• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Naar aanleiding van Teun_2 in "Fotografie feedback topic v2.0" zijn we achter de schermen hard aan het brainstormen geblazen. De indeling zoals hij nu is bevalt ons namelijk ook niet helemaal. We hebben 2 zeer goed lopende subfora, Fotografie Algemeen en Show-, test- & verzamelcases. De andere 2, Fotoworkflow en Film & Video lopen wat minder. Hier willen we verandering in brengen.

We gaan van 4 subfora naar 3 subfora! Say what? We gaan van 4 subfora naar 3 subfora. Grote verandering, maar door dit te doen hopen we dat het gebruik van de overgebleven fora ongeveer even veel wordt. De indeling zal als volgt zijn.

1 forum voor alle hardware, dus ook alle topics over hardware van het video forum worden hier bij getrokken. Met de opkomst van de video-dslr worden de grenzen tussen foto en video kleiner, bijna alle camera's zijn voorzien van een deftige filmfunctie dus de verwachting is dat meer mensen dit gaan proberen.

1 forum voor het tonen van alle foto's en video's. Het partytopic zal hier ook in worden gevoegd maar blijft zijn "status aparte" behouden.

1 forum voor de rest, maar vooral veel workflow dingen. Ook workflow van het video gedeelte wordt dus geïntegreerd. Alle dingen die we niet in bovenstaande fora kwijt kunnen, zoals het community topic en alle meetings worden ook hier geplaatst

Door deze verdeling hopen dat de bezoekjes van jullie worden verdeeld en dat er meer duidelijkheid en onderscheidt is tussen de 3.

De indeling staat vast, dit gaat er komen. Er rest alleen nog 1 punt, we hebben nog geen namen/afkortingen bedacht, daar hebben we dus ook wat hulp bij nodig!. Als jullie iets moois weten dan mogen jullie mij een DM sturen.

Dus brand maar los

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Heeft er nog iemand suggesties voor namen? Er zijn wel wat dingen binnen gekomen, maar we kunnen nog wel meer goede namen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Nomad schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:10:
vandaag gaat FG op de schop qua fora indeling. Ofwel, als je wat rare dingen ziet, wacht dan even met melden tot morgen. We zijn vandaag aan het herindelen.
Hoe het wordt zie je vanzelf :)
Nog maar even voor de zekerheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis in het derde forum wel een beetje de verwijzing naar het feit dat je daar dus diverse show,test en andere vergelijkbare topics terug kunt vinden...

Wat dat betreft vond ik de vorige benaming toch wel een stuk duidelijker. Maar het zal wel een kwestie van wennen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:57
Is het niet beter en duidelijker om het "Foto &/en Video" te noemen ipv "Foto Video"?
Bij andere subfora's wordt het wel op die manier genoemd. Om de lengte van de titels is het niet vereist in ieder geval.

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

En ik zie dat mijn suggestie is gebruikt ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:29
Gutteguttegut schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:29:
En ik zie dat mijn suggestie is gebruikt ;)
Jip. Was een goed idee van je.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Wow, ik laat toch nog iets nuttigs achter in deze wereld voor het nageslacht :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-08 10:53
Ben het met Dick eens dat de benaming niet echt duidelijk is, althans voor het show/testcase forum.

Bij Foto & Video Media krijg ik niet het idee van showcases/testcases.

Misschien beter iets van Foto & Video showoff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
LinkinTED schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:40:
Ben het met Dick eens dat de benaming niet echt duidelijk is, althans voor het show/testcase forum.

Bij Foto & Video Media krijg ik niet het idee van showcases/testcases.

Misschien beter iets van Foto & Video showoff
Eensch.

Zowiso vind ik 'Foto & Video' al veel beter. Een ander woord ipv Media lijkt mij ook beter, maar heb zelf nog even geen beter alternatief. Misschien indd, showoff, of Showcase. Zodat het duidelijk is dat je daar je foto's of video's kan showen. (lees: dus niet dumpen)

EDIT: te laat, ik zie dat '&' al is toegepast op de FG titel (hoe heet dat nu?), nu de subfora nog :P

Verder: mijn complimenten, zeer netjes verlopen inderdaad. En ook een goede keus om het zo te doen vind ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Scirocco op 08-03-2011 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
In het forumoverzicht zie je achter het subforum tags staan die aangeven wat de onderwerpen zijn, dus lijkt het mij niet echt verwarrend als je vanaf het forumoverzicht komt. Zodra je het subforum opent, zie je meteen een hele rits show- en testcases staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Een &-teken ertussen zou mijns inziens al een stuk beter zijn, maar misschien zijn een beetje originele namen ook wel leuk.

Wat dachten jullie van 'Beeldige Hardware'? Afgekort 'BH', if you catch my drift!

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik zou ook zeker een & teken aanraden. Dat maakt het wat consistenter met de rest van de fora op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Thanks voor de input. We overleggen achter de schermen en je ziet vanzelf of we jullie advies ter harte genomen hebben :+

Verder lijken de meeste topics wel op de goede plek beland te zijn. Er zullen vast nog wel topics uit het jaar kruik zijn die verkeerd staan, maar die prioriteit is bij ons net onder zee-niveau :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:14

Polariteit

Fietsende fotografeur

Prima titels wat mij betreft, alleen zou ik ook een scheidingsteken tussen Foto en Video toegevoegd hebben (& of /, is mij om het even)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Universal Creations schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:59:
In het forumoverzicht zie je achter het subforum tags staan die aangeven wat de onderwerpen zijn, dus lijkt het mij niet echt verwarrend als je vanaf het forumoverzicht komt.
Wellicht ben ik een luie lezer, maar die tags staan grijs op grijs en die lees ik in eerste instantie dus niet. Ik kijk alleen naar het mooie oranje kopje en dan zegt Media mij dus helemaal geen bal. Het zal best wennen zijn, maar voor mij is de eerste indruk in ieder geval niet: Als ik een foto of video showcase zoek, moet ik daar zijn.

Begrijp me niet verkeerd, je mag me ook gelijk afserveren als zeurdoos, maar ik probeer hier een beetje met een frisse blik naar te kijken, alsof ik nog nooit op dit forum ben geweest. Dan lijkt het mij niet gelijk duidelijk.

Ondertussen heb ik zelf de weg wel weer gevonden, dus het is niet zo dat jullie het voor mij moeten gaan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 08:41:
[...]
Begrijp me niet verkeerd, je mag me ook gelijk afserveren als zeurdoos, maar ik probeer hier een beetje met een frisse blik naar te kijken, alsof ik nog nooit op dit forum ben geweest. Dan lijkt het mij niet gelijk duidelijk.
Ik heb even een testje gedaan door mn vader, die nog nooit hier op het forum is geweest en een redelijke digibeet is, te laten zoeken naar een 'FGS' topic, in dit geval het fisheye topic. Ik liet hm wel beginnen in F&V maar hij koos meteen FVM. Dus ik denk dat het voor nieuwe gebruikers wel goed zit.

Het is voor de gevestigde orde even wennen denk ik, over een weekje zul er niets meer van merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:40
Inmiddels zou het & teken te zien moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

PowerUp schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:05:
Check :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grapefruit
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik vind het toch nog wat frappant. Een foto is een medium, video is ook een medium, maar toch moet er nog het woord media achter? Komt op mij wat raar over :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
grapefruit schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:51:
Ik vind het toch nog wat frappant. Een foto is een medium, video is ook een medium, maar toch moet er nog het woord media achter? Komt op mij wat raar over :P.
Het gaat om media geproduceerd door fototoestellen en videocamera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:14

Polariteit

Fietsende fotografeur

PowerUp schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:05:
Beter :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ziet er mooi uit zo. Hoop dat er nu ook wat meer over het video gebeuren gepost gaat worden. Dwz dat het meer tot leven komt :)
Hulde voor het goede werk!

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
rockhopper schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:34:
Ziet er mooi uit zo. Hoop dat er nu ook wat meer over het video gebeuren gepost gaat worden. Dwz dat het meer tot leven komt :)
Hulde voor het goede werk!
Een beter forum begint bij jezelf.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 08:29

Kabouterplop01

chown -R me base:all

ziet er idd mooi uit, maar de animo is gelijk een stuk minder: er wordt gelijk een stuk minder gepost qua show en testcases!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

laten we dat niet zo snel beoordelen :).
De hoeveelheid testcases/showcases varieert al jaren en misschien is het momenteel een dipje en als de lente weer goed begonnen is hebben we wel weer een bergje qua cases :).

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
En wat vinden jullie van de nieuwe indeling?

Wij vinden het een uitkomst, en de hoeveelheid verkeerd geplaatste topics waren op 1 hand te tellen dus ik denk dat er ook weinig verwarring bij jullie is geweest.

Meningen zijn zeer welkom (ook positieve :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:42

mvh

State Governor

Ik vind 'm best goed, ik vroeg me altijd al af waarom er een apart deel 'video' was en vervolgens een topic onder 'foto' om filmpjes te posten.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
deblaauwn schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:14:
Ik vind 'm best goed, ik vroeg me altijd al af waarom er een apart deel 'video' was en vervolgens een topic onder 'foto' om filmpjes te posten.
Vroegah werd er nog niet zoveel gefilmd, maar door de komst van al die video-dslr's wordt er opeens meer gefilmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Nou gebruik ik altijd de active topics URL (en bekijk nooit de forums afzonderlijk), maar de indeling lijkt mij goed zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Laatst online: 19-08 10:53
Vond de naam 'Foto en Video Media' niet zo goed, en eigenlijk nog niet. Maar heb ook niets beters kunnen bedenken. Ben dr inmiddels aan gewend.

Good job! d:)b
Pagina: 1