Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luc337
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-05-2011
Ik ben op een hele stomme manier mijn accu kwijtgeraakt van mijn HTC Desire.
Nu heb ik via de website www.batteryupgrade.com een nieuwe accu besteld.

Accu (1200 mAh) geschikt voor HTC Desire
Model nummer: CS-HT8181SL

Compatible met:
35H00132-00M
35H00132-05M
BA S410

Nu staat er in de safety and regulatory guide:
This product should be operated only with the following designed Battery Pack(s):
- HTC, model BB99100

Nu hoop ik dat deze batterij die ik heb besteld het gewoon doet aangezien ze dit op de website aangeven.
Maar nu is er een kans dat hij dit niet doet. Van de vijf gouden 'connectors' (zo noem ik ze maar even, want ik heb geen idee wat de officieële benaming voor deze dingen is) waar de batterij contact mee maakt met het toestel is er: één is afgebroken en de andere vier verbogen..

Hoe groot is de kans dat deze vervangende accu zal werken?

Mijn telefoon is verzekerd bij Conner & Davis: Safe & Sure.
Ik heb op diverse fora al klachten gelezen over deze verzekeringsmaatschappij.

Nu wil ik best mijn telefoon voor een tijd kwijt zijn zodat deze gerepareerd kan worden (mocht dit nodig zijn) maar moet ik dit dan wel via Conner & Davis doen? Aangezien ik de accu kwijt ben, de schade intern is en waarschijnlijk dus niet valt onder de categorieën: val, stoot of water-schade..

Wat ik wil is zo snel mogelijk een werkend HTC Desire op de goedkoopst mogelijk manier (wie wilt dat niet als er wat mis is met zijn of haar telefoon)
Wat zijn adequate stappen die ik in het geval dat de accu het niet doet, moet nemen om mijn HTC Desire weer werkend te krijgen?

Alvast een vooruitlopende vraag:Heeft men ervaring met een betrouwbare telefoon/reperatie-shop in de omgeving Amsterdam die dit probleem misschien kan oplossen?

Vriendelijke groet en alvast een mooie koninginnedag gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:31

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

retlaw schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:13:

[...]

sms -> sms backup (market)
belhistorie -> call logs backup (market)
apps -> (Astro of Titanium Backup, laatste vereist root)
mail en contacten -> synchroniseren met je gmail account?!
De market apps moet ik nog zoeken.
Mail en contacten is toch lastiger.
Mail is een pop3 account van een willekeurige provider

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
@luc337

Nu ben ik wel benieuwd hoe je die accu bent kwijtgeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen met de facebook widget in launcher pro plus?
Als ik in wil loggen met de widget (via menu > prefernces > lp widget settings > fb settings > fb login) krijg ik de melding: error validating application.

Ik kan dus niet inloggen en heb geprobeerd om de widget te verwijderen en in te loggen via Instellingen en daarna weer via de widget in teloggen maar dit werkt niet.
Ook via de friendstream kan ik niet inloggen, hier lukt het wel met twitter.
Heb ook geprobeerd om in te loggen via wifi en heb de telefoon gereboot maar ook dit hielp niet..

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapitein Prozac schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 18:27:
@luc337

Nu ben ik wel benieuwd hoe je die accu bent kwijtgeraakt.
Dat durfde ik niet te vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:23

L0g0ff

omg

Ik heb sinds het warme weer last van een crashende telefoon (reboot) tijdens google maps (navigatie). Dat is nogal vervelend als je niet weet waar je moet zijn ;)

Als hij eenmaal de eerste keer begint met rebooten dan doet hij dat weer om de zoveel minuten. Dit is echt alleen wanneer ik met google maps aan de gang in een te warme auto. De telefoon is ook echt wel warm maar dat heb ik altijd al gevonden wanneer je langere tijd de GPS aan hebt staan.

Ik heb al verschillende radio's geprobeerd en verschillende roms (cyanogenmod en leedroid) maar het probleem blijft. Wanneer ik 's avonds terug rij op mijn navigatie en het dus niet warm is in de auto dan is het geen probleem en blijft alles gewoon goed functioneren.

Eerst dacht ik dat het was omdat ik de processor met setCPU overgeclockt had maar dat heb ik allemaal al terug gedraaid. Ik ben in staat nu om terug te gaan naar de laatste HTC stock rom en radio maar liever begrijp ik de oorzaak en los ik het probleem bij de wortels op. Mijn telefoon hangt wel aan het raam en dus ook in de zon tijdens het rijden.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen of hoe ik dit op kan lossen op een andere manier als die telefoon van het raam te halen?

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
weet iemand een app als ik sygic start dat de gps auto. aangaat en als ik sygic afsluit dat de gps uitgaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:16

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

1475paul schreef op maandag 02 mei 2011 @ 06:50:
weet iemand een app als ik sygic start dat de gps auto. aangaat en als ik sygic afsluit dat de gps uitgaat
Tasker.

Is gisteren nog behandeld in het Tasker-topic: Mad Marty in "Tasker - deel 1"

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
GPS staat toch gewoon uit als je geen applicatie hebt draaien die gebruik maakt van GPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 15:15
1475paul schreef op maandag 02 mei 2011 @ 06:50:
J0YR1D3R schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:04:
GPS staat toch gewoon uit als je geen applicatie hebt draaien die gebruik maakt van GPS?
yep, GPS gaat gewoon uit. Sygic moet je wel afsluiten via het Sygic hoofdmenu, dus niet om de menu toets van je HTC ofzo, dan blijft hij op de achtergrond doordraaien en dus ook de GPS blijft dan aanstaan. Je ziet het ook gewoon bovenin natuurlijk of het GPS icoon er wel/niet is.

m.a.w. je hebt helemaal geen app nodig!

[ Voor 19% gewijzigd door elpino.rv op 02-05-2011 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een enorm probleem. Mijn Desire, gekocht in Oktober vertoont kuren. Grijs scherm met 2 doorlopende strepen. Gezocht op Google, maar kon alleen mensen vinden die last hebben van een blank grijs scherm. Ik kan alles nog wel gebruiken. Maar álles is grijs. Ik heb de hardwarematige reset gedaan maar het probleem bleef. Terug opsturen is het laatste wat ik wil doen want dan ben ik 4-5 weken mijn Desire kwijt :'(

Gisteren was ik op mijn werk, de voetbaluitslagen aan het bekijken en toen deed de Desire het nog perfect. Diezelfde avond unlockte ik mijn scherm en opeens zie ik alles in grijs. Ik had hem uitgezet en op de lader aangesloten. Vanmorgen start ik hem weer op en hij toont dezelfde kuren. Ook zegt de htc dat de batterij in de taakbalk leeg is. Terwijl hij op de klok 100% aangeeft.

Hier wat foto's.

http://i56.tinypic.com/21b12mf.jpg

http://i54.tinypic.com/2w4haoo.jpg

http://i55.tinypic.com/64gx2x.jpg

Zou iemand mij kunnen helpen? Alvast bedankt!

Doomsdayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 15:01

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:14:
Ik heb een enorm probleem. Mijn Desire, gekocht in Oktober vertoont kuren. Grijs scherm met 2 doorlopende strepen. Gezocht op Google, maar kon alleen mensen vinden die last hebben van een blank grijs scherm. Ik kan alles nog wel gebruiken. Maar álles is grijs. Ik heb de hardwarematige reset gedaan maar het probleem bleef. Terug opsturen is het laatste wat ik wil doen want dan ben ik 4-5 weken mijn Desire kwijt :'(

Gisteren was ik op mijn werk, de voetbaluitslagen aan het bekijken en toen deed de Desire het nog perfect. Diezelfde avond unlockte ik mijn scherm en opeens zie ik alles in grijs. Ik had hem uitgezet en op de lader aangesloten. Vanmorgen start ik hem weer op en hij toont dezelfde kuren. Ook zegt de htc dat de batterij in de taakbalk leeg is. Terwijl hij op de klok 100% aangeeft.

Hier wat foto's.

Doomsdayer
Niet zelf gaan prutsen gewoon opsturen, duurt echt geen 4-5 weken.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Terug opsturen is het laatste wat ik wil doen want dan ben ik 4-5 weken mijn Desire kwijt :'(
Als 'ie kapot is, dan is dat toch echt je beste optie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuder
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 22:50

Hier wat foto's.

Doomsdayer
Had precies zelfde en toen toch maar HTC opgebeld, werd gelijk een afspraak gemaakt voor een koerier van HTC, de volgende dag een koerier langs en binnen 3 werkdagen terug :)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag HTC gebeld. De beste man vertelde mij dat ik naar Vodafone moest bellen, Vodafone gebeld en ze konden mij vertellen dat ik woensdag te Desire kon opsturen. Ik vroeg hoelang dat ging duren en het antwoord hierop was simpel: 'Ik ben bang dat ik deze vraag niet kan beantwoorden, dit hangt van HTC zelf af' Meteen er bij gevraagd of er een mogelijkheid was voor een vervangend toestel. Die mogelijkheid was er wel, maar ik had er blijkbaar een verzekering voor moeten afsluiten aan het begin van je abonnement. En dat was toen niet gevraagd. Jammer Vodafone!

Ik zal jullie updaten als ik meer nieuws heb.

Doomsdayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:08
Aanstaande zaterdag word mijn HTC Desire opgehaald vanwege de reboot issue. Ik kreeg via de mail een formulier/ticket van HTC wat ik moest uitprinten en in moest vullen (handtekening e.d.).

Nu staat daar echter ook een tabelletje op met "Cosmetic Condition":
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qgaMoIZYLDR92WnjJMJaBaHT/full.png

Weet iemand wat je daar mee moet doen?

En hoe moet je de telefoon meegeven aan de koerier? Gewoon in het originele doosje ofzo? Ze zeggen dat je batterij, simkaart, geheugenkaartje, batterijklepje niet mee hoeft te geven, maar verder wordt er niks gezegd over verpakking o.i.d.

[ Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 03-05-2011 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik heb hem destijds zonder verpakking oid aan de koerier meegegeven. Die was er iets sneller dan ik verwachtte en kon niet wachten. Is allemaal goed gegaan, koerier gaf aan ook over verpakkingsmateriaal te beschikken en heb geen extra beschadigingen op mijn toestel opgelopen. Binnen een week was ie weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

ThinkPadd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:08:
Aanstaande zaterdag word mijn HTC Desire opgehaald vanwege de reboot issue. Ik kreeg via de mail een formulier/ticket van HTC wat ik moest uitprinten en in moest vullen (handtekening e.d.).

Nu staat daar echter ook een tabelletje op met "Cosmetic Condition":
[afbeelding]

Weet iemand wat je daar mee moet doen?

En hoe moet je de telefoon meegeven aan de koerier? Gewoon in het originele doosje ofzo? Ze zeggen dat je batterij, simkaart, geheugenkaartje, batterijklepje niet mee hoeft te geven, maar verder wordt er niks gezegd over verpakking o.i.d.
Lijkt me duidelijk toch? In de tweede kolom zet je neer of er scratches/damages op de aangegeven plaatsen zitten, de derde kolom is voor HTC om het te verifiëren. Zo weet HTC als ze 'm weer terugsturen en er zit een grote kras op of die er al op zat toen jij 'm opstuurde, of dat dat bij hun gebeurd is.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
heb nu een htc desire
maar ik wil de inhoud van mijn sd kaart lezen en ook de bestanden op mijn desire
maar hoe doe ik dit kan het niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

1475paul schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:30:
heb nu een htc desire
maar ik wil de inhoud van mijn sd kaart lezen en ook de bestanden op mijn desire
maar hoe doe ik dit kan het niet vinden?
Zoek een file explorer in de market.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
jelmervos schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:52:
[...]

Zoek een file explorer in de market.
dank u
werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
is het normaal dat het lang duurt voor ik gps signaal hen werk met mobile maps 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
ik sync nu mijn outlook met de desire en alles werkt alleen als ik in de agenda van mijn htc iets toevoeg komt het niet in mijn outlook pc?
wat kan ik hier aandoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Er zit een zoekvak rechtsboven waarmee je in een topic en op GoT kan zoeken. Ook Google schijnt erg goed te werken. Kortom, wat heb je zelf al geprobeerd en waarom werkte dat niet?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Ik heb een nieuwe SD kaart (8GB) en die wil ik in mijn Desire stoppen, maar de op de SD kaart geïnstalleerde programma's zijn foetsie?

Ik heb eerst mijn oude SD kaart (4GB) op mijn computer via USB gebackupt en daarna de nieuwe in mijn telefoon gedaan. Telefoon aangezet, gekoppeld via USB (disk modus) en de backup op de nieuwe kaart gezet. Telefoon weer opnieuw opgestart (you never know) en alles lijkt het wel weer te doen, behalve dan dus de programma's die op mijn SD kaart waren geïnstalleerd. Foto's werken wel gewoon. Mijn telefoon is niet geroot of iets dergelijks.

In dit topic zie ik verder weinig erover, via Google kom ik vooral op sites waar het gaat over gerootte telefoons of telefoons met apps2SD erop. Dat heb ik allemaal dus niet, bovendien heeft geen een site een concrete oplossing. Toch lijkt me dit niet een heel obscuur probleem, dus wat kan er mis zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Keeper schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:13:
Ik heb eerst mijn oude SD kaart (4GB) op mijn computer via USB gebackupt en daarna de nieuwe in mijn telefoon gedaan. Telefoon aangezet, gekoppeld via USB (disk modus) en de backup op de nieuwe kaart gezet. Telefoon weer opnieuw opgestart (you never know) en alles lijkt het wel weer te doen, behalve dan dus de programma's die op mijn SD kaart waren geïnstalleerd. Foto's werken wel gewoon. Mijn telefoon is niet geroot of iets dergelijks.
Als ik zoek op internet kom ik wel ervaringen tegen van mensen die het op die manier gelukt is. Ik heb ook wel een keer eerder gehad dat mijn Desire de apps op de SD niet meer wilde herkennen. Dat kwam nadat ik de SD had ontkoppeld (unmount) via Instellingen en een reboot had gedaan. Vervolgens ontstond hetzelfde als wat jij hebt.

Wat toen wel hielp was de telefoon via usb koppelen aan een pc, in "diskdrive" modus zetten, wachten en daarna terugschakelen naar "alleen opladen". Je ziet dat die dan de SD opnieuw gaat scannen. Ik had mijn apps weer terug daarna.Je zou zeggen dat die dat met een reboot doet.

[ Voor 5% gewijzigd door Maranello op 04-05-2011 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:16:
Kan iemand mij helpen met de facebook widget in launcher pro plus?
Als ik in wil loggen met de widget (via menu > prefernces > lp widget settings > fb settings > fb login) krijg ik de melding: error validating application.

Ik kan dus niet inloggen en heb geprobeerd om de widget te verwijderen en in te loggen via Instellingen en daarna weer via de widget in teloggen maar dit werkt niet.
Ook via de friendstream kan ik niet inloggen, hier lukt het wel met twitter.
Heb ook geprobeerd om in te loggen via wifi en heb de telefoon gereboot maar ook dit hielp niet..

Iemand nog een idee?
Helemaal niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Maranello schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 23:55:
[...]
Als ik zoek op internet kom ik wel ervaringen tegen van mensen die het op die manier gelukt is.
Ja, klopt, dat vond ik ook. Maar niet waarbij het niet lukte. Staan er soms ook nog hidden files op die SD kaart die misschien niet meegaan als je via de GUI kopieert?
Je zou zeggen dat die dat met een reboot doet.
Idd, en dat heb ik dan ook gedaan, maar zonder resultaat dus. Andere bestanden zijn wel gewoon benaderbaar, alleen de apps zijn dus weg (staan ook niet meer in Applications).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:14

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Update voor de IS naar 2.3 is nu beschikbaar... Hoe zit het met de Desire? Wellicht is deze nu ook via OTA beschikbaar?!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

retlaw schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:45:
Update voor de IS naar 2.3 is nu beschikbaar... Hoe zit het met de Desire? Wellicht is deze nu ook via OTA beschikbaar?!
Update voor de Desire HD is ook OTA beschikbaar, las ik net in het Desire HD topic. Heb net op mijn sim-lock vrije Desire handmatig gechecked voor een update en hij geeft aan dat de software up to date is.

We moeten dus helaas nog even geduld hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsx
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-06 09:40
Facebook voor Android app verwijderen. Daarna kan je gewoon inloggen via de widget van LP.
En dan F voor A weer installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nilsx schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:23:
[...]

Facebook voor Android app verwijderen. Daarna kan je gewoon inloggen via de widget van LP.
En dan F voor A weer installeren.
Ook dat werkt niet, zelfs niet onder een nieuwe rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Keeper schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:13:
Ja, klopt, dat vond ik ook. Maar niet waarbij het niet lukte. Staan er soms ook nog hidden files op die SD kaart die misschien niet meegaan als je via de GUI kopieert?
Ja dus. De truc was ook de hidden files kopieren (sommige programma's staan namelijk in .android_secure).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
J0YR1D3R schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:48:
Ik heb hem destijds zonder verpakking oid aan de koerier meegegeven. Die was er iets sneller dan ik verwachtte en kon niet wachten. Is allemaal goed gegaan, koerier gaf aan ook over verpakkingsmateriaal te beschikken en heb geen extra beschadigingen op mijn toestel opgelopen. Binnen een week was ie weer terug.
Ja had hetzelfde: vorige week een vriendelijke man aan de telefoon bij HTC (meteen iemand aan de lijn). Bekende rebootprobleem en een "altijd" carmodus probleem. Ze hebben woensdag een koerier langs gestuurd, maar ik was er niet (had ze dat ook gezegd dat er grote kans was dat ik door werk er niet zou zijn), dus hebben ze een envelop achtergelaten. Hier mijn Desire (zonder batterij, achterkant, sim en SD) in gedaan en donderdag bij een TNT service center gebracht (=postkantoor). Nu ligt ie bij HTC/Dynafix en via https://tracking.htc.com/ViewTicket.aspx kan ik mijn repair checken.

Op dit moment staat ie op: "We are currently testing your phone." Sinds vanmorgen is dat, ik denk dat ze het toestel maandag hebben ontvangen. Hoop het ding begin volgende week terug te hebben. Maar het verschilt dus per persoon hoe lang het allemaal duurt? Iemand die ervaring heeft met hoe lang dat testen duurt (dus waar mijn status nu op staat)?

Als ie terug is kan ik waarschijnlijk meteen Gingerbread erop mikken 8)

Edit: Mooi net een email gekregen dat ie gerepareerd is (ben benieuwd), dus verwacht m morgen of maandag weer terug...

[ Voor 15% gewijzigd door vogelaarke135 op 05-05-2011 15:21 ]

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteravond een nieuw probleem met mijn desire. Hij vind WiFi netwerken wel, en ik heb ook de indicator dat hij verbonden is, maar nieuwe interpagina's, whatsapp berichten, tweets etc. worden niet meer geladen. Ik heb zelf al een harde reset uitgevoerd maar kan het probleem niet vinden. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:43
heeft het WiFi netwerk verbinding tot internet?

Reboot geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Laatst online: 10-09 11:23
Binnenkort heb ik een auto met ingebouwde bluetooth verbinding.
Wat mij opvlat op de desire is dat je bluetooth aan kan zetten en dan kan aangeven dat de telefoon gevonden kan worden. Dit duurt alleen slechts 2 minuten en je moet het elke keer opnieuw aanzetten.

Kan je dit ook standaard aan krijgen? Het kan gevonden worden deel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Is het niet zo dat je gewoon beter kunt pairen en dat de koppeling automatisch gaat? Bij de Parrot CK3100 die ik had werkte het prima wanneer zichtbaar om gevonden te worden uit stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Met mijn Nokia CK-7W werkt het ook haast direct. Bluetooth aan op de Desire en zodra ik de auto start connect de carkit haast direct.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 10:36
J0YR1D3R schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:42:
Is het niet zo dat je gewoon beter kunt pairen en dat de koppeling automatisch gaat? Bij de Parrot CK3100 die ik had werkte het prima wanneer zichtbaar om gevonden te worden uit stond.
Je kunt inderdaad gewoon pairen. Alleen voor het pairen hoeft je telefoon zichtbaar te zijn. Daarna hoef je alleen maar te zorgen dat je bluetooth aan staat. Mijn Desire verbindt gewoon automatisch als m'n Parrot aan gaat in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen een HTC Desire en wil een beltoon vanaf mijn computer overzetten. Heb het geprobeerd via de diskdrive/verwisselbare schijf en daarin een nieuw mapje aangemaakt en de ringtones erin gezet, maar ik kan ze niet terugvinden op mijn telefoon. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:32
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:01:
Ik heb sinds een paar dagen een HTC Desire en wil een beltoon vanaf mijn computer overzetten. Heb het geprobeerd via de diskdrive/verwisselbare schijf en daarin een nieuw mapje aangemaakt en de ringtones erin gezet, maar ik kan ze niet terugvinden op mijn telefoon. Wat doe ik fout?
Download Astro file manager in de market, ga daarmee naar de map en stel hem als ringtone in.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je tip, maar ik kan die map dus niet terugvinden in mijn telefoon. Dat is het probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:32
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:43:
Bedankt voor je tip, maar ik kan die map dus niet terugvinden in mijn telefoon. Dat is het probleem!
Is hij misschien verborgen? Via astro moet je dan vai de sdcard gaan om op de sdcard te kijken he... Zorg anders dat je hem los zet op de sd kaart, dus niet in een mapje en probeer dat eens.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 10:13
Je moet een nieuwe map aanmaken genaamd ringtones op je sd kaart in de volgende directory:

sdcard/media/audio/

Er staat al een map in namelijk 'notifications'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dat laatste heb ik gedaa, maar kan map nog steeds niet vinden in de telefoon?
Of moet ik eerst met astro file manager aan de slag?
Ingewikkeld allemaal :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb de map gevonden met astro file manager. Het is een mr4 formaat, en die werkt blijkbaar niet.
Heb ook ringdroid, daarmee kan ik hem als het goed is geschikt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukt, bedankt voor de hulp! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

OhMyGod schreef op maandag 02 mei 2011 @ 00:49:
Ik heb sinds het warme weer last van een crashende telefoon (reboot) tijdens google maps (navigatie). Dat is nogal vervelend als je niet weet waar je moet zijn ;)

Als hij eenmaal de eerste keer begint met rebooten dan doet hij dat weer om de zoveel minuten. Dit is echt alleen wanneer ik met google maps aan de gang in een te warme auto. De telefoon is ook echt wel warm maar dat heb ik altijd al gevonden wanneer je langere tijd de GPS aan hebt staan.

Ik heb al verschillende radio's geprobeerd en verschillende roms (cyanogenmod en leedroid) maar het probleem blijft. Wanneer ik 's avonds terug rij op mijn navigatie en het dus niet warm is in de auto dan is het geen probleem en blijft alles gewoon goed functioneren.

Eerst dacht ik dat het was omdat ik de processor met setCPU overgeclockt had maar dat heb ik allemaal al terug gedraaid. Ik ben in staat nu om terug te gaan naar de laatste HTC stock rom en radio maar liever begrijp ik de oorzaak en los ik het probleem bij de wortels op. Mijn telefoon hangt wel aan het raam en dus ook in de zon tijdens het rijden.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen of hoe ik dit op kan lossen op een andere manier als die telefoon van het raam te halen?
Volgens mij is dit een inmiddels bekend probleem van de Desire.
Heb mijn telefoon in het afgelopen jaar 4x ter reparaptie bij Dynafix gehad hiervoor, 2x 'niks gevonden' en 2x een motherboard swap.

De telefoon wordt heel heet bij gebruik GPS en nog sneller heet als ie ook nog aan de oplader hangt. Na verloop van tijd gaat de hitte zijn tol eisen en slaat de telefoon bij warmte in een reboot loop of enkele reboot. Dit was bij mij eerst na een uur en dit liep steeds sneller op tot binnen een halve minuut. Na mijn eerste motherboard swap was het probleem weg, maar kwam na een aantal weken weer langzaam terug totdat de telefoon bij een halve minuut GPS gebruik weer een reboot deed.

Mijn oplossing is nu dat ik de GPS niet zoveel meer gebruik als eerst, hierdoor wordt de telefoon niet meer heet en blijven reboots voorlopig uit ...

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 22:27
Ik heb de laatste week op vakantie (in Duitsland) tig smsjes gehad van een onbekende zender, van het nummer '221'. In de sms staan ook elke keer alleen enkele cijfers zoals '330215574274 of 330554574030. Dus helemaal geen tekst. Op sommige momenten krijg ik dan pakweg 5 smsjes in een minuut, terwijl ik er op ander tijdstip niks krijg. Wanneer ik de sms krijg heb ik 2 opties: 'opslaan', of 'annuleren'. Wanneer ik opsla blijft de sms dus bewaard in mijn sms inbox, en wanneer ik annuleer gebeurt er niks. Iemand enige idee wat dit is? Misschien een virus? Ik heb dit trouwens alleen wanneer ik in het buitenland ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

kenkreutzer schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:17:
Ik heb de laatste week op vakantie (in Duitsland) tig smsjes gehad van een onbekende zender, van het nummer '221'. [..]
Iemand enige idee wat dit is? Misschien een virus? Ik heb dit trouwens alleen wanneer ik in het buitenland ben.
Ik heb dit een paar weken terug ook gehad bij een lang weekend in Duitsland, van hetzelfde nummer. Heb maar iedere keer op annuleren gedrukt, ook geen idee waar dit vandaan kwam.

Ik wacht m'n volgende rekening wel even af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
Mark_640 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 16:56:
[...]

Ik heb dit een paar weken terug ook gehad bij een lang weekend in Duitsland, van hetzelfde nummer. Heb maar iedere keer op annuleren gedrukt, ook geen idee waar dit vandaan kwam.

Ik wacht m'n volgende rekening wel even af ;)
Het is een ontvangen SMS bericht, dus ik ga er vanuit dat het geen kosten met zich meebrengt. Wel vervelend als je met navigatie door Duitsland rijdt en elke keer van die SMS in beeld krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Ik heb de laatste week op vakantie (in Duitsland) tig smsjes gehad van een onbekende zender, van het nummer '221'. In de sms staan ook elke keer alleen enkele cijfers zoals '330215574274 of 330554574030. Dus helemaal geen tekst. Op sommige momenten krijg ik dan pakweg 5 smsjes in een minuut, terwijl ik er op ander tijdstip niks krijg. Wanneer ik de sms krijg heb ik 2 opties: 'opslaan', of 'annuleren'. Wanneer ik opsla blijft de sms dus bewaard in mijn sms inbox, en wanneer ik annuleer gebeurt er niks. Iemand enige idee wat dit is? Misschien een virus? Ik heb dit trouwens alleen wanneer ik in het buitenland ben.
Welke provider heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
Ik zit bij HI. Misschien HI helpdesk een keer opbellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Laatst online: 10-09 11:23
InZane schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:29:
[...]

Je kunt inderdaad gewoon pairen. Alleen voor het pairen hoeft je telefoon zichtbaar te zijn. Daarna hoef je alleen maar te zorgen dat je bluetooth aan staat. Mijn Desire verbindt gewoon automatisch als m'n Parrot aan gaat in de auto.
K, thx.
Was in de veronderstelling dat de desire altijd zichtbaar moest zijn, na pairen blijkbaar niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:57:
[...]

Volgens mij ben je zo'n beetje de eerste die ik tegen kom die hetzelfde issue heeft. Mijn trilalarm maakte meer herrie dan dat hij trilde. Ik heb HTC daarop gemaild en zij zeiden dat ik eerst een hard reset moest proberen. Natuurlijk lost een software reset een hardware issue niet op, maar toch maar geprobeerd.

Vervolgens toch maar besloten het toestel in te sturen voor garantie. Vrijdag 28 januari is het toestel opgehaald en sinds afgelopen donderdag 3 februari ligt het toestel weer hier. Onder garantie zonder extra verzekering opgehaald en met de TNT thuis gebracht in een mooi pakketje:

[afbeelding]

[afbeelding]

Trilalarm is weer mooi stil en krachtig, top service dus! Er was overigens een contactje dat niet helemaal meer goed werkte stond er op de omschrijving van de reparatie.
mijn trilalarm is ook stuq, je voelt 'm nog wel maar veel minder krachtig, en als je de vol. - knop ingedrukt houd dan lijkt het net alsof de batterij bijna leeg is ofzo :P

in elk geval aangemeld bij HTC, probleem werdt erkend en ze gaan mij een mailtje sturen met een formulier die samen met de telefoon mee moet per koerier.

ik wacht het met spanning af, ik heb meer telefoons gehad die ik onder garantie heb laten repareren, maar recht hebben is niet hetzelfde als recht krijgen helaas.
maar dat was niet bij HTC, dus we wachten geduldig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Laatst online: 23-09 21:17
Begin me nu toch wel redelijk te verheugen op de 2.3 update van HTC zelf...
Iemand iets van forecasts tot zijn beschikking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dnhelle schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:34:
Begin me nu toch wel redelijk te verheugen op de 2.3 update van HTC zelf...
Iemand iets van forecasts tot zijn beschikking?
Ik begin nu ook wel wat ongeduldig te worden ja. De meeste eigenaren van een Incredible S of Desire HD hebben de 2.3 update ondertussen gekregen. Dus nu is de Desire (Z) aan de beurt, vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Laatst online: 23-09 10:13
Nou als wij ook die Wifi problemen hebben bij de update zoals de Incredible en DHD, dan mag ie van mij langer wegblijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste tijd doet mijn desire raar:
Eerst was ik proximus (BE) en kon ik wifi tether opzetten zonder problemen.
Momenteel ben ik mobile vikkings(BASE, BE) ik kan perfect internetten op mijn GSM, maar als ik tether of GPS opzet valt de edge-verbinding spontaan weg.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Niet terug naar proximus, want die 3G is strontduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Desire is vandaag opgehaald voor reparatie, de laatste tijd ging die steeds vaker spontaan rebooten.
Eerst denk je oké kan ik mee leven maar nu werd ik het wel zat, duurt volgens HTC 3 weken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:12:
Mijn Desire is vandaag opgehaald voor reparatie, de laatste tijd ging die steeds vaker spontaan rebooten.
Eerst denk je oké kan ik mee leven maar nu werd ik het wel zat, duurt volgens HTC 3 weken :(
Mijn reparatie (board-swap, voor hetzelfde euvel) duurde 1 week. Het is dat de TNT niet meewerkte, anders had ik dit nu gepost met mijn Desire.

Offtopic: [small]snap dat niet: overdag tijdens een werkdag probeert TNT het pakketje op mijn huisadres af te leveren en het dichtsbijzijndste postkantoor is open tot 17:30 (en ik kan het adres van het postkantoor niet veranderen naar eentje die wel tot 19:00 open is). Zo krijg ik dat ding nooit terug ;)[/small]

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag het hopen want is een groot gemis, zit nu met een Nokia e51 en wat mis je dan een hoop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:46:
Mag het hopen want is een groot gemis, zit nu met een Nokia e51 en wat mis je dan een hoop :(
Ja vertel me wat: zit nu bijna twee weken met mijn nokia 6630 (zoals eerder verteld: als je je telefoon op kan laten halen, dan gaat het sneller). Ik wil je geen valse hoop geven, maar het lijkt me raar als jouw reparatie langer is als die van mij nog geen paar dagen geduurd heeft. Dit is trouwens een meer gedetailleerde tracker dan die van HTC: http://www6.dynafix.com/a...airorder_tracestatus.aspx

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Laatst online: 12:20
Ik wil toch even wat goeds over Dynafix verspreiden ;).
Vorige week dinsdag (3-5-2011) heb ik contact opgenomen met de live chat van htc omdat mijn trilfunctie hard begon, maar na 4-5 sec trillen heel langzaam ging trillen en na wat langer bijna stilstond (alsof een batterij leeg was, maar die was vol :P).
De volgende dag kon het toestel al opgehaald worden door Dynalogic, dus de woensdagavond (4-5-2011) is de telefoon opgehaald. Zorg wel voor een eigen goede verpakking! Dit staat ook duidelijk op de reparatieticket die je moet ondertekenen. Want Dynalogic doet hem alleen maar in een bubbelenveloppe en meer niet, dus ik had er nog iets van doek omheengewikkeld met ducktape eromheen ;).
Uiteraard van tevoren even goede foto's maken hoe de staat van het toestel is op dat moment.
Afgelopen maandag (9-5-2011) kreeg ik een mailtje dat de reparatie geslaagd was en dat hij zsm terug gestuurd werd.
Gisteravond (10-5-2011) kwam hij via de TNT binnen. Dit was dus in 4 werkdagen gedaan, wat ik erg netjes vond!
Ik kreeg het toestel in een leuk HTC doosje terug met een pen en een schermdoekje :o .
Er was een onderdeel vervangen, dus ik neem aan de trilmotor aangezien hij nu weer goed trilt en niet zijn kracht verliest. Alleen trilt hij ietsjes zachter, maar is ook iets stiller (vooral 's nachts handig :P).
Toch wel nette en snelle service!!

Blijkbaar is het een redelijk bekend probleem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een mailtje gehad, hij wordt weer terug gestuurd reparatie geslaagd :D
Ben heel benieuwd wat ze hebben gedaan, dat kan je aan de hand van je ticket nr. niet zien maar hoop niet dat ze aankomen met een software update of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 23-09 19:25
Iemand enig idee waarom mijn telefoon vastloopt (letterlijk, hij hangt) als ik slecht bereik heb? Waar kan zoiets aan liggen? Hardware of software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Lieuwe15 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:32:
Vorige week dinsdag (3-5-2011) heb ik contact opgenomen met de live chat van htc omdat mijn trilfunctie hard begon, maar na 4-5 sec trillen heel langzaam ging trillen en na wat langer bijna stilstond (alsof een batterij leeg was, maar die was vol :P).
De volgende dag kon het toestel al opgehaald worden door Dynalogic, dus de woensdagavond (4-5-2011) is de telefoon opgehaald. Zorg wel voor een eigen goede verpakking! Dit staat ook duidelijk op de reparatieticket die je moet ondertekenen. Want Dynalogic doet hem alleen maar in een bubbelenveloppe en meer niet, dus ik had er nog iets van doek omheengewikkeld met ducktape eromheen ;).
Uiteraard van tevoren even goede foto's maken hoe de staat van het toestel is op dat moment.
Afgelopen maandag (9-5-2011) kreeg ik een mailtje dat de reparatie geslaagd was en dat hij zsm terug gestuurd werd.
Gisteravond (10-5-2011) kwam hij via de TNT binnen. Dit was dus in 4 werkdagen gedaan, wat ik erg netjes vond!
Ik kreeg het toestel in een leuk HTC doosje terug met een pen en een schermdoekje :o .
Er was een onderdeel vervangen, dus ik neem aan de trilmotor aangezien hij nu weer goed trilt en niet zijn kracht verliest. Alleen trilt hij ietsjes zachter, maar is ook iets stiller (vooral 's nachts handig :P).

Heb m ook net terug: netjes in een leuk doosje met pen en schermdoekje. Lijkt alsof mijn reboot probleem is opgelost (reboot als ik op 3G surfte): ik kan zelfs weer flashfilpmjes kijken :D

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus een htc desire die geroot is, maar nu heb ik de laatste tijd last van spontane reboots. Kan ik HTC alsnog contacten voor gerantie ondanks mijn toestel is geroot of wat zijn mijn opties? :? ?

Geinstalleerd op mijn desire:

- RUU_Bravo_HTC_WWE_1.21.405.2_Radio_32.36.00.28U_4. 06.00.02_2_release_126984_signed (2.1)
+ OTA_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.09.405.8-1.21.405.2_release4dua3bcrut4wrv30 (2.2 update)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:28

Reinier

\o/

Ik krijg sinds een weekje nog maar 1 melding dat m'n accu bijna leeg is (15%). Een minuut of 3 later doet ie een shutdown :(
Zou de enige remedie een nieuwe accu zijn? Herkent iemand dit?

Mijn lijstje met kleine irritaties is inmiddels een heel boekwerk geworden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Laatst online: 17-09 15:47
Reinier schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:08:
Ik krijg sinds een weekje nog maar 1 melding dat m'n accu bijna leeg is (15%). Een minuut of 3 later doet ie een shutdown :(
Zou de enige remedie een nieuwe accu zijn? Herkent iemand dit?

Mijn lijstje met kleine irritaties is inmiddels een heel boekwerk geworden :D
Zoek een op google "batterij calibreren" (of in het engels: Calibrate battery ;-)... Ik heb geen bewijs dat het werkt, maar wellicht de moeite waard om te proberen

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
Reinier als je telefoon geroot is kun je ook de battery stats wipen, dat helpt meestal ook wel. Anders idd ff kalibreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:28

Reinier

\o/

Thanks, ik ga het ding kalibreren!
Hij is niet geroot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 20:49
Mijn HTC Desire begint nu voor de tweede keer 'reboot verschijnselen' te krijgen. Hij heeft al een keer een moederbord swap gehad, maar in het hete weer begon het een paar dagen geleden weer. *zucht* Nu gaat het beter omdat ik geen GPS nodig heb en het ook wat koeler is. Het wachten kan beginnen op het moment dat het zo erg is dat er niet meer met de telefoon valt te werken, dat was de vorige keer ook.

Heeft iemand al 2 moederbord swaps achter de rug? De laatste keer dat ik met HTC contact had kreeg ik de belofte voor een nieuwe telefoon als er weer wat mis zou zijn (hij is nu in totaal al 3 keer terug geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:12

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Zou de 2.3 update voor de Desire er eindelijk al aan zitten te komen? want die verbeterde "power management" van 2.3 spreekt me toch wel aan, tzal vast niet veel helpen maar toch :P

[ Voor 44% gewijzigd door Chaoss op 12-05-2011 10:24 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Lieuwe15 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:32:

zojuist is de mijne ook opgepikt door een koerier van dynafix (ook trilfunctieprobleem) , maar in het begeleidende mailtje van HTC stond bij mij juist dat ik het toestel niet hoefde te verpakken, dit zou de koerier doen.
ook hoefde ik geen backplate of accu mee te geven, die heb ik nu dus ook naast mij liggen.

de koerier heeft de Desire in een bubbeltjesenvelop gedaan en so far so good.

heb voor de time beeing m'n oude SE K810i in gebruik, maar damn wat mis ik dan een hoop.
* ff mail checken.. oh nee....
* ff facebook / twitter checken... shittttt...
* he, een sirene.. ff P2000 checken.. damnit....

stond gisteren echt op het punt om een cheap-ass android toestel voor de tussentijd aan te schaffen, hoe verwend kun je zijn he? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-09 23:11
Chaoss schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:21:
Zou de 2.3 update voor de Desire er eindelijk al aan zitten te komen? want die verbeterde "power management" van 2.3 spreekt me toch wel aan, tzal vast niet veel helpen maar toch :P
Als het goed is kan het niet lang meer duren, Gingerbread-update voor HTC Desire gelekt.
Tussen het lekken van de Desire HD rom en de officiële update zaten 2 weken, dus met een beetje mazzel....

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
Zouden we hier als rooted gebruikers nu nog serieus profijt van hebben? Ik draai al een 2.3.3 rom zonder bugs, met Sense

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 09:16

Laguna

Connaisseur

janvanduschoten schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:35:
[...]

Als het goed is kan het niet lang meer duren, Gingerbread-update voor HTC Desire gelekt.
Tussen het lekken van de Desire HD rom en de officiële update zaten 2 weken, dus met een beetje mazzel....
Die gelekte release dateert al van 14 april, dus die 2 weken gaat 'm sowieso niet worden..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefangrp schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:42:
Zouden we hier als rooted gebruikers nu nog serieus profijt van hebben? Ik draai al een 2.3.3 rom zonder bugs, met Sense
Mogelijk dat de drivers toch iets anders zijn voor 2.3.3./ 2.3.4 dan voor 2.2 dus dan zou bijvoorbeeld de ROM devs drivers kunnen 'replacen' / mergen. Als de drivers anders zijn dan zal je wel een verbetering kunnen verwachten. Mogelijk iets met batt verbruik oid want stabiel is hij inderdaad al. Mijn ervaring met 2.3.4 is van het type rocksolid ;-)
[CM7 nightly #71]
Hoort eigenlijk in een ander topic, sorry

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-09 23:11
Laguna schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:19:
[...]

Die gelekte release dateert al van 14 april, dus die 2 weken gaat 'm sowieso niet worden..
Als je even op de link naar 911sniper had geklikt dan had je gezien dat het om een versie van 09-05-2011 ging, Mei dus. Het gaat om de officiële versie voor de Desire, niet de HD.

Bravo / Desire GSM 2011-05-09 00:18:33

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Laatst online: 12:20
shameete schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:24:
[...]

zojuist is de mijne ook opgepikt door een koerier van dynafix (ook trilfunctieprobleem) , maar in het begeleidende mailtje van HTC stond bij mij juist dat ik het toestel niet hoefde te verpakken, dit zou de koerier doen.
ook hoefde ik geen backplate of accu mee te geven, die heb ik nu dus ook naast mij liggen.

de koerier heeft de Desire in een bubbeltjesenvelop gedaan en so far so good.

heb voor de time beeing m'n oude SE K810i in gebruik, maar damn wat mis ik dan een hoop.
* ff mail checken.. oh nee....
* ff facebook / twitter checken... shittttt...
* he, een sirene.. ff P2000 checken.. damnit....

stond gisteren echt op het punt om een cheap-ass android toestel voor de tussentijd aan te schaffen, hoe verwend kun je zijn he? :P
Er moest idd geen accessoires bijgeleverd worden.
Tegen mij zeiden ze op de live chat dat ik hem ook niet hoefde in te pakken, maar heb dit voor de zekerheid toch maar even gedaan, als je sommige verhalen leest :P.
Als je op de ticket sheet rechtsboven kijkt staat namelijk dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/12/1305194576-40.jpg

Mail checken kon ik wel op mijn SE W595 en ook op mijn K800i ;). Die konden gewoon imap en pop3 aan.. Maar idd het is heel beroerd een tijdje zonder android :P.
Ach, de trilfunctie repareren gaat redelijk snel ;).

[ Voor 6% gewijzigd door Lieuwe15 op 12-05-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

janvanduschoten schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:08:
[...]

Als je even op de link naar 911sniper had geklikt dan had je gezien dat het om een versie van 09-05-2011 ging, Mei dus. Het gaat om de officiële versie voor de Desire, niet de HD.

Bravo / Desire GSM 2011-05-09 00:18:33
Ja en als je daar gekeken had, had je ook gezien dat er ook al een officiële versie stond gedateerd van 15 april. Blijkbaar is er dus nu een nieuwere gelekt, maar verder valt daar wat mij betreft weinig uit te concluderen. De HD heb ik overigens nergens genoemd.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Laatst online: 14-09 21:45

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Mijn geheugen zit altijd vol dankzij de volgende zaken:
swype (18 mb)
gmail (12,33 mb)
google maps (9 mb)
Opslag Contacten (7 mb)
Facebook (7 mb)
....

Iemand een idee hoe ik de contacten en gmail op een makkelijke manier wat leger kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

lawaai schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:48:
swype (18 mb)
gmail (12,33 mb)
google maps (9 mb)
Opslag Contacten (7 mb)
Facebook (7 mb)
....

Iemand een idee hoe ik de contacten en gmail op een makkelijke manier wat leger kan krijgen?
Je zou de cache kunnen verwijderen van deze apps.
Maar het is vechten tegen de bierkaai, want over een aantal weken/maanden is je interne geheugen weer vol. Rooten en A2SD gebruiken scheelt al een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Met jelmervos ^^

Rooten en A2SD is de ideale oplossing en als je de handleidingen van tevoren even goed doorleest, is het niet eens zo moeilijk en vrij snel te doen. Zie ook de TS van [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 2 voor info over hoe het te doen.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

lawaai schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:48:
swype (18 mb)
gmail (12,33 mb)
google maps (9 mb)
Opslag Contacten (7 mb)
Facebook (7 mb)
....

Swype is wel belachelijk groot zeg.. ondersteund zeker geen APP2SD? Daarnaast zijn Gmail, Opslag contacten en Facebook beduidend kleiner, respectievelijk 4,95MB, 1,85MB en 1,87MB.
Mad Marty schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:04:
Met jelmervos ^^

Rooten en A2SD is de ideale oplossing en als je de handleidingen van tevoren even goed doorleest, is het niet eens zo moeilijk en vrij snel te doen. Zie ook de TS van [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 2 voor info over hoe het te doen.
Ja behalve als je een los toestel hebt gekocht wat later een branded versie bleek te zijn, dan moet je bij elke ROM die je wil proberen een gold card gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Laatst online: 12:01
Loop de laatste tijd ook telkens aan tegen het beperkte geheugen. Heb eigenlijk vrij weinig zin om te rooten.
Sowieso begin ik te merken dat m´n Desire inmiddels een tijdje mee gaat. Batterij begint sneller te gaan, af en toe hapert er eens wat etc.
M´n contract loopt volgende maand af dus ik denk dat ik ´m ga inruilen voor een Desire S :) Ben verder namelijk wel tevreden over de hele Sense interface en de S heeft weer een prachtig formaat. Vond de HD toch echt veel te groot.

[ Voor 8% gewijzigd door Southern Sun op 13-05-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Laguna schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:14:
[...]

Swype is wel belachelijk groot zeg.. ondersteund zeker geen APP2SD? Daarnaast zijn Gmail, Opslag contacten en Facebook beduidend kleiner, respectievelijk 4,95MB, 1,85MB en 1,87MB.

[...]

Ja behalve als je een los toestel hebt gekocht wat later een branded versie bleek te zijn, dan moet je bij elke ROM die je wil proberen een gold card gebruiken..
Swype kan je verkleinen als je apk hebt door andere talen dan NL en bijv. engels weg te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Laguna schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:14:
[...]

Swype is wel belachelijk groot zeg.. ondersteund zeker geen APP2SD?
Gelukkig niet. Dan zou je geen toetsenbord meer hebben (oke, je gaat vast terug naar stock) als je je SD card verwijdert of via USB benadert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Southern Sun schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:15:
Loop de laatste tijd ook telkens aan tegen het beperkte geheugen. Heb eigenlijk vrij weinig zin om te rooten.
Sowieso begin ik te merken dat m´n Desire inmiddels een tijdje mee gaat. Batterij begint sneller te gaan, af en toe hapert er eens wat etc.
M´n contract loopt volgende maand af dus ik denk dat ik ´m ga inruilen voor een Desire S :) Ben verder namelijk wel tevreden over de hele Sense interface en de S heeft weer een prachtig formaat. Vond de HD toch echt veel te groot.
en even wachten op de Sensation? of wacht.. die vind je dan wellicht ook te groot met 4,3" scherm.
Lieuwe15 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:50:
[...]

Er moest idd geen accessoires bijgeleverd worden.
Tegen mij zeiden ze op de live chat dat ik hem ook niet hoefde in te pakken, maar heb dit voor de zekerheid toch maar even gedaan, als je sommige verhalen leest :P.
Als je op de ticket sheet rechtsboven kijkt staat namelijk dit:
[afbeelding]

Mail checken kon ik wel op mijn SE W595 en ook op mijn K800i ;). Die konden gewoon imap en pop3 aan.. Maar idd het is heel beroerd een tijdje zonder android :P.
Ach, de trilfunctie repareren gaat redelijk snel ;).
en of het snel gaat :D ik kreeg vannochtend een mailtje van HTC "Your device will be returned" _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door Shanquish op 13-05-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Laatst online: 12:01
shameete schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:14:
[...]

en even wachten op de Sensation? of wacht.. die vind je dan wellicht ook te groot met 4,3" scherm.
3.7" is m'n max. Vind dat een fijn formaat :) Dit weekend even opzoeken wat er binnenkort nog uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Laatst online: 14-09 21:45

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Sj44k13 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:16:
[...]

Swype kan je verkleinen als je apk hebt door andere talen dan NL en bijv. engels weg te gooien.
Kan jij mij helpen aan zo'n apk want ik kan deze niet echt vinden, overal wordt deze verwijdert...

Rooten ookaan gedacht, maar zit met garantie enz. of kan je dat gewoon herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

lawaai schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 15:05:
[...]

Kan jij mij helpen aan zo'n apk want ik kan deze niet echt vinden, overal wordt deze verwijdert...

Rooten ookaan gedacht, maar zit met garantie enz. of kan je dat gewoon herstellen?
Een .apk is afaik gewoon een .zip, kun je die niet openen en de andere talen er uit halen? Weet niet of dat direct werkt of ook nog wat andere bestanden moet aanpassen oid, maar het is het proberen waard niet waar? :)

[edit]
Ah, kijk, 5 seconden googlen!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=775503

[ Voor 8% gewijzigd door Mad Marty op 13-05-2011 15:33 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En me telefoon is terug :) werkt weer als een trein, dus verwacht dat het opgelost is!
Alleen niet zoals de rest een pen en alles erbij gehad ;)
Had hem in me orginele doos meegestuurd en zo kreeg ik hem ook terug, maar allang blij dat die het weer doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Laatst online: 23-09 22:19
Vandaag heb ik me toch iets raars meegemaakt! Mijn batterij was ongeveer rond de 80% en had van te voren ook een hele tijd in de oplader gelegen. Opeens begon mijn telefoon non-stop in mijn broekzak te trillen! Ik kreeg hem niet meer uit, dus ik heb de batterij eruit gehaald. Het viel me overigens sowieso al op dat ie erg warm was, maar dat is de telefoon wel vaker.

Afijn, opnieuw geprobeerd de telefoon aan te zetten, maar dat lukte niet. Het scherm bleef zwart en daar bleef het bij. Een uur later heb ik nog eens geprobeerd om de telefoon opnieuw aan te zetten nadat de accu er even langs had gelegen. Hij ging toen weer aan, maar viel ook vrij snel weer uit.

Hierna kreeg ik hem met geen enkele mogelijkheid meer aan. Ik heb hem een tijdje in de oplader gehad (cradle met USB aan de laptop), maar dat hielp helaas niet. Als ik hem zonder accu in de oplader plaatste ging het notificatieledje om en om groen/oranje knipperen.

Vervolgens heb ik hem thuis aan de oplader gehangen (cradle met USB aan de pc) en toen ging hij plotsklaps aan. Hierna geen problemen meer gehad. Vreemd was wel dat de accu echt van 0%, 1%, etc verder moest opladen (normaliter begint de batterij ongeveer bij 6% met laden). Inmiddels is hij na 2 uur laden weer op 13%.

Ben benieuwd hoe de telefoon het morgen gaat uithouden. Het lijkt aan de accu te liggen, maar het geheel blijf ik vreemd vinden.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
lawaai schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 15:05:
[...]

jahoor, telefoon met de USB verbinden, een officiele setup (RUU) van HTC draaien en je telefoon is weer terug in z'n originele staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kukuxumusu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-05-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 17:11:
De laatste tijd doet mijn desire raar:
Eerst was ik proximus (BE) en kon ik wifi tether opzetten zonder problemen.
Momenteel ben ik mobile vikkings(BASE, BE) ik kan perfect internetten op mijn GSM, maar als ik tether of GPS opzet valt de edge-verbinding spontaan weg.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Niet terug naar proximus, want die 3G is strontduur.
Ik heb hier bij base geen last van, maar gsm internetten en dan nog tether met laptop tegelijk gaat enorm traag.
merk je trouwens snelheidsverschil tussen proximus en base? deze maand las ik nog ergens dat proximus tot 5keer sneller is (met 3G) is dat zo hard merkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
na precies 4 werkdagen weggeweest te zijn (dag van ophalen en terugbrengen meegerekend.)

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/Desire/IMG00014-20110518-0735.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/Desire/IMG00016-20110518-0736.jpg

petje af voor HTC / Dynafix, ik heb wel eens anders meegemaakt.
Pagina: 1 ... 42 ... 61 Laatste