Ik heb dit probleem ook, en zelf internetten via 3g word te veel voor de telefoon via wifi geen last van spontane reboots. Mischien toch maar HTC bellen al heb ik hem al 2 keer in reparatie gehad en al een nieuw mainboard gekregen. Volgens mij word de telefoon heter na de laatste update, dus niet de update van 2.1 naar 2.2 maar die erna met kleine veranderingenVerwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 19:42:
[...]
Nee bij mij wordt hij ook slechts lauw en niet heel heet.
Bij mijn Desire begon het in eerste instantie ook alleen als je tijdens (Google) navigatie de lader had aangesloten. Zonder lader deed hij het goed. Niet veel later was het ook zonder aangesloten lader onmogelijk om langer dan 2 minuten te navigeren of Google maps te gebruiken. Ik zou zeggen hou het in de gaten!
Het is, naar mijn idee, niet het opladen. Het opladen zorgt ervoor dat de boel wat warmer zal worden. Maar de consequentie van dan ook nog 3G actief hebben zal inhouden dat je met een kortere down/upload al tegen een oververhitting aanloopt. Gevolg daarvan is de reset/reboot/herstart. Diegenen met problemen met opladen, zet eens voor het opladen 3G uit (of eventueel ook WiFi).
Zonder opladen zal, als je hetzelfde probleem hebt, de telefoon pas reseten als je voor langere tijd op 3G hangt. (In mijn geval gebeurde dat uiteindelijk binnen 20 sec als ik een YouTube filmpje probeerde af te spelen over 3G, WiFi ging gewoon.)
@poepvlieg, het is niet, zelfs met 3g, maar juist met 3g. 3G is juist zwaarder voor de telefoon dan WiFi.
Zonder opladen zal, als je hetzelfde probleem hebt, de telefoon pas reseten als je voor langere tijd op 3G hangt. (In mijn geval gebeurde dat uiteindelijk binnen 20 sec als ik een YouTube filmpje probeerde af te spelen over 3G, WiFi ging gewoon.)
@poepvlieg, het is niet, zelfs met 3g, maar juist met 3g. 3G is juist zwaarder voor de telefoon dan WiFi.
[ Voor 20% gewijzigd door Dadona op 14-10-2010 20:02 ]
Verwijderd
Je hebt gelijkDadona schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 20:00:
Weet iemand dat als je je telefoon voor de 3de keer aanbied voor reparatie dat je dan een nieuwe krijgt? Of kan ik wederom een nieuw mainboard verwachten.
http://pocketnow.com/andr...getting-new-sense-ui-soon
HTCSense.com is online and accepting sign-ups from people running both the Desire HD and the Desire Z phones -- phones that are running the latest version of the HTC Sense UI. Unfortunately, other Android devices, even those running older versions of HTC's Sense UI can't get in.
According to a post at ePrice.com.tw, HTC is planning on letting not only other Android devices in, but Windows Phone 7 as well.
Additionally, if you are running on an HTC Desire currently, if the rumors hold true, HTC will be updating your Sense UI to the new version as early as December 2010.
-----------------------------
Helaas kom ik het als enige op deze pagina tegen
HTCSense.com is online and accepting sign-ups from people running both the Desire HD and the Desire Z phones -- phones that are running the latest version of the HTC Sense UI. Unfortunately, other Android devices, even those running older versions of HTC's Sense UI can't get in.
According to a post at ePrice.com.tw, HTC is planning on letting not only other Android devices in, but Windows Phone 7 as well.
Additionally, if you are running on an HTC Desire currently, if the rumors hold true, HTC will be updating your Sense UI to the new version as early as December 2010.
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Heb m'n Desire naar HTC laten gaan voor reparatie blijkt dat er waterschade is geconstateerd en het niet meer te repareren is? Bovendien valt het ook buiten de garantie volgens de brief die ik heb gehad. Wat moet ik nu, hebben meer mensen dit meegemaakt?
Yups, daar heb ik sinds enige dagen ook last van. Heb circa een week of drie geleden geroot en LeeDroid geinstalleerd. Hij start overigens niet volledig op, maar het lijkt of alleen Sense opnieuw opgestart wordt. 1x is niet erg, maar meerdere keren per dag gaat irriteren.Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:04:
Heeft iemand net als ik een Desire van de eerste lichting (april) die na een aantal maanden gebruik gaat rebooten als je bv een applicatie als Google Maps opstart?
Iets loopt er dan warm en dan gaat de telefoon achter elkaar resetten.
Het blijkt een breed probleem te zijn. Zie bv. hier
http://forum.xda-develope...read.php?t=676402&page=65
Ga dat XDA draadje maar eens lezen....
Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....
Verwijderd
Met rooten heb ik mij nooit beziggehouden. Mijn Desire is in originele software staat.Sorcerer_NL schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 23:13:
[...]
Yups, daar heb ik sinds enige dagen ook last van. Heb circa een week of drie geleden geroot en LeeDroid geinstalleerd. Hij start overigens niet volledig op, maar het lijkt of alleen Sense opnieuw opgestart wordt. 1x is niet erg, maar meerdere keren per dag gaat irriteren.
Ga dat XDA draadje maar eens lezen....
Bij mij wil de aandelen widget niet meer updaten sinds 11 oktober, zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Kijk, daar hoop ik op! Al zijn dit niks meer dan geruchten natuurlijk, maar toch zou het wel heel erg leuk zijn, verlengt de levensduur van onze telefoon weer evenKees_frl schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 22:42:
http://pocketnow.com/andr...getting-new-sense-ui-soon
Ik wil graag het webadres van ene contactpersoon aan een contactpersoon hangen.
Ik wil daarna op die link kunnen klikken om naar die site toe te gaan.
Ik kan het wel in een opmerking plakken, maar dan moet je moeilijk kopieren en plakken om er naar te te gaan dus dat werkt niet.
Heeft het adresboek hier echt geen mogelijkheid voor? Voor een online gericht besturingssysteem vid ik dat toch wel erg raar.
Iemand een idee???
Ik kan het wel in een opmerking plakken, maar dan moet je moeilijk kopieren en plakken om er naar te te gaan dus dat werkt niet.
Heeft het adresboek hier echt geen mogelijkheid voor? Voor een online gericht besturingssysteem vid ik dat toch wel erg raar.
Iemand een idee???
Wat leuk! Krijg je er dan gelijk een nieuw toestel bij?!FabianNL schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:10:
[...]
Kijk, daar hoop ik op! Al zijn dit niks meer dan geruchten natuurlijk, maar toch zou het wel heel erg leuk zijn, verlengt de levensduur van onze telefoon weer even
In de contacten app van froyo zelf kan ik wel een website invoeren die als direct link werkt. Misschien heeft HTC het niet in Sense gestopt? Het kan dus zeker wel, zit er standaard in.The Anarchist schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:19:
Ik wil graag het webadres van ene contactpersoon aan een contactpersoon hangen.
Iemand een idee???
[ Voor 51% gewijzigd door janvanduschoten op 15-10-2010 13:24 ]
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
En dat veld het dan iets van web adres ofzo?janvanduschoten schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:19:
In de contacten app van froyo zelf kan ik wel een website invoeren die als direct link werkt. Misschien heeft HTC het niet in Sense gestopt? Het kan dus zeker wel, zit er standaard in.
Ik kan het echt niet vinden in de htc contacten. Iemand anders wel??
Is het mogelijk om de standaard froyo contacten te installeren?? Ik vind het namelijk best een groot gemis.
Als je de contacten ook in gmail hebt, dan kan je via de gmail site wel een website toevoegen aan een contact.
Dit veld verschijnt dan ook in de htc contacten. Echter is de link dan niet klikbaar
Dit veld verschijnt dan ook in de htc contacten. Echter is de link dan niet klikbaar
Eh, maar het antwoord is dus nee? Zon HTC blijft dus automatisch verbinding maken met het internet begrijp ik?
brrrrrrrrrrrrrrrrrr
Verwijderd
kan iemand mij helpen met het volgende?
krijg namelijk 1 van deze dagen mijn desire terug van reparatie en door dynafix word deze geupgrade naar 2.2
is het nu verstandig om een back-up terug te plaatsen?
mijn foto's en muziek kan ik ook zonder de back-up terugplaatsen
wat word er met zo'n back-up teruggeplaatst?
ook iets van software
de apps kan ik ook vanuit de market terugplaatsten/downloaden
dus zou ik dan een backup terug moeten zetten,
niet dat er straks ook een software probleem ontstaat door evt de nieuwe software of evt oude met de back-up
kan haast niet wachten tot ik hem terug heb...
alvast erg bedankt
krijg namelijk 1 van deze dagen mijn desire terug van reparatie en door dynafix word deze geupgrade naar 2.2
is het nu verstandig om een back-up terug te plaatsen?
mijn foto's en muziek kan ik ook zonder de back-up terugplaatsen
wat word er met zo'n back-up teruggeplaatst?
ook iets van software
de apps kan ik ook vanuit de market terugplaatsten/downloaden
dus zou ik dan een backup terug moeten zetten,
niet dat er straks ook een software probleem ontstaat door evt de nieuwe software of evt oude met de back-up
kan haast niet wachten tot ik hem terug heb...
alvast erg bedankt
Met een programma als APN droid kun je internet volledig uitzetten, en maakt je telefoon geen connectie met het internet meernejolt schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:52:
Eh, maar het antwoord is dus nee? Zon HTC blijft dus automatisch verbinding maken met het internet begrijp ik?
brrrrrrrrrrrrrrrrrr
Verwijderd
Als ik via de telefoon een contact toevoeg aan mn google contacten, word dat niet echt lekker verwerkt..
De contactpers verschijnt niet in de lijst met contactpersonen, niet in google contacts, maar in de lijst met gebelde nummers staat wel netjes de naam er bij.
Als ik dan kijk naar het "visitekaartje" van de contact persoon staat daar ook leuk bij datie opgeslagen is in google.
Hoe moet ik dit oplossen zonder dat ik alles via de computer moet gaan doen?
/edit
Heb het al gevonden...
De contacten stonden allemaal in de map "mijn contactpersonen" van google..
Die kon ik niet aanvinken op mn telefoon, dus heb ik alle contactpersonen in een nieuwe map gezet welke ik dus ook in de telefoon kan kiezen.
Nou werkt het prima
De contactpers verschijnt niet in de lijst met contactpersonen, niet in google contacts, maar in de lijst met gebelde nummers staat wel netjes de naam er bij.
Als ik dan kijk naar het "visitekaartje" van de contact persoon staat daar ook leuk bij datie opgeslagen is in google.
Hoe moet ik dit oplossen zonder dat ik alles via de computer moet gaan doen?
/edit
Heb het al gevonden...
De contacten stonden allemaal in de map "mijn contactpersonen" van google..
Die kon ik niet aanvinken op mn telefoon, dus heb ik alle contactpersonen in een nieuwe map gezet welke ik dus ook in de telefoon kan kiezen.
Nou werkt het prima
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 20:08 ]
Je kan ook de mobiele internet verbinding gewoon zelf uitzetten door op de Power-knop te drukken en dan op de laatste optienejolt schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:52:
brrrrrrrrrrrrrrrrrr
Hoe kan ik het weer op mijn HTC Desire automatische laten updaten? Want als ik zeg maar klik op de wolken/zon/regen en dan via menu naar Instellingen ga kan je Automatische updaten aanvinken. Maar hij onthoudt dat niet, want als ik er weer heen ga blijft het niet aangevinked. Vindt het best wel irritant dat ik het zelf steeds moet updaten.
Instellingen > Accounts en SynchronisatieGrudgie schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:44:
Hoe kan ik het weer op mijn HTC Desire automatische laten updaten? Want als ik zeg maar klik op de wolken/zon/regen en dan via menu naar Instellingen ga kan je Automatische updaten aanvinken. Maar hij onthoudt dat niet, want als ik er weer heen ga blijft het niet aangevinked. Vindt het best wel irritant dat ik het zelf steeds moet updaten.
Ahh kijk! Dat is het dus! Bedankt!
Hopelijk weet iemand het volgende;
Als je een smsje gaat typen en je zet de taal op engels, heb je de mogelijk om de sms in te spreken. Helaas werkt dit niet voor nederland. Is dit op een manier werkend te krijgen?
Als je een smsje gaat typen en je zet de taal op engels, heb je de mogelijk om de sms in te spreken. Helaas werkt dit niet voor nederland. Is dit op een manier werkend te krijgen?
Verwijderd
Reken maar dat men hier hard mee bezig is. Nederlands is maar een fluttaaltje. Engels, Duits, Frans, Spaans, de Chinese talen en misschien zelfs het Russisch zullen een hogere prioriteit hebben dan het Nederlands.Robbie T schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:53:
Hopelijk weet iemand het volgende;
Verwijderd
Kan sinds gister niks meer op de sd kaart zetten. Bij instellingen geeft ie aan dat het een "alleen lezen" kaart is geworden. Het enige wat ik nog niet heb gedaan is terugzetten naar fabrieksinstellingen, maar dat wil ik eigenlijk niet.
Heb al gekeken in dit topic of er meer zijn met dit probleem, maar heb niks kunnen vinden.
Wie weet de oplossing?
Heb al gekeken in dit topic of er meer zijn met dit probleem, maar heb niks kunnen vinden.
Wie weet de oplossing?
Steevast bij het openen van de browser (google.com als homepage) gaat de GPS heel kort aan. Vind ik maar nix, vooral in het geval dat mijn batterij quasi leeg is heb wil ik niet dat hij nog een beetje gaat GPS'en. Ik heb Location Services afgezet zowel in de browser als in mijn iGoogle preferences. What can I do?
En waar is deze verkrijgbaar?Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 20:58:
IGO MyWay is eindelijk draaiende op full res, ziet er tot zover goed uit!
Verwijderd
Heb ik ook gehad.. bij mij was de oplossing de kaart formatteren.. weet niet of je dat al geprobeerd hebt aangezein dat je zegt dat je alles al gedaan hebt?Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:42:
Kan sinds gister niks meer op de sd kaart zetten. Bij instellingen geeft ie aan dat het een "alleen lezen" kaart is geworden. Het enige wat ik nog niet heb gedaan is terugzetten naar fabrieksinstellingen, maar dat wil ik eigenlijk niet.
Wie weet de oplossing?
helaas vind ik dit ookFabianNL schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:10:
[...]
Kijk, daar hoop ik op! Al zijn dit niks meer dan geruchten natuurlijk, maar toch zou het wel heel erg leuk zijn, verlengt de levensduur van onze telefoon weer even
Het nieuwe HTC Sense is niet backwards compatible met oudere HTC-toestsellen. Dit houdt in dat gebruikers met een HTC Desire geen update ontvangen. Zij zullen niet in staat zijn om HTCSense.com te gebruiken en van de nieuwste mogelijkheden van Sense te profiteren. Dit is opvallend, want qua prestaties komt de Desire overeen met de Desire HD en de Desire Z. Op grafisch gebied zijn er geen wegversperringen. Maar waarom kiest HTC dan niet voor HTC Sense 2 op de Desire?
Mark Moons noemde tijdens het HTC Launch Event ‘beveiligingsproblemen’ als belangrijkste reden om het nieuwe Sense niet naar de Desire te verhuizen. “Het vernieuwde Sense kan zorgen voor beveiligingslekken op de HTC Desire. Daarom kiezen wij er niet voor om Sense op de Desire te zetten.”
Heeft het niet te maken met commerciële belangen? Door het nieuwe Sense alleen op de nieuwste telefoons te installeren, zal dit de verkoop van de Desire Z en Desire HD een gezonde impuls geven. “Nee hoor, er is geen sprake van commerciële belangen”, antwoordt Moons. “Het heeft allemaal te maken met de beveiling van de Desire.”
Met de vernieuwde HTC Sense is het mogelijk om je telefoon op afstand te volgen, navigatiekaarten offline te downloaden en je foto’s te bewerken. Er zijn nieuwe widgets en gecombineerde e-mailinboxen. Vergeet ook niet de mogelijkheid om HD-video’s met een speciaal doosje (daarover later meer) door te sturen naar jouw HD-televisie.
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Zijn er meer mensen die last hebben van spontane reboots wanneer je desire een tijdje flink heeft moeten werken, met bijvoorbeeld navigatie? Mijn desire krijgt na 20min navigeren last van spontane reboots, zelfs zo erg dat ik hem een tijdje moet laten afkoelen.
BlaBlaBla
Blijken er best veel te zijn zelfs, als je even zoekt hier op het forum kom je meerdere gebruikers tegen welke dezelfde problemen ondervinden. Oplossing is om hem te laten maken bij HTC, moederbord probleem uit m'n hoofd.Strider schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:29:
Zijn er meer mensen die last hebben van spontane reboots wanneer je desire een tijdje flink heeft moeten werken, met bijvoorbeeld navigatie? Mijn desire krijgt na 20min navigeren last van spontane reboots, zelfs zo erg dat ik hem een tijdje moet laten afkoelen.
Heel erg jammer als ze dat niet gaan doen.. Neem aan dat beveiligsproblemen wel op te lossen zijn en anders is het inderdaad vanuit commerciële belangen. Heb zelf geen geld voor een Desire HD. Zit nu te twijfelen tussen een Galaxy S en een Desire, en de nieuwe HTC Sense (de website/mogelijkheden althans) wegen wel zwaar mee in de overweging..Kees_frl schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:16:
[...]
helaas vind ik dit ook![]()
Het nieuwe HTC Sense is niet backwards compatible met oudere HTC-toestsellen. Dit houdt in dat gebruikers met een HTC Desire geen update ontvangen. Zij zullen niet in staat zijn om HTCSense.com te gebruiken en van de nieuwste mogelijkheden van Sense te profiteren. Dit is opvallend, want qua prestaties komt de Desire overeen met de Desire HD en de Desire Z. Op grafisch gebied zijn er geen wegversperringen. Maar waarom kiest HTC dan niet voor HTC Sense 2 op de Desire?
Mark Moons noemde tijdens het HTC Launch Event ‘beveiligingsproblemen’ als belangrijkste reden om het nieuwe Sense niet naar de Desire te verhuizen. “Het vernieuwde Sense kan zorgen voor beveiligingslekken op de HTC Desire. Daarom kiezen wij er niet voor om Sense op de Desire te zetten.”
Heeft het niet te maken met commerciële belangen? Door het nieuwe Sense alleen op de nieuwste telefoons te installeren, zal dit de verkoop van de Desire Z en Desire HD een gezonde impuls geven. “Nee hoor, er is geen sprake van commerciële belangen”, antwoordt Moons. “Het heeft allemaal te maken met de beveiling van de Desire.”
Met de vernieuwde HTC Sense is het mogelijk om je telefoon op afstand te volgen, navigatiekaarten offline te downloaden en je foto’s te bewerken. Er zijn nieuwe widgets en gecombineerde e-mailinboxen. Vergeet ook niet de mogelijkheid om HD-video’s met een speciaal doosje (daarover later meer) door te sturen naar jouw HD-televisie.
Ik las laatst dat het er in december voor Desire zou aankomen...Recrush schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 00:38:
[...]
Heel erg jammer als ze dat niet gaan doen.. Neem aan dat beveiligsproblemen wel op te lossen zijn en anders is het inderdaad vanuit commerciële belangen. Heb zelf geen geld voor een Desire HD. Zit nu te twijfelen tussen een Galaxy S en een Desire, en de nieuwe HTC Sense (de website/mogelijkheden althans) wegen wel zwaar mee in de overweging..
Verwijderd
Komt niet voor DesireSj44k13 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 10:36:
[...]
Ik las laatst dat het er in december voor Desire zou aankomen...
Er is nog niks officieels gezegd vanuit HTC dus dat het helemaal niet komt zou ik niet snel zeggen.
Verwijderd
Kan niet.....de foon ziet de sd kaart niet en kan dus bij instellingen > sd- en telefoongeheugen > sd kaart formatteren niet activerenVerwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:03:
[...]
Heb ik ook gehad.. bij mij was de oplossing de kaart formatteren.. weet niet of je dat al geprobeerd hebt aangezein dat je zegt dat je alles al gedaan hebt?
Of heb je hem op een andere manier geformatteerd?
Wel hoor.Upbeat schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 12:58:
[...]
Er is nog niks officieels gezegd vanuit HTC dus dat het helemaal niet komt zou ik niet snel zeggen.
Helaas is deze vernieuwde Sense niet backwards compatible (niet te installeren op andere toestellen) vanwege beveiligingsproblemen, aldus Mark Moons. Commerciële belangen spelen volgens hem daarbij geen rol. Ongetwijfeld zal deze Sense-versie zorgen voor een verkoopimpuls van de HD en Z en gebruikers van andere HTC-Androidtoestellen teleurstellen.
Uit: http://www.androidworld.n...-hd-en-desire-z-hands-on/
hoi
Verwijderd
Hoi,
Even een kort vraagje.. Waar bestaat het interne geheugen van de HTC Desire zoal uit? Normaal zou er meer dan 100mb beschikbaar moeten zijn voor apps toch? Ik heb slechts een aantal apps en kom hiermee niet boven de 30mb uit, maar toch krijg ik telkens de melding dat het interne geheugen opraakt.
Ik wil eigenlijk niet gaan zitten rotzooien met de software.
Hoe kan het dat mijn geheugen met een paar apps al vol zit?
Even een kort vraagje.. Waar bestaat het interne geheugen van de HTC Desire zoal uit? Normaal zou er meer dan 100mb beschikbaar moeten zijn voor apps toch? Ik heb slechts een aantal apps en kom hiermee niet boven de 30mb uit, maar toch krijg ik telkens de melding dat het interne geheugen opraakt.
Verwijderd
Precies hetzelfde probleem heb ik hier dus ook.
Zit constant met het geklooi dat het interne opraakt.
Is er niet een mogelijkheid dat het externe geheugen met 't interne gaat samenwerken?
Verder prima toestel....
Zit constant met het geklooi dat het interne opraakt.
Is er niet een mogelijkheid dat het externe geheugen met 't interne gaat samenwerken?
Verder prima toestel....
Ik weet het ook niet meerjerry_a schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:28:
[...]
Wel hoor.
Helaas is deze vernieuwde Sense niet backwards compatible (niet te installeren op andere toestellen) vanwege beveiligingsproblemen, aldus Mark Moons. Commerciële belangen spelen volgens hem daarbij geen rol. Ongetwijfeld zal deze Sense-versie zorgen voor een verkoopimpuls van de HD en Z en gebruikers van andere HTC-Androidtoestellen teleurstellen.
Uit: http://www.androidworld.n...-hd-en-desire-z-hands-on/
HTC Spanje heeft aangegeven via Twitter dat alle 2.2 Androids de update ontvangen.
Er is hier al een paar keer langsgekomen dat je betrekkelijk eenvoudig zonder te rooten heel veel apps (ook degene die geen apps2sd ondersteunen) op de sd-kaart kan zetten. Daarmee kun je echt veel apps kwijt.Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:31:
Hoi,
Verwijderd
Ik weet niet of dat het al langs gekomen is, maar ik was ernaar op zoek en vond het antwoord dankzij Google;
Hoe zet je de backlight van de Desire's knoppen (tijdelijk) uit?
(Ik vond het 's avonds tijdens een ebook lezen nl erg irritant)
Download Gscript lite
Start het programma en gebruik add script (oftewel druk op de menu knop):
zet dit erin:
echo 0 > sys/devices/platform/leds-microp/leds/button-backlight/brightness
opslaan als Buttonled.sh (oid)
en ergens een shortcut op je homescreen zetten waar dat je dat fijn vindt (ik neem aan dat dat wel lukt)
oh... de knoppen blijven tijdelijk uit, ik geloof totdat je je scherm weer aanzet nadat je 'm hebt uitgezet.
je kan geloof ik ook een script maken om de knoppen weer aan te zetten,
echo 1 > sys/devices/platform/leds-microp/leds/button-backlight/brightness
dank de jongens van XDA!!!
Download Gscript lite
zet dit erin:
opslaan als Buttonled.sh (oid)
en ergens een shortcut op je homescreen zetten waar dat je dat fijn vindt (ik neem aan dat dat wel lukt)
oh... de knoppen blijven tijdelijk uit, ik geloof totdat je je scherm weer aanzet nadat je 'm hebt uitgezet.
je kan geloof ik ook een script maken om de knoppen weer aan te zetten,
echo 1 > sys/devices/platform/leds-microp/leds/button-backlight/brightness
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2010 16:00 ]
Precies, ik vind die Mark Moons nou niet echt een betrouwbare bron, ook al werkt ie voor HTC NL. HTC Spanje ook niet. Er zijn geruchten voor een december release, maar we gaan het wel zien.Kees_frl schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:10:
[...]
Ik weet het ook niet meer![]()
HTC Spanje heeft aangegeven via Twitter dat alle 2.2 Androids de update ontvangen.
heeft iemand een app waarmee ik de knopverlichting kan uitzetten?
(root is er niet voor nodig iig want gentle alarm kan ze wel uitzetten in de nachtklok stand)
(root is er niet voor nodig iig want gentle alarm kan ze wel uitzetten in de nachtklok stand)
Super. Ook erg fijn bij het kijken van een film oid.Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:58:
Ik weet niet of dat het al langs gekomen is, maar ik was ernaar op zoek en vond het antwoord dankzij Google;
Download Gscript lite
zet dit erin:
Top!
Ik had de vraag ook al eens gesteld, maar kreeg toen te horen dat ik mijn toestel moest rooten.
Ik ga het vanavond proberen!
Edit: Het werkt! En nu weer gaan studeren wat ik nog meer kan via zo'n script. Soms wordt ik moe van de tweakert in mezelf...
Toch een gaaf ding, zo'n desire!!
Ik had de vraag ook al eens gesteld, maar kreeg toen te horen dat ik mijn toestel moest rooten.
Ik ga het vanavond proberen!
Edit: Het werkt! En nu weer gaan studeren wat ik nog meer kan via zo'n script. Soms wordt ik moe van de tweakert in mezelf...
Toch een gaaf ding, zo'n desire!!
Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:58:
[ Voor 16% gewijzigd door djiedjee op 17-10-2010 20:14 ]
Ik hoop dat er dan nog een officiële kennisgeving vanuit HTC gaat komen omtrent de nieuwe HTC Sense. Als de Desire deze niet gaat krijgen zijn er voor mij niet echt voordelen meer van dit toestel ten opzichte van de Galaxy S. Behalve dat hij iets luxer aanvoelt.Upbeat schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 18:00:
[...]
Precies, ik vind die Mark Moons nou niet echt een betrouwbare bron, ook al werkt ie voor HTC NL. HTC Spanje ook niet. Er zijn geruchten voor een december release, maar we gaan het wel zien.
Zijn er nog meer tweakers met batterij problemen met de Desire? Ik heb de stock 2.2 ROM inclusief de laatste update van HTC. Mijn batterij tijd is de laatste weken echter dramatisch. Voorheen kon ik ruim 1 dag doen met mijn batterij zodat hij 's avonds weer netjes aan de lader kon. Nu haal ik het einde van de dag nooit.
Wat ik allemaal al geprobeerd heb:
- Applicaties deinstalled
- Sync uitgezet
- Tijdsyncronisatie op manual gezet
- 3G / WiFi uit
- Hard reset
- Andere SD card
- Truukjes op XDA met het resetten van je battery
Ben eerlijk gezegd ten einde raad... System pakt op de een of ander manier zoveel resources.
- Sync uitgezet
- 3G / WiFi uit
- Hard reset
- Andere SD card
Ben eerlijk gezegd ten einde raad... System pakt op de een of ander manier zoveel resources.
Vertel ook eens wat je er op een dag allemaal mee doet? Met deze info is het 100% gokwerk om daar een antwoord op te geven 
En hoe weet je dat het systeem "op de een of andere manier zoveel resources" pakt? Is dat een onderbuikgevoel of heb je daar ook harde cijfers van gezien? (door services die blijven hangen, etc, whatever)
Ben je in de tussentijd (sinds het slechter is geworden) veel op locaties te vinden waar het bereik slecht(er) is?
Verder moet je er ook rekening mee houden dat zo'n accu vanaf het begin al begint met aftakelen... Mijn accu geeft nu op bepaalde momenten bijvoorbeeld een dip waardoor hij opeens op de helft zit. Binnen een paar minuten, welteverstaan.
En hoe weet je dat het systeem "op de een of andere manier zoveel resources" pakt? Is dat een onderbuikgevoel of heb je daar ook harde cijfers van gezien? (door services die blijven hangen, etc, whatever)
Ben je in de tussentijd (sinds het slechter is geworden) veel op locaties te vinden waar het bereik slecht(er) is?
Verder moet je er ook rekening mee houden dat zo'n accu vanaf het begin al begint met aftakelen... Mijn accu geeft nu op bepaalde momenten bijvoorbeeld een dip waardoor hij opeens op de helft zit. Binnen een paar minuten, welteverstaan.
Dat zit wel Schnorr.
Mag ik even bumpen:
bluppfisk schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 17:26:
Steevast bij het openen van de browser (google.com als homepage) gaat de GPS heel kort aan. Vind ik maar nix, vooral in het geval dat mijn batterij quasi leeg is heb wil ik niet dat hij nog een beetje gaat GPS'en. Ik heb Location Services afgezet zowel in de browser als in mijn iGoogle preferences. What can I do?
Sinds een paar weken werkt plots de push functionaliteit van de Gmail app niet meer.
Mailtjes komen nu pas binnen als ik handmatig een refresh doe, voorheen kon je letterlijk "chatten" via de mail. Alles ging automatisch. Nu zie ik regelmatig mailtjes te laat, of iig later dan de bedoeling was...
Natuurlijk de instellingen van de sync nagekeken. Daar staat alles op automatisch.
Ik kan er maar niet over uit. Vooral omdat ik een hele tijd niets verandert heb op de telefoon, maar juist in die periode het niet meer goed werkt.
Wellicht kijk ik over iets simpels heen, dus schiet maar raak
Mailtjes komen nu pas binnen als ik handmatig een refresh doe, voorheen kon je letterlijk "chatten" via de mail. Alles ging automatisch. Nu zie ik regelmatig mailtjes te laat, of iig later dan de bedoeling was...
Natuurlijk de instellingen van de sync nagekeken. Daar staat alles op automatisch.
Ik kan er maar niet over uit. Vooral omdat ik een hele tijd niets verandert heb op de telefoon, maar juist in die periode het niet meer goed werkt.
Wellicht kijk ik over iets simpels heen, dus schiet maar raak
Waiting on the world to change
Via Systemplanel zie ik dat 'system' de meeste resources pakt. Verder:Stukfruit schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:49:
Vertel ook eens wat je er op een dag allemaal mee doet? Met deze info is het 100% gokwerk om daar een antwoord op te geven
- Ongeveer 5 smsjes
- Half uur internetgebruik (vanmiddag bijv. eredivisie tussenstanden gevolgd via mobiele website, en wat twitter updates)
- 5 minuten beltijd
Plaatsen zijn hetzelfde als voorheen.
Kun je eens de widget CurrentWidget er op zetten?
Deze logt (per minuut) het verbruik van je Desire.
(Ik heb hem in het meest rechtse scherm verstopt staan, zodat hij mij nooit 'in de weg' staat, maar wel logt.)
Vervolgens kun je daar aan de hand van deze post een mooie grafiek van maken.
Hierin is dan duidelijk zichtbaar wat op welk moment het verbruik is
In mijn geval heb ik in idle modus (met goed bereik en WiFi uit) een verbruik van misschien 4 a 5 mA (heb de logs op andere pc staan @ kamer, dus dit is niet precies)
Wat met de 1400mAh accu neerkomt op een paar honderd uur in idle stand, wat ik dus noooit haal omdat ik daarvoor geen smartphone gekocht heb, maar het is dus mogelijk
Deze logt (per minuut) het verbruik van je Desire.
(Ik heb hem in het meest rechtse scherm verstopt staan, zodat hij mij nooit 'in de weg' staat, maar wel logt.)
Vervolgens kun je daar aan de hand van deze post een mooie grafiek van maken.
Hierin is dan duidelijk zichtbaar wat op welk moment het verbruik is
In mijn geval heb ik in idle modus (met goed bereik en WiFi uit) een verbruik van misschien 4 a 5 mA (heb de logs op andere pc staan @ kamer, dus dit is niet precies)
Wat met de 1400mAh accu neerkomt op een paar honderd uur in idle stand, wat ik dus noooit haal omdat ik daarvoor geen smartphone gekocht heb, maar het is dus mogelijk
[ Voor 15% gewijzigd door SmiGueL op 20-10-2010 21:24 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Het lijkt erop dat de nieuwe sense toch naar de normale Desire gaat komen:
HTCSense.com on Desire
Met name deze post in het topic van xda:
http://forum.xda-develope...hp?p=8672714&postcount=29
http://forum.benchmark.rs...read.php?t=228871&page=73
For those of you who can't speak Serbian, HTC's official, Vladimir Malugin stated on their presentation that new Sense will be released for the "old" Desire. Fingers crossed!
HTCSense.com on Desire
News from my country. Looks like new Sense is really coming to our beloved Desire:Originally Posted by SkykeN >
Am I wrong or is this news not yet confirmed by HTC?
How credible is this source?
For those of you who can't speak Serbian, HTC's official, Vladimir Malugin stated on their presentation that new Sense will be released for the "old" Desire. Fingers crossed!
Je kan ool gewoon je Desire rooten en de nieuwe Sense erop zetten. Heb ik ook gedaan, zeker de moeite waard! Nieuw toetsenbord, thema's en toegang tot htcsense.com, alles werkt op de camera na.Recrush schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:05:
[...]
Ik hoop dat er dan nog een officiële kennisgeving vanuit HTC gaat komen omtrent de nieuwe HTC Sense. Als de Desire deze niet gaat krijgen zijn er voor mij niet echt voordelen meer van dit toestel ten opzichte van de Galaxy S. Behalve dat hij iets luxer aanvoelt.
Hier is mn Desite kapot. Ik ben momenteel aan bed gebonden door een operatie en heb een klein bijzettafeltje naast mijn bed staan. Daar lag mijn telefoon op.
Ik ben even naar het toilet geweest op krukken (hele opgave, dus duurt even).
Kom ik terug zit mijn hond aan mijn Desire te kluiven. Gevolg? Scherm doet niks meer. Ik kan niet zien wat er op het scherm staat.
Wat is nu verstandig? Ik heb ervaring met Dynafix, die maken een absurd dure offerte (reperaren Touch Diamond, €470,00 terwijl een nieuwe begin dit jaar nog €199,00 kostte). Of iets anders proberen te regelen.
Ik ben even naar het toilet geweest op krukken (hele opgave, dus duurt even).
Kom ik terug zit mijn hond aan mijn Desire te kluiven. Gevolg? Scherm doet niks meer. Ik kan niet zien wat er op het scherm staat.
Wat is nu verstandig? Ik heb ervaring met Dynafix, die maken een absurd dure offerte (reperaren Touch Diamond, €470,00 terwijl een nieuwe begin dit jaar nog €199,00 kostte). Of iets anders proberen te regelen.
De hond verkopen en daar een nieuwe Desire van kopen.Binnetie schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 23:58:
Dat is inderdaad een optie, maar ik denk dat ik dan gezeur ga krijgen met de rest van het gezin...
Mijn abonnement is vrij, dus ik ga denk ik een nieuw abonnement afsluiten met gratis toeste, want tweedehands zijn de toestellen me nog te duur. Nu nog een goede aanbieding vinden (1 jarig).
Mijn abonnement is vrij, dus ik ga denk ik een nieuw abonnement afsluiten met gratis toeste, want tweedehands zijn de toestellen me nog te duur. Nu nog een goede aanbieding vinden (1 jarig).
Tipje: [ABO] HTC Desire levertijden- en abonnemententopicBinnetie schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 09:43:
Dat is inderdaad een optie, maar ik denk dat ik dan gezeur ga krijgen met de rest van het gezin...
Veel plezier met de hond & beterschap
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Wat ik dus vanochtend zag op TV, iets in de trand van 'HTC Sense, on HTC Desire'.Lizard schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 23:36:
HTCSense.com on Desire
[...]
News from my country. Looks like new Sense is really coming to our beloved Desire:
Met in beeld de Desire Z, HD en de originele Desire, deed mij wel enigzins vermoeden dat de nieuwe Sense ook naar de 'oude' Desire komt.
Awesome! Ben benieuwdLizard schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 23:36:
HTCSense.com on Desire
[...]
News from my country. Looks like new Sense is really coming to our beloved Desire:
Heb nog geen Desire, daarom wil ik 't zo graag weten.Kees Kluskens schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 23:56:
[...]
Je kan ool gewoon je Desire rooten en de nieuwe Sense erop zetten. Heb ik ook gedaan, zeker de moeite waard! Nieuw toetsenbord, thema's en toegang tot htcsense.com, alles werkt op de camera na.
Mijn Desire is ook gevallen en het scherm is stuk. Hoe gaat dat in zijn werking met die claim? Heb je gewoon aangegeven dat je hem zelf hebt laten vallen?TheVMaster schreef op zondag 05 september 2010 @ 22:49:
Ligt beetje aan de reden. Heb je hem (tijdens je werk) laten vallen dan zou je het kunnen proberen via je bedrijfsverzekering. Heeft 'een collega' hem laten vallen, tja...hij is neem ik aan ook gewoon WA verzekerd is? Ik zou hem/haar dan aansprakelijk stellen en dan vergoed zijn verzekering neem ik aan gewoon de schade.
Als laatste kun je het natuurlijk nog via je eigen inboedelverzekering proberen (als je hem zelf hebt laten vallen), tenminste als je verzekering die schade dekt. Dit was namelijk bij mij wel het geval.
HTC zal je sowieso moeten bellen aangezien je hem (neem ik aan) hoe dan ook wilt laten repareren, zij halen hem dan op en laten hem repareren. Je zult dan een factuur krijgen (en deze moeten betalen), deze heb je sowieso ook voor een eventuele claim bij een verzekeringsmaatschappij nodig. Succes!
Klopt....het heeft mij 130 euro gekost, maar wel vergoed door m'n inboedelverzekering overigens...
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Je inboedelverzekering vergoed inprincipe geen schade door jezelf. Tenzij je een allrisk inboedelverzekering hebt.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Verwijderd
Sinds een paar dagen doet bij mij Friendstream het niet meer. Er zijn alleen nog maar facebook-berichten (dus niet twitter) te lezen tot 7 oktober. Ik heb al wat gelezen dat het verwijderen van je twitter en facebook account en dan weer toevoegen kan helpen, maar raak ik dan niet al m'n contact-info e.d. verloren?
Ik heb ook de losse facebook en twitter apps draaien, maar dat mag toch geen problemen vormen? Iemand ervaring hiermee?
Ik heb ook de losse facebook en twitter apps draaien, maar dat mag toch geen problemen vormen? Iemand ervaring hiermee?
Ik had juist door Friendstream het probleem dat Facebook niet meer update. Sinds ik m'n account uit Friendstream heb gehaald, doet alles het weer. Bijvoorbeeld nieuwe contacten op Facebook kreeg ik niet te zien op m'n telefoon, nu weer wel.
Verwijderd
Top tip! Dat zocht ik al een tijdje, het is namelijk ook vervelend met het kijken van video.Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:58:
Ik heb ook een HTC desire en ik gebruik hem sinds kort voor google turn-by-turn navigatie. Ik heb een 12v-->5v usb stekker in de auto welke claimt tot 5V-3A te kunnen. Als ik mijn telefoon hierop aansluit, navigatie aanzet en muziek afspeel loopt de telefoon toch nog leeg. Ik ging van huis weg met 80% batterij, en kom 270km later thuis met 40% batterij.
Het is mij al een aantal keer opgevallen dat als ik GPS + Data + scherm/navigatie + muziek aan heb staan, dat de telefoon sneller leeg loopt dan oplaad.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Het is mij al een aantal keer opgevallen dat als ik GPS + Data + scherm/navigatie + muziek aan heb staan, dat de telefoon sneller leeg loopt dan oplaad.
Ik heb een USB lader van DX, en die heb ik omgebouwd zodat hij herkend word als AC adapter. Zie: ThinkPadd in "Accessoires voor de HTC Desire"
Ik heb het nog niet echt getest met stroomslurpende apps open, maar volgens mij werkt het wel goed.
Je zou eens kunnen kijken bij "Instellingen > Over deze telefoon > Accu"
Bij mij word hij dus als "Opladen (AC)" herkend, dan laad hij als het goed is gewoon op. Als er "Opladen (USB)" staat dan kan hij volgens mij maar 500mA max. trekken, en laad hij dus niet snel genoeg bij.
Maar misschien kun je dat beter hier bespreken
Accessoires voor de HTC Desire
Ik heb het nog niet echt getest met stroomslurpende apps open, maar volgens mij werkt het wel goed.
Je zou eens kunnen kijken bij "Instellingen > Over deze telefoon > Accu"
Bij mij word hij dus als "Opladen (AC)" herkend, dan laad hij als het goed is gewoon op. Als er "Opladen (USB)" staat dan kan hij volgens mij maar 500mA max. trekken, en laad hij dus niet snel genoeg bij.
Maar misschien kun je dat beter hier bespreken
Dat had ik ook tijdens navigatie (vooral google navigatie). Ik had een "dure autolader" van 9€. tijdens navigatie liep de accu leeg. Ik heb nu een lader van de action voor 1,70€. de accu vordt tijde navigatie met google maps opgeladen (geloof 5% per uurOpperhoof schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:10:
Ik heb ook een HTC desire en ik gebruik hem sinds kort voor google turn-by-turn navigatie. Ik heb een 12v-->5v usb stekker in de auto welke claimt tot 5V-3A te kunnen. Als ik mijn telefoon hierop aansluit, navigatie aanzet en muziek afspeel loopt de telefoon toch nog leeg. Ik ging van huis weg met 80% batterij, en kom 270km later thuis met 40% batterij.
Welke is dat dan? Staat die op XDA forum? Kan niet vinden daar, of ik kijk erover heenKees Kluskens schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 23:56:
[...]
Je kan ool gewoon je Desire rooten en de nieuwe Sense erop zetten. Heb ik ook gedaan, zeker de moeite waard! Nieuw toetsenbord, thema's en toegang tot htcsense.com, alles werkt op de camera na.
Verwijderd
Bovenstaande viel mij ook al op met versie 2.2.Dix0r schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:28:
Zijn er nog meer tweakers met batterij problemen met de Desire? Ik heb de stock 2.2 ROM inclusief de laatste update van HTC. Mijn batterij tijd is de laatste weken echter dramatisch. Voorheen kon ik ruim 1 dag doen met mijn batterij zodat hij 's avonds weer netjes aan de lader kon. Nu haal ik het einde van de dag nooit.
- Sync uitgezet
- 3G / WiFi uit
- Hard reset
- Andere SD card
Het enige wat mij wel opviel was dat de brightness van het scherm op 100% stond.
Dit heb ik sinds gisteren op automatisch gezet en ik kan er vanavond langer met mijn accu doen dan voorheen.
Stond gisteren rond zelfde tijd nog op minder dan 10% en nu op 60%. ;-)
(instellingen ->beeld-> helderheid ->Automatische helderheid)
Misschien iets om uit te proberen?
Typ ook eens *#*#4636#*#* en kijk bij je battery history, vooral partial wake usage. Kan dat één app roet in je batterij gooitVerwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:59:
[...]
Bovenstaande viel mij ook al op met versie 2.2.
Het enige wat mij wel opviel was dat de brightness van het scherm op 100% stond.
Dit heb ik sinds gisteren op automatisch gezet en ik kan er vanavond langer met mijn accu doen dan voorheen.
Ik heb auto brightness altijd aanstaan!Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:59:
[...]
Bovenstaande viel mij ook al op met versie 2.2.
Zojuist opnieuw een hard reset uitgevoerd, en opnieuw mijn contacten gesynched en CurrentWidget geïnstalleerd. Ga hem nu volledig opladen, en eens kijken wat er vannacht gebeurd als hij dus niet aan de charger hangt, morgen eens een grafiekje posten.
Wat me wel al opviel is dat CurrentWidget aangeeft al 104mA te verbruiken wanneer ik hem dus uit de 'slaap' stand haal (geconfigureerd op refresh iedere 5minuten)
XDA => index met alle ROMs => kopje Sense HD ROMsGrudgie schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:43:
[...]
Welke is dat dan? Staat die op XDA forum? Kan niet vinden daar, of ik kijk erover heen
Dit is 'm, alle andere HD roms zijn bagger of de functionaliteit is er half uit gesloopt.Grudgie schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:43:
[...]
Welke is dat dan? Staat die op XDA forum? Kan niet vinden daar, of ik kijk erover heen
Het begint een beetje op het batterij-verhaal te lijken; wat er op staat is minder dan de werkelijkheid.Opperhoof schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:10:
Ik heb zelf een actieve houder van Brodit. Laadt netjes op tijdens navigeren en muziek spelen (+alle achtergrond processen zoals email)
Heb even dat filmpje gekeken. Er zitten toch wel een aantal leuke dingen bij. Ik ben helemaal niet van de scenes en dergelijke (ik heb een zwarte achtergrond) maar die skins zijn wel leuk. Kan ik em nog simpeler maken. De browser heeft nu ook pinchen naar de tabs, ga ik dat wellicht eens gebruiken.Kees Kluskens schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:50:
[...]
Dit is 'm, alle andere HD roms zijn bagger of de functionaliteit is er half uit gesloopt.
Ook HTC-navigatie ben ik benieuwd naar.
[ Voor 25% gewijzigd door rinkel op 19-10-2010 12:31 ]
Ja inderdaad, vandaar ook mijn vraag.madmaus schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:12:
Je inboedelverzekering vergoed inprincipe geen schade door jezelf. Tenzij je een allrisk inboedelverzekering hebt.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Afgelopen 2 weken op vakantie geweest, dus 3g uitgezet en weinig gebruikt.
Standby bleek zo'n 70uur.
Standby bleek zo'n 70uur.
www.casarodriguillo.com
Heeft iemand eigenlijk al geprobeerd om op htcsense.com te komen met een Desire HD custom ROM op zijn Desire?
dtech schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:07:
Heeft iemand eigenlijk al geprobeerd om op htcsense.com te komen met een Desire HD custom ROM op zijn Desire?
Overigens zijn hier vast mensen die hier meer over weten:Kees Kluskens schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 23:56:
[...]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1406714
[ Voor 10% gewijzigd door rinkel op 19-10-2010 15:17 ]
Toch een beetje jammer hoe het met de status updates zit bij HTC. Deze staat nu al bijna een week op 'We are currently testing your phone.'. Voor de rest staat er bijzonder weinig bij waardoor ik ook echt 0,0 een indicatie heb wat er aan de hand is. (Is de telefoon wel getest, maar nog niet in het volgende proces terecht gekomen omdat er een tekort aan onderdelen is? Of kunnen ze het probleem niet reproduceren?)
Laatste keer. Niemand?
moet je rechtstreeks bij dynafix kijken, daar zie je meer details over je reparatie:Dadona schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:04:
Toch een beetje jammer hoe het met de status updates zit bij HTC. Deze staat nu al bijna een week op 'We are currently testing your phone.'. Voor de rest staat er bijzonder weinig bij waardoor ik ook echt 0,0 een indicatie heb wat er aan de hand is. (Is de telefoon wel getest, maar nog niet in het volgende proces terecht gekomen omdat er een tekort aan onderdelen is? Of kunnen ze het probleem niet reproduceren?)
http://www.dynafix.com/ascima/trace
let op:
- postcode invullen met spatie tussen cijfers/letters.
- RMA nummer is anders dan het HTC issue nummer, als je die niet kunt vinden moet je even chatten met dynafix medewerker (zie homepage)
[ Voor 9% gewijzigd door elpino.rv op 19-10-2010 14:16 ]
In je browser Bij Advanced configuration heb ik google staan zodat die geen gebruik mag maken van m'n location. Hoe ik die daar toegevoegd heb weet ik zo snel niet meer.bluppfisk schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:11:
Laatste keer. Niemand?
Dynafix heeft alleen afhalen (en hopelijk ook terugbrengen) als taak. Dus de laatste status is 'Order succesvol uitgevoerd 11-10-2010'. De bal ligt, in mijn geval, nu bij HTC (alleen).
Mijn vriendin wilt haar witte Iphone kwijt
maar wilt nu een witte Desire, ik heb ondertussen bij diverse webshops gevonden dat hij eraan komt, maar niemand kan zeggen wanneer... Iemand inside scoops?
Ik gebruik mijn eigen Desire nu bijna een halfjaar volgens mij, maar ik blijf stabiel op ongeveer 48u met 1 batterij lading volhouden. Gebruik push Exchange en Gmail, Twitter, Facebook en diverse andere handige tools voor mij. Syncen van tools gebeurt bijna allemaal handmatig.
Ooh ja sinds een paar weken gebruik ik Whatsapp wat meer, steeds meer collega's op het werk hebben ook een Desire of Galaxy. Erg handig. Bluetooth in de auto gebruik ik ook wel regelmatig.
Al met al ben ik erg tevreden over de batt. als ik die vergelijk met mijn oude werk phone, Nokia E75, die was bijna dagelijks leeg.
Ik gebruik mijn eigen Desire nu bijna een halfjaar volgens mij, maar ik blijf stabiel op ongeveer 48u met 1 batterij lading volhouden. Gebruik push Exchange en Gmail, Twitter, Facebook en diverse andere handige tools voor mij. Syncen van tools gebeurt bijna allemaal handmatig.
Ooh ja sinds een paar weken gebruik ik Whatsapp wat meer, steeds meer collega's op het werk hebben ook een Desire of Galaxy. Erg handig. Bluetooth in de auto gebruik ik ook wel regelmatig.
Al met al ben ik erg tevreden over de batt. als ik die vergelijk met mijn oude werk phone, Nokia E75, die was bijna dagelijks leeg.
Probleem met De dailer
Sinds enige tijd heb ik een probleem met mijn dailer deze reageert niet altijd, als ik dan iemand in het adres boek aan tik reageert mijn Desire (Vodafone branded stock 2.2 Froyo) niet!
Nog meer mensen met dit probleem ?
Sinds enige tijd heb ik een probleem met mijn dailer deze reageert niet altijd, als ik dan iemand in het adres boek aan tik reageert mijn Desire (Vodafone branded stock 2.2 Froyo) niet!
Nog meer mensen met dit probleem ?
Ik kreeg net via Twitter deze link: http://www.centralpoint.n...-2gb-bnl-art-99hkz128-00/SuB-Gold schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:55:
Mijn vriendin wilt haar witte Iphone kwijtmaar wilt nu een witte Desire, ik heb ondertussen bij diverse webshops gevonden dat hij eraan komt, maar niemand kan zeggen wanneer... Iemand inside scoops?
Is er iemand die weet hoe je je Desire kan resetten zonder dat je het scherm kan bekijken (deze is stuk). Ik vond op de site van HTC instructies om deze te wissen d.m.v. de knoppen op het toestel. Helaas weet je niet of het gelukt is. Ik heb voor de zekerheid de SD kaart eruit gehaald. Ik weet niet of er tijdens een reset een SD in moet zitten namelijk. Is er niet zoiets als met de Touch Diamond, die je via de PC kon resetten (Mitty methode heette dat geloof ik).
Ik ben er inmiddels gedeeltelijk achter waardoor mijn batterij dus zo heftig leegloopt.

Gisteren om 0.00 de telefoon van de lader gehaald, vervolgens stond ik vanmorgen alweer op 40%, verbruik was rond de 103mA. Vervolgens ben ik naar mijn werk gereden rond 7.00. En zie de grafiek, plotseling gaat mijn verbruik naar 4mA
Zoals al eens in dit topic is geopperd: bereik!
Het meest bizarre is nog wel, dat ik op de plaatsen waar ik de battery drain bemerk (thuis) goed bereik heb, 4 streepjes op de signal indicator. Ik heb een vermoeden dat dit komt door switching van 3G naar HSDPA in combinatie met een laatste update / FroYo 2.2. Ik heb namelijk getest met prefered network, op GSM only, hier ervaar ik geen problemen (4mA). Op WCDMA only sta ik direct op 103mA
Heeft iemand een tip voor een goede signal indicator? Ik wil dit wel eens verder uitzoeken. Als work-around gebruik ik nu een widget waarmee ik snel naar de network preferences kan.
Currentwidget heeft me iig goed vooruit geholpen

Gisteren om 0.00 de telefoon van de lader gehaald, vervolgens stond ik vanmorgen alweer op 40%, verbruik was rond de 103mA. Vervolgens ben ik naar mijn werk gereden rond 7.00. En zie de grafiek, plotseling gaat mijn verbruik naar 4mA
Het meest bizarre is nog wel, dat ik op de plaatsen waar ik de battery drain bemerk (thuis) goed bereik heb, 4 streepjes op de signal indicator. Ik heb een vermoeden dat dit komt door switching van 3G naar HSDPA in combinatie met een laatste update / FroYo 2.2. Ik heb namelijk getest met prefered network, op GSM only, hier ervaar ik geen problemen (4mA). Op WCDMA only sta ik direct op 103mA
Heeft iemand een tip voor een goede signal indicator? Ik wil dit wel eens verder uitzoeken. Als work-around gebruik ik nu een widget waarmee ik snel naar de network preferences kan.
Exact hetzelfde als ik hier ook gemeld heb dus. Jij ook toevallig bij T-Mobile?Dix0r schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:17:
Ik ben er inmiddels gedeeltelijk achter waardoor mijn batterij dus zo heftig leegloopt.
[afbeelding]
Jep, ook T-Mobile. Maar ervaar je ook dat 3G/HSDPA switching?SMulTiE schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:55:
[...]
Exact hetzelfde als ik hier ook gemeld heb dus. Jij ook toevallig bij T-Mobile?
Ik had in dit topic al gevonden dat slecht bereik een enorme invloed kan hebben op de batterij, maar niet gedacht dat dit dus ook merkbaar is bij goed bereik.
[ Voor 30% gewijzigd door Dix0r op 19-10-2010 19:08 ]
Ik ben inmiddels zover dat mijn toestel aan kan sluiten via USB voor HTC sync. Helaas heb ik ooit eens ingesteld dat hij automatisch moet gaan tetheren (in het keuze scherm). Hoe krijg ik dit nu op gewone usb, zodat HTC Sync het toestel herkent?
Al bij instellingen gekeken...Binnetie schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:29:
Ik ben inmiddels zover dat mijn toestel aan kan sluiten via USB voor HTC sync. Helaas heb ik ooit eens ingesteld dat hij automatisch moet gaan tetheren (in het keuze scherm). Hoe krijg ik dit nu op gewone usb, zodat HTC Sync het toestel herkent?
Zelf al gezocht?Binnetie schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:29:
Staat gewoon onder settings
Het scherm is stuk zoals je hierboven kan lezen... en er is dus niks op te zien.
Ik zoek eigenlijk nog een fijn programma'tje om een pc op afstand te besturen via android, iemand een idee?
klikMaZe schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:04:
Ik zoek eigenlijk nog een fijn programma'tje om een pc op afstand te besturen via android, iemand een idee?
Verwijderd
tijdje geleden hier al een vraag gesteld,
wie o wie kan me helpen
ik verwacht ieder moment mijn desire retour van reparatie...
telefoon blijkt al een week bij dynafix te liggen, klaar en al om verzonder te worden...pff...slecht, maar goed
nu is er een software update gedaan en mijn vraag is:
ik heb een backup van mijn gegevens, is het verstandig om de backup terug te plaatsen naar de desire,
wat word er dan allemaal terug gezet,
al mijn foto's en video's kan ik ook zonder de backup naar de desire sturen,
dus daar hoef ik het perse niet voor te doen.
niet dat ik een backup terug zet en dan problemen krijg met eventuele software, indien hiervan iets met een backup word gezet,
dus de vraag is of het verstandig is om een backup te verrichten en wat houdt deze concreet in,
wel doen of niet doen?...
alvast bedankt...
wie o wie kan me helpen
ik verwacht ieder moment mijn desire retour van reparatie...
telefoon blijkt al een week bij dynafix te liggen, klaar en al om verzonder te worden...pff...slecht, maar goed
nu is er een software update gedaan en mijn vraag is:
ik heb een backup van mijn gegevens, is het verstandig om de backup terug te plaatsen naar de desire,
wat word er dan allemaal terug gezet,
al mijn foto's en video's kan ik ook zonder de backup naar de desire sturen,
dus daar hoef ik het perse niet voor te doen.
niet dat ik een backup terug zet en dan problemen krijg met eventuele software, indien hiervan iets met een backup word gezet,
dus de vraag is of het verstandig is om een backup te verrichten en wat houdt deze concreet in,
wel doen of niet doen?...
alvast bedankt...