Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Het is nog geen mismod, want hij is (momenteel) niet gemodereerd. Mijn vraag is, hoe om te gaan met deze post mbt moderatie. Ik kon er wel om lachen, maar het kan ook als flame uitgelegd worden. Daarnaast doet de safety-smiley het wel goed.
Het is in ieder geval niet ontopic, maar een -1 lijkt me te zwaar.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
watercoolertje in 'nieuws: 'HTC werkt aan eigen applicatiewinkel''
En nu hoeft heus niet elke post over een uur op +1 te staan, maar ik wil dat die mod gewoon aangepakt wordt die berichten zelf doen me niet zo veel, dit is echt gewoon zoeken op 'watercoolertje' en elke post negatief raten!
Lijkt me niet de bedoeling en dit speelt ondertussen al maanden dus er mag echt wel is wat aan gedaan worden, ik weet nog dat mijn rechten om te modden ontnomen waren omdat ik een -1 rated post die DUIDELIJK ontopic was een extra positieve boost heb gegeven, dat werd me door tweakers niet in dank afgenomen hoewel het bericht uiteindelijk wel positief gerate was, oftewel dat was een GOEDE bedoeling, en nu wordt ik genaaid en wordt er vervolgens niks tegen gedaan.
[ Voor 18% gewijzigd door watercoolertje op 09-11-2010 10:02 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Die eerste reactie is geen juweeltje.

De andere reacties heb ik het voordeel van de twijfel gegeven en +1 gegeven.(ja vast wel, je geloofd wel vaker onzin)
Edit:
Ik lees nu ook dat jou post hier niet helemaal getuigt van de spreekwoordelijke fluwelen handschoentjes waarmee Tweakers met elkaar om dienen te gaan:
watercoolertje schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:59:
(...)
Kan iemand die gast is een gigantische rotschop geven, of mij het adres gewoon geven doe ik het zelf (...)
[ Voor 37% gewijzigd door Herman op 09-11-2010 10:21 ]
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Ik was heel anders op tweakers, ik heb namelijk ook een 2de account die veel ouder is als die ik nu heb, daar werd ik ineens beschuldigd van handelen, en zonder pardon GEBANNED! Ik kon er gewoon helemaal niks tegen in brengen... Meteen onder een andere naam aangemeld, en met me oude tempo gewoon weer hardsware gekocht/verkocht (want ik koop nou eenmaal veel want dat vind ik leuk, en niet enkel voor mijzelf)... En er is niks aan de hand want ik heb überhaupt nooit de intentie gehad om echt te handelen (commercieel gezien dan, uiteindelijk is het kopen of verkopen van iets al handel, maar dan is de hele vraag en aanbod natuurlijk handel en kunnen ze het wel weg halen). Sindsdien ben ik op tweakers ook anders gaan gedragen, ik had veel respect maar aangezien iedereen mod kan worden en dat wordt duidelijk misbruikt, is daar nog bar weinig van over! En nu is het niet zo dat ik voor niks en niemand meer respect heb hoor, maar het zijn er maar bar weinig hier op tweakers die het ook echt verdienen!
Dat jij al durft te reageren vind ik al heel wat, en daar krijg je bij mij ook (spreekwoordelijke) credits voor!
edit: en die rotschop bedoel ik natuurlijk niet letterlijk, ik heb nog nooit gevochten, daar ben ik een veels te grote schijterd voor
edit 2: dat verhaaltje over bannen is eigenlijk al reden om me huidige account te bannen, want een 2de account mag niet
[ Voor 4% gewijzigd door watercoolertje op 09-11-2010 10:43 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Verwijderd
Verwijderd in 'nieuws: 'HTC werkt aan eigen applicatiewinkel''
Die bakman heeft wel meerdere van dat soort onzin reacties in dat topic gezet trouwens maar goed vondt persoonlijk deze eruit blinken omdat het een duidelijke mismod is.
@watercoolertje: Als je daadwerkelijk het gevoel hebt dat je niet eerlijk wordt behandelt hebt je meerdere opties die kan gebruiken om toch je verhaal te vertellen en onpartijdige arbitratie te krijgen. Als je even het beleid leest dan zie je zo wat je allemaal kan doen. Het is zelfs mogelijk dat je staff (dus niet de mods wat eigenlijk vrijwilligers zijn) te mailen zodat hun even gaan uitzoeken wat er aan de hand is.
Trouwens het lijkt mij alsof jij gewoon geen geduld hebt. Als je kijkt naar de cijfer verdeling zie je dat iemand (of het daadwerkelijk 1 persoon is weet ik niet) jou consequent een 0 heeft gegegeven voor je posts. Gewoon even geduld hebben en later komen wel nog meer mensen langs die een beter cijfer geven waardoor het allemaal recht wordt getrokken.
En als er dan 12 mensen zijn die jou een -1 geven dan is het animo wel duidelijk. Dat is niet iets wat de mods doen hoor. Kijk als 12 mensen jou een 2 gaven en er stond een -1 als eindcijfer dan zou ik toch echt even gaan twijfellen aan de mods.
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 12:04 ]
@CLoud sorry had over je reactie heen gelezen, ik heb inderdaad een fout gemaakt, ik bedoelde 0 inderdaad, zo dom is die tweaker dus nog niet, want als ik overal -1 kreeg dan was het te duidelijk dat het gewoon een hater is
maar wat je ook zou kunnen doen: niet zoveel geven of een post nu op +1 of op een 0 wordt gezet. tenminste, dat doe ik. als een FP nieuwtje niet intressant voor mij is, reageer ik niet. is het een twijfel post, dan probeer ik er een zo goed mogelijke post van te maken, ook al kan ik er weinig aan toevoegen. als deze op 0 komt: prima toch.watercoolertje schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 10:41:
Sentimenteel verhaal over het wikken en wegen van...
als het een FP nieuwtje is waar ik wel wat op te zeggen heb, dan maak ik er een uitgebreide reactie van, die meestal (zovaak post ik niet op de FP) wel met een +1 beloond wordt, wat ik dan ook wel gerechtvaardigd vind. op trollen en kul posts reageer ik sowieso al niet, zorgt er alleen maar voor dat jezelf ook een -1 krijgt op niks af.
als je het zo bekijkt, moet een reactie maken op de FP niet zoveel heel veel moeite wezen. het moet niet zozeer reageren om het reageren zijn omdat je het er niet mee eens bent. maar zoals ik al zei: als een nieuwtje mijn intresse niet heeft, dan reageer ik ook niet.
en volgens mij verwoordt ik hiermee de droom van vele modjes.
Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.
Nazanir in 'nieuws: Overheidsorganisatie laat privégegevens studenten uitlekken'
Ik heb de afgelopen 50 reacties van je doorgenomen. Ik kwam maar twee tegen die ik hoger zou hebben gemod. (Even losgezien van de reacties die geen moderatie hebben gekregen. Die staan nog op 'off topic'.)watercoolertje schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 10:41:
Enige idee hoe machteloos iemand staat die beoordeelt wordt door een 'anonieme' mod?
(...)
Bovendien zag ik ook enkele reacties (terecht!) op +2 staan.
Dus ik (maar wie ben ik
Desalniettemin is het wel opmerkelijk dat uit een serie ongemodde reacties juist jouw reacties op '0' zijn gemod. Dus ik begrijp wel je melding hier.
Verwijderd
Niet vanwege de inhoud maar puur omdat het iemand is die te fanatiek probeert om zijn reactie bovenin te krijgen en daarom een reactie op het artikel als reactie op de first post neerzet.
Yezpahr in 'nieuws: Amerikaanse student krijgt 30 maanden cel voor hacken'
Het komt vaak uiteindelijk dan ook wel goed, zoals ik zeg het eindcijfer doet er niet zo toe, ik zie gewoon graag dat die persoon aangepakt wordtHerman87 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:58:
[...]
Ik heb de afgelopen 50 reacties van je doorgenomen. Ik kwam maar twee tegen die ik hoger zou hebben gemod. (Even losgezien van de reacties die geen moderatie hebben gekregen. Die staan nog op 'off topic'.)
Bovendien zag ik ook enkele reacties (terecht!) op +2 staan.
Dus ik (maar wie ben ik) kan niet echt spreken van een falend moderatiesysteem in jou geval.
Desalniettemin is het wel opmerkelijk dat uit een serie ongemodde reacties juist jouw reacties op '0' zijn gemod. Dus ik begrijp wel je melding hier.
@Redneckerz: tja die trollen weerstaan is gewoon heel lastig, helemaal omdat het vaak BS is, ook al doe ik dat enkel als de post nog niet is gemod, als iedereen hem al weg mod naar -1 dan ziet toch niemand de (over het algemeen) 'leugens en propaganda'
En tuurlijk reageer ik niet enkel voor die punten, dat zeker niet, maar het is alsof je mee doet aan een voetbalwedstrijd, je scoort en het punt telt niet, zonder enige legitieme aantoonbare rede... En daar moet ik dan keer op keer maar me genoegen mee nemen?
Iemand die me kan zeggen wat hier off topic aan is?
Verwijderd
Als je goede reacties post kun je ook goede moderaties verwachten. Ligt het aan de moderaties of misschien aan jouw reacties? Misschien moet je het ook eens van de andere kant bekijken.watercoolertje schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 10:41:
Enige idee hoe machteloos iemand staat die beoordeelt wordt door een 'anonieme' mod? Ik heb het hier al meerdere keren aangegeven dat ik gewoon in sommigen artikelen voorrang krijg bij sommige mods, en dan in de zin dat er 10 reacties staan waarvan 2 van mij, mijne beide -1 en de rest ongemod, enig idee hoe dat voelt als je NIKS terug kan doen, behalve hier gaan zeuren met 50/50 slagingskans. Ik heb hier al 2 a 3 keer eerder over geklaagd in dit topic en ook al mails gestuurd naar tweakers, vervolgens wordt er 0,0 actie ondernomen via de mail, gewoon geen reacties helemaal niks. Hier krijg ik iig nog een beetje uitleg van hoe andere mensen er over denken, en daar leer ik ook elke keer van!
Ik was heel anders op tweakers, ik heb namelijk ook een 2de account die veel ouder is als die ik nu heb, daar werd ik ineens beschuldigd van handelen, en zonder pardon GEBANNED! Ik kon er gewoon helemaal niks tegen in brengen... Meteen onder een andere naam aangemeld, en met me oude tempo gewoon weer hardsware gekocht/verkocht (want ik koop nou eenmaal veel want dat vind ik leuk, en niet enkel voor mijzelf)... En er is niks aan de hand want ik heb überhaupt nooit de intentie gehad om echt te handelen (commercieel gezien dan, uiteindelijk is het kopen of verkopen van iets al handel, maar dan is de hele vraag en aanbod natuurlijk handel en kunnen ze het wel weg halen). Sindsdien ben ik op tweakers ook anders gaan gedragen, ik had veel respect maar aangezien iedereen mod kan worden en dat wordt duidelijk misbruikt, is daar nog bar weinig van over! En nu is het niet zo dat ik voor niks en niemand meer respect heb hoor, maar het zijn er maar bar weinig hier op tweakers die het ook echt verdienen!
Zie namelijk:
CodeCaster in "Tweakblogs onder de maat"Het is heel simpel: kutblogs krijgen kutreacties. Wil je leuke reacties dan zul je moeite moeten stoppen in het schrijven van leuke blogs.
¡sʇsod ǝɾ uɐʌ uǝɹǝʇǝqɹǝʌ ʇǝɥ ʇǝɯ sǝɔɔns
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 17:09 ]
Pumbaa82 in 'reviews: Call of Duty: Black Ops'
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Reactie op 'BBC wil tv-programma's via iPlayer internationaal aanbieden'
1 +2-modje, daar walsen wij genadeloos overheen.ReMMerSB schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:28:
Kan iemand me vertellen wat hier verkeerd aan is? Ok, foutje van mij over wel/niet commercieel maar dan hoor je een 0 te krijgen toch? Waarschijnlijk iemand die het simpelweg niet met me eens is.
Reactie op 'BBC wil tv-programma's via iPlayer internationaal aanbieden'
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
deze hoort lijkt mij in het forum thuis, niet als een reactie op de FP
Nee dat hoort daar inderdaad niet. De post staat stevig op -1. Reacties op deze post kunnen van mij ook -1 krijgen.yannickie111 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:21:
Verwijderd in 'reviews: Asus WiCast: hdmi zonder touwtjes'
deze hoort lijkt mij in het forum thuis, niet als een reactie op de FP
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
ja, nu staat hij inderdaad behoorlijk op -1, maar ik was de eerste die hem modereerde, en wist nietz eker of dit nu -1 is, of misschien toch nog een klein 0'etje waard is.Bor de Wollef schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:26:
[...]
Nee dat hoort daar inderdaad niet. De post staat stevig op -1. Reacties op deze post kunnen van mij ook -1 krijgen.
postte hem daarom maar even hier.
Deze reactie mag wat mij betreft op +2. Kort, maar wel krachtig en relevant voor het nieuwsitem.
koraks243 in 'AMD stapt in 2012 over op 28nm-processors'
Deze reactie is wat wazig. Zonder extra toelichting lijkt mij dit een '0'.
Nunc_ in 'AMD stapt in 2012 over op 28nm-processors'
Daarnaast lukt het mij op een of andere manier niet om dit draadje van moderaties te voorzien.
Zou iemand dat willen doen?
Meningmodders!
zeker geen -1, terwijl die 2x is gegeven
[ Voor 11% gewijzigd door Dakreal op 11-11-2010 16:47 ]
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Ik vind de eerste een +1 en geen +2, en die van jou is netjes een +1.loewie1984 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:48:
hoe is deze reactie: Verwijderd in 'nieuws: Britse winkels dreigen Steam-games uit de schappen te weren' anders dan de mijne die zelfs uitgebreider is maar hetzelfde beschrijft loewie1984 in 'nieuws: Britse winkels dreigen Steam-games uit de schappen te weren' ik hoef geen +3 als het niet te rechtvaardigen is. merk het alleen even op.
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Even een vraagje in het algemeen. Regelmatig zie ik users die per abuis een reactie verkeerd plaatsten en deze weer weghalen. Vaak komt er dan iets te staan als 'nvm' o.i.d. Hoe moeten deze gemod worden? Persoonlijk vind ik -1 wat sneu, want het lijkt me redelijk onschuldig.
Even om mijn verhaal te concretiseren:
Verwijderd in 'AMD HD 6900-serie vertraagd, mogelijk door componententekort'
Edit:
Thanks Kixtart. Duidelijke uitleg.
[ Voor 9% gewijzigd door Herman op 11-11-2010 17:59 ]
☻/
/▌
/ \
Koen87 in 'Afbeeldingen tonen vermoedelijke opvolger SE Xperia X10'
staat nu op +2.Herman87 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:11:
Ik weet niet wie deze 'off topic' heeft gemod, maar het lijk mij eerder een +2. (Hoewel z'n zinsopbouw niet helemaal lekker loopt)
Koen87 in 'Afbeeldingen tonen vermoedelijke opvolger SE Xperia X10'
Lijkt me van niet
Deze moet toch echt wel een -1 zijn voor mij. Met een linkje in de plaats van zo'n lijst kon het nog een 0/+1 zijn maar zoals nu toch helemaal niet.
En dan nog 4x +1 krijgen ook....
Virussen? Scan ze hier!
Misschien moet er nog wel ff naar de modmisbruikers worden gekeken, hij heeft namelijk nu ook +2's en zelfs +3's (!) gekregen, en dat is ná je modbreak geweest.
Denk dat die figuren hun modrechten wel kwijt mogen raken
Virussen? Scan ze hier!
geen idee wat ik hiermee moet doen. Moet ie op -1 gezet worden omdat hij de uitgebreide review zelf nog erbij kon zetten of moet hij op +3 gezet worden omdat het zijn review is? Ben zoiets eigenlijk nog nooit tegen gekomen (waarschijnlijk omdat ik voor de eerste keer de modqueue doe en anders enkel grote neuwsitems lees).
Ik zou hem op +2 zetten, maar wacht julie gedacht hierover af.
Het had idd beter een eigen review kunnen zijn, dat levert dan 1 punt aftrek op zeg maar, maar lager dan een +2 ga ik niet.
Een -1 is imho absoluut onterecht, ik denk niet dat hier iets kwaadaardigs achter zit ofzo, die een -1 zou rechtvaardigen.
Virussen? Scan ze hier!
edit:typo
[ Voor 6% gewijzigd door PietrKempy op 13-11-2010 10:24 ]
Ik weet niet of een review nog geedit kan worden als hij is geplaatst overigens.
Virussen? Scan ze hier!
Virussen? Scan ze hier!
ThanksRoD schreef op zondag 14 november 2010 @ 13:11:
Staat nu op -1, en ik heb meteen de mismodders even gechecked.
Deze nutteloze post mag ook wel naar -1 volgens mij: Elaynegalad in 'nieuws: EU investeert in IBM's Vision Cloud-project'
Deze ook: Verwijderd in 'nieuws: EU investeert in IBM's Vision Cloud-project'
[ Voor 51% gewijzigd door Bor op 14-11-2010 13:52 ]
CheckBor de Wollef schreef op zondag 14 november 2010 @ 13:46:
Thanks
Deze nutteloze post mag ook wel naar -1 volgens mij: Elaynegalad in 'nieuws: EU investeert in IBM's Vision Cloud-project'

Staat ie al, maar nu nog wat steviger.
De post voegt eigenlijk niets toe behalve een link naar een eigen blog.
Nog twee nulletjes imho:
Elaynegalad in 'nieuws: Oracle en Apple kondigen OpenJDK-project voor Mac OS X aan'
maarten12100 in 'nieuws: Oracle en Apple kondigen OpenJDK-project voor Mac OS X aan'
[ Voor 41% gewijzigd door Bor op 14-11-2010 14:12 ]
Maar hij wijst wel de weg naar de blog waar de discussie al ontopic was voordat Tnet erover postte. Ik vind het eigenlijk niet offtopic genoeg om daar een 0 voor te geven.Bor de Wollef schreef op zondag 14 november 2010 @ 14:04:
Dit vind ik meer een 0: ZpAz in 'nieuws: Oracle en Apple kondigen OpenJDK-project voor Mac OS X aan'
De post voegt eigenlijk niets toe behalve een link naar een eigen blog.
Dit vind ik een gewone +1 (antwoord op een vraag) ipv de 0 die mensen hem nu geven:
-DEVON- in 'meuk: USB Drive Letter Manager 4.5.7'
[ Voor 35% gewijzigd door Bor op 14-11-2010 18:08 ]
FP vervuiling. -1 van mij en staat ie nu ook efectief op!Bor de Wollef schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:51:
Deze oneliner voegt niets toe en heb ik een -1 gegeven: jasper623 in 'nieuws: Oracle en Apple kondigen OpenJDK-project voor Mac OS X aan' . Wat vinden jullie?
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
delfy in Review 'OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 90GB'
En dezen ook niet:
Scrtz in Review 'OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 90GB'
Duidelijkere mismod's kan ik niet aandragen...

Duidelijke mismods idd. Hier mag wel even naar gekeken worden maar de posts zijn wel al zo oud dat een normale user ze niet meer mag modden.Herman87 schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:55:
Grove mismod. Dit is geen +3!
En dezen ook niet:
Scrtz in Review 'OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 90GB'
Duidelijkere mismod's kan ik niet aandragen...
[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 14-11-2010 22:57 ]
score +2 (informatief), terwijl de informatie niet klopt. Zie reacties eronder.
Linkje: _Dune_ in 'nieuws: Sapphire en Gigabyte introduceren overgeklokte HD 6850'
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Da;s een mooi voorbeeld van bluffen. Hij staat inmiddels wat lager, alhoewel een +1 enigszins te verdedigen is.ShaiNe schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:56:
_Thanatos_ in nieuws: Lenovo brengt dunne IdeaPad U260 met 12,5"-scherm uit.
score +2 (informatief), terwijl de informatie niet klopt. Zie reacties eronder.
Ook _dune_ wat meer naar het terechte +1 geholpen.
Er is 1 x +2 gegeven maar de post staat netto erg stevig op 0.
Dit lijkt me 'feitelijk onjuist' dus 0. Geen -1:
albert7546 in nieuwsitem: 'MediaMarkt start met verkoop AMD-systemen'
Vervolgens gaat iemand hier hard tegen in. Dat zou -1 moeten zijn, maar door de toon zou ik nog 0 geven. Maar krijgt +2 van iemand. Dat is modmisbruik:
Petervanakelyen in nieuwsitem: 'MediaMarkt start met verkoop AMD-systemen'
Je kan hem lezen als een feitelijk onjuiste reactie, maar ik zie er een troll in. Daarom geef ik toch -1.Herman87 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 00:48:
Hier gaat het mis:
Dit lijkt me 'feitelijk onjuist' dus 0. Geen -1:
albert7546 in nieuwsitem: 'MediaMarkt start met verkoop AMD-systemen'
Als je het youtubefilmpje bekijkt, dan denk ik dat het oprecht zijn mening is. Dus volgens mij is dit onwetendheid en geen troll.Ghost Dog schreef op woensdag 17 november 2010 @ 01:05:
[...]
Je kan hem lezen als een feitelijk onjuiste reactie, maar ik zie er een troll in. Daarom geef ik toch -1.
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Het gaat nog steeds om deze reactie: Verwijderd in 'MediaMarkt start met verkoop AMD-systemen'
Veronderstel: AMD heeft inderdaad processors welke in brand vliegen wanneer de fan los gaat. Dan zou deze reactie een gewenste bijdrage leveren en zelfs heel relevant zijn. Het argument wordt zelfs onderbouwd. Dan zou deze reactie wel +1 (+2?) waard zijn.
Natuurlijk is vast komen te staan dat de reactie inhoudelijk onjuist is. Zie ook de reacties eronder. Maar het enige wat deze reactie m.i. van een hoge score weerhoudt, is het ontbreken van juistheid. Dat is dan 'feitelijke onjuistheid'. En dan spreekt de mod-FAQ:
Maar ik kan niet begrijpen waarom deze reactie ongewenst is. Daarbij heb ik ook gekeken of andere reacties van deze user flames richting AMD bevatten. Dat is volgens mij niet het geval. Ik ga er dan ook vanuit dat hier geen kwade opzet is om AMD zwart te maken, enkel onwetendheid.Feitelijke onjuistheden
Het is mogelijk dat je feitelijke onjuistheden constateert in een reactie. In dat geval is een score van 0 de laagste beoordeling die je aan een reactie met een goedbedoelde (vriendelijke) inhoud dient te geven, en niet een -1. De -1 is bedoeld voor sociaal onaangepast gedrag. Het is aan te bevelen om feitelijke onjuistheden te corrigeren in een reactie op de post, indien dit nog niet door anderen is gedaan.(...)
Daarom vind ik -1 een mismod en '0' de juiste moderatie.
@ Cloud, bedankt voor je reactie.
Die score vind ik dus helemaal niet raar eigenlijk en heb ik zelf ook gegeven. Een 0 is op zich niet echt fout, maar vind ik persoonlijk wel te hoog in deze situatie.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Een -1 mijnerzijds.
NoMoreMusic in 'nieuws: Buma: betalen voor embedden hangt af van gebruik'
Mag naar +1, want hij is eenvoudigweg niet informatief.
Lijkt me -1.(...) met M$ Word (...)
Edit:
Is inmiddels aangepast naar MS. Troll is het dus in ieder geval niet meer. Bedankt Dirk, voor je reactie.
[ Voor 22% gewijzigd door Herman op 18-11-2010 00:14 ]
Verwijderd
Bert2000 in 'nieuws: Fable III verschijnt toch voor pc'
Verwijderd
Ja, precies het gevoel dat ik er bij had; 'Weet niet wat er mee moet, maar lekker is het niet.' Nette oplossing zoDelerium schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:07:
Wat een vreselijke kutreply maar wat er precies aan gedaan kan worden weet ik niet. Ik heb iig het stukje 'lekker illegaal downloaden' weggehaald.
Iemand mag misschien gewezen worden op de Mod-FAQ:
Gumball in 'Apple en Sony werkten in 2004 aan voorloper iPhone'
ameesters in 'Apple en Sony werkten in 2004 aan voorloper iPhone'
Collaborator in 'Apple en Sony werkten in 2004 aan voorloper iPhone'
Dit lijken mij geen +3 reacties.

Zweden gelast opnieuw arrestatie Wikileaks-voorman
Waarom is dit +1? Mythrill in Zweden gelast opnieuw arrestatie Wikileaks-voorman
Pure speculatie zonder onderbouwing. Lijkt me '0'.
Verwijderd in 'Zweden gelast opnieuw arrestatie Wikileaks-voorman' Pure speculatie als feit inbrengen. Ontopic?
Tot slot:
Kharay1977 'Zweden gelast opnieuw arrestatie Wikileaks-voorman'
Hoe kan dit op +1 komen? Dit soort taal mag van mij op -1. Toch krijgt hij 13 maal +1.(...) zie mij nu niet als een Joran van der Sloot-aanhanger, want ik kan dat stuk uitvreten niet uitstaan met die vieze corpsballen kop van hem
Ik denk dat dit nieuwsitem door de aard van Tweakers gevoelig is voor meningmodden. Speculatieve verwijten zouden volgens mij op 0 moeten, maar krijgen vrijwel altijd +1. De algemene concensus is dat hier sprake is van zwartmaken terwijl dat speculatief is. Tuurlijk is het een mogelijkheid, maar geen feit.
Edit nr. 2:
Hier een mooi voorbeeld van bovenstaande. Deze reactie zou om 2 redenen '0' moeten krijgen:
1) Feitelijk onjuist (Clinton is niet veroordeeld wegens verkrachting)
2) Suggestief en speculatief. Geen bewezen causaal verband tussen belangen VS en deze aanklacht terwijl dit als feit wordt gepresenteerd.
Toch krijgt deze +1: dispie in 'Zweden gelast opnieuw arrestatie Wikileaks-voorman'
[ Voor 62% gewijzigd door Herman op 18-11-2010 19:03 ]
"FIRST!!!" mag voor de -2?
Anoniem: 344732 in 'nieuws: Nokia geeft productieprobleem N8 toe'
"SECOND!" -> idem?
[ Voor 33% gewijzigd door wildhagen op 19-11-2010 11:20 ]
Virussen? Scan ze hier!
Weer één voor de -2...
Heb ik wat gemist, en is het vandaag 'scoor nu de first post!'-dag ofzo?
Virussen? Scan ze hier!
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
graag de uitleg van de moderator die deze heeft beoordeeld
ik kan dan rekening houden in vervolgd met dat probleem okay
Door Silver Wolf III, vrijdag 19 november 2010 10:30
dit was egt een super tijd dovend spel heb me er goed mee vermaakt, jammer van de uitstel maar ik kan wel even wachten wil de game wel leuk spelen zonder al te veel bugs en dingen.
Wat mij de aanleiding lijkt overigens, is dat de reactie praktisch niet te lezen is en vol spelfouten zit. Dat helpt niet mee met een goede score, zeker niet als de inhoud van de reactie ook niet echt alles is. Kortom, een -1 kan ik mij voorstellen in de huidige vorm, maar een 0 kan ook.
Voortaan is het makkelijker om een link naar je reactie te geven, dan hoeven we hem niet via je historie op te zoeken. Zoals: Verwijderd in 'nieuws: Valve stelt Portal 2 uit naar april 2011' dus.
Verwijderd
Ok bedankt het gaat dus om de speling,Cloud schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:17:
Op zich is de -1 wel wat hard misschien, ik heb je een 0 gegeven.
Wat mij de aanleiding lijkt overigens, is dat de reactie praktisch niet te lezen is en vol spelfouten zit. Dat helpt niet mee met een goede score, zeker niet als de inhoud van de reactie ook niet echt alles is. Kortom, een -1 kan ik mij voorstellen in de huidige vorm, maar een 0 kan ook.
Voortaan is het makkelijker om een link naar je reactie te geven, dan hoeven we hem niet via je historie op te zoeken. Zoals: Verwijderd in 'nieuws: Valve stelt Portal 2 uit naar april 2011' dus.
Dan weet ik dat en kan ik daar op letten in mijn volgende posts.
BTW zelf geef ik alleen -1 op posts die egt niet kunnen in het bij behorende topic, of die vervelende woorden bevatten (schelden en afkrakende worden bijv.)die naar andere tweakers of merken doelgericht is,
maar ja in het vervolg ga ik nog beter mijn zins opbouw controleren voor het posten van mijn berichten,
helaas is dit niet altijd even makkelijk voor een dislect maar ik ga mijn best doen
Succes!
[ Voor 4% gewijzigd door Cloud op 19-11-2010 15:01 ]
Verwijderd in 'nieuws: Providers: iPhone wordt duurder door geïntegreerde simkaart'
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd in 'Zweden gelast opnieuw arrestatie Wikileaks-voorman - update'
Ok, thanks Dirk. Wel een vreemde reactie... Vandaar dat ik 'm graag even wou voorleggen.
[ Voor 14% gewijzigd door Herman op 20-11-2010 01:33 ]
Wat vinden jullie hiervan? Ik persoonlijk vind het een troll die iets uit probeert te lokken, en gezien een aantal reacties eronder lukt dat ook nog. Ook een leuk ingepakte troll blijft een troll...
Virussen? Scan ze hier!
Ben ik het mee eens, Van mij ook -1wildhagen schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 10:20:
oogapp0ltje in 'nieuws: Windows bestaat 25 jaar'
Wat vinden jullie hiervan? Ik persoonlijk vind het een troll die iets uit probeert te lokken, en gezien een aantal reacties eronder lukt dat ook nog. Ook een leuk ingepakte troll blijft een troll...
Dat gedoe over 'stelen van Apple' is mijns inziens gewoon, hoe leuk verpakt dan ook, bedoeld om een bepaald soort reactie uit te lokken, zoals dat wel vaker gebeurd (zij het minder mooi verpakt). En gezien enkele van de reacties eronder, slaagt de poster dus nog in die opzet ook.
Virussen? Scan ze hier!
Waar ligt de grens tussen het mogen ventileren van je eigen mening en een troll? Ik vind het wel een grappige post omdat het precies de ervaring van veel Windows gebruikers persifleert. Dus ik heb 'm een 0 gegeven.wildhagen schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 10:20:
En weer 2 +3 mismodderswildhagen schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 10:20:
Ik geen, mede gezien het oog op de apple flame wars van de laatste tijd, een -1. De reacties eronder idem.
[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 20-11-2010 12:07 ]
Ik weet niet wie daar een +2 voor heeft gegeven, maar dat lijkt me een meningsmodder. Al ben ik geen fan van Windows, ik vind het een ongegronde flame.
Is een -1 op zijn plaats?
nieuws: Tweakers-oprichter bouwt site om gestrande treinreizigers aan lift te helpen
Wie wil hier eens doorheen worstelen?
Dit topic is gesloten.