1. Open itunes.
2. Klik met de rechtermuisknop op eender welk liedje in je iTunesbibliotheek.
3. Klik op "Info tonen"
4. Ga naar tabblad "Opties".
5. Vink "Begin-" en " Eindtijd" aan.
6. Kies bij "Begin-" en "Eindtijd" een stukje van het liedje dat jij als ringtone wenst! (*)
Vb.: Lied Worn Out van Nailpin
Begintijd: 0:41
eindtijd: 1:10
7. Klik op OK om te bevestigen.
8. Klik met de rechtermuisknop opnieuw op hetzelfde liedje.
9. Klik op "Selectie converteren naar AAC" (even geduld hebben dan)***
10. In je iTunes bibliotheek staat nu 2 keer hetzelfde liedje. (Bij mij begint het nieuwe aangepaste liedje automatisch te spelen.)
11. Klik opnieuw met je rechtermuisknop op het AANGEPASTE liedje.
12. Klik op "Toon in Windows Explorer"
13. Er wordt een map geopend en in de map zit het bestandje (in mijn vb.: "Worn out.m4a")
14. De ".m4a" extentie verander je naar ".m4r". (**)
15. De computer vraagt of u echt de extentie wilt veranderen... Klik op "JA" (Je liedje is nu een ringtone!)
16. In mijn iTunes heb ik een map "Ringtones". Klik op de Ringtonesmap en kies daarna bovenaan in je menu voor "File", "Import".
17. Ga naar de locatie van je zonet aangemaakte ringtone en klik op "OK" of "openen"
18. Wanneer je iTunes synct kan je de ringtone aanvinken en heb je hem op je iPhone!
*Hou er rekening mee dat een ringtone maximum 30 seconden lang mag zijn. (Dit is belangrijk om straks je begin- en eindtijd in te stellen.)
** Om de extentie van een bestand te kunnen wijzigen moet je in je "Verkenner of Explorer" bij "Extra" kiezen voor "Mapopties" en daarna verder gaan naar tabblad "Weergave". Daarna vink je het vogeltje UIT dat staat voor "Extenties voor bekende bestandstypen verbergen".
***Geen ACC optie; Simpel op te lossen, selecteer bij Edit, Preferences, General tab, Import Settings: "Import using AAC encoder". Et voila, je hebt nu wel de optie om als AAC te creėren
Wat nog verder...
Ga terug naar je iTunesmuziekbibliotheek en verwijder het 30 seconden durende bestandje, anders staat ook dit op je iphone. (Normaal staat er een uitroeptekentje voor.)
Je oorpsronkelijke liedje ga je aanklikken met je rechtermuisknop. Je kiest voor "Info tonen" en vinkt de vogeltjes voor begin- en eindtijd opnieuw uit. Klik op "OK" en klaar!