Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
quote:
ehtweak schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:07:
ExifTool by Phil Harvey Dec. 18, 2017 - Version 10.69
...
10.70 is uit. overigens is de 'stabiele versie' nog steeds 10.55

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 00:57

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Gelukkig 2018 allemaal!

Helaas ben ik de laatste maanden nogal op de achtergrond aanwezig geweest hier op het forum... Momenteel heb ik een redelijk turbulente baan.. :/ Ik hoop van harte dat ik dit jaar weer wat actiever kan bijdragen hier. :)
De TR's blijf ik wel afhandelen, dus blijf die ook vooral plaatsen! Dat is voor jullie de makkelijkste manier om onze aandacht voor een topic of post te vragen.

Woutoud.com

quote:
begintmeta schreef op maandag 1 januari 2018 @ 11:05:
[...]

10.70 is uit. overigens is de 'stabiele versie' nog steeds 10.55
I know, I know... :|

Maar toen ik het bericht plaatste, was 10.70 nog niet uit.
En ik blijf het alhier maar melden, want de meuktracker/redactie van tweakers schijnt een afkeer te hebben van F&V gerelateerde software updates... :-( Want ik ook meld, het wordt vrijwel nooit gehonoreerd.

Op zich is dat niet erg, maar laat dan tenminste ff een keer weten waarom niet!? Dan hoef ik geen moeite meer te doen.

M.a.w. gelijk een schone taak voor:
quote:
Woutoud schreef op maandag 1 januari 2018 @ 11:27:
Gelukkig 2018 allemaal!

Helaas ben ik de laatste maanden nogal op de achtergrond aanwezig geweest hier op het forum... Momenteel heb ik een redelijk turbulente baan.. :/ Ik hoop van harte dat ik dit jaar weer wat actiever kan bijdragen hier. :)
Bij deze! :)

ehtweak wijzigde deze reactie 01-01-2018 11:55 (25%)

†††Mooie Plaatjes†††

Zit ik eens door de stats van mijn Flickr site te bladeren, vind ik een 'other' link van een production service company uit Hongarije/Oostenrijk, die een high res beeld uit mijn collectie gebruikt om reclame (?) te maken voor hun locaties...

https://progressiveproduc...mountains-snow-summer&t=1

en dan gaat het met name om dit beeld:

KaprunStauseen6 by Erik Haak, on Flickr
te zien op de eerder genoemde url, als je een stukje naar beneden bladert...

Tja, wat moet je daar nou van vinden?
Vereerd, omdat ze mijn foto gebruiken om een bijzondere (film)locatie te adverteren?
Kwaad, omdat ze niks gevraagd hebben?
Of?

Wat zouden jullie doen?

†††Mooie Plaatjes†††

• sys64738
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23:37

sys64738

Press play on tape

@ehtweak Tja, hij staat als All Rights Reserved op Flickr dus ze moeten er gewoon met hun tengels vanaf blijven. Anders had je hem wel onder CC op Flickr gezet toch....

Dus niet zo sjiek van ze. Heb je al contact met ze opgenomen? En wat wil je zelf?

Ze hebben er in ieder geval wel netjes een naamsvermelding bijgezet.

gijspeijs.com | 500px | Flickr | GX8 - Oly 40-150mm F2.8 - Lumix 12-35mm F2.8 - Lumix 20mm F1.7 II - Oly 45mm F1.8

Ik heb zoiets vergelijkbaars al eens eerder meegemaakt. :-( En als je strikt op je strepen (aka copyright regeltjes) gaat staan, dan halen ze 'm weg en hoor je er nooit meer iets van...
Heb ook niet de illusie om daar nou veel pecunia uit te sleuren.

MAAR... het zou wel leuk zijn als ze nog meer materiaal willen gebruiken en daarvoor wel iets willen gaan betalen...
Tja, maar hoe pak je dat nou het beste, diplomatiek gezien, aan?
Iemand ervaring mee? Iets vergelijkbaars meegemaakt?

ehtweak wijzigde deze reactie 03-01-2018 21:47 (3%)

†††Mooie Plaatjes†††

Grappig, ze gebruiken wel de site van Flickr. Soort hotlink maar toch niet en alle gegevens staan erbij. Proberen ze zo een grijs gebied te creŽren of zo?

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 00:02
quote:
ehtweak schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:40:
Heb ook niet de illusie om daar nou veel pecunia uit te sleuren.
Stuur ze een nette factuur voor non-exclusive gebruik @ een redelijk bedrag, bv § 150,-? Nee heb je, ja kan je krijgen.
Lokale krantje hier had van mij een fotootje (niks bijzonders en zeker geen high res.) van internet gehaald voor hun suffe periodiek. Die boden spontaan (als in: "we betalen nooit meer dan") § 75,-, toen ik om uitleg vroeg. Om diverse (sociale) redenen heb ik genoegen genomen met excuses, maar er had best wat meer in gezeten, schat ik.
Niks doen en trots zijn, dat je foto blijkbaar goed genoeg is om door anderen gebruikt te worden, is ook wat waard. En het is zeker geen slechte foto, wil ik daar graag aan toevoegen. De keuze is aan jou.
Zo vers in het nieuwe jaar, een hele reeks aan updates van ExifTool
https://www.sno.phy.queensu.ca/~phil/exiftool/
ExifTool Jan. 8, 2018 - Version 10.74
  • •Added a new Sony/Minolta lens (thanks Jos Roost)
  • •Added print conversion for ICC_Profile DeviceManufacturer and ProfileCreator
  • •Added informational warning when the ExtractEmbedded option may be useful
  • •Improved experimental validate feature for RAW files
  • •Fixed bug in experimental Validate feature that could cause out-of-memory error when combined with "-use mwg"
Jan. 5, 2018 - Version 10.73
  • •Added read/write support for GoPro RAW (GPR) files
  • •Added a new Sony/Minolta lens (thanks Sylvain)
  • •Improved conversions for GPS tags extracted from video streams
Jan. 4, 2018 - Version 10.72
  • •Added IF feature to -p option
  • •Decode streamed GPS position and other streamed metadata from MP4 videos when the -ee option is used
  • •Fixed problem geotagging GPSAltitude from some GPX files
Jan. 2, 2018 - Version 10.71
  • •Decode some more ICC_Profile tags (thanks Eef Vreeland)
  • •Decode MechanicalShutterCount for Nikon D850 (thanks Xavier Jubier)
  • •Convert PNG:CreationTime values to/from standard date format
  • •Fixed problem loading default config file from application directory
  • •Fixed problem reading XMP where a namespace is defined after an attribute which uses the namespace

†††Mooie Plaatjes†††

7 vette jaren

19 januari 2011 trad ik aan als moderator Fotografie en Video. Nu 7 jaar en 18.000 posts later, leg ik het bijltje erbij neer. En een bijltje was het soms echt, want ik zal bij sommige users bekend staan als streng en bij anderen als rechtvaardig ;) Hoop ik althans...
Ik heb me goed vermaakt op F&V en alhoewel ik hier niet weg ga, zal ik net zoals de afgelopen maanden wat minder aanwezig zijn. Dat was ook de reden om te besluiten, dat iemand anders met de nodige passie voor fotografie en video mijn functie gaat overnemen. Wie dat gaat worden? Geen idee, maar daar zullen mijn wijze collega's zich wel over beraden.
Ik wil de F&V community in ieder geval heel erg bedanken voor alle berichten en het meedragen aan het mooiste stukje op GoT.

Back to black....

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

Eindelijk rellen!! *O*

:+

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• MRIdev
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 00:51
Toch bedankt UC! :) ;)

MRIdev wijzigde deze reactie 19-01-2018 08:01 (20%)

Eerst ventieldopje weg en nu uc ook?
Toeval?
Wel jammer dat 'ervaren' mensen op dit vlak zich terugtrekken.

ehtweak wijzigde deze reactie 19-01-2018 09:34 (47%)

†††Mooie Plaatjes†††

• Yero
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 25-05 23:02

Yero

Reviewer
Bedankt voor je inzet UC!

Yero wijzigde deze reactie 19-01-2018 09:18 (5%)

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

UC, bedankt voor je inzet van de afgelopen jaren. Wat mij betreft wordt je geen vreemde, maar ga je af en toe een beetje rellen hier. Ik waardeer nog altijd je kennis op het natuurkundige vlak van fotografie en de manier waarop je dat aan ons hebt overgedragen. :)
quote:
ehtweak schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:07:
Toeval?
Waarom zou dat toeval zijn? Ik ga uit van een gecoŲrdineerde aanval vanuit de community! :>

Woutoud wijzigde deze reactie 19-01-2018 11:11 (30%)

Woutoud.com

• moozzuzz
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 26-05 14:29
@Universal Creations Dikke merci vanuit Gent.

• Sjekster
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:54
Bedankt voor alle nuttige info over de jaren, maestro! ;)

Maarre, nu is het tijd voor:

Flickr | 500px | Olympus E-M10 | Canon 7D

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

De teacher is niet weg hoor, hij laat alleen anderen het vuile werk opknappen. ;)

Woutoud.com

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 01:50
Ik had dat plaatje meer verwacht van mrc4nl :p

www.maartendeboer.net
1Ds Mark III | Canon 85mm f/1.2L | Zeiss Milvus 50mm f/1.4 | Samyang 14mm f/2.8

• Sjekster
  • Registratie: januari 2002
quote:
Ventieldopje schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:54:
Een kleine troost: ik heb werkelijk waar gťťn idee van welke anime dit is ;).

Vooruit dan, deze past iets meer bij mij:

Sjekster wijzigde deze reactie 19-01-2018 14:13 (13%)

Flickr | 500px | Olympus E-M10 | Canon 7D

• Ventieldopje
quote:
ehtweak schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:07:
Toeval?
Jullie zijn gewoon braaf geweest *kuch* nee oke, dat kon ik er niet met een strak gezicht uit krijgen :Y) :+ Ik blijf wel gewoon hangen en UC denk ik ook wel. Dus echt weg gaan doen we niet :)

@Universal Creations bedankt voor je vťle vťle werk! Hopelijk blijf je ook lekker hangen hier ;)

www.maartendeboer.net

Ik zal lekker mee blijven rellen en af en toe wat knuppels in het hoenderhok gooien. Notes verzamelen!!!!

Zeiss 21mm f/2.8

• PowerUp
  • Laatst online: 22-05 22:07

PowerUp

Moderator Foto & Video
UC, bedankt voor de enorme berg werk die je in al die jaren hebt verzet! Toch gek om je nick nu in het zwart te zien...

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 00:06
quote:
Sjekster schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:12:
[...]
Een kleine troost: ik heb werkelijk waar gťťn idee van welke anime dit is ;).
die linksonder ken ik van plastic neesan, die kerel rechtsachter idem. rest zou ik niet weten.
quote:
Ventieldopje schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:54:

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21:53

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Yes, ik sluit mij aan bij de anderen hierboven, super bedankt voor alle jaren en al het werk dat je hebt verzet. Daarnaast ook een dank voor de fijne discussies, de expertise en je gezelligheid.
Ik ben overtuigd dat we geen vreemden worden van elkaar en deze foto-community is hecht genoeg dat we elkaar zeker weer gaan zien op meetings. Dus niet tot ziens, maar tot snel :)

Nieuwe Hybrid Breath te koop, dubbele camera strap

• mrc4nl
bedankt voor alles UC d:)b

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:33

Boudewijn

omdat het kan

Dank voor alle mod-werk :).

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Nu online

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

Gelukkig ben je niet helemaal weg @Universal Creations en verdwijnt jouw specifieke kennis ook niet. Of je naam rood of zwart is voor mij ben jij, en bijv. ook @Ventieldopje, een vergaarbak van kennis en behulpzaamheid en specifieke kennis. Maar dat geldt natuurlijk ook voor anderen.

Bedankt man!!

www.autopoetsbedrijfwinsum.nl

• Mr Pingu
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 01:38

Mr Pingu

Professioneel Prutser

@Universal Creations bedankt voor je inzet de afhelipen jaren. Heb veel van je geleerd. :)

Flickr | Canon 600D | Canon EF-S 10-22mm USM, EF-S 55-250mm IS STM, EF 50mm STM| Tamron 17-50 f/2.8 | Helios 44-2 58/2 | CZJ 50/1.8 MC Pancolar || Dell U2414H || Nokia N900-CSSU Thumb

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Hier volgt een officieus verzoek:

Klein verzoekje aan de community, nu de winter rustig doorkabbelt en we wachten op het mooie weer.
Stel dat je gevraagd wordt om je ideale fotografie meeting te bedenken, waarbij je geen rekening hoeft te houden met restricties in de praktische zin des woords. Hoe zou zo'n meeting er voor jou uit zien? Wat zou je graag zien? Wie is daar aanwezig? Welke locatie is er nodig?

Om discussie te voorkomen en de ideeŽn zuiver te houden. Ontvang ik je idee graag even per DM. We gaan de ideeŽn dan achter de schermen verzamelen en op zoek naar terugkerende thema's en wensen.

Woutoud.com

@ alle reacties op mijn vertrek als mod: ik weet eigenlijk niet wat ik van al die likes moet vinden... :+

Zeiss 21mm f/2.8

Nu eindelijk een toetsenbord in handen dus kan ik serieus reageren. :P

Toch jammer dat je ermee stopt UC, het geeft toch aan dat je hier minder zal rondhangen (deed je al ja). Met name de discussies met natuurkundige achtergrond ga ik wel missen. Dat past wel in m'n straatje en is tenminste op feiten gebaseerd in plaats van fanboyvoorkeuren*.
Daarnaast kan ik mij ook wel voorstellen dat een gat gaat vallen in de lenzentopic-OP's. Misschien met z'n allen de schouders er dan maar onder zetten. :P

In ieder geval bedankt en ik hoop verwacht dat jullie evengoed nog op meetings langs komen. :P

offtopic:
* tot je zelf Sigma fanboy werd. :+

quote:
Gonadan schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:06:
en is tenminste op feiten gebaseerd in plaats van fanboyvoorkeuren*.

offtopic:
* tot je zelf Sigma fanboy werd. :+
Ik zie hier een contradictie ontstaan op basis van Canon fanboyisme ;)

Zeiss 21mm f/2.8

https://theblog.adobe.com...ws-high-density-monitors/
https://www.dpreview.com/...t-selection-tool-and-more

Nu eindelijk HD monitor support en goede scaling?!
Select Subject feature
en nog veel meer...

Een hele waslijst:
https://helpx.adobe.com/photoshop/kb/fixed-issues.html

[zojuist ff geupdate]
en ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van die Select Subject optie. Wow, idd, Select-Subject-ff wachten- en voila een kant en klare selectie van wat Adobe AI denkt dat het subject is... 8)

ehtweak wijzigde deze reactie 23-01-2018 22:45 (21%)

†††Mooie Plaatjes†††

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 15-05 07:29

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

quote:
Bierbraker schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:45:
A camera becomes a professional camera the moment you put it in the hands of a professional... _/-\o_
Gaat het erom dat een camera 'pro' wordt door diegene die hem bedient en niet de functies?

Ik vind dat soort wijsheden altijd wel leuk... Vaak kloppen ze in zekere zin ook nog.

Bewijs is hier dat deze klopt: mijn vader met de E-M10 naar China, hoop bewogen of onscherpe foto's mee gemaakt. Ik maak met dezelfde uitrusting echt hoogwaardig werk, wat zo aan de muur kan en 'wow' momentjes oplevert.

Aangezien dit showen is, zal ik binnenkort, als mijn accessoires uit China binnen zijn, eens alles uitstallen. Ik heb een hele kast vol met stuff.

School at Sea 2018/2019 - thomasatsea.nl

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

quote:
T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:25:
[...]

Gaat het erom dat een camera 'pro' wordt door diegene die hem bedient en niet de functies?

Ik vind dat soort wijsheden altijd wel leuk... Vaak kloppen ze in zekere zin ook nog.

Bewijs is hier dat deze klopt: mijn vader met de E-M10 naar China, hoop bewogen of onscherpe foto's mee gemaakt. Ik maak met dezelfde uitrusting echt hoogwaardig werk, wat zo aan de muur kan en 'wow' momentjes oplevert.

Aangezien dit showen is, zal ik binnenkort, als mijn accessoires uit China binnen zijn, eens alles uitstallen. Ik heb een hele kast vol met stuff.
Na een statement als deze, dat je vader slechts bewogen crappy foto's maakt en jij foto's maakt die zo aan de muur kunnen ......was mijn nieuwsgierigheid uiteraard wel gewekt. Jouw "echt hoogwaardig werk", kan ik die hier bekijken: http://www.thomaskreeftmeijer.nl/all-albums/ ? :)

• StevenzeN
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21-05 03:32
quote:
[...]

Misschien leuk om het hoogwaardige werk te uploaden naar Instagram?

Klik hier voor toffe MW3 en League of Legends gameplay!

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 00:02
quote:
[...]

Eigenlijk maak je mij wel heel erg nieuwsgierig, naar die foto's van je vader...

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 02:44
quote:
[...]

Het is dat je pas 15 jaar bent, maar anders had ik willen zeggen dat je jezelf misschien wat minder hoog moet inschatten ;)

The devil is in the details.

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 00:00
quote:
Nomad schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:25:
[...]

Na een statement als deze, dat je vader slechts bewogen crappy foto's maakt en jij foto's maakt die zo aan de muur kunnen ......was mijn nieuwsgierigheid uiteraard wel gewekt. Jouw "echt hoogwaardig werk", kan ik die hier bekijken: http://www.thomaskreeftmeijer.nl/all-albums/ ? :)
Foto's zijn wel van anderhalf jaar geleden hŤ, kan veel veranderen in die tijd. :+

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

quote:
Nomad schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:25:
[...]

Dat is oud, het is wel beter geworden, hoor. Ik ben pas echt begonnen met fotograferen sinds midden 2017. Daarnaast zijn dat de bekende vakantie kliekjes. Nu probeer ik er echt even over na te denken wat nou een mooie foto wordt. Dat vind de rest alleen niet zo leuk, maar als ik zelf ga, heb ik tijd genoeg.

Daarnaast natuurlijk Flikr: https://www.flickr.com/photos/159778378@N08/
Nummer 20 is zelfs met mijn telefoon genomen.

En zeker de twee laatste filmpjes op YouTube: YouTube: Thomas Kreeftmeijer
quote:
Toff schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 23:17:
[...]

Eigenlijk maak je mij wel heel erg nieuwsgierig, naar die foto's van je vader...
Daar zal ik even naar moeten kijken. Bedenk wel dat het vakantiekiekjes zijn. Ik ga wel een goede even uploaden.
quote:
StevenzeN schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 23:10:
[...]

Doe ik sinds 2018. Zie linkje in de signatuur.
quote:
Hahn schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 23:17:
[...]

Het is dat je pas 15 jaar bent, maar anders had ik willen zeggen dat je jezelf misschien wat minder hoog moet inschatten ;)
Ho, andere mensen in mijn omgeving vinden mijn foto's echt gaaf. En ik sommige ook, maar ik let op de details en vind ze nog steeds niet altijd even mooi. Maar ik heb nog genoeg te leren.

Om dat af te sluiten met een foto: na het maken van dit filmpje moest ik met twee tassen vol naar huis. Ik zat zo het begin van dit topic te lezen en kwam daar de post van @jd1987 tegen met al zijn filmmateriaal. Blijkbaar kan ik er ook wat van. :)
Wel een beetje valsspelen, maar het statief is van mijn oom, de wieltjes en het schouderstatief van school en de camera van mijn opa. Alleen de microfoon is van ons (komt uit de tijd dat ik er nog niet was). Maar dat kan ik gewoon lenen, dus geen enkel probleem. ;)

The package of a hobby filmmaker. by ThomasKreeft, on Flickr

The package of a hobby filmmaker. by ThomasKreeft, on Flickr

T.Kreeftmeijer wijzigde deze reactie 25-01-2018 07:34 (4%)

• GuidoH
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22:44
@T.Kreeftmeijer Als je durft te stellen dat je "echt hoogwaardig werk" levert, moet je er wel heel erg zeker van zijn dat dit echt het geval is. Zelfs professionele fotografen zal je dit zelden horen zeggen. Eigenlijk is het altijd beter om je werk voor zichzelf te laten spreken, en anderen te laten oordelen op basis daarvan.

En dan voornamelijk mensen die je niet kent. Mensen in je omgeving zullen je niet willen kwetsen als ze zien hoe trots je bent op je foto, ze zullen dan geen objectieve mening geven. ;)

iMac 5K late 2015 / 4GHz i7 / 32GB DDR3 / 512GB SSD / M395X – Fujifilm X-T2 / XF18-55mmF2.8-4

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

quote:
GuidoH schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:07:
@T.Kreeftmeijer Als je durft te stellen dat je "echt hoogwaardig werk" levert, moet je er wel heel erg zeker van zijn dat dit echt het geval is. Zelfs professionele fotografen zal je dit zelden horen zeggen. Eigenlijk is het altijd beter om je werk voor zichzelf te laten spreken, en anderen te laten oordelen op basis daarvan.

En dan voornamelijk mensen die je niet kent. Mensen in je omgeving zullen je niet willen kwetsen als ze zien hoe trots je bent op je foto, ze zullen dan geen objectieve mening geven. ;)
Ja, zelf zou ik zoiets ook niet zo snel zeggen. Maar het is volgens anderen zo. (Had ik al ergens neergezet?)

En helemaal mee eens. Het kan altijd beter en mooier. Maar dat bereik je vooral door veel te doen.

Trouwens, als ik dan vertel wat ik er nog niet mooi aan vind, dat krijg je van die reacties terug: 'ja maar, hij is toch super mooi' of 'ach, dat valt helemaal niet op'.

En nee, ik kom niet eens in de buurt van wat ik hier soms zie verschijnen. Dat weet ik ook wel.
Het was ook niet de bedoeling, wat ik wel begrijp trouwens, dat jullie dachten dat ik dit over mijzelf zeggen. Dat is wat anderen vinden. ;) :)
quote:
Ik maak met dezelfde uitrusting echt hoogwaardig werk, wat zo aan de muur kan en 'wow' momentjes oplevert.
Zelf ben ik eigenlijk nooit snel tevreden. :P

T.Kreeftmeijer wijzigde deze reactie 25-01-2018 12:27 (12%)

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22-05 19:55

Deathchant

Don't intend. Do!

@T.Kreeftmeijer We wachten vol spanning je foto's af in het showcase topic

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Lowepro Flipside 400AW | Carryspeed FS-PRO

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Ik vond de discussie wel even interessant (startte hem ook zelf een beetje :P), maar het is nu wel weer genoeg...dit blijft het topic om nieuwe gear te showen en ongegeneerd te pochen met je veel te dure fancy spulletjes :D

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 25-05 20:22

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
StevenzeN schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 23:10:
Instagram is voor vrouwen met een aandacht tekort O-)

Wij uploaden foto's naar Flickr of eventueel 500px :Y)

Verder heerlijk gelachen om de reply's naar aanleiding van ťťn simpel zinnetje van iemand die zichzelf misschien iets te hoog inschat! _O- :D _O_

HELP GoT TO THE TOP
DPC GoT WhatPulse Team :)

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

quote:
nero355 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:47:
[...]

Instagram is voor vrouwen met een aandacht tekort O-)

Wij uploaden foto's naar Flickr of eventueel 500px :Y)
Nee, nog beter, gewoon beide! :Y Je moet toch ergens je foto's showen.
quote:
Verder heerlijk gelachen om de reply's naar aanleiding van ťťn simpel zinnetje van iemand die zichzelf misschien iets te hoog inschat! _O- :D _O_
:( :(
Nee, dat had ik inderdaad niet goed verwoord.
quote:
Daar ben ik inmiddels een beetje huiverig voor na mijn ervaring in Landschappen en Testcase.

Ik denk er even over na.
En zoals @Nomad terecht opmerkt, einde discussie hierover. We gaan weer genieten van (onbetaalbare) mooie gear. :) :)

T.Kreeftmeijer wijzigde deze reactie 25-01-2018 16:49 (34%)

• Multimediaknaller
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 25-05 20:11

Multimediaknaller

Of doodgewoon Gerard

Heren is het nu echt nodig om iemand zo aan digitale schandpaal te nagelen }:|

Klik hier als u het niet eens bent met de moderatie van dit forum.

• Hahn
Doe eens lief

PowerUp wijzigde deze reactie 26-01-2018 13:25 (90%)

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

knip
quote:
Bierbraker schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:46:
Heren is het nu echt nodig om iemand zo aan digitale schandpaal te nagelen }:|
Nee, natuurlijk niet.

Ik dacht dat we hier op Tweakers elkaar willen helpen. Dat hoeft ook niet te betekenen dat alles gelijk goed is. Daar leren we ook weer niets van. Dat gaat natuurlijk niet als we alle beginners, zoals ik, gaan afzeiken. Het zijn beginners, die moeten de oude garde gaan overnemen, dus een beetje aardig zijn mag wel. Daarbij is het zo dat beginners nog veel niet weten, juist om die reden ben ik wat meer in FV gaan kijken, dat heb ik heel lang nog niet gedaan, puur omdat ik het idee had dat ik nog niet goed genoeg was. Nu heb ik dit jaar voor het eerst in een van verzamel topics 3 foto's geplaatst, met het idee om er van te leren. (Dat ging niet helemaal soepel, want ik wist eigenlijk niet hoe nou commentaar te leveren op anderen, die foto's zijn veel beter, dus is het lastig om daar wat over te vinden. Maar na nog eens goed kijken, kon ik wel wat puntjes herkennen.)
Nu weet ik zelf niet wanneer iets showcase waardig is. Dan kan ik wel leuk een, volgens mij, hele mooie foto plaatsen. Maar als ik dan dit gezeik weer krijg, is dat niet echt aantrekkelijk. Hetzelfde geldt voor elk topic. Is dit de bedoeling? Nu moet ik zelf ook weer wat zekerder worden van mijn dingen. Iedereen in mijn omgeving zegt dat dingen juist heel goed zijn, zelf zie ik dat nog niet en als ik hier dit krijg, weet ik het ook niet meer... :? Maar tegelijkertijd ben ik hier ook om te leren zien hoe ik nog mooiere foto's maak.
Mijn moeder zei laatst over de foto van de Drielse waterkering dat ik die wel kon verkopen aan Rijkswaterstaat. Is dat niet een beetje overschat?
Nu denk ik zeker wel dat ik wel geld kan verdienen met mijn foto's en dat is hard nodig, want ik moet nog zo'n §15.000 euro ophalen voor School at Sea. Misschien een kalender maken met 12 foto's uit de omgeving Arnhem. Maar dat terzijde, (sponsor werving mag hier niet). :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Sorry voor mijn korte betoog, maar ik hoop dat we nu (dus inclusief mij) vrolijk verder kunnen gaan. Ik had gehoopt dat dit niet bericht nodig zou zijn, maar ik wil het hier nu voor de twee keer inmiddels bij laten.
Ik weet wel dat dit hier eigenlijk helemaal niet hoort, maat helaas voelde ik mij verplicht om het toch even uit te typen, dus mods, laat het gewoon even lekker staan. Dankjewel :)
Bedankt @Bierbraker voor je post!

PowerUp wijzigde deze reactie 26-01-2018 13:25 (3%)

Leesvoer:
https://paulstamatiou.com...ghtroom-photo-editing-pc/
Heerlijk hoe iemand zich zo in alles verdiept, enthousiast vertelt waarom hij bepaalde keuzes heeft gemaakt, en de voldoening dat alles dan nog werkt ook... 8)

Aan de andere kant; misschien was kiezen voor efficiŽntere software verstandiger, sneller en goedkoper geweest. O-)

†††Mooie Plaatjes†††

• Ventieldopje
quote:
T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 06:56:
[...]

Op deze manier blijf ik nog even weg in FV.
Of is dit sarcastisch bedoeld?

[...]

Nee, natuurlijk niet.

Ik dacht dat we hier op Tweakers elkaar willen helpen. Dat hoeft ook niet te betekenen dat alles gelijk goed is. Daar leren we ook weer niets van. Dat gaat natuurlijk niet als we alle beginners, zoals ik, gaan afzeiken. Het zijn beginners, die moeten de oude garde gaan overnemen, dus een beetje aardig zijn mag wel. Daarbij is het zo dat beginners nog veel niet weten, juist om die reden ben ik wat meer in FV gaan kijken, dat heb ik heel lang nog niet gedaan, puur omdat ik het idee had dat ik nog niet goed genoeg was. Nu heb ik dit jaar voor het eerst in een van verzamel topics 3 foto's geplaatst, met het idee om er van te leren. (Dat ging niet helemaal soepel, want ik wist eigenlijk niet hoe nou commentaar te leveren op anderen, die foto's zijn veel beter, dus is het lastig om daar wat over te vinden. Maar na nog eens goed kijken, kon ik wel wat puntjes herkennen.)
Nu weet ik zelf niet wanneer iets showcase waardig is. Dan kan ik wel leuk een, volgens mij, hele mooie foto plaatsen. Maar als ik dan dit gezeik weer krijg, is dat niet echt aantrekkelijk. Hetzelfde geldt voor elk topic. Is dit de bedoeling? Nu moet ik zelf ook weer wat zekerder worden van mijn dingen. Iedereen in mijn omgeving zegt dat dingen juist heel goed zijn, zelf zie ik dat nog niet en als ik hier dit krijg, weet ik het ook niet meer... :? Maar tegelijkertijd ben ik hier ook om te leren zien hoe ik nog mooiere foto's maak.
Mijn moeder zei laatst over de foto van de Drielse waterkering dat ik die wel kon verkopen aan Rijkswaterstaat. Is dat niet een beetje overschat?
Nu denk ik zeker wel dat ik wel geld kan verdienen met mijn foto's en dat is hard nodig, want ik moet nog zo'n §15.000 euro ophalen voor School at Sea. Misschien een kalender maken met 12 foto's uit de omgeving Arnhem. Maar dat terzijde, (sponsor werving mag hier niet). :)

***members only***

Sorry voor mijn korte betoog, maar ik hoop dat we nu (dus inclusief mij) vrolijk verder kunnen gaan. Ik had gehoopt dat dit niet bericht nodig zou zijn, maar ik wil het hier nu voor de twee keer inmiddels bij laten.
Ik weet wel dat dit hier eigenlijk helemaal niet hoort, maat helaas voelde ik mij verplicht om het toch even uit te typen, dus mods, laat het gewoon even lekker staan. Dankjewel :)
Bedankt @Bierbraker voor je post!
In elke post hang je je weer op aan het feit dat andere mensen zeggen dat ze het mooi vinden en je je foto's kan verkopen terwijl je je zelf nog niet goed genoeg vind. Klinkt mij alsof je nog steeds erg gehecht bent aan de waarde van anderen op dit moment en dat meer voor de waarheid aanneemt dan dat je bescheiden/realistisch blijft.

Begrijp me niet verkeerd, je zal best potentie hebben om mooie platen te schieten maar als je uit de lucht komt vallen hier met eigen genoemd "hoogwaardig werk" omdat mama dat zei, tsja dan ben je sitting duck maar dat begrijp je zelf ook wel :9

Nuff said, terug naar de apparatuur en we praten verder in het volgende testcase/showcase topic ;)

* Hoort de boze voetstappen van Nomad dichterbij komen...

www.maartendeboer.net

• PowerUp
  • Laatst online: 22-05 22:07

PowerUp

Moderator Foto & Video
Modbreak:
De opmerking van Nomad was geen suggestie... Terug ontopic graag!

Edit: ik heb het geheel verplaatst naar het community topic...daar staat het ook niet perfect, maar volledig naar de trashcan is ook wat overdreven.

Wat blijft is dat deze discussie nu wel ver genoeg gevoerd is en ik het er graag nu verder bij laat :)

Nomad wijzigde deze reactie 26-01-2018 13:50 (68%)

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

[dit kan weg] [verkeerde topic :-( ]

ehtweak wijzigde deze reactie 26-01-2018 23:38 (97%)

†††Mooie Plaatjes†††

Ook een leuke, sinds de PS CC 2018 19.1.0 update werkt WIA support niet meer. :-(
File/Import/WIA support. Ogenschijnlijk word je scanner aangesproken, zaken als preview werken ook correct, maar als het uiteindelijke scanfile dan geÔmporteerd zou moeten worden in PS, stopt het met:

"The system can not find the specified path."

Dacht eerst dat het aan m'n eigen configuratie lag, maar in de diverse support forums beginnen de meldingen zich op te stapelen.

https://forums.adobe.com/message/10136532
https://forums.adobe.com/...24&q=WIA&sort=updatedDesc
https://feedback.photosho...port-failing-version-19-1

Detour is om voorlopig via een ander progje de scan binnen te halen (zelfs IrfanView doet dat al), en dan het gescande bestand te openen in PS CC 2018.

†††Mooie Plaatjes†††

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:41
quote:
ehtweak schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:21:
Leesvoer:
https://paulstamatiou.com...ghtroom-photo-editing-pc/
Heerlijk hoe iemand zich zo in alles verdiept, enthousiast vertelt waarom hij bepaalde keuzes heeft gemaakt, en de voldoening dat alles dan nog werkt ook... 8)

Aan de andere kant; misschien was kiezen voor efficiŽntere software verstandiger, sneller en goedkoper geweest. O-)
Ik ben wel benieuwd hoe die monsterbak het doet met Capture One inderdaad :9 Maar even gebookmarked ter referentie voor als ik ook weer om ga wappen van mac naar wintel, het kriebelt toch wel om weer een dikke workstation te hebben staan ipv een macbook pro.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Woutoud.com

Ik wist dat wel... Wat ik ook weet is dat of zijn video-editor problemen heeft met zijn "skin-tones" of dat hij plaatselijk foundation op zijn gezicht heeft gesmeerd... ;)

Zeiss 21mm f/2.8

just for the record... ;)
Het schijnt dat we vanavond een bijzondere maan hadden:

Moon01 by Erik Haak, on Flickr
Zo zag het er vanavond uit als je naar boven keek bij ons thuis.

†††Mooie Plaatjes†††

• Ventieldopje
quote:
Een wat lange maar eindelijk goeie uitleg van het RAW formaat ;)

www.maartendeboer.net

Zin om te lachen of te huilen om de trieste uitslag van de Tweakers Awards in de categorie camera's?
Je hebt nog even tijd om je drinken en eten door te slikken, want of de inhoud van je mond zit zo op je scherm en/of toetsenbord, of je mag bij jezelf een Heimlich greep toepassen...

Komt ie: reviews: Tweakers Awards 17/18 - De uitslag is bekend!

Zeiss 21mm f/2.8

• citruspers
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:26
De....
spoiler:
6D mkII?

Die was toch maar marginaal beter dan zijn voorganger, en in sommige opzichten zelfs slechter? Daar was m.i. nog een hele rel om online :+

Zal desondanks wel goed hebben verkocht. Er staat "Canon" op, hij is Full Frame (iedereen weet dat je dit nodig hebt als je net begint) en hij is relatief betaalbaar.

citruspers wijzigde deze reactie 02-02-2018 10:55 (46%)

I'm a photographer, not a terrorist

quote:
Universal Creations schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:49:
Zin om te lachen of te huilen om de trieste uitslag van de Tweakers Awards in de categorie camera's?
[hier stonden wat lichamelijke toestanden die onpasselijkheid uitdrukten :+ ]
Tja... dit soort populariteit stemmingen zijn niet mijn ding.
Het gaat er namelijk niet om of iets/ding/dienst het beste is qua eigenschappen/waar-voor-je-geld, maar gewoonweg om wie/wat vergaart de meeste vrindjes-stemmen. :-(

Je ziet het overal om ons heen. De (a)social media staan er vol mee:
"je stemt toch zeker wel op mij he?" "want anders vind ik jou niet aardig hoor" "stem jij op mij, dan stem ik op jou!" En dat soort irrelevant geneuzel.
Jammer, driewerf jammer dat dat (blijkbaar) de teneur is heden ten dage. :S

Het is net zoals met de eeuwige merken discussie. Apple versus Microsoft bijvoorbeeld :+ . Of, meer op fotografiegebied; Nikon versus Canon.
Ik gebruik zelf al jaren Nikon gear, maar dat wil nog niet zeggen dat ik tegen Canon (of welk ander merk dan ook ben). Denk dat er maar heel weinig mensen zijn die van beide kanten spullen hebben en deze ook in de praktijk goed en eerlijk kunnen vergelijken.
Zelf kan ik simpelweg geen oordeel vellen over Canon (of Sony, of Fuji, of ...), gewoon om dat ik die spullen niet heb/gebruik. Ik kan slechts oordelen over wat ik wel gebruik.
Ooit gekozen voor een bepaald soort gear (in mijn geval Nikon) en dan bouw je daar in de loop van de jaren ervaring mee op. Je ziet allerlei hardware voorbijkomen en je leert de (on)mogelijkheden van jouw specifieke spullen goed kennen. Niks mis mee. Maar misschien was dat wel hetzelfde geweest als ik Canon materiaal had gekozen.

Kortom, het is vrijwel ondoenlijk om objectief iets te vergelijken, vanuit privť standpunt, laat staan stemmen-vergaar-rondjes zinnig in te vullen. O-)

ehtweak wijzigde deze reactie 02-02-2018 11:41 (38%)

†††Mooie Plaatjes†††

Kwam dit tegen via photofacts.nl: YouTube: !!Con 2017: HDR Photography in Microsoft Excel?! by Kevin Chen HDR voor echte nerds ;)

Zeiss 21mm f/2.8

HDR via een spreadsheet? 8) !
Zijn dat eigenlijk niet gewoon hetzelfde soort berekeningen wat HDR merge s/w eigenlijk ook doet? Op de achtergrond?

†††Mooie Plaatjes†††

• Egocentrix
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22-05 22:08

Egocentrix

Parttime zeurkous

Die kwam ik laatst ook tegen inderdaad, geweldig verhaal maakt die kerel ervan :P

Een ding wat ik niet snapte though: in zijn verhaal over gammacurves (3:30 ongeveer) zegt hij dat 2x zoveel licht een meer dan 2x zo groot getal (31 -> 78) geeft. Maar dat zou toch juist omgekeerd moeten zijn? (oftewel: een gamma-encoded jpeg heeft een grotere dynamische resolutie in de donkere delen van een foto.)

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Even een klein vraagje, maar zeker van belang: hoe komen jullie aan je onderwerp, locatie, idee voor een foto of filmpje?

Ik heb zelf wat inspiratie nodig waar ik heen kan gaan voor mooie plekjes. Dan ben ik vooral iemand die landschapsfotografie houd, maar ik wil eigenlijk eens uit de comfort zone stappen, maar weet eigenlijk niet zo goed welke kant op. Daar heb ik inspiratie voor nodig, dus kom maar op met leuke ideeŽn. :)
Ik heb over een week vakantie, dus heb dan wat meer tijd om erop uit te trekken en verder te komen dan Arnhem.

Hebben meer mensen hier last van?

Daarnaast wil ik een filmpje maken van iets, ik weet alleen niet zo goed wat. :P

quote:
T.Kreeftmeijer schreef op zondag 4 februari 2018 @ 08:25:
Even een klein vraagje, maar zeker van belang: hoe komen jullie aan je onderwerp, locatie, idee voor een foto of filmpje?
Wow. :? Pas 15 en nu al geen inspiratie/fantasie meer? ;)

Kijk om je heen! Blader door de welbekende fotosites zoals Flickr, 500px, whatever.
Check topics als [Evenementen] Fotografie locaties & tips

Lees kranten, tijdschriften (oh nee, wacht, de jeugd leest niet meer O-) ).
Kijk in de bibliotheek naar boeken, reisverhalen; en nee, je hoeft ze niet eens te lezen, alleen maar plaatjeskijken.
Kijk naar NGC (online, TV, boeken/tijdschriften), etc. etc. etc. :)

†††Mooie Plaatjes†††

• mrc4nl
quote:
T.Kreeftmeijer schreef op zondag 4 februari 2018 @ 08:25:

Dan ben ik vooral iemand die landschapsfotografie houd, maar ik wil eigenlijk eens uit de comfort zone stappen, maar weet eigenlijk niet zo goed welke kant op. Daar heb ik inspiratie voor nodig, dus kom maar op met leuke ideeŽn. 
Ik heb over een week vakantie, dus heb dan wat meer tijd om erop uit te trekken en verder te komen dan Arnhem.
Nederland kent genoeg mooie plekken. Ga gewoon op pad en je komt vanzelf wel iets moois tegen.

In mijn studentenperiode ben ik ook veel door Nederland getrokken, Google "mooie plekken in Nederland" en je hebt al een leuke lijst om mee te beginnen. Bos. Heide, heuvels.

Al is het in de winter met grauwe dagen zonder sneeuw wel moeilijk om mooie foto's te maken.

Voor de echte mooie foto's moet je veel geduld hebben, het juiste weer afwachten, onmogelijke tijdstippen ed. Heb ik ook nooit gedaan. Ik heb gewoon het beste gemaakt van het moment dat ik had.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

quote:
ehtweak schreef op zondag 4 februari 2018 @ 09:36:
[...]

Wow. :? Pas 15 en nu al geen inspiratie/fantasie meer? ;)
Of teveel? Het is dat ik dan een vrije middag heb en wel iets met fotografie wil doen, maar niet weet wat/waar.
quote:
Kijk om je heen! Blader door de welbekende fotosites zoals Flickr, 500px, whatever.
Check topics als [Evenementen] Fotografie locaties & tips

Lees kranten, tijdschriften (oh nee, wacht, de jeugd leest niet meer O-) ).
Kijk in de bibliotheek naar boeken, reisverhalen; en nee, je hoeft ze niet eens te lezen, alleen maar plaatjeskijken.
Kijk naar NGC (online, TV, boeken/tijdschriften), etc. etc. etc. :)
Daar heb ik nog niet aan gedacht. Wel wil ik dit nog een keertje proberen: YouTube: water photography Maar daarvoor moet ik een hoop klaarzetten en nog opzoek naar de benodigdheden, maar zeker iets om eens mee te spelen.

Verder keek ik dit filmpje gisteren en dat is ook iets wat ik nog een keer wil doen (of vaker): YouTube: NIGHT PHOTOGRAPHY. Alleen dan is natuurlijk de grote vraag, waar ga ik heen?
Ik kan ook gewoon de grote weg hier in de buurt nemen en daar een zo goed mogelijk compositie van maken, ondanks dat het niet echt heel interessant is; of misschien juist wel... O-) O-)
quote:
mrc4nl schreef op zondag 4 februari 2018 @ 13:07:
[...]

Nederland kent genoeg mooie plekken. Ga gewoon op pad en je komt vanzelf wel iets moois tegen.
Dus voor mij gewoon (met de fiets) in de trein stappen en ergens heen gaan. Dat is zeker een mooi idee om op een vrije dag te doen. :)
quote:
In mijn studentenperiode ben ik ook veel door Nederland getrokken, Google "mooie plekken in Nederland" en je hebt al een leuke lijst om mee te beginnen. Bos. Heide, heuvels.

Al is het in de winter met grauwe dagen zonder sneeuw wel moeilijk om mooie foto's te maken.
Ja dat is ook waar.
quote:
Voor de echte mooie foto's moet je veel geduld hebben, het juiste weer afwachten, onmogelijke tijdstippen ed. Heb ik ook nooit gedaan. Ik heb gewoon het beste gemaakt van het moment dat ik had.
Ik kan me daar wel in vinden, maar daar heb niet echt zin. Ik heb een tijdje geleden een timelapse gemaakt van bussen op het station, maar na 20 minuten wachten is dat al saai aan het woorden. En zeker wanneer het net geregend heeft, geeft dat een mooie sfeer, maar in de regen naar buiten gaan is niet super leuk en dat vind de camera niet zo geweldig.

Ik denk dat ik gewoon een keer lekker weg moet gaan en wel moet zien waar ik uit kom, in welke omstandigheden, situaties...

• Ventieldopje
quote:
T.Kreeftmeijer schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:54:
[...]

Of teveel? Het is dat ik dan een vrije middag heb en wel iets met fotografie wil doen, maar niet weet wat/waar.

[...]

Daar heb ik nog niet aan gedacht. Wel wil ik dit nog een keertje proberen: YouTube: water photography Maar daarvoor moet ik een hoop klaarzetten en nog opzoek naar de benodigdheden, maar zeker iets om eens mee te spelen.

Verder keek ik dit filmpje gisteren en dat is ook iets wat ik nog een keer wil doen (of vaker): YouTube: NIGHT PHOTOGRAPHY. Alleen dan is natuurlijk de grote vraag, waar ga ik heen?
Ik kan ook gewoon de grote weg hier in de buurt nemen en daar een zo goed mogelijk compositie van maken, ondanks dat het niet echt heel interessant is; of misschien juist wel... O-) O-)

[...]

Dus voor mij gewoon (met de fiets) in de trein stappen en ergens heen gaan. Dat is zeker een mooi idee om op een vrije dag te doen. :)

[...]

Ja dat is ook waar.

[...]

Ik kan me daar wel in vinden, maar daar heb niet echt zin. Ik heb een tijdje geleden een timelapse gemaakt van bussen op het station, maar na 20 minuten wachten is dat al saai aan het woorden. En zeker wanneer het net geregend heeft, geeft dat een mooie sfeer, maar in de regen naar buiten gaan is niet super leuk en dat vind de camera niet zo geweldig.

Ik denk dat ik gewoon een keer lekker weg moet gaan en wel moet zien waar ik uit kom, in welke omstandigheden, situaties...
Tsja je zou er toch wat voor moeten doen :Y)

www.maartendeboer.net

• MattiB
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 23:05
Idd, als je nu al gaat roepen dat je geen zin hebt om vroeg je bed uit te komen, ga je nooit die speciale plaat vastleggen.

Voor de prefecte landschapsfoto heb je veel geduld nodig..

• Ventieldopje
Als je dat niks lijkt tsja, wie zegt dat je alleen landschappen kan fotograferen? Er zijn genoeg andere dingen te fotograferen! Kijk voor inspiratie op websites van mede-tweakers bijvoorbeeld.

www.maartendeboer.net

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

quote:
MattiB schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:21:
Idd, als je nu al gaat roepen dat je geen zin hebt om vroeg je bed uit te komen, ga je nooit die speciale plaat vastleggen.

Voor de prefecte landschapsfoto heb je veel geduld nodig..
Klopt natuurlijk wel een beetje, maar er is meer dan alleen de zonsopgang.
Wat ik zelf een mooie voorstelling vind zijn de zonnestralen die door de mist heen komen.

Daar hoef je helemaal niet zo extreem vroeg voor op te staan, alleen de juiste dag uitkiezen.

@Ventieldopje, fotografie (en videografie) is inderdaad meestal geen luie hobby, maar soms bijna een sport.

[T.Kreeftmeijer]gaat de 1* duikopleidingen doen en wil daarna (ooit) met onderwaterfotografie beginnen... :P [/]

• Hahn
quote:
Als je teveel ideeŽn hebt moet je niet om nog meer ideeŽn gaan vragen :>
quote:
[...]

Ik kan me daar wel in vinden, maar daar heb niet echt zin. Ik heb een tijdje geleden een timelapse gemaakt van bussen op het station, maar na 20 minuten wachten is dat al saai aan het woorden.
Wow... -O-

Om nog maar eens terug te komen op de vraag 'is het nu echt nodig om iemand zo aan digitale schandpaal te nagelen', waarop ik destijds 'Ja' antwoordde: natuurlijk was ik sarcastisch met mijn 'Ja', met als sidenote dat ik niet vond dat je aan de digitale schandpaal genageld werd destijds. Ik denk alleen wel dat je een reality checkje, dan wel een schop onder je kont, kunt gebruiken.

Even gechargeerd: Je bent 16 en je weet een beetje hoe je om moet gaan met camera's, wat resulteert in redelijk scherpe foto's. En als mensen om je heen alleen maar selfies met de front-camera van hun telefoon gewend zijn, dan is een scherpe foto van iemand die een DSLR kan bedienen al snel mooi. Maar dat moet je niet verwarren met dat je alles al kunt en geweldig bent.

Leren fotograferen is, zoals met alles, veel doen, veel uitproberen, veel falen, en dat zal dan ook heel vaak heel saai en stom zijn, maar dat is omdat niks komt aanwaaien. Opmerkingen als 'timelapses worden na 20 minuten al saai' laten nou niet bepaald een instelling zien waar je ver mee gaat komen.

quote:
Denk dat de meesten het het wel weten. Is volgens mij zelfs grotendeels het bestaansrecht van het RAW converter topic. :P

Wel een interessante gedachte om na jaren nog eens opnieuw je foto's langs te gaan. Daar had ik zo nog niet over nagedacht. :)
quote:
Universal Creations schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 23:13:
Ik wist dat wel... Wat ik ook weet is dat of zijn video-editor problemen heeft met zijn "skin-tones" of dat hij plaatselijk foundation op zijn gezicht heeft gesmeerd... ;)
Wintersport? ;)

• MattiB
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 23:05
quote:
T.Kreeftmeijer schreef op zondag 4 februari 2018 @ 19:35:
[...]

Klopt natuurlijk wel een beetje, maar er is meer dan alleen de zonsopgang.
Wat ik zelf een mooie voorstelling vind zijn de zonnestralen die door de mist heen komen.

Daar hoef je helemaal niet zo extreem vroeg voor op te staan, alleen de juiste dag uitkiezen.
De kans op zulke momenten met mist en mooi licht is toch het grootste tijdens, jawel, zonsopgang.

Iets met een dubbeltje en de eerste rij.. :/

MattiB wijzigde deze reactie 04-02-2018 20:16 (4%)

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

@MattiB, het is ook net wat je vroeg noemt. Ik sta doordeweeks voor half 7 op en dat is nu vroeg zat als ik niet ver weg hoef.
quote:
Hahn schreef op zondag 4 februari 2018 @ 19:49:
[...]
Als je teveel ideeŽn hebt moet je niet om nog meer ideeŽn gaan vragen :>
Teveel ideeŽn om bepaalde technieken te proberen/oefenen, maar geen locaties of onderwerpen.
Uiteindelijk wil ik een groot deel van de verzameltopics onderwerpen wel een keer gehad hebben.
Ik bedoel(de) er dus gewoon mee dat ik wel weet wat ik wil fotograferen, maar niet weet hoe ik aan geschikte plekken om dat te doen kom. Dat was zo ongeveer de essentie van de vraag.
quote:
[...]

Wow... -O-

Om nog maar eens terug te komen op de vraag 'is het nu echt nodig om iemand zo aan digitale schandpaal te nagelen', waarop ik destijds 'Ja' antwoordde: natuurlijk was ik sarcastisch met mijn 'Ja', met als sidenote dat ik niet vond dat je aan de digitale schandpaal genageld werd destijds. Ik denk alleen wel dat je een reality checkje, dan wel een schop onder je kont, kunt gebruiken.
Nu ligt dat ook wel aan mijn eigen voorbereiding. Daar had ik nog niet zo goed over na gedacht.
Ik op zich heb je wel gelijk. Ik had even een verbreding van mijn visie nodig (of gewoon een schop onder mijn kont...).
quote:
Even gechargeerd: Je bent 16 en je weet een beetje hoe je om moet gaan met camera's, wat resulteert in redelijk scherpe foto's. En als mensen om je heen alleen maar selfies met de front-camera van hun telefoon gewend zijn, dan is een scherpe foto van iemand die een DSLR kan bedienen al snel mooi. Maar dat moet je niet verwarren met dat je alles al kunt en geweldig bent.
Behalve dat foto's die ik met mijn telefoon maak vaak niet echt scherp (bewegingsonscherpte) zijn. Ik kan dat ding gewoon niet stabiel en recht houden. Ik heb vrijdag wat foto's gemaakt in het museum waar ik niet super blij mee ben, ze zijn wel gelukt, maar ze zien er niet echt goed uit, vind ik. Moet ik er dan eentje posten in testcase of niet? Ik vond ze het niet waardig, maar aan de andere kant, waarom ook niet? Nieuwe inzichten zijn ook belangrijk.
quote:
Leren fotograferen is, zoals met alles, veel doen, veel uitproberen, veel falen, en dat zal dan ook heel vaak heel saai en stom zijn, maar dat is omdat niks komt aanwaaien. Opmerkingen als 'timelapses worden na 20 minuten al saai' laten nou niet bepaald een instelling zien waar je ver mee gaat komen.
Dat zal dan wel aan mijn manier van iets verwoorden liggen, maar ik wil juist altijd te veel tegelijk. En tegelijk heb ik geen zin om iets verkeerd te doen. Maar ik weet ook wel dat proberen de enige manier is.
De mooie quote van Confusius: ‘Tell me and I will forget, show me and I may remember, involve me and I will understand.’ Beter kan ik het niet zeggen, maar ik sta er helemaal achter! ;)

Wat mij ook helpt is dit, exact een week geleden geleerd en moet het nu 2/3 keer per dag twee weken lang opzeggen:
quote:
Ik ben ik
Mijn doelen zijn mijn doelen.
Mijn resultaten zijn mijn resultaten
Die heb ik gecreŽerd
Die ben ik niet
Ik ben ik
Dus over ruim een week is het idee van falen uit lijn hoofd gezet en vergelijk ik mij niet meer met mijn resultaten. :+

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Toen ik die vraag stelde vanmiddag,
wist ik wel dat ik ook wel niet direct leuke of interessante reacties zou krijgen. Ik heb er nu ook niet echt last van. Ik vat het niet zo persoonlijk op en dat voelt het gewoon beter als in de zin dat ik ergens over na gedacht heb,
wat ik eerst misschien helemaal niet zou hebben gedaan. Dat is heel fijn van iedereen die hier is, dit is wel een plek waar je ook wel iets verkeerd of onhandig kan doen. Fouten maken mag, je moet ze accepteren en ervan leren. Dat heb ik nu ook gedaan; ik heb me toch wel opengesteld voor kritiek. :)

Ik heb alles nu wel zo'n beetje gehad wat ik wilde zeggen. ;)

• Ventieldopje
TL;DR; Gewoon er op uit gaan in de beperkte tijd die je hebt en die niet ook nog eens in ellenlange teksten steken :Y) Wij kunnen je helpen met technische vragen, concrete vragen over hoe je iets aan kan pakken (bijv. een modellen shoot of een panorama) en opbouwende kritiek over je foto's. Waar we je niet mee kunnen helpen is het leren zelf en er op uit gaan, dat moet je zelf doen. Wij gaan je die schop onder je kont niet geven.

www.maartendeboer.net

quote:
T.Kreeftmeijer schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:40:
Ik sta doordeweeks voor half 7 op en dat is nu vroeg zat als ik niet ver weg hoef
...
Tja, als ik dat soort uitspraken hoor met daarbij het idee dat je iets bijzonders qua landschappen zult zien en vastleggen, ach ... :X

Anderen zeiden het ook al; het kost letterlijk (gelukkig weinig bloed), maar wel zweet en tranen om op bijzondere plekken te komen, dingen te doen, te zien en vast te leggen.

"Der Weg ist das Ziel"

Sprekende uit mijn eigen ervaring; dit soort zaken:
https://www.flickr.com/ph...go/sets/72157647082501534
https://www.flickr.com/ph.../albums/72157632485792191
https://www.flickr.com/ph...go/sets/72157631211805300
lukt niet als je er niet de moeite voor neemt om (letterlijk!) bijzondere plekken te bereiken... :Y

ehtweak wijzigde deze reactie 05-02-2018 00:00 (3%)

†††Mooie Plaatjes†††

• wisselwerking
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 22:40
quote:
T.Kreeftmeijer schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:40:

Teveel ideeŽn om bepaalde technieken te proberen/oefenen, maar geen locaties of onderwerpen.
Uiteindelijk wil ik een groot deel van de verzameltopics onderwerpen wel een keer gehad hebben.
Ik bedoel(de) er dus gewoon mee dat ik wel weet wat ik wil fotograferen, maar niet weet hoe ik aan geschikte plekken om dat te doen kom. Dat was zo ongeveer de essentie van de vraag.
Als je technieken wil oefenen dan is dat op dit moment voor jou toch het belangrijkste. Dan is de locatie/onderwerp niet zo spannend. Het oefenen op de techniek staat dan centraal. Pas op het moment dat je de techniek onder de knie hebt ga je op zoek naar een onderwerp/locatie.

Is overigens niet de volgorde die ik zelf zou aanhouden. Persoonlijk vind ik de techniek niet zo interessant. Het zou mooi zijn als je leert kijken. Dus niet een onderwerp zien en daar gelijk een foto van maken, maar eerst kijken, kijken en kijken. Loop er om heen, ga door de knieŽn, ga dichterbij en weer verder weg. Dat alles zonder een foto te maken.

Wisselwerking Flickr Strava

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 26-05 11:38

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

T.Kreeftmeijer, volgens mij moet je er allemaal veel minder over nadenken en vaker gewoon een rugzakje met camera oppakken en er op uit gaan om te ondervinden wat je nou ťcht leuk vindt aan fotografie / video.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Voor diegenen die toch van plan waren een X-Rite product aan te schaffen:
Ik zie nu diverse mailings langskomen dat bij aankoop van X-Rite i1Display Pro, Colormunki Photographer kit, Colorchecker Passport, Colormunki Display of i1Photgrapher kit, je een Affinity Photo for MacOS of Windows erbij 'krijgt'.

†††Mooie Plaatjes†††

• Unidentified
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

De laatste tijd ben ik steeds meer bezig met headshots, beauty en fashion fotografie in de studio.

Waar ik buiten op locatie waarde hecht aan een diafragma van 1.4 of 1.8 schiet ik in de studio veel vaker tussen de 5.6 - 13 om juist meer focus te leggen op kleding, make up enz.

Nu twijfel ik om mijn 35mm F1.4 de deur uit te doen aangezien ik ook een 16-35 F4 heb en dus als nog op 35mm kan schieten.

Iemand nog een goede reden om het niet te doen, of achteraf spijt gehad in een vergelijkbare situatie?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Gewoon voor de 'leuk'.
Het blauwe uurtje, live en met rwd/replay/ffwd. 8)

webcams waarbij je live beelden kunt bekijken, maar ook prima kunt teruggaan naar het blauwe uurtje en/of het gouden moment:

https://www.langtaufererhof.it/de/webcam/
Die van vandaag is goed te zien; om 05 is het nog pikkedonker, om 06 wordt het ineens blauw, om 07 zie je dat het eigenlijk weer donkerder wordt, om vervolgens bij 08 en 09 de opgaande zon op de bergen te zien verschijnen.

Bij deze:
https://edelweissspitze.panomax.com/ (kies datum/tijd door op de HH:MM indicator in het midden te klikken)
kies dan 11 feb 2018 en blader vervolgens door de ochtenduren. 8)
Om 06:00 is er niks te zien, tegen 07:00 komt er een oranje/blauwe gloed, en zo rond 07:30 komt pas de zon de bergtoppen verlichten.
Wil je op deze plek het gouden uurtje zien, kies dan b.v. 09 feb 2018 en blader vanaf ca. 16:30 door de tijdsbalk naar rechts.

†††Mooie Plaatjes†††

quote:
ehtweak schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:57:
Ook een leuke, sinds de PS CC 2018 19.1.0 update werkt WIA support niet meer. :-(
File/Import/WIA support. Ogenschijnlijk word je scanner aangesproken, zaken als preview werken ook correct, maar als het uiteindelijke scanfile dan geÔmporteerd zou moeten worden in PS, stopt het met:

"The system can not find the specified path."

Dacht eerst dat het aan m'n eigen configuratie lag, maar in de diverse support forums beginnen de meldingen zich op te stapelen.

https://forums.adobe.com/message/10136532
https://forums.adobe.com/...24&q=WIA&sort=updatedDesc
https://feedback.photosho...port-failing-version-19-1

Detour is om voorlopig via een ander progje de scan binnen te halen (zelfs IrfanView doet dat al), en dan het gescande bestand te openen in PS CC 2018.
Goed nieuws! Bovengenoemde bug is gefixed!
Vandaag zag ik dat er een PS CC 2018 update naar Adobe Photoshop Version: 19.1.1 was.
En na installatie werkt WIA support weer zoals het zou moeten. :)

Schijnbaar is er ook nog het nodige aan ACR en LR gesleuteld:
https://nikonrumors.com/2...f-error.aspx/#more-119688
https://www.dpreview.com/...ew-features-and-bug-fixes

†††Mooie Plaatjes†††

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Sinds vandaag hebben we versterking erbij in ons team in de vorm van Superdaantje!
Hij gaat ons helpen en is vanaf nu moderator F&V :)

@Superdaantje Gefeliciteerd! Nu nog werken aan je postcount, want dat is veel te laag voor een mod ;)

Zeiss 21mm f/2.8

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Dikke prima. Welkom als mode!

• Superdaantje
  • Registratie: augustus 2005

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

quote:
Universal Creations schreef op zondag 18 februari 2018 @ 16:44:
@Superdaantje Gefeliciteerd! Nu nog werken aan je postcount, want dat is veel te laag voor een mod ;)
Zal poging doen. Zal niet zo snel in de buurt komen bij die van jou ;-)
quote:
Dankje

-_- Individuele workshops fotografie

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Ga je wel wat meer posts halen om van die roze nick af te komen? :>

• Superdaantje

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

Haha vind wel wat hebben O-)

ExifTool Feb. 22, 2018 - Version 10.80 (production release)

Note: The most recent production release is Version 10.80. (Other versions are considered development releases, and are not uploaded to CPAN.)

Feb. 22, 2018 - Version 10.80 (production release)
•Added preliminary read/write support for Reconyx UltraFire maker notes
•Added a new Sony/Minolta lens (thanks Jos Roost)
•Decode a new PanasonicRaw tag (thanks LibRaw)
•Extract ImageWidth/Height for main image of HEIC file
•Internal changes: ◦Changed TimeNow() make ExifTool object optional

†††Mooie Plaatjes†††

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
quote:
ehtweak schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 17:21:
ExifTool Feb. 22, 2018 - Version 10.80 (production release)

Note: The most recent production release is Version 10.80. (Other versions are considered development releases, and are not uploaded to CPAN.)

Feb. 22, 2018 - Version 10.80 (production release)
•Added preliminary read/write support for Reconyx UltraFire maker notes
•Added a new Sony/Minolta lens (thanks Jos Roost)
•Decode a new PanasonicRaw tag (thanks LibRaw)
•Extract ImageWidth/Height for main image of HEIC file
•Internal changes: ◦Changed TimeNow() make ExifTool object optional
Het is je, voor het eerst, gelukt. Gelukkig, ik had dit tootltje ook al eens gesubmit, is handig IMHO: downloads: ExifTool 10.80
quote:
begintmeta schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 17:33:
[...]

Het is je, voor het eerst, gelukt.
De aanhouder wint, zullen we dan maar denken... :)

Aan de ene kant prima dat dit soort basic tooltjes, tussen alle andere, imho veel obscuurdere progjes, ook eens aan bod komen bij de download sectie.
Aan de andere kant is het jammer dat er zo'n willekeur is. :?

Heb nog wat info toegevoegd aan het artikel:
ehtweak in 'downloads: ExifTool 10.80'

†††Mooie Plaatjes†††

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 18:49

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Lol, google adsense blijft ook altijd lekker nuttige ads presenteren. Ik kom net de 200-400VRII tegen die ikzelf heb omgeruild bij Kamera-Express :P

Wel een beetje jammer dat die verkoper het deed voorkomen of hij met veel pijn en moeite 2500 euro voor me onderhandeld had met de 'afdeling tweedehands' die eigenlijk maar 2000 euro er voor wilde geven, maar ze hem vervolgens doodleuk met 800 euro marge in de vitrine zetten:
https://www.kamera-expres...-4-0-vr-ii-hk-30-occasion

Dus mocht iemand interesse hebben in die lens: vergeet niet er flink op af te dingen :+

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• MRIdev
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 00:51
@Orion84 Volgens mij komt er bij de inkoopprijs ook nog 21% BTW bij, dan valt de marge wel weer mee.

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 18:49

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

quote:
MRIdev schreef op maandag 26 februari 2018 @ 11:20:
@Orion84 Volgens mij komt er bij de inkoopprijs ook nog 21% BTW bij, dan valt de marge wel weer mee.
Is natuurlijk bij de oorspronkelijke verkoop al een keer BTW over afgedragen, volgens mij zijn tweedehands producten doorgaans zonder BTW, maar wellicht heb ik dat verkeerd (en dan valt het inderdaad nog mee ja). Een snelle google leert me dat ze op basis van de margeregeling alleen BTW hoeven heffen over de marge die ze rekenen.

Orion84 wijzigde deze reactie 26-02-2018 11:27 (12%)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Superdaantje

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

De belastingdienst noemt dit als goed is "margegoederen"
belasting dienst margegoederen

Veel winkels berekenen geen BTW over tweedehands artikelen. Bijvoorbeeld Cameratools als Cameranu. Dit zie je op de website dan ook gelijk terug.
quote:
Let op: er kan over deze occasion geen btw worden terug gevorderd, omdat je geen btw betaalt over dit product.

• sys64738
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23:37

sys64738

Press play on tape

quote:
Orion84 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 11:07:
Lol, google adsense blijft ook altijd lekker nuttige ads presenteren. Ik kom net de 200-400VRII tegen die ikzelf heb omgeruild bij Kamera-Express :P

Wel een beetje jammer dat die verkoper het deed voorkomen of hij met veel pijn en moeite 2500 euro voor me onderhandeld had met de 'afdeling tweedehands' die eigenlijk maar 2000 euro er voor wilde geven, maar ze hem vervolgens doodleuk met 800 euro marge in de vitrine zetten:
https://www.kamera-expres...-4-0-vr-ii-hk-30-occasion

Dus mocht iemand interesse hebben in die lens: vergeet niet er flink op af te dingen :+
Vaste prik toch bij camera winkels. Ze moeten ergens hun geld vandaan halen. Als je kijkt voor wat voor een vermogen ze op voorraad hebben staan, moeten er wel flinke marges gepakt worden.

Er zijn wel paar uitzonderingen die meestal erg scherpe 2e hands spullen in de aanbieding hebben....

Als je maximale eruit wilt halen, moet je je spul gewoon zelf verkopen. Meer moeite maar ook meer geld.

sys64738 wijzigde deze reactie 26-02-2018 16:42 (4%)

gijspeijs.com | 500px | Flickr | GX8 - Oly 40-150mm F2.8 - Lumix 12-35mm F2.8 - Lumix 20mm F1.7 II - Oly 45mm F1.8

Pagina: 1 ... 83 84 85 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield V Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*