Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 21-09-2011 22:57 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Probeer deze eens?
https://market.android.com/details?id=com.carl.trafficcounter&hl=nl
Geen ervaring mee ofzo, maar screenshot 6 geeft aan dat deze per app kan zien wat het verbruik is
[ Voor 14% gewijzigd door SmiGueL op 22-09-2011 00:34 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Kon met apps niet achterhalen wat er voor de download en upload zorgde, dus heb de telefoon maar geupgrade naar 2.3.3 en het probleem is opgelost.SmiGueL schreef op donderdag 22 september 2011 @ 00:34:
Omdat je zegt dat het downloaden nog steeds doorgaat:
Probeer deze eens?
https://market.android.com/details?id=com.carl.trafficcounter&hl=nl
Geen ervaring mee ofzo, maar screenshot 6 geeft aan dat deze per app kan zien wat het verbruik is
Beetje workaround, maar geen zin in 2 dagen zoeken naar het probleem.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Batterij is dood aan het gaan, of moet ie wellicht opnieuw gecalibeerd worden?
(Draai stock Android 2.2)
AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers
Verwijderd
- erg warm worden van het toestel
- spontane reboots (waarschijnlijk als gevolg van het warm worden)
- bij starten toestel in car mode
- zowel inkomende als uitgaande gesprekken altijd via de luidspreker (niet uit te zetten)
Ik baal hiervan.
join the club, mijn batterij doet al sinds aanschaf niet langer dan een dagKnud schreef op donderdag 22 september 2011 @ 12:27:
Sinds een paar dagen lijkt mijn accu duur snel achteruit te gaan. Een jaar lang kon mijn Desire makkelijk 2 dagen halen, nu moet ik hem elke dag opladen. Ik heb er geen extra apps op gezet. Ik heb een week ongeveer wel constant mijn WiFi aangehad, om wat data te sparen, maar dat leek eerst geen probleem. Nu WiFi weer uitgezet en batterij gaat nog steeds maar 1 dag mee. Ook al meerdere keren een reboot gegeven, geen effect. Er draaien bijna geen apps op de achtergrond. (Ik doe niet aan facebook, twitter en weet ik het wat met mijn telefoon).

enige moment dat ik > 1 dag doe, is als wifi en 3g uitstaan
(heb sinds een maandje wel sneller 3G internet (7.2 Mbps), maar dat lijkt me niet het probleem.
AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers
Er is niks tegen te doen. Ik heb dit al van dag een dat ie maar een dag meegaat. Er zit niks anders op dan hem elke dag op te laden.Knud schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:49:
Maar het heeft dus wel 1 jaar goed gewerkt... vaag
upgraden naar 2.3.3? Kan je zien welk process veel stroom gebruikt. Daarnaast kan je eens kijken(als je niet wil upgraden, ook al zou ik niet weten waarom niet...) of er een app voor is om te kijken wat er zoveel energy vreet?Knud schreef op donderdag 22 september 2011 @ 12:27:
Sinds een paar dagen lijkt mijn accu duur snel achteruit te gaan. Een jaar lang kon mijn Desire makkelijk 2 dagen halen, nu moet ik hem elke dag opladen. Ik heb er geen extra apps op gezet. Ik heb een week ongeveer wel constant mijn WiFi aangehad, om wat data te sparen, maar dat leek eerst geen probleem. Nu WiFi weer uitgezet en batterij gaat nog steeds maar 1 dag mee. Ook al meerdere keren een reboot gegeven, geen effect. Er draaien bijna geen apps op de achtergrond. (Ik doe niet aan facebook, twitter en weet ik het wat met mijn telefoon).
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Wat het meeste verbruikt is Mobiel standby en Android systeem.
Maar zat toch al te denken om naar een custom rom te gaan en dit lijkt de cue te zijn :-)
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Dat dat voor jou zo geldt, dat ligt misschien aan je verbruikspatroon.Holland1994 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 16:14:
[...]
Er is niks tegen te doen. Ik heb dit al van dag een dat ie maar een dag meegaat. Er zit niks anders op dan hem elke dag op te laden.
Als het bij een ander (waaronder hij en ook mijzelf) in het begin gewoon prima werkte en na een jaar + wat maanden ineens minder wordt, dan is dat gewoon een teken van slijtage van de accu.
Tenminste, zo vat ik dat maar op. Geen twee li-ion accu's zijn ook gelijk. Ik ken mensen die bij een gelijk gebleven verbruikspatroon al na een jaar problemen krijgen met de accuduur van hun smartphone.... maar ook mensen die na 1,5 jaar nog steeds nauwelijks achteruitgang merken.
Zelf kan ik bij 3g en wifi aan, calendar en adresbook sync, gtalk en tweetdeck op af en toe, nog steeds meer dan een dag met een acculading doen (telefoon eind mei 2010 gekocht).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Mijn oude HTC Hero (zonder 3g abbo) kan 3 dagen op een accu doen, met wifi aan voor 50% van de tijd.
De accu lijkt inderdaad gewoon versleten. (Al moet ik de kalibratie nog doen)
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=755903
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Ik had een tijdje terug wat contactspray gespoten in de openingen, dit hielp enorm, op een enkele hapering na. Nou heb ik afgelopen weekend eindelijk het ding geroot en een custom rom er op gezet. Nu heb ik er helemaal geen last meer van.
Het lijkt dus op een combinatie van vuil bij de knoppen en een processor die het af en toe moeilijk heeft. Nu beide zaken weer "schoon" zijn, is het probleem weg.
Waiting on the world to change
Verwijderd
Mailtje naar de klantenservice gestuurd. Prompt die middag mijn telefoon ontvangen via TNT. Board swap uitgevoerd volgens de papieren. Toestel zat netjes in een doosje met schermdoekje en htc pennetje. So far so good. Ze hebben er een vodafone 2.2 ROM op gezet.... Das dan weer jammer.Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:29:
Een tijdje terug last van:Toestel is naar HTC gegaan. Is inmiddels hersteld en op 12 september teruggestuurd. Maar helaas pindakaas, ik heb het toestel nog steeds niet ontvangen. Tracking op de site is ook niet beschikbaar. HTC zegt dat ik maar even geduld moet hebben. Hoe moeilijk kan het zijn om een toestel op te sturen? Misschien komt het omdat ik in een vrij afgelegen gebied woon, maar dan sturen ze ding toch gewoon via de TNT?
- erg warm worden van het toestel
- spontane reboots (waarschijnlijk als gevolg van het warm worden)
- bij starten toestel in car mode
- zowel inkomende als uitgaande gesprekken altijd via de luidspreker (niet uit te zetten)
Ik baal hiervan.
Ben eigenlijk een beetje huiverig om naar 2.3.3. te upgraden. Toen begonnen de problemen namelijk ook. Wat is wijsheid?
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 09:23 . Reden: Typo ]
Edit: zucht, was al op pagina 105... Handig om dat te linken onder een frontpage post van vandaag

[ Voor 22% gewijzigd door Morrar op 23-09-2011 19:46 ]
Nee, dat is het echt niet.Het is overduidelijk het touchscreen dat reageert op een vinger op 1-2 cm afstand. Bovendien zou ik het even raar vinden als een trackball reageert op vingers op een paar centimeter afstand dan dat het touchscreen zelf dat doet.Morrar schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 19:44:
@Jan-E: is het niet eerder de optische trackball onderaan die het probleem veroorzaakt? Lijkt me het meest voor de hand liggend. Die even afplakken en kijken of het probleem verdwijnt...
Tja, echt off-topic was het daar niet eens, want dat FP bericht ging immers over touch 'rond het apparaat'.Edit: zucht, was al op pagina 105... Handig om dat te linken onder een frontpage post van vandaag
Heeft er iemand nog tips om dit te verhelpen?
Ook word ik erg moe van die te weinig ruimte meldingen. Ik neig dan ook naar custom rooms, maar ben bang dat er bij elke custom rom wel iets is wat niet helemaal lekker werkt.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ben dus niet de enige met dit probleem, vind trouwens de broekzakvolume verhoging wel handig, alleen staat ie dan gelijk wel heel erg har, daar zoek ik ook nog een oplossing voor (dus minder groot verschil tussen normaal en broekzak).Laguna schreef op donderdag 29 september 2011 @ 00:04:
Ik word nu toch wel moe van het feit dat ik bij 9 van de 10 dat ik gebeld wordt het gesprek weiger bij het uit m'n broekzak halen. Met Froyo had ik hier eigenlijk nooit echt last van, maar met Gingerbread dus wel. Ik heb al WidgetLocker geprobeerd en dat helpt er wel mee, maar bijvoorbeeld bij een agenda herinnering springt het beeldscherm vrolijk aan waardoor die afspraak aangepast wordt in m'n broekzak.
Heeft er iemand nog tips om dit te verhelpen?
Broekzakvolume is inderdaad bizar hard
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Als je root hebt kan het nog wat makkelijker: https://market.android.co...ion&feature=search_resultrockhopper schreef op donderdag 22 september 2011 @ 18:59:
Wat bedoelen jullie precies met een kalibratie? Is dat een bepaalde accu app of is dat iets dat ik nu al zou kunnen in een menu ergens? Ik heb (nog) nergens last van, maar aangezien de mijne een marktplaats overname is, verwacht ik er wel binnen nu en niet al te lange tijd mee te maken te hebben.
Ik was niet bekend met de broekzakmodus, maar heeft dit toevallig niet met elkaar te maken? Heb je al een keer geprobeerd deze modus uit te schakelen of het dan nog steeds gebeurd?MeNTaL_TO schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:10:
[...]
Ben dus niet de enige met dit probleem, vind trouwens de broekzakvolume verhoging wel handig, alleen staat ie dan gelijk wel heel erg har, daar zoek ik ook nog een oplossing voor (dus minder groot verschil tussen normaal en broekzak).
Daarnaast zit er ook nog een bug in Gingerbread dat bij het typen met voorspelling ingeschakeld en je op spatie drukt om het woord wat groen gekleurd is te selecteren, niet dat woord geselecteerd wordt maar het woord rechts ervan.. verder is het toestel nog steeds merkbaar trager wanneer er weinig geheugen vrij is, maar daar valt helaas weinig aan te doen (anders dan applicaties verwijderen of te grijpen naar custom roms).
Erg vaag verhaal, heb je een foto?Typhone schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:59:
Wellicht een hele domme vraag maar ik kan zo snel geen antwoord vinden. Ik krijg bij binnenkomst van SMS en Whatsapp berichten linksboven elke keer een melding, maar er komt nu een soort 'ballonnetje met een smiley' ernaast te staan. Dit gebeurt de laatste 2 dagen bij alle binnenkomende berichten. Waar komt dit vandaan en hoe zet ik dit weer uit? Probleem is dat ik niet weet hoe het heet en 'smileyballon' geeft weinig resultaat.
The devil is in the details.
+1, het begint me nu ook steeds meer te irriteren... Steeds meer mensen druk ik per ongeluk weg. Heel irritant!eymey schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:53:
Hmm, wel herkenbaar. In het begin maakte ik me er nog niet zo druk om maar mij gebeurt het dus inderdaad ook veel TE vaak dat ik per ongeluk weiger. Heel iritant aangezien steeds meer mensen ook anoniem bellen EN niet de moeite nemen een voicemail in te spreken.
Sometimes you need to plan for coincidence
Hoewel dit niet de custom rom topic is moet ik zeggen dat ik met MIUI geen last heb van het per ongeluk wegdrukkenGroentenboer schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:24:
[...]
+1, het begint me nu ook steeds meer te irriteren... Steeds meer mensen druk ik per ongeluk weg. Heel irritant!
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Lijkt me niet, is alleen een volume instelling.Laguna schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:06:
[...]
Ik was niet bekend met de broekzakmodus, maar heeft dit toevallig niet met elkaar te maken? Heb je al een keer geprobeerd deze modus uit te schakelen of het dan nog steeds gebeurd?
Mijn vriendin met de htc hero heeft er wel veel last van, maar dat komt mede omdat die telefoon redelijk traag is en de telefoon het deels gewoon niet snapt als je op wil nemen
Ik neem aan dat er bepaalde sensors worden gebruikt om waar te nemen dat de telefoon in je broekzak zit?MeNTaL_TO schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 09:02:
[...]
Lijkt me niet, is alleen een volume instelling.
Vandaar deze gedachte.
I intend to live forever. So far, so good.
Softwarematig moet er dus best wel een slimme manier bedacht kunnen worden om bv. het touchscreen pas te laten reageren als de proximity sensor niets meer detecteert (met een kleine vertraging evt)
Mm, dat moet te doen zijn, ik zal me er eens in gaan verdiepen of dit mogelijk iseymey schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 13:34:
Ik gok dat de broekzakmodus gewoon op de proxymity sensor werkt.... dezelfde die ook detecteert wanneer jij de telefoon tegen je lichaam houdt om te bellen
Softwarematig moet er dus best wel een slimme manier bedacht kunnen worden om bv. het touchscreen pas te laten reageren als de proximity sensor niets meer detecteert (met een kleine vertraging evt)
Same here. Bij MIUI moet je eerst naar boven sliden en dan nog eens een specifieke knop indrukken om te weigeren.StarC schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:42:
[...]
Hoewel dit niet de custom rom topic is moet ik zeggen dat ik met MIUI geen last heb van het per ongeluk wegdrukken
Voor alle mensen die zich irriteren aan het weinig geheugen; custom ROM. Ik ergerde me er scheel aan. Toen toch maar eens gaan verdiepen in custom ROMs en nog geen seconden spijt gehad. Heb nu 115 apps geïnstalleerd en nog ruimte te over. Plus natuurlijk dat de custom ROMs mooier, sneller en meer customizable zijn.
Zelfs al opgelost. Bleek in de app te zitten van ING (Easy TAN). Deze werkte niet feilloos.
Volgende probleem doemt nu echter op. Laatste paar dagen steeds vaker dat de notificatiebar uit het niet omlaag komt, als ik bijvoorbeeld op berichten in het hoofdscherm druk. Vrijwel altijd als ik daarna een SMS wil opstellen registreert hij als ik bijvoorbeeld de P indruk een Q om maar eens wat te noemen. Harde reset bracht hier geen oplossing voor. Heb op onder meer XDA gelezen dat het mogelijk met het Touchscreen en de manier van vastpakken te maken heeft. Als ik echter het probleem ga herleiden dan is het plotseling op komen zetten terwijl ik de afgelopen maanden nergens last van heb gehad.
Enig idee wat dit kan zijn? Inmiddels ook al mail richting HTC gestuurd, heb in geval van nood nog een Nokia E71 als backup maar heb het laatste jaar zoveel gezeik met telefoons gehad dat ik langzaam moedeloos begin te worden. Kapotte N95, falende HD2, perfecte Desire maar deze begint opeens kuren te vertonen.
Telefoon is niet gevallen of iets dergelijks.
Intussen draai ik een custom rom (Leedroid HD, android 2.3.3).Knud schreef op donderdag 22 september 2011 @ 16:58:
Geen speciale reden waarom ik niet heb geupgrade naar 2.3.3.. behalve dat HTC het niet helemaal gebruiksvriendelijk heeft gemaakt. (Complete toestel wipe.)
Wat het meeste verbruikt is Mobiel standby en Android systeem.
Maar zat toch al te denken om naar een custom rom te gaan en dit lijkt de cue te zijn :-)
Daarna heb ik heb ik mijn telefoon op aanraden van HTC online chat support een harde reset gegeven.
Heb de oude batterij er terug ingedaan en deze opnieuw gekalibeerd volgens deze guide.
Het lijkt iets beter te zijn, maar nog niet je-van-het.
(Ik had de batterij ook al een keer een ontlaad cycle laten doen)
Na 1uur en 45min gebruik is er nog maar 88% batterij over. En ik heb hem alleen maar aangezet en verder niets mee gedaan. Als ik dan kijk naar het accu verbruik staat er:
Weergave: 44% (tijd actief 4m 47s) - scherm staat op 20% helderheid, timeout van 1 minuut) - waarom gebruikt dat zoveel? Heb ik een uber amoled oid?
Mobiel stand-by 24% (tijd actief 1 uur 42m)
Telefoon inactief 22% (tijd actief 1uur en 40 min) - waarom gebruikt dat zoveel?!
com.htc.launcher 3% (cpu totaal 25s)
android.besturing systeem 3% (cpu totaal 23s)
android.systeem 2% (cpu totaal 16s; ingeschakeld houden 1m 53s)
Dit zijn nou niet echt gekke dingen - de telefoon heeft 95% van de tijd gewoon op zwart scherm gehad en ik heb 1 email binnen gehad (niet gelezen) en ik zag dat ie een update voor gmail had gedownload. Plus melding van 3 nieuwe updates.
Zie ik iets over het hoofd? Is de batterij echt stuk/oud? (Nieuwe 1600mAh batterij was helaas nog slechter; die heb ik óf verpest door hem helemaal te ontladen via deze guide, óf deze was gewoon een "goedkoop-duurkoop" verhaal)
Als er niets meer mogelijk is, dan moet de telefoon helaas voor reparatie naar HTC, maar liever niet natuurlijk
Misschien even je toetsenbord calibreren? Kan bij de instellingen van het toestenbord.Typhone schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 19:04:
[...]
Zelfs al opgelost. Bleek in de app te zitten van ING (Easy TAN). Deze werkte niet feilloos.
Volgende probleem doemt nu echter op. Laatste paar dagen steeds vaker dat de notificatiebar uit het niet omlaag komt, als ik bijvoorbeeld op berichten in het hoofdscherm druk. Vrijwel altijd als ik daarna een SMS wil opstellen registreert hij als ik bijvoorbeeld de P indruk een Q om maar eens wat te noemen. Harde reset bracht hier geen oplossing voor. Heb op onder meer XDA gelezen dat het mogelijk met het Touchscreen en de manier van vastpakken te maken heeft. Als ik echter het probleem ga herleiden dan is het plotseling op komen zetten terwijl ik de afgelopen maanden nergens last van heb gehad.
Enig idee wat dit kan zijn? Inmiddels ook al mail richting HTC gestuurd, heb in geval van nood nog een Nokia E71 als backup maar heb het laatste jaar zoveel gezeik met telefoons gehad dat ik langzaam moedeloos begin te worden. Kapotte N95, falende HD2, perfecte Desire maar deze begint opeens kuren te vertonen.
Telefoon is niet gevallen of iets dergelijks.
Enige wat ik kan bedenken is dat er toch ergens wat vocht (zweet) bij is gekomen. Kan dit zo'n invloed hebben? Scherm is uit, maar telefoon is erg warm. Heb hem nu even van de lader gehaald om te kijken of ie afkoelt.
Even later: dat doet ie.
Ik zie overigens op ebay 3000mAh-batterijen. Iemand daar ervaring mee? Met aparte cover (batterij is 'te dik').
[ Voor 7% gewijzigd door DikkieDick op 03-10-2011 11:49 ]
aka pluim003
Daar heb ik er vorige week 2 van binnengekregen, heb de mijne inmiddels een paar dagen in gebruik en gaat zeker een stuk langer mee. Enig nadeel vind ik de calibratie: de batterij weet (vooral in het begin?) niet precies aan te geven wanneer ie echt vol of leeg is. Ik gebruik een custom ROM (Oxygen 2.3) met een kernel die de Nexus One Battery Calibrator app ondersteunt, maar ook die kan 'm niet perfect uitlezen en calibreren. Ik hoop dat dat nog verbetert, want mede dankzij bovengenoemde app zie ik wel regelmatig de resterende capaciteit naar boven toe bijgesteld worden.DikkieDick schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:35:
[...]
Ik zie overigens op ebay 3000mAh-batterijen. Iemand daar ervaring mee? Met aparte cover (batterij is 'te dik').
Normaal gesproken hield m'n telefoon het al zo'n 36u vol (geen airplane safe mode, 's nachts uit). M'n eerste resultaat met de nieuwe accu liep al een aardig eind naar de 72u, niet onaardig vind ik
Maar uiteindelijk heb ik hem er weer afgehaald omdat ik het toch wat aan de dikke kant vond. En hij niet meer in mijn autohouder kon. Maar vooral bij intensief gebruik zoals gps logging of navigatie is het zeker handig.
En voor die ebay prijs van $10 dollar ofzo, kun je nog wel een keer een miskoop begaan
Jeroen, hoeveel dikker wordt ie? Want hij moet nog wel passen in mijn hoesje die ik voor hardlopen gebruik (anders maar ff de accu's omwisselen voor dit soort doeleinden).jeroen__online schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:27:
[...]
Daar heb ik er vorige week 2 van binnengekregen,
Zelf gebruik ik de Cyanogen Mod v7-ROM.
aka pluim003
Die van mij gaat van 12mm dik (standaard) naar 18mm dik. Het gedeelte wat dik is, loopt ongeveer van onderen tot de camera.DikkieDick schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:33:
[...]
Jeroen, hoeveel dikker wordt ie? Want hij moet nog wel passen in mijn hoesje die ik voor hardlopen gebruik (anders maar ff de accu's omwisselen voor dit soort doeleinden).
Zelf gebruik ik de Cyanogen Mod v7-ROM.
Lieuwe, thanx. Oei dat is vrij fors. Zijn batterijen voor Desire HD nou uitwisselbaar? Want zie ook nog wat 1600mAh-dingen staan maar vaak alleen voor de Desire HD.Lieuwe15 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:37:
[...]
Die van mij gaat van 12mm dik (standaard) naar 18mm dik. Het gedeelte wat dik is, loopt ongeveer van onderen tot de camera.
Of mijn accu is 'gewoon' kaduuk geraakt op d'1 of andere manier. Zodra ik hem nu aan de lader hang loopt ie sneller leeg, dan als ie niet aan de lader zit (originele HTC-lader in 220V). Overigens wel maf dat de HTC dan nog steeds beweert dat ie via USB oplaadt. Het is een usb-kabel die in de plug zit die weer in het stopcontact zit.
Heb nu ff van collega 'normale niet-originele' oplader geleend. Zegt ie nu wel dat ik via AC oplaadt. Kijken of er nu ook wat bij komt. En een minuut of 5 later is ie 2% voller. Haal ik maar zo'n lader.
[ Voor 22% gewijzigd door DikkieDick op 03-10-2011 13:12 . Reden: toevoegingen ]
aka pluim003
De LCD was kapot gegaan, maar het touchscreen deed het nog.
Nieuwtje besteld op ebay en er in gelepeld. Ging goed totdat ik bij het verwijderen van de stickers op de connectors van de digitizer en het LCD de kabel van de digitizer stuk trok.

Beetje lomp van mezelf, en het is echt fragiel spul natuurlijk.
Toen maar in een keer een nieuwe front cover + digitizer gekocht op ebay. Dit is dus al van te voren gemonteerd. Dit omdat ik van Johan hierzo had gehoord dat het ontmantelen en terugplaatsen van een digitizer in een frontje erg veel werk oplevert.
Toen de front cover binnenkwam alles met grote zorg terug geplaatst en nu doet alles het weer als vanouds.
Enige minpunt is dat de front cover een kleine beschadiging heeft (was een new & unused item volgens verkoper, dus nog wat ponden terug kunnen krijgen)
Mocht iemand met hetzelfde zitten; deze site heeft een mooi stappenplan:
http://tjworld.net/blog/htc-desire-tear-down
Originele lader zou hij als AC moeten herkennen. Gebruik je bij beide laders hetzelfde kabeltje? Dat maakt ook nog wel eens uit.DikkieDick schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:41:
[...]
Lieuwe, thanx. Oei dat is vrij fors. Zijn batterijen voor Desire HD nou uitwisselbaar? Want zie ook nog wat 1600mAh-dingen staan maar vaak alleen voor de Desire HD.
Of mijn accu is 'gewoon' kaduuk geraakt op d'1 of andere manier. Zodra ik hem nu aan de lader hang loopt ie sneller leeg, dan als ie niet aan de lader zit (originele HTC-lader in 220V). Overigens wel maf dat de HTC dan nog steeds beweert dat ie via USB oplaadt. Het is een usb-kabel die in de plug zit die weer in het stopcontact zit.
Heb nu ff van collega 'normale niet-originele' oplader geleend. Zegt ie nu wel dat ik via AC oplaadt. Kijken of er nu ook wat bij komt. En een minuut of 5 later is ie 2% voller. Haal ik maar zo'n lader.
Dat heb ik gemerkt met autoladers dat het ook per kabeltje kan verschillen.
Bij autoladers (of AC-laders) moeten de 2 middelste pinnen van de usb poort aan elkaar verbonden zijn, anders herkent hij hem als USB charge.
De originele heeft dus zo'n ding waar je zo'n usb-kabel inpleurt. En voor zover ik weet is dit ook de originele usb-kabel, want heb/had er diverse. Bij de zojuist gehaalde lader is het 1 zonder usb. Dus een 'normale' lader. 800mAh, terwijl de originele het heeft over 200.Lieuwe15 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:07:
[...]
Originele lader zou hij als AC moeten herkennen. Gebruik je bij beide laders hetzelfde kabeltje? Dat maakt ook nog wel eens uit.
Bij autoladers (of AC-laders) moeten de 2 middelste pinnen van de usb poort aan elkaar verbonden zijn, anders herkent hij hem als USB charge.
15 euro voor betaald in de winkel aan de overkant van het werk. Is op internet vast goedkoper te vinden, maar goed. Ik ben voorlopig weer geholpen. Heb er inmiddels weer 20% extra inzitten en dat lukt me normaliter niet.
aka pluim003
Het zit hem vooral in het kabeltje, die moet kortgesloten zijn op een bepaalde manier, dan pakt hij de volledige capaciteit van de bron.Lieuwe15 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:07:
[...]
Originele lader zou hij als AC moeten herkennen. Gebruik je bij beide laders hetzelfde kabeltje? Dat maakt ook nog wel eens uit.
Verwijderd
Als het goed is opent zich een scherm met de 'details' van het contact, klik nu op de MENU knop onder aan je toestel en kies daar 'bewerken' en vervolgens kom je in het bewerkingsmenu. Ik ga er van uit dat je de rest zelf wel uit kan vogelen
Verwijderd
Heb het nu wel werkend gekregen, al is het via een omweg. Heb nu gewoon een nieuwe contact toegevoegd en die uiteindelijk gelinkt aan het Facebook-profiel
Verwijderd
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Zou het nog zin hebben om de officiële HTC Rom 2.3 (RUU) erop te zetten, om te kijken of dit nog verschil maakt?Knud schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:20:
[...]lang verhaal
(Dus weer 2 dagen op 1 batterij)
Nou, ik denk dat je er erg verstandig aan doet om even met behulp van deze app te kijken welke wakelocks er worden opgeroepen zodat je de apps kan isoleren.
Thanks voor de tip! Komen nog niet echt gekke dingen boven drijven, maar zal het over een paar uur eens bekijken.StarC schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:30:
[...]
Nou, ik denk dat je er erg verstandig aan doet om even met behulp van deze app te kijken welke wakelocks er worden opgeroepen zodat je de apps kan isoleren.
Zag wel een paar sync en gtalk, maar dat is slechts een paar seconden.
Nee, is niet mogelijk. Kan maar 1 Exchange account.Typhone schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:35:
Is het trouwens mogelijk meerdere exchange servers te koppelen aan de Desire? Ik heb nu die van mijn werk eraan gekoppeld. Als ik die van mijn opleiding eraan wil koppelen dan krijg ik echter alleen een scherm waarin ik die van mijn werk kan aanpassen. Een nieuwe toevoegen zie ik nergens. Zijn er hier eventueel speciale apps voor?
Mijn Desire zou vandaag op m'n werk afgeleverd worden, zie ik op Track N Trace dat de afleverpoging is mislukt omdat er niemand thuis is. Er liepen hier vandaag 20 man rond, de voordeur stond open, en niemand heeft een busje gezien. Er lag niet eens zo'n briefje in de bus. Zal wel geen zin meer gehad hebben, maar dit krijgt hij morgen wel te horen natuurlijk.
Maar ik ben in het bezit van een bmw 1 (model 2009) en een desire (early model)
Ik heb een hdd in mijn auto zitten en daar staat veel muziek op, mijn gsm gebruik ik dan meer als 'ipod'
Nu laatst toonde mijn collega met zijn Incredible S , dat hij zijn muziek gewoon via BT kan streamen naar zijn radio (muziek -> laatste tab iets van media connector ofzo)!
Ik heb op mijn Desire dit tab(blad) niet, en kan ook geen muziek streamen naar mijn radio (die BT bevat, telefoon gaat wel)
hoe kan ik dit doen werken, via een extra app?
Ik heb ook een desire met Stock rom maar dit werkt gewoon hoor. Als ik mijn radio via BT koppel aan mijn telefoon dan kan ik mijn radio op Aux via BT zetten. Al het geluid wat mijn Desire dan normaal via de speaker laat horen gaat dan via de autoradioDimitri_Jetair schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 21:58:
waarschijnlijk een redelijk domme vraag
Maar ik ben in het bezit van een bmw 1 (model 2009) en een desire (early model)
Ik heb een hdd in mijn auto zitten en daar staat veel muziek op, mijn gsm gebruik ik dan meer als 'ipod'
Nu laatst toonde mijn collega met zijn Incredible S , dat hij zijn muziek gewoon via BT kan streamen naar zijn radio (muziek -> laatste tab iets van media connector ofzo)!
Ik heb op mijn Desire dit tab(blad) niet, en kan ook geen muziek streamen naar mijn radio (die BT bevat, telefoon gaat wel)
hoe kan ik dit doen werken, via een extra app?
What a fine day for Science! | Specs
Dag verder en het enige wat er opvalt:StarC schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:30:
[...]
Bij batterij verbruik (Android zelf) neemt de functie Telefoon 30% in. Maar sinds deze is opgeladen heb ik er niet mee gebeld of gesms't. Heb enkel 3 mails binnen gehad, maar niet gelezen.
BetterBatteryStats geeft ook aan dat bij Partial Wakelocks, AlarmManager 27m is aangeweest. Ik heb hem inderdaad een paar keer op snooze gezet, maar neemt dat zoveel tijd in beslag, als het gaat om wake locks?
Er gaat nu ongeveer 8-10% batterij duur af in een uur en dan staat de telefoon 95% van de tijd op zwart/standby.
Bij mij lukt dit echt niet, ik heb nog eens getest met AUx maar het lukt niet.Harmsen schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:59:
[...]
Ik heb ook een desire met Stock rom maar dit werkt gewoon hoor. Als ik mijn radio via BT koppel aan mijn telefoon dan kan ik mijn radio op Aux via BT zetten. Al het geluid wat mijn Desire dan normaal via de speaker laat horen gaat dan via de autoradioDus zelfs Angry Birds geluid
Zou dit aan de BT versie van mijn auto liggen (06/2009) of aan mijn gsm?
ps. Harmsen, met de standaard muziek player?
Yuppz. De Desire herkent mijn radio als BT AD2P device en kan zo geluid streamen naar mijn radio. Ik heb een Renault Megane met ingebakken bluetooth support.Dimitri_Jetair schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:54:
[...]
Bij mij lukt dit echt niet, ik heb nog eens getest met AUx maar het lukt niet.
Zou dit aan de BT versie van mijn auto liggen (06/2009) of aan mijn gsm?
ps. Harmsen, met de standaard muziek player?
Dus het ligt niet aan de Desire. Eerdere HTC's zoals de Touch Pro en de Diamond met windows mobile 6 konden dit zelfs al. Dus ik ben bang dat het aan je autoradio ligt. Wat voor merk en model is het? Misschien kan je opzoeken of deze ad2p ondersteunt. En anders misschien je Desire testen op de autoradio van je collega?
What a fine day for Science! | Specs
Dat is een bekend misverstand: de functie "telefoon" zegt iets over de "radio" in je telefoon, waarmee bedoeld wordt "het geheel dat zendt en ontvangt". Dus alle draadloze signalen (3G, GPRS, HSDPA) worden daardoor afghandeld. Dus het heeft niet per se iets te maken met je SMSjes of bellen, maar ook met o.a. bereik, de syncintervallen die je ingesteld hebt staat etc etc. Zeker bij slechter bereik gaat je telefoon harder zenden en verbruikt dus meer energie. Ook het switchen tussen G en 3G op een plek met slecht bereik is killing voor je batterij.Knud schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:45:
[...]
Bij batterij verbruik (Android zelf) neemt de functie Telefoon 30% in. Maar sinds deze is opgeladen heb ik er niet mee gebeld of gesms't. Heb enkel 3 mails binnen gehad, maar niet gelezen.
Sometimes you need to plan for coincidence
Wat ook redelijk wat stroom trekt is het wisselen tussen masten (oftewel op pad gaan
En idd als 3g bereik niet zo heel goed is, kost het enorm veel batterij door het switchen. (dan moet je je telefoon op GSM Auto (PRL) zetten, scheelt echt)
Zal het straks nog eens testen met mijn collega zijn GSM, maar ik vrees ook dat het aan de BT van de auto ligt.Harmsen schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:59:
[...]
Yuppz. De Desire herkent mijn radio als BT AD2P device en kan zo geluid streamen naar mijn radio. Ik heb een Renault Megane met ingebakken bluetooth support.
Dus het ligt niet aan de Desire. Eerdere HTC's zoals de Touch Pro en de Diamond met windows mobile 6 konden dit zelfs al. Dus ik ben bang dat het aan je autoradio ligt. Wat voor merk en model is het? Misschien kan je opzoeken of deze ad2p ondersteunt. En anders misschien je Desire testen op de autoradio van je collega?
Nochtans bmw 1 van mid 2009 en mijn GSM herkent hem als 'BMW 14930'
i'll be back...
Tenzij ze hier in Breda de masten hebben aangepast van T-mobile, is er niets verandert :-)Groentenboer schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 12:01:
[...]
Dat is een bekend misverstand: de functie "telefoon" zegt iets over de "radio" in je telefoon, waarmee bedoeld wordt "het geheel dat zendt en ontvangt". Dus alle draadloze signalen (3G, GPRS, HSDPA) worden daardoor afghandeld. Dus het heeft niet per se iets te maken met je SMSjes of bellen, maar ook met o.a. bereik, de syncintervallen die je ingesteld hebt staat etc etc. Zeker bij slechter bereik gaat je telefoon harder zenden en verbruikt dus meer energie. Ook het switchen tussen G en 3G op een plek met slecht bereik is killing voor je batterij.
Mn telefoon staat altijd op dezelfde plekkie in de houder, dicht bij een raam.
De meeste Sync's staan op 1 uur. Alleen van Gmail kan ik niet direct vinden en/of instellen.
Anyways, mn Desire kon altijd 2 dagen op een accu, met gemak. Nu dus niet meer.
Toch maar voor reparatie opgeven.
Klopt, bleutooth werkt hetzelfde alsof er een stekker in de 3.5" is gestoken, dus ook als BT zijn verbinding verliest stopt de muziek etc.Harmsen schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:59:
[...]
Ik heb ook een desire met Stock rom maar dit werkt gewoon hoor. Als ik mijn radio via BT koppel aan mijn telefoon dan kan ik mijn radio op Aux via BT zetten. Al het geluid wat mijn Desire dan normaal via de speaker laat horen gaat dan via de autoradioDus zelfs Angry Birds geluid
Het ligt dus aan de BT versie van mijn autoCyleo schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:07:
[...]
Klopt, bleutooth werkt hetzelfde alsof er een stekker in de 3.5" is gestoken, dus ook als BT zijn verbinding verliest stopt de muziek etc.
Bij mijn volgend onderhoud eens kijken voor update BC te doen...
Ik heb raad nodig om tot een wijs besluit te komen. Mijn HTC Desire heeft sinds vorige week een vreemd mankement. Heb ik eerder in dit draadje al beschreven maar om het overzichtelijk te houden hier weer even een catch up. Mijn telefoon vertoont sinds vorige week opeens het probleem dat soms het notificatiemenu omlaag komt terwijl ik onder in het scherm aan het werk ben en geen vingers op het scherm heb. Ook gebeurt het soms dat als ik de Enter-toets in het scherm aanraak of letters daar in de buurt er volledig andere letters verschijnen (Q in plaats van de P bijvoorbeeld). Dit doet zich telkens in fasen voor. Na een paar keer het toestel in of uit standby te hebben gehaald werkt alles vaak weer voor langere tijd fatsoenlijk.
Ik heb contact met HTC gehad en zij willen het toestel ophalen voor reparatie (in garantie dus geen probleem). Ik heb nu wederom contact gehad om aan te geven dat het probleem zich niet de hele tijd voor doet. Ik neem aan dat het toestel richting Dynafix zal gaan? Murphy's Law geeft natuurlijk al aan dat het probleem zich daar niet voor zal gaan doen. Omdat het probleem niet hardnekkig aanwezig is 24/7 weet ik nu niet wat wijsheid is. Geheid dat er reparatiekosten aan vast komen te zitten als het toestel 'fatsoenlijk' werkt tijdens de check up op het reparatiecentrum. Is het nu wijsheid om dit toestel nu aan te bieden, een tijd te wachten tot hij het constant blijft doen, of helemaal niet aan te bieden ter reparatie tot circa maart 2012 uit te zingen en dan een nieuwe aan te schaffen?
In hoeverre kan dit evt. aan software liggen? M'n gevoel zegt dat als dit hardware is het probleem zich veel vaker zou moeten voordoen namelijk en niet verholpen zou moeten worden door simpelweg de telefoon in / uit standby te zetten / halen. Een factory reset bracht echter geen oplossing. Kan eigenlijk niet lang zonder telefoon vandaar dat ik geen zin heb om van kastje naar de muur te worden gestuurd als het reparatiecentrum niks kan vinden. Backup toestel is een Nokia E71.
Mijn vrouw heeft een Desire en dat ding zit ineens op nog 13mb vrij, terwijl ze niks extra's geinstalleerd heeft.
Verder App2SD om makkelijk alle programma's naar sd te verplaatsen (indien mogelijk natuurlijk).
Ik heb nagenoeg hetzelfde. Hierboven ook al beschreven: sinds zondag loopt ie echt als een speer leeg. Zelfs met de nieuwe oplader krijg ik hem niet op 100% vol. Heb nu wifi en data eens uitgezet. Maar dit is bijna geen doen. Juicedefender ge-installeerd maar veel verbetering laat dat nog niet zien.Knud schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:45:
[...]
Dag verder en het enige wat er opvalt:
BetterBatteryStats geeft ook aan dat bij Partial Wakelocks, AlarmManager 27m is aangeweest. Ik heb hem inderdaad een paar keer op snooze gezet, maar neemt dat zoveel tijd in beslag, als het gaat om wake locks?
Er gaat nu ongeveer 8-10% batterij duur af in een uur en dan staat de telefoon 95% van de tijd op zwart/standby.
Enige dat ik kan bedenken dat er wellicht ergens vocht (zweet) in is gekomen (druppelde nog wat uit mijn haar na het stukje rennen ;-) ) en dat ie daardoor 'van slag' is. Terwijl tijdens het rennen met GPS enabled (data en wifi disabled) ie van pakweg 95% naar 53% was gedaald (2,5 uur GPS aan).
aka pluim003
Ik heb eerlijk gezegd geen idee of er veel cache in gebruik is, maar ik zal ze beide eens proberen vanavond.Lieuwe15 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 09:18:
Als het alleen om cache gaat, kun je 1Tap Cleaner gebruiken.
Verder App2SD om makkelijk alle programma's naar sd te verplaatsen (indien mogelijk natuurlijk).
Gaat best snel, zeker de e-mail en gmail app.hars73 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 09:23:
[...]
Ik heb eerlijk gezegd geen idee of er veel cache in gebruik is, maar ik zal ze beide eens proberen vanavond.
Verwijderd
Zelfs gister nog rond 16uur voledig opgeladen en vanmorgen om 7 uur was de telefoon uitgeschakeld compleet leeg.
Voorheen kon ik ook bijna 2 dagen zonder opladen.
Mobiel staat niet vaak op wifi of op 3G , sluit veel programma's (force close) af en zorg altijd dat er zo weinig mogelijk op de achter grond draait , scherm ook op minimale licht sterkte.
Het enige wat ik kon vinden is dat VPN services (com.android.server.vpn) voor 97% van de draining zorgt. Telefoon nu net weer opgeladen en na circa 15min alweer 6 % minder.
Erg raar dat dit bij meerde mensen gebeurt in de laatse 2 dagen.
Ik ben me door de vele irritaties toch maar gaan verdiepen in de wereld van custom roms en m'n Desire met Gingerbread geroot en voor MIUI XJ gegaan. Kost wel even wat tijd om alles uit te zoeken (vooral het aanmaken van een partitie (512MB) voor het gebruik van a2sd+, nadat je al een rom hebt geflasht, dat zorgde er namelijk voor dat deze partitie niet gebruikt werd maar middels wat commando's in de terminal toch goed gekomen), maar het eindresultaat mag er wezen:Card Nox schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:12:
[...]
Same here. Bij MIUI moet je eerst naar boven sliden en dan nog eens een specifieke knop indrukken om te weigeren.
Voor alle mensen die zich irriteren aan het weinig geheugen; custom ROM. Ik ergerde me er scheel aan. Toen toch maar eens gaan verdiepen in custom ROMs en nog geen seconden spijt gehad. Heb nu 115 apps geïnstalleerd en nog ruimte te over. Plus natuurlijk dat de custom ROMs mooier, sneller en meer customizable zijn.
- ruimte! heerlijk! eindelijk geen gezeik meer over te weinig ruimte met maar een stuk of 30 apps erop
- merkbaar snellere interface, geen lag meer in de diverse homescreens
- geen geweigerde gesprekken meer bij het uit m'n broekzak halen! het scherm lijkt nu pas aan te gaan zodra ik 'm uit m'n broekzak heb, geen idee hoe het werkt, maar het werkt perfect!
Ik merkte het vanochtendVerwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:37:
Over de Battery drain, Het is vreemd maar ik heb daar sinds 2 dagen ook last van.
Zelfs gister nog rond 16uur voledig opgeladen en vanmorgen om 7 uur was de telefoon uitgeschakeld compleet leeg.
Voorheen kon ik ook bijna 2 dagen zonder opladen.
Mobiel staat niet vaak op wifi of op 3G , sluit veel programma's (force close) af en zorg altijd dat er zo weinig mogelijk op de achter grond draait , scherm ook op minimale licht sterkte.
Het enige wat ik kon vinden is dat VPN services (com.android.server.vpn) voor 97% van de draining zorgt. Telefoon nu net weer opgeladen en na circa 15min alweer 6 % minder.
Erg raar dat dit bij meerde mensen gebeurt in de laatse 2 dagen.
Ben tot nu toe erg te spreken over de garantie van HTC, in de zin dat ze snel een koerier langs sturen. Als ik de verhalen op internet lees, kan het echter vochtschade zijn. Dat valt natuurlijk niet in de garantie. Ben benieuwd.
Verwijderd
Het is voor mij nog steeds een TOP smartphone waarmee ik zeker nog een hele tijd plezier aan kan hebben .
De huidige nieuwe modellen zijn echter niet veel vernieuwend en daarom blijft de HTC Desire populair .
Ik heb nog nooit zo lange periode plezier gehad met een telefoon .
Naar mijn mening worden de schermen van de touchscreen veels te groot en liggen ze niet meer fijn in de handen en daarom zijn de beste touchscreens afmetingen tussen de 3.5 & 4.0 het fijnste .
Voorlopig hoef ik nog geen nieuwe telefoon .
Da's een goede. Ik had volgens mij zondag inderdaad een zooi apps laten updaten. Denk dat ik eens even wat backups terug ga zetten.Sj44k13 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:11:
[...]
Ik merkte het vanochtendhaal om 6 uur de telefoon van het stopcontact af om nog even te gaan slapen. Wordt 2 uur wakker, 64% over. Wordt 2 uur later weer wakker, telefoon 28% o.i.d... Nog nooit zoiets gehad. Heb even batterij eruit gehaald en teruggedaan, maar misschien heeft een bepaalde app een update gehad, die een probleem veroorzaakt...
Weet ik alleen niet meer wat er allemaal zondag bij is gekomen, maar in ieder geval is de market-app erg veranderd. Kan dit de boosdoener zijn? In ieder geval terug naar de oude(re) versie 2.3.6 ipv 3.1.5. Kijken of dit soelaas biedt. Ook Google Maps (die ik verder niet gebruikt 1 release gedowngrade).
aka pluim003
Ik heb nog de standaard oude market, dus dat zal het niet zijn.DikkieDick schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:52:
[...]
Da's een goede. Ik had volgens mij zondag inderdaad een zooi apps laten updaten. Denk dat ik eens even wat backups terug ga zetten.
Weet ik alleen niet meer wat er allemaal zondag bij is gekomen, maar in ieder geval is de market-app erg veranderd. Kan dit de boosdoener zijn? In ieder geval terug naar de oude(re) versie 2.3.6 ipv 3.1.5. Kijken of dit soelaas biedt. Ook Google Maps (die ik verder niet gebruikt 1 release gedowngrade).
Ok. Zit ff verder te kijken, maar mijn laatste Titaniumbackup was van 30 juli. Dat schiet dus lekker op. Heb vanochtend backup gemaakt van newer apps. Daar viel google maps onder, maar ook oa angry birds rio, facebook.go keyboard, foursquare, ebuddy (tijden niet meer gebruikt overigens), business calendar free, bubble pop.Sj44k13 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:04:
[...]
Ik heb nog de standaard oude market, dus dat zal het niet zijn.
Helaas ff geen idee wat er afgelopen zondag allemaa ge-installeerd is, maar ga 'gewoon' voor al deze apps terug naar de backup van 30 juli. Als het probleem weg is, dan 1 voor 1 de nieuwere versie terugzetten.
Edit1: Hmmm... na een tijdje aan de normale lader (nieuwe die de afgelopen dagen wel zorgde dat feun werd opgeladen) is het nivo gedaald van 45 naar 42%. FF harde reboot en batterij eruit.
Edit2: Haalde ook niks uit. Collega heeft ook een Desire. FF batterijen uitgewisseld. Kijken of ie als hij hem aan de lader heeft het beter gaat. Helaas kan ik het met zijn batterij niet goed testen want die is al 100% vol. Nou ja, enige dat ik kan zien of ie snel daalt en eens zien of ie bij collega wel oplaadt. Over uurtje weer opnieuw wisselen.
Edit3: Na zo'n 3kwartier waarbij ik toen de batterij op 96% zat deze maar weer aan mijn lader pleurde en hem toch weer af zag nemen tot 91% maar weer gewisseld. Was mijn batterij in toestel van collega opgelopen van 39 tot 47%. Nu 'niks' lijkt te helpen ga ik eens een factory-reset doen. Kijken of dat gaat helpen. Kan niet vinden wat het probleem is.
Edit4: na factory reset/wipe data (ik draai met cyanogen mod) en installatie van S2E en Titaniumbackup blijft batterijpercentage afnemen (ondanks dat ie aan de originele lader zit). Zit het dus in het toestel zo lijkt het.
Edit5: eens even gekeken naar de contactpunten in het toestel in het batterijcompartiment en die staan niet mooi op 1 lijn, terwijl bij collega dat wel het geval is. Vermoed dat dit de oorzaak is. Geprobeerd ze op een wat rechtere lijn te krijgen. Nu weer eens afwachten.
[ Voor 51% gewijzigd door DikkieDick op 07-10-2011 13:54 . Reden: toevoeging ]
aka pluim003
Aangezien ik er niet van houd dat mijn gps aan gaat als het niet nodig is: Bestaat er een app die kan aangeven welke service/app mijn gps gebruikt?
(CM7 op een Desire)
Edit: ik zie nu dat Facebook een belachelijk groot gedeelte van de batterij verbruikt. Met achter GPS: 2u en nog wat minuten..
Beetje raar dat Facebook ineens (sinds de laatste update denk ik) continue mijn locatie wil weten ofniet? Hebben meer mensen hier last van?
[ Voor 26% gewijzigd door Pimpam op 07-10-2011 14:26 ]
Is denk ik vanwege het "inchecken" wat je kan doen in de Facebook app.Pimpam schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:20:
Beetje raar dat Facebook ineens (sinds de laatste update denk ik) continue mijn locatie wil weten ofniet? Hebben meer mensen hier last van?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
en dan niet alleen met de Desire , Desire HD , Desire S en zelf een aantal met een Galaxy
Oplossingen die heb gezien en niet werken
- nieuwe battery
- alles eraf en er opnieuw opgezet
- factory reset
- applicaties stop gezet
Verder is er geprobeert om het toestel in flightmodes te zetten en dit da t leek al meer een oplossing.
battery verbruikt dan bijna niks. Ga dit vanacht eens proberen als deze s'morgens nog aan staat dan light het toch aan een dataverkeer.
Ik vraag me verder af zijn dit alleen mensen die een T-mobile abbo hebben of niet ?
Is er iets met de zendmasten aan de hand dat de het toestel meer vermogen moet leveren om dit in stand te houden?
Is er toch ergens een update van een apllicatie geweest die plotseling mmer data blijft zoeken , Facebook ?
Kan het komen van de facebook update van woensdag 5-oktober? Sindsdien is bij mij het batterijverbruik extreem verhoogd, en dit komt door regelmatig checken van de locatie(d.m.v. gps) door de Facebook app merk ik net op..Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:57:
Ik lees nu toch op meerdere sites dat mensen hier hetzelfde probleem hebben sinds een aantal dagen.
en dan niet alleen met de Desire , Desire HD , Desire S en zelf een aantal met een Galaxy
...
Is er toch ergens een update van een apllicatie geweest die plotseling mmer data blijft zoeken , Facebook ?
(zonder dat ik eigenlijk gebruik maak van de facebook app)
Met de nieuwe lader komt er eindelijk weer wat juice in de batterij. Had wel het idee dat door het rechter buigen van de pinnetjes het al iets beter werd met de originele batterij: liep nog wel leeg, maar al langzamer.
Maar goed, kan bij anderen wel een oorzaak zijn. Of 'overal' verbuigen pinnetjes spontaan. Dwz. het probleem van het leeglopen is wel spontaan ontstaan. Maar wat dan de oorzaak is van het verbuigen? Ik heb niet op dat moment bij mijn weten de batterij eruit en erin gestopt, of toch? Oei, want soms heb ik wel eens last van crashende apps en haal ik de batterij los en de sd-kaart ff uit- en inschuiven. Of dat nu afgelopen zondag ook het geval was, weet ik eigenlijk niet (meer).
aka pluim003
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."