 etages lager..

Scherm kaduk!!! Hij gaat aan, Alleen geen beeld. ;(
Nu vraag ik me af;
Alleen glas en touchscreen? of ook amoled display kapot?

Iemand adresje rond betuwe voor eventuele reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
SmiGueL schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 23:20:
Werkt het dan nog niet dan gewoon opsturen, en dan fixxen ze het voor je :) (garantie)
Ben je 'm wss 2 week kwijt, maar zal jou een zorg zijn als je toch al een Nexus hebt :)

(Natuurlijk alleen opsturen nadat je met HTC contact hebt gehad, hun online chat werkt echt super! :))
Ik zal straks even HTC bellen, wel balen dat ik mijn telefoon kwijt ben. Hoop inderdaad wel nog dat mijn garantie etc nog in orde is ( hij is wel 2x licht gevallen, maar dat is zeker 8 maanden geleden ). Dus daar zou het niet aan kunnen liggen. Ben eerder van mening, en dat zei mijn neef ook, dat het vibratie motortje kapot is, omdat hij altijd 10x harder trilde dan de desire van mijn neef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 15:36
SmiGueL schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:43:
Ik heb ICS ook al een paar dagen draaien :)
Werkt best aardig, alleen HWA zou het wss nog wat fijner maken
Heb hem daarom lichtjes overclockt :)

Moet wel zeggen dat ik Sense best mis,
vooral de standaard dialer van ICS is gewoon.. bagger (maar die is natuurlijk te vervangen)

Hieronder even een paar pics :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

*Thumbs zijn klikbaar voor een grote versie

De wallpaper heb ik Photoshopped zodat zwart wél echt zwart is :D :9~

(Ik heb de AMOLED versie :*) )
Ik heb juit het tegenovergestelde: Ik mis Sense helemaal niet en ik vind ICS een zeer grote verbetering.
Heb 'm nu al een paar weken draaien en ik ben er nog iedere dag blij mee. Ja, de HWA zou nog wel wat toe kunnen voegen, maar al met al draait het zeker niet slecht! _/-\o_

Ik heb afgelopen jaar 1 keer een videootje geschoten als ik in m'n galerij kijk, dus die video recording mis ik totaal niet :P

[ Voor 7% gewijzigd door InZane op 09-01-2012 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
Net contact gehad met HTC.

Als ik mijn telefoon wil laten opsturen om hem te laten repareren kan dit een risico zijn.
Ik heb hem namelijk 2x laten vallen, een lange tijd geleden, waardoor valschade kan worden geconstateerd.
Als ik ervoor kies om hem dan niet te laten repareren, zal het mij dan toch €40 euro kosten. Dit is dus erg jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
InZane schreef op maandag 09 januari 2012 @ 13:01:
[...]

Ik heb juit het tegenovergestelde: Ik mis Sense helemaal niet en ik vind ICS een zeer grote verbetering.
Heb 'm nu al een paar weken draaien en ik ben er nog iedere dag blij mee. Ja, de HWA zou nog wel wat toe kunnen voegen, maar al met al draait het zeker niet slecht! _/-\o_

Ik heb afgelopen jaar 1 keer een videootje geschoten als ik in m'n galerij kijk, dus die video recording mis ik totaal niet :P
Exact hetzelfde, ik hoef ook echt geen Sense meer, ben er klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
SmiGueL schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 23:20:

De factory reset heeft zijn werk gedaan! Hij werkt weer.
Was in alle haast vergeten smsjes op te slaan /omg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC_Vincent
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Dit weekend heb ik de officiële Gingerbread update van HTC geinstalleerd.
Helaas mis ik 2 zaken, iemand tips?

-Ik kan niet vinden waar ik kan instellen dat hij bij inkomende mail anders moet reageren dan bij inkomende SMS/gesprek. Ik had hiervoor ingesteld dat bij mail (gmail) alleen lampje ging knipperen (en misschien tril, maar dat weet ik niet meer), maar dat de tel in elk geval geen geluid ging maken, terwijl bij SMS en gesprek wel een (bel)toon kwam.
-Het menu onder de powerknop bevat niet langer de optie om te schakelen tussen trillen en normale beltoon. Dat wil ik graag terug (nu maar even opgelost met een widget, maar dat neemt weer een plek in op mijn homescreen, dat vind ik zonde, onbegrijpelijk dat deze optie is verwijderd). Is er een andere optie om snel te schakelen tussen beltoon en tril, of kan ik de optie terug in het menu krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 13:01

henri8096

BIM is not a software!

DC_Vincent schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:55:
Dit weekend heb ik de officiële Gingerbread update van HTC geinstalleerd.
Helaas mis ik 2 zaken, iemand tips?

-Ik kan niet vinden waar ik kan instellen dat hij bij inkomende mail anders moet reageren dan bij inkomende SMS/gesprek. Ik had hiervoor ingesteld dat bij mail (gmail) alleen lampje ging knipperen (en misschien tril, maar dat weet ik niet meer), maar dat de tel in elk geval geen geluid ging maken, terwijl bij SMS en gesprek wel een (bel)toon kwam.
-Het menu onder de powerknop bevat niet langer de optie om te schakelen tussen trillen en normale beltoon. Dat wil ik graag terug (nu maar even opgelost met een widget, maar dat neemt weer een plek in op mijn homescreen, dat vind ik zonde, onbegrijpelijk dat deze optie is verwijderd). Is er een andere optie om snel te schakelen tussen beltoon en tril, of kan ik de optie terug in het menu krijgen?
gewoon je volume knoppen gebruiken, werkt volgens mij zelfs sneller als dat menuutje.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC_Vincent
  • Niet online
henri8096 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:49:
[...]

gewoon je volume knoppen gebruiken, werkt volgens mij zelfs sneller als dat menuutje.
Ah, thanks, dat werkt inderdaad best makkelijk.

Iemand nog een suggesties voor mijn andere vraag:
"-Ik kan niet vinden waar ik kan instellen dat hij bij inkomende mail anders moet reageren dan bij inkomende SMS/gesprek. Ik had hiervoor ingesteld dat bij mail (gmail) alleen lampje ging knipperen (en misschien tril, maar dat weet ik niet meer), maar dat de tel in elk geval geen geluid ging maken, terwijl bij SMS en gesprek wel een (bel)toon kwam."

In gingerbread kan ik dus niet vinden hoe ik mail-meldingen anders kan instellen dan SMS of gesprek terwijl dat pre-gingerbread wel kon. (ik had voor mail nooit tril of beltoon, ook niet als ik dit voor SMS&gesprek wel had, oftewel ik kon het onafhankelijk instellen, nu is het alles aan of alles uit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC_Vincent
  • Niet online
henri8096 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:49:
[...]

Ah, thanks, dat werkt inderdaad best makkelijk.

Mijn andere vraag heb ik inmiddels zelf gevonden:
In Gmail zelf kun je per label (w.o. Postvak In) instellen of je een beltoon of tril wil voor een nieuwe mail.
Pagina: 1 ... 58 ... 61 Laatste