Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:56

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 02:46:
Nou mijn HTC is weer terug in mijn bezit! En de reboot is gefixt door ook een moederbord swap.

Nu ben ik bezig geweest met het spelen met een custom rom: Ginger Villain. Maar eigenlijk ben ik op zoek naar een rom die de HTC sense bevat, nieuw is en populair?? Misschien kan iemand mij een tip geven? :-)
In het [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 2 topic moet je genoeg informatie kunnen vinden.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Hayo schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:34:
Even contact opgenomen met HTC, via de webchat, om te vragen wanneer de Gingerbread-update voor de gewone HTC Desire gereleased wordt. Hieronder een transcript van mijn chatsessie.

[...]

Volgens de klantenservicemedewerker van HTC zou de gingerbreadupdate voor de Desire dus al gereleased zijn en al te krijgen zijn op je toestel. Volgens mij heeft deze medewerker niet echt kennis van zaken aangezien dit niet het geval is (tenzij ik niet goed kijk op internet, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk). Verder vermeldt hij dat de Senseversie niet wordt geupgrade samen met de gingerbread update...ik hoop dat dit wel gebeurt.

Ik hoop wel dat de gingerbread-update spoedig geleverd wordt.
Aan zo'n figuur heb je ook niet heel veel, lijkt wel in de war te zijn met Desire HD en de gewone Desire, ik vind hem ook niet heel vriendelijk. Nouja, ik ben al naar custom roms gevlucht xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:31
Nee inderdaad, dat leek inderdaad wel zo. Toch bleef hij volhouden dat Gingerbread voor de gewone Desire al uit was, ook nadat ik hem expliciet heb gezegd dat het hier om de gewone Desire ging en niet om de HD of Z. Ik heb inderdaad in de enquete na de chat ook ingevuld dat ik hem niet zo vriendelijk vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De combi HTC met Vodafone geeft reboots. Let wel het gaat om de 'oudere' modellen (van vorig jaar).
Mij is verteld dat het om de 3g verbinding ging maar ook via wifi valt ie uit en start ie weer automatisch op...
Kpn kaart in de HTC Wildfire ging prima zonder herstarts
Vodafone sim in Samsung Jet ging ook de hele dag goed.
Sim van Vodafone terug in de HTC Wildfire gaf binnen 3 minuten weer een herstart... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Hier ook oude versie Desire (maart vorig jaar gekregen), ook vodafone, maar geen reboots hier, zelfs mijn klok loopt gewoon goed. Zou het ergens in een app kunnen zitten?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 20:22:
Hier ook oude versie Desire (maart vorig jaar gekregen), ook vodafone, maar geen reboots hier, zelfs mijn klok loopt gewoon goed. Zou het ergens in een app kunnen zitten?
Ik draai op dit moment een Desire HD rom op GB, en deze heeft wel de bug, nu is dit ook de eerste keer dat ik de bug tegen komen in de Desire thread, dus misschien dat alleen de Desire HD e hoger er last van hebben? Hoewel als het serverside zou zijn, zoals HTC zegt, iedereen er natuurlijk last van zou moeten hebben, irritant is het wel in ieder geval. Smsjes die later binnenkomen worden nu gewoon hoger neergezet dan de verzonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
M'n zusje heeft een HTC Desire en vroeg me gisteren ook al of ik wist wat het was. Zij heeft er dus ook last van :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 02:46:
Nou mijn HTC is weer terug in mijn bezit! En de reboot is gefixt door ook een moederbord swap.

Nu ben ik bezig geweest met het spelen met een custom rom: Ginger Villain. Maar eigenlijk ben ik op zoek naar een rom die de HTC sense bevat, nieuw is en populair?? Misschien kan iemand mij een tip geven? :-)
Starburst is erg goed, zeker met die Data2sd variant. 1 gig vrij, werkt subliem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmalleSmets
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 15:05
Ik vind de Reflex S of de Insertcoin roms wel lekker werken!
Lekker snel, nieuwste sense versie (3.0 of toch delen), android 2.3.3,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hayo schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:27:
Nee inderdaad, dat leek inderdaad wel zo. Toch bleef hij volhouden dat Gingerbread voor de gewone Desire al uit was, ook nadat ik hem expliciet heb gezegd dat het hier om de gewone Desire ging en niet om de HD of Z. Ik heb inderdaad in de enquete na de chat ook ingevuld dat ik hem niet zo vriendelijk vond.
Ik vond dit filmpje over de HTC Desire Gingerbread update vanmorgen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online

Kryziek

bb || !bb

Wat zeggen ze nu eigenlijk precies in dat filmpje?
Ik kan die vent slecht verstaan. Ik haalde er dingen uit met weinig geheugen enzo. Maar wat ze precies zeggen..

Ik heb sinds kort ook een Desire tweedehands opgepikt en daar zit zoals gewoonlijk een muziekspeler op met weinig extra's. Zo mis ik heeel erg de equalizer. Weet iemand daar een goed alternatief die (als het even kan ook werkt met de play/pauze, volgende en vorige knop op koptelefoon) een goede equalizer heeft? Ik heb poweramp trail geprobeerd maar zogauw ik de de bass opschroef begint het vreselijk te kraken. Het liefst gratis.

[ Voor 5% gewijzigd door pven op 30-05-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Hij zegt dat de hardware van de Desire wat ouder is en dat Gingerbread meer geheugen gebruikt. Veel meer dan "de Desire is wat slechter dan de andere Desire-modellen en daardoor kost het ons meer tijd om Gingerbread er goed op te laten draaien" zegt 'ie niet eigenlijk (ik vind het dus ook geen 'thorough explanation' zoals in de beschrijving van dat filmpje staat :P).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Het is ook gewoon heerlijke marketing kul :) Oudere devices traag support leveren moedigt aan tot het kopen van nieuwe producten. Alleen jammer dat ze bij HTC niet lijken te snappen dat dat nieuwe product vanwege hun support op huidige producten best een ander merkje zou kunnen worden...

Maar goed, heel groot vind ik het verschil tussen GB en FY niet, sense 3.0 is veel interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Dat is geen kul. Gingerbread zou echt wel eens meer geheugen nodig kunnen hebben, maar dan hebben we het wel over het geheugen waar het OS op geinstalleerd wordt en niet het werkgeheugen. Aangezien er nu al amper vrij geheugen overblijft om je apps op te installeren kan ik me voorstellen dat ze er nogal terughoudend mee zijn omdat mensen anders nog meer gaan klagen.

Aan de andere kant kunnen met Gingerbread veel apps wel in hun geheel naar de SD-kaart worden verplaatst (in 2.2 kan dat alleen met het Java-deel van de code en de resources, maar niet met meegeleverde shared (native) libraries, die vaak ook meerdere MB's groot zijn), dus dat zou het op zich ook wel weer een beetje kunnen opheffen :Y

[ Voor 19% gewijzigd door Stukfruit op 30-05-2011 20:12 . Reden: Reactie weggehaald - topicreport voor de spammert van illegale shit is beter ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Dat is ook niet helemaal waar. Dat bewijst de combinatie InsertCoin+CM7 Hboot, de CM7 Hboot past als het ware de indeling van de grootes van je rom aan, door deze zo klein mogelijk te maken houd je 300mb voor apps over. Op je interne staat dan de Sense 2.1 icm 3.0 rom, en het draait als een trein. Ze willen gewoon dat je een nieuwe telefoon van hen koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb verschillende GB roms getest (villain, insertcoin, miui, rcmix) maar heb wel het gevoel dat alles net ietsje trager is onder GB dan onder Froyo (erg subjectief allemaal). Na maanden van miui gebruik ben ik er ook achter gekomen dat Sense niet voor mij is (afgezien van dat mooie weer widget dan). Ik kon maar niet wennen aan het feit dat ik een icoontje moest drukken om m'n apps te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 21:39
Kryziek schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:35:

Ik heb sinds kort ook een Desire tweedehands opgepikt en daar zit zoals gewoonlijk een muziekspeler op met weinig extra's. Zo mis ik heeel erg de equalizer. Weet iemand daar een goed alternatief die (als het even kan ook werkt met de play/pauze, volgende en vorige knop op koptelefoon) een goede equalizer heeft? Ik heb poweramp trail geprobeerd maar zogauw ik de de bass opschroef begint het vreselijk te kraken. Het liefst gratis.
DSP manager al geprobeerd?

Ter info: Ze hebben egl drivers van sensation (sense 3) gepatched voor de Desire! Dat is goed nieuws voor diegene die weten wat je hiermee kan bereiken :9 :9

[ Voor 12% gewijzigd door xxACxx op 01-06-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek
  • Nu online

Kryziek

bb || !bb

xxACxx schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 10:30:
[...]

DSP manager al geprobeerd?

Ter info: Ze hebben egl drivers van sensation (sense 3) gepatched voor de Desire! Dat is goed nieuws voor diegene die weten wat je hiermee kan bereiken :9 :9
Die ga ik even proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hberntsen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 19:33
Hm fijn, mijn "belspeaker", notificatie/oplaadled, proximity sensor, flitser en camera werken niet meer... MIjn flitser had al vaker kuren de afgelopen maand maar ik dacht dat dat door de rom lag(insertcoin nightly). Ik heb even een stock (rooted) rom geflashed maar dat lost het ook niet op. Zelfs als de telefoon uit staat en ik hang 'm aan de lader gaat de led niet aan maar laad hij wel op.

Hier valt zeker niets aan te doen behalve contact opnemen met htc?

Edit: @Yavaris Bedankt voor de informatie, binnenkort dus even contact op nemen met ze.

[ Voor 8% gewijzigd door hberntsen op 03-06-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rob van der Geer
@markmoons En de Gingerbread update voor de HTC Desire? #AlsJeTochVragenAanHetBeantwoordenBent :o) - 16 hours ago
in reply to ↑
Mark Moons
@RobvdGeer deze verwacht ik in de komende weken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:31
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 08:08:
Rob van der Geer
@markmoons En de Gingerbread update voor de HTC Desire? #AlsJeTochVragenAanHetBeantwoordenBent :o) - 16 hours ago
in reply to ↑
Mark Moons
@RobvdGeer deze verwacht ik in de komende weken....
Dat is toch best goed nieuws :), gelukkig ga ik op vakantie nu, dan hoop ik dat hij klaar staat als ik terug kom :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:36:
Ik heb verschillende GB roms getest (villain, insertcoin, miui, rcmix) maar heb wel het gevoel dat alles net ietsje trager is onder GB dan onder Froyo (erg subjectief allemaal). Na maanden van miui gebruik ben ik er ook achter gekomen dat Sense niet voor mij is (afgezien van dat mooie weer widget dan). Ik kon maar niet wennen aan het feit dat ik een icoontje moest drukken om m'n apps te zien.
Dat heb ik ook gemerkt, maar dat kan je compenseren door een alternatieve launcher te draaien. Met LauncherPro draait men Desire als een speer (oxygen ROM).

Verder vraag ik me af wat nog het nut is van de officiële update van HTC. Die is toch GB 2.3.3? De meeste ROMs zitten toch al op versie 2.3.4...

[ Voor 10% gewijzigd door FezzFest op 02-06-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavaris
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:14
hberntsen schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 22:38:
Hm fijn, mijn "belspeaker", notificatie/oplaadled, proximity sensor, flitser en camera werken niet meer...
Laatst ook gehad, schrik je wel even van als de helft van je toestel het opeens niet meer doet. Ik heb hem toen opgestuurd naar Dynafix en die constateerde dat een connector losgeschoten was. Die hebben ze weer op zijn plaats gezet en sindsdien doet hij het weer prima. Was het toestel 5 dagen kwijt en de reparatie was gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 19:24

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

heeft iemand ook last van een soort htc agenda bug?

Ik heb 2 widgets op mijn homescreen.
1 htc agenda widget als balk. En 1 htc agenda widget als hele pagina.

Bij de widget die de hele pagina vult staat er nu.
02/06
vandaag:
- task 1
- task 2

Maar bij de widget die balkvormig is, staat er:
02/06
morgen:
-task 1

Waarom staat er MORGEN? Terwijl de items voor vandaag zijn?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:44
Ik ben ff los...
Als de update naar GingerBread er is.. hebben we dan nog steeds problemen dat het geheugen vol loopt ?
Of is dan onbeperkt app2sd mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 20:18
Kut! Ben gisteren met m'n Desire in m'n broekzak in het water beland. Die is dus dood ;w
Zit water achter het scherm en hij was gelijk uitgevallen. Mooi klote, wou 'm nog verkopen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
Southern Sun schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 09:15:
Kut! Ben gisteren met m'n Desire in m'n broekzak in het water beland. Die is dus dood ;w
Zit water achter het scherm en hij was gelijk uitgevallen. Mooi klote, wou 'm nog verkopen binnenkort.
uit elkaar halen en lekker een tijdje laten drogen...met een beetje mazzel gaat ie het wel weer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

-

[ Voor 100% gewijzigd door iPodKiller op 16-09-2013 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

even een stomme vraag. Is het mogelijk om met de standaard Gmail app exchange mail te openen?
Ik kan wel een nieuwe account toevoegen, maar kan daar geen exchange selecteren.
Dit kan wel met de mail app van HTC zelf.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
DarkSide schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 12:01:
even een stomme vraag. Is het mogelijk om met de standaard Gmail app exchange mail te openen?
Ik kan wel een nieuwe account toevoegen, maar kan daar geen exchange selecteren.
Dit kan wel met de mail app van HTC zelf.
Nee.
Ik gebruik een andere optie, kies uit deze 3:

1) Ik laat mijn exchangemail doorsturen naar mijn Gmail.
2) Ik haal mijn exchangemail op met Pop of Imap door Gmail.
3) Als bovengenoemde niet mogen, maak ik een Pop-gateway met Davmail (werkt feilloos al 2 jaar bij mij).

Na 1,2 of 3:

1b,2b,3b) In Gmail mooi filteren naar een label en sync op je foon instellen indien je Inbox laat overslaan. Verzenden als "..." instellen in Gmail, dan kun je ook op je foon met je Exchangeadres mail versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Hmm ok tnx.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Laatst online: 08:21
iPodKiller schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:53:
Knip, verwijderd op verzoek van iPodKiller
Bij mij antwoord ie wel :p
Gelieve even te wachten terwijl wij een agent vinden om u te helpen.
U bent nu in verbinding met Fairouz.
Fairouz: Hallo Steven, bedankt om contact op te nemen met de klantenondersteuning van HTC. Momenteel ben ik even uw vraag aan het nalezen.
Fairouz: Welke provider heeft u?
Steven A: Ik heb Hi
Fairouz: 2.3 is momenteel nog niet beschikbaar voor de Desire. Wij weten niet of deze uitkomt. Ik raad u aan onze site, facebook en twitter in de gaten te houden voor meer informatie.
Steven A: Ik weet dat ie nog niet beschikbaar is ;-) HTC heeft overigens al aangekondigd dat die update wel komt hoor. De vraag is wanneer! Volgens de geruchten zou het in mei o.i.d. gebeuren. Inmiddels is het juni en is de update er nog niet. Veel andere telefoons van andere merken hebben de update inmiddels wel al gehad, dus het wordt wel tijd ;-)
Fairouz: Ik heb deze informatie momenteel niet.
Steven A: hmm, jammer. Fijne dag verder
Maargoed boeit me verder weinig, ik zit allang op 2.3 >:)

[ Voor 60% gewijzigd door 13art op 01-03-2021 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Lol, heb ik weer ongeluk.
Ben van plan mijn Desire ook een custom rom te schenken. Word helemaal gek van dat lange wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Stefangrp schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 12:19:
[...]

Maargoed boeit me verder weinig, ik zit allang op 2.3 >:)
LOL, ik ben zo blij dat ik niet hoef te wachten op dit soort updates :)
2.3.3 met de nieuwe Sense draait hier als een zonnetje. Moest wel even wennen aan die nieuwe lockscreen met dat ringetje en die snelkoppelingen (nog steeds soms wel 's :P)

De telefoon zelf kan het hardwarematig in elk geval gewoon prima aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Meer mensen met de nieuwe versie van Gentle alarm dat die de cpu vol blijft gebruiken (merk sinds installatie dat de telefoon warm is en dat ie wel erg lang doet over opladen). Er was vandaag ook weer een update voor, hoop dat het daarmee opgelost is.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb grote problemen met de aan/uit- of powerknop van mn Desire. Ik moet zeer veel moeite doen om het scherm te activeren: ik moet helemaal in het linkerhoekje van de knop (stevig) drukken en dan nog gaat ie niet altijd aan.

Iemand ook dit probleem? Oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 20:25:
Ik heb grote problemen met de aan/uit- of powerknop van mn Desire. Ik moet zeer veel moeite doen om het scherm te activeren: ik moet helemaal in het linkerhoekje van de knop (stevig) drukken en dan nog gaat ie niet altijd aan.

Iemand ook dit probleem? Oplossing?
Probeer stof/vuil te verwijderen. Anders een trackpad-wake installeren. Of gewoon naar de reparatie :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 13:53
Ik heb vanaf begin dit jaar een Desire en nog nooit reboot problemen gehad, terwijl ik toch bij vodafone zit ;)
Tot vanochtend...
Internetten, via 3G (of hspda), met elektriek kabeltje erin. Opeens valt ie uit, ik denk nog "ha, een reboot, dat heeft nog even geduurt"
Steeds opnieuw opstarten en zodra hij verbinding met het netwerk wou maken, reboot.
Toen ik het zonder kabeltje probeerde kwam het telefoontje niet eens bij het "quietly briliant scherm met het geluidje", al daarvoor knalde die eruit. Met sim, zonder sim, met sd zonder sd.

Een keer wel geluk, zonder sim en met kabeltje. Toen heb ik naar aanleiding van alle vodafone-htc perikelen van de laatste tijd mijn netwerk op "alleen GSM" gezet, en jawel, met een kabeltje erin start ie nu weer op met de sim-kaart erin, maar zodra ik het kabeltje eruit trek valt ie weer uit (en probeert ie opnieuw op te starten, maar dat lukt dus niet).

Het lampje was de hele tijd groen en de batterij volgens de desire zelf 100%.

Mijn theorie is dat de batterij eigenlijk helemaal geen 100% is, maar leger dan 100.000 soldaten. (heel flauw woordgrapje)

Nu staat ie uit, en hangt ie aan het kabeltje (waar ik voor de zekerheid ook het "oprolbare usb-verlengsnoertje" tussenuit heb gehaald) en jawel, het lampje is voorlopig nog oranje.

Ik hoop dus dat ie straks groen wordt en weer helemaal als vanouds is.
Mocht dat niet zo zijn... hebben jullie nog ideeën of associaties met wat ik ook nog eens zou kunnen proberen? Of nog beter: iets van "ja dat klopt heb ik ook een keer gehad er is niks aan de hand straks doet alles het weer..."

Ik heb geen Custom Rom, geen root, geen rare apps (op tasker na natuurlijk :*))

----------------

Update, vanalles geprobeerd, en nog steeds niks. Gaat toch een gevalletje garantie worden. :-(

[ Voor 3% gewijzigd door MaffeMaarten op 06-06-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 15:52
Ik heb wat gezocht op het internet en in dit topic; kan ik er veilig van uit gaan dat ik met een class 6 kaartje de maximum snelheid van de HTC Desire benut? Class 8 en hoger kunnen door de Desire denk ik toch niet worden benut. Zo héél veel 'nuttige' info vind ik trouwens niet over dit onderwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Laatst online: 19-08 23:16
Geen idee maar m'n Class 6 Transcend kaartje doet het prima (iig voor het gevoel). Ik heb ook een Class 10 kaartje van Kingston geprobeerd maar voor m'n gevoel loopt die minder soepel dan die van Transcend. De schrijfsnelheid van het Kingston kaartje was lager en de leessnelheid was wat hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kievit1964
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-03 17:47
Kievit1964 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:32:
[...]

Het is misschien toeval maar er zijn er dus al drie, vier waar het deze week in één keer begon.
Mijn toestel is een jaar oud, hoe oud zijn die van jullie?

Morgen wordt hij opgehaald (via HTC) en na ongeveer twee weken wordt hij terug verwacht.
Ging erg makkelijk. Wel doorgeven dat hij reboot en een hard reset niet helpt.
Zaterdag was hij al weer terug in het bekende doosje...
Nieuw moederbord en tot nu toe geen problemen. Backup's teruggezet en hij is weer als nieuw :)
Complimenten voor de service van HTC.

Ondertussen begrepen dat er een probleem is met een Vodafone database waardoor degene die een vodafone abbonnement hebben last hebben van de reboots.
Men is druk bezig dit te repareren/op te lossen. Eén oplossing is om een nieuwe sim kaart te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ik heb de laatste tijd problemen met de mail app van HTC.

Als ik mails krijg hoor ik niks en zie ik ook geen led knipperen. Ik zie ook geen icoontje van dat ik een mail ontvang maar als ik naar mijn inbox kijk die ik wel gewoon nieuwe mailtjes. Dit is zeer irritant.
Iemand ideeën of eventuele oplossingen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Sindskort dus een groter probleem dan ik eerst dacht, ik dacht dat mijn accu alleen niet goed oplade, maar blijkbaar loopt de accu ook extreem snel leeg (echter bij opladen wordt de telefoon goed warm, bij het gebruiken niet). Laat de accu nu maar een paar keer helemaal leeglopen om vervolgens op te laden, kan geen calibratie vinden in de handleiding of settings.
Ik zie bij het accu verbruik echter geen rare getallen staan en zou het raar vinden dat de accu na een jaar al op is eigenlijk.
Enige apps waarvan ik een update gekregen heb zijn gentle alarm en beltegoed vermiljoen, iemand anders die deze apps ook gebruikt en ook dit probleem heeft (of juist niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

sphere

Debian abuser

MeNTaL_TO schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:03:
Ik zie bij het accu verbruik echter geen rare getallen staan en zou het raar vinden dat de accu na een jaar al op is eigenlijk.
Ik niet. Heb je met laptops ook.

[ Voor 14% gewijzigd door sphere op 06-06-2011 14:30 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edw!n
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-06 23:18
MeNTaL_TO schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:03:
Sindskort dus een groter probleem dan ik eerst dacht, ik dacht dat mijn accu alleen niet goed oplade, maar blijkbaar loopt de accu ook extreem snel leeg (echter bij opladen wordt de telefoon goed warm, bij het gebruiken niet). Laat de accu nu maar een paar keer helemaal leeglopen om vervolgens op te laden, kan geen calibratie vinden in de handleiding of settings.
Enige apps waarvan ik een update gekregen heb zijn gentle alarm en beltegoed vermiljoen, iemand anders die deze apps ook gebruikt en ook dit probleem heeft (of juist niet?)
Vaag, dat heb ik dus sinds kort ook... Het lijkt of de batterij sneller leegloopt door dat ie constant naar wifi loopt te zoeken, kan dat? En waarom doet ie dat nu ineens en een week terug nog niet? Raar....

helemaal leeg binnen een uur of 6...als ik er alleen hooguit 10 minuten mee heb gebeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

edw!n schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:45:
[...]

Vaag, dat heb ik dus sinds kort ook... Het lijkt of de batterij sneller leegloopt door dat ie constant naar wifi loopt te zoeken, kan dat? En waarom doet ie dat nu ineens en een week terug nog niet? Raar....

helemaal leeg binnen een uur of 6...als ik er alleen hooguit 10 minuten mee heb gebeld...
Wifi staat bij mij op 23%, net als Bluetooth, mobile stand-by en telefoon inactief. Ik heb echter geen idee of dit voorheen ook was. Ik heb alleen die 2 apps geupdate, zal er voor de gein Gente Alarm even afhalen, want die was ook al raar aan het doen met het downloaden van alarmgeluiden.

[edit/update] Na mijn accu leeg getrokken te hebben en aan de oplader gehangen te hebben lijkt de desire weer normaal te doen, geen warme accu en tot 100% opgeladen, groene lampje brande ook gewoon weer. Nu een uur later telefoon nog steeds op 95%.

[ Voor 15% gewijzigd door MeNTaL_TO op 06-06-2011 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Laatst online: 22-09 15:12
Vanochtend werd ik wakker door me wekker en ging even later even wat internetten op mijn telefoon.
Toen viel die uit en sinds dien gaat die niet meer aan blijft hangen op het witte scherm met HTC logo zonder quietly brilliant.
Zelfs een hard reset werkt niet (via volume down en powerknop) en dan verder in het menu.
Dan zegt die clear storage and reboot in 5 seconds en dan blijft die weer hangen op het witte scherm.
Is er nog een andere manier of ga ik hem voor deze onzin paar weken kwijt zijn omdat hij terug naar de fabriek moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 15:11
Toch maar even gebeld met HTC over het reboot probleem, dacht dat ik hem moest opsturen maar het liep even anders.
Als eerste moet ik de usb foutopsporing modus aan zetten en vervolgens opnieuw opstarten, dit zou het probleem kunnen verhelpen? mocht dit niet werken dan een harde reset.. mocht dit allemaal niet helpen dan nogmaals bellen.
Waarom heb ik toch het gevoel dat ik binnenkort weer terug moet bellen...
Heb aangegeven dat ik op internet over het probleem gelezen heb en dat het bekend moet zijn maar daar kreeg ik niet echt antwoord op.

Edit: Usb foutopsporingsmodus alleen aanzetten werkt niet.. start Google maps en paf rebootje..

[ Voor 8% gewijzigd door richy t op 07-06-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na een jaar intensief gebruik zag mijn desire (brown) er al niet meer uit. Overal blutsjes en kapjes in het bruine omhulsel.

Daarom het schuurpapier maar eens bovengehaald en er een desire brushed aluminium van gemaakt.

echt verbazingwekkend goed gelukt!

http://dl.dropbox.com/u/7426056/desire2.JPG
http://dl.dropbox.com/u/7426056/desire3.JPG
http://dl.dropbox.com/u/7426056/desire4.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:19
Wat voor schuurpapier heb je gebruikt? Zo te zien redelijk grof? Ik had zelf heel fijn schuurpapier gebruikt denk ik, dat was mooier geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind de brushed look wel mooi, anders zou hij te hard gaan blinken zijn.

heb korrel 150 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 19:33:
na een jaar intensief gebruik zag mijn desire (brown) er al niet meer uit. Overal blutsjes en kapjes in het bruine omhulsel.

Daarom het schuurpapier maar eens bovengehaald en er een desire brushed aluminium van gemaakt.

echt verbazingwekkend goed gelukt!

http://dl.dropbox.com/u/7426056/desire2.JPG
http://dl.dropbox.com/u/7426056/desire3.JPG
http://dl.dropbox.com/u/7426056/desire4.JPG
Kijk dat is nou een originele Desire d:)b
Alleen zou ik wel betere kwaliteit foto's willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 15:11
Is er een manier om een back up van je telefoon te maken zonder te rooten? want ik merk nu pas dat htc de automatische back up functie uit 2.2 gehaald heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 20:46
richy t schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:47:
Is er een manier om een back up van je telefoon te maken zonder te rooten? want ik merk nu pas dat htc de automatische back up functie uit 2.2 gehaald heeft...
MyBackup Pro?
Titanium Backup Pro? (weet niet zeker of root persé nodig, is iig heeel bekend)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 13:07

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ik heb een e-mail issue waar ik zo 123 niet de beste oplossing voor kan bedenken.

Situatie:
Pop-account van telfort.nl
Thuis wifi, buiten KPN Hi
Problemen met verzenden van e-mail.

Geteste instellingen:
smtp ingesteld op telfort.nl: resultaat alleen verzenden via wifi thuis mogelijk

smtp ingesteld op gmail.com: resultaat zowel thuis als buiten kunnen verzenden. Echter en dat is een probleem, verzonden mail krijgt het gmail account als afzendadres. Dit zou gewoon op telfort moeten blijven.

Wat kan ik hier nog meer aan doen om zowel thuis als buiten te kunnen mailen zonder wijzigingen in afzendadres? De enige oplossing die ik nog kan bedenken is telfortmail forwarden naar gmail en volledig overgaan op gmail.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 13:03
magic_nl schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:35:
Ik heb een e-mail issue waar ik zo 123 niet de beste oplossing voor kan bedenken.

Situatie:
Pop-account van telfort.nl
Thuis wifi, buiten KPN Hi
Problemen met verzenden van e-mail.

Geteste instellingen:
smtp ingesteld op telfort.nl: resultaat alleen verzenden via wifi thuis mogelijk

smtp ingesteld op gmail.com: resultaat zowel thuis als buiten kunnen verzenden. Echter en dat is een probleem, verzonden mail krijgt het gmail account als afzendadres. Dit zou gewoon op telfort moeten blijven.

Wat kan ik hier nog meer aan doen om zowel thuis als buiten te kunnen mailen zonder wijzigingen in afzendadres? De enige oplossing die ik nog kan bedenken is telfortmail forwarden naar gmail en volledig overgaan op gmail.
Ik heb een pop accountje van ziggo.
Bij de smtp "instellingen uitgaande server"
heb ik aangevinkt dat aanmelden vereist is, en verder de smtp server van ziggo opgegeven. (in jouw geval word dat dus die van telfort.)
Beveiligingstype: TLS
Serverpoort: 587

Hiermee kan ik zowel via Wifi (thuis) als via 3G gewoon e-mail versturen met dezelfde afzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 17:55
Ik heb soms moeite om een aantal dingen te synchroniseren (mail, peep en het weer etc..

Eerst kon ik via wifi niet meer synchroniseren met wel gewoon webpagina's bezoeken en updates downloaden in de market. Later kreeg ik dit probleem ook met 3G. Iemand een idee? netwerken opnieuw toevoegen werkt ook niet en we hebben ook een andere Desire in dezelfde netwerk en provider maar heeft geen problemen.

Ook heeft deze een iets paarse interface op laagste helderheid stand. Ik erger me er niet aan, maar vraag me toch af waarom onze andere Desire dat niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Nu online

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ik heb de laatste week ineens iets raars op mijn Desire. Asl ik een wisselgsprek krijg, gaat het sprek dat ik voer op mute. Totdat ik het wisselgesprek weiger, dan wordt mijn orginele gesprek weer voortgezet.

Ik weet niet of dit een Desire probleem is, of aan android ligt of een instelling is vanaf de provider (vodafone) kant.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 22:27
Weet iemand hier of ik met gerust een blackberry lader in mijn desire kan steken? Het is gewoon 5v dus zou geen probleem moeten zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
kenkreutzer schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:09:
Weet iemand hier of ik met gerust een blackberry lader in mijn desire kan steken? Het is gewoon 5v dus zou geen probleem moeten zijn toch?
Dat kan, hoeveel laders ik er wel niet al in heb gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 22:27
Cyleo schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:20:
[...]

Het werkte inderdaad, lekker handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 15:15
Cyleo schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:20:
[...]

vanuit de USB poort mag maar 500mA worden getrokken dus zit er een detectie in of het een USB poort is of AC lader via de middelste 2 pinnen. USB = max 500mA opladen, AC = max 1mA opladen.

Als de blackberry lader dus niet de 2 middelste pinnen aan elkaar heeft hangen dan laat de Desire langzamer op. Je kunt dit zien in het batterij info scherm (instellingen -> over telefoon -> accu). Hier staat USB of AC.

Weet ik niet of deze detectie van USB of AC lader iets van HTC is of dat alle GSM's dezelfde soort detectie hebben. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03-2022
Heeft de Desire nog altijd (zoveel) problemen met de moederborden?
Tijdje geleden was dit precies schering en inslag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
elpino.rv schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:42:
[...]

vanuit de USB poort mag maar 500mA worden getrokken dus zit er een detectie in of het een USB poort is of AC lader via de middelste 2 pinnen. USB = max 500mA opladen, AC = max 1mA opladen.

Als de blackberry lader dus niet de 2 middelste pinnen aan elkaar heeft hangen dan laat de Desire langzamer op. Je kunt dit zien in het batterij info scherm (instellingen -> over telefoon -> accu). Hier staat USB of AC.

Weet ik niet of deze detectie van USB of AC lader iets van HTC is of dat alle GSM's dezelfde soort detectie hebben. Iemand?
BB hebben iig hetzelfde had ik gelezen. Die schijnen dus snel op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 20:46
Hm, ik heb vandaag ook zo'n 5x! last gehad van een reboot..
Heb geen Vodafone (maar Hi) dus waar het aan ligt is mij een raadsel....

Ik heb in het afgelopen jaar dat ik de telefoon heb het wel enkele keren (zo niet bijna altijd)
bij het updaten van de app Applanet gehad, maar nooit dat ik er random last van had..

Nu viel het mij op dat het accuverbruik wel razendsnel ging vandaag.
(heb er bijna 2 accu's doorheen gejaagd, zonder tussendoor opladen (heb er altijd een extra in m'n portemonnee ;))
Zal morgen even meten met CurentWidget of deze ook echt meer verbruikt of dat het toeval is....
Moet ook zeggen dat m'n telefoon vanavond enkele keren best wel warm aanvoelde (deze lag gewoon op de bank)
De temp van de battery was gewoon 24 graden (volgens *#*#info#*#*), dus dit is ook al vreemd..

Factory Reset heb ik weinig zin in eigenlijk, maar als dit de oplossing is dan moet dat maar....

Ik wacht wel tot morgen af, en als het dan nog steeds gebeurd dan maar FR, en anders HTC bellen.

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

SmiGueL schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:39:
Hm, ik heb vandaag ook zo'n 5x! last gehad van een reboot..
Heb geen Vodafone (maar Hi) dus waar het aan ligt is mij een raadsel....

Ik heb in het afgelopen jaar dat ik de telefoon heb het wel enkele keren (zo niet bijna altijd)
bij het updaten van de app Applanet gehad, maar nooit dat ik er random last van had..

Nu viel het mij op dat het accuverbruik wel razendsnel ging vandaag.
(heb er bijna 2 accu's doorheen gejaagd, zonder tussendoor opladen (heb er altijd een extra in m'n portemonnee ;))
Zal morgen even meten met CurentWidget of deze ook echt meer verbruikt of dat het toeval is....
Moet ook zeggen dat m'n telefoon vanavond enkele keren best wel warm aanvoelde (deze lag gewoon op de bank)
De temp van de battery was gewoon 24 graden (volgens *#*#info#*#*), dus dit is ook al vreemd..

Factory Reset heb ik weinig zin in eigenlijk, maar als dit de oplossing is dan moet dat maar....

Ik wacht wel tot morgen af, en als het dan nog steeds gebeurd dan maar FR, en anders HTC bellen.
Hier 35,7 graden (en toen was ie al een paar minuten van USB af,) gekke is, via AC gaat het opladen wel prima, temperatuur neemt dan niet toe. Hopelijk is het in 2.3.3 opgelost, maar wel raar is dat iedereen opeens problemen heeft en dat er (zo ver ik kan zien) er geen updates zijn uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Nice, m'n Desire doet het nog :D Vorige week donderdag ermee in het zwembad beland. Sindsdien laten drogen en vandaag voor het eerst weer aan gezet. Wat is het ontzettend fijn om weer een smartphone te hebben na een week met een 5 jaar oude gsm te hebben rondgelopen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek
  • Nu online

Kryziek

bb || !bb

Soms denk ik ook best zonder te kunnen.
Maar als ik dan ergens heen ben en hem vergeten ben mis ik hem toch wel. xD
ff me agenda checken, mail checken, fotootje laten zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Ik stond een paar dagen terug langs de weg op de ANWB te wachten. Op zo'n moment besef je pas echt dat je 'm mist. Eerste wat ik anders had gedaan was een facebook bericht posten :+ Wat zijn de tijden toch veranderd.

[ Voor 30% gewijzigd door Southern Sun op 10-06-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 13:11
Iemand een idee wanneer de officiële gingerbread rom uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek
  • Nu online

Kryziek

bb || !bb

Ik heb een paar dagen geleden HTC Live chat geraadpleegd en ze zeiden dat hij wel komt maar ze weten nog niet wanneer. Ik heb de originele text niet meer helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 15:06
We understand that you are verifying if the Android 2.3 firmware for your HTC Desire will be released.

With the release of the HTC Desire S, our developers have confirmed that a 2.3 update for the HTC Desire will no longer be released (branded or un-branded).

The HTC Desire S has been released with the Android 2.3 firmware as a default.
bron

Tot zo ver gingerbread voor de desire? Beetje jammer in mijn mening, eerst aankondigen dat het er komt en later zeggen dat ze het niet meer doen omdat er een beter model is. Wie weet had de Desire dan uiteindelijk toch te weinig ruimte om gingerbread fatsoenlijk te kunnen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mm je hoort zoveel verschillende berichten... las laatst dat ie 15 juni kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn desire loopt langzaam leeg met google nav of copilot terwijl hij aan mijn autolader zit iemand een idee?

Alvast bedankt Mar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sterkere lader halen :) In dit topic staan een aantal mogelijkheden en waar te halen: Accessoires voor de HTC Desire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Nu online

sphere

Debian abuser

Sleepkever schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:05:
bron

Tot zo ver gingerbread voor de desire? Beetje jammer in mijn mening, eerst aankondigen dat het er komt en later zeggen dat ze het niet meer doen omdat er een beter model is. Wie weet had de Desire dan uiteindelijk toch te weinig ruimte om gingerbread fatsoenlijk te kunnen installeren?
Maar eens afwachten wat @markmoons hier over te melden heeft ;)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzanten
  • Laatst online: 08:12
Nu ook bericht op de facebookpagina van HTC:
Our engineering teams have been working hard for the past few months to find a way to bring Gingerbread to the HTC Desire without compromising the HTC Sense experience you’ve come to expect from our phones. However, we’re sorry to announce that we’ve been forced to accept there isn’t enough memory to allow us both to bring Gingerbread and keep the HTC Sense experience on the HTC Desire. We’re sincerely sorry for the disappointment that this news may bring to some of you.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:14
Jammer dan. Had het eigenlijk al wel verwacht. Maar goed er zijn gelukkig zat ROM's die GB bevatten en gewoon uitstekend draaien, zelfs stukken beter dan de official Froyo.

Ik ben niet zo rouwig om dit bericht. Kan me voorstellen dat mensen die niet aan custom ROM's willen beginnen hier wel behoorlijk teleurgesteld over kunnen zijn. De Desire heeft nu ongeveer 1 jaar "service" qua updates etc. gehad, dat lijkt nu wel over te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las net ook op xda, en jeetje mensen schreeuwen als stelletje kleuters dát ze genaaid zijn door HTC. Nou uit eigen ervaringen die Ik heb is firma Nokia met hun support voor de N97 nog veel erger.
Maar goed dát er niet genoeg ruimte is vind ik wel raar, kijk maar naar de leaked versie van tijdje terug. Anders ga ik em maar weer rooten en Oxygen erop gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:18:
Mijn desire loopt langzaam leeg met google nav of copilot terwijl hij aan mijn autolader zit iemand een idee?

Alvast bedankt Mar
Als je telefoon geroot is zou je SetCPU kunnen installeren en zo instellen(profiles) dat de processor langzamer gaat draaien als er een USB lader is aangesloten. Beetje tweaken waar de sweet spot zit(te ver terug clocken en je navigatie zal te langzaam gaan lopen waarschijnlijk) maar zo gebruik ik mijn desire al bijna een jaar lang en hij laadt gewoon bij tijdens navigeren(maar niet erg snel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek
  • Nu online

Kryziek

bb || !bb

Dat is vies kloten dat 2.3 niet komt..
Ik heb net een desire gekocht. De snelheid heeft hij er zat voor. Ik wou eerst niet aan custom rom beginnen en wachten op 2.3 .... Ik wacht deze maand nog ff af en zie dan wel of het definitief is.

EDIT1:
Maar waarom krijgt de samsung gio hem dan wel?
Die heeft volgens de pricewatch ook maar 150MB intern geheugen.
En in het topic van het toestel hebben ze het ook over update naar 2.3.. (Maar ik weet niet of dit custom is of niet.)
EDIT2:
Of zitten ze in de knoop met sense..

[ Voor 38% gewijzigd door Kryziek op 14-06-2011 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

tzanten schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:47:
Nu ook bericht op de facebookpagina van HTC:

[...]

Bron
LOL, hoe kan het dan dat mijn custom Gingerbread ROM (RCMix S v2.0 Evolutionary Sense) prima draait op mijn Desire? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Omfg, las dit net op Engadget. Dat is zwaar balen zeg. Alsnog geen 2.3 na zo lang uitstellen, dan maar rooten! Alsnog jammer, want was van plan mijn Desire niet te rooten en hem stock te houden.

Ik ben zwaar teleurgesteld door HTC.

Dan maar volgende keer een Samsung? Nah, ik wil geen plastic telefoon maar een mooie HTC design. Als dit maar niet bij de recente toestellen gaat gebeuren van HTC, dat ondersteunen na 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:18

Fiber

Beaches are for storming.

Kut, zat er eigenlijk al een paar weken op te wachten. Ik ben helaas niet zo van het rooten en de custom roms, toch maar eens een keertje gaan inlezen, ben eigenlijk veel te bang om m'n phone te verkloten, maar wie weet valt het wel mee. Het is toch wel een dagelijks gebruiksvoorwerp voor mij, en hij moet echt nog wel even mee.

Zit bij Gingerbread 2.3 de Flash 10.3 ingebakken? Dat is samen met Google Maps de grootste ruimtevreter in mijn geheugen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:32

tozzke

aka tozzert

Ken. schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:57:
[...]

LOL, hoe kan het dan dat mijn custom Gingerbread ROM (RCMix S v2.0 Evolutionary Sense) prima draait op mijn Desire? :D
je hebt een extra partitie op je sdkaartje gemaakt? ;)

Voor velen is dat a2sd+ (en varianten) een geweldige uitkomst, maar ik kan me ook voorstellen dat een fabrikant zich daar niet aan waagt ivm support e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Fiber schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 19:26:
Kut, zat er eigenlijk al een paar weken op te wachten. Ik ben helaas niet zo van het rooten en de custom roms, toch maar eens een keertje gaan inlezen, ben eigenlijk veel te bang om m'n phone te verkloten, maar wie weet valt het wel mee. Het is toch wel een dagelijks gebruiksvoorwerp voor mij, en hij moet echt nog wel even mee.
Rooten valt opzich wel allemaal mee, als je het gedaan hebt dan denk je achteraf. Was het zo moeilijk? Had het een keer op mijn vriend z'n HD2 gedaan. Er staan op XDA hele handleidingen hoe je je Desire kunt rooten stap voor stap.

Ik had gehoopt mijn Desire stock te houden, maar nu ik dit lees...

Ik zal het ook nog snel doen, ik ben iig diep teleurgesteld in HTC. :'(
Zat er maanden op te wachten..

[ Voor 4% gewijzigd door iPodKiller op 14-06-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen de HTC Sensation met Gingerbread werd aangekondigd wilde ik in eerste instantie wachten op de Gingerbread update voor mijn Desire en zien hoe deze zou bevallen. Maar die update bleef maar uit en heb dus ondertussen zo'n 2 weken een HTC Sensation. Achteraf had ik dus kunnen wachten op de update tot ik een ons woog.

Wel enorm balen voor al die Desire bezitters. Al moet ik eerlijk zeggen dat mijn Desire met Froyo ook prima draaide.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek
  • Nu online

Kryziek

bb || !bb

Het draait ook prima, maar van horen zeggen draait 2.3 beter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kryziek schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 19:37:
Het draait ook prima, maar van horen zeggen draait 2.3 beter. ;)
Tuurlijk zal 2.3 een stuk beter draaien dan 2.2. Mijn Sensation is qua snelheid niet te vergelijken met de Desire. Al zal dit natuurlijk niet geheel liggen aan het verschil tussen Froyo en Gingerbread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Laatst online: 08:21
Beetje slecht van HTC..
Gelukkig allang geroot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Bovendien valt het ruimtegebrek reuze mee zodra je de HBOOT aanpast, werkelijk ongeloofelijk dat ze zich er zo makkelijk van af zetten. Een naked GB was ik ook blij mee geweest (blijer, maar dat is persoonlijk). Laat ons kiezen, zoals bij de X10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Elvis56686 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:56:
[...]

Als je telefoon geroot is zou je SetCPU kunnen installeren en zo instellen(profiles) dat de processor langzamer gaat draaien als er een USB lader is aangesloten. Beetje tweaken waar de sweet spot zit(te ver terug clocken en je navigatie zal te langzaam gaan lopen waarschijnlijk) maar zo gebruik ik mijn desire al bijna een jaar lang en hij laadt gewoon bij tijdens navigeren(maar niet erg snel).
Tenzij hetzelfde probleem heeft als ik, oververhitting van de accu tijdens het opladen (tezien met *#*#info#*#*) hij laad dan ook niet meer op tot de accu weer afgekoeld is en aangezien dat niet echt gebeurt loopt de telefoon langzaam leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Jammer, geen 2.3. Valt me tegen van HTC. Zelfs voor mensen met een custom (2.3) ROM was het goed geweest vanwege de binaries/libs van HTC welke dan gebruikt kunnen worden.

Heb een tijd gelachen om de X10, die zelfs nog met 1.6 begon. Nu krijgt die gewoon 2.3, al duurt het nog even.

* jelmervos is blij met Oxygen ROM

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou wel leuk zijn dat HTC de binaries / library's publiekelijk zou maken, van wat ze nu al hebben voor de Desire dan. Dat is weer handig voor de developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Meh, da's wel flink balen zeg..

Hopelijk geven ze op z'n minst een update voor 2.2, aangezien ik wat irritante kutbugs heb :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:40
Om even in te haken op het nieuws, er bestaat een eenvoudige oplossing. Alvast welkom in
[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 2 :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staringgg
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Voor de mensen die twijfelen over het rooten van zijn/haar desire, de moeilijkheidsgraad is heel laag. Zolang je bijvoorbeeld de stappen uit het XDA forum volgt, is er geen moer aan. Maar een beetje inlezen kan geen kwaad! :z

Gewoon doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:27

Laguna

Connaisseur

Erg slecht van HTC. Gebruikers hebben al laten zien dat het kan en dan zouden de ontwikkelaars van HTC het niet voor elkaar kunnen krijgen. De Wildfire S bijvoorbeeld draait ook Gingerbread met zelfs minder geheugen. Ik heb het idee dat hier andere marketingachtige motieven achter zitten.

Ik ben dan ook zwaar teleurgesteld in HTC en dit zal zeker meewegen als ik weer toe ben aan een nieuw toestel (misschien maar eens kijken naar een Nokia met Windows Phone tegen die tijd..)

Aangezien ik mijn toestel simlock vrij los gekocht heb, maar achteraf branded bleek te zijn, voel ik er weinig voor om met een gold card te prutsen iedere keer als ik een andere ROM wil proberen..

[ Voor 9% gewijzigd door Laguna op 15-06-2011 00:26 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
HTC is zijn positie als beste Android-updater wmb wel kwijt. Wat ze nu verkondigd hebben over dat de Desire te weinig ruimte zou hebben geloof ik echt geen bal van. Gelukkig draai ik 2.3 met een custom rom, maar ik had iets meer verwacht van HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54
Laguna schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 00:24:
[..]
Aangezien ik mijn toestel simlock vrij los gekocht heb, maar achteraf branded bleek te zijn, voel ik er weinig voor om met een gold card te prutsen iedere keer als ik een andere ROM wil proberen..
Als je je Desire eenmaal geroot hebt, heb je geen goldcard meer nodig. Alleen de 1e keer is de goldcard nodig.

[ Voor 59% gewijzigd door Lizard op 15-06-2011 00:31 ]

Pagina: 1 ... 44 ... 61 Laatste