Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:36
Hoi.

Ik heb sinds kort ook deze telefoon. Echter update de market niet meer. De app market updater heeft maar een grootte van 0 bytes. Niet goed dus.

Het probleem is ontstaan nadat ik de app had verwijderd, om ruimte op mijn telefoon geheugen te besparen. Vervolgens heb ik een truc toegepast om alle apps gelijk op mijn sd kaart te installeren. Dit is wel goed gegaan, maar misschien heeft het er iets mee te maken. hij heeft gisteren wel een boel andere apps geupdate.

Hebben jullie enig idee hoe dit is op te lossen?

Ik heb zelf al gezocht, maar ik kon eigenlijk niks vinden

[ Voor 5% gewijzigd door AMD1800 op 30-10-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de telefoon al eens uit en weer aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Ja, dit heb ik gedaan. Heb de telefoon al weer een uur aanstaan. Market ook al opgestart, maar nog steeds geen update.

Edit:
ik heb het probleem inmiddels opgelost door de market van megaupload af te downloaden. Je moet wel in de internet app blijven, anders maakt ie de download niet af.

De marker updater is wel nog steeds 0 bytes groot. Erg apart.

[ Voor 52% gewijzigd door AMD1800 op 30-10-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 16:31
_Calvin schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 09:17:
[...]

Intussen weet je het antwoord neem ik aan :)
Zelfs zonder dat je de tijdsynchronisatie hebt aanstaan wordt de wintertijd actief.
Inderdaad :D.

Hier in huis hoefde alleen de klok van de magnetron, wandklok, thermostaat en badkamerradio verzet te worden. De rest is helemaal automagisch gegaan :P

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 13:27
Heb vannacht na een tof feestje halfslapend in het donker m'n Desire op een tafeltje gelegd, waar een mooi laagje bier op stond zo ontdekte ik vanochtend. In eerste instantie deed-ie het wel nog geloof ik, heb vervolgens de batterij er maar uit gehaald en het was toch wel nat van binnen. Ik heb 'm goed afgedroogd en (te kort) uit laten drogen, en vervolgens de batterij er weer ingestopt. Zonder verder ook maar iets aan te klikken verschijnt dit scherm nu zodra ik de batterij er in doe:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/oh4ew8.jpg

Hij reageert incidenteel wel op de trackball en schermaanrakingen. Heb inmiddels accu er weer uit gehaald. Wat denken jullie dat er aan de hand is; foto's backuppen (edit: proberen te backuppen uiteraard, hoop erg dat dat nog goedkomt) en reset? Kwestie van paar dagen in rijst laten uitdrogen? Of zal dit echt hardwareprobleem zijn en kan ik 'm waarschijnlijk dus weggooien?

[ Voor 3% gewijzigd door thamm op 30-10-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
vocht bij je volume knop misschien, als je die inhoud bij het opstarten kom je in dit scherm uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamm
Da's wel een goede eigenlijk, zou ook verklaren waarom-ie zonder reden af en toe begon te scrollen door het menuutje, en waarom-ie het wel nog deed voordat ik 'm uitzette. Ik laat 'm in ieder geval gewoon verder drogen, vanavond heb ik een micro-sd adaptertje bij de hand en dan probeer ik m'n foto's te backuppen. Thanks voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merkt iemand anders ook dat reminders niet lekker vanaf Google Calendar naar de agenda in de Desire wordt gesynced?

Een event met een reminder aangemaakt op de telefoon wordt netjes naar Calendar gesynced. Wordt de reminder daarna aangepast, dan gebeurd dat ook in Calendar.

Een nieuwe event aangemaakt in Calendar wordt netjes naar de agenda gestuurd, inclusief reminder. Verander je die reminder echter via Calendar, dan komt dat niet in de agenda van mijn Desire terecht. Irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
thamm schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:13:
Heb vannacht na een tof feestje halfslapend in het donker m'n Desire op een tafeltje gelegd, waar een mooi laagje bier op stond zo ontdekte ik vanochtend. In eerste instantie deed-ie het wel nog geloof ik, heb vervolgens de batterij er maar uit gehaald en het was toch wel nat van binnen. Ik heb 'm goed afgedroogd en (te kort) uit laten drogen, en vervolgens de batterij er weer ingestopt. Zonder verder ook maar iets aan te klikken verschijnt dit scherm nu zodra ik de batterij er in doe:

[afbeelding]

Hij reageert incidenteel wel op de trackball en schermaanrakingen. Heb inmiddels accu er weer uit gehaald. Wat denken jullie dat er aan de hand is; foto's backuppen (edit: proberen te backuppen uiteraard, hoop erg dat dat nog goedkomt) en reset? Kwestie van paar dagen in rijst laten uitdrogen? Of zal dit echt hardwareprobleem zijn en kan ik 'm waarschijnlijk dus weggooien?
Dat is het recovery scherm, heb je je telefoon geroot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:36
Cyleo schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:08:
[...]

Dat is het recovery scherm, heb je je telefoon geroot?
Hier kom je ook zonder dat je hem geroot hebt hoor ;) :)

Zoals Blueone ook al zegt, door volume down + on knop in te drukken.

Wss gewoon vocht onder de volume knop..

Heb laatst eens gelezen dat je de phone in dit geval even in een bak met rijst (snelkookrijst, neemt sneller vocht op! :P) moet leggen, zodat dit alle vocht eraan onttrekt, google er maar ff op oid :)

[ Voor 5% gewijzigd door SmiGueL op 30-10-2011 23:35 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamm
Ik heb 'm inderdaad geroot, was ik vergeten te vermelden. Ik heb de telefoon gister toevallig al in een bak met rijst gelegd, net op m'n oude Nokia een smsje van m'n pa ontvangen dat-ie het volgens hem weer doet. Ik ben benieuwd of alles (camera e.d.) nog werkt, op zich al ongelooflijk dat-ie uberhaupt nog iets doet nadat-ie een een dik uur in een halve centimeter bier heeft gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robo1993
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-06 21:28
Ik weet niet of ik dit probleem hier moet posten, maar ik doe het toch maar.
Ik heb sinds twee dagen een nieuwe accu voor mijn Desire in gebruik omdat de oude toch wel erg slecht begon te worden na 1 3/4 jaar redelijk intensief gebruik. Ik heb de nieuwe accu gewoon volledig opgeladen aan de USB van mijn PC met de telefoon uitgeschakeld. Nu heb ik alleen het volgende probleem:
- Als de LED groen wordt terwijl de telefoon uitstaat en ik de telefoon inschakel staat de accu op 99%. Als ik mijn telefoon dan toch probeer op te laden blijft die op 99% hangen. De LED wordt dan ook niet groen.
- De accuspanning en temperatuur blijven beide op een vaste waarde staan. Namelijk: 3.923V en 24.1C. Dit staat zowel en in het HTC test menu (*#*#info#*#*) als in de Battery Info app.
- De accu lijkt verder wel gewoon lang mee te gaan, alleen lijken de gegevens gewoon niet helemaal te kloppen, want ook bij het accu percentage zet ik zo mijn vraagtekens.

Nu is mijn vraag of dit aan de telefoon ligt of dat de nieuwe accu niet goed is, of dat ik misschien wel gewoon opgelicht ben en dat de accu helemaal geen origineel exemplaar is. Ik heb de accu overigens gewoon bij een webwinkel uit de pricewatch gekocht als origineel exemplaar. Kan iemand mijn vragen beantwoorden?

Dell U2412M, Intel Xeon W3680 @ 4,3GHz, AMD Radeon RX 5700XT, Scythe Mugen 2, Asus P6T, 12GB DDR3, Kingston A2000 NVMe 1TB, OCZ Vertex 4 120 GB, 2X 500GB WD Caviar Black RAID-0, Cooler Master Real Power M700W, Logitech G533, Logitech MX5500, @Odido 1 Gb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 16:50
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-p-yejpRV9jc/TqkjjngulaI/AAAAAAAAEyM/Nu96lmPS-XQ/s800/IMG_20111027_112305.jpg

Mn camera maakt wel iets heel creatiefs van een witte muur... Gevalletje garantie ben ik bang. Ga hem eerst maar eens terugbrengen naar stock, als het probleem blijft bestaan stuur ik hem op!

[ Voor 17% gewijzigd door L0we op 31-10-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 16:50
Robo1993 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:36:
Ik weet niet of ik dit probleem hier moet posten, maar ik doe het toch maar.
Ik heb sinds twee dagen een nieuwe accu voor mijn Desire in gebruik omdat de oude toch wel erg slecht begon te worden na 1 3/4 jaar redelijk intensief gebruik. Ik heb de nieuwe accu gewoon volledig opgeladen aan de USB van mijn PC met de telefoon uitgeschakeld. Nu heb ik alleen het volgende probleem:
- Als de LED groen wordt terwijl de telefoon uitstaat en ik de telefoon inschakel staat de accu op 99%. Als ik mijn telefoon dan toch probeer op te laden blijft die op 99% hangen. De LED wordt dan ook niet groen.
Dat is normaal. Onder de 90 procent begint hij niet met opladen.
- De accuspanning en temperatuur blijven beide op een vaste waarde staan. Namelijk: 3.923V en 24.1C. Dit staat zowel en in het HTC test menu (*#*#info#*#*) als in de Battery Info app.
- De accu lijkt verder wel gewoon lang mee te gaan, alleen lijken de gegevens gewoon niet helemaal te kloppen, want ook bij het accu percentage zet ik zo mijn vraagtekens.
Pas na een aantal laad- en leegloopcycli wordt het pas echt betrouwbaar, is mijn ervaring.
Draai je een custom rom? Dan is het ook zinvol op je accu te calibereren, in de market staan er verschillende apps voor.
Nu is mijn vraag of dit aan de telefoon ligt of dat de nieuwe accu niet goed is, of dat ik misschien wel gewoon opgelicht ben en dat de accu helemaal geen origineel exemplaar is. Ik heb de accu overigens gewoon bij een webwinkel uit de pricewatch gekocht als origineel exemplaar. Kan iemand mijn vragen beantwoorden?
Waarschijnlijk is er niets aan het handje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
L0we schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:46:
[afbeelding]

Mn camera maakt wel iets heel creatiefs van een witte muur... Gevalletje garantie ben ik bang. Ga hem eerst maar eens terugbrengen naar stock, als het probleem blijft bestaan stuur ik hem op!
Natuurlijk vervelend datie zoiets heeft, maar het is wel heel vet :P Camera van mij heeft eigenlijk ook al van begin af aan problemen gehad (zijn hier wel vaker langs gekomen, roze/paarze vlakken en verschoven foto's) maar wil hem zelf daarvoor niet kwijt, gebruik het daarvoor te weinig maar is zeker niet netjes en als het nog binnen de garantie valt zeker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:04
Roze/paarse vlekken en verschoven beeld is ook bij mij soms aanwezig. Ik wil hem hiervoor ook niet opsturen omdat je hem dan waarschijnlijk geheid terug krijgt als Probleem niet aanwezig.. Kun je hem nog een keer opsturen.
En het komt eigenlijk zelden voor. Camera app restarten heeft vaak wel effect.
En het is ook op cyanogenmod aanwezig, dus niet rom-related ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
Bah, vorige week is m'n Desire op de grond gevallen:
- camera kapot
- flits LED kapot
- speaker (voorkant) kapot, speaker aan achterkant werkt nog wel
- notificatie LED's werken niet
- koptelefoon uitgang kapot

Dus allemaal aan de bovenkant van het toestel... iemand een indicatie van reparatiekosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hberntsen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 07:38
Precies hetzelfde heb ik ook gehad, gewoon garantie. Contact opgenomen met htc via de site en ze kwamen hem gratis ophalen/afleveren zonder kosten

[ Voor 47% gewijzigd door hberntsen op 31-10-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
hberntsen schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:43:
Precies hetzelfde heb ik ook gehad, gewoon garantie. Contact opgenomen met htc via de site en ze kwamen hem gratis ophalen/afleveren zonder kosten
Niet als je hebt gemeld dat je 'm hebt laten vallen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:05

vhal

ಠ_ಠ

Canard schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:46:
[...]

Niet als je hebt gemeld dat je 'm hebt laten vallen lijkt me.
ik denk eerder dat hij het camera probleem bedoelde...:+ Lijkt mij ook meer dan logisch..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamm
Zo, had gister hierboven gepost dat m'n Desire niet meer goed werkte na een bierincident. Kan het bijna niet geloven maar alles doet het weer perfect, en heb m'n foto's ook nog eens kunnen backuppen! Wat een wonder, aangezien het ding echt een uur lang zeiknat was. Moest de telefoon wel opnieuw instellen en alle apps waren weg, maar m'n foto's gek genoeg niet. Nu gelijk maar even de nieuwe Cyanogenmod installeren dan. Thanks iig voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Lieuwe15 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:39:
Roze/paarse vlekken en verschoven beeld is ook bij mij soms aanwezig. Ik wil hem hiervoor ook niet opsturen omdat je hem dan waarschijnlijk geheid terug krijgt als Probleem niet aanwezig.. Kun je hem nog een keer opsturen.
En het komt eigenlijk zelden voor. Camera app restarten heeft vaak wel effect.
En het is ook op cyanogenmod aanwezig, dus niet rom-related ;).
Exact, en heb echt honderden roms geprobeerd, maar is inderdaad ook slecht reproduceerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

thamm schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:09:
Zo, had gister hierboven gepost dat m'n Desire niet meer goed werkte na een bierincident. Kan het bijna niet geloven maar alles doet het weer perfect, en heb m'n foto's ook nog eens kunnen backuppen! Wat een wonder, aangezien het ding echt een uur lang zeiknat was. Moest de telefoon wel opnieuw instellen en alle apps waren weg, maar m'n foto's gek genoeg niet. Nu gelijk maar even de nieuwe Cyanogenmod installeren dan. Thanks iig voor het meedenken :)
Wil de pret niet drukken, maar kans is groot dat hij het op den duur alsnog gaat begeven door het vocht. Heb er nog maar plezier van!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Laatst online: 10-09 22:01
jelmervos schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:54:
[...]

Wil de pret niet drukken, maar kans is groot dat hij het op den duur alsnog gaat begeven door het vocht. Heb er nog maar plezier van!
Tja, hij heeft hem nog werkend, iets ander verhaal hier, uurtje in de wasmachine gisteren, verpakt in een boterhamzakje in een jas... werkte nog enigszins toen ie eruit kwam (nu 24 uur geleden), accu eruit, overal vocht, ook onder de accu en een barst in het scherm. Paar uur op de verwarming gedroogd, toen kwam ik ook in het recovery menu vanzelf, maar niet bedienbaar, accu er maar weer uit. Nu hele dag op de verwarming gehad, hij start nu weer op.... maar werkt touchscreen uberhaupt niet :/ . OS start wel gewoon op, maar kan hem dus niet unlocken. Harde reset werkt ook niet, want ik kom niet meer in dat recovery menu, de volume knop werkt kennelijk ook niet meer (goed). Zijn er nog andere manieren om de fabrieksinstellingen te resetten? Ik hoop nog op een softwarematig probleem met touchscreen, hij reageerde nét uit de wasmachine namelijk nog enigszins op touch. Ik zie mijn eigen achtergrond nog, dus de reset heeft ie nog niet vanuit zichzelf gedaan. De datum is ook 6 januari 1980 :? Aan de PC hangen met HTC sync werkt ook niet, hij doet alleen opladen en aangezien touch niet werkt kan ik dat niet veranderen :z Unrooted 2.2. Iemand nog suggesties?

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debian23
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Mijn HTC Desire begon nu steeds met rebooten. Ik heb nu dan ook contact gehad met de HTC service, ze komen hem morgen ophalen en dan gaat hij naar dynafix. Ik hoop dat het bij mij wat beter gaat dan wat ik hier zowel op tweakers als op andere sites lees. Keep you posted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Debian23 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:42:
Mijn HTC Desire begon nu steeds met rebooten. Ik heb nu dan ook contact gehad met de HTC service, ze komen hem morgen ophalen en dan gaat hij naar dynafix. Ik hoop dat het bij mij wat beter gaat dan wat ik hier zowel op tweakers als op andere sites lees. Keep you posted :)
Dat rebooten, doet hij dan ook echt een reboot of blijft hij in de bootanimatie hangen? Ik had namelijk de Revolution ROM erop gegooid en kreeg 3 dagen elke keer tussen 12-2 's nachts dat hij op de bootanimatie bleef hangen opeens (ook een mooi weetje, elke keer deed ik wordfeud).

Vandaag maar de RunnyMede ROM geflasht. Is iets langzamer dan de Revolution mr ik vind m wel ook mooier dankzij Sense 3.5. Eens kijken of de boot problemen nu weer komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _deej_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 11:59
mark-k schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:58:
[...]

Dat rebooten, doet hij dan ook echt een reboot of blijft hij in de bootanimatie hangen? Ik had namelijk de Revolution ROM erop gegooid en kreeg 3 dagen elke keer tussen 12-2 's nachts dat hij op de bootanimatie bleef hangen opeens (ook een mooi weetje, elke keer deed ik wordfeud).

Vandaag maar de RunnyMede ROM geflasht. Is iets langzamer dan de Revolution mr ik vind m wel ook mooier dankzij Sense 3.5. Eens kijken of de boot problemen nu weer komen.
Ik heb hetzelfde, normaal reboot hij een keer of drie per dag maar vandaag na enkele korte telefoontjes werd het wel erg gortig. Ik had er IncertCoin 1.1.4 op staan dus wilde ook vandaag RunnyMede op zetten, alleen is deze nooit volledig opgestart geweest bij me, steeds maar rebooten. Dat ligt dus niet aan de rom maar gewoon aan het moederbord. Ik wil alleen de telefoon nog niet kwijt :'( haha, beetje verslaaft...

Uiteindelijk ben ik nu bezig de nandroid backup er maar weer op te zetten, uiteraard ook niet zonder slag of stoot, toch maar de SDK er op gezet om het via de shell te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door _deej_ op 03-11-2011 23:08 ]

2010 HTC Desire / 2012 HTC One X+ / 2014 Nexus 6 / 2016 Samsung Galaxy S7 Edge / 2018 Huawei P20 Pro / 2020 Samsung S20+ 5g / iPhone 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
[...]

Is een redelijk bekend probleem hoor, boardswap verhelpt het vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debian23
  • Niet online
[...]

Het reboot probleem doet zich voor wanneer de telefoon ook maar een (zware) load krijgt te verduren.
Deze video laat het ook zien ;)

Edit: actie rond 2:00
Mijn Desire zou als het goed is tussen nu en 12 uur opgehaald worden, ze zijn nog niet langsgeweest. Afwachten :)
Edit 2: Zojuist is mijn telefoon opgehaald door dynafix. Vingers crossed dat het dit keer goed gaat met dynafix O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Debian23 op 04-11-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 17:25

eisbaer

Zie signature

Hoe kun je een exchange certificaat weer verwijderen van je desire?
Het certificaat moest ooit geinstalleerd woren om exchange mail te kunnen gebruiken maar ik wil er nu vanaf.
Enige app die het wellicht zou kunnen is cacertman. Ik heb eerst geroot omdat cacertman root nodig heeft maar helaas cacertman geeft errors.
Zijn er nog andere manieren om het certificaat te kunnen verwijderen?

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

@Debian23

Die van mij is ook net opgehaald ivm TOUCH PANEL-fail, had jij nog dat ticket uitgeprint en een kopie van je bon meegegeven (dat stond namelijk in het mailtje van HTC)? Ik was dat helemaal vergeten en de koerier vroeg er ook niet naar en heeft dus alleen m'n toestel meegenomen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
N.a.v. wasmachine tripje woensdag kwam ik er na het drogen achter dat het glas+touch (digitizer) kapot was. Praktijk: touchscreen werkt niet meer, volledig onbruikbare telefoon dan dan dus. Via webwinkel digitizer besteld en vanmorgen gekregen, veel geprutst, uiteindelijk vervangen, weer in elkaar ét voila, weer een bijna volledig werkende telefoon! Hoera! GPS, wifi, bellen, opslag, alles functioneerde weer.

Bijna alles.... de menu knop werkte niet, alle andere fysieke knoppen wel. Helaas óók erg essentieel voor bepaalde apps die menu knop. Nog maar weer uit elkaar, wellicht pcb'tje er niet helemaal goed onder ofzo. Weer in elkaar.... doet m'n LCD het ineens niet meer 8)7 Aan de lampjes enz kan ik merken dat android gewoon opstart... ik kan hem blind ook unlocken, daarna moet ik de PIN invoeren, wat voelbaar is middels trillen als ik "cijfers" aanraak. Kortom, ik kan niet anders concluderen dan dat de LCD nu toch kapot is :( Backlight doet het overigens wél! Inmiddels 3 keer alweer uit en in elkaar gezet, met behulp van de verschillende assembly video's op Youtube, maar elke keer komt alleen backlight en android start wel gewoon netjes altijd.

Wat een domper zeg, eerst in volle vreugde dat touchscreen weer werkte en ik dus succesvol de telefoon uit en in elkaar had gezet... nu alsnog dikke ellende, 50 euro extra kwijt, voor niets en moet nog nieuwe telefoon kopen ook :| Ik kan natuurlijk ook nieuwe LCD halen, maar die investering vertrouw ik niet meer. Wellicht dat er wederom iets essentieels niet meer werkt en dan ben ik nog eens 75 extra kwijt. En wie weet hoe lang die het nog volhoud natuurlijk. Balen!

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debian23
  • Niet online
Laguna schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 12:39:
@Debian23

Die van mij is ook net opgehaald ivm TOUCH PANEL-fail, had jij nog dat ticket uitgeprint en een kopie van je bon meegegeven (dat stond namelijk in het mailtje van HTC)? Ik was dat helemaal vergeten en de koerier vroeg er ook niet naar en heeft dus alleen m'n toestel meegenomen.
Ik heb inderdaad een ticket uigeprint,ondertekend en meegegeven. Aankoopbon had ik helaas niet meer maar dan gaan ze uit van het IMEI-nummer (voor de garantiedatum). Ik heb ook nog een bevestiging gekregen van de bewuste koerier.

[ Voor 5% gewijzigd door Debian23 op 05-11-2011 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 18:29
Mijn oordopjes worden opeens niet meer herkent. Standaard htc oordopjes
Oordopjes werken wel in mijn ipod.

Maar als ik hem in mijn telefoon stop komt dat icoontje niet dat er een kop telefoon is aangesloten en blijft gewoon uit de boxen geluid spelen.
Enig idee hoe dit komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00
Stof in de aansluiting?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Debian23 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 10:40:
[...]

Het reboot probleem doet zich voor wanneer de telefoon ook maar een (zware) load krijgt te verduren.
Deze video laat het ook zien ;)
[video]
Edit: actie rond 2:00
Mijn Desire zou als het goed is tussen nu en 12 uur opgehaald worden, ze zijn nog niet langsgeweest. Afwachten :)
Edit 2: Zojuist is mijn telefoon opgehaald door dynafix. Vingers crossed dat het dit keer goed gaat met dynafix O-)
Dit had ik dus niet, bij mij ging hij echt gewoon van perfect werkend naar bootanimatie (dus ook geen splash screen), en bleef hier in loop hangen. Heb een minuut of 5 bootanimatie laten lopen voordat ik de accu er maar uitgehaald heb.

Nu met RunnyMede iig geen problemen meer en loopt ook mooier met Sense 3.5 en zonder gare kleurtjes overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn htc desire is dus kapot. Waarschijnlijk na een fatale val van 1,5 maand geleden dat nu de printplaat of iets dergelijks het begeven heeft. Iemand enig idee hoe duur zo'n reparatie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:56:
Mijn htc desire is dus kapot. Waarschijnlijk na een fatale val van 1,5 maand geleden dat nu de printplaat of iets dergelijks het begeven heeft. Iemand enig idee hoe duur zo'n reparatie is?
Duur, je kan het beter zelf proberen te repareren. Het laten doen kost je inmiddels net zoveel als een nieuwe zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Mijn scherm/digitizer is binnen. Ik heb nog een paar andere zaken nodig zoals tape, en dan kan ik een middag aan de slag om mijn scherm te repareren. Tussenstand €20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:41

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik heb mn Desire twee maanden geleden naar een Vodafone winkel gebracht omdat mn scherm zwart bleef na het bellen.
Ze hebben (helaas duidelijk zichtbaar!) wat weggekrast aan de binnenkant van het glas, en toen was het probleem over.

Nu keert het probleem echter terug, en lijkt steeds erger te worden; soms kwam het beeld nog wel terug.
Vanmorgen was het weer zo erg dat ik de accu eruit moest halen.

Zou het stof kunnen zijn aan de binnenkant van het toestel?
Is de proximity sensor misschien overgevoelig?
Kan het door software opgelost worden? Ik denk het niet....

Ik gebruik 'm nu zoveel - op zich dus super - maar zo'n zeikprobleem is toch om niet goed van te wroden...

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
bverstee schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:24:
Ik heb mn Desire twee maanden geleden naar een Vodafone winkel gebracht omdat mn scherm zwart bleef na het bellen.
Ze hebben (helaas duidelijk zichtbaar!) wat weggekrast aan de binnenkant van het glas, en toen was het probleem over.

Nu keert het probleem echter terug, en lijkt steeds erger te worden; soms kwam het beeld nog wel terug.
Vanmorgen was het weer zo erg dat ik de accu eruit moest halen.
..
Dat is de proximity-sensor die overleden is...probeer hem na het bellen eens rechts onder een felle lamp te houden..
Grote kans dat het scherm dan weer aangaat...de sensor heeft dus overdreven veel licht nodig om te werken.

Snap niet dat je geaccepteerd hebt dat ze bij vodafone gekrast hebben aan de binnenkant..ze hebben dat alleen gedaan om meer licht bij de sensor te krijgen terwijl eigenlijk toen al de sensor aan het begeven was..

Als je nog garantie hebt..gewoon htc bellen, dan wordt het onder garantie gefixt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wekkel schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:16:
Mijn scherm/digitizer is binnen. Ik heb nog een paar andere zaken nodig zoals tape, en dan kan ik een middag aan de slag om mijn scherm te repareren. Tussenstand €20 euro.
Ben benieuwd naar je bevindingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-09 18:49
Weet iemand hoe je het probleem, dat het scherm weer aan gaat na het bellen zelf kan oplossen?

Heeft met het lichtsensor te maken van de telefoon in de linker boven hoek.

• ByteDelight
  • Laatst online: 01:41

ByteDelight

Retro computing is alive!

tiesvts schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:03:
[...]

Dat is de proximity-sensor die overleden is...probeer hem na het bellen eens rechts onder een felle lamp te houden..
Grote kans dat het scherm dan weer aangaat...de sensor heeft dus overdreven veel licht nodig om te werken.

Snap niet dat je geaccepteerd hebt dat ze bij vodafone gekrast hebben aan de binnenkant..ze hebben dat alleen gedaan om meer licht bij de sensor te krijgen terwijl eigenlijk toen al de sensor aan het begeven was..

Als je nog garantie hebt..gewoon htc bellen, dan wordt het onder garantie gefixt..
Volgens mij vergis je je: de proximity sensor is een sensor die detecteert of er een object in de buurt is.
Daarnaast heeft de Desire zover ik weet een aparte lichtsensor die detecteert hoeveel licht er in de omgeving is en aan de hand daarvan bijvoorbeeld de toetsen laat oplichten in het donker.

Vorige keer heb ik m naar een Vodafone winkel gebracht omdat ik de Desire bij mn abonnement heb ontvangen.
Kan ik ook bij HTC terecht? Of zelfs direct bij Dynafix?
Wat kan en wat is het snelst?

[ Voor 29% gewijzigd door ByteDelight op 10-11-2011 13:48 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Canard
bverstee schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:41:
[...]
Vorige keer heb ik m naar een Vodafone winkel gebracht omdat ik de Desire bij mn abonnement heb ontvangen.
Kan ik ook bij HTC terecht? Of zelfs direct bij Dynafix?
Wat kan en wat is het snelst?
Mijn Desire komt ook uit de Vodafone winkel. Had toen probleem met warmte, zoals velen, direct contact gezocht met HTC via de website.
Na een week was ie gerepareerd en netjes teruggebracht.

• SeatRider
  • Laatst online: 16-09 13:45

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb mijn witte Desire nu een half jaartje. Binnen een week na aanschaf had ik twee haarscheurtjes in de behuizing boven de home knop. Toen dacht ik nog aan laten vallen in jas oid. Vandaag zag ik een derde haarscheurtje boven de search knop, terwijl ik de afgelopen dagen echt niks gedaan heb. Er zijn verder ook geen valschade, butsen of krassen te zien.

Ik vermoed nu dat de behuizing gewoon net iets te strak gemonteerd is oid.

Zou HTC de behuizing onder garantie vervangen, of gaan ze het koste wat kost op valschade/userabuse gooien?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• dinkelover
Wekkel schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:16:
Tape? Ik had geen tape nodig. Heb mijn Digitizer + glas ook vervangen (afgelopen zaterdag), LCD niet. "Lijm/"dubbelzijdig tape zat nog voor een groot deel in het frame, dus kon ik hergebruiken (half uur op verwarming gelegd om de oude los te krijgen van het frame). Maar ik heb kennelijk ook mijn LCD kapot gemaakt tijdens de 2e keer in en uit elkaar halen (omdat de fysieke menu knop het niet deed), want die deed het daarna niet meer, alleen nog maar back-light. Heb maar een Desire S los gekocht, ik wilde niet de LCD ook nog vervangen, kost me teveel voor een telefoon die in de wasmachine heeft gezeten. Maar inmiddels ken ik de telefoon wel helemaal van binnen, dus als het allemaal niet lukt, kun je de losse LCD, mits werkend nog wel aan mij verpatsen voor een zacht prijsje, dan kan ik er toch nog iemand anders blij mee maken (werkende Desire) en is mijn digitizer (46 euro... :? ) niet voor niets aangeschaft. :)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
SeatRider schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:20:
Ik heb mijn witte Desire nu een half jaartje. Binnen een week na aanschaf had ik twee haarscheurtjes in de behuizing boven de home knop. Toen dacht ik nog aan laten vallen in jas oid. Vandaag zag ik een derde haarscheurtje boven de search knop, terwijl ik de afgelopen dagen echt niks gedaan heb. Er zijn verder ook geen valschade, butsen of krassen te zien.

Ik vermoed nu dat de behuizing gewoon net iets te strak gemonteerd is oid.

Zou HTC de behuizing onder garantie vervangen, of gaan ze het koste wat kost op valschade/userabuse gooien?
Neem eens contact op met de htc via de live chat. Dan kunnen ze wel zeggen of het onder garantie gaat vallen of niet. Haarscheurtjes kunnen of door een productie/montagefout of door teveel druk op de telefoon gehad te hebben. Vallen is al niet mogelijk ivm ontbreken van andere valschade. Lijkt me een productiefoutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debian23
  • Niet online
Ik heb mijn Desire inmiddels terug gekregen van Dynafix. Zat in een mooi doosje en ben heb ook niet lang kwijtgeweest. Tot nu toe nog geen reboots weer gehad. Hulde tot zover voor garantieverlening van HTC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Laatst online: 11-09 23:53
Ik weet niet hoe het kan, maar om de één of andere reden gaat de batterij van m'n Desire ineens weer een bijna 2x zo lang mee. Ik draai Miui XJ, en sinds de laatste update gaat de batterij aanzienlijk langer mee. Waar ik voorheen aan het einde van de dag met een batterijpercentage van 40-50% zat, zit ik nu op ruim 70%.

Merkwaardig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af of het verstandig is om naar de officiële 2.3 RUU versie te upgraden. Ik gebruik nu namelijk nog steeds 2.2 Froyo, maar op de een of andere manier lijkt 2.3 me toch wat fijner werken, zeker met de langere accuduur etc. Zijn er eigenlijk veel problemen in 2.3 ten opzichte van 2.2? Of zijn het eigenlijk alleen maar voordelen? Ook las ik dat je met 2.3 kans hebt op problemen met het versturen/ontvangen van sms en mms bij je provider, klopt dit? Anders is het misschien toch verstandig om bij 2.2 te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon naar 2.3 upgraden. De kans dat er iets fout gaat is minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 13:01

henri8096

BIM is not a software!

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 19:09:
Ik vraag me af of het verstandig is om naar de officiële 2.3 RUU versie te upgraden. Ik gebruik nu namelijk nog steeds 2.2 Froyo, maar op de een of andere manier lijkt 2.3 me toch wat fijner werken, zeker met de langere accuduur etc. Zijn er eigenlijk veel problemen in 2.3 ten opzichte van 2.2? Of zijn het eigenlijk alleen maar voordelen? Ook las ik dat je met 2.3 kans hebt op problemen met het versturen/ontvangen van sms en mms bij je provider, klopt dit? Anders is het misschien toch verstandig om bij 2.2 te blijven.
Het enige probleem is te weinig intern geheugen voor apps.
Maar dat probleem heb je nu ook al . . . .

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Debian23 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 14:58:
Ik heb mijn Desire inmiddels terug gekregen van Dynafix. Zat in een mooi doosje en ben heb ook niet lang kwijtgeweest. Tot nu toe nog geen reboots weer gehad. Hulde tot zover voor garantieverlening van HTC :)
Mijn Desire sinds gisteren ook weer terug. Ik had de melding TOUCH SCREEN-fail oftewel m'n touchscreen deed niks meer, dat is nu opgelost. Alleen functioneert mijn "home" knop nu een stuk slechter, voorheen direct reactie en nu moet ik regelmatig iets van 3 keer drukken eer er wat gebeurd en bedankt Dynafix..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlKoekie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 22:10
ik heb de afgelopen dagen wat zitten rondhacken op mn HTC desire, grotendeels omdat ik het zat was om niet eens apps te kunnen updaten vanwege ruimtetekort. (ik heb android 2.3.3 op mn desire staan)
Het resultaat is nu dat alle apps volledig op de sd-kaart staan, en ik dus zo veel app-ruimte heb als ik maar wil.
Om dit te bereiken moest ik wel mn desire rooten, maar dat is het meer dan waard als je het mij vraagt ;-)

kort samengevat is dit het stappenplan (uitvoeren hiervan gaat het makkelijkst onder ubuntu):
1. S-off & root je desire (dit kan met revolutionary http://revolutionary.io/ )
2. partitioneer je SD-kaart (gebruik gparted om je sd-kaart te splitsen in een fat32 partitie en een ext2 partitie)
3. maak 3 mappen aan in de ext2 partitie: app, data en dalvik-cache
4. op je desire kopier je de inhoud van /data/app , /data/data en /data/dalvik-cache naar dezelfde mappen in de ext2 partitie (gebruik busybox, cp -a)
5. maak een script dat je ext2 partitie mount bij het starten van je desire, en de app, data en dalvik-cache map bind in /data
6. rename de originele 3 mappen in /data, en maak 3 nieuwe lege mappen aan
7. trek je accu uit de telefoon en de usb stekker eruit, stop de boel terug en start je telefoon weer op!

Als er mensen geintresseerd zijn kan ik wel een uitgebreidere handleiding maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

@rlKoekie

Je bedoeling is goed, maar helaas is dat wiel al uitgevonden zie [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik ben bezig geweest met de digitizer. Na ruim 1,5 uur verder is de klus geklaard. Ik heb gewerkt met deze handleiding. Helaas is de PDF variant niet zomaar te downloaden van Scribd.com.

Ik heb de handleiding gevolgd en kwam daar goed uit. Het is niet zo moeilijk, alles wijst zich vanzelf. Bij mij was alleen het glas van de digitizer kapot. Het touchscreen werkte dus wel gewoon, en het AMOLED scherm is nog volledig ongehavend. Gelukkig kon ik ook alleen de digitizer vinden zonder het scherm. De meeste tijd ging zitten in het verwijderen van de lijmresten. Nagellakremover werkte prima.

Het laatste gedeelte is het lastigste. Op zich klemt het digitizer scherm wel vast als je het in het frame drukt, maar de handleiding stelt voor om het digitizer scherm met dubbelzijdig plakband vast te plakken. Dat is echt frunnik werk met hele dunne reepjes dubbelzijdig tape snijden en aanbrengen. Er wordt ernstig gewaarschuwd voor een stofvrije omgeving bij het finale monteren van de digitizer. Niet zonder reden: ik heb het net niet helemaal stofvrij kunnen doen. Bij witte schermen zie ik minieme puntjes in het scherm. Daar kom ik wel overheen voor 22,80 euro reparatiekosten in totaal.

Ik hou de Desire nog even aan in 2012 en had daarom deze reparatie in gedachten. AdamG heeft namelijk aangekondigd ICS te gaan (proberen te) porten naar de Desire. Daarmee zou het oude beestje qua software nog eenmaal meekunnen. Brute snelheid en grotere schermen van de huidige generatie telefoons heb ik niet nodig; ik speel geen games op de Desire. Het is meer een mini-MID waarmee niet wordt gebeld. Ik gebruik 'm voor Internet (RSS, mail), lezen (PDF) en video/geluid. Nu steeds vaker als machine om met de Tablet via WiFi te tetheren.

In 2012 lijken een aantal apparaten samen te komen (tv, tablet, notebook, pc), al dan niet via Intel CPU's en Windows 8. Vind ik het zonde om mij in april 2012 vast te leggen voor 2 jaar alleen om een nieuwe telefoon te scoren. Een goedkope sim only will do, 3g Watchdog vertelt mij dat ik bij lange na niet aan 500Mb/mnd kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlKoekie
  • Laatst online: 15-09 22:10
@laguna
Ah kijk ik wist wel dat ik gewoon wat beter had moeten zoeken :-)
Nouja het zelf oplossen heeft ook zn voordelen, ik heb bijvoorbeeld niet mn SD kaart gewist.
Morgen even naar dat script gluren, kijken of dat ongeveer het zelfde werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem en dat is dat mijn Desire op de 1 of andere manier teveel data verstookt. Ik kreeg gisteren van KPN een waarschuwings-sms'je dat ik al op de 80% van 1Gb zit.

Het enige wat ik doe is met de apps nu.nl en de telegraaf app het nieuws bekijken op mijn werk in de pauze en heel af en toe een website bezoeken.
Mail ophalen doet die elk uur en de grote is ingesteld op 5kb.
Eenmaal thuis dan lift ik mee op mijn Wifi verbinding.

Wat zou het kunnen zijn waarom ik zoveel data verstook? Bij KPN willen ze mijn niet echt verder helpen om bv een inzicht te geven in mijn dataverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@ Poepvlieg: Ik heb geen idee hoe het kan. Hoeveel dagen heb je er over gedaan? Ik heb zelf geen data-abbonement, maar ik weet wel dat met name het streamen van filmpjes veel data verbruikt. Vandaar dat mijn data verbruik in 2 weken zo'n 2GB is.

Het is sowieso zelf verstandig om even een app te installeren die het gebruik meet. Ik gebruik Traffic Monitor. Werkt prima en maakt ook onderscheid tussen het internetgebruik van de verschillende apps.

Ik check mijn 3 email adressen elke 15 minuten met een limiet van 16 kb en ik heb nu 118MB in 2 weken verstook. Ik krijg misschien 5 mails per dag, maximaal.

Whatsapp gebruikt heel weinig data.

Edit: Misschien laat je alle apps via je data abbo updaten. Daar is een instelling voor en dat kun je uit zetten. Verder weet ik het even niet.

[ Voor 10% gewijzigd door AMD1800 op 13-11-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD1800 schreef op zondag 13 november 2011 @ 16:27:
@ Poepvlieg: Ik heb geen idee hoe het kan. Hoeveel dagen heb je er over gedaan? Ik heb zelf geen data-abbonement, maar ik weet wel dat met name het streamen van filmpjes veel data verbruikt. Vandaar dat mijn data verbruik in 2 weken zo'n 2GB is.

Het is sowieso zelf verstandig om even een app te installeren die het gebruik meet. Ik gebruik Traffic Monitor. Werkt prima en maakt ook onderscheid tussen het internetgebruik van de verschillende apps.

Ik check mijn 3 email adressen elke 15 minuten met een limiet van 16 kb en ik heb nu 118MB in 2 weken verstook. Ik krijg misschien 5 mails per dag, maximaal.

Whatsapp gebruikt heel weinig data.

Edit: Misschien laat je alle apps via je data abbo updaten. Daar is een instelling voor en dat kun je uit zetten. Verder weet ik het even niet.
ik heb er zo'n 12 dagen over gedaan om tot 80% te komen. Apps doe ik alleen updaten via wifi. limiet groote van mijn mail heb ik al een maandje op 5kb staan dacht dat het daaraan lag. en met een app om je data verbruik te zien kom ik nog niet aan de helft. Youtube gebruik ik alleen via wifi als ik het al gebruik.
Dus heb sterkt de indruk dat er iets met KPN aan de hand is, alleen willen ze geen specifieke inzicht geven in mijn data verkeer. Heb zelfs bijna geen apps meer op mijn telefoon staan omdat ik die verdacht van ongezien data te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:34:
[...]
ik heb er zo'n 12 dagen over gedaan om tot 80% te komen. Apps doe ik alleen updaten via wifi. limiet groote van mijn mail heb ik al een maandje op 5kb staan dacht dat het daaraan lag. en met een app om je data verbruik te zien kom ik nog niet aan de helft. Youtube gebruik ik alleen via wifi als ik het al gebruik.
Dus heb sterkt de indruk dat er iets met KPN aan de hand is, alleen willen ze geen specifieke inzicht geven in mijn data verkeer. Heb zelfs bijna geen apps meer op mijn telefoon staan omdat ik die verdacht van ongezien data te versturen.
Ik denk dat ze je er bij willen lappen. Ik geloof niet dat je daadwerkelijk zo veel data kan verbruiken. Als ik zelf het bekijken van filmpjes niet mee reken, kom ik op een verbruik van exact 500MB en dan reken ik ook allerlei updates en het downloaden van apps mee, aangezien ik alleen maar wifi heb (alles dus in ongeveer 2 weken) Misschien moet je even op het internet zoeken of meerdere mensen zon ervaring hebben met KPN. En zo ja, dan moet je de redactie maar eens een tip sturen. Schrijven ze er misschien wel een artikel over op de frontpage (trollface) Maar je zou natuurlijk ook met je telefoon naar de winkel gaan en vragen waarom er zon enorm verschil zit tussen de waarden in de app en die van hen.

Verder kan ikzelf je denk ik niet echt helpen. Succes verder in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

- verkeerde topic -

[ Voor 91% gewijzigd door jelmervos op 14-11-2011 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 20:32
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:34:
[...]
Luister je internetradio? Anders kom je met normaal gebruik en geen youtube echt nooit aan 800 MB in twaalf dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:51

Typhone

Who Dares Wins

Goedemiddag heren en dames Desire bezitters,

Ik meld me wederom met een probleem. Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen want mijn apparaat is een week geleden teruggekomen van Dynafix.

Ik had (en heb weer) het probleem dat zeer geregeld de notificatiebalk automatisch omlaag komt bij mailen, sms'en, whatsapp, internet, bellen, unlocken etc etc. Vrijwel altijd als dit zich voorgedaan heeft krijg ik bij of tijdens het tekstinvoeren volledig andere tekens in beeld. Ik kreeg het toestel terug van Dynafix met als repartieupdate: 'software reinstalled / updated'. Wat er precies geupdate is staat er niet bij en de officiële 2.3.3. (Stock) stond er al op.

Om de stockrom als boosdoener uit te rulen heb ik CM7 erop gezet. Deze werkt behalve veel sneller ook nog eens fijner maar wederom is het probleem terug. Ik heb nog garantie op het toestel zitten maar ik weet niet in hoeverre Dynafix dit probleem tegen het lijft gaat lopen. Het doet zich namelijk NIET de hele tijd voor. Als het er is is het hardnekkig maar het wil gebeuren dat ik er zomaar een halve dag geen last van heb. Constateert het reparatiecentrum dit niet, dan ben ik dus spreekwoordelijk de sigaar en krijg ik hem wederom onverrichter zake terug. Een vriend adviseerde mij het toestel gewoon 3x op te sturen dan krijg je een automatische swap volgens hem.

Ik heb zojuist weer een mail gestuurd naar HTC dat het probleem nog steeds aanwezig is na de reparatie. Ik heb echter genoeg ervaring op dit gebied om te weten dat ze het toestel bij Dynafix niet zolang aan een test zullen onderwerpen en niet voordoen = niet kapot. Ik zal straks de stock rom er terug opzetten en dan zal ik het geheel gaan filmen voor het geval dat. Zou het iets uitmaken of is het gewoon blijven opsturen?

Toestel beviel tot dit probleem zich voordeed namelijk super (en als hij nu werkt nog steeds!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@Typhone: Ik heb dat "probleem"zelf ook wel eens. Ik heb dan juist het idee dat ik toch het scherm op de een of andere manier aanraak, waardoor het notification center naar beneden komt. Heb jij dat idee niet? Ik zou zelf eerst kijken of er ergens op het internet nog meer mensen zijn die duidelijk jou probleem hebben en of die mensen een oplossing vinden. Als je dat gedaan hebt en er is niks uit gekomen, zou ik het geheel gaan filmen, zodat de mensen duidelijk zien wat het probleem is. Daarnaast zou ik ook op papier nog even wat dingen neerzetten, zodat ze de situatie kunnen reproduceren. En dan maar opsturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankRicard schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:15:
[...]

Luister je internetradio? Anders kom je met normaal gebruik en geen youtube echt nooit aan 800 MB in twaalf dagen.
Nee ook dat doe ik er niet mee. als ik zoiets doe is het via wifi. Maar dan ben ik meestal toch thuis en pak ik de laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD1800 schreef op maandag 14 november 2011 @ 00:01:
[...]

Ik denk dat ze je er bij willen lappen. Ik geloof niet dat je daadwerkelijk zo veel data kan verbruiken. Als ik zelf het bekijken van filmpjes niet mee reken, kom ik op een verbruik van exact 500MB en dan reken ik ook allerlei updates en het downloaden van apps mee, aangezien ik alleen maar wifi heb (alles dus in ongeveer 2 weken) Misschien moet je even op het internet zoeken of meerdere mensen zon ervaring hebben met KPN. En zo ja, dan moet je de redactie maar eens een tip sturen. Schrijven ze er misschien wel een artikel over op de frontpage (trollface) Maar je zou natuurlijk ook met je telefoon naar de winkel gaan en vragen waarom er zon enorm verschil zit tussen de waarden in de app en die van hen.

Verder kan ikzelf je denk ik niet echt helpen. Succes verder in ieder geval
Ik kom als ik het zelf bij hou ook niet aan de 1Gb en dan tel ik het gebruik via wifi er maar bij op. Ben er al een keer mee na de KPN geweest en werd mijn geadviseerd om een hogere databundel te nemen terwijl ik er volgens mij ruim onder zit. Op zich maakt het nog niet veel uit ik word als ik erover heen ga alleen terug gezet in snelheid. Maar ik ga googlen of er meerdere mensen deze ervaringen hebben, daar had ikzelf nog niet aan gedacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:06:
[...]
Ik kom als ik het zelf bij hou ook niet aan de 1Gb en dan tel ik het gebruik via wifi er maar bij op. Ben er al een keer mee na de KPN geweest en werd mijn geadviseerd om een hogere databundel te nemen terwijl ik er volgens mij ruim onder zit. Op zich maakt het nog niet veel uit ik word als ik erover heen ga alleen terug gezet in snelheid. Maar ik ga googlen of er meerdere mensen deze ervaringen hebben, daar had ikzelf nog niet aan gedacht ;)
Even 3G Watchdog van de market halen, houdt je verbruik echt perfect bij. Weet je meteen of de claims van KPN terecht zijn of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Laatst online: 12-09 15:19
Gisteren heb ik de Desire van mijn vriendin terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Dit heb ik gedaan middels de volumeknop + power knop.

Vervolgens met My Backup de gemaakte backup weer terug gezet. Ging allemaal vlekkeloos.
Ik zie nu echter steeds een E icoontje in beeld, bij de dataverbinden. Voor zover ik weet is dit Egde.

Hoe krijg ik dit eruit zodat het weer gewoon via 3G of HSDPA gaat? Heb al wel lopen zoeken, maar kan het helaas niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Robbie T schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:39:
Gisteren heb ik de Desire van mijn vriendin terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Dit heb ik gedaan middels de volumeknop + power knop.

Vervolgens met My Backup de gemaakte backup weer terug gezet. Ging allemaal vlekkeloos.
Ik zie nu echter steeds een E icoontje in beeld, bij de dataverbinden. Voor zover ik weet is dit Egde.

Hoe krijg ik dit eruit zodat het weer gewoon via 3G of HSDPA gaat? Heb al wel lopen zoeken, maar kan het helaas niet vinden.
Heb je toevallig met *#*#4636#*#* de antenne-instellingen van je telefoon gewijzigd? Het zou kunnen zijn dat het daar aan ligt. Helaas weet ik niet precies op welke instelling je hem zou moeten zetten, zodat je ook 3G kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Robbie T schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:39:

Settings>Wireless and networks>Mobile network settings>use only 2g networks vinkje daar uitzetten.

Als dat niet werkt: *#*#4636#*#* en dan phone info, naar beneden scrollen en GSM/CDMA (auto) PRL kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Laatst online: 15-09 15:15
mark-k schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:18:
[...]

Even 3G Watchdog van de market halen, houdt je verbruik echt perfect bij. Weet je meteen of de claims van KPN terecht zijn of niet.
Of MB Meter, is van KPN zelf, dus kunnen ze ook niet gaan zeuren over 'tja 3G watchdog kennen we nie'
Is op zich best goed. Je ziet wat je hebt verbruik over WIFI, over Mobiel netwerk en natuurlijk ook bij elkaar opgesteld. Verder zie je ook welke Apps het doen (alleen wordt er best veel op 1 hoop gegooid omdat het android toestel het dan zelf doet en dan weten ze natuurlijk niet welke app dat doet, bv. auto syncen van mail/facebook/whatsapp/weer etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

AMD1800 schreef op maandag 14 november 2011 @ 17:12:
@Typhone: Ik heb dat "probleem"zelf ook wel eens. Ik heb dan juist het idee dat ik toch het scherm op de een of andere manier aanraak, waardoor het notification center naar beneden komt. Heb jij dat idee niet? Ik zou zelf eerst kijken of er ergens op het internet nog meer mensen zijn die duidelijk jou probleem hebben en of die mensen een oplossing vinden. Als je dat gedaan hebt en er is niks uit gekomen, zou ik het geheel gaan filmen, zodat de mensen duidelijk zien wat het probleem is. Daarnaast zou ik ook op papier nog even wat dingen neerzetten, zodat ze de situatie kunnen reproduceren. En dan maar opsturen :P
Ik ben er echt 1000 procent van overtuigd dat het niet het geval is. Reproduceren is ook verrekte lastig, want de ene keer doet het zich hele dag niet voor (toestel in houder) en dan komt het constant terug of de toestel nou in houder zit, vast heb, op tafel leg, op ESD proof matje leg it doesn't matter.
Ik zal even aangeven waarom:

- Probleem doet zich voor als ik telefoon vast heb en neerleg
- Probleem dat er 'random' letters verschijnen komt ALTIJD nadat ik dropdowns heb gehad van de notificatiebalk
- Probleem is 1x een maand weg geweest (toevallig direct na kenbaar making bij HTC). Toen is het 0 keer voorgekomen. Daarna was het in alle hevigheid terug.
- Na de reparatie was het probleem wederom 3 dagen afwezig. Stock rom was dit zonder installatie van welke app dan ook.
- Hierna heb ik custom rom erop geflashed om de software van HTC uit te rulen (official 2.3.3 RUU)

Probleem zit hem vooral op het voel gebied 1 cm boven vanaf de bovenstande rand en in het gebied waar de P/L/M en backspace zitten aan de rechterkant. Enige remedie is dan toestel standby zetten en er weer uithalen. Dynafix gaat dit natuurlijk nooit zo lang testen dus wellicht ben ik een oetl*l geweest door dit niet te filmen. Wat ik wel komisch vind is dat ik aangeef dat een HR (harde reset) geen oplossing biedt en dat Dynafix vervolgens de reparatie oplost met 'Software update'. Update is volgens mij ALTIJD van een lagere versie naar een hogere versie dus dit is fysiek onmogelijk met 2.3.3 op de HTC Desire.

Anyway ik heb genoeg documentatie aangelegd om dit probleem te beschrijven en zal hem na de huidige reparatie ook zeker direct gaan filmen (camera gaat mee overal heen). Filmpje zal hier desnoods gepost worden zodat iemand het wellicht herkent. Kom een soortgelijk probleem (wel de notificatiebalk, niet de random letters) ook niet tegen via lange google searches. Probleem wordt ook telkens verkeerd opgeschreven door HTC medewerkers (Touchscreen not responding / HR did not work). Maar goed ben inmiddels alweer gewend aan mijn Nokia E71 dus voorlopig blijf ik hem vrolijk terugsturen in geval van problemen. Als hij na deze keer weer terugmoet, gaat er tezamen met het filmpje een in gebreke stelling mee. Dan swappen ze hem maar. Eerste 4-5 maanden werkte het toestel PERFECT, en ik ben het toestel absoluut niet anders gaan gebruiken dan ik daarvoor deed. Ik kan het niet beter omschrijven dan hier.

Toestel heeft ook geen fysieke schade, krassen of weet ik veel wat waardoor ik 'bewust' uit zou zijn op een swap. Werkte gewoon perfect totdat sms'en en e-mailen onmogelijk gemaakt werden door dit uit het niets opduikende probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 15-11-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Kijk wel uit met unrooten. De tutorials die ik zoal kon vinden online en onder meer XDA weigerden allemaal dienst. 2.2 lijkt geen probleem te zijn die 2.3.3. is een verhaal apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Dat is heel duidelijk een probleem. Ik heb dus alleen het probleem van de notificatiebalk die nadat ik een notificatie heb aangeklikt toch weer naar beneden komt.

Maar als ik mijn telefoon in portrait mode heb en dan typ, heb ik wel het idee dat het in het rechter gebied met de P, L, M en backspace wat minder gaat met typen. Vaak de verkeerde letter, maar dat kan natuurlijk aan mijn typeskills liggen.

Ik weet verder niet hoe ik je kan helpen. Maar nog veel succes ermee. Het scheelt wel dat je een goede vervangende telefoon hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:05
@Typhone: ik heb ook soortgelijke problemen, niet altijd maar soms wel.
Als hij weer zo'n rare bui heeft, komt bij elke aanraking de notificatie-bar naar beneden. Ook zie je dan soms toetsen van het toetsenbord heel lang ingedrukt worden zonder dat ik aan het scherm kom.

Bij mij lijkt het probleem aan de linkerkant te zitten. Ik heb zo'n app om het mutli-touchscreen te testen. Je ziet daarmee duidelijk dat het scherm onterecht denkt dat ik een vinger linksboven in de hoek neerzet.
Het kan ook zomaar ineens weer ophouden.

Het leek te zijn begonnen na een vochtige nacht in een tent. Daarna klepje ervanaf en goed opgewarmd, probleem leek daarna redelijk opgelost te zijn. De mijne is al uit garantie, dus ik ga hem niet opsturen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@ djiedjee

Mijne is in elk geval niet nat geweest of nat geworden. Welke app gebruik jij voor het touchscreen te testen?

@ AMD1800

Ik zal je hier op de hoogte houden in dit topic.

• Robbie T
Cyleo schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:59:
[...]

Settings>Wireless and networks>Mobile network settings>use only 2g networks vinkje daar uitzetten.

Als dat niet werkt: *#*#4636#*#* en dan phone info, naar beneden scrollen en GSM/CDMA (auto) PRL kiezen.
Helaas heb ik hier niet bij staan: Use Only 2G networks. Via Phone Info veranderen biedt helaas geen uitkomst.

• AMD1800
@ Robbie T: Weet je wel zeker dat je in de buurt van waar jij bent 3G ontvangst hebt? Dat zou het nog kunnen zijn denk ik.

• Smootrok
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-01-2019
Hallo HTC Desire gebruikers.

Ik heb sinds vorige jaar maart een HTC Desire en na wat opstart problemen en terug sturen naar HTC werkte hij perfect. Helaas, bij nader inzien, heb ik de 2.3 update gedaan. Deze update heeft er bij mij voor gezorgd dat ik bijna elke dag de neiging krijg om de telefoon uit het raam te gooien. Na veelvoudig contact met HTC blijkt het mijn probleem te zijn. Hebben andere gebruikers toevallig ook last van de onderstaande problemen en misschien wel een oplossing?

Ik heb drie ergernissen beschreven:

1. Na de update is het touchscreen gevoeliger en sneller geworden. Dit heeft HTC bevestigd. Dit is fijn en goed te gebruiken. Nu is er alleen een probleem ontstaan met het opnemen van de telefoon. Ik heb mijn telefoon altijd in mijn broekzak. Als ik gebeld word en mijn telefoon uit mijn broek probeer te halen, annuleert hij automatisch de oproep. Ik moet heel voorzichtig en langzaam de telefoon pakken om dit niet te doen. Voor de update had ik hier geen enkel probleem mee. Nu moet ik dus erg vaak mensen terugbellen.

2. Ik werk als technicus en drummer en draai regelmatig muziek vanaf mijn telefoon. Voor de update kon ik de telefoon in vliegtuigmodus zetten, maar toch mijn dataverbinding aanhebben. Wel zo handig als je de muziek over de PA draait. Dit kan nu niet meer? Ik maak veel gebrui van Spotify, dus zonder dataverbinding kan ik niets.

3. Als ik de aan/uit knop inhoud dan verschijnt er een menu. Voor de update kon ik kiezen uit iets van zeven opties o.a. vliegtuigmodus, stil, trillen, uitschakelen en nog meer. Nu staat er alleen nog maar uitschakelen, vliegtuigmodus en opnieuw opstarten. Ik gebruikte het menu regelmatig, maar is nu bijna overbodig.

Er was nog een probleem, mar deze is me even ontschoten. Sommige dingen kom je soms tegen en vergeet ze snel weer. Niet super irritant dus.

Alvast bedankt

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
Typhone schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:21:
[...]

Toestel heeft ook geen fysieke schade, krassen of weet ik veel wat waardoor ik 'bewust' uit zou zijn op een swap. Werkte gewoon perfect totdat sms'en en e-mailen onmogelijk gemaakt werden door dit uit het niets opduikende probleem.
Zit er een screenprotector op?

• Piet91
  • Niet online
Ik draai nu LeeDroid HD V3.3.3 (o.i.d.) en heb daar ook de mogelijkheid om Galerij > Verbonden Media bestanden af te spelen van m'n NAS of laptop, maar bijvoorbeeld geen .mkv.
Is er ook een mogelijkheid om dat wel te kunnen? (een app om .mkv af te spelen heeft geen zin geloof ik, die kijkt niet naar bestanden van een NAS o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Piet91 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:48:
Ik draai nu LeeDroid HD V3.3.3 (o.i.d.) en heb daar ook de mogelijkheid om Galerij > Verbonden Media bestanden af te spelen van m'n NAS of laptop, maar bijvoorbeeld geen .mkv.
Is er ook een mogelijkheid om dat wel te kunnen? (een app om .mkv af te spelen heeft geen zin geloof ik, die kijkt niet naar bestanden van een NAS o.i.d.)
Als je LeeDroid hebt heb je m geroot, dus kun je CIFS manager gebruiken waarschijnlijk. Stond bij mij standaard geinstalleerd bij LeeDroid. Zelf nooit gebruikt, maar volgens mij kun je dan gewoon een NAS mounten en met een 3rd party player gewoon browsen naar je die NAS,.
Er zijn meer van dat soort progs, zoek zelf ff op de market welke lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:05
Ik gebruikte hiervoor "Multitouch Visible Test" uit de market.
Typhone schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:22:
@ djiedjee

Mijne is in elk geval niet nat geweest of nat geworden. Welke app gebruik jij voor het touchscreen te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
AMD1800 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:36:
@ Robbie T: Weet je wel zeker dat je in de buurt van waar jij bent 3G ontvangst hebt? Dat zou het nog kunnen zijn denk ik.
Voor de nieuwe install in elk geval wel ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Robbie T schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 13:36:
[...]

Voor de nieuwe install in elk geval wel ;-).
Dan zou ik je installatie ongedaan maken :P Anders weet ik het ook niet:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
elpino.rv schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:46:
[...]

Als je LeeDroid hebt heb je m geroot, dus kun je CIFS manager gebruiken waarschijnlijk. Stond bij mij standaard geinstalleerd bij LeeDroid. Zelf nooit gebruikt, maar volgens mij kun je dan gewoon een NAS mounten en met een 3rd party player gewoon browsen naar je die NAS,.
Er zijn meer van dat soort progs, zoek zelf ff op de market welke lekker werkt.
Beetje laat maar bedankt! Ik heb 'ns er naar gekeken; vandaag of morgen eens kijken hoe het precies werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Update na eerdere berichtgeving in dit topic. HTC Desire zojuist terug gekregen. Probleem niet direct geconstateerd door service centre, SMS test gedaan en probleem deed zich (GELUKKIG!!!) voor in het reparatiecentrum. Displaymodule is vervangen. Volledig nieuw scherm erop, achterkant is ook wat aan gebeurd en werkelijk elk stofje is eruit.

Straks eens mee aan de slag en kijken hoe hij zich komende tijd houden gaat. Vooralsnog ben ik blij dat er geen software update gedaan is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:31

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb sinds een paar dagen last dat m'n telefoon steeds denkt dat ik in Kamerik (bij Woerden) zit, terwijl ik toch echt in Utrecht (oost) woon. Iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan verbeteren. Het is nogal vervelend voor de weer apps die ik gebruik.
Zou het aan vodafone liggen? Of is m'n desire stuk?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

rockhopper schreef op zondag 20 november 2011 @ 22:31:
Ik heb sinds een paar dagen last dat m'n telefoon steeds denkt dat ik in Kamerik (bij Woerden) zit, terwijl ik toch echt in Utrecht (oost) woon. Iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan verbeteren. Het is nogal vervelend voor de weer apps die ik gebruik.
Zou het aan vodafone liggen? Of is m'n desire stuk?
Ik denk niet dat je Desire stuk is.
Controleer eens wat Google Maps zegt over je locatie. Kans is groot dat er een wifi AP in de buurt is die volgens Google ergens anders staat.

Locatie wordt via GPS bepaald, is dit niet beschikbaar dan via wifi AP's in de buurt, is dit niet beschikbaar dan via GSM masten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:31

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Weet nog steeds niet waar het aan ligt/lag. Heb een reboot gedaan en nu lijkt het opgelost. Maps startte steeds in kamerik, maar via gps vond ie utrecht. De telefoon nam dit niet over, zelf niet als ik maps een half uur aan liet staan en ik probeer te syncen. Vooralsnog doet alles het weer, dus ik zal het maar aan de mist ofzo af doen.....
Bedankt voor je reply.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Piet91 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 14:08:
[...]

Beetje laat maar bedankt! Ik heb 'ns er naar gekeken; vandaag of morgen eens kijken hoe het precies werkt. :)
Laat even weten of het goed werkte of dat je iets anders hebt gebruikt. Altijd handig om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 18:29
Vandaag voor de 2de keer mijn telefoon moeten laten maken.
1ste keer warm worden en reboots, terug naar HTC moederbord vervangen.
2de keer headset niet meer herkent worden controller ding is nu vervangen kon vodafone gelukkig zelf dus was maar dagje kwijt.

Maar toch HTC voelt veel degelijker dan de plastic Samsungs toestellen maar toch vind ik het 2 keer te veel.

Is dit pech?
Ligt dit aan HTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:20

reaL_G

G

Smootrok schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:10:
Hallo HTC Desire gebruikers.

Alvast bedankt
dat je je data kan ontvangen in vliegmodes, lijkt mij heel onwaarschijnlijk.
alle radios horen uitgeschakeld te zijn.

GiTS

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Hallo
ik heb een desire met proximus en om de 4 a 5 dagen moet ik mijn desire volledig herstarten daar hij geen verbinding meer krijgt met de provider(proximus)
wat zou het probleem zijn of wat kan ik daar aan doen
heb wel geinstalleerd
copilot
tasker
agenda widget
bluetooth gps
folder organize
dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
1475paul schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:20:
Hallo
ik heb een desire met proximus en om de 4 a 5 dagen moet ik mijn desire volledig herstarten daar hij geen verbinding meer krijgt met de provider(proximus)
wat zou het probleem zijn of wat kan ik daar aan doen
heb wel geinstalleerd
copilot
tasker
agenda widget
bluetooth gps
folder organize
dank u
Ik zal even mijn glazen bol erbij pakken :+ ...
Al eens een de fabrieksinstellingen terug gezet? kijken of hij het dan nog steeds doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Lieuwe15 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 09:28:
[...]

Ik zal even mijn glazen bol erbij pakken :+ ...
Al eens een de fabrieksinstellingen terug gezet? kijken of hij het dan nog steeds doet?
Ja heb ik al twee keer gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-08 18:56
Ik krijg steeds vaker de melding "Opslagruimte van de telefoon raakt op".
Ik heb alle applicaties waarbij het kan naar SD verplaatst.
Volgens het balkje onderin heb ik 133MB gebruikt, en 14MB vrij.
Tel ik echter alles zelf bij elkaar op, dan kom ik nog niet tot de 110. Vrij irritant dus.
Reboot om die telling te resetten helpt niet.
Iemand een idee?

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik weet niet of ik dit nou hier, in het whatsapp of in het sgs topic moet plaatsen. Ik kies maar voor hier.

Ik kan via whatsapp geen filmpjes sturen vanaf mijn Desire (op lage resolutie, WEL op hd resolutie) naar een Samsung Galaxy S. Op de gs komt er dan een melding: video kan niet worden afgespeeld.
Voor de rest kan ik naar anderen wel sturen. (ken alleen niemand anders met een gs) En op de GS kunnen wel video's van andere Desire's worden bekeken.

Ook kan ik niet fatsoenlijk filmen op mijn Desire. Ik wou een filmpje maken en versturen van de indeling van mijn huis. Maar op 720p is dat binnen een paar seconden enkele MB's.
Zelfs op 640x480 gaat het nog achterlijk snel.
Op mijn rom (runnymede v2.4) kan ik alleen kiezen voor mp4, 3gpp als bestandsformaat.

Ik dacht dat ik vroeger gewoon kon filmen op lage resolutie met een bestandsformaat die niet meteen achterlijk groot werd. Wat is een beetje een fatsoenlijke mode om te filmen zonder dat ik meteen op 20mb zit...?
Pagina: 1 ... 57 ... 61 Laatste