Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:20

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Landschap hoeft geen groothoek te zijn en als je op 50mm bijv alles scherp wil hebben, dan maakt de stap van F/11 naar F/16 zeker uit (zo'n 1,3 meter dichterbij wordt dan ook scherp, bij focussen op 10m afstand).
Dus die extra dof is er zeker wel te behalen door een kleiner diafragma te nemen.
In de stap van F/11 naar F/16 vind ik lichtbronnen in beeld (avond/nacht fotografie) ook mooier worden qua sterretjes ipv vlekjes.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:08
Van het weekend veel met f/16 in de regen geschoten. Dan is elk druppeltje voorop je lens ook ineens een vlek. Ik schiet ver-weg-dingen trouwens ook bijna altijd op f/16 hoor. Ik vind onscherpte voorin m'n beeld zelden wenselijk :)

[ Voor 35% gewijzigd door Makkelijk op 04-11-2010 12:22 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:29
Als meer werkt met hyperfocaal focussen kun je ook prima met f/8 of f/11 uit de voeten.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 14:17
Macro uitgezonderd is f16 voor mij echt de limiet! Handig voor trage sluitertijden maar ook niet meer dan dat. Bij f16 gaat diffractie al serieus een rol spelen en daar heb ik een hekel aan.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:52

sapphire

Die-hard pruts0r

daar hebben ze 10-stops ND fitlers voor uitgevonden ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Markie schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:58:
Ik ben dus benieuwd naar andere (en diepgaandere!) gedachten om op f/16 te schieten.
Simpelweg voor de scherptediepte. Ik fotografeer weidse landschappen vaak met een telelens, dus dan is wat extra scherptediepte vaak wel gewenst. Zeker met een full-frame camera.
Maar ook met m'n groothoeklens laag bij de grond, dan heb je al snel van 20cm voor de lens totaan de horizon in beeld.

Maar nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wat er zo erg is aan het gebruiken van F/16? :) Van diffractie heb ik dan nog geen last op FF.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
universal creations schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:16:
Als meer werkt met hyperfocaal focussen kun je ook prima met f/8 of f/11 uit de voeten.
Ik kan op mijn 40D niet zien wat er scherp is door de zoeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:48

Markie

Voorheen BBE

abrakadaver schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:43:
[...]

Simpelweg voor de scherptediepte. Ik fotografeer weidse landschappen vaak met een telelens, dus dan is wat extra scherptediepte vaak wel gewenst. Zeker met een full-frame camera.
Maar ook met m'n groothoeklens laag bij de grond, dan heb je al snel van 20cm voor de lens totaan de horizon in beeld.
Ach so. De combinatie FF+telelens dus; dat is een logische motivatie.
De stervorming van lampjes bij een kleiner diagfragma kan idd ook een overweging zijn. Ik vind het echter vaak snel te kitsch worden. Diffractie heb ik geen last van, evenals een paar centimeter meer of minder scherptediepte bij het gebruik van lichte groothoek.

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Makkelijk schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:45:
[...]

Ik kan op mijn 40D niet zien wat er scherp is door de zoeker :P
Hoeft ook niet, want je weet dan gewoon hoeveel er scherp is. De truc is dat je of de DoF schaal op je lens gebruikt (mits bruikbaar) of een lijstje bij hebt met de hyperfocaalafstanden behorende bij de verschillende f-stops en brandpuntsafstanden. Maar je kunt natuurlijk ook liveview gebruiken met DoF-preview. Of een lens kopen met handmatig diafragma, zodat je meteen je DoF ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

net even gekeken hoeveel ik ongeveer met de 5d2 geschoten heb
* Nomad fotografeert minder dan hij vroeger deed qua shutteractuations. Ik keek net even naar mijn database van 5d2 bestanden...net 20k aan foto's. Dat is veel minder dan ik dacht dat ik al wel geschoten zou hebben.) Dat van aug 2009 tot nu. Niet elke foto zal op de hdd beland zijn vermoed ik, maar 95% zeker wel, dus ik schiet minder dan vroeger. Met mijn 30d heb ik in 1 jaar tijd 30k geschoten

[ Voor 9% gewijzigd door Nomad op 04-11-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:40
Nomad schreef op donderdag 04 november 2010 @ 23:06:
* Nomad fotografeert minder dan hij vroeger deed qua shutteractuations. Ik keek net even naar mijn database van 5d2 bestanden...net 20k aan foto's. Dat is veel minder dan ik dacht dat ik al wel geschoten zou hebben.) Dat van aug 2009 tot nu. Niet elke foto zal op de hdd beland zijn vermoed ik, maar 95% zeker wel, dus ik schiet minder dan vroeger. Met mijn 30d heb ik in 1 jaar tijd 30k geschoten
Als ik dan bekijk wat ik op jaarbasis schiet, dan schiet je toch wel veel ;) Ik denk dat ik dit jaar niet boven de 3k uit kom (misschien wel minder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Herrick schreef op donderdag 04 november 2010 @ 23:16:
[...]

Als ik dan bekijk wat ik op jaarbasis schiet, dan schiet je toch wel veel ;) Ik denk dat ik dit jaar niet boven de 3k uit kom (misschien wel minder).
maar jij verdient je centjes er ook niet mee :). Ik had verwacht nu ik fulltime leef van fotografie dat ik wel 60k zou schieten, maar ik ben juist veel selectiever gaan schieten. Niet meer 10 voor de zekerheid, maar gewoon 2, die goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Kwaliteit >>> Kwantiteit uiteraard, maar stiekem schiet ik toch erg veel voor iemand die er niet zijn brood mee verdiend. Ik heb er nu in 11 maanden zo'n 14k+ gemaakt met de 5D2, wat ongeveer hetzelfde is, als ik met mijn 450D schoot in dezelfde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:40
Nomad schreef op donderdag 04 november 2010 @ 23:45:
[...]

maar jij verdient je centjes er ook niet mee :). Ik had verwacht nu ik fulltime leef van fotografie dat ik wel 60k zou schieten, maar ik ben juist veel selectiever gaan schieten. Niet meer 10 voor de zekerheid, maar gewoon 2, die goed zijn.
Nee, dat klopt. Ik moet zeggen dat ik ook niet de ambitie meer heb om van mijn fotografie te gaan leven. Ook mooi om te horen dat jij juist selectiever bent gaan schieten. Ik had mij het tegenovergesteld ook kunnen voorstellen (dus wel 10 voor de zekerheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
universal creations schreef op donderdag 04 november 2010 @ 18:25:
[...]

Hoeft ook niet, want je weet dan gewoon hoeveel er scherp is. De truc is dat je of de DoF schaal op je lens gebruikt (mits bruikbaar) of een lijstje bij hebt met de hyperfocaalafstanden behorende bij de verschillende f-stops en brandpuntsafstanden. Maar je kunt natuurlijk ook liveview gebruiken met DoF-preview. Of een lens kopen met handmatig diafragma, zodat je meteen je DoF ziet.
Mjah, een goeie DoF schaal is inderdaad handig, ik schoot veel hyperfocaal met mijn FD primes. Maar ik heb nu zoomlenzen en dan heb je geen DoF schaal. Je kunt het uit je hoofd leren inderdaad, misschien is dat nog het beste idee. Ik weet inmiddels wel aardig de mapping tussen diafragma en hyperfocale afstand op mn samyang fish (niet zo moeilijk;)). Maar daar klopt sowieso de focusafstand niet :P

[ Voor 9% gewijzigd door Makkelijk op 05-11-2010 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
abrakadaver schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:43:

Maar nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wat er zo erg is aan het gebruiken van F/16? :) Van diffractie heb ik dan nog geen last op FF.
Da's mooi. Op DX heb ik dat zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:48

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Voor telefoons heb je ook programma's om je DoF te berekenen, ik had er een tijdje geleden een leuke gevonden voor Windows Mobile http://winmodof.free.fr/en/
Het leuke van die is ook dat je meerdere bodies en lenzen kan toevoegen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Je kent ze wel: Gearsletten. Maar er zijn verzamelaars die de hiervan de overtreffende trap vormen:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4124/5068298931_21dba9821a_m.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Universal Creations op 06-11-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Dat is wel bizar. Mijn ogen moesten gewoon wennen aan de foto voordat ik het duidelijk zag.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:44
Waar zou hij de foto mee hebben genomen? :p

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Laatst online: 01-09 10:18
Zojuist mijn Wimberley snelkoppelplaat (clamp) + plates binnen gekregen (C-12, P-5 & P-20).
Hoofdzakelijk was draait het om de P-20, een lens plate voor mijn nieuwe 70-200mm lens.
Erg fijne feature zijn de safety stops. Flikkert je lens er niet direct uit als je de koppeling niet helemaal hebt aangedraaid. Ik had zitten denken om ook mijn statiefhoofd (Redged RNB-1; bal) gelijk te vervangen maar heb daar even vanaf gezien vanwege de prijs :/

Ik heb even zitten knutselen om ze op mijn statiefhoofd te zetten, hier zijn nog wat handige weetjes:
  • De P-5 en P-20 platen passen ook op de standaard Redged snelkoppelplaten (duh beide Arca-Swiss-achtig profiel). De Redged clamp die ik had oogt dan wat iel onder de P-5 en P-20 platen. De plaat kan behoorlijk ver heen en weer schuiven maar je maakt niet volledig gebruik van de safety stops die bij de Wimberley plate tot aan het midden kunnen schuiven.
  • Bevesting C-12 clamp op RNB-1 statiefhoofd: Je moet niet de bij de clamp geleverde schroef gebruiken om hem op je balhoofd te zetten maar die van je oude Redged clamp. De meegeleverde schroef is namelijk te lang.
  • Alle Wimberley plates en clamps worden afzonderlijk geleverd met imbussleutels. Je verzameling sleutels wordt dus flink uitgebreid :P
Wat me overigens opvalt is dat er geen informatie/doorlopend topic is over statieven waar mensen terecht kunnen voor al hun vraagjes omtrent dit onderwerp. Misschien een idee zo'n topic? Ik ben geen expert op dit gebied maar hier alvast een suggestie voor de inhoud.

Onderwerpen in de TS:
  • Waarom een stafief
  • Verschillende soorten statieven: mono-, tri-pod, macro, maar ook materialen.
  • Tips voor keuze
  • Verschillende soorten statiefhoofden: bal, three-way, gimbal etc.
  • Verschillende features dual pan etc.
  • Tips voor keuze
  • Verschillende soorten snelkoppelingen: schroef, klem, dove tailed etc.
  • Verschillende soorten plates: lensplates, L-plates, body plates etc.
  • Tips voor keuze
  • Accessoires: hoezen, gondels/mount ringen, voetjes
  • Opsomming bekende merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Als je je aan biedt kunnen we wel even babbelen natuurlijk!

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Lijkt mij wel een goed idee, juist omdat er toch een hoop keuzes zijn en je toch heel weinig uit specificaties kan opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
He, bah, mn Nikon D70 is echt superslecht als je met slecht licht moet fotograferen:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1211/5150629573_a1ef27fa15_z.jpg

vooral als je een hogere resolutie pakt: http://farm2.static.flick...50629573_a1ef27fa15_b.jpg ziet het er echt niet meer uit ;( en dit is al op F1,8 met een enorm lage sluitertijd. :/

ach, ik heb enorm veel plezier met mijn setje, dus ik moet niet zeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

natasdiamon schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 15:03:
He, bah, mn Nikon D70 is echt superslecht als je met slecht licht moet fotograferen:
[afbeelding]

vooral als je een hogere resolutie pakt: http://farm2.static.flick...50629573_a1ef27fa15_b.jpg ziet het er echt niet meer uit ;( en dit is al op F1,8 met een enorm lage sluitertijd. :/

Ik zeg, omzetten naar z/w ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Focust ligt ook nog verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een ander onderwerp. Ik wil een nieuwe muis -denk ik-. Ik heb alleen geen idee welke ik nu moet kopen. Moet ik er nu eentje kopen met een hoge dpi waarde of niet. Aan de ene kant zou je zeggen dat ie precieser is, aan de andere kant kan het ook gewoon betekenen dat je minder hoeft te bewegen om dezelfde beweging te krijgen. Ik zit te wachten op meer precisie en niet op snellere beweging (prijs is enigszins een overweging. >50 euro moet ik even verantwoorden naar mijzelf).

Iemand suggesties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
Een wacom? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O ja, die dus niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
Dan moet je voor een mooi gamersmuisje gaan, daar zitten gevoeligheidsbuttons op, een Logitech G9 ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:11
Ik gebruik een G5, ook met gevoeligheidsknopjes, maar op z'n maximale 2000 dpi scheurt die cursor over je beeldscherm heen. Misschien dat ie wel erg precies is, maar dan is mijn hand-oog-coördinatie de bottleneck :P
Voor precies werk heb ik dan meer aan 600-800 dpi. Wellicht is een goedkopere muis dan even goed voor dit soort dingen, als het maar een laser heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:50

the mod man

iets van beeldmaker

Je kan ook de snelhied van de cursor in windows en/of in de logitech software aanpassen. Je kan dan met 2000 dpi nog heel sloom gaan

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp uit de reactie van PU dus dat een hoge gevoeligheid het ding gewoon in een racemachine verandert. Dat is niet helemaal de bedoeling.

Vanwaar het advies voor een gamersmuis en waarom de Logitech G serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Goeie tip, dat wist ik nog niet :)
Even getest of er dan verschil zit tussen 800 en 2000 dpi, maar bij het netjes trekken van lijntjes is mijn motoriek de beperkende factor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 16:02:
Ik begrijp uit de reactie van PU dus dat een hoge gevoeligheid het ding gewoon in een racemachine verandert. Dat is niet helemaal de bedoeling.

Vanwaar het advies voor een gamersmuis en waarom de Logitech G serie?
Die heeft een fijne driver, waar je dit dus in kan stellen, alleen zoals powerup zegt, de bottleneck is meestal je hand-oog coordinatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik zette met mijn G5 altijd de gevoeligheid op z'n hoogst. Dat viel wel weer te compenseren in Windows. Als je 2000dpi gevoeligheid vertaald in heel weinig beweging op je scherm werk je enorm precies.

[ Voor 226% gewijzigd door Makkelijk op 06-11-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
natasdiamon schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 15:03:
[afbeelding]

Het is wat je ervan maakt. Mijn D2H is bij mijn weten van dezelfde generatie en daarmee schiet ik concerten. Gewoon koppelen met een lichtsterke lens (zelf heb ik 1.4 maar 1.8 gaat ook nog wel met een kortere lens). Op welke ISO heb je die foto genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Een MX518 is ook erg aan te raden :) Heel fijn en precies muisje

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit momenteel even naar de G500 te kijken. Tov de MX lijn is de muis te customizen met gewichtjes. Vind ik wel zo fijn, maar man o man, wat zijn die gaming muizen lelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Voor de mensen die problemen hebben met een draad zag ik gisteren toevallig deze http://www.roccat.org/Pro...f3e7ef089a98c9d82fa6afe9a
Of het design je aantrekt dat zal per persoon verschillen, maar het lijkt mij wel effectief, dit is immers een belangrijke reden waarom ik draadloos ben gegaan, als ik die destijds had gezien had ik misschien ook wel voor een muis met draad gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:31

Polariteit

Fietsende fotografeur

Iemand toevallig tips voor een goede schouderband, met een beetje lange lengte? Ik merk dat vooral met mijn sigma 150-500 ik problemen heb om de camera+lens goed op de schouders te houden. Op mijn rechterschouder glijdt hij eraf, en op de linker past niet omdat het te kort is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Trackball al eens overwogen? Of zoals eerder gezegd, een wacom pen&touch?

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 14:27
marceltuit schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 20:58:
Iemand toevallig tips voor een goede schouderband, met een beetje lange lengte? Ik merk dat vooral met mijn sigma 150-500 ik problemen heb om de camera+lens goed op de schouders te houden. Op mijn rechterschouder glijdt hij eraf, en op de linker past niet omdat het te kort is :(
California Sling Sniper Band dinges? (Ben even de exacte naam kwijt :P)

G500 is een toffe muis! Ik gebruik hem hier zelf ook, gewichtjes zijn top, heerlijk zelf je gewicht maken. Daarnaast zes verschillende DPI's in te stellen zodat je gamen, bewerkingen en precisie acties een eigen DPI kan geven. Ligt lekker in de hand als je een beetje grote handen hebt en het design is best oke!

[ Voor 25% gewijzigd door Zandpad op 06-11-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

Ik gebruik hier zelf een G5 voornamelijk voor de gewichtjes en voor de DPI instellingen. Ik gamede best veel, dus toendertijd heb ik hem gekocht, maar ben er nu wel erg verzot op geraakt.
Dat gebruik ik naast een Wacom intuos 4 M en een logitech illuminated.
Schuifjes en dergelijke in photoshop doe ik voornamelijk met de muis, en soms cijfertjes typen, werkt imo net wat accurater. De rest in PS doe ik voornamelijk met m'n Wacom, want brushen met een muis werkt imo echt niet :P

oo ps: m'n g5 begint nu wel aardig op te raken, dus ik denk dat ik binnenkort maar eens een g500 ga bestellen :)

Ander vraagje; werken jullie eigenlijk meer met RGB of met CMYK ?

[ Voor 15% gewijzigd door Zuurstok op 06-11-2010 22:25 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 13:39
Nomad schreef op donderdag 04 november 2010 @ 23:06:
In de 2 jaar dat ik nu fotografeer fotografeer ik steeds meer, maar maak steeds minder foto's. Ik kan steeds meer inschatten wat ik wel en wat ik niet wil fotograferen. Ik houd mijn dslr ook vaak niet altijd meer bij de hand, maar laat die steeds meer in zijn zak zitten en haal hem er pas uit als ik een foto zie in plaats van met de dslr in de hand op zoek te gaan naar foto's, want dat werkt voor mij toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
BobF. schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 22:13:
Ik gebruik hier zelf een G5 voornamelijk voor de gewichtjes en voor de DPI instellingen. Ik gamede best veel, dus toendertijd heb ik hem gekocht, maar ben er nu wel erg verzot op geraakt.
Schuifjes en dergelijke in photoshop doe ik voornamelijk met de muis, en soms cijfertjes typen, werkt imo net wat accurater. De rest in PS doe ik voornamelijk met m'n Wacom, want brushen met een muis werkt imo echt niet :P

oo ps: m'n g5 begint nu wel aardig op te raken, dus ik denk dat ik binnenkort maar eens een g500 ga bestellen :)

Ik had ze alle twee, G500 is een stukje groter en voelt iets anders aan...
AdobeRGB gebruik ik meestal, zo heb ik me dat ook aangeleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

BobF. schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 22:13:

RGB. Ik lever zelden CMYK, zelfs naar drukkers niet.
De meeste drukkers waar ik mee gewerkt hebben zelf een eigen omzetting van RGB naar CMYK met profielen van hun machines. Ze geven zelf vaak aan dat ze omzetting liever zelf doen en dat vind ik prima.
Tot nu toe bevalt het resultaat meestal wel, dus heb ik nog geen reden gezien om die omzetting zelf op te pakken.

Ik lever aRGB af in 32bit tiff en zij pakken het dan verder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

Maar je werkt nooit met CMYK in bewerkingen ? Dat je het later weer terug zet oid ?
Ik werk veel met custom layer -> channel mixer, waardoor ik net wat meer vrijheid over m'n beeld heb als ik in CMYK werk dan in RGB. Vond het wel erg lekker :)

[ Voor 8% gewijzigd door Zuurstok op 07-11-2010 10:29 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
marceltuit schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 20:58:
Kijk eens naar de Op/tech straps. Ze hebben een hele brede neoprenen band die ook nog eens lekker lang is. Ik heb er zelf eentje en die is erg prettig. Glijd ook niet van je schouders af door het antislip materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:14
BobF. schreef op zondag 07 november 2010 @ 10:29:
Maar je werkt nooit met CMYK in bewerkingen ? Dat je het later weer terug zet oid ?
Ik werk veel met custom layer -> channel mixer, waardoor ik net wat meer vrijheid over m'n beeld heb als ik in CMYK werk dan in RGB. Vond het wel erg lekker :)
Het CMYK spectrum is veel kleiner dan RGB, dan raak je toch heel veel informatie kwijt? 8)7

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
citruspers schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:04:
[...]
Kijk eens naar de Op/tech straps. Ze hebben een hele brede neoprenen band die ook nog eens lekker lang is. Ik heb er zelf eentje en die is erg prettig. Glijd ook niet van je schouders af door het antislip materiaal.
Zo'n nekband heb ik ook d:)b . geen seconde spijt van gehad. 19 euro voor betaald op ebay ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Thom heeft z´n voorspellingen voor 2011 online gezet. http://www.bythom.com/2011predictions.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Hij is aardig Nikon-biased, of lijkt dat maar zo? Hij geeft aan dat Canon alleen maar "more pixels" en "more video" heeft gedaan en nauwelijks aan andere features zoals het AF-systeem heeft gewerkt. Maar dan vraag ik mij af wat de 7D dan was. En hoeveel AF-systemen heeft Nikon het afgelopen jaar veranderd? Dat was volgens mij ook meer een "copy-paste"-verhaal (dat is natuurlijk kort door de bocht, maar dat is Thom ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
@UC, klopt, ik vind hem karig op de andere gebieden. Voor Nikon heeft hij hele camera's "ontworpen".

Maar met deze voorspelling kan ik wel leven:
D400:
  • announced late in the year (August or later). The real question is what changes from a D300s?
  • The D7000 16mp sensor, but with faster frame rates (both still and video)
  • A new focus sensor, likely a derivative of the D4's
  • 1080P/24/25/30, 720P/24/25/30/60
  • Hard core pro body (more gasketing, probably integrated grip)
  • Integrated GPS?
  • EN-EL15 battery?
Or, here's the alternative rumor: 24mp Nikon/Sony DX (yes DX) sensor in the D300s body with the D7000 metering and autofocus. This alternative doesn't make sense to me because it is literally at the limit of discernible resolution returns. Moreover, virtually all of Nikon's DX lenses will come up short in resolution, meaning we'd need another cycle of DX lenses. Makes sense from the "we'll make things that force them to buy again new" standpoint, but makes no sense at all when examined from a practical standpoint. Moreover, this would be the end of the line for DX as far as I'm concerned. Final note: if 24mp DX is the D400 alternative chosen, then the D800 probably won't appear in 2011. Nikon would be very confused trying to market a high megapixel D400, D800, and D4 at the same time. Thus, I'm sticking with 16mp, more hard core pro, as outlined above.
Die moet naar mijn idee het gat opgaan vullen tussen de D5000/D7000 en de D700. De D300s kan hier niet meer aan voldoen als je gaat kijken naar de specs van de D7000. Tenminste, voor mij in ieder geval niet. Ik kijk voor naar de AF sensor, daar hoop ik een hele verbetering te zien. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Zandpad op 08-11-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Thom is een Nikon liefhebber maar kijkt daarnaast wle naar de hele industrie. En ja, dat z'n brillenglazen uit een nikon fabriek komen, OK. Aan de andere kant, het zijn geen oogkleppen.

Als ik als Nikon gebruiker naar Canon kijk zie ik eigenlijk alleen een 7D die interessant was, de 60D vond ik een teleurstelling en de 1000d opvolger is nog steeds niet gekomen.

Maar goed, het was niet mijn bedoeling om een merkendiscussie te ontketenen. Zijn Nikon voorspellingen kloppen meestal voor 75% en we weten allemaal dat als merk A met wat leuks/nieuws/moois komt het merk B onder druk zet om ook met iets te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik denk dat het (nieuwe) Nikon-materiaal wel zeker erg interessant is. Zeker qua AF-features op de wat lagere modellen. Maar de output van de "more pixels" 5D2 is bijna onovertroffen bij gelijke budgetten. Ik ben iemand die veel cropt en dan houd ik nog steeds hele strakke foto's over. Iets wat met 12MP toch heel wat minder is. Maar goed, ik ben ook van mening dat Canon op bepaalde gebieden aan de bak moet. De 1000D moet echt vervangen/opgevolgd worden door een low-budget video-dslr, om te concurreren met bijvoorbeeld de D3100.
Het pellicle design van Sony is wel aardig voor video, maar voor foto's vind ik het een minder geslaagde uitvoering van het idee. Ik had liever een hybride oplossing gezien, met zowel pellicle (voor video) als opklappen (voor foto's).
Ik vraag me wel af waarom Canon nog helemaal niets doet met spiegelloze "dslr" camera's. Zijn ze bang dat ze hun eigen glazen in gaan gooien? Dat ze iets ontwerpen waardoor er veel dslr-eigenaren gaan overstappen, of komen ze straks met een übermodel met het beste van 2 werelden (een betaalbare M9 met live-view, video en AF).
De 3D wil ik ook nog wel eens gaan zien, want dat kan voor veel pro's weleens "de" camera gaan worden. Eentje met het "compacte" formaat van een 5D2 en de AF en weathersealing van de 7D. Dit is pas de 10de keer dit jaar dat ik het hierover heb, volgens mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
universal creations schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:23:
Ik vraag me wel af waarom Canon nog helemaal niets doet met spiegelloze "dslr" camera's. Zijn ze bang dat ze hun eigen glazen in gaan gooien? Dat ze iets ontwerpen waardoor er veel dslr-eigenaren gaan overstappen, of komen ze straks met een übermodel met het beste van 2 werelden (een betaalbare M9 met live-view, video en AF).
Nou volg ik Canon niet maar met Nikon heb ik dezelfde vraag, zeker aangezien ze een hele lading patenten op dit vlak hebben.

Ff wat heel anders, ik ga binnenkort een workshop geven in de vrije natuur. Iemand enige tips waar ik bij instap Canons en Sony's het AF piepje snel vind in de menu's?

[ Voor 12% gewijzigd door Wijnands op 08-11-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
De toekomst: vloeibare lenzen?

Afbeeldingslocatie: http://ww3.sonyalpharumors.com/wp-content/uploads/2010/11/liquid_lenses.jpg

Brengt wel een nieuwe betekenis aan de term weathersealing. Is je lens 'lek' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Dat is zoiets dat echt al sinds mensenheugenis in ontwikkeling is, en nog nooit betrouwbaar groter is gemaakt dan 0.5-1mm. Leuk voor mobieltjes.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Wijnands schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:07:
Thom is een Nikon liefhebber maar kijkt daarnaast wle naar de hele industrie. En ja, dat z'n brillenglazen uit een nikon fabriek komen, OK. Aan de andere kant, het zijn geen oogkleppen.

Als ik als Nikon gebruiker naar Canon kijk zie ik eigenlijk alleen een 7D die interessant was, de 60D vond ik een teleurstelling en de 1000d opvolger is nog steeds niet gekomen.
Ik vind de 60D zéker wel interessant. Kijk, veel van ons vallen die camera af op de plastic behuizing. Maar het is wel een canon met een kantelbaar LCD. Ze doen misschien niets met spiegelloze camera's, maar ze doen wel érgens aan mee. Ik zou echt geen nee zeggen tegen een 60D, lijkt me een prima camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:32
Wijnands schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:51:
[...]
Ff wat heel anders, ik ga binnenkort een workshop geven in de vrije natuur. Iemand enige tips waar ik bij instap Canons en Sony's het AF piepje snel vind in de menu's?
Geen direct antwoord, maar anders kun je ze altijd nog op AF-C laten schieten (Is je camera ook meteen klaar voor een actiefoto ;) ). Bij Nikon is dat irritante piepje dan ook meteen uit en neem aan bij andere merken ook anders moet je camera blijven piepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
ssj3gohan schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:08:
Dat is zoiets dat echt al sinds mensenheugenis in ontwikkeling is, en nog nooit betrouwbaar groter is gemaakt dan 0.5-1mm. Leuk voor mobieltjes.
Jip, beetje kopiëren van mensen en dieren. Maar flexibel met druk zoals bij ogen zou toch wel heel nauwkeurig moeten kunnen.

@Wijnands: volgens mij hebben alle modernere Canon's het beepje in het eerste menu staan, dus dat moet snel te vinden zijn. Wie gebruikt dat eigenlijk? Is niet alleen bij natuurfotografie irritant. Een (knipperend) rood vierkantje/stipje in je viewfinder lijkt mij toch wel duidelijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

universal creations schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:44:
[...]

@Wijnands: volgens mij hebben alle modernere Canon's het beepje in het eerste menu staan, dus dat moet snel te vinden zijn. Wie gebruikt dat eigenlijk? Is niet alleen bij natuurfotografie irritant. Een (knipperend) rood vierkantje/stipje in je viewfinder lijkt mij toch wel duidelijk genoeg.
ikke :+

Geef mij maar lekker de combi knipperen+beepen. Ik kijk namelijk lang niet altijd door de zoeker bij het fotograferen. En ik ben er eigenlijk ook gewoon aan gewend om op het piepje af te gaan, omdat ik altijd het gevoel heb precies gelijk met het knipperen van het rode lampje te moeten knipperen met mijn ogen en het dus te missen...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
marceltuit schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:54:
[...]

Geef mij maar lekker de combi knipperen+beepen. Ik kijk namelijk lang niet altijd door de zoeker bij het fotograferen. En ik ben er eigenlijk ook gewoon aan gewend om op het piepje af te gaan, omdat ik altijd het gevoel heb precies gelijk met het knipperen van het rode lampje te moeten knipperen met mijn ogen en het dus te missen...

En daar sta je dan midden in het bos, getuige van de brons tussen de damherten. Beep, beep, prrttttt, "ja sorry jongens, mijn AF werkt niet mee...". Nee dankje! Schakel die piepjes gewoon uit mensen...

Even overdreven natuurlijk, maar ik vind het vrij irritant als mensen 50x piepen voor 1 shot. Kies dan je AF zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Laatst online: 13-09 10:32
Piepje, Program mode. Alles met een P staat toch voor professioneel :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

ach, als die mensen het zelf fijn werken vinden wie ben jij dan om er iets van te vinden? dat jij het liever zonder piepje doet interesseert mij toch ook geen drol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
[...]

Hoe weet je dan wat er in focus is? Want focus zonder dat je weet wat, is niet handig. En het lampje knippert toch op het moment dat je zelf de AF inschakelt met je vinger. Lijk mij vrij makkelijk om dan niet te knipperen met je ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

ik selecteer bijna altijd vooraf een focuspunt. Ik mag hopen dat de camera daar ook daadwerkelijk op scherpstelt bij het indrukken van de ontspanknop :P

en in het geval van niet door zoeker kijken, dan is het sowieso gokken :P (idd niet handig, maar ja soms heb je situaties dat het gewoon niet lukt om door de zoeker te kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ben ik de enige die het aan zijn lens voelt of de AF een lock heeft? Ik voel het gewoon door de kleine trillingen die de HSM motor maakt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
[...]

Ik kan je toch sterk afraden om met die AF-mode vogels te fotograferen :+ AI Servo is geniaal, je kunt gewoon je focus vasthouden (zoals standaard met 'one shot' gebeurd) met het *-knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
1987!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Vooral de muiscoördinaten maken het af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Cool, Photoshop en Lightroom 0.01.... en PPK - Resurection 0.2

Maar de eerste digitale camera was toen ook al lang uitgevonden :P Dus scannen was misschien wat achterhaald.

[ Voor 57% gewijzigd door Universal Creations op 08-11-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35
Zo content aware fill is dus toch niet zo nieuw als dat het leek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Hebben jullie dat ook wel eens, dat 't voelt alsof je wel even voorzien bent qua apparatuur?
Ik heb sinds ik fotografeer eigenlijk altijd wel in meer- of mindere mate gear-lust gehad, maar het voelt al een tijdje alsof het nu wel genoeg is.

Na het kopen van zooms, primes, digitale full-frame camera's, crop camera's, filters, statieven, flitsers, meetzoeker, compacts, middenformaat camera, scanner, macbook, imac, backup, printer, een koelkast vol met allerlei rolletjes en een kast vol fototassen weet ik gewoon niet meer wat ik nu nog redelijkerwijs kan upgraden.

Voelt raar zeg! Ik ben benieuwd hoe lang dit nog duurt.... (vast niet lang :D )

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Mocht je wat gear kwijt willen om dat gevoel terug te krijgen meld ik bij deze het Citruspers-noodfonds aan als mogelijke begunstigde :+

Wacht maar tot er een nieuwe lens aangekondigd wordt, of ga videos proberen te schieten. Mag je leuk een video rig kopen, steadycam, externe microfoon, voigtlander of zeiss primes...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
abrakadaver schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:10:
Hebben jullie dat ook wel eens, dat 't voelt alsof je wel even voorzien bent qua apparatuur?
Ik heb sinds ik fotografeer eigenlijk altijd wel in meer- of mindere mate gear-lust gehad, maar het voelt al een tijdje alsof het nu wel genoeg is.

Na het kopen van zooms, primes, digitale full-frame camera's, crop camera's, filters, statieven, flitsers, meetzoeker, compacts, middenformaat camera, scanner, macbook, imac, backup, printer, een koelkast vol met allerlei rolletjes en een kast vol fototassen weet ik gewoon niet meer wat ik nu nog redelijkerwijs kan upgraden.

Ik heb dat gevoel zo'n 2 jaar gehad met mijn canon setje. Alles kon natuurlijk beter maar vond het prima.
Tot ik opeens een leica in een showroom zag liggen en ik weer van begin af aan kon beginnen.
En als de digiback over een paar jaar betaalbaar worden zal het nog wel weer eens gebeuren. :)

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
abrakadaver schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:10:

Ik ben pas 2,5jaar bezig en met mijn 2de set bezig en voorlopig nog echt niet klaar. Er staan nog wat primes op de wenslijst, waaronder Samyang 14/2.8, 35/1.4 en 85/1.4, Sigma 150mm macro en als ik dan nog een keer wat geld over heb: Zeiss MP 100/2. Daarna misschien nog een mooie teleprime (300/2.8 of 400/2.8). Dus ik ben nog niet zover als jij bent en ik benijd je daarom ook flink :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Wijnands schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:51:
[...]

--Niels-- schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:19:
[...]

Geen direct antwoord, maar anders kun je ze altijd nog op AF-C laten schieten (Is je camera ook meteen klaar voor een actiefoto ;) ). Bij Nikon is dat irritante piepje dan ook meteen uit en neem aan bij andere merken ook anders moet je camera blijven piepen.
Bij Sony is het idd op AF-C zetten (Fn --> Autom. scherpst. --> AF-C) of Menu --> 2e steeksleutel --> Audiosignalen uit*

*Op mijn A200 iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 11:56

wavemaster100

Very ZEISS

universal creations schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:13:
[...]

Ik ben pas 2,5jaar bezig en met mijn 2de set bezig en voorlopig nog echt niet klaar. Er staan nog wat primes op de wenslijst, waaronder Samyang 14/2.8, 35/1.4 en 85/1.4, Sigma 150mm macro en als ik dan nog een keer wat geld over heb: Zeiss MP 100/2. Daarna misschien nog een mooie teleprime (300/2.8 of 400/2.8). Dus ik ben nog niet zover als jij bent en ik benijd je daarom ook flink :'(
God zeg, ik voel me al dagen lichtjes beroerd omdat ik gewoon kei hard knaken wil uitgeven.

Ik wil een Carl Zeiss 35mm F2, maar ook een FF, maar ik wil eerst kijken wat de 5D mk3 gaat brengen. Ondertussen groeit mijn banksaldo gestaag, schreeuwend om over de balk gesmeten te worden.

Kan er echt sacherijnig van worden. Wachten duurt zo lang!

Die Zeiss MP 100/2.... Die wil ik ook zo f'ing bad! :9~
8)7

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:08
citruspers schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:50:
Ben ik de enige die het aan zijn lens voelt of de AF een lock heeft? Ik voel het gewoon door de kleine trillingen die de HSM motor maakt :p
Screw-drive AF is nog makkelijker, als de herrie stopt heeft ie een lock :+

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
citruspers schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:50:
Nou, dat gebruik ik ook vaak, maar nog vaker gebruik ik gewoon mijn ogen i.c.m. EG-s matglas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik heb het na de aanschaf van de 70-300 een hele tijd gehad. Nu lust ik toch wel naar een langere lens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ken het gevoel wel een beetje, er is genoeg wat ik zou willen maar gewoon een prijs heeft wat ik er niet voor over heb (100-400 en 50/1.2), en eventueel over een tijd een 5D3 ofzo maar voorlopig ben ik wel weer even klaar :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:06

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik zit er bijna aan te denken 'een stapje terug' te doen (voor zover je zo kunt noemen). Die d7000 + 17-55 f/2.8 kriebelen wel heel erg. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat een d300+grip+tamron17-50 moet opleveren 2e hands..

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
hmm tja... qua bereik ben ik wel tevreden, maar ik zou wel wat meer kwaliteit willen..
1000D -> 7D?
sigma 400 -> 300/4 en 1.4TC?
M'n sigma 18-50/2.8 ben ik nog wel tevreden over.
De 55-250 gebruik ik niet meer zo veel, maar wil ik in de toekomst wel gaan vervangen voor een 70-200 of 85/1.8

alleen nog even geen geld.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik ben blij dat ik laatst nog wat kon de bedenken om te kopen. De Kenko 1.4 extender voor gebruik bij mijn macrolens. De Canon varianten passen er niet op. Enkel de 500 f/4 staat nog op de huidige wensenlijst. Echter weiger ik de huidige prijs ervoor te betalen omdat ik weet dat hij zo'n 1,5 jaar geleden een kleine duizend euro goedkoper was. (En ik denk dat ik weer gek wordt van het werken met een prime en het gewicht).
Met de huidige verzameling MOET ik ook eigenlijk wel tevreden zijn. 3 bodies, 10 lenzen, 3 extenders, 4 flitsers. Ergens houdt het ook een beetje op. Tegenwoordig sleep ik ook maar 3 lenzen en 1 body mee. Dat is ook tijden anders geweest. Echter was dat niet zo fijn voor mijn rug.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
200 km/u + D700 + 400/2.8 --> boem

http://markjrebilas.com/blog/?p=10225

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

En dan zie je meteen waarom ik met Canon schiet. Die had dat echt wel overleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Nomad schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:30:
[...]

En dan zie je meteen waarom ik met Canon schiet. Die had dat echt wel overleefd.
Daar was de reactie waarop je kon wachten :).
Pff, wel balen! Daar gaat een set goede apparatuur |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 28-08 19:02
200mph=320km/u

Wow, blijft niets van over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:06

Sjaak_Afhaak

Bleh!

teh horror :o

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Zandpad schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:32:
[...]

Daar was de reactie waarop je kon wachten :).
Pff, wel balen! Daar gaat een set goede apparatuur |:(
ik schiet graag een open doel in :).

Maar goed om te lezen dat die kerel het wel goed oppakt met "kan gebeuren".
Hoop wel dat hij verzekerd is, anders kost het grapje hem een klein 10k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
MewBie schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:32:
[...]

Screw-drive AF is nog makkelijker, als de herrie stopt heeft ie een lock :+
Word lastig met concertfotografie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 28-08 19:02
Nomad schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:40:
[...]

Hoe zuur het ook voor hem is, het is natuurlijk wel het risico van het vak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
citruspers schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:03:
[...]

Word lastig met concertfotografie :p
Die voel je ook veel beter draaien en trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Een fotograaf met een Corvette? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Denk dat de parachute nog wel aardig dempte toen die m mee nam, maar met 320km/u langs een betonnen wand gesleurd worden is behoorlijk desastreus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Nomad schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:30:
[...]

Kom, laten we dat is uitproberen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Nomad schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:40:
[...]

in dat filmpje ook *haalt schouders op* "all in a days work" :+

Gabriël AM5

Pagina: 1 ... 7 ... 97 Laatste