[iPhone] Ervaringen & Discussie - Deel 29 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 76.546 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 16:49
cv8x schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 08:18:
Ik zit met het volgende (probleem):

...

Nu heb ik gisteren wat getest door mijn ene vinger op de rechter luidspreker te leggen. Gevolg is dat er dan alleen geluid komt uit de linker luidspeker, maar dit is enorm zacht! Leg ik mijn vinger op de linker luidspreker dan hoor ik een vol geluid uit de rechter luidspreker..
...
Dit is echt de meest gestelde vraag in elk Topic, steeds weer opnieuw. No offense, hoor, want ik kan ook nooit de suiker vinden in de supermarkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:16

MsG

Forumzwerver

Slasher schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:20:
[...]

Daar heb je toch niet perse SBSettings voor nodig? Sinds IOS4 kan je mobiele data en/of 3G handmatig uitzetten of begrijp ik je niet helemaal? ;)
Nee klopt maar je kan edge niet uitzetten, plus dat het vrij omslachtig gaat. SBSettings is ideaal om alle services centraal met 1 swipe te kunnen regelen. Ik raad het iedereen aan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

autoreverse schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:06:
[...]

Dit is echt de meest gestelde vraag in elk Topic, steeds weer opnieuw. No offense, hoor, want ik kan ook nooit de suiker vinden in de supermarkt. ;)
Ik volg dit topic al vanaf het moment dat de iPhone 4 is aangekondigd en ik heb tot nu toe nog niks gelezen over dit onderwerp. Mocht het wel vermeld staan dan heb ik eroverheen gelezen ben ik bang.

Over de supermarkt: dramaaaaa ;)

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

autoreverse schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:06:
[...]

[HK] dat ligt meestal bij de koffie en thee schappen :P [/HK]

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 19:32
Heeft de iphone btw geen settings voor gps ofzo? had eerst een desire, met gps settings om het aan en uit te zetten, en meer, maar kan nergens iets van gps settings vinden, Hoe zit dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 16:32
SBsettings. location ;)

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:54
Of instellingen --> algemeen --> locatievoorzieningen (voor mensen zonder jailbreak ;))

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 19:32
oja lol, staat al aan sinds ik hem heb, toch maar eens uitzetten zal vast veel batterij schelen ;) thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
swoutr schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:17:
oja lol, staat al aan sinds ik hem heb, toch maar eens uitzetten zal vast veel batterij schelen ;) thnx
Het gebruikt alleen stroom als je het gebruikt. GPS staat niet constant aan. Je kan zien of GPS/locatiebepaling wordt gebruikt aan het pijltje naast de tijd (vanaf iOS4).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Ik heb mijn iPhone geactiveerd en dergelijke, maar hoe zet je de 3G netwerk zeg maar uit, dat die geen data plukt, maar alleen via WiFi aangezien mijn abbo nog niet loopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Bij instellingen, algemeen en dan netwerk. Je hoeft in feite alleen Data roaming uit te zetten maar ik heb voor de zekerheid Mobiele data en 3G ook maar uitgezet :)

Bij Algemeen en dan Gebruik kun je zien of je t goed hebt uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:24

xiD

12345

Ik heb een iPhone 3g en ik zou zweren dat ik met de 4.0 software kon zoeken in SMSjes. Nu heb ik geupdate en kan ik de zoekfunctie niet meer vinden. Hebben meer mensen hier last van?

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Tc-Chub schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 17:53:
Bij instellingen, algemeen en dan netwerk. Je hoeft in feite alleen Data roaming uit te zetten maar ik heb voor de zekerheid Mobiele data en 3G ook maar uitgezet :)

Bij Algemeen en dan Gebruik kun je zien of je t goed hebt uitgezet.

Heb ik er eigenlijk goed aan gedaan om 4.1 erop te zetten of niet? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 22:30
xiD schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 17:55:
Ik heb een iPhone 3g en ik zou zweren dat ik met de 4.0 software kon zoeken in SMSjes. Nu heb ik geupdate en kan ik de zoekfunctie niet meer vinden. Hebben meer mensen hier last van?
volgens mij is dit er in 4.1 uit gehaald om het ding sneller te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:24

xiD

12345

T7D_Sneezy schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 18:13:
[...]

volgens mij is dit er in 4.1 uit gehaald om het ding sneller te maken
Ja, dat zal dan wel. Nooit nodig gehad, nu mis ik het.

Ook kan ik me herrineren dat Notes synchroniseerde met mn MobileMe of Gmail. Is dat ook weer foetsie?

[ Voor 17% gewijzigd door xiD op 17-09-2010 19:13 ]

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/5nvrqw.jpg

moge het duidelijk zijn, laat hem niet vallen op een harde vloer :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Aii, de eerste tweaker (die ik zie) met valschade. Heb je een verzekering voor de telefoon?

En waar heb je hem gehaald? Denk niet dat dit onder de garantie valt maar als ie uit de UK komt ben ik benieuwd wat je ermee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 19:56:
moge het duidelijk zijn, laat hem niet vallen op een harde vloer :$
Je was er niet zeker van dat je phone er zou uit zou komen te zien? dat had ik je wel kunnen vertellen hoor ;)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tc-Chub schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 19:59:
Aii, de eerste tweaker (die ik zie) met valschade. Heb je een verzekering voor de telefoon?
etc...
Nee heb geen verzekering en valschade valt inderdaad niet onder garantie, gaat me 160 euro kosten, nieuw scherm + display (want het glas zit vast aan het scherm). Erg zonde van het geld natuurlijk en risico is groot dat het nog eens zal gebeuren dus ik zal er ook een verzekering bij nemen als de telefoon gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Inderdaad jammer van het geld.... Moet je daarna maar een verzekering afsluiten bij gsmverzekeren.nl. Kost je dan 9 euro per maand heb je alles. Nu al goedkoper dan dit geintje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:35
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 20:05:
[...]

Nee heb geen verzekering en valschade valt inderdaad niet onder garantie, gaat me 160 euro kosten, nieuw scherm + display (want het glas zit vast aan het scherm). Erg zonde van het geld natuurlijk en risico is groot dat het nog eens zal gebeuren dus ik zal er ook een verzekering bij nemen als de telefoon gemaakt is.
Bij tmobile? Toen ik hetzelfde had (enkel glas stuk, touch en scherm deed het nog) met mn 3G kon ik meer als 300 euro lappen. Neem aan dat je dus zelf een schermpje ofzo haalt?

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZpAz schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 20:28:
[...]

Bij tmobile? Toen ik hetzelfde had (enkel glas stuk, touch en scherm deed het nog) met mn 3G kon ik meer als 300 euro lappen. Neem aan dat je dus zelf een schermpje ofzo haalt?
Nee hoor, frontglas + display vervangen kost gewoon 160-200 euro bij de verschillende bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

vooghel

Cunning linguist

Tc-Chub schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 17:53:
Je moet Mobiele data en 3G inderdaad uitzetten, alleen Data roaming uitzetten helpt niks. Data roaming uitzetten zorgt er alleen maar voor dat je geen dataverkeer hebt wanneer je in het buitenland bent.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wellicht niet de juiste plaats..
Tijd geleden, July alweer, iPhone bumper besteld... Nooit bevestiging ontvangen en uiteraard nooit een bumper.
Als ik inlog op de App, krijg ik wel de melding dat het besteld is..

Iemand hetzelfde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Omdat ik mijn iPhone 3GS weg doe had ik een vraag weet iemand toevallig het tarief om deze telefoon simlock vrij te maken?

Want die tarieven staan opeens niet meer op de website van t-mobile.

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 20:46:
Hoi,

Omdat ik mijn iPhone 3GS weg doe had ik een vraag weet iemand toevallig het tarief om deze telefoon simlock vrij te maken?

Thx!
120 euro, en elke maand dat je hem al hebt gaat er een tientje van af, na 12 maanden (1 jaar) is het dus gratis. dan moet je even met de klantenservice bellen, dan sturen zij jou een mailtje en geven ze apple een seintje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Thx!
Ook geen mailtje gehad? Ik hebtoevallig vanmiddag via die app een bumper besteld, en kreeg binnen 10 minuten een bevestigingsmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 14:52

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Ik heb sinds vandaag mijn Iphone 4 binnen en nu wil ik graag mijn contacten overzetten naar mijn nieuwe iphone. Hoe kan ik dit het beste doen? Heb nu een iphone 3GS.. :)

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

SileX schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 20:42:
Wellicht niet de juiste plaats..
Tijd geleden, July alweer, iPhone bumper besteld... Nooit bevestiging ontvangen en uiteraard nooit een bumper.
Als ik inlog op de App, krijg ik wel de melding dat het besteld is..

Iemand hetzelfde ?
Ik heb zelf ook heel lang moeten wachten. Toen de actie op 23 Juli bekend gemaakt werd heb ik gelijk een bumper besteld, 2 dagen geleden heb ik hem dan eindelijk mogen ontvangen.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Bumpers zijn de populairste geloof ik, dus die doen er inderdaad even over om bezorgd te worden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Bezorging; OK - maar zelfs geen bevestiging.

Ik ga Apple maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tijdens het bellen valt me de laatste twee dagen op dat ik vaak het 'transmissie-geluid' hoor. Dus het geluid wat je hoort wanneer bijvoorbeeld je iPhone naast de radio ligt.

Dit geluid hoor ik heel zachtjes op de achtergrond tijdens een gesprek.

Meer mensen hier last van?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

CyBeR schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 22:12:
Bumpers zijn de populairste geloof ik, dus die doen er inderdaad even over om bezorgd te worden.
Er is volgens mij ook het een en ander mis gegaan bij sommige orders, vrienden die de bumper na mij besteld hadden kregen deze al in augustus geleverd.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjeuh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-07-2024

Jantjeuh

zei iets zinnigs..

Mijn iPhone 4 laad wel erg snel op. In een uur is het batterijpercentage van 31 naar 90 gegaan. Is dit normaal?

Edit: Gebruik iOS 4.1

[ Voor 10% gewijzigd door Jantjeuh op 17-09-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 01:25

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Jantjeuh schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 23:43:
Mijn iPhone 4 laad wel erg snel op. In een uur is het batterijpercentage van 31 naar 90 gegaan. Is dit normaal?
't Viel mij laatst ook op dat hij ongeveer 1 minuut over 1 procent doet tot 80/85%. Daarna gaat het langzamer. Klopt dus wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjeuh

Jantjeuh

zei iets zinnigs..

Scott schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 23:44:
[...]

't Viel mij laatst ook op dat hij ongeveer 1 minuut over 1 procent doet tot 80/85%. Daarna gaat het langzamer. Klopt dus wel :)
Okay gelukkig dan maar :) . Nu even timen wanneer de batterij 100% volgeladen wordt. Verder loopt de batterij ook best snel leeg (vraag er wel zelf om met 3 actieve mailboxen; 2 push en een 15m fetch), van 18:30 tot 22:00 was de status van de batterij van 100% naar 31% gegaan. Dat + skype de hele tijd aan op 3G.

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:53

Amiet01

Master_A

Zo ik heb vandaag een iPhone 4 16 GB weten te bemachtigen via MP, helemaal gesealed nog voor 660 euro. Wat is het toch een geweldig apparaatje! Al een aantal apps natuurlijk geïnstalleerd en het werkt echt soepel. Nou had ik ook mijn mail ingesteld en dat werkte in de middag als een trein. Nu geeft hij echter aan dat er geen verbinding met de server gemaakt kan worden. Hebben er meer mensen last van icm Hotmail exchange?

Master_A

• Crusader
  • Laatst online: 09:40

Crusader

Arc Nature

CyBeR schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 22:12:
Ik had 'm met een week binnen.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Jantjeuh schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 23:50:
[...]

Okay gelukkig dan maar :) . Nu even timen wanneer de batterij 100% volgeladen wordt. Verder loopt de batterij ook best snel leeg (vraag er wel zelf om met 3 actieve mailboxen; 2 push en een 15m fetch), van 18:30 tot 22:00 was de status van de batterij van 100% naar 31% gegaan. Dat + skype de hele tijd aan op 3G.
Skype killt je batterij echt heel snel.. ik hoop dat ze daar iets aan gaan/kunnen doen.
Dat geldt tevens ook voor WhatsApp

• The Great HooD
Ok, ik heb nu iPhone 4, alleen wil ik het nu wel een beetje gaan customizen. Hoe verander ik mijn wallpaper?
Ik heb dat gezien bij instellingen alleen ik heb een plaatje gedownload op mijn MBP en die wil ik op mijn iPhone 4 krijgen (4.1)

Ohja, en mijn abbo gaat vandaag in, alleen als ik sim unlock doe en dan pincode intik dan krijg ik geen service...
Is dit normaal?

Verkeerd gekeken met mijn hoofd, abbo gaat pas een maand later in, 18 oktober... 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door The Great HooD op 18-09-2010 11:21 ]

• CyBeR
  • Niet online
The Great HooD schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 10:37:
Ok, ik heb nu iPhone 4, alleen wil ik het nu wel een beetje gaan customizen. Hoe verander ik mijn wallpaper?
Ik heb dat gezien bij instellingen alleen ik heb een plaatje gedownload op mijn MBP en die wil ik op mijn iPhone 4 krijgen (4.1)
Zorg dat 'ie in je fotoalbum komt (door 'm daarheen te syncen, of te mailen en dan op te slaan, of vanaf 't internet op te slaan) en dan kun je 'm op de normale manier als wallpaper zetten.

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
is het ook mogelijk een ouderwets telefoon toetsenbord naar voren te halen? (abc onder de 1.. etc), zodat ik met t9 kan typen? Dit gaat zoveel sneller als die veel te kleine toetsen op het qwerty toetsenbord!

• hatsjoe123
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 20:39
De handleiding die op de apple site staat laadt bij mij niet. Bij anderen wel?

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:45
Felke schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 14:13:
is het ook mogelijk een ouderwets telefoon toetsenbord naar voren te halen? (abc onder de 1.. etc), zodat ik met t9 kan typen? Dit gaat zoveel sneller als die veel te kleine toetsen op het qwerty toetsenbord!
Nee dit kan niet, en dit is al helemaaal niet beter. Kwestie van wennen en over n week of 2 wil je niks anders meer.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Hoi,

Thx!
Via de website van T-Mobile:

Opheffen simblokkering binnen 0-3 maanden na activering € 120,00 deblokkeringkosten
Opheffen simblokkering binnen 3-6 maanden na activering € 90,00 deblokkeringkosten
Opheffen simblokkering binnen 6-9 maanden na activering € 70,00 deblokkeringkosten
Opheffen simblokkering binnen 9-12 maanden na activering € 50,00 deblokkeringkosten
Opheffen simblokkering vanaf 12 maanden na activering Gratis

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

cv8x schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 08:45:
Ah, oké, dat wist ik niet (dat de ene speaker een microfoon is). Conclusie is dus dat het zo hoort?

Ik zal eens bij de settings kijken van de iPod functie.

Edit: die limit staat op zijn hoogst.

Mocht iemand nog ervaringen hebben dan hoor ik dat graag!
1 kant is speaker, 1 kant microfoon ja.

Er zijn inderdaad luidere telefoons, maar volgens mij heeft Apple ook afspraken in de VS en met de EU om het onmogelijk te maken het geluid te hard te zetten. Om overlast op bijvoorbeeld openbare plekken te voorkomen. Die afspraken zijn er volgens mij gekomen omdat de iPod zo populair werd.
VeeGee schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:09:
[...]

Nee dit kan niet, en dit is al helemaaal niet beter. Kwestie van wennen en over n week of 2 wil je niks anders meer.
Volgens mij is het wel mogelijk om een abc toetsenbord op te halen. Ik had dat op mijn 3GS in ieder geval, per ongeluk, twee keer gehad. Hoe ik het deed wist ik zelf ook niet :P

[ Voor 23% gewijzigd door Uniciteit op 18-09-2010 17:42 ]

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:04

TMC

hatsjoe123 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 14:47:
De handleiding die op de apple site staat laadt bij mij niet. Bij anderen wel?
Dat is helemaal niet sneller. Zet tien fervente QWERTY-typers tegenover tien numerieke typers en QWERTY wint het 10x. :)

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 16:49
THE_BASE schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 22:16:
Tijdens het bellen valt me de laatste twee dagen op dat ik vaak het 'transmissie-geluid' hoor. Dus het geluid wat je hoort wanneer bijvoorbeeld je iPhone naast de radio ligt.

Dit geluid hoor ik heel zachtjes op de achtergrond tijdens een gesprek.

Meer mensen hier last van?
Jep. Hier ook (3G 8GB) Dacht dat m'n oorspeaker naar de klote was. Echter verdween het na een tijdje weer, kwam daarna weer terug en nu ik erover nadenk hoor ik het al weer heel lang niet meer.

• Jantjeuh

Jantjeuh

zei iets zinnigs..

Rhndy schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 09:41:
[...]

Skype killt je batterij echt heel snel.. ik hoop dat ze daar iets aan gaan/kunnen doen.
Dat geldt tevens ook voor WhatsApp
Dat ervaar ik nu ook..

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/o540u9.png

Als ik dus onderweg ben moet ik dus Skype uitzetten. Dit vind ik wel jammer want ik vind het wel handig om bereikbaar te zijn via Skype :) .

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 15:05

ronaldm3

Apple Watch :)

Squatjj schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:36:
[...]

Via de website van T-Mobile:

Opheffen simblokkering binnen 0-3 maanden na activering € 120,00 deblokkeringkosten
Opheffen simblokkering binnen 3-6 maanden na activering € 90,00 deblokkeringkosten
Opheffen simblokkering binnen 6-9 maanden na activering € 70,00 deblokkeringkosten
Opheffen simblokkering binnen 9-12 maanden na activering € 50,00 deblokkeringkosten
Opheffen simblokkering vanaf 12 maanden na activering Gratis
Misschien niet on-topic maargoed,

cd-media.nl doet het voor 60 euro... kwestie van het imeinummer door te mailen via contact en dan ff wachten en dan ff geld overmaken en dan ff syncen met iTunes en dan is die simlock-vrij.

Spreek als eigenaar van t-mobile iPhone en nu bel ik er gewoon mee met een H! simkaart!

Goed goed, Het is altijd teduur maar scheelt zoiezo al de helft met t-mobile! _/-\o_

Power to the beat.

• T7D_Sneezy
ik begin steeds meer te twijfelen aan mijn iphone 4.

- Deathgrip is serieus probleem (zeker als linkshandige)
- Vorm, hij ligt echt niet lekker in de hand, vierkant ding..... iphone 3 was veel fijner wat dat betreft
- Kwetsbaar, vandaag van 30cm hoog laten vallen, meteen de hele achterkant het glas kapot.....

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Vergeet de erbarmelijke mensonterende (en tot zelfmoord dwingende) toestanden in de Applefabrieken niet... ;)

Waar ik zelf een beetje moe van wordt is dat ik steeds de iPhone (3G, 4.1) moet rebooten om te syncen met iPhoto (sinds 3.0 geloof ik). Is daar nog een workaround voor?

[ Voor 44% gewijzigd door Wilf op 18-09-2010 22:15 ]

• CyBeR
  • Niet online
Wilf schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 22:13:
Vergeet de erbarmelijke mensonterende (en tot zelfmoord dwingende) toestanden in de Applefabrieken niet... ;)
Maak je een geintje of moet ik hier op ingaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Het zelfmoordpercentage van het bedrijf, dat 540.000 mensen in dienst heeft, ligt lager dan het landelijke gemiddelde.
Lijkt me duidelijk. Op het moment dat je zoveel mensen in dienst hebt en het gemiddelde aantal mensen dat zelfmoord pleegt in een bepaalde periode is 12 op de 100.000 is 't niet meer dan logisch dat je er ook met een paar te maken krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Kennelijk is er wel meer aan de hand wanneer zelfs Apple het nodig vindt ze zaak te onderzoeken...
Apple heeft al een reputatie opgebouwd:
In 2006 ontstond er de nodige ophef toen bleek dat de werkomstandigheden en beloning van werknemers dat bij veel Chinese toeleveranciers van Apple – inclusief Foxconn - benedenmaats waren.

[ Voor 56% gewijzigd door Crusader op 19-09-2010 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Crusader schreef op zondag 19 september 2010 @ 08:30:
Kennelijk is er wel meer aan de hand wanneer zelfs Apple het nodig vindt ze zaak te onderzoeken...
Apple heeft al een reputatie opgebouwd:

[...]
D'r is wat ophef over onstaan (compleet onnodig gezien de statistiek) en gegeven het onderwerp kun je dat dan als opdrachtgever niet bepaald maar gewoon negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:49
T7D_Sneezy schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 21:47:
ik begin steeds meer te twijfelen aan mijn iphone 4.

- Deathgrip is serieus probleem (zeker als linkshandige)
- Vorm, hij ligt echt niet lekker in de hand, vierkant ding..... iphone 3 was veel fijner wat dat betreft
- Kwetsbaar, vandaag van 30cm hoog laten vallen, meteen de hele achterkant het glas kapot.....
1. Hoesje nemen.
2. Hoesje nemen.
3. Niet laten vallen.

Ik ben nog wel op zoek naar een nieuw hoesje, iets zakelijks. Iemand een idee?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Nipje schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:39:
Ik heb even ene vraagje:

Ik heb sinds een aantal dagen een iPhone 4, en ik vraag me het volgende af:

Als ik mijn belvolume op 100% zet, wil het speakertje soms wel eens kraken. Het is dan geen kraken als in: "Ik kan totaal niet verstaan wat er gezegd wordt", maar meer van: Het geluid is eigenlijk NET ietsje te hard voor de oorspeaker. Alles is echter wel goed te verstaan. Alls ik bijvoorbeeld de vodafone klantenservice bel om te testen, heb ik het probleem eigenlijk maar een HEEL klein beetje met sommige tonen in de stem van de robot.

Wanneer ik echt met iemand bel valt het iets meer op. Ook hoor ik de soort "kraak" soms als de telefoon overgaat (dus op de piep).

Even voor de duidelijkheid: Het is niet dat het allemaal niet meer verstaanbaar is, maar het valt me gewoon op dat het geluid soms net iets te hard lijkt voor het speakertje ofzo. Ik vind het een beetje moeilijk uit te leggen. Als je de telefoon wat van je oor af houdt tijdens het bellen, met 100% belvolume, zal het je wel op moeten vallen.

Is dit (probleem?) normaal, en hebben misschien meer mensen hier last van?

Wanneer ik mijn belvolume wat omlaag zet heb ik helemaal geen problemen, en het lijkt me dus ook onlogisch dat de oorspeaker kapot zou zijn.

ik hoop dat jullie me wat meer informatie kunnen geven
Iemand? Ik weet niet of ik hier nu mee terug moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Meer mensen die met 3gs met os 4.1 problemen hebben met youtube? Film zoeken kan wel, spelen dan krijg je dat je wifi of data connectie moet hebben. Kan wel op internet en vrijdag middag werkte het nog
Prov is live.vodafone.com

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilf schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 22:13:
Dan ook geen spulletjes van Microsoft, HP, Dell, Nokia, Sony, Nintendo en Intel kopen hè, want die worden daar ook gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Laatst online: 16-09 18:43

Snippertje

Light up your life

Weet iemand waarom gmail sinds kort geen pushmail meer stuurt?

[ Voor 6% gewijzigd door Snippertje op 19-09-2010 16:29 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:15:
[...]

Dan ook geen spulletjes van Microsoft, HP, Dell, Nokia, Sony, Nintendo en Intel kopen hè, want die worden daar ook gemaakt ;)
En al helemaal niet gaan rijden in een Peugeot of Citroen!!

"Opnieuw zelfmoord bij PSA.

Bij de volgende update van de lijst van meest gevaarlijke beroepen zal de Franse auto-industrie waarschijnlijk de snelste stijger zijn. Gisteren heeft een 50-jarige werknemer van PSA (Peugeot-Citroën) een eind aan zijn leven gemaakt. Hiermee staat de teller voor PSA alleen dit jaar op zes. "

http://www.autoblog.nl/ar...opnieuw-zelfmoord-bij-psa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Jantjeuh schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 20:41:
[...]
Als ik dus onderweg ben moet ik dus Skype uitzetten. Dit vind ik wel jammer want ik vind het wel handig om bereikbaar te zijn via Skype :) .
Dat ligt ook een beetje aan Skype zelf... Ze hebben al meer dan een jaar de mogelijkheid gehad om push-messages in te bouwen. Het hele voordeel van Push is juist dat je geen complete App op de achtegrond hoeft te draaien die zijn eigen verbindingen loopt te onderhouden en je batterij leeg loopt te slurpen :) Ik heb meerdere apps op push draaien en merk weinig van extra stroomverbruik.

Skype is wat dat betreft heel erg laks geweest. En dan hebben we op de iPhone nog geluk want op Android doen ze helemaal niks tenzij je een Droid hebt van Verizon. Ik zou er dus niet te veel op hopen dat het gefixt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
GekkePrutser schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:03:
[...]

Dat ligt ook een beetje aan Skype zelf... Ze hebben al meer dan een jaar de mogelijkheid gehad om push-messages in te bouwen. Het hele voordeel van Push is juist dat je geen complete App op de achtegrond hoeft te draaien die zijn eigen verbindingen loopt te onderhouden en je batterij leeg loopt te slurpen :) Ik heb meerdere apps op push draaien en merk weinig van extra stroomverbruik.

Skype is wat dat betreft heel erg laks geweest. En dan hebben we op de iPhone nog geluk want op Android doen ze helemaal niks tenzij je een Droid hebt van Verizon. Ik zou er dus niet te veel op hopen dat het gefixt wordt.
Skype kun je niet laten draaien op push messages, omdat dat programma zich eerst nog op 't netwerk moet aanmelden voor je gesprekken kunt ontvangen. En tegen die tijd is 't al per definitie te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:38
Heb nu 1 week de iPhone 4, echt een top telefoon, wat ben ik blij dat ik van mijn Touch diamond af ben.

zit met een vraagje maar, als ik engadget.com wil openen in safari dan opent hij i.engadget.com waar alleen de artikelen staan en niet heel de website inclusief foto's. Heb in de instellingen gekeken maar kan niks vinden waar ik eventueel iets kan wijzigen om hele websites te tonen.

iemand die mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Je zou toch ook prima aangemeld kunnen blijven op het Skype-netwerk via een server, dat hoeft de telefoon toch niet te doen. Zo werkt het immers ook bij Beejive e.d. Ik zie niet in waarom Skype niet puur met push-messages zou kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Hoedje schreef op zondag 19 september 2010 @ 20:58:
Je zou toch ook prima aangemeld kunnen blijven op het Skype-netwerk via een server, dat hoeft de telefoon toch niet te doen. Zo werkt het immers ook bij Beejive e.d. Ik zie niet in waarom Skype niet puur met push-messages zou kunnen werken.
Omdat skype real-time is (vwb bellen, voor het IM-gedeelte zou 't kunnen idd) en beejive e.d. niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Greekmaster schreef op zondag 19 september 2010 @ 20:56:
Heb nu 1 week de iPhone 4, echt een top telefoon, wat ben ik blij dat ik van mijn Touch diamond af ben.

zit met een vraagje maar, als ik engadget.com wil openen in safari dan opent hij i.engadget.com waar alleen de artikelen staan en niet heel de website inclusief foto's. Heb in de instellingen gekeken maar kan niks vinden waar ik eventueel iets kan wijzigen om hele websites te tonen.

iemand die mij kan helpen.
Ligt aan je useragent. Engadget server ziet dat je mobiel bent, en schotelt je die pagina voor. Kom je alleen omheen als Engadget dat aanpast, of je jailbreaked, en zet er useragent faker op. Dan kun je je telefoon zich voor laten doen als Safari voor een Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
batumulia schreef op zondag 19 september 2010 @ 12:10:
[...]

1. Hoesje nemen.
2. Hoesje nemen.
3. Niet laten vallen.

Ik ben nog wel op zoek naar een nieuw hoesje, iets zakelijks. Iemand een idee?
jij bent zeker een politicus? ;-)

Zo kan je alles wel goed praten. Ik ga geen toestel van honderden euro's kopen om vervolgens in een hoesje te stoppen om fatsoenlijk bereik te hebben. Zelfde geldt voor die pasvorm.
Niet laten vallen is ook makkelijk gezegd, het is een gebruiksvoorwerp en dus die valt af en toe gewoon. het is geen museumstuk maar gewoon een telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
CyBeR schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:06:
[...]

Omdat skype real-time is (vwb bellen, voor het IM-gedeelte zou 't kunnen idd) en beejive e.d. niet.
Hoe bedoel je real-time? Je kunt toch op het moment dat je gebeld wordt een push-message sturen naar de telefoon. Vervolgens neem je op door te reageren op de pushmessage en dus de app te openen. Natuurlijk moet het gesprek zelf wel worden opgevangen door een achtergrondproces :)
UltraSub schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:11:
[...]

Ligt aan je useragent. Engadget server ziet dat je mobiel bent, en schotelt je die pagina voor. Kom je alleen omheen als Engadget dat aanpast, of je jailbreaked, en zet er useragent faker op. Dan kun je je telefoon zich voor laten doen als Safari voor een Mac.
Je kan gewoon klikken op "Full Engadget Experience". Hij bewaart dat en je krijgt vervolgens steeds de normale site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Hoedje schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:25:
[...]

Hoe bedoel je real-time? Je kunt toch op het moment dat je gebeld wordt een push-message sturen naar de telefoon. Vervolgens neem je op door te reageren op de pushmessage en dus de app te openen. Natuurlijk moet het gesprek zelf wel worden opgevangen door een achtergrondproces :)
Je hebt met push-messages geen enkele garantie van tijdige aflevering. En bovendien kun je geen bevestiging krijgen van het al dan niet ontvangen hebben ervan.

Laat ik het zo zeggen: push messages zijn niet bedoeld om data heen en weer te schuifelen tussen applicaties. Die zijn bedoeld om een bericht aan de gebruiker te geven. Wat dus wel zou kunnen is dat skype je een push message stuurd met 'persoon X heeft geprobeerd je te bellen', waarna je eventueel terug kunt bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Na twee dagen met mijn eerste iPhone gespeeld te hebben, loop ik tegen een raar probleempje op. Zo wil ik van een bepaald liedje een ringtone maken, wat mij ook gelukt is (mbv handleidingen om het naar een .m4r te converteren in iTunes). Ik krijg in iTunes ook te zien dat de ringtone gesynced is naar de tel, alleen zie ik hem niet verschijnen bij mijn geluiden/beltonen. Is er iemand die dit bekend in de oren klinkt?
Ik heb overigens een iPhone 4 met iOS 4.1.

Edit:
Ik heb trouwens ook het idee dat Whatsapp echt een battery killer is, dus is er ook een mogelijkheid om de app helemaal af te sluiten (volgens mij sluit hij ook niet helemaal af wanneer je de app killed via de multitaskboard oid).

[ Voor 20% gewijzigd door Amiet01 op 19-09-2010 23:06 ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Ah nice, heb ik weer, iPhone 4 camera app blijft op de shutter-dicht positie staan. Nu bezig met een restore, maar ik zal balen als de camera kaduuk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 22:46
Amiet01 schreef op zondag 19 september 2010 @ 23:02:
Na twee dagen met mijn eerste iPhone gespeeld te hebben, loop ik tegen een raar probleempje op. Zo wil ik van een bepaald liedje een ringtone maken, wat mij ook gelukt is (mbv handleidingen om het naar een .m4r te converteren in iTunes). Ik krijg in iTunes ook te zien dat de ringtone gesynced is naar de tel, alleen zie ik hem niet verschijnen bij mijn geluiden/beltonen. Is er iemand die dit bekend in de oren klinkt?
Ik heb overigens een iPhone 4 met iOS 4.1.

Edit:
Ik heb trouwens ook het idee dat Whatsapp echt een battery killer is, dus is er ook een mogelijkheid om de app helemaal af te sluiten (volgens mij sluit hij ook niet helemaal af wanneer je de app killed via de multitaskboard oid).
Dat is onmogelijk, iOS heeft geen "echte" multitasking waardoor third party apps niet in de achtergrond kunnen draaien. Het is alleen zo dat iOS het laat lijken alsof er van multitasking gebruik gemaakt wordt vanwege allerlei slimme foefjes zoals fast app switching en background API's ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
cv8x schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:30:
[...]

Ik volg dit topic al vanaf het moment dat de iPhone 4 is aangekondigd en ik heb tot nu toe nog niks gelezen over dit onderwerp. Mocht het wel vermeld staan dan heb ik eroverheen gelezen ben ik bang.

Over de supermarkt: dramaaaaa ;)
De linker "luidspreker" is geen luidspreker maar een microfoon. Dit is al sinds de eerste generatie iPhone zo, en deze vraag is de afgelopen 3 jaar echt bijna wekelijks voorbij gekomen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:16

MsG

Forumzwerver

MarcoC schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:17:
[...]
Dat is onmogelijk, iOS heeft geen "echte" multitasking waardoor third party apps niet in de achtergrond kunnen draaien. Het is alleen zo dat iOS het laat lijken alsof er van multitasking gebruik gemaakt wordt vanwege allerlei slimme foefjes zoals fast app switching en background API's ;) .
iOS4 kan wel degelijk third party apps in de background laten hoor. Dat gedrag kan je helaas niet per app instellen, dus ik ben maar teruggevallen op de backgroundfunctionaliteit van Backgrounder.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Mmm, na de restore wel een keer beeld gehad, ook van de forward camera, maar de app reageert zeer buggy. Meestal heb ik het sluiter-probleem gewoon of is er geen beeld. Is dit nu een hardware-probleem of niet..

edit: nou ja, en nu net weer een volledige normaal reagerend geheel. Meer mensen dit soort gedrag gezien bij 4.1 en de iPhone4?

[ Voor 23% gewijzigd door vgroenewold op 20-09-2010 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
MarcoC schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:17:
[...]
Die "background API"s houden gewoon in de de app in de achtergrond draait hoor, er zijn alleen wat voorwaarden aan gesteld. Zo moet een audio app daadwerkelijk audio spelen, een GPS app daadwerkelijk je locatie tracken, dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 18:13

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Ik heb de laatste paar dagen dat de beller mij niet kan horen, terwijl ik de beller wel hoor.
Vaak gaat het de eerste paar seconden van het gesprek wel goed, en daarna val ik weg zeg maar.
Iemand die hier ervaringen mee heeft? (iphone4 bdw)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Crap, nog steeds freezes. Het lijkt een probleem te zijn wat vaker voorkomt, heb allen totaal geen zin om met T-mobile te onderhandelen, kost me we een maadn wachttijd gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 19:58

nlboy

Alles kitz?

Mijn vader wil de iPhone gaan gebruiken tijdens het hardlopen met de Nike app, alleen de batterij raakt door die app vrij snel leeg. Op internet kwam ik de iBatt tegen. Is dat wat? Of weten een beter systeem dat de batterij langer mee gaat? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 12:07
Heb ik niet zoveel last van. De batterij gaat de eerste week sowieso stuk korter mee. De batterij is nieuw en moet een beetje ingewerkt worden.

Het beste is toch om hem de eerste paar keren helemaal leeg te laten lopen en volledig op te laden?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:56

d0s

sssst

Oscar the Grouch schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:26:
Ik heb de laatste paar dagen dat de beller mij niet kan horen, terwijl ik de beller wel hoor.
Vaak gaat het de eerste paar seconden van het gesprek wel goed, en daarna val ik weg zeg maar.
Iemand die hier ervaringen mee heeft? (iphone4 bdw)
Heeft er ongetwijfeld mee te maken dat je met je oor de microfoondemping aandrukt vanwege niet goed werkende proximity sensor? dat heb ik ook al vaak gehad. Zou in 4.1 opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Wow, heb de telefoon na een uurtje nieuw binnen alweer open liggen! :) Je bent Tweaker of niet he. Rear-camera eruit gehad en alles weer gemonteerd. Alles werkt nog (fjew), maar het bevriezen blijft. Damn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
En zowaar een goede (tot nu toe) T-mobile ervaring. Ze sturen een vervanging, binnen 2 weken, en ik kan deze tot dan gebruiken. Nice, alhoewel ik hoop dat dit niet een veel voorkomend probleem is.

Overigens; voor diegenen die interesse hebben in het open maken van een iPhone 4 (valt dit ook onder ervaring?), het is heel eenvoudig en vrij safe. Je haalt de schroefjes aan de onderzijde eruit met een Philips 00 schroevendraaier en vervolgens schuif je de glasplaat een paar mm naar boven. Die kan je dan zo verwijderen. Dan is het een kwestie van het verwijderen van de batterij, wat nog het lastigste is omdat die redelijk goed vastgeplakt zit. Ik heb toen de GSM(?) shield weggehaald en de camera eruit gehad. Mijn hoop was dat het opnieuw maken van contact de boel zou kunnen fixen, maar helaas. Soms echter loont dit zeker de moeite, ipv weer weken wachten op reparatie, ik heb al vaker gehad dat ik iets simpels als een los contact zelf kon fixen.

[ Voor 65% gewijzigd door vgroenewold op 20-09-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
MsG schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:33:
[...]

iOS4 kan wel degelijk third party apps in de background laten hoor. Dat gedrag kan je helaas niet per app instellen, dus ik ben maar teruggevallen op de backgroundfunctionaliteit van Backgrounder.
CyBeR schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:59:
[...]

Die "background API"s houden gewoon in de de app in de achtergrond draait hoor, er zijn alleen wat voorwaarden aan gesteld. Zo moet een audio app daadwerkelijk audio spelen, een GPS app daadwerkelijk je locatie tracken, dat soort dingen.
Dat is echt onzin hoor. Apple maakt gebruik van de volgende API's om multitasking te "simuleren":
• Background audio
• Voice over IP
• Background location
• Push notifications
• Local notifications
• Task finishing
• Fast app switching
Ik zie niet in van welke API Whatsapp gebruik zou moeten maken (behalve fast app switching) om te kunnen werken, Whatsapp werkt namelijk gewoon d.m.v. push notifications.

Third party apps kunnen NIET in de achtergrond draaien bij iOS, dat is gewoon een feit dus ik snap niet waarom we nu feiten aan het betwisten zijn. Kijk de presentatie van iOS 4 nog eens terug zou ik zeggen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Goed om te lezen dat het nu zo makkelijk is om de iPhone open te maken. Mijn iPhone 2G kan je eigenlijk niet zonder schade open maken. Ik weet nog dat Tweakers hem reviewden en ook van binnen wilden bekijken, en hij die operatie niet overleefde :) Gelukkig heeft hij nog steeds geen nieuwe accu nodig. Normaal gezien schrik ik er zeker niet voor terug om een apparaat te openen maar in dit geval maak ik een uitzondering.

Edit: En ik neem mijn eerdere opmerking over Skype terug, CyBeR heeft gelijk, ik had er niet aan gedacht dat push messages niet realtime zijn en ook niet gegarandeerd. Dus het is niet zo'n goed alternatief. Ik gebruik Skype vooral voor IM, en daarvoor zou het wel kunnen maar het is natuurlijk niet de hoofdfunctie.

[ Voor 26% gewijzigd door GekkePrutser op 20-09-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
MarcoC schreef op maandag 20 september 2010 @ 14:02:
[...]

[...]
Dat is echt onzin hoor. Apple maakt gebruik van de volgende API's om multitasking te "simuleren":

[...]
Ik zie niet in van welke API Whatsapp gebruik zou moeten maken (behalve fast app switching) om te kunnen werken, Whatsapp werkt namelijk gewoon d.m.v. push notifications.

Third party apps kunnen NIET in de achtergrond draaien bij iOS, dat is gewoon een feit dus ik snap niet waarom we nu feiten aan het betwisten zijn. Kijk de presentatie van iOS 4 nog eens terug zou ik zeggen :) .
Die taken zijn idd heel erg gespecificeerd, maar die taken draaien natuurlijk gewoon wel op de achtergrond, hence multitasking. Als ik Navigon gebruik en ik ga wat anders doen, blijft het navigeren doorgaan, dat lijkt mij toch echt multitasking. Bij whatsapps weet ik niet wat ze doen, maar dat is idd geen multitasking wanneer het niet die api's gebruikt.

Overigens programmeert Cyber, net als ik, voor de iPhone, dus voor je iemand de les leest moet je eerst heel goed lezen wat hij schrijft. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door vgroenewold op 20-09-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
MarcoC schreef op maandag 20 september 2010 @ 14:02:
[...]

[...]
Sorry, maar ga jij je eens in de stof verdiepen voor je tracht mij de les te lezen.

Per API is het als volgt:

• Background audio - Draait in de achtergrond door zolang het programma audio speelt.
• Voice over IP - Is in principe frozen, tenzij er inkomende data binnenkomt en eens per X tijd om te keepaliven, dan draait 't in de achtergrond door.
• Background location - Draait in de achtergrond door zolang de app de location trackt
• Push notifications - Werkt via Apple daemon (remote)
• Local notifications - Werkt via Apple daemon (scheduled)
• Task finishing - Draait in de achtergrond door tot een maximum van tien minuten
• Fast app switching - Apps worden in de achtergrond gezet, krijgen een paar seconden voor lopende zaken, en worden daarna frozen.
En voor what'sapp is dat ook prima.
Dat kunnen ze dus WEL, mits ze aan bepaalde voorwaarden voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Helemaal niet, apps kunnen API's aanroepen die in de achtergrond draaien. De apps zelf draaien NIET in de achtergrond. Waarom zouden anders die API's er zijn :') ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

Ik stuur regelmatig een email vanaf mijn iPhone 4 (Gmail account), maar de tekst die er standaard onder staat bij een email-bericht "Verzonden vanaf mijn iPhone" komt bij de geadresseerde aan als een .txt bestand. Hoe kan ik dit veranderen? Dit is trouwens als ik mailtjes stuur met foto's erbij.

Tevens is het ongelofelijk hoe snel de batterij achteruit keldert in procenten als je gebruik maakt van Wifi, 3G.. Is dit bij iedereen zo?

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
MarcoC schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:42:
Helemaal niet, apps kunnen API's aanroepen die in de achtergrond draaien. De apps zelf draaien NIET in de achtergrond. Waarom zouden anders die API's er zijn :') ?
Crisis, blijft dit zo?

Zo werkt het niet. En ga alsjeblieft opzoeken hoe het wel werkt voor je jezelf nog belachelijker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Laatst online: 16-09 18:43

Snippertje

Light up your life

cv8x schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:48:
Ik stuur regelmatig een email vanaf mijn iPhone 4 (Gmail account), maar de tekst die er standaard onder staat bij een email-bericht "Verzonden vanaf mijn iPhone" komt bij de geadresseerde aan als een .txt bestand. Hoe kan ik dit veranderen? Dit is trouwens als ik mailtjes stuur met foto's erbij.

Tevens is het ongelofelijk hoe snel de batterij achteruit keldert in procenten als je gebruik maakt van Wifi, 3G.. Is dit bij iedereen zo?
Nee hier niet. Ik haal altijd wel 6uur gebruik hoor. Zeker een dag haal ik in elk geval en ik gebruik hem echt heel erg intensief.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Zeg dan hoe het wel zit in plaats van de triviale betekenissen van API's uit te leggen :{ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
MarcoC schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:57:
Zeg dan hoe het wel zit in plaats van de triviale betekenissen van API's uit te leggen :{ .
#$%^&*^% dat heb ik net zitten doen! Dat is hoe het werkt! Je roept bepaalde API's aan om bepaald gedrag in je app teweeg te brengen. API's zijn geen losstaande dingen ofzo.

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeR op 20-09-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
MarcoC schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:42:
Sorry hoor Marco, maar zo voer je geen discussie natuurlijk (de smiley bedoel ik). Je doet alsof je helemaal begrijpt hoe het werkt, maar je mist toch echt een essentieel iets, ook een api die de app gebruikt en waar deze dus gewoon deel vanuit maakt(!!), draait in de achtergrond. Hoe anders kan je mij uitleggen dat Navigon door blijft navigeren op de achtergrond en als ik het naar voren roep meteen de route laat zien, zonder uit een freeze-stand te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Wat een gedoe om die API's allemaal :-). Heeft er iemand trouwens nog een antwoord op mijn vraag over custom beltonen (zie boven)?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Amiet01 schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:21:
Wat een gedoe om die API's allemaal :-). Heeft er iemand trouwens nog een antwoord op mijn vraag over custom beltonen (zie boven)?
op audiko.net kun je custom ringtones bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Eduardboon schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:28:
[...]

op audiko.net kun je custom ringtones bouwen :)
Het probleem was niet het maken, maar het zichtbaar krijgen bij geluiden in instellingen. iTunes geeft dus onder "beltonen" wel aan dat hij op de telefoon staat.

Master_A

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone 4] Discussie over de antenne

[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 10
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 3
[iPhone] Levertijden - deel 2

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.