Oké is dit nou een serieus filmpje? Want dat ik lag wel bijna lachend op de vloer toen die vogel het geluid van een sluiter nadeed. Maar toen daarna ook geluiden van kettingzagen en andere geluiden eruit kwamen begon ik te twijfelen. In ieder geval leuk filmpjeneevedr schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 23:07:
Wie heeft er met zijn camera in de bosjes gelegen?
[video]
zei het toch al op e AWD meeting dat dat ding niks isMoby schreef op zondag 21 november 2010 @ 14:14:
Ik ga mijn 70-200 2.8 IS verkopen, ik doe er veel te weinig mee wat gewoon zonde is.
En nee, dit is geen verkapte V/A, ik ben al bezig met een projectje, dus jullie hoeven niet te DMen en te vragen naar de prijs.
Zodra dit project door gaat meld ik me wel weer, maar dan in een ander topic
Met koud weer ktijg je koude handen van die lens, dus groot gelijk dat je hem met de aankomende winter wegdoet
:-)Scirocco schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:14:
lol @ sapphire![]()
Over de tele lenzen en nikon...
Canon mag van mij ook wel een instap 500/5.6 maken
PS. Wijnands: Heb jij die massa vogelaars niet gezien in de AWD?? er zit nu al een paar dagen 2 waterspreeuwen. Ze zijn vrij tam en heel goed te fotograferen, zelfs met jou 300mm
Ik zou het even proberen, zeldzaam vogeltje voor Nederland!
Ik helemaal plan gemaakt aan de hand van wat er op waarneming.nl stond. Aan het allereerste begin van de route waar ik die vogel mogelijkerwijs zou verwachten stonden al 5 vogelaars te kijken. Bingo! Leuk vogeltje wel, veel tammer dan de alledaagse soorten daar. 300mm op zich best te doen maar op een grijze ochtend... lastig!
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Is echt. Lyrebirds zijn de beste 'imitatievogels' die er zijn, ze doen werkelijk alles na, een papegaai is er niks bijwalletje-w schreef op zondag 21 november 2010 @ 14:49:
[...]
Oké is dit nou een serieus filmpje? Want dat ik lag wel bijna lachend op de vloer toen die vogel het geluid van een sluiter nadeed. Maar toen daarna ook geluiden van kettingzagen en andere geluiden eruit kwamen begon ik te twijfelen. In ieder geval leuk filmpje
Overigens is 'Suberb Lyrebird' geen manier om aan te duiden hoe goed hij is, maar gewoon de naam van de vogelsoort, zoals reuzecobra etc.
edit:
filmpje:
filmpje:
[ Voor 25% gewijzigd door Makkelijk op 21-11-2010 20:11 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
True. Eerste zin in wikipedia:
A Lyrebird is either of two species of ground-dwelling Australian birds, most notable for their superb ability to mimic natural and artificial sounds from their environment.
Bij die beesten vergeleken hebben spreeuwen een uiterst beperkt repertoire.
A Lyrebird is either of two species of ground-dwelling Australian birds, most notable for their superb ability to mimic natural and artificial sounds from their environment.
Bij die beesten vergeleken hebben spreeuwen een uiterst beperkt repertoire.
Grrr... Kom ik er net achter dat Ome Canon geen usb-drivers meer fabriekt voor de oude Canon 5D i.c.m. Win7 x64. Schandalig!!!
[ Voor 6% gewijzigd door LethalInnocence op 24-11-2010 14:05 ]
Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13
Schandalig inderdaad !!!
ow wacht die gebruik ik toch nooit
Zijn er wel Vista x64 drivers? Vaak werken die ook gewoon
ow wacht die gebruik ik toch nooit
Zijn er wel Vista x64 drivers? Vaak werken die ook gewoon
Ik zat wat op marktplaats te kijken, kwam ik dit ding tegen:
http://audio-tv-foto.mark...At304%2FV&fta_ind=13&fs=1
Een sniper, maar dan met een camera
hier nog een linkje, met wat meer foto's over ditzoort camera's:
http://cameras.alfredklomp.com/fs12/
Dit lijkt me echt grappig spul, maar ik denk niet dat je enorm welkom bent met zoiets als je mensen aan het fotografen bent
http://audio-tv-foto.mark...At304%2FV&fta_ind=13&fs=1
Een sniper, maar dan met een camera
hier nog een linkje, met wat meer foto's over ditzoort camera's:
http://cameras.alfredklomp.com/fs12/
Dit lijkt me echt grappig spul, maar ik denk niet dat je enorm welkom bent met zoiets als je mensen aan het fotografen bent
Het idee was waarschijnlijk vooral stabilisatie. Ben benieuwd of het werkt
Had ik ooit een leuke background van :

Origineel kan ik alleen effe niet vinden zowel met Google als mijn eigen PC

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik heb ze wel eens gezien, ik heb zelfs nog een Zenit-E gehad. Leuk ding, en vooral de kitlens (helios-44) is een heel leuk ding.
Het werkt op zich wel. Echter, deze dingen zijn vaak aan de kleine kant en de gemiddelde Nederlander weet niet met een geweer om te gaan. Dan haal je er weinig voordeel uit.Makkelijk schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:12:
Het idee was waarschijnlijk vooral stabilisatie. Ben benieuwd of het werkt
haha ik liet mij gedachten even gaan, maar hoe zou je zo'n ding verkeerd kunnen gebruiken? Achterstevoren ofzo? Het lijkt mij dusdanig simpel dat zelfs al zou ik geen ervaring emt geweren hebben ik de werking nog wel zou snappenWijnands schreef op donderdag 25 november 2010 @ 07:23:
[...]
Het werkt op zich wel. Echter, deze dingen zijn vaak aan de kleine kant en de gemiddelde Nederlander weet niet met een geweer om te gaan. Dan haal je er weinig voordeel uit.
Ik ben jarenlang lid geweest van een schietvereniging, heb daar ook het nodige aan beginnerstraining gegeven en geloof me, dat is echt lastiger dan het lijkt. Het gaat erom om zo'n ding goed beet te pakken maar ook om goed staan/knielen/liggen en je ademhaling controleren.
Daarnaast moet een geweer ook passen, het is niet voor niets dat een serieus geweer verstelbaar is. In Engeland is het bijv. ook heel lang heel gewoon geweest voor de rijken om een geweer op maat te laten maken.
Als de afstand schouder-trekker te kort is ga je daarvoor compenseren en dat is niet bevordelijk voor de stabiliteit.
Wat ik bij die oost-europese dingen zie is dat het allemaal erg kort lijkt, die bushhawks lijken nog aardig in lengte verstelbaar.
In wapenschuwe landen zoals Nederland lijkt het me niet verstandig om met iets dergelijks op pad te gaan, kan echter wel een geinig hebbeding zijn natuurlijk
[ Voor 3% gewijzigd door Wijnands op 25-11-2010 10:57 ]
Vergelijkbaar emt schieten emt een telelens zonder IS en toch proberen een zo lang mogelijke sluiter te halen. Ga je ook op je houding en ademhaling letten.
Maargoed ik ben opgegroeit tussen de geweren/dubbelloops jachtgeweren/buksen/ect. dus misschien dat ik gewoon niet anders gewend ben.
Maar ik kan me wel vinden in je opmerking "geweer schuuw nederland", heeft als direct effect dat als kinderen/jongeren een keer een bv. buks in handen krijgen ze er echt gevaarlijk mee omgaan !
Maargoed ik ben opgegroeit tussen de geweren/dubbelloops jachtgeweren/buksen/ect. dus misschien dat ik gewoon niet anders gewend ben.
Maar ik kan me wel vinden in je opmerking "geweer schuuw nederland", heeft als direct effect dat als kinderen/jongeren een keer een bv. buks in handen krijgen ze er echt gevaarlijk mee omgaan !
Tja.. ik ben ook vanaf een jaar of 11 met luchtdrukwapens in de weer geweest, op vuurwapens overgestapt in de week dat ik 18 werd. Maar ja, ik heb meteen vanaf het begin van m'n vader geleerd hoe je veilig met een wapen om moet gaan.
Dit is wel heel stoer:
PC 'rebuilds Rome in a day' using pictures from Flickr
http://www.bbc.co.uk/news/technology-11827854
PC 'rebuilds Rome in a day' using pictures from Flickr
http://www.bbc.co.uk/news/technology-11827854
Crap... moet ik de boel weer laten afbranden
Al die moeite voor niks 

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Ja sorry!
OTOH, heb je wat te doen in je vakantie.
Heeft er nog iemand inspiratie!
Nieuwe indeling FG
We hebben nog geen namen waarvan we zeggen: JA, dat is het. Dus als je de namen voor de subfora van GoT wilt bepalen, dit is je kans.
Nieuwe indeling FG
We hebben nog geen namen waarvan we zeggen: JA, dat is het. Dus als je de namen voor de subfora van GoT wilt bepalen, dit is je kans.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
ok wie o wie gaat de eerste zijn
pimp your camera
uitgebreid besproken in #fotografie
ben benieuwd naar de eerste snijwondjes van al het metaal wat je erop plakt
pimp your camera
Wat extreem lelijk zeg, niet normaal. Is er iemand die dit mooi vind, waarschijnlijk wel want het bestaat maar Oh my god
holy mack, wat is dat lelijk! Ik zou juist eerder alle witte merknamen en type aanduidingen willen afplakken, maar dat gaat me dan weer wat ver...
Vet! Hiermee kan je pas echt de pimp uithangen!!!111

Verwijderd
1, 2, 3, 5, 10 en 12 zou ik er niet ophangen. 7, 8 en 9 vallen nog goed mee. 4, 6 en 11 zou ik op m'n 50D willen plakken ^^
Niet eens goudkleurig
edit: niet goed gekeken
Doe dan maar de d90 pimpset: http://cgi.ebay.com/ws/eB...vOeM3J7t1c%253D&viewitem=

edit: niet goed gekeken

Doe dan maar de d90 pimpset: http://cgi.ebay.com/ws/eB...vOeM3J7t1c%253D&viewitem=

[ Voor 20% gewijzigd door Teun_2 op 25-11-2010 21:30 ]
* Wijnands mompelt iets over chronisch smaakgebrek bij canon gebruikers... Witte lenzen en rode randjes zijn nog niet genoeg?angel00008 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:39:
ok wie o wie gaat de eerste zijn![]()
pimp your camera
Anyway, namen...
Om maar in de stemming te blijven
- Geartalk
- Show da shit
- Go with da workflow
- harde waren
- zachte waren
- laat maar zien.
[ Voor 4% gewijzigd door Wijnands op 25-11-2010 21:35 ]
ik vind een zilveren randje om het zwart wit schermpje heen bovenaan helemaal niet lelijk, maar dit gaat erg ver
Voor de echte blingbling lenzen moet je natuurlijk bij Sony zijn:

De 70-400G... in zilver

De 70-400G... in zilver

Wijnands schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:34:
[...]
* Wijnands mompelt iets over chronisch smaakgebrek bij canon gebruikers... Witte lenzen en rode randjes zijn nog niet genoeg?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Altijd leuk: Londen in 80 gigapixels
Wie spot de naakte vrouw
Wie spot de naakte vrouw
[ Voor 12% gewijzigd door Moby op 25-11-2010 22:53 ]
Gevonden!Moby schreef op donderdag 25 november 2010 @ 22:51:
Altijd leuk: Londen in 80 gigapixels
Wie spot de naakte vrouw
naast die naakte man.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Best wel erg, zit nu op de uni en kijk in het nachtofotografietopic en zie m'n eigen foto helemaal anders kwa kleurtint.Bij mij thuis is het oranje en hier op de uni is het geel/groen getint (stuk kouder) Wat vinden jullie?
the mod man schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:08:
[...]
Zelfde nacht als vorige (mistig) Vind het zelf momenteel erg lastig om kleuren en belichting te checken aangezien m'n scherm redelijk kaduuk is en het is nog een laptop scherm ook.
[afbeelding]
I can't wait to shoot!
hier kijkt ie oranje
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
over het geheel is ie hier oranje tot oranje/geelig. De lucht heeft een paarsige zweem
Hier in photoshop met op het scherm afgestemd kleurprofiel is het oranje.
In mn browser (Chrome) is het groen/geel.
Dat idee kreeg ik thuis ook, in Lightroom 3 zijn foto's anders kwa kleur en belichting dan in windows photoviewer of FF als ik ze op m'n flickr zetGutteguttegut schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:03:
Hier in photoshop met op het scherm afgestemd kleurprofiel is het oranje.
I can't wait to shoot!
@ The Mod Man, zelfde hier als Gutteguttegut. PS koppelt het juiste kleurprofiel aan je scherm? En FF/Chrome/elke andere browser niet?
Als je een kleurprofiel gebruikt is dat logisch (omdat Windows deze niet in een browser/verkenner gebruikt).the mod man schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:06:
[...]
Dat idee kreeg ik thuis ook, in Lightroom 3 zijn foto's anders kwa kleur en belichting dan in windows photoviewer of FF als ik ze op m'n flickr zet
Oke , maar hoe krijg ik dat dan goed, zo dat de foto's online goed lijken. ik heb ligtroom 3 net 2 week in gebruik en voorzover ik weet geen kleurprofiel ingesteld. (zal later vandaag even goed kijken zit nu op de uni)
I can't wait to shoot!
Er is een plugin om dat in firefox op te lossen. Ding heet color management
maar dan moet iedereen die plugin hebben neem ik aan? Het is juist mijn bedoeling dat het bij andere mensen (zonder enige kennis) het er goed/redelijk uitziet. vriend van me heeft FF op z'n uni account en dara ziet de foto er wel oranje uit. (zelfde schermen niet gekalibireerd)
[ Voor 27% gewijzigd door the mod man op 26-11-2010 12:17 ]
I can't wait to shoot!
Zorgen dat je je foto in srgb opslaat, dan zijn de kleuren overal hetzelfde
Ik heb die plugin niet, maar wel voor alle 3 schermen een zelf gecalibreerd profiel en het ziet er gewoon goed uitWijnands schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:10:
Er is een plugin om dat in firefox op te lossen. Ding heet color management
Lantaarnpalen oranje (natrium lamp) water bruin/oranje (vies water) en er hangt nogal wat mist op de achtergrond die ook oranje is (beetje paarsig)nero355 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:43:
[...]
Ik heb die plugin niet, maar wel voor alle 3 schermen een zelf gecalibreerd profiel en het ziet er gewoon goed uitTenminste... Oranje/Bruinig was goed toch ??
I can't wait to shoot!
Volgens mij klopt het dan. Zie wel 3 lampen in het geel (van links naar rechts eerst 2 oranje en dan 2 geel) en de rest oranje inderdaad
Even iets heel anders:
wat heeft de fotograaf op zijn verlanglijstje voor de sint of kerstman?
Ik heb werkelijk waar geen idee wat te vragen voor kerst van vrienden en familie (lootjes, losse cadeautjes etc).
Iemand nog geniale ideeen?
Mijn duit in het zakje:
- goede cardreader (lexar bijv.)
- geheugen kaartje
- gorilla pod
- waterpasje voor op de hotshoe
- remote
- triggerset (rf-602 bijv.
, daar werk ik al een paar jaar heel fijn mee)
- goedkope tussenringen (ebay / dealextreme)
- neckstrap van bijv. optech
- pola filter
- rayman flash (akelig ding, niet mijn keuze
)
wie bied er nog andere mogelijkheden, want deze mogelijkheden kende ik al en hoef ik niet of heb ik al
.
wat heeft de fotograaf op zijn verlanglijstje voor de sint of kerstman?
Ik heb werkelijk waar geen idee wat te vragen voor kerst van vrienden en familie (lootjes, losse cadeautjes etc).
Iemand nog geniale ideeen?
Mijn duit in het zakje:
- goede cardreader (lexar bijv.)
- geheugen kaartje
- gorilla pod
- remote
- triggerset (rf-602 bijv.
- goedkope tussenringen (ebay / dealextreme)
- neckstrap van bijv. optech
- pola filter
- rayman flash (akelig ding, niet mijn keuze
wie bied er nog andere mogelijkheden, want deze mogelijkheden kende ik al en hoef ik niet of heb ik al
Zonnekappen
bedrukt t-shirt met iets als: fotograaf
accu
zo'n sniper ding die op vorige pagina staat
achtergrond kleden voor de studio
fotocursus
fotograaf die jou en je vriendin op foto zet
grote canvas afdrukken van jou foto's
bedrukt t-shirt met iets als: fotograaf
accu
zo'n sniper ding die op vorige pagina staat
achtergrond kleden voor de studio
fotocursus

fotograaf die jou en je vriendin op foto zet
grote canvas afdrukken van jou foto's
I can't wait to shoot!
Het digitale fotolijst is wel het meest ongewilde cadeau wat de Brit wil krijgen deze kerst.
Ik heb altijd het idee dat die dingen veel te klein zijn om nauwkeurig te werken. Iemand daar ervaring mee?Nomad schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:10:
Andere ideeën:
- Rainsleeve (Zag ik toevallig vandaag op D-Town TV)
- Lenspen
- ND-filter
- extra batterij
- iets om je foto's van GPS data te voorzien
- andere fototas
- Belt Grip (Handig?)
ik heb zo'n waterpasje en het werkt best wel--Niels-- schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 17:39:
[...]
Ik heb altijd het idee dat die dingen veel te klein zijn om nauwkeurig te werken. Iemand daar ervaring mee?
Andere ideeën:
- Rainsleeve (Zag ik toevallig vandaag op D-Town TV)
- Lenspen
- ND-filter
- extra batterij
- iets om je foto's van GPS data te voorzien
- andere fototas
- Belt Grip (Handig?)
Bij ons is het budget 15 euro, daar valt weinig voor te vinden

Verwijderd
Ik heb een Cotton Carrier waar ook die zijholster bij zit. Persoonlijk vind ik die zijholster minder handig dan het borststuk.
Als ik op dat klein fotootje van die beltgrip kijk, gebruikt hij blijkbaar zijn eigen plaat om op te draaien en heb je geen alternatieven. Bij de Cotton Carrier kan je er bijvoorbeeld een mount opzetten die ook werkt als plaatje voor RC2 koppen van Manfrotto.
Volgorde ivm gebruiksgemak met dingen die ik al zelf heb geprobeerd:
Cotton Carrier borststuk > (hier zit een grote leegte tussen) > Cotton carrier zijholster > eender welke nekriem behalve Canon riem > blackrapid > spider holster > cameratasjes > Canon riem
Blackrapid en spider holster hangen beide in de weg van je hand bij het stappen. Daarom plaats ik ze achter nekriemen. Beide hebben je apparaat te los hangen maar bij een nekriem zit het niet in de weg wanneer je de camera niet gebruikt.
Bij dealextreme hebben ze daar best wel veel voor....PowerUp schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 18:05:
Bij ons is het budget 15 euro, daar valt weinig voor te vinden
Zonnekappen, lensdoppen, tripod-mount voor je telelenzen, nepaccu's, omnibounce voor op je flitser, batterijen voor in je flitser/batterijgrip, handstrap, etc.
/me Heeft weer wat voor kerst te vragenNomad schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 17:50:
[...]
ik heb zo'n waterpasje en het werkt best wel.
Thanks voor je info!Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 18:19:
Ik heb een Cotton Carrier waar ook die zijholster bij zit. Persoonlijk vind ik die zijholster minder handig dan het borststuk.
Je camera op je borst dragen lijkt mij idd een prettige manier. Alleen het ziet er wel een beetje uit als, tja hoe zal ik het zeggen, 'Ik ben een pro-fotograaf, en functionaliteit gaat boven alles'. Als je echt ergens pro/serieus aan het fotograferen bent, maakt dat niks uit. Zelf ben ik op zoek naar een oplossing die ik tijdens het wandelen, vooral in de bergen, kan gebruiken. Je camera de hele dag bereikbaar hebben zonder dat hij heen en weer slingert en je een stijve nek bezorgt.
Zou je dat zijholster ook aan de borstbandjes van je rugzak kunnen bevestigen? Zodat je wel je camera goed bereikbaar hebt, maar je niet een heel vest aan hoeft te hebben?
Misschien toch eens op Nikon over gaan?behalve Canon riem
Goed punt, ik zie dat probleem ook een beetje bij de belt-grip. De kans is groot dat je hem het prettigste draagt op je heup, waar je ook je arm/hand langskomt tijdens het lopen...Blackrapid en spider holster hangen beide in de weg van je hand bij het stappen.
zo heb vandaag mijn grip binnen gekregen, wat een verschil in houvast zeg
Verwijderd
Imo heb je met een DSLR sowieso al de blik van 'wow pro-fotograaf, kan je onze foto ook even nemen meneer?'. Als je er een open jas of hemd over draagt zie je het harnas eigenlijk al niet meer. Dan hangt er gewoon een camera op je borst alsof je een riem gebruikt.--Niels-- schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 21:07:
Thanks voor je info!
Je camera op ... hoeft te hebben?
Voor mij waren stevigheid en toch bereikbaarheid de grote eisen. Al de andere dingen kon ik makkelijker in Europa kopen maar toch ben ik voor import van de Cotton Carrier gegaan. Wat ze in de filmpjes tonen is wat ook in de werkelijkheid is. Ik heb zelfs zitten springen met een lange tele op de camera en dat ding bewoog geen 2mm.
M'n monopod gebruik ik bij het wandelen als stok. Wanneer ik iets interessant zie draai ik de camera 90°, dankzij de RC2 plaat gaat hij direct op monopod en ik sta klaar om te schieten.
Aan het borstbandje bevestigen weet ik niet zo. Meestal zijn die bandjes niet al te breed om veel gewicht te dragen. Die zijn eerder bedoelt om de schouderriemen op je borstkast te houden ipv je schouders open te scheuren.
Het zou in ieder geval een stuk minder stabiel hangen door de constructie. En in feite kan je dan ook zo'n beltgrip of spider op een borstriempje bevestigen.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 23:17 ]
Nogmaals bedankt voor je info. Ik ben hem nu toch wel serieus aan het overwegen.
Ben vandaag naar een (gratis bij Ziggo Zwolle) presentie over natuurfitografie geweest van Ruben Smit. Had er van te voren niet zo veel van verwacht, ging meer mee vanwege m'n zusje die het wel leuk leek alle basis dingetjes op te pikken die ik al wel wist. Maar heb toch nog wat leuke dingen geleerd, vooral over compositie, lijnenspel, zichtpunten. Alle technische dingen ha ik al lang en breed geleerd hier op GoT 
Verder nog een beetje mijn portofolio met hem doorgenomen, waar hij wat tips en opmerkingen op gaf.
Al met al toch nog een leerzame middag geweest.
En ook nog genoten van zijn foto's die hij had laten zien
Verder nog een beetje mijn portofolio met hem doorgenomen, waar hij wat tips en opmerkingen op gaf.
Al met al toch nog een leerzame middag geweest.
En ook nog genoten van zijn foto's die hij had laten zien
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Wat 5DII's en 7D's en een heleboel CGI
van deze was ik meer onder de indruk
van deze was ik meer onder de indruk
Vooral het 2e filmpje vind ik heel sterk. Het verteld het verhaal heel goed.
Altijd leuk voor de merkenstrijd. Canon gebruikt foto's met een nikon gemaakt in hun promo: http://www.istockphoto.co...hp?threadid=276072&page=1
Wat sint/kerst betreft, goed idee zo'n rainsleeve. Als ik nog dit jaar aan een nieuwe tele ga dan moet die er zeker bij komen.
Verder, de nikon/canon koffie mok misschien?
Wat sint/kerst betreft, goed idee zo'n rainsleeve. Als ik nog dit jaar aan een nieuwe tele ga dan moet die er zeker bij komen.
Verder, de nikon/canon koffie mok misschien?
[ Voor 35% gewijzigd door Wijnands op 29-11-2010 13:23 ]
Net binnen 24 uur mijn 70-200 2.8 IS verkocht en afgeleverd, dat ging echt heel snel! Lens werd nauwelijks gebruikt, alleen voor portretten rond de 100mm
Ik heb nu een 100L besteld, foto's volgen zodra ik de lens binnen heb.
Ik ben blij
Ik heb nu een 100L besteld, foto's volgen zodra ik de lens binnen heb.
Ik ben blij
Mooi toch !! Eigenlijk moet je ook beide hebben vind ik : Elk merk heeft zo zijn leuke bodies en lensjesWijnands schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:22:
Altijd leuk voor de merkenstrijd. Canon gebruikt foto's met een nikon gemaakt in hun promo: http://www.istockphoto.co...hp?threadid=276072&page=1
He, met dat soort redelijke reactie's schiet het ook niet op.
Nah, je hebt gelijk.
Nah, je hebt gelijk.
Haha, red eye flashes twice, +1 herkenbaar
Moet je voor de grap eens rear curtain sync proberen. Bij nikons gaat eerst de TTL meter flits af, daarna gaat de sluiter een paar seconden open, en daarna pas de echte flits. Probeer mensen dat maar eens uit te leggen....
Shit man, het duurde bizar lang voordat ik het mezelf uit kon leggen. Zeker omdat Nikon analoge SLR's dus maar één keer flitsen met rear sync. Maar is inderdaad niet echt te gebruiken op feestjes ofzo.citruspers schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:51:
Moet je voor de grap eens rear curtain sync proberen. Bij nikons gaat eerst de TTL meter flits af, daarna gaat de sluiter een paar seconden open, en daarna pas de echte flits. Probeer mensen dat maar eens uit te leggen....
Verwijderd
Ik heb net bij Canon zelf de 550D (18-55IS) besteld met 50mm F 1.8. Hij komt net na Sinterklaas dus vol verwachting klopt mijn hart...
Het is ongeloofelijk hoe hard je gewoon raakt aan die flits voor de belichting. Ik heb dit weekend voor het eerst sinds heeeel erg lang nog eens een rolletje opgeschoten, dan zie je de flits niet nog snel nog even door je zoeker. Heel vreemd gevoel, omdat je niet ziet dat die afgaat.citruspers schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:51:
Haha, iemand moest mijn mijn cam een foto maken, en die liet steeds na de pre flash of hoe je het ook noemt de camera alweer zakken. "ehm, nee, de foto is nog niet gemaakt hoor". Dat ging zo een paar keer fout, haha.
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
@Sjekster: bedoel je de Canon AF assist (ook wel bekend als de draagbare disco)?
Voor wie het nog niet gezien hadden: plan: Bewijs jezelf als fotograaf tijdens Ajax-Feyenoord. Met een kans om bij een grote voetbalwedstrijd te mogen fotograferen en er misschien nog een camera aan over houden ook
geinige wedstrijd, alleen jammer dat je ook schrijftalent moet hebben om kans te maken om daarheen te mogen
Contest even naar eigen topic verplaatst
[Contest] Bewijs jezelf als fotograaf tijdens Ajax-Feyenoord
creativeLIVE : Experimental Portraiture with Jeremy Cowart voor de mensen die de announcements hebben gemist, begint over +- 1 uur
Verwijderd
[nickchange] 'ssj3gohan' -> 'mux'
Tsss...
and welcome
Tsss...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 19:21 ]
Bij mij werkt de site niet, jammer (al krijg ik er waarschijnlijk niet veel van mee door mijn griephoofd)
Zou kunnen, knippert 3x ofzo, tijdens het focussen. Alleen met de pop up flitser, als ik speedlight erop zet, heeft hij dat rode licht tijdens focussen. Nooit aan gedacht dat bij die pop up flitser ook AF assist zou kunnen zitten eigenlijk, haha.citruspers schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 23:26:
@Sjekster: bedoel je de Canon AF assist (ook wel bekend als de draagbare disco)?
Verwijderd
O ja, SEM kun je niet zien als het niet jouw topic is... Sorry. Eniewee, het ging natuurlijk sowieso om de titel van het topic!
Ah, weer wat geleerd. Ja het punt was niet te missenVerwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:21:
[...]
O ja, SEM kun je niet zien als het niet jouw topic is... Sorry. Eniewee, het ging natuurlijk sowieso om de titel van het topic!
Dat klinkt niet precies als wat ik bedoelde. De xxxD's van canons gooien vaak hun flitser omhoog, waarna ze die heel snel achter elkaar af laten gaan om het onderwerp te belichten. Erg vervelendSjekster schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:09:
[...]
Zou kunnen, knippert 3x ofzo, tijdens het focussen. Alleen met de pop up flitser, als ik speedlight erop zet, heeft hij dat rode licht tijdens focussen. Nooit aan gedacht dat bij die pop up flitser ook AF assist zou kunnen zitten eigenlijk, haha.
xxD's ook.citruspers schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:01:
[...]
Dat klinkt niet precies als wat ik bedoelde. De xxxD's van canons gooien vaak hun flitser omhoog, waarna ze die heel snel achter elkaar af laten gaan om het onderwerp te belichten. Erg vervelend
This footer is intentionally left blank
Dank... 't wordt weer tijd voor een Den Haag-meet zeker?Zandpad schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:23:
[...]
Ah, weer wat geleerd. Ja het punt was niet te missen. Welkom Mux!
Aangezien er geen staat op jou naam? Het midden des Lands is ook goed hoor ^^mux schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:19:
[...]
Dank... 't wordt weer tijd voor een Den Haag-meet zeker?
In het midden van het land is zelfs beter!
Utrecht heeft Mario's broodjeszaak
Hier ook al bekend? Heerlijke broodjes heeft die man. Maarja, sneeuwmeet?citruspers schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:29:
In het midden van het land is zelfs beter!
Ja, dat ja. Heb een 450d. Gebruik die flitser zelf eigenlijk nooit, maar als anderen es een fotootje van mij moeten maken gaat hij op standje auto en dan is het *floep* flitser omhoog!citruspers schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:01:
[...]
Dat klinkt niet precies als wat ik bedoelde. De xxxD's van canons gooien vaak hun flitser omhoog, waarna ze die heel snel achter elkaar af laten gaan om het onderwerp te belichten. Erg vervelend
Ik zie een sneeuwmeet wel zitten zodra ik beter ben (griep, koorts, hele week het huis niet uitgekund)
tegen de tijd dat Citruspers genoeg vitamientjes heeft uitgeperst om beter te worden, is de sneeuw misschien al weer vertrokken.
348 canon gebruikers per jaar overlijden wereldwijd aan epileptische aanvallenSjekster schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:09:
[...]
Zou kunnen, knippert 3x ofzo, tijdens het focussen. Alleen met de pop up flitser, als ik speedlight erop zet, heeft hij dat rode licht tijdens focussen. Nooit aan gedacht dat bij die pop up flitser ook AF assist zou kunnen zitten eigenlijk, haha.
There, sounds way worseMakkelijk schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:21:
[...]
348 mensen overlijden per jaar wereldwijd als gevolg van epileptische aanvallen van Canonians met popup flitsers.
Sneeuwmeet, tja vanaf maandag wordt het weer 0+. Maar het zal vast wel weer gaan vriezen richting de kerstvakantie? En anders lenen we Nomad zijn studio en vele kilo's nep sneeuw plus een leuk model
Als ik de lange termijn modellen check dan kan het volgend weekend echt wel weer koud worden