Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Mede-auteur:
  • robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:22

robertwebbe

HTC Desire S - Deel 1
Afbeeldingslocatie: http://img847.imageshack.us/img847/9988/desires.jpg

Inhoudsopgave

Over dit topic

Wat wel mag in dit topic:
  • Discussies over het toestel zelf
  • Problemen met het toestel
  • Vragen over officiële firmware en softwareversies
Wat mag zolang er geen aparte topic voor is aangemaakt*:
  • Accesoires
Wat niet mag in dit topic:
Denk er bij het posten van andere dingen goed over na of het hier wel hoort.
* Hierbij geldt eigenlijk: liever dat je een startpost maakt dan dat je hier post :)

Voorwoord

Aangezien er nog geen Desire S topic was heb ik dit topic aangemaakt. Als er mensen denken de TS te kunnen verbeteren en daar actief aan willen meewerken PM me dan, dan kun je mede auteur worden.

De HTC Desire S is de opvolger van de populaire HTC Desire. De hardware is bijna hetzelfde gebleven, maar de CPU is geupgrade naar dezelfde als die van de Desire HD en er zijn nog een paar andere upgrades. Het design is wel veranderd en lijkt nu op een soort hybride tussen de Desire en Legend. Verder draait de Desire S op Android 2.3 en krijgt HTC Sense een upgrade.

De releasedatum is nog niet bekendgemaakt, maar Amazon UK zet deze op 18 april 2011. Dit zou ook ongeveer een jaar na de Desire zijn en is dus waarschijnlijk. Het lijkt in ieder geval op uiterlijk eind april.

Nieuws

Tweaker helpt bij ontgrendelen HTC Sensation

FAQ

• Q: Het duurt heel lang voordat ik een GPS locatie krijg/ik krijg geen GPS locatie!
    A: GPS heeft goed bereik nodig wat je binnenshuis en zelfs binnen de bebouwde kom vaak onvoldoende hebt, zeker als je een cold fix moet doen. Zie ook deze post voor uitleg van e.e.a.
  • Q: Is rooten mogelijk?
    A: Al langer als je een apparaat van €150 wilt kopen. Sinds kort is het ook softwarematig mogelijk, zie de zustertopics.

Prijzen

HTC Desire S
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=277676

Specificaties

ProcessorQualcomm MSM8255 1GHz
BesturingssysteemAndroid 2.3 + HTC Sense
Scherm3,7 inch SLCD 480 x 800 WVGA
Geheugen1.1GB ROM, 786 MB RAM
GeheugenuitbreidingMicroSD
Gewicht130 gram met batterij
Afmetingen115 x 60 x 11,6 mm
NetwerkGSM/GPRS/EDGE 850/900/1800/1900 MHz, HSPA 900/2100 MHz
Sensorennabijheidssensor, lichtsensor, G-sensor en digitaal kompas
Camera5-megapixel met autofocus en led-flash
VerbindingenUMTS/HSDPA, BT 2.1 met FTP/OPT, A2DP en PBAP, Wi-Fi 802.11b/g/n, GPS
Aansluiting Micro USB (USB 2.0), 3,5mm stereo jack
Batterij1450mA
Batterijduur430 uur standby, 9 uur spraak

Foto's & Videos

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1297725241.jpegAfbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1297599679.jpegAfbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1297599678.jpegAfbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1297599681.jpeg

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=XlhR4cjLanA]

Reviews

Links

Officiële pagina van HTC
Desire S categorie op xda-developers

Zustertopics

[ABO] HTC Desire S levertijden- en abonnementen topic
[HTC Desire S] Rooten en Custom ROM's

Changelog

• 30-7-2011: veranderingen n.a.v. root
  • 24-4-2011: beginnetje van FAQ
  • 19-3-2011: Abo topic & regels toegevoegd
  • 18-3-2011: Specificaties toegevoegd
  • 18-3-2011: Topic gestart

[ Voor 40% gewijzigd door dtech op 30-07-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Commentaar is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:13
Volgens onze grote vriend Mark Moons komt de DS in de eerste week van april. Zie http://twitter.com/markmoons/status/47561450134315008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zoals gewoonlijk mogen levertijden, releasedatums, prijzen, winkels, en al het andere non-tech in een ABO-topic in Telecomproviders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-06 07:57
Deze telefoon lijkt me wel wat. In principe twijfel ik tussen de Desire Z (maar is toch aan de zware kant, heeft een matige speaker, en ik weet niet zeker of het uitklapmechanisme na ruim 2 jaar nog goed is), de Incredible (maar die heeft een groter scherm dan ik nodig heb en ietwat overkill). Dus de Desire S lijkt voor mij een betere keuze, gezien de verwachte lagere prijs dan de Incredible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05 12:45
Ik zat stiekem al te wachten op een topic over de desire s, dankjewel :X
Voor de TS: hands-on Desire S op youtube: YouTube: Dutch: HTC Desire vs HTC Desire S

Het lijkt mij een leuke telefoon. Voor mijn idee verder doorontwikkeld, niet baanbrekend, maar degelijk.
Formaat en snelheid zijn prima. Geen dual-core, maar ik zal deze telefoon niet langer dan 1 jaar gebruiken, dual-core zal dan verder doorontwikkeld zijn en mij dan pas echt over de streep trekken.

Twee vragen:
- Weet iemand of bij de lancering de zwarte versie ook direct beschikbaar is?
- Aangezien 1 GB intern geheugen niet enorm veel is, zullen filmpjes/foto's op de microSD staan. Wat zijn de ervaringen omtrend de snelheid van het intern geheugen tov een extra geheugenkaart? Ik ben zo'n modern type persoon dat totaal niet van wachten houdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
ozothebozo schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 16:09:
- Aangezien 1 GB intern geheugen niet enorm veel is, zullen filmpjes/foto's op de microSD staan. Wat zijn de ervaringen omtrend de snelheid van het intern geheugen tov een extra geheugenkaart? Ik ben zo'n modern type persoon dat totaal niet van wachten houdt
Dat is volgens mij totaal geen issue en 1.1GB is best wel veel (iets minder dan de HD geloof ik). Op mijn HD2 gebruikte ik een SD kaart ook als applicatiegeheugen en dat was prima, en vergeet niet dat alle andere fotocamera's ook geheugenkaartjes gebruiken.

Je moet dan uiteraard wel een snel microSD kaartje hebben.
Stefangrp schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 14:04:
Volgens onze grote vriend Mark Moons komt de DS in de eerste week van april. Zie http://twitter.com/markmoons/status/47561450134315008
Op teh interwebs staat eigenlijk overal 18 april. Sowieso zegt mijn ervaring dat de providers hem dan nog niet hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door dtech op 18-03-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:38
Het is me niet helemaal duidelijk wat nu de kleur is van deze telefoon. Op het ene plaatje is het (zilver)grijs, op het andere is het weer zwart. Zijn beide kleuren dan leverbaar, of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Ik denk dat uiteindelijk beide kleuren leverbaar worden, net zoals bij bijv. de oorspronkelijke Desire. In de pricewatch staat op dit moment enkel nog de "HTC Desire S"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
RoD schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 14:07:
Zoals gewoonlijk mogen levertijden, releasedatums, prijzen, winkels, en al het andere non-tech in een ABO-topic in Telecomproviders ;)
Hierbij aangemaakt: [ABO] HTC Desire S levertijden- en abonnementen topic

@dtech; kun je hem even in de startpost toevoegen?

[ Voor 28% gewijzigd door robertwebbe op 20-03-2011 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
done :) Ook regels toegevoegd.

Stel voor dat voorlopig dingen als (mogelijke) accesoires & rooten gewoon hier kunnen, i.i.g. tot ie uitkomt/er meer bekend wordt. Beetje zinloos om vooral voor die laatste nu al een topic aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Misschien nog even een link naar het betreffende topic plaatsen op het woord zustertopic?

[ Voor 17% gewijzigd door robertwebbe op 20-03-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quirit
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-04 11:53
Deze phone lijkt me een interessant stukje technologie om android een keer uit te proberen.

Ik kom van een BB Curve 8520. Een feature waarvan ik ben beginnen te houden op mijn BB is de LED notificatie. Ik heb nergens bevestiging kunnen vinden of er op de Desire S ook één (of meerdere) notificatie LED's zitten. Op de oude Desire (en bijna alle andere HTC's) is dit wel aanwezig heb ik begrepen?

Kan je die LED (indien hij aanwezig is) goed afstellen? Hiermee bedoel ik verschillende kleuren voor gemiste oproepen, sms, email, ... en verschillende knippersnelheden & -lengtes. (Bij men BB heb ik hiervoor een extern programmaatje moeten downloaden. De instelmogelijkheden van BB OS waren me iets te beperkt. Omslachtig, maar uiteindelijk wel de moeite waard.)

(Dit lijkt een kleine overbodige functie maar het is o zo gemakkelijk om niet telkens je gsm-scherm te moeten consulteren. Ik zou moeilijk zonder kunnen denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

J-D

In principe kan je die dingen aanpassen met wat apps uit de market (Handcent sms bij voorbeeld)
qua kleuren heb je alleen keuze uit groen en oranje maar de frequentie e.d. kan gewoon gekozen worden.

Ben sinds vandaag in bezit van het toestel en bevalt me prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
Hoe kom jij zo snel aan het toestel als ik vragen mag? Ik wil 'm immers ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:13

Matis

Rubber Rocket

Krijg ik zojuist een maitlje van Vodafone dat mijn contract bijna afloopt en dat ik kan gaan verlegen. Klik ik vol euforie op het linkje, krijg ik de volgende melding
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e4IhpyP0ZCwrEHNe4vkE3ZVd/full.png
*snik*

Ik weet zeker dat het de Desire met Qualcomm MSM8255 gaat worden, alleen zit ik nog te twijfelen tussen de HD en de S.

Het enige verschil is de schermgrootte en de accucapaciteit. De schermgrootte van de HD staat me aan, maar de cappaciteit van de S is 17% hoger.
De S draait native Android 2.3 en de HD (afaik) 2.2. De S is wel weer 26% lichter dan de HD en heeft ook Bluetooth 3.0 tov 2.1 op de HD.
De Desire S heeft natuurlijk wel meer coolness omdat hij veel nieuwer is dan de HD, wat gewoon een spinoff is van de HTC Touch HD2.

Dilemma's :P (lees luxeprobleem)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Een Custom-Roms topic hoeft in ieder geval niet te komen, aangezien HTC de bootloader gelockt heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
alles valt te kraken..

[ Voor 58% gewijzigd door ozothebozo op 28-03-2011 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:53
Alexander6501 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 00:55:
Een Custom-Roms topic hoeft in ieder geval niet te komen, aangezien HTC de bootloader gelockt heeft..
Het lijkt erop dat de Incredible S gekraakt is (even afwachten nog), Desire S zal niet al te veel afwijken, is de verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:23
Ik ga vanmiddag langs coolblue als ik aant werk ben, misschien neem ik hem wel :)
ze hadden in ieder geval genoeg op voorraad,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

J-D

Yep heb m gisteren bij cool blue gehaald hadden dr een stuk of 11 ofzo. Ben benieuwd hoe snel dat ie gekraakt wordt. Móet wel zeggen dat de sense die op 2.3 soepel loopt. En de nieuwe functies komen goed tot hun recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 07:13

Matis

Rubber Rocket

Whoeps, hoort in het zustertopic :$

[ Voor 90% gewijzigd door Matis op 28-03-2011 11:48 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 16:44
Zeg dat maar tegen ons Milestone eigenaren, forget about it..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
EN IK HEB HEM :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Kan er iemand van jullie is wat meer vertellen over het toestel?
hoe ervaar je de touch knoppen en dergelijke? snelheid van het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
Mijn eerste indruk is echt goed :)
maar ik was dan ook wel hard aan een nieuwe telefoon toe. De touch knoppen zijn anders dan de incredible s, maar ze werken prima, het glas aan de voorkant loopt gewoon in één geheel door, en de knoppen zijn wel verlicht, maar draaien niet mee zoals de Inc. S.
Toestel voelt verder gewoon hartstikke vlot aan zoals het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danbo055
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-02 20:49
Op Slashgear is een uitgebreide review van de Desire S te vinden:
http://www.slashgear.com/htc-desire-s-review-28142921/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
heb em ook net besteld bij coolblue, straks na het werk ophalen. Was ook nog goedkoper dan alle winkels die ik tot nu toe had gevonden en die de phone nog niet op voorraad hadden. 1 jaar Vodafone sms bel web 200 verlenging. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
Wabs schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 09:19:
heb em ook net besteld bij coolblue, straks na het werk ophalen. Was ook nog goedkoper dan alle winkels die ik tot nu toe had gevonden en die de phone nog niet op voorraad hadden. 1 jaar Vodafone sms bel web 200 verlenging. 8)
Is GSMwijzer.nl niet het goedkoopst? Of levert deze nog niet?
Veel plezier ermee in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
nee die is gek genoeg 9 euro duurder (zelfde maand prijs, zelfde 4 maanden korting maar vaste 1 malige prijs is 9 euro meer.) Volgens mij is de telefoon daar ook niet op voorraad, maar erg duidelijk vind ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-04 19:34

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Heb de HTC Desire S besteld bij GSMwijzer.nl met een 2 jarig Vodafone 200 bel+sms+web abonnement, en van GSMwijzer kreeg ik gisteravond een mail dat het toestel binnen is, en dat mijn order verder in behandeling genomen wordt...

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
Ik heb 'm niet vergeleken met jouw specificaties, dus het zou kunnen.
GSMwijzer geeft aan de telefoon op voorraad te hebben EN in het zwart (wat mijn voorkeur heeft).
Ik heb telfort dus en zou kunnen verlengen met een telefoon, alleen is deze zwart-grijs.
Op dit moment is het voor mij goedkoper om een sim-only 1-jarig telfort 300 (100sms-internet) 15,- p/mnd te pakken en het toestel bij GSMwijzer los te halen voor 410,-. Maar dadelijk de klantenservervice van telfort bellen, misschien kunnen ze een goed bod doen.

edit: zie nu dat ze inderdaad leveren!

[ Voor 3% gewijzigd door ozothebozo op 29-03-2011 09:41 . Reden: bericht van Martino S ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDXTweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 14:16
Ik heb 'm ook van gsmwijzer.nl met een nieuw VF 150 abbo (2 jaar). Nummerbehoud, dus het zal nog wel een aantal dagen duren voor-ie binnen is. Zeer positief is dat de prijs van de op het moment van afsluiten €74 was en nu is gedaald naar €34; ook voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 20:36
Volgens mij is er maar 1 kleur van deze telefoon en is zwart gewoon dat donker grijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
Upbeat schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:00:
Volgens mij is er maar 1 kleur van deze telefoon en is zwart gewoon dat donker grijs :)
het lijkt misschien alsof ik niets te doen heb vandaag....

Wat betreft de kleur: je hebt zwart-zilver(grey) en zwart.
De zwarte versie zie je in de videoreview in de startpost, de grijze zie je bij de meeste providers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
ik zie op htc.com ook geen verschillende kleuren staan. Vind persoonlijk helemaal zwart of dat alu/grijs achtige beiden wel prima. maak ik me niet zo druk om.

Iemand al een winkel gevonden waar ze goede (brodit?) car houders hebben voor deze phone? Heb nog een hele oude pda (mda vario) als tom tom in mn auto nu. Ga denk ik de HTC hiervoor gebruiken in de toekomst. Welke software werkt een beetje goed (liefst gratis of gehackt dath et gratis is >:) Google routes schijnt wel goed te werken toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:27

_Apache_

For life.

Net gedownload uit de market, allereerst mijn complimenten! Puik werk verricht.

Strak, snel en goed overzicht.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Heb de grijze desire S net ff vast gehad, maar wat is hij mooi :)
mooier dan op het plaatje en als ik de zwarte zie (youtube filmpje) vind ik de grijze zelfs net wat mooier.

kon de tel helaas niet meenemen... moet wachten tot de 9de, maar wilde de grijze eerst zien anders wilde ik de zwarte ergens online bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
ozothebozo schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:05:
[...]

het lijkt misschien alsof ik niets te doen heb vandaag....

Wat betreft de kleur: je hebt zwart-zilver(grey) en zwart.
De zwarte versie zie je in de videoreview in de startpost, de grijze zie je bij de meeste providers
Ahaa, ok. Nouja met de gewone Desire en Desire HD was er destijds ook een hele discussie ontstaan over de kleur, terwijl er in NL maar 1 kleur verkrijgbaar was. Maar de verschillende shops gaven de kleur een andere benaming! De Desire in het zwart was alleen in de UK verkrijgbaar, misschien is het ook zo met deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geusie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-01-2024
Kan iemand vertellen hoe het met de batterij zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130419

geusie schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:36:
Kan iemand vertellen hoe het met de batterij zit?
Zeer goed. Ik heb de telefoon nu 2 dagen en het is simpel gezegd een doorontwikkeling van de door mij zeer, zeer geliefde Desire. Alles werkt net even beter, sneller, soepeler.
Ook de batterij is dus beter. Waar ik met mijn gebruik (3G constant aan, snelle updates van mail, twitter, FB) met de desire na een kleine 4 a 5 uur al de batterij achteruit zag gaan, is dit nu minimaal het dubbele. Pas gisteravond bij het slapen aan de lader gedaan (7:30 eraf, 23:30 erop) en toen was de batterij nog "oranje"

Heb nog geen exacte indicator erop, maar de duur van de batterij is zeker verbeterd, ik denk minimaal het dubbele, want bij de oude desire moest de batterij ook even op gang komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:05

Sick Nick

Drop the top!

Is het verschil nu niet wat groter omdat de accu van je originele desire ondertussen gewoon al (gedeeltelijk) versleten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Dat, maar de batterijduur schijnt ook wat beter te zijn (grotere batterij en ietsje zuinigere hardware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130419

Sick Nick schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:22:
Is het verschil nu niet wat groter omdat de accu van je originele desire ondertussen gewoon al (gedeeltelijk) versleten is?
Ik merkte eigenlijk geen verschil tussen de maand oude desire en de (bijna) een jaar oude desire. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
heb de Desire S nu 2 dagen, gister veel mee gespeeld en vanalles gedaan internet staat hele dag gewoon aan en om 7 uur opgestaan, om 12 uur snachts nog 38% accu over. Prima te doen dus 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geusie
Klinkt goed allemaal.

Wat is eigenlijk het best net nadat je hem gekocht hebt?
Direct helemaal laten opladen of helemaal laten ontladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
Hoe is het scherm? Bijvoorbeeld in vergelijking met de oude Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-06 14:06
ook ik heb hem,
maar hij draait in veilige modus, iemand een idee waarom? hij draait nu wel op een abbo zonder internet(nieuw abbo werkt pas vanaf 18 april)

gr n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quirit
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-04 11:53
Ik heb hem ook een dag in gebruik. Ben er zeer tevreden van. Snel, mooi en de batterij houdt het lang genoeg uit.

Er zijn slechts twee issues waar ik tot hiertoe ben tegenaan gelopen;
- De led heeft slechts één frequentie. Ik ben er niet in geslaagd verschillende kleuren in te stellen voor verschillende reminders. Iemand die dit kan bevestigen of kan verhelpen?

- Firefox crasht bij mij als ik eender welke webpagina wil laden. Ik neem aan dat dit aan de build van Firefox ligt.

Voor de rest is het toestel echt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354419

Op TechRadar staat ook een uitgebreide review van de Desire S:

http://www.techradar.com/...tc-desire-s-930920/review

Wat mij vooral opvalt/verontrust uit de review is het volgende:
The HTC Desire S has a death grip problem, similar to the iPhone 4's much-publicised problems. In this case, it's not mobile signal that's affected, but Wi-Fi. The antenna appears to be mounted behind the plastic panel that houses the camera, and it's extremely vulnerable.

If you hold the phone in a normal landscape typing position your fingers will cover that spot, and the Wi-Fi signal will drop. If you place the phone on your body – such as resting it on your leg – facing up, the Wi-Fi signal will drop.

How bad is the drop? If you're right near the router, it's unlikely you'd make the signal totally disappear in casual use, but we did manage to reduce some connections from the full four bars to none just by placing a palm against the plastic area.
In more realistic use, a medium to low signal is likely to drop to zero within a few seconds of you covering the spot.

Even placing the phone down on certain surfaces can affect things – we put the Desire S down on a magazine and saw the signal drop a bar on very strong networks. Picking it up less than an inch restored it. That small difference was enough to see some weaker other networks disappear when scanning.
Heeft iemand dit al met zijn Desire S gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Quirit schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 15:21:
- Firefox crasht bij mij als ik eender welke webpagina wil laden. Ik neem aan dat dit aan de build van Firefox ligt.
Firefox voor mobile devices is inderdaad op zijn zachts gezegd nog niet uitegekristalliseerd.
Anoniem: 354419 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:32:
[wifi death grip]

Zeker interessant/problematisch als het inderdaad zo is, maar voor een wifi verbinding is het wel een stuk minder problematisch. Bij bellen heb je een continue verbinding nodig terwijl het nog te handlen is als je je telefoon moet loslaten na het typen van bijv. een bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riverblue
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 15:56
Vandaag mijn Desire S ontvangen, en gelijk al een domper op de nieuwe aanwinst,
had een zwarte besteld bij StudentMobiel.nl en krijg een Kodak Grey thuis gestuurd.
Morgen eerst maar eens bellen hoe dat zit.

(Vrijdag 1 mrt) Toestel terug gestuurd met vermelding het bedrag te storneren.
Er wordt hard gewerkt om het probleem op te lossen.

(Vrijdag 8 mrt) Weer contact opgenomen met StudentMobiel, nu werd mij verteld dat de zwarte uitvoering voorlopig niet door StudentMobiel wordt geleverd, het bedrag incl. porto zou vandaag worden gestorneerd. :S
Inmiddels een zwarte uitvoering besteld bij Phoneshop, afwachten wat het wordt. :P

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16416140/2025_Desire-S.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16416140/2026_Desire-S.jpg

[ Voor 73% gewijzigd door Riverblue op 09-04-2011 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Laatst online: 15-06 14:26

[...]

In hetzelfde artikel las ik ook dat het scherm iets minder helderder zou zijn (vooral in zonlicht) dan zijn voorloper, de Desire en dat men meer had verwacht van de Desire S ten op zichte van de Desire. Nu ga ik zelf natuurlijk een behoorlijk stap vooruit, van mijn HTC Touch Diamond 2 naar de Desire 2 en zal hier iets minder om treuren ;)

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Laatst online: 09-06 21:05
Men eerste post op tweakers, woe hoe ;) ....

Ben al lang aan het wachten om een nieuw toestel te kopen maar aangezien ik dit niet ieder jaar doe wil ik ineens een goeike kopen. Ik twijfel tussen de Desire s en de Incredible s. Bij de IS lees ik dat deze een noice cancelling functie heeft bij het bellen. Is dit bij de Desire s ook aanwezig? Lijkt me wel een handige optie!

[ Voor 3% gewijzigd door Inrage op 31-03-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
Even een vraag over navigatiesoftware op de Desire. In het eerder genoemde TechRadar artikel las ik dat er Google Map met navigatie is en HTC's eigen navigatiesoftware. Een tijdje terug las ik (volgens mij op Tweakers.net) een artikel dat TomTom (weer?) een deal met HTC had gesloten. Weet iemand of TomTom al beschikbaar is voor Android en bijvoorbeeld al op de Desire en nu de Desire S draait?

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riverblue
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 15:56
Zo ik het uit de handleiding heb kunnen halen zit BNL standaard als kaart op het toestel en download je de resterende kaarten, maar moet je voor gesproken tekst en flitspalen apart betalen.

Aanvulling:
http://www.jouwmobiel.nl/...m-helpt-HTC-met-navigatie

een tekst uit de handleiding:
Over Locations
Zoek naar interessante plaatsen, haal routebeschrijvingen op naar plaatsen waar u
heen wilt gaan, en rij aan de hand van een GPS-routebeschrijving met Locations.
Locations is ook uw perfecte reisgenoot, of u nu thuis of in een ander land bent. Met
Locations kunt u vooraf kaarten naar uw telefoon downloaden zodat u zich niet
bezorgd hoeft te maken over de beschikbaarheid van een internetverbinding
onderweg of over hoge kosten voor gegevensroaming in het buitenland. Maak uw
kaart klaar voordat u op stap gaat.
Op uw telefoon is reeds een kaart geïnstalleerd. De kaart op uw telefoon is afhankelijk
van het land waar u de telefoon hebt gekocht. Maar u kunt ook andere kaarten
downloaden als die nodig zijn.

Kaarten downloaden of diensten kopen.
Gaat u op vakantie naar een ander land? U kunt de kaart van het land waar u heen
gaat gratis downloaden. U kunt ook extra diensten downloaden of kopen zoals
navigatie, flitspaal, en nauwkeurige gesproken aanwijzingen.

[ Voor 15% gewijzigd door Riverblue op 01-04-2011 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Inrage schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 20:30:
Men eerste post op tweakers, woe hoe ;) ....

Ben al lang aan het wachten om een nieuw toestel te kopen maar aangezien ik dit niet ieder jaar doe wil ik ineens een goeike kopen. Ik twijfel tussen de Desire s en de Incredible s. Bij de IS lees ik dat deze een noice cancelling functie heeft bij het bellen. Is dit bij de Desire s ook aanwezig? Lijkt me wel een handige optie!
Volgens mij zit dat standaard in Android ingebouwt. Ook als het van HTC zelf is lijkt het me in ieder geval zeer onwaarschijnlijk dat ze het wel in het ene nieuwe model zouden stoppen maar wel in het andere nieuwe model (uit dezelfde prijsklasse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
Hoelang duurt het opladen wanneer de Desire S rechtstreeks uit de doos komt?

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
Riverblue schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 19:52:
Vandaag mijn Desire S ontvangen, en gelijk al een domper op de nieuwe aanwinst,
had een zwarte besteld bij StudentMobiel.nl (500502) en krijg een Kodak Gray thuis gestuurd.
Morgen eerst maar eens bellen hoe dat zit.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik had dezelfde bij GSMwijzer/Studentmobiel besteld daar gaven ze ook aan Black. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik deze er wel erg mooi uit vind zien. Of de zwarte mooier is weet ik niet..... :+
Wat betreft het signaalverlies tijdens die handelingen zal ik vanavond eens bekijken. Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe geen last van heb gehad.

mbt het opladen, ik geloof dat de batterij binnen 4 uur is opgeladen.
Maar wat ik heb gedaan is het volgende:
Alles ingesteld
Daarna 7/8 uur opladen terwijl hij aanstaat
Stekker eruit en uitzetten, dan nog een uur opladen
Stekker eruit, aanzetten en 2 minuten wachten, uitzetten en weer een uur opladen.
Maar dat kwam uit een 2x speed topic, maar het leek me het proberen waard.
Nu hou ik het volgende aan: vol naar 20% naar vol, naar 20%, enz......
Batterij tot nu toe goed.
(Maar ik synchroniseer ook niet alles automatisch dus dat heeft ook invloed op de batterij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
ozothebozo schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:41:
[...]

Ik had dezelfde bij GSMwijzer/Studentmobiel besteld daar gaven ze ook aan Black. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik deze er wel erg mooi uit vind zien. Of de zwarte mooier is weet ik niet..... :+
Wat betreft het signaalverlies tijdens die handelingen zal ik vanavond eens bekijken. Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe geen last van heb gehad.

Alles ingesteld
Stekker eruit, aanzetten en 2 minuten wachten, uitzetten en weer een uur opladen.
(Maar ik synchroniseer ook niet alles automatisch dus dat heeft ook invloed op de batterij)
Mijn Desire S wordt als het goed is vandaag bij mij op werk afgeleverd. 7/8 opladen zit er hier niet in. Ik had gehoopt om er vandaag al mee te spielen..........Beter van niet dus?

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Laatst online: 11-06 17:03

[...]

Ik heb dit helaas zelf ook gemerkt met mijn Desire S. Ik ben er verder heel erg tevreden mee maar het viel me op dat Wi-Fi soms spontaan wegvalt. Nu weet ik dus waarom...

Ik hoop dat HTC hier iets aan kan/gaat doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
ozothebozo schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:41:
[...]

Alles ingesteld
Dit is alleen nodig om de batterij te calibreren. Lijkt me niet echt nodig bij een nieuw toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:29
Ik heb 'm ook net, heb verder weinig smartphone-ervaring.

...heeft iemand een idee hoe je de geluiden van dat weerding bij de klok kunt uitzetten :/ ? Die ruitenwisser is nogal irritant op kantoor :p .

Een punt voor mij was trouwens dat Hebreeuwse tekst weergegeven moet kunnen worden. Dat doet-ie helaas niet in de standaardbrowser (leesrichting verkeerd), maar in Opera Mini wel. Wel jammer dat er voor klassiek Grieks geen accenttekens zijn, daarvoor komen er blokjes :( .

Ander ding is een miniscuul zwart puntje in m'n scherm. Het ligt hoger dan de pixels, maar ik kan het niet wegpoetsen.

[ Voor 51% gewijzigd door Bananenplant op 01-04-2011 11:58 ]

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
Upbeat schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:06:
[...]

Dit is alleen nodig om de batterij te calibreren. Lijkt me niet echt nodig bij een nieuw toestel :)
Heb je gelijk in, daarom gaf ik ook aan dat 4 uur geloof ik ergens stond beschreven om hem volledig op te laden.
Edit: Mbt die widget, geluid kun je ook uitschakelen:
Weatherwidget, dus niet de klok, openen (klikken) en dan instellingen (drie horizontale streepjes) onderaan geluiden afvinken.

Ben je op zoek naar de handleiding, die staat op je telefoon, even koppelen aan de pc voor de pdf-handleiding.

[ Voor 13% gewijzigd door ozothebozo op 01-04-2011 15:36 . Reden: Even gekeken naar die widget ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geusie
Welk hoesje/case gebruiken jullie? Ik wil misschien de HTC Desire S Optional Pouch Case PO S520
(http://www.htcaccessorystore.com/nl/p_htc_item.aspx?i=216810). Maar ik wil eerst zeker weten dat het toestel hier veilig in zit en er niet per ongeluk kan uitvallen. Er wordt wel vermeld dat er ergens een riem zit die dit voorkomt, maar ik kan hier nergens een goede foto van vinden. Heeft er al iemand dit hoesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
wilde ik ook bestellen, schijnt gewoon goed te werken voor de andere modellen... alleen wanneer ik op toevoegen aan winkelmand klik voegt 'ie 'm niet toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Besteld bij Mycom online vandaag, wilde hem eigenlijk halen in Utrecht (waar ik nu ben) maar daar hadden ze hem niet op voorraad. (reden dat ik hem bij Mycom heb gekocht is dat het de goedkoopste was die ik vertrouwde & een winkel in de buurt van Delft had)

Ach wachten tot dinsdag is ook niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306738

Vandaag de DS bij MM gezien - het toestel ziet er in het echt schitterend uit.
Iemand in de gelegenheid foto's te posten van de zwarte versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Laatst online: 22-06 13:22
geusie schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 23:30:
Welk hoesje/case gebruiken jullie? Ik wil misschien de HTC Desire S Optional Pouch Case PO S520
(http://www.htcaccessorystore.com/nl/p_htc_item.aspx?i=216810). Maar ik wil eerst zeker weten dat het toestel hier veilig in zit en er niet per ongeluk kan uitvallen. Er wordt wel vermeld dat er ergens een riem zit die dit voorkomt, maar ik kan hier nergens een goede foto van vinden. Heeft er al iemand dit hoesje?
Ik heb die HTC pouche PO S520 het is exact dezelfde pouche als voor de gewone Desire. Mijn Desire S past er goed in ook op de site van HTC zie je dat voor beide telefoons dezelfde pouche als accessoire wordt aangegeven.

Ik heb die pouche op mobielbereikbaar.nl besteld voor 16,95 (gratis verzonden als brievenpost) en volgende dag had ik hem al. Hij past er goed in en valt er zeker niet uit ook niet als je hem op z'n kop houd. Door aan het riempje te trekken haal je de desire s uit de hoes. Als je de desire s weer in de hoes doet gaat het riempje weer terug zeg maar.
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/_aeL0ikPtWA0/TZd5Vr8SxLI/AAAAAAAAA5Y/Zw301HAfgso/s640/IMG_3276.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/_aeL0ikPtWA0/TZd5V_AGwfI/AAAAAAAAA5g/zyQ6Z62lb4s/s640/IMG_3277.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/_aeL0ikPtWA0/TZd5UB-wHTI/AAAAAAAAA5U/vaN4XLt63UQ/s640/IMG_3279.JPG

[ Voor 10% gewijzigd door Skidmarks op 02-04-2011 21:42 . Reden: images klikbaar gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
bedankt voor de pics. Wat is de dikte van het leer? Ik heb namelijk het idee dat het dun is gezien de eerste foto. Lijkt r doorheen te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geusie
Merci voor de foto's.
Maar het lijkt precies alsof het hoesje wat te groot is voor de desire s (in de lengte). Dat is ook logisch aangezien de desire langer is dan de desire s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295621

Wat zit er eigenlijk allemaal in de doos qua accessoires? Op PDAshop staat alleen oplader en headset. De dingen als screenprotector en eventuele andere bescherming, zitten deze erook bij?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Een mooie telefoon die Desire S welke ik aan het overwegen ben te nemen maar ik vind hem persoonlijk een beetje hoog geprijsd. En dan niet alleen met de concurrentie, daar valt mogelijk nog over te twisten, maar in vergelijking met de Incredible S en Wildfire S. Als je kijkt naar de richtprijzen, zie je dat de Incredible S ongeveer 15% onder de richtprijs zit (519 x 0,85 = 441) en zo ook de Wildfire S (279 x 0,85 = 237), maar de Desire S zou dan 469 x 0,85 = 399 moeten kosten, maar staat al een tijdje voor vanaf 410 euro in de pricewatch. Daarnaast als je kijkt naar de oude Desire waar de prijs aan het zakken is, wordt dat verschil in mijn ogen onevenredig groot. Ik wacht nog wel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 09:40

Wirehub

Blaat

Anoniem: 295621 schreef op zondag 03 april 2011 @ 11:44:
Wat zit er eigenlijk allemaal in de doos qua accessoires? Op PDAshop staat alleen oplader en headset. De dingen als screenprotector en eventuele andere bescherming, zitten deze erook bij?

Alvast bedankt voor het antwoord.
Doos bevat de boekjes , headset , lader. Er wordt geen screenprotector meegeleverd

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je antwoord. Zie dat er nog nauwelijks accessoires voor dit toestel te koop is. Pas die van de gewone Desire er misschien op?

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 295621 op 03-04-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 09:40

Wirehub

Blaat

Anoniem: 295621 schreef op zondag 03 april 2011 @ 12:20:
Bedankt voor je antwoord. Zie dat er nog nauwelijks accessoires voor dit toestel te koop is. Pas die van de gewone Desire er misschien op?
geen idee, ik heb me er nog niet in verdiept

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Laatst online: 22-06 13:22
ozothebozo schreef op zondag 03 april 2011 @ 09:58:
[...]

bedankt voor de pics. Wat is de dikte van het leer? Ik heb namelijk het idee dat het dun is gezien de eerste foto. Lijkt r doorheen te drukken.
Lastig te zeggen de binnenkant is namelijk gevoerd om het display te beschermen, dus het voelt wel dik aan, ik denk niet dat het dunner is dan van een portemonnee.

Ik heb geen gewone Desire dus ik kan niet vergelijken of het hoesje eigenlijk te groot is voor de Desire S. Het valt mij niet echt op en heb er ook geen last van. Wel krijg ik de Desire S alleen met het riempje uit de hoes misschien dat het met een gewone Desire ook met alleen je handen lukt omdat die idd wat langer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Velsink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:33
Iemand al enig idee of de zwarte versie ook geleverd gaat worden in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Skidmarks schreef op zondag 03 april 2011 @ 15:43:
[...]
Ik heb geen gewone Desire dus ik kan niet vergelijken of het hoesje eigenlijk te groot is voor de Desire S. Het valt mij niet echt op en heb er ook geen last van. Wel krijg ik de Desire S alleen met het riempje uit de hoes misschien dat het met een gewone Desire ook met alleen je handen lukt omdat die idd wat langer is.
Bij dit hoesje komt de gewone Desire tot de bovenste rand van het hoesje. Hij steekt dus niet uit en het is onmogelijk om de telefoon met je vingers eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
Heeft iemand al screenprotectors voor de Desire S zo ja welke?

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326037

DPhoenix schreef op maandag 04 april 2011 @ 00:40:
Heeft iemand al screenprotectors voor de Desire S zo ja welke?
Gisteren heb ik deze telefoon gekocht bij de belcompany en de verkoper heeft er een standaard schermprotector opgezet, je ziet er niks van. Prima kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi Jotie, is het zo'n universele? Weet je misschien van welke merk en type het is. Ik heb hem online bestelt, maar loop dan dit weekend even langs belcompany.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danbo055
Wirehub schreef op zondag 03 april 2011 @ 12:17:
[...]

Doos bevat de boekjes , headset , lader. Er wordt geen screenprotector meegeleverd
Misschien een nuttige toevoeging: er wordt een 8GB microSD kaartje bijgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

danbo055 schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:22:
[...]

Misschien een nuttige toevoeging: er wordt een 8GB microSD kaartje bijgeleverd.
Weet je toevallig welke class? Bij de Desire werd slechts een class 2 kaartje meegeleverd.

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
Bij gsmwijzer werd een class 4 meegegeven. Viel mij reuze mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
In die van mij zat ook een Sandisk class 4 8GB, standaard al in de telefoon, in de verpakking, bij coolblue gehaald overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geusie
Ik heb sinds gisteren het toestel :D echt zalig. Ik had wel een zwarte besteld (bij GSMwijzer), omdat dit de enige keuze was (anders had ik voor grijs gekozen). Maar ze hebben mij een grijze gegeven (dus in mijn geval komt dit goed uit :)).

Maar er is precies een probleempje met de gps. Zonder wifi kan hij geen accurate positie vinden (hij vind een locatie die er zeker 500m langs zit... Heeft nog iemand dit? Of hoe zou dit komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enpe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-04 21:52
Ga dit toestel waarschijnlijk ook aanschaffen, had echter nog één vraag voor jullie: hoe is de GPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-05 09:07
geusie schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 18:23:
Ik heb sinds gisteren het toestel :D echt zalig. Ik had wel een zwarte besteld (bij GSMwijzer), omdat dit de enige keuze was (anders had ik voor grijs gekozen). Maar ze hebben mij een grijze gegeven (dus in mijn geval komt dit goed uit :)).

Maar er is precies een probleempje met de gps. Zonder wifi kan hij geen accurate positie vinden (hij vind een locatie die er zeker 500m langs zit... Heeft nog iemand dit? Of hoe zou dit komen?
Als je wifi erbij gebruikt zit je waarschijnlijk binnen in huis? Dan gaat ie het inderdaad niet goed doen aangezien GPS voor buiten of in de auto is en niet binnen betonnen muren en daken.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geusie
DaveD1109 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 18:40:
[...]

Als je wifi erbij gebruikt zit je waarschijnlijk binnen in huis? Dan gaat ie het inderdaad niet goed doen aangezien GPS voor buiten of in de auto is en niet binnen betonnen muren en daken.
Ik hing uit het raam :) en dat werkt niet. Maar ik ben nu een blokje gaan wandelen buiten, en op het einde had hij de juiste locatie toch gevonden. (Duurde wel 5 min ofzo...). Maar ik denk dat eenmaal hij de locatie gevonden heeft dat hij wel goed werkt.

Weet er iemand waarom er eigenlijk 3 verschillende apps zijn? Locations, Maps en Navigatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
geusie schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:14:
[...]

Ik hing uit het raam :) en dat werkt niet. Maar ik ben nu een blokje gaan wandelen buiten, en op het einde had hij de juiste locatie toch gevonden. (Duurde wel 5 min ofzo...). Maar ik denk dat eenmaal hij de locatie gevonden heeft dat hij wel goed werkt.

Weet er iemand waarom er eigenlijk 3 verschillende apps zijn? Locations, Maps en Navigatie...
Kan soms lang duren buiten hoor voordat de gps een fix heeft.
Hangt allemaal van de omgeving af, veel bomen, gebouwen enz.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danbo055
enpe schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 18:34:
Ga dit toestel waarschijnlijk ook aanschaffen, had echter nog één vraag voor jullie: hoe is de GPS?
Ik heb de GPS-ontvangst zojuist (binnenshuis m.b.v. GPS en Wifi) getest en deze valt me alleszins mee: binnen 10 seconden een fix..
geusie schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:14:
[...]

Je vergeet er zelfs nog eentje: Autopaneel (Engelse naam weet ik niet).
Locations is HTC's versie van Google Maps en Autopaneel is HTC's versie van Google Navigatie.
Deze overlap komt doordat HTC onder de noemer 'HTC Sense' ongevraagd een hoop extra (overbodige?) software toevoegt aan HTC toestellen met Android.

[ Voor 24% gewijzigd door danbo055 op 05-04-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Hij ligt onuitgepakt naast mijn bed!

Toch maar eerst slapen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402596

Weet iemand of de totaal zwarte versie in Nederland verkrijgbaar is? Op Smartphonestunts.nl en ThePhoneHouse staat dat ie wel verkrijgbaar is in het zwart maar ben bang dat het de kodak grey versie is.
En zo niet, hoelang denk je dat het zal duren voordat de zwarte versie uitkomt in Nederland?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 402596 op 06-04-2011 03:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Heb er nu even mee gespeeld en ben er wel tevreden over. Vind het alleen slechts van HTC dat je met een Desire S nog geen account kunt aanmaken op htcsense.com >:-(

Weet iemand hoe je die "Amazon MP3" app kan verwijderen?

[ Voor 15% gewijzigd door dtech op 06-04-2011 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Anoniem: 402596 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 03:45:
Weet iemand of de totaal zwarte versie in Nederland verkrijgbaar is? Op Smartphonestunts.nl en ThePhoneHouse staat dat ie wel verkrijgbaar is in het zwart maar ben bang dat het de kodak grey versie is.
En zo niet, hoelang denk je dat het zal duren voordat de zwarte versie uitkomt in Nederland?
Ik geloof dat de zwarte versie alleen in de UK uitkomt. Enige manier om het zeker te weten is door het exemplaar gewoon te zien.

That said, als je de Legend mooi vind dan vind je de Desire S Koday Gray waarschijnlijk ook mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30

Ik heb een MP3 nummer als beltoon ingesteld. Hij laat ook zien dat dat de ingestelde toon is. Helaas laat hij iets anders horen, namelijk de default beltoon. Iemand enig idee?

De screenprotector wordt door HTC zelf geleverd, of zie ik het verkeerd:

https://www.telecomteleco...p-p530-voor-desire-s.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
dtech schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:52:
[...]

Ik geloof dat de zwarte versie alleen in de UK uitkomt. Enige manier om het zeker te weten is door het exemplaar gewoon te zien.

That said, als je de Legend mooi vind dan vind je de Desire S Koday Gray waarschijnlijk ook mooi.
Bij Smartphonestunts hebben ze alleen Kodak grey.
Ik heb mail contact met ze gehad.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:32

Epsilon

Het gaat zoals verwacht niet om Bluetooth 3.0 zoals op de NL HTC site staat (als we de specs op het doosje mogen geloven).

Foto van de specs op het doosje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5NskF7OfQlysfEPyuO5qbuu9/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158282

Ik heb hem nu een week, moet zeggen dat wel een paar puntjes tegenvallen:
-ik heb een Amazon MP3 app wat ik niet weg krijg
-Openen WIFI netwerken connecten niet automatisch
-Als ik op een lokatie link click krijg ik automatisch een of andere K** navigatie pakket waarvoor ik moet dokken, terwijl google navigatie ook op de telefoon staat. Je kan simpel weg niet kiezen wat voor navigatie software je gaat gebruiken, en HTC forceert je om de betaalde versie te gebruiken.
-sense maakt de boel wel erg langzaam
Pagina: 1 2 ... 27 Laatste