Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• dtech
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 09-09 20:19
HTC Desire S Rooten en Custom ROM's- Deel 1

Inhoudsopgave

Over dit topic

Wat wel mag in dit topic:
  • Rooten & Custom ROMs
  • Discussies over het toestel zelf
  • Problemen met rooten
  • Vragen over officiële firmware en softwareversies
Wat niet mag in dit topic:
  • Vragen over (mogelijk) illegale software worden niet getolereerd
  • Vragen over het toestel zelf en algemene dingen kan in het hoofdtopic.
  • Abonnementen en levertijden, dat kan in het zustertopic
  • Vragen over android en/of android software in het algemeen
  • Off-topic geblaat

Voorwoord

Android is al een tijdje te rooten, maar bij een normale (S-ON) Desire S was het tot nu toe niet mogelijk om een permanent (untethered/permanent) root te krijgen. Een tijdelijke (temp/tethered) was wel mogelijk maar instabiel. Dit kwam door de nieuwe bootloaders van o.a. de Desire S, die versleuteld waren. Kort geleden is het echter twee hackers gelukt en zij hebben een tool ervoor uitgebracht, Revolutionary genaamt. Deze is op moment van schrijven nog in alpha-status dus gebruik is op eigen risico.

Nieuws

FAQ

• Q: Waar kan ik informatie vinden over de jailbreak?

A: Op de Revolutionary site
  • Q: Is de tool gebruiksvriendelijk en veilig?
    De tool is in alpha-status en er staat expliciet bij dat deze enkel voor enthousiasts en developers is en dat er waarschijnlijk nog bugs in zitten. Gebruiken is dus alleen aan te raden als je al eerder geroot hebt en bekend bent met termen als bricken, recovery en JTAG.
  • Q: Is er een veilige manier?
    Ja. Met een zogenaamde Goldcard (een speciale SD-card). Een tijd geleden is gevonden hoe HTC haar goldcards maakt en met een speciaal USB-apparaat van ongeveer €150 kan je je eigen SD-kaarten er in omzetten. Met een goldcard kun je elke ROM die je wilt op de telefoon zetten. Meer informatie komt hier later

Links

Officiële pagina van HTC
Revolutionary website
Desire S categorie op xda-developers

Zustertopics

Hoofdtopic: HTC Desire S
[ABO] HTC Desire S levertijden- en abonnementen topic

Changelog

• 30-7-2011: Opening

• dtech
Zo en het topic is er, ik ga de startpost denk ik nog wel aanpassen. Iemand die zin heeft mede-auteur te worden?

Poll: Ga jij je Desire S rooten?
Vind ik niet nodig
Wat is rooten?
Geprobeerd maar onsuccesvol :(
Zodra Revolutionary stable is!
Gelukt dankzij Revolutionary!
Pfff, ik had al een goldcard
Ik twijfel nog of ik durf
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

dtech wijzigde deze reactie 30-07-2011 16:39 (50%)

• afraca
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18-10 12:40

afraca

Open Source!

The Otherside in "HTC Desire S"

Wat nu dus Revolutionary geworden is, en werkte helemaal prima :)

Draai nu Virtuous Unity ROM , maar de toekomst van het team is wat onzeker.....
quote:
Virtuous Unity is the first custom Sense 3.0 ROM, scaled for WVGA screens, to be based on an official shipping release from HTC (Pyramid_HTC_Europe_1.28.401.1).

The entire ROM is brand new, taking no application or framework components from any prior Sense 3 releases. Unity is officially being released concurrently for two devices: HTC DesireZ/G2 and HTC Desire HD. Unity is the result of a collaborative, team effort by the following developers: Flemmard, Diamondback, chrisch1974, rmk, mdj, seo and eViL D:.

afraca wijzigde deze reactie 30-07-2011 16:41 (54%)

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• dtech
Ja ik ben ook nieuwsgierig naar de unnoficial ROM's en wil zeker de goodies van het rooten, maar ben nog wat huiverachtig met de developer release.

Maar ik ga het waarschijnlijk doen zodra de Android App die ik aan het ontwikkelen ben af is (deadline is de 22ste). Komt erbij dat het ook een aantal weken later is => meer zekerheid over veiligheid.

• jacobdb
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 06-10 15:55
hmmm. nu dacht ik dus lekker te S-offen met revolutionary.

maar als ik de exe draai krijg ik uiteindelijk. ""failed to gain root :("

na wat uitgezocht te hebben zou dit kunnen komen doordat mijn desire S branded is (vodafone)

bye bye custom roms ;w

Acties:
  • 0Henk 'm!

• caspar M
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22-10 20:43
Ik heb mijn Desire S ook bewerkt, en meteen geroot :-) (HBOOT 0.98.0000, unbranded) kan iemand mij vertellen waar ik een custom rom kan vinden zonder sense meuk?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

quote:
caspar M schreef op zondag 31 juli 2011 @ 11:46:
Ik heb mijn Desire S ook bewerkt, en meteen geroot :-) (HBOOT 0.98.0000, unbranded) kan iemand mij vertellen waar ik een custom rom kan vinden zonder sense meuk?
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1033

Kijk daar eens rond! :)

It takes one to know one...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Michiele93
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
Hopelijk komen binnenkort de eerste custom roms uit met gewoon Sense 2.1, alleen met het fenomenale lockscreen. Dat is het enige wat ik nog mis.

Michiele93 wijzigde deze reactie 31-07-2011 15:08 (1%)
Reden: Zondagmiddag, katermiddag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dtech
quote:
Michiele93 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 15:06:
Hopelijk komen binnenkort de eerste custom roms uit met gewoon Sense 2.1, alleen met het fenomenale lockscreen. Dat is het enige wat ik nog mis.
Kun je dan niet beter gewoon een custom lockscreen installeren?...

• stroom
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22:48
Het is me ook gelukt S-off te krijgen, beginnend met 1.47.401.4 ROM (HBOOT 0.98.0002), door de volgende gids te volgen:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1194488

stroom wijzigde deze reactie 03-08-2011 21:35 (0%)
Reden: link aangepast (sorry)

• rnark
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23-10 16:20
Zojuist mijn Vodafone branded Desire S kunnen "unbranden" door een HTC firmware te installeren door de handleiding te volgen die stroom ook aangeeft (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1194488) en daarna de volgende ROM geïnstalleerd: RUU_Saga_HTC_Europe_1.47.401.4_Radio_20.28I.30.085 AU_3805.06.02.03_M_release_199410_signed (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1002506).

• dtech
quote:
stroom schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 23:26:
Het is me ook gelukt S-off te krijgen, beginnend met 1.47.401.4 ROM (HBOOT 0.98.0002), door de volgende gids te volgen:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=119448
Je link doet het niet

• stroom
Sorry, er miste een 8 aan het eind, heb het nu aangepast.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1194488

• dtech
Nou bij mij eindigde het al voordat het goed begonnen is: hij accepteert met geen mogelijkheid mijn beta key :P (heb hem 2x gegenereerd en +- 8 keer ingevoerd...)

edit:

Toch gelukt door hem uiteindelijk vanuit cmd op te starten ent e copy-pasten. Ik zweer dat ik alle mogelijke combinaties heb geprobeerd. Maar ik heb iig nu een vrije hboot! :D Nu even rooten

dtech wijzigde deze reactie 03-08-2011 23:07 (39%)

• Inge801
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

quote:
MarkTkraam schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:28:
Zojuist mijn Vodafone branded Desire S kunnen "unbranden" door een HTC firmware te installeren door de handleiding te volgen die stroom ook aangeeft (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1194488) en daarna de volgende ROM geïnstalleerd: RUU_Saga_HTC_Europe_1.47.401.4_Radio_20.28I.30.085 AU_3805.06.02.03_M_release_199410_signed (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1002506).
Ik had dezelfde branded Vofafone. Met revolutionary de telefoon ge s-off ed, maar ik had niet op tijd op y geklikt om CWM te installeren. Daarna heb ik dezelfde stock rom geinstalleerd en zelf CWM.

Maar hoe krijg ik nu root? Ik heb al geprobeerd:
  • Boot.img
  • Gingerbreak 1.20
  • SuperOneClickv2.1.1-ShortFuse
Maar dat lijkt allemaal niet te werken. Wat wel? :>

你还记得吗 记忆的炎夏

• stroom
zie: http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=14693680

To root:
Copy su-2.3.6.1-ef-signed.zip to your sdcard root
Start clockworkmod recovery (instructions below)
Select "install zip from sdcard"
Then select "Choose zip from sdcard"
Then select "su-2.3.6.1-ef-signed.zip"
Then select "Yes - install su-2.3.6.1-ef-signed.zip" to confirm
Then go back
Then reboot.
You're rooted!

How to start Clockworkmod:
Unplug USB
Turn the device off
Hold volume down button (HOLD IT) and press power
Hboot will start. Navigate to recovery with the vol down button. Press power to select and enter recovery.

Overigens in de eerder aangegeven handleiding staat een recentere versie die ik gebruikt heb:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1194488 =>
su-2.3.6.3-efgh-signed.zip

• chocodeluxe
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08-06 21:48
Oohw wat een genot om dit te lezen!! Ik ga vant weekend gelijk aan de slag! YESSS!!

• Inge801
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

quote:
Ah thanks, nu is het gelukt! Ik probeerde de su via de CWM applicatie te installeren, maar het moest via de CWM recovery :)

Inge801 wijzigde deze reactie 06-08-2011 20:30 (54%)

你还记得吗 记忆的炎夏

• ovigo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-10 20:20
quote:
MarkTkraam schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:28:
Om een RUU te flashen heb je dus S-OFF nodig? Zit hier met een T-mobile-rom waar ik niet helemaal gelukkig van wordt nl. Also: Ik dacht dat Goldcards vrij eenvoudig te maken waren? Of werkt dat sinds de nieuwe bootloaders niet meer?

• Michiele93
  • Nu online
quote:
dtech schreef op zondag 31 juli 2011 @ 23:27:
[...]

Kun je dan niet beter gewoon een custom lockscreen installeren?...
Hoe bedoel je dit precies? Is er een goed custom lockscreen aanwezig dan met alle mogelijkheden? Ik heb wel ten tijde van mn HTC Hero zo'n lockscreen geïnstalleerd gehad.. Helaas was de telefoon te traag.

• dtech
quote:
Michiele93 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 10:25:
[...]

Hoe bedoel je dit precies? Is er een goed custom lockscreen aanwezig dan met alle mogelijkheden? Ik heb wel ten tijde van mn HTC Hero zo'n lockscreen geïnstalleerd gehad.. Helaas was de telefoon te traag.
Daar is dit niet het topic voor... Ik zou eerst even zoeken en kijken in Het juiste topic

• Frag_Zero
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 05-08 20:39
Ik draai nog steeds mijn Virtous unity rom

Ondertussen al 1.3.1 en er is een 2 wekelijkse release (volgende 15 augustus als ik me niet vergis).

Sense 3.0 + wat optimalisaties (standaard 200mhz oc etc). Tot nu toe een perfecte rom voor mij maar ik ga mss toch eens een niet sense rom proberen in de nabije toekomst

Frag_Zero

• Michiele93
  • Nu online
quote:
dtech schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:42:
[...]

Daar is dit niet het topic voor... Ik zou eerst even zoeken en kijken in Het juiste topic
Daar is dit topic wel voor, want als ik het lockscreen van Sense 3.0 wil draaien, zal ik wel eerst een Root moeten hebben en het juiste stuk software. Het lockscreen valt niet te vinden in de Android Market.

• AquaSheep
  • Laatst online: 23:02
Is de LBC mod dan niet iets voor jou? Die is Sense 2.1 met optimalisaties en een Sense 3.0 lockscreen. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1048203

• ralphie85
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 13-06-2013
Heb me htc desire s geroot iemand enig idee welke stock apps van het toestel kunnen om accu
tijd te besparen of heeft dit alleen betrekking op met maken van meer intern geheugen ?

ralphie85 wijzigde deze reactie 12-08-2011 09:20 (23%)

• dtech
Ikzelf heb alleen (onsuccesvol) geprobeerd Amazon MP3 te verwijderen omdat ik die echt irritant vond.

Volgens mij is het veilig om de meeste HTC Stock widgets te verwijderen, zolang je zorgt dat de niet op je dashboard staan als je dat doet.

Of er dingen zijn waarmee je batterij kunt besparen weet ik niet. Volgens mij gebruiken de meeste dingen die je veilig kunt verwijderen geen batterij/geheugen op het moment dat je ze niet gebruikt (direct of als widget).

Als je echt een lean&clean rom wilt kun je dat beter aan een ROM-bakker overlaten, er zijn er genoeg op XDA-developers.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 07:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kijk, dit topic had ik over het hoofd gezien....

Valt me wel op dat de Desire S een stuk minder populair lijkt te zijn dan de Desire en Sensation... Terwijl ik het kwa formaat/prestaties toch een interessant apparaat vind...

Overigens; een vraagje; ben je met een root gelijk al je data kwijt? Zou namelijk wel graag een ander lockscreen installeren, maar heb niet zo'n zin om het hele zooitje leeg te gooien...

MikeyMan wijzigde deze reactie 23-08-2011 14:29 (29%)

• dtech
Je bent met een root niet al je data kwijt, met een nieuwe ROM wel. Ik weet niet of het mogelijk is om zonder de ROM te vervangen een nieuw lockscreen in te stellen.

Overigens is het handig om belangrijke dingen (contactpersonen en agenda enzo) gewoon te synchroniseren met Google oid zodat je het weer terug hebt na de ROM-wissel. Je wilt dat soort dingen immers ook niet kwijt als je telefoon kapot gaat.

dtech wijzigde deze reactie 23-08-2011 15:28 (71%)

• Jochem_
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Ik zou ook wel graag een duidelijke handleiding zien hoe je de originele ROM en bootloader weer terugzet, liefst gevolgd door een S-ON. Dus het schijnbaar ongedaan maken van de hack. En dan natuurlijk ook waar je die originele ROM/bootloader vandaan moet halen.

Iemand die dat kan vertellen?

• Michiele93
  • Nu online
Er zijn inmiddels behoorlijk wat Roms opgeduikeld op XDA voor de Desire S. Ik heb zelf nog geen beslissing genomen welke ik ga proberen. Als ik het lees, zijn er behoorlijk veel stabiel. Kan iemand een ROM aanbevelen. Sense 3.0 of Sense 3.5 maakt me niet veel uit, als alles maar gewoon goed werkt.

• dtech
quote:
Jochem_ schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:40:
Ik zou ook wel graag een duidelijke handleiding zien hoe je de originele ROM en bootloader weer terugzet, liefst gevolgd door een S-ON. Dus het schijnbaar ongedaan maken van de hack. En dan natuurlijk ook waar je die originele ROM/bootloader vandaan moet halen.

Iemand die dat kan vertellen?
Een beetje laat, maar bij de Windows Mobile toestellen kon dat altijd door de oorspronkelijke ROM terug te flashen vanaf de SD kaart, dus dat kun je proberen.

• Frag_Zero
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 05-08 20:39
quote:
Michiele93 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 17:06:
Er zijn inmiddels behoorlijk wat Roms opgeduikeld op XDA voor de Desire S. Ik heb zelf nog geen beslissing genomen welke ik ga proberen. Als ik het lees, zijn er behoorlijk veel stabiel. Kan iemand een ROM aanbevelen. Sense 3.0 of Sense 3.5 maakt me niet veel uit, als alles maar gewoon goed werkt.
http://www.virtuousrom.com/

Sense 3.0, werkt perfect!

Frag_Zero

• A4553
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 28-06 09:07
Inmiddels is Cyanogenmod ook beschikbaar voor de Desire S ( _/-\o_ ) al zijn het nog wel nightly builds. Tevens is er op de site van Cyanogenmod een handleiding te vinden voor S-Off en het installeren van Cyanogenmod :D

• n0elite
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 03:45
Hallo,

Een nieuwe Desire S gebruiker hier. op XDA ( http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1033 ) staan veel roms maar welke is nou de beste? Zou opzich niet eens een nieuwe rom nodig hebben, maar een undervolted kernel zou wel fijn zijn.

Canon EOS 60D + Tamron 17-50 f/2.8 VC + Canon EF 50mm f/1.8 II - Gestolen in Vietnam | Canon 100D + 18-55 stm

• Michiele93
  • Nu online
Wat is undervolted dan ?

• Bananenplant
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 03:38

Bananenplant

🕐 #teamUTC+1 🕐

Ik heb net succesvol de boel S-OFF gemaakt. Revolutionary vroeg toen of ik CWM wilde installeren. Ik zei ja, toen ging-ie even kort bezig. Ik had even niet m'n aandacht bij m'n computerscherm, toen ik weer keek was het venster van Revolutionary verdwenen. Kan ik op de een of andere manier zien of CWM geïnstalleerd is zonder dat ik gelijk allerlei procedures in gang zet en kan ik als dat niet gelukt mocht zijn alsnog doen?

Ik weet niet of hij CWM van revolutionary.io wilde halen, die kon ik niet aldoor bereiken eerder, dus mogelijk heeft-ie dat daardoor afgebroken. Als het niet gewoon gelukt is, volgende keer console-apps maar vanaf console starten ipv dubbelklikken :P .

Ik 🎄🎅 niet. | Mijn computers 🖥️ . | Signal, because friends don't let friends use Whatsapp 📱 . | Matrimony ftw 🤵👰 ! | Unborn babies are people too 👶 !

• Bananenplant

Bananenplant

🕐 #teamUTC+1 🕐

Nvm, heb al gezien dat dat zo hoort en hij werkt :) !

Ik 🎄🎅 niet. | Mijn computers 🖥️ . | Signal, because friends don't let friends use Whatsapp 📱 . | Matrimony ftw 🤵👰 ! | Unborn babies are people too 👶 !

• n0elite
quote:
dat de CPU op een lager voltage draait zodat de batterij langer mee gaat.

Canon EOS 60D + Tamron 17-50 f/2.8 VC + Canon EF 50mm f/1.8 II - Gestolen in Vietnam | Canon 100D + 18-55 stm

• Bananenplant

Bananenplant

🕐 #teamUTC+1 🕐

Intussen ook gelukt, via stroom in "[HTC Desire S] Rooten en Custom ROM's" :) .

Nu zie ik alleen dat hij het daar over een recentere versie heeft, heeft dat verder nog voordeel?

• A4553
Cyanogen heeft inmiddels een stable mod uitgebracht voor de Desire S! :D _/-\o_

• A4553
Het is mij gelukt S-OFF te krijgen, nu nog root :)
Root ook geslaagd. Nu custom ROM erop knallen :D

A4553 wijzigde deze reactie 11-10-2011 17:14 (189%)

• dtech
@ucchan
root=root. Als het werkt niks meer aan doen, tenminste niet totdat de devvers zeggen dat het de moeite waard is

• Bananenplant

Bananenplant

🕐 #teamUTC+1 🕐

Ik heb via de markt Superuser bijgewerkt. Dat zorgde er ook voor dat su werd bijgewerkt, ging allemaal netjes. Ik moest wel opnieuw aangeven dat ik supusertoegang wilde toestaan. Verder werkt alles nog netjes :) .

Verder heb ik CWM geflasht met Rommanager om op de laatste versie te zitten en daarmee ook te testen of dat goed werkt. Gaat ook netjes :) .

Laat 'm verder stock totdat ik echt het idee heb iets te gaan winnen met een custom rom, mss ga ik nog wel voor de lol de kleuren van m'n boot- en splashscreen aanpassen :+ .

• A4553
Ik draai nu sinds twee dagen Cyanogenmod, heerlijk. Had ik veel eerder moeten doen (niet dat dat mogelijk was maar toch ^^) Wat een geweldige software. Veel beter dan de stock rom van HTC.

• Bananenplant

Bananenplant

🕐 #teamUTC+1 🕐

Waarom beter? Zo'n subjectief oordeel zonder toelichting helpt me niet echt om er wellicht in geïnteresseerd te raken ;) .

• A4553
Hahaha ja that's true. Wat ik er beter aan vind.

Beter geheugen management. Doordat er geen meuk van HTC op staat (AmazonMP3, etc.) gebruikt het systeem minder geheugen.
In de stock ROM van HTC had ik slechts 260 Mb over aan werkgeheugen. Nu heb ik 350 Mb aan ruimte over.

De interface is veel meer te customizen dan in de stock ROM. Bijvoorbeeld de power widget kan naar wens worden aangepast met meer of minder opties.

Instellingen voor cpu clocksnelheden e.d. kunnen getweaked worden naar wens.

Het menu kan worden aangepast naar wens, Samsung stijl (bladen die je kan verschuiven) of gewoon een lijst.

De lijst met recent gebruikte programma's kan ingesteld worden van 8 naar 4 of 15.

Dat soort kleine dingetjes maakt het voor mij net iets beter dan de stock ROM :)

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 06:45

mrc4nl

Procrastinatie expert

staat autopaneel er wel op?
(route 66 premium navigatie/kaart).

als je daar een abo op neemt. kun je de licentie alleen overzetten naar andere htc's met die de app hebben.

ik vind het namelijk een geweldig navigatie programma, maar zou het niet willen verliezen bij custom rom

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• A4553
Ik heb hier wel iets opstaan dat heet Car Home. Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat het precies is maar het lijkt op één of ander navigatiesysteem. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik die navigatie amper gebruik. We hebben een TomTom in de oto die ook nog eens automatisch file info e.d. weergeeft :)

• Bananenplant

Bananenplant

🕐 #teamUTC+1 🕐

Ik zit nu op Virtuous Unity, die 3d-animaties en dat lockscreen zijn wel sweet :P .

• X_lawl_X
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23-10 14:44
quote:
ucchan schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:12:
Ik zit nu op Virtuous Unity, die 3d-animaties en dat lockscreen zijn wel sweet :P .
Idd, en de battery life is ook heel goed van die rom!

• Bananenplant

Bananenplant

🕐 #teamUTC+1 🕐

Dat zullen we gaan zien, sowieso had ik de sapverdediger al ;) .

Klein dingetje: de Spiegel is weg, die vond ik bij de standaard rom toch wel eens praktisch. Kan wel eens zoeken hoe ik die er terug in frot ;) .

Bananenplant wijzigde deze reactie 18-10-2011 23:03 (53%)

• dtech
Hoppa, Android 4 is geïntroduceerd. Wachten op de eerste custom rom

• Bananenplant

Bananenplant

🕐 #teamUTC+1 🕐

Ik heb nu wel een irritant probleem: nu ik Superuser vanuit de market heb bijgewerkt crasht die heel vaak. Screenshot moet heel lang wachten en kan geen root-toegang krijgen, ookal had ik het al wel een keertje toegestaan. Ik kan bij Superuser ook de entry voor Screenshot niet verwijderen omdat-ie dan crasht :( .

Ah, "fabrieksversie" terugzetten hielp (met updates verwijderen) :) . Nog wel vervelend vind ik een subtiel tikgeluidje als ik een whatsappbericht krijg met het belgeluid op stil.

Bananenplant wijzigde deze reactie 19-10-2011 11:39 (22%)

• QuoRocks
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 14-10 07:38
Sinds gisteravond ook mij DS geroot. Wat een werk, dat uitzoeken waarom de s-off- en root-tools het niet doen, om dan vervolgens eindelijk iets te vinden wat wél werkt.

Met ROM Manager ook nog even MIUI geprobeerd, maar toen was ik al m'n contacten kwijt. Gelukkig had ik een backup van mijn beginsituatie gemaakt (na het rooten), die teruggezet en het werkt allemaal prima.

Wat is nou de slimste manier om je contacten te backuppen? Dacht dat dat wel via je Google-account zou gaan, maar niet dus.

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

quote:
A4553 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:22:
Ik heb hier wel iets opstaan dat heet Car Home. Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat het precies is maar het lijkt op één of ander navigatiesysteem. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik die navigatie amper gebruik. We hebben een TomTom in de oto die ook nog eens automatisch file info e.d. weergeeft :)
cae home, zal wel de engelse variant zijn van autopaneel, en dat is precies way ik zoek :)
ik heb me niet erg verdiept in roms maar cynogenmod had toch.geen.sense?

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• X_lawl_X
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23-10 14:44
quote:
QuoRocks schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:15:
Sinds gisteravond ook mij DS geroot. Wat een werk, dat uitzoeken waarom de s-off- en root-tools het niet doen, om dan vervolgens eindelijk iets te vinden wat wél werkt.

Met ROM Manager ook nog even MIUI geprobeerd, maar toen was ik al m'n contacten kwijt. Gelukkig had ik een backup van mijn beginsituatie gemaakt (na het rooten), die teruggezet en het werkt allemaal prima.

Wat is nou de slimste manier om je contacten te backuppen? Dacht dat dat wel via je Google-account zou gaan, maar niet dus.
Titanium Backup

• Hurm
  • Laatst online: 21-12-2014
Wat moet ik doen om de officiële update van HTC te installeren wanneer ik mijn telefoon geroot heb (en S-Off).

Ik probeer nu maar eerst terug te gaan naar stock, middels de officiële RUU en daarna de update te installeren. Of is er een betere/elegantere manier?

[Update 1]

Oeps... ik heb de originele RUU geflashed (RUU_Saga_S_HTC_Europe_2.10.401.5_Radio_20.4801.30.0822U_3822.10.08.04_M_release_219480_signed) maar nu wil mijn telefoon niet meer opstarten.

Hij blijft op het witte scherm met de grote letters "HTC" hangen.

Als ik naar de fastbook ga (volume down + power), dan blijft er boven in beeld "revolutionary" staan. Zou een RUU update (die overigens succesvol is volgens de RUU installer) dat niet moeten overschrijven?

[Update 2]

Als ik nu nogmaals de originele RUU wil installeren (wanneer ik in het bootloader menu zit) zegt ie "batterij niveau minder dan 30%". Hij is vol!

Ik ben ten einde raad... Wie o wie kan mij helpen! :-( :-( :-(

Hurm wijzigde deze reactie 22-10-2011 13:06 (62%)

• micheltenhove
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 29-09 16:47
Uit je update 1 maak ik op dat je telefoon nog S-OFF is, je moet eerst je HBOOT weer terugflashen naar het origineel. lees hier de how-to http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1187231

• QuoRocks
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 14-10 07:38
quote:
micheltenhove schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 08:36:
Uit je update 1 maak ik op dat je telefoon nog S-OFF is, je moet eerst je HBOOT weer terugflashen naar het origineel. lees hier de how-to http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1187231
Werkt dat (goed)? Ik lees op xda namelijk dat veel mensen er problemen/moeite mee hebben.

• ginkgo
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21-10 13:49
Weet iemand hoe je een goldcard moet gebruiken? Op internet staan talloze stappenplannen hoe je er een moet maken. Maar wat je er verder mee kan doen en hoe is me nog niet duidelijk.

Mijn DS was van origine branded, maar door de vorige eigenaar op s-off gezet en van een unbranded stock rom voorzien. Als gevolg hiervan krijg ik de sense 3.0 update niet binnen. In een poging om dat voor elkaar te krijgen heb ik hboot gedowngrade (0.98.0000 s-on) en wilde ik een ruu flashen. Dit flashen gaf error 131. Oorzaak is dat de CID van de rom en de telefoon verschillen.

Het schijnt zo te zijn dat je met een goldcard de CID kunt overrulen, maar ik heb niet kunnen vinden hoe.

Zou het sowieso mogelijk zijn om mij DS zo ver te krijgen dat hij via de OTA updates bij te werken is (zonder terug te gaan naar een branded rom)?

• A4553
quote:
mrc4nl schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:47:
[...]

cae home, zal wel de engelse variant zijn van autopaneel, en dat is precies way ik zoek :)
ik heb me niet erg verdiept in roms maar cynogenmod had toch.geen.sense?
Dat klopt, cyanogenmod draait niet op Sense maar op ADW launcher. Check http://www.youtube.com/watch?v=GIUDJ2oofYM voor een impressie van Cyanogenmod :)

• ginkgo
Hoe draait cyanogenmod op de desire s? Werkt alle hardware, incl. front cam? Welke zaken moet je behalve sense nog meer missen t.o.v. van stock? En wat zijn de belangrijkste pluspunten?

• dtech
Ik denk dat cyanogenmod vooral fijn is als je geen Sense wil, voor de rest nog niet veel voordelen. Bij andere modellen kan het voordeel zijn dat je 2.3 hebt.

Custom ROM makers gebruiken hem ook vaak als basis, maar daar hebben end-users niet veel aan.

• dtech
quote:
ginkgo schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:19:
Mijn DS was van origine branded, maar door de vorige eigenaar op s-off gezet en van een unbranded stock rom voorzien. Als gevolg hiervan krijg ik de sense 3.0 update niet binnen. In een poging om dat voor elkaar te krijgen heb ik hboot gedowngrade (0.98.0000 s-on) en wilde ik een ruu flashen. Dit flashen gaf error 131. Oorzaak is dat de CID van de rom en de telefoon verschillen.
...
Zou het sowieso mogelijk zijn om mij DS zo ver te krijgen dat hij via de OTA updates bij te werken is (zonder terug te gaan naar een branded rom)?
Ik denk dat het handigste is om weer te unlocken en gewoon custom roms te gebruiken. Zelf werkte bij mij de OTA upgrade ook niet dus heb ik Saga3D v3.0 geïnstalleerd, bijna custom met een paar kleine aanpassingen.

• Nilscollection
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 08-08-2012

Nilscollection

Mac addict

Ik heb zelf ook een HTC Desire S, maar ik kan alleen maar verouderde how-to's vinden om MIUI / andere ROM op mijn telefoon te zetten.

Zou iemand me hiermee kunnen helpen? Mocht het helpen, heb ik wel ervaring met het flashen van een LG KM900 Arena.

 13" MacBook Pro, 2.4 GHz i5, 8 GB RAM, 500 GB HDD

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

quote:
Nilscollection schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 22:16:
Ik heb zelf ook een HTC Desire S, maar ik kan alleen maar verouderde how-to's vinden om MIUI / andere ROM op mijn telefoon te zetten.

Zou iemand me hiermee kunnen helpen? Mocht het helpen, heb ik wel ervaring met het flashen van een LG KM900 Arena.
om te beginnen zou je dit kunnen doorlezen

• ginkgo
quote:
dtech schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 17:06:
[...]
In denk dat het handigste is om weer te unlocken en gewoon custom roms te gebruiken. Zelf werkte bij mij de OTA upgrade ook niet dus heb ik Saga3D v3.0 geïnstalleerd, bijna custom met een paar kleine aanpassingen.
Ik bijbehorend topic heeft men het erover dat deze rom hpas werkt al na afloop de m-deejay kernel geinstalleed is. Die kernel heb ik nog niet gevonden. Kun je vertellen wat je gedaan hebt om deze te installeren? Mijn telefoon is inmiddels weer s-off en heeft clockworkmod geïnstalleerd.

• n0elite
En ja hoor, mijn Desire S heeft een doorgebrande eMMC chip. Dat terwijl ik niks extreems heb gedaan, het is gebeurd toen ik van een custon rom terug ben gegaan naar mijn nandroid backup. Heb spijt van dat ik dit toestel heb gekocht, vind het niet kunnen zo'n slechte chip in een redelijk duur toestel.

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik heb mn htc terug van reparatie.
is blijkbaar software gereset+hboot versie 2.00.0002. s-on
(radio 3822.10.08.04)

revolutionary kan alleen overweg met hboot 0.98, dus kan ik eigenlijk wel flashen/rooten?

• n0elite
quote:
mrc4nl schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 17:16:
ik heb mn htc terug van reparatie.
is blijkbaar software gereset+hboot versie 2.00.0002. s-on
(radio 3822.10.08.04)

revolutionary kan alleen overweg met hboot 0.98, dus kan ik eigenlijk wel flashen/rooten?
Had je ook last van een doorgebrande emmc chip?
Heb je het onder garantie laten repareren of heb je er zelf voor moeten betalen? zo ja, hoeveel.

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

quote:
n0elite schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 17:22:
[...]
Had je ook last van een doorgebrande emmc chip?
Heb je het onder garantie laten repareren of heb je er zelf voor moeten betalen? zo ja, hoeveel.
nee. mn scherm zat niet helemaal lekker in de body.
beetje stof onder scherm+dikke kier tussen body&scherm bovenaan. kosten:0 euro (inc verzenden)

goede service@cool blue _/-\o_

technisch war er niets mee aan de hand. alles werkte prima O-)

• dtech
@mrc4nl
Bij oude HTC toestellen was het mogelijk om het hboot (equivalent) te downgraden door een officiële (oudere) ROM te installeren vanaf een microSD, misschien is dat de moeite waard om te proberen?

Ik zou eerst een oude officiële rom via USB flashen, als dat de hboot niet veranderd (waarschijnlijk niet) dan zou ik een flash via microSD doen. Als dat ook niet werkt denk ik niet dat je kunt downgraden en dus voorlopig ook niet rooten.

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

quote:
dtech schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:07:
@mrc4nl
Bij oude HTC toestellen was het mogelijk om het hboot (equivalent) te downgraden door een officiële (oudere) ROM te installeren vanaf een microSD, misschien is dat de moeite waard om te proberen?

Ik zou eerst een oude officiële rom via USB flashen, als dat de hboot niet veranderd (waarschijnlijk niet) dan zou ik een flash via microSD doen. Als dat ook niet werkt denk ik niet dat je kunt downgraden en dus voorlopig ook niet rooten.
ik heb wel het een en ander gezocht..
maar ik kan niet zomaar flashen, immers het toestel is s-on.

maar wat je zegt kan kloppen, er moet een manier zijn om je h-boot te downgraden.
en als die eenmaal 0.98 is kan ik via de bekende manier flashen
hopelijk die ik het goed en raakt ie niet bricked :$

mrc4nl wijzigde deze reactie 09-11-2011 15:38 (7%)

• dtech
Je kan officiele firmware altijd flashen, daarvoor hoeft je toestel niet s-off te zijn. s-off stelt je juist in staat unsigned firmwares the flashen.

edit:

Probeer de instructies uit deze thread eens. hier een ROM.

dtech wijzigde deze reactie 10-11-2011 06:36 (74%)

• st546G7
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 09-10-2012
Dit filmpje geeft goede instructie voor root met verwijzing naar filmpje om te flashen. Heb runnymede 3.3a erop, zeer tevreden. Ik zoek nog een tutorial (net als bij Desire) om zoveel mogelijk oude progjes/ instellingen makkelijk te backuppen en herinstalleren. (Er komen ongetwijfeld nieuwere versies)
Is Titanium backup voldoende? Moet je SD card partities maken of is dit specifiek alleen voor Desire?

st546G7 wijzigde deze reactie 11-11-2011 10:49 (15%)

• Michiele93
  • Nu online
Heeft iemand ervaringen met Hyperion? Ik draai nu SAGA 2.1, maar wil eigenlijk wel eens een keer wat anders. Nu lijkt me dit wel een interessante rom. Hoe is de accuduur en zijn de overall performance?

• flanino
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 19-01-2013
Ik ga als vervanging van mijn Htc Desire een Htc Desire S krijgen. Ik heb de fora doorgelezen, maar is er ergens een handleiding om de HTC Desire S te rooten + een rom installeren?

Ik heb mijn Desire al regelmatig geroot + roms geïnstalleerd, dus dat snap ik wel, maar voor de Desire S zie ik door de bomen het bos niet meer...

• afraca

afraca

Open Source!

Gebruik http://revolutionary.io/ voor s-off, en gingerbreak voor rooten. dan flashen met bijvoorbeeld CWM

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• flanino
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 19-01-2013
Ik heb mijn telefoon inmiddels ontvangen, maar ik zie dat ik als android versie: 2.3.5 heb, met sense versie 3.0. Mijn HBOOT is versie 2.000.0002, dus ik kan nog niet rooten / een custom rom installeren?

• biobak
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 07:48
quote:
flanino schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:23:
Ik heb mijn telefoon inmiddels ontvangen, maar ik zie dat ik als android versie: 2.3.5 heb, met sense versie 3.0. Mijn HBOOT is versie 2.000.0002, dus ik kan nog niet rooten / een custom rom installeren?
Je kunt via htcdev.com (geloof ik) je telefoon unlocken. Dit heeft wel consequenties voor je garantie. En anders bestaat misschien de mogelijkheid om een oude hboot erin te flashen. Op het forum van www.xda.com staan waarschijnlijk wel instructies.

• Bananenplant

Bananenplant

🕐 #teamUTC+1 🕐

Hmm, misschien wil ik m'n foon terugsturen vanwege pixeldefecten. Nu zit ik dus met 2x gedoe:

- Unrooten en s-on maken (heeft iemand hier dat al eens gedaan?);
- Opnieuw rooten als ik 'm terugontvang met een nieuwe hboot-versie.

Lekker weer :( !

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
ucchan schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:14:
Hmm, misschien wil ik m'n foon terugsturen vanwege pixeldefecten. Nu zit ik dus met 2x gedoe:

- Unrooten en s-on maken (heeft iemand hier dat al eens gedaan?);
- Opnieuw rooten als ik 'm terugontvang met een nieuwe hboot-versie.

Lekker weer :( !
Dat is een risico wat je natuurlijk ook vantevoren had kunnen inschatten...

Dat is nauwelijks aan de fabrikant toe te schrijven.

• Bananenplant

Bananenplant

🕐 #teamUTC+1 🕐

Nouja, ik probeer een beeld te krijgen van hoe haalbaar een en ander is (en of HTC mss niet gewoon lief is en een hardwaredefect zoals een scherm gewoon regelt zonder moeilijk te doen :P ).

Ik geef ook niemand de schuld, ik constateer alleen dat terug rooten misschien problematischer gaat worden dan toen ik het enkele maanden geleden deed. Concreet ben ik benieuwd wie hier deze twee dingen (terug naar stock, s-on en rooten met nieuwere hboot) al voorelkaar heeft gekregen.

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
quote:
ucchan schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:54:
Nouja, ik probeer een beeld te krijgen van hoe haalbaar een en ander is (en of HTC mss niet gewoon lief is en een hardwaredefect zoals een scherm gewoon regelt zonder moeilijk te doen :P ).

Ik geef ook niemand de schuld, ik constateer alleen dat terug rooten misschien problematischer gaat worden dan toen ik het enkele maanden geleden deed. Concreet ben ik benieuwd wie hier deze twee dingen (terug naar stock, s-on en rooten met nieuwere hboot) al voorelkaar heeft gekregen.
Heb je wellicht hier iets aan?

http://forum.xda-develope...p?p=17481836#post17481836

edit: Ben benieuwd of je hier mee verder gaat en wat de uitkomst is. Hou ons op de hoogte als je wil...

edit 2: hallo?

albino71 wijzigde deze reactie 18-01-2012 22:17 (8%)

Te koop....

• Barkrukhenkie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 06:51
Edit: Verkeerde topic

Barkrukhenkie wijzigde deze reactie 21-02-2012 11:09 (177%)

• n0elite
Blijft ook stil hier. Heb afgelopen week een nieuwe Desire S van HTC gekregen, de oude had een doorgebrande eMMC chip. Draai nu Reaper 2.1 ROM met ICS Theme, best mooi, al zeg ik het zelf :+

Reaper 2.1 + ICS look op mijn telefoon:

Ice Cream Sandwich CM7 Theme by Sonny Sekhon
ADWLauncher EX + Ice Cream Sandwich Theme by kovdev
Super Clock Wallpaper Pro + Ice Cream Sandwich wallpaper

• BTBoy
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22-10 08:46
Omdat mijn oude HTC Desire is gestolen heb ik een tweedehands HTC Desire S aangeschaft.
Nu heb ik helaas een T-Mobile branded toestel en ik zou graag de brand eraf willen halen.

Zoals velen anderen heb ik android versie: 2.3.5, met sense versie 3.0 en mijn HBOOT is versie 2.000.0002.
Kortom als ik het goed heb zijn de stappen:

- Downgraden
- Via Revolutionary root/s-off toegang krijgen
- RUU_Saga_S_HTC_Europe_2.10.401.9_Radio_20.4801.30.0822U_3822.10.08.04_M_release_234765_signed opnieuw installeren.
- S-On maken?

Allereerst, kan het makkelijker?

Nu zoek ik eigenlijk een goede handleiding om hem te downgraden, ik heb deze gevonden http://forum.xda-develope...p?p=20535265&postcount=26, maar welke versie moet ik van RUU hebben? TMO? Zou iemand een duidelijke handleiding kunnen schrijven?

• afraca

afraca

Open Source!

U kent het misschien wel, op XDA ook wel bekend als ORD ..... Ik kon niet langer wachten op een ICS Sense 4.0 ROM voor de Desire S, dus maar gekeken naar Virtuous Quattro, helaas word die niet langer ontwikkeld, dus uitgeweken naar IceColdSandwich , een (AOSP ? ) ICS build met CM9 kernel. Verrassend veel dingen werken, maar nog wel aardig wat force closes .... Daarnaast m'n eerste stock android, dus veel dingen die ik obvious vond zijn wat lastiger te vinden :-(

Maar het avontuur werd ruw verstoord met een ongeluk gisteren met als gevolg m'n LCD naar de knoppen :'(
FFFFFFFFFUUUUUUUUUUU

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 06:41
Ik had samen met een collega een andere custom ROM op mijn Desire S gezet.
De CoreDroid V2.4GB staat er nu op, maar ik heb de afgelopen dagen al enkel vastlopers gehad :/

Nu wil ik de orginele ROM er weer opzetten, maar waar zou ik deze kunnen vinden ?
Het toestel is nog S-ON dus dat lijkt mij geen probleem.

Ik had hiervoor de Android 2.3.5 met Sense 3.0

2250 WP Zuid PVoutput

• BlackWhizz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22:45
Het is mij een beetje ontgaan, maar gaat HTC nog een update naar Android 3.0 doen?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
BlackWhizz schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:42:
Het is mij een beetje ontgaan, maar gaat HTC nog een update naar Android 3.0 doen?
Volgens mij is daar genoeg over te vinden...

We gaan binnenkort naar 4.0.3.

• Phehistyr
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17-10 19:35

Phehistyr

De Epische Lurker

Ik zit eraan te denken om custom roms eens uit te gaan proberen en ben daarom net begonnen me in te lezen. Nu is het tegenwoordig volgens mij ook mogelijk om via HTC zelf je telefoon S-Off te krijgen. Is er een goede reden om toch revolutionary te gebruiken? Of met andere woorden: zie ik gewoon wat over het hoofd?

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

quote:
Phehistyr schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 18:37:
Ik zit eraan te denken om custom roms eens uit te gaan proberen en ben daarom net begonnen me in te lezen. Nu is het tegenwoordig volgens mij ook mogelijk om via HTC zelf je telefoon S-Off te krijgen. Is er een goede reden om toch revolutionary te gebruiken? Of met andere woorden: zie ik gewoon wat over het hoofd?
s-off zal de htc tool niet doen, wel "unlocked" maken.
waardoor je bij bepaalde systeembestanden kan. s-off geeft meer vrijheid

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Ik heb even op XDA rondgekeken, maar heb nu een duidelijk gevalletje van door de bomen het bos niet meer zien. Begrijp ik het goed dat je met de HTC unlock wel custom roms kunt draaien? In welke gevallen zou je dan ook S-Off willen hebben?

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

quote:
Phehistyr schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 19:21:
Ik heb even op XDA rondgekeken, maar heb nu een duidelijk gevalletje van door de bomen het bos niet meer zien. Begrijp ik het goed dat je met de HTC unlock wel custom roms kunt draaien? In welke gevallen zou je dan ook S-Off willen hebben?
simlockvrij maken in ieder geval.
de rest ben ik niet zeker van, mijn ds is ook unlocked en rooted maar custom roms willen instaleren ho maar
maar dit misshcien gewoon aan mij

• n0elite
quote:
Phehistyr schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 19:21:
Kijk eens welke hboot je hebt? Ik heb een tutorial geschreven voor HBOOT 2.00.0002 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1525100

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Fantastisch, precies wat ik nodig had. Bedankt! _/-\o_

Dan kan ik nu in elk geval verder gaan kijken welke rom ik wil proberen. :)

• albino71
  • Niet online
quote:
afraca schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 09:24:
U kent het misschien wel, op XDA ook wel bekend als ORD .....

*knip*

Maar het avontuur werd ruw verstoord met een ongeluk gisteren met als gevolg m'n LCD naar de knoppen :'(
FFFFFFFFFUUUUUUUUUUU
Dat is balen! En nu? Heb je een goede inboedelverzekering die dit dekt wellicht?
quote:
MdO82 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:01:
Ik had samen met een collega een andere custom ROM op mijn Desire S gezet.
De CoreDroid V2.4GB staat er nu op, maar ik heb de afgelopen dagen al enkel vastlopers gehad :/

Nu wil ik de orginele ROM er weer opzetten, maar waar zou ik deze kunnen vinden ?
Het toestel is nog S-ON dus dat lijkt mij geen probleem.

Ik had hiervoor de Android 2.3.5 met Sense 3.0
Probeer eens de rom van lowveld http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1310845
Die draait perfect.
quote:
MikeyMan schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:57:
Volgens mij is daar genoeg over te vinden...

We gaan binnenkort naar 4.0.3.
Weet je dat "binnenkort" zeker? Ik dacht dat er nog geen moment voor de Desire S bekend was?

Te koop....

• albino71
  • Niet online
Pfoeh....bijna niet bij te houden dit draadje :+

edit: foutje, ik was de laatste al...excuus

albino71 wijzigde deze reactie 30-03-2012 13:11 (32%)

Te koop....

• ozothebozo
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23-10 19:42
Tja voor de Desire S is het op GoT nog nooit druk geweest.
Dus ik hou het voornamelijk op XDA bij.
Maar tot nu toe geen stabiele en volledige roms voor ICS.
Los van het feit of ik wel of geen Sense meer wil.
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True