• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11 20:46
Lieuwe15 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:32:
Dan moet je zeker wel de Void stickertjes eraf halen, oftewel geen garantie meer?

*Edit*:
Hmm, dat hoeft niemand ook meer tegen te houden dus :P
http://www.ebay.com/sch/i...rksid=p3286.c0.m270.l1313
Haha, dat is briljant. Zouden die dingen een beetje fatsoenlijk zijn.

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-12 15:28

Kryziek

bb || !bb

Ik heb HTC net gemaild over mijn inbranden van het scherm en slecht reagerende toetsen. Zou het verstandig zijn om de Android 2.3.3 RUU te draaien voordat ik hem verstuur?
Ik heb hem momenteel met Stock 2.3.3, Rooted en S-OFF.

• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-07 08:35
Ik denk dat dat wel handig is, al is het maar just te be sure. Inbranden zou je (als fabrikant) ook op software kunnen afwentelen.

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Als ik de RUU dan draai, is hij dan ook meteen weer S-ON?
Ik heb gemeld dat ik gewoon stock 2.3.3 draai, dus dan is het hun eigen software. xD

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:05
Als je een RUU hebt gedraaid, is hij net als dat hij nieuw uit de doos komt qua software. Uiteraard had je dat zelf ook gemerkt als je het had gedaan. Wees niet te bang, probeer ook zelf eens wat :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-12 10:42
heb een vraag maar weet niet of ik goed zit?
had een app geinstalleerd op mijn desire en heb deze terug moeten zetten naar fabrieks instellingen,maar nu zie ik op mijn pc op android market dat deze nog geinstalleerd staat maar niet om mijn desire ,en wil deze terug instaleren maar het werkt niet.Op mijn desire market vind hij de app niet?
hoe kan ik dit oplossen?

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-12 17:03

Michelli

LL.M

Cyleo schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 19:28:
[...]

Ik kan bevestigen dat ze werken. Heb op dit moment nog > 380 ofzo liggen op mijn bureau. Voordeel is dus ook dat het niet erg is als het de eerste (paar) keer niet goed lukt :9

Mijn telefoon gisteren weer terug gekregen na een weekje. Boardswap is uitgevoerd in verband met hitteproblemen. Nu heb ik dus ook een HTC balpen :')

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:21
Tijdje terug is m'n telefoon in de wasmachine beland en heeft een kapot scherm + waarschijnlijk een kapotte digitizer. Nu wil ik deze vervangen en kon ik op ebay een display + digitizer voor ongeveer 65 euro vinden. Heeft er iemand van jullie ervaring mee om deze te vervangen?

Daarnaast heeft dat ding natuurlijk anderhalf uur in de wasmachine rondgedraaid. Ik snap dat er kans is op vochtschade, dat het ding het helemaal niet meer doet. Maar de telefoon lijkt aan te gaan, lampje van opladen gaat branden. Aanknop indrukken laat de telefoon trillen en ik zie de knoppen oplichten. Het lijkt erop dat hij het dus nog wel doet. Wat raden jullie aan om te doen? Zelf vervangen, laten vervangen door een derde partij (kost zo'n 120 euro zag ik) of HTC contacten of zij het misschien kunnen repareren (lijkt me sterk, vrij duidelijk dat dit een 'user error' is :P ).

Verwijderd

TheJVH schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 21:43:
Wat raden jullie aan om te doen?
Dit topic eens door te lezen of de zoekfunctie eens te proberen!!!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2011 22:47 ]

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Tijdje terug is m'n telefoon in de wasmachine beland en heeft een kapot scherm + waarschijnlijk een kapotte digitizer. Nu wil ik deze vervangen en kon ik op ebay een display + digitizer voor ongeveer 65 euro vinden. Heeft er iemand van jullie ervaring mee om deze te vervangen?

Daarnaast heeft dat ding natuurlijk anderhalf uur in de wasmachine rondgedraaid. Ik snap dat er kans is op vochtschade, dat het ding het helemaal niet meer doet. Maar de telefoon lijkt aan te gaan, lampje van opladen gaat branden. Aanknop indrukken laat de telefoon trillen en ik zie de knoppen oplichten. Het lijkt erop dat hij het dus nog wel doet. Wat raden jullie aan om te doen? Zelf vervangen, laten vervangen door een derde partij (kost zo'n 120 euro zag ik) of HTC contacten of zij het misschien kunnen repareren (lijkt me sterk, vrij duidelijk dat dit een 'user error' is :P ).
toevallig heb ik laatst een gebroken scherm gehad (digitizer!) en dit ook op ebay besteld en zelf vervangen!
Is goed te doen, zorg alleen wel dat je goede lijm of dubbelzijdige tape hebt. Moest namelijk de digitizer zelf vastplakken in mijn frontcover. Eerst lukte dat niet goed, toen maar goed gelijmd en nu zit hij goed. Alleen zie ik (wanneer het scherm uit is) wel wat lijmresten aan de zijkanten..

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

• TheJVH
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:46:
[...]

Dit topic eens door te lezen of de zoekfunctie eens te proberen!!!
Dat heb ik gedaan en daar ben ik niet veel wijzer van geworden!!!

Als je er voor de grap even vanuit gaat dat diegene dat heeft gedaan (dat mag je wel verwachten van iemand die >3K posts heeft), wordt het voor iedereen een stuk makkelijker. Daarnaast is het beter om een topicreport aan te maken ;) .

@Johantjuh: Dat van die tape had ik inderdaad gezien, op Youtube deed iemand dat met M3 tape gesneden in 3 strookjes. Wel moet je dat ding helemaal uit elkaar halen, dus het is flink wat werk. Daarnaast zal ik maar een scherm + digitizer halen, aangezien het scherm zwart blijft en er een dikke barst in zit.

Van wat ik lees op internet lijkt het erop dat ik ook daadwerkelijk een AMOLED scherm moet hebben, omdat een LCD scherm het toestel zal bricken...

Zoiets zou ik dan moeten hebben:
http://cgi.ebay.nl/ORIGIN...519a63f64a#ht_2943wt_1141

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-12 13:43
TheJVH schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 01:58:
[...]
Toch heeft'ie wel een punt: nog niet zo heel lang geleden is er nog de "rijst-methode" :+ besproken. Dat zou kunnen helpen om je telefoon weer alive and kicking te krijgen ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Hmmbob op 29-08-2011 09:04 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:12

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

TheJVH schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 01:58:
[...]

[...]
Groentenboer schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 09:03:
[...]

Toch heeft'ie wel een punt: nog niet zo heel lang geleden is er nog de "rijst-methode" :+ besproken. Dat zou kunnen helpen om je telefoon weer alive and kicking te krijgen ;)
Bovendien is het vervangen van scherm/digitizer ook al een aantal maal in dit topic (/-reeks) besproken (incl. handleidingen), dus dat had je prima kunnen vinden als je gezocht had. evdm heeft gewoon gelijk, en met je '>3K posts' had je dat ook wel kunnen weten.

Anyway, succes met het vervangen!

Rail Away!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:57

Nou ik weet niet wat ze bij ons op de zaak er voor vragen maar geloof nooit dat ze alleen voor het repareren 120 euro durven te vragen. (weet niet of die 120 in of ex de materialen was...)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-12 16:25
klaasbram schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 18:03:
[...]

Nou ik weet niet wat ze bij ons op de zaak er voor vragen maar geloof nooit dat ze alleen voor het repareren 120 euro durven te vragen. (weet niet of die 120 in of ex de materialen was...)
Incl. materialen

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nou, heb zojuist een uur via WiFi Skype aangehad en uiteraard is nu de bende snoei-heet. Zo'n videofeed en- en decoden kost wat CPU ofcourse.

And guess what: nu start de Camera-app niet meer :') Kut-HTC :/

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Wellicht een tip voor mensen die ook last hebben van hangende of niet-werkende (fysieke) knopjes: inspuiten met smeermiddel! M'n Desire bleef hangen op het HBOOT/Fastboot scherm omdat m'n terug- en zoekknop bleef hangen, een enkele keer bootte ie wel door, maar gaf continu meldingen (in dmesg) over een "unmapped key" en verbruikte daardoor ook veel meer dan normaal. Ik heb de knop meerdere keren ingespoten met smeermiddel (WD-40), maar dat had niet direct effect. Na een uurtje of 8 drogen doet alles het echter weer prima :D Waarschijnlijk zat er wat vocht of vuil tussen of onder de knop, wat verdrongen of opgelost is door het smeermiddel :)

Scheelt me weer opsturen voor reparatie, een dag zonder m'n Desire was al moeilijk, laat staan een week :Y)

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Cyleo schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 19:28:
[...]

Shit, dat had ik eerder moeten weten. Ik zit nu met gezeik van HTC / dynafix dat ik mijn toestel zou hebben opengemaakt: de stickers zouden beschadigd zijn. Ik heb hier nooit op gelet; wel is het toestel eerder gerepareerd door dynafix. Ik heb nu een klacht ingediend, eens zien wat er mee gebeurt.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:01
jeroen__online schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:29:
Wellicht een tip voor mensen die ook last hebben van hangende of niet-werkende (fysieke) knopjes: inspuiten met smeermiddel! M'n Desire bleef hangen op het HBOOT/Fastboot scherm omdat m'n terug- en zoekknop bleef hangen, een enkele keer bootte ie wel door, maar gaf continu meldingen (in dmesg) over een "unmapped key" en verbruikte daardoor ook veel meer dan normaal. Ik heb de knop meerdere keren ingespoten met smeermiddel (WD-40), maar dat had niet direct effect. Na een uurtje of 8 drogen doet alles het echter weer prima :D Waarschijnlijk zat er wat vocht of vuil tussen of onder de knop, wat verdrongen of opgelost is door het smeermiddel :)

Scheelt me weer opsturen voor reparatie, een dag zonder m'n Desire was al moeilijk, laat staan een week :Y)
Jaap-Jan schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:06 ;)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Cyleo
Contactspray is echt briljant spul, hoelang ik daarmee wel de levensduur van en product heb opgerekt (vooral mp3 spelers konden zo toch weer een paar maandjes mee). Uiteindelijk lijkt het toch wel altijd de brui te geven overigens.

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

LOL, ik zocht op "smeer" en "WD-40", dus heb er overheen gelezen. Ik heb m'n Desire niet eens uit elkaar gehaald, gewoon goed ingespoten rond de knop. Merkte vanmiddag dat het nog niet altijd vlekkeloos werkt, dus heb 'm nu nog even te drogen liggen. Op deze manier hoop ik m'n garantie te houden, mocht er ooit nog iets zijn waarvoor ie echt terug moet.

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-12 22:39
Af en toe heb ik als ik een foto maak het volgende probleem (vlakken/blur aan de rechterkant van de afbeelding):
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/fnuu4g.jpg http://i54.tinypic.com/2yy4f86.jpg (groot)

Het vreemde is dat de miniatuur niet het vertoonde probleem heeft (in picasa of op de telefoon). Dus ik neem aan dat het ergens in de software van de telefoon fout gaat..?

HTC Desire, met GB (van HTC developers)
Foto gemaakt met standaar camera app, heb tevens Quickpic geinstalleerd.

Zijn er meer mensen die dit zijn tegengekomen :/ ?

• Jaap-Jan
Dit kan een probleem zijn met je geheugenkaartje, scan die eerst eens op fouten. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Ik heb een half jaar geleden al last van een verkleurde zilveren HTC Desire, dit omdat ik hem gewoon in mijn broekzak heb gehad. Normaal gesproken hoort een telefoon daar niet bruin van te kleuren, wat dus helaas wel gebeurd is en steeds erger wordt. Zelfs zo erg dat de verf eraf bladdert. Het is echt niet om aan te zien, zeker niet voor een toestel wat een jaar oud is. Zou ik van mijn standaard garantie gebruik kunnen maken en hem gratis kunnen laten repareren? Ik neem aan dat er dan een nieuwe behuizing rond moet? Misschien dat iemand hetzelfde probleem heeft gehad en hem heeft laten repareren.

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-12 12:09

P-ter

...

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 00:31:
Ik neem aan dat er dan een nieuwe behuizing rond moet? Misschien dat iemand hetzelfde probleem heeft gehad en hem heeft laten repareren.
Ik weet niet of het zowel voor of achter verkleurdis, maar HTC geeft in ieder geval maar één jaar garantie op accessoires (en daar rekenen ze de batterijcover onder andere ook onder). Hoe het met de voorkant zit weet ik niet, ik had alleen maar last van letters die van de batterijcover loslieten.

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:26
Sinds gisteravond heb ik een probleempje met mijn desire.
Ik probeerde een applicatie te installeren (niet uit de market), maar toen ik hem installeerde bleef hij op de installatie hangen.. Hij was nooit gereed. Dus heb ik op gegeven moment (na 10 min) de telefoon maar uitgezet (hij reageerde verder wel).
Maar nu wil hij niet meer opstarten. Hij blijft op het quietly brilliant scherm hangen en word ook lekker warm (doet dus iets of blijft in een oneindige loop hangen).
Ik draai nog Android 2.2 (twijfelend tussen rooten of officiele 2.3).
Komt iemand dit bekend voor??

• Pendulum
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-12 09:01
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 00:31:
Ik heb een half jaar geleden al last van een verkleurde zilveren HTC Desire, dit omdat ik hem gewoon in mijn broekzak heb gehad. Normaal gesproken hoort een telefoon daar niet bruin van te kleuren, wat dus helaas wel gebeurd is en steeds erger wordt. Zelfs zo erg dat de verf eraf bladdert. Het is echt niet om aan te zien, zeker niet voor een toestel wat een jaar oud is. Zou ik van mijn standaard garantie gebruik kunnen maken en hem gratis kunnen laten repareren? Ik neem aan dat er dan een nieuwe behuizing rond moet? Misschien dat iemand hetzelfde probleem heeft gehad en hem heeft laten repareren.
Paar maanden geleden heb ik mijn Desire hiervoor opgestuurd. Krijgt hem dan terug met nieuwe behuizing. Let er wel op dat hij weer verkleurd als je hem op dezelfde manier gebruikt. Echter, ik vind dat je redelijkerwijs wel mag verwachten dat een telefoon in je broekzak gestopt mag worden zonder daar allerlei hoesjes voor aan te moeten schaffen. De bruine heeft hier overigens geen last van.
Zie ook mijn eerdere berichten hierover.

Los hiervan: vanwege ruimtegebrek drie dagen geleden skype eraf gegooid en nu gaat de accu al 24uur mee! Daar kan ik wel mee leven :)

[ Voor 5% gewijzigd door Pendulum op 01-09-2011 10:34 ]

• Lord_Pivo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-11 20:08
Ik heb sinds een paar dagen het probleem dat, wanneer ik de "market" wil openen, hij aangeeft dat "the linked program is no longer installed". Ik heb dit wel eerder gezien wanneer er programma's op de sd kaart staan en de telefoon ze nog niet heeft kunnen inladen maar aangezien dit programma gewoon op het interne geheugen staat snap ik het niet helemaal.
Ik heb hier en op google gezocht maar nog geen oplossing kunnen vinden (behalve een factory reset, maar dat zie ik nog even niet zitten aangezien ik nu ook geen backup programm's kan downloaden...), zijn er mensen die dit probleem ook hebben gehad?

• Lieuwe15
Je kan als het goed is nog wel via market.android.com mybackup pro downloaden (installeerd dan direct naar telefoon).
Moet je wel google account voor hebben volgens mij.
Dan kun je backups maken ;).
Verder heb ik helaas het antwoord niet voor jou probleem. Ik heb hetzelfde ook wel eens gehad met apps die op sd-kaart staan idd, maar verder niet.

Verwijderd

Lord_Pivo schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:10:
Ik heb sinds een paar dagen het probleem dat, wanneer ik de "market" wil openen, hij aangeeft dat "the linked program is no longer installed". Ik heb dit wel eerder gezien wanneer er programma's op de sd kaart staan en de telefoon ze nog niet heeft kunnen inladen maar aangezien dit programma gewoon op het interne geheugen staat snap ik het niet helemaal.
Ik heb hier en op google gezocht maar nog geen oplossing kunnen vinden (behalve een factory reset, maar dat zie ik nog even niet zitten aangezien ik nu ook geen backup programm's kan downloaden...), zijn er mensen die dit probleem ook hebben gehad?
Titanium Backup; Menu -> More -> Market Doctor? Dat heeft mij eens geholpen.
Of jouw SD kaart is aan het overlijden / stervende zwaan aan het spelen.Ook dat heb ik al eens meegemaakt. (Oh, intern zie ik 8)7) Ik hoop op het eerste voor jou!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2011 11:23 . Reden: Aangevuld ]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-12 17:50

MeNTaL_TO

The future is not set

Doet de widget Vandaag in het verleden het niet meer sinds 2.3 uit is? Krijg continu de melding dat de verbinding mislukt is.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Pendulum schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:33:
[...]

Paar maanden geleden heb ik mijn Desire hiervoor opgestuurd. Krijgt hem dan terug met nieuwe behuizing. Let er wel op dat hij weer verkleurd als je hem op dezelfde manier gebruikt. Echter, ik vind dat je redelijkerwijs wel mag verwachten dat een telefoon in je broekzak gestopt mag worden zonder daar allerlei hoesjes voor aan te moeten schaffen. De bruine heeft hier overigens geen last van.
Zie ook mijn eerdere berichten hierover.

Los hiervan: vanwege ruimtegebrek drie dagen geleden skype eraf gegooid en nu gaat de accu al 24uur mee! Daar kan ik wel mee leven :)
Volgens mij heb ik wel eens eerder een pm message gestuurd naar jou een tijd geleden ;) Toen had ik hetzelfde gepost, maar het is veel erger geworden. Ik ga nu gewoon contact opnemen met HTC denk ik ;)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:24

Fiber

Beaches are for storming.

Is er een goed alternatief voor die slider om een gesprek aan te nemen of te weigeren als je telefoon afgaat. Bij het uit mijn broekzak halen weiger ik soms al ongewenst gesprekken of ik neem ze aan zonder te kunnen kijken wie het is... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Weet iemand hoe ik me phone weer S-On krijg?
Ik heb geprobeerd Alpharev downgrader the flashes, maar hij is nog S-Off
En ja, ik heb al gezocht, :)
Ik heb het voor morgen (vrijdag) nodig.
Please, iemand?

[ Voor 27% gewijzigd door Kryziek op 01-09-2011 19:41 ]

• Nilsx
  • Laatst online: 03-12 15:21
Kryziek schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:05:
Weet iemand hoe ik me phone weer S-On krijg?
Ik heb geprobeerd Alpharev downgrader the flashes, maar hij is nog S-Off
En ja, ik heb al gezocht, :)
Ik heb het voor morgen (vrijdag) nodig.
Please, iemand?
RUU draaien. http://shipped-roms.com/i...egory=android&model=Bravo
2.29.405.5 bijvoorbeeld:
http://shipped-roms.com/d...release_159811_signed.exe

Toestel is dan weer volledig stock.
Dus orginele HBOOT, s-on, en je on-geroot.

[ Voor 22% gewijzigd door Nilsx op 01-09-2011 20:03 ]

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Heel erg bedankt!
Precies wat ik nodig had. Het heeft gewerkt. :D
Kan ik met een gerust hart slapen. ;)

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:09

dbzfan

Nee.

Ik had last van wat geheugenproblemen (wie niet) maar wil mijn Desire niet rooten..

Nu kwam ik dit tegen:
http://www.bongizmo.com/b...-to-sdcard-apps2sd-froyo/

Het werkt prima, je kun nu veel meer apps moven dan eerst.. Ik heb er weer 15 mb bij :)

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-12 10:03

jerry_a

doei

dbzfan schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:15:
Ik had last van wat geheugenproblemen (wie niet) maar wil mijn Desire niet rooten..

Nu kwam ik dit tegen:
http://www.bongizmo.com/b...-to-sdcard-apps2sd-froyo/

Het werkt prima, je kun nu veel meer apps moven dan eerst.. Ik heb er weer 15 mb bij :)
Een paar maanden zo gedraaid en het beviel prima maar het haalt het natuurlijk niet bij a2sd en een ext partitie.
Ik wil ook niet anders meer.

hoi

• Meartan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-11 09:12
ik heb het probleem dat mijn telefoon nu voor een tweede keer niet meer wilt opstarten.
Na het aanzetten van de telefoon blijft hij bij het "HTC quitly Brilliant" scherm hangen.
Vorige week had ik precies hetzelfde, toen heb ik in het menu via; volume down+aanzetten de telefoon ge-reset. Daarna starte ie normaal op.

maar nudus weer hetzelfde probleem, toen ik in applicatie beheer keek voor het verplaatsen van apps bleef bij de grootte van de app "berekenen" staan. Nou dacht ik dat een keer uit en aanzetten misschien zou helpen.
maar hij ging alleen maar uit.

iemand enig idee waar dit aan kan liggen? of dat t door een geinstalleerde app kan komen.

heb een desire van vorige jaar juni.
niet geroot.

[ Voor 40% gewijzigd door Meartan op 03-09-2011 06:25 ]

• OxyDrokz
  • Laatst online: 06:23

Moghûh,

Is het vervangen gelukt? Ben vannacht op het hoekje van m'n Desire gaan staan en nu is enkel het SLCD stuk. (Denk ik; de "glasplaat" is nog heel en het touchscreen werkte nog heeft alleen een hoekje linksonderin met een scheur en hij geeft enkel een paar balkjes)

Heb je hem vervangen met eenzelfde scherm? En waar heb je gevonden wat voor scherm je precies had? Weet bijna zeker dat ik een SLCD heb, maar ik las hier dat een verkeerd scherm je toestel brickt, dus daar heb ik geen zin in.

Nog aanraders qua replacement parts winkels?
Ga momenteel voor "uk-hitech" op ebay.

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-12 10:57
Gisteren mijn Desire met Stock Gingerbread ROM noodgedwongen gereset. Het geheugen blééf vollopen en ik eindigde met geen énkele applicatie geïnstalleerd en tóch een geheugenprobleem!
Nu alle applicaties weer geïnstalleerd en afgezien van Twitter & Facebook for HTC Sense koppelingen, en ik heb zowaar nog 91 MB 'over'! Benieuwd of dit nu ook weer langzaam zal vollopen...

edit: ik weet natuurlijk dat een Custom ROM het probleem helemaal oplost, maar die mogelijkheid hou ik nog even achter de hand!

[ Voor 14% gewijzigd door cocico op 05-09-2011 09:20 ]

• Lieuwe15
Meartan schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 00:11:
ik heb het probleem dat mijn telefoon nu voor een tweede keer niet meer wilt opstarten.
Na het aanzetten van de telefoon blijft hij bij het "HTC quitly Brilliant" scherm hangen.
Vorige week had ik precies hetzelfde, toen heb ik in het menu via; volume down+aanzetten de telefoon ge-reset. Daarna starte ie normaal op.

maar nudus weer hetzelfde probleem, toen ik in applicatie beheer keek voor het verplaatsen van apps bleef bij de grootte van de app "berekenen" staan. Nou dacht ik dat een keer uit en aanzetten misschien zou helpen.
maar hij ging alleen maar uit.

iemand enig idee waar dit aan kan liggen? of dat t door een geinstalleerde app kan komen.

heb een desire van vorige jaar juni.
niet geroot.
Dat wanneer je je telefoon leeg hebt gehad, moet je ook even je sd kaart formatten (of alleen de android mappen eraf gooien).
Dat had ik gemerkt nadat ik hem een reset had gegeven, dat hij de apps niet meer lekker wou verplaatsen naar de sd kaart (waarschijnlijk omdat ze er nog op stonden).

• xceqte
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-06 21:18
Sinds enige tijd heb ik een probleem met mijn Desire waar ik eigenlijk helemaal niet uitkom, wellicht hebben jullie nog een goed idee...

Mijn telefoon soft reset zichzelf zo eens in de 15-30 minuten, maar dit doet hij alleen in Alphen aan den Rijn! :( Ik snap er werkelijk niets van. Het probleem is er alleen wanneer ik een connectie heb met de zendmast, als ik hem op vliegtuigmodus zet is het probleem weg. (Andere simkaart heb ik niet getest aangezien ik deze niet tot mijn beschikking heb) Ook een hard reset wil niet helpen.
Mijn toestel draait op 2.3.3 en mijn provider is telfort.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ben bang dat HTC er niets aan kan doen omdat ik het probleem alleen in Alphen aan den Rijn heb.

[ Voor 2% gewijzigd door xceqte op 05-09-2011 14:24 . Reden: Toevoeging ]

• Cyleo
xceqte schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:23:
Sinds enige tijd heb ik een probleem met mijn Desire waar ik eigenlijk helemaal niet uitkom, wellicht hebben jullie nog een goed idee...

Mijn telefoon soft reset zichzelf zo eens in de 15-30 minuten, maar dit doet hij alleen in Alphen aan den Rijn! :( Ik snap er werkelijk niets van. Het probleem is er alleen wanneer ik een connectie heb met de zendmast, als ik hem op vliegtuigmodus zet is het probleem weg. (Andere simkaart heb ik niet getest aangezien ik deze niet tot mijn beschikking heb) Ook een hard reset wil niet helpen.
Mijn toestel draait op 2.3.3 en mijn provider is telfort.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ben bang dat HTC er niets aan kan doen omdat ik het probleem alleen in Alphen aan den Rijn heb.
Dat is echt een heel bizar probleem. Is het een redelijk lang traject wat je aflegt dan? Anders zou het switchen van mast of van 2g naar 3g het probleem misschien nog kunnen veroorzaken.

• xceqte
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-06 21:18
Cyleo schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:25:
[...]

Dat is echt een heel bizar probleem. Is het een redelijk lang traject wat je aflegt dan? Anders zou het switchen van mast of van 2g naar 3g het probleem misschien nog kunnen veroorzaken.
Klopt ik heb ook met stomheid geslagen. }:O

Ons kantoor is in Alphen aan den Rijn waar ik goed bereik heb, dus switchen van mast zal het denk ik niet zijn. En waar kan ik zien of die switched tussen 2g of 3g? Ik zie altijd een 3g of H icoontje...

Telefoon crashed ook als deze gewoon "idle" ligt te zijn op mijn bureau. :'(

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

xceqte schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:44:
[...]

Klopt ik heb ook met stomheid geslagen. }:O

Ons kantoor is in Alphen aan den Rijn waar ik goed bereik heb, dus switchen van mast zal het denk ik niet zijn. En waar kan ik zien of die switched tussen 2g of 3g? Ik zie altijd een 3g of H icoontje...

Telefoon crashed ook als deze gewoon "idle" ligt te zijn op mijn bureau. :'(
Kijk eens wat er staat in de logcat vlak voor het moment van crashen: http://developer.android....ing/tools/adb.html#logcat

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Klopt het dat de standaard HTC mail app 10 MB inneemt, ook als je hem niet gebruikt (Stock 2.3.3). Zit weer eens met ruimtegebrek en zag dat die HTC mail wel 10 MB inneemt, zonder dat er gegevens etc. gewist kunnen worden.

• hars73
  • Laatst online: 09-12 20:04

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Sj44k13 schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:51:
Klopt het dat de standaard HTC mail app 10 MB inneemt, ook als je hem niet gebruikt (Stock 2.3.3). Zit weer eens met ruimtegebrek en zag dat die HTC mail wel 10 MB inneemt, zonder dat er gegevens etc. gewist kunnen worden.
Mijn vrouw had hetzelfde probleem.. daar nam ie zelfs iets meer dan 25MB in.. Vervolgens via applicatiebeheer alle data gewist (let op, alles wordt gewist inclusief accounts e.d.), account opnieuw ingesteld en het geheugen was weer vrij. Ik vermoed dat er toch ergens 'iets' blijft staan wat niet netjes weer wordt vrijgegeven.

[ Voor 7% gewijzigd door hars73 op 06-09-2011 09:32 ]

• TheJVH
OxyDrokz schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 10:59:
[...]

Moghûh,

Is het vervangen gelukt? Ben vannacht op het hoekje van m'n Desire gaan staan en nu is enkel het SLCD stuk. (Denk ik; de "glasplaat" is nog heel en het touchscreen werkte nog heeft alleen een hoekje linksonderin met een scheur en hij geeft enkel een paar balkjes)

Heb je hem vervangen met eenzelfde scherm? En waar heb je gevonden wat voor scherm je precies had? Weet bijna zeker dat ik een SLCD heb, maar ik las hier dat een verkeerd scherm je toestel brickt, dus daar heb ik geen zin in.

Nog aanraders qua replacement parts winkels?
Ga momenteel voor "uk-hitech" op ebay.
Ik heb nog niets gedaan ermee, heb een ZTE Blade ter vervanging. Maar wil het wel gaan doen omdat die Desire toch een stuk sneller is + de Desire camera is 100x beter dan die van de ZTE. Dat is me die 80 euro wel waard.

Heb op het moment alleen geen tijd ervoor...

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-12 14:05
Sj44k13 schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:51:
Dat is dan nieuw want ik het even gecheckt en "Mail" van HTC op Stock 2.2 gebruikt 1,07MB aan "gegevens" zonder dat ik er ooit gebruik van heb gemaakt. De optie gegevens wissen is beschikbaar. Mail versie 2.00.0037.293415 gaat het om

• Johantjuuh
iemand ervaring met het koppelen van contacten?
Heb nu ineens 700 contacten in mn "telefoon" staan. Terwijl dit er 200 in GMail zijn. Wat blijkt dat ik al mijn telefoon contacten 4x heb gekoppeld met hetzelfde telefoon contact. Dus die is dan gekoppeld met google, whatsapp, facebook en 3x telefoon..

Hoe krijg ik dit makkelijk en snel weer normaal? Het lukt me handmatig, door een contact volledig te ontkoppelen en dan vervolgens de (3) telefoon contacten te wissen...

kan dit sneller?

• Jaap-Jan
Alle Google contacten verbergen en de rest verwijderen? Ik heb alleen geen idee of dat ook gekoppelde Google contacts verwijderd.

• Johantjuuh
heb alleen mn telefoon contacten laten weergeven (700).
En dan vervolgens alle gekoppelde contacten weergeven, en al deze contacten ontkoppelen. (menu --> select all)

Nu dus even iedereen verwijderen...

• Johantjuuh
is gelukt volgens mij! Nu alles weer opnieuw koppelen. Altijd weer een goede, denk je dat je klaar bent. Zie je in whatsapp ineens geen fotootjes meer etc etc.

Verder nog iets vreemds, in de facebook app op mijn desire loopt de tijd 6uur verder. Heel erg vreemd. Er staat bijvoorbeeld dat er om 05:00 een bericht is geplaats (5 sept), terwijl dit 4 sept 23:00 was. Ook staat er bijvoorbeeld s avonds dat er iemand jarig is (die in feite pas de volgende dag jarig is!) Hoe los ik dit op ?

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:10

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Johantjuuh schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 19:33:
Verder nog iets vreemds, in de facebook app op mijn desire loopt de tijd 6uur verder. Heel erg vreemd. Er staat bijvoorbeeld dat er om 05:00 een bericht is geplaats (5 sept), terwijl dit 4 sept 23:00 was.
Klinkt alsof je facebook app "new york time / eastern time zone" van America aanhoudt. Dat kan je / moet je waarschijnlijk of in de app, of in je profiel op facebook zelf aanpassen. (Wat een nachtmerrie verhaal met die contacten trouwens, blij dat het opgelost is)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• OxyDrokz
  • Laatst online: 06:23
TheJVH schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 02:16:
[...]

Ik heb nog niets gedaan ermee, heb een ZTE Blade ter vervanging. Maar wil het wel gaan doen omdat die Desire toch een stuk sneller is + de Desire camera is 100x beter dan die van de ZTE. Dat is me die 80 euro wel waard.

Heb op het moment alleen geen tijd ervoor...
Heb een nieuwe SLCD besteld op ebay. Als hij er weer in zit zal ik m'n ervaringen delen.
Johantjuuh schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 19:33:
is gelukt volgens mij! Nu alles weer opnieuw koppelen. Altijd weer een goede, denk je dat je klaar bent. Zie je in whatsapp ineens geen fotootjes meer etc etc.

Verder nog iets vreemds, in de facebook app op mijn desire loopt de tijd 6uur verder. Heel erg vreemd. Er staat bijvoorbeeld dat er om 05:00 een bericht is geplaats (5 sept), terwijl dit 4 sept 23:00 was. Ook staat er bijvoorbeeld s avonds dat er iemand jarig is (die in feite pas de volgende dag jarig is!) Hoe los ik dit op ?
Jij kent ook zoveel mensen! M'n broer had het ook met z'n sensation, Hij had alles geimporteerd van z'n iPhone, simkaart en gmail.
Facebook lijkt me idd een tijdzoneporbleem.

• Maranello
Ik had vanochtend nog een mooie. Er blokkeerde iets mijn uitgaande verbinding vanaf het moment dat ik mijn Desire van de lader haalde. Dat wil zeggen: Het pijltje omhoog van 3G of H bleef ononderbroken actief en ander internetverkeer was niet meer mogelijk.

Ik heb toen vervolgens onderweg in de trein een half uur zitten kloten:
- Synchronisatie uit/aan gezet, probleem kwam terug
- Dataverbinding uit/aan gezet, probleem kwam terug
- Vliegtuigmodus uit/aan gezet, probleem kwam terug
- Market, WhatsApp gestopt (die had ik als laatste geopend), probleem bleef

Net voor ik hem wilde rebooten ging ik naar het homescreen naar de agenda widget die refreshte en plots was de dataverbinding weer vrij. 8)7 Zat dus iets vast in de synchroniseren daarvan

Ohja ik heb een nieuwe Market versie 3.1.3 gepushed gekregen vannacht.

• gerardhd
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-06 12:20
gerardhd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:01:
Vorige week liep mijn Desire opeens vast... het scherm gaf allemaal strepen en ik kon er niets meer mee doen.
Na het verwijderen en terugplaatsen van de batterij gaf het toestel nog steeds geen normaal beeld.
Ik zag alleen een donkergroene waas, alleen de opstart deun hoorde ik l en de menu knoppen gaven licht.
Hard resetten bood geen soelaas.
Nu is de Desire vorige week opgehaald door Dynafix..ik ben benieuwd wat het probleem is en of ze het hebben kunnen fixen. Ik heb het toestel 10 maanden lang probleemloos kunnen gebruiken.
Gisteren al weer terug gekregen, nieuwe display gekregen.
Mooie service!

• Lieuwe15
Maranello schreef op donderdag 08 september 2011 @ 09:28:
Ohja ik heb een nieuwe Market versie 3.1.3 gepushed gekregen vannacht.
Draai je android 2.2 of 2.3?
Want ik heb met 2.2 nog steeds niet de nieuwe market terwijl de nieuwe market er al een hele tijd is..

• Maranello
Lieuwe15 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:56:
[...]
Want ik heb met 2.2 nog steeds niet de nieuwe market terwijl de nieuwe market er al een hele tijd is..
2.2 Stock Unbranded (2.29.405.5)

Volgens mij neem die wel meer opslagruimte in? :( 7,67MB voor de applicatie. Kan iemand checken wat dat met de oude versie was?

Blijft het meest irritante punt aan de Desire die opslagruimte, verder na bijna 1,5 jaar nogsteeds tevreden.

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Op Android 2.3.3 is hij 288Kb. Dat is versie 2.3.4

• Lieuwe15
Versie 2.3.6 op Android 2.2 (2.29.405.5) is 3.45MB.
Het is en blijft een hekelpunt op de desire ja, als je eraf wil zul je moeten rooten + Custom rom.

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mijn vrouw had op haar Desire de nieuwe market. Door alle updates van de market te verwijderen, kreeg ze uiteindelijk 2.3.6 weer terug.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Cyleo
Lieuwe15 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:56:
[...]

Wat vind jij de oude market? De allereerste of de update daarvan? De nieuwste is namelijk een soort Windows Phone achtig iets en heeft volgens mij nog niemand ;)

• P-ter
  • Laatst online: 14-12 12:09

P-ter

...

Cyleo schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:01:
[...]

Wat vind jij de oude market? De allereerste of de update daarvan? De nieuwste is namelijk een soort Windows Phone achtig iets en heeft volgens mij nog niemand ;)
Ik heb verschillende kennissen waarbij de Windows phone achtige market is binnengekomen (Allen S-LCD Desire). Op mijn Amoled Desire nog niks gezien.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:54
Vandaag is mijn Desire teruggekomen van reparatie.
Ik moet zeggen dat de doosjes die ze sturen tegenwoordig erg leuk zijn. Daarvoor was het vaak een plastic zakje. De desire van mij had een kapotte trackball en deze is vervangen + een software update. Ben benieuwd wat ik had al de laatste 2.3 software erop (misschien andere radio rom).
Ook ging de reparatie erg snel, dinsdag opgehaald en vandaag terug. Normaal gesproken is deze toch een kleine 1,5 week weg.

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMAG0025.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMAG0027.jpg

En deze van een andere Desire die stuk ging hier:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMAG0026.jpg

BTW wat een tip is om te doen. Als je contact hebt gehad met de helpdesk van HTC krijg je per mail een verzoekje tot een enquette. Dezeduurt maar 2 minuten. Ik was over een reparatie helemaal niet te spreken en heb dit kenbaar gemaakt via de enquette. De volgende dag werd ik gebeld door HTC, erg netjes. Hij bood zijn excuses aan en vertelde dat de reparatiecentra hier erg op afgerekend worden. Mijn telefoon ging heen met een defecte luidspreker en kwam terug met een defecte luidspreker, microfoon en camera.
Dezelfde dag stond er nog een koerier om het toestel weer opnieuw op te halen. Nu is deze in reparatie bij Dynafix (waar alle toestellen overigen naar toe gaan die ik ter reparatie heb aangeboden).

Al met al een erg goede service van HTC.

[ Voor 13% gewijzigd door Binnetie op 09-09-2011 15:45 ]

• Intergalactrick
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-12 19:38
Ik wil graag een mp3 kiezen als geluid dat moet worden afgespeeld als alarm. Als ik een ringtone daarvoor wil selecteren had ik voorheen 2 opties, namelijk android geluiden en de optie Handcent (daarin kon ik dan altijd mijn mp3 kiezen). Ik had per ongeluk een vinkje aangevinkt met " niet meer vragen in de toekomst" en toen had ik voor androidgeluiden gekozen. Is er een manier om dit weer ongedaan te krijgen?

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:05
Je zou eens kunnen proberen de app "Zedge" te installeren, hiermee kun je ook ringtones downloaden. Download een geluid en probeer dan nog eens de MP3 als geluid in te stellen. Waarschijnlijk krijg je nu weer het "keuze scherm " omdat je de app erop hebt gezet.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Intergalactrick
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-12 19:38
janvanduschoten schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:54:
Je zou eens kunnen proberen de app "Zedge" te installeren, hiermee kun je ook ringtones downloaden. Download een geluid en probeer dan nog eens de MP3 als geluid in te stellen. Waarschijnlijk krijg je nu weer het "keuze scherm " omdat je de app erop hebt gezet.
Thanks, dit werkte. Logische oplossing eigenlijk wel. :)

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-12 17:03

Michelli

LL.M

Binnetie schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:40:
Vandaag is mijn Desire teruggekomen van reparatie.
Ik moet zeggen dat de doosjes die ze sturen tegenwoordig erg leuk zijn. Daarvoor was het vaak een plastic zakje. De desire van mij had een kapotte trackball en deze is vervangen + een software update. Ben benieuwd wat ik had al de laatste 2.3 software erop (misschien andere radio rom).
Ook ging de reparatie erg snel, dinsdag opgehaald en vandaag terug. Normaal gesproken is deze toch een kleine 1,5 week weg.

[afbeelding]

[afbeelding]

En deze van een andere Desire die stuk ging hier:

[afbeelding]

BTW wat een tip is om te doen. Als je contact hebt gehad met de helpdesk van HTC krijg je per mail een verzoekje tot een enquette. Dezeduurt maar 2 minuten. Ik was over een reparatie helemaal niet te spreken en heb dit kenbaar gemaakt via de enquette. De volgende dag werd ik gebeld door HTC, erg netjes. Hij bood zijn excuses aan en vertelde dat de reparatiecentra hier erg op afgerekend worden. Mijn telefoon ging heen met een defecte luidspreker en kwam terug met een defecte luidspreker, microfoon en camera.
Dezelfde dag stond er nog een koerier om het toestel weer opnieuw op te halen. Nu is deze in reparatie bij Dynafix (waar alle toestellen overigen naar toe gaan die ik ter reparatie heb aangeboden).

Al met al een erg goede service van HTC.
Mijn Desire kreeg ik laatst ook terug in dat tweede doosje. Toch wel leuk. Was ook aangenaam verrast dat ik mijn telefoon na een week alweer terug had :)

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Had ik deze week ook. Maar ik kreeg doosje 1. xD
Vorige week vrijdag is hij opgehaald en ik had hem deze vrijdag weer terug. Ook gerepareerd door Dynafix.
Mijn knopjes werkten niet goed meer. die zijn nu gefixed. :D

• greatchampion
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 22:06
Ik heb m'n Desire ook opgestuurd voor reparatie voor de slecht werkende knopjes. Nu werken de knopjes wel maar m'n GPS niet meer. Handig... kan die weer terug..

Verwijderd

Ik snap het niet, jullie hebben allemaal problemen met de knopjes, ik niet. Dit terwijl ik de knoppen toch best vaak gebruik. Heb hem nu ongeveer 1 jaar en het is de 1e versie. (schijnen er 4 te zijn). Welke versie hebben de knopjesgebrek-gebruikers?

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-12 00:04
Ik heb de mijne al 1,5 jaar en ook nergens last van.
Hardwarematig dan, hij begon spontaan te rebooten en nu draai ik er MIUI op.
Helemaal geweldig weer!

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Heeft er iemand hier ervaring met de sense 3.5 rom?

Ik heb PVT-1 @bitjesmaker

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:13
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 18:24:
Ik snap het niet, jullie hebben allemaal problemen met de knopjes, ik niet. Dit terwijl ik de knoppen toch best vaak gebruik. Heb hem nu ongeveer 1 jaar en het is de 1e versie. (schijnen er 4 te zijn). Welke versie hebben de knopjesgebrek-gebruikers?
Ik heb mijn Desire vanaf eind juni dit jaar en bij mij waren de volumeknopjes al slecht aan het worden. Je moest echt hard drukken om het volume te kunnen regelen. Ik heb hem vorige week donderdag opgestuurd en afgelopen woensdag terug gekregen. Ze hebben een boardswap uitgevoerd en de volumeknoppen werken weer helemaal zoals het hoort. PVT-4.

• Sandrookie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-12-2023
Intergalactrick schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:46:
Ik wil graag een mp3 kiezen als geluid dat moet worden afgespeeld als alarm. Als ik een ringtone daarvoor wil selecteren had ik voorheen 2 opties, namelijk android geluiden en de optie Handcent (daarin kon ik dan altijd mijn mp3 kiezen). Ik had per ongeluk een vinkje aangevinkt met " niet meer vragen in de toekomst" en toen had ik voor androidgeluiden gekozen. Is er een manier om dit weer ongedaan te krijgen?
Nog even ter info ... indien je derden apps als standaard ingesteld hebt en je wilt dit terug wijzigen (bijvoorbeeld ringtones, contacten, sms, .....) kan je dit later altijd wijzigen door naar "instellingen - apps - de applicatie aanklikken - standaardwaarden wissen" te gaan, dit draait vastgelegde app keuzes terug.

• Johantjuuh
heeft er iemand een oplossing voor het volgende:

Wanneer ik iets wil downloaden vanaf uploadsites (via de desire), download hij steeds maar een .htm file. Terwijl via de laptop wel het normale bestand worden gedownload.

Ook wanneer ik vervolgende op die htm file klik, download ie weer alleen een htm file..

• SmiGueL
  • Laatst online: 15-12 17:02
Johantjuuh schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:47:

Wanneer ik iets wil downloaden vanaf uploadsites (via de desire), download hij steeds maar een .htm file. Terwijl via de laptop wel het normale bestand worden gedownload.

Ook wanneer ik vervolgende op die htm file klik, download ie weer alleen een htm file..
Ik weet dat zippyshare bij mij een maand terug prima werkte (downloaden van .zip of .rar)

[ Voor 16% gewijzigd door SmiGueL op 13-09-2011 00:00 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Lieuwe15

Daar heb ik ook last van, komt denk ik door de webkit van android dat die daar problemen mee heeft met bepaalde verwijzingen. En dat de uploadsites dat niet lekker ondersteunen. Is helaas niks aan te doen.

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-12 13:03

ikbenwouter

! w t R

Ik heb dat probleem ook gehad en heb het opgelost door Opera Mini of Opera Mobile daarvoor te gebruiken, weet even niet meer welke ik had. Zijn allebei gratis te vinden in de Market.

........................................................................................................................................................

• Johantjuuh
Oke.. Ga ik inderdaad eens een andere browser proberen!
Thnx

[ Voor 0% gewijzigd door Johantjuuh op 13-09-2011 23:05 . Reden: typfoutjes ]

• Johantjuuh
nu weer het contactfoto probleem. Heb even mn contacten opnieuw geordend, iedereen weer gekoppeld met facebook etc. Echter krijg ik nu in whatsapp maar bij de helft van de mensen een contactfoto te zien. Terwijl bij hun normaal (telefoon --> contacten) wel een foto zichtbaar is..

Verwijderd

Ik heb gisteren iCoyote geïnstalleerd, de app om flitsers te melden en om flitsmeldingen binnen te krijgen, nu resulteert dat in:

- Mobiel netwerk (3G) aan
- Bluetooth aan (Parot systeem)
- GPS aan
- Scherm continue aan
- Autolader aangesloten om te voorkomen dat batterij niet na een halfuur leeg is

Gevolg: HTC Desire krijg het er wel héél warm van.. Enige tips?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:30
Zucht..... mijn Desire begint nu dus langzamerhand ook neiging tot rebooten te krijgen zodra hij aan de lader hangt.

Nou ja, zo lang het niet uit de hand loopt ga ik het maar ff uitzingen tot ik een ander toestel (wrs. Desire S) mag uitzoeken bij een verlenging. Dan kan ik rustig kijken of ik deze nog kan laten fixen.

[ Voor 47% gewijzigd door eymey op 15-09-2011 08:48 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• maukoo
greatchampion schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 16:31:
Ik heb m'n Desire ook opgestuurd voor reparatie voor de slecht werkende knopjes. Nu werken de knopjes wel maar m'n GPS niet meer. Handig... kan die weer terug..
Hey das apart. Ik heb mijn Desire 1 sept. ook opgestuurd voor reparatie aan de knopjes. Ik kreeg hem toen 7 sept. terug. Alles werkte weer naar behoren tot ik van de week Google Navigatie wilde gebruiken. Ik kreeg geen fix. Na net met HTC gechat te hebben komen ze morgen mijn toestel weer ophalen voor reparatie.

• DNA_Saint
  • Laatst online: 15-12 13:45

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

een soort van crosspost.
Ik heb insertcoins rom geinstalleerd. Maar nu werkt mijn contactlijst niet meer goed.
Ik kan wel gewoon via de dialer mensen bellen en zoeken.
Maar als ik naar de contact app ga, dan blijft ie maar laden. En zie ik dus niks.
En als ik naar contact zoeker ga en klik op een naam, crasht de contact api.

Ik heb al geprobeerd om alles gedwongen te stoppen en de cache te legen. Maar dit helpt dus niet.

====
is trouwens nu gefixed door rom weer opnieuw te installen...

[ Voor 7% gewijzigd door DNA_Saint op 16-09-2011 15:37 ]

Huub Huub Barbatruc!

• greatchampion
  • Laatst online: 04-10 22:06
maukoo schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:10:
[...]

Hey das apart. Ik heb mijn Desire 1 sept. ook opgestuurd voor reparatie aan de knopjes. Ik kreeg hem toen 7 sept. terug. Alles werkte weer naar behoren tot ik van de week Google Navigatie wilde gebruiken. Ik kreeg geen fix. Na net met HTC gechat te hebben komen ze morgen mijn toestel weer ophalen voor reparatie.
Ja, die van mij moet ook weer terug. Helaas kan ik de phone nu tijdelijk niet missen tot aan de kerst dus moet het even zonder GPS doen :( . Heel vervelend...

• maukoo
greatchampion schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:50:
[...]

Ja, die van mij moet ook weer terug. Helaas kan ik de phone nu tijdelijk niet missen tot aan de kerst dus moet het even zonder GPS doen :( . Heel vervelend...
Die van mij is om 12 uur opgehaald. Zal mij benieuwen hoe snel ik hem nu terug heb. Ik kon hem eigenlijk ook niet missen maar ik dacht laat ik hem nu maar opsturen anders komt het er nooit van. Zit nu weer in het stenen tijdperk met een Samsung X450. Ook leuk, lekker basic!

• SmiGueL
Mocht je er wat aan hebben, hier mijn ervaring met het ophalen en terugsturen van m'n Desire:

Ticket aangevraagd op 22-8
Toestel meegenomen op 23-8
Mail your Device will be returned: 29-8
Toestel terug: 3-9

Ticket aangevraagd op 5-9
Toestel meegenomen op 7-9
Mail your Device will be returned: 14-9
Toestel terug: 16-9

Ik denk dat je moet rekenen op 1,5 a 2 weken weg, maarja, hangt ook helemaal van het probleem af natuurlijk :)

[edit:] Vandaag terug gekregen :)

[ Voor 10% gewijzigd door SmiGueL op 16-09-2011 17:24 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• maukoo
SmiGueL schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:24:
Mocht je er wat aan hebben, hier mijn ervaring met het ophalen en terugsturen van m'n Desire:

Ticket aangevraagd op 22-8
Toestel meegenomen op 23-8
Mail your Device will be returned: 29-8
Toestel terug: 3-9

Ticket aangevraagd op 5-9
Toestel meegenomen op 7-9
Mail your Device will be returned: 14-9
Toestel terug: xx-9 (ik gok dus aankomende maandag)

Ik denk dat je moet rekenen op 1,5 a 2 weken weg, maarja, hangt ook helemaal van het probleem af natuurlijk :)
Bedankt!! de vorige keer had ik hem in 6 dagen terug. Zat ook nog een weekend tussen. Ik kreeg de mail van "Device will be returned" 2 dagen nadat ik mijn toestel al binnen had :*) |:( . Ik zie het vanzelf wel.

• SmiGueL
Zie ^^, hij is vandaag met de post terug gekomen! :)

• Yavaris
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:14
Ik heb mijn toestel twee weken terug ook weer opgestuurd voor dat rebooten, er is weer een boardswap uitgevoerd en mn scherm is ook vervangen (waarom weet ik niet), dus ik heb nu praktisch een nieuw toestel. Doet het weer prima en ik ben hem maar een week kwijtgeweest.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-12 14:09

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 08:42:
Ik heb gisteren iCoyote geïnstalleerd, de app om flitsers te melden en om flitsmeldingen binnen te krijgen, nu resulteert dat in:

- Mobiel netwerk (3G) aan
- Bluetooth aan (Parot systeem)
- GPS aan
- Scherm continue aan
- Autolader aangesloten om te voorkomen dat batterij niet na een halfuur leeg is

Gevolg: HTC Desire krijg het er wel héél warm van.. Enige tips?
Ik gebruik zelf FlitsNav hiervoor, weet jij waarom iCoyote beter zou zijn?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:54
Ik gebruikte altijd led me know als app om mijn led een andere kleur te geven bij mail, sms, whatsapp etc. De app had iets van 4 kleuren die je voor je led in kan stellen. Nu met GB 2.3 werkt deze app niet meer. Iemand die weet welke app dit nog wel kan?

Verwijderd

Iemand al zijn/haar Desire geüpdatet naar 2.2.2 (OTA)?

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:09

dbzfan

Nee.

Ik krijg geen update gepusht hier.. hij zegt al maanden dat ik de nieuwste versie draai..

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-12 09:53
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 22:55:
Iemand al zijn/haar Desire geüpdatet naar 2.2.2 (OTA)?
Ik zou graag willen maar ik krijg al een jaar een oude update niet geïnstalleerd. Sinds vorig jaar november krijg ik al meldingen van versie 2.29.405.2, en telkens als ik die probeer te installeren loopt hij na 20 seconden vast.
Eerst een groene voortgangsbalk die tot ongeveer een derde doorloopt en dan stopt de update en staat er een rode driehoek met uitroepteken.
Ik kan dan alleen resetten door de reboot toetsencombi (power+vol. down+dpad). De reboot gaat normaal, en ik krijg geen enkele melding over waarom het fout ging. Heel irritant.
Er wordt gezegd dat ik 25 MB vrij moet hebben aan geheugen, maar het gebeurt ook bij 35 MB vrij geheugen.

An sich werkt mijn huidige versie nog prima, lekker vlot. En aangezien de afzonderlijke Google onderdelen nu per programma geüpdate worden, blijf ik verder goed bij.

Anyone else die dit meegemaakt heeft? Tips over hoe op te lossen? Heb alleen nog geen factory reset gedaan. dat zal ik morgen proberen.

Unbranded Desire (juni 2010), build 2.10.405.2 CL226611

• SmiGueL
Ik zou idd sowieso even een factory reset proberen..
(Eerst ff je smsjes/call log/contacten backuppen ;))
vervolgens 2.29.405.2 installeren, hierna komt nog 2.29.405.5
En als dit werkt natuurlijk weer de backup terug zettten :)

[ Voor 6% gewijzigd door SmiGueL op 19-09-2011 00:38 ]

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-12 12:41
Luidspreker achteraan men HTC Desire heeft het begeven. 1 jaar en 1 maand oud...
Hoor niets meer, geen beltoon, geen biepjes bij het aanpassen van het volume, geen geluid bij video's, niets... De gewone luidspreker werkt wel nog. Dus ik kan perfect bellen enzo, behalve hem laten rinkelen of muziek/video afspelen zonder headset.... :/
Factory reset hielp uiteraard niets..

Hoop dat de support van coolblue België iets of wat deftig is....

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Pagina: 1 ... 54 ... 61 Laatste