Maar ik ben niet helemaal zeker. Zou iemand mij willen checken?
Fireshade in 'IDF: Intel maakt Classmate PC steviger en verbetert accuduur'*
*Poeh, dat scriptje was lastig te accepteren met IE9
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
hmm, deja vu?Boeboe schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:23:
OPSLAGHOND in 'nieuws: Onderzoeksbureau meet weinig enthousiasme voor 3d-brillen'
een alu hoedjesverhaal dat insinueert dat Microsoft (om god weet welke reden) de onderzoeksresultaten vervalst zou hebben. +2 lijkt me toch echt een veel te hoge score

OPSLAGHOND in 'nieuws: Ondersteuning 3d-blu-ray op PS3 beschikbaar op 21 september'
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Verwijderd
Waarom is deze off topic?
Volgens mij zijn dit gewoon legitime vragen.
@ RoD(hieronder)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2010 19:31 ]
Vanaf deze reactie komt er een brede discussie over oordopjes in het verkeer. Als je de draad volgt, zit er een relevante lijn in, maar het is anderzijds wel redelijk off topic. Hoe deze draad te modden? 0/1
Edit: Bedankt Hieronder. Soms is het best lastig in te schatten waar de grens ligt tussen ontopic en off topic.
[ Voor 30% gewijzigd door Herman op 16-09-2010 21:17 ]
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Wat deze reactie daar te zoeken heeft weet ik niet,maar gaat nergens over. Ik heb er een -1 voor gegeven
mouthman73 in 'nieuws: Sony brengt 7,2mm dunne Walkman S750 uit'
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
De 9x +3 voor de reactie van Flogging Hank zelf lijken mij trouwens ook serieuze mismods.
SidewalkSuper in 'nieuws: AIVD: bel via umts bij vertrouwelijke gesprekken'
en ook de meerdere +2 mods en 43 +1 mods zijn niet in de haak. lijkt mij een mooi voorbeeld van ''post-abuse''.aomlives schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:28:
Ik snap niet waarom sommige reacties op FloggingHank in 'nieuws: Ahold maakt overstap naar Google Apps' zo vaak met 0 beoordeeld worden, die horen toch gewoon allemaal op -1?
De 9x +3 voor de reactie van Flogging Hank zelf lijken mij trouwens ook serieuze mismods.
als even een modje hiernaar kan kijken, anders blijft deze vele mismods krijgen.
ik vind het overigens toch wel redelijk bizar dat mensen zon post als deze bewust mismodden om hem maar tussen de reacties uit te laten steken. gevalletje geen leven?
Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.
De reacties erop zijn inderdaad niet meer dan -1/0 waard. Ze staan inmiddels allemaal op -1 zo te zien.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Best Buy: iPad 'kannibaliseert' helft notebookverkopen De hele thread kleurt opeens rood. Het is aardig dat als een Pro of PowerMod van mening is om e.e.a. naar beneden te modden, deze ook de moeite neemt on topic en informatieve reacties te modden. Komt anders zo negatief over.
Deze is geheel off topic, maar waarom ongewenst? 2x off topic gemod, 6x ongewenst.
Nog eentje, geheel off topic, maar waarom 6x ongewenst?
Het lijkt me dat een ProMod z'n rechten misbruikt.
Ja, dat is een promod, en nee, dat was niet onterecht. Zo'n reactie is namelijk olie op het vuur bij zo'n gevoelig onderwerp en is dus niet gewenst, ontopic of niet. Overigens is de reactie nog behoorlijk offtopic ook, aangezien het gaat over de stijl van de reacties en niet over de ipad vs notebook verkopen. Verder, ook een niet-promod kan redelijk eenvoudig een 6x weging bereiken door gewoon flink actief te zijn en netjes te modden.mstam schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 00:57:
Vreemde manier van modden door waarschijnlijk een ProMod. 1x modden geldt voor 6 kennelijk. 2x on topic en 6x ongewenst door 1 moderator. Ik vind deze reactie on topic omdat het een persoonlijke mening is, geen bashing o.i.d.
25x -1 vind ik wel meevallen op een totaal van meer dan 200, zeker bij zo'n onderwerp. Of was er nog een specifieke reeks reacties die je wilde aanwijzen?Best Buy: iPad 'kannibaliseert' helft notebookverkopen De hele thread kleurt opeens rood. Het is aardig dat als een Pro of PowerMod van mening is om e.e.a. naar beneden te modden, deze ook de moeite neemt on topic en informatieve reacties te modden. Komt anders zo negatief over.
Opnieuw, een dergelijke meta-discussie bij zo'n gevoelig onderwerp is niet gewenst.Deze is geheel off topic, maar waarom ongewenst? 2x off topic gemod, 6x ongewenst.
Dat is een forse flame en dus ongewenst.Nog eentje, geheel off topic, maar waarom 6x ongewenst?
Nee hoor, hier is een promod juist heel goed bezig geweest.Het lijkt me dat een ProMod z'n rechten misbruikt.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Meningen verschillen dusNee hoor, hier is een promod juist heel goed bezig geweest.
Ik zal dan ook wat strenger modden. Dit is min of meer een flame post dus -1.
Welterusten!
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Zoals met vrijwel elk artikel bestaan de reacties grotendeels uit persoonlijke meningen die wel betrekking hebben op het product uit het artikel maar niet het artikel zelf. Zo ook met het Best Buy - iPad artikel. 90% van de reacties heeft betrekking op de iPad en niet op het gegeven dat de iPad marktaandeel van notebooks afsnoept. Derhalve zouden vrijwel alle reacties 0 off topic gemod dienen te worden i.p.v. +1 informatief.
En nog een inconsistentie in het moderatiesysteem naar mijn mening is dat iemand met een actieve modstatus niet zo snel reacties zal modereren die al naar zijn/haar smaak gemodereerd zijn. Dit komt m.n. ook door de grote hoeveelheid reacties waardoor een moderator dus snel geneigd is alleen reacties een score te geven die nog niet gemodereerd zijn. Dit maakt het voor de bot lastiger een moderator te beoordelen omdat er minder vergelijkingsmateriaal voor de bot is.
Ik krijg dus de indruk dat een moderator zijn status kan verhogen door simpelweg dezelfde score te geven als andere moderators, zeker als die moderator Pro of PowerMod status heeft. Om dit effect te verminderen stel ik voor dat een mod van een standaard moderator niet meer gewijzigd kan worden als een Pro of PowerMod een reactie gemodereerd heeft. Momenteel is het een kwestie van af en toe je mods langs te gaan en te wijzigen zodat ze in lijn met de mods van andere moderators zijn liggen (sorry 't is al laat).
Het artikel gaat over verminderde notebookverkopen door iPad niet over de inhoudelijke kwaliteiten van de iPad (moderatie 0) maar het zeveren over fanboys/haters maakt de reactie ongewenst (moderatie -1).mstam schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 00:57:
Vreemde manier van modden door waarschijnlijk een ProMod. 1x modden geldt voor 6 kennelijk. 2x on topic en 6x ongewenst door 1 moderator. Ik vind deze reactie on topic omdat het een persoonlijke mening is, geen bashing o.i.d.
Wederom zeveren over de fanboys/haters -> -1 ongewenstDeze is geheel off topic, maar waarom ongewenst? 2x off topic gemod, 6x ongewenst.
MacBook een xl smartphone? Veel helderder krijg je de flames/trolls niet.Nog eentje, geheel off topic, maar waarom 6x ongewenst?
Ik hoop dat ik je hiermee duidelijk gemaakt heb waarom ik deze zo gemod heb (maar dat had DirkW ook al gedaan).Het lijkt me dat een ProMod z'n rechten misbruikt.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Virussen? Scan ze hier!
Dit is natuurlijk een -1, die +2 en +3-gevers willen graag hun modrechten inleveren wegens meningmodden. Iemand die ze daarbij misschien even kan helpen?
mOnTEuR in 'nieuws: Fox-IT richt team op voor actieve bestrijding cybercrime'
Idem voor degene die dat een +3 gaf (en ook wel die +1), want ook dit is een overduidelijke -1.
Prototype666 in 'nieuws: Fox-IT richt team op voor actieve bestrijding cybercrime'
+1 en +2? Modmisbruik...
-=KGK=- in 'nieuws: Fox-IT richt team op voor actieve bestrijding cybercrime'
+1 == modmisbruik...
Katseviool in 'nieuws: Fox-IT richt team op voor actieve bestrijding cybercrime'
+2 == modmisbruik...
Verwijderd in 'nieuws: Fox-IT richt team op voor actieve bestrijding cybercrime'
+3 == modmisbruik.... is dit één en dezelfde modmisbruiker???
Verwijderd in 'nieuws: Fox-IT richt team op voor actieve bestrijding cybercrime'
En dit lijkt me niet echt een +2 waard...
[ Voor 76% gewijzigd door wildhagen op 18-09-2010 17:51 ]
Virussen? Scan ze hier!
veel mismods, want deze reactie hoort toch gewoon op -1 als ik mij niet vergis?
Die +1's, +2's en +3's lijken me dan ook rasechte meningmoddende modmisbruikers.
Virussen? Scan ze hier!
Dergelijke feedback hoort idd niet op de FP hoewel ik wel vind dat deze gebruiker een punt heeft. Het item riekt ook naar reclame.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Hoe iemand daar vervolgens een +1 of +2, of bij andere reacties zelfs een +3, aan kan geven, weet ik ook niet, want dat is met maar één woord te beschrijven: modmisbruik.
Virussen? Scan ze hier!
Dat het in GR hoort ben ik helemaal met je eens. Gezien het aantal negatieve reacties (die toch wel een punt hebben) heb ik zelf al even een kleine post gemaakt: Fox-IT artikel niet meer dan reclamewildhagen schreef op zondag 19 september 2010 @ 09:57:
Daar ben ik het wel mee eens ja, maar dat hoort in GR, niet op de FP, want daar is dit gewoon ongewenst, en dus -1.
De link die geplaatst is geeft interessante achtergrond informatie over een eerdere klus van het bedrijf in kwestie.
Deze mag vervolgens wel naar de -1: HoppyF in 'nieuws: Fox-IT richt team op voor actieve bestrijding cybercrime'
(klacht over nieuwswaarde zoals vrijwel alle reacties onder dit item met een koppeling naar Apple nieuws).
[ Voor 31% gewijzigd door Bor op 19-09-2010 12:45 ]
Modbreaked.aomlives schreef op zondag 19 september 2010 @ 02:59:
player-x in 'nieuws: Photofast introduceert rappe pci-express-ssd'
veel mismods, want deze reactie hoort toch gewoon op -1 als ik mij niet vergis?
Kan je hem dan ook op -1 of -2 zetten want dan maak je nog beter duidelijk dat dit niet gewenst is EN haal je hem voor veel mensen uit het zicht waardoor er minder snel op wordt gereageerd!
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Lijkt me niet gewenst op Tweakers.net...
rss-feeds ftw!
[ Voor 94% gewijzigd door Stevie-P op 20-09-2010 00:58 ]
Stoney3K in 'nieuws: Fox-IT richt team op voor actieve bestrijding cybercrime'
edit:
@Dirk, dan houd ik het op commentaar wat niet op de FP thuishoort,dus -1. Ben gek op grenzen stellen
[ Voor 21% gewijzigd door pcgek op 20-09-2010 10:41 ]
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Een goede post met heel wat eigen inbreng. Het artikel gaat echter over een DDOS, en niet over het businessmodel van de RIAA etc. +2 is dan wat te hoog, heb dan ook +1 gegeven.
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Hoe moet je daar beginnen te modereren? Het onbenul druipt ervan af. De 'tweakers' kennen het verschil niet tussen een legging en een stepping. Deze jongen legt het equivalent van een deurkruk uit en krijgt dan een +2 omdat de rest gewoon te dom voor woorden is. Ik heb hem een +1 gegeven en wat anderen verlaagd, maar wederom als je iets van CPU's af weet dan zijn vrijwel alle reacties om te huilen.
Er zijn dus meer +2 gegeven voor post op het niveau van een CPU is de centrale kern van je computer oid. Een eye opener voor mensen daar. Van treurnis zie ik dan niet in hoe je daar moet modereren. Het argument van iemand die als irrelevant gemod is (op zich terecht) dat je berichten die je niet snapt beter kan overslaan lijkt mij hier wel heel geldig.
Ik heb het eerder gezegd, maar als ik snel wat goede reacties wil scannen zet ik als gebruiker mijn filter op +2 en dat moet je eens proberen in dat topic... Vergeleken met prachtig gedocumenteerde bijdragen van mensen in andere topics is dit net een +1 waard en is de rest van de commentaren gewoon irrelevant.
Waarom zou je niet kritisch mogen zijn over een persbericht? Als het praat als een persbericht etc... Het is zeer on topic en informatief voor andere lezers. Zou gewoon +1 moeten zijn.Dirk schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:27:
Om te zeiken moet een reactie juist níet netjes verwoord zijn.Ik vind deze reactie nog net door de beugel kunnen, hij mag van mij op 0 blijven staan.
Als er iets is dat een redelijk deel van de lezers niet weet, dan mag de uitleg daarvan best op +2 gezet worden. Als het voor jou basiskennis is, dan mag je alles wat voor jou geen basiskennis is op +3 zetten.max3D schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 00:13:
ik dus in 'nieuws: Intel geeft Core-processors nieuwe stepping'
Hoe moet je daar beginnen te modereren? Het onbenul druipt ervan af. De 'tweakers' kennen het verschil niet tussen een legging en een stepping. Deze jongen legt het equivalent van een deurkruk uit en krijgt dan een +2 omdat de rest gewoon te dom voor woorden is. Ik heb hem een +1 gegeven en wat anderen verlaagd, maar wederom als je iets van CPU's af weet dan zijn vrijwel alle reacties om te huilen.
Er zijn dus meer +2 gegeven voor post op het niveau van een CPU is de centrale kern van je computer oid. Een eye opener voor mensen daar. Van treurnis zie ik dan niet in hoe je daar moet modereren. Het argument van iemand die als irrelevant gemod is (op zich terecht) dat je berichten die je niet snapt beter kan overslaan lijkt mij hier wel heel geldig.
Ik heb het eerder gezegd, maar als ik snel wat goede reacties wil scannen zet ik als gebruiker mijn filter op +2 en dat moet je eens proberen in dat topic... Vergeleken met prachtig gedocumenteerde bijdragen van mensen in andere topics is dit net een +1 waard en is de rest van de commentaren gewoon irrelevant.
Dit gaat niet over de inhoud van het nieuwsbericht, dit gaat over het nut van het nieuwsbericht zelf. Dergelijke metadiscussies beschouwen wij als offtopic en horen dus op 0. Deze discussies mag je voeren in Geachte Redactiemax3D schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 00:18:
[...]
Waarom zou je niet kritisch mogen zijn over een persbericht? Als het praat als een persbericht etc... Het is zeer on topic en informatief voor andere lezers. Zou gewoon +1 moeten zijn.
Maar tot mijn verbazing worden ze massaal op -1 gemod.
En sorry hoor, je kan het wel aankaarten in "geachte redactie", maar daar zit je tegen een muur te praten. Ik snap wel dat mensen geen behoefte (meer) hebben het daar te plaatsen.
Maar een CPU stepping mag je toch bekend veronderstellen. Er zitten soms prachtige bijdrages van mensen tussen die daar research voor doen, kennis van hun vak hebben etc. en die krijgen een +2.Dirk schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 00:23:
[...]
Als er iets is dat een redelijk deel van de lezers niet weet, dan mag de uitleg daarvan best op +2 gezet worden. Als het voor jou basiskennis is, dan mag je alles wat voor jou geen basiskennis is op +3 zetten.
[...]
Dit gaat niet over de inhoud van het nieuwsbericht, dit gaat over het nut van het nieuwsbericht zelf. Dergelijke metadiscussies beschouwen wij als offtopic en horen dus op 0. Deze discussies mag je voeren in Geachte Redactie
De uitleg dat een CPU stepping een soort revisie is kan toch niet meermalen met een +2 beoordeeld worden. Het is toch geen breiclub hier. Ik dacht dat dit tweakers heette.
Commentaar op de nieuwsberichten kan zeer relevant zijn voor de discussie en de beoordeling van het nieuws zelf. Het heeft geen enkele zin dat aan de redactie te melden. Mensen worden nu op het verkeerde spoor gezet.
Wie is 'wij' trouwens? Bedoel je dat het tweakers management dit zo opvat? Of bedoel je de community en ben ik daar geen lid van?
Ik heb zelf nogal wat gepost daar, maar zie het zelfde fenomeen terug. Mij lijkt de vergelijking tussen een nieuw toestel en bestaande zeker relevant en dan moet je ook iets mogen zeggen over die concurrentie anders help je elkaar geen millimeter verder wat me toch het doel lijkt van die reacties.
Vrijwel alle reacties van fotografen zijn op maximaal 0 gezet en de fanboys van Canon of Nikon in een Pentax topic krijgen minimaal een +1.
Blijkbaar is die stepping dus niet bekend.max3D schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:28:
[...]
Maar een CPU stepping mag je toch bekend veronderstellen. Er zitten soms prachtige bijdrages van mensen tussen die daar research voor doen, kennis van hun vak hebben etc. en die krijgen een +2.
Daarvoor is juist het verschil tussen +2 en +3: kennis en inzichten die niet iedereen heeft versus kennis en inzichten die maar weinig mensen hebben. Bedenk ook dat tweaking heel breed is, mensen hoeven echt niet te weten wat een stepping is om te kunnen casemodden bijvoerbeeld.De uitleg dat een CPU stepping een soort revisie is kan toch niet meermalen met een +2 beoordeeld worden. Het is toch geen breiclub hier. Ik dacht dat dit tweakers heette.
Dat soort discussies kunnen inderdaad nuttig zijn, maar niet zoals ze gevoerd werden bij dat artikel.Commentaar op de nieuwsberichten kan zeer relevant zijn voor de discussie en de beoordeling van het nieuws zelf. Het heeft geen enkele zin dat aan de redactie te melden. Mensen worden nu op het verkeerde spoor gezet.
'Wij' zijn de powermods en de andere meer ervaren mods met inderdaad sturing vanuit het management. Wij gebruiken daarbij als richtlijn reviews: Tweakers.net moderatie faq.Wie is 'wij' trouwens? Bedoel je dat het tweakers management dit zo opvat? Of bedoel je de community en ben ik daar geen lid van?
Kun je meer specifieke voorbeelden geven? Deze reactie lijkt me gewoon ontopic omdat hij volledig ingaat op zijn parent die op zijn beurt weer volledig ingaat op het nieuwsbericht, reacties daarop lijken me dan weer minder ontopic omdat ze ingaan op dat deel van deze reactie dat niet over het nieuwsbericht gaat. Maar omdat ik niet al te veel van dit onderwerp af weet durf ik er ook niet al te veel van te zeggen. Ik zal fanboy mods hier dus ook niet zo makkelijk herkennen.max3D schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:31:
Kaas-Tosti in 'nieuws: Pentax vernieuwt sensor en af-systeem in K-5-dslr' deze post die je strict genomen als off topic kan opvattten krijgt een +1 maar alle reacties die niet de lof zingen van Canon of Nikon, maar op Pentax (het onderwerp) en andere fabrikanten ingaan krijgen een 0.
Ik heb zelf nogal wat gepost daar, maar zie het zelfde fenomeen terug. Mij lijkt de vergelijking tussen een nieuw toestel en bestaande zeker relevant en dan moet je ook iets mogen zeggen over die concurrentie anders help je elkaar geen millimeter verder wat me toch het doel lijkt van die reacties.
Vrijwel alle reacties van fotografen zijn op maximaal 0 gezet en de fanboys van Canon of Nikon in een Pentax topic krijgen minimaal een +1.
Dat ben ik absoluut niet met je eens.max3D schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:31:
Kaas-Tosti in 'nieuws: Pentax vernieuwt sensor en af-systeem in K-5-dslr' deze post die je strict genomen als off topic kan opvattten krijgt een +1 maar alle reacties die niet de lof zingen van Canon of Nikon, maar op Pentax (het onderwerp) en andere fabrikanten ingaan krijgen een 0.
Ik zie een heleboel ontzettend off-topic posts die gewoon heel terecht op 0 staan. En daar horen er ook een paar van jou bij.
Het begint eigenlijk al met die post die ontkent dat je Pentax zelden meer bij pro's ziet omdat er toevallig een uitzondering gevonden kan worden. Maar dat valt nog naar de positieve kant van de schaal en blijft ontopic.
Maar dit: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=4177168 is wat mij betreft al hardstikke offtopic. Heeft niets meer met de pentax te maken maar is alleen maar gezeur over wat een professional zou zijn.
Daar ga jij nog een keer overheen door bijna hetzelfde verhaal nog eens op te hangen, maar dan ook meteen alle professionals die APS formaat gebruiken als minderwaardig te betitelen. Dan nog een paar trollerige opmerkingen er bij en een onwaarheid over de scherptediepte en je krijgt gewoon dikverdiend niet meer dan 0.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=4177168
Vervolgens luk je daarmee een discussie uit die zelfs niet meer boven de 0 en -1 uit komt.
die andere mensen die dan wel een +1 krijgen zijn mensen die gewoon een ontopic discussie doen voeren, en dan bv die Pentax vergelijken met een Canon of Nikon.
Verwijderd
Deze staat ontopic,maar ik vind van niet.Ook een aantal hebben dit must read en informatief gemod,wat volgens mij niet gepast is.De reactie is op een andere reactie maar heeft niks met het topic te doen.
Zo kunnen we allemaal naar elkaar gaan wijzen.
voorbeeld "ja maar jouw reactie is dom en traag enz ". Dat slaat toch nergens op ?,en dan zo`n hoge score.
@Dirk ,je bent sneller dan het licht

m.a.w sneller dan waarneembaar met het menselijk oog
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 14:31 ]
Ik vind het een hele mooi manier om aan te geven dat mensen die perse een first post willen hebben niet de tijd kunnen nemen een artikel aandachtig te lezen.
0 kan ik me desondanks ook goed voorstellen. -1 niet. Het is immers geen troll of flame. (iets dat zo lief verwoord is kun je toch geen flame noemen?)
[ Voor 27% gewijzigd door mjtdevries op 21-09-2010 16:14 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Iedereen met verstand van fotografie staat op 0 of -1. Dat topic is krankzinnig gemodereerd.mjtdevries schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:54:
[...]
Dat ben ik absoluut niet met je eens.
Ik zie een heleboel ontzettend off-topic posts die gewoon heel terecht op 0 staan. En daar horen er ook een paar van jou bij.
Het begint eigenlijk al met die post die ontkent dat je Pentax zelden meer bij pro's ziet omdat er toevallig een uitzondering gevonden kan worden. Maar dat valt nog naar de positieve kant van de schaal en blijft ontopic.
Maar dit: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=4177168 is wat mij betreft al hardstikke offtopic. Heeft niets meer met de pentax te maken maar is alleen maar gezeur over wat een professional zou zijn.
Daar ga jij nog een keer overheen door bijna hetzelfde verhaal nog eens op te hangen, maar dan ook meteen alle professionals die APS formaat gebruiken als minderwaardig te betitelen. Dan nog een paar trollerige opmerkingen er bij en een onwaarheid over de scherptediepte en je krijgt gewoon dikverdiend niet meer dan 0.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=4177168
Vervolgens luk je daarmee een discussie uit die zelfs niet meer boven de 0 en -1 uit komt.
die andere mensen die dan wel een +1 krijgen zijn mensen die gewoon een ontopic discussie doen voeren, en dan bv die Pentax vergelijken met een Canon of Nikon.
Ik ga hier niet op de inhoud in want dat zou hier niet on topic zijn, maar hier zou echt iemand naar moeten kijken met enig verstand van zaken want onzin *en dan heb ik het niet tegen jou* wordt positief gewaardeerd. De hele Canon Nikon vergelijking is geintroduceerd door anderen. Vervolgens wordt daar op ingegaan met mensen met kennis van zaken en krijgen die echt allemaal een 0 of een -1. Allemaal vakmensen.
Ik heb de richtlijn natuurlijk ook gelezen. Een CPU stepping is een basis begrip en wie dat niet kent heeft toch gewoon niets te zoeken in dat nieuwsbericht. Als je een +2 uitreikt in een casemodding topic voor iemand die uitlegt dat een zijruit bedoeld is om naar je computeronderdelen te kijken is dat toch ook vreemd. De doelgroep van dat nieuwsbericht weet dát toch echt wel en wie dat niet weet moet niet mee willen praten over case modding. Doe ik ook nooit.Dirk schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:13:
[...]
Blijkbaar is die stepping dus niet bekend.Die anderen worden gewoon te laag gemod.
[...]
Daarvoor is juist het verschil tussen +2 en +3: kennis en inzichten die niet iedereen heeft versus kennis en inzichten die maar weinig mensen hebben. Bedenk ook dat tweaking heel breed is, mensen hoeven echt niet te weten wat een stepping is om te kunnen casemodden bijvoerbeeld.
[...]
Dat soort discussies kunnen inderdaad nuttig zijn, maar niet zoals ze gevoerd werden bij dat artikel.
[...]
'Wij' zijn de powermods en de andere meer ervaren mods met inderdaad sturing vanuit het management. Wij gebruiken daarbij als richtlijn reviews: Tweakers.net moderatie faq.
[...]
Kun je meer specifieke voorbeelden geven? Deze reactie lijkt me gewoon ontopic omdat hij volledig ingaat op zijn parent die op zijn beurt weer volledig ingaat op het nieuwsbericht, reacties daarop lijken me dan weer minder ontopic omdat ze ingaan op dat deel van deze reactie dat niet over het nieuwsbericht gaat. Maar omdat ik niet al te veel van dit onderwerp af weet durf ik er ook niet al te veel van te zeggen. Ik zal fanboy mods hier dus ook niet zo makkelijk herkennen.
Ik probeer ook alleen maar te helpen om de moderatie wat te verbeteren. Ik heb, zoals je waarschijnlijk gezien hebt, ook al gepost in het moderatie verbeter topic. Ik stop er de laatste paar weken veel tijd in omdat tweakers me dierbaar is.
Dat fotografie topic moet je echt door mensen laten bekijken met verstand. Zie mijn reactie hierboven. Wat daar gebeurd en in de opvolgende topics over fotografie gebeurd is gewoon krankzinnig. Een formule 1 topic vervuilen door te blijven zeuren over gepimpte golfjes en het afkraken van automatische bakken in race wagens, want ik kan zelf sneller schakelen (ja echt die mensen melden dat soms) zou toch ook op de schop genomen worden. Dat is wat hier gebeurd is.
p.s. je wou een voorbeeld. Neem http://tweakers.net/react...on=EditPosting&ID=4177816 deze. Een -1 terwijl ik inga op de opmerking dat studio fotografie iets voor hobbyisten met statistische plaatjes is. Als iemand anders me dan gelijk heeft omdat hij ook wel eens een studio gezien heeft krijgt hij ook een -1. Hoe kan de uitleg aan iemand hoe een studio werkt nu in godsnaam ongewenst zijn in een fotografie topic.
[ Voor 7% gewijzigd door max3D op 22-09-2010 03:22 ]
Ik neem aan dat je deze reactie bedoelt:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=4177816
Die staat IMO onterecht op -1.
Ik heb er zelf echter een 0 aan gegeven omdat die complete thread met geruzie over wie nu wel of niet professional is, of wel of niet verstand heeft van fotograferen offtopic is voor het artikel.
De manier waarop je praat over professionele collegas die jij blijkbaar minderwaardig vind helpt ook niet om je score omhoog te krijgen. Op de man spelen helpt ook niet. (opmerking over studio porn fotografie)
Je laatste twee alineas zijn wel goed, en op de juiste toon. Maar de rest van je reactie haalt het omlaag.
En als je met die persoon die jou gelijk geeft doelt op:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=4177902
Die staat IMO heel terecht op -1. Dat is zuivere frontpage vervuiling.
[edit:]
Afgezien van die ruzie thread staan andere reacties van jou gewoon op +1. Dus de claim dat alles van jou en je medestanders op -1 gezet word klopt echt niet.
[ Voor 7% gewijzigd door mjtdevries op 22-09-2010 09:52 ]
Door die ontzettend zeikerige en arrogante toon krijgt de reactie van mij toch echt -1 (sowieso: op de man, dus -1).mjtdevries schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:39:
Ik heb er zelf echter een 0 aan gegeven omdat die complete thread met geruzie over wie nu wel of niet professional is, of wel of niet verstand heeft van fotograferen offtopic is voor het artikel.
De manier waarop je praat over professionele collegas die jij blijkbaar minderwaardig vind helpt ook niet om je score omhoog te krijgen. Op de man spelen helpt ook niet. (opmerking over studio porn fotografie)
Je laatste twee alineas zijn wel goed, en op de juiste toon. Maar de rest van je reactie haalt het omlaag.
Dat maken die laatste 2 alinea's niet goed in mijn ogen.
[ Voor 4% gewijzigd door Ghost Dog op 22-09-2010 12:35 ]
Vaak zie je dat mensen binnen de minuut na het plaatsen van een nieuw artikel een eerste reply neerzetten. Nou heb ik de gewoonte om die veel zwaarder te modden dan andere replies later. Je moet echt wel iets heel erg on-topics zeggen wil je van mij een +1 of hoger krijgen op de first post. Dit omdat het lijkt dat veel mensen gewoon het eerste reply willen hebben en daarom zo snel mogelijk iets roepen dat op de eerste alinea of de kop van het artikel slaat. (doen andere dit ook zo?)
Het probleem is dat ik echt nutteloze uitspraken die verder normaal gesproken niet vervelend of ongewenst zijn, eigenlijk naar -1 zou willen modden als eerste post... maar dat is ook weer niet helemaal correct, want echt ongewenst is het niet, alleen ongewenst als reply om maar het eerste reply te hebben.
Verwijderd
Voor sommige zou het een sport zijn ,zoals je aangeeft,om als 1st te posten,maar dat mag niet uitmaken.
Die gene die onzinnige dingen posten worden er toch wel uitgemod.
Zeker met het nieuwe systeem.
Het voordel van first post is dat het nooit een reactie op een reactie kan zijn,maar altijd op het artikel.
Dus de afweging word zowie makkelijker.Het is relevant of niet.
Met reactie op reactie is dat dus een heel stuk moeilijker.
(zie mijn post hiervoor).Dan kan het zelfs totaal niks met het onderwerp van doen lijken te hebben,maar
als grap of info heeft het dan toch -toegevoegde- waarde.
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2010 15:30 ]
Verwijderd in 'nieuws: Bedrijf werkt aan Michael Jackson-spelwereld'
En nog een viertal reacties waarbij ik me afvraag of je die moet tolereren,ik zie er eigenlijk niks in.
exi22 in 'nieuws: Bedrijf werkt aan Michael Jackson-spelwereld'
arjankoole in 'nieuws: Bedrijf werkt aan Michael Jackson-spelwereld'
Ceaneye in 'nieuws: Bedrijf werkt aan Michael Jackson-spelwereld'
In Search of Sunrise in 'nieuws: Bedrijf werkt aan Michael Jackson-spelwereld'
Als het inderdaad onzinnige dingen zijn in de eerste reactie op een artikel en het is binnen 1 minuut van plaatsen van het artikel dan is het vaak een first post puur en alleen om het eerste te zijn. Dat wordt door best wat mensen ook als Fipo afgeserveerd met een -1. Daar doe je niets verkeerds aan.Zoijar schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:54:
Ik had een vraagje over eerste posts bij nieuwsberichten. (weet niet of dit de plek is, maar dat leek me wel)
Vaak zie je dat mensen binnen de minuut na het plaatsen van een nieuw artikel een eerste reply neerzetten. Nou heb ik de gewoonte om die veel zwaarder te modden dan andere replies later. Je moet echt wel iets heel erg on-topics zeggen wil je van mij een +1 of hoger krijgen op de first post. Dit omdat het lijkt dat veel mensen gewoon het eerste reply willen hebben en daarom zo snel mogelijk iets roepen dat op de eerste alinea of de kop van het artikel slaat. (doen andere dit ook zo?)
Het probleem is dat ik echt nutteloze uitspraken die verder normaal gesproken niet vervelend of ongewenst zijn, eigenlijk naar -1 zou willen modden als eerste post... maar dat is ook weer niet helemaal correct, want echt ongewenst is het niet, alleen ongewenst als reply om maar het eerste reply te hebben.
Is iemand het eerste en de tijd tussen plaatsen artikel en zijn reactie is groter dan zie je vaak al dat het een betere reactie is en niet bedoeld om als eerste te scoren. Dan kan je gewoon objectief modden!
@PCgek: op die van arjankoole na allemaal op de -1 geparkeerd. Voegt niets toe dan hetzij trollen/flamen of anders dit uitlokken.
[ Voor 4% gewijzigd door TheCapK op 22-09-2010 20:51 ]
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
NSB vergelijkingen hoeven echt niet....
En reacties erop als deze ook niet: Vuggie in 'nieuws: Justitie geeft geen openheid over internetfilter kinderporno'
[ Voor 32% gewijzigd door Bor op 22-09-2010 20:51 ]
Misschien was ik even te streng,die zou idd nog wel op 0 kunnenk1n8fisher schreef op woensdag 22 september 2010 @ 20:48:
[...]
@PCgek: op die van arjankoole na allemaal op de -1 geparkeerd.
Ventieldopje in 'nieuws: Pc-versie Super Street Fighter IV geschrapt vanwege piraterij'
beetje slappe opmerking, en onzinreden om maar geen games te kopen. op 0.
heuveltje in 'nieuws: Pc-versie Super Street Fighter IV geschrapt vanwege piraterij'
het ''pc-gaming gaat dood'' argument. flauwekul, dus ook op 0. het gaat dood aan piraterij, niet zozeer aan de prijs.
PcDealer in 'nieuws: Pc-versie Super Street Fighter IV geschrapt vanwege piraterij'
ook een 0. daarnaast is het wel een beetje triest dat meneer klaagt over te dure spellen, gezien het budget waar spellen tegenwoordig mee worden gemaakt.
Deetje in 'nieuws: Pc-versie Super Street Fighter IV geschrapt vanwege piraterij'
deze mag wel op +1. aangezien hij ipv te ranten, graag alternatieven ziet.
matdriks in 'nieuws: Pc-versie Super Street Fighter IV geschrapt vanwege piraterij'
onzin comment. op de 0. mag ook wel naar de -1.
Umbrah in 'nieuws: Pc-versie Super Street Fighter IV geschrapt vanwege piraterij'
twijfel. het zou zoveel beter zijn geweest als hij zelf met bronnen kwam ipv vragen te stellen. een 0, maar +1 zou ook kunnen.
Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.
Hoewel het aan de late kant is, wil ik nhbergboer in 'Sigma stopt Foveon X3-sensor met 46 miljoen subpixels in SD1-dslr' nomineren voor een +3. (Ik had 'm al aangegeven in IRC) Mooie reactie waarin lastige materie eenvoudig wordt uitgelegd. Zelfs mijn oma zou het begrijpen.
Eens met beide. Een 0 gegeven voor de eerste en een +3 voor erg informatieve tweede reactieHerman87 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:52:
Ik zie een mismodje... blouweKip in 'Pc-versie Super Street Fighter IV geschrapt vanwege piraterij' is geen +2 waard (lijkt me).
Hoewel het aan de late kant is, wil ik nhbergboer in 'Sigma stopt Foveon X3-sensor met 46 miljoen subpixels in SD1-dslr' nomineren voor een +3. (Ik had 'm al aangegeven in IRC) Mooie reactie waarin lastige materie eenvoudig wordt uitgelegd. Zelfs mijn oma zou het begrijpen.

SuperSang in 'nieuws: Nvidia: Fermi was laat door technische problemen en mismanagement'
RetepV in 'Nvidia: Fermi was laat door technische problemen en mismanagement'
Ook het laatste zinnetje haalt de reactie nog verder naar beneden.
Diezelfde managers die alles in hun houdgreep houden zitten ook gewoon te kankeren op een overheid die te veel controle uitvoert.
Jammer, want dat is feitelijk onwaar, aangezien je volgens de wet bij diefstal het voorwerp weg moet nemen bij zijn eigenaar, waar bij software duidelijk geen sprake van is.
Daarom +2?
Ghost Dog in 'nieuws: Pc-versie Super Street Fighter IV geschrapt vanwege piraterij'
Deze ook, of is deze net te mager daarvoor?
TweakerPas in 'nieuws: Pc-versie Super Street Fighter IV geschrapt vanwege piraterij'
En deze +2 mag wel naar +1:
Verwijderd in 'nieuws: Pc-versie Super Street Fighter IV geschrapt vanwege piraterij'
[ Voor 24% gewijzigd door Ghost Dog op 23-09-2010 13:41 ]
Troll-spelling, -1?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
ArminvB in 'nieuws: Nvidia: Fermi was laat door technische problemen en mismanagement'
-1 iimho, door zijn M$-troll. Daarnaast is het een grote niet-onderbouwde complottheorie.
En het deel dat zonder beiden nog overblijft is ook al waardeloos, daar de vraag al letterlijk in het artikel zelf, én in diverse reacties vóór hem, word beantwoord...
Virussen? Scan ze hier!
Deze reacties staan wmb niet echt in relatie met hetgene waar het artikel om draait, de 'illegaliteit' van het downloaden is hier niet echt aan de orde. Een +2 geven is geen mismodden ,maar zo interessant vind ik ze niet. En het is al zo vaak voorbij gekomen.,daarom van mij een +1.Ghost Dog schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:25:
BREIN is geslaagd in zijn opzet om de massa te doen geloven dat downloaden van software en films diefstal is.
Jammer, want dat is feitelijk onwaar, aangezien je volgens de wet bij diefstal het voorwerp weg moet nemen bij zijn eigenaar, waar bij software duidelijk geen sprake van is.
Daarom +2?
Ghost Dog in 'nieuws: Pc-versie Super Street Fighter IV geschrapt vanwege piraterij'
Deze ook, of is deze net te mager daarvoor?
TweakerPas in 'nieuws: Pc-versie Super Street Fighter IV geschrapt vanwege piraterij'
Deze user daarintegen geeft wel een antwoord welke direkt te maken heeft met het niet uitbrengen van een spel in relatie tot piracy. Ik vind zijn theorie best aardig, kan me voorstellen dat mensen er een +2 voor gevenEn deze +2 mag wel naar +1:
Verwijderd in 'nieuws: Pc-versie Super Street Fighter IV geschrapt vanwege piraterij'
Dat is ook weer waar.pcgek schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:54:
[...]
Deze reacties staan wmb niet echt in relatie met hetgene waar het artikel om draait, de 'illegaliteit' van het downloaden is hier niet echt aan de orde. Een +2 geven is geen mismodden ,maar zo interessant vind ik ze niet. En het is al zo vaak voorbij gekomen.,daarom van mij een +1.
Ik hoopte dat de bronnen wat duidelijkheid zouden scheppen, omdat er weer meerdere mensen om het hardst roepen dat piraterij diefstal is.
ejay79 in 'nieuws: Opvolger van Nvidia's Fermi-chip komt in 2011'
Clubbtraxx in 'nieuws: Huawei claimt 700Mbps te kunnen halen op koperlijnen'
Edit:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=4182822
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=4184192
Edit2:
Hoppa! in 'nieuws: LaCie brengt 24"-monitor met ips-paneel uit'
[ Voor 49% gewijzigd door Rupie op 24-09-2010 09:02 ]
watercoolertje in 'nieuws: Video van HP Slate opgedoken'
Lieg ik ofso want lijkt mij vrij duidelijk onderbouwt, gebruiksvriendelijk is een ruim begrip namelijk
Thanks ik zie dat ik al 'gestegen' ben naar 0 precies wat de post moet zijn natuurlijk, worden mods die express downmodden niet meer aangepakt ofso?
offtopic verhaaltje:
Ik weet nog wel hoe ik me rechten verloor, iemand die onterecht heel veel -1 kreeg kreeg van mij +2/3 om hem op te krikken
Ik krijg tegenwoordig elke post een /-1 gewoon omdat er een paar (stuk of 2 of 4) van die fanmods bij zitten die me naam natuurlijk kennen en gewoon alles wat ik neer zet weg modden (in een straal van 10 berichten om mijn bericht is dan vaak nog NIKS gemod, enkel ik), volgens mij ook niet helemaal de bedoeling van het mod-systeem
[ Voor 60% gewijzigd door watercoolertje op 24-09-2010 11:30 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
&
Anoniem: 376760 in 'nieuws: Microsoft: één Halo per drie jaar is niet genoeg'
&
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft: één Halo per drie jaar is niet genoeg'
Serious WTF

Wat meer reacties van deze feestneuzen
Anoniem: 376760 in 'nieuws: EU steekt miljoenen in universeel app-platform'
Verwijderd in 'nieuws: Internet Explorer 9 is twee miljoen keer gedownload'
Verwijderd in 'nieuws: Pc-versie Hawx 2 schuift door naar 16 november'
Verwijderd in 'nieuws: EU steekt miljoenen in universeel app-platform'
Verwijderd in 'nieuws: EU steekt miljoenen in universeel app-platform'
Dus...
[ Voor 55% gewijzigd door JanW op 24-09-2010 11:30 ]
Ik pleur deze meuk op -2, dan kan er alsnog een ban komen.
Dirk in "Het kleine-mismoderatietopic deel XVIII"watercoolertje schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:15:
Ik wordt echt op ELKE reactie afgestraft, iedereen hier ook overtuigt dat dit -1 is:
watercoolertje in 'nieuws: Video van HP Slate opgedoken'
Lieg ik ofso want lijkt mij vrij duidelijk onderbouwt, gebruiksvriendelijk is een ruim begrip namelijk
Die reactie had nog maar 2 moderaties gekregen, een beetje vroeg dus om hem hier al te posten.
Verder is het ook niet verstandig om in
watercoolertje in 'nieuws: Video van HP Slate opgedoken' na welgeteld één moderatie (met x1 weging) al te beginnen zeuren over de mods, gezien hiervoor dit topic bedoeld is, en opmerkingen in de reacties zelf ongewenst (-1) zijn
Het blijft bezigDelerium schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:31:
Fuck Yeah .... Of toch maar niet
Ik pleur deze meuk op -2, dan kan er alsnog een ban komen.
http://tweakers.net/searc...rreacties&Query=Muuuc3oid
http://tweakers.net/searc...acties&Query=SomalBoy2010
Omdat er gewoon niks tegen gedaan wordt (en dat probeer ik te bereiken), ik wordt gvd voor 1 modje wat gewoon goed bedoelt was van me mod-status ontnomen en ik krijg constant -1 enzo om me oren (en dat is echt NIET terecht, tegen 0 heb ik niks) en krijg behoorlijk idee dat dat een select clubje is, maar daar wordt (en dat is voor mij heel duidelijk) gewoon niks aan gedaan. En ik weet heus wel dat als je in je reacties 1 ding over een mod zegt daar meteen voor afgestraft wordt, so be it, daar hoor je me ook niet over klagenaomlives schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:35:
Na welgeteld één moderatie (met x1 weging) al te beginnen zeuren over de mods, gezien hiervoor dit topic bedoeld is, en opmerkingen in de reacties zelf ongewenst (-1) zijn
Ik ben gewoon een beetje de Robin Hood van Tweakers
[ Voor 22% gewijzigd door watercoolertje op 24-09-2010 11:53 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Wordt opgeruimd as we speak. Beide gebruikers kunnen even afkoelen.
Daar heb jij helemaal geen weet van. Sancties tegen mismodders worden niet publiekelijk aangekondigd.watercoolertje schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:46:
[...]
Omdat er gewoon niks tegen gedaan wordt (en dat probeer ik te bereiken),
Oh dus, we doen er wél wat tegenik wordt gvd voor 1 modje wat gewoon goed bedoelt was van me mod-status ontnomen en ik krijg constant -1 enzo om me oren (en dat is echt NIET terecht, tegen 0 heb ik niks)
Ik heb net even gekeken wie jouw reacties gemodereerd hebben, maar daar kan ik geen mismodders bij ontdekken. Bij al jouw reacties in de door jou genoemde thread ben je slechts door één persoon op -1 gemod.en krijg behoorlijk idee dat dat een select clubje is, maar daar wordt (en dat is voor mij heel duidelijk) gewoon niks aan gedaan.
[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 24-09-2010 12:01 ]
Het kan misschien ook helpen als je wat minder -1/0-voer uitdeeltwatercoolertje schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:46:
[...]
Omdat er gewoon niks tegen gedaan wordt (en dat probeer ik te bereiken), ik wordt gvd voor 1 modje wat gewoon goed bedoelt was van me mod-status ontnomen en ik krijg constant -1 enzo om me oren (en dat is echt NIET terecht, tegen 0 heb ik niks) en krijg behoorlijk idee dat dat een select clubje is, maar daar wordt (en dat is voor mij heel duidelijk) gewoon niks aan gedaan. En ik weet heus wel dat als je in je reacties 1 ding over een mod zegt daar meteen voor afgestraft wordt, so be it, daar hoor je me ook niet over klagenEr komt een dag dat ik niet meer naar me favoriete site surf, of dat ik gebanned wordt omdat ik voor mezelf op kom, tja welke van de 2 eerder komt durf ik niet te zeggen maar als het zo blijft is er waarschijnlijk geen andere keuze!
Ik ben gewoon een beetje de Robin Hood van TweakersGoed bedoelt, maar helaas kan dat niet altijd op een goede manier, dan maar de 'niet goede'...
Ik speel niet op de man, ik begreep gewoon niet wat spontane scenes in een hobby studiootje waren. Dat meldde de persoon voor mij en ik kan niet anders verzinnen dan porn scenes. In echte studios komt dat gewoon niet voor.Ghost Dog schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:34:
[...]
Door die ontzettend zeikerige en arrogante toon krijgt de reactie van mij toch echt -1 (sowieso: op de man, dus -1).
Dat maken die laatste 2 alinea's niet goed in mijn ogen.
En wat is er arrogant aan? Het is arrogant dat mensen die niets van fotografie weten een thread compleet vervuilen en iedereen downmodden die niet toevallig gelooft dat je alleen maar serieus genomen wordt als je Canon of Nikon om je nek hebt in een Pentax topic.
Volledige mismoderatie en te zien aan mijn collega´s zie je dus ook niet meer terug in een fotografie topic. Nog meer minkukel reacties op de frontpage van mensen die het onderwerp niet kennen en alles kapot modereren.
Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat dit de bedoeling van het moderatie systeem is dat deskundingen weggejaagd worden opdat fanboys wartaal mogen uitslaan. Ik zal het wel eens voorleggen aan de hogere machten hier want zo kan je dit wel opdoeken. Dan is het gewoon kieskeurig.nl.
Jammer dat er geen moderator naar gekeken heeft. Het is mij ook al vaker overkomen op alles waar ik echte kennis van heb wordt dat zuinigjes beoordeeld terwijl ´die ga ik halen, zo wat cool en dan nog een linkje´ al bijna een +2 krijgt. Niet normaal.
Nu moet ik zeggen dat ik als semi-pro amateur ook al lang niet meer in fotografie fora hier post of op de fp. Het is namelijk al bijzonder snel dat je blijkbaar een "domme" vraag kan stellen voor fotografen. Dat is natuurlijk totaal niet de bedoeling van een community als deze, daar hoor je mensen gewoon te helpen, tenzij ze alleen maar bashen of echt superdomme vragen stellen (en de gradaties daarin zijn makkelijk te herkennen). Als er onterecht mensen worden gedown-mod, dan verliezen die vanzelf hun rechten. Ik vind een arrogante toon in ieder geval super-vervelend wat dus idd een 0 oplevert.max3D schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:23:
[...]
En wat is er arrogant aan? Het is arrogant dat mensen die niets van fotografie weten een thread compleet vervuilen en iedereen downmodden die niet toevallig gelooft dat je alleen maar serieus genomen wordt als je Canon of Nikon om je nek hebt in een Pentax topic.
Ja en zo werkt het hier dus niet, ook vrij simpel. Dat je daar dan irritaties over hebt kan ik mij voorstellen, maar daar zorg je dan zelf voor. Als je meent dat de boel niet goed staat dan meldt je dat hier en wordt het zo gefixed, is men hier echter van mening dat dat goed staat dan lijkt me dat je beter naar je eigen posts moet kijken.watercoolertje schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:46:
[...]
Ik ben gewoon een beetje de Robin Hood van TweakersGoed bedoelt, maar helaas kan dat niet altijd op een goede manier, dan maar de 'niet goede'...
Ik heb er wel naar gekeken en ik heb jouw reactie ook een -1 gegeven. De reden daarvoor is absoluut niet jouw gebrek aan kennis, maar jouw gebrek in het netjes en beschaafd overbrengen daarvan.max3D schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:23:
[...]
Ik speel niet op de man, ik begreep gewoon niet wat spontane scenes in een hobby studiootje waren. Dat meldde de persoon voor mij en ik kan niet anders verzinnen dan porn scenes. In echte studios komt dat gewoon niet voor.
Volledige mismoderatie en te zien aan mijn collega´s zie je dus ook niet meer terug in een fotografie topic. Nog meer minkukel reacties op de frontpage van mensen die het onderwerp niet kennen en alles kapot modereren.
Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat dit de bedoeling van het moderatie systeem is dat deskundingen weggejaagd worden opdat fanboys wartaal mogen uitslaan. Ik zal het wel eens voorleggen aan de hogere machten hier want zo kan je dit wel opdoeken. Dan is het gewoon kieskeurig.nl.
Jammer dat er geen moderator naar gekeken heeft. Het is mij ook al vaker overkomen op alles waar ik echte kennis van heb wordt dat zuinigjes beoordeeld terwijl ´die ga ik halen, zo wat cool en dan nog een linkje´ al bijna een +2 krijgt. Niet normaal.
Je zult je toon moeten aanpassen. Wees vriendelijk en netjes, hoe de ander ook reageert. Jouw reacties, zowel hier als op de frontpage, zijn enorm arrogant en zeer onvriendelijk. Dat je dan wel je kennis etaleert helpt je niets, op zo'n toon neemt niemand van jou aan. Wees beleefd, wees vriendelijk en laat het op een nette toon weten als iemand niet weet waar hij het over heeft, dan wordt jouw autoriteit al snel geaccepteerd en krijg je ook de score die bij jouw kennis hoort.
Ik ben vriendelijk en netjes. Kennis van zaken wordt verward met arrogantie. Dat het peil van Tweakers gedaald is, is een observatie.Dirk schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:46:
[...]
Ik heb er wel naar gekeken en ik heb jouw reactie ook een -1 gegeven. De reden daarvoor is absoluut niet jouw gebrek aan kennis, maar jouw gebrek in het netjes en beschaafd overbrengen daarvan.
Je zult je toon moeten aanpassen. Wees vriendelijk en netjes, hoe de ander ook reageert. Jouw reacties, zowel hier als op de frontpage, zijn enorm arrogant en zeer onvriendelijk. Dat je dan wel je kennis etaleert helpt je niets, op zo'n toon neemt niemand van jou aan. Wees beleefd, wees vriendelijk en laat het op een nette toon weten als iemand niet weet waar hij het over heeft, dan wordt jouw autoriteit al snel geaccepteerd en krijg je ook de score die bij jouw kennis hoort.
Moet je dat topic eens op +1 zetten qua reacties.
Dan krijg je Kaas-Tosti in 'nieuws: Pentax vernieuwt sensor en af-systeem in K-5-dslr' en de reacties daarop over Canon´s etc in beeld. Allemaal on topic in een pentax topic?
En iedereen die dat beeld wat probeert te verbreden door wat uit te leggen over de bredere wereld van fotografie staat op een 0 of -1, niet alleen ik. Een van de profi´s heeft al zijn reacties al verwijderd. Is dit hoe de frontpage er uit moet zien? Mensen die elkaar bevestigen in de popi jopi merken van de dag zonder dat ze enige vak achtergrond hebben zijn per definitie on topic ook al beginnen ze gelijk over hun fanboy merk?
Ik zal er over heen kijken, maar ik zie toch echt voornamelijk 0 en -1 bij mezelf en andere professionals. En redelijk wat +1 voor off topic, weing toevoegende reactiesmjtdevries schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:39:
Je link werkt niet. (zo te zien heb je naar een edit gelinked of zo? Ik krijg een melding dat het niet mijn item is)
Ik neem aan dat je deze reactie bedoelt:
En als je met die persoon die jou gelijk geeft doelt op:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=4177902
Die staat IMO heel terecht op -1. Dat is zuivere frontpage vervuiling.
[edit:]
Afgezien van die ruzie thread staan andere reacties van jou gewoon op +1. Dus de claim dat alles van jou en je medestanders op -1 gezet word klopt echt niet.
Voor de duidelijkheid, ik heb het nog steeds over max3D in 'nieuws: Pentax vernieuwt sensor en af-systeem in K-5-dslr'. Het sarcasme dat je in die reactie gebruikt is niet vriendelijk en netjes, het is aanvallend en beledigend. Je suggereert ermee dat je superieur bent aan degene op wie jij reageert en is daarmee nog arrogant ook. Dat is allemaal ongewenst.max3D schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:56:
[...]
Ik ben vriendelijk en netjes. Kennis van zaken wordt verward met arrogantie. Dat het peil van Tweakers gedaald is, is een observatie.
Moet je dat topic eens op +1 zetten qua reacties.
Dan krijg je Kaas-Tosti in 'nieuws: Pentax vernieuwt sensor en af-systeem in K-5-dslr' en de reacties daarop over Canon´s etc in beeld. Allemaal on topic in een pentax topic?
En iedereen die dat beeld wat probeert te verbreden door wat uit te leggen over de bredere wereld van fotografie staat op een 0 of -1, niet alleen ik. Een van de profi´s heeft al zijn reacties al verwijderd. Is dit hoe de frontpage er uit moet zien? Mensen die elkaar bevestigen in de popi jopi merken van de dag zonder dat ze enige vak achtergrond hebben zijn per definitie on topic ook al beginnen ze gelijk over hun fanboy merk?
En verder: dit is geen gespecialiseerd fotografieforum, dit is een algemeen (computer)technologieforum. Mensen die nergens iets vanaf weten zul je dus altijd houden.
Inhoudelijk heb je wmb helemaal gelijk, ook je observatie dat fanboy gedrag reacties en moderaties danig verminken, als je dat nu eens op een normale manier over zou kunnen brengen dan heeft iedereen er iets aan. Op deze manier strijk je slechts iedereen tegen de haren in en bereik je precies wat je zelf zo bestrijd.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
(net als erg veel in de rest van die thread. Je kunt het gros naar 0 of -1 wegens overduidelijk TE offtopic zetten).
[ Voor 35% gewijzigd door Bor op 24-09-2010 17:26 ]
Heb je de een aantal van mijn andere posts gelezen? Meestal vrij uitgebreid en informatief. Ik post nauwelijks als ik weinig van het onderwerp weet.botoo schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 17:12:
Max3D, eerst stel je je als een arrogante betweter op die de onnozelheid van anderen wel eens haarfijn de grond in zal trappen en nu kom je hier als een stampvoetend kind dat naar pappie rent om je beklag doen (Ik zal het wel eens voorleggen aan de hogere machten hier want zo kan je dit wel opdoeken.).
Inhoudelijk heb je wmb helemaal gelijk, ook je observatie dat fanboy gedrag reacties en moderaties danig verminken, als je dat nu eens op een normale manier over zou kunnen brengen dan heeft iedereen er iets aan. Op deze manier strijk je slechts iedereen tegen de haren in en bereik je precies wat je zelf zo bestrijd.
Ik was en ben over dat topic inderdaad geergerd en echt niet alleen over mezelf. Het interesseert me niet veel hoeveel punten ik krijg, ik zou niet weten wat ik met die punten moet. Ik post omdat ik mensen probeer te helpen en hun ogen te openen voor techniek en hoe interessant die is.
Ik stoor me als het omgekeerde gehonoreerd wordt en in mijn voorbeeld hierboven is dat het geval. +1 voor de observatie ´dat niemand toch iets anders dan Canon en Nikon´ gebruikt willen mensen dan rechtzetten. De toon wordt wat scherper als je ziet dat er binnen de kortste keren 19x0 -f -1 staat waar dus duidelijk sprake is van fanboys.
De modbot dwingt iedereen naar het grijze midden. Daar heeft Femme niet voor niets een topic over geopend. De oplossing zou moeten komen uit allerlei hoeken waaronder mods die hun nek uit durven te steken en andere waarderingen gaan geven. Dat topic toont aan dat het omgekeerde gebeurt. De kenners lopen weg. Fanboys en domheid winnen. Ik ga niet naar de schoolmeester omdat ik zelf zo wakker lig van een hoop typewerk dat op onleesbaar gezet wordt, maar het stimuleert inderdaad niet.
Ik dacht het deze keer eens scherp aan de kaak te stellen in het topic én hier, maar er wordt gemod als een modbot. Als iemand een reuzesneer geeft door het over onnozele studiootjes zonder dynamiek op de set praat, beledigt deze ook grote aantallen mensen die hun geld zo verdienen, maar geeft hij ook blijk van onkunde over wat een studio uberhaupt is.
Alle correcties op dat foute beeld zijn vervolgens ook omlaag gemodereerd en gesanctioneerd. Posts op 0 en -1 worden niet gelezen, ergo de volgende keer zal een deskundige dus niet posten. Dat is precies wat in dat topic gebeurd is.
En nee, ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling van het Tweakers management is want dan glijdt het gemiddelde niveau nog verder weg en raakt men zijn niche volledig kwijt. VNU betaalt omdat professionals een lucratieve doelgroep zijn. Als je ongeinformeerde fanboys wil bereiken zijn er goedkopere advertentiemogelijkheden.
Ik weet trouwens nog steeds niet waar ik in dit topic onbeleefd en onaardig ben. Ik heb volgens mij geen kwaad woord over de mensen hier gezegd. Ik praat over een beleid dat niet functioneert en waar via dit topic geen verandering in bereikt kan worden. Als heel Tweakers het zo wel goed vindt, dan doe ik er het zwijgen toe en ga weer terug naar het posten op internationale fora waar een wat polemische toon zo nu en dan als stijlmiddel juist gewaardeerd wordt, een pittig debat wel mag en het niveau veel hoger ligt.
Het is vreemd dat het niveau van de frontpage veel sterker gedaald is terwijl het forum redelijk op niveau gebleven is. Er zijn veel sites die hiermee geworsteld hebben en een ander moderatiebeleid is eigenlijk altijd de oplossing geweest vandaar dat ik het hier, waar de mensen die het doen zich verzamelen mijn mening uit en kijk hoe men reageert. Het zou pas achterbaks zijn als ik gelijk naar de meester zou rennen zonder in gesprek te gaan met de mensen die het echte werk doen.
Ik zal deze post dan wel crossposten zodat iedereen in staat is hierover mee te denken. Als ik ongelijk heb en mijn standpunt niet aansluit bij dat van tweakers dan zij het zo. Het is mijn site niet en mijn leven stort niet in als ik hier niet probeer bij te dragen. Ik ben inderdaad ´arrogant´ in de zin dat ik weet waar ik een redelijke kennis van heb en waar niet. Als noch het publiek, noch de site leiding daar behoefte aan heeft dan weet ik zat andere dingen die ik kan doen als ik even relax van mijn werk.
* botoo ook wel eens schuldig *
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Virussen? Scan ze hier!
Dit topic is gesloten.