Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik had deze al op mijn Transformer, maar daarop ga ik liever naar de website. De drain is dermatig matig dat ik 'm eens ga proberen op mijn Desire. Als ik thuis kom zit 'ie op 15% ipv de 70%-60% waar 'ie normaal op zit. Dacht eerst dat het wireless netwerk op mijn werk gewoon brak was (zoals het soms weleens is), maar nu ik dit lees stap ik maar even over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Pimpam schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 15:04:
[...]

Kan het komen van de facebook update van woensdag 5-oktober? Sindsdien is bij mij het batterijverbruik extreem verhoogd, en dit komt door regelmatig checken van de locatie(d.m.v. gps) door de Facebook app merk ik net op..
(zonder dat ik eigenlijk gebruik maak van de facebook app)
Het klopt wel dat hij erg vaak gps checked. Kan zelf niet zeggen dat dit voor mij een grote invloed had op accuduur, merkwaardig is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik draai nog android 2.2 op m'n Desire. Is het nou verstandiger om te gaan updaten naar 2.3 of rooten?
Want ik vind alles nog prima aan m'n telefoon (HTC Sense e.d.), behalve het intern geheugen verhaal en ik heb 2.3 (of rooten met 2.3) nodig om een afstandsbediening app van onze tv te kunnen gebruiken.

Wat is dan het meest verstandig voor mij om te doen rekening mee houdend dat ik zoiets niet dagelijk (als in nooit) doe?

En mocht ik een van deze twee dingen doen, wat is dan het beste backup manier voor alle apps/sms/internetvoorkeuren e.d.?

[ Voor 12% gewijzigd door Piet91 op 07-10-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:09
Sinds een maand zit ik met een probleem, en dit probleem is dat mijn scherm zo nu en dan niet meer aan wil. De hardware knoppen beginnen dan wel licht te geven, maar het scherm blijft verder op zwart.

Op internet heb ik een persoon gevonden met hetzelfde probleem, alleen lag het bij hem aan de geheugenkaart. Ik heb niet het idee dat het daar bij mij aan ligt, hebben jullie misschien nog ideeën?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
G33st schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 22:53:
Sinds een maand zit ik met een probleem, en dit probleem is dat mijn scherm zo nu en dan niet meer aan wil. De hardware knoppen beginnen dan wel licht te geven, maar het scherm blijft verder op zwart.

Op internet heb ik een persoon gevonden met hetzelfde probleem, alleen lag het bij hem aan de geheugenkaart. Ik heb niet het idee dat het daar bij mij aan ligt, hebben jullie misschien nog ideeën?

Alvast dank!
Bij mij heeft het met het terugschakelen naar 2g te maken. Het toestel op 3g vastzetten (wcdma only) voorkomt het, echter met als nadeel dat je dus slechter bereikbaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Piet91 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:53:
Ik draai nog android 2.2 op m'n Desire. Is het nou verstandiger om te gaan updaten naar 2.3 of rooten?
Want ik vind alles nog prima aan m'n telefoon (HTC Sense e.d.), behalve het intern geheugen verhaal en ik heb 2.3 (of rooten met 2.3) nodig om een afstandsbediening app van onze tv te kunnen gebruiken.

Wat is dan het meest verstandig voor mij om te doen rekening mee houdend dat ik zoiets niet dagelijk (als in nooit) doe?

En mocht ik een van deze twee dingen doen, wat is dan het beste backup manier voor alle apps/sms/internetvoorkeuren e.d.?
Lees allereerst de startpost van [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3 daar heeft janvanduschoten veel uitstekend werk in gestopt en beantwoord denk ik het grooste deel van je vragen.

[ Voor 0% gewijzigd door janvanduschoten op 08-10-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Cyleo schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 00:30:
[...]

Lees allereerst de startpost van [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3 daar heeft janvanshoten veel uitstekend werk in gestopt en beantwoord denk ik het grooste deel van je vragen.
Oke, gelezen en dat zie ik wel lukken. Maar wat raadt je aan om van 2.2 te gaan? 2.3 erop zetten of rooten?

(en welke ROM is lijkt het meest op de HTC (Sense 2.2) wat er nu opstaat, de Stock Sense ROM?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:57

jerry_a

doei

Piet91 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 02:05:
[...]

Oke, gelezen en dat zie ik wel lukken. Maar wat raadt je aan om van 2.2 te gaan? 2.3 erop zetten of rooten?

(en welke ROM is lijkt het meest op de HTC (Sense 2.2) wat er nu opstaat, de Stock Sense ROM?)
Rooten. Je bent er even mee bezig maar dan heb je ook wat. En geen ruimtegebrek meer.
Ik heb nu al een poosje Leedroid HD 3.3.3 A2SD met sence 3.0 draaien en die bevalt mij prima.

[ Voor 10% gewijzigd door jerry_a op 08-10-2011 09:34 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Heb ook battery drain zonder internet aan... Om 2 uur s'nachts losgehaald van oplader. Om 10.30 was er nog maar 30% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 18:39

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Hier nog steeds geen problemen met m'n desire accu. Heb 'm om 'mee te testen' hem twee dagen van de oplader gehouden, maar aan het einde van dag 2 zat ik op zo'n 32%. Toegegeven, niet heel intensief gebruikt, maar wel wat ge-internet, filmpje gekeken, muziek geluisterd en paar spelletjes e.d. gespeeld en de volle tijd wifi aan (ook 's nachts).
(draai op niet geroot toestel android 2.2, met nog de oude market)

Het is net of massaal alle batterijen uit een batch er mee ophouden.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
jerry_a schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 09:31:
[...]

Rooten. Je bent er even mee bezig maar dan heb je ook wat. En geen ruimtegebrek meer.
Ik heb nu al een poosje Leedroid HD 3.3.3 A2SD met sence 3.0 draaien en die bevalt mij prima.
Om eerlijk te zijn durf ik het rooten niet aan vanwege de uitgebreide stappenplan, is deze '1-klik' manier ook goed?:
http://www.androidworld.n...desire-met-unrevoked.html

Ik probeer nu back-ups te maken van alles, wat nog niet echt wil. Google synchroniseren van contacten snap ik/wil ook niet.

Ben nu toch bezig met de uitgebreide manier van rooten. Ben nu de SD aan het partitioneren (hopen dat dat goed gaat/lukt).

[ Voor 20% gewijzigd door Piet91 op 08-10-2011 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Piet91 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 02:05:
[...]

Ik ben zelf absoluut geen fan van Sense, maar ik raad deze aan: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1124810

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:10
Ik twijfel om te rooten of naar 2.3. De reden is dat ik de smsjes die ik nu heb niet kwijt wil (dit wegens omstandigheden). Nu lees ik wel dingen over backup programma's. Welke maakt de beste backup en zet deze de smsjes ook terug zoals ze nu staan (datum/tijd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Pannekoek81 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:20:
Ik twijfel om te rooten of naar 2.3. De reden is dat ik de smsjes die ik nu heb niet kwijt wil (dit wegens omstandigheden). Nu lees ik wel dingen over backup programma's. Welke maakt de beste backup en zet deze de smsjes ook terug zoals ze nu staan (datum/tijd)?
Ik gebruik zelf MyPhoneExplorer en MyBackupPro.... Nog niets getest qua restoren maar 1 van de 2 zal het toch wel goed doen....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik gebruik zelf altijd deze: https://market.android.co...ync&feature=search_result Zet gewoon al mijn smsjes in gmail, voor mij ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Zonder twijfel: SMS Backup & Restore.
Heb 'm al vele malen gebruikt (meerdere custom ROMs :P) en door alle updates van de dev is 'ie alleen maar beter geworden.

EDIT: Nog steeds last van een enórme battery drain hier overigens.
Ik zit vandaag de hele dag al thuis op WIFI en rond dit tijdstip zou ik normaal gesproken op zo'n 70 tot 80 procent moeten zitten. Mijn accu zit nu gewoon op 19% :? Bizar dit..

[ Voor 16% gewijzigd door Ken. op 09-10-2011 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook hier het probleem met 2 telefoons... htc wildfire en de samsung galaxy, vanuit het niets (do/virjdag) loopt de batterij leeg. allebei vodafone netwerk. nu op 1 telefoon facebook uitgezet en de ander teruggezet op de oude setting. nu maar hopen dat het helpt

iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:06
Ik heb gelukkig nog geen last van extreme battery drainage.

Wel heb ik sinds de nieuwe versie Market en nieuwe versie van de Facebook app last van dat m'n geheugen erg snel vol raakt, en die melding in beeld komt (<15mb). Nadeel daarvan is niet alleen de melding, maar dat ook veel push/notificatie berichten het niet doen (van whatsapp, wordfeud etc.) en dat de telefoon niet meer wilt synchen.

Meer mensen hier last van? Of tips om dit tegen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Wel de nieuwe market maar niet die Facebook update op mijn Desire. Wat me vandaag opviel is dat na iedere app die ik afsloot, mijn android wat van slag was. HTC schermpje enzo...

Reboot gedaan en market kwam opeens met 4 Apps die geüpdate moesten worden terwijl ik wel de laatste versie had.. En dus ook gewoon stug dezelfde versie downen en installeren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
[b][message=36902583,noline]Reboot gedaan en market kwam opeens met 4 Apps die geüpdate moesten worden terwijl ik wel de laatste versie had.. En dus ook gewoon stug dezelfde versie downen en installeren 8)7
Dit heb ik met de nieuwe Market ook al een aantal keer gehad. Ik draai LeeDrOid HD, maar jij hebt dus hetzelfde met de stock ROM?

[ Voor 26% gewijzigd door Stamgastje op 10-10-2011 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Stamgastje schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 07:17:
[...]

Dit heb ik met de nieuwe Market ook al een aantal keer gehad. Ik draai LeeDrOid HD, maar jij hebt dus hetzelfde met de stock ROM?
Voor de statistieken: ik draai de RCMix 2.0 ROM en heb hier ook regelmatig last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Stamgastje schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 07:17:
[...]

Ik heb het met de oude market ook wel eens gehad. Zelfs dat hij 4x dezelfde app aan het downloaden was (tegelijkertijd) en achter elkaar installeerde :P Laat hem maar gewoon z'n gang gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update 1: facebook eraf gegooid, friendcaster erop gezet........ook juicedefender erbij (had ik ook met facebook toen het zo snel leegliep) en prompt na 6 uurtjes maar 18% batterij weg, nachtje niks doen gaf maar 4% batterij weg (terwijl die van de week op was!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

battery drain test gedaan van het weekend. en het volgende viel mij op .
beide nachten mobiel in flightmodes gezet en resultaat bijna geen verbruik.
verder ben ik zaterdag en zondag veel op pad (amsterdam en Hoorn)geweest redelijk wat gebruik gemaakt van internet , email, facebook. overdag vond ik het verbruik redelijk eigenlijk normaal.
Maar eenmaal thuis vloog de battery duur achteruit. (Amstelveen) ga toch bijna denken dat er een zendmast niet geheel goed werkt en daardoor mijn battery meer moeite moet doen.
Vandaag ook weer om 8.30 van de lader gehaald en nu al op 55%. en bijna geen gebruik gemaakt van mijn mobiel.
Ga maar eens een email sturen naar Tmobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Is dat inderdaad niet gewoon de oorzaak.. Ik heb ook T-Mobile :P
De afgelopen tijd heb ik thuis zelfs vaak matig tot geen bereik.

EDIT: Hoewel? Ik heb gisteren de FB-app verwijderd en zit nu, sinds vanochtend van 100% af te zijn gekomen, op 74%. Lijkt al iets minder erg te zijn zo.

[ Voor 37% gewijzigd door Ken. op 10-10-2011 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
Ontvangst kan volgens mij heel goed de oorzaak zijn. Ik merk het heel goed als ik bij mij een dag op de faculteit zit. De ontvangst in het gebouw is heel slecht, en als ik hier een dag zit dan is de batterij 's avonds echt op. Ben ik een dag thuis dan gaat hij veel langer mee, ook al is het gebruik ongeveer hetzelfde.

Het enige wat ik gevonden heb om het verbruik te beperken is de wifi aan te zetten. Binnen is dat signaal is prima lijkt er voor te zorgen dat het leeglopen weer minder snel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi.
Weten jullie waar ik precies video's op mijn HTC Desire moet zetten, in welke map? Ik heb nadat ik mijn HTC heb aangesloten via USB wat video's versleept in de hoofdmap (waar je dus alle andere mappen ziet), maar ik zie de video's niet als ik naar "Video's" ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ken. schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:46:
Is dat inderdaad niet gewoon de oorzaak.. Ik heb ook T-Mobile :P
De afgelopen tijd heb ik thuis zelfs vaak matig tot geen bereik.

EDIT: Hoewel? Ik heb gisteren de FB-app verwijderd en zit nu, sinds vanochtend van 100% af te zijn gekomen, op 74%. Lijkt al iets minder erg te zijn zo.
Volgens mij ligt het aan Android System Info. Sinds ik die heb verwijderd is het batterijverbruik weer normaal hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:47
SMS Backup+, afgelopen weekend nog succesvol gebruikt!

Neemt ook je call historie mee.

Alles wordt exact teruggeplaatst nadat je na het flashen de app hebt geinstalleerd, gmail account hebt ingesteld en op restore drukt :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:42:
Hi.
Weten jullie waar ik precies video's op mijn HTC Desire moet zetten, in welke map? Ik heb nadat ik mijn HTC heb aangesloten via USB wat video's versleept in de hoofdmap (waar je dus alle andere mappen ziet), maar ik zie de video's niet als ik naar "Video's" ga.
Afhankelijk van je speler kan je waarschijnlijk zelf naar welke map dan ook surfen. Ik heb persoonlijk gewoon een map genaamd 'divx' aangemaakt en zet daar alles in. Ik gebruik 'MX Video Speler' (gratis) en zo werkt het bij mij.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is heel raar. Gisteren zag ik mijn video´s staan in de map en kon ik alles afspelen. Vervolgens hang ik mijn telefoon aan de lader en vanochtend toen ik wakker werd waren alle video´s weer weg. Ik kan ze gewoon niet bereiken, terwijl ze er wel op staan (dat zie ik als ik 'm aansluit aan de pc). Heel raar.

Edit; heb dat MX Video Speler gedownload en dan werkt het wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Sj44k13 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:03:
[...]

Volgens mij ligt het aan Android System Info. Sinds ik die heb verwijderd is het batterijverbruik weer normaal hier.
Als dat nou een stock app was geweest misschien wel ja :P Van die app was overigens al bekend dat die wel van wat accusap hield.

Ik heb FB er maar weer op gezet.. gisteren viel mijn Desire thuis rond een uur of tien gewoon weer uit. Dat lijkt dus niet zo gek veel uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:39:
Edit; heb dat MX Video Speler gedownload en dan werkt het wel.
Hoop dat dat dan een oplossing is voor je 8)
Ik begrijp verder niet waarom de andere speler je video's niet ziet. Maar ik ben persoonlijk niet zo onder de indruk van de 'default' speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
- Laat maar, verplaatst naar Rooten van Desire topic.

[ Voor 84% gewijzigd door Piet91 op 11-10-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
TheHolyCow schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:30:
Ontvangst kan volgens mij heel goed de oorzaak zijn. Ik merk het heel goed als ik bij mij een dag op de faculteit zit. De ontvangst in het gebouw is heel slecht, en als ik hier een dag zit dan is de batterij 's avonds echt op. Ben ik een dag thuis dan gaat hij veel langer mee, ook al is het gebruik ongeveer hetzelfde.

Het enige wat ik gevonden heb om het verbruik te beperken is de wifi aan te zetten. Binnen is dat signaal is prima lijkt er voor te zorgen dat het leeglopen weer minder snel gaat.
Ik heb een klant waar wij 7 HTC Desires hebben geleverd. Hiervan worden er 4 in hetzelfde gebouw gebruikt. 2 weken geleden is 1 van de gebruikers hiervan naar mij toegekomen dat hij plotseling last van battery drops had (binnen een halve dag leeg, alleen gebruik van agenda en bellen). De overige gebruikers hebben hier geen last van, ze hebben allemaal Telfort als provider.

Ik heb de telefoon nog niet in mijn handen gehad (had voor afgelopen dinsdag een afspraak gemaakt, maar gebruiker niet aanwezig) maar mij lijkt het hierdoor uitgesloten dat het aan de provider of de verbinding naar de mast zou liggen ? Anders hadden de overige 3 er toch ook last van moeten hebben in hetzelfde gebouw en met dezelfde mast en provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:42:
Hi.
Map op SDCARD>DCIM>100MEDIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

ParaNoiMia schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:46:
[...]
Ik heb de telefoon nog niet in mijn handen gehad (had voor afgelopen dinsdag een afspraak gemaakt, maar gebruiker niet aanwezig) maar mij lijkt het hierdoor uitgesloten dat het aan de provider of de verbinding naar de mast zou liggen ? Anders hadden de overige 3 er toch ook last van moeten hebben in hetzelfde gebouw en met dezelfde mast en provider.
Niet per se, als degene met last zeg maar 'diep in het gebouw' zit, en de drie zonder aan het raam met vrijere toegang tot de mast zou dat het verschil makkelijk verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:25
Zo , even een vraagje aan mijn medeforummers, ... vandaag viel mijn telefoon plat op een betonvloer bij cursus...

je raadt het al... scherm kapot, daar zit een mooie barst in, alles werkt echter nog wel, kan gewoon unlocken met een veegbeweging etc...

Een reparatie bij de GSM Dokter kost 110, euro.. en ik heb nog een adres in rijswijk via marktplaats.. daar kost het 75, euro ... zijn dat normale prijzen is mijn vraag of weten jullie nog goedkopere of betere / andere adressen ?

Uiteraad al gezocht via Google. maar je ziet zoveel bos dat je de goede boom niet herkent en misschien zijn er mensen hier met een goede ervaring in de omgeving van bv Rotterdam.. had de Desier net een jaar... :(

Dus alleen het glas is kapot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik heb zelf heel goede ervaringen met Ricom in Schiedam. Was wel met Nokia telefoons, maar ze doen tegenwoordig ook HTC enzo... http://www.ricom-repairs.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Gandalf68 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:15:
Zo , even een vraagje aan mijn medeforummers, ... vandaag viel mijn telefoon plat op een betonvloer bij cursus...

je raadt het al... scherm kapot, daar zit een mooie barst in, alles werkt echter nog wel, kan gewoon unlocken met een veegbeweging etc...

Een reparatie bij de GSM Dokter kost 110, euro.. en ik heb nog een adres in rijswijk via marktplaats.. daar kost het 75, euro ... zijn dat normale prijzen is mijn vraag of weten jullie nog goedkopere of betere / andere adressen ?

Uiteraad al gezocht via Google. maar je ziet zoveel bos dat je de goede boom niet herkent en misschien zijn er mensen hier met een goede ervaring in de omgeving van bv Rotterdam.. had de Desier net een jaar... :(

Dus alleen het glas is kapot...
Je kan het ook zelf doen als je een beetje technisch bent aangelegd. Er zijn in dit topic al voldoende tutorials en ebay linkjes langs gekomen. Kost je zo'n 45 euro en een middagje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:25
dat zag ik , maar mijn fijne motoriek is niet je van het op dat gebied :(

ik heb in ieder geval even een mailtje naar Ricom gestuurd ! ik hou jullie op de hoogte !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren mijn HTC telefoon weer terug. Wederom een board swap en ook een nieuwe batterij dit keer. Was weer garantie. Das dan weer netjes. En deze keer binnen 1 dag mijn telefoon teruggestuurd. Ben benieuwd hoe lang hij het nu volhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Tot nu toe nog erg tevreden met mijn Desire. Op een paar software bugs na, en onleesbaar scherm door zonlicht ben ik tevreden over mijn aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen op Tweakers. Ik heb zaterdagavond afgewassen in een restaurant, toen ik klaar was merkte ik dat de terug/zoek knop op mijn HTC Desire het niet meer deed. Ik zette hem uit, en wilde hem weer aanzetten, en ineens kreeg ik het ''boot'' scherm, ik weet precies hoe ik dit moet zeggen. Er staat dat je het met de volume knop moet bedienen maar helemaal niks, werkelijk niks reageert. Kan iemand mij verder helpen voordat ik maandag ga bellen naar de provider of HTC zelf..

MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Gandalf68 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:15:
Daarom is het dus aan te raden om je foon altijd in een mapje te bewaren :Y

* Stukfruit heeft hem laatst ook laten vallen van grote hoogte, maar geen schade dankzij het mapje _/-\o_

Overigens begin ik nu (met Desire uit eerste batch, dus nu precies anderhalf jaar oud) ook problemen te krijgen met m'n homeknop. Hij werkt nog wel, maar bij longpress-acties (zoals het tonen van meest recent gebruikte apps) doet hij het steeds minder vaak.

Hopelijk wordt dat niet te erg...

* Stukfruit begint opeens wel iets te zien in die softwarematige knoppen uit ICS

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
hallo
ik heb ook wat last van mijn home button
heb wat gegoogeld en op de android market gekeken en niet gevonden,bestaat er geen app dat de home menu back en zoek toets vervangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las hier wat berichten over batterijverbruik.

Mijn toestel is net terug van reparatie en dus weer helemaal stock. Ik heb dit keer geen andere launcher geinstalleerd. Het toestel draait dus gewoon HTC Sense. Verder niet al te veel widgets geinstalleerd. Op mijn homescreen staan nu alleen Smooth Calendar en wat toggle widgets van HTC zelf. Daarnaast een batterij widget die perfect aansluit bij de HTC widgets. In de facebook app zit een optie om het automatisch verversen uit te schakelen. Dat heb ik dus uitgeschakeld. Na 1 nacht is er slechts 3% van de batterij af. Wat accounts betreft synchroniseert het toestel alleen mijn Google Account.

Het batterijverbruik bij gebruik van het toestel zelf is ook drastisch verbeterd. Ik heb dus het vermoeden dat een combinatie van een andere launcher met wat widgets behoorlijk wat van je batterij vraagt. Ik vind batterijduur net wat belangrijker dan looks. Maar met mijn huidige combinatie van Sense en wat basic widgets heb ik nu de perfect mix gevonden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Stukfruit schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 02:37:
[...]

Daarom is het dus aan te raden om je foon altijd in een mapje te bewaren :Y

* Stukfruit heeft hem laatst ook laten vallen van grote hoogte, maar geen schade dankzij het mapje _/-\o_

Overigens begin ik nu (met Desire uit eerste batch, dus nu precies anderhalf jaar oud) ook problemen te krijgen met m'n homeknop. Hij werkt nog wel, maar bij longpress-acties (zoals het tonen van meest recent gebruikte apps) doet hij het steeds minder vaak.

Hopelijk wordt dat niet te erg...

* Stukfruit begint opeens wel iets te zien in die softwarematige knoppen uit ICS
Bij vrienden van mij beginnen ze nu ook allemaal mankementen te vertonen. Had in mijn omgeving 5 desire's (inclusief mijzelf), nu nog 2.5. Eentje had "waterschade" (het bekende rebootprobleem, maar had gezeur met dynafix), eentje kapotte knoppen, eentje heeft op dit moment het rebootprobleem en durft hem door de ervaringen van de eerste niet op te sturen (vandaar de .5). 2 anderen werken nog, waaronder die van mijzelf, al had ik laatst ook een spontane reboot en is mijn terugknop ook wat meer verzonken naar mijn idee dan wat hij eerst was. Ik hoop dat hij het nog een half jaartje volhoud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Laatst online: 15-09 15:15
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 02:30:
Beste mensen op Tweakers. Ik heb zaterdagavond afgewassen in een restaurant, toen ik klaar was merkte ik dat de terug/zoek knop op mijn HTC Desire het niet meer deed. Ik zette hem uit, en wilde hem weer aanzetten, en ineens kreeg ik het ''boot'' scherm, ik weet precies hoe ik dit moet zeggen. Er staat dat je het met de volume knop moet bedienen maar helemaal niks, werkelijk niks reageert. Kan iemand mij verder helpen voordat ik maandag ga bellen naar de provider of HTC zelf..

MVG
normaal moeten idd volume knoppen werken in dat boot menu. Doe even de batterij eruit en er weer in. Start op (zonder 1 vd volume knoppen in te drukken) en kijk of hij nu wel normaal opstart. Zo ja, controleer even of de volume knoppen nog lekker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elpino.rv schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:33:
[...]

normaal moeten idd volume knoppen werken in dat boot menu. Doe even de batterij eruit en er weer in. Start op (zonder 1 vd volume knoppen in te drukken) en kijk of hij nu wel normaal opstart. Zo ja, controleer even of de volume knoppen nog lekker werken.
Heb meerdere malen de batterij eruit gehaald, heeft geen nut. Verder nog een idee? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:34:
[...]

Heb meerdere malen de batterij eruit gehaald, heeft geen nut. Verder nog een idee? :F
krijg het vermoeden dat de 'volume -' knop blijft hangen, dus dat hij altijd wordt ingedrukt. Misschien daar een paar keer hard op drukken, anders toch ter reparatie aanbieden.

even voor de duidelijkheid: je krijgt ALTIJD dat boot scherm als je hem aanzet en de volume - en + knoppen werken daar niet in?

[ Voor 14% gewijzigd door elpino.rv op 17-10-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elpino.rv schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:39:
[...]

krijg het vermoeden dat de 'volume -' knop blijft hangen, dus dat hij altijd wordt ingedrukt. Misschien daar een paar keer hard op drukken, anders toch ter reparatie aanbieden.

even voor de duidelijkheid: je krijgt ALTIJD dat boot scherm als je hem aanzet en de volume - en + knoppen werken daar niet in?
volume knop, + en - kunnen beide worden ingedrukt, zoals die voorheen ook deed. Ik heb gelezen dat mensen met waterschade een dergelijke melding krijgen. Maar het witte stripje onder de accu is gewoon nog helemaal wit? Weet iemand verder hier iets over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Voor als je het nog niet wist: het boot scherm dat je krijgt krijg je normaal als je de power on knop EN volume down knop tegelijk indrukt bij het opstarten. Het lijkt wel of hij dus denkt dat dat gebeurt.

Probeer eens te booten zonder sim en sd kaart.

[ Voor 10% gewijzigd door elpino.rv op 17-10-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:23
Cyleo schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 17:05:
[...]

Bij vrienden van mij beginnen ze nu ook allemaal mankementen te vertonen. Had in mijn omgeving 5 desire's (inclusief mijzelf), nu nog 2.5. Eentje had "waterschade" (het bekende rebootprobleem, maar had gezeur met dynafix), eentje kapotte knoppen, eentje heeft op dit moment het rebootprobleem en durft hem door de ervaringen van de eerste niet op te sturen (vandaar de .5). 2 anderen werken nog, waaronder die van mijzelf, al had ik laatst ook een spontane reboot en is mijn terugknop ook wat meer verzonken naar mijn idee dan wat hij eerst was. Ik hoop dat hij het nog een half jaartje volhoud :P
Ik ken ook wel vijf mensen met een Desire waarvan alleen een iemand problemen had gehad met zijn aan-uitknop en dit is allemaal keurig gerepareerd. Het is erg subjectieve statistiek om op vijf toestellen te kijken, dan minimaal 1 % van alle Desire gebruikers moeten analyseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Termi schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:08:
[...]

Ik ken ook wel vijf mensen met een Desire waarvan alleen een iemand problemen had gehad met zijn aan-uitknop en dit is allemaal keurig gerepareerd. Het is erg subjectieve statistiek om op vijf toestellen te kijken, dan minimaal 1 % van alle Desire gebruikers moeten analyseren.
Ik zeg ook niet dat dit toepasbaar is op alle Desire's, maar dit in combinatie met de vele verhalen van uitval en rare knopjes e.d. wat ik hier lees zorgt er wel voor dat ik mijn twijfels zet bij de degelijkheid van het toestel. Mijn eigen telefoon doet het nog zonder noemenswaardige problemen, dus wie weet ligt het aan het gebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb niet alles gelezen maar mijn volume + knopje werkt ook niet zo goed mee. Moet erg hard drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update, heel even deed mijn volumeknop het in BOOT menu. Nu echter niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-08 09:54
Telefoon is verkocht.
Bericht kan verwijderd worden

[ Voor 104% gewijzigd door Kaninho op 23-10-2011 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:44
Mr_Kahan : je zou je batterij opnieuw kunnen calibreren

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
mijn HTC Desire maakt automatisch verbinding met een open wifi netwerk indien deze in bereik is...erg onveilig en ik wilt dit helemala niet, maar ik kan nergens een optie vinden dit uit te schakelen :? Weet iemand of dit mogelijk is? Het zou toch achterlijk zijn als dat niet kan... ik kan wel wifi helemaal uitzetten, maar dan moet ik dat steeds aan/uit gaan zetten, dat lijkt me toch ook niet de bedoeling.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:13
Je hebt nog niet bij instellingen -> Draadloos & Netwerken -> WiFi instellingen gekeken? Tweede optie.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

nvm, niet helemaal wakker.

[ Voor 84% gewijzigd door JoetjeF op 19-10-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-08 09:54
@pstalman, weer geprobeerd maar het heeft niet geholpen. Ook al terug gezet naar fabrieksinstellingen, harde/zachte reset ook al gedaan. Telefoon werkt uitstekend, alleen werkt de batterij indicator niet nar toebehoren. Niemand een idee of ervaring met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
Groentenboer schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:12:
Je hebt nog niet bij instellingen -> Draadloos & Netwerken -> WiFi instellingen gekeken? Tweede optie.
Melden wanneer een open netwerk beschikbaar is? Dat had ik wel gezien ja, maar dan krijg ik steeds meldingen, dat wil ik ook niet. Hij moet zich gewoon niet automatisch aanmelden bij onbekende netwerken...en die meldingen wil ik ook niet als ik dan door de stad rijd wordt ik gek.

Overigens vraag ik me af of ie zich dan niet óók aanmeldt. Maar ik heb het geprobeerd.

[ Voor 37% gewijzigd door FireFoz op 19-10-2011 22:51 ]

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Hij hoort alleen verbinding te maken met wifi netwerken waar je eerder mee verbonden bent en dus bekend zijn.

Misschien een app die dit doet?

[ Voor 13% gewijzigd door jelmervos op 20-10-2011 09:37 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:44
@Mr_Kahan dan toch maar ter reparatie aanbieden denk ik.

Ik heb trouwens ook last gehad van back and home knoppen die niet zouden werken, maar sinds ik de 2.3.3 erop heb, die bij HTC dev te downloaden is, lijkt het erop dat het probleem verholpen is.

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

jelmervos schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:36:
Hij hoort alleen verbinding te maken met wifi netwerken waar je eerder mee verbonden bent en dus bekend zijn.

Misschien een app die dit doet?
De mijne doet dit standaard ook alleen maar verbinding maken met al eerdere netwerken waarop ik ooit al verbonden ben geweest. Wel krijg ik elders de melding "er zijn open netwerken beschikbaar", maar hij logt daar nóóit zelf ongevraagd op in.

Ik denk dat als je onderweg die meldingen niet wil krijgen (als je aan het rijden bent ofzo) het veel handiger is simpelweg je wifi even uit te schakelen. Immers je batterij verbruik zal dan ook lager liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 13:50
Ik heb mijn htc desrie opgestuurd naar dynafix vanwege het alom bekende reboot probleem en ook dat de volume toetsen stroef gaan.

De volume toets is niet kapot, maar het gaat allemaal wat stroef. Als ik naar de knop kijk dan zit er vrij veel speling in, de toets zit een beetje losjes.
Wat inhoudt als ik de volume knop in druk, dat er soms geen reactie is.

Het reboot probleem komt bij mij ongeveer 2x per week voor. Op de meest uiteenlopende momenten, vaak als hij gewoon in mijn broekzak niks zit te doen of als ik muziek luister. (terwijl navigeren wel prima doet)

Dynafix heeft mijn reparatie ontvangen met de klacht: "Symptoom niet beschikbaar" & tijdens hun diagnose hebben ze de fout geconstateerd dat de toetsen niet werken.
(Als ik het (on)duidelijke factuur lees van dyna)

En zoals ik al zei hebben ze dit met een software update "verholpen".

Zal ik hem dan weer moeten terug sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:14
Holland1994 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:13:
Ik heb mijn htc desrie opgestuurd naar dynafix vanwege het alom bekende reboot probleem en ook dat de volume toetsen stroef gaan.

De volume toets is niet kapot, maar het gaat allemaal wat stroef. Als ik naar de knop kijk dan zit er vrij veel speling in, de toets zit een beetje losjes.
Wat inhoudt als ik de volume knop in druk, dat er soms geen reactie is.

Het reboot probleem komt bij mij ongeveer 2x per week voor. Op de meest uiteenlopende momenten, vaak als hij gewoon in mijn broekzak niks zit te doen of als ik muziek luister. (terwijl navigeren wel prima doet)

Dynafix heeft mijn reparatie ontvangen met de klacht: "Symptoom niet beschikbaar" & tijdens hun diagnose hebben ze de fout geconstateerd dat de toetsen niet werken.
(Als ik het (on)duidelijke factuur lees van dyna)

En zoals ik al zei hebben ze dit met een software update "verholpen".

Zal ik hem dan weer moeten terug sturen?
Reboot hij nog steeds dan en doen de knoppen het nog niet goed? Beetje onduidelijk verhaal zo. Als alles werkt, waarom dan terugsturen?
Als niks gerepareerd is, even afwachten of het terug komt en dan nog een keer opsturen en het goed duidelijk laten melden/omschrijven door de htc live chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:42
Probeer deze eens

https://market.android.com/details?id=com.smart.swkey
1475paul schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 08:09:
hallo
ik heb ook wat last van mijn home button
heb wat gegoogeld en op de android market gekeken en niet gevonden,bestaat er geen app dat de home menu back en zoek toets vervangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Ik heb de laatste 2 weken iets vaags...

Adobe Flash Player 10.1 gaat zichzelf updaten, en dan begint m'n Desire te zeuren dat ik te weinig intern geheugen overhoud. Dat kan wel kloppen, want het snoept 12 MB van m'n geheugen af.

Het vage is, dat ik deze app helemaal niet zelf geïnstalleerd heb?? 8)7

Ik kan na het updaten wel via Instellingen -> Applicatie's -> Applicatie's beheren de 'update' verwijderen, maar hij blijft wel bij geïnstalleerde apps staan, en begint na een paar dagen weer vrolijk uit zichzelf met updaten.

In de Market al het vinkje uitgezet bij 'automatisch updaten toestaan', maar bij de Market staat de app als Adoble Flash Player 11?

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Net zoals gmail, maps en een aantal andere applicaties is Flash standaard onderdeel van Android op de Desire. Deze applicaties zijn in het read only gedeelte van het systeem dus als je ze wilt updaten moet het systeem de update in je normal geheugen zetten.

Dus als je geen Flash gebruikt of tevreden bent met de oude versie dan zou ik het zo houden, dan kost het je ook geen intern geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 23:08

Knud

Sandvich

Heb mijn Desire terug van Dynafix reparatie en nu werkt de accu weer zoals deze hoort. Accu gaat nu weer 2 dagen mee. (Heb nog 64% over, na 22uur)

Dus voor de mensen die ook ineens last hadden van batterij drain, het kan zeker lonen om hem RMA te sturen. Had hem ook binnen een week terug.

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
[quote]Mark_640 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 17:39:
Ik heb de laatste 2 weken iets vaags...

Adobe Flash Player 10.1 gaat zichzelf updaten, en dan begint m'n Desire te zeuren dat ik te weinig intern geheugen overhoud. Dat kan wel kloppen, want het snoept 12 MB van m'n geheugen af.

Het vage is, dat ik deze app helemaal niet zelf geïnstalleerd heb?? 8)7

Ik kan na het updaten wel via Instellingen -> Applicatie's -> Applicatie's beheren de 'update' verwijderen, maar hij blijft wel bij geïnstalleerde apps staan, en begint na een paar dagen weer vrolijk uit zichzelf met updaten.

In de Market al het vinkje uitgezet bij 'automatisch updaten toestaan', maar bij de Market staat de app als Adoble Flash Player 11?

Iemand een oplossing?
[/quote]
Kijk eens even in de market bij adobe flash player. Daar staat een vinkje met Automagisch Updaten ;) . Uitzetten en hij zal alleen maar gaan mekkeren dat er een update is, ipv dat er te weinig ruimte is ;). Maar de update-notificatie kun je ook uitzetten in de instellingen van de market. Dus dan heb je er helemaal geen last meer van :*)

Edit: Heb mijn eerste bakske koffie nog niet op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allen,

Al long time lurker, super veel info hier vandaag gehaald, maar zit nu toch met een vraagje waar ik niet uit geraak, dus bij deze... Even kort de situatie schetsen, een jaar geleden kocht ik een HTC Desire, deze werd jammer genoeg enkele weken geleden gestolen op reis (in Vietnam in de nachttrein :) ). De dader was niet erg handig met de gsm, hij had er een andere sim kaart in gestoken, maar per ongeluk de nummer van mijn vriendin gedraaid (had een minimalistische launcherpro UI, dus niet onbegrijpelijk dat hij per ongeluk mijn laatst gedraaide nummer belde). Na wat contact er toch niet in geslaagd om hem te overtuigen mijn gsm terug te geven, en ook de lokale politie was niet echt behulpzaam, dus uiteindelijk de strijd opgegeven, en er maar van uitgegaan dat ik alles kwijt was (gelukkig had ik net voor mijn vakantie alles netjes gebackupped). Nu heb ik me drie weken geleden een htc desire s aangeschaft (een toptoestel trouwens!) en wilde ik vanochtend via de online market enkele applicaties installeren op mijn desire s. Vreemd genoeg kon ik via de market ook nog zaken installeren op mijn gewone desire, daar deze nog tussen mijn lijst met gekende toestellen zit. Hoewel ik op mijn voorgaande toestel geen prey had geïnstalleerd en in tegenstelling tot de desire s de gewone desire niet gebruik maakt van htcsense.com, vraag ik mij af of het nog mogelijk is bv. mijn gsm te blokkeren ginds in Viëtnam door bv. een programma vanop afstand te installeren? Ik weet dat ik hierdoor geenzins mijn desire kan terugkrijgen, maar het zou me gewoon een fijn "revenge" gevoel opleveren moest ik weten dat de dief mijn phone niet langer kan gebruiken.

Heb al wat gezocht naar applicaties op de marketplace, maar daar zie ik zo direct niets verschijnen die een toestel doen blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Calvin
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 09:56
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:05:
Hey allen,

[..]
Heb al wat gezocht naar applicaties op de marketplace, maar daar zie ik zo direct niets verschijnen die een toestel doen blokkeren.
Wellicht heb je iets aan Android Lost ?
Eerst pushen vanaf https://market.android.com/details?id=com.androidlost

Maar afijn, zie voor de rest de website van de app.
HTH

edit: voor wipe heb je wellicht nog wel toegang tot de app nodig vanwege verlenen adminrechten. Maar desondanks kun je vast nog wel wat lol hebben :)

[ Voor 13% gewijzigd door _Calvin op 21-10-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
ik heb een probleempje, mijn HTC Desire gaat niet meer aan! Ook laadt hij niet meer op (brandt geen oranje led).
Ook heb ik al een andere batterij geprobeerd maar hetzelfde probleem!

Wat nu?

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Johantjuuh schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:23:
ik heb een probleempje, mijn HTC Desire gaat niet meer aan! Ook laadt hij niet meer op (brandt geen oranje led).
Ook heb ik al een andere batterij geprobeerd maar hetzelfde probleem!

Wat nu?
Contact opnemen met HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 18:59
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:05:
[...]
vraag ik mij af of het nog mogelijk is bv. mijn gsm te blokkeren ginds in Viëtnam door bv. een programma vanop afstand te installeren? Ik weet dat ik hierdoor geenzins mijn desire kan terugkrijgen, maar het zou me gewoon een fijn "revenge" gevoel opleveren moest ik weten dat de dief mijn phone niet langer kan gebruiken.

Plan B is wat je zoekt:
https://market.android.com/details?id=com.lookout.labs.planb&hl=en

Succes ermee;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb een digitizer G7 besteld voor 20 euro en reparatie van mijn gebroken scherm wagen. Alle tools zitten er gelijk bij. Ontvangst uit Hong Kong kan wel een paar weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx voor info, deze net geïnstalleerd via de market op mijn Desire met de Vietnamese Sim van de dief en ben momenteel aan het wachten op eerste confirmatie. Heb wel de indruk dat naast tracken van de gsm, ik er verder niet veel mee kan aanvangen?
_Calvin schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:18:
[...]

Wellicht heb je iets aan Android Lost ?
Eerst pushen vanaf https://market.android.com/details?id=com.androidlost

Maar afijn, zie voor de rest de website van de app.
HTH

edit: voor wipe heb je wellicht nog wel toegang tot de app nodig vanwege verlenen adminrechten. Maar desondanks kun je vast nog wel wat lol hebben :)
Deze lijkt me echt enorm handig, alleen kan ik deze om één of andere reden niet installeren op m'n desire via de market. Heel vreemd daar ik het andere programma Plan B wel kan pushen? Had anders wel enorm handig geweest om via deze weg heel de telefoon te blocken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Wekkel schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:34:
Ik heb een digitizer G7 besteld voor 20 euro en reparatie van mijn gebroken scherm wagen. Alle tools zitten er gelijk bij. Ontvangst uit Hong Kong kan wel een paar weken duren.
Ik overweeg om mijn behuizing te gaan vervangen. De filmpjes op Youtube zien er niet al te lastig uit. Ik denk er namelijk over om mijn Desire in april nog lekker een jaartje te houden en een SIM-only abonnement erbij te doen. Heb eigenlijk nog nooit zo'n fijn toestel gehad en alle nieuwe toestellen (Samsung Galaxy II en Sensation) zijn veeeel te groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 18:57:
[...]

Ik overweeg om mijn behuizing te gaan vervangen. De filmpjes op Youtube zien er niet al te lastig uit. Ik denk er namelijk over om mijn Desire in april nog lekker een jaartje te houden en een SIM-only abonnement erbij te doen. Heb eigenlijk nog nooit zo'n fijn toestel gehad en alle nieuwe toestellen (Samsung Galaxy II en Sensation) zijn veeeel te groot...
Je zou eventueel de desire S kunnen overwegen, maar aangezien deze niet heel erg verschilt met de desire begrijp ik je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Ik ben onlangs mijn Desire kwijtgeraakt (helaas), maar nu duikt hij weer op via Latitude. Ik heb geen remote wipe apps oid geïnstalleerd, maar is er iets dat ik dan nog kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:13
Keeper schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:58:
Ik ben onlangs mijn Desire kwijtgeraakt (helaas), maar nu duikt hij weer op via Latitude. Ik heb geen remote wipe apps oid geïnstalleerd, maar is er iets dat ik dan nog kan doen?
Ja: 3, 5 of 8 posts voor jouw post lezen. :(

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Groentenboer schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:22:
Ja: 3, 5 of 8 posts voor jouw post lezen. :(
Shit, totaal overheen gelezen |:(. Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Keeper schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:58:
Als hij opduikt via latitude is toch ideaal, kun je hem zo terug halen (mits niet aan de andere kant van nederland :P).
Maar beter een van bovengenoemde applicaties gebruiken, die kunnen exacte locatie doorsturen :).

Ik wou dat mijn motorola razr dat vroeger had :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:39

mucuracat

YES

Lieuwe15 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:27:
[...]

Als hij opduikt via latitude is toch ideaal, kun je hem zo terug halen (mits niet aan de andere kant van nederland :P).
Maar beter een van bovengenoemde applicaties gebruiken, die kunnen exacte locatie doorsturen :).

Ik wou dat mijn motorola razr dat vroeger had :'(
Dan neem je deze... hiermee zal het wel lukken :P
http://www.androidworld.n...ina-motorola-razr-online/

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Lieuwe15 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:27:
Ja dat is dus niet het geval, ben hem op vakantie kwijtgeraakt. En in dat land is hij nu weer even opgedoken. Heb wat apps geprobeerd er heen te pushen, maar heb er nog niks van gehoord helaas.

In principe kan je niet zo veel toch, aangezien er ook een lock op de telefoon zit (4-cijfer pin)? Enige wat je dan kan doen is resetten en dan is alles weg. Blijft over de data op de SD-kaart, maar die is niet zo spannend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:26
Ik heb onlangs een licentie voor "Theft Aware" aangeschaft... mooie van dat programma is dat, als je de telefoon root, de app ook als system app geinstalleerd kan worden, evenals de settings. Hij zou het dan zelfs nog moeten doen als de vinder/dief de telefoon een factory reset geeft.

Heb je nu alleen niks meer aan natuurlijk, want die app kan je alleen installeren als je nog over de telefoon beschikt :P .

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 09:01

cue

Ben eigenlijk opzoek naar een origineel frontje van de Desire in Wit of zilver. Zijn er mensen die deze wel hebben kunnen vinden? Via Google, Ebay etc. kom ik alleen maar bruine exemplaren tegen. (Gaat wel om origineel frontje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Ik zit een beetje met mijn handen in het haar.

Een collega belt me met het volgende probleem:

Hij heeft een Desire en synced met onze Exchange 2003 server. Nu stuurt een klant een vergaderverzoek. Hij accepteerd deze in zijn webmail en daar verschijnt de afspraak in zijn agenda. Maar als hij op zijn telefoon kijkt dan is hij niet zichtbaar. Nu zit hij veel in de auto en heeft dus 80% van de tijd geen webmail bij de hand en kan zo zijn afspraak niet zien want zijn agenda werkt zich niet op zijn telefoon. Als hij de afspraak accepteerd op zijn Desire gaat het wel goed.
Dit gebeurd ook wel eens wanneer een andere collega hem een vergaderverzoek stuurt.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:40
Sinds een week of zo, wil mijn Desire telkens dezelfde apps terug updaten. In totaal zijn het er een stuk of 15. De updates lukken allemaal, maar na een paar dagen krijg ik weer het icoontje dat er nieuwe updates zijn. Als ik dan naar de market ga, zijn er zogezegd weer updates van weer al diezelfde apps.

Nog iemand met dat probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:57

jerry_a

doei

Twixie schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:22:
Sinds een week of zo, wil mijn Desire telkens dezelfde apps terug updaten. In totaal zijn het er een stuk of 15. De updates lukken allemaal, maar na een paar dagen krijg ik weer het icoontje dat er nieuwe updates zijn. Als ik dan naar de market ga, zijn er zogezegd weer updates van weer al diezelfde apps.

Nog iemand met dat probleem ?
Ja. En ik heb 2 accouts en de market verspringt nog wel eens van account. Ik gebruik nu AppBrain voor mijn updates.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet er op de Desire bij "Instellingen" - "Accounts en synchroniseren" - "Automatische synchronisatie" nog worden aangevinkt?
Of: "Instellingen" - "Accounts en synchroniseren" - Account kiezen, nog iets worden aangevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje, synchroniseerd de desire zichzelf met de wintertijd vanavond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 00:14:
Ik neem aan van wel als je synchronisatie via het netwerk hebt aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:26
Volgens mij wel... iig naar ik me kan herinneren van andere overgangen.

Normaal houden Linux- en windowssystemen ook zonder NTP synchronisatie rekening met zomer-wintertijd aan de hand van een database met rules, ik ga er stiekem een beetje van uit dat Android dit ook wel zal hebben.

Anyway, we zullen zien. Ik heb 's nachts de telefoon altijd in Airplane modus dus zal het morgen laten weten :D

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moest mijn Desire even uit- en weer aanzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Calvin
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 09:56
Intussen weet je het antwoord neem ik aan :)
Zelfs zonder dat je de tijdsynchronisatie hebt aanstaan wordt de wintertijd actief.
Pagina: 1 ... 56 ... 61 Laatste