Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
abrakadaver schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:10:
Hebben jullie dat ook wel eens, dat 't voelt alsof je wel even voorzien bent qua apparatuur?
Ik heb sinds ik fotografeer eigenlijk altijd wel in meer- of mindere mate gear-lust gehad, maar het voelt al een tijdje alsof het nu wel genoeg is.

Na het kopen van zooms, primes, digitale full-frame camera's, crop camera's, filters, statieven, flitsers, meetzoeker, compacts, middenformaat camera, scanner, macbook, imac, backup, printer, een koelkast vol met allerlei rolletjes en een kast vol fototassen weet ik gewoon niet meer wat ik nu nog redelijkerwijs kan upgraden.

Voelt raar zeg! Ik ben benieuwd hoe lang dit nog duurt.... (vast niet lang :D )
Mwah, geen last van, ik heb nu alleen een 50mm lens, en dan mis je echt heel veel, jammer dat ik zo weinig verdien/mazzel heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
universal creations schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:23:
[...] of komen ze straks met een übermodel met het beste van 2 werelden (een betaalbare M9 met live-view, video en AF).
dat zou me hoogst verbazen. Meetzoeker(achtigen) is een segment waar Canon nooit sterk in is geweest en daarnaast richt Canon altijd op de massa en zo'n high-end spiegelloze camera is zeker geen camera voor de massa.
universal creations schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:23:
De 3D wil ik ook nog wel eens gaan zien, want dat kan voor veel pro's weleens "de" camera gaan worden. Eentje met het "compacte" formaat van een 5D2 en de AF en weathersealing van de 7D. Dit is pas de 10de keer dit jaar dat ik het hierover heb, volgens mij....
dit is al jaren de wens van vele fotografen, maar ook met zo'n camera zie ik Canon niet komen. Helaas lijkt Canon niet te durven wat Nikon met de D700 deed...

Overigens vind ik die Thom wel erg negatief over Fujifilm, die komend jaar met één van de meest interessant digitale camera's ooit komen.

En zij voorspelling wat Nikon betreft over camera's ligt volledig in de lijn aller verwachtingen, weinig gewaagd. Voor wat betreft zijn Nikon lens verwachtingen, de eerste is veel gevraagd, dus dat zou goed kunnen. Zelfde geldt voor de tweede en met de 16-35 en 24-120 lijkt nikon ook wel de f/4 richting op geslagen te zijn, dus dat zou ook goed kunnen. Wat die macro lens betreft heb ik werkelijk geen idee, maar dat zou ook zomaar zo kunnen. Een high-end 50mm lens in de vorm van een 50/1.2 zie ik na de 24/1.4, 35/1.4 en 85/1.4 ook wel komen, maar de 105 en 135 DC's zijn (al dan niet als DC lens) ook wel aan vervanging toe. Maar die laatste, een 24-105/2.8 VR lijkt me echt bijzonder onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:29
Een meetzoeker van Canon, acht ik ook behoorlijk onwaarschijnlijk, maar een mens mag best dromen.

Meer dan 4x zoom met f/2.8 is inderdaad zeer onwaarschijnlijk, omdat het gewicht dan helemaal veel wordt. De prijs zal ook zeer onprettig zijn. Een 1.2 van Nikon is lang geleden, maar het zou passen in de line-up.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
o zeker en ik kan ook best dromen over een iets betaalbaardere, maar iets minder goede fullframe meetzoeker dan de M9, maar die verwacht ik zeker niet uit Canon hoek. Ik heb weleens de hoop gehad dat die uit de Zeiss, Cosina, Epson, Voigtlander hoek zou komen, maar helaas lijkt het daar ook niet op. Misschien is Fuji's X100, wat op zich al een hele mooie camera lijkt te gaan worden, een voorteken voor nog meer moois uit de Fuji hoek. Andere merken zie ik toch niet snel dat segment bedienen. Als ze al spiegelloos gaan, dan richten ze zich op de consumentenmarkt en/of is/wordt de sensor niet fullframe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 14:17
Scirocco schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:18:
hmm tja... qua bereik ben ik wel tevreden, maar ik zou wel wat meer kwaliteit willen..
1000D -> 7D?
sigma 400 -> 300/4 en 1.4TC?
Grappig. Ik ben juist ond er de indruk van jouw platen met je sigma.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 15:05

mennovanw

Canon? You can!

lateef schreef op woensdag 10 november 2010 @ 00:17:
dat zou me hoogst verbazen. Meetzoeker(achtigen) is een segment waar Canon nooit sterk in is geweest en daarnaast richt Canon altijd op de massa en zo'n high-end spiegelloze camera is zeker geen camera voor de massa.
Canon verkocht halverwege jaren '60 (met de 7) meer meetzoekers dan Leica.

Zon onsuccesvol waren ze er dus niet in. Wat Canon de das omdeed was gepatenteerde Leica M-mount die de ouderwetse M39 schroef de nek omdraaide (terwijl Canon het niet na kon maken, het blijven Jappen heh ;)).

Dit samen met de opkomst van de reflex drukte reduceerde het meetzoekersegment tot fractie wat het voorheen was (met dank aan de F van Nikon).

Ik zie een echte meetzoeker van Canon ook niet gebeuren, maar ze waren er in het verleden wel degelijk goed in. Een mens mag inderdaad hopen.

Qua Fuji heb je gelijk (en ome Thom ongelijk): schitterende camera :9

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Deze vind ik ook leuk, http://www.pbase.com/s_parrott/amazing de meest vreselijke foto's van internet. Of is het heel normaal en ben ik gewoon te oud voor dat soort dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Wijnands schreef op woensdag 10 november 2010 @ 21:55:
Deze vind ik ook leuk, http://www.pbase.com/s_parrott/amazing de meest vreselijke foto's van internet. Of is het heel normaal en ben ik gewoon te oud voor dat soort dingen?
Nee hoor niks mis met je ;) inderdaad de meest vreselijke foto's.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

Tja, grotendeels het genre "Grappig of halfnaakt zelfportret (via de spiegel) met mobieltje. (of pocket-camera)" Meestal bedoeld om door te sturen via je mobiel naar je vriend(innet)je of om op je Hyves of Partyflock oid te plaatsen. Als de relatie na een paar dagen weer over is willen ze ook nog wel eens op sites als Dumpert verschijnen. ;)

Lijkt me een goudmijn voor cultuurhistorici over 100 jaar of zo. :)

Toch zitten er ook wel pareltjes tussen, dit doet nauwelijks onder voor een Andy Warhol:
http://www.pbase.com/s_parrott/image/109678512 :Y

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 16:44
en ze voldoen bijna allemaal aan Maddox' beschrijving: (obsceneties ahead)
http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=cam_whore

I'm a photographer, not a terrorist

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:48

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Dat die gast nog steeds bezig is, ik weet nog dat ik jaren en jaren geleden die site las.

Tja en de foto's, sommige zijn gigantisch slecht, sommige zijn zelfs van webcams (wat verwacht je dan ook van een foto), maar er zitten nog wel een paar leuke tussen hoor, niet kwalitatief, maar zoals ze zeggen "je kan een aap een pak aan trekken maar het is nog steeds een aap" zo kan je ook zeggen "je kan een idioot een foto van een mooie meid laten maken maar het is nog steeds een mooie meid".

Zo ken ik ook een mooie meid, ook echt een typisch fotomodellen lichaam (lang en dun, maar niet mijn botten steken eruit dun), mooi koppie ook enz, en daar zag ik pas geleden foto's van door een 'fotograaf', portret geschoten op f/11, totaal niet belicht, niet na bewerkt waardoor je duidelijk ziet dat het koud was enz. Tja leuke foto's omdat zij erop staat, maar verder is het gewoon zeer slecht werk.
Ik ben een beginneling, maar zelfs ik kan dat nog beter, zeker als ik straks die 35mm 1.8 Nikkor koop.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Universal Creations
Portretten met 35mm zijn doorgaans niet de beste keus. Tenzij je meer van de omgeving erin wil.

• citruspers
De 35 heeft een beetje barrel maar voor full body shots gaat het helemaal goedkomen hoor, op crop.

• Universal Creations
Het gaat niet alleen maar om barrel, maar ook om vertekening door de beeldhoek. Voor een wat krapper portret moet je te dicht bij gaan staan. Ik heb dit probleem met mijn 50mm op FF.

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Even door 35 gekeken en dat is inderdaad erg dichtbij, al is het wel te doen. Tevens ben ik ook niet van plan om portretten te schieten (daarmee).

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Nomad schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:42:
[...]
Maar nogmaals, momenteel zoek ik echt nog geen superzoom lens. Momenteel even mijn portemonnee op andere dingen aan het richten, zoals iets 4 muren met een dak er op :)
Afbeeldingslocatie: http://gelkinghe.web-log.nl/photos/uncategorized/2009/05/24/a_leutingewolde_onder_de_pannen_zit.jpg
:+

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

dacht meer aan zoiets Afbeeldingslocatie: http://www.dierenwinkel-lourens.nl/images/hondenhok.jpg:+

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:52

sapphire

Die-hard pruts0r

* sapphire heeft om 20.00u een gesprek bij de hypotheek adviseur....over 4 muren en een dak gesproken :+

Gabriël AM5

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Benjamin- schreef op donderdag 11 november 2010 @ 00:49:
Ik ben een beginneling, maar zelfs ik kan dat nog beter, zeker als ik straks die 35mm 1.8 Nikkor koop.
Inderdaad, zeker als je die lens koopt :)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

abrakadaver schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:18:
[...]

Is dat een opmerking over de lens of in gebruik voor portret?

Lijkt me een beetje onnuttige reactie zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

of het feit dat je denkt betere foto's te kunnen maken als je een bepaalde lens koopt :z

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

sapphire schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 00:31:
of het feit dat je denkt betere foto's te kunnen maken als je een bepaalde lens koopt :z
Je hebt gelijk, lenzen zijn onbelangrijk...

Volgens mij is het toch hier niet nodig om basis fotografie uit te gaan leggen he?

Nogmaals een domme opmerking. Ja ik doe niet aan fotograferen van portretten, ik ben dat ook niet van plan, iemand meldde al dat een andere afstand beter werkt, vervolgens zie ik een drietal onnuttige berichten daarna zonder enige inhoud.

Als er een reden is waarom die lens een slechte keuze is hoor ik het graag, als het een opmerking is om er op door te gaan wat iemand anders al had op gereageerd waar ik tevens ook al heb op gereageerd dan vind ik het onnuttig. Als jij dan reageer met een melding die nergens op slaat, immers weet ik dat ik betere foto's kan maken met deze lens, dan vind ik het allemaal wel zeer beneden niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Laatst online: 12-09 13:13
Ik heb je post twee keer gelezen, maar snap hem nog steeds niet. Daarnaast klink je nogal gefrustreerd; nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Benjamin- schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 00:53:
[...]

Je hebt gelijk, lenzen zijn onbelangrijk...

Als jij dan reageer met een melding die nergens op slaat, immers weet ik dat ik betere foto's kan maken met deze lens, dan vind ik het allemaal wel zeer beneden niveau.
Ja lenzen zijn onbelangrijk om goede foto's te maken, voor leuke beeldkwaliteit zijn ze wel fijn :)

Mijn zusje maakt regelmatig geniale foto's met haar mobieltje of cheap-ass Canon compactje. Beide een sucky sensor en sucky lens, ik denk dat ik haar maar mijn 5D ga geven, dan wint ze zeker de world-press foto !! Want met betere spullen maak je nóf betere foto's :+

of was het nou betere gear betere beeldkwaliteit :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

abrakadaver schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:18:
[Ik ben een beginneling, maar zelfs ik kan dat nog beter, zeker als ik straks die 35mm 1.8 Nikkor koop.]

Benjamin, niet zo happen ;) , wat Abrakadaver je met een grapje probeerde duidelijk te maken, is dat het er even op leek dat jij dacht dat door het aanschaffen van die lens jou foto's beter zouden worden.

Natuurlijk weten wij allemaal al lang dat een goede fotograaf goede foto's maakt, maakt niet uit wat voor camera of lens hij gebruikt, zelfs met een wegwerpcamera. Een slechte fotograaf maakt met de mooiste camera en de beste lenzen nog steeds slechte foto's. Ik beschouw mijzelf niet als goede fotograaf, maar er lopen er best wat rond hier op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik zie op flickr zo af en toe mensen met een cheapass compactje echt mooie foto;s maken. Dynamisch bereik en ruis is misschien niet geweldig maar als foto werken ze echt goed.
Ik zie veel meer mensen met een midrange spiegelreflex prutswerk produceren.

Fotograaf maakt de foto maar een camera die doet wat je wilt en een redelijke lens is wel zo prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 28-08 19:02
Het punt is: Je krijgt niet meteen betere foto's door een andere lens te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-08 13:42
Weer wat anders, dan de gear talk.

Zijn er nog mensen die morgen naar Nomad gaan en een lift willen vanuit Rdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:50

the mod man

iets van beeldmaker

wat is er morgen bij Nomad dan?

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-08 13:42
Workshop. Zit op telefoon dus ik maak even ging langen berichten en ik moet ook nog werken..

[ Voor 17% gewijzigd door NeOTheMaTriXM op 12-11-2010 16:44 . Reden: linkje toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:20

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

*morgen workshop flitsen/strobist.

*Nomad mag geen reclame maken op got...dus zodoende niet heel bekend.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ThomasW schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:04:
Klopt, je moet hem ook nog op je body zetten :P

Volg nu sinds september een foto cursus en moet zeggen dat ik steeds vaker foto's maak waar ik redelijk tevreden over ben. Dit zou natuurlijk ook kunnen betekenen dat de cursus mij minder kritisch maakt maar daar gok ik dan maar niet op.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 13:39
ThomasW schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:04:
Niet akkoord. Als je al een tijdje fotografeert en je merkt in bepaalde omstandigheden toch echt bereik/lichtsterkte te kort te komen (imho de enige reden om een nieuwe lens te kopen), ga je wel meteen betere foto's maken. Als je gewoon lenzen koopt omdat andere mensen er mooie fotos met maken of als je gewoon die 400mm 2.8 wil hebben omdat het gewoon een geile lens is, zonder dat je weet waarvoor je die zou gebruiken ben je fout bezig en ga je niet meteen betere foto's maken. Als je de juiste redenen hebt om je portefeuille wat leger te maken doe je dat wel (ik toch). de enige lens die me niet meteen betere fotos gaf, is de 35mm af f/2.0 die ik enkel en alleen gekocht heb omdat het lensje me maar 25 euro heeft gekost, uiteindelijk is dat nog de lens geworden die me per foto die ik ermee heb gemaakt het duurste is uitgekomen.

Fotografie is imho een wisselwerking tussen fotograaf en materiaal. De nadruk op materiaal leggen is verkeerd, zeggen dat het toestel er niet toe doet is dat ook. In veel situatues kan een goede tool het verschil maken. Een schrijnwerker kan zonder goed materiaal welicht ook verder, maar hij levert wel beter werk af als hij wat meer heeft dan alleen een zaag en een vijltje. Het valt me op dat uitspraken over de onzin van het materiaal vaak komen van mensen die wel al >€1000 aan materiaal hebben uitgegeven...

Ik denk dat dat een reactie is van fotografen wiens ego gekwetst wordt door mensen die er niet al te veel van kennen en zeggen: 'wat maakt jouw toestel mooie foto's!', of 'ik wou dat ik ook zo'n toestel had, dan kon ik ook mooie foto's maken!'. (herkenbaar? voor mij wel alleszins) Da's onzin, daar ben ik het ermee eens, maar om dan als tegenreactie te gaan verkondigen dat dat toestel er helemaal niet toe doet (of minimaliseren als, ja maar da''s enkel wat minder ruis/meer dr,...) lijkt me weer doorschieten in de verkeerde richting.
  1. Ken Rockwell vind ik een slechte fotograaf, serieus, zo'n goede platen maakt hij niet.
  2. Hij heeft wel een D3 en een glascollectie die meer heetf gekost dan zijn huis.
  3. Hij vergelijkt alleen de situaties waarin het verschil klein is, ik wil best wel vergelijkende foto's zien in moeilijkere lichtomstandigheden?
  4. Wat een gruwelijk gestructureerde tekst, dat is toch niet meer aangenaam lezen?
  5. Die tioga towers, hij toont eerst een snapshot die inderdaad niet goed is, dan maakt hij een foto met een (dure) breedhoeklens en een (toch ook niet zo goedkope, als je per foto rekent) kleurfilter voor de lens om zijn punt te maken dat materiaal er niet toe doet? :?

[ Voor 16% gewijzigd door Teun_2 op 12-11-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 28-08 19:02
Er werd gezegd, door Benjamin-, dat hij betere foto's maakte dan de foto's uit de link, en hij zou zeker betere foto's maken als hij die andere lens had. En daar werd op gereageerd, niets meer niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Dat kan toch? Als hij weet wat hij met die lens wil bereiken, is dat toch prima? De reacties die erop kwamen waren niet al te netjes en behoorlijk kleinerend, alsof hij sowieso iemand is die niet weet wat de voor- en nadelen van die lens zijn en niet weet waarvoor en in welke omstandigheden hij die ging gebruiken. De discussie ging daarna verder over de fotograaf vs materiaal, en daarop reageerde ik. Niets meer, niets minder. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Teun_2 op 12-11-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Een mooi eind van de discussie :) Kunnen we nu weer verder?

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik reageer wel even een enkele keer nog op de reacties sindsdien.
ThomasW schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:47:
Er werd gezegd, door Benjamin-, dat hij betere foto's maakte dan de foto's uit de link, en hij zou zeker betere foto's maken als hij die andere lens had. En daar werd op gereageerd, niets meer niets minder.
Ik had al duidelijk gemaakt, na de eerste reactie, dat die lens inderdaad niet goed voor portretfotografie zou zijn, wel zou ik betere foto's maken met die prime dan dat ik nu nu op 35mm maak.
Het simpele feit is dat je met betere spullen betere foto's maak. Ik zeg daarmee duidelijk niet mee dat als ik betere spullen heb dan iemand anders, dat ik dan betere foto's maak dan die ander, maar ik maak wel zelf betere foto's daardoor. Hoeveel beter ligt aan wat je wilt fotograferen, je standaard landschap maakt misschien niet zoveel uit of je het allerduurste heb of niet, terwijl als je sportfotografie doe, of nachtfotografie enz, dan maakt de kwaliteit van de spullen opeens enorm veel uit, maar in ieder geval kan je betere resultaten halen met betere spullen.

Daarom zei ik ook, ik zou al betere foto's kunnen maken en nog beter met de juiste spullen (daar schatte ik de fout in welke lens daar goed voor zou zijn).

Ik word niet een betere fotograaf door betere spullen, maar ik maak er wel betere foto's door, of het nou de gebruiker of de spullen is, als een foto beter is dan is die beter.
Nu klinkt het alsof een betere lens (voor bepaalde doeleinden) niets gaat uitmaken. Geloof mij, ik schiet nu met een 18-105 (en ik heb een goedkope 70-300 tamron), dus dan kan ik opeens platen schieten met die prime die eerst niet mogelijk waren, niet op die manier tenminste.

[ Voor 8% gewijzigd door Benjamin- op 12-11-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Benjamin- schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 20:19:
als een foto beter is dan is die beter.
Definieer beter :)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Dat is een gemene vraag, zelfs met de smiley. Kunnen we de discussie niet stilleggen, zoals Moby al had aangekondigd? We zijn in cirkeltjes aan het draaien.

[ Voor 10% gewijzigd door Teun_2 op 12-11-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
Gear scheelt enorm natuurlijk, mits je ermee om kunt gaan, ik kan wel een D700 kopen, maar ik gebruik misschien 60 procent van alle functies op mijn D70, meer weet ik er gewoon nog niet van, een high-end camera heeft veel meer functies, en er zijn waarschijnlijk ook meer stappen (mogelijk) tot een eindresultaat, wat betekend dat ik die functies goed moet gebruiken, anders worden mijn foto's gewoon niet beter.

maar om eens een voorbeeld te geven van waar het wel enorm gescheeld zou hebben:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1211/5150629573_a1ef27fa15_z.jpg

dit is op een Nikon D70 met een 50mm F1,8 AF-D.

omdat ik een veel kleiner zoekbeeld heb, was het minder duidelijk waar ik nu op focustte, wat ervoor zorgde dat mijn focus nu verkeerd ligt, ook is de autofocus wat minder uitgebreid op de D70, plus dat AF-D erg traag is, zodat je minder tijd hebt om 'het moment' op de foto te zetten.
Er is ook redelijk veel ruis aanwezig, door de hoger ISO wat op een nieuwere camera een minder groot probleem zou zijn, want die hebben veel betere ISO prestaties.

Toch ben ik enorm blij met mijn setje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Fijn zoekerbeeld is wel heel prettig ja, dat was op de d70 (en ook op de d50 waar ik op begon) niet altijd even fijn werken.

Ruis... ik ben een zeurpiet waarschijnlijk maar... bij dit soort foto's stoort het me lang niet zo, vind trouwens toch dat er te veel op gelet wordt tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
Ach, ruis is op zich ook uniek, deze ruis is bijna onmogelijk na te maken in photoshop of lightroom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Als het erom gaat vind ik deze foto door ook de kleuren en de kleding een ouderwets gevoel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

natasdiamon schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 20:57:
...
maar om eens een voorbeeld te geven van waar het wel enorm gescheeld zou hebben:
[afbeelding]
dit is op een Nikon D70 met een 50mm F1,8 AF-D.
...
Hmm, beauty is in the eye of the beholder, maar juist deze foto, mits niet te veel vergroot, vind ik wel een voorbeeld dat je niet persé dure spullen nodig hebt om toch prettige foto's te maken. Natuurlijk is er veel ruis en is hij misschien niet helemaal scherp op de ogen, maar dat boeit mij niet, ik vind het toch wel een prettige foto om naar te kijken, beetje polaroidachtig en daar houd ik wel van.

Zou deze foto nou echt veel interessanter geworden zijn met een D7000 plus 50mm f/1.4?

Voor iedereen die echt mooie foto's wil zien, ga eens kijken in het nieuwe DeLaMar theater in Amsterdam
YouTube: DeLaMar Theater Amsterdam - Virtuele Tour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Fiber schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 23:39:
Zou deze foto nou echt veel interessanter geworden zijn met een D7000 plus 50mm f/1.4?
Imho niet, maar deze foto is duidelijk niet hoe de fotograaf hem bedoelt heeft.
Je hebt een ''gap'' zitten tussen hoe je als fotograaf de foto eruit wilt laten zien, en hoe je foto er daadwerkelijk uitziet. Dat wordt ook weleens ''the creative gap'' genoemd. Het is inprincipe de bedoeling dat, des te meer ervaring je opdoet en des te meer je groeit, die gap meer sluit.

Het staat er dus imo helemaal los van wat wij van de foto vinden, en hoort in het topic ''mislukte foto's die toch wat hebben'' of hoe het dan ook heet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:47

polthemol

Moderator General Chat
Wijnands schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 20:59:
Fijn zoekerbeeld is wel heel prettig ja, dat was op de d70 (en ook op de d50 waar ik op begon) niet altijd even fijn werken.

Ruis... ik ben een zeurpiet waarschijnlijk maar... bij dit soort foto's stoort het me lang niet zo, vind trouwens toch dat er te veel op gelet wordt tegenwoordig.
zoeen foto vliegt bij mij meteen de prullenbak in net omdat je die banding krijgt of hoe het ook mag heten.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Ach, al dat gefocus op de ultieme cleane look en het pushen van ISOs vind ik echt zo'n bullshit! Wat is er mis met wat ruis, vlakke kleuren, uitgebeten rood? Als je zonder flitser gaat rondlopen in het donker weet je dat je uiteindelijk tegen deze problemen gaat aanlopen.

Maak er gebruik van, use it to your advantage! Je kunt best mooie foto's maken waarin bakken ruis, banding, welk low-light defect dan ook zit. Niet alles hoeft ruisloos en pixel-perfect scherp te zijn. Je beperkt jezelf alleen maar in creatieve vrijheid door dat te willen.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ssj3gohan schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 10:49:
Maak er gebruik van, use it to your advantage! Je kunt best mooie foto's maken waarin bakken ruis, banding, welk low-light defect dan ook zit. Niet alles hoeft ruisloos en pixel-perfect scherp te zijn. Je beperkt jezelf alleen maar in creatieve vrijheid door dat te willen.
Wat dacht je van een superscherpe lens waarbij de donsjes bij een vrouw (lees: snor ;)) zeer mooi in beeld komen, mag je daarna weer gaan shoppen omdat je zulk goed spul hebt. Doe je dit met een andere lens valt het waarschijnlijk niet eens op en hoef je dus ook niet te shoppen.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik heb liever een (te) scherpe lens, dan 1 die niet scherp genoeg is. Er zijn fotografen die de Zeiss MP 100/2 te scherp vinden voor portretten en daarom wat blurren in de nabewerking, maar dat lijkt mij beter dan dat je op kritische momenten scherpte te kort komt, want daar is niets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

AcXeller schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 11:20:
[...]

Wat dacht je van een superscherpe lens waarbij de donsjes bij een vrouw (lees: snor ;)) zeer mooi in beeld komen, mag je daarna weer gaan shoppen omdat je zulk goed spul hebt. Doe je dit met een andere lens valt het waarschijnlijk niet eens op en hoef je dus ook niet te shoppen.
Het grote minpunt van de Blu-Ray porno. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Dit zuigt echt poep: Teun_2 in "Adobe Lightroom 3"

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/20az77o.jpg

En laatste back up is net een week geleden en in tussentijd (gisteren en eergisteren) heel wat fotobewerkingswerk verzet.

Om het op zijn samsons te zeggen:
krakzo de mattebom
lade ropka
fluitappe kruttekui
grotse knoot
krakzo de mattebom
frakse flieder
fluitappe kruttekui
guize proot
kattestaarten
appeltaarten
alle woorden opgespaard
schip
schop
eierdop
smoutebollen
opgezwollen
geitewollen
kaarepaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Sterkte!

Ik gooi de foto's in LR die ik bewerken wil, bewerk ze, selecteer alles, ram op Ctrl-S en exporteer daarna de JPG's. Vervolgens verwijder ik alles in LR. Ik heb een hekel aan databases.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Ik vind dat net handig als het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit de juiste plek is...
Maar ik vroeg me af of er binnenkort weer fotografische meet en greets zijn onder de tweakers.
Lijkt me gezellig om een keer met de medetweakers ergens foto's te gaan maken, en er vooral veel van te kunnen leren. Voorheen zag ik er weleens topics over, zoals de foto shoots in Rotterdam, maar kan er op dit moment geen vinden.

Ik hoor het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Organiseer er zelf één? Is er trouwens animo om er een in Antwerpen te doen? Haven, straatfotografie, dat soort dingen? Anders wil ik wel eens zien of ik ergens tijd kan maken.

[ Voor 76% gewijzigd door Teun_2 op 13-11-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Teun_2 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 15:49:
Organiseer er zelf één? Is er trouwens animo om er een in Antwerpen te doen? Haven, straatfotografie, dat soort dingen? Anders wil ik wel eens zien of ik ergens tijd kan maken.
Antwerpen is wel heul ver weg hoor :o Zeker goed initiatief en laat je ook niet weeerhouden door mijn reactie. Wat mij dan echt vet zou lijken is een meet in de sneeuw (wel gore bende maarja)

ik woon in groningen stad en de ardennen meet was ik ruim 6 uur voor onderweg :D

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Eind januari heb ik een lesvrije week. Zijn er hier mensen die wat dichter wonen of er de afstand wel voor over hebben? Antwerpen - Amsterdam is overigens 1 uur en 42 minuten met de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teun_2 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 15:49:
Organiseren lijkt me aan mij niet zo besteed, daar ik nog niemand ken binnen deze community, en nog net nieuw ben met fotografie. Heb wel goed geinvesteerd in een D90 met 18-200, dus potentie in het materiaal zit er wel.
Ik geef wel graag het initiatief om mee te denken naar de mogelijkheid. En als er hier flink animo is, dan kunnen we mogelijk gezamenlijk wat uitzetten.
Ik woon in den bosch, dus qua locatie kan ik vele kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik heb wel weer zin in in een meet! Maar ik sluit me aan bij een bepaalde medetweaker: "Belgie......niet weer!" :p
(De ardennenmeet was ontzettend leuk maar wat een roteind si dat met de auto zeg..)

Ik ben een organisatorisch ramp dus ik beperk me tot het meedenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
Jeej, een meet, ik ga ook mee, mits het een beetje in de buurt is (treinkaartjes zijn niet erg goedkoop).

laten we dordrecht doen :P dat is maar 20 minuutjes fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 15:15
natasdiamon schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:12:
Jeej, een meet, ik ga ook mee, mits het een beetje in de buurt is (treinkaartjes zijn niet erg goedkoop).

laten we dordrecht doen :P dat is maar 20 minuutjes fietsen.
Of in Heerenveen, Oranjewoud ofzo. Is voor mij maar 1 uurtje fietsen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Emmen was tot nu toe de grootste (en beste) meet, iets in het noorden van het land weer?
Nomad zou er nog 1 organiseren als die meer tijd vrij had (minder bruiloften) en dat heeft ie zo langzamerhand wel weer toch Nomad?

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 15:34:
Maar ik vroeg me af of er binnenkort weer fotografische meet en greets zijn onder de tweakers.
Lijkt me gezellig om een keer met de medetweakers ergens foto's te gaan maken, en er vooral veel van te kunnen leren. Voorheen zag ik er weleens topics over, zoals de foto shoots in Rotterdam, maar kan er op dit moment geen vinden.

Ik hoor het wel..
Ik loop al zeker 2 maanden van ik moet echt weer ;s met een paar tweakers m'n duinen in en het komt er gewoon niet van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:08
meet lijkt me tof

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
ik heb toen meegedaan aan de urbex meeting in Doel.
dat was voor mij lekker dicht bij. 15 minuten rijden met de auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

I'm in :) (al is Antwerpen mij nu even te ver weg...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the mod man schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:28:
... dat heeft ie zo langzamerhand wel weer toch Nomad?
Het kan even duren voordat ie reageert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik heb er ook wel zin in, maar Noord-Brabant zou mij het beste uitkomen. Antwerpen is ook wel te doen. Emmen was 240km....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Waarom nooit in Amsterdam jongens ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ja, tweakers op de Wallen, gaan ze blij mee zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 15:34:

Ik hoor het wel..
Toevallig vorig weekend nog zitten denken aan een nacht-meet in Antwerpen....
Zou er graag één organiseren alleen momenten chronisch tijdgebrek...
Als k klaar ben emt schoiol is dat iets wat vrij boven aan de to-do list staat :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

citruspers schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 19:31:
Ja, tweakers op de Wallen, gaan ze blij mee zijn :p
njah, naar mijn weten heeft de gemiddelde persoon op GoT naar alle waarschijnlijkheid een boven modaal inkomen, en een tweaker = nerd = weinig seks ?

Ik denk dat je hem sarcastisch bedoelde ? Maar denk dat ze er nog serieus blij mee zullen zijn ook, lol.
En besides that, al die 550 d's, 7d's, 60d's, d3100tjes, d7000tjes enzo kunnen filmen, wedstrijdje ''wie de beste pornofilm kan maken?''

Gerard, meld u maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Antwerpen is denk ik voor de meeste mensen beter te doen dan ze denken, er is een rechtstreekse verbinding met A'dam met het OV (en niet duur als je een belgisch kaartje koopt ;) tip). Ik ben trouwens ook wel te porren afhankelijk van de locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Nouja in centrum Antwerpen (alsin Astridplein en omstreken) kun je je al een aardig tijdje vermaken met nachtfotografie :)
En de mensen zijn erg gezellig als je daar met je cam op een statiefje staat te wachten, k heb me er iig aardig vermaakt tijdens het wachten.

iets met dronken polen, gezellige belgen, ect.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Hoe dan ook duurder dan reizen binnen België, hier kan ik naar eender welke lokatie in België heen en terug rondreizen voor €10 omdat ik jonger ben dan 26. Wat zijn Nederlandse treinen duur zeg, ik ging even opzoeken hoeveel het nu daadwerkelijk kost om van amsterdam of een andere stad in nederland naar antwerpen heen en trug te gaan. Dat is toch minstens €50 in het geval van amsterdam.

edit: Het astridplein en omstreken is inderdaad een vermakelijke plaats om naar de passerende mensen te kijken ja. :) Daar komt heel wat voorbij.

[ Voor 16% gewijzigd door Teun_2 op 13-11-2010 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

BobF. schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 19:39:
[...]
njah, naar mijn weten heeft de gemiddelde persoon op GoT naar alle waarschijnlijkheid een boven modaal inkomen, en een tweaker = nerd = weinig seks ?
Ik las de opmerking meer als dat ze niet blij zijn als je foto's komt maken op de Wallen. De dames willen niet op de foto gezet worden.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Moet je eens kijken hoe leuk ze voor m'n camera gaan staan als ik met een paar flappen aan kom zwaaien :P

offtopic:
side-note; tuurlijk weet ik dat ;) zit ook maar een beetje te dollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 15:15
BobF. schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 19:08:
Waarom nooit in Amsterdam jongens ? :+
Opzich zou ik dit ook niet erg vinden. Kost me alleen wel 40 euro maarja je moet er wat voor over hebben. Ben verder nog nooit op zo'n meeting geweest dus ben wel benieuwd! (zal waarschijnlijk ook wel karig afsteken tegen al die goedgevulde foto tassen. Kom ik aan zetten met D200 + 18-55 kit en 70-300 tamron + statiefje O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

ik ben ook nog nooit naar een meet geweest..
De enige reden waarom ik naar een meet zou gaan is voor de gezelligheid + om een paar van jullie eens te ontmoeten.

dat komt omdat ik voornamelijk een portret fotograaf ben, dus ik heb op het leeuwendeel van de meets qua fotografie niks te zoeken.
En al zou iemand een zaal afhuren met 25 intressante onderwerpen, ik hou ervan om kennis te maken met m'n ''onderwerp'', en dat hij weet wie ik ben en wat ik doe. Met z'n 10en 1 model te fotograferen is dus niet echt aan mij besteed ;)

En wat maakt een goedgevulde fototas uit btw? Als het voor jou werkt, dan werkt het. Als men 10 lenzen nodig heeft voor hun werk moeten ze dat vooral doen, als je maar 1 lens nodig hebt vind ik je dom als je 10 lenzen koopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Veel tweakers houden toch van spulletjes en hebben iets meer dan strikt noodzakelijk. Traditie op een meet is dat je elkaar spullen bewondert en probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:11
En de neerbuigende opmerkingen over andermans merk mogen natuurlijk ook niet ontbreken >:)

Meetings zijn vooral voor de gezelligheid, ook al worden er ook een hoop foto's gemaakt. En het is een goede kans om een lens te proberen als je er eentje op het oog hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
PowerUp schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 21:15:
En de neerbuigende opmerkingen over andermans merk mogen natuurlijk ook niet ontbreken >:)
Modbreak:Ja, want er schijnen zelfs mensen met Sony's te komen..... ja, die maken tegenwoordig ook camera's.... ;)

Maar het is inderdaad leuk om andermans spulletjes eens uit te proberen.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2010 22:06 . Reden: modbreak om een en ander wat meer te benadrukken :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^Wat hij zegt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Neerbuigende opmerkingen over sony... Ik heb van de huisarts een limiet op de hoeveelheid open deuren die ik per dag mag intrappen.

Nee, serieus, beetje plagen hoort erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Serieus, sony ?! :P Ik heb weleens van het verhaaltje gehoord dat sommige verkopers je iets proberen aan te smeren omdat ze ergens teveel van hebben liggen, maar je laat je sony aansmeren ?!
Hoe doe je dat ?! :P

Neem dan pentax, die zijn tenminste goed bezig ;)

lol @ mig btw.

Maar euh, wie gaat er een nieuwe meet organiseren ? Eentje die een beetje dichtbij is aub, dus niet <insert alle steden behalve amsterdam> :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:08

aerofreak

Steve Jobs

Er is er pas nog een meet geweest in Amsterdam :+

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:11
Jullie zijn gewoon jaloers :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Ach zolang het maar geen Olympus is, denk ik dan altijd maar.

(zijn er hier eigenlijk mensen met olympus dslrs?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Als ik zou komen dan herken je mij aan mijn weggooi camera!
BobF. schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 19:39:
[...]njah, naar mijn weten heeft de gemiddelde persoon op GoT naar alle waarschijnlijkheid een boven modaal inkomen, en een tweaker = nerd = weinig seks ?

Ik denk dat je hem sarcastisch bedoelde ? Maar denk dat ze er nog serieus blij mee zullen zijn ook, lol.
En besides that, al die 550 d's, 7d's, 60d's, d3100tjes, d7000tjes enzo kunnen filmen, wedstrijdje ''wie de beste pornofilm kan maken?''

Gerard, meld u maar :P
Ik hoor duidelijk niet bij de gemiddelde tweakers... naja op een aantal punten dan, vooral op het gebied van inkomen, zit in de welzijn. :P
BobF. schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 20:42:
En al zou iemand een zaal afhuren met 25 intressante onderwerpen, ik hou ervan om kennis te maken met m'n ''onderwerp'', en dat hij weet wie ik ben en wat ik doe. Met z'n 10en 1 model te fotograferen is dus niet echt aan mij besteed ;)
Hij? Laten we dan wel een paar knappe dames nemen. ;) 1 voordeel als het wel een man is, dan zullen de meeste mensen geen moeite doen om foto's te nemen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Benjamin- schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 23:00:
Als ik zou komen dan herken je mij aan mijn weggooi camera!

[...]

Ik hoor duidelijk niet bij de gemiddelde tweakers... naja op een aantal punten dan, vooral op het gebied van inkomen, zit in de welzijn. :P

[...]

Hij? Laten we dan wel een paar knappe dames nemen. ;) 1 voordeel als het wel een man is, dan zullen de meeste mensen geen moeite doen om foto's te nemen. :P
Oo, laat het alsjeblieft een man zijn. Het liefst nog redelijk aan de oude kant ook. Dan hoef ik hem niet te delen met jullie :D

offtopic:
deze post is in geen enkele manier seksueel bedoelt, sommigen zullen me snappen, meeste niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het in Antwerpen is regel ik wel mee, ik woon daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 23:17:
Als het in Antwerpen is regel ik wel mee, ik woon daar ;)
Wilrijk is geen Antwerpen ;) :$
Ik ga volgend weekend weer eens naar Antwerpen.
lekker eten bij de Japanner, en dan een filmpje pakken in de Metropolis _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

universal creations schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 21:31:
[...]

[modbreak]Ja, want er schijnen zelfs mensen met Sony's te komen..... ja, die maken tegenwoordig ook camera's.... ;) [/]

Maar het is inderdaad leuk om andermans spulletjes eens uit te proberen.
Dat printer merk is ook altijd alom vertegenwoordigd, hoe het het ook alweer....conan, cinon....ah Canon...dat was het. Geloof dat die ook camera's maken.

Maar een meet lijkt mij wel eens leuk, als het uitkomt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
M a r c o schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 23:23:
[...]

Wilrijk is geen Antwerpen ;) :$
Ik ga volgend weekend weer eens naar Antwerpen.
lekker eten bij de Japanner, en dan een filmpje pakken in de Metropolis _/-\o_
Wilrijk is sinds 1983 toch echt wel een deel (district) van de gemeente Antwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
BobF. schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 23:07:
[...]

Oo, laat het alsjeblieft een man zijn. Het liefst nog redelijk aan de oude kant ook. Dan hoef ik hem niet te delen met jullie :D

offtopic:
deze post is in geen enkele manier seksueel bedoelt, sommigen zullen me snappen, meeste niet :P
Het klinkt alsof je op mannen valt :p
Geef mij maar vrouwelijke modellen! (Dat zullen enkele Ardennen-meet FGers wel snappen)

Maar dat van de Wallen was inderdaad als grapje bedoeld ;)

En trouwens: Praktisch alle foto's die van meets terugkomen zijn portretten van tweakers, nooit van hetgeen waarvoor we daar zijn (zie: meeting douwtrappen) :p

[ Voor 12% gewijzigd door citruspers op 13-11-2010 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

citruspers schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 23:36:
[...]

En trouwens: Praktisch alle foto's die van meets terugkomen zijn portretten van tweakers, nooit van hetgeen waarvoor we daar zijn (zie: meeting douwtrappen) :p
Eens kijken, FGers zijn aggressief en discrimineren tegen andersdenkenden (niet-canikoners). Wanneer begint de holocaust? Hé PowerUp, we houden niet van jouw soort, ga eens in je eigen land fotograferen!

[/obligatory-godwin] Volgens mij heeft niemand gezegd dat hij iets wil organiseren. Zouden we dat niet eerst eens proberen vast te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

BobF. schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 23:07:
[...]

offtopic:
Ik ruik daddy-issues. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:20

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Zullen we het een beetje ontopic houden? Daddy-issues is dat in ieder geval niet.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1 ... 8 ... 97 Laatste