Het kleine-mismoderatietopic deel XIX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste
Acties:
  • 39.932 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:03

botoo

💀 too old to die young

Redneckerz schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:50:
Glabbeek in 'nieuws: Tweakers.net verkozen tot Beste Prijsvergelijker en Beste Community' - bevat een reclame link. mag hij dat, of is dit gewoon reclame maken voor IBOOD? voor minder dan -1 gaat deze niet gewaardeerd worden.
Ik vermoed dat die quote met link een c&p is van de 'werving' van iBood en niet als reclame.
Verwijderd in 'nieuws: Tweakers.net verkozen tot Beste Prijsvergelijker en Beste Community' - en deze snap ik niet :? kan aan taal gebruik liggen, maar ik zie zijn kritiek niet en lees vooral dat het zonde is dat de beste websites met de prijzen aan de haal gaan. 8)7
Die heb ik een +2 gegeven omdat 'ie wmb valide argumenten aanvoert waarom de verkiezingen flauwekul zijn gebaseerd op aanhang en lokken met prijzen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:56:

Lijkt me niet echt een +3 waard, eerder een -1?
Daar staat hij toch ook al bijna op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Het gaat hier niet alleen om reacties van de juiste scores te voorzien, mismodders opsporen hoort er ook bij.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

flippy in 'nieuws: Medion introduceert pc met usb 3.0, Core i3-550 en HD 5670'

Verkapte "wat is de nieuwswaarde?"-reactie en dus -1. Die +1 is meningmodden, mag wel gechecked worden.

Dit hoort in GR, niet op de FP.

Brum in 'nieuws: Medion introduceert pc met usb 3.0, Core i3-550 en HD 5670'

Idem.

systemfan in 'nieuws: Medion introduceert pc met usb 3.0, Core i3-550 en HD 5670'

Idem. Zelfs een +2, dat is wel héél grof misbruik...

[ Voor 39% gewijzigd door wildhagen op 26-11-2010 17:24 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 10:55
Wat moeten we hier nu mee: Bloemstukje in 'nieuws: 'Apples iPad 2 krijgt vijf verbeteringen, waaronder usb' - update'
Alle reacties in die trend op -1 zetten, volgens mij wel.
Maar wat doe je dan met deze reactie: rickie19 in 'nieuws: 'Apples iPad 2 krijgt vijf verbeteringen, waaronder usb' - update'
Volgens mij allemaal op -1, maar misschien is dat te streng?

Hier een mismodder aan het werk? Verwijderd in 'nieuws: 'Apples iPad 2 krijgt vijf verbeteringen, waaronder usb' - update' een+2 lijkt me hier niet echt gerechtvaardigd

En deze mag ook wel op -1 WaterFire in 'nieuws: 'Apples iPad 2 krijgt vijf verbeteringen, waaronder usb' - update'

Trouwens deze: Verwijderd in 'nieuws: 'Apples iPad 2 krijgt vijf verbeteringen, waaronder usb' - update' mag volgens mij ook wel op +1 ook al is het de eerste post en is het weer een korte niet iedereen die de eerste reactie zet moet op 0 gemod worden.

[ Voor 44% gewijzigd door PietrKempy op 26-11-2010 20:00 . Reden: Laatste deel teogevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

botoo schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:50:
[...]
Ik vermoed dat die quote met link een c&p is van de 'werving' van iBood en niet als reclame.
point taken. staat alleen een beetje raar in de post. geef ik mij op gewonnen :)
Die heb ik een +2 gegeven omdat 'ie wmb valide argumenten aanvoert waarom de verkiezingen flauwekul zijn gebaseerd op aanhang en lokken met prijzen.
maar hier ga ik nog even 1 veldslag mee door :)

ik kan mij vinden in zijn laatste stukje, dat als je geen grote community bent, je ook weinig kans maakt om in de prijzen te vallen. mee eens dus.

het eerste stuk snap ik nog steeds niet :? hij zegt in wezen dat de websites met de grootste community en die het meest bereid zijn om te winnen, dat ook worden, en dat hij dat zonde vindt.

is dat niet het hele idee als je genomineerd bent, dat je wilt winnen? :?

wat ik wel snap is dat hij het zonde vindt, omdat zo niet wordt bevorderd dat kleine websites de prijs winnen (oftewel, zijn 2de stukje)

misschien heb ik het zojuist goed gezegd, maar ik zie het nog niet helemaal wat betreft de eerste. natuurlijk ten eerste wegens schrijfstijl, maar daar keur ik hem niet op af. het werkt voor mij in dit geval wel een beetje verwarrend though.

zoals gezegd, waarschijnlijk heb ik het nu al goed verteld, maar wie ondersteunt dat? :)

vindt hem overigens geen +2 waard. daarvoor is de post qua structuur toch echt te rommelig.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:27:
[...]
Oh wat leuk, laat die eens zien. Wel benieuwd eigenlijk.
Gewoon zo dus:
Van harte gefeliciteerd met het feit dat je als eerste hebt weten te posten bij [url]. Dit gedrag wordt als zeer storend en kinderachtig ervaren door medegebruikers en crewleden.

We verzoeken je dan ook om dit voortaan te laten en op een meer opbouwende wijze te reageren. Het reactiesysteem is namelijk bedoeld voor inhoudelijke discussies over het nieuws- of meukbericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59

D4NG3R

kiwi

:)

Toch maar eventjes hier plaatsen, omdat ik de naiviteit van sommige mods wel wat irritant begin te vinden.

Mijn eigen bericht, welke geheel kloppend is. word gewoon knetterhard de grond in gedrukt:
D4NG3R in 'nieuws: Medion introduceert pc met usb 3.0, Core i3-550 en HD 5670'.

Ik spreek duidelijk van het feit dat de Aldi, samen met Medion gewoon erg goede systemen verkoopt, en dat deze vaak ook van zeer degelijke kwaliteit zijn. Met zeer goede voorwaarden, garantietermijnen & kwalitatief ook goede componenten.

Het offtopic stukje (OFFT) was beduidend met een sarcastische ondertoon, zo vind ik het juist hardstikke goed dat Tweakers ook stukjes over "Gewone" consumentenPC's doet. Of dit nou om een nieuwe lijn van HP computers is, of een enkele PC van de Aldi (Medion). De gewone consument krijgt steeds meer, voor steeds minder. En dit zal voor Tweakers ook interessant zijn om te weten.

Even toevoegen: De edit heb ik gedaan op aanvraag van een andere mod. Had er niet aan gedacht dat dit topic er ook nog was.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Hier toch ook maar eens vermelden dat ik hem een +1 waard vind.
Wel mag je niet alle modders over de zelfde kam scheren, degene die je in dit topic tegenkomt zou ik nu niet al naïef willen bestempelen.En aan reacties die te laag of te hoog staan wordt er zo rap mogelijk iets gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik heb met de meeste mods ook geen moeite, maar sommige mensen moeten even nadenken voordat ze beoordelen ;) .

Wat hier verder stond: Nvm.

[ Voor 193% gewijzigd door D4NG3R op 27-11-2010 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:17

Herman

FP ProMod
@ D4NG3R
Doordat je de eerste zin niet in quotes zet, lijkt het net alsof jij die mening hebt. Daarom gaf ik -1. Waarschijnlijk lezen meerderen ze op die manier. Nu ik zie dat er geen kwade opzet is, geef ik een 0. Reden:
-De post is op meerdere manieren op te vatten. (Ontbreken van quote's)
-De post is wat onduidelijk en leest niet fijn. (Spelfouten, veel enters etc.)

@ Dirk:
Ik twijfelde zelf ook, vandaar dat ik die suggestie ook verwijderd heb.
d:)b Je bent wél snel overigens! :)

[ Voor 52% gewijzigd door Herman op 27-11-2010 01:32 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:31

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Over een andere reactie:
Het is dat ik geen moderatie kan geven, maar misschien hikt hikt deze tegen een +2 aan? :)
GAIAjohan in 'Medion introduceert pc met usb 3.0, Core i3-550 en HD 5670'
Het informatieve aspect zou erin kunnen zitten dat de componenten van Medion worden uiteengezet. Ik weet niet of dit bij het grote publiek bekend is en bij het nieuwsitem is het wellicht relevant?
Mja, ik zie dan bijvoorbeeld ook Verwijderd in 'nieuws: Medion introduceert pc met usb 3.0, Core i3-550 en HD 5670' staan, wie heeft er gelijk? Ze spreken elkaar gedeeltelijk tegen...

[ Voor 48% gewijzigd door Dirk op 27-11-2010 01:26 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

D4NG3R schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 00:19:
Toch maar eventjes hier plaatsen, omdat ik de naiviteit van sommige mods wel wat irritant begin te vinden.

Mijn eigen bericht, welke geheel kloppend is. word gewoon knetterhard de grond in gedrukt:
D4NG3R in 'nieuws: Medion introduceert pc met usb 3.0, Core i3-550 en HD 5670'.
Ik heb hem een 0 gegeven (gisteren)

Het overgrote deel van de post is offtopic (dus 0), en dan zeur je ook nog eens over moderatie wat ongewenst (dus -1) is (hoewel dat stuk nu weg is, heb ik hem gemod toen die er nog wel stond)

Daarnaast onderbouw je niet waarom Aldi "geen super winkel is". Dus is het gewoon een kreet waarvan het waarheidsgehalte niet duidelijk is.

Zonder het offtopic gedeelte, en zonder het gezeik over moderatie op de verkeerde plek, had het een +1 kunnen zijn, maar bovegenoemde punten leveren een punt aftrek op, en dus kom ik op een 0 uit. Ook zonder het moderatiegezeur mee te rekenen zou ik op een 0 uitkomen overigens (voor daar over begonnen word ;)).

[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 27-11-2010 08:32 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:19

watercoolertje

Untertitel

:s
watercoolertje in 'nieuws: 'Apples iPad 2 krijgt vijf verbeteringen, waaronder usb' - update' Lijkt mij gewoon goed onderbouwt en nog waar ook :D Er is maar 1 keer gemod, maar oude artikelen worden niet echt meer gemod heb ik al door, zodra ik op een artikel van gister/eergister reageer heb ik uiteindelijk vaak geen rating...

Dit lijkt me ook wel relevant, zeker als de post waarop ik reageer +1 heeft en blijkbaar ook relevant is:
watercoolertje in 'nieuws: 'Apples iPad 2 krijgt vijf verbeteringen, waaronder usb' - update'

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Lord Daemon in 'nieuws: Gigabyte komt met gaming-moederbord 'G1-killer''
Brad Pitt in 'nieuws: Gigabyte komt met gaming-moederbord 'G1-killer''

Wat vinden jullie hiervan? Volgens mij zijn beide -1's, wegens commentaar op nieuwswaarde op verkeerde plek (en in het geval van de tweede, ook nog eens modgezeik)?

Die +2"s en +3's kunnen wel nagekeken worden imho, want dat is op geen enkele manier te verdedigen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:27

Matis

Rubber Rocket

wildhagen schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:33:

Wat vinden jullie hiervan? Volgens mij zijn beide -1's, wegens commentaar op nieuwswaarde op verkeerde plek (en in het geval van de tweede, ook nog eens modgezeik)?

Die +2"s en +3's kunnen wel nagekeken worden imho, want dat is op geen enkele manier te verdedigen.
Die laatste heeft sws een -1 verdiend. De eerste heeft (vind ik) wel een punt. Het voelt nogal als een artikel zonder nieuwswaarde.
Ik bedoel, er worden zoveel moederborden en andere (computer)hardware aankondigingen gedaan. Zonder specs heeft deze nieuwspost niet heel veel waarde.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heeft idd weinig nieuwswaarde, maar dat hoor je niet op de FP te verkondigen (waar het ongewenst is), maar in GR.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 21:56
watercoolertje schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 09:56:
Dit lijkt me ook wel relevant, zeker als de post waarop ik reageer +1 heeft en blijkbaar ook relevant is:
watercoolertje in 'nieuws: 'Apples iPad 2 krijgt vijf verbeteringen, waaronder usb' - update'
Tsja, als je je hier komt beklagen, dan kan ik het niet laten even op je post te reageren en je favoriete Android telefoon de Galaxy S te vermelden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door mstam op 27-11-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
wildhagen schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:33:

Mails verzonden, modbreaks gezet, zolang er geen nieuwe mismods bij komen is het wel afgehandeld.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
wildhagen schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:37:
Heeft idd weinig nieuwswaarde, maar dat hoor je niet op de FP te verkondigen (waar het ongewenst is), maar in GR.
Ligt het aan mij of gebeurt het de laatste tijd vaker dat ze zich beklagen over de nieuwswaarde en dit ook rapper op de FP zetten. Ik heb het gevoel dat het aftrekken van karma niet zo heel effectief meer is. Ka natuurlijk ook gewoon aan mij liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstam
PietrKempy schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:51:
[...]

Ligt het aan mij of gebeurt het de laatste tijd vaker dat ze zich beklagen over de nieuwswaarde en dit ook rapper op de FP zetten. Ik heb het gevoel dat het aftrekken van karma niet zo heel effectief meer is. Ka natuurlijk ook gewoon aan mij liggen ;)
Naar mijn mening moet het makkelijker worden om te kunnen klagen over artikelen en moderaties. De forums die hier voor in het leven zijn geroepen zijn lastig te vinden en daarom is men al snel geneigd te klagen in de reacties van de nieuwsartikelen.

2 linkjes boven de reacties naar de desbetreffende forums voor leden die zijn ingelogd, zal wonderen verrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoezo, lastig te vinden, bij elk artikel staat een link naar het GR-forum (Feedback, rechts naast elk artikel).

Het is eerder luiheid of onwillendheid lijkt me.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstam
wildhagen schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:02:
Hoezo, lastig te vinden, bij elk artikel staat een link naar het GR-forum (Feedback, rechts naast elk artikel).

Het is eerder luiheid of onwillendheid lijkt me.
Het is dat je het nu zegt maar ik had die links nog nooit geassocieerd met het kunnen geven van feedback omdat ze geen integraal onderdeel van het artikel uitmaken maar meer van de rechter kolom. En dan klik je er op en dan kom je hier terecht?? ipv op pagina 37 van dit forum als het om moderaties gaat en pagina xx van het feedback forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

PietrKempy schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:51:
[...]

Ik geloof niet dat er bijster veel mensen wakker liggen van karma-aftrek.

Er waren plannen om hoger scorende reacties bovenaan te krijgen toch? Waarom wordt er for the time being dan niet harder opgetreden tegen fipo's? Ik lees nog steeds af en toe de frontpage, maar de eerste paar reacties zijn negen van de tien keer nog steeds niet interessant om te lezen.

Zoals bijvoorbeeld bij nieuws: Simkaarten krijgen zelfde soort nfc-chip als ov-chipkaart Ik lees in de titel iets over de ov-chipkaart en kan me de eerste tien reacties al voorstellen. En ja hoor:
rusman in 'nieuws: Simkaarten krijgen zelfde soort nfc-chip als ov-chipkaart' is een fipo, z'n antwoord staat nota bene letterlijk in de tekst, ik zeg -1, staat op 0.
Yamaha301 in 'nieuws: Simkaarten krijgen zelfde soort nfc-chip als ov-chipkaart' is ook een fipo, ik zeg -1, staat op 0.
merlijnvesch in 'nieuws: Simkaarten krijgen zelfde soort nfc-chip als ov-chipkaart' is ongenuanceerd een tot in den treure uitgekauwde discussie opstarten, als je wil zeiken over de heilige combinatie chips en privacy ga je maar een forumtopic starten, ik zeg -1, staat op 0

Of verwacht ik gewoon weer eens te veel? Ik vind de reacties zelden leuk om te lezen, en heb geen zin om hele pagina's door te scrollen... Er blijven nog steeds te veel reacties op score 0 en 1 hangen terwijl ze wél goed leesbaar zijn en wat toevoegen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
CodeCaster schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:07:
[...]

Ik geloof niet dat er bijster veel mensen wakker liggen van karma-aftrek.

Er waren plannen om hoger scorende reacties bovenaan te krijgen toch? Waarom wordt er for the time being dan niet harder opgetreden tegen fipo's? Ik lees nog steeds af en toe de frontpage, maar de eerste paar reacties zijn negen van de tien keer nog steeds niet interessant om te lezen.

...
Al die reacties mogen inderdaad wel op -1. Zeker de laatste. Ik lees wel nog altijd alle reacties (toch de meeste) en dan merk je dat er op veel topics niet veel reacties zijn die een +2 of +3 verdienen. Al mag er naar mijn gevoel toch wat losser naar boven gemod worden dan dat we nu doen. Slechte reacties komen nu wel rap op -1 maar de goeie doen er lang over om op +2 te komen. Hopelijk verbeterd dat als de revisie van het mod en reactie systeem er door komt :)

En inderdaad niet veel mensen liggen wakker van karma aftrek. Enkel de mensen die hun best willen doen (maar die zetten niet rap een FiPo of troll). Misschien als het makkelijker duidelijk wordt dat mensen een laag karmaniveau hebben dat hier verandering in komt (maar dat hoort hier eigenlik niet thuis.)

[ Voor 13% gewijzigd door PietrKempy op 27-11-2010 13:29 . Reden: Laatste deel toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

b12e in 'nieuws: 'Apple gebruikt alternatief hdmi en usb in nieuwe MacBook Pro''

Is natuurlijk een duidelijke -1.

Het is wel heel duidelijk dat het een typo betreft, en daarnaast meld hij het op de verkeerde plek (FP ipv GR)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

wildhagen schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 08:30:
[...]

Ik heb hem een 0 gegeven (gisteren)

Het overgrote deel van de post is offtopic (dus 0), en dan zeur je ook nog eens over moderatie wat ongewenst (dus -1) is (hoewel dat stuk nu weg is, heb ik hem gemod toen die er nog wel stond)

Daarnaast onderbouw je niet waarom Aldi "geen super winkel is". Dus is het gewoon een kreet waarvan het waarheidsgehalte niet duidelijk is.

Zonder het offtopic gedeelte, en zonder het gezeik over moderatie op de verkeerde plek, had het een +1 kunnen zijn, maar bovegenoemde punten leveren een punt aftrek op, en dus kom ik op een 0 uit. Ook zonder het moderatiegezeur mee te rekenen zou ik op een 0 uitkomen overigens (voor daar over begonnen word ;)).
Aldi zelf staat neit echt bekend als een super winkel
Ik zeg nergens dat het ook zo is :z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Inderdaad duidelijke -1.Kan wel nog wat duwtjes naar beneden gebruiken.

Wat met deze twee : Frank-L in 'nieuws: 'Apple gebruikt alternatief hdmi en usb in nieuwe MacBook Pro'' en Verwijderd in 'nieuws: 'Apple gebruikt alternatief hdmi en usb in nieuwe MacBook Pro''

Ik denk direct -1. Maar 0 is wel Off-topic. Dus moeten ze nu op 0 of op -1?

[ Voor 75% gewijzigd door PietrKempy op 27-11-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Zo zwaar offtopic mag rustig op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Beide -1 inderdaad. Dit is wel heel erg offtopic.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

"new kids" of niet, dit hoeft van mij niet op +1:

numlocker in 'redactieblog: Tweakers, gefeliciteerd!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Ik heb -1 gegeven.
numlocker heeft trouwens een indrukwekkende reactiescore. Na 154 reacties heeft die een totaal van -4.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'nieuws: Wedstrijd voor terugbetalen snelheidsboete oogst kritiek in België'

Wat is daar in 's hemelsnaam ongewenst aan? :?

Is toch gewoon volstrekt ontopic (zeker in reactie op de parent), en een troll of flamebait is het toch ook al niet...

wildhagen in 'nieuws: Wedstrijd voor terugbetalen snelheidsboete oogst kritiek in België'

Lijkt me ook al geen -1

Die ook al niet...

Is hier iemand op naam aan het modden ofzo?

[ Voor 40% gewijzigd door wildhagen op 28-11-2010 12:00 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Amerikaanse Homeland Security neemt domeinnamen in beslag'

Dit lijkt me niet helemaal de bedoeling? Die domainnames zijn niet voor niks down gehaald, dan moet je niet met andere links aankomen, lijkt me?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Linkje is weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

CyBeR in 'nieuws: Amerikaanse Homeland Security neemt domeinnamen in beslag'

Lijkt mij niet echt een +3 waard, daar mag ik denk ik wel ff naar gekeken worden....

Edit: er komen net zelfs nog 2 +3's bij (waren er 2, nu 4), nog iemand die graag modrechten wil verliezen :)

Edit: en nog eens 2, nu al 6x +3.

[ Voor 22% gewijzigd door wildhagen op 28-11-2010 16:03 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Die willen inderdaad hun modrechten kwijt :p heeft nog maar een klein tikje naar beneden nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Daar gaan we eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Een paar wat vreemd gemodereerde reacties: beiden hebben van iemand een +3 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Beiden zijn imho gewoon -1's, zeker die eerste is wel erg overduidelijk een FiPo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Lol @ Dirk. Nu heeft hij twee emails :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Ja, maar ik was sneller. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Hmm... wat mij betreft mag dit draadje wel op '0':
floesh in review 'Philips 40PFL8605H'
Wilbert de Vries in review 'Philips 40PFL8605H'
Daniel in review 'Philips 40PFL8605H'

Officieel zou het zelfs -1 moeten zijn omdat dit soort discussies in GR moet plaatsvinden. Maximaal een '0' dus. Of zijn er andere visies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

darkpluisje in 'nieuws: 'Eigenaren iPhone gemiddeld loyaler aan OS dan anderen''

De eerste (troll) en laatste regel (troll, moderatiegezeik) maakt het imho een troll.

Daarnaast is het een FiPo-er en een editslet, want eerst stond er alleen de eerste regel.

Ik maak er daarom een -1 van. Idem voor alle reacties eronder (iig die tot op dit moment).

Die +3 kan nagekeken worden imho.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 29-11-2010 09:31 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Omdat iemand niet wist hoe hij moest modden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

QQ2 in 'nieuws: 'Wikileaks is een terroristische organisatie''
Staat op +2, maar dat vind ik hem eigenlijk niet waard en lijkt op meningmodden in mijn ogen. +1 van mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Ghost Dog op 29-11-2010 15:35 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nou ja, je kan er +2 interessant voor lezen. De reactie is zelf neutraal en best een nieuw standpunt in de draad.

Doen we +1.5 zodat iedereen z'n eigen afronding mag kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind beiden idd prima verdedigbaar, zowel +1 als +2.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstam
Ik ben zo vrij geweest deze naar -1 te modden want dit slaat echt als een tang op een varken.

En wat ik vreemd is dat mijn weging van 4 naar 2 is gegaan terwijl ik altijd probeer als eerste te modden om papegaaien te voorkomen, mijn mods liggen aardig in lijn met andere modders en mijn karma schiet als een pijl omhoog. Ik had eerder een 6-weging verwacht 1 dezer dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
mstam schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:30:
Ik ben zo vrij geweest deze naar -1 te modden want dit slaat echt als een tang op een varken.

En wat ik vreemd is dat mijn weging van 4 naar 2 is gegaan terwijl ik altijd probeer als eerste te modden om papegaaien te voorkomen, mijn mods liggen aardig in lijn met andere modders en mijn karma schiet als een pijl omhoog. Ik had eerder een 6-weging verwacht 1 dezer dagen.
Volgens mij is -1 modmisbruik. De reactie is netjes. Het enige wat je kunt verwijten is enige generalisering. Maar is m.i. amper erg genoeg voor een punt aftrek. 0/1 zijn dus prima moderaties, -1 daarentegen is m.i. modmisbruik. Bij modden moet je je mening buiten beschouwing laten. Dit is dus een vorm van meningmodden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Zo kort door de bocht kun je de reactie eenvoudig opvatten als een troll, een -1 vind ik dus geen modmisbruik. Daarentegen zie ik in deze reactie absoluut geen +1 omdat elke vorm van redelijke argumentatie ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Edit: bericht bewust verwijderd.

Bedankt Dirk.

Maar waarom bij dit ene bericht maar 1 off-topic en 29 maal +1? Verkeerde moderatie van 1 persoon?

Ik ga lekker in een hoekje zitten huilen om die ene off-topic moderatie... tot morgen ;w O-)

What works for the other, can work for you...

[ Voor 187% gewijzigd door CreativeS op 29-11-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
@ Ghost Dog: Beide +1 gegeven. Bij die laatste kan ik +2 nog wel enigszins begrijpen.
Die eerste heeft trouwens ook een mismod want iemand heeft die -1 gegeven. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Ik wil dezen nog aandragen:

Jerie in ''Wikileaks is een terroristische organisatie''
Volgens mij is deze reactie door de eerste zin een -1 waard. Wat jullie?

Verwijderd in ''Wikileaks is een terroristische organisatie''
Bush een terrorist? Dat mag die beargumenteren. Zonder argumentatie is het absoluut geen +1. Maar m.i. zou 0 of -1 zou deze reactie beter staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Herman87 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 01:44:
Jerie in ''Wikileaks is een terroristische organisatie''
Volgens mij is deze reactie door de eerste zin een -1 waard. Wat jullie?
Op de man, dus -1.
Verwijderd in ''Wikileaks is een terroristische organisatie''
Bush een terrorist? Dat mag die beargumenteren. Zonder argumentatie is het absoluut geen +1. Maar m.i. zou 0 of -1 zou deze reactie beter staan.
Laster, -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Daar wou ik ook over klagen, er is nergens bericht waar die nou precies is afgekeurd en het is dus niks meer als een mogelijkheid... Zou wel gek zijn, stoppen ze er als het goed is SGS hardware in en wordt ie afgekeurd? Hoe kwam de SGS er dan door heen :D Niks meer/minder als speculatie!

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMO is dit een -1 maar een 0 kan nog wel. Die +2 modders begrijp ik niks van.

Royale de Luxe in 'nieuws: Google introduceert Google Earth 6 met 3d-bomen'

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
@ SizzLorr:

Geslaagde grappen en humoristische reacties mogen best op +1. Als je 'm niet leuk vind is het in het ergste geval een 0.
+1: On-topic
(...) Ook interessante vragen en geslaagde grappen kunnen op dit niveau ingedeeld worden.(...)
Zie ook de FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
himlims_ in 'nieuws: HTC: accuduur smartphones wordt in de toekomst niet beter'
Hoort deze niet -1 thuis?
En deze dan natuurlijk ook: watercoolertje in 'nieuws: HTC: accuduur smartphones wordt in de toekomst niet beter'
Dit is uiteindelijk kritiek die niet op FP thuis hoort en op het forum gegeven moet worden

[ Voor 43% gewijzigd door PietrKempy op 30-11-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

i-chat in 'nieuws: 'Wikileaks is een terroristische organisatie''
Zoals ik hem lees is deze is deze gewoon +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herman87 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:09:
@ SizzLorr:

Geslaagde grappen en humoristische reacties mogen best op +1. Als je 'm niet leuk vind is het in het ergste geval een 0.

[...]

Zie ook de FAQ.
Dat noem jij humor? Ik noem het eerder falende sarcasme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:22:
[...]

mee eens. echt leuk is hij niet.
moet wel gezegd worden dat +1 grap altijd op persoonlijke noot is: daarom is deze vroeger weggehaald. ikzelf zou deze dan ook zeker geen +1 hebben gegeven, maar gewoon een 0. hoogstens is deze +1 omdat het wel gewoon een mooie ontopic post is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Verwijderd in 'nieuws: Apple blokkeert ssd-upgradekit voor MacBook Air' en andere reacties eronder worden nu massaal op 0 gezet, maar is volgens mij gewoon -1

[ Voor 31% gewijzigd door vgroenewold op 30-11-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:03

botoo

💀 too old to die young

PietrKempy schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:23:
himlims_ in 'nieuws: HTC: accuduur smartphones wordt in de toekomst niet beter'
Hoort deze niet -1 thuis?
En deze dan natuurlijk ook: watercoolertje in 'nieuws: HTC: accuduur smartphones wordt in de toekomst niet beter'
Dit is uiteindelijk kritiek die niet op FP thuis hoort en op het forum gegeven moet worden
Wmb beide reacties -1, voor gefrustreerd gerant is de FP niet de juiste plaats.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:22:
[...]

Ik ging in op je claim dat die reactie op -1 moest. Dat is m.i. te zwaar. Sterker nog, +1 is te verdedingen als je het een leuke reactie vindt. ;)
Of ik het humor vind, laat ik in het midden. Dat is ieders afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Sorry voor de dubbelpost maar dit lijkt me te ver gaan:

warhamstr in 'Apple blokkeert ssd-upgradekit voor MacBook Air'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Diereactie van Himlims heeft zelfs een +3 gekregen van iemand. Daar mag wel eens naar de modrechten worden gekeken!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Deze reactie is inderdaad zoals gemeld een duidelijke -1 maar toch geeft iemand een +3?

Verwijderd in 'nieuws: Apple blokkeert ssd-upgradekit voor MacBook Air'

Het is wat met die opzettelijke mismods de laatste tijd.

Dit is ook echt geen +2: watercoolertje in 'nieuws: Apple blokkeert ssd-upgradekit voor MacBook Air'

[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 30-11-2010 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Oh wee oh jezus, watercoolertje is weer zo iemand die zijn taalgebruik zo nauw neemt als de voor van miss prostituee 1936, met alle kritiek vandien. En terecht ook, want zoals te zien in de reacties op de post die Bor de Wollef vernoemt zijn er wel meer mensen die het hem kwalijk beginnen nemen.

Ik zet hem op 0, meer verdient hij niet. En mijn DM naar hem is alvast verstuurd. Dat helpt me om te bedaren. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RuddyMysterious op 30-11-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

DevilsProphet schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:00:
Oh wee oh jezus, watercoolertje is weer zo iemand die zijn taalgebruik zo nauw neemt als de voor van miss prostituee 1936, met alle kritiek vandien. En terecht ook, want zoals te zien in de reacties op de post die Bor de Wollef vernoemt zijn er wel meer mensen die het hem kwalijk beginnen nemen.

Ik zet hem op 0, meer verdient hij niet. En mijn DM naar hem is alvast verstuurd. Dat helpt me om te bedaren. ;)
offtopic:
in al die tijd dat ik watercoolertje langs zie komen heb ik elke keer het idee dat hij constant Android aan het ophemelen is. maar het is telkens net niet genoeg dat er mensen er wat van zeggen. slim, doch schijnirritant :)

en @Duivelsprofeet: ja, hier zullen vast ook weer flink wat taalfouten instaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Het kan aan mij liggen, maar, ik vind 'Gristenhond' toch een behoorlijk botte uitspraak...
mvdejong in 'nieuws: The Pirate Bay-medeoprichter werkt aan p2p-versie dns-protocol'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat mag je wel zeggen ja, flamebait en dus -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Redneckerz schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:34:
[...]

offtopic:
in al die tijd dat ik watercoolertje langs zie komen heb ik elke keer het idee dat hij constant Android aan het ophemelen is. maar het is telkens net niet genoeg dat er mensen er wat van zeggen. slim, doch schijnirritant :)

en @Duivelsprofeet: ja, hier zullen vast ook weer flink wat taalfouten instaan. ;)
Och ik ben zo slim je wilt niet weten! Haha toch goed dat ik hier nog is ging kijken voor de laatste mismods dat ik dit nog net ff mee pak, thanks voor het compliment :) Noem het ophemelen, maar eigenlijk is het gewoon corrigeren 9/10 reacties zijn op reacties van mensen die iets beweren waar ik gewoon het tegendeel op kan bewijzen, moet ik dat maar niet meer doen zodat jij je beter voelt ofso? Laat me niet lachen :D De post dat ik zeg dat ik ergens wel jaloers op ben bij iPhones zijn er niet zo veel maar die zijn er wel degelijk en daar lees je dan maar over heen? Misschien moet je gewoon wat beter/alles lezen voordat je andere af gaat kraken ;)

En wordt het me nu werkelijk kwalijk genomen dat ik soms wat taalfouten maak, ik zit hier voor me lol hoor, als ik een schooljuf zoek dan was ik wel gewoon terug naar school gegaan. Ik geef dan ook het advies er niet zo mee te zitten want ik ben wie ik ben, en dat blijft nog heel lang zo (ten minste ik hoop dat ik oud wordt) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

watercoolertje schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:36:
[...]

Och ik ben zo slim je wilt niet weten! Haha toch goed dat ik hier nog is ging kijken voor de laatste mismods dat ik dit nog net ff mee pak, thanks voor het compliment :) Noem het ophemelen, maar eigenlijk is het gewoon corrigeren 9/10 reacties zijn op reacties van mensen die iets beweren waar ik gewoon het tegendeel op kan bewijzen, moet ik dat maar niet meer doen zodat jij je beter voelt ofso? Laat me niet lachen :D De post dat ik zeg dat ik ergens wel jaloers op ben bij iPhones zijn er niet zo veel maar die zijn er wel degelijk en daar lees je dan maar over heen? Misschien moet je gewoon wat beter/alles lezen voordat je andere af gaat kraken ;)

En wordt het me nu werkelijk kwalijk genomen dat ik soms wat taalfouten maak, ik zit hier voor me lol hoor, als ik een schooljuf zoek dan was ik wel gewoon terug naar school gegaan. Ik geef dan ook het advies er niet zo mee te zitten want ik ben wie ik ben, en dat blijft nog heel lang zo (ten minste ik hoop dat ik oud wordt) :)
offtopic:
of je nu taalfouten maakt of niet maakt mij weinig uit, hier verwar je mij met Devilsprophet.

ik heb hier al een hele tijd in een Appeltjes topic over gezegd: ik reageer alleen maar op de FP als:

- ik weet waar het over gaat.
- het bericht mij intresseert.

ik reageer nooit op de FP om:
- onjuistheden betreft Apple/Android/alle andere meuk te verdoezelen. het verkwanselt het bericht en het stoort toch alleen maar.
- te trollen of een Fipo te wezen.

ik snap wel dat je reageert, maar besides the obvious win aan jouw kant, is het voor anderen storend. of er meerderen zijn laat ik in het midden, maar ik ben er wel 1 van.

imo FP posts moeten nuttig wezen. reageren om het reageren om mensen te verschalken is niet nuttig, het is alleen maar storend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Ik ben het niet met deze reactie eens, maar ik vind 'm wel informatief :P

Blizzkid 'Apple blokkeert ssd-upgradekit voor MacBook Air'
(Geeft m.i. mooi weer waarom Apple deze upgrade zou willen weren. An sich wel relevant voor het nieuwsitem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstam
watercoolertje schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:36:
[...]

Och ik ben zo slim je wilt niet weten! Haha toch goed dat ik hier nog is ging kijken voor de laatste mismods dat ik dit nog net ff mee pak, thanks voor het compliment :) Noem het ophemelen, maar eigenlijk is het gewoon corrigeren 9/10 reacties zijn op reacties van mensen die iets beweren waar ik gewoon het tegendeel op kan bewijzen, moet ik dat maar niet meer doen zodat jij je beter voelt ofso?
Het valt me op dat je alleen in het honderdvoud reageert als je het niet eens met iemand bent omdat die persoon 1. beargumenteert dat je heilige Android en Android-smartphones niet zo heilig zijn en 2. als iemand positief tegenover Apple-producten en iOS staat.

Zodra iemand met argumenten komt, geef je geen gehoor. Om maar even voor het gemak 2 posts van mij aan te kaarten waar je bij de tweede met een flame begint: 1 2

Ongeveer de helft van je posts zijn reacties als gevolg van dat je je aangevallen voelt. Er zijn een aantal leden op t.net, zo'n 90%, die dat maar irritant en kinderachtig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Redneckerz schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:26:
[...]

offtopic:
of je nu taalfouten maakt of niet maakt mij weinig uit, hier verwar je mij met Devilsprophet.

ik snap wel dat je reageert, maar besides the obvious win aan jouw kant, is het voor anderen storend. of er meerderen zijn laat ik in het midden, maar ik ben er wel 1 van.

imo FP posts moeten nuttig wezen. reageren om het reageren om mensen te verschalken is niet nuttig, het is alleen maar storend. :)
Was een reactie op jouw en Devil, in 1 reactie dus sloeg inderdaad niet op jouw!

En ik FP plaatsen? dat is denk ik 1 keer gebeurt hoewel ik bijna altijd de kans heb doe ik het bewust niet want de FP krijgt het meestal het zwaarste te verduren ;)

@mstam: soms reageer ik niet omdat ik niet altijd terug kijk in oude topics? Als ik al niet te ver terug ga om een reactie te plaatsen waarom zou ik er dan van uit gaan dat andere dat wel doen en mijn reactie weer lezen? En tuurlijk heb ik hier en daar een flame, maar meerendeel van me reacties zijn dat toch echt NIET...

En ja misschien moet ik advocaat worden maar ik verdedig nou eenmaal graag, met elke sport ben ik altijd verdediger ipv aanvaller geweest :) Wordt je vaak het minst in dank afgenomen maar vind het zelf het leukste en quess what ik leef voor mijzelf (en familie/vrienden) :) Ik ben nou eenmaal voor de waarheid dus als die er niet staat ga ik daar op in, heel simpel, als die onzin al niet gezegd werd had ik een stuk minder te reageren (maar dat is wel lastig te begrijpen natuurlijk hoewel het is een sommetje van 1+1=? maar goed).

Beetje onzin om te doen alsof 90% van de tweakers het irritant vind, dan is die 10% mod oid? Want ik wordt toch elke keer omhooggemod, behalve bij eindeloze/kansloze discussies dan zet ik er soms ook gewoon een streep onder omdat ik geen zin heb om bekend te staan als hij die altijd het laatste woord moet hebben, dan denk ik naja pech ;) Het blijft gewoon een feit dat ik meestal inhoudelijk gewoon goed reageer, pech als het je niet bevalt. Niks houd je tegen om niet op mij te reageren of mijn posts niet te lezen, net als mij niks tegenhoud om WEL op andere te reageren!

En denken dat jij voor 90% van tweakers spreekt, laat me niet lachen man, dat is pas irritant, uit de duim gezogen nummers misbruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
In de hoop dat we weer 'on topic' raken hier een mismod: :P

Verwijderd in 'Apple blokkeert ssd-upgradekit voor MacBook Air'
Slaap lekker want je zult nu wel naar je bed moeten.
Door die laatste zin lijkt dit me toch écht -1. (Dus geen 'on topic')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ik weet niet of het de bedoeling is dat ik een eigen reactie aandraag, maar toch doe ik het.
Niet eens zozeer dat ik van het rode vlakje af wil, maar omdat het me vaker is opgevallen dat grapjes vaker een -1 krijgen.

Ik vind het jammer om te zien dat, misschien erg flauwe, grapjes vaak een -1 krijgen, terwijl heel veel onzin gewoon lekker op 0 blijven staan.

Mijn reactie: nhimf in 'nieuws: KPN kampt met storing op mobiel netwerk - update' is een reactie op Svenneh in 'nieuws: KPN kampt met storing op mobiel netwerk - update'.

En zijn reactie is helemaal terecht, aangezien half Nederland moet melden of ze wel of geen bereik hebben.
Waarom wordt mijn reactie dan op -1 gezet, terwijl het gros van alle reacties, in mijn optiek, ook een -1 zouden moeten hebben maar het niet krijgen.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

watercoolertje schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:42:
[...]

Was een reactie op jouw en Devil, in 1 reactie dus sloeg inderdaad niet op jouw!

En ik FP plaatsen? dat is denk ik 1 keer gebeurt hoewel ik bijna altijd de kans heb doe ik het bewust niet want de FP krijgt het meestal het zwaarste te verduren ;)

@mstam: soms reageer ik niet omdat ik niet altijd terug kijk in oude topics? Als ik al niet te ver terug ga om een reactie te plaatsen waarom zou ik er dan van uit gaan dat andere dat wel doen en mijn reactie weer lezen? En tuurlijk heb ik hier en daar een flame, maar meerendeel van me reacties zijn dat toch echt NIET...

En ja misschien moet ik advocaat worden maar ik verdedig nou eenmaal graag, met elke sport ben ik altijd verdediger ipv aanvaller geweest :) Wordt je vaak het minst in dank afgenomen maar vind het zelf het leukste en quess what ik leef voor mijzelf (en familie/vrienden) :) Ik ben nou eenmaal voor de waarheid dus als die er niet staat ga ik daar op in, heel simpel, als die onzin al niet gezegd werd had ik een stuk minder te reageren (maar dat is wel lastig te begrijpen natuurlijk hoewel het is een sommetje van 1+1=? maar goed).

Beetje onzin om te doen alsof 90% van de tweakers het irritant vind, dan is die 10% mod oid? Want ik wordt toch elke keer omhooggemod, behalve bij eindeloze/kansloze discussies dan zet ik er soms ook gewoon een streep onder omdat ik geen zin heb om bekend te staan als hij die altijd het laatste woord moet hebben, dan denk ik naja pech ;) Het blijft gewoon een feit dat ik meestal inhoudelijk gewoon goed reageer, pech als het je niet bevalt. Niks houd je tegen om niet op mij te reageren of mijn posts niet te lezen, net als mij niks tegenhoud om WEL op andere te reageren!

En denken dat jij voor 90% van tweakers spreekt, laat me niet lachen man, dat is pas irritant, uit de duim gezogen nummers misbruiken!
mwah, ik spreek ook niet namens 90% van alle Tweakers (het zullen er eerder 95% zijn die zich aan je storen :+ ) maar er moet imo een duidelijke scheidingslijn zijn tussen wat een goede reden kan zijn om te reageren op een FP bericht, en wanneer niet. ik heb al aangegeven wanneer ik wel en wanneer ik niet reageer op de FP.

er even op vooruitblikkend dat deze discussie teveel offtopic gaat, kan je mij het antwoord DMen. dat lijkt mij vooralsnog de beste manier.

overigens: heel veel waarde moet je niet hechten aan moderaties hoor ;) maakt mij vrij weinig uit of ik nu een +1 of een 0 krijg. zolang ik mijn FP posts maar zinnig en nuttig hou, ben ik waarschijnlijk een lieverdje voor mensen zoals Cloud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Redneckerz schreef op woensdag 01 december 2010 @ 15:24:
[...]

mwah, ik spreek ook niet namens 90% van alle Tweakers (het zullen er eerder 95% zijn die zich aan je storen :+ ) maar er moet imo een duidelijke scheidingslijn zijn tussen wat een goede reden kan zijn om te reageren op een FP bericht, en wanneer niet. ik heb al aangegeven wanneer ik wel en wanneer ik niet reageer op de FP.

er even op vooruitblikkend dat deze discussie teveel offtopic gaat, kan je mij het antwoord DMen. dat lijkt mij vooralsnog de beste manier.

overigens: heel veel waarde moet je niet hechten aan moderaties hoor ;) maakt mij vrij weinig uit of ik nu een +1 of een 0 krijg. zolang ik mijn FP posts maar zinnig en nuttig hou, ben ik waarschijnlijk een lieverdje voor mensen zoals Cloud ;)
:+ Je snapt ook at na @mstam: de rest gewoon voor mstam bedoelt was (inc die opmerking over 90%)? En ik hecht er in zekere zin wel waarde aan de ratings...

Maar we hoeven niet te PMen, we hebben duidelijk andere gedachten/mening en ik vind het prima zo, ik klaag wel is hier maar verder heb ik geen problemen hoor (op tweakers dan :D).

[ Voor 4% gewijzigd door watercoolertje op 01-12-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

watercoolertje schreef op woensdag 01 december 2010 @ 15:44:
[...]
:+ Je snapt ook at na @mstam: de rest gewoon voor mstam bedoelt was (inc die opmerking over 90%)? En ik hecht er in zekere zin wel waarde aan de ratings...

Maar we hoeven niet te PMen, we hebben duidelijk andere gedachten/mening en ik vind het prima zo, ik klaag wel is hier maar verder heb ik geen problemen hoor (op tweakers dan :D).
uhuh. i knew that. ik was je alleen een beetje aan het pesten, want ik zag heus wel dat het overgrote deel van je post voor mstam was bedoeld :+
maar goed, dan is het afgehandeld. hopelijk zie ik je niet meer op de FP terug. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:43

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Wat te doen met alle dubbele reacties over de 8,9 cm in dit nieuws? Ik heb het al aan de redactie gemeld, maar weet even niet wat te doen met de reacties...

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Dat is allemaal toch -1? Overbodig en horen niet thuis op de FP.

Ik neem aan dat mensen de hele tijd commentaar over het artikel zelf op de FP blijven posten omdat ze niet echt weten dat zulke zaken op het forum moeten geplaatst worden. Is het niet mogelijk om een informatie-tekstje te plaatsen bij elk inputveld op de frontpage, zowel bij reacties op het artikel als reacties op iemand anders, dat iets zegt in de trant van "Als je schrijf-, spel- of technische fouten wil melden, doe dat dan hier [link] in plaats van dat in je reactie op de front page te plaatsen". Een beetje zoals de boodschap bij het reply-veld in elke forum-topic, waarin tig zaken worden vermeld die niet thuishoren in dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 19:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Liquid_Bisquit in 'nieuws: Nieuwe halfgeleidertechnologie voor ruimtevaart ontwikkeld'
Ik vind dit een -1, om de reden die ik in die draad al noem (die ook op -1 hoort :P). Daar is blijkbaar wat ophef over. Wat vinden jullie?

En wat je ook kiest, een +1 is het niet en al helemaal geen +3 (1x)

.edit: uhm, en waarom is dit -1? .oisyn in 'nieuws: Adobe: Nieuwe bèta Flash Player ontlast cpu bijna volledig'

[ Voor 35% gewijzigd door .oisyn op 01-12-2010 21:31 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Redneckerz schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:32:
[...]

uhuh. i knew that. ik was je alleen een beetje aan het pesten, want ik zag heus wel dat het overgrote deel van je post voor mstam was bedoeld :+
maar goed, dan is het afgehandeld. hopelijk zie ik je niet meer op de FP terug. :+
Haha ouwe stoker :P anyway ik dacht eigenlijk dat FP first post was, maar mits front-page/artikelen bedoelt werden, dat is de rede dat ik op tweakers kom, daar lekker reageren :P

.oisyn:
Bedankt dat je me een idioot vind trouwens, ik hou ook van jou.
welke idioten zou deze reactie als ongewenst zien?
Hij noemt je geen idioot, er werden meerdere (stuk of 40) -1 gegeven en hij vroeg zich af welke daarvan idioot waren? Jij gaf antwoord :+

[ Voor 35% gewijzigd door watercoolertje op 02-12-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

watercoolertje schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:58:
[...]
Haha ouwe stoker :P anyway ik dacht eigenlijk dat FP first post was, maar mits front-page/artikelen bedoelt werden, dat is de rede dat ik op tweakers kom, daar lekker reageren :P
een klein beetje plagen moet natuurlijk kunnen, zeker als je zo bekend/berucht bent als jijzelf :P

FP is overigens zowel First Post als Frontpage. een First Post is ook meer bekend als Fipo.
maar goed, weer Ontopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: OPTA waarschuwt voor tweedehands mobieltjes met simlock'

Is mijn post on of of topic.Graag jullie ongezouten mening d:)b .Tot Nu heeft 1 iemand -1 gemod.

Persoonlijk dacht ik wel het artikel gelezen te hebben en daarna gereageerd te hebben.
I could be wrong (ik zou het fout kunnen hebben)

@ _Dune_ ,ik heb je net omhoog gemod :) Je bericht is ontopic voor mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het valt mij al tijden op dat wanneer je een critische noot laat vallen of iets negatiefs aanhaalt, waar de meeste mensen positief reageren je gelijk als offtopic gemodereerd wordt. Kan iemand eens naar mijn reactie kijken: _Dune_ in 'nieuws: HP stopt met MediaSmart Servers en Windows Home Server' , in principe gaat het hier gewoon over de drive extender van WHS en daar reageer ik ook weer op, maar blijkbaar tegen de zin van iemand in met een negatief bericht.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 19:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

watercoolertje schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:58:
Hij noemt je geen idioot, er werden meerdere (stuk of 40) -1 gegeven en hij vroeg zich af welke daarvan idioot waren? Jij gaf antwoord :+
Leuk verhaaltje, 't gaat alleen niet op, want toen ik die reactie gepost werd stond hij op 7x -1. Waarvan dus 6 van mij, ergo, in totaal 2 modders. En hij had het over idioten, dus ook mij. So there :z

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 02-12-2010 12:43 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mag ik even een half-offtopic vraag stellen? Hoe kan je zien hoe vaak er iets is gemod? Zoals hierboven zie ik "7x -1" hoe kan je dit zien? Of is dit alleen weggelegt voor (FP Pro)mods?

Edit: @ Hieronder, thx. Heb het :) Staat wat de effectieve waarde ect is. Maaruh 1 vraagje nog:
Gewone tweakers of lager dan 4 ,hebben die extra niet.
Lager als 4?

Laatste edit (Begint op slowchat te lijken dus dit is de laatste :+ ) er is geen manier om je huidige status uit te lezen?

Hmm. ik beantwoord mijn eigen vraag gewoon door te lezen :P.
De automatisch uitgedeelde modstatussen zijn niet zichtbaar voor de gebruiker

[ Voor 59% gewijzigd door D4NG3R op 02-12-2010 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je drukt ,(onder aan ,zit een klein pijltje.) op de score.
Dan ,onder aan het kleine plijtje.
Extra mod info staat daarbij.
:Y
Als je meer als 4 punten waard bent(,tegen woordig,)dan zie je onder communitie,moderatie ook een extra tab
die/wat ook een handige tool is .Gewone tweakers of lager dan 4 ,hebben die extra niet.

:) Iemand nog mijn post gemod???

D4NG3R
quote; Lager als 4??

Ja,als mod ben je een aantal punten waard.Het hoogste is 6.Dus als die 1x mod ,dan is het meteen 6 punten.
Het laagste is 1 ,die krijg je in het begin.Maar als je bijvoorbeeld 4 hebt,en een tijdje niks doet vervalt het weer tot 1.
Een promod is ook 6 bijvoorbeeld.Ik ben nu ook 1.Eerst had ik 4.
Je moet er dus wel mee bezig blijven.
Ik vind dit wel een leuke toevoeging.

Edit ;.Er zijn,nu, 7 ontopic stemmen(+1) en 1 of topic(o-).
Ik denk dus dat de meerderheid van jullie het wel gepast vind.
Thank you all (allemaal bedankt) d:)b

[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

.oisyn schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:41:
[...]

Leuk verhaaltje, 't gaat alleen niet op, want toen ik die reactie gepost werd stond hij op 7x -1. Waarvan dus 6 van mij, ergo, in totaal 2 modders. En hij had het over idioten, dus ook mij. So there :z
lol

vdvleon in 'nieuws: Nvidia: smartphones krijgen in nabije toekomst quadcore-cpu's'
Aanpakken die handel, hij gebruikt 'rede' ipv 'reden' onbegrijpelijk!

[ Voor 8% gewijzigd door watercoolertje op 02-12-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

zeg, waarom wordt dit offtopic gemod?

Redneckerz in 'nieuws: AVG-gebruikers kunnen Windows niet meer booten na update'

hij stond op +1 met een 1x weging, maar ik heb nu een 6x 0 Offtopic/Irrelevant.

kan iemand uitleggen waarom? volgens mij heb ik gewoon een normale post gemaakt. anders heb ik het idee dat iemand zijn modrechten kwijt wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Laatst online: 02-09 23:22
Redneckerz schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:02:
zeg, waarom wordt dit offtopic gemod?

Redneckerz in 'nieuws: AVG-gebruikers kunnen Windows niet meer booten na update'

hij stond op +1 met een 1x weging, maar ik heb nu een 6x 0 Offtopic/Irrelevant.

kan iemand uitleggen waarom? volgens mij heb ik gewoon een normale post gemaakt. anders heb ik het idee dat iemand zijn modrechten kwijt wil :)
van mij een +1.

en in datzelfde artikel, mijn bericht: yannickie111 in 'nieuws: AVG-gebruikers kunnen Windows niet meer booten na update'
stond eerst ook met 1 X +1 op +1, nu heeft iemand hem een -1 gegeven :?

Lijkt me een mismod (van een AVG fanvoy?)
Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.