PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Hij is op donderdagavond 12 mei opgehaaldDevice HTC Desire, Serial No. HT05xxxxxxxx, is now awaiting shipment in our warehouse and should be returned to you within a couple of days.
Is er inmiddels al bekend wanneer de officiële 2.3 Gingerbread voor de Desire gereleased wordt?
[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 18-05-2011 12:56 ]

[ Voor 87% gewijzigd door ThinkPad op 18-05-2011 12:56 ]
shameete schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 07:44:
na precies 4 werkdagen weggeweest te zijn (dag van ophalen en terugbrengen meegerekend.)
[afbeelding]
[afbeelding]
petje af voor HTC / Dynafix, ik heb wel eens anders meegemaakt.
- Wow, heb je het toestel kaal meegegeven (zonder batterij en achterklepje) aan de HTC koerier en kreeg je het toestel zo weer terug (verpakt in een doosje met pen presentje? En maar vier werkdagen moeten wachten!? HTC heb mij verteld dat het 2 a 3 weken kan gaan duren, maar dit meestal wel sneller gaat. Laten we het hopen...

Heeft iemand al nieuws over de officiële Android 2.3 Gingerbread update??
HP Elitebook 8470w Intel® Core™ i5-3360M, 16 GB 1600 MHz DDR3, 14" diagonal LED-backlit HD+ anti-glare (1600 x 900), Samsung 840 series Pro 256GB SSD / HTC Desire Android 2.2.3 / Interested in Samsung Galaxy Tab 10.1
http://www.allaboutphones...-Android-Gingerbread.htmlHTC: Desire Z krijgt eind juni Android Gingerbread
Door Bart Vuijk, zondag 8 mei 2011 09:00 | 3 reacties | Bron: Fone Arena
Nu HTC de Gingerbread-updates voor de Desire HD en de Incredible S heeft uitgerold, is het wachten op dezelfde updates voor de Desire en de Desire Z. Wat die eerste betreft is er nog geen nieuws te melden, wat de Z betreft: die krijgt de update eind juni.
Dat meldt HTC op zijn Engelse supportpagina. De reden waarom de Z niet meteen is meegenomen met de update voor de HD, die toch gelijktijdig met de Desire Z op de markt verscheen, is het verschil in schermformaat. HTC meldt daarover: ''Wij optimaliseren de ervaring voor elke telefoon. Bijvoorbeeld, de HTC Desire HD en de Desire Z hebben verschillende schermformaten. Gingerbread voor de Desire Z komt voor het eind van juni.''
Over de originele Desire wordt geen woord gezegd, maar als het gaat om het schermformaat: die is bij de Z precies hetzelfde, namelijk 3.7 inch. Waaruit we voorzichtig kunnen concluderen dat de Desire als 'stamvader' van de hele Desire-lijn niet lang kan achterblijven met de Gingerbread-update.
Geen idee dus.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Hoewel gezien het recente nieuws omtrent beveiligingsproblemen in alle Android versies < 2.3.x fabrikanten zich eigenlijk verplicht zouden moeten voelen om zeker de high-end toestellen van 1,5 jaar oud en jonger toch snel te upgraden.
Maar ja, "de bloatware ervaring aanpassen aan ieder toestel" (hoe mooi/nuttig die mss. ook kan zijn) brengt zekere complicaties met zich mee.
Wat dat betreft is Android lekker gefragmenteerd

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
zowiezo vind ik het supernetjes dat je toestel wordt geupgradet, lang niet elke fabrikant doet dat, behalve bij problemen met een huidige versie en dan nog krijg je alleen een patch.
yup, helemaal kaal meegegeven. de koerier heeft 'm in een bubbeltjesenevelop gedaan en dichtgesealed.jstumy schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:46:
[...]Mijn HTC Desire is vandaag ook opgehaald door een koerier. Ik heb het toestel zelf verwikkeld in een stukje kartonachtige krant, voor hopelijk wat extra bescherming. De reden dat mijn toestel terug moet is het bekende reboot probleem. Ik zat al een aantal maanden met dit probleem, maar ik kan het toestel gewoon niet missen! Het afgelopen warme weer heeft er echter voor gezorgd dat ik het toestel eigenlijk niet meer kon gebruiken, dus nu eindelijk de stap gezet om mijn toestel te laten repareren
- Wow, heb je het toestel kaal meegegeven (zonder batterij en achterklepje) aan de HTC koerier en kreeg je het toestel zo weer terug (verpakt in een doosje met pen presentje? En maar vier werkdagen moeten wachten!? HTC heb mij verteld dat het 2 a 3 weken kan gaan duren, maar dit meestal wel sneller gaat. Laten we het hopen...
haha.
Heeft iemand al nieuws over de officiële Android 2.3 Gingerbread update??
nu was het bij mij de trilmotor die defect was (staat ook op de bon+software update) en dat schijnt een hele snelle reparatie te zijn.
geen idee hoe lang het duurt bij jouw probleem.
[ Voor 10% gewijzigd door Shanquish op 18-05-2011 15:59 ]
Nou ik heb eerlijk gezegd nog nergens echt duidelijk en onomwonden gelezen dat HTC zegt de originele Desire ook echt te gaan updaten. Wel allerlei redeneringen en aannames waarom het waarschijnlijk wel zo zal zijn, maar bv. nog geen richtdatum of -week.shameete schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:56:
euh, dat doet HTC toch ook in dit geval? en daarnaast bestond die afspraak nog niet ten tijde van de release van de desire.
zowiezo vind ik het supernetjes dat je toestel wordt geupgradet, lang niet elke fabrikant doet dat, behalve bij problemen met een huidige versie en dan nog krijg je alleen een patch.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Wereld van verschil of niet met wat je had? Overigens is hij nu bij mij alweer minder krachtig dan dat hij was...zonde..shameete schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:56:
nu was het bij mij de trilmotor die defect was (staat ook op de bon+software update) en dat schijnt een hele snelle reparatie te zijn.
geen idee hoe lang het duurt bij jouw probleem.
Die update komt er 100% gegarandeerd, anders waren er nooit Gingerbread releases voor de HTC Desire gelekt namelijk. Maar het is nog afwachten wanneer, waarschijnlijk ergens tussen nu en eind juni.eymey schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:49:
[...]
Nou ik heb eerlijk gezegd nog nergens echt duidelijk en onomwonden gelezen dat HTC zegt de originele Desire ook echt te gaan updaten. Wel allerlei redeneringen en aannames waarom het waarschijnlijk wel zo zal zijn, maar bv. nog geen richtdatum of -week.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
geen datum inderdaad, maar Mark Moons (directeur HTC NL ) heeft getwitterd op 4 mei dat de Desire ook nog aan de beurt zo komen, maar iets later dan de HD.eymey schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:49:
[...]
Nou ik heb eerlijk gezegd nog nergens echt duidelijk en onomwonden gelezen dat HTC zegt de originele Desire ook echt te gaan updaten. Wel allerlei redeneringen en aannames waarom het waarschijnlijk wel zo zal zijn, maar bv. nog geen richtdatum of -week.
absoluut, het zielige vogeltje is eruitJ0YR1D3R schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:17:
[...]
Wereld van verschil of niet met wat je had? Overigens is hij nu bij mij alweer minder krachtig dan dat hij was...zonde..
als ie het nog een jaartje uithoudt vind ik het prima, dan is het toch weer tijd om te verlengen.
Dat gezegd hebbende: Ik vind de Desire (op de hoeveelheid intern geheugen voor apps na) nog steeds een topper, hoor. Sinds de k750i en k800i van SE ben ik nooit meer zo tevreden met een phone geweest als met de Desire.
Deze zal het dan ook nog wel een poosje uithouden (technisch ook hoop ik) tot er een opvolger komt die ook 3,7 inch heeft maar dan in unibody en hopelijk wel iets beter geluid (zowel de interne speaker als de microfoon bij video-opnames).
Ik vind de Desire ook een top toestel, enige nadeel vond ik het geheugen en daardoor de noodzaak om met custom roms aan de slag te gaan.eymey schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 08:35:
Ik ben benieuwd.
Dat gezegd hebbende: Ik vind de Desire (op de hoeveelheid intern geheugen voor apps na) nog steeds een topper, hoor. Sinds de k750i en k800i van SE ben ik nooit meer zo tevreden met een phone geweest als met de Desire.
Deze zal het dan ook nog wel een poosje uithouden (technisch ook hoop ik) tot er een opvolger komt die ook 3,7 inch heeft maar dan in unibody en hopelijk wel iets beter geluid (zowel de interne speaker als de microfoon bij video-opnames).
De opvolger is er toch al? Desire S! Ik heb nu zelf een Incredible S. Was eerst een beetje huiverig, omdat ik dacht dat ik het te groot zou vinden. Maar dat is niet zo. Ook een top toestel! Wat dat betreft doet HTC het goed en laat het zich niet teveel meetrekken om maar zsm een dualcore op de markt te zetten of zsm klakkeloos NFC in een toestel te verwerken...
Battle.net || Strava
Het enige wat me echt irriteert is de interne speaker. Het is lang geleden dat ik een toestel met zulk slecht geluid heb gehad.
Desondanks ga ik het denk ik dit jaar nog wel redden met de Desire. Beetje aanklooien met roms blijft leuk
Tja, dat is ieders keuze. Je hoeft natuurlijk niet iedere dag een andere rom op je toestel te slingeren.eymey schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:21:
Mja, Custom Roms zijn leuk een aardig (zeker voor een tweaker) maar voor mij blijft m'n telefoon ook een gebruiksvoorwerp waar ik niet te veel mee wil rotzooien. Bovendien, nieuwe modellen / andere fabrikanten bewijzen dat het ook anders kan dus dan heb ik zoiets van "doe dat dan ook gewoon"
Ik ga niet iedere keer als ik wat anders wil een paar honderd euro uitgeven aan een nieuw toestel
Vandaag dus teruggekregen, met een doosje zoals hierboven ook is te zien. Goede serviceThinkPadd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:40:
Ik krijg de mijne ook snel weer terug, kreeg vandaag een mailtje:
[...]
Hij is op donderdagavond 12 mei opgehaald
Exact, ik durf zelfs de stelling wel aan dat ik juist door die customs roms mijn toestel nog heb, en ik hem anders misschien wel had omgeruild voor bijvoorbeeld een Galaxy S. Het is gewoon wat je zoekt in een toestel en i.c.m. custom roms is de Desire tot op de dag van vandaag eigenlijk nog wat ik zoek, stock niet.InZane schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:39:
[...]
Tja, dat is ieders keuze. Je hoeft natuurlijk niet iedere dag een andere rom op je toestel te slingeren.
Ik ga niet iedere keer als ik wat anders wil een paar honderd euro uitgeven aan een nieuw toestel
Maar nu een vraag: ik kan tijdens het typen van een email of sms bericht niet switchen van toetsenbord-layout. Ik heb wel de mogelijkheid om van taal te wisselen (knop links naast de spatiebalk), maar ik kan niet wisselen tussen qwerty, compact qwerty etc.
Dit lukt me wel via het Instellingen menu, maar het moet toch ook mogelijk zijn om dat tijdens het typen te wisselen?
Ik heb Android 2.2 erop staan, software nr. 2.29.405.5. Volgens de telefoon is de software up-to-date.
Ik bedoel dus dit knopje:

Edit: het knopje blijkt niet meer te bestaan in de softwareversie die ik op mn telefoon heb. Dit heeft een medewerker van HTC zojuist via de web-chat bevestigd. Helaas, want het leek mij een handige feature...
Wel handig die web-chat, snel en duidelijk antwoord.
[ Voor 49% gewijzigd door jobcohen op 20-05-2011 10:40 . Reden: contact gehad met HTC web-chat ]
Wat voor custom ROM draai jij dan als ik vragen magCyleo schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:56:
[...]
Exact, ik durf zelfs de stelling wel aan dat ik juist door die customs roms mijn toestel nog heb, en ik hem anders misschien wel had omgeruild voor bijvoorbeeld een Galaxy S. Het is gewoon wat je zoekt in een toestel en i.c.m. custom roms is de Desire tot op de dag van vandaag eigenlijk nog wat ik zoek, stock niet.
HP Elitebook 8470w Intel® Core™ i5-3360M, 16 GB 1600 MHz DDR3, 14" diagonal LED-backlit HD+ anti-glare (1600 x 900), Samsung 840 series Pro 256GB SSD / HTC Desire Android 2.2.3 / Interested in Samsung Galaxy Tab 10.1
Klopt helemaal in volgens mij de update van 2.1 naar 2.2 is deze verdwenen. De instellingen zitten nu ook onder de taal-switch (iig op het xt9 toetsenbord) in plaats van een eigen knop.jobcohen schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:37:
Maar volgens de handleiding zou er op het toetsenbord een knopje moeten zijn waar je op kan drukken (ziet eruit als een tandwieltje) en dan meteen het toetsenbord kan veranderen, zonder daarvoor naar instellingen te gaan.
Ik bedoel dus dit knopje:
[afbeelding]
Edit: het knopje blijkt niet meer te bestaan in de softwareversie die ik op mn telefoon heb. Dit heeft een medewerker van HTC zojuist via de web-chat bevestigd. Helaas, want het leek mij een handige feature...
Wel handig die web-chat, snel en duidelijk antwoord.
Ja, met de RUU kun je alles terug zetten naar default (root, ROM, recovery en HBOOT).jstumy schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 13:20:
Even een v
[...]
Wat voor custom ROM draai jij dan als ik vragen mag? En stel ik heb mijn toestel geroot met een custom ROM dan kan ik het toestel door middel van het draaien van bijvoorbeeld de ruu 2.29.405.5 ROM het altijd weer in orginele staat krijgen?
[ Voor 15% gewijzigd door Tripwire999 op 21-05-2011 12:18 ]
Was ik al bang voor, dan maar ff kijken naar een backup app.MoiZie schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 14:06:
Je raakt alles kwijt.
Dat is niet helemaal waar, alles wat gesynced is met google houd je, en apps e.d. worden hersteld (zonder de data, dus je angry birds progress ben je kwijt) zodra je hem opnieuw installeerd. Desalniettemin kan een goede backup nooit kwaad.MoiZie schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 14:06:
Je raakt alles kwijt.
Toch bijzonder dat dit reboot probleem al lang bekend is, en blijkbaar nog niet echt opgelost is met toestellen die nieuw uit de verpakking komen. Of komt dit toestel een oude voorraad??richy t schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:34:
Helaas heeft mijn Desire ook last van het reboot probleem.. nu wil ik het graag laten repareren, is het dan ook nodig dat ik een backup maak van mijn Desire? of zetten ze bij HTC (of Dynafix) alles gewoon over?
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2011 20:19 ]
27-11-10 is het toestel naar mij toegestuurd.. en nee ik denk dus ook niet dat het probleem is opgelost.kielkiel schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 19:59:
[...]
Toch bijzonder dat dit reboot probleem al lang bekend is, en blijkbaar nog niet echt opgelost is met toestellen die nieuw uit de verpakking komen. Of komt dit toestel een oude voorraad??
ik heb met extreme belasting (navigatie in de auto, GPS+BT aan en uiteraard op de lader) nergens last van.
ja, het toestel wordt heel erg warm, zo'n 48 graden volgens Tempmonitor lite.
maar hij blijft netjes functioneren
Bericht was ook meer bedoeld ter info dat een boardswap niet alle problemen verhelpt, maar dat je toestel daarna dezelfde kuren kan gaan vertonen. Lijkt er naar mijn idee op dat er een ontwerpfout in de Desire zit die door een boardswap niet volledig wordt verholpen.
[ Voor 8% gewijzigd door jstumy op 23-05-2011 18:56 ]
Ondanks dat veel apps naar de sd-kaart verplaatst kunnen worden, en nog wat meer dankzij move2sd enabler, heb ik inmiddels toch flink ruimtegebrek. Het icoontje dat me daar op wijst en het niet meer binnenhalen van mail beginnen me inmiddels nogal te irriteren.
Ook wil ik eigenlijk de root er vanaf halen (wil gewoon weer automatische updates aan kunnen zetten, ben er niet meer zo mee bezig), maar ik weet niet of dat nog gaat aangezien move2sdenabler alleen voor rootgebruikers is.
Iemand een oplossing of idee?
Je wilt terug naar stock maar zonder ruimtegebrek? Dan is er maar 1 oplossing: RUU gebruiken en totaal geen extra apps installeren!thamm schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:36:
Hoe gaat men hier om met het ruimtegebrek op de Desire?
Ondanks dat veel apps naar de sd-kaart verplaatst kunnen worden, en nog wat meer dankzij move2sd enabler, heb ik inmiddels toch flink ruimtegebrek. Het icoontje dat me daar op wijst en het niet meer binnenhalen van mail beginnen me inmiddels nogal te irriteren.
Ook wil ik eigenlijk de root er vanaf halen (wil gewoon weer automatische updates aan kunnen zetten, ben er niet meer zo mee bezig), maar ik weet niet of dat nog gaat aangezien move2sdenabler alleen voor rootgebruikers is.
Wat raar dat er na al die tijd nog geen oplossing is voor dit probleem, en ook raar dat je er niet iedereen over hoort klagen (heb namelijk niet het idee dat ik bizar veel apps heb geinstalleerd, alles wat ik niet gebruik is al weggegooid). Zou er nog iets anders kunnen zijn dat m'n telefoongeheugen opvreet?
"accepteren"...thamm schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:36:
Hoe gaat men hier om met het ruimtegebrek op de Desire?
Ik heb ook geen zin in root, en heb ook wel eens het icoontje van ruimtegebrek. Maar om de zoveel tijd ga ik door mijn Apps heen en kijk ik wat ik echt gebruik. Je hebt dus niet SoundHound én Shazam nodig "voor het geval dat die ene het liedje niet kan vinden en die ander wel
Ook Layer, Appie, en Agrybirds heb ik er pas afgegooid omdat ik die stiekem toch nooit gebruik.
Google goggles, nog zoiets, heel stoer om te laten zien en te kijken wat er allemaal kan tegenwoordig, maar een week nadat je het hebt geinstaleerd nog gebruiken doen er maar weinig.
Verder zijn er een hoop apps te vervangen door een tasker scriptje

Edit: Een screenshotje van de grootste ruimtevebruikers:

Allemaal niet te missen..
[ Voor 21% gewijzigd door thamm op 24-05-2011 09:58 ]
Hij blijft wel functioneren bij 48 / 49 graden maar hij laadt niet meer op... (tenminste bij mij niet....)shameete schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:16:
stuur je 'm toch gewoon weer op?
ik heb met extreme belasting (navigatie in de auto, GPS+BT aan en uiteraard op de lader) nergens last van.
ja, het toestel wordt heel erg warm, zo'n 48 graden volgens Tempmonitor lite.
maar hij blijft netjes functioneren
en dan heb je flash 10.3 er nog niet eens opthamm schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:48:
Tsja, je hebt natuurlijk wel gelijk, er is altijd wel wat weg te gooien, maar ik vind het zo vreemd dat het uberhaupt nog nodig is. Koop je eindelijk een telefoon die alles kan, kun je er niet volledig gebruik van maken omdat het interne geheugen te klein is
[afbeelding]
Ik zit sinds kort ook weer met ruimte gebrek, een aantal geupdate applicaties lijkt meer ruimte te eisen dan in oudere versies

Exactly.thamm schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:48:
Tsja, je hebt natuurlijk wel gelijk, er is altijd wel wat weg te gooien, maar ik vind het zo vreemd dat het uberhaupt nog nodig is. Koop je eindelijk een telefoon die alles kan, kun je er niet volledig gebruik van maken omdat het interne geheugen te klein is
Natuurlijk snap ik het argument van "je kan ook af en toe kritisch door je lijst met apps heen gaan om te checken wat je echt gebruikt en wat niet" maar dat betekent niet dat het 'probleem' er ineens niet meer is. Een probleem wat in deze tijd eigenlijk niet meer zou moeten bestaan.
* jelmervos is zeer blij met een custom ROM en een ext partitie voor apps.
Precies. Het is ook irritant om telkens op het randje van ruimtegebrek te zitten. Zit je onder het genot van een biertje te relaxen met wat vrienden, wil je rond middernacht es wat eten bestellen en download je dus de thuisbezorgd app. Krijg je halverwege de melding dat er niet meer genoeg ruimte is en kun je vervolgens eerst applicaties gaan verwijdereneymey schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:07:
[...]
Exactly.
Natuurlijk snap ik het argument van "je kan ook af en toe kritisch door je lijst met apps heen gaan om te checken wat je echt gebruikt en wat niet" maar dat betekent niet dat het 'probleem' er ineens niet meer is. Een probleem wat in deze tijd eigenlijk niet meer zou moeten bestaan.
Klinkt goed! Is dat bruikbaar voor een 'leek'? Heb 'm wel geroot maar dat was nogal makkelijk. Sense is ook een vereiste trouwensjelmervos schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:11:
En op een gegeven moment helpt het niet meer om apps weg te gooien. Er wordt namelijk meer opgeslagen in het interne geheugen: cache, data (mail e.d.), instellingen, enz. Kwestie van tijd dus.
Niet echt voor een leek, maar dat is rooten ook niet echt, dus moet lukken.thamm schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:52:
[...]
Klinkt goed! Is dat bruikbaar voor een 'leek'? Heb 'm wel geroot maar dat was nogal makkelijk. Sense is ook een vereiste trouwens
Er zijn gewoon stock ROMs (dus met Sense) en als extra A2SD+. Kijk eens rond op XDA en hier op GoT.
Ik heb dat flash er gewoon af geflikkerd, is volgens mij toch alleen maar een update (bizar hoeveel mb dat is).thamm schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:48:
-knip-
Soundhound kan je denk ik nog op het sd kaartje zetten, hier is dat 2 mb. (scheelt weer 4 mb
En van google maps vind ik het gewoon een schande dat ze geen 'toSD' optie hebben toegevoegd.
En ja, ook ik zit steeds te stunten om een beetje ruimte vrij te houden op mijn desire
Af en toe door de apps gaan en de cache leeggooien wil ook wel helpen, al zou dat eigenlijk met een goede app niet nodig moeten zijn.jelmervos schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:11:
En op een gegeven moment helpt het niet meer om apps weg te gooien. Er wordt namelijk meer opgeslagen in het interne geheugen: cache, data (mail e.d.), instellingen, enz. Kwestie van tijd dus.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Google maps heeft widgets, dus kan niet zomaar naar SD.Rub3s schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:14:
[...]
En van google maps vind ik het gewoon een schande dat ze geen 'toSD' optie hebben toegevoegd.
Het blijft een kortetermijnoplossing natuurlijk.
Heeft dat niet gewoon hetzelfde effect als de applicaties die ik nu gebruik? (Move2SD Enabler en App 2 SD Free).jelmervos schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:35:
[...]
Niet echt voor een leek, maar dat is rooten ook niet echt, dus moet lukken.
Er zijn gewoon stock ROMs (dus met Sense) en als extra A2SD+. Kijk eens rond op XDA en hier op GoT.
Nee, lees je maar eens in over A2SD+ (dus met een EXT partitie op je SD). Hiermee worden apps automatisch op de ext partitie gezet van je geheugenkaart. Het lijkt alsof je je interne geheugen vergroot. Jij bepaalt zelf hoe groot deze partitie is. De standaard Android methode (Move2SD enz) is dan overbodig.thamm schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:41:
[...]
Heeft dat niet gewoon hetzelfde effect als de applicaties die ik nu gebruik? (Move2SD Enabler en App 2 SD Free).
[ Voor 27% gewijzigd door jelmervos op 24-05-2011 14:51 ]
Ook daar zijn best oplossingen voor te bedenken als developers ff willen. De devs van "PowerAMP" hebben er bv. voor gekozen om de hoofd applicatie moveable te maken en met een aparte 'widget app' te komen die licht is en in internal mem blijft staan.jelmervos schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:31:
[...]
Google maps heeft widgets, dus kan niet zomaar naar SD.
Dat laatste klopt niet. Als ik mijn Desire via USB koppel blijven de apps en widgets beschikbaar. Blijkbaar wordt alleen de FAT32 partitie via USB gemount. Dit is ook de reden dat ik liever geen apps op de SD wil via de reguliere Android methode.eymey schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:11:
Mja true, maar dan zul je dus wel moeten rooten en custom roms moeten installeren. Bovendien ben je nog steeds niet 'verlost' van het feit dat als je je telefoon in usb-modus aan de PC hangt, ook die partitie unmounted raakt en alle programma's die resident draaien en data van die partitie nodig hebben dus in de problemen raken (correct me if I am wrong).
[ Voor 4% gewijzigd door jelmervos op 24-05-2011 15:18 ]
Klopt, daarom duurt het koppelen ook wat langer (in ieder geval, dat is mijn ervaring en uitleg daarbijjelmervos schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:18:
[...]
Dat laatste klopt niet. Als ik mijn Desire via USB koppel blijven de apps en widgets beschikbaar. Blijkbaar wordt alleen de FAT32 partitie via USB gemount. Dit is ook de reden dat ik liever geen apps op de SD wil via de reguliere Android methode.
Dan wordt het misschien nog wel eens de moeite van een root waard.....
Okay, duidelijk, thanksjelmervos schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:48:
[...]
Nee, lees je maar eens in over A2SD+ (dus met een EXT partitie op je SD). Hiermee worden apps automatisch op de ext partitie gezet van je geheugenkaart. Het lijkt alsof je je interne geheugen vergroot. Jij bepaalt zelf hoe groot deze partitie is. De standaard Android methode (Move2SD enz) is dan overbodig.
Vanmorgen in één keer mee begonnen toen ik onderweg was naar mijn werk.
Lag gewoon in de auto, was er niet mee bezig en lag ook niet aan de oplader.
Sindsdien zeer regelmatig een reboot.
Temperatuur kan het eigenlijk niet zijn daar hij reboot terwijl er niet actief mee gewerkt wordt, niet in de zon ligt etc.
Wat dan wel? Kan het na een jaar nog mis gaan zou je denken?

Als dit gewoon echt een structureel productieprobleem/designprobleem is, dan loopt iedereen de kans er vroeger of later problemen mee te krijgen. Echter, dit verschilt ongetwijfeld per toestel.
De 1 krijgt er binnen een maand last van, de ander binnen een paar maanden, de ander wellicht pas aan het einde van de (economische) levensduur.
Als ik de telefoon in de auto in de oplader zet (standaard brodit ding) en vervolgens Bluetooth en GPS aanzet, komt het de laatste tijd erg vaak voor dat het toestel begint te vibreren alsof er een appointment-notification komt.
Als ik dan de home-knop ingedrukt houdt zie ik ook de Calendar ertussen staan, maar er op drukken heeft geen effect.
Het lijkt dus veroorzaakt te worden door een calendar-item, maar dan alleen als Bluetooth/GPS aanstaan lijkt het wel....
Ik geef het toe, vage omschrijving van een even zo vaag probleem, maar iemand waarbij dit toch bekend in de oren klinkt?
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Nee, nooit last van gehad. Belast mijn telefoon soms wel zwaar waardoor hij best warm wordt, maar nooit een reboot.charleybaak schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:11:
Hier ook mensen last van spontaan rebootende HTC Desire telefoons? :-S
Heb mijn Desire 2 weken geleden opgestuurd voor het reboot probleem en werd gewoon onder garantie gefixt. Op de reparatiebon stond dat ze een "boardswap" hadden uitgevoerd, nieuw moederbordje dus.
En ik had er eerst ook sporadisch last van (misschien 2x per week) maar vlak voordat ik hem opstuurde was het wel 4x per dag

[ Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 25-05-2011 18:28 ]
Verwijderd
Ik heb hier ook enkele keren last van gehad..charleybaak schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:11:
Echt 'random' niet dat ik me zo kan herinneren, maar het is hooguit 1 of 2x voorgekomen..
(Heb het toestel bijna een jaar)
Wel minstens 4x elke keer als ik Applanet aan het updaten was..
Dus na het openen hiervan haal ik de updates binnen, en als hij dan bij de update van
Applanet zelf was, dan rebootte de telefoon spontaan..
Na deze reboot stond wel de nieuwste versie erop dus kon daarna wel gewoon doorgaan
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Nee, eigenlijk nooit.charleybaak schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:11:
Ik gebruik mijn Desire nu een jaar en dit overkomt me alleen op een warme dag, met de desire aan de voorruit van de auto met 3G en GPS aan. Dan wordt het toestel gewoon te warm.
Verder nooit last van..
Ik heb verschillende verhalen gehoord en ook ondervonden met de HTC Desire S m.b.t Wifi.
Bij een Linksys router N serie krijg ik geen verbinding met de Desire S als de SSID uit staat. Krijg de melding dat het netwerk niet binnen bereik is. Dit terwijl ik er 2 meter vanaf sta. Ik heb het netwerk toegevoegd toen de SSID uitstond. Dan krijg ik geen verbinding, maar zet ik de SSID aan maakt deze meteen verbinding.
Ik lees ook op Google dat dit lijkt op een bug in android. Sommige zeggen dat je een wifi manger app moet downloaden en dat het dan weer werkt. Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben of misschien een oplossing zonder dat je een app moet downloaden en gewoon de standaard wifi manger kan gebruiken van de Desire S? Ik vraag mij sowieso af of Google dit gaat oplossen.
Alvast bedankt.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Heb ik ook "last" van met mijn Desire en mijn Linksys WRT54G router. Toen heb ik HiddenSSID Enabler (http://www.appbrain.com/a...soopy.hidden.ssid.enabler) gebruikt en kon ik wel verbinding maken, duurde wel wat langer in vergelijking met niet-hidden netwerken.niels peersman schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:32:
Beste mede tweakers,
Ik heb verschillende verhalen gehoord en ook ondervonden met de HTC Desire S m.b.t Wifi.
Bij een Linksys router N serie krijg ik geen verbinding met de Desire S als de SSID uit staat. Krijg de melding dat het netwerk niet binnen bereik is. Dit terwijl ik er 2 meter vanaf sta. Ik heb het netwerk toegevoegd toen de SSID uitstond. Dan krijg ik geen verbinding, maar zet ik de SSID aan maakt deze meteen verbinding.
Ik lees ook op Google dat dit lijkt op een bug in android. Sommige zeggen dat je een wifi manger app moet downloaden en dat het dan weer werkt. Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben of misschien een oplossing zonder dat je een app moet downloaden en gewoon de standaard wifi manger kan gebruiken van de Desire S? Ik vraag mij sowieso af of Google dit gaat oplossen.
Alvast bedankt.
Is er een app of een andere mogelijkheid dat ik deze drie apps bijvoorbeeld om de drie uur laat updaten?
Deze week is mijn telefoon er ook mee begonnen... per dag 4 of 5 keer...
Ik heb in de afgelopen week / 2 weken geen nieuwe apps meer geinstalleerd, wel update hij automatisch mijn gedownloade apps...
Is waarschijnlijk een hardware probleem. Onder garantie laten repareren (boardswap).Mamphiz schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:26:
Heeft iemand al meer info over het rebooten?
Deze week is mijn telefoon er ook mee begonnen... per dag 4 of 5 keer...
Ik heb in de afgelopen week / 2 weken geen nieuwe apps meer geinstalleerd, wel update hij automatisch mijn gedownloade apps...
Fairouz: Graag wil ik u vragen om een andere simkaart uit te testen van een andere provider. Het klinkt als iets wat er niets mee te maken heeft, maar we weten helaas niet waar dit probleem vandaan komt. Mocht dit niet werken, raad ik u aan een back-up aan te maken en uw SD-kaart te formatteren en het daarna uit te testen.
Fairouz: Vervolgens kunt u een harde reset uitvoeren zonder de Google-account in te voeren : Hiermee wordt het toestel teruggezet naar de fabrieksinstellingen, hetgeen vaak problemen verhelpt. Let u er hierbij wel op dat u alle gegevens die op de telefoon zijn opgeslagen, kwijt bent. Het is dan ook aan te raden om eerst een backup van uw gegevens te maken.
Om een harde reset uit te voeren volgt u de volgende stappen:
1. Schakel het toestel volledig uit en ontkoppel SD-kaart.
2. Terwijl het toestel uitgeschakeld staat, houdt u de Volume Omlaag knop ingedrukt.
3. Terwijl u deze knop ingedruk houdt, drukt u kort de power knop in.
4. Wanneer u drie skateboardende androids ziet, kunt u de Volume knop loslaten.
5. Gebruik de Volume Omlaag knop om Clear Storage te selecteren en druk dan op de Power knop.
6. Indien daarom wordt gevraagd, drukt u op de Volume Omhoog knop om door te gaan met de harde reset.
Het is misschien toeval maar er zijn er dus al drie, vier waar het deze week in één keer begon.jelmervos schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:43:
[...]
Is waarschijnlijk een hardware probleem. Onder garantie laten repareren (boardswap).
Mijn toestel is een jaar oud, hoe oud zijn die van jullie?
Morgen wordt hij opgehaald (via HTC) en na ongeveer twee weken wordt hij terug verwacht.
Ging erg makkelijk. Wel doorgeven dat hij reboot en een hard reset niet helpt.
Ik zou het wel frapant vinden aangezien het niet alleen Desire's zijn waarbij het rebooten deze week spontaan begon. Check het andere topic ook maar eens (HTC Wildfire random reboots (sinds een paar dagen)).
[ Voor 78% gewijzigd door Hayo op 26-05-2011 17:53 ]
Ik zit trouwens op Vodafone en heb o.a. WhatsApp draaien.
[ Voor 10% gewijzigd door wim-vdv op 26-05-2011 18:00 ]
Heeft iemand hier een oplossing?
Wel vreemd dat het ineens bij een heleboel mensen gebeurd. Als dit door blijft gaan ga ik maar garantie claimen bij de phonehouse.
Tasker natuurlijkkenkreutzer schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:58:
Ik heb de laatste tijd gemerkt dat het uitzetten van de automatische synchronisatie van google mail/contacts/agenda veel batterij spaart. Maar toch wil wel dat de berichten op mijn telefoon binnenkomt en mijn agenda regelmatig wordt geupdatet.
Is er een app of een andere mogelijkheid dat ik deze drie apps bijvoorbeeld om de drie uur laat updaten?
Rail Away!
Dat reboot probleem is ancient, gewoon laten terugsturen, boardswap en je kan er weer even tegenaan.
Verwijderd
Er is een storing bij KPN, vermoedelijk heb je daar last van...bcd87 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 07:19:
Ik heb sinds vanmorgen ineens "Limited Service". Totaal geen bereik dus. Al een paar keer opnieuw opgestart, maar dat haalde ook niets uit. Weet iemand nog een paar dingen die ik kan proberen?
De afgelopen weken lagen hier in .be zowel Mobistar, Base als Proximus al eens een tijdje plat. Dan besef je weer wat je mist
Blij te zien dat het niet aan de telefoon ligt. Na alle verhalen van de afgelopen paar dagen over spontane reboots was ik al bang dat ook mijn telefoon het begon te begeven. Ik begon al aan harde resets te denken.....Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 08:45:
[...]
Er is een storing bij KPN, vermoedelijk heb je daar last van...
De afgelopen weken lagen hier in .be zowel Mobistar, Base als Proximus al eens een tijdje plat. Dan besef je weer wat je mist...
Wel vreemd trouwens dat de telefoon van mijn werk (KPN) het wel doet. Zelf heb ik Hi.
[ Voor 0% gewijzigd door Sish op 27-05-2011 09:19 . Reden: typo ]
Volgens de klantenservicemedewerker van HTC zou de gingerbreadupdate voor de Desire dus al gereleased zijn en al te krijgen zijn op je toestel. Volgens mij heeft deze medewerker niet echt kennis van zaken aangezien dit niet het geval is (tenzij ik niet goed kijk op internet, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk). Verder vermeldt hij dat de Senseversie niet wordt geupgrade samen met de gingerbread update...ik hoop dat dit wel gebeurt.Chat Transcript
Gelieve even te wachten terwijl wij een agent vinden om u te helpen.
U bent nu in verbinding met Fairouz.
Fairouz: Hallo Hayo, bedankt om contact op te nemen met de klantenondersteuning van HTC. Momenteel ben ik even uw vraag aan het nalezen.
Fairouz: Deze zal binnenkort uitkomen. De meeste toestellen hebben deze al ontvangen maar het ligt per netwerk wanneer precies.
Hayo: Wanneer is binnenkort, kunt u mij een indicatie geven? Ik heb een unbranded HTC Desire
Fairouz: Hij is nu al uit. Kijk het volgende na: menu> instellingen> locaties> vink alles aan. Indien u dit heeft en een internetverbinding kijk het volgende na> menu>instellingen>over de telefoon> systeemsoftware-updates> nu controleren.
Fairouz: indien u nog niets binnen heeft vraag ik u om uw geduld.
Hayo: Oke...
Hayo: Ik lees er echter nog niets over op het internet...
Fairouz: Kan ik vandaag nog ergens anders mee helpen?
Hayo: Wat ik dan apart vindt als de update al uit is, het gaat om een gewone HTC Desire.
Hayo: niet om de HD of de Incredible S, die al wel een update hebben ontvangen
Fairouz: Wat bedoeld u daarmee?
Hayo: Ik vind het apart dat er nog geen nieuws of artikelen op internet staan die berichten dat de Gingerbread update voor de gewone HTC Desire (dus niet de HD of de Z) al uit is, terwijl u zegt dat de meeste toestellen deze update al hebben ontvangen.
Hayo: Verder is er ook niets over deze update op de htc site te vinden.
Fairouz: Dat klopt, maar deze is wel beschikbaar.
H. Bart: Is er wel ergens informatie beschikbaar over deze update?
De medewerker verwijst u naar http://developer.android.com/sdk/android-2.3-highlights.html.
Fairouz: Dit is de officiele android site.
Hayo: Ja dat weet ik, maar dit heeft niets te maken met de update voor de toestellen van HTC, aangezien de updates worden geleverd met de Sense-schil..., ik vraag me dus af wanneer de officiele gingerbread update van htc voor de HTC Desire uitkomt
Fairouz: Zoals eerder uitgelegd is deze al uitgebracht, maar niet alle toestellen ontvangen deze tegelijkertijd. Controleer eerder uitgelegde stappen, mocht u nog niets binnen krijgen, probeer het via WiFi.
Hayo: Weet u ook of de update geleverd wordt met de nieuwste Sense-versie (2.1)?
Fairouz: Op alle Desires worden de updates geleverd.
Fairouz: De senseversie heeft er niets mee te maken.
Hayo: Nee, maar ik vraag me af door de update de versie van sense geupgraded wordt naar 2.1...dus dezelfde sense-versie als op de HTC Desire S
Fairouz: Nee hier hebben we geen plannen voor.
Hayo: Oke, bedankt voor uw tijd.
Ik hoop wel dat de gingerbread-update spoedig geleverd wordt.
Is onzin. De update is er echt nog niet.Hayo schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:34:
Even contact opgenomen met HTC, via de webchat, om te vragen wanneer de Gingerbread-update voor de gewone HTC Desire gereleased wordt. Hieronder een transcript van mijn chatsessie.
[...]
Volgens de klantenservicemedewerker van HTC zou de gingerbreadupdate voor de Desire dus al gereleased zijn en al te krijgen zijn op je toestel. Volgens mij heeft deze medewerker niet echt kennis van zaken aangezien dit niet het geval is (tenzij ik niet goed kijk op internet, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk). Verder vermeldt hij dat de Senseversie niet wordt geupgrade samen met de gingerbread update...ik hoop dat dit wel gebeurt.
Ik hoop wel dat de gingerbread-update spoedig geleverd wordt.
Omdat er ook veel voordelen aan zitten. Zo kan je met Gingerbread bijvoorbeeld eindelijk *echt* gebruik maken van de optie om apps naar de SD-kaart te verschuiven.sphere schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:34:
Heb het me al eerder afgevraagd, maar ik snap niet waarom mensen met een Desire zo in de rij staan voor Gingerbread. De kans is aanzienlijk dat je dan ook het probleem met WiFi krijgt...
Veel spellen zijn bijvoorbeeld niet in Java geschreven, waardoor er een shared library wordt gebruikt. Deze bestanden nemen vaak veel ruimte in en worden tot en met 2.2 niet op de SD-kaart geplaatst.
Daarnaast zou eindelijk het probleem met de wakelocks opgelost zijn en nog een aantal erg belangrijke zaken, dus om het dan maar af te doen als onbelangrijke update omdat je wel eens problemen met WiFi kan krijgen....
Dat zit wel Schnorr.
Wifi gebruik ik toch nooit, het gaat mij vooral om de verbeterde accuprestaties met Gingerbread. Vandaag weer om 9 uur vertrokken, en om 3 uur was de accu platsphere schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:34:
Heb het me al eerder afgevraagd, maar ik snap niet waarom mensen met een Desire zo in de rij staan voor Gingerbread. De kans is aanzienlijk dat je dan ook het probleem met WiFi krijgt...
No way dat gingerbread voor meer dan 30 minuten toevoegt aan je accuduur.RekZ schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:13:
[...]
Wifi gebruik ik toch nooit, het gaat mij vooral om de verbeterde accuprestaties met Gingerbread. Vandaag weer om 9 uur vertrokken, en om 3 uur was de accu plat
Verwijderd
Nu ben ik bezig geweest met het spelen met een custom rom: Ginger Villain. Maar eigenlijk ben ik op zoek naar een rom die de HTC sense bevat, nieuw is en populair?? Misschien kan iemand mij een tip geven? :-)
Ik heb zelf T-Mobile, en heb mijn desire in juni gehaald.
maar deze week is mijn telefoon ook een paar keer opnieuw opgestart.
Maar volgens mij gebeurde dit alleen als ik met mijn koptelefoon Panasonic RP-HTF600 de mp3 speler aan het luisteren was.
Nou heeft mijn telefoon er nog wel eens een handje van om de plug er als het ware uit de duwen.
zou de reboot ook kunnen komen omdat er als er geen goed contact meer is, een kortsluiting o.i.d. is?
ik denk zelf dat het 2e eerder het geval is en is dit evt schadelijk voor de hardware?
bvd
*edit*
Lees nu dit bericht Tijdsweergave Probleem Hier heb ik ook laatste ook last van
[ Voor 14% gewijzigd door Meartan op 28-05-2011 22:47 ]
Leedroid 3.0.6!?Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 02:46:
Nou mijn HTC is weer terug in mijn bezit! En de reboot is gefixt door ook een moederbord swap.
Nu ben ik bezig geweest met het spelen met een custom rom: Ginger Villain. Maar eigenlijk ben ik op zoek naar een rom die de HTC sense bevat, nieuw is en populair?? Misschien kan iemand mij een tip geven? :-)
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''