Het kleine-mismoderatietopic deel XIX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste
Acties:
  • 39.629 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:26

Dirk

Het kleine-mismoderatietopic deel XIX

In dit topic worden mis-moderaties aangedragen, zodat er gediscussieerd kan worden of deze rechtgezet moeten worden. Indien je een beginnende moderator bent, wordt geadviseerd om onderstaande informatie goed door te lezen.

Wanneer je een reactie maakt dan verwachten we van je dat je het TMF Beleid doorgenomen hebt.

Introductie
In verschillende onderdelen op de Tweakers.net Frontpage is het mogelijk om te modereren. Moderatie wordt in eerste instantie gedaan om gebruikers de mogelijkheid te geven om de reacties bij nieuwsberichten (en dergelijke) in te delen naar kwaliteit. Een gebruiker kan er bijvoorbeeld voor kiezen om alleen erg nuttige posts te lezen door het niveau omhoog te zetten. Het moderatiesysteem zorgt er verder voor dat gebruikers die een reactie plaatsen kunnen zien welke waardering hun post krijgt.

Moderatie is user-driven dus dat wil zeggen dan in principe iedereen mag modereren. Hierdoor is het ook mogelijk dat sommige posts verkeerd worden gemodereerd, omdat elk mens fouten maakt of door personen die het systeem misbruiken.

Dit topic is een verzamelplaats van zogenaamde mis-moderaties, zodat we met meerdere reguliere modders kunnen ingrijpen indien de moderatie verkeerd gemodereerd is. Eventueel kan een powermod ingrijpen als de reactie tegen de regels is of de moderatie niet meer rechtgezet kan worden (bijvoorbeeld als de reactie te oud is of als er teveel mensen verkeerd hebben gemodereerd).

Je mag natuurlijk altijd een eigen topic openen en dat is zeker verstandig als je een stevige discussie verwacht. Als er onverhoopt toch een lange discussie ontstaat kan een forum-moderator de discussie afsplitsen naar een eigen topic.

Hoe te modereren
Modereren gaat grotendeels naar eigen inzicht, maar er zijn een aantal richtlijnen gemaakt waar een moderator zich grotendeels aan moet houden. Deze richtlijnen zijn te vinden in: reviews: Tweakers.net moderatie faq. Deze richtlijnen zijn bedacht, zodat elke reactie geplaatst bij een artikel een zo objectief mogelijke moderatie krijgt. Het is namelijk niet de bedoeling om een moderatie hoog of laag te modereren, omdat je het ermee eens bent of niet. Verder wordt sterk aangeraden de TMF miniFAQ door te lezen, want de meest voorkomende vragen komen daar aan bod.

Afwijkingen
Om de personen die veel mis-modereren eruit te vissen is er een ModBot gemaakt. Deze zal automatisch de afwijkingen controleren, zodat deze niet buiten proportie zijn. De afwijking van moderators met een active status zal afgewogen worden met de moderaties van de experts. Bij experts worden de afwijkingen vergeleken met andere experts. De afwijking van jezelf is te vinden op:
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

Meer informatie over de ModBot en klachtenafhandeling is te vinden in:
ModBot / Modstatus klachtenloket

Hoe we de meldingen graag zien
• Plaats waar de fout staat inclusief volledige URL
(de directe URL is te verkrijgen door op het datum-tijd gedeelte te klikken boven elke reactie).
• Suggestie voor verbetering, evt. met een korte toelichting.

De Tweakers Moddereter Forum IRC :+
Er is ook een irc waar over moderaties en/of posts gepraat kan worden. Deze is hier te vinden:

/server irc.tweakers.net:6667
/join #tmf

Of direct via Mibbit:
http://embed.mibbit.com/?...eakers.net&channel=%23tmf

Links
Het TMF Beleid, ModFAQ en miniFAQ:
TMF Beleid
reviews: Tweakers.net moderatie faq
TMF miniFAQ

ModBot+ Klachtafhandeling:
ModBot / Modstatus klachtenloket

Modperformance (alleen voor de wat hogere modstatussen)
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Passkes in 'nieuws: Microsoft verhoogt prijzen Xbox Live Gold in VK en Amerika'

staat op -1, terwijl de aangegeven problemen wel terecht zijn (hoor het wel vaker). Heb het +1 gegeven, je kan waarschijnlijk wel argumenteren dat het een 0 is, maar in ieder geval geen -1.

[ Voor 36% gewijzigd door boe2 op 01-09-2010 00:24 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Die hoort op +1 inderdaad.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024
nieuws: Apple kondigt nieuwe versies van iOS aan mismod galore volgens mij. Zoveel 0 mode waar 1 terecht is heb ik lang niet gezien, misschien goed even door te knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

vgroenewold schreef op woensdag 01 september 2010 @ 20:08:
nieuws: Apple kondigt nieuwe versies van iOS aan mismod galore volgens mij. Zoveel 0 mode waar 1 terecht is heb ik lang niet gezien, misschien goed even door te knallen.
Er staat daar een hoop commentaar wat niet echt belangrijk/de moeite waard is om te lezen. Een 0 is dan ook meer dan zat voor dat soort reacties. Ik zit zeker niet te wachten op een reactie als: daar zat ik op te wachten!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind de moderaties eigenlijk prima in die nieuwspost. Veel reacties verdienen, zoals k1n8fisher al meld, gewoon niet hoger.

Een enkele fout gemodde reactie heb ik overigens wel goed gezet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024
Nu valt het wel mee ja, maar het leek in het begin alsof iemand alles, werkelijk bijna alles, op 0 zette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Ik heb niets gepost in de drie topics om de rust te behouden, lijkt me wel een complimentje waard, toch?

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Is eigenlijk gewoon een dubbelpost,en de originele reactie van ten99 staat er bijna direkt onder, meer dan een 0 kan ik er niet van maken.
Devpartner in 'nieuws: AMD toont 'die shots' van Bulldozer-octocore en Llano Fusion-apu'

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Dat is inderdaad een beetje goedkoop scoren. Wat mij betreft ook een 0. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3P4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-02 16:38
waarom wordt ik hierop negatief gemod -1???

nieuws: 'Nieuwe Duke Nukem Forever wordt vrijdagavond aangekondigd'

Door `RePa, vrijdag 3 september 2010 13:59

Dat moet dan een duke nukem op een unreal engine worden, en is de kans redelijk groot dat de game dan toch uitgebracht wordt.
eerst maar even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
R3P4 in 'nieuws: 'Nieuwe Duke Nukem Forever wordt vrijdagavond aangekondigd'' dus. Die reactie is gewoon netjes en dus minimaal een 0 en ik geef het zelfs een +1.

[ Voor 100% gewijzigd door Dirk op 03-09-2010 14:57 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Geen idee eigenlijk. Wat mij betreft gewoon een 0 of +1 waard. :) Ik heb voor +1 gekozen.

[ Voor 15% gewijzigd door Cloud op 03-09-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Deze reactie lijkt me toch wel te voldoen om een +2 te ontvangen,steekt iig boven het maaiveld uit.
FreezeXJ in 'nieuws: Nvidia introduceert zeven mobiele DX11-gpu's'

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Ja, dat is een prima kandidaat voor +2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 13:52
Ik vind deze reactie en volgende allemaal -1: basdej in 'nieuws: Fabrikanten kondigen producten aan met standaard draadloos laden'

Complete onzin, en heeft niks te maken met het nieuwsartikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:34

Herman

FP ProMod
yannickie111 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 14:48:
Ik vind deze reactie en volgende allemaal -1: basdej in 'nieuws: Fabrikanten kondigen producten aan met standaard draadloos laden'

Complete onzin, en heeft niks te maken met het nieuwsartikel.
Ik ben het met je eens dat het geen hoogstaande reactie is. Maar het feit dat Apple niet mee gaat met deze standaard maar zelf dure alternatieven heeft, maakt deze reactie niet volledig ongewenst.

* Herman heeft zelf een 0 gegeven

Edit: m.i. zijn alle reacties eronder wel een -1 waard.

[ Voor 5% gewijzigd door Herman op 04-09-2010 15:38 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Herman87 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 15:34:
[...]

Ik ben het met je eens dat het geen hoogstaande reactie is. Maar het feit dat Apple niet mee gaat met deze standaard maar zelf dure alternatieven heeft, maakt deze reactie niet volledig ongewenst.

* yannickie111 heeft zelf een 0 gegeven

Edit: m.i. zijn alle reacties eronder wel een -1 waard.
ik had zag ik net zelf voor die reactie ook een 0 gegeven :+

en inderdaad de reacties eronder worden allemaal steeds minder ontopic, en zijn allemaal -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 292340 in 'nieuws: GroenLinks stelt kamervragen over vervolging weblogger'

Zo hé, gaan we ff los? Lijkt me een vrij duidelijke -1, een -2 of een modbreak zou imho ook niet misstaan, het is hier Stomfront toch niet met al dat gegeneraliseer, of wel soms?

Die +3 gever mag sowieso zijn modrechten wel inleveren, overduidelijk meningmodden. Die +1 vind ik ook al wel het nakijken waard...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Een -1 vind ik het zeker wel ja, maar ik zie niet in waarom dit een -2 moet krijgen of waar ik een modbreak over zou moeten plaatsen. Dit soort reacties kan de community zelf wel corrigeren d.m.v. discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Misschien schoot ik ff uit de slof :P

Ik moest namelijk toen ik deze reactie las even in de URL kijken of ik op tweakers.net of op stormfront.org zat ;)

Zijn overigens nog 5 +1's bijgekomen (nu 7, waren er 2 toen ik hem meldde).

Overigens lijkt deze manier van posten een gewoonte voor deze meneer, check zijn overige reacties in die newspost maar eens....

[ Voor 21% gewijzigd door wildhagen op 06-09-2010 16:11 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Dit is gewoon een ontopic/relevante vraag,kan best op +1 dacht ik zo.
Pixeltje in 'nieuws: Cooler Master introduceert HAF 912-serie'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
mijn +1 staat erbij:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Die is inderdaad een +1 waard. Maar de reactie daarop mag best op +2: frickY in 'nieuws: Cooler Master introduceert HAF 912-serie'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Wel aan gedacht Dirk,maar vond em eigenlijk ook weer niet zo interessant. 'Hij denkt' is niet echt iets concreets. En foto's zijn er via de link in het artikel ook zat te zien. Vandaar dat ik er toch maar een +1 aan heb gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Een vreemde serie moderaties bij productreview Intel Core i7 930 review door Knakharses
De eerste reactie is prima maar krijgt een -1 van iemand. De tweede idem. Vervolgens krijgt deze reactie een +3.
Het lijkt mij dat die hele review is gemod door iemand die de FAQ niet hanteert. Zou iemand hier naar kunnen kijken? O-)

Oh, ja. Ook vind ik de laatste tijd wel veel harde reacties onder karige reviews. Matige reviews worden veelal afgezeken i.p.v. vriendelijk gewezen op verbeterpunten. M.i. mag hier harder in gemod worden. (lees -1 of 0)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
pcgek schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:35:
Wel aan gedacht Dirk,maar vond em eigenlijk ook weer niet zo interessant. 'Hij denkt' is niet echt iets concreets. En foto's zijn er via de link in het artikel ook zat te zien. Vandaar dat ik er toch maar een +1 aan heb gegeven :)
We willen graag meer +2, en ja, dit soort reacties mogen daar dus ook op. :)
Herman87 schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:40:
Een vreemde serie moderaties bij productreview Intel Core i7 930 review door Knakharses
De eerste reactie is prima maar krijgt een -1 van iemand. De tweede idem. Vervolgens krijgt deze reactie een +3.
Het lijkt mij dat die hele review is gemod door iemand die de FAQ niet hanteert. Zou iemand hier naar kunnen kijken? O-)

Oh, ja. Ook vind ik de laatste tijd wel veel harde reacties onder karige reviews. Matige reviews worden veelal afgezeken i.p.v. vriendelijk gewezen op verbeterpunten. M.i. mag hier harder in gemod worden. (lees -1 of 0)
On it. :)

[ Voor 53% gewijzigd door Dirk op 06-09-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

In nieuws: Overheid overweegt tijdslot op videostreams publieke omroep wordt flink uitgevallen tegen de overheid, tot op flames aan toe. Naast het feit dat het qua reacties nogal hard loopt en het modereren wat achterloopt, zijn er ook opmerkelijk veel reacties die bestaan uit een ongefundeerde flame of mening die gewoon een +1 krijgen.

Dit lijkt me er eentje om in de gaten te houden.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Beide posters gebruiken dezelfde link/bron als die in het artikel staat, dan hebben die reacties toch geen meerwaarde? Of is de vertaling in het nederlands een +1 waard?

En de poster van de 2de reactie heeft sowieso het artikel niet goed gelezen,heeft em later aangepast en nog iets toegevoegt,wat ook gewoon achter de link in het artikel is te vinden. Vind die +2 en +3 iig zwaar over overdreven.

Ben ik dan te streng als ik ze niet meer dan een 0 waard vind omdat de gegeven 'info' gewoon uit het artikel is te halen?

Blue Eyed Devil in 'nieuws: Europol rolt topsites op na invallen in 14 Europese landen'
himlims_ in 'nieuws: Europol rolt topsites op na invallen in 14 Europese landen'

edit:
De auteur van de eerste reactie heeft zijn post nog ff geedit op exact dezelfde tijd als van mijn post hier. Zoals ie er nu staat verdiend ie een hogere score. Volgens mij was hij op de hoogte (helderziend?)van mijn goede bedoelingen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door pcgek op 07-09-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

koekjeh in 'nieuws: Vijf Belgen opgepakt bij actie tegen topsites'

Ik weet niet, maar is dit niet gewoon een FiPo? Sowieso heeft TPB vrij weinig met de newspost te maken, en het voegt ook al niet zo veel (lees: niets) toe...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
van mij mag deze reactie best op +2.
hij voegt voor mij echt iets (dat ik nog niet wist) toe.
Houston3 in 'nieuws: Vijf Belgen opgepakt bij actie tegen topsites'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

wildhagen schreef op woensdag 08 september 2010 @ 18:14:
koekjeh in 'nieuws: Vijf Belgen opgepakt bij actie tegen topsites'

Ik weet niet, maar is dit niet gewoon een FiPo? Sowieso heeft TPB vrij weinig met de newspost te maken, en het voegt ook al niet zo veel (lees: niets) toe...
TPB wordt dan nog wel even genoemd in het artikel....Ik heb er een 0 aan gegeven,maar een -1 kan net zo goed. Reactie gaat eigenlijk nergens over,maar wilde niet zo streng zijn vandaag ;)
yannickie111 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 18:50:
van mij mag deze reactie best op +2.
hij voegt voor mij echt iets (dat ik nog niet wist) toe.
Houston3 in 'nieuws: Vijf Belgen opgepakt bij actie tegen topsites'
Voor mij was de kracht er al een beetje uit,omdat ik deze(van een half uur eerder)al had gelezen.
yannickie111 in 'nieuws: Vijf Belgen opgepakt bij actie tegen topsites'
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
pcgek schreef op woensdag 08 september 2010 @ 19:24:

[...]

Voor mij was de kracht er al een beetje uit,omdat ik deze(van een half uur eerder)al had gelezen.
yannickie111 in 'nieuws: Vijf Belgen opgepakt bij actie tegen topsites'
lol, kijk eens van wie dat bericht van een half uur eerder is O-)
maar toch staat er vind ik nog wat andere info in.

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vergeef me als ik aan het verkeerde adres ben, maar ik ben posts kwijt in nieuws: Palit komt met low-profile GTS 450-videokaart

Een waarop ik reageerde en mijn eigen reactie. De mijne was een vrij zakelijke uitleg waarom sommige mensen geen ATI willen als ze bijv. Adobe Creative Suite willen gebruiken. Ik vond dat die persoon onnodig naar 0 gemodereerd was omdat als altijd alles in fanboy termen gezien wordt terwijl dit gewoon een professionele gebruiker was die wat kort door de bocht stelling nam.

Nu kan ik nog de zijne, noch de mijne meer vinden. Met wat gepuzzel begreep ik dat er naar -2 gemod kan worden door sommige mensen. Is dat hier het geval en waarom dan beide posts?

Ik mod tegenwoordig ook wat en loop hier toch al heel lang mee, maar heb het niet eerder gezien (kan ook niet want ze worden onzichtbaar natuurlijk :)

Wie wil me uitleggen waarom dit gebeurd is en waarom de posts beiden naar 2 moesten?

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Dus buiten deze om heb je nog meer gepost?
max3D in 'nieuws: Palit komt met low-profile GTS 450-videokaart' De reacties op dat artikel heb ik toevallig ook gemod,maar er is me niet iets bijzonders opgevallen. In mijn moderatiegeschiedenis ben ik iig geen -2 tegengekomen. Of het is een latere post geweest die ik niet heb gelezen/gemod,dat zou ook nog kunnen :)

edit:

@dcm360, jij speurneus ;)

Dan moet het om deze 2 reacties gaan:
RealAlcatraZ in 'nieuws: Foto's en details van Radeon HD 6000-kaarten duiken op'
max3D in 'nieuws: Foto's en details van Radeon HD 6000-kaarten duiken op'

[ Voor 31% gewijzigd door pcgek op 09-09-2010 09:37 ]

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

max3D schreef op donderdag 09 september 2010 @ 01:52:
Vergeef me als ik aan het verkeerde adres ben, maar ik ben posts kwijt in nieuws: Palit komt met low-profile GTS 450-videokaart
Wie wil me uitleggen waarom dit gebeurd is en waarom de posts beiden naar 2 moesten?
Als je toevallig gereageerd hebt op een reactie die naar een -2 gezet is, dan verdwijnt jouw reactie mee omdat die geen zichtbare parent reactie meer heeft. Jouw reactie krijgt dan niet ook automatisch een -2 maar behoud zn oorspronkelijke score, ookal is deze niet meer zichtbaar.

Overigens, is het niet de reactie van jou hier die je zoekt? nieuws: Foto's en details van Radeon HD 6000-kaarten duiken op Daar zie ik een verhaal staan dat aan de beschrijving voldoet.

[ Voor 17% gewijzigd door dcm360 op 09-09-2010 09:07 ]

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Overigens is gallery: max3D de effectiefste manier om reacties terug te zoeken. Ook reacties die op -2 staan, zijn daar vermeld.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

laserboy in 'nieuws: Battlefield 1943 verschijnt voor de pc - update'
Vind ik niet echt een +3. Ik ben me ervan bewust dat de update er nog niet stond ten tijde van zijn post, maar het blijft gewoon een linkje naar een bron. Bij een +3 post verwacht ik echt wel wat meer eigen inzicht. Een +2 is dus imho de juiste score.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Ben het wel een beetje eens met die uitleg, maar +3 is ook niet zo heel erg eigenlijk.

☻/
/▌
/ \

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:03:
laserboy in 'nieuws: Battlefield 1943 verschijnt voor de pc - update'
Vind ik niet echt een +3. Ik ben me ervan bewust dat de update er nog niet stond ten tijde van zijn post, maar het blijft gewoon een linkje naar een bron. Bij een +3 post verwacht ik echt wel wat meer eigen inzicht. Een +2 is dus imho de juiste score.
Wel, hij zet wel met die link het nieuws in een geheel ander daglicht. Volgens de FAQ is een +3 niet zo vreemd om te geven dan.

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 13:11

Redneckerz

A place to be.

een beetje laat, maar deze mag op een +1 of een 0:

CR35 in 'nieuws: 2K Games kondigt Duke Nukem Forever aan'

wat hij zegt is namelijk bijna goed, DNF gebruikt namelijk een zwaar aangepaste Unreal Engine 1.5:

http://wiki.beyondunreal....gine_1#Announced_Projects

je kan het eerder de DNF Engine noemen, maar toch, even duidelijk gezet.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Delerium schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:44:
[...]

Wel, hij zet wel met die link het nieuws in een geheel ander daglicht. Volgens de FAQ is een +3 niet zo vreemd om te geven dan.
Om die reden heb ik ook een +3 gegeven.

• Ghost Dog
  • Laatst online: 06-05 22:14

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:26

botoo

💀 too old to die young

Met nadruk op de +3'ers op FrenchFriesMayo's post die wmb (misklik daargelaten) beter zonder modrechten kunnen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vraag me af of het dezelfde persoon is die Daikirai in 'nieuws: IPod touch heeft geen vibratiefunctie voor Facetime' (wat een -1 is) ook een +3 gaf.

Zijn de +3's vandaag in de aanbieding, dat elke troll ze krijgt ofzo?

Virussen? Scan ze hier!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Ik zie hier 4 verschillende personen... (Die ene die 2 fouten heeft gemaakt zal ik wel even een mailtje achteraan sturen)

• max3D
  • Niet online
dcm360 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 09:05:
[...]

Als je toevallig gereageerd hebt op een reactie die naar een -2 gezet is, dan verdwijnt jouw reactie mee omdat die geen zichtbare parent reactie meer heeft. Jouw reactie krijgt dan niet ook automatisch een -2 maar behoud zn oorspronkelijke score, ookal is deze niet meer zichtbaar.

Overigens, is het niet de reactie van jou hier die je zoekt? nieuws: Foto's en details van Radeon HD 6000-kaarten duiken op Daar zie ik een verhaal staan dat aan de beschrijving voldoet.
Als je nog te dom bent om te onthouden waar je zelf gepost hebt, mag je heel dankbaar zijn voor mensen die je dan nog helpen. Dat ben ik dus. Te dom én dankbaar.

Handig te weten dat je via je gallery die dingen kan zien. Tien jaar op tweakers en blijkbaar nog steeds niet thuis...

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

deze is twijfelachtig:
Vengeful in 'nieuws: 2K Games toont Duke Nukem Forever op Firstlook'
ik vind hem zeker wel on-topic, niet erg netjes geformuleerd, maar oke. maar waarom die zinsnede: ''Joran had het goed gedaan bij 3D Realms''? dit komt toch trollerig en onnodig over en dat zorgt ervoor dat ik aan een 0 begin te denken, en geen +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukkerpaddy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-04-2024
Mij viel deze moderatie op: Anoniem: 241040 in 'nieuws: BEA: verkoop pc-games in België met 13% gedaald door piraterij' - 7x must read en 2x informatief voor een reactie die hooguit ontopic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

tukkerpaddy schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 07:56:
Mij viel deze moderatie op: Anoniem: 241040 in 'nieuws: BEA: verkoop pc-games in België met 13% gedaald door piraterij' - 7x must read en 2x informatief voor een reactie die hooguit ontopic is.
is voor mij gewoon een 0. het is gewoon het tegenovergestelde zeggen ten opzichte van de titel. niet echt kwalijk, maar ook niet informatief.

de +2 en +3tjes zijn dan op zeker meningmodders en papegaaien. ik ruik een klus voor de modjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Redneckerz schreef op donderdag 09 september 2010 @ 20:00:
deze is twijfelachtig:
Vengeful in 'nieuws: 2K Games toont Duke Nukem Forever op Firstlook'
ik vind hem zeker wel on-topic, niet erg netjes geformuleerd, maar oke. maar waarom die zinsnede: ''Joran had het goed gedaan bij 3D Realms''? dit komt toch trollerig en onnodig over en dat zorgt ervoor dat ik aan een 0 begin te denken, en geen +1.
Echt storend is het niet, en het is maar een klein gedeelte van de inhoud ,dus geef ik een +1. Maar een 0 zou ook goed kunnen als je daarvoor wel aftrek wilt geven.
tukkerpaddy schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 07:56:
Zoals hij er staat vind ik hem wel wat hebben,juist omdat er verder geen commentaar gegeven wordt. Maar meer dan een +1 is het iig niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:28

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dit hoeft van mij niet op -1: stewie in 'meuk: Sony PlayStation 3 3.42'

Een nulletje is voldoende.

Deze mag daarintegen echt naar de -1: Anoniem: 179986 in 'meuk: Sony PlayStation 3 3.42'

[ Voor 31% gewijzigd door Bor op 10-09-2010 09:43 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukkerpaddy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-04-2024
Zoals hij er staat vind ik hem wel wat hebben,juist omdat er verder geen commentaar gegeven wordt. Maar meer dan een +1 is het iig niet. :)
Ik kan 'm ook zeker wel waarderen, maar toch iets overrated. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Redneckerz schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 09:03:
[...]

is voor mij gewoon een 0. het is gewoon het tegenovergestelde zeggen ten opzichte van de titel. niet echt kwalijk, maar ook niet informatief.

de +2 en +3tjes zijn dan op zeker meningmodders en papegaaien. ik ruik een klus voor de modjes. ;)
Die klus is uitgevoerd, in alle gevallen is er verder niets bijzonders te vinden.

Ik heb overigens een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik kom ook niet verder dan een 0 nee, beetje schreeuwerig dat bold, en geen enkele onderbouwing.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

wildhagen schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:04:
Ik kom ook niet verder dan een 0 nee, beetje schreeuwerig dat bold, en geen enkele onderbouwing.
Helemaal mee eens. Een 0 is voor mij voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Dirk schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:14:
[...]

Die klus is uitgevoerd, in alle gevallen is er verder niets bijzonders te vinden.

Ik heb overigens een 0 gegeven.
met dank voor de uitvoering van de klus. als bouwbedrijven nou ook zo snel waren en zo makkelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:26

botoo

💀 too old to die young

Wmb mag Anoniem: 241040 in 'nieuws: BEA: verkoop pc-games in België met 13% gedaald door piraterij' wel op +1 zonder harde data komt de BEA zelf immers ook tot hun 13% kreet. De post van Rainlife maakt helder dat je zonder meetbare data net zo goed het tegenovergestelde kan roepen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tsja, hij verwijt BEA geen argumentatie te geven, maar zelf doet hij dat ook niet, en ook nog zonder onderbouwing, waar BEA die wel heeft middels die GfK-cijfers. (of je daar nu wel of niet mee eens bent is niet eens relevant)

Pot verwijt ketel dat-ie zwart ziet. Koppel dat aan het nogal schreeuwerige karakter van zijn post (alles bold word over het algemeen als schreeuwen gezien, net als all-caps), en gebrek aan verdere inhoud, en dan kom ik toch niet verder dan een 0 hoor...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Volgens mij was het de bedoeling van de poster om een vervangende titel te schrijven voor dat artikel. En dat doe je dan in het bold,net als de originele titel. In dit geval dus niet iets waar je hem op onderuit kunt halen

edit:
@wildhagen, ik lees geen klaagzang. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door pcgek op 10-09-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

pcgek schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:49:
Volgens mij was het de bedoeling van de poster om een vervangende titel te schrijven voor dat artikel. En dat doe je dan in het bold,net als de originele titel. In dit geval dus niet iets waar je hem op onderuit kunt halen
In dat geval kan je hem er imho nog steeds op onderuit halen, want dan is het een opmerking over het artikel/titel zelf, en zou in GR thuishoren...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

OPSLAGHOND in 'nieuws: Onderzoeksbureau meet weinig enthousiasme voor 3d-brillen'

een alu hoedjesverhaal dat insinueert dat Microsoft (om god weet welke reden) de onderzoeksresultaten vervalst zou hebben. +2 lijkt me toch echt een veel te hoge score :p

[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 10-09-2010 15:23 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Boeboe schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:23:
OPSLAGHOND in 'nieuws: Onderzoeksbureau meet weinig enthousiasme voor 3d-brillen'

een alu hoedjesverhaal dat insinueert dat Microsoft (om god weet welke reden) de onderzoeksresultaten vervalst zou hebben. +2 lijkt me toch echt een veel te hoge score :p
+2 is inderdaad te hoog. De relatie met het onderwerp van de nieuwspost is ook maar erg dun. Ik geef er een nulletje voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik heb er ook een 0 voor gegeven. Zoals Bor al zegt is de relatie erg dun maar er is ook geen sterke argumentatie.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idem hier, vind het ook niet meer dan een 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Woei , met zijn allen op één lijn :P

Deze mag nu hij geedit is wel naar de -1: Anoniem: 104592 in 'meuk: Acronis True Image Home 2011 14 build 5519'

[ Voor 72% gewijzigd door Bor op 10-09-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:05
Deze dude lult ongelofelijk uit zijn nek en zijn attitude is niet erg tweaker waardig. Dat lijkt me -1 waard.
Overigens, het gaat me niet zozeer om zijn commentaar op mij (trek ik me persoonlijk niks van aan), maar hij wil gewoon gal spugen lijkt het. :s
Anoniem: 372544 in 'reviews: R.U.S.E.'

[ Voor 22% gewijzigd door Barleone op 10-09-2010 23:31 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Barleone schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 23:30:
Deze dude lult ongelofelijk uit zijn nek en zijn attitude is niet erg tweaker waardig. Dat lijkt me -1 waard.
Overigens, het gaat me niet zozeer om zijn commentaar op mij (trek ik me persoonlijk niks van aan), maar hij wil gewoon gal spugen lijkt het. :s
die laatste 2 heb ik een -1 gegeven, de 2e stond er al op, maar de derde nu ook ( die had pas 1 -1 stem, en daarmee kan hij nog niet naar -1).
de eerste kan ik niet meer modden, die is net een paar uur te oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Onder het motto: "ik weet dat het niet mag maar toch doe ik het" is dit geen +1 waard imho (en zeker niet de +2 die het ook kreeg):

b2vjfvj75gjx7 in 'meuk: Parted Magic 5.5'

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 12-09-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301785

Hoi Beste tweakers :) .Ik had wat tijd over en wilde gaan modden.
Eerst ff kijken naar mijn eigen mod gegevens.Maar dat kan niet meer.
Onder de tab COMMUNITY en sub tab modderatie heb je nog maar 2 keuze`s.
Of Moderatiequeue of FAQ .Jammer dat die derde optie weg is.
Misschien is het ergens anders onder gebracht of kan je dat gewoon niet meer inzien :?

@ Cloud (hieronder ) ok ,dan snap ik het.
Nog ff door modden dus :)
Ik vond/vind het wel interesant (leuk)om te zien ,die gegevens.
Maar ik blijf bij een geven mod.
Of de afwijking moet echt enorm zijn.
Volgens mij had ik een weging van 5
maar ik heb een weging van 2.
Ook veranderd dus.

@ Pc gek .
Ok bedankt voor de aanvulling,dan weet ik nu hoe het werkt.Dan had ik, denk ik ,eerst een 4 omdat ik het eerst wel kon zien,en dan nu een 2.Ik heb idd de laatste tijd vrij weinig gemod.1of 2 per dag.Mijn afwijking was maar 0,07.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 301785 op 13-09-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Naarmate je een hogere weging bereikt, zal die ModPerformance vanzelf weer zichtbaar en bruikbaar worden. Totdan niet, omdat beginnende gebruikers de pagina misbruikten om hun moderaties achteraf te corrigeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Anoniem: 301785 schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:31:

Volgens mij had ik een weging van 5
maar ik heb een weging van 2.
Ook veranderd dus.[/small]
Als je een tijdje niet of weinig mod,gaat je weging volgens mij ook naar beneden.En bij te veel afwijking op het gemiddelde ook. Een weging van 5 is er iig niet, het is x1, x2 ,x4 of x6.. Alleen met de laatste 2 wegingen kun je je modperformance bekijken :)

[ Voor 8% gewijzigd door pcgek op 13-09-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:28
il1umina in 'nieuws: '3DS verschijnt op 20 november in Japan'' mag ook wel op -1. Ordinaire poging tot fipo (niet zijn eerste keer, kijk maar na) en voegt 0.0 toe aan het nieuwsitem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197152

Ik zie de +1 niet in van deze posts:
Teigetje! in 'nieuws: Nvidia brengt mainstreamkaart GeForce GTS 450 uit'
BigF25 in 'nieuws: Nvidia brengt mainstreamkaart GeForce GTS 450 uit'

Deze mensen doen zelfs geen moeite om interpunctie/hoofdletters te gebruiken EN geen meerwaarde = 0.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 197152 op 13-09-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
JanW schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:10:
il1umina in 'nieuws: '3DS verschijnt op 20 november in Japan'' mag ook wel op -1. Ordinaire poging tot fipo (niet zijn eerste keer, kijk maar na) en voegt 0.0 toe aan het nieuwsitem.
het is niet helemaal een fipo, maar lijkt er erg veel op.
dus imo voegt hij -1 toe aan het nieuwsartikel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Anoniem: 197152 schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:05:
Ik zie de +1 niet in van deze posts:
Teigetje! in 'nieuws: Nvidia brengt mainstreamkaart GeForce GTS 450 uit'
BigF25 in 'nieuws: Nvidia brengt mainstreamkaart GeForce GTS 450 uit'

Deze mensen doen zelfs geen moeite om interpunctie/hoofdletters te gebruiken EN geen meerwaarde = 0.
Als antwoordt op heeft Teigetje wel een punt,daar kan ik de +1 nog wel van inzien, en ook gegeven. Die van BigF25 is nogal vlak,beetje inhoudsloos. Daar geef ik een 0 voor.

Zolang als het makkelijk leesbaar is geef ik geen aftrek voor het ontbreken van interpunctie en/of hoofdletters. Is misschien een ander verhaal als het om wat langer stukken gaat,die daardoor lastiger te begrijpen zijn . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197152

Ik snap het punt van zijn post niet goed, is maar half duidelijk en bied (dus) amper meerwaarde, maarja, dat is mijn mening natuurlijk.

Zeker met dat in de FAQ staat:
"Bij een +1-reactie verwachten we enige onderbouwing van een mening. Ook vragen moeten goed geformuleerd zijn en de schrijver moet bijvoorbeeld zelf al mogelijke oplossingen of oorzaken aanreiken om een +1-waardering te ontvangen."

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 197152 op 13-09-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Waarom krijgt dit een 0? Het is toch gewoon on topic.

Anoniem: 80466 in 'nieuws: 'In Nederland geen Xbox Live voor Windows Phone 7''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Anoniem: 197152 schreef op maandag 13 september 2010 @ 18:02:
Ik snap het punt van zijn post niet goed, is maar half duidelijk en bied (dus) amper meerwaarde, maarja, dat is mijn mening natuurlijk.

Zeker met dat in de FAQ staat:
"Bij een +1-reactie verwachten we enige onderbouwing van een mening. Ook vragen moeten goed geformuleerd zijn en de schrijver moet bijvoorbeeld zelf al mogelijke oplossingen of oorzaken aanreiken om een +1-waardering te ontvangen."
Volgens pixeltje zijn ze nogal laat met de introductie, als concurrent van de 5750/5770. En Teigetje zegt dat de Nvidiafans nu eindelijk bediend worden,ook al liet het op zich wachten. Daar heeft ie wmb gewoon een punt.

Niet vergeten dat het een reactie op iemand anders is,dan kunnen een paar woorden al genoeg zijn om meer dan een 0 te scoren, de basis was er immers al. Dat ligt een ietsje anders bij een op zichzelfstaande post.

Niet al te streng zijn hoor, bij het geven van een +1 moet je niet al te hoge eisen stellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
mvleus in 'nieuws: IDF: Intel-ceo demonstreert Sandy Bridge-processors'

krijgt een ongewenst terwijl dat toch een normaal relevant punt is bij de introductie van een nieuwe processor. Nog zelfs de moeite genomen om de voorspelling uit 2006 van Intel te vinden en een linkje geplaatst.

Ik heb hem een 1 gegeven, maar er zijn 8 nullen uitgereikt! Volgens mij niet door mensen die goed lazen en op de link klikten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
De manier van presenteren nodigt dan ook absoluut niet uit tot het aanklikken van de link en zomaar willekeurig linkjes aanklikken is de gemiddelde internetter als het goed is allang afgeleerd. Ik vind hem prima op 0 staan en kan de -1's ook goed begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Aan de reactie en moderaties te zien heb je de 2e zin er later bij geedit?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dat is in dezelfde minuut geweest, dat mag dus geen invloed hebben op de score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ah klopt :P

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
max3D schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 00:46:
mvleus in 'nieuws: IDF: Intel-ceo demonstreert Sandy Bridge-processors'

krijgt een ongewenst terwijl dat toch een normaal relevant punt is bij de introductie van een nieuwe processor. Nog zelfs de moeite genomen om de voorspelling uit 2006 van Intel te vinden en een linkje geplaatst.

Ik heb hem een 1 gegeven, maar er zijn 8 nullen uitgereikt! Volgens mij niet door mensen die goed lazen en op de link klikten.
Die reactie vind ik ongewenst.
Linken naar een gerucht die off-topic is, is dan wel niet ongewenst. Maar die zin eronder wel. Ik vind het niks meer dan een flame en in die zin ongewenst. Ik heb dan ook een -1 gegeven waar hij m.i. thuis hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Deze opmerking is nou niet echt relevant, en is met een 0 wel betaald.
Stouten in 'nieuws: Miljoenenproject ict voor gevangenissen is stopgezet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Is dit nou echt een 0 waard? Ik zie niet meer dan een schop de open deur maar in fipo.

Anoniem: 372755 in 'nieuws: Eerste 1Gbps-internetabonnementen beschikbaar in de VS'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:49

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ik zit een beetje met Ruudjah in 'Master key' van hdcp-beveiliging mogelijk bekend'... Heb hem -1 gegeven wegens spam / chaos, maar wellicht is 0 - zinloos ook verdedigbaar... Als hij meer had gewild, was uitleg geen slecht idee geweest, want gewoon keys posten (ik neem aan dat dit de keys zijn) is a. wellicht illegaal (ondanks dat dat me aan mijn derriere zal oxideren) en b. slecht neergezet. Meningen?

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar voor kwam ik even hier kijken .Of iemand deze al had gemeld.
Mijn mening is dat meneer denkt leuk te zijn ,maar dit is alleen irritant
ver spillen van de ruimte .Zo`n ernorme post van eigenlijk niks.
Ruudjah in 'nieuws: 'Master key' van hdcp-beveiliging mogelijk bekend'
Van mij zou een -2 ook mogen.
Overigens normaliter geeft deze user gewoon normale reactie`s,als je de history bekijkt,maar dit slaat nergens op.Ik vind het niet echt grappig.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 301785 op 14-09-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Aangezien iemand erop gereageerd heeft heb ik de HDCP key gewoon uit de reactie gesloopt in plaats van een -2. Dat iets simpel via Google gevonden kan worden betekent niet dat wij het hier dan ook maar willen zien. Grijze gebieden hou ik niet van en verwijder ik gewoon. :) Om inderdaad nog maar te zwijgen over de enorme verspilde ruimte.

[ Voor 10% gewijzigd door Cloud op 14-09-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Meer dan een first-post zie ik er ook niet in eigenlijk. -1 dus.

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

0 of -1 voor de inhoudsloze fipo: sjaool in 'nieuws: IDF: Intel toont ExoPC-tablet met Wireless Display'
-1 voor iemand die überhaupt het artikel niet heeft gelezen maar wel fipo wil: whiteclear in 'nieuws: Google werkt aan 'visual timeline' voor Google Docs'

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ik heb die twee reacties zelf op resp. 0 en -1 staan. :) Al zou je ook een 0 kunnen overwegen voor de tweede, maar het is wel een erg overbodige reactie zelfs al zou hij goed bedoeld zijn.

[ Voor 54% gewijzigd door Cloud op 15-09-2010 12:58 ]

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Cloud schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:58:
Ik heb die twee reacties zelf op resp. 0 en -1 staan. :) Al zou je ook een 0 kunnen overwegen voor de tweede, maar het is wel een erg overbodige reactie zelfs al zou hij goed bedoeld zijn.
Precies mijn idee. ;)

• max3D
  • Niet online
Herman87 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:50:
[...]

Die reactie vind ik ongewenst.
Linken naar een gerucht die off-topic is, is dan wel niet ongewenst. Maar die zin eronder wel. Ik vind het niks meer dan een flame en in die zin ongewenst. Ik heb dan ook een -1 gegeven waar hij m.i. thuis hoort.
Een gerucht? En off-topic? in een topic waar intel toekomstige processing technologie demonstreert zonder tijdsframe is het heel relevant om te verwijzen naar eerdere fails om zaken in perspectief te zetten. Iemand die wist waar hij het over had krijgt nu een ongewenst beoordeling., terwijl de grootste lulkoek standaard een +1 krijgt.

Ik kan in de moderatie richtlijnen helemaal niet vinden dat 90% van de reacties die zijdelings met het topic te maken zouden kunnen hebben, maar duidelijk getuigen van volstrekt onbenul van het onderwerp een +1 zouden verdienen.

Als ik vroeger mijn filter op +1 zette kreeg ik alle to the point reacties te zien. Nu krijg ik het overgrote deel van de reacties te zien inclusief mensen die geen idee hebben waar ze het over hebben.

Anyway het is water onder de brug, maar ik vermoed dat ik niet snel moderator met wat meer invloed zal zijn daar ik stelselmatig zal afwijken van de beoordelingen wat de bot dus afstraft. Het zelfcorrigend vermogen van de moderaties faalt door dat systeem omdat een scheefgroei door de jaren heen niet meer gecorrigeerd kan worden. Dit zou vijf of meer jaar geleden heel anders beoordeeld zijn en dat is dus niet wezenlijk te wijzigen als je deviaties van het gemiddelde afstraft.

• max3D
  • Niet online
Anoniem: 301785 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 20:27:
Daar voor kwam ik even hier kijken .Of iemand deze al had gemeld.
Mijn mening is dat meneer denkt leuk te zijn ,maar dit is alleen irritant
ver spillen van de ruimte .Zo`n ernorme post van eigenlijk niks.
Ruudjah in 'nieuws: 'Master key' van hdcp-beveiliging mogelijk bekend'
Van mij zou een -2 ook mogen.
Overigens normaliter geeft deze user gewoon normale reactie`s,als je de history bekijkt,maar dit slaat nergens op.Ik vind het niet echt grappig.
Gezien zijn geschiedenis nam deze user gewoon het advies ter harte om de key zoveel mogelijk te verspreiden om te vermijden dat een enkele site onder druk gezet zou kunnen worden. Het antwoord der antwoorden is kennelijk 42 wat een fijne lengte heeft ;), maar in dit geval is het iets langer. Er is wel tien jaar naar gezocht en zo lang is het nou ook weer niet.
Als tweakers vindt dat je alles zelf kan googlen kan je tweakers opheffen want dat is een waarheid als een koe.

@ MAX3D hierboven d:)b Bedankt voor de uitleg.Je mening over t.net daarin ,deel ik niet overigens.

2+ Is dit niet een te hoge score ?
stardidi in 'nieuws: IDF: Dell toont netbook-tablet met kantelbaar scherm'
Ik zoek op mini PCI ex videokaart,waar deze user naar verwijst, maar dat bestaad helemaal niet volgens google.
Dan verder ; Het is leuk voor deze user dat z`n laptop fijn werkt,maar daar voor zo`n hoge score ?.
Ik vind het op z`n hoogst ontopic + 1 maar 0 zou ook kunnen.

@k1n8fisher ,( hieronder.) thank you :) .Ik heb deze nu zelf off topic gezet, ik heb te weinig gewicht om
het helemaal off topic te maken.

Vanwege de hoge-foutief gegeven- score (6) bij informatief ,blijft die effectief toch ontopic.(0.9)

Maar goed altijd beter dan 2.0 .Want dat was het echt niet.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 301785 op 15-09-2010 20:20 ]

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Anoniem: 301785 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:19:
@ MAX3D hierboven d:)b Bedankt voor de uitleg.Je mening over t.net daarin ,deel ik niet overigens.

2+ Is dit niet een te hoge score ?
stardidi in 'nieuws: IDF: Dell toont netbook-tablet met kantelbaar scherm'
Ik zoek op mini PCI ex videokaart,waar deze user naar verwijst, maar dat bestaad helemaal niet volgens google.
Dan verder ; Het is leuk voor deze user dat z`n laptop fijn werkt,maar daar voor zo`n hoge score ?.
Ik vind het op z`n hoogst ontopic + 1 maar 0 zou ook kunnen.
Als ik dat zo zie dan begint daar iemand over zijn Acer laptop op te scheppen. Dat heeft niets te maken met het artikel dat over Dell gaat dus is een 0 (offtopic) niet meer dan de juiste score!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Deze reactie is wel ontopic, als je iets verder terug leest zie je dat het gaat over de capaciteiten van een atom processor icm windows 7. In zijn situatie werkt dat dus prima.

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.