Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:05

the mod man

iets van beeldmaker

Hea nomad leeft weer! Nomad zou nog een meet organiseren

ik kom net van een feestje af, feesje was voor mensen tussen de 12 en de 16 en was
alcohol vrij... Wat zijn die 'mensjes' klein, en toch ook weer ergens groot :+ hormonen tegenwoordig ook.... O-)

was daar btw als fotograaf van de locatie waar het werd gehouden

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27

Phehistyr

De Epische Lurker

Meetings! Goede kans dat ik er bij ben. Vervoer is inmiddels geen probleem meer (paar weken geleden een autootje gekocht). Helaas is mijn D80 dit weekend spontaan overleden en ik had die in oktober '08 gekocht |:( Maar snel eens kijken hoe we dat gaan oplossen.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:50

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Waarschijnlijk is die technisch gezien uit de garantie, maar je hebt natuurlijk altijd nog met een verwachte levensduur te maken. Die van een DSLR die origineel voor 1000+ over de toonbank ging, mag dat wel een stuk langer dan 2 jaar zijn.

Ik zou de verkoper is aanspreken en kijken wat die zegt.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Dat was bij Digital Street, voordat ik wist wat voor notoire dozenschuivers dat zijn. Ik ga het niet eens bij hen proberen, maar ga meteen maar contact opnemen met Nikon. Als dat niet lukt kan ik altijd nog mijn verzekering proberen en in het ergste geval de WA verzekering van de vriend die hem toevallig net in zijn handen had. Maar aangezien het puur toeval was dat die net toen kapot ging zal het zo ver hopelijk niet hoeven te komen.

Het gaat dus wel goed komen, maar het is gewoon ontzettend vervelend en je moet maar afwachten hoe snel het opgelost zal zijn.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal er gewoon vanaf hangen wat er defect is. Waarschijnlijk zul je gewoon reparatiekosten voor je kiezen krijgen, maar persoonlijk vind ik een reparatie van <150 euro niet zo problematisch om je apparaat weer op orde te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Natuurlijk, maar als je toch verzekerd bent is het wel jammer om er geen gebruik van te maken. Niet dat ik er een vriend bij wil naaien, mocht ik die indruk hebben gewekt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:31
Alleen de verzekering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Hoezo is dat naaien? Je weet toch wel hoe een verzekering werkt? Ik geef alleen maar aan dat ik de mogelijkheden ga bekijken om zo min mogelijk schade van deze situatie over te houden. Uiteraard allemaal volgens de regeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 20:36:
Het zal er gewoon vanaf hangen wat er defect is. Waarschijnlijk zul je gewoon reparatiekosten voor je kiezen krijgen, maar persoonlijk vind ik een reparatie van <150 euro niet zo problematisch om je apparaat weer op orde te hebben.
Door de verwachte levensduur kan je eisen dat ze een deel van de reparatie kosten zelf betalen, net 2 jaar oud is gewoon nog veelste vroeg.
Tevens vind ik 150 nog best veel gezien het een D80 is, nette body, maar inmiddels wel sterk verouderd.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

je begrijpt dat, omdat ie wat ouder is, de reparatiekosten duurder zijn ? In theorie zou het zo zijn iniedergeval.

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien mijn SF ervaring verwacht ik dat je 0 op het rekest krijgt tenzij je de gang naar een rechter/geschillencommissie maakt. Het struikelblok ligt bij de definitie van de verwachte levensduur. Aangezien NL het enige land is met een dergelijke definitie in de wetgeving is er geen fabrikant die hierover uitspraken doet en zij zullen al helemaal niet aanvaarden dat een derde partij dat voor hen doet.

Volledig los daarvan staat natuurlijk dat je het altijd kunt proberen.

Daarnaast kost een reparatie incl onderdelen al snel 100 tot 150 euro, dus die kosten lijken mij niet irreel. Zeker als je rekening houdt met het feit dat het een hoop geld kost om onderdelen voor oude camera's op voorraad te houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

BobF. schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:43:
je begrijpt dat, omdat ie wat ouder is, de reparatiekosten duurder zijn ? In theorie zou het zo zijn iniedergeval.
Je reageerde op mij? Want ik weet niet precies wat je bedoel.

De D80 heeft inmiddels een best wel oude sensor, je kan je afvragen hoeveel die nog waard is, hij zal zeker nog wel meer waard zijn, maar om die camera te verkopen moet je er eigenlijk wel een lens bij doen, als je die kwijt wil dan is het leuk, wil je die niet kwijt dan kan de opbrengst toch wel weer tegenvallen.

Ik zou gewoon bij Nikon aandringen dat ze een deel van de kosten (50% iig) op hun nemen, net 2 jaar is echt veelste weinig en de wet staat dan echt achter je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-08 13:42
Phehistyr schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:39:
Meetings! Goede kans dat ik er bij ben. Vervoer is inmiddels geen probleem meer (paar weken geleden een autootje gekocht). Helaas is mijn D80 dit weekend spontaan overleden en ik had die in oktober '08 gekocht |:( Maar snel eens kijken hoe we dat gaan oplossen.
Je kan eerst maar beter er achter zien te komen wat er aan de hand is, misschien is het wel een fix van 40 euro. Misschien ook niet, maar dat weet je dan ook weer.

Het is nu iig een hoop toekomst praat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 13:39
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:44:
Gezien mijn SF ervaring verwacht ik dat je 0 op het rekest krijgt tenzij je de gang naar een rechter/geschillencommissie maakt. Het struikelblok ligt bij de definitie van de verwachte levensduur. Aangezien NL het enige land is met een dergelijke definitie in de wetgeving is er geen fabrikant die hierover uitspraken doet en zij zullen al helemaal niet aanvaarden dat een derde partij dat voor hen doet.

Volledig los daarvan staat natuurlijk dat je het altijd kunt proberen.

Daarnaast kost een reparatie incl onderdelen al snel 100 tot 150 euro, dus die kosten lijken mij niet irreel. Zeker als je rekening houdt met het feit dat het een hoop geld kost om onderdelen voor oude camera's op voorraad te houden :+
SF?

Ik weet dat Dell er geen probleem van zou maken, die hanteren nogal ruime garantietermeinen. _/-\o_
Van nikon weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:44:
Gezien wij die wet hebben, dan kan je er wel vanuit gaan dat met een camera van 2 jaar en 1 maand oud, dat je daarbinnen valt. Wilt diegene die je aan de lijn krijgt je niet tegemoetkomen dan vraag je gewoon om zijn of haar leidinggevende. Op een gegeven moment zal er wel iemand begrijpen dat ze hier toch echt aan moeten meewerken. Ook al is die wet nog redelijk vaag, kan je met zo'n korte periode na de garantietermijn op zo'n duur toestel, niet zomaar de boel negeren, en ik denk dat als ze slim zijn dat ze je 50% van de kosten aanbieden, want volgens mij zal een rechter dit een stuk hoger laten uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Shopping Forum, hier op got.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:35
Benjamin- schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:35:
[...]

Gezien wij die wet hebben, dan kan je er wel vanuit gaan dat met een camera van 2 jaar en 1 maand oud, dat je daarbinnen valt. Wilt diegene die je aan de lijn krijgt je niet tegemoetkomen dan vraag je gewoon om zijn of haar leidinggevende. Op een gegeven moment zal er wel iemand begrijpen dat ze hier toch echt aan moeten meewerken. Ook al is die wet nog redelijk vaag, kan je met zo'n korte periode na de garantietermijn op zo'n duur toestel, niet zomaar de boel negeren, en ik denk dat als ze slim zijn dat ze je 50% van de kosten aanbieden, want volgens mij zal een rechter dit een stuk hoger laten uitkomen.
Kan allemaal wel zijn maar gelijk hebben en krijgen zijn op dit vlak 2 totaal verschillende dingen. Ik heb nog een mail van Foka uit Rotterdam waarin ze echt letterlijk toegeven "we weten hoe de wet is, we kiezen ervoor ons daar niet aan te houden, klaag ons maar aan!"
Wat ik in dit opzicht nog het meest vreemd vind is dat exact dezelfde apparatuur in de VS veel langere garantie heeft, ultieme voorbeeld is Nikon verrekijkers, 10 jaar of meer garantie in de VS, hier het wettelijke minimum.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 17:08
Ik snap die houding van Foka nog wel. Het is een probleem wat je eigenlijk moeilijk bij winkeliers neer kan leggen. Zij hebben natuurlijk wel 'hun' verantwoordelijkheid, maar als er redelijke garantietermijnen worden gehandhaafd moeten alle winkeliers van micro electronica hun prijs zeker met 10% omhoog gooien, terwijl winkels ook goedkoop moeten zijn om te bestaan, zeker webshops. Zolang fabrikanten totaal niet meewerken en niemand winkeliers op hun vingers tikt zal het zo blijven.

Ik heb bij een computerzaak gewerkt die heel lang probeerde om de wettelijke garantietermijnen te handhaven. Maar als op een gegeven moment blijkt dat je 10 á 15% van de verkochte laptops binnen 3 jaar terug krijgt en dan maar een nieuwe meegeeft omdat reparatie te duur is, dan schiet dat niet op.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Als je dat als winkel hebt zul je degelijkere laptops moeten verkopen.

Wat foka betreft, wat redelijk was geweest is als men voorgesteld had de kosten van een reparatie te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:28:
Als je dat als winkel hebt zul je degelijkere laptops moeten verkopen.
offtopic:
Dan zit je in een ander prijssegment en haal je waarschijnlijk niet genoeg omzet binnen om te overleven.

Heb zelf trouwens mijn D40 net verkocht, en in het midden van het land ligt er een D90 voor mij klaar. Kan niet wachten :D .

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Wat brengt dat nou nog op een d40?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:55:
Wat brengt dat nou nog op een d40?
Ik heb er 225 voor gekregen, met 18-55, uv filtertje, 4gb kaartje, extra accu, zonnekap voor de 18-55 (origineel) en ander occulair opzetdingetje (was fijner met mijn bril). Geen idee of dat een goede of slechte deal voor mij was, ben meer een persoon die gewoon snel een deal wil en niet 50 mailtjes wil beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
the mod man schreef op zondag 14 november 2010 @ 01:43:
ik kom net van een feestje af, feesje was voor mensen tussen de 12 en de 16 en was
alcohol vrij... Wat zijn die 'mensjes' klein, en toch ook weer ergens groot :+ hormonen tegenwoordig ook.... O-)

was daar btw als fotograaf van de locatie waar het werd gehouden
[small]Dat klinkt als het feestje waar ik zaterdag avond/nacht als lichttechnicus aan het werk was. Maar aangezien ik alle fotografen van de locatie ken (ik ben er zelf een van namelijk), en de enige aanwezige fotograaf was vrouwelijk. Dus denk niet dat het dezelfde locatie was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Even een reminder voor iedereen: de nominaties stromen niet erg binnen op dit moment. Dit kan natuurlijk liggen aan het niveau dit kwartaal maar dit lijkt me niet.

Als jullie dus een foto zien die jullie mooi vinden: maak een TR aan of stuur een DM naar 1 van ons, dan blijft het hotshots topic een leuk terugkomend iets.

Aangezien ik niet 2x hetzelfde bericht mag posten van de react software volgt hier een compleet overbodige zin (en je hebt hem nog gelezen ook!)

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Makkelijk schreef op maandag 15 november 2010 @ 09:42:
Ik snap die houding van Foka nog wel. Het is een probleem wat je eigenlijk moeilijk bij winkeliers neer kan leggen. Zij hebben natuurlijk wel 'hun' verantwoordelijkheid, maar als er redelijke garantietermijnen worden gehandhaafd moeten alle winkeliers van micro electronica hun prijs zeker met 10% omhoog gooien, terwijl winkels ook goedkoop moeten zijn om te bestaan, zeker webshops. Zolang fabrikanten totaal niet meewerken en niemand winkeliers op hun vingers tikt zal het zo blijven.

Ik heb bij een computerzaak gewerkt die heel lang probeerde om de wettelijke garantietermijnen te handhaven. Maar als op een gegeven moment blijkt dat je 10 á 15% van de verkochte laptops binnen 3 jaar terug krijgt en dan maar een nieuwe meegeeft omdat reparatie te duur is, dan schiet dat niet op.
Met de omzet die Nikon heeft kunnen zij het wel veroorloven om gedeeltelijk voor de kosten op te draaien. Vergis je ook niet, op reparaties maken ze winst.
Het blijft uiteindelijk simpel, zij maken een falend product (binnen garantie of niet, ook Nikon wilt hun spullen niet binnen 2,5 jaar kapot hebben), de wet zegt dat ze in ieder geval een gedeelte van de kosten op zich moeten nemen.

Over welke wettelijke garantietermijnen heb je het over met die laptops? Als het een termijn is die de fabrikant biedt moeten zij voor de kosten opdraaien, oftewel doorsturen die handel. Als je het over de verwachte levensduur heb dan bestaat er geen vast termijn, een rechter beslist daarover, waarschijnlijk zal het wel voor een rechter uitmaken of het een goedkoop dingetje is van 400 of een peperdure gamerlaptop van ruim 2000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:05

the mod man

iets van beeldmaker

Wolfensteijn schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:48:
[...]

[small]Dat klinkt als het feestje waar ik zaterdag avond/nacht als lichttechnicus aan het werk was. Maar aangezien ik alle fotografen van de locatie ken (ik ben er zelf een van namelijk), en de enige aanwezige fotograaf was vrouwelijk. Dus denk niet dat het dezelfde locatie was :P
Nope, was in groningen en je profiel foto komt me ook niet bekend voor :+
Lichttechnicussen die zelf fotograferen zijn handig 8)

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 14:16

sapphire

Die-hard pruts0r

Benjamin- schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:33:
[...]

Met de omzet die Nikon heeft kunnen zij het wel veroorloven om gedeeltelijk voor de kosten op te draaien. Vergis je ook niet, op reparaties maken ze winst.
Interessante statements, kun je die onderbouwen?
Ik denk namelijk dat het vies tegen valt hoeveel winst ze op een reparatie maken....

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Heb voor een artiest foto's gemaakt voor zijn nieuwe CD. Vandaag het resultaat thuis gestuurd gekregen. Is mooi geworden, inclusief nette naamsvermelding :). Alle foto's op/in het boekje/cd zijn van mij.
Best wel vaak fotografeer je dingen die je amper terug ziet (catalagus dingen, lokale bladen, vakbladen etc).
Dus wel even leuk om gewoon je werk terug te zien op cd :).

*happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:09

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Shutterstock heeft trouwens ook een nieuwe feature, maar je op een wereldkaart kunt zien waar een foto gekocht is :)
Grappig om te zien is dat een paar mijn foto's van parijs (samen al $100 opgeleverd) vooral in Azië (lees: China) verkocht worden :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Nomad schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:55:
Heb voor een artiest foto's gemaakt voor zijn nieuwe CD. Vandaag het resultaat thuis gestuurd gekregen. Is mooi geworden, inclusief nette naamsvermelding :). Alle foto's op/in het boekje/cd zijn van mij.
Best wel vaak fotografeer je dingen die je amper terug ziet (catalagus dingen, lokale bladen, vakbladen etc).

*happy
Is dit werk van jou ergens (online) te bewonderen?
Ik ben wel benieuwd omdat ik mogelijk hetzelfde ga ervaren ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Aargh, het wordt echt tijd voor een langere lens. Staarmezen en vinken met 300mm |:( Epic fail zoals een vriend zegt. Ik twijfel nog steeds heftig tussen 300mm f4 +tc en sigma 150-500.

Gelukkig nog wel een mooi hert zondag, voor zolang dat duurt dan want de afschot discussie laait weer op.

[ Voor 3% gewijzigd door Wijnands op 16-11-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Van alle mensen hier op het forum had ik wel gedacht dat jij een 500+mm lens in bezit had...

jij, en nustys

[ Voor 15% gewijzigd door mux op 16-11-2010 13:51 ]

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Wijnands schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:37:
Aargh, het wordt echt tijd voor een langere lens. Staarmezen en vinken met 300mm |:( Epic fail zoals een vriend zegt. Ik twijfel nog steeds heftig tussen 300mm f4 +tc en sigma 150-500.

Gelukkig nog wel een mooi hert zondag, voor zolang dat duurt dan want de afschot discussie laait weer op.
Ik zou voor de 300mm gaan....maar das persoonlijk :)
Of misschien zelfs voor de 100-400 of 400mm f/5.6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Gutteguttegut schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:11:
[...]
Ik zou voor de 300mm gaan....maar das persoonlijk :)
Of misschien zelfs voor de 100-400 of 400mm f/5.6 :)
Ja, ik ook...

als ik canon zou schieten ipv nikon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Nomad schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:15:
[...]

Ja, ik ook...

als ik canon zou schieten ipv nikon ;)
Aaargh... :X
bah..Nikon..bah

[edit]Wel een mooi moment om de juiste stap alsnog te maken :P

[ Voor 13% gewijzigd door Gutteguttegut op 16-11-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik neig niet vaak naar de dark side maar in dit geval...

pricewatch: Canon EF 400mm f/5.6L USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

optisch ook nog eens een bommetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Gutteguttegut schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:00:
[...]
Is dit werk van jou ergens (online) te bewonderen?
Ik ben wel benieuwd omdat ik mogelijk hetzelfde ga ervaren ;)
nee volgens mij niet. De cd release was afgelopen vrijdag ook pas.
Ik zal in de gaten houden of ik er online dingen van tegen ga komen :)

oh toch wel:
http://blogs.rnw.nl/onderweg/
Hij is een country zanger, die veel onderweg is als vrachtwagenchauffeur. De foto's moesten dus een onderweg gevoel hebben :).

[ Voor 82% gewijzigd door Nomad op 16-11-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nomad schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:00:
[...]

optisch ook nog eens een bommetje :)
Ja, dat maakt het extra zuur. Nikon vond het nodig om de 400mm f5.6 nooit naar AF te vertalen en meteen voor de f2.8 te gaan. Midrange he, zwakke punt van nikon. Ik denk dat er ook best markt zou zijn voor een lange DX prime met AF-S en een aantrekklijke prijs.

oh toch wel:
Hij is een country zanger, die veel onderweg is als vrachtwagenchauffeur. De foto's moesten dus een onderweg gevoel hebben :).
Kleur is mijn smaak niet echt, compositie is netjes, doet me erg aan een album cover van Alan Jackson denken. Mooi werk dus!

[ Voor 32% gewijzigd door Wijnands op 16-11-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Wijnands schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:09:
[...]

Ja, dat maakt het extra zuur. Nikon vond het nodig om de 400mm f5.6 nooit naar AF te vertalen en meteen voor de f2.8 te gaan. Midrange he, zwakke punt van nikon. Ik denk dat er ook best markt zou zijn voor een lange DX prime met AF-S en een aantrekklijke prijs.
De vraag is hoeveel goedkoper dat te produceren is en hoeveel van de markt je dan nog bedient. Ik denk dat die berekening wel eens zo uit zou kunnen komen dat de fullframe variant meer op gaat leveren.
De pro cam's van Nikon zijn allemaal fullframe en dat is toch waar zo'n lens aftrek gaat vinden.
[...]

Kleur is mijn smaak niet echt, compositie is netjes, doet me erg aan een album cover van Alan Jackson denken. Mooi werk dus!
De foto is nogal verneukt qua kleur hoor door hen. In het echt is de tint significant anders. De roze tint die in die foto zit, zit niet in het origineel op de cd.
Het gele wat er in zit, hoort er wel in, past wat mij betreft bij country/onderweg gevoel.

[ Voor 22% gewijzigd door Nomad op 16-11-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

[...]

nee volgens mij niet. De cd release was afgelopen vrijdag ook pas.
Ik zal in de gaten houden of ik er online dingen van tegen ga komen :)

oh toch wel:
Dat is wel iets heel anders dan het genre waar ik nu mee bezig ben.
CD release is hier eind dit jaar, als het zover is post ik het hier ook even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nomad schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:10:
[...]

De vraag is hoeveel goedkoper dat te produceren is en hoeveel van de markt je dan nog bedient. Ik denk dat die berekening wel eens zo uit zou kunnen komen dat de fullframe variant meer op gaat leveren.
De pro cam's van Nikon zijn allemaal fullframe en dat is toch waar zo'n lens aftrek gaat vinden.
Ik vraag het me af. Ik kom offline en online regelmatig mede natuurliefhebbers tegen. Standaard uitrusting voor de hobbyist is vaak een tamelijke simpele body met een van de Bigma incarnatie's.

Als je ziet wat de nieuwprijs is voor de 300mm f4 af-s dan krijg ik als buitenstaander de indruk dat een 400mm f5.6 in dx best wel voor een Bigma concurerende prijs te maken moet zijn. Maar goed, wat weet ik ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik weet niet hoe snel je het moet hebben maar de geruchten zijn dat volgend jaar de nieuwe 80-400 uitkomt, denk alleen dat deze wel wat duurder gaat zijn dan de huidige versie :(

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

AcXeller schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:17:
[...]

Ik weet niet hoe snel je het moet hebben maar de geruchten zijn dat volgend jaar de nieuwe 80-400 uitkomt, denk alleen dat deze wel wat duurder gaat zijn dan de huidige versie :(
zowel canon als nikon maken nieuwe lenzen vaak verschrikkelijk duur. Een mooi voorbeeld daarvan zijn de nieuwe exoten van Canon, die domweg onbetaalbaar zijn geworden voor een stuk grotere groep mensen dan al bij de vorige versie het geval was.
Even 2500 euro erbij voor de 300 2.8 (van 4000 naar 6500)
Even 3000 euro erbij voor de 400 2.8 (van 7000 naar 10.000)

Dat is echt niet subtiel te noemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Exoten zijn bij nikon net zo goed prijzig. Mijn punt was dat ik denk dat er best behoefte is aan een betaalbare nikon mount prime voor de wild en gevolgte liefhebber.

Een nieuwe 80-400 had ik inmiddels ook wel verwacht ja, verwacht echter dat die aardig richting de 2000 zal gan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik zou een 500 5.6 voor 1800 euro ofzo ook een mooie keuze vinden voor Nikon.
Als canon voor 1000 euro een 400 5.6 kan maken, dan moet een 500 5.6 te doen zijn voor 1800 euro ofzo.

Daar zou inderdaad wel markt voor moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:16

Markie

Voorheen BBE

Nomad schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:55:
In 90% van de gevallen verzoek ik om een bewijsstuk (en krijg ik hem ook). In de overige 10% hecht ik er geen waarde aan en verzoek ik er ook niet om. Heb zodoende inmiddels al een leuke verzameling boeken en vaktijdschriften ontvangen.
Misschien iets om in je standaardvoorwaarden mee te nemen?

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Markie schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:47:
[...]

In 90% van de gevallen verzoek ik om een bewijsstuk (en krijg ik hem ook). In de overige 10% hecht ik er geen waarde aan en verzoek ik er ook niet om. Heb zodoende inmiddels al een leuke verzameling boeken en vaktijdschriften ontvangen.
Misschien iets om in je standaardvoorwaarden mee te nemen?
dat is wel een goed punt. Van sommige dingen krijg je wel wat thuis gestuurd, van anderen dingen niet. Er even om vragen is een kleinigheid wat ik vaker kan doen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Modbreak:*gaat nog wel even duren, maar ik kwam hier even melden dat jullie FG crew niet zit te luieren achter de schermen :)

We hebben meerdere coole dingen op stapel staan.
En ja, dat is alles wat je er voorlopig over gaat horen, want anders is de verrassing eraf en niet alles is 100% zeker, maar dat er enkele dingen van doorgaan heb ik alle vertrouwen in, dus kom ik jullie bij deze even lekker maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:29
Wil je nu dat het topic gevuld wordt met speculaties?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

haha, geen idee. Wilde jullie gewoon meegeven dat ik mijn mods goed bezig vind en dat we leuke dingen op stapel hebben staan.
Op dit moment zijn dat 3 nieuwe dingen waar ik alledrie enthousiast van wordt. Nu hopen dat we ook alledrie voor elkaar gaan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
universal creations schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 18:44:
Wil je nu dat het topic gevuld wordt met speculaties?
  1. Drank
  2. Drugs
  3. Gratis hoeren!

*edit Nomad:
hmm, niet echt veel toevoegend of wel?

[ Voor 12% gewijzigd door Nomad op 16-11-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Mooie cover Nomad, erg professioneel. Maar de tekst verpest het voor mij een beetje, zwak lettertype en irritante schaduw. Werk van een ontwerper?

En sorry voor bovenstaande post, je zegt 3 nieuwe dingen en ik ben chronisch melig. Maar ik ben het inhoudelijk met UC eens en verpakte dat cynisch, wil je nu dat het topic gevuld wordt met speculaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

ja ze willen dat wij met coole speculaties komen en dan hebben zij weer ideeën :+

[verzinmodus ]
euhm...euhm...Optech straps met een T.net logo voor een leuk prijsje voor FG-leden?

euhm....euhm...über-vet-coole-mega meeting met knappe modellen en workshops?

euhm....euhm... gratis 5DIII voor FG'ers :+?

euhm....euhm....we mogen letterlijk schop een modje uitvoeren?

euhm...euhm....Mig29 laat zijn ware gezicht zien?
Modbreak:>:)

Edit Moby: Hier is zijn ware gezicht

Afbeeldingslocatie: http://rijneveld.nl/images-tm/2007/04-sept/kitu-trol4.jpg

euhm...euhm...Powerup koopt eindelijk een fatsoenlijke Canon Camera?
Edit PowerUp: Ik heb al twee Canons!

euhm....euhm..een testshowcase met pics van GH die onverwacht uit de kast komt?

euhm....euhm...Gutgutgut gaat trouwen en nodigd alle FG'ers uit om plaatjes te schieten op zijn bruiloft?
[/verzinmodus]

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2010 22:02 . Reden: Hier nog een ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Leuke ideeën en niet allemaal ondenkbaar.... (ik zeg maar niet welke) Maar een meeting met workshop(s) en modellen zou ik wel leuk vinden voor een keer.

[ Voor 15% gewijzigd door Moby op 16-11-2010 21:53 . Reden: Even gesnoeid om alle schijn van reclame tegen te gaan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
lol @ sapphire :9

Over de tele lenzen en nikon...
Canon mag van mij ook wel een instap 500/5.6 maken :)

PS. Wijnands: Heb jij die massa vogelaars niet gezien in de AWD?? er zit nu al een paar dagen 2 waterspreeuwen. Ze zijn vrij tam en heel goed te fotograferen, zelfs met jou 300mm ;)
Ik zou het even proberen, zeldzaam vogeltje voor Nederland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:28
sapphire schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:13:

euhm....euhm... gratis 5DIII D700 voor FG'ers :+?
Fixed it for ya :)
Maar inderdaad, goodies (of dure prime telelenzen) zijn ook goed hoor ^^

[ Voor 15% gewijzigd door Zandpad op 16-11-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

sapphire schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:13:
ja ze willen dat wij met coole speculaties komen en dan hebben zij weer ideeën :+

[verzinmodus ]

euhm....euhm...Gutgutgut gaat trouwen en nodigd alle FG'ers uit om plaatjes te schieten op zijn bruiloft?
[/verzinmodus]
Da's mn broer, die is al getrouwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

universal creations schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:26:
Leuke ideeën en niet allemaal ondenkbaar.... (ik zeg maar niet welke) Maar een meeting met workshop(s) en modellen zou ik wel leuk vinden voor een keer.
had ik die niet afgelopen zaterdag?
Toen waren er zowel 8 tweakers op bezoek als 2 modellen en visagist, in groningen ja :)

edit, leuke ideeen trouwens allemaal....sommige ga ik onthouden :)....
Makkelijk schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:09:
Mooie cover Nomad, erg professioneel. Maar de tekst verpest het voor mij een beetje, zwak lettertype en irritante schaduw. Werk van een ontwerper?

En sorry voor bovenstaande post, je zegt 3 nieuwe dingen en ik ben chronisch melig. Maar ik ben het inhoudelijk met UC eens en verpakte dat cynisch, wil je nu dat het topic gevuld wordt met speculaties?
helaas, daar heeft een ontwerper aan gezeten. Mijn smaak is het ook niet helemaal nee. Maar daar heb ik geen invloed op verder.

[ Voor 44% gewijzigd door Moby op 16-11-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Ik heb even wat berichten verwijderd en aangepast om alle schijn van reclame tegen te gaan. En het is hier geen chatroom natuurlijk.

En lensadvies zie ik hier ook liever niet, daar hebben we een heel mooi topic voor

[ Voor 24% gewijzigd door Moby op 16-11-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Ook mijn steentje bijgedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Wijnands schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:53:
Exoten zijn bij nikon net zo goed prijzig. Mijn punt was dat ik denk dat er best behoefte is aan een betaalbare nikon mount prime voor de wild en gevolgte liefhebber.

Een nieuwe 80-400 had ik inmiddels ook wel verwacht ja, verwacht echter dat die aardig richting de 2000 zal gan.
Wat is je budget eigenlijk? En AF is zeker gewenst?
Ik zie net dat er liever niet over lensadvies gepraat wordt.... Probleem is alleen dat ik dan in het nikonnount-topic moet gaan posten.... even op zoek naar zaklamp en mijn meest lichtsterke lenzen, want het schijnt er "dark" te zijn...

[ Voor 20% gewijzigd door Universal Creations op 16-11-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik ga voor meest ge -mod-edite post van FG dat zie ik alweer :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:14:
Ik ga voor meest ge -mod-edite post van FG dat zie ik alweer :+
7 versies momenteel. Valt nog wel mee ;)

Edit: Het grote Canonmount-objectieven-topic v2010 zit op 61 edits B)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

thanks guys :). Stuk beter zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:13
Vanavond hadden we een 'beroepenvoorlichting' op school. Er was een waslijst aan beroepen waar je uit kon kiezen, waaronder fotograaf, om vervolgens een presentatie van iemand met dat beroep bij te wonen. Dus ik naar de voorlichting van de fotograaf. Huilen met de pet op.
Begrijp me niet verkeerd; het was een aardige man en ik kon zijn voorlichting enigszins wel waarderen, maar het was soms gewoon echt plaatsvervangende schaamte. Om indruk op den kinders te maken pakte hij de camera uit zijn tas waarmee hij werkt - een Canon 400D. Gear is niet alles, maar een 'professionele' fotograaf schiet toch niet met een 400D? Enfin, om nog meer indruk te maken "mocht iemand wel een foto maken als ze dat willen!!1!1einein". Niemand stak zijn vinger op, want het was vrij awkward. Vooraf had hij gevraagd wie al ervaring heeft met fotografie, dus hij wist dat o.a. ik wel een fototoestel kon bedienen. Hij vragen of ik wat foto's van iedereen wil maken en -makkelijk als ik ben- ik stem er mee in. Pakt hij vervolgens een 580 EX flitser en zet deze er op. Het was een prima verlicht klaslokaal. ;( Om het af te maken richtte hij de flitskop ook nog eens recht vooruit, in plaats van gebruik te maken van de bouncing mogelijkheid die het plafond bood voor als hij toch zo graag de flitser wil gebruiken.
Vervolgens ook nog eens doodgegooid met brochures en reclame voor de fotoacademie, waarbij hij ons een stuk of dertien keer gewezen heeft op een aankomende open dag. Ik had 't gevoel naar een reclame te kijken. Hij kon er van alles over vertellen, maar liet toevallig de kostprijs van ongeveer €18.000,- voor de vierjarige opleiding achterwege. Gênant.

Tot zover mijn dagelijks drama. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

weet je zijn naam nog?
*is bekend binnen foac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
Nee zijn naam is me ontschoten, maar hij was naar eigen zeggen zelf niet van de fotoacademie. Maar hij vond dat je zonder die opleiding nooit een echte fotograaf wordt of zo. Het was een oudere man die de zestig al wel bereikt moet hebben, en heeft een tja eh, hoe zeg je dit beleefd, een vrij bolle buik. Niet als in dik, maar echt een bolle buik.

Edit: weet het weer, hij heet Bob. Heb inmiddels ook z'n site en zo, maar weet niet of het wel netjes is die te plaatsen.

[ Voor 15% gewijzigd door Armada. op 16-11-2010 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik flits zo vaak (zonder kapje) recht naar voren. Dat kan prima, mits je weet wat je doet. Ik heb zelfs ergens gelezen dat het beter is om te leren werken met een flitser als je begint. Daarna kun je altijd nog gaan bouncen en kapje erop plaatsen.
Maar goed, een 400D is redelijk karig en zit volgens mij als professional vrij snel aan zijn max. van gemiddeld 50.000 sluiterbewegingen. Ook de ergonomie laat te wensen over voor iemand die er dagelijks mee moet werken. Je zou dan eerder een 30D (ongeveer zelfde leeftijd) verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Armada. schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 23:45:
blah Maar hij vond dat je zonder die opleiding nooit een echte fotograaf wordt of zo.blah
Daarom zeg ik ook nooit dat ik fotograaf ben maar een plaatjes schieter die er af en toe voor betaald krijgt B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Gutteguttegut schreef op woensdag 17 november 2010 @ 00:21:
[...]
Daarom zeg ik ook nooit dat ik fotograaf ben maar een plaatjes schieter die er af en toe voor betaald krijgt B)
Als ik ook maar IETS heb geleerd op de fotoacademie dan is het wel dat ze een berg lucht verkopen.
Wij van wc-eend vinden wc-eens super ofzo. Het zal wat...
Ik ben daar toen gaan studeren met alle hoop, fun en energie die ik had voor fotografie en ik zag het elke week minder worden...net zo lang totdat ik eigenlijk geen fotograaf meer wilde worden zou ik haast zeggen.

Als ik zie hoeveel fun ik weer heb tijdens workshops geven, op een bruiloft fotograferen, een fashion shoot of domweg een familieportret.

Wil je fotografie echt leren, zoek dan een fotograaf die lol in zijn werk heeft en goed is en ga hem helpen en volgen....leer van wat hij doet. Fotograaf je kont eraf en leef om mij van droog brood, maar doe je eigen ding zoveel mogelijk en vraag feedback aan anderen.

/einde ga voor wat je tof vind en doe wat je leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 15:15
Forums doorlezen en kritiek van iedere geposte foto lezen en doornemen leer je ook heel veel van
Door gewoon goed te lezen op forums kun je je een basis cursus fotografie makkelijk besparen!

vind ik zelf ook nog één van de beste adviezen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:16

Markie

Voorheen BBE

Armada. schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 23:45:
Maar hij vond dat je zonder die opleiding nooit een echte fotograaf wordt of zo.
Fotograaf zijn is ook echt een hogere wetenschap >:)
Edit: weet het weer, hij heet Bob. Heb inmiddels ook z'n site en zo, maar weet niet of het wel netjes is die te plaatsen.
Ben wel benieuwd of hij nog een beetje leuk materiaal schiet met z'n 400d (wat m.i. dus prima zou kunnen!).

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Armada. schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 23:28:
Vanavond hadden we een 'beroepenvoorlichting' op school. Er was een waslijst aan beroepen waar je uit kon kiezen, waaronder fotograaf, om vervolgens een presentatie van iemand met dat beroep bij te wonen. Dus ik naar de voorlichting van de fotograaf. Huilen met de pet op.
Begrijp me niet verkeerd; het was een aardige man en ik kon zijn voorlichting enigszins wel waarderen, maar het was soms gewoon echt plaatsvervangende schaamte. Om indruk op den kinders te maken pakte hij de camera uit zijn tas waarmee hij werkt - een Canon 400D. Gear is niet alles, maar een 'professionele' fotograaf schiet toch niet met een 400D? Enfin, om nog meer indruk te maken "mocht iemand wel een foto maken als ze dat willen!!1!1einein". Niemand stak zijn vinger op, want het was vrij awkward. Vooraf had hij gevraagd wie al ervaring heeft met fotografie, dus hij wist dat o.a. ik wel een fototoestel kon bedienen. Hij vragen of ik wat foto's van iedereen wil maken en -makkelijk als ik ben- ik stem er mee in. Pakt hij vervolgens een 580 EX flitser en zet deze er op. Het was een prima verlicht klaslokaal. ;( Om het af te maken richtte hij de flitskop ook nog eens recht vooruit, in plaats van gebruik te maken van de bouncing mogelijkheid die het plafond bood voor als hij toch zo graag de flitser wil gebruiken.
Vervolgens ook nog eens doodgegooid met brochures en reclame voor de fotoacademie, waarbij hij ons een stuk of dertien keer gewezen heeft op een aankomende open dag. Ik had 't gevoel naar een reclame te kijken. Hij kon er van alles over vertellen, maar liet toevallig de kostprijs van ongeveer €18.000,- voor de vierjarige opleiding achterwege. Gênant.

Tot zover mijn dagelijks drama. :+
ach, als deze gozer een enorm dikke camera had, had het niet veel verschil, een bouwvakker loopt vaak met duurdere apparatuur(een beetje hakboor kost snel 1500 euro), naast dat een body niet erg enorm veel uitmaakt, volgens mij kun je beter een mooi stapeltje lenzen hebben.
Maar, wel jammer dat het tegenviel, ik wil eigenlijk een MBO4 opleiding fotografie doen, maar daar ben ik niet helemaal zeker van, aangezien ik amper positief spul hoor over fotografie opleidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
walletje-w schreef op woensdag 17 november 2010 @ 00:37:
[...]

Forums doorlezen en kritiek van iedere geposte foto lezen en doornemen leer je ook heel veel van
Door gewoon goed te lezen op forums kun je je een basis cursus fotografie makkelijk besparen!

vind ik zelf ook nog één van de beste adviezen. O-)
Ik lees al een aantal jaar GoT en DPZ en heb ook een paar fotografieboeken maar sinds ik in september ben begonnen met een beginnerscursus is de verhouding goede/niet goede foto een stuk verbeterd. De technische kennis was er voor het grootste gedeelte al maar door de opdrachten moet je alles uitproberen en gaat het veel meer leven, daarbij ben ik liever IRL bezig al is het alleen maar vanwege directe feedback.

Begrijp me niet verkeerd, door de forums en boeken zie ik wel wanneer een foto van me geslaagd was en ik wist de technische kant van een hoop dingen. Echter geeft dit nog geen goede foto. Op dit moment zijn mijn foto's ook nog niet showcase waardig maar testcase moet wel lukken. Na de geavanceerde cursus hoop ik op showcase niveau te komen :)

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

opstapel staande dingen zijn altijd leuk.

* D-rez hoopt dat ie er voor iets tussen gezeten heeft

* D-rez goes back to lurking mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Scirocco schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:14:
lol @ sapphire :9

Over de tele lenzen en nikon...
Canon mag van mij ook wel een instap 500/5.6 maken :)

PS. Wijnands: Heb jij die massa vogelaars niet gezien in de AWD?? er zit nu al een paar dagen 2 waterspreeuwen. Ze zijn vrij tam en heel goed te fotograferen, zelfs met jou 300mm ;)
Ik zou het even proberen, zeldzaam vogeltje voor Nederland!
Dat zie ik ja: http://waarneming.nl/foto/view/1694375

Nee, niet gezien, was er zondagochtend voor het laatst en toen kwam ik maar 2 andere fotografen tegen (en genoeg hardlopers dat ik me afvroeg of het nationale hardloopdag was)

Grappig, ook 's even kijken van 't weekend.
universal creations schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:12:
[...]

Wat is je budget eigenlijk? En AF is zeker gewenst?
Ik zie net dat er liever niet over lensadvies gepraat wordt.... Probleem is alleen dat ik dan in het nikonnount-topic moet gaan posten.... even op zoek naar zaklamp en mijn meest lichtsterke lenzen, want het schijnt er "dark" te zijn...
Wijnands in "Het grote Nikonmount-objectieven-topic v..."

1000 abs. max. AF is wel nice to have ja.

[ Voor 27% gewijzigd door Wijnands op 17-11-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Nomad schreef op woensdag 17 november 2010 @ 00:32:
[...]

Als ik ook maar IETS heb geleerd op de fotoacademie dan is het wel dat ze een berg lucht verkopen.
Wij van wc-eend vinden wc-eens super ofzo. Het zal wat...
Ik ben daar toen gaan studeren met alle hoop, fun en energie die ik had voor fotografie en ik zag het elke week minder worden...net zo lang totdat ik eigenlijk geen fotograaf meer wilde worden zou ik haast zeggen.

Als ik zie hoeveel fun ik weer heb tijdens workshops geven, op een bruiloft fotograferen, een fashion shoot of domweg een familieportret.

Wil je fotografie echt leren, zoek dan een fotograaf die lol in zijn werk heeft en goed is en ga hem helpen en volgen....leer van wat hij doet. Fotograaf je kont eraf en leef om mij van droog brood, maar doe je eigen ding zoveel mogelijk en vraag feedback aan anderen.

/einde ga voor wat je tof vind en doe wat je leuk vind.
Toevallig met Radio 1 zitten luisteren, discussie over ZZP'ers. Kwam ook een fotograaf in de uitzending. Men vroeg of hij daarmee als ZZP'er een beetje dikke boterham verdiende en hij gaf gelijk toe dat het hard werken is maar hij het het meest geweldige beroep vind wat er is. Mooie instelling wel, plezier hebben in je werk :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Om nog even op Nomad zijn workshop terug te komen, hierbij alvast een voorproefje ;)

Deze is niet in de studio zelf gemaakt maar in het gebouw zelf (de huiskamer wel te verstaan) op de achtergrond zie je dus de radiator ;)

Afbeeldingslocatie: http://doncorleone.mine.nu/got/nomad/blackandwhite.jpg

Meer volgt waarschijnlijk nog ;) Overigens was het echt een super dag en de rit naar Groningen zeker waard!!!

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:10
Ow, dan doe ik effe mee ;)

Zelfde locatie (huiskamer), zelfde radiator op de achtergrond, ander model en maar 1 speedlight :)
Afbeeldingslocatie: http://rubenschulz.nl/library/photos/overig/workshop_8.jpg

Misschien leuk om een gezamenlijk topic te maken, het lijkt me wel leuk om de verschillende foto's van iedereen te zien?

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ja, sorry dat ik het zeg maar dat lijkt me wel een goed plan. Overigens, als je dit nu ook zelf kan doen dan heb je echt veel geleerd.

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

dit hebben ze vrij goed zelf gedaan volgens mij :) en zou ze best zelf moeten lukken ook de volgende keer.

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Hier is alvast een eerste punt waarop Nomad hintte: Nieuwe indeling FG

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Moby schreef op donderdag 18 november 2010 @ 00:26:
Ziet er goed uit, DM gestuurd :)

• Armada.
Ik heb ook maar eens er over na lopen denken, kwamen soms best uh.. bijzondere ideeën voor namen/afkortingen uit! :+

• Fiber
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

Foto & Video Gear
Foto & Video Gallery
Foto & Video Guide

FGE, FGA, FGU

[ Voor 9% gewijzigd door Fiber op 18-11-2010 03:49 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Zo, dat is een mooie DM ;)

Oftewel, namen mogen via DM, en niet via dit topic. Anders hadden we er net zo goed geen stucky van kunnen maken en een gewoon topic.

• Teun_2
Moby schreef op donderdag 18 november 2010 @ 00:26:
Mooi! Alvast bedankt voor het vele werk dat het door elkaar gooien van de subfora wellicht inhoudt. Heel wat topics moeten nu wss geherklasseerd worden neem ik aan. *O*

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Teun_2 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:12:
[...]

Mooi! Alvast bedankt voor het vele werk dat het door elkaar gooien van de subfora wellicht inhoudt. Heel wat topics moeten nu wss geherklasseerd worden neem ik aan. *O*
uhu. Daar gaat zeker een uurtje of wat in zitten om alles netjes te verschuiven. Gelukkig hebben we devvers die het grote grove werk kunnen doen...en wat dan verkeerd eindigt pakken wij per geval op.

• Teun_2
Ik neem aan dat er toch heel wat topics uit de boot vallen. Als je alles met 'nikon', 'canon' etc. naar het gear topic verhuist, gaat dat meestal wel goed, maar er zijn toch heel wat uitzonderingen die niet zomaar in dat soort realtief gemakkelijke coderegeltjes te vatten zijn. Veel succes ermee, alvast! De moeite wordt zeer gewaardeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Teun_2 op 18-11-2010 10:28 ]

• Fiber

Fiber

Helaas zijn de tags nog niet consequent genoeg om daar veel mee te kunnen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

De tags gaan in de toekomst meer gebruikt worden. Ze zullen uiteindelijk een grotere rol gaan spelen op got...momenteel zijn tags handig maar niet extreem vitaal nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Laatst online: 12-09 22:50

neevedr

Dat was ik niet!

Wie heeft er met zijn camera in de bosjes gelegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Iemand recentelijk de loterij gewonnen? Misschien is dit een leuk camera-setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
universal creations schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 14:42:
Wel leuk setje zo maar wel erg specifiek. Moet je wel precies dit setje willen.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Niet de loterij maar af en toe lijkt het gevoel er wel op....ingeloot voor een nieuwbouw appartementje, en net geheel tegen de verwachting in een intentieverklaring van m'n werkgever gekregen :*)

* sapphire is blij !!!!!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Toch zijn er rijke verzamelaars die het er moeiteloos voor uitgeven. De titanium editie schijnt ook al uitverkocht te zijn.... Dit is ook leuk: http://www.neimanmarcus.c...esc=The%20Fantasy%20Gifts

Als ik zoveel geld had ging ik liever bij Leaf en Phase One of zo shoppen: http://www.leaf-photography.com/products_aptus2645df.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dat je hem kunt laten verschepen met een of andere budget shipment :X

Voor dat geld zou ik er de prijs voor een vliegticket bij rekenen en hem gaan afhalen!

@sapphire: congratz *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Ik ga mijn 70-200 2.8 IS verkopen, ik doe er veel te weinig mee wat gewoon zonde is.

En nee, dit is geen verkapte V/A, ik ben al bezig met een projectje, dus jullie hoeven niet te DMen en te vragen naar de prijs.

Zodra dit project door gaat meld ik me wel weer, maar dan in een ander topic 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

die dikke pijp heb ik enkele jaren geleden ook verkocht....hij is gewoon te groot en lomp om lekker te werken vind ik.
Het kleine pijpje, de F/4 versie, ik vind hem veel fijner en handelbaar.

Pagina: 1 ... 9 ... 97 Laatste